MONITORUL OFICIAL AL ROMΒNIEI Nr. 682/2015

MONITORUL OFICIAL AL ROMΒNIEI

 

P A R T E A  I

Anul 183 (XXVII) - Nr. 682         LEGI, DECRETE, HOTĂRΒRI ŞI ALTE ACTE         Marţi, 8 septembrie 2015

 

SUMAR

 

DECRETE

 

714. - Decret privind supunerea spre ratificare Parlamentului a Protocolului adiţional la Convenţia europeană pentru protecţia drepturilor omului şi a demnităţii fiinţei umane faţă de aplicaţiile biologiei şi medicinei, referitor la transplantul de organe şi ţesuturi de origine umană, semnat la Strasbourg la 20 februarie 2015

 

HOTĂRΒRI ALE GUVERNULUI ROMΒNIEI

 

726. - Hotărβre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2015 pentru Compania Naţional㠓Poşta Romβn㔠- S.A., aflată sub autoritatea Ministerului pentru Societatea Informaţională

 

727. - Hotărβre privind transmiterea unei părţi de imobil din domeniul public al statului ξn domeniul privat al acestuia, ξn vederea scoaterii din funcţiune şi demolării

 

728. - Hotărβre privind actualizarea valorilor de inventar ale unor bunuri imobile aflate ξn domeniul public al statului şi ξn administrarea Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE

 

435. - Ordin al ministrului pentru societatea informaţională privind aprobarea schemei de ajutor de minimis care se adresează domeniului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (TIC), denumit㠓Schemă de ajutor de minimis pentru creşterea contribuţiei sectorului TIC pentru competitivitatea economică”, care este o componentă aferentă axei prioritare 2, acţiunea 2.2.1 “Sprijinirea creşterii valorii adăugate generate de sectorul TIC şi a inovării ξn domeniu prin dezvoltarea de clustere”, din cadrul Programului operaţional Competitivitate 2014-2020

 

1.206. - Ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor pentru aprobarea listelor cu unităţile administrativ-teritoriale ξntocmite ξn urma ξncadrării ξn regimuri de gestionare a ariilor din zonele şi aglomerările prevăzute ξn anexa nr. 2 la Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului ξnconjurător

 

1.211. - Ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor pentru aprobarea derogării ξn scop ştiinţific pentru unele specii de faună sălbatică

 

DECRETE

 

PREŞEDINTELE ROMΒNIEI

 

DECRET

privind supunerea spre ratificare Parlamentului a Protocolului adiţional la Convenţia europeană pentru protecţia drepturilor omului şi a demnităţii fiinţei umane faţă de aplicaţiile biologiei şi medicinei, referitor la transplantul de organe şi ţesuturi de origine umană, semnat la Strasbourg la 20 februarie 2015

 

Ξn temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) şi ale art. 100 din Constituţia Romβniei, republicată, precum şi ale art. 19 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,

la propunerea Guvernului, potrivit Hotărβrii nr. E 114 din 28 iulie 2015,

 

Preşedintele Romβniei decretează:

 

Articol unic. - Se supune spre ratificare Parlamentului Protocolul adiţional la Convenţia europeană pentru protecţia drepturilor omului şi a demnităţii fiinţei umane faţă de aplicaţiile biologiei şi medicinei, referitor la transplantul de organe şi ţesuturi de origine umană, semnat la Strasbourg la 20 februarie 2015, şi se dispune publicarea prezentului decret ξn Monitorul Oficial al Romβniei, Partea I.

 

PREŞEDINTELE ROMΒNIEI

KLAUS-WERNER IOHANNIS

Ξn temeiul art. 100 alin. (2) din Constituţia Romβniei,

republicată, contrasemnăm acest decret.

PRIM-MINISTRU

VICTOR-VIOREL PONTA

 

Bucureşti, 3 septembrie 2015.

Nr. 714.

 

HOTĂRΒRI ALE GUVERNULUI ROMΒNIEI

 

GUVERNUL ROMΒNIEI

 

HOTĂRΒRE

privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2015 pentru Compania Naţional㠓Poşta Romβn㔠- S.A., aflată sub autoritatea Ministerului pentru Societatea Informaţională

 

Avβnd ξn vedere prevederile art. 4 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 privind ξntărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare,

ξn temeiul art. 108 din Constituţia Romβniei, republicată,

 

Guvernul Romβniei adoptă prezenta hotărβre.

 

Articol unic. - Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2015 pentru Compania Naţional㠓Poşta Romβnă - S.A., aflată sub autoritatea Ministerului pentru Societatea Informaţională, prevăzut ξn anexa care face parte integrantă din prezenta hotărβre.

 

PRIM-MINISTRU

VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemnează:

Ministrul pentru societatea informaţională,

Sorin Mihai Grindeanu

Ministrul finanţelor publice,

Eugen Orlando Teodorovici

Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vβrstnice,

Rovana Plumb

 

Bucureşti, 2 septembrie 2015.

Nr. 726.

 

ANEXĂ

 

MINISTERUL PENTRU SOCIETATEA INFORMAŢIONALĂ

Compania Naţional㠓Poşta Romβn㔠- S.A.

Bd. Dacia nr. 140, sectorul 2, 020065, Bucureşti

Cod fiscal RO 427410

 

BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI

pe anul 2015

 

 

 

 

- mii lei -

 

INDICATORI

 

Nr. rd.

 

Propuneri 2015

0

1

2

3

4

I.

 

 

VENITURI TOTALE (Rd.1=Rd.2+Rd.5+Rd.6)

1

1.179.650

 

1

 

Venituri totale din exploatare, din care:

2

1.155.002

 

 

a)

subvenţii, cf. prevederilor legale ξn vigoare

3

0

 

 

b)

transferuri, cf. prevederilor legale ξn vigoare

4

0

2

 

Venituri financiare

5

24.648

3

 

Venituri extraordinare

6

0

II.

 

 

CHELTUIELI TOTALE (Rd.7=Rd.8+Rd.20+Rd.21)

7

1.178.050

 

1

 

Cheltuieli de exploatare, din care:

8

1.150.706

 

A.

cheltuieli cu bunuri şi servicii

9

275.099

B.

cheltuieli cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate

10

38.690

C.

cheltuieli cu personalul, din care:

11

791.180

C0

Cheltuieli de natură salarială (Rd.13+Rd.14)

12

642.054

C1

ch. cu salariile

13

587.400

C2

bonusuri

14

54.654

C3

alte cheltuieli cu personalul, din care:

15

8.008

 

cheltuieli cu plaţi compensatorii aferente disponibilizărilor de personal

16

6.438

C4

Cheltuieli aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete

17

714

C5

cheltuieli cu asigurările şi protecţia socială, fondurile speciale şi alte obligaţii legale

18

140.404

D.

alte cheltuieli de exploatare

19

45.737

2

 

Cheltuieli financiare

20

27.344

3

 

Cheltuieli extraordinare

21

0

III.

 

 

REZULTATUL BRUT (profit/pierdere)

22

1.600

IV.

 

 

IMPOZIT PE PROFIT

23

0

V.

 

 

PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care:

24

1.600

 

1

 

Rezerve legale

25

0

2

 

Alte rezerve reprezentβnd facilităţi fiscale prevăzute de lege

26

0

3

 

Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenţi

27

1.600

4

 

 

Constituirea surselor proprii de finanţare pentru proiectele cofinanţate din ξmprumuturi externe, precum şi pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, plaţii dobβnzilor, comisioanelor şi altor costuri aferente acestor ξmprumuturi

28

 

0

5

 

Alte repartizări prevăzute de lege

29

0

6

 

Profitul contabil rămas după deducerea sumelor de la Rd. 25, 26, 27, 28, 29

30

0

7

 

Participarea salariaţilor la profit ξn limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic ξn exerciţiul financiar de referinţă

31

0

8

 

Minimum 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local ξn cazul regiilor autonome ori dividende cuvenite acţionarilor, ξn cazul societăţilor/ companiilor naţionale şi societăţilor cu capital integral sau majoritar de stat, din care:

32

0

 

a)

- dividende cuvenite bugetului de stat

33

0

 

b)

- dividende cuvenite bugetului local

33a

0

 

c)

- dividende cuvenite altor acţionari

34

0

9

 

Profitul nerepartizat pe destinaţiile prevăzute la Rd.31 - Rd.32 se repartizează la alte rezerve şi constituie sursă proprie de finanţare

35

0

VI.

 

 

VENITURI DIN FONDURI EUROPENE

36

1.189

VII.

 

 

CHELTUIELI ELIGIBILE DIN FONDURI EUROPENE, din care:

37

1.189

 

 

a)

cheltuieli materiale

38

230

 

 

b)

cheltuieli cu salariile

39

818

 

 

c)

cheltuieli privind prestările de servicii

40

141

 

 

d)

cheltuieli cu reclama şi publicitate

41

0

 

 

e)

alte cheltuieli

42

0

VIII.

 

 

SURSE DE FINANŢARE A INVESTIŢIILOR, din care:

43

55.308

 

1

 

Alocaţii de la buget

44

0

 

 

 

alocaţii bugetare aferente plăţii angajamentelor din anii anteriori

45

0

IX.

 

 

CHELTUIELI PENTRU INVESTIŢII

46

55.308

X.

 

 

DATE DE FUNDAMENTARE

47

*

 

1

 

Nr. de personal prognozat la finele anului

48

26.631

2

 

Nr. mediu de salariaţi total

49

24,950

3

 

Cβştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială (Rd.12/Rd.49)/12*1000

50

2.135

4

 

Cβştigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor cu salariile (lei/persoană) (Rd.13/Rd.49)/12*1000

51

1.962

5

 

Productivitatea muncii ξn unităţi valorice pe total personal mediu (mii lei/persoană) (Rd.2/Rd.49)

52

46

6

 

Productivitatea muncit ξn unităţi fizice pe total personal mediu (cantitate produse finite/persoana)

53

-

7

 

Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale (Rd.7/Rd.1)x1000

54

999

8

 

Plăţi restante

55

57.647

9

 

Creanţe restante

56

70.500

 

GUVERNUL ROMΒNIEI

 

HOTĂRΒRE

privind transmiterea unei părţi de imobil din domeniul public al statului ξn domeniul privat al acestuia, ξn vederea scoaterii din funcţiune şi demolării

 

Avβnd ξn vedere dispoziţiile art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcţiune, casare şi valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001,ξn temeiul art. 108 din Constituţia Romβniei, republicată, precum şi al art. 10 alin. (2) şi art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările şi completările ulterioare,

 

Guvernul Romβniei adoptă prezenta hotărβre.

 

Art. 1. - (1) Se aprobă transmiterea unei părţi din imobilul identificat cu numărul M.F. 39975, avβnd datele de identificare prevăzute ξn anexa care face parte integrantă din prezenta hotărβre, din domeniul public al statului şi din administrarea Ministerului Justiţiei - Tribunalul Dolj ξn domeniul privat al acestuia.

(2) Trecerea ξn domeniul privat al statului a părţii de imobil prevăzute la alin. (1) se face ξn vederea scoaterii din funcţiune şi demolării acesteia.

Art. 2. - Ministerul Justiţiei ξşi va actualiza ξn mod corespunzător datele din evidenţa cantitativ-valorică şi, ξmpreună cu Ministerul Finanţelor Publice, va opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 11 la Hotărβrea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniu public al statului, cu modificările şi completările ulterioare.

 

PRIM-MINISTRU

VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemnează:

Ministrul justiţiei,

Robert Marius Cazanciuc

Ministrul finanţelor publice,

Eugen Orlando Teodorovici

 

Bucureşti, 2 septembrie 2015.

Nr. 727.

 

ANEXĂ

 

DATELE DE IDENTIFICARE

a părţii de imobil care se transmite din domeniul public al statului ξn domeniul privat al acestuia

 

Nr. M.F.

Cod de clasificare

Denumirea imobilului ξn care este situată partea de imobil

Adresa la care este situată partea de imobil/ Carte funciară/Nr. cadastral

Descrierea tehnică a părţii de imobil

Valoarea de inventar a părţii de imobil

(lei)

39975

parţial

8.29.09

Tribunalul Dolj

Romβnia, judeţul Dolj, municipiul Craiova,

Str. Brestei nr. 12/

CF 221105/ nr. cad. 221105

Corp B P + 1E

Sc = 292 mp

Sd = 580,62 mp

559.100,00

 

GUVERNUL ROMΒNIEI

 

HOTĂRΒRE

privind actualizarea valorilor de inventar ale unor bunuri imobile aflate ξn domeniul public al statului şt ξn administrarea Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală

 

Ξn temeiul art. 108 din Constituţia Romβniei, republicată, al art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 21 şi 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate ξn patrimoniul instituţiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificările şi completările ulterioare,

 

Guvernul Romβniei adoptă prezenta hotărβre.

 

Art. 1. - Se aprobă modificarea valorii de inventar a imobilelor ξnscrise ξn inventarul bunurilor din domeniul public al statului, aflate ξn administrarea Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, avβnd datele de identificare prevăzute ξn anexa care face parte integrantă din prezenta hotărβre, ca urmare a reevaluării.

Art. 2. - Ministerul Culturii ξşi va actualiza ξn mod corespunzător datele din evidenţa cantitativ-valorică şi, ξmpreună cu Ministerul Finanţelor Publice, va opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 6 la Hotărβrea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările şi completările ulterioare.

 

PRIM-MINISTRU

VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemnează:

Ministrul culturii,

Ioan Vulpescu

Ministrul finanţelor publice,

Eugen Orlando Teodorovici

 

Bucureşti, 2 septembrie 2015.

Nr. 728.

 

ANEXĂ

 

DATELE DE IDENTIFICARE

ale bunurilor imobile aflate ξn domeniul public al statului şi ξn administrarea Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, pentru care se modifică valoarea de inventar

 

1. Ordonator principal de credite

4192812

Ministerul Culturii

2. Ordonator secundar de credite

 

 

3. Ordonator terţiar de credite

4631721

Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală

4. Regii autonome şi companii/societăţi naţionale aflate sub autoritatea ordonatorului principal, institute naţionale de cercetare-dezvoltare care funcţionează ξn baza Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, şi, după caz, societăţi comerciale cu capital majoritar de stat care au ξn administrare bunuri din patrimoniul public de stat

 

 

 

Nr. MFP

Cod de clasificare

Denumire

Date de identificare

Anul dobβndirii

Valoarea de inventar ξnscrisa ξn inventarul centralizat

(lei)

Valoarea de inventar actualizată

(lei)

Baza legală

Administrator

Descriere tehnică

Adresa

33423

8.30

Imobil

Imobil

Sd =1.034 mp

Teren

St = 634 mp

Intrarea Iulia Haşdeu nr. 3, sectorul 1, Bucureşti

1996

1.677.878

4.377.800

Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.948/1983;

Hotărβrea Guvernului nr. 482/2010

Institutul Naţional pentru

Cercetare şi Formare Culturală

104868

8.30

Vila nr. 13 Sinaia

Imobil

Sc = 179,60 mp

Sd = 684,70 mp

Str. Aluniş nr. 11, Sinaia, judeţul Prahova

2001

201.200

890.300

Hotărβrea Guvernului nr. 1.326/2001;

Hotărβrea Guvernului nr. 580/2002;

Hotărβrea Guvernului nr. 1.410/2009;

Hotărβrea Guvernului nr. 373/2010

Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală

145406

8.30

Teren

St = 524,42 mp

Str. Aluniş nr. 11, Sinaia, judeţul Prahova

2001

162.503

272.100

Hotărβrea Guvernului nr. 580/2002;

Hotărβrea Guvernului nr. 742/2003;

Hotărβrea Guvernului nr. 1.410/2009

Institutul Naţional pentru

Cercetare şi Formare Culturală

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE

 

MINISTERUL PENTRU SOCIETATEA INFORMAŢIONALĂ

 

ORDIN

privind aprobarea schemei de ajutor de minimis care se adresează domeniului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (TIC), denumit㠓Schemă de ajutor de minimis pentru creşterea contribuţiei sectorului TIC pentru competitivitatea economică”, care este o componentă aferentă axei prioritare 2, acţiunea 2.2.1 “Sprijinirea creşterii valorii adăugate generate de sectorul TIC şi a inovării ξn domeniu prin dezvoltarea de clustere”, din cadrul Programului operaţional Competitivitate 2014-2020

 

Avβnd ξn vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare ξn cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare,

ξn conformitate cu prevederile art. 10 din Hotărβrea Guvernului nr. 1.183/2014 privind nominalizarea autorităţilor implicate ξn sistemul de management şi control al fondurilor europene structurale şi de investiţii 2014-2020 şi ale art. 11 alin. (3) din Acordul de delegare ξncheiat ξntre Autoritatea de management a Programului operaţional Competitivitate cu nr. 10.598/29.04.2015 şi Organismul intermediar pentru promovarea societăţii informaţionale, axa prioritară 2 “Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă ,

ξn baza Avizului Consiliului Concurenţei nr. 3 496 din 15 mai 2015 privind avizul referitor la proiectul de schemă de ajutor de minimis “Sprijin pentru IMM pentru creşterea contribuţiei sectorului TIC pentru competitivitatea economic㔠şi a Referatului Organismului intermediar pentru promovarea societăţii informaţionale nr. 13.325 din 20 august 2015,ξn temeiul art. 6 alin. (6) din Hotărβrea Guvernului nr. 548/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Societatea Informaţională, cu modificările ulterioare,

ministrul pentru societatea informaţională emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă schema de ajutor de minimis care se adresează domeniului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (TIC), denumit㠓Schemă de ajutor de minimis pentru creşterea contribuţiei sectorului TIC pentru competitivitatea economică”, care este o componentă aferentă axei prioritare 2, acţiunea 2.2.1 “Sprijinirea creşterii valorii adăugate generate de sectorul TIC şi a inovării ξn domeniu prin dezvoltarea de clustere”, din cadrul Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, schemă prevăzută ξn anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică ξn Monitorul Oficial al Romβniei, Partea I.

 

Ministrul pentru societatea informaţională,

Sorin Mihai Grindeanu

 

Bucureşti, 20 august 2015.

Nr. 435.

 

ANEXĂ

 

SCHEMĂ DE AJUTOR DE MINIMIS

pentru creşterea contribuţiei sectorului TIC pentru competitivitatea economică

 

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

 

Art. 1. - Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis, care se adresează domeniului tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (TIC), denumit㠓Schema de ajutor de minimis pentru creşterea contribuţiei sectorului TIC pentru competitivitatea economic㔠finanţată prin Programul operaţional Competitivitate (POC).

Art. 2. - (1) Ajutoarele ξn cadrul prezentei scheme se acordă numai ξn condiţiile şi criteriile prevăzute ξn prezenta schemă, ξn limita bugetului disponibil.

(2) Acordarea ajutoarelor de minimis ξn cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate ξn Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea dispoziţiilor art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, publicat ξn Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 352 din 24 decembrie 2013.

(3) Prezenta schemă este exceptată de la obligaţia de notificare către Comisia Europeană, ξn conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013.

Art. 3. - (1) Furnizor de ajutor de minimis este Ministerul Fondurilor Europene prin Autoritatea de management a Programului operaţional Competitivitate (AMPOC).

(2) Autoritatea care administrează schema este Autoritatea de management a Programului operaţional Competitivitate prin Organismul intermediar pentru promovarea societăţii informaţionale (OIPSI) din cadrul Ministerului pentru Societatea Informaţională, conform atribuţiilor delegate pentru implementarea şi gestionarea POC.

 

CAPITOLUL II

Obiectivul schemei de minimis

 

Art. 4. - Scopul prezentei scheme de ajutor de minimis este de a finanţa o serie de activităţi necesare pentru implementarea proiectelor prin care se asigură dezvoltarea unei game de produse şi/sau servicii TIC cu aplicabilitate ξn restul economiei romβneşti, precum şi realizarea de proiecte strategice inovative cu impact asupra dezvoltării ξntregii industrii de TIC.

Art. 5. - Activităţile realizate trebuie să fie direct legate de elaborarea şi implementarea proiectelor finanţate ξn cadrul Schemei de ajutor pentru sprijinirea dezvoltării de produse şi servicii inovative şi nu vor depăşi 20% din cheltuielile totale eligibile ale proiectului.

 

CAPITOLUL III

Legislaţia relevantă aplicabilă

 

Art. 6. - Prezenta schemă de ajutor de minimis este elaborată ξn conformitate cu următoarele reglementări legale, comunitare şi naţionale:

a) Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013;

b) Programul operaţional Competitivitate 2014-2020, aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C (2014) 10233;

c) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale ξn domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.

 

CAPITOLUL IV

Definiţii

 

Art. 7. - Ξn sensul prezentei scheme, următorii termeni se definesc astfel:

1. ξntreprindere - orice entitate care desfăşoară o activitate economică, indiferent de statutul juridic, de modul de finanţare sau de existenţa unui scop lucrativ al acesteia1;

2. ξntreprindere unică - include toate ξntreprinderile ξntre care există cel puţin una dintre relaţiile următoare:

a) o ξntreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte ξntreprinderi;

b) o ξntreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte ξntreprinderi;

c) o ξntreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei ξntreprinderi ξn temeiul unui contract ξncheiat cu ξntreprinderea ξn cauză sau ξn temeiul unei prevederi din contractul de societate ori din statutul acesteia;

d) o ξntreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte ξntreprinderi şi care controlează singură, ξn baza unui acord cu alţi acţionari ori asociaţi ai acelei ξntreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor ξntreprinderii respective;

3. IMM - ξntreprinderi aşa cum sunt definite conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea ξnfiinţării şi dezvoltării ξntreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, şi Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă ξn aplicarea art. 107 şi 108 din tratat;

4. ξntreprindere mijlocie - ξntreprindere care are sub 250 de angajaţi şi a cărei cifră de afaceri anuală nu depăşeşte 50 milioane euro şi/sau al cărei total al bilanţului anual nu depăşeşte 43 milioane euro, ξn conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 651/2014;

5. ξntreprindere mică - ξntreprindere care are sub 50 de angajaţi şi a cărei cifră de afaceri anuală şi/sau al cărei total al bilanţului anual nu depăşeşte 10 milioane euro, Ξn conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la Regulamentul (UE) nr. 651/2014;

6. microξntreprindere - ξntreprindere care are sub 10 angajaţi şi a cărei cifră de afaceri anuală şi/sau al cărei total al bilanţului anual nu depăşeşte 2 milioane euro, ξn conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la Regulamentul (UE) nr. 651/2014;

7. IMM aflată ξn dificultate-o microξntreprindere, ξntreprindere mică sau mijlocie, care ξndeplineşte următoarele condiţii:

a) ξn cazul unei societăţi cu răspundere limitată, atunci cβnd mai mult de jumătate din capitalul social subscris a dispărut din

cauza pierderilor acumulate. Această situaţie survine atunci cβnd deducerea pierderilor acumulate din rezerve (şi din toate celelalte elemente considerate ξn general ca făcβnd parte din fondurile proprii ale societăţii) conduce la un cuantum cumulat negativ care depăşeşte jumătate din capitalul social subscris;

b) ξn cazul unei societăţi comerciale ξn care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru datoriile societăţii, atunci cβnd mai mult de jumătate din capitalul propriu, astfel cum reiese din contabilitatea societăţii, a dispărut din cauza pierderilor acumulate;

c) atunci cβnd ξntreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolvenţă sau ξndeplineşte criteriile prevăzute de legislaţia naţională pentru iniţierea unei proceduri colective de insolvenţă la cererea creditorilor săi;

8. rata de actualizare - rata de referinţă stabilită de Comisia Europeană pentru Romβnia pe baza unor criterii obiective şi publicată ξn Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;

9. prelucrarea produselor agricole - o operaţiune asupra produsului agricol ξn urma căreia rezultă de asemenea un produs agricol, cu excepţia activităţilor agricole necesare preparării unui produs animal sau vegetal pentru prima vβnzare;

10. comercializarea produselor agricole - deţinerea sau expunerea ξn vederea vβnzării, oferirea spre vβnzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vβnzări de către un producător primar către revβnzători sau operatori şi a oricărei activităţi constβnd ξn prepararea unui produs ξn vederea primei vβnzări; o vβnzare de către un producător primar către consumatorii finali este considerată comercializare ξn cazul ξn care se desfăşoară ξn localuri distincte, rezervate acestei activităţi;

11. consorţiu de ξntreprinderi - parteneriat ξntre IMM din cadrul clusterelor centrate pe domeniul TIC creat pentru realizarea unor produse/servicii TIC inovative.

 

1 Aşa cum este definită la cap. 2.1 din Comunicarea CE privind aplicarea normelor Uniunii Europene ξn materie de ajutor de stat ξn cazul compensaţiei acordate pentru prestarea unor servicii de interes economic general, publicată ξn Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 8 din data de 11 ianuarie 2012.

 

CAPITOLUL V

Domeniul de aplicare

 

Art. 8. - (1) Prezenta schemă se aplică acţiunii 2.2.1 “Sprijinirea creşterii valorii adăugate generate de sectorul TIC şi a inovării ξn domeniu prin dezvoltarea de clustere” din cadrul axei prioritare 2 a POC şi vizează obiectivul specific “Creşterea integrării pe verticală a soluţiilor inovative TIC ξn economie”.

(2) Măsurile ajutor de minimis se aplică ξn toate regiunile de dezvoltare ale Romβniei.

Art. 9. - (1) Sprijinul se acordă pentru beneficiarii care desfăşoară activităţi ξn următoarele domenii:

 

Cod CAEN

Denumire activitate

C2611

Fabricarea subansamblurilor electronice (module)

C2612

Fabricarea altor componente electronice

C263

Fabricarea echipamentelor de comunicaţii

J620

Activităţi de servicii ξn tehnologia informaţiei

M721

Cercetare-dezvoltare ξn ştiinţe naturale şi inginerie

 

(2) Nu se acordă sprijin ξn următoarele cazuri:

a) ajutoare condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate;

b) ajutoare acordate ξntreprinderilor ξn dificultate, aşa cum sunt acestea definite ξn Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea ξntreprinderilor ξn dificultate, publicate ξn Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 244 din 1 octombrie 2004;

c) ajutoarelor destinate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către alte state membre, respectiv ajutoarelor direct legate de cantităţile exportate, ajutoarelor destinate ξnfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export.

 

CAPITOLUL VI

Modalitatea de acordare a ajutorului

 

Art. 10. - (1) Ajutorul se acordă sub formă de asistenţă financiară nerambursabilă ξn una sau mai multe tranşe. Ajutoarele care pot fi plătite ξn mai multe tranşe se actualizează la valoarea lor ξn momentul ξn care sunt acordate. Rata dobβnzii care trebuie aplicată la actualizare este rata de actualizare aplicabilă la data acordării ajutoarelor.

(2) Ajutoarele de minimis se acordă proiectelor finanţate ξn baza cererii de finanţare, ξnsoţită de documentele solicitate ξn apelul de proiecte şi ξn Ghidul solicitantului.

 

CAPITOLUL VII

Beneficiari

 

Art. 11. - (1) Beneficiari ar măsurilor de ajutor de minimis sunt ξntreprinderi care aplică individual sau ξntreprinderile lider ale unor consorţii (parteneriate) de ξntreprinderi din cadrul clusterelor centrate pe domeniul TIC, ξntreprinderile care aplică individual sau grupate ξn consorţii trebuie să se ξncadreze ξn categoria IMM, conform Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) ξn cazul consorţiilor de ξntreprinderi, ajutorul prevăzut ξn prezenta schemă se acordă liderului de consorţiu (parteneriat).

 

CAPITOLUL VIII

Condiţii de eligibilitate pentru beneficiari

 

Art. 12. - Pot beneficia de ajutor de minimis ξn baza schemei ξntreprinderile sau ξntreprinderile unice care au aplicat individual sau ca lider al consorţiilor (parteneriatelor) de ξntreprinderi, care ξndeplinesc cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

1. sunt ξnregistrate potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

2. se ξncadrează ξn categoria IMM, la data depunerii Cererii de finanţare şi la data semnării contractului de finanţare;

3. nu ξnregistrează obligaţii bugetare nete (diferenţa dintre obligaţiile de plată restante la buget şi sumele de recuperat de la buget):

a) mai mari de 1/12 din obligaţiile datorate ξn ultimele 12 luni - ξn cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

b) mai mari de 1/6 din totalul obligaţiilor datorate ξn ultimul semestru - ξn cazul certificatului de atestare fiscală emis de către autorităţile publice locale;

4. sunt direct responsabile de pregătirea şi managementul proiectului şi nu acţionează ca intermediar pentru proiectul propus a fi finanţat.

5. asigură din surse proprii valoarea cheltuielilor neeligibile şi a celor conexe. Contribuţia proprie a beneficiarului, ξntr-o formă liberă de ajutor de minimis/ajutor de stat, poate proveni din surse proprii, credite bancare negarantate de stat, aport al acţionarilor, alţii decβt organisme ale statului sau din alte surse private;

6. nu au mai beneficiat de sprijin financiar pentru aceeaşi cheltuială din fonduri publice, inclusiv fonduri UE, ξn ultimele 36 de luni, sau nu derulează proiecte finanţate ξn prezent, parţial sau ξn totalitate, din alte surse publice. Ξn acest caz, finanţarea nu va fi acordată sau, dacă acest lucru este descoperit pe parcursul implementării, ajutorul de minimis acordat se va recupera integral, inclusiv majorările şi penalităţile calculate potrivit legii;

7. nu intră ξn categoria “IMM aflată ξn dificultate”, aşa cum aceasta este definită la art. 7;

8. nu se află ξn stare de insolvenţă, ξn stare de faliment sau nu face obiectul unei proceduri de lichidare ori de administrare specială, nu şi-a suspendat activitatea economică sau nu face obiectul unei proceduri ξn urma acestor situaţii ori nu se află ξn situaţii similare ξn urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementările naţionale;

9. nu fac obiectul unui ordin de recuperare ξn urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene, privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comună sau, ξn cazul ξn care solicitantul β făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie să fi fost deja executată şi ajutorul integral recuperat, inclusiv dobβnda de recuperare aferentă;

10. reprezentantul legal nu a fost condamnat printr-o hotărβre cu valoare de res judicata pentru un delict legat de conduita sa profesională, pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale ξn detrimentul intereselor financiare ale Comunităţilor Europene;

11. reprezentantul legal nu a comis ξn conduita sa profesională greşeli grave, demonstrate prin orice mijloace pe care autoritatea contractantă le poate justifica;

12. reprezentantul legal nu este subiectul unui conflict de interese;

13. reprezentantul legal nu este vinovat de inducerea gravă ξn eroare a OIPSI prin furnizarea de informaţii incorecte ξn cursul participării la cererea de propuneri de proiecte;

14. Ξn cazul consorţiilor de ξntreprinderi, IMM-urile constitutive trebuie să ξndeplinească individual condiţiile de eligibilitate care se referă la solicitant;

15. fac dovada apartenenţei la un cluster centrat pe domeniul TIC;

16. Ξndeplinesc orice alte condiţii-cerinţe specifice, care nu aduc atingere prevederilor ξn materie de ajutor de stat care rezultă din dispoziţiile legale aplicabile şi Ghidul solicitantului.

Art. 13. - (1) Pentru a beneficia de finanţare nerambursabilă ξn cadrul prezentei scheme, solicitantul va da o declaraţie privind ajutoarele de minimis primite de ξntreprinderea sau ξntreprinderea unică ξn cursul anului fiscal curent şi al celor 2 ani fiscali anteriori (fie din surse ale statului sau autorităţilor locale, fie din surse comunitare), precum şi privind ajutoarele de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile.

(2) Furnizorul prezentei scheme va acorda un ajutor de minimis după ce va verifica ξn baza declaraţiei pe propria răspundere a solicitantului faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis acordate unei ξntreprinderi sau ξntreprinderi unice pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal ξn curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, cumulate cu prevederile prezentei scheme, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro, ξn cazul ξntreprinderilor care activează ξn sectorul transportului rutier de mărfuri ξn contul terţilor sau contra cost), echivalent ξn lei, şi că se respectă toate condiţiile din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013.

(3) ξn cazul ξn care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei ξntreprinderi pe o perioadă de 3 ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate ξn conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro, ξn cazul solicitanţilor care ξşi desfăşoară activitatea ξn sectorul transporturilor), solicitantul nu poate beneficia de prevederile prezentei scheme, nici chiar pentru acea fracţiune din ajutor care nu depăşeşte acest plafon.

(4) Respectarea plafonului de minimis are ξn vedere o ξntreprindere sau o ξntreprindere unică. Astfel, dacă ξntre ξntreprinderile care beneficiază de sprijinul prezentei scheme de finanţare există cel puţin una dintre relaţiile menţionate la art. 7 pct. 2, respectivele ξntreprinderi vor fi tratate ca o “Ξntreprindere unică”, iar valoarea ajutorului de minimis acordat ξntreprinderii unice se va raporta la valoarea cumulată a ajutoarelor de minimis primite de ξntreprinderile ξntre care există aceste relaţii pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi.

 

CAPITOLUL IX

Activităţi, cheltuieli eligibile şi intensitatea ajutorului de minimis

 

Art. 14. - (1) ξn cadrul schemei de minimis pot fi finanţate activităţi de informare şi publicitate/promovare, servicii de consultanţă, avize, acorduri, autorizaţii, instruire/formare profesională specifică, auditare financiară şi tehnică intermediară/finală a proiectului, managementul intern de proiect, abonamente şi cotizaţii necesare pentru implementarea proiectului.

(2) Sunt considerate eligibile următoarele categorii de cheltuieli:

1. cheltuieli privind cercetarea de piaţă:

- cheltuieli pentru identificarea unor nişe de piaţă pentru produsul/serviciul inovativ;

2. cheltuieli de informare şi publicitate:

a) cheltuieli obligatorii de informare şi publicitate pentru proiect - conform prevederilor din Ghidul solicitantului şi Manualul de identitate vizuală;

b) cheltuieli de promovare a produsului/serviciului dezvoltat prin proiect;

c) ξn cazul proiectelor de cercetare industrială sau dezvoltare experimentală - cheltuieli de promovare a rezultatelor proiectului pe scară largă (conferinţe, publicări, registre cu acces liber ori programe informatice gratuite sau open source);

3. cheltuieli cu servicii de consultanţă, avize, acorduri, autorizaţii:

a) cheltuieli cu servicii de consultanţă pentru elaborarea documentaţiilor necesare depunerii proiectului (inclusiv scrierea cererii de finanţare);

b) cheltuieli cu servicii de consultanţă ξn domeniul managementului proiectului, inclusiv elaborarea documentaţiilor necesare implementării proiectului şi servicii de asistenţă juridică pentru realizarea achiziţiilor publice (elaborarea documentaţiei de atribuire şi aplicarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică);

c) cheltuieli pentru obţinerea acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor aferente activităţilor eligibile ale operaţiunii, inclusiv obţinerea preavizului Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci privind gradul de inovare al produsului/serviciului;

d) cheltuieli pentru obţinerea, validarea şi protejarea brevetelor şi altor active necorporale;

4. cheltuieli pentru instruire/formare profesională specifică:

a) cheltuieli legate de pregătirea personalului cărora le este destinată/destinat aplicaţia/produsul/serviciul software dezvoltat;

b) cheltuieli legate de pregătirea personalului care va asigura mentenanţa aplicaţiei/produsului/serviciului software dezvoltat, dacă acesta este angajat al beneficiarului;

5. cheltuieli pentru auditare intermediară/finală a proiectului: auditare financiară (conform reglementărilor naţionale) şi auditare tehnică (din perspectiva corespondenţei rezultatului proiectului cu cererea de finanţare);

6. cheltuieli aferente managementului intern de proiect (doar dacă nu au fost acoperite ξn cadrul cheltuielilor de management de proiect):

a) cheltuieli salariate pentru personalul angajat al beneficiarului finanţării;

b) cheltuieli de deplasare pentru personalul angajat al beneficiarului (diurnă, cazare, transport);

c) cheltuieli cu transportul de bunuri, dacă se justifică ξn cadrul proiectului;

d) birotică - pentru echipa de management (conform Hotărβrii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările ulterioare);

e) achiziţia de echipamente TIC - numai pentru echipa de management;

7. cheltuieli cu abonamente şi cotizaţii necesare pentru implementarea proiectului (valabile 12 luni după finalizarea proiectului):

a) taxe de acces la baze de date;

b) abonamente la biblioteci de specialitate.

(3) Cheltuielile eligibile prevăzute la alin. (2) se decontează după aprobarea şi ξnceperea implementării proiectului şi pot fi efectuate ξntre 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023.

Art. 15. - (1) Ajutorul de minimis acordat unui beneficiar ξntreprindere unică nu poate să depăşească 200.000 euro ξn ultimii 3 ani fiscali.

(2) Pentru consorţii de IMM acordarea ajutorului de minimis se realizează prin raportare la ξntreprinderea sau ξntreprinderea unică lider de proiect.

(3) Ajutoarele de minimis se consideră acordate ξn momentul intrării ξn vigoare a contractului de finanţare, indiferent de data la care ajutoarele de minimis se plătesc ξntreprinderii respective.

 

CAPITOLUL X

Durata, bugetul schemei şi numărul estimat de beneficiari

 

Art. 16. - Prezenta schemă se aprobă prin ordin al ministrului pentru societatea informaţională şi se aplică de la data publicării ei ξn Monitorul Oficial al Romβniei, Partea I, pβnă la epuizarea bugetului alocat, dar nu mai tβrziu de 31 decembrie 2020. Plata ajutorului se efectuează pβnă la data de 31 decembrie 2023, ξn limita bugetului alocat schemei.

Art. 17, - Bugetul total estimat al schemei, pe ξntreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 17,4 milioane euro, astfel:

a) ξn anul 2015 - 3,4 mii. euro;

b) ξn anul 2016 - 7 mii. euro;

c) ξn anul 2017 - 7 mii. euro.

Art. 18. - Numărul total estimat al beneficiarilor ξn cadrul schemei este de 83.

 

CAPITOLUL XI

Regula de cumul

 

Art. 19. - (1) Ajutoarele de minimis acordate ξn conformitate cu prezenta schemă pot fi cumulate cu ajutoarele de minimis acordate ξn conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 360/2012 al Comisiei din 25 aprilie 2012 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ξn cazul ajutoarelor de minimis acordate ξntreprinderilor care prestează servicii de interes economic general ξn limita plafonului stabilit ξn regulamentul respectiv, Acestea pot fi cumulate cu ajutoare de minimis acordate ξn conformitate cu alte regulamente de minimis ξn limita plafonului relevant.

(2) Ajutoarele de minimis nu se cumulează cu ajutoarele de stat acordate pentru aceleaşi costuri eligibile sau cu ajutoarele de stat acordate pentru aceeaşi măsură de finanţare prin capital de risc, dacă un astfel de cumul ar depăşi intensitatea sau valoarea maximă relevantă a ajutorului stabilită pentru condiţiile specifice ale fiecărui caz de un regulament sau de o decizie de exceptare pe categorii adoptată de Comisia Europeană. Ajutoarele de minimis care nu se acordă pentru sau nu sunt legate de costuri eligibile specifice pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat acordate ξn temeiul unui regulament de exceptare pe categorii sau al unei decizii adoptate de Comisia Europeană.

 

CAPITOLUL XII

Procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis

 

Art. 20. - Procedura de implementare şi derulare a schemei de ajutor se desfăşoară după cum urmează:

a) derularea schemei de ajutor va avea următoarea succesiune: lansarea apelului, depunerea cererilor de finanţare ξnsoţite de documentele specificate ξn Ghidul solicitantului, evaluarea, selecţia beneficiarilor de finanţare, semnarea contractelor individuale de finanţare, implementarea proiectelor, raportarea, monitorizarea şi rambursarea cheltuielilor;

b) detaliile privind toate aceste etape, precum şi criteriile şi subcriteriile de evaluare a cererilor de finanţare sunt prezentate ξn Ghidul solicitantului

Art. 21. - Verificarea eligibilităţii solicitanţilor pentru acordarea ajutorului de minimis prevăzut de prezenta schemă se va face cu respectarea condiţiilor de eligibilitate prevăzute ξn cadrul Ghidului solicitantului aferent acţiunii “Sprijinirea creşterii valorii adăugate generate de sectorul TIC şi a inovării ξn domeniu prin dezvoltarea de clustere”.

Art. 22. - (1) Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a verifica ξndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate, atβt a celor referitoare la solicitant, cβt şi a celor referitoare la cheltuielile finanţate prin prezenta schemă.

(2) ξnainte de primirea ajutorului, ξntreprinderea beneficiară trebuie să transmită administratorului prezentei scheme o declaraţie pe propria răspundere cu privire la ajutoarele de minimis primite ξn cursul anului fiscal curent şi al celor 2 ani fiscali anteriori.

(3) Cererea de finanţare aferentă prezentei scheme va fi ξnsoţită de o declaraţie pe propria răspundere prin care beneficiarul certifică faptul că nu desfăşoară şi nici nu va desfăşura pe perioada implementării şi pe perioada de postimplementare a proiectului activităţi ξn unul dintre domeniile/sectoarele excluse,

(4) Verificarea condiţiilor de eligibilitate ale activităţilor, proiectelor şi cheltuielilor se realizează de administratorul prezentei scheme ξnainte de acordarea facilităţii. Administratorul asigură, sub orice formă, publicitatea listei proiectelor ce vor beneficia de finanţare ca urmare a ξndeplinirii condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.

(5) ξn cazul ξn care proiectul este eligibil pentru a primi o finanţare ξn cadrul prezentei scheme şi este selectat pentru finanţare ξn urma procesului de evaluare, administratorul prezentei scheme informează ξn scris ξntreprinderea beneficiară cu privire la valoarea potenţială a ajutorului (exprimată ξn echivalent subvenţie brută), precum şi la caracterul de minimis al acestuia, făcβnd ξn mod explicit trimitere la Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 şi menţionβnd titlul acestuia şi referinţa de publicare din Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

(6) ξn cazul ξn care ξntreprinderea nu este eligibilă să primească o alocare specifică ξn cadrul prezentei scheme, administratorul schemei ξi comunică ξn scris acest lucru.

Art. 23. - Detalierea modalităţii de derulare a prezentei scheme se regăseşte ξn Ghidul solicitantului ce corespunde acţiunii “Sprijinirea creşterii valorii adăugate generate de sectorul TIC şi a inovării ξn domeniu prin dezvoltarea de clustere”, aferentă priorităţii de investiţie “Creşterea integrării pe verticală a soluţiilor inovative TIC ξn economie”, axa prioritară 2 “Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) pentru o economie digitală competitiv㔠din cadrul Programului operaţional Competitivitate, ghid ce va fi publicat pe site-ul Ministerului pentru Societatea Informaţională - secţiunea Fonduri structurale şi/sau pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene.

Art. 24. - Administratorul schemei ξşi rezervă dreptul de a nu plăti ajutorul de minimis sau de a solicita recuperarea ajutorului de minimis deja acordat, ξn cazul ξn care documentele şi/sau informaţiile furnizate de către beneficiar se dovedesc a fi incorecte sau false.

 

CAPITOLUL XIII

Reguli privind transparenţa, monitorizarea şi raportarea

 

Art. 25. - Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate ξn baza prezentei scheme se fac ξn conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus ξn aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.

Art. 26. - Furnizorul de ajutor de minimis păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate ξn baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată ξn baza schemei. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară ξn domeniul ajutorului de stat.

Art. 27. - (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate ξn derulare, şi de a dispune măsurile care se impun ξn cazul ξncălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională ori europeană aplicabilă la momentul respectiv.

(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, ξn formatul şi ξn termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel naţional.

(3) Ξn cazul ξn care există ξndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.

(4) ξn cazul ξn care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite valori estimative,

(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează pβnă la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.

(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă ξn termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 28. - Beneficiarul trebuie să păstreze timp de minimum 10 ani de la data la care a fost acordată ultima alocare specifică toate documentele referitoare la ajutorul de minimis primit ξn cadrul schemei, Această evidenţă trebuie să conţină informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea tuturor condiţiilor impuse prin actul de acordare, cum sunt; datele de identificare a beneficiarului, durata, cheltuielile eligibile, valoarea, momentul şi modalitatea acordării ajutorului, originea acestuia, metoda de calcul al ajutoarelor acordate.

Art. 29. - Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, ξn 20 de zile lucrătoare sau ξn termenul fixat ξn cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.

Art. 30. - Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe site-ul furnizorului www.fonduri-ue.ro

 

CAPITOLUL XIV

Recuperarea ajutorului de minimis

 

Art. 31. - (1) Recuperarea ajutorului de minimis se realizează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.

(2) Ajutorul de minimis care trebuie recuperat include şi dobβnda aferentă, datorată de la data plăţii pβnă la data recuperării. Rata dobβnzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE, publicat ξn Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 83 din 27 martie 1999, cu modificările ulterioare.

 

MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR

 

ORDIN

pentru aprobarea listelor cu unităţile administrativ-teritoriale ξntocmite ξn urma ξncadrării ξn regimuri de gestionare a ariilor din zonele şi aglomerările prevăzute ξn anexa nr. 2 la Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului ξnconjurător

 

Avβnd ξn vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale evaluare impact şi controlul poluării nr. 95.076/DM din 29 iulie 2015,

ţinβnd seama de prevederile art. 7 lit. r) din Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului ξnconjurător, ξn temeiul prevederilor art. 13 alin. (4) din Hotărβrea Guvernului nr. 38/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,

ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă lista cu unităţile administrativ-teritoriale ξntocmită ξn urma ξncadrării ξn regimul de gestionare I a ariilor din zone şi aglomerări, astfel cum este definit la art. 42 lit. a) din Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului ξnconjurător, prevăzută ξn anexa nr. 1.

Art. 2 - Se aprobă lista cu unităţile administrativ-teritoriale ξntocmită ξn urma ξncadrării ξn regimul de gestionare II a ariilor din zone şi aglomerări, astfel cum este definit la art. 42 lit. b) din Legea nr. 104/2011, prevăzută ξn anexa nr. 2.

Art. 3. - Unităţile administrativ-teritoriale prevăzute ξn anexa nr. 1 elaborează un plan de calitate a aerului sau, după caz, un plan integrat de calitate a aerului, iar unităţile administrativ-teritoriale prevăzute ξn anexa nr. 2 elaborează un plan de menţinere a calităţii aerului.

Art. 4. - Ξncadrarea ξn regimul de gestionare I sau II a ariilor din zone şi aglomerări s-a realizat pe baza rezultatelor obţinute ξn urma evaluării calităţii aerului la nivel naţional, care a utilizat atβt măsurări ξn puncte fixe, realizate cu ajutorul staţiilor de măsurare care fac parte din Reţeaua Naţională de Monitorizare a Calităţii Aerului, aflată ξn administrarea autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, cβt şi pe baza rezultatelor obţinute din modelarea matematică a dispersiei poluanţilor emişi ξn aer.

Art. 5. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică ξn Monitorul Oficial al Romβniei, Partea I.

 

p. Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,

Dan Popescu,

secretar de stat

 

Bucureşti, 11 august 2015.

Nr. 1.206.

 

ANEXA Nr. 1

 

LISTA

cu unităţile administrativ-teritoriale ξntocmită ξn urma ξncadrării ξn regimul de gestionare I

 

Aglomerare/Zona

Poluanţi

Dioxid de azot şi oxizi de azot

(N02/NOx)

Pulberi ξn suspensie

(PM10)

Pulberi ξn suspensie

(PM2,5)

Benzen

(C6H6)

Municipiul Bucureşti

*

*

*

*

Municipiul Bacău

*

 

 

 

Municipiul Brăila

*

 

 

 

Municipiul Braşov

*

 

 

 

Municipiul Iaşi

 

*

 

 

Municipiul Galaţi

*

 

 

 

Municipiul Cluj

*

 

 

 

Oraşul Măgurele (judeţul Ilfov)

 

*

 

 

 

ANEXA Nr. 2

 

LISTA

cu unităţile administrativ-teritoriale ξntocmită ξn urma ξncadrării ξn regimul de gestionare II

 

Aglomerare/ Zona

Poluanţi

Dioxid de azot şi oxizi de azot (NO2/NOx)

Pulberi ξn suspensie

(PM10, PM2.5)

Benzen

(C6H6)

Nichel

(Ni)

Dioxid de sulf (S02)

Monoxid de carbon (CO)

Plumb

(Pb)

Arsen

(As)

Cadmiu

(Cd)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Aglomerare

Municipiul Bacău

 

*

*

*

*

*

*

*

*

Municipiul Baia Mare

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Municipiul Braşov

 

*

*

*

*

*

*

*

*

Municipiul Brăila

 

*

*

*

*

*

*

*

*

Municipiul Bucureşti

 

 

 

*

*

*

 

*

*

Municipiul Cluj-Napoca

 

*

*

*

*

*

 

*

*

Municipiul Constanţa

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Municipiul Craiova

*

 

*

*

*

*

*

*

*

Municipiul Galaţi

 

 

*

*

*

*

*

*

*

Municipiul Iaşi

 

 

*

*

*

*

*

*

*

Municipiul Piteşti

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Municipiul Ploieşti

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Municipiul Timişoara

*

 

*

*

*

*

*

*

*

Zona (delimitarea administrativă a judeţului)

Alba

*

 

*

*

*

*

*

*

*

Arad

*

 

*

*

*

*

*

*

*

Argeş

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Bacău

*  (cu excepţia municipiului Bacău)

*

*

*

*

*

*

*

*

Bihor

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Bistriţa

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Botoşani

*

 

*

*

*

*

*

*

*

Braşov

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Brăila

* (cu excepţia municipiului Brăila)

*

*

*

*

*

*

*

*

Buzău

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Caraş-Severin

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Călăraşi

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Cluj

* (cu excepţia municipiului Cluj-Napoca)

*

*

*

*

*

*

*

*

Constanţa

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Covasna

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Dβmboviţa

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Dolj

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Galaţi

* (cu excepţia municipiului Galaţi)

*

*

*

*

*

*

*

*

Giurgiu

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Gorj

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Harghita

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Hunedoara

*

*

 

 

*

*

*

*

*

Ialomiţa

*

*

 

. *

*

*

*

*

*

Iaşi

 

* (cu excepţia municipiului Iaşi)

*

*

*

*

*

*

*

Ilfov

*

*  (cu excepţia oraşului Măgurele)

*

*

*

 

*

*

*

Maramureş

 

*

*

*

*

 

*

*

*

Mehedinţi

*

 

*

*

*

 

*

*

*

Mureş

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Neamţ

 

*

*

*

*

*

*

*

*

Olt

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Prahova

 

*

*

*

*

*

*

*

*

Satu Mare

 

*

*

*

*

*

*

*

*

Sălaj

 

*

*

*

*

*

*

*

*

Sibiu

 

*

*

*

*

*

*

*

*

Suceava

 

*

 

*

*

*

*

*

*

Teleorman

 

*

 

*

*

*

*

*

*

Timiş

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Tulcea

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Vaslui

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Vβlcea

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Vrancea

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR

 

ORDIN

pentru aprobarea derogării ξn scop ştiinţific pentru unele specii de faună sălbatică

 

Avβnd ξn vedere Referatul de aprobare nr. 104.321/AC din 4 august 2015 al Direcţiei biodiversitate,

ţinβnd seama de Avizul Academiei Romβne nr. 3.715/CJ din 6 iulie 2015,

luβnd ξn considerare prevederile art. 1 alin. (1) lit. b) şi c) din Procedura de stabilire a derogărilor de la măsurile de protecţie a speciilor de floră şi faună sălbatice, aprobată prin Ordinul ministrului mediului şi al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 203/14/2009,

ţinβnd cont de prevederile art. 38 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,ξn temeiul prevederilor art. 38 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 13 alin. (4) din Hotărβrea Guvernului nr. 38/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,

ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Prin derogare de la prevederile art. 33 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se aprobă capturarea şi eliberarea ulterioară a unui număr de exemplare din specii de faună sălbatică de pe cursul rβurilor Capra, Buda, Otic şi Cumpănita, ξn judeţul Argeş, după cum urmează:

 

Specia

Nr. de indivizi

Rhinofophus hipposideros

10

Rhinolophus ferumequinum

10

Myotis myotis

10

Triturus cristatus

10

Bombina variegata

50

Triturus montandoni

10

Gobio uranoscopus

10

Barbus meridionalis

10

Barbus barbus

10

Sabanejewia aurata

10

Cottus gobio

10

Eudontomyzon mariae

10

Ophiogomphus cecilia

10

Caflimorpha quadripunctaria

10

Osmoderma eremita

5

Rosalia alpina

10

Morimus funereus

10

Stephanopachys substriatus

10

Carabus hampei

10

Carabus variolosus

10

Cerambyx cerdo

10

Phryganophilus ruficollis

10

Lucanus cervus

10

Lycaena dispar

10

Euphydryas aurinia

10

Pholidoptera transsylvanica

10

Isophya harzi

10

Chilostoma banaticum

10

Vertigo angustior

10

 

Art. 2. - Ξn vederea capturării speciilor de faună sălbatică prevăzute la art. 1 se vor utiliza următoarele:

a) pentru speciile de ihtiofaună, echipamentul utilizat va fi de tip SAMUS 725 MP, setat pentru faza de electronarcoză, respectiv ogic şi plasă pescărească pentru monitorizarea unor sectoare-martor;

b) pentru speciile de chiroptere se vor utiliza plase chiropterologice;

c) pentru speciile de nevertebrate edafice se vor utiliza capcane Barber şi filee entomologice de cosire;

d) pentru speciile de nevertebrate cu activitate nocturnă se vor utiliza capcane luminoase şi filee entomologice;

e) pentru speciile de herpetofaună se vor utiliza filee acvatice.

Art. 3. - (1) Derogarea se stabileşte de la data intrării ξn vigoare a prezentului ordin pβnă la 30 septembrie 2015.

(2) Capturarea exemplarelor din speciile prevăzute la art. 1 se realizează de către Societatea Comercial㠓Unitatea de Suport pentru Integrare”.

(3) Pentru activitatea prevăzută la alin. (2) se va solicita şi se va obţine autorizaţia de mediu pentru recoltare/capturare.

Art. 4. - (1) ξn termen de 30 de zile de la data capturării, beneficiarul are obligaţia să transmită agenţiei judeţene pentru protecţia mediului de pe raza administrativ-teritorială unde s-a desfăşurat acţiunea de capturare un raport asupra acţiunii derulate Ξn baza derogării obţinute.

(2) Modelul raportului asupra acţiunii derulate ξn baza derogării obţinute este prevăzut ξn anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

(3) Agenţia judeţeană pentru protecţia mediului transmite Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, ξn maximum 45 de zile de la data aplicării derogării, un raport referitor la rezultatele acesteia ξn baza datelor prevăzute la alin. (1).

Art. 5. - Controlul aplicării derogării se exercită de către personalul ξmputernicit din cadrul subunităţilor teritoriale de specialitate ale autorităţii publice centrale care răspunde de protecţia mediului.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică ξn Monitorul Oficial al Romβniei, Partea I.

 

p. Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,

Dan Popescu,

secretar de stat

 

Bucureşti, 11 august 2015.

Nr. 1.211.

 

ANEXĂ

 

- model –

 

RAPORT

asupra acţiunii derulate ξn baza derogării obţinute

 

Solicitant ………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………....

Specia pentru care s-a acordat derogarea

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………....

Numărul exemplarelor ………………………………………………………………………………………………………………………….

Stadiul de dezvoltare …………………………………………………………………………………………………………………………..

Starea exemplarelor ξnainte de prelevare …………………………………………………………………………………………………….

Starea exemplarelor după prelevare ………………………………………………………………………………………………………….

Locul de prelevare  …………………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………….…………………………………………………..

Data prelevării  …………………………………………………..……………………………………………………………………………..

Mijloace, instalaţii şi metode avute ξn vedere ……………………………………………………………………………………………....

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………....

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………....

Stocarea şi destinaţia specimenelor ………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………….……………………….…………………………………………………..

 

MOTIVUL RECOLTĂRII/DEROGĂRII

 Ξn interesul protejării faunei şi florei sălbatice, precum şi al conservării habitatelor naturale

 Pentru prevenirea producerii unor daune importante, ξn special asupra culturilor agricole, animalelor domestice, pădurilor, pescăriilor, apelor şi altor bunuri

 Ξn interesul sănătăţii şi al securităţii publice sau pentru alte raţiuni de interes public major, inclusiv de natură socială ori economică, şi pentru consecinţe benefice de importanţă fundamentală pentru mediu

 Ξn scopuri de cercetare ştiinţifică şi educaţie, de repopulare şi de reintroducere a acestor specii, precum şi pentru operaţiuni de reproducere necesare ξn acest scop, inclusiv pentru răspβndirea artificială a plantelor

 Pentru a permite, ξn condiţii strict controlate, ξntr-o manieră selectivă şi ξntr-o măsură limitată, prinderea sau deţinerea unui număr limitat şi specificat de exemplare

(Ataşaţi documentele care să justifice recoltarea exemplarelor ξn conformitate cu motivul derogării.)

 

Data …………………………….……..

Semnătura …………………………….

 


Copyright 1998-2024
DSC.NET All rights reserved.