MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXIII - Nr. 698 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Luni, 3 octombrie 2011
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
108. - Decizie pentru eliberarea domnului Cătălin
Teodor Vătafu din functia de sef al Autoritătii pentru Coordonarea
Instrumentelor Structurale, cu rang de secretar de stat
109. - Decizie privind numirea domnului Cătălin
Teodor Vătafu în functia de secretar de stat la Ministerul Afacerilor
Europene
110. - Decizie pentru eliberarea domnului Bogdan Mănoiu
din functia de sef al Departamentului pentru Afaceri Europene, cu rang de
ministru
111. - Decizie privind numirea domnului Bogdan Mănoiu în
functia de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Europene
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
3.193. - Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului si continutului
formularelor “Certificat privind atestarea plătii taxei pe valoarea
adăugată, în cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de
transport” si “Certificat”, precum si a procedurii de eliberare a acestora
3.194. - Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului si continutului
formularului (307) “Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe
valoarea adăugată, în situatia în care beneficiarul transferului de
active sau locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate
printr-un contract de leasing nu este persoană înregistrată în
scopuri de taxă pe valoarea adăugată”, precum si pentru
stabilirea modalitătii de plată a acestor sume
ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
253. - Decizie privind constituirea Comisiei pentru negocierea
Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale ca tonuri de apel sau tonuri
în asteptare pentru telefoanele mobile
254. - Decizie privind constituirea Comisiei pentru negocierea
Metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a operelor muzicale de
către organismele de radio si remuneratiile corespunzătoare cuvenite
titularilor de drepturi patrimoniale de autor
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIM-MINISTRU
pentru eliberarea domnului Cătălin Teodor Vătafu din functia
de sef al Autoritătii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale, cu
rang de secretar de stat
În temeiul art. 15 lit. c) si al art. 19
din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României
si a ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul
Cătălin Teodor Vătafu se eliberează din functia de sef al
Autoritătii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale, cu rang de
secretar de stat.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Bucuresti,
29 septembrie 2011.
Nr. 108.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind numirea domnului Cătălin Teodor Vătafu în functia de
secretar de stat la Ministerul Afacerilor Europene
Având în vedere Adresa Ministerului
Afacerilor Europene nr. 2.652/LO din 27 septembrie 2011,
în temeiul art. 6 alin. (2) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 78/2011 privind stabilirea unor măsuri
organizatorice în domeniul afacerilor europene, al art. 15 lit. d) si art. 19
din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României
si a ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul
Cătălin Teodor Vătafu se numeste în functia de secretar de stat
la Ministerul Afacerilor Europene, având atributiile prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezenta decizie.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Bucuresti,
29 septembrie 2011.
Nr. 109.
ANEXA
Atributii:
a) are
atributiile prevăzute la art. 8 si 17 din Hotărârea Guvernului nr.
457/2008 privind cadrul institutional de coordonare si de gestionare a
instrumentelor structurale;
b)
stabileste măsurile necesare în vederea asigurării unui cadru adecvat
de derulare a procedurilor de achizitie publică desfăsurate în
contextul programelor operationale finantate din instrumente structurale,
precum si a urmăririi punerii în aplicare a acestor măsuri de
către institutiile relevante, inclusiv Autoritatea Natională pentru
Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, Unitatea pentru
Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice si Consiliul National pentru
Solutionarea Contestatiilor;
c)
cooperează cu Autoritatea de Audit în vederea asigurării permanente a
conformitătii sistemelor de management si control specifice programelor
operationale finantate din instrumente structurale;
d)
cooperează cu Autoritatea de Certificare si Plată la stabilirea si
implementarea măsurilor necesare realizării unui management financiar
riguros si eficient al fondurilor alocate programelor operationale finantate
din instrumente structurale;
e) are
atributiile aferente coordonatorului national al asistentei, prevăzute în
memorandumurile de întelegere dintre
Guvernul
României si Comisia Europeană privind Programul PHARE si Facilitatea de
tranzitie;
f) are
atributiile aferente coordonării participării României la proiectele
de twinning în calitate de punct national de contact;
g) are
atributiile aferente punctului national de contact pentru mecanismul financiar
al Spatiului Economic European 2004- 2009, conform sectiunii 2.1 “Administrarea
- Selectia proiectelor - Monitorizarea” din anexa A la Memorandumul de
întelegere pentru implementarea mecanismului financiar SEE 2004-2009 dintre
guvernele Islandei, Principatului Liechtenstein, Guvernul Norvegiei si Guvernul
României, publicat, în temeiul Ordinului ministrului economiei si finantelor
nr. 2.363/2007, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 44
din 18 ianuarie 2008;
h) are
atributiile aferente punctului national de contact pentru Programul de
cooperare norvegian pentru crestere economică si dezvoltare durabilă
2004-2009, conform Memorandumului de întelegere dintre Guvernul Norvegiei si
Guvernul României pentru Programul de cooperare norvegian pentru crestere
economică si dezvoltarea durabilă publicat, în temeiul Ordinului
ministrului economiei si finantelor nr. 2.165/2007, în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 6 din 4 ianuarie 2008;
i) are
atributiile aferente participării la coordonarea politicii în domeniul
polilor de crestere.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIM-MINISTRU
pentru eliberarea domnului Bogdan Mănoiu din functia de sef al
Departamentului pentru Afaceri Europene, cu rang de ministru
În temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001
privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Bogdan
Mănoiu se eliberează din functia de sef al Departamentului pentru
Afaceri Europene, cu rang de ministru.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Bucuresti,
29 septembrie 2011.
Nr. 110.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIM-MINISTRU
privind numirea domnului Bogdan Mănoiu în functia de secretar de stat
la Ministerul Afacerilor Europene
Având
în vedere Adresa Ministerului Afacerilor Europene nr. 2.652/LO din 27
septembrie 2011,
în
temeiul art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 78/2011
privind stabilirea unor măsuri organizatorice în domeniul afacerilor
europene, al art. 15 lit. d) si al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul
Bogdan Mănoiu se numeste în functia de secretar de stat la Ministerul
Afacerilor Europene, având atributiile prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta decizie.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Bucuresti,
29 septembrie 2011.
Nr. 111.
ANEXĂ
Atributii:
a) realizează, prin intermediul Comitetului de coordonare a
afacerilor europene, în limita competentelor specifice, coordonarea
interministerială în vederea elaborării pozitiilor României pe
problematica afacerilor europene, scop în care:
1.
asigură coerenta intersectorială a pozitiilor nationale pentru
tematicile europene. În acest sens:
(i)
examinează si avizează, cu exceptia aspectelor de relatii externe
aflate în competenta Ministerului Afacerilor Externe, pozitiile care vor fi
exprimate de România în cadrul formatiunilor ministeriale ale Consiliului
Uniunii Europene, Comitetul Reprezentantilor Permanenti (COREPER) si grupurile
de lucru ale Consiliului;
(ii)
monitorizează participarea institutiilor la procesul de elaborare si
formulare a pozitiilor României, în functie de domeniul specific, precum si
participarea reprezentantilor acestora la negocierile desfăsurate în
cadrul Consiliului Uniunii Europene si Comisiei Europene;
2.
conduce, potrivit legii, reuniunile Comitetului de Coordonare a Afacerilor
Europene, denumit în continuare Comitetul de coordonare; asigură
activitatea executivă si de secretariat a Comitetului de coordonare si
urmăreste îndeplinirea deciziilor stabilite de acesta;
3.
supune dezbaterii Comitetului de coordonare aspectele aflate în divergentă
între ministere si/sau alte institutii ale administratiei publice centrale si
nesolutionate la nivelul grupurilor de experti;
4.
prezintă primului-ministru si Guvernului propuneri pentru solutionarea
divergentelor rămase nerezolvate la nivelul Comitetului de coordonare;
5.
organizează registrul pozitiilor nationale elaborate si transmise cu privire
la proiectele de acte legislative ale Uniunii Europene;
b)
monitorizează evolutia în Parlamentul European a dosarelor europene
prioritare pentru România, cu exceptia aspectelor de politică externă
si de securitate comună aflate în competenta Ministerului Afacerilor
Externe;
c)
informează membrii români din Parlamentul European cu privire la
elementele de pozitie adoptate de România, pe domeniile aflate în competenta
sa;
d)
informează periodic misiunile statelor membre în România cu privire la
subiectele aflate pe agenda Consiliului Uniunii Europene, precum si cu privire
la alte aspecte aflate în competenta sa;
e)
coordonează, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, potrivit
competentelor sale, elaborarea documentelor necesare pentru participarea la reuniunile
Consiliului European;
f)
coordonează procesul de notificare electronică a legislatiei
nationale care transpune dreptul Uniunii Europene;
g)
asigură coordonarea interministerială în vederea transpunerii
directivelor europene si asigurării cadrului de aplicare directă a
regulamentelor si deciziilor Uniunii Europene;
h)
avizează, în mod obligatoriu, proiectele de acte normative care
urmăresc transpunerea sau asigurarea cadrului de aplicare directă în
legislatia natională a actelor legislative ale Uniunii Europene ori au
relevantă europeană si examinează, sub aspectul
compatibilitătii cu reglementările Uniunii Europene, la solicitarea
Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul, propunerile legislative, în
vederea formulării punctului de vedere al Guvernului asupra acestora;
i)
coordonează si supraveghează fundamentarea de către
autoritătile si institutiile publice a pozitiilor nationale ce
urmează a fi comunicate Comisiei Europene, în cadrul solicitărilor de
informatii ale acesteia, transmise prin intermediul bazei de date electronice
constituite în acest scop;
j)
reprezintă România în fata Curtii de Justitie a Uniunii Europene, precum
si a altor institutii ale Uniunii Europene:
1. În
cadrul procedurilor prevăzute la art. 258-260 din Tratatul privind functionarea
Uniunii Europene, în legătură cu etapele precontencioase si
contencioase ale actiunii în constatarea neîndeplinirii obligatiilor rezultate
din aplicarea Tratatului privind functionarea Uniunii Europene;
2. În
cadrul procedurilor prevăzute la art. 263 din Tratatul privind
functionarea Uniunii Europene, în legătură cu actiunea în anulare;
3. În
cadrul procedurilor prevăzute la art. 265 din Tratatul privind
functionarea Uniunii Europene, în legătură cu actiunea în constatarea
abtinerii de a actiona;
4. În
cadrul procedurilor prevăzute la art. 267 din Tratatul privind
functionarea Uniunii Europene, în legătură cu cererea având ca obiect
pronuntarea unei hotărâri preliminare;
5. În
cadrul procedurilor prevăzute la art. 268 din Tratatul privind functionarea
Uniunii Europene, în legătură cu actiunea în repararea daunelor, în
conformitate cu art. 340 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene;
6. În
cadrul procedurilor legate de aplicarea art. 270 din Tratatul privind
functionarea Uniunii Europene;
7. În
cadrul procedurilor litigioase prevăzute la art. 271 din Tratatul privind
functionarea Uniunii Europene, în legătură cu obligatiile ce
rezultă din statutul Băncii Europene de Investitii, măsurile
adoptate de Consiliul Guvernatorilor Băncii Europene de Investitii,
măsurile adoptate de Consiliul Directorilor Băncii Europene de
Investitii, precum si în legătură cu îndeplinirea de către
băncile centrale nationale a obligatiilor ce rezultă din aplicarea
Tratatului privind functionarea Uniunii Europene si a Statutului Sistemului
European al Băncilor Centrale;
8. În
cadrul procedurii prevăzute la art. 218 alin. (11) din Tratatul privind
functionarea Uniunii Europene, în legătură cu obtinerea avizului
Curtii de Justitie cu privire la compatibilitatea unui acord preconizat cu
dispozitiile tratatelor;
9. În
cadrul procedurii prevăzute la art. 256 alin. (1) din Tratatul privind
functionarea Uniunii Europene;
10. În
cadrul procedurii prevăzute la art. 256 alin. (2) din Tratatul privind
functionarea Uniunii Europene;
11. În
cadrul procedurii prevăzute la art. 256 alin. (3) din Tratatul privind
functionarea Uniunii Europene;
k)
reprezintă România în procedurile jurisdictionale înaintea Curtii de
Justitie a Asociatiei Europene a Liberului Schimb (AELS);
l) coordonează si monitorizează, potrivit legii,
îndeplinirea obligatiilor care decurg din calitatea României de stat membru al
Uniunii Europene, inclusiv a prevederilor Tratatului de aderare a României la
Uniunea Europeană;
m)
reprezintă punctul national de contact pentru problematica pietei interne
si pentru Oficiul TAIEX al Comisiei Europene;
n)
organizează Centrul National SOLVIT;
o) este
coordonator national al Sistemului de informare al pietei interne (IMI) si
coordonator al ariei legislative servicii;
p)
urmăreste evolutia politicilor Uniunii Europene si poate propune
măsuri pentru adaptarea politicilor României la acestea;
q)
coordonează elaborarea sau, după caz, participă la elaborarea
strategiilor si programelor nationale adoptate în contextul politicilor Uniunii
Europene; monitorizează implementarea acestora, inclusiv a documentelor
programatice derivate din acestea;
r)
reprezintă coordonatorul national si punctul tehnic de contact în
problematica Strategiei Europa 2020;
s)
coordonează elaborarea, monitorizarea si evaluarea Programului national de
reformă, instrumentul de punere în aplicare a Strategiei Europa 2020;
t)
conduce si asigură secretariatul tehnic al Grupului de lucru la nivel
înalt pentru Strategia Europa 2020 (secretar de stat sau echivalent);
u) elaborează
sinteze si rapoarte de monitorizare a îndeplinirii obligatiilor României ca
stat membru al Uniunii Europene, le prezintă Guvernului si, după caz,
Comisiei Europene;
v)
participă la actiunile Uniunii Europene vizând schimbul de experientă
si bune practici între statele membre, în contextul implementării
Strategiei Europa 2020 si a Programului national de reformă;
w)
coordonează procesul de comunicare internă privind domeniul
afacerilor europene;
x)
gestionează cheltuielile de transport pentru participarea
expertilor/delegatilor români la reuniunile Consiliului Uniunii Europene;
y)
răspunde de aplicarea dispozitiilor Legii nr. 92/2002 pentru aprobarea
participării României, cu drepturi depline, la Consiliul de Administratie
al Colegiului Europei si a plătii cotizatiei anuale.
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALĂ
DE ADMINISTRARE FISCALĂ
pentru aprobarea modelului si continutului formularelor “Certificat privind
atestarea plătii taxei pe valoarea adăugată, în cazul
achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport” si “Certificat”, precum
si a procedurii de eliberare a acestora
În temeiul art. 12 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare, al art. 5 alin. (4) si art. 1563 alin.
(3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si
completările ulterioare, al pct. 801 din Normele metodologice
de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si
completările ulterioare, precum si al art. 228 alin. (2) din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelul si continutul formularului “Certificat privind
atestarea plătii taxei pe valoarea adăugată, în cazul
achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport”, cod 14.13.21.02/a.i.p.,
prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă modelul si continutul formularului “Certificat”, cod
14.13.21.02/a.L, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare si de
păstrare ale formularului “Certificat privind atestarea plătii taxei
pe valoarea adăugată, în cazul achizitiilor intracomunitare de
mijloace de transport” si ale formularului “Certificat” sunt prevăzute în
anexa nr. 3.
Art. 4. - Se aprobă Procedura de eliberare a Certificatului privind atestarea
plătii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizitiilor
intracomunitare de mijloace de transport si a Certificatului,
prevăzută în anexa nr. 4.
Art. 5. - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin
reprezintă trimiteri la titlul VI “Taxa pe valoarea
adăugată” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările si completările ulterioare, denumită în continuare Codul
fiscal, iar referirile la normele metodologice reprezintă trimiteri la
Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si
completările ulterioare.
(2)
Referirile la Codul de procedură fiscală din prezentul ordin
reprezintă trimiteri la Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 6. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 7. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală nr.
1.128/2009 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor “Certificat
privind atestarea plătii taxei pe valoarea adăugată, în cazul
achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport noi” si “Certificat”,
precum si a procedurii de eliberare a acestora, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 356 din 27 mai 2009.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Art. 9. - Directia generală proceduri pentru administrarea veniturilor,
Directia generală de reglementare a colectării creantelor bugetare,
Directia generală de administrare a marilor contribuabili si Directia
generală de tehnologia informatiei, precum si directiile generale ale
finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la îndeplinire
prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală,
Sorin Blejnar
Bucuresti,
27 septembrie 2011.
Nr. 3.193.
ANEXA
Nr. 1
privind
atestarea plătii taxei pe valoarea adăugată, în cazul
achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport
ANEXA
Nr. 3
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare si de
păstrare ale formularului “Certificat privind atestarea plătii taxei
pe valoarea adăugată, în cazul achizitiilor intracomunitare de
mijloace de transport” si ale formularului “Certificat”
1.1.
Denumire: “Certificat privind atestarea plătii taxei pe valoarea
adăugată, în cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de
transport”
1.2.
Cod: 14.13.21.02/a.i.p.
1.3.
Format: A4/t1
1.4. Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament
informatic pentru completare si editare.
1.5. Se
utilizează la:
-
atestarea plătii taxei pe valoarea adăugată de către
persoanele care nu sunt înregistrate si care nu au obligatia să se
înregistreze în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, indiferent
dacă sunt sau nu înregistrate conform art. 1531 din Codul
fiscal, care au efectuat achizitii intracomunitare de mijloace de transport
noi, taxabile în România, în scopul înmatriculării acestora;
-
atestarea plătii taxei pe valoarea adăugată de către
persoanele care nu sunt înregistrate si care nu au obligatia să se
înregistreze în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, dar care sunt
înregistrate conform art. 1531 din Codul fiscal, care au efectuat
achizitii intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt noi, în sensul
art. 1251 alin. (3) din Codul fiscal, taxabile în România, în scopul
înmatriculării acestora.
1.6. Se
întocmeste:
- în
două exemplare;
- de
organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii.
1.7.
Circulă: în format hârtie, în două exemplare originale listate,
semnate si stampilate, din care:
- un exemplar
la contribuabil;
- un
exemplar la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor,
conform legii.
1.8. Se
arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.
2.1.
Denumire: “Certificat”
2.2.
Cod: 14.13.21.02/a.i.
2.3.
Format: A4/t1
2.4.
Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic
pentru completare si editare.
2.5. Se
utilizează: la atestarea faptului că din documentele prezentate
organului fiscal rezultă că nu se datorează TVA în România,
întrucât:
-
achizitia intracomunitară a mijlocului de transport nou, efectuată de
către persoana care nu este înregistrată si care nu are obligatia
să se înregistreze în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal,
indiferent dacă este sau nu înregistrată conform art. 1531
din Codul fiscal, nu este impozabilă în România conform art. 126 din Codul
fiscal sau este scutită de taxă conform art. 142 din Codul fiscal;
-
transferul mijlocului de transport nou din alt stat membru în România de
către persoana neimpozabilă cu ocazia unei schimbări de
resedintă nu reprezintă o achizitie intracomunitară de bunuri în
România;
-
achizitia intracomunitară a mijlocului de transport care nu este nou în
sensul art. 1251 alin. (3) din Codul fiscal este efectuată de
către persoana care nu este înregistrată si care nu are obligatia
să se înregistreze în scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531
din Codul fiscal;
-
achizitia intracomunitară a mijlocului de transport care nu este nou în
sensul art. 1251 alin. (3) din Codul fiscal, efectuată de
către persoana care nu este înregistrată si care nu are obligatia
să se înregistreze în scopuri de TVA conform art. 153, dar care este
înregistrată conform art. 1531 din Codul fiscal, nu este
taxabilă în România.
2.6. Se
întocmeste:
- în
două exemplare;
- de
organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii.
2.7.
Circulă: în format hârtie, în două exemplare originale listate,
semnate si stampilate, din care:
- un
exemplar la contribuabil;
- un
exemplar la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor,
conform legii.
2.8. Se
arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.
ANEXA
Nr. 4
Procedura de eliberare a Certificatului privind atestarea plătii taxei
pe valoarea adăugată, în cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace
de transport si a Certificatului
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
1.
Prezenta procedură se aplică pentru eliberarea certificatelor
necesare înmatriculării în România a mijloacelor de transport
achizitionate din statele membre ale Uniunii Europene de către persoanele
care nu sunt înregistrate si care nu trebuie să se înregistreze în scopuri
de TVA în România conform art. 153 din Codul fiscal.
2.
Prezenta procedură nu se aplică pentru achizitiile intracomunitare de
mijloace de transport efectuate de persoanele impozabile înregistrate în
scopuri de TVA în România conform art. 153 din Codul fiscal.
3.
Prezenta procedură nu se aplică pentru mijloacele de transport
achizitionate din România sau importate din afara Uniunii Europene.
4.
Mijloace de transport noi sunt, potrivit art. 1251 alin. (3) din
Codul fiscal:
a)
vehiculele terestre cu motor a căror capacitate depăseste 48 cm3
sau a căror putere depăseste 7,2 kW, destinate transportului de
pasageri sau bunuri, cu conditia să nu fi fost livrate cu mai mult de 6
luni de la data intrării în functiune sau să nu fi efectuat
deplasări care depăsesc 6.000 km;
b)
navele care depăsesc 7,5 m lungime, cu conditia să nu fi fost livrate
cu mai mult de 3 luni de la data intrării în functiune sau să nu fi
efectuat deplasări a căror durată totală depăseste 100
de ore, cu exceptia navelor destinate navigatiei maritime, utilizate pentru
transportul international de persoane si/sau de bunuri, pentru pescuit ori
altă activitate economică sau pentru salvare ori asistentă pe
mare;
c)
aeronavele a căror greutate la decolare depăseste 1.550 kg, cu
conditia să nu fi fost livrate cu mai mult de 3 luni de la data
intrării în functiune sau să nu fi efectuat zboruri a căror
durată totală depăseste 40 de ore, cu exceptia aeronavelor utilizate
de companiile aeriene care realizează în principal transport international
de persoane si/sau de bunuri cu plată.
5.1. În
conditiile art. 1563 alin. (3) din Codul fiscal si ale pct. 801
din normele metodologice Certificatul privind atestarea plătii taxei pe
valoarea adăugată, în cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace
de transport, se eliberează, după depunerea Decontului special de
taxă pe valoarea adăugată si achitarea taxei, la cererea
următoarelor persoane, denumite în continuare solicitanti:
a)
persoanele care nu sunt înregistrate si care nu au obligatia să se
înregistreze în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, indiferent
dacă sunt sau nu înregistrate conform art. 1531 din Codul
fiscal, care efectuează o achizitie intracomunitară de mijloace de
transport noi, taxabilă în România;
b)
persoanele care nu sunt înregistrate si care nu au obligatia să se
înregistreze în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, dar care sunt
sau ar trebui să fie înregistrate conform art. 1531 din Codul
fiscal, care efectuează o achizitie intracomunitară de mijloace de
transport care nu sunt noi în sensul art. 1251 alin. (3) din Codul
fiscal, taxabilă în România.
5.2. În
situatia în care din documentatia prezentată sau din informatiile detinute
de organul fiscal rezultă că persoana prevăzută la pct. 5.1
lit. b) ar trebui să fie înregistrată conform art. 1531
din Codul fiscal, organul fiscal procedează la înregistrarea din oficiu în
scopuri de TVA conform art. 1531 din Codul fiscal, anterior eliberării
certificatului solicitat. Procedura aplicabilă este prevăzută de
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală nr.
1.786/2010 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului
fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare,
cu modificările si completările ulterioare.
5.3.
Modelul si continutul formularului (301) “Decont special de taxă pe
valoarea adăugată” sunt aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală si se depun la organul fiscal competent
înainte de înmatricularea în România a mijlocului de transport, dar nu mai
târziu de data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care ia nastere
exigibilitatea achizitiei intracomunitare, potrivit prevederilor art. 1563
alin. (2) din Codul fiscal.
5.4. În
conditiile art. 157 alin. (1) din Codul fiscal, persoanele mentionate la pct.
5.1 care efectuează o achizitie intracomunitară de mijloace de
transport trebuie să achite taxa pe valoarea adăugată în România
până la data la care au obligatia depunerii Decontului special de
taxă pe valoarea adăugată.
6. De
asemenea, în conditiile pct. 801 din normele metodologice
Certificatul se eliberează la cerere următoarelor persoane care nu
datorează taxa pe valoarea adăugată în România, respectiv nu au
obligatia depunerii Decontului special de taxă pe valoarea
adăugată, denumite în continuare, de asemenea, solicitanti:
a)
persoanele care nu sunt înregistrate si care nu au obligatia să se
înregistreze în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, indiferent
dacă sunt sau nu înregistrate conform art. 1531 din Codul
fiscal, care realizează în România o achizitie intracomunitară de
mijloace de transport noi, care nu este impozabilă în România conform art.
126 din Codul fiscal sau este scutită de taxă conform art. 142 din
Codul fiscal;
b)
persoanele neimpozabile care, cu ocazia schimbării de resedintă,
realizează un transfer de mijloace de transport noi din alt stat membru în
România, dacă la momentul livrării nu a putut fi aplicată
scutirea prevăzută la echivalentul din legislatia altui stat membru
al art. 143 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, având în vedere faptul că
respectivul transfer nu determină o achizitie intracomunitară de
bunuri în România;
c)
persoanele care nu sunt înregistrate si care nu au obligatia să se
înregistreze în scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531 din Codul
fiscal, care efectuează o achizitie intracomunitară de mijloace de
transport care nu sunt noi în sensul art. 1251 alin. (3) din Codul
fiscal;
d)
persoanele care nu sunt înregistrate si care nu au obligatia să se
înregistreze în scopuri de TVA conform art. 153, dar care sunt sau ar trebui
să fie înregistrate conform art. 1531 din Codul fiscal, care
efectuează o achizitie intracomunitară de mijloace de transport care
nu sunt noi în sensul art. 1251 alin. (3) din Codul fiscal,
achizitie care nu este taxabilă în România.
7. În
situatia în care din documentatia prezentată sau din informatiile detinute
de organul fiscal rezultă că persoana prevăzută la pct. 6
lit. d) ar trebui să fie înregistrată conform art. 1531
din Codul fiscal, organul fiscal procedează la înregistrarea din oficiu în
scopuri de TVA conform art. 1531 din Codul fiscal, anterior
eliberării certificatului solicitat. Procedura aplicabilă este
prevăzută de Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală nr. 1.786/2010, cu modificările si completările
ulterioare.
8.
Dispozitiile pct. 5 si 6 se aplică în mod corespunzător si pentru
navele si aeronavele prevăzute la pct. 4 lit. b) si c).
9.
Organul fiscal competent este organul fiscal în a cărui rază
teritorială solicitantul îsi are domiciliul fiscal sau în a cărui
evidentă acesta se află înregistrat ca plătitor de impozite si
taxe.
10.
Toate documentele depuse la organul fiscal potrivit prezentei proceduri
întocmite într-o limbă străină trebuie însotite de traduceri în
limba română certificate de traducători autorizati, în conditiile
art. 8 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.
CAPITOLUL II
Eliberarea Certificatului privind atestarea plătii taxei pe valoarea
adăugată, în cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de
transport
1.1.
Pentru a solicita eliberarea formularului “Certificat privind atestarea
plătii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizitiilor intracomunitare
de mijloace de transport”, persoanele prevăzute la pct. 5.1 din cap. I, care au
efectuat achizitia intracomunitară de mijloace de transport, trebuie
să depună o cerere la organul fiscal competent.
1.2.
Cererea trebuie să cuprindă datele de identificare ale
solicitantului, inclusiv codul numeric personal si, după caz, codul de
înregistrare în scopuri de TVA pentru achizitii, atribuit conform art. 1531 din
Codul fiscal.
2.
Cererea se depune prin postă sau direct la compartimentul cu atributii în
gestionarea declaratiilor fiscale, denumit în continuare compartiment de
specialitate, sau se poate depune odată cu cererea de calcul al taxei
pe poluare pentru autovehicule.
3.1. Pe
baza cererii si a informatiilor existente în evidenta fiscală a organului fiscal,
compartimentul de specialitate întocmeste Certificatul privind atestarea
plătii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizitiilor
intracomunitare de mijloace de transport, al cărui model este
prevăzut în anexa nr. 1 la ordin.
3.2.
Certificatul se eliberează în maximum 5 zile lucrătoare de la data
depunerii cererii.
3.3.
Pentru eliberarea pe loc a certificatului, solicitantul trebuie să anexeze
la cerere cel de-al doilea exemplar al Decontului special de taxă pe
valoarea adăugată, care rămâne la contribuabil, după
înregistrarea la organul fiscal a primului exemplar, precum si documentul
doveditor al plătii taxei pe valoarea adăugată, în copie si
original. Documentele în original se restituie solicitantului, după
verificarea conformitătii si înscrierea vizei “conform cu exemplarul 2 al
decontului special”, respectiv “conform cu originalul documentului de
plată” pe copiile care rămân la organul fiscal.
4.1.
Certificatul privind atestarea plătii taxei pe valoarea
adăugată, în cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de
transport, se emite cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de
Directia generală de tehnologia informatiei, în două exemplare.
4.2. Un
exemplar al Certificatului privind atestarea plătii taxei pe valoarea
adăugată, în cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de
transport, se comunică contribuabilului potrivit art. 44 din Codul de
procedură fiscală, iar al doilea se arhivează la dosarul fiscal
al contribuabilului.
CAPITOLUL III
Eliberarea Certificatului, în cazul achizitiilor intracomunitare de
mijloace de transport pentru care nu se datorează taxa pe valoarea
adăugată în România
1.
Pentru a solicita eliberarea formularului “Certificat”, din care rezultă
că nu se datorează taxa pe valoarea adăugată în România,
persoanele prevăzute la pct. 6 din cap. I trebuie să depună o
cerere la organul fiscal competent, prin postă sau direct la
compartimentul de specialitate.
2.1.
Cererea trebuie să fie însotită de documentul de achizitie din statul
membru a mijlocului de transport, de documentul din care să rezulte data
primei înmatriculări a mijlocului de transport, de dovada schimbării
resedintei în situatia transferului mijlocului de transport nou dintr-un stat
membru în România si, după caz, de orice alte documente din care rezultă
că nu se datorează TVA în România pentru respectiva achizitie.
2.2.
Cererea de eliberare a Certificatului se poate depune odată cu cererea de
calcul al taxei pe poluare pentru autovehicule.
3. În
vedere emiterii Certificatului, compartimentul de specialitate analizează
documentatia prezentată si verifică dacă sunt îndeplinite
conditiile pentru ca achizitia intracomunitară de mijloace de transport
să nu fie taxabilă în România, respectiv transferul mijlocului de
transport nou din alt stat membru în România să nu determine o achizitie
intracomunitară de bunuri în România.
4.1.
Dacă din documentatia prezentată rezultă că mijlocul de
transport nu se încadrează în categoria mijloacelor de transport noi în
sensul art. 1251 alin. (3) din Codul fiscal, iar achizitia
intracomunitară a acestuia este taxabilă în România conform Codului
fiscal, compartimentul de specialitate notifică solicitantului că
operatiunea efectuată este o operatiune pentru care se datorează TVA
în România si pentru care are obligatia să depună Decontul special de
taxă pe valoarea adăugată si să plătească taxa pe
valoarea adăugată.
4.2.
După înregistrarea Decontului special de taxă pe valoarea
adăugată si după achitarea TVA în România de către
solicitant, compartimentul de specialitate aplică în mod
corespunzător dispozitiile cap. II, respectiv eliberează
certificatul privind atestarea plătii TVA.
5.
Dispozitiile pct. 4.1 si 4.2 se aplică în mod corespunzător si pentru
navele si aeronavele prevăzute la pct. 4 lit. b) si c) din cap. I.
6.1.
Dacă din documentatia prezentată rezultă că achizitia
intracomunitară de mijloace de transport nu este taxabilă în România,
respectiv transferul mijlocului de transport nou din alt stat membru în România
nu determină o achizitie intracomunitară de bunuri în România,
compartimentul de specialitate întocmeste Certificatul, al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, din care rezultă că
respectiva persoană nu datorează taxa pe valoarea adăugată
în România pentru respectivul mijloc de transport.
6.2.
Certificatul se emite cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de
Directia generală de tehnologia informatiei, în două exemplare, în
maximum 5 zile lucrătoare de la data depunerii cererii.
6.3. Un
exemplar al certificatului se comunică contribuabilului potrivit art. 44
din Codul de procedură fiscală, iar al doilea se arhivează la
dosarul fiscal al contribuabilului.
AGENTIA NATIONALĂ
DE ADMINISTRARE FISCALĂ
pentru aprobarea modelului si continutului formularului (307) “Declaratie
privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată, în
situatia în care beneficiarul transferului de active sau locatarul/utilizatorul
activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing nu este
persoană înregistrată în scopuri de taxă pe valoarea
adăugată”, precum si pentru stabilirea modalitătii de plată
a acestor sume
În temeiul art. 12 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare, al art. 5 alin. (4), art. 128 alin. (7), art. 152
alin. (7) si art. 1563 alin. (8) din Legea nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare, al pct. 6
alin. (10) si pct. 61 alin. (9) din Normele metodologice de aplicare a titlului
VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare, precum si
al art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelul si continutul formularului (307) “Declaratie
privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată, în
situatia în care beneficiarul transferului de active sau locatarul/utilizatorul
activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing nu este
persoană înregistrată în scopuri de taxă pe valoarea
adăugată”, cod 14.13.01.02/t.a., prevăzut în anexa nr. 1*).
Art. 2. - Formularul prevăzut la art. 1 se completează si se depune
conform instructiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 3. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare si de
arhivare a formularului prevăzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.
Art. 4. - Suma reprezentând taxa pe valoarea adăugată de plată la
bugetul de stat, rezultată ca urmare a ajustărilor conform art. 128
alin. (4), art. 148, 149 sau 161 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificările si completările ulterioare, după caz, va fi
achitată de beneficiarul transferului de active sau locatarul/utilizatorul
activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, după
caz, la bugetul de stat, potrivit reglementărilor legale în vigoare, în
lei, în numerar, prin decontare bancară sau prin mandat postal, în contul
20.10.01.01.05 “TVA de plată la bugetul de stat, rezultată ca urmare
a ajustărilor”, deschis la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul
organului fiscal competent, codificat cu codul de identificare fiscală sau
cu codul numeric personal al plătitorului, după caz.
Art. 5. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 6. - Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin
reprezintă trimiteri la titlul VI “Taxa pe valoarea
adăugată” din Legea nr. 571/2003, cu modificările si
completările ulterioare, iar referirile la normele metodologice
reprezintă trimiteri la Normele metodologice de aplicare a titlului VI din
Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 7. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală nr.
2.691/2010 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (307)
“Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea
adăugată, în situatia în care beneficiarul transferului de active nu
este persoană înregistrată în scopuri de taxă pe valoarea
adăugată”, precum si pentru stabilirea modalitătii de plată
a acestor sume, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 786
din 24 noiembrie 2010.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Art. 9. - Directia generală proceduri pentru administrarea veniturilor,
Directia generală de reglementare a colectării creantelor bugetare,
Directia generală de tehnologia informatiei, Directia generală de
administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale
finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua măsuri
pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală,
Sorin Blejnar
Bucuresti, 27 septembrie
2011.
Nr. 3.194.
*) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA
Nr. 1
privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea
adăugată, în situatia în care beneficiarul transferului de active sau
locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate printr-un
contract de leasing nu este persoană înregistrată în scopuri de
taxă pe valoarea adăugată
ANEXA
Nr. 2
Instructiuni de completare a formularului (307) “Declaratie privind sumele
rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată, în situatia în
care beneficiarul transferului de active sau locatarul/utilizatorul activelor
corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing nu este
persoană înregistrată în scopuri de taxă pe valoarea
adăugată”
Declaratia
privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată, în
situatia în care beneficiarul transferului de active sau locatarul/utilizatorul
activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing nu este
persoană înregistrată în scopuri de taxă pe valoarea
adăugată, denumită în continuare declaratie, se
completează si se depune de către:
-
persoana impozabilă, beneficiară a transferului de active
prevăzut la art. 128 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificările si completările ulterioare, denumită în
continuare Codul fiscal, în calitate de succesor al cedentului în ceea
ce priveste ajustarea dreptului de deducere, dacă nu este
înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal si nici nu
se înregistrează în scopuri de TVA ca urmare a transferului;
-
locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate printr-un
contract de leasing, dacă transferul dreptului de proprietate asupra
bunurilor are loc după scoaterea din evidenta persoanelor înregistrate în
scopuri de TVA a locatarului/ utilizatorului în baza prevederilor art. 152
alin. (7) din Codul fiscal.
Declaratia
se depune până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care
are loc transferul de active/transferul dreptului de proprietate asupra
activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, la
organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana
impozabilă, beneficiară a transferului de active, sau
locatarul/utilizatorul activelor achizitionate printr-un contract de leasing
îsi are domiciliul fiscal sau în a cărui evidentă aceasta/acesta se
află înregistrat(ă) ca plătitor de impozite si taxe, astfel:
-
direct sau prin împuternicit, la registratură; sau
- la
postă, prin scrisoare recomandată.
Persoanele
obligate să depună declaratia trebuie să achite, până la
data la care au obligatia depunerii acestei declaratii, în baza prevederilor
art. 157 din Codul fiscal, taxa de plată la bugetul de stat, potrivit
reglementărilor legale în vigoare, în lei, în numerar, prin decontare
bancară sau prin mandat postal, în contul 20.10.01.01.05 “TVAde plată
la bugetul de stat, rezultată ca urmare a ajustărilor”, deschis la
unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent, codificat
cu codul de identificare fiscală sau cu codul numeric personal al
plătitorului, după caz.
Declaratia
se completează de către contribuabil sau de către împuternicit,
înscriind cu majuscule, citet si corect toate datele prevăzute de
formular.
Perioada
de raportare se completează cu anul si luna în care a avut loc transferul
de active, respectiv transferul dreptului de proprietate asupra activelor
corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, în conditiile art.
128 alin. (7) din Codul fiscal si ale pct. 61 alin. (9) din normele
metodologice.
I. Felul declaratiei
Declaratia
depusă initial se rectifică prin depunerea unei noi declaratii, pe
acelasi format, bifând căsuta corespunzătoare de pe formular.
atentiei
Rectificarea
nu este posibilă pentru perioade fiscale care au fost supuse inspectiei
fiscale sau pentru care este în curs de derulare o inspectie fiscală.
II. Date de identificare a persoanei impozabile
1.
Denumire/Nume, prenume - se înscrie, după caz, denumirea persoanei
juridice, asociatiei sau a entitătii fără personalitate
juridică ori numele si prenumele persoanei fizice, după caz,
beneficiare a transferului de active, respectiv a locatarului/utilizatorului
activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing.
2. Cod
de identificare fiscală - se completează astfel:
-
contribuabilii persoane juridice, cu exceptia comerciantilor, asociatiile sau
alte entităti fără personalitate juridică înscriu codul de
înregistrare fiscală;
-
comerciantii, inclusiv sucursalele comerciantilor care au sediul principal al
comertului în străinătate, înscriu codul unic de înregistrare;
-
contribuabilii persoane fizice care desfăsoară activităti
economice în mod independent sau exercită profesii libere înscriu codul de
înregistrare fiscală;
-
persoanele fizice înscriu codul numeric personal atribuit potrivit legii
speciale;
-
persoanele fizice care nu detin cod numeric personal înscriu numărul de
identificare fiscală atribuit de organul fiscal competent din subordinea
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
Înscrierea
cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
3.
Domiciliul fiscal - se completează cu datele privind adresa domiciliului
fiscal al persoanei impozabile, beneficiare a transferului, respectiv
locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate printr-un
contract de leasing.
Se
completează cu datele de identificare a persoanei impozabile cedente, de
la care au fost preluate total sau partial activele, sau a finantatorului
activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, respectiv
denumirea/numele si prenumele si codul de înregistrare în scopuri de taxă
pe valoarea adăugată (dacă este cazul).
Se
declară, de asemenea, suma reprezentând taxa pe valoarea
adăugată de plată la bugetul de stat, rezultată ca urmare a
ajustărilor conform art. 128 alin. (4), art. 148, 149 sau 161, după
caz, din Codul fiscal si pct. 61 alin. (9) din normele metodologice.
În
ipoteza în care se declară taxa pe valoarea adăugată
rezultată din transferul de active de la mai multi cedenti, se
completează totalul taxei pe valoarea adăugată de plată, în
lei.
Suma se
declară în lei si se plăteste până la data de 25 inclusiv a
lunii următoare lunii în care are loc transferul de active sau până
la data de 25 a lunii următoare celei în care a intervenit transferul
dreptului de proprietate asupra bunurilor achizitionate printr-un contract de
leasing.
ANEXA
Nr. 3
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare si de
arhivare ale formularului (307) “Declaratie privind sumele rezultate din
ajustarea taxei pe valoarea adăugată, în situatia în care
beneficiarul transferului de active sau locatarul/utilizatorul activelor
corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing nu este
persoană înregistrată în scopuri de taxă pe valoarea
adăugată”
1.
Denumirea formularului: “Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea
taxei pe valoarea adăugată, în situatia în care beneficiarul
transferului de active sau locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe
achizitionate printr-un contract de leasing nu este persoană
înregistrată în scopuri de taxă pe valoarea adăugată”
2. Cod:
14.13.01.02/t.a.
3.
Format: A4/t1
4.
Caracteristicile de tipărire:
- pe o
singură fată;
- se
poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se
utilizează la:
-
declararea sumei reprezentând taxa pe valoarea adăugată de plată
la bugetul de stat de către persoana impozabilă, neînregistrată
în scopuri de TVA, beneficiară a transferului partial sau total de active,
sumă rezultată ca urmare a ajustărilor TVA conform art. 128
alin. (4), art. 148, 149 sau 161, după caz, din Codul fiscal;
-
declararea sumei reprezentând taxa pe valoarea adăugată de plată
la bugetul de stat de către locatarul/utilizatorul activelor corporale
fixe achizitionate printr-un contract de leasing, dacă transferul
dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc după scoaterea sa din
evidenta persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, conform pct. 61 alin. (9)
din normele metodologice.
6. Se
întocmeste: în două exemplare de către persoanele impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA, beneficiare ale transferului de active,
respectiv de către locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe
achizitionate printr-un contract de leasing, dacă transferul dreptului de
proprietate asupra bunurilor are loc după scoaterea sa din evidenta
persoanelor înregistrate în scopuri de TVA.
7.
Circulă:
-
originalul la organul fiscal;
- copia
la contribuabil.
8. Se
arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.
OFICIUL ROMÂN PENTRU
DREPTURILE DE AUTOR
privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind
utilizarea operelor muzicale ca tonuri de apel sau tonuri în asteptare pentru
telefoanele mobile
Având
în vedere prevederile art. 1231 alin. (1) lit. e), ale art. 130
alin. (1) lit. b), art. 131 si art. 138 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 8/1996
privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 3 alin. (2) lit. a) din
Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, functionarea,
structura personalului si dotările necesare îndeplinirii atributiilor
Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, cu modificările ulterioare,
tinând
cont de cererea formulată de către Uniunea Compozitorilor si
Muzicologilor din România - Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR - ADA),
înregistrată la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor cu nr. RG
11/11.318 din 6 septembrie 2011, precum si de Referatul nr. RG 11/11.887 din 22
septembrie 2011 al Directiei registre si gestiune colectivă,
în
temeiul prevederilor art. 6 alin. (1) si art. 7 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 401/2006, cu modificările ulterioare,
directorul
general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite
următoarea decizie:
Art. 1. - Se constituie Comisia pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea
operelor muzicale ca tonuri de apel sau tonuri în asteptare pentru telefoanele
mobile, după cum urmează:
-
Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din România - Asociatia pentru Drepturi
de Autor (UCMR- ADA), reprezentând organismul de gestiune colectivă din
domeniu, pe de o parte; si
- câte
un reprezentant al Societătii Comerciale ORANGE ROMÂNIA - S.A. si al
Societătii Comerciale COSMOTE ROMANIAN MOBILE TELECOMMUNICATIONS - S.A.,
reprezentând utilizatorii, pe de altă parte.
Art. 2. - Comisia constituită potrivit art. 1 are obligatia să
desfăsoare negocierile în conformitate cu dispozitiile art. 1311
si art. 1312 alin. (1) si (2) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul
de autor si drepturile conexe, cu modificările si completările
ulterioare, pe o durată de maximum 30 de zile calendaristice de la data
constituirii.
Art. 3. - Comisia îsi va stabili programul întâlnirilor, pe care îl va comunica
Oficiului Român pentru Drepturile de Autor.
Art. 4. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I, în conformitate cu dispozitiile art. 131 alin. (2) din Legea nr. 8/1996, cu
modificările si completările ulterioare, si intră în vigoare la
data publicării, fiind postată si pe site-ul www.orda.ro
Directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
Robert Bucur
Bucuresti,
22 septembrie 2011.
Nr. 253.
OFICIUL ROMÂN PENTRU
DREPTURILE DE AUTOR
privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind
utilizarea prin radiodifuzare a operelor muzicale de către organismele de
radio si remuneratiile corespunzătoare cuvenite titularilor de drepturi
patrimoniale de autor
Având
în vedere prevederile art. 1231 alin. (1) lit. d), ale art. 130
alin. (1) lit. b), art. 131 si art. 138 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 8/1996
privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 3 alin. (2) lit. a) din
Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, functionarea,
structura personalului si dotările necesare îndeplinirii atributiilor
Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, cu modificările ulterioare,
tinând
cont de cererea formulată de către Uniunea Compozitorilor si
Muzicologilor din România- Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR - ADA),
înregistrată la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor cu nr. RG
11/11.319 din 6 septembrie 2011, precum si de Referatul nr. RG 11/11.972 din 23
septembrie 2011 al Directiei registre si gestiune colectivă,
în
temeiul prevederilor art. 6 alin. (1) si art. 7 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 401/2006, cu modificările ulterioare,
directorul
general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite
următoarea decizie:
Art. 1. - Se constituie Comisia pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea
prin radiodifuzare a operelor muzicale de către organismele de radio si
remuneratiile corespunzătoare cuvenite titularilor de drepturi
patrimoniale de autor, după cum urmează:
-
Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din România - Asociatia pentru Drepturi
de Autor (UCMR- ADA), reprezentând organismul de gestiune colectivă din
domeniu, pe de o parte; si
- câte
un reprezentant al Societătii Comerciale ABC Plus Media - S.A., al
Societătii Comerciale EUROPE DEVELOPPEMENT INTERNATIONAL - R - S.A., al
Asociatiei Române de Comunicatii Audiovizuale (ARCA), al Societătii Române
de Radiodifuziune (SRR), reprezentând utilizatorii, pe de altă parte.
Art. 2. - Comisia constituită potrivit art. 1 are obligatia să
desfăsoare negocierile în conformitate cu dispozitiile art. 1311
si art. 1312 alin. (1) si (2) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul
de autor si drepturile conexe, cu modificările si completările
ulterioare, pe o durată de maximum 30 de zile calendaristice de la data
constituirii.
Art. 3. - Comisia îsi va stabili programul întâlnirilor, pe care îl va comunica
Oficiului Român pentru Drepturile de Autor.
Art. 4. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I, în conformitate cu dispozitiile art. 131 alin. (2) din Legea nr. 8/1996, cu
modificările si completările ulterioare, si intră în vigoare la
data publicării, fiind postată si pe site-ul www.orda.ro
Directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
Robert Bucur
Bucuresti,
23 septembrie 2011.
Nr. 254.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |