MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul XXIV - Nr. 580 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marţi, 14 august 2012
SUMAR
HOTÂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
801. - Hotărâre privind aprobarea amendamentelor convenite prin scrisorile semnate la Bucureşti la 26 ianuarie 2012 şi 21 martie 2012 şi la Bruxelles la 15 martie 2012, 16 aprilie 2012 şi 10 mai 2012, între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă şi la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, acţionând în calitate de agenţie de implementare a Facilităţii Globale de Mediu, privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale si pregătirea pentru situaţii de urgenţă, semnate la Bucureşti la 26 mai 2004
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
993/1.089/1.140. - Ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, şi al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2012 al Societăţii Comerciale „Informatică Feroviară” - S.A, filiala Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A.
2 030. - Ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale privind aprobarea Metodologiei deselectare şi finanţare a proiectelor în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap pentru anul 2012
Rectificări la:
- Hotărârea Guvernului nr. 670/2012;
- Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr.
1.107/2012
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea amendamentelor convenite prin scrisorile semnate la Bucureşti la 26 ianuarie 2012 şi 21 martie 2012 şi la Bruxelles la 15 martie 2012,16 aprilie 2012 şi 10 mai 2012, între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă şi la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, acţionând în calitate de agenţie de implementare a Facilităţii Globale de Mediu, privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă, semnate la Bucureşti la 26 mai 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 5 alin. (2) din Legea nr. 389/2004 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă şi a Acordului de asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, acţionând în calitate de agenţie de implementare a Facilităţii Globale de Mediu, privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă, semnate la Bucureşti la 26 mai 2004, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă amendamentele convenite prin scrisorile*) semnate la Bucureşti la 26 ianuarie 2012 şi 21 martie 2012 şi la Bruxelles la 15 martie 2012, 16 aprilie 2012 şi 10 mai 2012, între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă şi la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, acţionând în calitate de agenţie de implementare a Facilităţii Globale de Mediu, privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă, semnate la Bucureşti la 26 mai 2004, ratificate prin Legea nr. 389/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,
Florin Georgescu
Ministrul afacerilor externe,
Andrei Marga
Ministrul mediului şi pădurilor,
Rovana Plumb
Bucureşti, 31 iulie 2012.
Nr. 801.
*)
Traducere.
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Cabinet secretar de stat
26 ianuarie 2012
Str. Apolodor nr. 17 Sectorul 5, Bucureşti
Tel.: +021 319 97 39
Fax: +021 312 2011
Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
Domnului Peter Harrold, director
Europa Centrală şi Ţările Baltice şi Asia Centrală
Ref.: Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă Amendament la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă (TF 053472 RO)
Ne referim la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, datat 26 mai 2004, cu amendamentele ulterioare.
Ca urmare a schimbului nostru de scrisori prin care Banca, între altele, a fost de acord să extindă datele de închidere a Acordului de asistenţă financiară nerambursabilă până la 30 iunie 2012, la solicitarea agenţiei de implementare (Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale), rugăm Banca să fie de acord cu următoarele realocări între categoriile grantului:
- suma de 255.000 dolari SUA de la categoria (6) „Nealocate” !a categoria (2) „Lucrări”. Realocarea este justificată prin necesitatea acoperirii unor diferenţe de curs valutar în cadrul contractului pentru un număr suplimentar de iazuri de decantare reabilitate faţă de cele 5 prevăzute iniţial, precum şi pentru instalarea unor sisteme de monitorizare a mediului şi de alarmare timpurie în situaţii de urgenţă, prevăzute iniţial la altă categorie;
- suma de 30.000 dolari SUA de la categoria (6) „Nealocate” la categoria (4) „Instruire, ateliere de lucru şi vizite de studii”. Realocarea este necesară pentru finanţarea unei vizite de lucru în ţări cu experienţă în întocmirea ghidurilor pentru garanţii financiare de mediu (fondul de contingenţă pentru mediu), aplicabile activităţilor miniere, în special în managementul deşeurilor miniere;
- suma de 85.000 dolari SUA de la categoria (6) „Nealocate” la categoria (3) „Servicii de consultanţă, inclusiv audit”. Necesitatea realocării derivă din transferul unor activităţi de la împrumut la grant (dezvoltarea şi instalarea unor sisteme informatice de răspuns în cazul dezastrelor provocate de deversări miniere, monitorizarea mediului şi sprijin pentru adoptarea deciziilor în industria minieră), precum şi pentru serviciile de consultanţă în legătură cu vizita de lucru menţionată mai sus.
Prin urmare, tabelul care prezintă categoriile grantului şi sumele alocate pentru fiecare categorie va fi modificat după cum urmează:
Categoria |
Suma (dolari SUA) |
|
Suma (dolari SUA) |
(1) Bunuri |
1.200.000 |
|
1.200.000 |
(2) Lucrări |
2.700.000 |
+255.000 |
2.955.000 |
(3) Servicii de consultanţă, inclusiv audit |
1.600.000 |
+85.000 |
1.685.000 |
(4) Instruire, ateliere de lucru şi vizite de studii |
360.000 |
+30.000 |
390.000 |
(5)- A. Costuri de operare pentru partea D a Proiectului |
0 |
|
0 |
(5)-B. Costuri de operare pentru partea E.4 a Proiectului |
770.000 |
|
770.000 |
(6) Nealocate |
370.000 |
-370.000 |
0 |
Aşteptăm cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră favorabil la cele de mai sus.
Al dumneavoastră sincer,
Bogdan Alexandru Drăgoi,
secretar de stat
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Cabinet secretar de stat
607.396 din 21 martie 2012
Str. Apolodor 17 Sectorul 5, Bucureşti
Tel.:+021 319 97 39
Fax:+021 312 20 11
Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
Domnului Peter Harrold, director
Europa Centrală şi Ţările Baltice şi Asia Centrală
Ref.: Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă (împrumut nr. 4.736 RO)
Amendament la Acordul de împrumut
Ne referim la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, datat 26 mai 2004, cu amendamentele ulterioare.
Ca urmare a extinderii cu 6 luni a datei de închidere a împrumutului mai sus menţionat (de la 20 decembrie 2011 la 30 iunie 2012), Ministerul Mediului şi Pădurilor a înaintat către Ministerul Finanţelor Publice o solicitare pentru realocarea sumelor împrumutului, în vederea asigurării fondurilor suficiente la categoria 5 (c) a Proiectului - Costuri de operare pentru MMP, până la 30 iunie 2012.
În consecinţă, vă supunem atenţiei următoarea propunere pentru modificarea anexei nr. 1 „Trageri din împrumut”, după cum urmează:
Categoria |
Sume (dolari SUA) |
|
1 |
2 |
3 |
(1) Lucrări pentru: |
|
|
(a) Partea B a Proiectului |
40.306.000 |
|
(b) Partea C a Proiectului |
69.594.769 |
|
(c) Partea D a Proiectului |
2.333.000 |
|
(d) Partea E a Proiectului |
|
|
(i) Partea E.1 |
0 |
|
(ii) Partea E.2 |
0 |
|
(iii) Partea E.3 |
26.646 |
|
(2) Bunuri pentru: |
|
|
(a) Partea A a Proiectului |
8.904.000 |
|
(b) Partea C a Proiectului |
367.500 |
-14.580 |
(c) Partea E a Proiectului |
|
|
(i) Partea E.1 |
69.091 |
|
(ii) Partea E.2 |
134.000 |
|
(iii) Partea E.3 |
246.241 |
|
(iv) Partea E.4 |
23.000 |
|
(d) Partea D a Proiectului |
2.000.000 |
|
(3) Servicii tehnice pentru partea C.5 a proiectului |
0 |
|
(4) Serviciile consultanţilor, inclusiv audit şi instruire pentru: |
|
|
(a) Partea A a Proiectului |
3.300.000 |
|
(b) Partea B a Proiectului |
4.536.000 |
|
(c) Partea C a Proiectului |
5.853.369 |
-45.420 |
(d) Partea E a Proiectului |
|
|
(i) Partea E.1 |
100.000 |
|
(ii) Partea E.2 |
2.406.000 |
|
(iii) Partea E.3 |
28.875 |
|
(e) Partea D a Proiectului |
313.463 |
|
(5) Costuri de operare pentru: |
|
|
(a) UMP-MAI |
100.909 |
|
(b) UMP-MDRT |
272.000 |
|
(c) UMP-MMP |
1.927.000 |
+60.000 |
(d) UMP- ANRM |
482.000 |
|
(6) Nealocate pentru: |
|
|
(a) Partea A a Proiectului |
0 |
|
(b) Partea B a Proiectului |
0 |
|
(c) Partea C a Proiectului |
0 |
|
(d) Partea D a Proiectului |
0 |
|
Total: |
143.324.463 |
|
Aşteptăm cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră favorabil la cele de mai sus.
Al dumneavoastră sincer,
Cristian Sporiş,
secretar de stat
BANCA MONDIALĂ BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE Asociaţia Internaţională pentru Dezvoltare |
1818 H Street N.W. Washington, D.C. 20433 U.S.A. |
(202)473-1000 CableAddress: INTBAFRAD Cable Address: INDEVAS |
Excelenţei Sale, 15 martie 2012
Bogdan Alexandru Drăgoi,
ministrul finanţelor publice
Bucureşti, România
Stimate domnule ministru,
Re: România - Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă (HRMEP, TF 053472 RO) - Realocarea sumelor
Am primit scrisoarea dumneavoastră datată 26 ianuarie 2012, prin care ne-aţi solicitat realocarea sumelor în cadrul Acordului de asistenţă financiară nerambursabilă pentru TF 053472 RO. Suntem încântaţi să răspundem cererii dumneavoastră. Prin urmare, Banca realocă prin aceasta sumele grantului prevăzute în paragraful 1 al anexei nr. 1 la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă, după cum urmează:
- 255.000 dolari SUA de la categoria (6) „Nealocate” la categoria (2) „Lucrări”;
- 30.000 dolari SUA de la categoria (6) „Nealocate” la categoria (4) „Instruire, ateliere de lucru şi vizite de studii”;
- 85.000 dolari SUA de la categoria (6) „Nealocate” la categoria (3) „Servicii de consultanţă, inclusiv audit”.
În consecinţă, sumele alocate în prezent pentru diferitele categorii sunt după cum urmează:
Categoria (1) - 1.200.000 dolari SUA
Categoria (2) - 2.955.000 dolari SUA
Categoria (3) - 1.685.000 dolari SUA
Categoria (4) - 390.000 dolari SUA
Categoria (5) - 770.000 dolari SUA
Categoria (6) - 000 dolari SUA
Al dumneavoastră sincer,
Peter Harrold,
director Europa Centrală şi Ţările Baltice
Regiunea Europa şi Asia Centrală
CC: Domnul Cristian Sporiş,
secretar de stat
Ministerul Finanţelor Publice
Doamna Angela Carabaş,
director general
Ministerul Finanţelor Publice
Domnul Ruud Treffers,
director executiv
Banca Mondială
BANCA MONDIALA
Europa Centrală şi Ţările Baltice
Regiunea Europa şi Asia Centrală
17 Avenue Mamix, Et. 2,1000 Bruxelles, Belgia
Tel.: (322)5040994, Fax: (322) 5040999
16 aprilie 2012
Excelenţei Sale,
Bogdan Alexandru Drăgoi,
ministrul finanţelor publice
Bucureşti, România
Stimate domnule ministru,
Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă
(împrumut nr. 4.736 RO)
Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă TF 053472 RO
Realocarea sumelor
Dragă domnule ministru,
Ca urmare a scrisorii dumneavoastră datate 21 martie 2012, prin care ne-aţi solicitat realocarea sumelor în cadrul împrumutului menţionat, sunt încântat să vă informez că Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) răspunde cererii dumneavoastră.
În consecinţă, Banca realocă prin aceasta sumele împrumutului alocate în tabelul din secţiunea 1 a anexei nr. 1 la Acordul de împrumut dintre România şi Bancă, datat 26 mai 2004. Tabelul revizuit cu sumele realocate este prezentat în anexa la această scrisoare
Al dumneavoastră sincer,
Peter Harrold,
director regional
CC: Domnul Ruud Treffers,
director executiv
Banca Mondială
E.S. Attila Korodi,
ministrul mediului şi pădurilor
Bucureşti, România
Domnul Cristian Sporiş,
secretar de stat
Ministerul Finanţelor Publice
Doamna Angela Carabaş,
director general
Ministerul Finanţelor Publice
ANEXA
Anexa nr. 1
Trageri din împrumut
1. Tabelul de mai jos stabileşte categoriile de cheltuieli care urmează să fie finanţate din împrumut, alocarea sume or din împrumut pentru fiecare categorie, precum şi procentul maxim în care urmează să fie finanţate cheltuielile în cadrul fiecărei categorii:
Categoria |
Suma alocată din împrumut (exprimată în dolari) |
Procent din cheltuieli ce urmează a fi finanţat (%) |
1 |
2 |
3 |
(1) Lucrări pentru: |
|
|
a) partea B a Proiectului |
40.306.000 |
100% din cheltuielile externe şi 78% din cheltuielile locale (efectuate înainte de 7 martie 2007) şi 78% din toate cheltuielile ulterioare |
b) partea C a Proiectului |
69.594.769 |
|
c) partea D a Proiectului |
2.333.000 |
|
d) partea E a Proiectului |
|
|
(i) partea E.1 |
0 |
|
(ii) partea E.2 |
0 |
|
(iii) partea E.3 |
26.646 |
|
(2) Bunuri pentru: |
|
100% din cheltuielile externe şi 100% din cheltuielile locale (cost ex-factory) şi 75% din cheltuielile locale pentru alte bunuri achiziţionate pe piaţa internă (efectuate înainte de 7 martie 2007) şi 75% din toate cheltuielile ulterioare |
a) partea A a Proiectului |
8.904.000 |
|
b) partea C a Proiectului |
352.920 |
|
c) partea E a Proiectului |
|
|
(i) partea E.1 |
69.091 |
|
(ii) partea E.2 |
134.000 |
|
(iii) partea E.3 |
246.241 |
|
(iv) partea E.4 |
23.000 |
|
d) partea D a Proiectului |
2.000.000 |
|
(3) Servicii tehnice pentru partea C.5 a Proiectului |
0 |
100% din cheltuielile externe şi 75% din cheltuielile locale |
(4) Servicii de consultanţă, inclusiv audit şi instruire pentru: |
|
75% din cheltuielile cu consultanţi locali şi 85% din cheltuielile cu consultanţi străini |
a) partea A a Proiectului |
3.300.000 |
|
b) partea B a Proiectului |
4.536.000 |
|
c) partea C a Proiectului |
5.807.949 |
|
d) partea E a Proiectului |
|
|
(i) partea E.1 |
100.000 |
|
(ii) partea E.2 |
2.406.000 |
|
(iii) partea E.3 |
28.875 |
|
e) partea D a Proiectului |
313.463 |
|
(5) Costuri de operare pentru: |
|
|
a) UMP-MAI |
100.909 |
75% |
b) UMP-MTCT |
272.000 |
75% |
c) UMP-MMGA |
1.987.600 |
75% |
d) UMP- ANRM |
482.000 |
75% |
(6) Nealocate pentru: |
|
|
a) partea A Proiectului |
0 |
|
b) partea B a Proiectului |
0 |
|
c) partea C a Proiectului |
0 |
|
d) partea D a Proiectului |
0 |
|
TOTAL: |
143.324.463 |
|
BANCA MONDIALĂ
Europa Centrală şi Ţările Baltice
Regiunea Europa şi Asia Centrală
17 Avenue Mamix, Et. 2,1000 Bruxelles, Belgia
Tel.: (322)5040994, Fax: (322) 5040999
10 mai 2012
Domnului Cristian Sporiş,
secretar de stat
ministrul finanţelor publice
Bucureşti, România
Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă
(împrumut nr. 4.736 RO)
Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă TF 053472 RO
Scrisoarea de realocare a sumelor împrumutului datată 16 aprilie 2012 - Corringendum
Dragă domnule Sporiş,
Mă refer la scrisoarea noastră datată 16 aprilie 2012, prin care, în urma solicitării Ministerului Finanţelor Publice datate 21 martie 2012, am realocat sumele împrumutului alocate în tabelul din anexa nr. 1 la Acordul de împrumut pentru proiectul de mai sus dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, datat 26 mai 2004, aşa cum a fost amendat. Am observat o eroare de tipar la anexa nr. 1 ataşată la scrisoarea menţionată. Am efectuat corectura şi transmitem anexa revizuită. Procentul corect al cheltuielilor care urmează să fie finanţate din sumele împrumutului este acum reflectat în anexa nr. 1 ataşată.
Ne cerem scuze pentru inconvenient.
Al dumneavoastră sincer,
Peter Harrold,
director regional
CC:
E.S. Rovana Plumb,
ministrul mediului şi pădurilor
Bucureşti, România
Doamna Boni Florinela Cucu,
director general
Ministerul Finanţelor Publice
Domnul Ruud Treffers,
director executiv
Banca Mondială
ANEXĂ
Anexa nr. 1
Trageri din împrumut
1. Tabelul de mai jos stabileşte categoriile de cheltuieli care urmează să fie finanţate din împrumut alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum şi procentul maxim în care urmează să fie finanţate cheltuielile în cadrul fiecărei categorii:
Categoria |
Suma alocată din împrumut (exprimată în dolari) |
Procent din cheltuieli ce urmează a fi finanţat (%) |
1 |
2 |
3 |
(1) Lucrări pentru: |
|
100% din cheltuielile externe şi 78% din cheltuielile locale (efectuate înainte de 7 martie 2007) şi 78% din toate cheltuielile efectuate înainte de 19 decembrie 2011 şi 100% din toaie cheltuielile ulterioare |
a) partea B a Proiectului |
40 306.000 |
|
b) partea C a Proiectului |
69.594.769 |
|
c) partea D a Proiectului |
2.333.000 |
|
d) partea E a Proiectului |
|
|
(i) partea E.1 |
0 |
|
(ii) partea E.2 |
0 |
|
(iii) partea E.3 |
26.646 |
|
(2) Bunuri pentru: a) partea A a Proiectului |
8.904.000 |
100% din cheltuielile externe şi 78% din cheltuielile locale (efectuate înainte de 7 martie 2007) şi 78% din toate cheltuielile efectuate înainte de 19 decembrie 2011 şi 100% din toate cheltuielile ulterioare |
b) partea C a Proiectului |
352.920 |
|
c) partea E a Proiectului |
|
|
(i) partea E.1 |
69.091 |
|
(ii) partea E.2 |
134.000 |
|
(iii) partea E.3 |
246.241 |
|
(iv) partea E.4 |
23.000 |
|
d) partea D a Proiectului |
2.000.000 |
|
(3) Servicii tehnice pentru partea C.5 a Proiectului (4) Servicii de consultanţă, inclusiv audit şi instruire pentru: a) partea A a Proiectului |
0 3.300.000 |
100% din cheltuielile externe şi 75% din cheltuielile locale 75% din cheltuielile cu consultanţi locali şi 85% din cheltuielile cu consultanţi străini efectuate înainte de 19 decembrie 2011 şi 100% din toate cheltuielile ulterioare |
b) partea B a Proiectului |
4.536.000 |
|
c) partea C a Proiectului |
5.807.949 |
|
d) partea E a Proiectului |
|
|
(i) partea E.1 |
100.000 |
|
(ii) partea E.2 |
2.406.000 |
|
(iii) partea E.3 |
28.875 |
|
e) partea D a Proiectului |
313.463 |
|
(5) Costuri de operare pentru: a) UMP-MAI |
100.909 |
75% din cheltuielile efectuate înainte de 19 decembrie 2011 şi 100% din toate cheltuielile ulterioare |
b) UMP^MTCT |
272.000 |
|
c) UMP-MMGA |
1.987.600 |
|
d) UMP- ANRM |
482.000 |
|
(6) Nealocate pentru: |
|
|
a) partea A a Proiectului |
0 |
|
b) partea B a Proiectului |
0 |
|
c) partea C a Proiectului |
0 |
|
d) partea D a Proiectului |
0 |
|
TOTAL: |
143.324.463 |
|
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII Nr. 993 din 6 iunie 2012 |
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Nr. 1.089 din 8 august 2012 |
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE Nr. 1.140 din 11 iunie 2012 |
pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2012 al Societăţii Comerciale „Informatică Feroviară” - S.A., filiala Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A.
Având în vedere prevederile Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr. 79f2008 privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi a! art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii, viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, şi ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2012 al Societăţii Comerciale „Informatică Feroviară” - SA, filiala Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A., prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Nivelul cheltuielilor totale aferente veniturilor totale prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli reprezintă limite maxime şi nu poate fi depăşit decât în cazuri justificate, cu aprobarea prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului finanţelor publice şi al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(2) în cazul în care în execuţie se înregistrează nerealizări ale veniturilor totale aprobate, operatorul economic poate efectua cheltuieli proporţional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu încadrarea în indicatorii de eficienţă aprobaţi.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 4. - Societatea Comercială „Informatică Feroviară” - S.A. va duce la îndeplinire prezentul ordin.
p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Septimiu Buzaşu, secretar de stat |
Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, tichete |
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale Mariana Câmpeanu |
ANEXĂ*)
MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
Societatea Comercială „Informatică Feroviară” - S.A.
Str. Gării de Nord nr. 1, sectorul 1, municipiul Bucureşti
RO 14966210
BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI PE ANUL 2012
|
|
|
|
|
|
mii lei |
|
|
|
|
|
Nr. rd. |
BVC 2012 |
|
INDICATORI |
|
Propuneri |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
.5 |
||
I. |
|
|
VENITUNI TOTALE |
1 |
31.366,15 |
|
|
1 |
|
Venituri din exploatare, din care: |
2 |
31.071,80 |
|
|
|
a) |
din producţia vândută |
3 |
26.362,70 |
|
|
|
b) |
din vânzarea mărfurilor |
4 |
|
|
|
|
c) |
din subvenţii de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, din care: |
5 |
|
|
|
|
|
c1 |
subvenţii, cf prevederilor legale în vigoare |
6 |
|
|
|
|
c2 |
transferuri, cf prevederilor legale în vigoare |
7 |
|
|
|
d) |
producţia de imobilizări |
8 |
4.158.60 |
|
|
|
e) |
alte venituri din exploatare |
9 |
550.50 |
|
|
2 |
|
Venituri financiare din care: |
10 |
29435 |
|
|
|
a) |
din imobilizări financiare |
11 |
|
|
|
|
b) |
Din alte investiţii şi împrumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
|
|
|
|
c) |
din dobânzi |
13 |
250.75 |
|
|
|
d) |
alte venituri financiare |
14 |
43.60 |
|
|
3 |
|
Venituri extraordinare |
15 |
|
|
II. |
|
|
CHELTUIELI TOTALE |
16 |
31 352,45 |
|
|
I |
|
Cheltuieli de exploatare, din care |
17 |
31.346,45 |
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
18 |
750,00 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli externe (cu energie şi apă) |
19 |
1.069,21 |
|
|
|
c) |
cheltuieli privind mărfurile |
20 |
|
|
|
|
d) |
cheltuieli cu personalul. din care: |
21 |
17411,16 |
|
|
|
|
d1 |
ch. cu salariile |
22 |
13.588.64 |
|
|
|
d2 |
cheltuieli cu asigurările şi proiecţia socială şi alte obligaţii legale, din care: |
23 |
3.737,87 |
|
|
|
|
ch. privind contribuţia la asigurări sociale |
24 |
2.812.85 |
|
|
|
|
ch. privind contribuţia la asigurări pt. şomaj |
25 |
67.94 |
|
|
|
|
ch. privind contribuţia la asigurări sociale de sănătate |
26 |
823.11 |
|
|
|
|
ch. privind contribuţiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii |
27 |
33.97 |
|
|
|
d3 |
ane cheltuieli cu personalul din care: |
28 |
84,65 |
|
|
|
|
d3.i) ch. sociale prevăzute prin art. 21 Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare din care: |
29 |
84.65 |
|
|
|
|
- tichete de creşa, cf. Legii nr. 191/2006, cu modificările şi completările ulterioare |
30 |
|
|
|
|
|
tichete cadou pentru cheltuiau sociale potrivii Legii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare |
31 |
|
|
|
|
|
d3 2) tichete de masa |
32 |
|
|
|
|
|
d3.3) tichete de vacanţă |
33 |
|
|
|
e) |
ch. cu plăţile compensatorii cf. CCM aferente disponibilizărilor potrivit programelor de disponibilizări |
34 |
90.00 |
|
|
|
f) |
ch. cu drepturile salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătoreşti |
35 |
|
|
|
g) |
ch. cu amortizarea imobilizărilor corporale şi necorporale |
36 |
5.430,50 |
|
|
|
h) |
ch. cu prestaţiile externe |
37 |
6515,28 |
|
|
|
i) |
alte cheltuieli de exploatare, din care |
38 |
80.30 |
|
|
|
|
i1) contract de mandat |
39 |
80.30 |
|
|
|
|
i2) ch. de protocol din care |
40 |
|
|
|
|
|
|
- tichete cadou potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare |
41 |
|
|
|
|
i3) ch. de reclama şi publicitate. din care: |
42 |
|
|
|
|
|
|
tichete cadou pt. cheltuieli de reclamă $1 publicitate potrivit Legii nr. 193/2006. eu modificările şi completările ulterioare |
43 |
|
|
|
|
|
tichete cadou pt. campanii de marketing, studiul pieţei, promovarea pe pieţe existente sau noi. potrivit Leg” nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare |
44 |
|
|
|
|
14) ch. cu sponsorizarea |
45 |
|
|
|
|
|
i5) ch. cu taxa pt. activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
|
|
|
|
|
i6) ch. cu redevenţa pentru concesionarea bunurilor |
47 |
|
|
|
2 |
|
Cheltuieli financiare, din care: |
48 |
6 00 |
|
|
|
a) |
cheltuieli privind dobânzile |
49 |
|
|
|
|
b) |
alte cheltuieli Financiare |
50 |
6.00 |
|
|
3 |
|
Cheltuieli extraordinare |
51 |
|
|
III. |
|
|
REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) |
52 |
13.70 |
|
IV. |
|
|
IMPOZIT PE PROFIT |
53 |
2.08 |
|
V. |
|
|
PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
54 |
11.62 |
|
|
1 |
|
Rezerve legate |
55 |
0,68 |
|
|
2 |
|
Arie rezerve reprezentând facilităţi fiscale prevăzute de lege |
56 |
|
|
|
3 |
|
Acoperirea pierderilor contabile din anii precedent |
57 |
10.94 |
|
|
4 |
|
Constituirea surselor proprii de finanţare pentru proiectele cofinanţate din împrumuturi externe, precum şi pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, plaţii dobânzilor. comisioanelor şi altor costuri aferente acestor împrumuturi externe |
58 |
|
|
|
5 |
|
Alte repartizări prevăzute de lege |
59 |
|
|
|
6 |
|
Profilul contabil rămas după deducerea sumelor de la rd 55, 56.57, 53 şi 59. |
60 |
|
|
|
7 |
|
Participarea salariaţilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult da nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizai la nivelul operatorului economic în exerciţiul financiar de referinţa |
61 |
|
|
|
8 |
|
Minimum 50% vărsăminte la bugetul de stat sau tocai în căzut regiilor autonome, ori dividende în cazul societăţilor/companiilor naţionale şi societăţilor cu capital integral sau majoritar de stat |
62 |
2 |
|
|
9 |
|
Profitul nerepartizat pe destinaţiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează la alte rezerve şi constituie sursa proprie de finanţare |
63 |
|
|
VI. |
|
|
VENITURI DIN FONDURI EUROPENE |
64 |
|
|
VII. |
|
|
CHELTUIELI DIN FONDURI EUROPENE din care |
65 |
|
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
66 |
|
|
|
b) |
cheltuieli salariale |
67 |
|
|
|
c) |
cheltuieli privind prestări servicii |
68 |
|
|
|
d) |
cheltuieli cu reclama si publicitate |
69 |
|
|
|
e) |
alte cheltuieli |
7 0 |
|
VIII. |
|
|
SURSE DE FINANŢARE A INVESTIŢIILOR, din care: |
71 |
5.430.50 |
|
1 |
|
Surse proprii |
72 |
5.430.50 |
|
2 |
|
Alocaţii de la buget |
73 |
|
|
3 |
|
Credite bancare |
74 |
|
|
|
a) |
- interne |
75 |
|
|
|
b) |
- externe |
76 |
|
|
4 |
|
Fonduri europene |
77 |
|
|
5 |
|
Alte surse |
76 |
|
IX. |
|
|
CHELTUIELI PENTRU INVESTIŢII, din care: |
79 |
1.900.00 |
|
1 |
|
Cheltuieli aferente investiţiilor, inclusiv cele aferente investiţiilor în curs la finele anului |
80 |
1,900.00 |
|
2 |
|
Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiţii |
81 |
|
|
|
a) |
interne |
32 |
|
|
|
b) |
externe |
33 |
|
X. |
|
|
REZERVE, din care: |
84 |
163,29 |
XI. |
1 |
|
Rezerve legale |
85 |
158,49 |
|
2 |
|
Rezerve statutare |
86 |
|
|
3 |
|
Alte rezerve |
87 |
4,80 |
XII. |
|
|
DATE DE FUNDAMENTARE |
88 |
|
|
1 |
|
Venituri totale |
89 |
31.366.15 |
|
2 |
|
Cheltuieli aferente veniturilor totale |
90 |
31.352,45 |
|
3 |
|
Nr. prognozat de personal la finele anului |
91 |
330 |
|
4 |
|
Nr. mediu de salariaţi total |
92 |
336 |
|
5 |
|
Cheltuieli de natura salariata, din care: |
93 |
13 588 64 |
|
|
a) |
fond de salarii aferent personalului angajai pe bază de contract individual de munca |
94 |
13.582,22 |
|
|
b) |
alte cheltuieli cu personalul |
95 |
6,42 |
|
|
c) |
alte bonificaţii! şi bonusuri în bani şi/sau natura |
9a |
|
|
6 |
a) |
Câştigul mediu lunar pe salariat(lei/persoană) |
97 |
3368,61 |
|
|
b) |
Câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoana) influenţai de bonificaţiile si bonusurile în lei si sau natura |
98 |
|
|
7 |
|
Productivitatea muncii pe total personal mediu în preţuri curente (lei/persoană) |
99 |
93 351,64 |
|
8 |
|
Productivitatea muncii pe total personal mediu în preţuri comparabile (lei/persoana) |
100 |
93 351,64 |
|
9 |
|
Productivitatea muncii în unităţi fizice pe total personal mediu (unităţi fizice/persoana) |
101 |
|
|
10 |
|
Cheltuieli totale la 1000 ier venituri totale (cheltuieli totale/venituri loiale)* 1000 |
102 |
999.56 |
|
11 |
|
Plaţi restante |
103 |
5.500,00 |
|
|
a) |
preţuri curente |
104 |
5.500,00 |
|
|
b) |
preturi comparabile |
105 |
5.500,00 |
|
-1 |
|
Creanţe restante |
106 |
41.164.26 |
|
|
a) |
preţuri curente |
107 |
41.164,26 |
|
|
b) |
preţuri comparabile |
108 |
41.164.26 |
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
privind aprobarea Metodologiei de selectare şi finanţare a proiectelor în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap pentru anul 2012
Ţinând cont de Nota nr. 121.928 din 2 iulie 2012 a Direcţiei protecţia persoanelor cu handicap, având în vedere prevederile:
- art. 99 alin. (2) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârii Guvernului nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicarea prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârii Guvernului nr. 1.175/2005 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru protecţia, integrarea şi incluziunea socială a persoanelor cu handicap în perioada 2006-2013;
- Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 515/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia de selectare şi finanţare a proiectelor în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap pentru anul 2012, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociala, prin Direcţia protecţia persoanelor cu handicap, va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Păun-Jura Petru-Radu,
secretar general
Bucureşti, 25 iulie 2012.
Nr. 2.030.
ANEXĂ
METODOLOGIE
de selectare şi finanţare a proiectelor în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap pentru anul 2012
Art. 1. - Proiectele finanţate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, denumit în continuare Autoritatea finanţatoare, din fonduri publice alocate de la bugetul de stat cu această destinaţie vor respecta obiectivele Strategiei naţionale pentru protecţia, integrarea şi incluziunea socială a persoanelor cu handicap în perioada 2006-2013 „Şanse egale pentru persoanele cu handicap - către o societate fără discriminări”, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.175/2005.
Art. 2. - (1) Pot primi fonduri necesare finanţării proiectelor organizaţii neguvernamentale acreditate ca furnizori de servicii sociale cu activitate în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap.
(2) Proiectele pot fi realizate în nume propriu sau în parteneriat cu alţi furnizori de servicii sociale, publici sau privaţi, acreditaţi în condiţiile legii.
Art. 3. - Sunt finanţate proiecte ce corespund următorului obiectiv specific stabilit de Autoritatea finanţatoare:
- Asigurarea serviciilor de sprijin familial Activităţi eligibile:
- Dezvoltarea serviciilor sociale de tip centre de zi, centre de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu, centre de tip respiro/centre de criză, corespunzătoare nevoilor individuale ale persoanelor cu handicap.
Art. 4. - (1) Finanţarea nerambursabilă a proiectelor se face exclusiv pe baza selecţiei publice de proiecte organizate de către Autoritatea finanţatoare.
(2) Etapele procedurii de selecţie sunt:
a) publicarea anunţului de participare;
b) publicarea pe site-urile proprii de către Autoritatea finanţatoare (www.mmuncii.ro şi www.anph.ro) a documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect;
c) depunerea propunerilor de proiecte la registratura Autorităţii finanţatoare (Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, cod poştal 010097, Bucureşti);
d) verificarea conformităţii administrative, a eligibilităţii şi îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnică şi financiară;
e) evaluarea propunerilor de proiecte din punctul de vedere al ofertei tehnice şi financiare;
f) efectuarea vizitelor de precontractare;
g) comunicarea rezultatelor;
h) încheierea contractelor de finanţare nerambursabilă;
i) publicarea anunţului de atribuire a contractului sau contractelor de finanţare nerambursabilă.
Art. 5. - (1) Autoritatea finanţatoare publică anunţul de participare la selecţia publică de proiecte în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian central şi pe site-urile proprii, www.mmuncii.ro şi www.anph.ro. În anunţul de participare este menţionată data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte.
(2) Data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte este de 30 de zile calendaristice de la data publicării anunţului de participare.
(3) Din motive temeinice, Autoritatea finanţatoare are dreptul de a reduce numărul de zile prevăzut la alin. (2), dar nu la mai puţin de 15 zile, cu motivaţia corespunzătoare cuprinsă în anunţul de participare.
Art. 6. - (1) Numărul de solicitanţi la sesiunea de selecţie publică de proiecte nu este limitat.
(2) Autoritatea finanţatoare va repeta procedura de selecţie de proiecte în cazul în care există un singur participant.
(3) în cazul în care, în urma repetării procedurii, numai un participant a depus propunerea de proiect, Autoritatea finanţatoare are dreptul de a atribui contractul de finanţare nerambursabilă acestuia, în condiţiile în care îndeplineşte cerinţele din documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect.
Art. 7. - (1) Documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect este aprobată prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi cuprinde în principal următoarele informaţii:
a) informaţii generale privind Autoritatea finanţatoare;
b) cerinţele minime de calificare solicitate de Autoritatea finanţatoare şi documentele care urmează să fie prezentate de solicitant pentru îndeplinirea cerinţelor respective;
c) termenii de referinţă;
d) instrucţiuni privind datele-limită care trebuie respectate şi formalităţile care trebuie îndeplinite;
e) instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii tehnice şi financiare;
f) informaţii privind criteriile aplicate pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilă;
g) modelul contractului de finanţare nerambursabilă.
(2) Ulterior publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin, Autoritatea finanţatoare publică pe site-urile www.mmuncii.ro şi www.anph.ro documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect.
Art. 8. - Autoritatea finanţatoare are dreptul, prin corrigendum, să completeze documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect şi este obligată să comunice prin postarea pe site-urile www.mmuncii.ro şi www.anph.ro orice astfel de completare, ultima fiind postată cu maximum 8 zile calendaristice înainte de data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte.
Art. 9. Propunerea de proiect se depune la sediul Direcţiei protecţia persoanelor cu handicap din cadrul Autorităţii finanţatoare din municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, până la data-limită prevăzută în anunţul de
participare, cu respectarea cerinţelor din documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect.
Art. 10. - (1) Componenţa nominală a comisiei de evaluare a proiectelor, denumită în continuare comisie, se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(2) Proiectele depuse sunt selectate de comisie în termen de 20 de zile calendaristice de la data deschiderii propunerilor de proiect.
(3) în cazuri temeinic motivate, Autoritatea finanţatoare poate prelungi perioada de evaluare cu cel mult 20 de zile.
(4) În cadrul procesului de selectare, comisia poate solicita clarificări de la solicitanţi.
(5) Departajarea propunerilor de proiecte se realizează în baza punctajului obţinut conform criteriilor aplicate pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilă, cuprinse în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect.
(6) Comisia întocmeşte şi înaintează conducătorului Autorităţii finanţatoare, spre aprobare, raportul în vederea atribuirii contractelor de finanţare nerambursabilă, precum şi cuantumul finanţării ce urmează a fi acordată fiecărui proiect, în limita fondurilor publice alocate în acest sens.
(7) Rezultatul selecţiei se comunică în scris solicitanţilor, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data aprobării raportului comisiei, cu precizarea motivelor respingerii.
(8) Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei se poate face în cel mult 7 zile calendaristice de la data comunicării rezultatelor selecţiei, urmând ca Autoritatea finanţatoare să le soluţioneze în cel mult 5 zile lucrătoare de la data-limită de depunere a contestaţiilor.
(9) Soluţionarea contestaţiilor se realizează de o comisie de contestaţii a cărei componenţă nominală este aprobată prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(10) Pentru fondurile necontractate, Autoritatea finanţatoare poate iniţia o nouă selecţie publică de proiecte.
Art. 11. - (1) Contractele de finanţare nerambursabilă se încheie între Autoritatea finanţatoare, în calitate de finanţator, şi solicitant, în calitate de beneficiar, şi se semnează numa după împlinirea termenului de aşteptare de 11 zile calendaristice de la data transmiterii comunicării privind rezultatul selecţiei propunerilor de proiecte.
(2) Modelul-cadru de contract de finanţare nerambursabilă se constituie anexă la documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect.
(3) Contribuţia minimă a beneficiarului la realizarea proiectului este de minimum 10%, în bani, din valoarea finanţării nerambursabile solicitate de la Autoritatea finanţatoare.
(4) Existenţa unor surse de finanţare, altele decât cele ale Autorităţii finanţatoare şi ale solicitantului, îl obligă pe solicitant la menţionarea explicită a acestora, a destinaţiei fondurilor şi a cuantumului resurselor atrase.
(5) Pentru aceeaşi activitate, un solicitant nu poate contracta decât o singură finanţare nerambursabilă de la Autoritatea finanţatoare în decursul unui an fiscal.
Art. 12. - (1) Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, un anunţ de atribuire a contractului sau a contractelor de finanţare nerambursabilă, nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încheierii.
(2) Finanţarea nerambursabilă se efectuează în raport cu realizarea activităţilor proiectului şi cheltuielilor aferente. Virarea sumelor prevăzute în contractul de finanţare nerambursabilă se va face, la cererea beneficiarilor, pe măsură ce aceştia înaintează rapoartele cu privire la activităţile desfăşurate, prevăzute în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect, însoţite de documentele justificative. Plata se va realiza după verificarea rapoartelor transmise de către beneficiarii finanţării şi efectuarea vizitelor de monitorizare a implementării proiectelor de către reprezentanţii Autorităţii finanţatoare.
(3) Atunci când, pentru îndeplinirea obligaţiilor contractuale, beneficiarul achiziţionează din fonduri publice nerambursabile produse, lucrări sau servicii, procedura de achiziţie este cea prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Plata finală de 10% se acordă după îndeplinirea de către beneficiarul finanţării a tuturor obiectivelor prevăzute în proiect, prezentarea şi validarea raportului final de activitate, prezentarea şi validarea raportului financiar final, dovada folosirii contribuţiei angajate prin contractul de finanţare nerambursabilă şi finalizarea de către Autoritatea finanţatoare a etapelor de monitorizare.
Art. 13. - (1) Monitorizarea implementării proiectelor şi verificarea rapoartelor financiare referitoare la fondurile alocate pentru fiecare proiect din cadrul finanţării nerambursabile în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap se asigură de către Autoritatea finanţatoare, în conformitate cu metodologia de monitorizare aprobată prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(2) Metodologia de monitorizare include atribuţiile responsabililor cu monitorizarea proiectelor finanţate în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap şi circuitul documentelor în activitatea de monitorizare, precum şi procedura de decontare a cheltuielilor eligibile.
Art. 14. - (1) Finanţarea acordată pentru derularea proiectelor se suspendă sau se sistează, după caz, în situaţia în care Autoritatea finanţatoare constată că fondurile alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevăzute în contractele de finanţare încheiate.
(2) Autoritatea finanţatoare poate cere, în condiţiile în care clauzele contractuale nu au fost respectate de către beneficiar, restituirea, parţială sau integrală, a finanţării.
(3) Pe baza documentelor justificative, Autoritatea finanţatoare va deconta sumele cheltuite de beneficiar pentru implementarea proiectului, cu respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul bugetar.
La Hotărârea Guvernului nr. 670/2012 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 4-4/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 481 din 13 iulie 2012, se face următoarea rectificare:
- la art. I lit. G „Titlul IX2 «Contribuţii sociale obligatorii»„ pct. 1 [cu referire la pot, 10 din normele metodologice date în aplicarea art. 2965 alin. (1) din Codul fiscal], în tabel, la Nr. crt. asiguraţi „Total:”, coloana a 5-a „Suma câştigurilor realizate în condiţii speciale şi alte condiţii de muncă (lei)”, în loc de: „28.255” se va citi: „28.225”.
În cuprinsul anexei (anexa nr. 21 la reglementări) la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.107/2012 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodică - RNTR1, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 503 din 23 iulie 2012, se face următoarea rectificare:
- la nr. crt. 7.5 lit. a), în coloana a 4-a „Cod defect - DMi”, se va citi: „X”.