MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXIV - Nr. 92
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 6 februarie 2012
SUMAR
ACTE ALE ORGANELOR DE
SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
16. - Ordin al
ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale privind aprobarea
Metodologiei şi a formularisticii necesare punerii în aplicare a
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei
scheme de ajutor de stat temporare privind asigurarea accesului la
finanţare în agricultură, inclusiv modul de calcul al ratei dobânzii
la credit necesare pentru calculul subvenţiei, al ratei de
referinţă şi al valorii nominale a subvenţiei
ACTE ALE ORGANELOR DE
SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI
DEZVOLTĂRII RURALE
privind aprobarea
Metodologiei şi a formularisticii necesare punerii în aplicare a
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei
scheme de ajutor de stat temporare privind asigurarea accesului la
finanţare în agricultură, inclusiv modul de calcul al ratei dobânzii la
credit necesare pentru calculul subvenţiei, al ratei de
referinţă şi al valorii nominale a subvenţiei
Văzând Referatul de aprobare
nr. 1.080 din 13 ianuarie 2012 al Agenţiei de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură,
având în vedere prevederile art.
15 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei scheme de
ajutor de stat temporare privind asigurarea accesului la finanţare în
agricultură, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011,
în temeiul art. 7 alin. (5) din
Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi
funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,
precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia şi formularistica
necesare punerii în aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.
25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare privind
asigurarea accesului la finanţare în agricultură, inclusiv modul de
calcul al ratei dobânzii la credit necesare pentru calculul subvenţiei, al
ratei de referinţă şi al valorii nominale a subvenţiei,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I,
Ministrul agriculturii
şi dezvoltării rurale,
Valeriu Tabără
Bucureşti, 30 ianuarie 2012.
Nr. 16.
ANEXĂ
METODOLOGIA Şl FORMULARISTICA
necesare punerii în aplicare a prevederilor
Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor
de stat temporare privind asigurarea accesului la finanţare în
agricultură, Inclusiv modul de calcul al ratei dobânzii la credit necesare
pentru calculul subvenţiei, al ratei de referinţă şi al
valorii nominale a subvenţiei
Art. 1. - (1) Schema de ajutor de stat privind asigurarea
accesului la finanţare în agricultură constă în
subvenţionarea ratei dobânzii la creditele bancare contractate de
producătorii agricoli cu instituţiile de credit sau cu
instituţiile financiare nebancare în perioada 28 ianuarie 2011-31
decembrie 2011 inclusiv.
(2) Subvenţia ratei dobânzii
se calculează la sumele reprezentând dobânzi plătite la creditele
menţionate la alin. (1) până la data de 31 decembrie 2013.
Art. 2. - (1) Beneficiarii schemei de ajutor de stat sunt
prevăzuţi la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010 pentru
instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare privind asigurarea
accesului la finanţare în agricultură, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 206/2011.
(2) Solicitanţii aflaţi
în dificultate financiară conform Comunicării Comisiei - Liniile
directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea
întreprinderilor aflate în dificultate, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene, seria C, nr. 244/2 din 1 octombrie 2004, cu modificările
ulterioare, respectiv persoane care constituie subiectul procedurilor de
faliment, reorganizare judiciară sau lichidare, la data depunerii cererii
sunt excluşi de la domeniul de aplicare a prezentei scheme de ajutor de
stat.
(3) Activităţile din
sectorul producţiei agricole primare pentru care se pot angaja credite
bancare în sensul prezentei metodologii sunt prevăzute la art. 4 din
Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 206/2011.
Art. 3. - (1) Pentru obţinerea ajutorului de stat prin
subvenţionarea ratei dobânzii la creditele bancare, solicitanţii
completează o cerere de acord prealabil pentru finanţare prin rambursare
a diferenţei de dobândă pentru creditele contractate în baza
Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 206/2011, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, pe care o
depun la centrele judeţene sau la centrul municipiului Bucureşti,
aflate în subordinea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie
pentru Agricultură (APIA), pe raza cărora au sediul social sau
unde au depus cererea de plată pentru schemele de sprijin pe
suprafaţă.
(2) Cererea de acord prealabil
pentru finanţare prin rambursare a ratei dobânzii se depune până la
data de 15 februarie 2012, însoţită de următoarele documente:
a) pentru beneficiarii
prevăzuţi la art. 6 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011:
1. copie de pe CU I/CI F;
2. copie de pe BI/CI reprezentant
legal;
3. copie de pe acordul de
constituire/statut;
4. adeverinţa eliberată
de consiliul local care atestă suprafaţa agricolă
deţinută şi/sau utilizată în baza contractelor de
arendă/comodat/alte convenţii încheiate în baza legilor în vigoare
şi culturile înfiinţate în anul precedent/numărul de
animale/păsări/familii de albine înregistrate în Registrul agricol,
după caz;
5. copie de pe
documentul/documentele care face/fac dovada
deţinerii/folosinţei/utilizării terenului, după caz;
6. copie de pe documentul din
care rezultă înregistrarea în Registrul naţional al
exploataţiilor pentru solicitanţii care deţin, cresc ori
exploatează animale/autorizaţie/înregistrare sanitar-veterinară,
după caz;
7. copie de pe documentul care
face dovada folosinţei spaţiilor special amenajate (adăposturi)
pentru animale/păsări;
8. copie de pe documentul care
atestă înregistrarea în Registrul unic de identificare/Registrul
plantaţiilor viticole/alte evidenţe funciare din care rezultă suprafaţa
în ha/numărul de animale/păsări/familii de albine, după
caz;
9. copie de pe contractul de
credit din care să reiasă respectarea prevederilor art. 4 din
Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 206/2011, inclusiv graficele de rambursare stabilite în baza
contractului de credit;
b) pentru beneficiarii
prevăzuţi la art. 6 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr.
25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011:
1.copiedepeCUI/CIF;
2. copie de pe BI/CI reprezentant
legal;
3. copie de pe statut;
4. adeverinţa eliberată
de consiliul local care atestă suprafaţa agricolă
deţinută şi/sau utilizată în baza contractelor de
arendă/comodat/alte convenţii încheiate în baza legilor în vigoare
şi culturile înfiinţate în anul precedent/numărul de
animale/păsări/familii de albine înregistrate în Registrul agricol,
după caz;
5. copie de pe
documentul/documentele care face/fac dovada
deţinerii/folosinţei/utilizării terenului, după caz;
6. copie de pe documentul din
care rezultă înregistrarea în Registrul naţional al
exploataţiilor pentru solicitanţii care deţin, cresc ori
exploatează animale/autorizaţie/înregistrare sanitar-veterinară,
după caz;
7. copie de pe documentul care
face dovada folosinţei spaţiilor special amenajate (adăposturi)
pentru animale/păsări;
8. copie de pe documentul care
atestă înregistrarea în Registrul unic de identificare/Registrul
plantaţiilor viticole/alte evidenţe funciare din care rezultă
suprafaţa în ha/numărul de animale/păsări/familii de
albine, după caz;
9. copie de pe contractul de
credit din care să reiasă respectarea prevederilor art. 4 din
Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 206/2011, inclusiv graficele de rambursare stabilite în baza
contractului de credit;
c) pentru beneficiarii
prevăzuţi la art. 6 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr.
25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011:
1.copiedepeCUI/CIF;
2. copie de pe BI/CI reprezentant
legal;
3. copie de pe statut;
4. document eliberat de
către oficiul registrului comerţului;
5. adeverinţa eliberată
de consiliul local care atestă suprafaţa agricolă
deţinută şi/sau utilizată în baza contractelor de
arendă/comodat/alte convenţii încheiate în baza legilor în vigoare
şi culturile înfiinţate în anul precedent/numărul de
animale/păsări/familii de albine înregistrate în Registrul agricol,
după caz;
6. copie de pe
documentul/documentele care face/fac dovada
deţinerii/folosinţei/utilizării terenului, după caz;
7. copie de pe documentul din
care rezultă înregistrarea în Registrul naţional al
exploataţiilor pentru solicitanţii care deţin, cresc ori
exploatează animale/autorizaţie/înregistrare sanitar-veterinară,
după caz;
8. copie de pe documentul care
face dovada folosinţei spaţiilor special amenajate (adăposturi)
pentru animale/păsări;
9. copie de pe documentul care
atestă înregistrarea în Registrul unic de identificare/Registrul
plantaţiilor viticole/alte evidenţe funciare din care rezultă
suprafaţa în ha/numărul de animale/păsări/familii de
albine, după caz;
10. copie de pe contractul de
credit din care să reiasă respectarea prevederilor art. 4 din
Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 206/2011, inclusiv graficele de rambursare stabilite în baza
contractului de credit.
(3) Toate documentele depuse în
copie vor purta sintagma „conform cu originalul”, vor fi semnate şi
ştampilate de către solicitant.
(4) Acordul prealabil pentru
finanţare prin rambursare a diferenţei de dobândă pentru
creditele contractate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011, se emite conform
modelului prevăzut în anexa nr. 2 de către centrele judeţene sau
de centrul municipiului Bucureşti, aflate în subordinea APIA, în termen de
5 zile lucrătoare de la data depunerii cererii de acord prealabil pentru
finanţare prin rambursare a ratei dobânzii.
Art. 4. - (1) Solicitanţii pentru care a fost emis acordul
prealabil de finanţare, care au rambursat ratele la credit şi
dobânzile aferente la termenele prevăzute în graficele de rambursare
stabilite prin contractele de credit, depun cereri pentru subvenţionarea
ratei dobânzii la creditele bancare contractate de producătorii agricoli
cu instituţiile de credit sau cu instituţiile financiare nebancare,
conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
(2) Cererile de solicitare a
ajutorului de stat privind rata dobânzii la credite contractate se depun anual,
astfel:
a) în primele două luni ale
anului 2012, pentru anul 2011;
b) în primele două luni a(e
anului 2013, pentru anul 2012;
c) în primele două luni ale
anului 2014, pentru anul 2013.
(3) Cererile de solicitare a
ajutorului de stat privind rata dobânzii la credite contractate se depun la
centrele judeţene sau la centrul municipiului Bucureşti, aflate în
subordinea APIA, pe raza cărora îşi are sediul social solicitantul
sau unde a depus cererea de plată pentru schemele de sprijin pe
suprafaţă, însoţite de următoarele documente:
1. copie de pe CUI/CIF;
2. copie de pe BI/CI reprezentant
legal;
3. copie de pe contractul de
credit din care să rezulte acordarea creditului pentru
activităţile prevăzute la art. 4 din Ordonanţa Guvernului
nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011, şi
graficul de rambursare aferent;
4. copie de pe extrasul de cont
credit;
5. document eliberat la cererea
beneficiarului, de către instituţiile de credit şi/sau
instituţiile financiare nebancare privind prima de credit de risc
luată în calcul la acordarea creditului, corespunzătoare profilului
de risc al beneficiarului, determinată de acestea conform metodologiei
interne de stabilire a ratingului şi nivelului de constituire a
garanţiei, prevăzute de Comunicarea Comisiei privind revizuirea
metodei de stabilire a ratelor de referinţă şi de scont, precum
şi cu privire la rambursarea creditului şi plata dobânzilor aferente,
conform modelului de adeverinţă prevăzut în anexa nr. 4;
6. situaţia centralizatoare
a cheltuielilor efectuate conform activităţilor prevăzute în
contractul de credit cu încadrare în prevederile art. 4 din Ordonanţa
Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr.
206/2011, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10, precum şi
copiile la documentele justificative împreună cu cele care atestă
plata acestora;
7. adeverinţă
eliberată de direcţia pentru agricultură a judeţului, din
care să reiasă că solicitantul a beneficiat sau nu de ajutoare de
minimis şi în ce sumă, conform modelului prevăzut în anexa
nr. 5.
(4) Toate documentele depuse în
copie vor purta sintagma „conform cu originalul”, vor fi semnate şi
ştampilate de către solicitant.
Art. 5. - (1) Cererile de solicitare a ajutorului de stat
privind rata dobânzii la credite contractate se înregistrează la
registratura centrului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti,
aflate în subordinea APIA, şi se verifică de către persoanele
desemnate.
(2) Cererile de solicitare a
ajutorului de stat privind rata dobânzii la credite contractate se aprobă
de către centrele judeţene, respectiv de centrul municipiului
Bucureşti, în limita sumei alocate de la bugetul de stat, prevăzută
cu această destinaţie în bugetul Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale.
(3) în cazul în care valoarea
ajutorului de stat privind rata dobânzii la credite contractate
depăşeşte suma alocată de la bugetul de stat,
prevăzută cu această destinaţie, ajutorul de stat care
poate fi aprobat se diminuează procentual pentru toţi beneficiarii în
vederea încadrării în suma totală alocată.
(4) Modul de calcul al ratei
dobânzii la credite necesare subvenţiei, al ratei de referinţă
şi al valorii nominale a subvenţiei pentru beneficiarii schemei de
ajutor de stat este prevăzut în anexa nr. 9.
(5) în cazul în care după
depunerea cererii de plată au intervenit modificări ale
informaţiilor declarate în cerere şi în documentele-anexe,
solicitantul va notifica APIA în termen de 7 zile lucrătoare.
Art. 6. - Pe baza cererilor de solicitare a ajutorului de stat
privind rata dobânzii la credite contractate aprobate, centrele judeţene,
respectiv centrul municipiului Bucureşti, aflate în subordinea APIA,
întocmesc situaţia centralizatoare cu sumele care reprezintă
ajutoarele de stat prin rambursare a diferenţei de dobândă pentru
creditele contractate conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 6, care va fi transmisă la APIA.
Art. 7. - APIA întocmeşte şi transmite Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale situaţia centralizatoare cu
sumele care reprezintă ajutoarele de stat prin rambursare a
diferenţei de dobândă pentru creditele contractate conform
Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 206/2011, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7.
Art. 8. - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale întocmeşte şi transmite Ministerului Finanţelor Publice
solicitarea de deschidere de credite bugetare şi situaţia
centralizatoare cu sumele care reprezintă ajutoarele de stat prin
rambursare a diferenţei de dobândă pentru creditele contractate
conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 206/2011, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 8.
Art. 9. - După aprobarea de către Ministerul
Finanţelor Publice a deschiderii creditelor bugetare, din bugetul
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează
contul de subvenţii al APIA, care, la rândul ei, virează sumele în
conturile de subvenţii ale centrelor judeţene, respectiv al
municipiului Bucureşti, în vederea efectuării plăţilor
către beneficiari.
Art. 10. - Persoanele desemnate din cadrul centrelor
judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, aflate în subordinea
APIA, efectuează verificări periodice la beneficiarii de credite
bancare privind modul de utilizare a acestora conform destinaţiilor
aprobate.
Art. 11. - În baza prevederilor prezentei metodologii APIA
elaborează manuale de proceduri privind verificările administrative
şi control la faţa locului, aprobate prin decizii ale directorului
general şi avizate de către direcţiile de specialitate din
cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, cu
atribuţii în domeniu potrivit Regulamentului de organizare şi
funcţionare, care vor fi aduse la cunoştinţa beneficiarilor
şi postate pe site-ul oficial al instituţiei.
Art. 12. - Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din
prezenta metodologie.
ANEXA Nr. 1
la metodologie
- Model -
Centrul judeţean APIA Operator date cu
caracter personal: 9596 Centrul
judeţean.................................... |
Număr înregistrare în Registrul agricol: Număr
înregistrare în Registrul plantaţiilor viticole |
|
Număr înregistrare
ANSVSA (Registrul naţional al exploataţiilor/Nr.
autorizaţie/înregistrare sanitar-veterinară) |
Numele şi
prenumele funcţionarului APIA care primeşte cererea*) |
Semnătura
funcţionarului care primeşte cererea *) |
Nr. unic de identificare beneficiar din RUI (ID)
*) |
|
CERERE DE ACORD PREALABIL
PENTRU FINANŢARE
prin rambursare a
diferenţei de dobândă pentru creditele contractate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 206/2011
Denumirea persoanei juridice /PFA/ÎÎ/ÎF*) |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Cod unic de înregistrare (CUI)/ Cod de identificare fiscală (CIF)*) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Numele titularului/administratorului/reprezentantului
legal*) |
Prenumele
titularului/administratorului/reprezentantului legal*) |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||
CNP titular/administrator/reprezentant legal*) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Cod ţară şi număr act de
identitate (pentru altă cetăţenie) |
||||||||||||||||
Tip organizare (cod conform instrucţiuni)*) |
|
|
|
|||||||||||||
SEDIUL SOCIAL PJ/PFA/ÎÎ/ÎF/
Judeţul/Sectorul*) |
Localitatea*) |
|||
Satul/Strada |
Nr. |
Cod poştal |
Bl. |
Ap. |
Telefon*) |
Fax |
E-mail |
Cont trezorerie: *)
Trezoreria*) |
Sucursala/ Agenţia*) |
||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||
IBAN*) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÎMPUTERNICIT (pentru cazurile în
care cererea este semnată prin împuternicit)
Numele |
Prenumele |
||||||||||||
CNP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. şi data împuternicirii/procurii notariale |
|||||||||||||
Solicit acordul prealabil pentru
finanţare prin rambursare a diferenţei de dobândă pentru
creditul ce urmează să-l accesez, conform prevederilor
Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor
de stat temporare privind asigurarea accesului la finanţare în
agricultură, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011,
pentru una sau mai multe dintre următoarele activităţi*):
înfiinţarea,
întreţinerea şi recoltarea culturilor de câmp şi horticole,
precum şi întreţinerea şi recoltarea plantaţiilor pomicole
şi de arbuşti fructiferi, a plantaţiilor viticole, de
căpşun şi hamei, în suprafaţă totală
de.................ha;
achiziţionarea sau
producerea puilor broiler sau a puicuţelor
pentru ouă, a purceilor pentru îngrăşat, a tineretului ovin, caprin
şi bovin pentru îngrăşat, a tineretului cabalin, precum şi
a familiilor de albine, în număr de......................... animale/familii;
achiziţionarea de materii
prime pentru producerea furajelor combinate, achiziţionarea de medicamente
şi plata tratamentelor medicale pentru animale/păsări/albine,
plata cheltuielilor curente pentru întreţinerea şi funcţionarea
adăposturilor, utilajelor şi instalaţiilor aferente, în
sumă totală de..............................lei.
NOTĂ:
Câmpurile marcate cu gri se
completează numai de către funcţionarul APIA care primeşte
cererea.
*) Câmpurile marcate cu
*) sunt obligatoriu de completat.
LISTA DOCUMENTELOR
ATAŞATE CERERII
a)
Pentru beneficiarii1) prevăzuţi la art. 6 lit. a) din
Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 206/2011:
1.
Copie de pe CUI/CIF
2.
Copie de pe BI/CI al/a reprezentantului legal
3.
Copie de pe acordul de constituire/statut
4.
Adeverinţa eliberată de consiliul local care atestă
suprafaţa agricolă deţinută şi/sau utilizată în
baza contractelor de arendă/comodat/alte convenţii încheiate în baza
legilor în vigoare şi culturile înfiinţate în anul
precedent/numărul de animale/păsări/familii de albine
înregistrate în Registrul agricol, după caz
5.
Copie de pe documentul/documentele care face/fac dovada
deţinerii/folosinţei/utilizării terenului, după caz
6.
Copie de pe documentul din care rezultă înregistrarea în Registrul
naţional al exploataţiilor pentru solicitanţii care deţin,
cresc ori exploatează animale/autorizaţie/înregistrare
sanitar-veterinară, după caz
7.
Copie de pe documentul care face dovada folosinţei spaţiilor special
amenajate (adăposturi) pentru animale/păsări
8.
Copie de pe documentul care atestă înregistrarea în Registrul unic de
identificare/Registrul plantaţiilor viticole/alte evidenţe funciare
din care rezultă suprafaţa în ha/numărul de
animale/păsări/familii de albine, după caz
9.
Copie de pe contractul de credit din care să reiasă respectarea
prevederilor art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 206/2011, inclusiv graficele de rambursare
stabilite în baza contractului de credit
Semnătura
solicitantului.......................
Data.....................
b) Pentru beneficiarii1)
prevăzuţi la art. 6 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr.
25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011:
1.
Copie de pe CUI/CIF
2.
Copie de pe BI/CI al/a reprezentantului legal
3.
Copie de pe
statut
4. Adeverinţa
eliberată de consiliul local care atestă suprafaţa agricolă
deţinută şi/sau utilizată în baza contractelor de
arendă/comodat/alte convenţii încheiate în baza legilor în vigoare
şi culturile înfiinţate în anul precedent/numărul de animale/păsări/familii
de albine înregistrate în Registrul agricol, după caz
5.
Copie de pe
documentul/documentele care face/fac dovada
deţinerii/folosinţei/utilizării terenului, după caz
6.
Copie de pe
documentul din care rezultă înregistrarea în Registrul naţional al
exploataţiilor pentru solicitanţii care deţin, cresc ori exploatează
animale/autorizaţie/înregistrare sanitar-veterinară, după caz
7.
Copie de pe
documentul care face dovada folosinţei spaţiilor special amenajate
(adăposturi) pentru animale/păsări
8. Copie de pe documentul care atestă înregistrarea în Registrul
unic de identificare/Registrul plantaţiilor viticole//alte evidenţe
funciare din care rezultă suprafaţa în ha/numărul de
animale/păsări/familii de albine, după caz
9.
Copie de pe
contractul de credit din care să reiasă respectarea prevederilor art.
4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 206/2011, inclusiv graficele de rambursare stabilite în baza
contractului de credit
Semnătura
solicitantului.......................
Data.....................
c) Pentru beneficiarii1)
prevăzuţi la art. 6 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr.
25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011:
1. Copie de pe CUI/CIF
2. Copie de pe BI/CI al/a
reprezentantului legal
3.
Copie de pe statut D
4. Document
eliberat de
către oficiul registrului comerţului
5. Adeverinţa eliberată
de consiliul local care atestă suprafaţa agricolă
deţinută şi/sau utilizată în baza contractelor de arendă/comodat/alte convenţii
încheiate în baza legilor în vigoare şi culturile înfiinţate în anul
precedent/numărul de animale/păsări/familii de albine
înregistrate în Registrul agricol, după caz
6.
Copie de pe documentul/documentele care fac/face dovada
deţinerii/folosinţei/utilizării terenului, după caz
7.
Copie de pe documentul din care rezultă înregistrarea în Registrul
naţional al exploataţiilor pentru solicitanţii care deţin,
cresc ori exploatează animale/autorizaţie/înregistrare
sanitar-veterinară, după caz
8.
Copie de pe documentul care face dovada folosinţei spaţiilor special
amenajate (adăposturi) pentru animale/păsări
1)
Beneficiarul va bifa căsuţa corespunzătoare documentului depus
în funcţie de specificul sectorului producţiei de produse agricole
primare.
9. Copie de pe documentul care
atestă înregistrarea în Registrul unic de identificare/Registrul
plantaţiilor viticole/alte evidenţe funciare din care rezultă
suprafaţa în ha/numărul de animale/păsări/familii de
albine, după caz
10. Copie de pe contractul de
credit din care să reiasă respectarea prevederilor ari 4 din Ordonanţa
Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr.
206/2011, inclusiv graficele de rambursare stabilite în baza contractului de
credit
Semnătura
solicitantului.......................
Data.....................
ANGAJAMENTE Şl
DECLARAŢII
Subsemnatul....................................................................................................,
GNP ................................................ titular/administrator/reprezentant
legal al...........................................................................................................................................
(denumirea persoanei juridice sau persoanei fizice autorizate/întreprinderii
individuale/întreprinderii familiale)
cunoscând că falsul în
declaraţii se pedepseşte conform art. 292 din Codul penal, declar
următoarele:
1. Am luat
cunoştinţă de:
- condiţiile şi
modalităţile de acordare a ajutorului de stat temporar conform
reglementărilor naţionale, pe care mă angajez să le
respect;
- obligaţia de a notifica în
scris centrul judeţean al APIA, în termen de 7 zile lucrătoare (cu
respectarea termenelor-limită), cu privire la orice modificări
privitoare la informaţiile declarate în cerere, anexând documentele
justificative pentru aceste modificări;
- faptul că Agenţia de
Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură poate solicita
documente justificative suplimentare în orice moment;
- faptul că, în cazul
constatării unor nereguli, Agenţia de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură va întreprinde, după caz,
demersurile legale;
- faptul că nu se
acordă ajutor de stat dacă se constată existenţa unor
condiţii artificial create, de natură să ducă la
obţinerea unor plăţi necuvenite;
- faptul că persoanele
desemnate de la nivelul APIA au dreptul de a verifica informaţiile
conţinute în formularul cererii şi documentelor aferente dosarului.
2. Drept care declar şi
mă angajez să certific următoarele:
- Declar că datele înscrise
în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte,
complete şi perfect valabile, iar, în caz contrar, voi suporta rigorile
prevederilor legale în vigoare privind falsul în declaraţii.
- Declar ca nu mă aflam în
dificultate financiară la data depunerii cererii.
- Mă încadrez în categoria
beneficiarilor prevăzuţi la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr.
25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011.
- Declar că sumele
obţinute sub formă de credit, conform art. 4 din Ordonanţa
Guvernului nr. 25/2010, aprobată CU modificări prin Legea nr.
206/2011, nu au fost folosite în alte scopuri decât cele declarate.
- Mă angajez să
răspund şi să pun la dispoziţia APIA documentele solicitate
în vederea efectuării verificărilor ulterioare emiterii acordului,
conform prevederilor art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011.
- În cazul în care, după
depunerea cererii de plată, au intervenit modificări ale
informaţiilor declarate în cerere şi documentele anexate, mă
angajez ca în termen de 7 zile lucrătoare să le notific în scris
Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură, cu respectarea termenelor-limită.
- Declar pe propria
răspundere că am luat cunoştinţă de prevederile art.
14 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 206/2011, conform cărora: „Nerespectarea de către
beneficiari a condiţiilor prevăzute de prezenta schemă, precum
şi a oricăror alte obligaţii asumate în vederea obţinerii
finanţării prin subvenţionarea dobânzii la credite
determină aplicarea de către autoritatea competentă a tuturor
măsurilor legale necesare în vederea recuperării ajutoarelor de stat,
cu aplicarea prevederilor art. 13-17 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2010
privind măsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat
acordate producătorilor agricoli, începând cu anul 2010, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 74/2010.”
3. Sunt de acord ca datele din
cerere să fie introduse în baza de date a APIA, procesate şi
verificate în vederea calculării plăţii şi transmise
autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii
statistice şi de evaluări economice, precum şi făcute
publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia
persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi
libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi
completările ulterioare.
Semnătura
titularului/administratorului/ reprezentantului legal/împuternicitului |
Ştampila (dacă este cazul) |
Data: ............/2012 |
ANEXA Nr. 2
la metodologie
- Model –
Centrul judeţean APIA Operator date cu
caracter personal: 9596 Centrul
judeţean.................................... |
Număr înregistrare în
Registrul agricol: Număr înregistrare în
Registrul plantaţiilor viticole |
Nr. unic de identificare beneficiar din RUI (ID)
*) |
Număr înregistrare
ANSVSA (Registrul naţional al exploataţiilor/Nr. Înregistrare sau
nr. autorizaţie sanitar-veterinară) |
ACORD PREALABIL PENTRU FINANŢARE
prin rambursare a
diferenţei de dobândă pentru creditele contractate în baza
Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 206/2011
În baza Cererii de acord
prealabil pentru finanţare depusă cu nr. ............/.................
Denumirea persoanei juridice /PFA/ÎÎ/ÎF*) |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Cod unic de înregistrare (CUI)/ Cod de identificare fiscală (CIF)*) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Numele titularului/administratorului/reprezentantului
legal*) |
Prenumele
titularului/administratorului/reprezentantului legal*) |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||
CNP titular/administrator/reprezentant legal*) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Cod ţară şi număr act de
identitate (pentru altă cetăţenie) |
||||||||||||||||
Tip organizare (cod conform instrucţiuni)*) |
|
|
|
|||||||||||||
SEDIUL SOCIAL PJ/PFA/ÎÎ/ÎF/
Judeţul/Sectorul*) |
Localitatea*) |
|||
Satul/Strada |
Nr. |
Cod poştal |
Bl. |
Ap. |
Telefon*) |
Fax |
E-mail |
||
Banca*) |
Sucursala/Agenţia*) |
NOTĂ:
Câmpurile marcate cu gri se
completează numai de către funcţionarul APIA care primeşte
cererea.
În baza prevederilor
Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor
de stat temporare privind asigurarea accesului la finanţare în
agricultură, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011,
vă transmitem acordul privind accesul la finanţare pentru
următoarele activităţi:
înfiinţarea,
întreţinerea şi recoltarea culturilor de câmp şi horticole,
precum şi întreţinerea şi recoltarea plantaţiilor pomicole
şi de arbuşti fructiferi, a plantaţiilor viticole, de
căpşun şi hamei, în suprafaţă totală
de.................ha;
achiziţionarea sau
producerea puilor broiler sau a puicuţelor
pentru ouă, a purceilor pentru îngrăşat, a tineretului ovin, caprin
şi bovin pentru îngrăşat, a tineretului cabalin, precum şi
a familiilor de albine, în număr de......................... animale/familii;
achiziţionarea de materii
prime pentru producerea furajelor combinate, achiziţionarea de medicamente
şi plata tratamentelor
medicale pentru animale/păsări/albine, plata cheltuielilor curente
pentru întreţinerea şi funcţionarea adăposturilor,
utilajelor şi instalaţiilor aferente.
În cazul depunerii incomplete a
documentaţiei aferente anului 2011 sau pentru clarificarea
neconcordanţelor constatate, solicitantul va fi notificat în vederea
completării cererii.
Dacă rambursaţi ratele
la credite şi plătiţi dobânzile la termenele scadente în
contractele de credit si dacă depuneţi cererea/cererile de
solicitare a ajutorului de stat prin rambursare şi îndepliniţi
condiţiile legale prevăzute, puteţi beneficia de ajutorul de
stat acordat pentru subvenţionarea ratei dobânzii la creditele bancare
contractate de producătorii agricoli cu instituţiile de credit sau cu
instituţiile financiare nebancare.
Directorul centrului
judeţean, ……………… |
|
Şef serviciu, ……………… |
Întocmit ……………… |
*) Câmpurile marcate cu *) sunt obligatoriu de
completat.
ANEXA Nr. 3
la metodologie
- Model -
Centrul judeţean APIA Operator date cu
caracter personal: 9596 |
Număr înregistrare în
Registrul agricol: Număr înregistrare în
Registrul plantaţiilor viticole |
|
Număr înregistrare
ANSVSA (Registrul naţional al exploataţiilor/Nr.
autorizaţie/înregistrare sanitar-veterinară) |
Numele şi prenumele
funcţionarului APIA care primeşte cererea*) |
Semnătura funcţionarului care primeşte cererea *) |
Nr. unic de
identificare beneficiar din RUI (ID) *) |
|
CERERE PENTRU SUBVENŢIONAREA
RATEI DOBÂNZII
la creditele bancare
contractate de producătorii agricoli cu instituţiile de credit sau cu
instituţiile financiare nebancare
Denumirea persoanei juridice /PFA/ÎÎ/ÎF*) |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Cod unic de înregistrare (CUI)/ Cod de identificare fiscală (CIF)*) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Numele titularului/administratorului/reprezentantului
legal*) |
Prenumele
titularului/administratorului/reprezentantului legal*) |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||
CNP titular/administrator/reprezentant legal*) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Cod ţară şi număr act de
identitate (pentru altă cetăţenie) |
||||||||||||||||
Tip organizare (cod conform instrucţiuni)*) |
|
|
|
|||||||||||||
SEDIUL SOCIAL PJ/PFA/ÎÎ/ÎF/
Judeţul/Sectorul*) |
Localitatea*) |
|||
Satul/Strada |
Nr. |
Cod poştal |
Bl. |
Ap. |
Telefon*) |
Fax |
E-mail |
Trezorerie: *)
Trezoreria*) |
Sucursala/ Agenţia*) |
||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||
IBAN*) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÎMPUTERNICIT (pentru cazurile în
care cererea este semnată prin împuternicit)
Numele |
Prenumele |
||||||||||||
CNP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. şi data împuternicirii/procurii notariale |
|||||||||||||
*) Câmpurile marcate cu *) sunt obligatoriu de
completat.
În baza Ordonanţei
Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare
privind asigurarea accesului la finanţare în agricultură,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011, şi a Acordului
prealabil pentru finanţare prin rambursare nr. ............din.................., solicit
acordarea subvenţiei la dobânda achitată instituţiei
finanţatoare, conform Contractului de credit nr. ..............din data
de....................., accesat pentru următoarele activităţi:
înfiinţarea,
întreţinerea şi recoltarea culturilor de câmp şi horticole,
precum şi întreţinerea şi recoltarea plantaţiilor pomicole
şi de arbuşti fructiferi, a plantaţiilor viticole, de
căpşun şi hamei, în suprafaţă totală
de.................ha;
achiziţionarea sau
producerea puilor broiler sau a puicuţelor
pentru ouă, a purceilor pentru îngrăşat, a tineretului ovin,
caprin şi bovin pentru
îngrăşat, a tineretului cabalin, precum şi a familiilor de
albine, în număr de.........................
animale/familii;
achiziţionarea de materii
prime pentru producerea furajelor combinate, achiziţionarea de medicamente
şi plata tratamentelor medicale pentru animale/păsări/albine,
plata cheltuielilor curente pentru întreţinerea şi funcţionarea
adăposturilor, utilajelor şi instalaţiilor aferente, în
sumă totală de..............................lei.
LISTA DOCUMENTELOR ATAŞATE
CERERII
Nr. crt. |
Documentele ataşate cererii |
DA |
NU |
DA |
NU |
1. |
Copie de pe CUI/CIF, după caz |
|
|
|
|
2. |
Copie de pe BI/CI al/a
titularului/administratorului/împuternicitului |
|
|
|
|
3. |
Copie de pe contractul de credit din care
să rezulte acordarea creditului pentru una din activităţile
menţionate la art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011 |
|
|
|
|
4. |
Copie de pe graficul de rambursare a
contractului de credit |
|
|
|
|
5. |
Copie de pe extrasul de cont credit |
|
|
|
|
6. |
Document/Documente eliberat(e) la solicitarea
beneficiarului de credite de către instituţiile de credit
şi/sau instituţiile financiare privind prima de credit de risc
luată în calcul la acordarea creditului, corespunzătoare profilului
de risc al beneficiarului, determinată de instituţiile de credit
şi/sau de instituţiile financiare nebancare, conform metodologiei
interne de stabilire a ratingului şi nivelului de constituire a
garanţiei, prevăzute de Comunicarea Comisiei privind revizuirea
metodei de stabilire a ratelor de referinţă şi de scont,
precum şi cu privire la rambursarea creditului şi plata dobânzilor
aferente |
|
|
|
|
7. |
Situaţia centralizatoare a cheltuielilor
privind activităţile menţionate în contractul de credit cu
încadrare în prevederile prevăzute la art. 4 din Ordonanţa
Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr.
206/2011, precum şi copiile la documentele justificative împreună
cu cele care atestă plata acestora (anexa nr. 10 la metodologie) |
|
|
|
|
8. |
Document eliberat de direcţia agricolă
a judeţului, din care să reiasă că solicitantul a
beneficiat sau nu de ajutoare de minimis şi în ce sumă,
conform anexei nr. 5 la metodologie |
|
|
|
|
NOTĂ:
Câmpurile marcate cu gri se
completează numai de către funcţionarul APIA care primeşte
cererea.
Semnătura
beneficiarului..........................
Data.....................
ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII
Subsemnatul..........................................................................................................
CNP................................................
titular/administrator/reprezentant legal
al...........................................................................................................................................
(denumirea persoanei juridice sau
persoanei fizice autorizate/întreprinderii individuale/întreprinderii
familiale)
cunoscând că falsul în
declaraţii se pedepseşte conform art. 292 din Codul penal, declar
următoarele:
1. Am luat
cunoştinţă de:
- condiţiile şi
modalităţile de acordare a ajutorului de stat temporar conform
reglementărilor naţionale, pe care mă angajez să le
respect;
- obligaţia de a notifica în
scris centrul judeţean al APIA, în termen de 7 zile lucrătoare (cu
respectarea termenelor-limită), cu privire la orice modificări
privitoare la informaţiile declarate în cerere, anexând documentele
justificative pentru aceste modificări;
- faptul că Agenţia de
Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură poate solicita
documente justificative suplimentare în orice moment;
- faptul că în cazul
constatării unor nereguli, Agenţia de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură va întreprinde, după caz,
demersurile legale;
- faptul că nu se
acordă sprijin dacă se constată existenţa unor
condiţii artificial create, de natură să ducă la
obţinerea unor plăţi necuvenite;
- faptul că
autorităţile responsabile de la nivelul Agenţiei de
Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură au dreptul
să verifice informaţiile conţinute în formularul cererii şi
documentele aferente dosarului.
2. Drept care declar şi
mă angajez să certific următoarele:
- Declar că datele înscrise
în formularul de cerere şi În documentele anexate sunt reale, corecte,
complete şi perfect valabile, iar, în caz contrar, voi suporta rigorile
prevederilor legale în vigoare privind falsul în declaraţii.
- Declar că nu mă aflam
în dificultate financiară la data depunerii cererii.
- Mă încadrez în categoria
beneficiarilor prevăzuţi la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr.
25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011.
- Mă angajez să
răspund şi să pun la dispoziţia Agenţiei de
Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură documentele
solicitate în vederea efectuării verificărilor ulterioare emiterii
acordului, conform prevederilor art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr.
25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011.
- În cazul în care, după
depunerea cererii de plată, au intervenit modificări ale
informaţiilor declarate în cerere şi documentele anexate, mă
angajez ca în termen de 7 zile lucrătoare să notific în scris APIA,
cu respectarea termenelor-limită.
- Declar pe propria
răspundere ca am luat cunoştinţă de prevederile art. 14 din
Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 206/2011, conform cărora: „Nerespectarea de către
beneficiari a condiţiilor prevăzute de prezenta schemă, precum
şi a oricăror alte obligaţii asumate în vederea obţinerii
finanţării prin subvenţionarea dobânzii la credite
determină aplicarea de către autoritatea competentă a tuturor
măsurilor legale necesare în vederea recuperării ajutoarelor de stat,
cu aplicarea prevederilor art. 13-17 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2010
privind măsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat
acordate producătorilor agricoli, începând cu anul 2010, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 74/2010.”
3. Sunt de acord ca datele din
cerere să fie introduse în baza de date APIA, procesate şi verificate
în vederea calculării plăţii şi transmise
autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii
statistice şi de evaluări economice, precum şi făcute
publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia
persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi
libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi
completările ulterioare.
Semnătura
titularului/administratorului/ reprezentantului legal/împuternicitului |
Ştampila (dacă este cazul) |
Data: ............/2012 |
ANEXA Nr. 4
la metodologie
- Model -
Instituţia de
credit/Instituţia financiară
nebancară................................
Sucursala
Judeţeană/Sucursala/Agenţia.....................
Nr. ................din....................
ADEVERINŢA
Având în vedere prevederile
Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor
de stat temporare privind asigurarea accesului la finanţare în
agricultură, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011,
confirmăm prin prezenta că
subscrisa........................................... (denumirea beneficiarului)
.CUI/CIF...........................................sediul social.................................................................
cod poştal......................... telefon ..............................fax................................e-mail
..............................având ca reprezentant legal pe domnul/doamna ...................................
CNP................................ legitimat(ă) cu BI/CI. seria.........
nr. ..................... eliberat(â) de.........................la data
de.....................beneficiar de credit în conformitate cu prevederile
Contractului de credit nr. .............din
data de........................având următoarea
destinaţie:..............................................................................................
Valoarea
creditului...........................................lei
Dobânda la credit........% pe an
Rating beneficiar.........%
Creditul a fost acordat la data
de................................
Creditul se rambursează
integral la data de...................................
Situaţia plăţii
dobânzilor la credit, la data de....................................
Anul............
Luna ianuarie |
Dobânda ...... % pe an |
Suma.................lei |
Luna februarie |
Dobânda ...... % pe an |
Suma.................lei |
Luna martie |
Dobânda ...... % pe an |
Suma.................lei |
Luna aprilie |
Dobânda ...... % pe an |
Suma.................lei |
Luna mai |
Dobânda ...... % pe an |
Suma.................lei |
Luna iunie |
Dobânda ...... % pe an |
Suma.................lei |
Luna iulie |
Dobânda ...... % pe an |
Suma.................lei |
Luna august |
Dobânda ...... % pe an |
Suma.................lei |
Luna septembrie |
Dobânda ...... % pe an |
Suma.................lei |
Luna octombrie |
Dobânda ...... % pe an |
Suma.................lei |
Luna noiembrie |
Dobânda ...... % pe an |
Suma.................lei |
Luna decembrie |
Dobânda ...... % pe an |
Suma.................lei |
Precizăm că ratele
lunare au fost achitate în conformitate cu graficul de rambursare şi la
termenele scadente stabilite prin contract.
Director, ……………………… |
Director economic, ……………………… |
Numele şi
prenumele ……………………… |
Numele şi
prenumele ……………………… |
Semnătura şi
ştampila ……………………… |
Semnătura şi
ştampila ……………………… |
ANEXA Nr. 5
la metodologie
- Model -
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale
Direcţia pentru Agricultură a
Judeţului......
ADEVERINŢĂ
Direcţia pentru Agricultură
a Judeţului.............................CUI............................., cu sediul în
localitatea............................... str. .......................................
nr. .........., sectorul/judeţul....................., codul
poştal................e-mail.........................................
adeverim prin prezenta că:
SC/PFA/ÎÎ/ÎF.....................................CUI/CIF........................................cu
sediul în localitatea............................................ (satul, comuna, oraşul) str.
...................................... nr. ..........sectorul/judeţul...........................codul
poştal...............
nu a beneficiat de ajutor de minimis
în perioada 1 ianuarie 2008-31 decembrie 2010
a beneficiat de ajutor de minimis,
respectiv pentru subvenţionarea ratei dobânzii, în perioada 1 ianuarie
2008- 31 decembrie 2010, în sumă de:
- anul
2008:.......................lei
- anul
2009:.......................lei
- anul 2010:..........
............lei
Eliberăm prezenta pentru a-i
servi la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură.
Data ………………………
Director executiv,
………………………
ANEXA Nr. 6
la metodologie
- Model -
Centrul Judeţean APIA..............
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
cu sumele care reprezintă ajutoarele de stat prin
rambursare a diferenţei de dobândă pentru creditele contractate conform Ordonanţei Guvernului nr.
25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011,
aferentă anului...............
Nr. crt. |
Denumirea |
CUI/CIF |
Valoarea ajutorului de stat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
Directorul centrului
judeţean,
………………………
Şef serviciu,
………………………
Întocmit
………………………
ANEXA Nr. 7
la metodologie
- Model -
Agenţia de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
cu sumele care
reprezintă ajutoarele de stat prin rambursare a diferenţei de
dobândă pentru creditele contractate conform Ordonanţei Guvernului
nr. 25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011
Nr. crt. |
Judeţul |
Nr. de beneficiari |
Valoarea ajutorului de stat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
Director general,
………………………
ANEXA Nr. 8
la metodologie
- Model -
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
cu sumele care reprezintă ajutoarele de stat prin
rambursare a diferenţei de dobândă pentru creditele contractate conform Ordonanţei Guvernului nr.
25/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2011,
aferentă anului...........
Nr. crt. |
Judeţul |
Nr. de beneficiari |
Valoarea ajutorului de sta: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
Director general buget
finanţe,
………………………
ANEXA Nr. 9
la metodologie
- Model -
MODUL DE CALCUL
al ratei dobânzii la credite necesare subvenţiei, al
ratei de referinţă şi al valorii nominale a subvenţiei
1. Rata subvenţiei (Rs) reprezintă diferenţa dintre rata de
referinţă (Rr) şi rata dobânzii pentru
calculul subvenţiei (Rdcs) şi exprimă
valoarea procentuală cu care se diminuează rata dobânzii la creditele
bancare contractate de producătorii agricoli cu instituţiile de
credit sau cu instituţiile financiare nebancare.
2. Valoarea nominală a
subvenţiei: S = [Rd - (Rd - Rs)]/Rd x D, unde:
S - valoarea nominală a
subvenţiei dobânzii, exprimată în lei;
Rd - rata dobânzii la
creditele bancare contractate de producătorii agricoli cu
instituţiile de credit sau cu instituţiile financiare nebancare,
exprimată în procente;
Rs - rata subvenţiei,
exprimată în procente;
D - dobânda la credit
plătită de beneficiar într-o perioadă determinată,
exprimată în lei.
3. Model de calcul
Rd-rata dobânzii bancare
(%)
Rs - rata subvenţiei -
diferenţa dintre rata de referinţă şi rata dobânzii pentru
calculul subvenţiei
Rs = Rr
- Rdcs, unde:
Rr - rata de
referinţă (%) - rata de referinţă definită prin
Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de
referinţă şi de scont de Comisia Europeană, la care se
adaugă ratingul fiecărui beneficiar de credit determinat de
instituţiile de credit şi/sau de instituţiile financiare
nebancare conform metodologiei de stabilire a ratingul ui şi nivelului de
constituire a garanţiei prevăzute de Comunicarea Comisiei privind
revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinţă şi de
scont, exprimată în procente
Rata de referinţă se
actualizează de Comisia Europeană şi se poate consulta pe http://ec.europa.eu/competition/state_aid/leqislation/reference_rates.html
De la data |
La data |
RO |
01.01.2012 |
|
6,85 |
01.08.2011 |
31.12.2011 |
7,18 |
01.07.2011 |
31.07.2011 |
7,18 |
01.05.2011 |
30.06.2011 |
7,18 |
01.03.2011 |
30.04.2011 |
7,18 |
01.01.2011 |
28.02.2011 |
7,18 |
La valorile din tabelul de mai
sus se adaugă marja de 100 puncte de bază (1%).
Ratingul fiecărui beneficiar
de credit este determinat de instituţiile de credit şi/sau de
instituţiile financiare nebancare conform metodologiei de stabilire a ratinguiui şi nivelului de constituire a
garanţiei prevăzute de Comunicarea Comisiei privind revizuirea
metodei de stabilire a ratelor de referinţă şi de scont. Se
comunică prin adeverinţa emisă fiecărui beneficiar de
credit. (Valoarea uzuală este 2%, dar se determină pentru fiecare
beneficiar.)
Exemplu de calcul pentru anul
2011: Rr = 7,18 + 1+2,0 = 10,18%
Rdcs - rata dobânzii pentru
calculul subvenţiei - rata care are o valoare egală cu rata dobânzii
de politică monetară a Băncii Naţionale a României la care
se adaugă o primă egală cu diferenţa dintre rata medie a
dobânzilor pe piaţa monetară interbancară cu scadenţa de un
an şi rata medie a dobânzii de politică monetară pe perioada 1
ianuarie 2007-30 iunie 2008, plus prima de credit de risc corespunzătoare
profilului de risc al beneficiarului, aşa cum este stipulat în Comunicarea
Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de
referinţă şi de scont, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene, seria C, nr. 14 din 19 ianuarie 2008, cu modificările
ulterioare,
din care:
- rata dobânzii de politică
monetară a Băncii Naţionale a României
- ianuarie 2011-octombrie 2011 -
6,25%
- noiembrie 2011-decembrie 2011 -
6,00%
- rata medie a dobânzilor pe
piaţa monetară interbancară cu scadenţa de un an - 10,32%
- rata medie a dobânzii de
politică monetară pe perioada 1 ianuarie 2007-30 iunie 2008 - 9,38%
(sursa: Banca Naţională a României)
- prima de credit de risc
corespunzătoare profilului de risc al beneficiarului - 2,0% (uzual)
Exemplu de calcul pentru perioada
ianuarie-octombrie 2011:
Rdcs = 6,25 + (10,32 - 9,38)
+2,0 = 9,19%
Rata subvenţiei Rs = Rr - Rdcs
= 10,38 - 9,19 = 0,99%
4. Exemplu aplicaţie calcul
S = [Rd - (Rd - Rs)]/Rd x D, unde:
S - valoarea nominală a
subvenţiei dobânzii, exprimată în lei;
Rd - rata dobânzii la
creditele bancare contractate de producătorii agricoli cu
instituţiile de credit sau cu instituţiile financiare nebancare,
exprimată în procente;
Rs - rata subvenţiei,
exprimată în procente;
D - dobânda la credit
plătită de beneficiar într-o perioadă determinată,
exprimată în lei.
Rd -18%
Rs - 0,99%
D = 1000 lei (dobânda
plătită în luna ianuarie 2011)
S = [18 - (18 - 0,99)]/18x 1000 =
(18-17,01)/18x 1000 = 0,055x1000 = 55,0 lei
Pentru luna ianuarie 2011 se
subvenţionează dobânda plătită cu 0,99%. În termeni reali,
valoarea nominală a subvenţiei este de 55,0 lei, adică 5,5% din
suma plătită ca dobândă.
ANEXA Nr. 10
la metodologie
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a cheltuielilor efectuate
conform activităţilor prevăzute în contractul de credit aferent
perioadei
Nr. crt. |
Tipul de activitate |
Documentele care
atestă cheltuielile efectuate |
Documentele care atestă
plata cheltuielilor |
||||||
Tipul documentului |
Nr. documentului |
Data documentului |
Valoarea |
Tipul documentului |
Nr. documentul |
Data documentului |
Valoarea |
||
TOTAL: |
X |
x |
x |
x |
|
x |
x |
x |
|
Semnătura
beneficiarului................................
Data.......................
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |