MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul XXV - Nr. 831 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI ŞI ALTE ACTE Marţi, 24 decembrie 2013
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.069. - Hotărâre privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală
1.070. - Hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.235/2010 privind aprobarea realizării Sistemului naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar
1.137. - Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2013 pentru Compania Naţională „Loteria Română” - S.A., companie naţională aflată sub autoritatea Ministerului Finanţelor Publice
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
2.021. - Ordin al ministrului delegat pentru buget pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005
2.589. - Ordin al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice pentru modificarea şi completarea Metodologiei de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, precum şi de decontare a finanţării, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 2.765/2012
ACTE ALE AUTORITĂŢII NAŢIONALE PENTRU ADMINISTRARE ŞI REGLEMENTARE ÎN COMUNICAŢII
1.154. - Decizie privind identificarea pieţei relevante corespunzătoare serviciilor de tranzit comutat al apelurilor
ACTE ALE CONSILIULUI DE MEDIERE
5.315. - Hotărâre privind completarea Standardului de formare a mediatorului, aprobat prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 12/2007
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 1 şi al art. 4 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 72/2013 privind reorganizarea unor instituţii publice aflate în subordinea Ministerului Culturii,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se înfiinţează Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, denumit în continuare Institutul, ca urmare a reorganizării în condiţiile art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 72/2013 privind reorganizarea unor instituţii publice aflate în subordinea Ministerului Culturii.
(2) Institutul este instituţie publică de cultură, cu personalitate juridică, subordonată Ministerului Culturii.
(3) Institutul are sediul în municipiul Bucureşti, str. Barbu Delavrancea nr. 57, sectorul 1.
(4) în subordinea Institutului funcţionează două filiale, cu personalitate juridică:
a) filiala Maramureş, cu sediul în comuna Repedea;
b) filiala Mehedinţi, cu sediul în municipiul Drobeta-Turnu Severin.
Art. 2. - Institutul are ca obiective de activitate:
a) îndeplinirea strategiei Ministerului Culturii în domeniile formării profesionale continue, educaţiei permanente, managementului cultural şi cercetării;
b) realizarea activităţilor specifice formării profesionale continue, educaţiei permanente şi managementului în domeniul culturii, în beneficiul instituţiilor publice de cultură, indiferent de subordonare, al persoanelor juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural şi al persoanelor fizice, prin elaborarea şi implementarea de programe şi proiecte;
c) elaborarea, monitorizarea şi evaluarea politicilor publice din sectorul cultural;
d) acordarea asistenţei tehnice în domeniul programelor europene cu incidenţă în domeniul culturii, potrivit prezentei hotărâri.
Art. 3. - Institutul are următoarele atribuţii principale:
1. În domeniul formării profesionale continue şi al educaţiei permanente:
a) determină nevoile de formare profesională ale angajaţilor instituţiilor publice şi persoanelor juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural;
b) elaborează, în colaborare cu Autoritatea Naţională pentru Calificări, cu Centrul Naţional de Dezvoltare a învăţământului Profesional şi Tehnic şi cu alte autorităţi şi organisme în domeniu, standardele de pregătire profesională şi standardele ocupaţionale, tematici şi programe specifice domeniului culturii;
c) propune Ministerului Culturii proiecte de formare a specialiştilor în domeniul protejării monumentelor istorice;
d) gestionează Registrul specialiştilor, experţilor şi verificatorilor tehnici, precum şi procedurile de atestare şi înscriere în acesta, în conformitate cu metodologia aprobată prin ordin al ministrului culturii;
e) oferă servicii de educaţie recurentă sau compensatorie, formare profesională şi educaţie civică, prin organizarea şi desfăşurarea de programe, cursuri şi alte activităţi specifice;
f) oferă servicii de orientare profesională în colaborare cu entităţile educaţionale din sistemul educaţional naţional;
g) organizează şi desfăşoară activităţi de evaluare şi atestare a competenţelor profesionale dobândite pe cale nonformală şi informală;
h) organizează şi desfăşoară cursuri sau alte forme specifice de pregătire postliceală şi postuniversitară, potrivit obiectului său de activitate, în condiţiile legii;
i) elaborează şi realizează aplicaţii practice pentru programele, cursurile şi celelalte activităţi organizate;
j) organizează şi desfăşoară, în colaborare cu direcţiile de specialitate ale Ministerului Culturii şi cu alte instituţii ale acestuia, atestarea specialiştilor şi experţilor în domeniul patrimoniului cultural, respectiv a personalului din instituţiile de spectacole;
k) sprijină activitatea şi colaborează cu instituţiile de învăţământ artistic şi cu persoanele juridice de drept privat fără scop lucrativ din acest domeniu;
l) eliberează, în condiţiile legii, diplome educaţionale şi certificate de absolvire persoanelor care au urmat programele şi cursurile organizate;
m) dezvoltă, perfecţionează şi pune la dispoziţia persoanelor interesate aplicaţii informatice necesare formării profesionale şi educaţiei permanente specifice domeniului culturii;
n) organizează şi desfăşoară programe, cursuri şi alte activităţi de formare profesională a personalului instituţiilor publice de cultură, indiferent de subordonare, persoanelor juridice de drept privat, precum şi a persoanelor fizice;
o) participă la organizarea de programe şi activităţi de formare profesională a personalului din domeniul cultelor, în ceea ce priveşte conservarea, evidenţa şi punerea în valoare a patrimoniului cultural mobil şi imobil deţinut de unităţile de cult;
p) asigură îndrumarea metodologică pentru activităţile de formare profesională desfăşurate de aşezămintele culturale;
q) asigură atestarea în domeniul managementului şi formarea profesională a managerilor şi operatorilor cuturali, conform legii.
2. în domeniul managementului cultural:
a) elaborează şi pune la dispoziţia persoanelor juridice sau fizice interesate programe de management şi marketing cultural;
b) elaborează studii, lucrări şi metodologii cu aplicabilitate în domeniul culturii;
c) dezvoltă aplicaţii informatice specifice managementului cultural;
d) asigură consultanţă şi asistenţă metodologică şi de specialitate în domeniul managementului şi marketingului cultural instituţiilor publice de cultură, indiferent de subordonare, şi persoanelor juridice de drept privat;
e) elaborează şi propune, în vederea aprobării prin ordin al ministrului culturii, sistemul multianual de planificare şi management al pregătirii profesionale a personalului din instituţiile publice de cultură;
f) colaborează cu alte instituţii publice care au atribuţii şi dezvoltă programe în domeniul cultural.
3. În domeniul dezvoltării instituţionale:
a) acordă consultanţă la solicitarea persoanelor juridice de drept privat şi realizează examinări pentru evaluarea caracteristicilor profesionale şi de personalitate ale persoanelor fizice pentru identificarea disponibilităţilor pentru activitatea de conducere;
b) pregăteşte şi perfecţionează specialişti în domenii care sunt solicitate de economia de piaţă, pentru sectorul culturii - legislaţie, managementul resurselor umane, managementul proiectelor, management financiar, marketing, informatică etc;
c) elaborează proiectele metodologiilor şi criteriilor de autorizare a persoanelor juridice cu activitate în domeniul culturii, precum şi modalităţile de examinare finală şi de certificare a pregătirii profesionale, pe care le supune aprobării Ministerului Culturii.
4. În domeniul cercetării sectorului cultural:
a) efectuează studii, cercetări, studii de impact, analize pentru studiile de fundamentare pentru programele şi politicile Ministerului Culturii;
b) colectează, gestionează şi analizează date statistice despre sectoarele culturale şi creative din România;
c) fundamentează politicile publice în domeniul culturii, la solicitarea Ministerului Culturii, şi elaborează strategii în vederea promovării valorilor culturale, în corelare cu alte strategii şi programe ale instituţiilor publice româneşti care au acelaşi obiectiv;
d) efectuează studii despre audienţele operatorilor culturali, infrastructura sectorului cultural, economia culturii, sociologia culturii, piaţa forţei de muncă în sectorul cultural, precum şi despre orice alt subiect legat de sectorul cultural din România;
e) identifică, evaluează şi prognozează nevoile culturale şi cercetează tendinţele de consum cultural;
f) efectuează, la cerere, studii, cercetări, studii de impact, analize pentru studiile de fundamentare pentru proiectele şi programele operatorilor publici şi privaţi din sectorul cultural;
g) furnizează, la cerere, date şi analize solicitate Ministerului Culturii de către organismele internaţionale preocupate de sectorul cultural;
h) efectuează studii privind monitorizarea inserţiei socioprofesionale pe piaţa muncii;
i) realizează studii privind cultura antreprenorială şi propune strategii de promovare a antreprenoriatului în sectorul cultural;
j) efectuează studii de evaluare a mediului intern organizaţional al operatorilor culturali pentru îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale;
k) valorifică studiile, analizele, cercetările;
l) dezvoltă programe şi proiecte de cercetare fundamentală şi aplicativă privind conservarea, restaurarea, managementul, promovarea şi valorificarea patrimoniului cultural;
m) realizează activităţi privind educarea la locul de muncă şi formare profesională continuă prin oferirea stagiilor de practică în cadrul instituţiei sau al instituţiilor partenere.
5. În domeniul asistenţei tehnice şi promovării programelor culturale europene, până la finalizarea actualului cadru financiar:
a) asigură promovarea programelor comunitare dedicate sectoarelor culturale şi creative, facilitează participarea la programele comunitare dedicate sectoarelor culturale şi creative a unui număr cât mai mare de operatori, asigură comunicarea la nivel naţional şi regional dintre operatorii culturali şi realizează schimbul de informaţii cu structurile similare din statele participante la programele comunitare dedicate sectoarelor culturale şi creative;
b) diseminează informaţii privind licitaţiile de proiecte organizate în cadrul programelor comunitare dedicate sectoarelor culturale şi creative şi face cunoscute mecanismele de finanţare;
c) elaborează evaluări, sinteze şi metodologii cu aplicabilitate în domeniul dezvoltării de proiecte cu finanţare nerambursabilă în cadrul sectorului cultural;
d) asigură funcţionarea birourilor de asistenţă tehnică, informare şi promovare ale Uniunii Europene în România pentru programele Cultura 2007-2013, Media 2007-2013, Europa Creativă 2007-2013, până la finalizarea actualului cadru financiar;
e) întreţine şi dezvoltă portalul web www.eurocult.ro;
f) sprijină Comisia Europeană prin acordarea de asistenţă tehnică privind sectoarele culturale şi creative prin furnizarea datelor referitoare la aceste sectoare;
g) realizează şi editează publicaţii specifice pe orice tip de suport;
h) colaborează cu instituţii similare din ţara şi din străinătate;
i) asigură, la cerere, asistenţă metodologică de specialitate operatorilor culturali eligibili pentru accesarea fondurilor nerambursabile şi structurale, inclusiv prin încheierea de contracte.
6. Alte atribuţii:
a) editează şi comercializează publicaţii de specialitate, potrivit obiectului său de activitate, precum Revista Muzeelor şi altele;
b) propune Ministerului Culturii, în vederea aprobării prin ordin, tarife pentru serviciile oferite;
c) organizează şi întreţine o bază de date, precum şi un centru de documentare specifice obiectului său de activitate;
d) organizează manifestări ştiinţifice - mese rotunde, colocvii, ateliere, simpozioane, schimburi de experienţă şi de informare documentară - în domeniile sale de competenţă;
e) desfăşoară activităţi de cazare şi masă în spaţiile pe care ie are în administrare.
Art. 4. - Institutul stabileşte şi realizează programul de activitate, proiectele şi programele educaţionale şi de formare profesională proprii, cu respectarea prevederilor legale.
Art. 5. - Funcţionarea Institutului se asigură prin activitatea personalului angajat în baza contractului individual de muncă şi prin colaborarea cu formatori şi instructori.
Art. 6 - (1) Institutul este condus de un manager, pe baza contractului de management, încheiat în urma concursului de management, potrivit legii.
(2) Managerul Institutului conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintă în raporturile cu terţii.
(3) Managerul Institutului poate delega personalului de conducere din subordine sarcini şi responsabilităţi, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare.
(4) Managerul Institutului este ordonator secundar de credite.
(5) Managerul Institutului numeşte, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu.
(6) în exercitarea atribuţiilor sale, managerul Institutului emite decizii.
Art. 7. - (1) Managerul Institutului este asistat în activitatea sa de următoarele organisme colegiale:
a) Consiliul administrativ - organ consultativ;
b) Consiliul de specialitate - organ consultativ care are misiunea de a stabili, documenta, implementa, menţine şi îmbunătăţi sistemul de management al calităţii din Institut şi care asigură coordonarea ştiinţifică a acestuia.
(2) înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea consiliilor prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Institutului, aprobat prin ordin al ministrului culturii.
(3) Numărul membrilor consiliului de specialitate prevăzut la alin. (1) lit. b) se aprobă prin ordin al ministrului culturii şi nu poate depăşi 5 membri.
Art. 8. - (1) Numărul maxim de posturi se aprobă prin ordin al ministrului culturii şi se stabileşte în limita numărului maxim de posturi prevăzut la pct. II din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Salarizarea personalului Institutului se face potrivit prevederilor legale în vigoare aplicabile personalului plătit din fonduri publice.
Art. 9. - În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare internă, precum şi organigrama Institutului, prin ordin al ministrului culturii care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 10. - (1) Patrimoniul Institutului este format din patrimoniul Centrului de Pregătire Profesională în Cultură, care se completează cu activul şi pasivul Centrului de Cercetare şi Consultanţă în Domeniul Culturii, conform ultimei situaţii financiare întocmite, şi este preluat pe bază de protocol de predare-preluare, încheiat în termen 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
(2) Protocolul de predare-preluare prevăzut la alin. (1) va cuprinde:
a) prevederile bugetare pe anul 2013, execuţia bugetara la momentul predării-preluării, inclusiv creditele bugetare rămase neutilizate;
b) structurile de personal preluate;
c) patrimoniul stabilit pe baza situaţiilor financiare întocmite de fiecare instituţie; bunul imobil proprietate publică a statului, aflat în administrarea Centrului de Cercetare şi Consultanţă în Domeniul Culturii, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte din prezenta hotărâre;
d) bazele de date, precum şi orice documente şi informaţii referitoare la Registrul specialiştilor, experţilor şi verificatorilor tehnici, de la Institutul Naţional al Patrimoniului,
Art. 11. - (1) Cheltuielile curente şi de capital ale Institutului se finanţează din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii.
(2) Veniturile proprii necesare realizării activităţilor specifice se pot realiza din:
a) activităţi de evaluare a competenţelor profesionale;
b) activităţi de formare profesională;
c) activităţi de consultanţă;
d) tarife percepute pentru activităţile prestate;
e) contracte de cercetare ştiinţifică;
f) valorificarea studiilor, analizelor, cercetărilor, în condiţiile legii;
g) organizarea de congrese, seminare, conferinţe;
h) editarea pe orice tip de suport şi comercializarea de materiale de specialitate din domeniile proprii de activitate, inclusiv privind iniţierea, desfăşurarea şi finalizarea programelor europene specifice;
i) realizarea de studii, analize şi cercetări, precum şi derularea de programe şi proiecte specifice, pe bază de contracte, inclusiv în parteneriat public-privat;
j) furnizarea de servicii de consultanţă şi expertiză, în beneficiul altor persoane juridice, prin încheierea de contracte;
k) valorificarea drepturilor de autor pe care le deţine în raport cu alte persoane fizice sau juridice;
l) sponsorizări sau donaţii ale persoanelor fizice ori juridice, române sau străine;
m) închirierea bunurilor imobile pe care le are în administrare, în condiţiile legi;
n) cursuri şi programe de formare profesională;
o) participarea în proiecte cu finanţare externă;
p) servicii de cazare şi masă în spaţiile pe care le are în administrare;
q) alte activităţi specifice realizate de Institut, în conformitate cu atribuţiile sale legale.
(3) Tarifele pentru serviciile şi activităţile Institutului se aprobă prin ordin al ministrului culturii.
(4) Institutul poate accesa fonduri comunitare, inclusiv structurale, cu excepţia programelor comunitare pe care le promovează prin birourile de informare ale Uniunii Europene în România.
Art. 12. - (1) Personalul existent în Centrul de Pregătire Profesională în Cultură, în Centrul de Cercetare şi Consultanţă în Domeniul Culturii, precum şi personalul aferent activităţii de atestare a specialiştilor, experţilor şi verificatorilor tehnici din Institutul Naţional al Patrimoniului se preiau de Institut şi vor fi încadrate în limita numărului maxim de posturi aprobat pentru Institut, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit legii, pentru categoriile de funcţii din cadrul instituţiei, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(2) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, filialele cu personalitate juridică ale Centrului de Pregătire Profesională în Cultură trec în subordinea Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală.
(3) Pentru activităţile de formare profesională şi de evaluare a competenţelor profesionale, Institutul va utiliza în continuare marca înregistrată a Centrului de Pregătire Profesională în Cultură.
Art. 13. - Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea !, nr. 116 din 22 februarie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 5 alineatul (1), după punctul 30 se introduce un nou punct, punctul 31, cu următorul cuprins:
„31. participă în comitetele de management ale programelor comunitare Europa Creativă 2014-2020 şi Europa pentru Cetăţeni 2014-2020, asigură pregătirea pentru derularea acestora şi constituirea birourilor de asistenţă tehnică, informare şi promovare ale Uniunii Europene în România pentru aceste programe.”
2. La anexa nr. 2, punctul II „Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice de cultură de importanţă naţională finanţate din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat” se modifică şi se completează după cum urmează:
a) numărul curent 43 se abrogă;
b) după numărul curent 45 se introduce un nou număr curent, numărul curent 46, cu următorul cuprins:
„46. |
Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală |
Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat” |
3. La anexa nr. 2 punctul III „Instituţii publice finanţate din venituri proprii”, nr. crt. 2 se abrogă.
Art. 14. - În termen de 30 de zile de la încheierea raportărilor specifice finalizării cadrului financiar 2007-2013 pentru programele Cultura 2007-2013, Media 2007-2013 şi Europa Creativă 2007-2013, Ministerul Culturii preia de la Institut, pe bază de proces-verbal, arhiva corespunzătoare acestor programe.
Art. 15. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:
a) Hotărârea Guvernului nr. 1.878/2005 privind înfiinţarea Centrului de Pregătire Profesională în Cultură, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 17 ianuarie 2006, cu modificările şi completările ulterioare;
b) Hotărârea Guvernului nr. 67/2005 privind înfiinţarea Centrului de Cercetare şi Consultanţă în Domeniul Culturii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 118 din 7 februarie 2005, cu modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Ministrul culturii,
Daniel-Constantin Barbu
p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
Shhaideh Sevil,
secretar de stat
Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,
Daniel Chiţoiu
p. Ministrul delegat pentru buget,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
p. Ministrul educaţiei naţionale,
Gigei Paraschiv,
secretar de stat
Ministrul delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică,
Mihnea Cosmin Costoiu
Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,
Mariana Câmpeanu
Ministrul fondurilor europene,
Eugen Orlando Teodorovici
Ministrul afacerilor externe,
Titus Corlăţean
Bucureşti, 11 decembrie 2013.
Nr. 1.069.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a bunului imobil, proprietate publică a statului, care trece din administrarea Centrului de Cercetare şi Consultanţă în Domeniul Culturii în administrarea Institutului Naţional de Cercetare şi Formare Culturală
1. Ordonator principal de credite |
4192812 |
Ministerul Culturii |
||||
2. Ordonator secundar de credite |
|
Institutul Naţional de Cercetare şi Formare Culturală |
||||
|
||||||
Nr. MFP Cod de clasificare |
Denumirea
|
Datele de identificare |
||||
Descrierea tehnică (pe scurt) |
Adresa |
Valoarea de inventar - lei - |
Anul dobândirii |
Situaţia juridică |
||
153326 8.29.08 |
Sediu |
Construcţie compusă din subsol, parter - ap. 2, et. 1 - ap. 3, et. 2 - ap. 4, mansardă - ap. 5, Suprafaţa utilă = 672,56 mp Teren în indiviziune 188,82 mp din terenul ocupat de construcţie |
Municipiul Bucureşti, sectorul 1, str. Barbu Delavrancea nr. 57 |
4,000,000 |
2006 |
În administrare |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.235/2010 privind aprobarea realizării Sistemului naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 1.235/2010 privind aprobarea realizării Sistemului naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 838 din 14 decembrie 2010, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 3. - (1) Instituţiile publice care desfăşoară activităţi de încasare a taxelor şi impozitelor au obligaţia să se înregistreze în SNEP, pentru furnizarea informaţiilor privind cuantumul obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat ale contribuabililor persoane fizice care utilizează mijloace electronice de plată sau alte mijloace de plată stabilite prin ordin comun emis de către Ministerul pentru Societatea Informaţională, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi pentru asigurarea accesului la o soluţie de plată electronică a acestora.
(2) Monitorizarea modalităţii de implementare a mijloacelor de plată prevăzute la alin. (1) se realizează de către Ministerul pentru Societatea Informaţională şi Ministerul Finanţelor Publice.”
2. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 4. - Instituţiile publice se pot înregistra oricând în SNEP.”
3. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 8 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 8. - (1) SNEP este o platformă de comunicaţii electronice deschisă către instituţiile de credit si furnizorii de servicii de acceptare de plăţi electronice sau alte mijloace de plată stabilite potrivit art. 3 alin. (1).
(2) Instituţiile publice prevăzute la art. 3 acceptă toate mijloacele electronice de plată online (internet banking, mobile banking, fără a se limita la acestea), iar în cazul în care optează pentru plata impozitelor şi taxelor utilizând cardul bancar este necesar să îşi selecteze furnizorul de servicii de acceptare de plăţi electronice, conform legislaţiei în vigoare.”
4. La articolul 9, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4) Virarea sumelor încasate prin mijloace de plată, altele decât cele privind plata online cu cardul, se realizează potrivit metodologiei aprobate prin ordin comun emis de către Ministerul pentru Societatea Informaţională, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.”
5. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - (1) Comisioanele percepute de furnizorii de servicii pentru operaţiunile de tranzacţionare online cu cardul bancar, aferente încasării taxelor şi impozitelor prin intermediul SNEP, nu vor depăşi tarifele maximale aprobate prin ordin comun emis de către Ministerul pentru Societatea Informaţională, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
(2) Comisionul aferent plăţii electronice cu cardul este suportat de către:
a) plătitor, pentru comisioanele aferente serviciilor de plată percepute de către furnizorul său de servicii de plată;
b) beneficiarul plăţii, respectiv instituţiile publice prevăzute la art. 3, pentru comisioanele aferente serviciilor de plată percepute de către furnizorul său de servicii selectat conform art. 8. alin. (2).”
Art. II. - În termen de 45 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul pentru Societatea Informaţională, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice aprobă prin ordin comun normele de aplicare şi armonizează Ordinul ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice nr. 168/14/95/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 74 din 28 ianuarie 2011, şi Ordinul ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale nr. 173/2011 pentru aprobarea Normelor tehnice privind Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 28 ianuarie 2011, cu prevederile prezentului act normativ.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Ministrul pentru societatea informaţională,
Dan Nica
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
Nicolae-Liviu Dragnea
Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,
Daniel Chiţoiu
p. Ministrul delegat pentru buget,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Ministrul afacerilor externe,
Titus Corlăţean
Bucureşti, 11 decembrie 2013.
Nr. 1.070.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2013 pentru Compania Naţională „Loteria Română” - S.A., companie naţională aflată sub autoritatea Ministerului Finanţelor Publice
Având în vedere dispoziţiile art. 53 alin. (1) lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi prevederile art. 5 lit. i) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 4 alin. (1) lit. a), art. 10 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici, la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin directori indirect o participaţie majoritară.
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2013 pentru Compania Naţională „Loteria Română” - S.A., companie naţională aflată sub autoritatea Ministerului Finanţelor Publice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,
Daniel Chiţoiu
Ministrul delegat pentru buget,
Liviu Voinea
Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,
Mariana Câmpeanu
Bucureşti, 23 decembrie 2013.
Nr. 1.137.
ANEXĂ
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Operatorul economic Compania Naţională „Loteria Română” - S.A. Sediul/Adresa: str. Poenaru Bordea nr. 20, sectorul 4, municipiul Bucureşti Codul fiscal RO 12397185
BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI RECTIFICAT
pe anul 2013
|
|
|
- mii lei - |
|||
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
BVC 2013 |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||
I. |
|
|
VENITURI TOTALE (Rd.1=Rd.2+Rd.3+Rd.4) |
1 |
1.063.914,00 |
|
|
1 |
|
Venituri din exploatare |
2 |
1.054.529,47 |
|
|
2 |
|
Venituri financiare |
3 |
9.384,53 |
|
|
3 |
|
Venituri extraordinare |
4 |
0,00 |
|
II. |
|
|
CHELTUIELI TOTALE (Rd.5=Rd.6+Rd.17+Rd.18) |
5 |
926.828,00 |
|
|
1 |
|
Cheltuieli de exploatare, din care: |
6 |
862.388,04 |
|
|
|
A. |
cheltuieli cu bunuri şi servicii |
7 |
75.366,57 |
|
|
|
B. |
cheltuieli cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate |
8 |
7.970,15 |
|
|
|
C. |
cheltuieli cu personalul, din care: |
9 |
88.219,70 |
|
|
|
|
C1 |
ch. cu salariile |
10 |
60.458,00 |
|
|
|
C2 |
bonusuri |
11 |
8.527,35 |
|
|
|
C3 |
alte cheltuieli cu personalul, din care: |
12 |
833,76 |
|
|
|
|
cheltuieli cu plăţi compensatorii aferente disponibilizărilor de personal |
13 |
186,25 |
|
|
|
C4 |
cheltuieli aferente contractului de mandat |
14 |
204,51 |
|
|
|
C5 |
cheltuieli cu asigurările şi protecţia socială, fondurile speciale şi alte obligaţii legale |
15 |
18.196,08 |
|
|
D. |
alte cheltuieli de exploatare |
16 |
690.831,52 |
|
|
2 |
|
Cheltuieli financiare |
17 |
64.439,96 |
|
|
3 |
|
Cheltuieli extraordinare |
18 |
0,00 |
|
III. |
|
|
REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) |
19 |
137.086,00 |
|
IV. |
|
|
IMPOZIT PE PROFIT |
20 |
31.714,31 |
|
V. |
|
|
PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
21 |
105.371,39 |
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
22 |
0,00 |
|
|
2 |
|
Alte rezerve reprezentând facilităţi fiscale prevăzute de lege |
23 |
0,00 |
|
|
3 |
|
Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenţi |
24 |
0,00 |
|
|
4 |
|
Constituirea surselor proprii de finanţare pentru proiectele cofinanţate din împrumuturi externe, precum şi pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, plaţii dobânzilor, comisioanelor şi altor costuri aferente acestor împrumuturi |
25 |
0,00 |
|
|
5 |
|
Alte repartizări prevăzute de lege |
26 |
0,00 |
|
|
6 |
|
Profitul contabil rămas după deducerea sumelor de la Rd. 22, 23, 24,25 şi 26. |
27 |
105.371,69 |
|
|
7 |
|
Participarea salariaţilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic în exerciţiul financiar de referinţă |
28 |
4.701,41 |
|
|
8 |
|
Minim im 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome, ori dividende cuvenite acţionarilor, în cazul societăţilor! companiilor naţionale şi societăţilor cu capital integral sau majoritar de stat, din care: |
29 |
93.562,13 |
|
|
|
a) |
- dividende cuvenite bugetului de stat sau local, după caz |
30 |
93.562,13 |
|
|
9 |
|
Profitul nerepartizat pe destinaţiile prevăzute la Rd.22 -Rd.29 se repartizează la alte rezerve şi constituie sursă proprie de finanţare |
31 |
11.809,56 |
|
VI. |
|
|
VENITURI DIN FONDURI EUROPENE |
32 |
|
|
VII. |
|
|
CHELTUIELI ELIGIBILE DIN FONDURI EUROPENE, din care: |
33 |
|
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
34 |
|
|
|
|
b) |
cheltuieli cu salariile |
35 |
|
|
|
|
c) |
cheltuieli privind prestările de servicii |
36 |
|
|
|
|
d) |
cheltuieli cu reclamă şi publicitate |
37 |
|
|
|
|
«) |
alte cheltuieli |
38 |
|
|
VIII. |
|
|
SURSE DE FINANŢARE A INVESTIŢIILOR, din care: |
39 |
82.891,24 |
|
|
1 |
|
Alocaţii de la buget |
40 |
|
|
IX. |
|
|
CHELTUIELI PENTRU INVESTIŢII |
41 |
61.387,23 |
|
X. |
|
|
DATE DE FUNDAMENTARE |
42 |
|
|
|
1 |
|
Nr. de personal prognozat la finele anului |
43 |
2.737,00 |
|
|
2 |
|
Nr. mediu de salariaţi total |
44 |
2.616,00 |
|
|
3 |
|
Cheltuieli de natură salarială (a+b), din care: |
45 |
68.985,35 |
|
|
|
a) |
cheltuieli cu salariile |
46 |
60.458,00 |
|
|
|
b) |
bonusuri |
47 |
8.527,35 |
|
|
4 |
|
Câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza fondului de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract individual de muncă (Rd.46/Rd.44)/12*1000 |
48 |
1.926 |
|
|
5 |
|
Câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) influenţat de bonificaţiile si bonusurile în lei si sau natură (Rd.45/Rd.44)/12*1000 |
49 |
2.198 |
|
|
6 |
|
Productivitatea muncii în unităţi valorice pe total personal mediu în preţuri curente (lei/persoană) (Rd.2/Rd.44) |
50 |
403.108 |
|
|
7 |
|
Productivitatea muncii în unităţi valorice pe total personal mediu în preţuri comparabile (lei/persoană) (Rd.2/Rd.44*ICP) |
51 |
403.108 |
|
|
8 |
|
Productivitatea muncii în unităţi fizice pe total personal mediu (unităţi fizice/ persoana) |
52 |
X |
|
|
9 |
|
Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale (Rd.5/Rd.1)x1000 |
53 |
871,15 |
|
|
10 |
|
Plăţi restante, în preţuri curente |
54 |
|
|
|
11 |
|
Creanţe restante, în preţuri curente |
55 |
|
Notă:
Preţurile medii prognozate în anul 2013 sunt aceleaşi ca în anul 2012
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005
În baza prevederilor art. 4 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată» cu modificările şi completările ulterioare,
în conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,
în temeiul art. 15 alin. (31) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul delegat pentru buget emite următorul ordin:
Art. I. - Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.186 şi 1.186 bis din 29 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează conform anexei*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Instituţiile publice trebuie să asigure înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor prin utilizarea conturilor aprobate prin prezentul ordin începând cu data de 1 ianuarie 2014.
Art. III. - Instituţiile publice trebuie să asigure implementarea planului de conturi aprobat prin prezentul ordin astfel încât situaţiile financiare aferente trimestrului I al anului 2014, întocmite pe formularele aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2009, cu modificările si completările ulterioare, să fie produse utilizând noile conturi contabile.
Art. IV. - (1) Prevederile prezentului ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2014, cu excepţia pct. 8.4 şi 16 din anexă care intră în vigoare la data de 1 februarie 2014.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.543/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contabilitatea operaţiunilor derulate prin bugetul Trezoreriei Statului şi a cheltuielilor efectuate din bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, specifice unităţilor teritoriale ale Trezoreriei Statului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 818 din 5 decembrie 2012, precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentului ordin.
Art. V. - Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. VI. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea J.
Ministrul delegat pentru buget,
Liviu Voinea
Bucureşti, 17 decembrie 2013.
Nr. 2.021.
*) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 831 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome .Monitorul Oficial”, Bucureşti, sos. Panduri nr. 1.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI, PROTECŢIEI SOCIALE ŞI PERSOANELOR VÂRSTNICE
pentru modificarea şi completarea Metodologiei de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, precum şi de decontare a finanţării, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 2.765/2012
În baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 10/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice emite următorul ordin:
Art. I. - Metodologia de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, precum şi de decontare a finanţării, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 2.765/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 756 din 9 noiembrie 2012, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 9 alineatul (2), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
„f) contribuţia beneficiarului se situează sub valoarea de 10% şi nu acoperă cheltuielile neeligibile.”
2. La articolul 9, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) Contribuţia beneficiarului prevăzută la alin. (2) lit. f) poate fi calculata la valoarea contractului de execuţie sau a celui de achiziţie în cazul dotărilor sau, după caz, la valoarea totală a proiectului, ţinând cont de sumele investite de beneficiar inclusiv până la solicitarea finanţării din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.”
3. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 13. - (1) Pe baza situaţiei complete şi a documentelor
prevăzute la art. 12 alin. (2), Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice analizează încadrarea sumelor solicitate în bugetul alocat în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la transmiterea de către Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.
(2) în situaţia în care sumele solicitate depăşesc bugetul alocat, la expirarea termenului prevăzut la alin. (1), documentaţia va fi analizată de o comisie care se constituie prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice şi care va funcţiona pe o perioadă de 15 zile lucrătoare de la aprobarea ordinului.
(3) Scopul comisiei prevăzute la alin, (2) este de evaluare şi selecţionare a beneficiarilor şi de a stabili lista obiectivelor, categoria lucrărilor finanţate, precum şi sumele maxime alocate.
(4) în situaţia în care la data demarării procesului de evaluare şi selecţionare, prevăzut de prezenta metodologie, nu este aprobată legea bugetară anuală, termenele prevăzute la alin. (1) şi (2) se aplică la 15 zile după aprobarea legii bugetare anuale.”
4. La articolul 15, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) în situaţia în care, pentru acelaşi obiectiv, se solicită finanţare atât pentru construcţii, reparaţii, amenajări, modernizări, extinderi, cât şi pentru dotări, au prioritate la finanţare lucrările pentru construcţii, reparaţii, amenajări, modernizări, extinderi.”
5. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 19- - (1) După emiterea ordinului prevăzut la art. 18 se
încheie contractul de finanţare nerambursabilă, denumit în
continuare contract, încheiat între Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, în calitate de autoritate contractantă, prin agenţia teritorială, şi beneficiar, în calitate de contractor, în condiţiile prevăzute de art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 973/2012 privind aprobarea procedurii de acordare a sumelor din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, pentru finanţarea unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale.
(2) în cazul în care în termen de maximum 60 de zile de la data emiterii ordinului prevăzut la art. 18 nu a fost încheiat contractul de execuţie/lucrări/achiziţie, se poate încheia contractul de finanţare sub rezerva şi cu specificarea amendării ulterioare prin act adiţional, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data încheierii contractului de execuţie/lucrări/achiziţie.
(3) în situaţia prevăzută la alin. (2), contractul de finanţare devine executabil numai după semnarea actului adiţional.
(4) Contractul cuprinde sumele care fac obiectul acestuia, drepturile şi obligaţiile părţilor, condiţiile de reziliere, precum şi orice alte aspecte considerate relevante în relaţia dintre părţi, iar în cazul beneficiarilor instituţii publice locale, cel puţin elementele prevăzute la art. 34 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.
(5) Modelul contractului este prevăzut în anexa nr. 4 şi poate fi modificat în funcţie de necesităţile obiective.
(6) Contractul se încheie în două exemplare originale şi se semnează de directorul executiv al agenţiei teritoriale şi de persoana autorizată din partea contractorului. Un exemplar va fi păstrat de contractor, iar cel de-al doilea exemplar de agenţia teritorială.
(7) Câte o copie a contractului încheiat va fi transmisă Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.
(8) în situaţii excepţionale, dacă pe parcursul execuţiei se constată necesitatea realizării unor lucrări suplimentare sau neprevăzute ori intervin majorări justificate ale unor cheltuieli care condiţionează finalizarea obiectivului sau punerea în funcţiune a acestuia, iar valoarea contractului de finanţare este sub nivelul aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, precum şi în situaţia în care este necesară modificarea sumelor corespunzătoare repartizării pe ani a finanţării, precum şi atunci când intervin situaţii care impun trecerea unor sume de la o categorie de cheltuieli eligibile la cealaltă, beneficiarul poate semna act adiţional la contractul de finanţare cu aprobarea prealabilă a autorităţii finanţatoare, finanţarea de la bugetul de stat acordându-se cu încadrare în valoarea maximă aprobată, cu respectarea limitelor de cheltuieli prevăzute la art. 11. Pentru obţinerea acordului autorităţii finanţatoare, beneficiarul are obligaţia de a pune la dispoziţia
acesteia un memoriu justificativ, însoţit, după caz, de documente doveditoare în susţinerea solicitării încheierii actelor adiţionale.”
6. Articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 21. - (1) întocmirea documentaţiei de solicitare a
decontării pentru lucrările de investiţii şi reparaţii capitale se realizează de către beneficiar şi constă în următoarele documente:
a) solicitarea de plată adresată agenţiei teritoriale, cu menţionarea sumei solicitate şi a plăţilor efectuate anterior;
b) situaţii de lucrări întocmite de executant, verificate de dirigintele de şantier şi însuşite de beneficiar şi centralizatorul situaţiilor de lucrări, verificat, semnat şi ştampilat de dirigintele de şantier, executant şi beneficiar, în cazul lucrărilor de investiţii prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a) şi b);
c) procese-verbale de recepţie parţială sau la terminarea lucrărilor, în original, semnate de reprezentantul agenţiei teritoriale în calitate de membru sau invitat la recepţie, după caz, cu menţionarea contravalorii lucrărilor executate şi recepţionate şi a perioadei de realizare a acestora, în cazul lucrărilor de investiţii prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a) şi b);
d) facturi fiscale în copie legalizată contrasemnată de beneficiar, cu menţiunea «bun de plată pentru suma de ...», însoţită de dată, numele şi prenumele, semnătura şi ştampila beneficiarului;
e) raport financiar privind lucrările executate şi sumele utilizate.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. c) şi d) se prezintă în câte 3 exemplare.
(3) La prima solicitare de plată, în cazul lucrărilor de investiţii prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a) şi b), se anexează în copie contractul de lucrări legal încheiat, contractul de dirigenţie de şantier şi autorizaţia dirigintelui de şantier, precum şi autorizaţia de construcţie.
(4) Documentaţia de solicitare a decontării pentru dotări este următoarea:
a) solicitarea de plată adresată agenţiei teritoriale, cu menţionarea sumei solicitate şi a plăţilor efectuate anterior;
b) procesul-verbal de recepţie a echipamentelor specifice prevăzute la art. 10 alin. (4) lit. d), în original, semnat de reprezentantul agenţiei teritoriale în calitate de membru sau invitat la recepţie, cu menţiunea contravalorii dotărilor recepţionate;
c) facturi fiscale în copie legalizată contrasemnată de beneficiar, cu menţiunea «bun de plată pentru suma de ...», însoţită de dată, numele şi prenumele, semnătura şi ştampila beneficiarului.
(5) Documentele prevăzute la alin. (4) lit. b) şi c) se prezintă în câte 3 exemplare.
(6) Trimestrial, la solicitarea de plată se anexează şi raport tehnic privind stadiul de derulare a proiectului.
(7) Agenţia teritorială poate solicita orice alt document în plus faţă de cele prevăzute la alin. (1)-(5) care dovedeşte îndeplinirea condiţiilor de formă şi de fond impuse de reglementările legale în domeniu, precum şi de prezenta metodologie.”
7. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 22. - (1) în vederea deschiderii de credite bugetare,
agenţiile teritoriale verifică şi analizează documentele prevăzute la art. 21 alin. (1)-(5) transmise de beneficiari şi vor propune spre decontare numai solicitările care corespund condiţiilor de formă şi de fond impuse de reglementările legale în domeniu, precum şi de prezenta metodologie.
(2) După verificarea şi analiza documentelor depuse de beneficiari, agenţiile teritoriale transmit Agenţiei Naţionale pentru
Plăţi şi Inspecţie Socială solicitarea de plată însoţită de următoarele documente:
a) nota de fundamentare pentru solicitarea de credite bugetare, aprobată de ordonatorul terţiar de credite, care va conţine justificarea oportunităţii decontării solicitării;
b) copie după solicitarea de plată adresată de beneficiar agenţiei teritoriale pentru fiecare obiectiv în parte;
c) copia centralizatorului situaţiei de lucrări prevăzut la art. 21 alin. (1) lit. b);
d) două exemplare din documentele prevăzute la art. 21 alin. (1) lit. c), respectiv art. 21 alin. (4) lit. b);
e) două exemplare din facturile fiscale în copie legalizată, contrasemnată de beneficiar şi de agenţia teritorială, cu menţiunea «bun de plată pentru suma de...», însoţită de dată, numele şi prenumele, semnătura şi ştampila ordonatorului terţiar de credite;
f) centralizatorul decontărilor întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, pentru fiecare obiectiv în parte.
(3) în urma verificării documentelor transmise de agenţiile teritoriale, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială înaintează Direcţiei generale asistenţă socială din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, pentru efectuarea deschiderii de credite bugetare, următoarele documente:
a) nota de fundamentare solicitare credite bugetare, aprobată de ordonatorul secundar de credite, pentru fiecare obiectiv care beneficiază de finanţare;
b) copie după solicitarea de plată adresată de beneficiar agenţiei teritoriale, pentru fiecare obiectiv în parte;
c) copie după solicitarea de decontare adresată de agenţia teritorială Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, pentru fiecare obiectiv în parte, precum şi după nota de fundamentare;
d) copia centralizatorului situaţiei de lucrări prevăzut la art. 21 alin. (1) lit. b);
e) două exemplare din documentele prevăzute la art. 21 alin. (1) lit. c) şi d), respectiv art. 21 alin. (4) lit. b) şi c);
f) copie după centralizatorul decontărilor transmis de agenţia teritorială, pentru fiecare obiectiv în parte;
g) în situaţia transmiterii mai multor solicitări, centralizatorul decontărilor efectuate şi solicitate, pe fiecare judeţ şi obiectiv în parte, întocmit potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6.
(4) în vederea deschiderii de credite bugetare pentru decontarea cheltuielilor solicitate de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, Direcţia generală asistenţă socială din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice va proceda după cum urmează:
a) verifică documentele de plată prevăzute la alin. (3);
b) verifică încadrarea sumei solicitate şi a celor decontate în cuantumul aprobat;
c) întocmeşte nota de finanţare în vederea deschiderii de credite bugetare, pe care o supune aprobării ordonatorului principal de credite;
d) întocmeşte documentele pentru deschiderea de credite bugetare.
(5) Deschiderea de credite se realizează numai pentru solicitările de decontare complete şi întocmite corect, în termen de 30 de zile de la data înregistrării la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.
(6) Sumele decontate de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice se evidenţiază separat în contabilitatea beneficiarului, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(7) Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice poate solicita agenţiilor teritoriale sau beneficiarului orice document în justificarea şi sprijinul efectuării deschiderilor de credite bugetare.
(8) Pentru asigurarea eficienţei în derularea decontărilor, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială poate emite instrucţiuni sau proceduri proprii, care se aprobă de către directorul general.”
8. La articolul 23, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul cuprins:
B(41) La terminarea lucrărilor de investiţii sau intervenţie ori dotări, la ultima solicitare de decontare agenţiile teritoriale verifică respectarea prevederilor art. 9 alin. (3). În situaţia în care contribuţia beneficiarului se situează sub 10%, solicitarea de plată se va diminua cu suma reprezentând diferenţa de până la 10%.”
9. Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 27. - Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta
metodologie.”
10. La anexa nr. 4, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„ARTICOLUL 1
Obiectul şi valoarea contractului
1.1. Obiectul contractului îi reprezintă finanţarea nerambursabilă acordată beneficiarului de la bugetul de stat, prin bugetul alocat autorităţii finanţatoare, pentru decontarea contravalorii lucrărilor de.........................................................1, denumite în continuare lucrări, conform contractului de execuţie/achiziţie legal încheiat de beneficiar pentru lucrările ce vor fi executate sau efectuate la2................................................. denumit în continuare obiectiv.
1.2. Valoarea prevăzută de Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. .........este de...........mii lei, iar valoarea contractului de finanţare este în sumă de..................mii lei3.
1.3. Valoarea contractului de finanţare se repartizează astfel:
Categorie |
Anul I |
Anul II |
Anul III |
investiţii |
.....(mii lei) |
.....(mii lei) |
.....(mii lei)) |
dotări |
.....(mii lei) |
.....(mii lei) |
......(mii lei) |
1.4. Finanţarea se realizează conform contractului de execuţie sau de lucrări sau de achiziţie legal încheiat de beneficiar.
1.5. În situaţii excepţionale, dacă pe parcursul execuţiei se constată necesitatea realizării unor lucrări suplimentare sau neprevăzute ori intervin majorări justificate ale unor cheltuieli care condiţionează finalizarea obiectivului sau punerea în funcţiune a acestuia, iar valoarea contractului de finanţare este sub nivelul aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, precum şi în situaţia în care este necesară modificarea sumelor corespunzătoare repartizării pe ani a finanţării, precum şi atunci când intervin situaţii care impun trecerea unor sume de la o categorie de cheltuieli eligibile la cealaltă, beneficiarul poate semna act adiţional la prezentul contract de finanţare cu aprobarea prealabilă a autorităţii finanţatoare, finanţarea de la bugetul de stat acordându-se cu încadrare în valoarea maximă aprobată, cu respectarea limitelor stabilite conform metodologiei pe categorii de cheltuieli. Pentru obţinerea acordului autorităţii finanţatoare, beneficiarul are obligaţia de a pune la dispoziţia acesteia un memoriu justificativ însoţit, după caz. de documente doveditoare în susţinerea solicitării încheierii actelor adiţionale.
1.6. În situaţia în care, în termen de 12 luni de la aprobarea finanţării, beneficiarul nu a înaintat contractul de execuţie şi nu face dovada demarării procedurilor legale în vederea încheierii acestuia, autoritatea finanţatoare poate decide rezilierea unilaterală a contractului de finanţare.”
11 După anexa nr. 4 se introduc două noi anexe, anexele nr. 5 şi 6, al căror cuprins este prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
12. În cuprinsul metodologiei, denumirea „Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale” se înlocuieşte cu denumirea „Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice”.
Art. II. - Contractele de finanţare încheiate în baza modelului prevăzut în anexa nr. 4 la Metodologia de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii. Familiei şi Protecţiei Sociale, precum şi de decontare a finanţării, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 2.765/2012, cu modificările ulterioare, înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin îşi păstrează valabilitatea şi pot fi modificate, în sensul prezentului ordin, prin încheierea unui act adiţional fără acordul prealabil al autorităţii finanţatoare.
Art. III. - Direcţia generală asistenţă socială, Direcţia generală economică şi investiţii, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. IV. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,
Mariana Câmpeanu
Bucureşti, 11 decembrie 2013.
Nr. 2.589.
1 Se va menţiona categoria lucrărilor conform contractului de execuţie sau de lucrări sau de achiziţie (în cazul dotărilor), încheiat conform prevederilor legale privind achiziţiile publice.
2 Se trece denumirea centrului de zi sau rezidenţial conform anexei ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale prin care a fost aprobată finanţarea.
3 Se va trece valoarea conform contractului de execuţie sau de lucrări încheiat în urma procedurii de achiziţie, în cazul în care aceasta este mai mică decât cea prevăzută de ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale. În situaţia în care valoarea este mai mare se va trece suma prevăzută în ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 5 la metodologie)
- model –
Centralizator solicitări de decontare pentru obiectivul.........................................
(denumire/adresă)
poz. ........din Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. ...................
Denumire obiectiv |
Categoria de lucrări1 |
Suma aprobată conform ordinului ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice |
Suma contractată |
Nr. contract de finanţare |
Suma solicitată la decontare |
Suma totală decontată anterior |
Suma rămasă de decontat |
Suma utilizată din contribuţia beneficiarului |
|
Construcţii |
|
|
|
|
|
|
|
|
Reparaţii |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dotări |
|
|
|
|
|
|
|
Aprobat, Director executiv, |
Întocmit |
1 În situaţia în care pentru acelaşi obiectiv sunt solicitate atât lucrări de construcţii, cât şi de reparaţii şi dotări, vor fi completate poziţii separate.
ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 6 la metodologie)
- model –
Centralizator solicitări de decontare pentru finanţările aprobate în baza Hotărârii Guvernului nr. 973/2012 privind aprobarea procedurii de acordare a sumelor din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, pentru finanţarea unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale şi a Ordinului ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. ......................
Categorie decontări 1....................
Judeţ |
Denumire obiectiv |
Suma aprobată |
Suma contractată |
Nr. contract de finanţare |
Suma solicitată Ea decontare |
Suma totală decontată anterior |
Suma rămasă de decontat |
Suma utilizată din contribuţia beneficiarului |
Observaţii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
- |
|
- |
|
|
|
|
|
|
Aprobat, Director executiv, |
Întocmit |
1 Se va înscrie categoria de lucrări: construcţii/reparaţi i/dotări. Pentru fiecare categorie se va întocmi un centralizator distinct.
ACTE ALE AUTORITĂŢII NAŢIONALE PENTRU ADMINISTRARE ŞI REGLEMENTARE ÎN COMUNICAŢII
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU ADMINISTRARE ŞI REGLEMENTARE ÎN COMUNICAŢII
privind identificarea pieţei relevante corespunzătoare serviciilor de tranzit comutat al apelurilor
În temeiul dispoziţiilor art. 10 alin. (2) pct. 21 şi 22, precum şi ale art. 11 alin. (1) şi art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 92 alin. (1) şi art. 93 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 140/2012,
preşedintele Autorităţii Naţionale Pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.
Art. 1. - Se identifică piaţa relevantă din sectorul comunicaţiilor electronice corespunzătoare serviciilor de tranzit comutat al apelurilor, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie, ale cărei caracteristici pot justifica impunerea unor obligaţii specifice în sarcina furnizorilor de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativă pe piaţă.
Art. 2. - Pe piaţa identificată în conformitate cu dispoziţiile art. 1, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii realizează periodic analize de piaţă, în scopul determinării situaţiei concurenţiale şi ai impunerii, menţinerii, modificării sau retragerii obligaţiilor specifice prevăzute în cap. VII secţiunea a 2-a paragraful 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012.
Art. 3. - (1) Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrării în vigoare a prezentei decizii, Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 995/2009 privind identificarea pieţelor relevante din sectorul comunicaţiilor electronice ale serviciilor de originare a apelurilor la puncte fixe, ale serviciilor de tranzit comutat al apelurilor, precum şi ale serviciilor de acces fa puncte fixe la reţelele publice de telefonie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 875 din 15 decembrie 2009, se abrogă.
(3) Cu caracter tranzitoriu, obligaţiile individuale existente la data intrării în vigoare a prezentei decizii pe pieţele relevante din sectorul comunicaţiilor electronice corespunzătoare serviciilor de originare a apelurilor la puncte fixe, respectiv corespunzătoare serviciilor de acces la puncte fixe la reţelele publice de telefonie, identificate conform Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 995/2009, cu excepţia celor întemeiate pe art. 108 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, se menţin în aceleaşi condiţii, pentru contractele în derulare, o perioadă de un an de la data intrării în vigoare a prezentei decizii.
p. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii,
Cristin Nicolae Popa
Bucureşti, 18 decembrie 2013.
Nr. 1.154.
ANEXĂ
PIAŢA RELEVANTĂ
din sectorul comunicaţiilor electronice corespunzătoare serviciilor de tranzit comutat al apelurilor
a) Piaţa relevantă a produsului
Piaţa corespunzătoare serviciilor de tranzit naţional comutat al apelurilor în reţelele publice de telefonie
Piaţa cuprinde serviciul prin care se asigură preluarea apelurilor (inclusiv a apelurilor pentru acces dial-up la internet) în reţeaua unui operator din România şi transportul acestora prin reţeaua operatorului care furnizează serviciul de tranzit către o altă reţea publică din România, fixă sau mobilă, fără a include serviciul de tranzit comutat al apelurilor către serviciul de urgenţă 112 prin reţeaua operată de Societatea „Romtelecom” - S.A.
Piaţa identificată este o piaţă de gros, pe care pot fi impuse obligaţii ex ante în conformitate cu prevederile cap. VII secţiunea a 2-a paragraful 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012.
b) Piaţa geografică relevantă
Piaţa naţională determinată de teritoriul României
ACTE ALE CONSILIULUI DE MEDIERE
CONSILIUL DE MEDIERE
privind completarea Standardului de formare a mediatorului, aprobat prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 12/2007
În temeiul art. 17 alin. (2) şi al art. 71 alin. (1) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul de mediere adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Standardul de formare a mediatorului, aprobat prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 12/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 713 din 22 octombrie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
- La articolul 3, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) Programele de formare iniţială şi de formare continuă în domeniul medierii reprezintă formare profesională a adulţilor, în conformitate cu art. 9 din Lege.”
Art. II. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului de mediere,
Dorin Valeriu Bădulescu
Bucureşti, 26 octombrie 2013.
Nr. 5.315.