MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul XXIV - Nr. 708 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 17 octombrie 2012
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI
39. - Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii pe anul 2012
40. - Hotărâre privind numirea preşedintelui Consiliului de administraţie al Societăţii Române de Televiziune
41. - Hotărâre privind revocarea domnului Buzoianu Constantin din funcţia de membru şi preşedinte al Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
993. - Hotărâre privind rechemarea unui consul general
994. - Hotărâre privind rechemarea şi numirea unui consul general
995. - Hotărâre privind rechemarea unui consul general
996. - Hotărâre privind numirea unui consul general
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
496. - Decizie privind desemnarea domnului Vasile Cepoi, consilier de stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, în calitate de coordonator al activităţii Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
1.389/1.319/2.076 - Ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri, al viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, şi al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2012 pentru Societatea Comercială „Electrocentrale” Galaţi - S.A. - filială a Societăţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice Termoelectrica - S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri
5.755. - Ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului privind aprobarea planurilor-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare, învăţământ special
HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTAŢILOR |
SENATUL |
privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii pe anul 2012
În temeiul prevederilor art. 14 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările şi completările ulterioare,
Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Bugetul de venituri şi cheltuieli al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii pe anul 2012, finanţat integral din venituri proprii, se stabileşte în sumă de 156.155 mii lei - venituri şi 455.167 mii lei - cheltuieli, cu un deficit în valoare de 299.012 mii lei, care se acoperă din excedentul anilor precedenţi.
Art. 2. - Detalierea cheltuielilor pe structura clasificaţiei bugetului de stat este prezentată în anexele nr. 1 şi 2*), care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 3. - Repartizarea pe trimestre a bugetului de venituri şi cheltuieli se face de către Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, în conformitate cu obiectivele şi sarcinile acesteia.
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comună din 16 octombrie 2012, cu respectarea prevederilor art. 65 alin. (2) şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR, VIOREL HREBENCIUC |
p. PREŞEDINTELE SENATULUI, PETRU FILIP |
Bucureşti, 16 octombrie 2012.
Nr. 39.
ANEXA Nr. 1
BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii pe anul 2012
|
|
- mii lei - |
Denumirea indicatorilor |
Cod |
Program 2012 |
0 |
1 |
2 |
VENITURI - TOTALE |
|
156.155 |
Venituri din prestări servicii |
33.10.08 |
152.300 |
Alte venituri |
36.10.50 |
0 |
Alte venituri din dobânzi |
31.10.03 |
3.000 |
Sume primite de la UE în contul plăţilor efectuate |
45.10 |
855 |
Programe din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) |
45.10.01 |
855 |
Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent |
45.10.01.01 |
770 |
Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori |
45.10.01.02 |
85 |
CHELTUIELI - TOTALE |
|
455.167 |
CHELTUIELI CURENTE |
01 |
325.237 |
CHELTUIELI DE CAPITAL |
70 |
97.430 |
RAMBURSĂRI DE CREDITE |
81 |
32.500 |
CHELTUIELI CURENTE - TOTAL, din care: |
01 |
325.237 |
TITLUL I. CHELTUIELI DE PERSONAL |
10 |
68.214 |
Cheltuieli salariale în bani |
10.01 |
51.893 |
Cheltuieli salariale în natură |
10.02 |
1.400 |
Contribuţii |
10.03 |
14.921 |
TITLUL II. BUNURI SI SERVICII |
20 |
51.327 |
Bunuri şi servicii |
20.01 |
19.495 |
Reparaţii curente |
20.02 |
1.672 |
Bunuri de natura obiectelor de inventar |
20.05 |
298 |
Deplasări,detaşări,transferări |
20.06 |
2.804 |
Cărţi, publicaţii şi materiale documentare |
20.11 |
216 |
Consultanţă şi expertiză |
20.12 |
10.424 |
Pregătire profesională |
20.13 |
1.000 |
Protecţia muncii |
20.14 |
288 |
Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor |
20.24 |
120 |
Cheltuieli judiciare şi extrajudiciare derivate din acţiuni în reprezentarea intereselor statului, potrivit dispoziţiilor legale |
20.25 |
515 |
Alte cheltuieli*) |
20.30 |
14.495 |
TITLUL III. DOBÂNZI |
30 |
22.728 |
Dobânzi aferente datoriei publice externe |
30.02 |
22.728 |
TITLUL VI. TRANSFERURI ÎNTRE UNITĂŢI ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE |
51 |
167.000 |
Transferuri curente |
51.01 |
167.000 |
TITLUL VII. ALTE TRANSFERURI |
55 |
1.073 |
Transferuri curente în străinătate (către organizaţii internaţionale) |
55.02 |
1.073 |
TITLUL VIII. PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE |
56 |
13.345 |
Programe din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) |
56.01 |
13.345 |
TITLUL IX. ASISTENŢĂ SOCIALĂ |
57 |
1.500 |
Ajutoare sociale |
57.02 |
1.500 |
TITLUL X. ALTE CHELTUIELI |
59 |
50 |
Despăgubiri civile |
59.17 |
50 |
CHELTUIELI DE CAPITAL |
70 |
97.430 |
TITLUL XII. ACTIVE NEFINANCIARE |
71 |
97.430 |
ACTIVE FIXE |
71.01 |
97.430 |
OPERAŢIUNI FINANCIARE |
79 |
32.500 |
TITLUL XVI. RAMBURSĂRI DE CREDITE |
81 |
32.500 |
Rambursări de credite externe |
81.01 |
32.500 |
TITLUL XVIII. REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT |
90 |
-299.012 |
Rezerve |
91.01 |
0 |
Excedent |
92.01 |
0 |
Deficit**) |
93.01 |
-299.012 |
*) din care 875 mii lei reprezintă cheltuieli aferente implementării serviciului universal.
**) Deficitul, în sumă de 299.012 mii lei, se acoperă din disponibilităţile înregistrate la 31 decembrie 2011, în sumă de 426.639 mii lei.
ANEXA Nr. 2
Situaţia privind acţiunile multianuale
I. Credite de angajament
II. Credite bugetare mii lei
Acţiune / Denumire |
Cod Indicator |
I/II |
TOTAL |
Cheltuieli efectuate până la 31/12/2011 |
PROGRAM 2012 |
EŞALONAREA VALORII RĂMASE DE FINANŢAT |
||
|
|
|
|
|
|
Propuneri 2013 |
Propuneri 2014 |
Propuneri 2015 |
0 |
1 |
2 |
3=4+... +8 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1. Laborator pentru încercări de compatibilitate electromagnetică |
71.01.01 |
I. |
23.107 |
- |
23.107 |
- |
- |
- |
|
|
II. |
23.107 |
- |
7.405 |
15.702 |
- |
- |
2. Staţii de monitorizare şi detecţie a direcţiei |
71.01.02 |
I. |
40.668 |
- |
40.668 |
- |
- |
- |
|
|
II. |
40.668 |
- |
21.404 |
19.264 |
- |
- |
3. Produse software, licenţe MS |
71.01.30 |
I. |
8.835 |
7.924 |
911 |
- |
- |
- |
|
|
II. |
8.835 |
2.139 |
1.786 |
1.786 |
3.124 |
- |
4. Extindere sistem informatic pentru gestionarea spectrului |
71.01.30 |
I. |
2.075 |
- |
2.075 |
- |
- |
- |
|
|
II. |
2.075 |
- |
1.037 |
519 |
519 |
- |
5. Upgradare sistem de virtualizare |
71.01.02 |
I. |
4.147 |
- |
4.147 |
- |
- |
- |
|
|
II. |
4.147 |
- |
1.555 |
2.592 |
- |
- |
6. Produse software, licenţe MS, extindere |
71.01.30 |
I. |
2.356 |
- |
2.356 |
- |
- |
- |
|
|
II. |
2.356 |
- |
496 |
496 |
496 |
868 |
7. Sistem informatic de raportare a activităţii |
71.01.30 |
I. |
836 |
- |
836 |
- |
- |
- |
|
|
II. |
836 |
- |
0 |
836 |
- |
- |
8. Soluţie integrată de securizare a sistemului informatic în vederea certificării ISO 27001 |
71.01.02 |
I. |
6.481 |
- |
6.481 |
- |
- |
- |
|
II. |
6.481 |
- |
1.815 |
2.748 |
1.918 |
- |
|
9. Sistem de control acces şi de management al identităţii sistemului informatic |
71.01.30 |
I. |
3.468 |
- |
3.468 |
- |
- |
- |
|
|
II. |
3.468 |
- |
- |
1.493 |
902 |
1.073 |
10. Sistem informatic de prelucrare şi circulaţie documente |
71.01.30 |
I. |
2.848 |
- |
2.848 |
- |
- |
- |
|
|
II. |
2.848 |
- |
0 |
2.012 |
836 |
- |
11. Muzeul telecomunicaţiilor online |
71.01.30 |
I. |
337 |
- |
337 |
- |
- |
- |
|
|
II. |
337 |
- |
0 |
337 |
- |
- |
12. Proiect implementare inventar reţele publice de comunicaţii electronice şi elemente de infrastructură asociate |
71.01.30 |
I. |
5.184 |
- |
5.184 |
- |
- |
- |
|
II. |
5.184 |
- |
2.592 |
2.592 |
- |
- |
|
13. Aplicaţie online pentru compararea ofertelor de comunicaţii destinate utilizatorilor finali |
56.01 |
I. |
2.542 |
223 |
2.319 |
- |
- |
- |
|
II. |
2.542 |
111 |
2.431 |
- |
- |
- |
|
14. E- ANCOM.RO - platforma de e-learning ANCOM |
56.01 |
I. |
10.920 |
6 |
10.914 |
- |
- |
- |
|
|
II. |
10.920 |
6 |
10.914 |
- |
- |
- |
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTAŢILOR |
SENATUL |
privind numirea preşedintelui Consiliului de administraţie al Societăţii Române de Televiziune
În temeiul prevederilor art. 67 din Constituţia României, republicată, şi ale art. 20 alin. (1) din Legea nr. 41/1994 privind organizarea şi funcţionarea Societăţii Române de Radiodifuziune şi Societăţii Române de Televiziune, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Domnul Săftoiu Claudiu se numeşte în funcţia de preşedinte al Consiliului de administraţie al Societăţii Române de Televiziune, desemnat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 37/2012 privind desemnarea membrilor Consiliului de administraţie al Societăţii Române de Televiziune, până la data de 9 octombrie 2016.
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comună din 16 octombrie 2012, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.
p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR, VIOREL HREBENCIUC |
p. PREŞEDINTELE SENATULUI, PETRU FILIP |
Bucureşti, 16 octombrie 2012.
Nr. 40.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTAŢILOR |
SENATUL |
privind revocarea domnului Buzoianu Constantin din funcţia de membru şi preşedinte al Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (9) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare,
Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Domnul Buzoianu Constantin se revocă din funcţia de membru şi preşedinte al Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 2. - Până la numirea preşedintelui Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, domnul vicepreşedinte Baltă Tudor asigură interimatul funcţiei de preşedinte.
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comună din 16 octombrie 2012, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR, VIOREL HREBENCIUC |
p. PREŞEDINTELE SENATULUI, PETRU FILIP |
Bucureşti, 16 octombrie 2012.
Nr. 41.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind rechemarea unui consul general
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Doamna Tatiana Popa se recheamă din calitatea de consul general, şef al Consulatului General al României la Cernăuţi, Ucraina.
Art. 2. - Doamna Tatiana Popa îşi va încheia misiunea în termen de cel mult 90 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Titus Corlăţean
Bucureşti, 10 octombrie 2012.
Nr. 993.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind rechemarea şi numirea unui consul general
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Domnul Cosmin Victor Lotreanu se recheamă din calitatea de consul general, şef al Consulatului General al României la Izmir, Republica Turcia.
Art. 2. - Domnul Cosmin Victor Lotreanu îşi va încheia misiunea în termen de cel mult 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - Începând cu data încheierii misiunii domnului Cosmin Victor Lotreanu, doamna Cerasela Nicolaş se numeşte consul general, şef al Consulatului General al României la Izmir, Republica Turcia.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Titus Corlăţean
Bucureşti, 10 octombrie 2012.
Nr. 994.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind rechemarea unui consul general
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Domnul Alexandru Mureşan se recheamă din calitatea de consul general, şef al Consulatului General al României la Vârşeţ, Republica Serbia.
Art. 2. - Domnul Alexandru Mureşan îşi va încheia misiunea în termen de cel mult 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Titus Corlăţean
Bucureşti, 10 octombrie 2012.
Nr. 995.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind numirea unui consul general
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Doamna Antonella Marinescu se numeşte consul general, şef al Consulatului General al României la Toronto, Canada.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Titus Corlăţean
Bucureşti, 10 octombrie 2012.
Nr. 996.
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind desemnarea domnului Vasile Cepoi, consilier de stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, în calitate de coordonator al activităţii Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor
Având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 99/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
primul-ministru emite prezenta decizie.
Articol unic. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Vasile Cepoi, consilier de stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, este desemnat să asigure coordonarea activităţii Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Ion Moraru
Bucureşti, 17 octombrie 2012.
Nr. 496.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI Nr. 1.389 din 26 iulie 2012 |
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Nr. 1.319 din 9 octombrie 2012 |
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Şl PROTECŢIEI SOCIALE Nr. 2.076 din 1 august 2012 |
privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2012 pentru Societatea Comercială „Electrocentrale” Galaţi - S.A. - filială a Societăţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice Termoelectrica - S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Economiei, Comerţului si Mediului de Afaceri
În baza art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare din domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 6 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2008 privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 203/2009, cu modificările şi completările ulterioare,
în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2012 nr. 293/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, şi ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2012 pentru Societatea Comercială „Electrocentrale” Galaţi - S.A., prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Nivelul cheltuielilor totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri şi cheltuieli, precum şi nivelul cheltuielilor în structură reprezintă limite maxime şi nu pot fi depăşite decât în cazuri justificate, prin aprobarea de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale a unui ordin de rectificare a bugetului de venituri şi cheltuieli.
(2) în cazul în care în execuţie se înregistrează nerealizări ale veniturilor totale aprobate, Societatea Comercială „Electrocentrale” Galaţi - S.A. poate efectua cheltuieli totale proporţional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu încadrarea în indicatorii de eficienţă aprobaţi.
p. Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, Gelu-Ştefan Diaconu, secretar de stat |
Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Florin Georgescu |
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale Mariana Câmpeanu |
ANEXĂ
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERŢULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
Operatorul economic: Societatea Comercială „Electrocentrale” Galaţi - S.A.
Sediul/Adresa: Galaţi, şoseaua Smârdan nr. 3
Cod unic de înregistrare: RO 16044852
BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
pe anul 2012
|
|
|
|
|
|
|
mii lei |
|
|
|
|
|
Nr. rd. |
2011 |
BVC2012 |
|
INDICATORI |
|
Preliminat/ Realizat) |
Propuneri |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
I. |
|
|
VENITURI TOTALE (Rd.2+Rd.10+Rd.15) |
1 |
353 397 |
384 674 |
|
|
1 |
|
Venituri din exploatare, din care: |
2 |
353 140 |
384 406 |
|
|
|
a) |
din producţia vândută |
3 |
261 102 |
293 731 |
|
|
|
b) |
din vânzarea mărfurilor |
4 |
43 320 |
|
|
|
|
c) |
din subvenţii de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, din care: |
5 |
|
|
|
|
|
|
c1 |
subvenţii, cf. prevederilor legale în vigoare |
6 |
|
|
|
|
|
c2 |
transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare |
7 |
|
|
|
|
d) |
producţia de imobilizări |
8 |
|
|
|
|
|
e) |
alte venituri din exploatare |
9 |
48 718 |
90 675 |
|
|
2 |
|
Venituri financiare, din care: |
10 |
257 |
268 |
|
|
|
a) |
din imobilizări financiare |
11 |
|
|
|
|
|
b) |
din alte investiţii şi împrumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
|
|
|
|
|
c) |
din dobânzi |
13 |
116 |
127 |
|
|
|
d) |
alte venituri financiare |
14 |
141 |
141 |
|
|
3 |
|
Venituri extraordinare |
15 |
|
|
|
II. |
|
|
CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) |
16 |
446 354 |
384 391 |
|
|
1 |
|
Cheltuieli de exploatare, din care: |
17 |
445 117 |
382 983 |
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
18 |
240 930 |
297 377 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli externe (cu energie şi apă) |
19 |
2 879 |
3615 |
|
|
|
c) |
cheltuieli privind mărfurile |
20 |
17 195 |
5 544 |
|
|
|
d) |
cheltuieli cu personalul, din care: |
21 |
34 897 |
35 059 |
|
|
|
|
d1 |
ch. cu salariile (Rd.22=Rd.94+Rd.95) |
22 |
24 839 |
24 839 |
|
|
|
d2 |
cheltuieli cu asigurările şi protecţia socială şi alte obligaţii legale, din care: |
23 |
7 330 |
7 425 |
|
|
|
|
ch. privind contribuţia la asigurări sociale |
24 |
5 440 |
5510 |
|
|
|
|
ch. privind contribuţia la asigurări pt. şomaj |
25 |
131 |
135 |
|
|
|
|
ch. privind contribuţia la asigurări sociale de sănătate |
26 |
1 362 |
1 380 |
|
|
|
|
ch. privind contribuţiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii |
27 |
397 |
400 |
|
|
|
d3 |
alte cheltuieli cu personalul,din care: |
28 |
2 728 |
2 795 |
|
|
|
|
d3.1).ch. sociale prevăzute prin art.21 Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, din care: |
29 |
496 |
497 |
|
|
|
|
- tichete de creşă, cf. Legii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare |
30 |
|
|
|
|
|
|
- tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare |
31 |
|
|
|
|
|
|
d3.2) tichete de masă |
32 |
1 047 |
1 078 |
|
|
|
|
d3.3) tichete de vacanţă |
33 |
|
|
|
|
|
|
d3.4)alte drepturi de personal conform prevederilor legale |
33a |
1 185 |
1 221 |
|
|
e) |
ch. cu plăţile compensatorii cf. CCM aferente disponibilizărilor potrivit programelor de disponibilizări |
34 |
|
|
|
|
|
f) |
ch. cu drepturile salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătoreşti |
35 |
|
100 |
|
|
|
g) |
ch. cu amortizarea imobilizărilor corporale şi necorporale |
36 |
14 527 |
15 428 |
|
|
|
h) |
ch. cu prestaţiile externe |
37 |
11 762 |
17 008 |
|
|
|
i) |
alte cheltuieli de exploatare, din care: |
38 |
122 927 |
8 851 |
|
|
|
|
i1) contract de mandat |
39 |
80,3 |
80,3 |
|
|
|
|
i2) ch. de protocol, din care: |
40 |
12 |
11 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare |
41 |
|
|
|
|
|
i3) ch. de reclamă şi publicitate, din care: |
42 |
|
|
|
|
|
|
|
tichete cadou pt. cheltuieli de reclamă şi publicitate, potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare |
43 |
|
|
|
|
|
|
tichete cadou pt. campanii de marketing, studiul pieţei, promovarea pe pieţe existente sau noi, potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare |
44 |
|
|
|
|
|
i4) ch. cu sponsorizarea |
45 |
|
|
|
|
|
|
i5) ch. cu taxa pt. activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
|
|
|
|
|
|
i6) ch. cu redevenţa pentru concesionarea bunurilor |
47 |
|
|
|
|
|
|
i7) cheltuieli conform OUG 95/2002 si/ sau cheltuieli şomaj tehnic |
47a |
|
|
|
|
|
|
i8) cheltuieli aferente restructurării, privatizării, administrator special,etc. |
47b |
72 |
225 |
|
|
2 |
|
Cheltuieli financiare, din care: |
48 |
1 237 |
1 408 |
|
|
|
a) |
cheltuieli privind dobânzile |
49 |
1 116 |
1 224 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli financiare |
50 |
121 |
184 |
|
|
3 |
|
Cheltuieli extraordinare |
51 |
|
|
|
III. |
|
|
REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) |
52 |
- 92 957 |
283 |
|
IV. |
|
|
IMPOZIT PE PROFIT |
53 |
|
|
|
V. |
|
|
PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
54 |
- 92 957 |
283 |
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
55 |
|
14 |
|
|
2 |
|
Alte rezerve reprezentând facilităţi fiscale prevăzute de lege |
56 |
|
|
|
3 |
|
Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenţi |
57 |
|
269 |
|
4 |
|
Constituirea surselor proprii de finanţare pentru proiectele cofinanţate din împrumuturi externe, precum şi pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, plaţii dobânzilor, comisioanelor şi altor costuri aferente acestor împrumuturi externe |
58 |
|
|
|
5 |
|
Alte repartizări prevăzute de lege |
59 |
|
|
|
6 |
|
Profitul contabil rămas după deducerea sumelor de la rd.55, 56, 57, 58 şi 59. |
60 |
- 92 957 |
269 |
|
7 |
|
Participarea salariaţilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic în exerciţiul financiar de referinţă |
61 |
|
|
|
8 |
|
Minimum 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome, ori dividende în cazul societăţilor/companiilor naţionale şi societăţilor cu capital integral sau majoritar de stat |
62 |
|
|
|
9 |
|
Profitul nerepartizat pe destinaţiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează la alte rezerve şi constituie sursă proprie de finanţare |
63 |
|
|
VI. |
|
|
VENITURI DIN FONDURI EUROPENE |
64 |
|
|
VII. |
|
|
CHELTUIELI DIN FONDURI EUROPENE din care: |
65 |
|
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
66 |
|
|
|
|
b) |
cheltuieli salariale |
67 |
|
|
|
|
c) |
cheltuieli privind prestări servicii |
68 |
|
|
|
|
d) |
cheltuieli cu reclama si publicitate |
69 |
|
|
|
|
e) |
alte cheltuieli |
70 |
|
|
VIII. |
|
|
SURSE DE FINANŢARE A INVESTIŢIILOR, din care: |
71 |
26 667 |
17 000 |
|
1 |
|
Surse proprii |
72 |
26 667 |
17 000 |
|
2 |
|
Alocaţii de la buget |
73 |
|
|
|
3 |
|
Credite bancare |
74 |
|
|
|
|
a) |
- interne |
75 |
|
|
|
|
b) |
- externe |
76 |
|
|
|
4 |
|
Fonduri europene |
77 |
|
|
|
5 |
|
Alte surse |
78 |
|
|
IX. |
|
|
CHELTUIELI PENTRU INVESTIŢII, din care: |
79 |
26 667 |
17 000 |
|
1 |
|
Cheltuieli aferente investiţiilor, inclusiv cele aferente investiţiilor în curs la finele anului |
80 |
26 667 |
17 000 |
|
2 |
|
Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiţii |
81 |
|
|
|
|
a) |
interne |
82 |
|
|
|
|
b) |
externe |
83 |
|
|
X |
|
|
REZERVE, din care: |
84 |
|
|
XI. |
1 |
|
Rezerve legale |
85 |
|
14 |
|
2 |
|
Rezerve statutare |
86 |
|
|
|
3 |
|
Alte rezerve |
87 |
|
|
XII. |
|
|
DATE DE FUNDAMENTARE |
88 |
|
|
|
1 |
|
Venituri totale |
89 |
353 397 |
384 674 |
|
2 |
|
Cheltuieli aferente veniturilor totale |
90 |
446 354 |
384 391 |
|
3 |
|
Nr. prognozat de personal la finele anului |
91 |
555 |
555 |
|
4 |
|
Nr. mediu de salariaţi total |
92 |
546 |
546 |
|
5 |
|
Cheltuieli de natura salariala (a+b+c), din care: |
93 |
27 071 |
27 138 |
|
|
a) |
fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract individual de muncă |
94 |
24 817 |
24 817 |
|
|
b) |
alte cheltuieli cu personalul |
95 |
22 |
22 |
|
|
c) |
alte bonificaţii si bonusuri în bani si/sau natura(rd.28-rd29) |
96 |
2 232 |
2 299 |
|
6 |
a) |
Câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) (Rd.94/Rd.92)/12*1000 |
97 |
3 788 |
3 788 |
|
|
b) |
Câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoana) influenţat de bonificaţiile si bonusurile în lei si sau natura (Rd.93/Rd.92)/12*1000 |
98 |
4 132 |
4 142 |
|
7 |
|
Productivitatea muncii pe total personal mediu în preţuri curente (lei/persoană)(Rd.89/92) |
99 |
647 |
705 |
|
8 |
|
Productivitatea muncii pe total personal mediu în preţuri comparabile (lei/persoană)(Rd.89/92 x ICP) |
100 |
669 |
705 |
|
9 |
|
Productivitatea muncii în unităţi fizice pe total personal mediu (profit brut la 1000 MWh/salariat) |
101 |
|
|
|
10 |
|
Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale (cheltuieli totale/venituri totale)x1000 =(Rd.16/rd.1)x1000 |
102 |
1 263 |
999 |
|
11 |
|
Plăţi restante |
103 |
|
|
|
|
a) |
preţuri curente |
104 |
30 079 |
28 575 |
|
|
b) |
preţuri comparabile |
105 |
31 102 |
28 575 |
|
12 |
|
Creanţe restante |
106 |
|
|
|
|
a) |
preţuri curente |
107 |
63 354 |
55 251 |
|
|
b) |
preţuri comparabile |
108 |
65 508 |
55 251 |
MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
privind aprobarea planurilor-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare, învăţământ special
În baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Planul-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare, învăţământ special - Dizabilităţi intelectuale - uşoare şi moderate. Planul-cadru este prevăzut în anexa nr. I, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă Planul-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare, învăţământ special - Dizabilităţi intelectuale - severe, profunde şi/sau asociate. Planul-cadru este prevăzut în anexa nr. II, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Planurile-cadru prevăzute la art. 1 şi 2 se aplică, începând cu anul şcolar 2012-2013, la clasele/grupele din unităţile de învăţământ special care şcolarizează elevi cu dizabilităţi intelectuale uşoare şi moderate, respectiv severe, profunde şi/sau asociate.
Art. 4. - Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali, Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei, cercetam, tineretului şi sportului,
Ecaterina Andronescu
Bucureşti, 17 septembrie 2012.
Nr. 5.755.
ANEXA Nr. I
PLAN-CADRU
pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare - învăţământ special
Dizabilităţi intelectuale - uşoare şi moderate*
Aria curriculară/disciplina |
Clasa pregătitoare |
I. Limbă şi comunicare |
4-5 |
Formarea abilităţilor de comunicare |
4-5 |
Opţionale |
0-1 |
II. Om şi societate |
2-3 |
Educaţie pentru societate |
1 |
Religie |
1 |
Opţionale |
0-1 |
III. Matematică şi ştiinţe ale naturii |
4-5 |
Matematică şi explorarea mediului |
4-5 |
Opţionale |
0-1 |
IV. Arte şi tehnologii |
3-4 |
Arte vizuale şi lucru manual |
2-3 |
Muzică şi mişcare |
1-2 |
Opţionale |
0-1 |
V. Sănătate şi motricitate |
2-3 |
Educaţie fizică şi activităţi sportive |
2-3 |
Opţionale |
0-1 |
VI. Consiliere şi orientare |
1-2 |
Dezvoltare personală - Consiliere |
1 |
Opţionale |
0-1 |
Total ore trunchi comun |
16 |
Curriculum la decizia şcolii |
1-4 |
Număr minim ore pe săptămână |
17 |
Număr maxim ore pe săptămână |
20 |
VII. Terapii specifice şi de compensare |
10 |
Terapii şi activităţi specifice* |
7-8 |
Kinetoterapie |
1-2 |
Psihodiagnoză, terapie şi programe de intervenţie |
1 |
VIII. Terapie educaţională complexă şi integrată |
O normă de învăţător/institutor/profesor-educator pentru fiecare clasă |
Nota 1: Disciplina Terapii şi activităţi specifice va cuprinde, în funcţie de tipul şi gradul deficienţei elevilor, una sau mai multe dintre activităţile următoare: terapia tulburărilor de limbaj, activitate de independenţă socială, stimulare-compensare integrare, orientare spaţială şi mobilitate, educaţia văzului, activităţi de audiologie educaţională, educaţie psihomotrică. Aceste tipuri de terapii se realizează prin programe de intervenţie personalizată. Pentru elevii cu deficienţe senzoriale se aplică curriculumul şcolii de masă, adaptat în funcţie de specificul deficienţei, iar pentru Terapiile specifice se păstrează numărul de ore prevăzut în prezentul plan-cadru, la punctele VII şi VIII.
Nota 2: Aria curriculară Terapie educaţională complexă şi integrată cuprinde următoarele activităţi: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupaţională, stimularea cognitivă, ludoterapia. Activităţile propuse sunt realizate de către învăţător/institutor/profesorul-educator, cu toţi elevii din clasă, în completarea programului de predare-învăţare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.
* În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
ANEXA Nr. II
PLAN-CADRU
pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare - învăţământ special
Dizabilităţi intelectuale - severe, profunde şi/sau asociate*
Aria curriculară/disciplina |
Clasa pregătitoare |
I. Limbă şi comunicare |
3-4 |
Formarea abilităţilor de comunicare |
3-4 |
Opţionale |
0-1 |
II. Om şi societate |
2-3 |
Educaţie pentru societate |
1 |
Religie |
1 |
Opţionale |
0-1 |
III. Matematică şi ştiinţe ale naturii |
3-4 |
Educaţie senzorială, motorie şi psihomotorie |
2-3 |
Elemente de matematică aplicată şi explorarea mediului |
1 |
IV. Arte şi tehnologii |
3-4 |
Arte vizuale şi lucru manual |
2-3 |
Muzică şi mişcare |
1-2 |
Opţionale |
0-1 |
V. Sănătate şi motricitate |
2-3 |
Educaţie fizică şi activităţi sportive |
2 |
Opţionale |
0-1 |
VI. Consiliere şi orientare |
1-2 |
Dezvoltare personală - Consiliere |
1 |
Opţionale |
0-1 |
Total ore trunchi comun |
14 |
Curriculum la decizia şcolii |
2-4 |
Număr minim ore pe săptămână |
16 |
Număr maxim ore pe săptămână |
18 |
VII. Terapii specifice şi de compensare |
10 |
Terapii şi activităţi specifice* |
7-8 |
Kinetoterapie |
1-2 |
Psihodiagnoză, terapie şi programe de intervenţie |
1 |
VIII. Terapie educaţională complexă şi integrată |
O normă de învăţător/institutor/profesor-educator pentru fiecare clasă |
Nota 1: Disciplina Terapii şi activităţi specifice va cuprinde, în funcţie de tipul şi gradul deficienţei elevilor, una sau mai multe dintre activităţile următoare: terapia tulburărilor de limbaj, activitate de independenţă socială, stimulare-compensare integrare, orientare spaţială şi mobilitate, educaţia văzului, activităţi de audiologie educaţională, educaţie psihomotrică. Aceste tipuri de terapii se realizează prin programe de intervenţie personalizată. Pentru elevii cu deficienţe senzoriale se aplică curriculumul şcolii de masă, adaptat în funcţie de specificul deficienţei, iar pentru Terapiile specifice se păstrează numărul de ore prevăzut în prezentul plan-cadru, la punctele VII şi VIII.
Nota 2: Aria curriculară Terapie educaţională complexă şi integrată cuprinde următoarele activităţi: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupaţională, stimularea cognitivă, ludoterapia. Activităţile propuse sunt realizate de către învăţător/institutor/profesorul-educator, cu toţi elevii din clasă, în completarea programului de predare-învăţare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.
* În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.