MONITORUL OFICIAL AL ROMĀNIEI
P A R T E A I
Anul 185 (XXIX) - Nr. 179 LEGI, DECRETE, HOTĂRĀRI ŞI ALTE ACTE Luni, 13 martie 2017
SUMAR
HOTĂRĀRI ALE GUVERNULUI ROMĀNIEI
99. - Hotărāre privind constituirea Comitetului interministerial pentru turism
109. - Hotărāre privind actualizarea valorii de inventar a unor imobile aflate īn domeniul public al statului şi īn administrarea Sanatoriului de Nevroze Predeal, instituţie subordonată Ministerului Sănătăţii
110. - Hotărāre pentru modificarea şi completarea anexei nr. 61 la Hotărārea Guvernului nr. 1.350/2001 privind atestarea domeniului public al judeţului Dāmboviţa, precum şi al municipiilor, oraşelor şi comunelor din judeţul Dāmboviţa
112. - Hotărāre pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 29 septembrie 2016 şi la Paris la 14 noiembrie 2016 īntre Guvernul Romāniei şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de īmprumut dintre Romānia şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la 12 iulie 2007 la Bucureşti şi la 26 iulie 2007 la Paris, pentru finanţarea proiectului Reforma educaţiei timpurii īn Romānia
113. - Hotărāre privind modificarea anexei nr. 1 la Hotărārea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului
115. - Hotărāre privind aprobarea Planului naţional de paturi pentru perioada 2017-2019
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
60. - Ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale privind accesul la resursele acvatice vii din domeniul public al statului īn vederea practicării pescuitului recreativ īn habitatele piscicole naturale, cu excepţia Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării
251. - Ordin al ministrului sănătăţii pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor utilizate/comercializate de către furnizorii de servicii medicale sau medicamente aflaţi īn relaţie contractuală cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse īn Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă īn Romānia, şi a preţurilor de referinţă generice ale acestora
HOTĂRĀRI ALE GUVERNULUI ROMĀNIEI
GUVERNUL ROMĀNIEI
privind constituirea Comitetului interministerial pentru turism
Īn temeiul art. 108 din Constituţia Romāniei, republicată, şi al art. 12 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului Romāniei şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul Romāniei adoptă prezenta hotărāre.
Art. 1. - Se constituie Comitetul interministerial pentru turism, denumit īn continuare CIT, organism interministerial, cu rol consultativ, fără personalitate juridică, care funcţionează īn coordonarea ministrului turismului.
Art. 2. - Scopul CIT este promovarea unui cadru instituţional adecvat pentru coordonarea politicilor publice şi acţiunilor cu impact asupra turismului la nivel naţional, monitorizarea evoluţiilor sectoriale şi formularea direcţiilor strategice īnsoţite de un plan de acţiuni pe termen mediu/lung pentru īmbunătăţirea potenţialului turistic.
Art. 3. - Īn vederea atingerii scopului prevăzut la art. 2, CIT are următoarele direcţii strategice de acţiune:
a) formulează propuneri pentru armonizarea priorităţilor legislative şi investiţionale propuse de celelalte ministere/ autorităţi cu priorităţile din domeniul turismului;
b) identifică modalităţile de implementare a măsurilor şi proiectelor cu impact asupra dezvoltării turismului īn Romānia şi asupra gradului de vizibilitate a ţārii noastre pe plan internaţional;
c) analizează şi evaluează periodic stadiul implementării strategiilor aprobate īn cadrul CIT. progresele īnregistrate şi impactul acestora asupra numărului de turişti/vizitatori din Romānia;
d) analizează strategiile de dezvoltare pentru sectorul turistic, coordonatele Maşter planului pentru dezvoltarea turismului naţional, īn vederea identificării acţiunilor necesare implementării;
e) analizează proiectele legislative derivate din documentele programatice īn materie de turism şi formulează, după caz, la iniţiativa membrilor, recomandări şi propuneri pe marginea acestora;
f) formulează propuneri de īmbunătăţire a legislaţiei īn domeniul turismului, analizează şi identifică priorităţile legislative īn domeniu, īn vederea atingerii scopului definit la art. 2;
g) identifică şi analizează modalităţi de unificare/armonizare a legislaţiei existente īn domeniul turismului sau īn domeniile conexe turismului;
h) corelează şi armonizează deciziile şi strategiile din domeniul turismului cu politicile şi strategiile din celelalte ramuri ale economiei naţionale conexe turismului;
i) asigură cooperarea şi schimbul de informaţii interinstituţional necesar procesului decizional la nivel guvernamental īn vederea implementării şi actualizării măsurilor stabilite prin politici, strategii şi programe īn domeniul turismului;
j) identifică, analizează şi stabileşte acţiuni privind implementarea măsurilor stabilite prin documente programatice;
k) identifică priorităţile naţionale privind creşterea numărului de turişti/vizitatori ai Romāniei şi īmbunătăţirea infrastructurii turistice;
l) identifică posibile resurse financiare necesare implementării obiectivelor şi priorităţilor asumate īn documentele programatice din domeniul turismului;
m) sprijină implementarea şi realizează monitorizarea strategiilor, programelor, politicilor şi asigură respectarea obligaţiilor ce revin din angajamentele Romāniei asumate prin acorduri internaţionale cu incidenţă pe domeniul turism.
Art. 4. - (1) CIT elaborează un raport anual care conţine o analiză cu privire la stadiul atingerii obiectivelor din Programul de guvernare 2017-2020 īn domeniul turismului şi strategiile aprobate īn materie de turism, precum şi recomandări, orientări strategice şi operaţionale pe termen mediu şi lung pentru īndeplinirea obiectivelor.
(2) Ministrul turismului īnaintează Guvernului, cel puţin semestrial sau ori de cāte ori i se solicită acest lucru, informări cu privire la activitatea şi rezultatele obţinute de CIT.
Art. 5. - (1) Din componenţa CIT fac parte reprezentanţi ai ministerelor prevăzute īn anexa care face parte integrantă din prezenta hotărāre, la nivel de secretar de stat, un reprezentant al Institutului Naţional de Statistică, un reprezentant al Consiliului Concurenţei, precum şi un reprezentant al Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare īn Turism.
(2) Conducerea CIT este asigurată de ministrul turismului, care poate delega această calitate unui secretar de stat.
(3) Reprezentanţii prevăzuţi la alin. (1) pot fi īnsoţiţi la reuniunile CIT de una sau două persoane, care, prin studiile deţinute sau experienţa īn domeniu, pot contribui efectiv la dezbaterea subiectelor aflate pe ordinea de zi a respectivelor reuniuni, stabilită de conducătorul CIT.
(4) Secretariatul tehnic este asigurat de către Ministerul Turismului prin persoane desemnate īn acest sens prin ordin al ministrului turismului.
(5) Secretariatul tehnic are următoarele atribuţii:
a) asigură convocarea CIT şi transmite ordinea de zi;
b) pregăteşte şi transmite documentele şi materialele necesare convocării şi desfăşurării şedinţelor CIT;
c) redactează procese-verbale ale şedinţelor, care se semnează de către membrii prezenţi.
Art. 6. - (1) Pentru īndeplinirea obiectivelor, īn cadrul CIT se pot constitui subgrupuri de lucru organizate īn funcţie de priorităţile identificate īn documentele programatice īn domeniul turismului sau īn domeniile conexe.
(2) Subgrupurile prevăzute la alin. (1) au scopul de a formula recomandări CIT şi de a monitoriza planul de acţiuni elaborat īn baza documentelor programatice şi/sau a politicilor publice īn domeniul turismului.
(3) Instituţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) reprezentate īn CIT pun la dispoziţia subgrupurilor prevăzute la alin. (1) personal de specialitate, datele şi informaţiile necesare pentru desfăşurarea activităţii, cu respectarea prevederilor legale īn vigoare.
(4) Ministerele, precum şi celelalte instituţii reprezentate īn CIT nominalizează cāte două persoane la nivel tehnic, cu studii sau experienţă īn domeniu, care să poată furniza expertiza şi sprijinul necesar desfăşurării activităţilor īn domeniile alocate fiecărui subgrup din care vor face parte.
(5) Conducerea CIT poate invita la lucrările subgrupurilor reprezentanţi ai altor autorităţi sau instituţii publice care au atribuţii, competenţe, date, informaţii necesare pentru desfăşurarea activităţii fiecărui subgrup, precum şi reprezentanţi din mediul economic, de afaceri, academic şi ai organizaţiilor societăţii civile, după caz, cu rolul de a contribui atāt la monitorizarea evoluţiilor sectoriale, cāt şi la formularea şi evaluarea impactului recomandărilor propuse CIT pentru īmbunătăţirea potenţialului turistic.
Art. 7. - (1) CIT īşi desfăşoară activitatea īn baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare al CIT este elaborat sub coordonarea Ministerului Turismului şi este supus aprobării CIT īn prima reuniune.
(3) CIT se reuneşte trimestrial şi, după caz, īn reuniuni extraordinare la iniţiativa ministrului turismului sau la propunerea a cel puţin o treime din membri.
(4) Deciziile cu privire la aprobarea raportului anual sau la promovarea şi implementarea unor acţiuni/proiecte care să susţină obiectivele şi atribuţiile CIT se iau prin votul majorităţii membrilor prezenţi.
(5) īn desfăşurarea activităţii CIT poate colabora cu alte comitete, consilii, comisii şi cu alte autorităţi ale administraţiei publice, īn funcţie de specificul activităţilor.
Art. 8. - La data intrării īn vigoare a prezentei hotărāri se abrogă art. 1 lit. i) din Hotărārea Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente, publicată īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 676 din 28 iulie 2005, cu modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU |
|
SORIN MIHAI GRINDEANU |
|
Contrasemnează: |
|
p. Ministrul turismului, |
Ministrul educaţiei naţionale, |
Alexandra Cerasela Pană, |
Pavel Năstase |
secretar general |
Ministrul muncii şi justiţiei sociale, |
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene, |
Lia-Olguţa Vasilescu |
Sevil Shhaideh |
Ministrul sănătăţii, |
Viceprim-ministru, ministrul mediului, |
Florian-Dorel Bodog |
Daniel Constantin |
Ministrul cercetării şi inovării, |
Ministrul afacerilor interne, |
Şerban-Constantin Valeca |
Carmen Daniela Dan |
Ministrul delegat pentru fonduri europene, |
Ministrul afacerilor externe, |
Rovana Plumb |
Teodor-Viorel Meleşcanu |
Ministrul culturii şi identităţii naţionale, |
p. Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat, |
Ioan Vulpescu |
Cristian Dima, |
Ministrul transporturilor, |
secretar de stat |
Alexandru-Răzvan Cuc |
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, |
Ministrul apelor şi pădurilor, |
Petre Daea |
Adriana Petcu |
Ministrul economiei, |
Ministrul tineretului şi sportului, |
Mihai Tudose |
Marius-Alexandru Dunca |
Bucureşti, 8 martie 2017.
Nr. 99.
ANEXA
COMPONENŢA
Comitetului interministerial pentru turism
1. Ministerul Turismului
2. Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene
3. Ministerul Mediului
4. Ministerul Afacerilor Interne
5. Ministerul Afacerilor Externe
6. Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat
7. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
8. Ministerul Economiei
9. Ministerul Educaţiei Naţionale
10. Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
11. Ministerul Sănătăţii
12. Ministerul Cercetării şi Inovării
13. Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale
14. Ministerul Transporturilor
15. Ministerul Apelor şi Pădurilor
16. Ministerul Tineretului şi Sportului
17. Institutul Naţional de Statistică
18. Consiliul Concurenţei
19. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare īn Turism
GUVERNUL ROMĀNIEI
privind actualizarea valorii de inventar a unor imobile aflate īn domeniul public al statului şi īn administrarea Sanatoriului de Nevroze Predeal, instituţie subordonată Ministerului Sănătăţii
Avānd īn vedere art. 21 şi 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate īn patrimoniul instituţiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
īn temeiul art. 108 din Constituţia Romāniei, republicată, şi al art. 20 alin. (1) din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică,cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul Romāniei adoptă prezenta hotărāre.
Art. 1. - Se aprobă actualizarea valorii de inventar a unor imobile din domeniul public al statului aflate īn administrarea Sanatoriului de Nevroze Predeal, potrivit datelor prevăzute īn anexa care face parte integrantă din prezenta hotărāre.
Art. 2. - Ministerul Sănătăţii īşi va actualiza īn mod corespunzător datele din evidenţa cantitativ-valorică şi va opera, īmpreună cu Ministerul Finanţelor Publice, modificările corespunzătoare īn anexa nr. 15 la Hotărārea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
SORIN MIHAI GRINDEANU
Contrasemnează:
Ministrul sănătăţii,
Florian-Dorel Bodog
Ministrul finanţelor publice,
Viorel Ştefan
Bucureşti, 8 martie 2017.
Nr. 109.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor din domeniul public al statului aflate īn administrarea Sanatoriului de Nevroze Predeal, instituţie subordonată Ministerului Sănătăţii, ale căror valori de inventar se actualizează
Nr. M.F.P. |
Cod de clasificare |
Denumirea bunului care face obiectul actului normativ |
Datele de identificare a imobilului |
Valoarea de inventar (lei) |
|
Descriere tehnică |
Adresa |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Administrator: Sanatoriul de Nevroze Predeal (CUI 4580431) |
|||||
143801 |
8.28.13 |
Gheretă poartă |
Pereţi din zidărie, īnvelitoare ţiglă, sobă cu gaz metan, suprafaţă 5,70 mp |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
3.033 |
143804 |
8.28.13 |
Gheretă poartă |
Pereţi din zidărie cărămidă, şarpantă din lemn, īnvelitoare din ţiglă, īncălzire sobă cu gaz metan, suprafaţă 5,70 mp |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
3.152 |
143807 |
8.28.10 |
Centrală termică pavilion II |
Structură din zidărie portantă, planşeu suport lemn cu tablă, īnvelitoare tablă, suprafaţă 63 mp |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
36.421 |
143809 |
8.25.01 |
Pavilion III |
Pereţi din zidărie cu planşeu din beton, acoperiş din tablă, pardoseli din parchet, grupuri sanitare, īncălzire centrală, centrală termică proprie cu gaz metan, demisol + P + E, suprafaţă 1.000 mp |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
1.710.482 |
143814 |
8.25.01 |
Īmprejmuire panouri plasă |
īmprejmuire panouri plasă de sārmă montate pe rame de oţel fixate pe stālpi din oţel profilat şi beton, lungime 260 ni |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
17.114 |
143815 |
8.25.01 |
Īmprejmuire sārmă ghimpată |
īmprejmuire sārmă ghimpată pe stālpi din lemn, lungime 260 m |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
2.625 |
143816 |
8,28.10 |
Cablaj iluminat exterior |
Traseu poartă - pavilion I, bloc social, locuinţă de serviciu, pavilion IV inst. pe stālpi metalici lungime 710 m |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
7.917 |
143817 |
8.28.10 |
Instalaţie interioară de gaz metan |
Tronson I pavilion I - pavilion III bloc social (locuinţe serviciu) Pavilion IV clădire administraţie, locuinţe de serviciu, depozit materiale, ateliere garaj proprietatea lui D. Anghelescu, lungime 560 m Tronson II regulator magistrala transport gaz metan Pavilion II lungime 455 m tronson III, regulator magistrală transport gaz metan locuinţe serviciu, grajd animale, aeriană, lungime 870 m |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
64.382 |
143818 |
8.25.01 |
Drum asfaltat |
Permite accesul īn pavilion I amenajat īn incinta unităţii pentru circulaţia autovehiculelor, cu fundaţie de balast şi īmbrăcăminte de asfalt turnat cu o lungime de 274 m |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
32.318 |
143822 |
8.28.10 |
Drenaj platformă |
Īn perimetrul pavilionului I |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
14.663 |
143823 |
8.28.10 |
Bazin apă |
Sursa apă PSI lac PSI pavilion II suprafaţă 1.000 mp |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
81.307 |
143824 |
8.28.10 |
Bazin apă |
Sursa apa PSI lac PSI pavilion I şi pavilion III, suprafaţă 3.000 mp |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
76.619 |
143825 |
8.28.10 |
Staţie epurare ape menajere |
15 l/s construită din beton armat compartimentată īn etaje de decantare şi filtre biologice |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
22.710 |
143826 |
8.28.10 |
Staţie clorinare apă |
Construcţie din zidărie planşeu beton postament beton, īncălzire cu sobă cu gaz metan |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
7.064 |
143827 |
8.28.10 |
Staţie tratare apă |
īn incinta centralei termice pavilion II |
Romānia, judeţul Braşov, oraşul Predeal, str. Valea Rāşnoavei nr. 8 |
13.045 |
GUVERNUL ROMĀNIEI
pentru modificarea şi completarea anexei nr. 61 la Hotărārea Guvernului nr. 1.350/2001 privind atestarea domeniului public al judeţului Dāmboviţa, precum şi al municipiilor, oraşelor şi comunelor din judeţul Dāmboviţa
Īn temeiul art. 108 din Constituţia Romāniei, republicată, şi al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul Romāniei adoptă prezenta hotărāre.
Articol unic. - La anexa nr. 61 Inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al comunei Potlogi la Hotărārea Guvernului nr. 1.350/2001 privind atestarea domeniului public al judeţului Dāmboviţa, precum şi al municipiilor, oraşelor şi comunelor din judeţul Dāmboviţa, publicată īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 276 şi 276 bis din 24 aprilie 2002, cu modificările şi completările ulterioare, secţiunea I Bunuri imobile se modifică şi se completează după cum urmează:
a) se abrogă poziţiile nr. 150 şi 151;
b) la poziţia nr. 147, coloana 3 va avea următorul cuprins: Clădire parter din zidărie, īnvelită cu tablă, cu 13 īncăperi, suprafaţa construită 1.126 mp, iar coloana 5 va avea următorul cuprins: 1.422.849 lei;
- la poziţia nr. 148, coloana 2 va avea următorul cuprins: Teren Şcoala Potlogi, coloana 3 va avea următorul cuprins: Suprafaţa de 8 046 mp. Vecini: N - Str. Şcolii, E - DJ 711 A, S - teren administraţie primărie, Rusu Marin, V - Str. Brutăriei, iar coloana 5 va avea următorul cuprins: 32.989 lei;
- la poziţia nr. 149, coloana 3 va avea următorul cuprins: Situat īn curtea Şcolii Potlogi, construcţie din zidărie, īnvelită cu tablă cu 4 īncăperi, suprafaţa construită 171 mp, iar coloana 5 va avea următorul cuprins: 53.648 lei;
- la poziţia nr. 152, coloana 3 va avea următorul cuprins: Situat īn curtea Şcolii Potlogi, construcţie din zidărie, īnvelit cu plăci de azbociment cu două īncăperi, suprafaţa construită 42 mp, iar coloana 5 va avea următorul cuprins: 4.890 lei;
- la poziţia nr. 153, coloana 3 va avea următorul cuprins: Situat īn curtea Şcolii Potlogi, construcţie din zidărie īnvelită cu tablă, suprafaţa construită 315 mp, iar coloana 5 va avea următorul cuprins: 704.901 lei;
c) după poziţia nr. 209 se introduc două noi poziţii, poziţiile nr. 210 şi 211, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărāre.
PRIM-MINISTRU
SORIN MIHAI GRINDEANU
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene,
Sevil Shhaideh
Bucureşti, 8 martie 2017.
Nr. 110.
ANEXĂ
Completări la inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al comunei Potlogi
Poz. Īnreg. |
Codul de clasificare |
Denumirea bunului |
Elemente de identificare |
Anul dobāndirii sau, după caz. al dării īn folosinţă |
Valoarea de inventar - lei - |
Situaţia juridică actuală. Denumire act proprietate sau alte acte doveditoare |
210 |
1.8.13. |
Teren intravilan |
Teren intravilan pentru staţia de epurare din satul Vlăsceni, īn suprafaţă de 1.200 mp, cu acces direct din strada Vijelie, situat lāngă pārāul Sabar. Categoria de folosinţă neproductiv Vecinătăţi: N - drum, E - TAR, S - TAP., V - drum |
2012 |
9.600 |
Hotărārile Consiliului Local al Comunei Potlogi nr. 106/08.11.2012 şi nr. 36/20.05.2016 Carte funciară nr. 71.068/2016 |
211 |
|
Teren intravilan (Fără destinaţie de construcţie) |
Teren īn suprafaţă de 1.497 mp, situat īn tarlaua 22, parcela 840/1. Vecinătăţi: N - Şcoala Potlogi E -DJ 711A S - bloc 4 apartamente V - Şcoala Potlogi |
2000 |
6.137 |
Hotărārile Consiliului Local al Comunei Potlogi nr. 8/31.01.2014 şi nr. 36/20.05.2016 Carte funciară nr. 71.535/2016 |
GUVERNUL ROMĀNIEI
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 29 septembrie 2016 şi la Paris la 14 noiembrie 2016 īntre Guvernul Romāniei şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de īmprumut dintre Romānia şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la 12 iulie 2007 la Bucureşti şi la 26 iulie 2007 la Paris, pentru finanţarea proiectului Reforma educaţiei timpurii īn Romānia
Īn temeiul art. 108 din Constituţia Romāniei, republicată, şi avānd īn vedere art. 6 alin. (2) din Hotărārea Guvernului nr. 1.454/2007 pentru aprobarea Acordului-cadru de īmprumut dintre Romānia şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la 12 iulie 2007 la Bucureşti şi la 26 iulie 2007 la Paris, pentru finanţarea proiectului Reforma educaţiei timpurii īn Romānia, cu completările ulterioare,
Guvernul Romāniei adoptă prezenta hotărāre.
Articol unic. - Se aprobă amendamentul convenit prin schimbul de scrisori*) semnate la Bucureşti la 29 septembrie 2016 şi la Paris la 14 noiembrie 2016 īntre Guvernul Romāniei prin Ministerul Finanţelor Publice şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, la Acordul-cadru de īmprumut dintre Romānia şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la 12 iulie 2007 la Bucureşti şi la 26 iulie 2007 la Paris, pentru finanţarea proiectului Reforma educaţiei timpurii īn Romānia, aprobat prin Hotărārea Guvernului nr. 1.454/2007, cu completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
SORIN MIHAI GRINDEANU
Contrasemnează:
Ministrul finanţelor publice,
Viorel Ştefan
Ministrul educaţiei naţionale,
Pavel Năstase
Ministrul afacerilor externe,
Teodor-Viorel Meleşcanu
Bucureşti, 8 martie 2017.
Nr. 112.
*) Traducere.
ROMĀNIA
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Către: Domnul Thierry Poirel, director general
Direcţia Generală pentru īmprumuturi şi Dezvoltare Socială
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
Fax: 331.47.55.37.52
29 septembrie 2016
Referitor: Īmprumut nr. F/P 1.573(2006) - Proiectul privind reforma educaţiei timpurii
Stimate domnule Poirel,
Principalul obiectiv al proiectului menţionat mai sus a fost acela de a īmbunătăţi infrastructura īn educaţia timpurie din Romānia, cu scopul de a reduce dezechilibrele de calitate a educaţiei dintre zonele sărace şi zonele urbane.
Īn consecinţă, iniţial au fost avute īn vedere 750 de grădiniţe pentru a fi reabilitate, consolidate, extinse sau construite.
Īn prezent, 239 de grădiniţe noi se află īn diferite stadii: 109 au fost finalizate, 84 sunt īn curs de execuţie şi 38 sunt īn proces de licitare.
Restul de 557 de grădiniţe din cele avute īn vedere iniţial nu pot fi finalizate pānă la sfārşitul anului calendaristic curent (31 decembrie 2016) şi īn bugetul existent. Totodată, vă rugăm să notaţi că multe grădiniţe au fost deja reabilitate, consolidate sau extinse de către autorităţile locale, utilizānd fonduri europene.
Acesta a fost motivul pentru care proiectul a fost orientat īn principal către construcţia de grădiniţe noi, care nu pot fi finanţate din fonduri europene, asigurāndu-se sinergia cu celelalte surse care finanţează grădiniţe.
Pentru a ne menţine īn costul iniţial al proiectului se impune revizuirea numărului de grădiniţe de la 750 la aproximativ 380, extinderea cu 3 ani a graficului lucrărilor şi modificarea modului de īmpărţire a costurilor pe elemente bugetare.
Īn acelaşi timp va creşte uşor numărul de directori, profesori şi alte categorii de personal instruit īn lucrul cu copiii, ce utilizează materialele de predare/īnvăţare oferite īn cadrul proiectului, combinate cu metode noi de predare.
Īn baza celor de mai sus, la solicitarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi a Cercetării Ştiinţifice (fostul Minister al Educaţiei, Cercetării şi Tineretului) şi pe baza informaţiilor furnizate de către acesta, vă rugăm să fiţi de acord cu modificarea anexei 1 la Acordul-cadru de īmprumut mai sus menţionat. Această amendare va consta īn modificarea unor paragrafe ce vor avea textul de mai jos, restul anexei 1 rămānānd neschimbat:
Anexa 1 - Descrierea proiectului
.................................................................................................................................
II. Domenii de Intervenţie. Lucrări planificate
Componenta 1: Reabilitarea grădiniţelor şi dezvoltarea infrastructurii
Componenta 1 va īmbunătăţi calitatea infrastructurii īn aproximativ 380 de grădiniţe care ce vor primi copii cu vārste cuprinse īntre 3 şi 7 ani. Vor fi acoperite următoarele activităţi:
- construirea de clădiri noi pentru grădiniţe ce sunt īn prezent amplasate īn clădiri ce fac obiectul legii privind retrocedarea sau īn clădiri improprii;
- pe lāngă lucrările de infrastructură precizate mai sus, īn toate grădiniţele noi se vor asigura utilităţile de bază (sisteme de īncălzire şi de curent electric, apă curentă şi salubrizare) şi mobilier, zone exterioare destinate activităţilor de recreere ce vor fi dotate cu instalaţii ce răspund exigenţelor īn materie de siguranţă.
Componenta 2: Dezvoltarea profesională şi pregătirea personalului
Obiectivul acestei componente este acela de a dezvolta abilităţile unui număr de aproximativ 65.000 de angajaţi care lucrează īn educaţia timpurie, cuprinzānd īn jur de 43.000 de educatori, īn jur de 19.000 de angajaţi ai centrelor de īngrijire pe timp de zi, īngrijitori/asistente medicale/personal medical, şi īn jur de 3.200 de manageri de grădiniţe şi părinţi. Programul de pregătire seva desfăşura la nivel local şi va cuprinde toate grădiniţele de pe teritoriul ţării.
.................................................................................................................................
Detalierea estimativă a costului: |
īn EUR |
Servicii arhitecturale şi de proiectare |
7.063.957 |
Lucrări de construcţii civile (construcţia şi reabilitarea grădiniţelor) |
56.032.519 |
Bunuri (utilităţi şi mobilier, materiale, jocuri pentru grădiniţe, echipamente pentru sălile multisenzoriale, CRED şi UMP-uri, vehicule pentru UMP-uri) |
15.172.346 |
Servicii şi pregătire (instruire educatori, asistenţă tehnică, instruire pentru UMP-uri, informarea opiniei publice şi SIM) |
5.190.922 |
Administrare proiect (autorizaţii şi permise, salariile personalului UMP-urilor şi costurile curente ale acestora) |
4.845.048 |
Total |
88.304.792 |
.................................................................................................................................
IV. Graficul lucrărilor 2006-2019
.................................................................................................................................
Efecte sociale (pe domenii de intervenţie):
Pe baza listei de grădiniţe elaborate pe parcursul evaluării şi implementării proiectului, se estimează că aproximativ 26.000 de copii din circa 380 de grădiniţe repartizate pe tot cuprinsul ţării vor beneficia de lucrările de dezvoltare a infrastructurii. Selecţia grădiniţelor beneficiare va contribui la reducerea cazurilor de dezechilibre predominante īn ceea ce priveşte calitatea infrastructurii īntre zonele rurale sărace şi zonele urbane, deoarece grădiniţele incluse īn sfera proiectului vor fi īn cea mai mare parte localizate īn zonele rurale sărace sau īn oraşele mici defavorizate.
Īn ceea ce priveşte dezvoltarea resurselor umane, proiectul este conceput astfel īncāt să se adreseze necesităţilor de instruire a aproximativ 65.000 de angajaţi şi va creşte de asemenea gradul de conştientizare a problemelor legate de educaţia timpurie īn rāndul părinţilor. Atāt componenta de infrastructură, cāt şi cea de pregătire profesională vor ţine cont de nevoile speciale ale copiilor cu dizabilităţi.
Pe ansamblu, toţi copiii īnscrişi la grădiniţe vor beneficia de materiale de predare şi īnvăţare ce vor fi puse la dispoziţia tuturor grădiniţelor din ţară.
Dezvoltarea sistemului de management educaţional şi crearea infrastructurii-suport şi a serviciilor speciale de educare şi dezvoltare cu concentrare pe copii cu nevoi speciale vor contribui la īmbunătăţirea continuă a calităţii serviciilor asigurate īn cadrul sistemului.
Īn speranţa că solicitarea noastră se va bucura de īnţelegerea şi sprijinul dumneavoastră, aşteptăm cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră prompt.
Cu stimă,
Gyorgy Attila,
secretar de stat
BDCE, BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
Direcţia Generală pentru īmprumuturi şi Dezvoltare Socială
|
Domnului Gyorgy Attila, |
|
secretar de stat |
|
Ministerul Finanţelor Publice |
|
Str. Apolodor nr. 17 |
|
Bucureşti, sectorul 5, Romānia |
|
|
|
Paris, 14 noiembrie 2016
|
Subiect: F/P 1.573 (2006) Servicii comunitare pentru prevenirea separării copiilor de familie - Amendament la Acordul-cadru de īmprumut datat 26 iulie 2007
Suma aprobată a īmprumutului: 66.800.000 euro
Stimate domnule Gyorgy,
Ca urmare a solicitării dumneavoastră datate 29 septembrie 2016 de a reduce obiectivele proiectului şi a amenda anexa 1 la Acordul-cadru de īmprumut menţionat mai sus, BDCE nu are nicio obiecţie faţă de modificările propuse şi confirmă următoarele:
- Componenta 1: Reabilitarea grădiniţelor şi dezvoltarea infrastructurii va īmbunătăţi calitatea infrastructurii īn aproximativ 380 de grădiniţe care vor primi copii cu vārste cuprinse īntre 3 şi 7 ani. Activităţile acoperite vor fi construirea de clădiri noi pentru grădiniţe, asigurarea utilităţilor de bază şi a mobilierului, dotarea cu zone exterioare destinate activităţilor recreaţionale echipate cu instalaţii ce răspund exigenţelor īn materie de siguranţă.
- Obiectivul Componentei 2: Dezvoltarea profesională şi pregătirea personalului este acela de a dezvolta abilităţile unui număr de aproximativ 65.000 de angajaţi care lucrează īn educaţia timpurie, cuprinzānd īn jur de 43.000 de educatori, īn jur de 19.000 de angajaţi ai centrelor de īngrijire pe timp de zi, īngrijitori/asistente medicale/personal medical, şi īn jur de 3.200 de manageri de grădiniţe şi părinţi.
.................................................................................................................................
- Detalierea estimativă a costului se modifică după cum urmează (īn EUR): |
|
Servicii arhitecturale şi de proiectare |
7.063.957 |
Lucrări de construcţii civile |
56,032.519 |
Bunuri |
15.172.346 |
Servicii şi pregătire |
5 190.922 |
Administrare proiect |
4.845.048 |
Total |
88.304.792 |
.................................................................................................................................
- Graficul lucrărilor se extinde: 2006-2019
.................................................................................................................................
- Efectele sociale ale proiectului se modifică īn conformitate cu beneficiarii estimaţi: aproximativ 26.000 de copii din circa 380 de grădiniţe vor beneficia de lucrări: proiectul se va adresa necesităţilor de instruire a aproximativ 65.000 de angajaţi şi părinţi.
Aşteptăm cu interes continuarea strānsei noastre colaborări īn finalizarea proiectului.
Cu stimă, |
|
Director de departament |
Director general |
Melanie Wieschollek-Lacroix |
Thierry Poirel |
(semnătură indescifrabilă) |
(semnătură indescifrabilă) |
Īn copie doamnei Carmen Ghiţă, Ministerul Finanţelor Publice
GUVERNUL ROMĀNIEI
privind modificarea anexei nr. 1 la Hotărārea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului
Īn temeiul art. 108 din Constituţia Romāniei, republicată, şi al art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul Romāniei adoptă prezenta hotărāre.
Art. 1. - Se aprobă modificarea valorii de inventar a imobilului cu nr. MFP 101.445, aflat īn domeniul public al statului şi īn administrarea Ministerului Afacerilor Interne - U.M. 0596 Bucureşti, ca urmare a finalizării unor lucrări de modernizare Instalaţie de paratrăsnet şi īmpămāntare pentru imobilul 45-286 UM 0596 Bucureşti, potrivit datelor prevăzute īn anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă divizarea nr. MFP 101.445, la care sunt īnscrise două imobile aflate īn domeniul public al statului şi īn administrarea Ministerului Afacerilor Interne - U.M. 0596 Bucureşti, potrivit datelor de identificare prevăzute īn anexa nr. 2, şi se acordă un nou număr MFP pentru imobilul īnscris īn extrasul de carte funciară nr. 227162.
Art. 3. - Ministerul Afacerilor Interne īşi va actualiza īn mod corespunzător datele din evidenţa cantitativ-valorică şi, īmpreună cu Ministerul Finanţelor Publice, va opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 1 la Hotărārea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 4. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărāre.
PRIM-MINISTRU
SORIN MIHAI GRINDEANU
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor interne,
Carmen Daniela Dan
Ministrul finanţelor publice,
Viorel Ştefan
Bucureşti, 8 martie 2017.
Nr. 113.
ANEXA Nr. 1
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului aflat īn domeniul public al statului şi īn administrarea Ministerului Afacerilor Interne - U.M. 0596 Bucureşti, a cărui valoare de inventar se modifică, drept urmare a finalizării unor lucrări de modernizare
Nr. MFP |
Cod de clasificaţie |
Denumirea imobilului |
Persoana juridică ce administrează imobilul |
Adresa imobilului |
Valoare contabilă (lei) |
101.445 |
8.19.01 |
45-286 |
Ministerul Afacerilor Interne - U.M. 0596 Bucureşti (CUI) 13964180 |
Municipiul Bucureşti, sectorul 6 |
7.394.706,68 |
ANEXA Nr. 2
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor aflate īn domeniul public al statului şi īn administrarea Ministerului Afacerilor Interne - U.M. 0596 Bucureşti, rezultate īn urma divizării nr. MFP 101.445
Nr. MFP |
Cod de clasificaţie |
Denumirea imobilului |
Persoana juridică ce administrează imobilul |
Adresa imobilului |
Valoare contabilă (lei) |
101.445 |
8.19.01 |
45-286 |
Ministerul Afacerilor Interne - U.M. 0596 Bucureşti (CUI) 13964180 |
Municipiul Bucureşti, sectorul 6 |
5.427.599,41 |
Ministerul Finanţelor Publice va atribui număr de īnregistrare īn inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului. |
8.19.01 |
45-376 |
Ministerul Afacerilor Interne - U.M. 0596 Bucureşti (CUI) 13964180 CF nr. 227162 |
Municipiul Bucureşti, sectorul 6 |
1.967.107,27 |
GUVERNUL ROMĀNIEI
privind aprobarea Planului naţional de paturi pentru perioada 2017-2019
Īn temeiul art. 108 din Constituţia Romāniei, republicată, şi al art. 167 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma īn domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul Romāniei adoptă prezenta hotărāre.
Art. 1. - (1) Se aprobă Planul naţional de paturi pentru perioada 2017- 2019, după cum urmează:
a) pentru anul 2017, numărul total de paturi aprobat la nivel naţional este de 119.579;
b) pentru anul 2018, numărul total de paturi aprobat la nivel naţional este de 119.579;
c) pentru anul 2019, numărul total de paturi aprobat la nivel naţional este de 119.579.
(2) Numărul total de paturi la nivel naţional prevăzut la alin. (1) include paturile din secţiile de spitalizare continuă pentru afecţiuni acute, respectiv pentru afecţiuni cronice.
(3) Numărul total de paturi la nivel naţional prevăzut la alin. (1) include şi paturile din sanatorii şi preventorii.
(4) Numărul total de paturi aprobat la nivel naţional prevăzut la alin. (1) nu include numărul de paturi aprobate pentru pacienţii care se află īn executarea unei măsuri educative ori de siguranţă privative de libertate şi nici numărul de paturi din penitenciarele-spital,
Art. 2. - Detalierea pe judeţe a numărului total de paturi prevăzut la art. 1 alin. (1) se aprobă anual prin ordin al ministrului sănătăţii, cu acordul prealabil al ministrului dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene, respectiv al ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, care se publică īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I.
Art. 3. - (1) Numărul total de paturi prevăzut la art. 1 alin. (1) reprezintă numărul maxim de paturi pentru care casele de asigurări de sănătate pot īncheia contracte de furnizare de servicii medicale cu spitalele publice, indiferent de subordonare, cu spitalele private, precum şi cu sanatoriile şi preventoriile din Romānia, īn condiţiile prevăzute īn Contractul-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale īn cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, īn vigoare.
(2) Numărul de paturi aprobate pentru pacienţii care se află īn executarea unei măsuri educative ori de siguranţă privative de libertate, precum şi numărul de paturi din penitenciarele-spital se contractează separat cu casele de asigurări de sănătate, conform prevederilor legale īn vigoare.
PRIM-MINISTRU
SORIN MIHAI GRINDEANU
Contrasemnează:
Ministrul sănătăţii,
Florian-Dorel Bodog
Ministrul finanţelor publice,
Viorel Ştefan
Bucureşti, 8 martie 2017.
Nr. 115.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
privind accesul la resursele acvatice vii din domeniul public al statului īn vederea practicării pescuitului recreativ īn habitatele piscicole naturale, cu excepţia Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării
Avānd īn vedere:
- Referatul de aprobare al Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura nr. 2.004 din 3 martie 2017,
- consultările cu membrii Comitetului Consultativ pentru Sectorul Pescăresc din care fac parte reprezentanţii forurilor de reprezentare ale asociaţiilor de pescari legal constituite la nivel naţional;
- realizarea obiectivelor privind politica comună īn domeniul pescuitului pentru asigurarea protecţiei şi conservării resurselor acvatice vii prin planuri multianuale pentru managementul durabil al resurselor acvatice vii din habitatele piscicole naturale şi implementarea politicilor referitoare la ecosistemele acvatice şi la mediu;
- necesitatea reglementării accesului la resursele acvatice vii;
- necesitatea īmbunătăţirii administrării şi exploatării durabile a resurselor acvatice vii din habitatele piscicole naturale;
- īntărirea activităţilor de control, inspecţie şi colectare date, corelată cu consolidarea răspunderilor şi sancţiunilor,
luānd īn considerare prevederile:
- art. 2 pct. 182 şi 271t art. 9 alin. (1) şi (3), art. 23 alin. (4) şi (5) şi art. 56 alin.(2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. X din Legea nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;
- art. 2 alin. (1) şi art. 17 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
īn temeiul:
- art. 2 alin. (1) lit. c) din Hotărārea Guvernului nr. 545/2010 privind organizarea, structura şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura, cu modificările ulterioare;
- art. 9 alin. (5) din Hotărārea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin, (6) din Hotărārea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1.- Atribuirea dreptului de pescuit recreativ īn habitatele piscicole naturale din Romānia, cu excepţia Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, se face de către Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultura, denumită īn continuare ANPA, īn calitate de administrator al resurselor acvatice vii, pe baza unui permis nominal emis de către ANPA şi eliberat de aceasta sau de asociaţiile de pescari īn scop recreativ, după caz, fără perceperea de taxe şi tarife, astfel:
- direct către pescarii īn scop recreativ pentru Dunăre cu braţele sale, Marea Neagră şi habitatele piscicole naturale necontractate de asociaţiile de pescari īn scop recreativ;
- către asociaţiile de pescari īn scop recreativ legal constituite şi recunoscute, prin īncheierea pe o perioadă de 10 ani de contracte pentru utilizarea resurselor acvatice vii īn scop recreativ, pentru toate celelalte categorii de habitate piscicole naturale.
Art. 2. - (1) Practicarea pescuitului recreativ īn habitatele piscicole naturale, cu excepţia Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, se face īn baza permiselor emise anual de ANPA şi eliberate direct de aceasta către pescarii īn scop recreativ sau prin asociaţiile de pescari īn scop recreativ care au īncheiate contracte de utilizare a resurselor acvatice vii īn scop recreativ.
(2) Permisul de pescuit recreativ este valabil atāt pentru zonele pe care asociaţia al cărei membru este a īncheiat contracte de utilizare īn scop recreativ a resurselor acvatice vii, cāt şi pentru zonele pe care alte asociaţii au īncheiate contracte, pe bază de reciprocitate, fără a se depăşi capacitatea anuală de pescuit stabilită pe bază de studii ştiinţifice de specialitate.
(3) Practicarea pescuitului recreativ de către pescarii neafiliaţi la o asociaţie de pescari īn scop recreativ se face īn baza regulamentului propriu al asociaţiei care are īncheiate contracte de utilizare a resurselor acvatice vii īn scop recreativ pentru zona/zonele de pescuit recreativ solicitată/solicitate de aceştia.
Art. 3. - Modelul permisului de pescuit recreativ eliberat de asociaţiile de pescari īn scop recreativ este prevăzut īn anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Modelul permisului de pescuit recreativ pentru Dunăre cu braţele sale, Marea Neagră şi habitatele piscicole naturale necontractate de asociaţiile de pescari īn scop recreativ este prevăzut īn anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. - Pentru īncheierea contractelor de utilizare a resurselor acvatice vii īn scop recreativ solicitanţii vor depune la sediul filialelor regionale ale ANPA/Direcţiei politici şi inspecţii maritime o solicitare scrisă pentru zona/zonele de pescuit recreativ delimitată/delimitate conform deciziei preşedintelui AN PA, care să aibă anexat următoarele documente:
a) certificatul din Registrul special, eliberat de grefa judecătoriei/tribunalului de la sediul asociaţiei de pescari, cu cel mult 30 de zile īnainte de data depunerii documentaţiei;
b) īnregistrarea de către ANPA īn Registrul unic de evidenţă a asociaţiilor de pescari īn scop recreativ;
c) numărul mediu de membri pescari īn scop recreativ īnregistraţi īn documentele asociaţiei īn anul precedent solicitării;
d) planul de management pentru practicarea pescuitului recreativ al asociaţiei pentru zona/zonele de pescuit recreativ solicitată/solicitate, elaborat de instituţii de cercetare din domeniul pescuitului şi acvaculturii, pentru o perioadă de 10 ani;
e) lista dotărilor tehnice proprii;
f) lista personalului propriu pentru controlul/paza obiectivelor aferente zonei/zonelor de pescuit recreativ solicitate (Īn copii conforme cu originalele);
g) lista personalului propriu cu studii medii sau superioare (īn copii conforme cu originalele);
h) ultima situaţie financiară;
i) certificat fiscal (din care să rezulte că nu īnregistrează datorii la Direcţia Generală Finanţe Publice şi consiliul local).
Art. 6. - Conţinutul Planului de management pentru practicarea pescuitului recreativ este prezentat īn anexa nr. 3, care face parte din prezentul ordin.
Art. 7. - Grila de evaluare este prezentată īn anexa nr. 4, care face parte din prezentul ordin.
Art. 8. - Perioadele pentru depunerea solicitărilor, evaluarea acestora şi perioada pentru solicitarea de clarificări se stabilesc prin decizie a preşedintelui ANPA.
Art. 9. - Perioadele de depunere a contestaţiilor şi de soluţionare a acestora se stabilesc prin decizie a preşedintelui ANPA.
Art. 10. - Comisiile de evaluare a documentaţiilor depuse de solicitanţi şi Comisiile de soluţionare a contestaţiilor se stabilesc prin decizie a preşedintelui ANPA īn termen de 10 zile lucrătoare de la intrarea īn vigoare a prezentului ordin.
Art. 11 - Aprobarea modelului de contract de utilizare a resurselor acvatice vii īn scop recreativ se stabileşte prin decizie a preşedintelui ANPA īn termen de 10 zile lucrătoare de la intrarea īn vigoare a prezentului ordin.
Art. 12. - ANPA va asigura publicitatea prealabilă a prevederilor prezentului ordin care să conducă la un tratament nediscriminatoriu pentru toţi solicitanţii.
Art. 13. - (1) Atribuirea contractului pentru utilizarea resurselor acvatice vii īn scop recreativ se va face īn favoarea solicitantului care obţine punctajul cel mai mare, calculat īn conformitate cu criteriile şi grila de evaluare.
(2) īn situaţia existenţei unor punctaje egale pentru zona/zonele de pescuit solicitată/solicitate, contractul pentru utilizarea resurselor acvatice vii īn scop recreativ se va atribui solicitantului care obţine punctajul mai mare la capacitatea tehnico-profesională.
Art. 14. - Contractele aflate īn derulare produc efecte juridice pānă la termenul prevăzut īn contract.
Art. 15. - (1) Asociaţiile de pescari īn scop recreativ care au īncheiate contracte pentru utilizarea resurselor acvatice vii īn scop recreativ cu ANPA au obligaţia refacerii resurselor acvatice vii din habitatele piscicole naturale prin populări cu puiet de peşte.
(2) Speciile şi cantităţile de puiet de peşte se stabilesc prin contract şi acte adiţionale.
(3) Nerespectarea prevederilor alin. (1) atrage de drept rezilierea contractului de utilizare a resurselor acvatice vii īn scop recreativ.
Art. 16. - Asociaţiile de pescari īn scop recreativ care au īncheiate contracte pentru utilizarea resurselor acvatice vii īn scop recreativ asigură paza cu personal propriu, angajat şi autorizat īn condiţiile legii, şi colaborează cu personalul ANPA cu drept de inspecţie şi control īn acţiunile de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi infracţiunilor īn domeniul pescuitului recreativ.
Art. 17. - (1) Pentru īntocmirea Raportului anual de colectare date, asociaţiile de pescari īn scop recreativ au obligaţia să prezinte ANPA situaţia centralizatoare a capturilor realizate de către membrii lor pānă la data de 31 ianuarie a anului īn curs, pentru anul precedent.
(2) Asociaţiile de pescari īn scop recreativ prezintă pentru fiecare trimestru, pānă la data de 10 a lunii următoare trimestrului, situaţia nominală actualizată a pescarilor īn scop recreativ membri ai asociaţiei.
Art. 18. - La data intrării īn vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 369/2016 privind condiţiile de practicare a pescuitului recreativ/sportiv, regulamentul de practicare a pescuitului recreativ/sportiv, precum şi modelele permiselor de pescuit recreativ/sportiv, publicat īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 252 din 5 aprilie 2016, se abrogă.
Art. 19. - Prezentul ordin se publică īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Petre Daea
Bucureşti, 8 martie 2017.
Nr. 60.
ANEXA Nr.1
Modelul*) permisului de pescuit recreativ nominal eliberat de asociaţiile de pescari īn scop recreativ
Faţă
|
|
||
AGENŢIA NAŢIONALĂ |
PERMIS |
||
PENTRU PESCUIT ŞI ACVACULTURA |
DE PESCUIT RECREATIV |
||
Sigla anpa |
Data eliberării ................... |
||
2 |
NUME ..................................................................... |
|
|
0 |
PRENUME ............................................................. |
|
|
1 |
CNP. ........................................................................ |
|
|
7 |
ASOCIAŢIA ............................................................ |
|
|
|
Cornet de membru nr. ............................................ |
|
|
|
S000123 |
L.S. |
|
|
|
|
|
Verso:
Pescuitul recreativ al oricăror specii de peşti şi alte vieţuitoare acvatice vii din habitatele piscicole naturale aparţinānd zonei/zonele contractate pentru utilizarea resurselor acvatice vii īn scop recreativ se realizează cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale ordinului comun al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului mediului privind stabilirea perioadelor şi zonelor de prohibiţie a pescuitului, precum şi a zonelor de protecţie a resurselor acvatice vii.
Descriere:
Permisul este de tip plastifiat, de culoare albă, cu element de siguranţă.
Dimensiunile formatului sunt: lungime - 10 cm, lăţime - 6,5 cm.
ANEXA Nr. 2
Modelul*) permisului de pescuit recreativ nominal pentru Dunăre, Marea Neagră şi habitatele piscicole naturale necontractate de asociaţiile de pescuit recreativ
Faţă
|
|
||
AGENŢIA NAŢIONALĂ |
PERMIS |
||
PENTRU PESCUIT ŞI ACVACULTURA |
DE PESCUIT RECREATIV |
||
Sigla anpa |
Data eliberării ................... |
||
2 |
NUME ..................................................................... |
|
|
0 |
PRENUME ............................................................. |
|
|
1 |
CNP. ........................................................................ |
|
|
7 |
ASOCIAŢIA ............................................................ |
|
|
|
Cornet de membru nr. ............................................ |
|
|
|
S000123 |
L.S. |
|
|
|
|
|
Verso:
Pescuitul recreativ al oricăror specii de peşti şi alte vieţuitoare acvatice vii din Dunăre cu braţele sale, Marea Neagră şi habitatele piscicole naturale necontractate de asociaţiile de pescuit recreativ se realizează cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale ordinului comun al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului mediului privind stabilirea perioadelor şi zonelor de prohibiţie a pescuitului, precum şi a zonelor de protecţie a resurselor acvatice vii.
Descriere:
Permisul este de tip plastifiat, de culoare albastră, cu element de siguranţă.
Dimensiunile formatului sunt: lungime -10 cm, lăţime - 7 cm.
ANEXA Nr. 3
Planul de management pentru practicarea pescuitului recreativ al asociaţiei ............................................................................
Capitolul 1: Datele de identificare şi de delimitare a zonei/zonelor de pescuit recreativ
Capitolul 2: Scurt istoric al activităţii din ultimii ani ai asociaţiei de pescuit recreativ īn zona/zonele de pescuit solicitată/solicitate (se exceptează asociaţiile de pescuit recreativ īnfiinţate īn anul solicitării - start-upurile)
2.1. Evoluţia resurselor acvatice vii, pe specii
2.2. Investiţii realizate īn domeniul pescuitului recreativ
2.2. Activităţi de īmbunătăţire a condiţiilor de mediu, de pază şi control efectuate īn scopul protecţiei resursei acvatice vii
2.3. Unităţi de acvacultura īnregistrate īn Registrul unităţilor de acvacultură destinate producerii şi creşterii peştelui şi pescuitului recreativ
2.4. Populările cu puiet de peşte efectuate (cantităţi anuale şi pe specii, larve, puiet predezvoltat, cuiburi embrionate)
2.5. Evoluţia numărului de pescari īn scop recreativ ai asociaţiei pe ultimii ani
2.6. Acţiuni realizate de educare a pescarilor īn scop recreativ pentru protecţia resurselor acvatice vii şi a mediului acvatic Capitolul 3: Investiţiile propuse pentru protecţia şi dezvoltarea durabilă a resursei acvatice vii
3.1. Investiţii propuse īn protecţia zonelor de reproducere şi creştere a puietului īn habitatele piscicole naturale
3.2. Investiţii propuse īn unităţi de producere a puietului de peşte necesar popularii habitatelor piscicole naturale
3.3. Investiţii propuse īn facilităţi pentru desfăşurarea activităţii de pescuit recreativ
3.4. Investiţii propuse īn facilităţi pentru īmbunătăţirea activităţilor de pază şi protecţie a resurselor acvatice vii (mijloace de transport auto, ambarcaţiuni etc.)
Capitolul 4: Evaluarea resurselor acvatice vii
Capitolul 5: Dimensionarea capturii totale admisibile anuale şi a capacităţii de captură exprimată īn număr de permise de pescuit recreativ care se pot elibera anual
Capitolul 6: Regulamentul de practicare a pescuitului recreativ al asociaţiei Capitolul 7: Sistemul de evidenţă şi raportare a capturilor către ANPA
ANEXA Nr. 4
Grila de evaluare
Nr. crt. |
Criteriul de evaluare |
Punctaj maxim |
|
I |
Criterii de constituire şi funcţionare |
25 |
|
I.1 |
Asociaţia este legal constituită. |
Eliminatoriu |
|
I.2 |
Asociaţia este īnregistrată īn Registrul unic de evidenţă a asociaţiilor de pescari īn scop recreativ. |
Eliminatoriu |
|
I.3 |
Numărul mediu de membri pescari īnregistraţi īn documentele asociaţiei: |
|
|
|
- pānă la 1.000 (īn această categorie se includ start-upurile) |
10 |
|
|
- de la 1.001 la 3.000 |
15 |
|
|
- de la 3.001 la 5.000 |
20 |
|
|
- mai mult de 5.000 |
25 |
|
II. |
Planul de management |
40 |
|
II.2 |
Capitolul 2 |
maximum 10 puncte |
10 |
II.3 |
Capitolul 3 |
maximum 10 puncte |
10 |
II.4 |
Capitolul 4 |
maximum 6 puncte |
6 |
II.5 |
Capitolul 5 |
maximum 5 puncte |
5 |
II.6 |
Capitolul 6 |
maximum 5 puncte |
5 |
II.7 |
Capitolul 7 |
maximum 4 puncte |
4 |
III |
Criterii de capacitate tehnico/profesională |
35 |
|
III.2 |
Existenţa dotărilor tehnice proprii |
20 |
|
|
- maşini de teren |
maximum 8 puncte |
8 |
|
- ambarcaţiuni |
maximum 8 puncte |
8 |
|
- alte dotări (binoclu, arme pază, uniforme, mijloace comunicare etc.) |
maximum 4 puncte |
4 |
III.3 |
Personal propriu (total) - din care: |
15 |
|
|
- studii medii |
maximum 4 puncte |
4 |
|
- studii superioare |
maximum 5 puncte |
5 |
|
- avizat pentru paza obiectivelor (aferent zonei/zonelor de pescuit recreativ solicitate) |
maximum 6 puncte |
6 |
IV |
Criterii de capacitate economică şi financiară |
|
|
IV. 1 |
Certificat fiscal (din care să rezulte că nu īnregistrează datorii la Direcţia Generală Finanţe Publice şi consiliul local) |
Eliminatoriu |
|
|
Total |
100 |
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor utilizate/comercializate de către furnizorii de servicii medicale sau medicamente aflaţi īn relaţie contractuală cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse īn Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă īn Romānia, şi a preţurilor de referinţă generice ale acestora
Văzānd Referatul de aprobare nr. F.B. 2.098/2017 al Direcţiei politica medicamentului şi a dispozitivelor medicale din cadrul Ministerului Sănătăţii,
avānd īn vedere prevederile art. 890 din Legea nr. 95/2006 privind reforma īn domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
īn temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărārea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă preţurile maximale ale medicamentelor utilizate/comercializate de către furnizorii de servicii medicale sau medicamente aflaţi īn relaţie contractuală cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse īn Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă īn Romānia, denumit īn continuare Canamed, prevăzut īn anexa nr. 1*), care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă preţurile de referinţă generice prevăzute īn anexa nr. 2*), care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Preţurile prevăzute la art. 1 şi 2 sunt preţuri aprobate anterior prin ordin al ministrului sănătăţii şi publicate īn Monitorul Oficial al Romāniei.
Art. 4. - Preţurile medicamentelor de uz uman cuprinse īn Canamed sunt valabile pānă la data de 1 septembrie 2017.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Florian-Dorel Bodog
Bucureşti, 13 martie 2017.
Nr. 251.
*) Anexele nr. 1 şi 2 se publică īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 179 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome Monitorul Oficial, Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |