MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXIII - Nr. 848 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Miercuri, 30 noiembrie 2011
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.147. - Hotărâre privind modificarea anexei nr. 41 la
Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului
centralizat al bunurilor din domeniul public al statului
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
127. - Decizie pentru numirea doamnei Elvira Rodica Andronescu
în functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale
pentru Ocuparea Fortei de Muncă
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
M.102.- Ordin al ministrului apărării nationale
privind conferirea semnului onorific În Serviciul Patriei unor ofiteri
din Ministerul Apărării Nationale
M.103.- Ordin al ministrului apărării nationale
privind conferirea semnului onorific În Serviciul Patriei unor maistri militari
si subofiteri din Ministerul Apărării Nationale
260. - Ordin al ministrului administratiei si internelor
pentru stabilirea normelor privind formarea, evaluarea, examinarea, atestarea
si controlul examinatorilor care participă la desfăsurarea examenelor
practice pentru obtinerea permisului de conducere
269. - Ordin al ministrului administratiei si internelor
privind conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei unor ofiteri
si functionari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu
gradele de ofiteri
270. - Ordin al ministrului administratiei si internelor
privind conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei unor maistri
militari, subofiteri si functionari publici cu statut special, cu grade
profesionale echivalente cu gradele de maistri militari si subofiteri
420. - Ordin al directorului Serviciului Român de Informatii
pentru conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei unor ofiteri
421. - Ordin al directorului Serviciului Român de Informatii
pentru conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei unor maistri
militari si subofiteri
441. - Ordin al directorului Serviciului de Telecomunicatii
Speciale pentru conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei unor
ofiteri
442. - Ordin al directorului Serviciului de Telecomunicatii
Speciale pentru conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei unor
maistri militari si subofiteri
1.184. - Ordin al directorului general al Agentiei Nationale
de Cadastru si Publicitate Imobiliară privind aprobarea Protocolului-cadru
de colaborare între Agentia Natională de Cadastru si Publicitate
Imobiliară si unitătile administrativ-teritoriale pentru realizarea
înregistrării sistematice a imobilelor în cadastru si în cartea
funciară
2.448. - Ordin al ministrului finantelor publice privind
prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale
obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii decembrie 2011
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea anexei nr. 41 la Hotărârea Guvernului nr.
1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul
public al statului
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 20 alin. (1) din Legea nr. 213/1998
privind bunurile proprietate publică, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Anexa nr. 41 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea
inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.020 si 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1.
Valorile de inventar ale imobilelor înregistrate la numerele M.F.R 97018,
151891, 96988 se modifică potrivit anexei nr. 1.
2. Se
aprobă scoaterea din inventarul centralizat al bunurilor din domeniul
public al statului a imobilelor având datele de identificare prevăzute în
anexa nr. 2, ca urmare a restituirii către persoanele îndreptătite,
în conditiile legii.
Art. II. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Directorul Serviciului de Informatii Externe,
Mihai-Răzvan Ungureanu
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti,
16 noiembrie 2011.
Nr. 1.147.
ANEXA
Nr. 1
DATELE DE IDENTIFICARE
a bunurilor pentru care se aprobă modificarea valorii de inventar, ca
urmare a unor lucrări de investitii
Ordonator principal de
credite |
10668016 |
SERVICIUL DE INFORMATII EXTERNE |
|
||||
Nr. M.F.P
|
Codul de clasificatie |
Denumirea |
Datele de identificare |
Anul dobândirii/ dării în folosintă |
Valoarea de inventar - lei - |
||
Descrierea tehnică (pe scurt) |
Vecinătăti |
Adresa |
|||||
97018 |
8.19.01 |
CLĂDIRE |
|
|
Tara: România;
municipiul Bucuresti |
1942 |
13.251.297,13 |
151891 |
8.19.01 |
CLĂDIRE |
|
|
Tara: România;
municipiul Bucuresti |
2005 |
21.302.813,67 |
96988 |
8.19.01 |
CLĂDIRE |
|
|
Tara: România; judetul
Călărasi |
1998 |
6.281.154,71 |
a imobilelor care se scot din inventarul centralizat al bunurilor din
domeniul public al statului, ca urmare a restituirii către persoanele
îndreptătite, în conditiile legii
Locul unde este situat imobilul |
Persoana juridică de la care se preia imobilul |
Caracteristicile imobilului |
Numărul de
identificare atribuit de Ministerul Finantelor
Publice |
Codul de clasificatie |
Valoarea de inventar - lei - |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Municipiul Bucuresti,
sectorul 1 |
Serviciul de
Informatii Externe |
Clădire |
96973 |
8.19.01 |
277.766 |
Municipiul Bucuresti,
sectorul 1 |
Serviciul de
Informatii Externe |
Teren Suprafata = 9.737
m2 |
97055 (partial) |
8.19.01 |
3.557.899,80 |
Municipiul Bucuresti,
sectorul 1 |
Serviciul de
Informatii Externe |
Teren Suprafata =
298,12 m2 |
97057 (partial) |
8.19.01 |
651.289,02 |
Municipiul Bucuresti,
sectorul 2 |
Serviciul de
Informatii Externe |
Clădire |
97004 |
8.19.01 |
258.225 |
Municipiul Bucuresti,
sectorul 2 |
Serviciul de
Informatii Externe |
Teren Suprafata =
748,83 m2 |
97043 (partial) |
8.19.01 |
1.520.404,51 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIM-MINISTRU
pentru numirea doamnei Elvira Rodica Andronescu în functia de presedinte,
cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de
Muncă
Având
în vedere Propunerea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr.
1.745/S.B. din 21 noiembrie 2011, înregistrată la Secretariatul General al
Guvernului cu nr. 15/368/St.G. din 28 noiembrie 2011,
în
temeiul art. 15 lit. a) si al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea
si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificările si
completările ulterioare, precum si al art. 19 alin. (1) si (3) din Legea
nr. 202/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Ocuparea Fortei de Muncă, republicată,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - La data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Elvira
Rodica Andronescu se numeste în functia de presedinte, cu rang de secretar de stat,
al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Secretarul general al Guvernului,
Stefan Găti,
secretar general adjunct al Guvernului
Bucuresti,
29 noiembrie 2011.
Nr. 127.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
APĂRĂRII NATIONALE
privind conferirea semnului onorific În Serviciul Patriei unor
ofiteri din Ministerul Apărării Nationale
Pentru
aplicarea prevederilor art. 107 alin. 6 din Legea nr. 80/1995 privind statutul
cadrelor militare, cu modificările si completările ulterioare, ale
art. 1, ale art. 4 alin. (1) lit. a) si alin. (2) si ale art. 6 din Legea nr.
573/2004 privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru ofiteri si
functionari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu
gradele de ofiteri, cu modificările ulterioare,
în
temeiul art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea si
functionarea Ministerului Apărării Nationale, cu modificările
ulterioare,
ministrul
apărării nationale emite prezentul ordin.
Art. 1. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 15 ani de activitate în domeniile
apărării, ordinii publice si sigurantei nationale si pentru rezultate
meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională
ofiterilor prevăzuti în anexa nr. 1.
Art. 2. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 20 de ani de activitate în domeniile
apărării, ordinii publice si sigurantei nationale si pentru rezultate
meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională
ofiterilor prevăzuti în anexa nr. 2.
Art. 3. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 25 de ani de activitate în domeniile
apărării, ordinii publice si sigurantei nationale si pentru rezultate
meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională
ofiterilor prevăzuti în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Bucuresti,
25 noiembrie 2011.
Nr. M.102.
*) Anexele nr. 1 -3
contin informatii clasificate si urmează regimul Legii nr. 182/2002
privind protectia informatiilor clasificate, cu modificările si completările
ulterioare.
MINISTERUL
APĂRĂRII NATIONALE
privind conferirea semnului onorific În Serviciul Patriei unor
maistri militari si subofiteri din Ministerul Apărării Nationale
Pentru
aplicarea prevederilor art. 107 alin. 6 din Legea nr. 80/1995 privind statutul
cadrelor militare, cu modificările si completările ulterioare, ale
art. 1, ale art. 4 alin. (1) lit. a) si alin. (2) si ale art. 6 din Legea nr.
574/2004 privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru maistri
militari, subofiteri si pentru functionari publici cu statut special, cu grade
profesionale echivalente cu gradele de maistri militari si subofiteri, cu
modificările ulterioare,
în
temeiul art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea si
functionarea Ministerului Apărării Nationale, cu modificările
ulterioare,
ministrul
apărării nationale emite prezentul ordin.
Art. 1. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 15 ani de activitate în domeniile
apărării, ordinii publice si sigurantei nationale si pentru rezultate
meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională
maistrilor militari si subofiterilor prevăzuti în anexa nr. 1.
Art. 2. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 20 de ani de activitate în domeniile
apărării, ordinii publice si sigurantei nationale si pentru rezultate
meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională
maistrilor militari si subofiterilor prevăzuti în anexa nr. 2.
Art. 3. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 25 de ani de activitate în domeniile
apărării, ordinii publice si sigurantei nationale si pentru rezultate
meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională
maistrilor militari si subofiterilor prevăzuti în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Bucuresti,
25 noiembrie 2011.
Nr. M.103.
*) Anexele nr. 1 -3
contin informatii clasificate si urmează regimul Legii nr. 182/2002
privind protectia informatiilor clasificate, cu modificările si
completările ulterioare.
MINISTERUL
ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
pentru stabilirea normelor privind formarea, evaluarea, examinarea,
atestarea si controlul examinatorilor care participă la desfăsurarea
examenelor practice pentru obtinerea permisului de conducere
Având
în vedere prevederile art. 115 alin. (1) lit. j) din Ordonanta
Guvernului nr. 83/2001 privind înfiintarea, organizarea si functionarea
serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor
simple si serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si
înmatriculare a vehiculelor, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 362/2002, cu modificările si
completările ulterioare,
în
temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 30/2007
privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările
si completările ulterioare,
ministrul
administratiei si internelor emite următorul ordin:
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezentul ordin stabileste normele privind formarea, evaluarea,
examinarea, atestarea si controlul examinatorilor care participă la
desfăsurarea examenelor practice pentru obtinerea permisului de conducere.
Art. 2. - Competenta privind formarea, evaluarea, examinarea, atestarea si
controlul examinatorilor care participă la desfăsurarea examenelor
practice pentru obtinerea permisului de conducere apartine Directiei regim
permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor, denumită în continuare D.R.P.C.f.V.
Art. 3. - (1) Au calitatea de examinator ofiterii si agentii de politie din cadrul
serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si înmatriculare a
vehiculelor care detin un atestat valabil.
(2)
Atestatul de examinator se obtine prin promovarea unui examen si se retrage sau
revocă în conditiile prezentului ordin.
CAPITOLUL II
Art. 4. - (1) Persoana care solicită atestarea pentru categoria B trebuie
să îndeplinească următoarele conditii:
a)
detine permis de conducere pentru categoria B, valabil, de cel putin 3 ani;
b) a
împlinit vârsta de 23 de ani;
c)
să nu fi avut permisul de conducere anulat;
d)
să nu fi avut suspendată exercitarea dreptului de conducere a
autovehiculelor în ultimii 3 ani;
e)
să fie aptă din punct medical si psihologic pentru desfăsurarea
activitătii respective;
f)
să nu activeze ca instructor auto sau profesor de legislatie în cadrul
unei scoli de conducători auto;
g)
să fi absolvit cursul de formare initială pentru examinatori, în
conditiile stabilite de prezentul ordin.
(2) Atestarea
pentru alte categorii decât cea prevăzută la alin. (1) se poate
solicita numai de către examinatorul atestat pentru categoria B care:
a)
îndeplineste conditiile prevăzute la alin. (1) lit. d), f) si g);
b)
detine permis de conducere pentru categoria solicitată;
c)
îndeplineste una din următoarele conditii:
(i)
detine atestat pentru categoria B de cel putin 3 ani; sau
(ii)
are cel putin 5 ani de conducere în categoria de vehicule pentru care
solicită atestarea; sau
(iii) a
promovat un test de evaluare teoretică si practică a aptitudinilor de
conducere pentru un nivel mai ridicat decât cel necesar pentru obtinerea unui
permis de conducere.
(3)
Procedura de examinare, modalitatea de evaluare a aptitudinilor de conducere
pentru un nivel mai ridicat decât cel necesar pentru obtinerea unui permis de
conducere, obiectivele care stau la baza evaluării si componenta comisiei
de examinare se aprobă prin dispozitie a directorului D.R.PC.Î.V.
CAPITOLUL III
Formarea initială
Art. 5. - (1) Formarea initială a personalului care urmează a fi atestat
reprezintă instruirea acestuia pentru a dobândi cunostintele, aptitudinile
si competentele necesare evaluării performantelor unei persoane care
sustine examenul practic pentru obtinerea permisului de conducere si se concretizează
prin absolvirea cursului de formare initială pentru examinatori, denumit
în continuare cursul.
(2)
Cursul se organizează de către Serviciul regim permise de conducere
si examinări din cadrul D.R.PC.Î.V.
Art. 6. - (1) Pentru înscrierea la curs, solicitantul care îndeplineste conditiile
prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-f) trebuie să depună la
D.R.PC.Î.V. următoarele documente:
a)
cererea pentru înscrierea la curs, semnată de solicitant;
b)
copia actului de identitate, valabil;
c)
copia permisului de conducere, valabil;
d)
avizul medical si psihologic, în original, cu mentiunea “apt” pentru a conduce
vehicule din categoria/categoriile pentru care solicită formarea ca
examinator, în termenul de valabilitate;
e)
certificatul de cazier judiciar, în original, în termenul de valabilitate;
f)
declaratie pe propria răspundere din care să rezulte că
solicitantul îndeplineste conditiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c)
si d) si că nu detine o functie ori nu exercită o activitate în
cadrul unei scoli de conducători auto.
(2)
Documentele prevăzute la alin. (1) se verifică de Serviciul regim
permise de conducere si examinări din cadrul D.R.PC.Î.V, care tine
evidenta acestora.
(3)
Data planificării pentru participarea la curs se comunică serviciilor
publice comunitare regim permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor de
unde provin solicitantii care au depus cereri pentru înscriere.
Art. 7. - (1) Cursul cuprinde pregătirea teoretică si pregătirea
practică.
(2)
Cursul pentru categoria B are durata de 60 de ore, pentru fiecare tip de
pregătire alocându-se câte 30 de ore.
(3)
Cursul pentru fiecare dintre celelalte categorii are durata de 20 de ore,
pentru fiecare tip de pregătire alocându-se câte 10 ore.
Art. 8. - (1) Cursul este structurat astfel încât să asigure personalului
care urmează a fi atestat competenta profesională necesară
pentru evaluarea corespunzătoare a performantelor unei persoane ce sustine
examenul practic pentru obtinerea permisului de conducere. Competentele
necesare exercitării activitătii de examinator sunt prevăzute în
anexa nr. 1.
(2)
Cursul se organizează pe grupe de categorii de vehicule, astfel:
a)
pentru categoriile AM, A1, A2 si A;
b)
pentru categoriile B si Tr;
c)
pentru categoriile C1, C, D1, D, Tb;
d)
pentru categoria BE, C1E, CE, D1E, DE;
e)
pentru categoria Tv.
(3)
Absolvirea cursului permite solicitarea obtinerii atestatului după cum
urmează:
a)
cursul absolvit pentru una din categoriile AM, A1.A2 si A- atestat pentru toate
aceste categorii;
b)
cursul absolvit pentru categoria B - atestat pentru categoria B si Tr;
c)
cursul absolvit pentru una din categoriile C1, C, D1 si D - atestat pentru
toate aceste categorii;
d)
cursul absolvit pentru categoria D sau Tb - atestat pentru toate aceste
categorii;
e)
cursul absolvit pentru una din categoriile BE, C1E, CE, D1E si DE - atestat
pentru toate aceste categorii.
(4)
Organizarea, structura si desfăsurarea cursului se stabilesc prin
dispozitie a directorului D.R.P.C.Î.V.
CAPITOLUL IV
Examinarea pentru obtinerea atestatului de examinator
Art. 9. - (1) Examenul pentru obtinerea atestatului de examinator se
organizează de D.R.P.C.Î.V., la sediul său.
(2)
Planificarea la examen se comunică de către D.R.P.C.Î.V. serviciilor
publice comunitare regim permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor
până la data de 30 septembrie a anului în curs pentru anul următor.
Art. 10. - (1) Examinarea se realizează de o comisie de examen
constituită la nivelul D.R.P.C.Î.V.
(2)
Comisia de examen prevăzută la alin. (1) este compusă din cel
putin 3 membri, desemnati prin dispozitie a directorului D.R.P.C.Î.V.
Art. 11. - La examen, absolventul cursului organizat în conditiile cap. III se
prezintă cu actul de identitate si cu permisul de conducere, ambele în
original.
Art. 12. - (1) Examenul pentru obtinerea atestatului de examinator constă în
următoarele probe:
a)
probă scrisă, eliminatorie, care are drept scop verificarea
cunostintelor teoretice acumulate, constând într-un test de tip grilă cu
50 de întrebări, a cărei durată este de 60 de minute.
Această probă poate fi sustinută si în sistem informatic;
b)
probă practică, desfăsurată în trafic, cu o durată de
45 de minute, destinată evaluării cunostintelor, aptitudinilor si
competentelor pe care examinatorul trebuie să le aibă pentru a
asigura evaluarea corespunzătoare a unei persoane care sustine examenul
practic pentru obtinerea permisului de conducere.
(2)
Examenul se consideră promovat atunci când candidatul răspunde corect
la cel putin 35 de întrebări din testul de tip grilă si obtine
calificativul “Admis” la proba practică.
(3)
Persoana declarată “Respins” la primul examen are dreptul să
sustină un nou examen în termen de 30 de zile calendaristice de la data
sustinerii primului examen.
(4)
Persoana declarată “Respins” la examenul sustinut potrivit alin. (3) poate
sustine un alt examen numai după absolvirea unui nou curs în conditiile
cap. III.
Art. 13. - Situatia rezultatelor obtinute de participantii la examenul pentru
obtinerea atestatului de examinator, semnată de toti membrii comisiei de
examinare, se afisează la sediul D.R.P.C.Î.V. si se comunică, în
scris, serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si
înmatriculare a vehiculelor din care provin candidatii.
Art. 14. - (1) Atestatul de examinator se eliberează de către
D.R.P.C.Î.V. persoanei care a promovat examenul prevăzut la art. 12, în
termen de 15 zile de la data promovării acestuia.
(2) Atestatul
de examinator este valabil 5 ani de la data eliberării.
(3)
Modelul atestatului de examinator este prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 15. - Atestatul de examinator conferă dreptul de a examina persoane care
sustin examenul practic pentru obtinerea permisului de conducere, după cum
urmează:
a)
atestatul de examinator categoria A- pentru examinarea candidatilor la
categoriile AM, A1 si A2;
b)
atestatul de examinator categoriile B si BE - pentru examinarea candidatilor la
categoriile Tr si B1;
c)
atestatul de examinator categoria C - pentru examinarea candidatilor la
categoria C1;
d)
atestatul de examinator categoria D - pentru examinarea candidatilor la
categoriile D1 si Tb;
e)
atestatul de examinator categoria CE - pentru examinarea candidatilor la categoria
C1E;
f)
atestatul de examinator categoria DE - pentru examinarea candidatilor la
categoria D1E;
g)
atestatul de examinator pentru una sau mai multe din categoriile A, A1, A2, B,
BE, C, CE, D si DE - pentru examinarea candidatilor la categoria AM.
Art. 16. - Procedura de examinare, modalitatea de evaluare a probei scrise si
practice, obiectivele care stau la baza evaluării si componenta comisiei
de examinare se aprobă prin dispozitie a directoruluiD.R.P.C.Î.V.
CAPITOLUL V
Art. 17. - Retragerea atestatului de examinator se dispune de directorul
D.R.P.C.Î.V, la propunerea motivată a sefului Serviciului regim permise de
conducere si examinări din cadrul D.R.P.C.Î.V. sau a sefului serviciului
public comunitar regim permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor în
cadrul căruia îsi desfăsoară activitatea examinatorul vizat, în
următoarele cazuri:
a) când
examinatorul nu mai este apt din punct de vedere medical sau psihologic pentru
desfăsurarea activitătii, situatie dovedită prin documente;
b) de
la data obtinerii calificativului “Respins” la evaluarea anuală
prevăzută la art. 20 si până la data obtinerii calificativului
“Admis” în urma reevaluării;
c) pe
perioada suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule
pe drumurile publice, în conditiile legii;
d) pe
perioada cercetării prealabile pentru săvârsirea unor abateri
disciplinare în legătură cu activitatea de examinator.
Art. 18. - Revocarea atestatului de examinator se dispune de directorul
D.R.P.C.Î.V, la propunerea motivată a sefului Serviciului regim permise de
conducere si examinări din cadrul D.R.P.C.Î.V. sau a sefului serviciului
public comunitar regim permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor în
cadrul căruia îsi desfăsoară activitatea examinatorul vizat, în
următoarele cazuri:
a)
examinatorul nu mai îndeplineste conditia prevăzută la art. 4 alin.
(1) lit. f);
b)
examinatorul a fost declarat “Respins” la reevaluarea prevăzută la
art. 20 alin. (5);
c)
examinatorul a fost sanctionat pentru o abatere disciplinară constând în
neîndeplinirea ori îndeplinirea defectuoasă a îndatoririlor de serviciu;
d) la
încetarea raporturilor de serviciu.
CAPITOLUL VI
Asigurarea calitătii activitătii si formarea continuă a
examinatorului
Art. 19. - Activitatea examinatorilor este îndrumată, monitorizată si
controlată de D.R.P.C.Î.V.
Art. 20. - (1) Fiecare examinator este evaluat anual privind modul de îndeplinire a
atributiilor de serviciu.
(2)
Evaluarea anuală se efectuează la locul de muncă al
examinatorului de ofiteri specialisti din cadrul D.R.P.C.Î.V. anume desemnati
de directorul acestei institutii. Directorul D.R.P.C.Î.V. Îl poate împuternici
si pe seful serviciului public comunitar regim permise de conducere si
înmatriculare a vehiculelor pentru efectuarea evaluării anuale.
(3)
Evaluarea anuală constă în sustinerea unui test scris si a unei probe
practice pentru verificarea competentelor necesare exercitării
activitătii de examinator.
(4)
Rezultatele evaluării anuale si atestatele examinatorilor declarati
“Respins” vor fi înaintate Serviciului regim permise de conducere si
examinări din D.R.P.C.Î.V. În termen de 5 zile de la efectuarea
evaluării.
(5) Examinatorii declarati “Respins” au dreptul la o reevaluare în
termen de 30 de zile calendaristice de la data efectuării evaluării,
la sediul D.R.P.C.Î.V.
(6)
Examinatorii declarati “Respins” la reevaluare pot sustine examenul pentru
obtinerea unui nou atestat numai după absolvirea unui curs în conditiile
cap. III.
Art. 21. - Fiecare examinator este supus unei verificări pe parcursul
desfăsurării examenelor de conducere în traseu la proba
practică, o dată la fiecare 5 ani, pentru o perioadă minimă
cumulată de cel putin o jumătate de zi, monitorizându-se activitatea
acestuia pe parcursul mai multor examene la proba practică.
Art. 22. - (1) Fiecare examinator, indiferent de numărul de categorii de
vehicule pentru care este atestat, trebuie să se supună unui proces
de formare continuă minimă:
a)
efectuat în mod regulat, pentru fiecare perioadă de 2 ani, pe parcursul a
4 zile, pentru:
(i)
a-si mentine si actualiza cunostintele si aptitudinile necesare în vederea
efectuării examinării;
(ii) a
dezvolta noi competente care au devenit esentiale pentru exercitarea
activitătii sale;
(iii) a
asigura desfăsurarea examenelor în mod corect si uniform;
b)
efectuat pentru fiecare perioadă de 5 ani, pe parcursul a cel putin 5
zile, pentru a-si mentine si dezvolta aptitudinile practice pentru conducerea
vehiculului.
(2)
Formarea continuă prevăzută la alin. (1) se poate realiza în mod
individual sau în grup, prin intermediul uneia din următoarele
modalităti:
a) în
cadrul unei sedinte de informare; sau
b) în
cadrul unei sesiuni de pregătire într-o sală de curs; sau
c)
învătarea în mod traditional sau pe suport electronic.
Art.
23. - (1) Examinatorul care nu a desfăsurat activitate
de examinare pentru o anumită categorie pe parcursul unei perioade de cel
putin 2 ani poate relua examinarea la acea categorie numai după absolvirea
unui examen.
(2)
Procedura de desfăsurare a examenului prevăzut la alin. (1) se
stabileste prin dispozitie a directorului D.R.P.C.Î.V.
CAPITOLUL VII
Dispozitii finale
Art. 24. - Prezentul ordin se aplică de la data de 19 ianuarie 2013, cu
exceptia dispozitiilor cap. VI privind asigurarea calitătii activitătii
si formarea continuă a examinatorului, care se aplică de la data
intrării în vigoare a prezentului ordin.
Art. 25. - Atestatele eliberate până la data de 19 ianuarie 2013 rămân
valabile după această dată în conditiile prezentului ordin.
Art. 26. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 27. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Prezentul
ordin transpune prevederile anexei IV la Directiva 2006/126/CE a
Parlamentului European si a Consiliului din 20 decembrie 2006 privind permisele
de conducere (reformată), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene nr. L 403 din 30 decembrie 2006.
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mihai Capră,
secretar de stat
Bucuresti, 21 noiembrie 2011.
Nr. 260.
1.
Notiuni referitoare la cunoasterea si întelegerea conducerii vehiculului si la
evaluarea acesteia:
a)
teoria comportamentului în timpul conducerii vehiculului;
b) perceperea
pericolelor si prevenirea accidentelor de circulatie;
c)
programul pe care se bazează normele aplicabile examenului de conducere;
d)
conditiile de desfăsurare a probei practice la examenul de conducere;
e)
legislatia rutieră aplicabilă, respectiv legislatia natională si
cea europeană în vigoare si orientările sale de interpretare;
f)
teoria si tehnicile de evaluare;
g)
conducerea preventivă.
2.
Competente privind evaluarea abilitatilor si comportamentului candidatilor care
sustin proba practică a examenului pentru obtinerea permisului de
conducere:
a)
capacitatea de a observa cu precizie, de a monitoriza si de a face o evaluare
generală a performantelor candidatului care sustine proba practică a
examenului pentru obtinerea permisului de conducere, în special:
(i)
recunoasterea corectă si globală a situatiilor periculoase;
(ii)
determinarea cu precizie a cauzelor si efectelor probabile în astfel de
situatii;
(iii)
realizarea competentelor si recunoasterea erorilor;
(iv)
uniformitatea si coerenta în evaluare;
b)
asimilarea rapidă a informatiilor si extragerea elementelor esentiale;
c)
anticiparea, identificarea posibilelor probleme si realizarea strategiilor
pentru rezolvarea acestora;
d)
furnizarea în timp util si constructiv a reactiilor de răspuns.
3.
Aptitudini personale de conducere a vehiculului pentru care se solicită
atestarea: persoana care solicită atestarea ca examinator ce urmează
să asigure desfăsurarea unei probe practice a examenului de conducere
pentru o anumită categorie trebuie să aibă capacitatea de a
conduce tipul de vehicul vizat la un nivel ridicat constant.
4.
Calitatea serviciului:
a)
stabilirea si comunicarea cerintelor necesare în ceea ce priveste candidatul în
timpul probei practice a examenului pentru obtinerea permisului de conducere;
b) comunicarea în mod clar a cerintelor si manevrelor care trebuie
executate de candidati la proba practică a examenului pentru obtinerea
permisului de conducere, utilizând un limbaj cu un continut, stil si termeni
adaptate publicului vizat si contextului;
c)
informarea clară a persoanelor vizate cu privire la rezultatele
examenului;
d)
tratarea cu respect si nediscriminatorie a candidatilor.
5.
Cunoasterea unor aspecte tehnice si fizice ale vehiculelor:
a)
mecanismul de directie, anvelopele, instalatia de frânare si instalatia de
iluminare-semnalizare, în special pentru motociclete si vehicule grele;
b)
siguranta încărcăturii;
c)
dinamica vehiculului, cum ar fi viteza, frecarea, energia.
6.
Conducerea cu economie de carburant si cu grijă pentru mediul
înconjurător.
ANEXA
Nr. 2*)
*) Anexa nr. 2 este
reprodusă în facsimil.
MINISTERUL
ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
privind conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei unor
ofiteri si functionari publici cu statut special, cu grade profesionale
echivalente cu gradele de ofiteri
Având
în vedere prevederile art. 1 si art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 573/2004
privind Semnul onorific Arc Serviciul Patriei pentru ofiteri si
functionari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu
gradele de ofiteri, cu modificările ulterioare,
în
temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 30/2007
privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările
si completările ulterioare,
ministrul
administratiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 15 ani de activitate si rezultate meritorii în
îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională ofiterilor si
functionarilor publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu
gradele de ofiteri, prevăzuti în anexa nr. 1.
Art. 2. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 20 de ani de activitate si rezultate meritorii în
îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională ofiterilor si
functionarilor publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu
gradele de ofiteri, prevăzuti în anexa nr. 2.
Art. 3. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 25 de ani de activitate si rezultate meritorii în
îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională ofiterilor si
functionarilor publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu
gradele de ofiteri prevăzuti în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Bucuresti,
29 noiembrie 2011.
Nr. 269.
*) Anexele nr. 1-3 contin
informatii clasificate si urmează regimul Legii nr. 182/2002 privind
protectia informatiilor clasificate, cu modificările si completările
ulterioare.
MINISTERUL
ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
privind conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei unor
maistri militari, subofiteri si functionari publici cu statut special, cu grade
profesionale echivalente cu gradele de maistri militari si subofiteri
Având
în vedere prevederile art. 1 si art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 574/2004
privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru maistri militari,
subofiteri si pentru functionari publici cu statut special, cu grade
profesionale echivalente cu gradele de maistri militari si subofiteri, cu
modificările ulterioare,
în
temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 30/2007
privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările
si completările ulterioare,
ministrul
administratiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 15 ani de activitate si rezultate meritorii în
îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională maistrilor
militari, subofiterilor si functionarilor publici cu statut special, cu grade
profesionale echivalente cu gradele de maistri militari si subofiteri,
prevăzuti în anexa nr. 1.
Art. 2. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 20 de ani de activitate si rezultate meritorii în
îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională maistrilor
militari, subofiterilor si functionarilor publici cu statut special, cu grade
profesionale echivalente cu gradele de maistri militari si subofiteri,
prevăzuti în anexa nr. 2.
Art. 3. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 25 ani de activitate si rezultate meritorii în
îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională maistrilor
militari, subofiterilor si functionarilor publici cu statut special, cu grade
profesionale echivalente cu gradele de maistri militari si subofiteri,
prevăzuti în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Bucuresti,
29 noiembrie 2011.
Nr. 270.
*) Anexele nr. 1-3 contin
informatii clasificate si urmează regimul Legii nr. 182/2002 privind
protectia informatiilor clasificate, cu modificările si completările
ulterioare.
SERVICIUL ROMÂN DE
INFORMATII
pentru conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei unor
ofiteri
În temeiul art. 32 din Legea nr. 80/1995
privind statutul cadrelor militare, cu modificările si completările
ulterioare, si al art. 4 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 573/2004 privind
Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru ofiteri si functionari
publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de
ofiteri, cu modificările ulterioare,
în baza
prevederilor art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea si
functionarea Serviciului Român de Informatii, cu modificările si
completările ulterioare,
directorul Serviciului Român de Informatii emite
următorul ordin:
Art. 1. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 15 ani de activitate în domeniile
apărării, ordinii publice si sigurantei nationale, pentru rezultate
meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională,
ofiterilor prevăzuti în anexa nr. 1.
Art. 2. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 20 de ani de activitate în domeniile
apărării, ordinii publice si sigurantei nationale, pentru rezultate
meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională,
ofiterilor prevăzuti în anexa nr. 2.
Art. 3. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 25 de ani de activitate în domeniile
apărării, ordinii publice si sigurantei nationale, pentru rezultate
meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională,
ofiterilor prevăzuti în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Directorul Serviciului Român de Informatii,
George-Cristian Maior
Bucuresti,
11 noiembrie 2011.
Nr. 420.
*) Anexele nr. 1 -3
contin informatii clasificate si urmează regimul Legii nr. 182/2002
privind protectia informatiilor clasificate, cu modificările si
completările ulterioare.
SERVICIUL ROMÂN DE
INFORMATII
pentru conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei unor
maistri militari si subofiteri
În temeiul art. 32 din Legea nr. 80/1995
privind statutul cadrelor militare, cu modificările si completările
ulterioare, si al art. 4 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 574/2004 privind
Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru maistri militari, subofiteri
si pentru functionari publici cu statut special, cu grade profesionale
echivalente cu gradele de maistri militari si subofiteri, cu modificările
ulterioare,
în baza
prevederilor art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea si
functionarea Serviciului Român de Informatii, cu modificările si
completările ulterioare,
directorul
Serviciului Român de Informatii emite următorul ordin:
Art. 1. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 15 ani de activitate în domeniile
apărării, ordinii publice si sigurantei nationale, pentru rezultate
meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională,
maistrilor militari si subofiterilor prevăzuti în anexa nr. 1.
Art. 2. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În Serviciul
Patriei pentru 20 de ani de activitate în domeniile apărării,
ordinii publice si sigurantei nationale, pentru rezultate meritorii în
îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională, maistrilor
militari si subofiterilor prevăzuti în anexa nr. 2.
Art. 3. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 25 de ani de activitate în domeniile
apărării, ordinii publice si sigurantei nationale, pentru rezultate
meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea profesională,
maistrilor militari si subofiterilor prevăzuti în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Directorul Serviciului Român de Informatii,
George-Cristian Maior
Bucuresti,
11 noiembrie 2011.
Nr. 421.
*) Anexele nr. 1-3 contin
informatii clasificate si urmează regimul Legii nr. 182/2002 privind
protectia informatiilor clasificate, cu modificările si completările
ulterioare.
SERVICIUL DE
TELECOMUNICATII SPECIALE
pentru conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei unor
ofiteri
În
conformitate cu prevederile art. 1 si art. 4 alin. (1) lit. g) din Legea nr.
573/2004 privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru ofiteri si
functionari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu
gradele de ofiteri, cu modificările ulterioare, ale art. 32 alin. (2) din
Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările si
completările ulterioare, si ale art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind
organizarea si functionarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale, cu
modificările si completările ulterioare,
directorul
Serviciului de Telecomunicatii Speciale emite
următorul ordin:
Art. 1. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 15 ani de activitate si rezultate meritorii
ofiterilor prevăzuti în anexa nr. 1.
Art. 2. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 20 de ani de activitate si rezultate meritorii
ofiterilor prevăzuti în anexa nr. 2.
Art. 3. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 25 de ani de activitate si rezultate meritorii
ofiterilor prevăzuti în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale,
Marcel Opris
Bucuresti,
18 noiembrie 2011.
Nr. 441.
*) Anexele nr. 1-3 contin
informatii clasificate si urmează regimul Legii nr. 182/2002 privind
protectia informatiilor clasificate, cu modificările si completările
ulterioare.
SERVICIUL DE
TELECOMUNICATII SPECIALE
pentru conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei unor
maistri militari si subofiteri
În
conformitate cu prevederile art. 1 si art. 4 alin. (1) lit. g) din Legea nr.
574/2004 privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru maistri
militari, subofiteri si pentru functionari publici cu statut special, cu grade
profesionale echivalente cu gradele de maistri militari si subofiteri, cu modificările
ulterioare, ale art. 32 alin. 2 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor
militare, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 10
din Legea nr. 92/1996 privind organizarea si functionarea Serviciului de
Telecomunicatii Speciale, cu modificările si completările ulterioare,
directorul
Serviciului de Telecomunicatii Speciale emite
următorul ordin:
Art. 1. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 15 ani de activitate si rezultate meritorii
maistrilor militari si subofiterilor prevăzuti în anexa nr. 1.
Art. 2. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 20 de ani de activitate si rezultate meritorii
maistrilor militari si subofiterilor prevăzuti în anexa nr. 2.
Art. 3. - La data de 1 decembrie 2011 se conferă Semnul onorific În
Serviciul Patriei pentru 25 de ani de activitate si rezultate meritorii
maistrilor militari si subofiterilor prevăzuti în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Directorul berviciului de lelecomunicatii bpeciale,
Marcel Opris
Bucuresti,
18 noiembrie 2011.
Nr. 442.
*) Anexele nr. 1-3 contin
informatii clasificate si urmează regimul Legii nr. 182/2002 privind
protectia informatiilor clasificate, cu modificările si completările
ulterioare.
MINISTERUL
ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
AGENTIA NATIONALĂ DE CADASTRU SI
PUBLICITATE IMOBILIARA
privind aprobarea Protocolului-cadru de colaborare între Agentia
Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară si unitătile
administrativ-teritoriale pentru realizarea înregistrării sistematice a
imobilelor în cadastru si în cartea funciară
Având
în vedere prevederile art. 3 alin. (8) si ale art. 8 alin. (16) din Legea
cadastrului si a publicitătii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
în
temeiul prevederilor art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
1.210/2004 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Cadastru
si Publicitate Imobiliară, republicată, cu modificările
ulterioare,
directorul
general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Protocolul-cadru de colaborare între Agentia
Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară si unitătile
administrativ-teritoriale pentru realizarea înregistrării sistematice a
imobilelor în cadastru si în cartea funciară, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate
Imobiliară,
Mihai Busuioc
Bucuresti,
11 noiembrie 2011.
Nr.1.184.
ANEXĂ
AGENTIA NATIONALĂ DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARĂ Nr.................../............................. |
................................................................ (unitatea administrativ-teritorială) Nr.................../............................. |
între Agentia Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară si...............................................................
(unitatea administrativ-teritorială)
Părtile:
Agentia
Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară (A.N.C.P.I.), cu
sediul în municipiul Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 202 A, sectorul 6,
reprezentată de domnul ................................, în calitate de
director general,
si
.....................................................
(unitatea administrativ-teritorială), cu sediul în..................., reprezentată
prin........................., în calitate de .......................,
având
în vedere:
-
avizul pentru conformitate al A.N.C.PI. nr..............privind specificatiile
tehnice continute în documentatiile de atribuire a contractului, emis potrivit
dispozitiilor art. 8 alin. (17) din Legea cadastrului si a publicitătii
imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările si
completările ulterioare;
-
contractul nr................din data de..............., încheiat
între............................................ (unitatea
administrativ-teritorială)
si................................, având ca obiect înregistrarea
sistematică în cadastru si cartea funciară a imobilelor de pe
teritoriul .................................................... (unitatea
administrativ-teritorială);
-
acordul Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliară
...................cu privire la încheierea protocolului, exprimat prin Adresa
nr.............................din data de...................................,
convin să încheie prezentul protocol de colaborare.
Art. 1.
- Protocolul de colaborare stabileste modul de realizare
a schimbului de date si informatii, în scopul determinării
prin
măsurători a limitelor imobilelor, identificarea detinătorilor
acestora si înscrierea în cadastru si cartea funciară, în conformitate cu
reglementările în vigoare în domeniul cadastrului si al publicitătii
imobiliare.
Art. 2. - (1) Datele, informatiile si documentele ce pot fi puse la dispozitia
unitătii administrativ-teritoriale de către oficiul teritorial de
cadastru si publicitate imobiliară (oficiul teritorial), în format
analogic sau digital, după caz, în vederea executării lucrării
de înregistrare sistematică a imobilelor în cadastru si în cartea
funciară, sunt:
-
ortofotoplanul corespunzător unitătii administrativ-teritoriale;
-
documentatiile de amplasament si de delimitare a imobilului;
-
planurile cadastrale/topografice;
-
planurile parcelare, avizate de comisia locală, existente în arhiva
oficiului teritorial;
- date
referitoare la reteaua natională geodezică (planimetrie, altimetrie);
- baza
de date a titlurilor de proprietate;
-
documentatiile executate conform Hotărârii Guvernului nr. 834/1991 privind
stabilirea si evaluarea unor terenuri detinute de societătile comerciale
cu capital de stat, cu modificările si completările ulterioare, si
avizate tehnic;
-
planul urbanistic general, planul urbanistic zonal, avizate de oficiul
teritorial;
- baza
de date a registrelor de transcriptiuni-inscriptiuni;
- copii
ale cărtilor funciare;
-
limitele unitătii administrativ-teritoriale si ale intravilanelor
componente;
- alte
documentatii (hărti de carte funciară, cadastru imobiliar-edilitar,
sisteme informationale specifice etc), în măsura în care sunt necesare
realizării proiectului.
(2) Datele
si informatiile necesare atingerii obiectivelor proiectului se pun la
dispozitia unitătii administrativ-teritoriale de către oficiul
teritorial, în urma solicitării acesteia în scris, în baza unui
proces-verbal de predare-primire, în termen de maximum 20 de zile
lucrătoare, conform unei programări stabilite de oficiul teritorial.
(3)
Unitatea administrativ-teritorială poate împuternici executantul
lucrării să efectueze demersurile necesare în vederea preluării
datelor si informatiilor la începutul proiectului, depunerii documentelor
tehnice ale cadastrului pentru efectuarea receptiei si restituirii datelor
preluate la terminarea lucrărilor sau la încetarea valabilitătii
protocolului.
(4) Informatiile în format
analogic pot fi scanate la sediul oficiului teritorial sau vor
putea fi fotocopiate. În acest sens, în măsura în care este disponibil,
oficiul teritorial va pune la dispozitie un spatiu de lucru în care unitatea
administrativ-teritorială va putea instala scanere, copiatoare etc.
(5)
Datele despre imobilele înregistrate în sistemul integrat de cadastru si carte
funciară se pun la dispozitie de către oficiul teritorial.
Art. 3. - (1) Costurile materialelor necesare realizării copiilor pe suport
magnetic sau analogic se vor suporta de unitatea administrativ-teritorială.
(2) La
întocmirea programării privind preluarea informatiilor de la oficiul
teritorial se va avea în vedere evitarea îngreunării
desfăsurării activitătilor curente. În acest sens se vor corela
programările de preluare a datelor si informatiilor de la oficiul
teritorial cu cele de receptie. Datele se pun la dispozitie în mod etapizat, pe
sectoare cadastrale, pe măsura receptiei acestora.
Art. 4. - Continutul si forma documentelor tehnice ale cadastrului care sunt
receptionate de către oficiul teritorial în baza prezentului protocol de
colaborare sunt stabilite prin specificatiile tehnice din documentatia de
atribuire, cu avizul A.N.C.P.I., în conditiile art. 8 alin. (17) din Legea nr.
7/1996, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 5. - Informatiile puse la dispozitia unitătii administrativ-teritoriale
de către oficiul teritorial în baza prezentului protocol de colaborare nu
vor fi utilizate decât pentru realizarea scopului în care au fost furnizate, nu
pot fi comercializate si se restituie la terminarea lucrărilor sau la
încetarea valabilitătii protocolului de colaborare, pe bază de
proces-verbal. Datele si informatiile puse la dispozitie în baza prezentului
protocol de colaborare se utilizează cu respectarea prevederilor Legii nr.
677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu
caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 6. - Prezentul protocol de colaborare este valabil pe o perioadă de un
an si poate fi prelungit cu acordul părtilor. Intentia privind prelungirea
valabilitătii protocolului de colaborare se notifică celeilalte
părti cu 30 de zile înainte de data expirării acestuia.
Art. 7. - Prezentul protocol de colaborare s-a încheiat în 2 (două) exemplare
originale, câte unul pentru fiecare parte si intră în vigoare la data
semnării sale. O copie a prezentului protocol de colaborare va fi
comunicată Oficiului de Cadastru si
Publicitate
Imobiliară ......................................., în vederea punerii
sale în aplicare.
Agentia Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară ......................................................... director general Oficiul de Cadastru si Publicitate
Imobiliară............................. ............................................................................................ director |
............................................................................................ (unitatea administrativ-teritorială) ............................................................................................ (numele, prenumele si functia) |
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont
si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii decembrie 2011
În temeiul:
- art.
10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si
functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificările si
completările ulterioare;
-
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria
publică, aprobată cu modificări si completări prin Legea
nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, al Normelor metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/2007
privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.470/2007, cu modificările si completările ulterioare;
-
Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise în formă
dematerializată, aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor
nr. 2.509/2008, al Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 11/2005
privind piata primară a titlurilor de stat administrată de Banca
Natională a României si al Regulamentului Băncii Nationale a României
nr. 12/2005 privind piata secundară a titlurilor de stat administrată
de Banca Natională a României si al Conventiei nr. 184.575/13/2005, încheiată
între Ministerul Finantelor Publice si Banca Natională a României,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - În vederea finantării deficitului bugetului de stat si
refinantării datoriei publice în luna decembrie 2011 se aprobă prospectele
de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor
de stat de tip benchmark, în valoare nominală totală de 4.500
milioane lei, prevăzute în anexele nr. 1 si 2, care fac parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia generală de trezorerie si datorie publică va duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
p. Ministrul finantelor publice,
Bogdan Alexandru Drăgoi,
secretar de stat
Bucuresti,
25 noiembrie 2011.
Nr. 2.448.
ANEXA
Nr. 1
PROSPECT DE EMISIUNE
al certificatelor de trezorerie cu discont lansate în luna decembrie 2011
Art. 1. - În vederea finantării deficitului bugetului de stat si
refinantării datoriei publice în luna decembrie 2011, Ministerul
Finantelor Publice anuntă lansarea de emisiuni de certificate de
trezorerie cu discont, astfel:
Cod ISIN |
Data licitatiei |
Data emisiunii |
Data scadentei |
Nr. de zile |
Valoarea emisiunii - lei - |
RO1112CTN100 |
5.12.2011 |
7.12.2011 |
6.07.2012 |
212 |
1.000.000.000 |
R01112CTN118 |
12.12.2011 |
14.12.2011 |
12.11.2012 |
334 |
1.200.000.000 |
R01112CTN126 |
19.12.2011 |
21.12.2011 |
19.12.2012 |
364 |
1.300.000.000 |
Art. 2. - Valoarea nominală individuală a unui certificat de trezorerie
cu discont este de 10.000 lei.
Art. 3. - Metoda de vânzare este licitatia si va avea loc la data mentionată
în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va face după metoda cu pret
multiplu.
Art. 4. - Certificatele de trezorerie cu discont pot fi cumpărate de
către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât
si în contul clientilor persoane fizice si juridice.
Art. 5. - (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive si necompetitive.
(2) în cadrul ofertei de
cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 7 la
Normele Băncii Nationale a României nr. 13/2005 în aplicarea
Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 11/2005 privind piata
primară a titlurilor de stat administrată de Banca Natională a
României, cu modificările si completările ulterioare.
(3)
Numărul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este
restrictionat.
(4)
Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si
juridice, cu exceptia institutiilor de credit, asa cum sunt acestea definite în
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de
credit si adecvarea capitalului, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările si
completările ulterioare, în calitate de clienti ai dealerilor primari.
(5) în cadrul ofertei de
cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 5
la Normele Băncii Nationale a României nr. 13/2005 în aplicarea
Regulamentului nr. 11/2005 privind piata primară a titlurilor de stat
administrată de Banca Natională a României, cu modificările si
completările ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive
într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se
va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat
ofertele competitive.
(6)
Fiecare transă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive
va fi de minimum 10.000 lei.
Art. 6. - Pretul si randamentul se vor determina utilizând următoarele
formule:
P = 1 – [d x r / 360 ]
Y = r/p,
în
care:
P - pretul titlului cu discont, exprimat cu 4 zecimale;
d- numărul de zile până la scadentă;
r- rata discontului, exprimată cu două zecimale;
Y- randamentul, exprimat cu două zecimale.
Art. 7. - Ofertele de cumpărare se transmit la Banca Natională a
României, care actionează în calitate de administrator al pietei primare
si secundare a titlurilor de stat si al sistemului de înregistrare/depozitare,
în ziua licitatiei, până la ora 12,00.
Art. 8. - Rezultatul licitatiei se va stabili în aceeasi zi la sediul Băncii
Nationale a României de către comisia de licitatie constituită în
acest scop si va fi dat publicitătii.
Art. 9. - Evenimentele de plată aferente certificatelor de trezorerie cu
discont se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de
înregistrare si decontare a operatiunilor cu titluri de stat - SaFIR.
Art. 10. - Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plătile
aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi
nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare,
fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se
regăsesc în această situatie rămân în proprietatea
detinătorului înregistrat si nu pot fi tranzactionate.
Art. 11. - Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este
reglementat de legislatia în vigoare.
ANEXA
Nr. 2
PROSPECT DE EMISIUNE
al obligatiunilor de stat de tip benchmark lansate în luna decembrie 2011
Art. 1. - În vederea finantării deficitului bugetului de stat si
refinantării datoriei publice în luna decembrie 2011, Ministerul Finantelor
Publice anuntă redeschiderea emisiunilor de obligatiuni de stat de tip
benchmark cu scadentă la 2 si 10 ani, cu următoarele caracteristici:
Cod ISIN*) |
Data licitatiei |
Data emisiunii |
Data scadentei |
Maturitate Nr. de ani |
Rata cuponului - % - |
Dobânda acumulată - lei/titlu - |
Valoarea nominală totală - lei - |
RO1113DBN047 |
8.12.2011 |
12.12.2011 |
19.10.2013 |
2 |
6,00 |
88,52 |
700.000.000 |
RO1121DBN032 |
22.12.2011 |
27.12.2011 |
11.06.2021 |
10 |
5,95 |
323,51 |
300.000.000 |
Art. 2. -Valoarea nominală totală a emisiunii de obligatiuni de stat de
tip benchmark poate fi majorată prin redeschideri ulterioare ale acesteia.
Art. 3. - Valoarea nominală individuală a unei obligatiuni de stat de
tip benchmark este de 10.000 lei.
Art. 4. - Dobânda (cuponul) pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu
scadentă la 2 ani se plăteste anual la datele specificate în
prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.
2.591/2011 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu
discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii octombrie
2011, iar dobânda (cuponul) pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu
scadentă la 10 ani se plăteste anual la datele specificate în
prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.
1.924/2011 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu
discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii mai 2011,
fiind determinată conform formulei:
D = VN* r/frecventa anuală a cuponului ( 1),
în
care:
D =
dobânda (cuponul);
V7V =
valoarea nominală;
R - rata cuponului.
Art. 5. - Metoda de vânzare este licitatia si va avea loc la data mentionată
în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua după metoda cu pret
multiplu. Cotatia de pret va fi exprimată sub formă procentuală,
cu 4 zecimale.
Art. 6. - Obligatiunile de stat de tip benchmark pot fi cumpărate de
către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât
si în contul clientilor, persoane fizice si juridice.
Art. 7. - (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive si necompetitive.
(2) În
cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse
în anexa nr. 10 la Normele Băncii Nationale a României nr. 13/2005 în
aplicarea Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 11/2005 privind
piata primară a titlurilor de stat administrată de Banca
Natională a României, cu modificările si completările
ulterioare.
(3)
Numărul cotatiilor de pret nu este restrictionat.
(4)
Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si
juridice, cu exceptia institutiilor de credit, asa cum sunt acestea definite în
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de
credit si adecvarea capitalului, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările si
completările ulterioare, în calitate de clienti ai dealerilor primari.
(5) În
cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele
cuprinse în anexa nr. 9 la Normele Băncii Nationale a României nr. 13/2005
în aplicarea Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 11/2005
privind piata primară a titlurilor de stat administrată de Banca
Natională a României, cu modificările si completările
ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de
25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la
nivelul mediu ponderat al pretului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
(6)
Fiecare transă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive
va fi de minimum 10.000 lei.
Art. 8. - Ofertele de cumpărare se transmit la Banca Natională a
României, care actionează în calitate de administrator al pietei primare
si secundare a titlurilor de stat si al sistemului de înregistrare/depozitare,
în ziua licitatiei, până la ora 12,00.
Art. 9. - Rezultatul licitatiei se va stabili în aceeasi zi la sediul Băncii
Nationale a României de către comisia de licitatie constituită în
acest scop si va fi dat publicitătii.
Art. 10. - Evenimentele de plată aferente obligatiunilor de stat de tip
benchmark se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de
înregistrare si decontare a operatiunilor cu titluri de stat - SaFIR.
Art. 11. - Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plătile
aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi
nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare,
fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se
regăsesc în această situatie rămân în proprietatea
detinătorului înregistrat si nu pot fi tranzactionate.
Art. 12. - Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este
reglementat de legislatia în vigoare.
*) În conformitate cu
prevederile Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 2.231/2008
privind titlurile de stat ce urmează a fi tranzactionate si pe piata
reglementată administrată de Societatea Comercială “Bursa de
Valori Bucuresti” - S.A., aceste serii se tranzactionează simultan pe
piata secundară administrată de Banca Natională a României si pe
piata reglementată administrată de Societatea Comercială “Bursa
de Valori Bucuresti” - S.A.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |