MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul 182 (XXVI) - Nr. 481 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI ŞI ALTE ACTE Sâmbătă, 27 iunie 2014
SUMAR
DECRETE
478. - Decret pentru supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului de asociere între Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi Republica Moldova, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 27 iunie 2014
479. - Decret pentru supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului de asociere între Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi Ucraina, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 21 martie 2014 şi 27 iunie 2014
480. - Decret pentru supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului de asociere între Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi Georgia, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 27 iunie 2014
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
515. - Hotărâre privind aprobarea Amendamentului nr. 6, convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 19 noiembrie 2013 şi la Londra la 10 decembrie 2013, între Guvernul României şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului de construcţie a variantei de ocolire a municipiului Constanţa, semnat la Bucureşti la 7 decembrie 2005
519. - Hotărâre privind stabilirea ratelor aferente reducerilor procentuale/corecţiilor financiare aplicabile pentru abaterile prevăzute în anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
747. - Ordin al ministrului sănătăţii privind acreditarea unităţii sanitare Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra-Neamţ pentru activitatea de prelevare de organe, ţesuturi şi celule
751. - Ordin al ministrului sănătăţii privind acreditarea unităţii sanitare Institutul Clinic Fundeni pentru activităţile de bancă de celule stern hematopoietice centrale şi din sângele periferic (procesare, conservare şi stocare), prelevare şi transplant de celule stern hematopoietice centrale şi din sângele periferic
947. - Ordin al ministrului mediului şi schimbărilor climatice pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind protecţia mediului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi schimbărilor climatice nr. 141/2014
DECRETE
PREŞEDINTELE ROMÂNIEI
pentru supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului de asociere între Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi Republica Moldova, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 27 iunie 2014
În temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) şi ale art. 100 din Constituţia României, republicată, precum şi ale art. 19 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,
la propunerea Guvernului, potrivit Hotărârii nr. E 88 din 28 iunie 2014,
Preşedintele României decretează:
Articol unic. - Se supune spre ratificare Parlamentului Acordul de asociere între Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi Republica Moldova, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 27 iunie 2014, şi se dispune publicarea prezentului decret în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PREŞEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din Constituţia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Bucureşti, 28 iunie 2014.
Nr. 478.
PREŞEDINTELE ROMÂNIEI
pentru supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului de asociere între Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi Ucraina, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 21 martie 2014 şi 27 iunie 2014
În temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) şi ale art. 100 din Constituţia României, republicată, precum şi ale art. 19 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,
la propunerea Guvernului, potrivit Hotărârii nr. E 89 din 28 iunie 2014,
Preşedintele României decretează:
Articol unic. - Se supune spre ratificare Parlamentului Acordul de asociere între Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi Ucraina, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 21 martie 2014 şi 27 iunie 2014, şi se dispune publicarea prezentului decret în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PREŞEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din Constituţia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Bucureşti, 28 iunie 2014.
Nr. 479.
PREŞEDINTELE ROMÂNIEI
pentru supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului de asociere între Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi Georgia, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 27 iunie 2014
În temeiul prevederilor art. 91 alin. (1)şi ale art. 100 din Constituţia României, republicată, precum şi ale art. 19 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,
la propunerea Guvernului, potrivit Hotărârii nr. E 90 din 28 iunie 2014,
Preşedintele României decretează:
Articol unic. - Se supune spre ratificare Parlamentului Acordul de asociere între Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi Georgia, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 27 iunie 2014, şi se dispune publicarea prezentului decret în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PREŞEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din Constituţia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Bucureşti, 28 iunie 2014.
Nr. 480.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea Amendamentului nr. 6, convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 19 noiembrie 2013 şi la Londra la 10 decembrie 2013, între Guvernul României şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului de construcţie a variantei de ocolire a municipiului Constanţa, semnat la Bucureşti la 7 decembrie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 4 alin. (2) din Legea nr. 210/2006 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului de construcţie a variantei de ocolire a municipiului Constanţa, semnat la Bucureşti la 7 decembrie 2005, cu completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Amendamentul nr. 6, convenit prin schimbul de scrisori*) semnate la Bucureşti la 19 noiembrie 2013 şi la Londra la 10 decembrie 2013, între Guvernul României şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului de construcţie a variantei de ocolire a municipiului Constanţa, semnat la Bucureşti la 7 decembrie 2005, ratificat prin Legea nr. 210/2006, cu completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Ministrul finanţelor publice,
Ioana-Maria Petrescu
p. Ministrul delegat pentru buget,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură, Investiţii Străine, Parteneriat Public-Privat şi Promovarea Exporturilor,
Alexandru Năstase,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
George Ciamba,
secretar de stat
Bucureşti, 26 iunie 2014.
Nr. 515.
*) Traducere.
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
CABINET MINISTRU
19 noiembrie 2013
Către: Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
Centrul Metropolis
Bd. Iancu de Hunedoara nr. 56-60, et. 3, aripa de vest,
sectorul 1, Bucureşti
România
Tel.:+40 21 202 7100
Fax:+40 21 202 7110
În atenţia domnului Peter Stredder, director pentru România
CC: Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.
În atenţia domnului Narcis Ştefan Neaga, director general
Ref.: Proiectul Bypass Constanţa - Operaţiunea nr. 33.391
Stimaţi domni,
Având în vedere stadiul curent al proiectului din referinţă, precum şi în scopul asigurării asupra disponibilităţii în continuare a sumelor împrumutului pentru finalizarea cu succes a acestuia, la solicitarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - SA. şi a Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, vă rugăm să fiţi de acord cu realocarea sumelor împrumutului/categoriilor de cheltuieli şi cu modificarea, în cadrul cheltuielilor eligibile, a procentelor care urmează să fie finanţate din împrumut, după cum se prezintă în anexa 1.
În speranţa că solicitarea noastră se va bucura de înţelegerea şi sprijinul dumneavoastră, aşteptăm cu nerăbdare un răspuns prompt.
Cu stimă,
Daniel Chiţoiu viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice |
Director general: Boni Cucu Director general adjunct: Ştefan Petrescu Şef serviciu: Carmen Ghiţă Consilier superior: Rodica Buzdugan |
BANCA EUROPEANĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE
România
Ministerul Finanţelor Publice
Str. Apolodor nr. 17
Bucureşti-5
România
În atenţia: Directorului general
Direcţiei generale relaţii financiare internaţionale
C.C.: Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.
Bd. Dinicu Golescu nr. 38
Bucureşti, sectorul 1
În atenţia: Directorului general
10 decembrie 2013
România - Proiectul Bypass Constanţa - Operaţiunea nr. 33.391
Referitor la Acordul de împrumut datat 7 decembrie 2006 (Acordul de împrumut*) dintre România şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca*) şi Acordul de proiect datat 7 decembrie 2006 (Acordul de proiect*) dintre Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi Bancă
Termenii din prezenta scrisoare sunt cei definiţi în Acordul de împrumut şi în Acordul de proiect.
În conformitate cu scrisoarea împrumutatului datată 19 noiembrie 2013, Banca a consimţit să realoce, în concordanţă cu anexa 2 a Acordului de împrumut şi cu secţiunea 3.03(a) a Termenilor şi condiţiilor standard datate februarie 1999, după cum au fost introduse în Acordul de împrumut, sumele aparţinând categoriilor de lucrări specificate în anexa 2 la Acordul de împrumut în conformitate cu tabelul anexat.
Prezenta scrisoare nu afectează sau modifică în vreo manieră obligaţiile de rambursare ale împrumutatului în cadrul Acordului de împrumut sau vreo altă obligaţie a împrumutatului în cadrul Acordului de împrumut.
Conţinutul prezentei scrisori nu va afecta nici un drept, putere sau remediu al Băncii cu privire la orice condiţie, în cadrul Acordului de împrumut, nici nu va fi interpretat ca o renunţare sau o supunere a acesteia.
Cu sinceritate,
Itziar Perkins,
director de proiect transporturi
Realocări - document ataşat anexei 2
Categoria |
Sume în euro realocate |
Sume în lei realocate |
Lucrări pentru partea A-1 |
-1.127.621,75 |
-0,21 |
Lucrări pentru partea A-2 |
+218.851,94 |
+0,21 |
Servicii de consultanţă pentru partea B-1 |
+911.124,61 |
0 |
Servicii de consultanţă pentru partea B-2 |
+2.354,80 |
0 |
Pentru a evita orice îndoială, În conformitate cu realocarea de mai sus, documentul ataşat anexei 2 se va prezenta după cum urmează:
Document la anexa 2
Categoria |
Sumă alocată din împrumut în moneda împrumutului (euro) |
Sumă alocată din împrumut în moneda împrumutului (lei) |
Procent din cheltuieli care urmează să fie finanţat |
(1) Lucrări pentru partea A-1 |
65,016.798,01 |
16.080.807,79 |
Până la 57,2% din valoarea contractului (exclusiv achiziţie terenuri, impozite şi taxe) |
(2) Lucrări pentru partea A-2 |
4.700.030,69 |
45.967.113,21 |
Până la 66,20% din valoarea contractului (exclusiv achiziţie terenuri, impozite şi taxe) |
(3) Lucrări pentru partea A-3 |
45.804,82 |
142.000.000 |
Până la 100% din valoarea contractului (exclusiv achiziţie terenuri, impozite şi taxe) |
(4) Servicii de consultanţă pentru partea B-1 |
16.925.711,31 |
- |
Până la 100% din valoarea contractului (exclusiv achiziţie terenuri, impozite şi taxe) |
(5) Servicii de consultanţă pentru partea B-2 |
753.757,20 |
929062014 |
Până la 100% din valoarea contractului (exclusiv achiziţie terenuri, impozite şi taxe) |
(6) Servicii de 1.347.897,97 consultanţă pentru partea B-3 |
- |
- |
Până la 100% din valoarea contractului (exclusiv achiziţie terenuri, impozite şi taxe) |
(7) Comision iniţial |
- |
- |
|
Total |
88.790.000 |
204.047.921 |
|
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind stabilirea ratelor aferente reducerilor procentuale/corecţiilor financiare aplicabile pentru abaterile prevăzute în anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă ratele aferente reducerilor procentuale/corecţiilor financiare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, pe care autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, precum şi structurile de control prevăzute la art. 20 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă, le aplică în cazul nerespectării prevederilor privind procedurile de achiziţie.
Art. 2. - Autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, precum şi structurile de control prevăzute la art. 20 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului act normativ şi îşi vor modifica în mod corespunzător procedurile în termen de 10 zile lucrătoare.
Art. 3. - Prezenta hotărâre a Guvernului se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică abaterilor constatate după data intrării în vigoare.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Ministrul fondurilor europene,
Eugen Orlando Teodorovici
Ministrul finanţelor publice,
Ioana-Maria Petrescu
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
Nicolae-Liviu Dragnea
p. Viceprim-ministru, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Dumitru Daniel Botănoiu,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
George Ciamba
secretar de stat
Bucureşti, 26 iunie 2014.
Nr. 519.
ANEXĂ
RATELE
pentru stabilirea reducerilor procentuale/corecţiilor financiare care se aplică în cazul nerespectării procedurilor de achiziţii
PARTEA 1
Achiziţii publice
A) Contracte a căror valoare este egală sau mai mare decât plafonul/pragul stabilit în legislaţia naţională privind achiziţiile publice pentru care există obligaţia publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
ANUNŢUL DE PARTICIPARE SI DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE
Nr. crt. |
Tipul de abatere/neregulă constatată |
Descrierea abaterii/ neregulii constatate |
Corecţia financiară/Reducerea procentuală aplicabilă |
1. |
Nepublicarea unui anunţ de participare |
Anunţul de participare nu a fost publicat în conformitate cu regulile aplicabile [de exemplu publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) atunci când aceasta este prevăzută de directive/legislaţia naţională] |
100% 25% dacă publicarea unui anunţ de participare este prevăzută în directive şi acest anunţ nu a fost publicat în JOUE, dar au fost publicate suficiente informaţii care pot garanta că o întreprindere situată într-un alt stat membru poate avea acces la informaţiile relevante privind procedura de achiziţie publică respectivă, înainte ca aceasta să fie atribuită, astfel că această întreprindere să fie în măsură să prezinte o ofertă sau să îşi manifeste interesul în vederea obţinerii acestui contract. În practică aceasta înseamnă fie că anunţul de participare a fost publicat la nivel naţional (în conformitate cu legislaţia sau cu reglementările naţionale aplicabile), fie că normele de bază privind publicarea unui anunţ de participare au fost respectate. |
2. |
Divizarea artificială a contractelor de lucrări/produse/ servicii |
Lucrările care urmează să fie executate sau bunurile/serviciile care urmează să fie livrate/prestate sunt divizate pentru ca procedura de achiziţie respectivă să nu mai fie sub incidenţa directivelor/legislaţie naţionale şi pentru a nu face obiectul publicării anunţului de participare în JOUE aferent totalităţii lucrărilor, bunurilor şi serviciilor propuse a f achiziţionate. |
100% 25% dacă publicarea unui anunţ de participare este prevăzută în directive şi acest anunţ nu fost publicat în JOUE, dar au fost publicate suficiente informaţii care pot garanta că o întreprindere situată într-un alt stat membru poate avea acces la informaţiile relevante privind procedura de achiziţie publică respectivă, înainte ca aceasta să fie atribuită, astfel că această întreprindere să fie în măsură să prezinte o ofertă sau să îşi manifeste interesul în vederea obţinerii acestui contract. În practică aceasta înseamnă fie că anunţul de participare a fost publicat la nivel naţional (în conformitate cu legislaţia sau cu reglementările naţionale aplicabile), fie că normele de bază privind publicarea unui anunţ de participare au fost respectate. |
3. |
Nerespectarea (de către autoritatea contractantă) a termenului-limită de depunere a ofertelor sau a datei de primire a candidaturilor (din partea potenţialilor ofertanţi)11 |
Termenul-limită de primire a ofertelor sau de primire a candidaturilor este mai scurt decât termenele fixate prin directivă/legislaţia naţională. |
25% dacă reducerea termenelor este mai mare de 50%; 10% dacă reducerea termenelor este mai mare de 30%; 5% pentru orice altă reducere de termene (corecţia financiară/reducerea procentuală poate fi între 2% şi 5%, în cazul în care natura şi gravitatea consecinţelor abaterii nu justifică o corecţie financiară/reducere procentuală de 5%.) |
4. |
Potenţialii ofertanţi/candidaţi au la dispoziţie un termen prea scurt pentru obţinerea documentaţiei de atribuire |
Timpul în care potenţiali ofertanţi/candidaţi dispun pentru obţinerea documentaţiei de atribuire este prea scurt, ceea ce are ca efect crearea unui obstacole nejustificat în ceea ce priveşte asigurarea cadrului concurenţial al proceduri organizate. Corecţiile/Reducerile sunt aplicate de la caz la caz. Pentru determinarea ratei se va ţine cont de eventuale circumstanţe atenuante legate de specificitatea ş complexitatea procedurii de achiziţie, în special de sarcina administrativă suplimentară pe care o creează sau de dificultăţile întâmpinate în furnizarea documentaţiei de atribuire. |
25% dacă timpul de care dispun potenţialii ofertanţi/candidaţi pentru obţinerea documentaţiei de atribuire este mai mic de 50% din termenul legal de primire a ofertelor 10% dacă timpul de care dispun potenţialii ofertanţi/candidaţi pentru obţinerea documentaţiei de atribuire este mai mic de 60% din termenul legal de primire a ofertelor 5% dacă timpul de care dispun potenţialii ofertanţi/candidaţi pentru obţinerea documentaţiei de atribuire este mai mic de 80% din termenul legal de primire a ofertelor |
5. |
Nepublicarea prin erată a prelungirii termenelor de depunere a ofertelor sau a prelungirii termenului de primire a candidaturilor1 |
Termenul de primire a ofertelor sau de primire a candidaturilor au fost prelungite fără a se respecta regulile de publicitate aplicabile în domeniu (respectiv publicarea în JOUE dacă procedura de atribuire intră sub incidenţa directivelor). |
10% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 5% în funcţie de gravitate. |
6. |
Cazul în care nu se justifică atribuirea unui contract prin procedura de negociere cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare |
Autoritatea contractantă atribuie un contract de servicii recurgând la o procedură de negociere cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, dar această procedură nu este justificată în raport cu prevederile legale aplicabile. |
25% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 10% sau la 5% în funcţie de gravitate. |
7. |
În cazul în care se organizează o procedură de atribuire în domeniul apărării sau al securităţii naţionale pentru care se aplică prevederile Directivei 2009/81/CE/ legislaţiei naţionale şi nu este elaborată o justificare adecvată pentru nepublicarea unui anunţ de participare |
Autoritatea contractantă atribuie un contract în domeniul apărării sau al securităţii naţionale recurgând la o procedură de dialog competitiv sau de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare în cazuri în care circumstanţele nu justifică aplicarea unei astfel de proceduri. |
100% Corecţia/Reducerea poate fi diminuată la 25%, la 10% sau Ie 5% în funcţie de gravitate. |
8. |
În anunţul de participare şi/sau în documentaţia de atribuire nu sunt menţionate criteriile de selecţie şi/sau criteriile de atribuire, după caz. |
Anunţul de participare nu descrie suficient de detaliat criteriile de selecţie şi/sau nici în anunţul de participare şi nici în documentaţia de atribuire nu sunt descrise suficient de detaliat criteriile de atribuire şi ponderea acestora. |
25% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 10% sau la 5% daci criteriile de selecţie/atribuire erau enunţate în anunţul de participare (sau în documentaţia de atribuire, în ceea ce priveşte criteriile de atribuire), dar erau insuficient detaliate. |
9. |
Prin anunţul de participare sau prin documentaţia de atribuire sunt stabilite criterii de selecţie/atribuire ilegale şi/sau discriminatorii. |
În cazul în care operatorii economici sunt descurajaţi să participe la o procedură din cauza unor criterii de selecţie şi/sau atribuire ilegale stabilite prin anunţul de participare sau prin documentaţia de atribuire, de exemplu: Obligaţia ofertantului de a avea deja un sediu sau un reprezentant în ţara sau în regiunea respectivă. Obligaţia ofertantului de a avea experienţă în ţara sau în regiunea respectivă. |
25% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 10% sau 5% în funcţie de gravitate. |
10. |
Criteriile de selecţie nu sunt nici în legătură şi/sau nu sunt proporţionale cu obiectul contractului. |
Când se poate demonstra că nivelul minim de capacitate tehnică solicitat nu este nici în legătură şi/sau nici proporţional cu obiectul contractului, astfel nu se poate garanta egalitatea de acces a ofertanţilor sau are ca efect crearea de obstacole nejustificate în ceea ce priveşte concurenţa. |
25% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 10% sau 5% în funcţie de gravitate. |
11. |
Specificaţii tehnice discriminatorii |
Stabilirea de norme tehnice prea specifice nu permite asigurarea egalităţii de acces a ofertanţilor sau are ca efect crearea de obstacole nejustificate în ceea ce priveşte concurenţa. |
25% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 10% sau 5% în funcţie de gravitate. |
12. |
Definirea insuficientă a obiectului contractului |
Descrierea din anunţul de participare şi/sau din documentaţia de atribuire este insuficientă ca să permită potenţialilor ofertanţi/candidaţi să determine care este obiectul contractului. |
10% Corecţia/Reducerea poate fi diminuată la 5% în funcţie de gravitate. În cazul în care lucrările executate nu au făcut obiectul unei publicări, pentru suma respectivă se aplică o corecţie/reducere de 100%. |
EVALUAREA OFERTELOR
Nr. crt. |
Tipul de abatere/neregulă constatată |
Descrierea abaterii/neregulii constatate |
Corecţia financiară/Reducerea procentuală aplicabilă |
1. |
Modificarea criteriilor de selecţie după deschiderea ofertelor, determinând selectarea incorectă a unui participant |
Criteriile de selecţie au fost modificate în faza de selecţie, ceea ce a determinat acceptarea unui ofertant care nu ar fi fost selectat dacă criteriile de selecţie publicate ar fi fost respectate. |
25% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 10% sau 5% în funcţie de gravitate. |
2- |
Modificarea criteriilor de selecţie după deschiderea ofertelor, determinând respingerea incorectă a unui participant |
Criteriile de selecţie au fost modificate în faza de selecţie, ceea ce a determinat respingerea unui ofertant care nu ar fi fost respins dacă criteriile de selecţie publicate ar fi fost respectate. |
25% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 10% sau 5% în funcţie de gravitate. |
3. |
Evaluarea ofertelor pe baza unor criterii de selecţie sau atribuire ilegale |
În cursul evaluării ofertelor, criteriile de selecţie au fost folosite drept criterii de atribuire sau criteriile de atribuire (sau subcriteriile ori ponderea acestora) indicate în anunţul de participare sau în documentaţia de atribuire nu au fost respectate, ceea ce a dus la aplicarea de criterii de selecţie ori atribuire nelegale. Exemplu: subcriteriile de atribuire utilizate într-o procedură de atribuire nu au nicio legătură cu criteriile de atribuire indicate în anunţul de participare/documentaţia de atribuire. |
25% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 10% sau 5% în funcţie de gravitate. |
4. |
În timpul evaluării nu sunt respectate principiile transparenţei şi al tratamentului egal. |
Justificarea punctajului acordat fiecărei oferte nu este suficient de clară/este lipsită de transparenţa sau este inexistentă şi/sau raportul de evaluare nu există sau nu conţine toate elementele solicitate conform normelor juridice. |
25% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 10% sau 5% în funcţie de gravitate. |
5. |
Modificarea unei oferte în cursul evaluării |
Comisia de evaluare permite candidaţilor/ofertanţilor să îşi modifice ofertele în timpul evaluării. |
25% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 10% sau 5% în funcţie de gravitate. |
6. |
Negocierea în cursul procedurii de atribuire |
În cadrul unei proceduri deschise sau restrânse autoritatea contractantă negociază cu ofertanţii în timpul evaluării, ceea ce determină o modificare substanţială a condiţiilor iniţiale cuprinse în anunţul de participare sau în documentaţia de atribuire. |
25% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 10% sau 5% în funcţie de gravitate. |
7. |
Procedură de negociere cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, în urma căreia condiţiile enunţate în anunţul de participare sau în documentaţia de atribuire au fost modificate substanţial iv |
În contextul unei proceduri de negociere cu publicare prealabilă a unui anunţ de participare, condiţiile iniţiale din contract au fost substanţial modificate, ceea ce ar fi justificat publicarea unei noi proceduri. |
25% Corecţia/Reducerea poate fi redusă la 10% sau 5% în funcţie de gravitate. |
8. |
Respingerea unei oferte cu preţ neobişnuit de scăzut |
În cazul în care comisia de evaluare respinge ofertele cu preţ neobişnuit de scăzut în ceea ce priveşte produsele, lucrările sau serviciile ofertate fără să solicite în scris clarificări pe care le consideră necesare privind fundamentarea ofertei |
25% |
9. |
Conflictul de interese |
Un conflict de interese a fost stabilit de o instituţie administrativă sau judiciară competentă, fie în ceea ce priveşte beneficiarul contribuţiei din partea UE, fie în ceea ce priveşte autoritatea contractantă |
100% |
IMPLEMENTAREA CONTRACTULUI
Nr. crt. |
Tipul de abatere/neregulă constatată |
Descrierea abaterii/neregulii constatate |
Corecţia financiară/Reducerea procentuală aplicabilă |
1. |
Modificarea substanţială a contractului în raport cu anunţul de participare sau cu documentaţia de atribuire* |
Elementele esenţiale ale atribuirii contractului includ, dar nu se limitează: preţul iv natura lucrărilor, termenul de execuţie, modalitatea de plată şi materialele utilizate. Este totdeauna necesară o analiză caz cu caz pentru determinarea elementelor esenţiale. |
25% din valoarea contractului plus valoarea suplimentară a contractului care este determinată de modificarea substanţială a condiţiilor iniţiale |
2. |
Reducerea obiectului contractului |
Contractul a fost atribuit în conformitate cu directivele/ legislaţia naţională, dar, ulterior, obiectul contractului a fost redus. |
Valoarea corespunzătoare diminuării obiectului contractul plus 25% din valoarea finală a contractului (numai dacă reducerea obiectului contractului este substanţială, în sensul că afectează scopul contractului) |
3. |
Atribuirea de contracte de lucrări/servicii/bunuri suplimentare (dacă o astfel de atribuire constituie o modificare substanţială a condiţiilor iniţiale ale contractului vii). fără o procedură competitivă în cazul în care nu au fost respectate următoarele condiţii: - o situaţie de urgenţă care rezultă dintr-un eveniment imprevizibil; - o circumstanţă neprevăzută în cazul lucrărilor, serviciilor sau bunurilor suplimentare viii. |
Contractul iniţial a fost atribuit în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile, dar a fost urmat de mai multe contracte de suplimentare a lucrărilor executate/bunurilor livrate/serviciilor presate (formalizate sau nu în scris) care nu au avut la bază proceduri care respectă prevederile directivelor/legislaţiei naţionale, aplicabile negocierii fără publicare pentru un motiv de urgenţă, rezultat din evenimente imprevizibile sau privind atribuirea contractelor de lucrări, bunuri şi servicii suplimentare. |
100% din valoarea contractelor suplimentare în cazul în care totalul valorii contractelor care se referă la lucrări, bunuri şi servicii suplimentare (formalizate sau nu în scris) atribuite fără respectarea dispoziţiilor directivelor nu depăşeşte pragul de 50% al contractului iniţial, corecţia/reducerea poate fi redusă la 25%. |
4. |
Lucrări sau servicii suplimentare a căror valoare depăşeşte limita fixată de dispoziţiile legale aplicabile |
Contractul iniţial a fost atribuit în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile, dar a fost urmat de mai multe contracte de suplimentare a căror valoare depăşeşte procentul de 50% din valoarea contractului iniţial1*. |
100% din valoarea care depăşeşte limita de 50% din valoarea contractului iniţial. Pentru situaţiile în care depăşeşte valoarea contractului iniţial cu un procent cuprins între 20% şi 49% din valoarea acestuia se aplică prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare |
* În ceea ce priveşte procedurile de atribuire pentru care nu se aplică sau se aplica parţial prevederile directivelor, este necesara determinarea existenţei unui interes transfrontalier cert sau a unui caz de încălcare a prevederilor legislaţiei naţionale în domeniul achiziţiilor publice. Dacă există un interes transfrontalier sau o abatere de la aplicarea prevederilor legislaţiei naţionale în domeniul achiziţiilor publice este necesar să se determine ce nivel de publicitate ar fi trebuit asigurat în acest caz. În acest context, obligaţia de transparenţă implică faptul că o întreprindere situată într-un alt stat membru să poată avea acces la informaţii relevante privind procedura de atribuire respectivă înainte ca respectivul contract să fie atribuit, astfel că. dacă această întreprindere doreşte, să poată să fie în măsură să prezinte o ofertă sau să îşi manifeste interesul pentru obţinerea acestui contract. În practică aceasta înseamnă fie că anunţul de participare a fost publicat la nivel naţional (în conformitate cu prevederile legale sau cu normele naţionale aplicabile), fie că normele de bază relative la publicitatea care trebuie asigurată pentru procedura de achiziţie au fost respectate.
ii Aceste termene sunt aplicabile pentru procedurile restrânse şi pentru procedurile de negociere cu publicarea unui anunţ de atribuire.
iii Aceste termene sunt aplicabile pentru procedurile restrânse şi pentru procedurile de negociere cu publicarea unui anunţ de atribuire.
iv O flexibilitate limitată poate fi aplicată în ceea ce priveşte modificarea condiţiilor iniţiale după atribuirea contractului, chiar dacă această posibilitate, precum şi modalităţile de punere în practică nu sunt enunţate într-un mod clar şi precis în anunţul de participare sau în documentaţia de atribuire. Dacă această posibilitate nu este prevăzută în documentaţia de atribuire, modificările condiţiilor iniţiale nu sunt admisibile decât dacă nu sunt substanţiale. O modificare este considerată substanţială dacă:
a) autoritatea contractantă introduce condiţii care. dacă ar fi fost incluse iniţial în documentaţia de atribuire, ar fi permis admiterea unor ofertanţi alţii decât cei admişi iniţial:
b) aceste modificări permit atribuirea unui contract unui alt ofertant decât cel care a fost selectat iniţial;
c) autoritatea contractantă extinde obiectul contractului cu lucrări/bunuri/servicii care nu erau prevăzute iniţial;
d) aceasta modifică echilibrul economic în favoarea contractantului într-un mod care nu era prevăzut în contractul iniţial. V Vezi nota iv.
vi Pentru moment, singura modificare a preţului iniţial care nu a fost considerată substanţială de Curtea Europeană de Justiţie priveşte o reducere de preţ de la 1,47% la 2.94%.
vii Vezi nota vi,
viii Noţiunea de circumstanţe neprevăzute trebuie să fie interpretată ca referindu-se la situaţii pe care o autoritate contractantă diligentă nu le poate prevedea (de exemplu, cerinţe noi rezultate din adoptarea unei noi legislaţii europene sau naţionale sau a condiţiilor tehnice, care nu au putut să fie prevăzute cu toate că s-au executat toate investigaţiile tehnice prevăzute în etapa de proiectare. În condiţiile impuse de cele mai noi standarde tehnice în domeniu). Suplimentarea lucrărilor, bunurilor şi serviciilor determinată de o insuficientă pregătire tehnică a proiectului nu poate fi considerată ca fiind o circumstanţă imprevizibilă.
ix Directiva 2004/17/CE nu stabileşte o limită în ceea ce priveşte contractele suplimentare. Pentru calculul limitei de 50% autoritatea contractantă va ţine cont de valoarea lucrărilor sau a serviciilor suplimentare. Valoarea lucrărilor sau serviciilor suplimentare nu trebuie să fie compensată cu valoarea lucrărilor sau serviciilor anulate. Valoarea care corespunde lucrărilor sau serviciilor anulate nu are nicio incidenţă asupra calculului limitei de 50%.
B) Contracte a căror valoare este sub plafonul/pragul stabilit, conform legislaţiei în vigoare, pentru publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
În conformitate cu prevederile legislaţiei europene şi ale jurisprudenţei Curţii Europene de Justiţie în cazul contractelor pentru care aplicarea directivelor din domeniul achiziţiilor publice nu este obligatorie sau este parţial obligatorie şi se constată abateri de la aplicarea prevederilor legislaţiei naţionale în domeniul achiziţiilor publice autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/structurile de control aplică reducerile procentuale/corecţiile financiare prevăzute la lit. a).
PARTEA a 2-a
a) Contracte încheiate de beneficiarii privaţi de fonduri europene, care nu au calitatea de autoritate contractantă conform legislaţiei în vigoare, dar care au obligaţia respectării prevederilor unor ghid uri/instrucţiuni privind achiziţiile, în situaţia în care acestea sunt parte integrantă din contractul/acordul/ordinul/decizia de finanţare sau a Ordinului ministrului afacerilor europene nr. 1.050/2012
Nr. crt. |
Tipul de abatere/neregulă constatată |
Descrierea abaterii/ neregulii constatate |
Corecţia financiară/Reducerea procentuala aplicabilă |
1. |
Nerespectarea cerinţelor privind asigurarea unui grad adecvat de publicitate şi transparenţă*) |
Contractul a fost atribuit fără lansarea adecvată a unei proceduri competitive nerespectând u-se principiul transparenţei. |
25% din valoarea contractului în cauză |
2. |
Contracte de achiziţii (acte adiţionale) pentru bunuri, lucrări sau servicii suplimentare, atribuite fără competiţie adecvată, în absenţa unei urgenţe imperative rezultate din evenimente imprevizibile sau în absenţa unor circumstanţe neprevăzute) |
Contractul iniţial a fost atribuit cu respectarea regulilor de achiziţie, dar a fost urmat de unul sau mai multe contracte suplimentare (acte adiţionale) care au fost atribuite fără asigurarea unei competiţii adecvate, în absenţa unei urgenţe imperative rezultate din evenimente imprevizibile sau în absenţa unor circumstanţe neprevăzute care să le justifice. |
25% din valoarea contractelor atribuite fără lansarea unei proceduri competitive |
3. |
Aplicarea unor criterii de calificare şi selecţie şi/sau a unor criterii de atribuire (factori de evaluare) nelegale |
Aplicarea unor criterii de calificare şi selecţie sau a unor factori de evaluare care împiedică anumiţi ofertanţi potenţiali să participe la procedura de atribuire din cauza restricţiilor stabilite în documentaţia de atribuire (de exemplu, obligaţia de a avea deja o reprezentanţă în ţară sau în regiune sau stabilirea unor standarde tehnice prea specifice care favorizează un singur operator) |
10% din valoarea contractului în cauză. Rata reducerii/corecţiei poate fi diminuată la 5% în funcţie de gravitate. |
4. |
încălcarea principiului tratamentului egal |
Contractele au fost atribuite cu respectarea cerinţelor privind publicitatea, dar procedura de atribuire a încălcat principiul tratamentului egal al operatorilor (de exemplu: în cazul în care autoritatea contractantă a făcut o alegere arbitrară a anumitor ofertanţi cu care a negociat atribuirea contractului sau a oferit un tratament preferenţial unuia dintre ofertanţii invitaţi la negociere) |
10% din valoarea contractului în cauză. Rata reducerii/corecţiei poate fi diminuată la 5% în funcţie de gravitate. |
* Conceptul grad de publicitate adecvat trebuie interpretat astfel:
a) Principiul egalităţii de tratament şi cel al nediscriminării impun o obligaţie de transparenţă care constă în garantarea, în favoarea oricărui potenţial ofertant, a unui grad de publicitate care să permită atribuirea contractului în condiţii de competiţie adecvate. Obligaţia de transparenţă presupune că un potenţial ofertant care operează pe teritoriul unui alt stat membru poate avea acces la informaţii relevante privind o procedură de achiziţii înainte ca aceasta să fie finalizată, astfel încât, dacă acel potenţial ofertant doreşte, să îşi poată exprima interesul prin participarea la procedura respectivă.
b) în unele cazuri, datorită unor circumstanţe speciale, cum ar fi o miză economică foarte redusă, participarea la o procedură de achiziţii poate să nu prezinte interes pentru operatorii economici care operează în alte state membre. În aceste cazuri, efectele asupra libertăţilor fundamentale trebuie să fie considerate ca fiind prea aleatorii şi prea indirecte ca să justifice aplicarea normelor juridice derivate din dreptul comunitar primar şi, din acest motiv, nu se aplică corecţii financiare. Este de competenţa autorităţii contractante să determine dacă o procedură de achiziţie prezintă sau nu un interes potenţial pentru operatorii economici care operează în alt stat membru. Această decizie a autorităţii contractante trebuie să fie fundamentată pe o evaluare a circumstanţelor specifice fiecărui caz în parte, cum ar fi obiectul procedurii de achiziţie, valoarea sa estimată, caracteristicile particulare ale sectorului de activitate în cauză (mărimea şi structura pieţei, practicile comerciale etc.), precum şi zona geografică în care este organizată procedura de achiziţie.
PARTEA a 3-a
Contracte încheiate de beneficiarii privaţi de fonduri europene, care nu au calitatea de autoritate contractantă conform legislaţiei în vigoare, dar care au obligaţia respectării prevederilor Ordinului ministrului fondurilor europene nr. 1.120/2013
Nr. crt. |
Tipul de abatere/neregulă constatată |
Descrierea abaterii/neregulii constatate |
Corecţia financiară/Reducerea procentuală aplicabilă |
1. |
Nerespectarea cerinţelor privind asigurarea unui grad adecvat de publicitate şi transparenţă la publicarea procedurii simplificate |
Contractul a fost atribuit fără lansarea adecvată a unei proceduri competitive nerespectând u-se principiul transparenţei, prin publicarea anunţului de participare pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene |
25% din valoarea contractului în cauză |
2. |
Nerespectarea cerinţelor privind asigurarea unui grad adecvat de publicitate şi transparenţă la desemnarea câştigătorului |
Contractul a fost atribuit nerespectându-se principiul transparenţei, prin publicarea anunţului de atribuire pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene. |
5% din valoarea contractului în cauză |
3. |
Nerespectarea cerinţelor privind asigurarea unei bune gestiuni financiare, cu aplicarea principiilor economicităţii, eficacităţii şi eficienţei |
Contractul a fost atribuit cu respectarea principiului transparenţei, dar s-au constat abateri de la aplicarea altor prevederi ale ordinului. |
Prin aplicarea principiului proporţionalităţii şi luând în considerare gravitatea abaterii, prejudiciul provocat sau posibil să fie provocat fondurilor europene şi fondurilor publice naţionale aferente acestora |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
privind acreditarea unităţii sanitare Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra-Neamţ pentru activitatea de prelevare de organe, ţesuturi şi celule
Văzând Referatul de aprobare nr. N.B. 4.584/2014 al Direcţiei de strategii şi politici în sănătate din cadrul Ministerului Sănătăţii şi Adresa Agenţiei Naţionale de Transplant nr. 813 din 28 mai 2014, înregistrată la Ministerul Sănătăţii cu nr. 33.416 din 30 mai 2014,
având în vedere titlul VI din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ţinând cont de prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 79/2004 pentru înfiinţarea Agenţiei Naţionale de Transplant, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 588/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se acreditează unitatea sanitară Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra-Neamţ, cu sediul în municipiul Piatra-Neamţ, judeţul Neamţ, bd. Traian nr. 1-3, pentru activitatea de prelevare de organe, ţesuturi şi celule.
Art. 2. - (1) Acreditarea unităţii sanitare prevăzute la art. 1 este valabilă 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
(2) Valabilitatea acreditării încetează înainte de termenul prevăzut la alin. (1) dacă, drept urmare a inspecţiilor efectuate în condiţiile legii, se constată că unitatea sanitară respectivă nu respectă prevederile legale în vigoare.
(3) Orice modificare a criteriilor iniţiale de acreditare intervenită în cadrul unităţii acreditate se notifică Agenţiei Naţionale de Transplant în vederea reacreditării.
Art. 3. - Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Neamţ, Agenţia Naţională de Transplant, precum şi unitatea sanitară vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul sănătăţii,
Francisk Iulian Chiriac,
secretar de stat
Bucureşti, 23 iunie 2014.
Nr. 747.
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
privind acreditarea unităţii sanitare Institutul Clinic Fundeni pentru activităţile de bancă de celule stern hematopoietice centrale şi din sângele periferic (procesare, conservare şi stocare), prelevare şi transplant de celule stern hematopoietice centrale şi din sângele periferic
Văzând Referatul de aprobare nr. NB 4.662/2014 al Direcţiei de strategii şi politici în sănătate din cadrul Ministerului Sănătăţii şi adresele Agenţiei Naţionale de Transplant nr. 874 şi 875 din 4 iunie 2014, înregistrate la Ministerul Sănătăţii cu nr. 34.477, respectiv 34.479 din 4 iunie 2014,
având în vedere titlul VI din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ţinând cont de prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 79/2004 pentru înfiinţarea Agenţiei Naţionale de Transplant, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 588/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se acreditează unitatea sanitară Institutul Clinic Fundeni, cu sediul în municipiul Bucureşti, şoseaua Fundeni nr. 258, sectorul 2, pentru activităţile de bancă de celule stern hematopoietice centrale şi din sângele periferic (procesare, conservare şi stocare), prelevare şi transplant de celule stern hematopoietice centrale şi din sângele periferic.
Art. 2. - (1) Acreditarea unităţii sanitare prevăzute la art. 1 este valabilă 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
(2) Valabilitatea acreditării încetează înainte de termenul prevăzut la alin. (1) dacă, drept urmare a inspecţiilor efectuate în condiţiile legii, se constată că unitatea sanitară respectivă nu respectă prevederile legale în vigoare.
(3) Orice modificare a criteriilor iniţiale de acreditare intervenită în cadrul unităţii acreditate se notifică Agenţiei Naţionale de Transplant în vederea reacreditării.
Art. 3. - Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti, Agenţia Naţională de Transplant, precum şi unitatea sanitară vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul sănătăţii,
Francisk Iulian Chiriac,
secretar de stat
Bucureşti, 24 iunie 2014.
Nr. 751.
MINISTERUL MEDIULUI ŞI SCHIMBĂRILOR CLIMATICE
pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind protecţia mediului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi schimbărilor climatice nr. 141/2014
Luând în considerare Referatul de aprobare al Administraţiei Fondului pentru Mediu nr. 232/2014 pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind protecţia mediului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi schimbărilor climatice nr. 141/2014,
în baza prevederilor art. 13 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 48/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul mediului şi schimbărilor climatice, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul mediului şi schimbărilor climatice emite prezentul ordin.
Art. I. - Ghidul de finanţare a Programului vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind protecţia mediului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi schimbărilor climatice nr. 141/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 141 din 26 februarie 2014, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 4, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
b) beneficiar - organizaţiile neguvemamentale nonprofit care au solicitat finanţare din Fondul pentru mediu şi al căror proiect a fost aprobat în vederea finanţării;.
2. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
ARTICOLUL 5
Organizarea sesiunii de finanţare
(1) Anual se pot organiza una sau mai multe sesiuni de finanţare, în limita sumei alocate în condiţiile prevăzute la art. 3.
(2) Organizarea sesiunii de finanţare constă în stabilirea şi aprobarea, prin dispoziţie a conducătorului Autorităţii, a:
a) sesiunii de depunere a dosarelor de finanţare;
b) sumei alocate sesiunii de finanţare.
(3) Dispoziţia prevăzută la alin. (2) se publică pe pagina de internet a Autorităţii, cu cel puţin 10 zile înainte de data deschiderii sesiunii de finanţare.
(4) Aprobarea componenţei Comisiei de analiză şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor se face prin dispoziţie a conducătorului Autorităţii.11
3. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
ARTICOLUL 6
Etapele sesiunii de finanţare
a) publicarea pe pagina de internet a Autorităţii a ghidului de finanţare, a anunţului de deschidere a sesiunii de finanţare şi a sumei alocate;
b) depunerea dosarelor de finanţare;
c) analiza conformităţii administrative şi a eligibilităţii solicitantului (anexa nr. 2);
d) analiza şi selectarea proiectelor din punct de vedere economic şi tehnic (anexa nr. 3);
e) analiza şi aprobarea listei proiectelor respinse;
f) avizarea proiectelor selectate;
g) comunicarea rezultatelor sesiunii de finanţare prin afişarea pe pagina de internet a Autorităţii;
h) soluţionarea contestaţiilor; i) aprobarea finanţării proiectelor avizate; j) transmiterea scrisorilor de aprobare a finanţării; k) negocierea, semnarea contractelor şi implementarea proiectului.
4. La articolul 7, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(3) Dosarul de finanţare conţinând toate documentele obligatorii, menţionate în prezentul ghid de finanţare, va fi depus la registratura Autorităţii într-un singur exemplar, în plic sigilat, iar solicitantul va înscrie pe plic următoarele informaţii:
a) denumirea completă şi adresa sa completă;
b) titlul programului: «Programul vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind protecţia mediului»;
c) titlul proiectului;
d) sesiunea de depunere, aprobată conform dispoziţiilor art. 5.
(4) Dosarul de finanţare poate fi transmis prin orice modalitate care asigură confirmarea, cu condiţia ca data primirii
şi a înregistrăm la Autoritate să nu depăşească data-limită a sesiunii de depunere.
5. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(1) Comitetul director al Autorităţii avizează proiectele selectate şi le propune spre aprobare Comitetului de avizare, în limita bugetului alocat. În cazul obţinerii aceluiaşi punctaj, criteriul de departajare îl constituie ordinea depunerii proiectelor la registratura Autorităţii.
6. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
ARTICOLUL 11
Comunicarea rezultatelor sesiunii de finanţare
(1) Comunicarea rezultatelor sesiunii de finanţare se face prin afişarea pe pagina de internet a Autorităţii, la secţiunea respectivă.
(2) în vederea încheierii contractului de finanţare se vor transmite solicitanţilor admişi scrisori de aprobare a finanţării, prin poştă/fax cu confirmare de primire, care vor cuprinde:
a) proiectul şi suma aferentă aprobată în vederea finanţării;
b) documentele care trebuie prezentate de către solicitant în vederea perfectării contractului pentru finanţare nerambursabilă cu Autoritatea;
c) defalcarea sumei aprobate pe categorii de cheltuieli şi cantităţi, informaţii ce vor fi utilizate la întocmirea anexelor la contractul de finanţare.
7. La articolul 12, alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(1) Solicitanţii nemulţumiţi de decizia Comitetului director al Autorităţii/Comitetului de avizare pot depune contestaţie la sediul Autorităţii, în termen de 5 zile de la data afişării pe site-ul Autorităţii a rezultatelor,
........................................................................
(4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor soluţionează contestaţia în termen de 30 de zile de la înregistrarea acesteia la registratura Autorităţii.
8. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
ARTICOLUL 16
Publicarea informaţiilor relevante privind Programul
(1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legătură cu Programul se publică pe site-ul Autorităţii, www.afm.ro, la secţiunea «Informaţii privind Programul vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind protecţia mediului».
(2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele transmise sub formă de comunicate de presă din partea Autorităţii.
9. La articolul 20 alineatul (1), literele e) şi m) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
e) manopera aferentă activităţilor necesare realizării campaniilor de comunicare: servicii de creaţie, design materiale promoţionale, materiale utilizate în cadrul conferinţelor, servicii de instruire. Valoarea acesteia nu va depăşi 20% din valoarea totală a proiectului;
........................................................................
m) cheltuieli necesare în procesul de instruire: instruirea participanţilor, transport, cazare şi diurnă pentru instructori, consumabile, închiriere săli, achiziţionare de aparatură IT: video/retroproiector, laptop, ecran de proiecţie, tablă interactivă, flipchart;.
10. La articolul 20 alineatul (1), după litera p) se introduce o nouă literă, litera q), cu următorul cuprins:
,,q) salariile echipei de realizare a proiectului, stabilite potrivit prevederilor legale, în procent de maximum 20% din valoarea totală a proiectului.
11. La articolul 21 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,d) certificat de grefă/extras din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, eliberat la cerere de către instanţa competentă, care atestă că acesta nu a fost radiat din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor şi nu se află în procedură de dizolvare sau lichidare, nu mai vechi de 30 de zile de la data emiterii, în original sau copie legalizată;.
12. La articolul 22 alineatul (2), literele r) şi s) se abrogă.
13. Anexa nr. 6 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul mediului şi schimbărilor climatice,
Mihail Facă,
secretar de stat
Bucureşti, 19 iunie 2014.
Nr. 947.
ANEXĂ
(Anexa nr. 6 la ghidul de finanţare)
Declaraţie privind activitatea economică a solicitantului
Subsemnatul..............................................................reprezentant legal al Asociaţiei/Fundaţiei/Federaţiei......................., înregistrată la Judecătoria/Tribunalul.................................., cod fiscal.................................., cunoscând prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, ale actelor normative subsecvente, precum şi dispoziţiile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere următoarele:
I. Asociaţia/Fundaţia/Federaţia.....................................
nu a înfiinţat societăţi comerciale conform Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare.
II. Asociaţia/Fundaţia/Federaţia....................................
a înfiinţat societăţi comerciale conform Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
1) Societăţile comerciale înfiinţate de Asociaţia/Fundaţia/Federaţia...............................sunt:
1........................................................................
2........................................................................
3........................................................................
2) Asociaţia/Fundaţia/Federaţia...................................deţine acţiuni/părţi sociale la următoarele societăţi comerciale:
1........................................................................
2........................................................................
3........................................................................
3) Asociaţia/Fundaţia/Federaţia.................este membră a unei federaţii care deţine acţiuni/părţi sociale la următoarele societăţi comerciale:
1. .......................................................................
2........................................................................
3........................................................................
III. Totodată, societăţile comerciale la care Asociaţia/Fundaţia/Federaţia......................................deţine, în mod direct sau prin intermediul unei federaţii, acţiuni sau părţi sociale nu vor fi angajate sub nicio formă în proiectul finanţat de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).
IV. Totodată, în cazul în care printre membrii Asociaţiei/Fundaţiei/Federaţiei ............... există operatori economici, aceştia nu vor fi angajaţi sub nicio formă în proiectul finanţat de AFM.
V. În cazul în care Asociaţia/Fundaţia/Federaţia................ pe perioada derulării proiectului finanţat de AFM, se va afla în una dintre situaţiile stipulate la pct. II şi/sau III, mă oblig să informez AFM cu privire la modificarea survenită. În acest caz, mă oblig să restitui suma trasă din finanţarea nerambursabilă acordată, la care se adaugă dobânda legală pentru suma acordată, la nivelul dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României, calculată de la data plăţii.
Data ........................................................................ |
Semnătura şi ştampila reprezentantului legal ........................................................................ |
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |