MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXIII - Nr. 800 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Vineri, 11 noiembrie 2011
SUMAR
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
93. - Ordonantă de urgentă pentru modificarea si
completarea Ordonantei Guvernului nr. 63/2001 privind înfiintarea
Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C.
1.092. - Hotărâre pentru aprobarea bugetului de
venituri si cheltuieli rectificat pe anul 2011 al Regiei Autonome Compania
Română de Aviatie “ROMAVIA”
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.788/C. - Ordin al ministrului justitiei privind
aprobarea tarifelor pentru serviciile auxiliare prestate de oficiile
registrului comertului de pe lângă tribunale si de Oficiul National al
Registrului Comertului
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI SI ALE COMISIEI
NATIONALE A VALORILOR MOBILIARE
18/82. - Ordin privind aprobarea Regulamentului Băncii
Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr.
20/11/2011 pentru modificarea si completarea Regulamentului Băncii
Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 14/19/2006
privind tratamentul riscului de credit pentru institutiile de credit si firmele
de investitii potrivit abordării standard
20/85. - Ordin privind aprobarea Regulamentului Băncii
Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr.
22/14/2011 pentru modificarea si completarea Regulamentului Băncii
Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr.
22/27/2006 privind adecvarea capitalului institutiilor de credit si al firmelor
de investitii
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 63/2001 privind
înfiintarea Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C.
Tinând
cont de faptul că activitătile Ministerului Dezvoltării
Regionale si Turismului au aplicabilitate la nivelul întregului teritoriu, iar
urmărirea modului de aplicare a cadrului normativ si de derulare a
programelor/proiectelor din portofoliul ministerului este o activitate de
maximă importantă si necesitate,
în
vederea eficientizării activitătii institutiilor din domeniul
constructiilor, în acord cu prioritătile Guvernului de reformă în
administratia publică,
tinând
cont de conditiile prezente ale economiei, în care întărirea disciplinei
economico-financiare si eliminarea tuturor disfunctionalitătilor si
blocajelor reprezintă un interes national major,
luând
în considerare constrângerile bugetare impuse de efectele crizei economice si
necesitatea implementării unor măsuri unitare la nivelul tuturor
institutiilor, indiferent de subordonarea acestora, prin prezentul act normativ
se are în vedere luarea unor măsuri urgente de reorganizare ce vor conduce
în primul rând la scăderea numărului personalului cu functii de
conducere, dar si la eficientizarea activitătii inspectoratelor regionale
în constructii, care vor functiona cu un aparat de lucru suplu, pe o arie
teritorială de competentă constituită pe limitele teritoriale
ale regiunilor de dezvoltare ale României, stabilite potrivit prevederilor
Legii nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu
modificările si completările ulterioare.
Tinând
seama de faptul că neadoptarea unei măsuri imediate ar conduce la
imposibilitatea organizării corespunzătoare a activitătilor
specifice în teritoriu, precum si la mentinerea unei forme de organizare foarte
încărcate, care si-a dovedit ineficienta în timp, cu costuri destul de
ridicate,
întrucât
neadoptarea de măsuri imediate, prin ordonantă de urgentă, ar
mentine situatia de fapt ce constă în mentinerea unor cheltuieli cu
personalul ridicate si tinând cont de faptul că rationalizarea
cheltuielilor publice si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană si Fondul Monetar International sunt imperios necesare,
în
considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public si
constituie situatii de urgentă si extraordinare a căror reglementare
nu poate fi amânată,
în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Art. I. - Ordonanta Guvernului nr. 63/2001 privind înfiintarea Inspectoratului de
Stat în Constructii - I.S.C, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 536 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 707/2001, cu modificările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. La articolul 1, alineatul (3) se modifică si va avea următorul
cuprins:
“(3)
Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C are în structura sa
organizatorică 7 directii regionale în constructii si Directia
Regională în Constructii Bucuresti - Ilfov, unităti fără
personalitate juridică, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta ordonantă.”
2. După
articolul 9 se introduce o anexă, având cuprinsul prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezenta ordonantă de urgentă.
Art. II. - Posturile de conducere de la nivelul directiilor regionale în constructii
si de la nivelul Directiei Regionale în Constructii Bucuresti - Ilfov se
ocupă prin concurs, organizat în conformitate cu prevederile legale în
vigoare.
Art.
III. - (1) încetarea
contractelor individuale de muncă drept urmare a aplicării
prevederilor art. I
se face cu respectarea termenelor si a procedurilor
prevăzute de legislatia muncii si protectiei sociale în vigoare.
(2) încadrarea personalului în noua
structură organizatorică a Inspectoratului de Stat în Constructii -
I.S.C, în limita posturilor care se aprobă prin hotărâre a
Guvernului, se face prin concurs, în conformitate cu termenele si procedurile
legale în vigoare.
Art. IV.
- În termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonante de urgentă, Guvernul va adopta
hotărârea pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.335/2010
pentru aprobarea atributiilor generale si specifice, a structurii
organizatorice si a numărului maxim de posturi, precum si a normării
parcului auto si a consumului de carburanti ale Inspectoratului de Stat în
Constructii - I.S.C
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Sulfina Barbu
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti,
2 noiembrie 2011.
Nr. 93.
ANEXĂ
(Anexa la Ordonanta
Guvernului nr. 63/2001)
|
Directiile
regionale în constructii |
|
Nr. crt. |
Structura |
Localitatea |
I. |
Directia
Regională în Constructii Nord-Est |
Iasi |
1. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Bacău |
2. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Botosani |
3. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Piatra-Neamt |
4. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Suceava |
5. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Vaslui |
II. |
Directia
Regională în Constructii Sud-Est |
Constanta |
1. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Brăila |
2. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Buzău |
3. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Focsani |
4. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Galati |
5. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Tulcea |
III. |
Directia
Regională în Constructii Sud - Muntenia |
Ploiesti |
1. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Alexandria |
2. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Călărasi |
3. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Giurgiu |
4. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Pitesti |
5. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
SIobozia |
6. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Târgoviste |
IV. |
Directia
Regională în Constructii Sud-Vest - Oltenia |
Craiova |
1. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Drobeta-Turnu Severin |
2. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Râmnicu Vâlcea |
3. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Slatina |
4. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Târgu Jiu |
V. |
Directia
Regională în Constructii Vest |
Timisoara |
1. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Arad |
2. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Hunedoara |
3. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Resita |
VI. |
Directia
Regională în Constructii Nord-Vest |
Cluj-Napoca |
1. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Baia Mare |
2. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Bistrita |
3. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Oradea |
4. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Satu Mare |
5. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Zalău |
VII. |
Directia
Regională în Constructii Centru |
Brasov |
1. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Alba Iulia |
2. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Miercurea-Ciuc |
3. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Sfântu Gheorghe |
4. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Sibiu |
5. |
Compartimentele
control si inspectie pentru calitatea lucrărilor în constructii |
Târgu Mures |
VIII. |
Directia
Regională în Constructii Bucuresti - Ilfov |
Bucuresti |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe anul
2011 al Regiei Autonome Compania Română de Aviatie “ROMAVIA”
În
conformitate cu prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 79/2008
privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 203/2009, cu
modificările si completările ulterioare, si ale Ordonantei Guvernului
nr. 10/2011 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2011 si unele
măsuri financiare,
în temeiul
art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 15 alin. (1)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea
unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă bugetul devenituri si cheltuieli rectificat pe anul
2011 al Regiei Autonome Compania Română de Aviatie “ROMAVIA”, aflată
în coordonarea Ministerului Apărării Nationale, prevăzut în
anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2)
Defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuti în anexă se
aprobă de către Ministerul Apărării Nationale.
Art. 2. - (1) Nivelul cheltuielilor totale aferente veniturilor prevăzute în
bugetul de venituri si cheltuieli rectificat al Regiei Autonome Compania
Română de Aviatie “ROMAVIA” reprezintă limită maximă, care
nu poate fi depăsită decât în cazuri justificate, cu aprobarea Guvernului,
la propunerea Ministerului Apărării Nationale, cu avizul Ministerului
Finantelor Publice si al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
(2) în cazul în care în executie se
înregistrează depăsiri sau nerealizări ale veniturilor totale,
Regia Autonomă Compania Română de Aviatie “ROMAVIA” poate efectua
cheltuieli totale proportional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu
încadrarea în indicatorii de eficientă aprobati.
Art. 3. - (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contraventie si se
sanctionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei.
(2)
Contraventia se constată de către organele de control financiar ale
statului, împuternicite conform legii, iar amenda se aplică persoanelor
vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri.
(3)
Contraventiei prevăzute la alin. (1) i se aplică dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Ministrul muncii, familiei si protectiei
sociale,
Sulfina Barbu
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti,
2 noiembrie 2011.
Nr. 1.092.
*) Anexa este
reprodusă în facsimil.
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI RECTIFICAT PE ANUL 2011
a Regiei Autonome Compania Română de Aviatie “ROMAVIA”
|
|
|
|
- mii lei - |
||
|
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
BVC 2011 Rectificat |
||
0 |
l |
2 |
3 |
4 |
||
I. |
|
|
VENITURI
TOTALE, (rd.2+10+15) |
1 |
44.850,00 |
|
|
1 |
|
Venituri din exploatare,
din care: |
2 |
41.450,00 |
|
|
|
a) |
din produe(ia vânduta |
3 |
5.400,00 |
|
|
|
b) |
din vânzarea
mărfurilor |
4 |
- |
|
|
|
c) |
din subventii pe
activităti potrivit prevederilor H.G. nr. 755/1998 modificată cu
H.G. nr. S 1327/2010, din care: |
5 |
26.000,00 |
|
|
|
|
|
-subventii conform
prevederilor legale în vigoare |
6 |
11.000.00 |
|
|
|
|
-alte cheltuieli,
conform prevederilor legale în vigoare |
7 |
15.000.00 |
|
|
d) |
productia de
imobilizări |
8 |
- |
|
|
|
e) |
alte venituri din
exploatare |
9 |
10.050,00 |
|
|
2 |
|
Venituri financiare,
din care: |
10 |
3.400,00 |
|
|
|
a) |
din imobilizări
financiare |
11 |
- |
|
|
|
b) |
venituri din alte
investitii si împrumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
|
|
|
|
c) |
din dobânzi |
13 |
|
|
|
|
d) |
alte venituri
financiare |
14 |
3.400,00 |
|
|
3 |
|
Venituri extraordinare |
15 |
- |
|
II. |
|
|
CHELTUIELI
TOTALE, (rd.17+48+51) |
16 |
44.850,00 |
|
|
1 |
|
Cheltuieli de
exploatare, din care: |
17 |
38.050,00 |
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
18 |
11.505.00 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli externe
(cu energia si apa) |
19 |
275.00 |
|
|
|
c) |
cheltuieli privind
mărfurile |
20 |
. |
|
|
|
d) |
cheltuieli cu
personalul, din care: |
21 |
6.683,00 |
|
|
|
|
d1 |
cheltuieli cu salariile |
22 |
4.425,00 |
|
|
|
d2 |
cheltuieli cu
asigurările si protectia socială si alte obligatii legale, din
care: |
23 |
1.546.00 |
|
|
|
|
cheltuieli privind
contributia la asigurări sociale |
24 |
1.218.00 |
|
|
|
|
cheltuieli privind
contributia la asigurări pentru somaj |
25 |
32.00 |
|
|
|
|
cheltuieli privind
contributia la asigurări sociale de sănătate |
26 |
274.00 |
|
|
|
|
cheltuieli privind
contributiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii |
27 |
22,00 |
|
|
|
d3 |
alte cheltuieli cu
personalul, din care: |
28 |
712,00 |
|
|
|
|
d3.1) cheltuieli
sociale prevăzute de aii.21 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificările si completările ulterioare, din care: |
29 |
2.00 |
|
|
|
|
- tichete de
cresă, conform Legii nr. 193/2006 cu modificările si completările
ulterioare |
30 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou pentru
cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si
completările ulterioare |
31 |
|
|
|
|
|
d3.2) tichete de
masă (norma hrana cf. HG S 3/2004) |
32 |
710,00 |
|
|
|
|
d.3.3) tichete de
vacantă |
33 |
- |
|
|
e) |
cheltuieli cu
plătile compensatorii conform CCM, aferente disponibilizărilor,
potrivit programelor de disponibilizări |
34 |
863.00 |
|
|
|
f) |
cheltuieli cu
drepturile salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătoresti |
35 |
|
|
|
|
g) |
cheltuieli cu
amortizarea imobilizărilor corporale si necorporale |
36 |
2.900,00 |
|
|
|
h) |
cheltuieli cu
prestatiile externe (cheltuieli cu servicii executate de terti) |
37 |
15.800,00 |
|
|
|
i) |
alte cheltuieli de
exploatare, din care: |
38 |
24,00 |
|
|
|
|
i1) contract de mandat |
39 |
10.00 |
|
|
|
|
i2) cheltuieli de protocol,
din care: |
40 |
- |
|
|
|
|
|
- tichete cadou
potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
41 |
|
|
|
|
i3) cheltuieli de
reclamă si publicitate, din care |
42 |
14,00 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou pentru
cheltuieli de reclamă si publicitate, potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările
si completările ulterioare |
43 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou pentru
campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi,
potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
44 |
|
|
|
|
i4) cheltuieli cu
sponsorizarea |
45 |
- |
|
|
|
|
i5) cheltuieli cu taxa
pt. activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
|
|
|
|
|
i6) cheltuieli cu
redeventa pentru concesionarea bunurilor |
47 |
. |
|
|
2 |
|
Cheltuieli financiare,
din care: |
48 |
6.800,00 |
|
|
|
a) |
cheltuieli privind
dobânzile |
49 |
3.200.00 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli
financiare |
50 |
3.600,00 |
|
|
3 |
|
Cheltuieli
extraordinare |
51 |
- |
|
III. |
|
|
REZULTAT
BRUT, (profit/pierdere) |
52 |
0,00 |
|
IV. |
|
|
IMPOZIT
PE PROFIT |
53 |
- |
|
V. |
|
|
PROFITUL
CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
54 |
|
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
55 |
- |
|
|
2 |
|
Alte rezerve
reprezentând facilităti fiscale prevăzute de lege |
56 |
|
|
|
3 |
|
Acoperirea pierderilor
contabile din anii precedenti |
57 |
- |
|
|
4 |
|
Constituirea surselor
proprii de finantare pentru proiectele cofinantate din împrumuturi externe,
precum si pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de
capital, plătii dobânzilor, comisioanelor si altor costuri aferente
acestor împrumuturi externe |
58 |
|
|
|
5 |
|
Alte repartizări
prevăzute de lege |
59 |
- |
|
|
6 |
|
Profitul contabil
rămas după deducerea sumelor de la rd.55, 56, 57, 58 si 59 |
60 |
|
|
|
7 |
|
Participarea
salariatilor la profit, în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de
nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul
operatorului econom ic în exercitiul financiar de referintă |
61 |
|
|
8 |
|
Minim 50%
vărsăm iote la bugetul de stat sau local în cazul regiilor
autonome, ori dividende în cazul societătilor/companiilor nationale si
societătilor cu capital integral sau majoritar de stat |
62 |
|
|
|
9 |
|
Profitul nerepartizat
pe destinatiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează la alte
rezerve si constituie sursa proprie de finantare |
63 |
|
|
VI. |
|
|
SURSE
DE FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
64 |
11.300,00 |
|
|
l |
|
Surse proprii |
65 |
2.900.00 |
|
|
2 |
|
Alocatii de la buget |
66 |
- |
|
|
3 |
|
Credite bancare |
67 |
- |
|
|
|
a) |
- interne |
68 |
- |
|
|
|
b) |
- externe |
69 |
- |
|
|
4 |
|
Alte surse |
70 |
8.400,00 |
|
VII. |
|
|
CHELTUIELI
PENTRU INVESTITII, din care: |
71 |
11.300,00 |
|
|
1 |
|
Cheltuieli aferente
investitiilor, inclusiv cele aferente investitiilor în curs la finele anului |
72 |
9.980.00 |
|
|
2 |
|
Rambursări de
rate aferente creditelor pentru investitii |
73 |
1.320.00 |
|
|
|
a) |
interne |
74 |
1.320,00 |
|
|
|
b) |
exlerne |
75 |
- |
|
VIII. |
|
|
REZERVE, din care : |
76 |
0,00 |
|
|
l |
|
|
Rezerve legale |
77 |
- |
|
2 |
|
|
Rezerve statutare |
78 |
- |
|
3 |
|
|
Alte rezerve |
79 |
- |
IX. |
|
|
DATE
DE FUNDAMENTARE |
80 |
- |
|
|
1 |
|
Venituri totale |
81 |
44.850,00 |
|
|
2 |
|
Cheltuieli aferente
veniturilor totale |
82 |
44.850,00 |
|
|
3 |
|
Număr prognozat
de personal la finele anului |
83 |
105,00 |
|
|
4 |
|
Număr mediu de
salariati total |
84 |
115,00 |
|
|
5 |
|
Fond de salarii, din
care: |
85 |
4.425,00 |
|
|
|
a) |
fond de salarii
aferent personalului angajat pe bază de contract individual de
muncă |
86 |
4.420,00 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli cu
personalul (indemnizatii CA) |
87 |
5,00 |
|
|
6 |
|
Câstigul mediu lunar
pe salariat (lei/persoană) |
88 |
3.202,90 |
|
|
7 |
|
Productivitatea muncii
pe total personal mediu mii lei/persoană (rd.81/84) |
89 |
390,00 |
|
|
8 |
|
Cheltuieli totale la
1000 lei venituri totale (chelt. totale/venituri totale) x 1000 = (rd.16/rd1)
x 1000 |
90 |
1.000,00 |
|
|
9 |
|
Plăti restante |
91 |
11.400,00 |
|
|
|
a) |
preturi curente |
92 |
11.400.00 |
|
|
|
b) |
preturi comparabile |
93 |
11.742,00 |
|
|
10 |
|
Creante restante |
94 |
750,00 |
|
|
|
a) |
- preturi curente |
95 |
750,00 |
|
|
|
b) |
- preturi comparabile |
96 |
773,00 |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
JUSTITIEI
privind aprobarea tarifelor pentru serviciile auxiliare prestate de
oficiile registrului comertului de pe lângă tribunale si de Oficiul
National al Registrului Comertului
Având
în vedere dispozitiile art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 113/2010
privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul
National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe
lângă tribunale,
în
conformitate cu dispozitiile art. 36 alin. (1) din Hotărârea Guvernului
nr. 652/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul
justitiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă tarifele pentru serviciile auxiliare prestate de oficiile
registrului comertului de pe lângă tribunale si de Oficiul National al
Registrului Comertului, prevăzute în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului
comertului de pe lângă tribunale vor lua măsurile necesare în vederea
ducerii la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă
Ordinul ministrului justitiei nr. 2.582/C/2004 privind aprobarea tarifelor
pentru serviciile auxiliare prestate de oficiile registrului comertului de pe
lângă tribunale si de Oficiul National al Registrului Comertului, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 953 din 18 octombrie 2004.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
p. Ministrul justitiei,
Alina Mihaela Bica,
secretar de stat
Bucuresti,
1 septembrie 2011.
Nr. 1.788/C.
ANEXA
TARIFE
pentru serviciile auxiliare prestate de oficiile registrului comertului de
pe lângă tribunale si de Oficiul National al Registrului Comertului
Nr. crt. |
Denumirea serviciului |
Tariful *) (lei) |
1. |
Multiplicare de
documente (copii xerox): |
|
|
- format A4 - 1
fată |
0,40 |
|
- format A4 -
fată/verso |
0,56 |
2. |
Transmitere de
documente prin fax |
2,42 |
3. |
Transmitere de
documente, prin postă, în tară |
6,45 |
4. |
Tehnoredactare de
cereri si declaratii |
6,45 |
5. |
îndrumare pentru
completarea corectă a cererilor adresate oficiului registrului
comertului, altele decât cererea de înregistrare a persoanelor juridice,
fizice, asociatiilor familiale si cererea pentru obtinerea autorizării
functionării |
3,63 |
6. |
Expediere de
documente, prin postă, în străinătate - cu confirmare de
primire |
120,97 |
7. |
Expediere de
documente, prin postă, în străinătate - fără
confirmare de primire |
20,16 |
*) Tarifele nu includ
T.V.A.
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI SI ALE COMISIEI NATIONALE A
VALORILOR MOBILIARE
BANCA NATIONALA A ROMÂNIEI Nr. 18 din 17 octombrie 2011 |
COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE Nr. 82 din 21 octombrie 2011 |
privind aprobarea Regulamentului Băncii Nationale a României si al
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 20/11/2011 pentru modificarea si
completarea Regulamentului Băncii Nationale a României si al Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 14/19/2006 privind tratamentul riscului de
credit pentru institutiile de credit si firmele de investitii potrivit abordării
standard
Având
în vedere dispozitiile art. 126, 278, 384 si 385 din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea
capitalului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
227/2007, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul prevederilor art. 420 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 227/2007, cu modificările si completările ulterioare,
si ale art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Nationale a
României, precum si ale art. 1, 2 si ale art. 7 alin. (1), (3), (10) si (15)
din Statutul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, aprobat prin Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 25/2002, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 514/2002, cu modificările si
completările ulterioare,
Banca
Natională a României si Comisia Natională a
Valorilor Mobiliare emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul Băncii Nationale a României si al
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 20/11/2011 pentru modificarea si
completarea Regulamentului Băncii Nationale a României si al Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 14/19/2006 privind tratamentul riscului de
credit pentru institutiile de credit si firmele de investitii potrivit
abordării standard, aprobat prin Ordinul Băncii Nationale a României
si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 11/108/2006, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.033 si 1.033 bis din 27
decembrie 2006, cu modificările si completările ulterioare,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Banca Natională a României si Comisia Natională a Valorilor
Mobiliare vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului
ordin.
Presedintele Consiliului de administratie al Băncii Nationale a
României, Mugur Constantin Isărescu |
Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare Gabriela Anghelache |
ANEXA
REGULAMENTUL Nr. 20/11/2011
pentru modificarea si completarea Regulamentului Băncii Nationale a
României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 14/19/2006 privind
tratamentul riscului de credit pentru institutiile de credit si firmele de
investitii potrivit abordării standard
Art. I. -
Regulamentul Băncii Nationale a României si al Comisiei Nationale a
Valorilor Mobiliare nr. 14/19/2006 privind tratamentul riscului de credit
pentru institutiile de credit si firmele de investitii potrivit abordării
standard, aprobat prin Ordinul Băncii Nationale a României si al Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 11/108/2006, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 1.033 si 1.033 bis din 27 decembrie 2006, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. La articolul 12, alineatul (1) se modifică si va avea următorul
cuprins:
“Art.
12. - (1) Fără ase aduce atingere prevederilor alin. (3) si art. 13-15,
expunerilor fată de administratiile regionale si autoritătile locale
li se aplică tratamentul prevăzut la sectiunea a 6-a, pentru
expunerile fată de institutii, cu respectarea prevederilor art. 151.
Tratamentul preferential pentru expunerile pe termen scurt, prevăzut la
art. 25, respectiv la art. 29 alin. (1), nu se aplică.”
2.
După articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 151,
cu următorul cuprins:
“Art.
151. - Fără a se aduce atingere prevederilor art. 12 alin.
(3) si art. 13-15, expunerilor fată de administratiile regionale si
autoritătile locale ale statelor membre, exprimate si finantate în moneda
natională a respectivelor administratii regionale si autorităti
locale, li se aplică ponderea de risc de 20%.”
Art. II. - Prezentul regulament intră în vigoare la data de 31 decembrie 2011.
Prezentul
regulament transpune dispozitiile pct. 2 lit. (a) si (b) din anexa nr. 1 la
Directiva 2010/76/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 24 noiembrie
2010 de modificare a Directivei 2006/48/CE si a Directivei 2006/49/CE în ceea
ce priveste cerintele de capital pentru portofoliul de tranzactionare si
resecuritizare, precum si procesul de supraveghere a politicilor de remunerare,
publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L329 din 14 decembrie
2010.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI Nr. 20 din 17 octombrie 2011 |
COMISIA NATIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Nr. 85 din 21 octombrie 2011 |
privind aprobarea Regulamentului Băncii Nationale a României si al
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 22/14/2011 pentru modificarea si
completarea Regulamentului Băncii Nationale a României si al Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 22/27/2006 privind adecvarea capitalului
institutiilor de credit si al firmelor de investitii
Având
în vedere dispozitiile art. 126, 135, 278, 384 si 385 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si
adecvarea capitalului, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 227/2007, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul prevederilor art. 420 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 227/2007, cu modificările si completările ulterioare,
si ale art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Nationale a
României, precum si ale prevederilor art. 1, 2 si ale art. 7 alin. (1), (3),
(10) si (15) din Statutul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, aprobat
prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 25/2002, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr. 514/2002, cu modificările si
completările ulterioare,
Banca
Natională a României si Comisia Natională a Valorilor Mobiliare emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul Băncii Nationale a României si al
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 22/14/2011 pentru modificarea si
completarea Regulamentului Băncii Nationale a României si al Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 22/27/2006 privind adecvarea capitalului
institutiilor de credit si al firmelor de investitii, prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2 . -
Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Banca Natională a României si Comisia Natională a Valorilor Mobiliare
vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Consiliului de administratie al Băncii Nationale a
României, Mugur Constantin Isărescu |
Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Gabriela
Anghelache
|
ANEXĂ
pentru modificarea si completarea Regulamentului Băncii Nationale a
României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 22/27/2006 privind
adecvarea capitalului institutiilor de credit si al firmelor de investitii
Art. I. -
Regulamentul Băncii Nationale a României si al Comisiei Nationale a
Valorilor Mobiliare nr. 22/27/2006 privind adecvarea capitalului institutiilor
de credit si al firmelor de investitii, aprobat prin Ordinul Băncii
Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr.
19/116/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.035 si 1.035 bis din 28 decembrie 2006, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. La articolul 2 alineatul (1), după teza a Vl-a se introduce o
nouă teză, teza a VII-a, cu următorul cuprins:
“Expresiile
«pozitie din securitizare» si «pozitie din resecuritizare» au semnificatia
prevăzută de Regulamentul BNR-CNVM nr. 18/16/2010 privind tratamentul
riscului de credit aferent expunerilor securitizate si pozitiilor din
securitizare, cu modificările si completările ulterioare.”
2. La articolul 9 alineatul (1), litera a) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,a)
cerintele de capital, calculate în conformitate cu metodele si optiunile
prevăzute în anexele nr. I, II si, dacă este cazul, în anexa nr. V, pentru
activitătile legate de portofoliul de tranzactionare, respectiv la pct.
1-4 din anexa nr. II,
pentru activitătile din afara portofoliului de tranzactionare;”.
3. La anexa nr. I punctul 8 primul paragraf,
partea introductivă se modifică si va avea următorul cuprins:
“8.
Atunci când se calculează cerinta de capital pentru riscul de piată a
părtii care îsi asumă riscul de credit (vânzătorul de protectie),
în lipsa unor dispozitii contrare, se utilizează valoarea notională a
contractului instrumentului derivat de credit. Fără a aduce atingere
primei teze, institutia poate opta pentru înlocuirea valorii notionale cu
valoarea notională minus eventualele modificări ale valorii pe
piată a instrumentului derivat de credit, intervenite de la initierea
tranzactiei. În scopul calculării cerintei pentru riscul specific, alta
decât pentru instrumente de tip total return swap, se utilizează
scadenta contractului instrumentului derivat de credit în locul scadentei
obligatiei. Pozitiile sunt determinate după cum urmează:”.
4. La anexa nr. I al treilea paragraf al
punctului (V)
de la primul paragraf al punctului 8 se modifică si
va avea următorul cuprins:
“Atunci
când un instrument derivat de credit de tip n-th-to-default (al n-lea
caz de neplată) beneficiază de un rating extern, vânzătorul de
protectie calculează cerinta de capital pentru riscul specific utilizând
ratingul instrumentului derivat si aplică ponderile de risc
corespunzătoare, aferente securitizării, după caz.”
5. La anexa nr. I punctul 14, primul paragraf se
modifică si va avea următorul cuprins:
“14.
Institutia trebuie să atribuie pozitiile nete din portofoliul de
tranzactionare pe instrumente care nu sunt pozitii din securitizare, calculate
conform pct. 1, categoriilor corespunzătoare din tabelul 1, în functie de
emitent/debitor, de evaluarea externă sau internă a creditului si de
scadenta reziduală, si să le înmultească cu ponderile
prevăzute în tabelul mentionat. Institutia trebuie să însumeze
pozitiile ponderate care rezultă din aplicarea prezentului punct
(indiferent dacă acestea sunt lungi sau scurte) în vederea calculării
cerintei de capital pentru acoperirea riscului specific. Aceasta
calculează cerinta de capital pentru riscul specific în cazul pozitiilor
care sunt pozitii din securitizare în conformitate cu pct. 16a.
Pentru
scopurile prezentului punct, precum si ale pct. 14a si 16a, institutia poate
limita produsul dintre pondere si pozitia netă la plafonul reprezentat de
pierderea maximă posibilă ca urmare a riscului de nerambursare. În
cazul unei pozitii scurte, această limită poate fi calculată ca
o modificare a valorii determinată de faptul că denumirile-suport
devin imediat lipsite de risc de nerambursare.”
6. La anexa nr. I, după punctul 14 se
introduc trei noi puncte, punctele 14a, 14b si 14c, care vor avea
următorul cuprins:
“14a.
Prin derogare de la dispozitiile pct. 14, o institutie poate determina ca
cerintă de capital pentru riscul specific aferent portofoliului de
tranzactionare pe bază de corelatie cea mai mare dintre următoarele
două valori:
a)
cerintele totale de capital pentru risc specific care s-ar aplica exclusiv
pozitiilor nete lungi din portofoliul de tranzactionare pe bază de
corelatie;
b)
cerintele totale de capital pentru risc specific care s-ar aplica exclusiv
pozitiilor nete scurte din portofoliul de tranzactionare pe bază de
corelatie.
14b.
Portofoliul de tranzactionare pe bază de corelatie constă în
pozitiile din securitizare si instrumentele derivate de credit de tip n-th-to-default
(al n-lea caz de neplată) care îndeplinesc următoarele criterii:
a)
pozitiile nu sunt nici pozitii din resecuritizare, nici optiuni pe o
transă din securitizare si nici alte instrumente derivate ale expunerilor
din securitizare care nu oferă o repartizare proportională din
încasările unei transe din securitizare; si
b)
toate instrumentele de referintă sunt fie instrumente care presupun o
singură semnătură (instrumente de tip single-name), incluzând
instrumente derivate de credit care presupun o singură semnătură
(instrumente de tip single-name credit derivatives) pentru care
există o piată lichidă bidirectională, fie indici care sunt
tranzactionati în mod obisnuit si care sunt bazati pe entitătile de
referintă în cauză. Se consideră că există o
piată bidirectională atunci când există oferte independente de
cumpărare si vânzare, făcute cu bună-credintă, astfel încât
determinarea unui pret, corelat în mod rezonabil cu ultimele preturi de vânzare
sau cu cotatiile curente competitive de cumpărare ori de vânzare,
efectuate cu bună-credintă, se poate realiza într-o singură zi,
iar decontarea la acest pret se poate realiza într-un interval relativ scurt
potrivit uzantei comerciale.
14c.
Pozitiile care se referă la oricare dintre următoarele elemente nu
sunt incluse într-un portofoliu de tranzactionare pe bază de corelatie:
a) o
expunere-suport care poate fi încadrată în clasele de expuneri mentionate
la art. 4 alin. (1) lit. h) si i) din Regulamentul BNR-CNVM nr. 14/19/2006
privind tratamentul riscului de credit pentru institutiile de credit si firmele
de investitii potrivit abordării standard, cu modificările si
completările ulterioare, în afara portofoliului de tranzactionare al
institutiei; sau
b) o creantă
asupra unei entităti cu scop special.
O
institutie poate include în portofoliul de tranzactionare pe bază de
corelatie pozitiile care nu sunt nici pozitii din securitizare, nici
instrumente derivate de credit de tip n-th-to-default (al n-lea caz de neplată),
dar care acoperă alte pozitii ale acestui portofoliu, sub rezerva
existentei unei piete lichide bidirectionale, astfel cum se prevede la pct. 14b
lit. b), pentru instrumentul respectiv sau elementele-suport ale acestuia.”
7. La anexa nr. I, după punctul 16 se
introduce un nou punct, punctul 16a, care va avea următorul cuprins:
“16a.
Pentru instrumentele din portofoliul de tranzactionare care sunt pozitii din
securitizare, institutia trebuie să aplice o pondere pozitiilor nete
calculate în conformitate cu pct. 1, după cum urmează:
a)
pentru pozitiile din securitizare care ar face obiectul abordării standard
pentru riscul de credit, din afara portofoliului de tranzactionare al aceleiasi
institutii, 8% din ponderea de risc conform abordării standard prevăzute
în cap. VI din Regulamentul BNR-CNVM nr. 18/16/2010, cu modificările si
completările ulterioare;
b)
pentru pozitiile din securitizare care ar face obiectul abordării bazate
pe modele interne de rating, din afara portofoliului de tranzactionare al aceleiasi
institutii, 8% din ponderea de risc conform abordării bazate pe modele
interne de rating prevăzute în cap. VI din Regulamentul BNR-CNVM nr.
18/16/2010, cu modificările si completările ulterioare.
Pentru
scopurile lit. a) si b), metoda formulei reglementate poate fi utilizată
numai cu aprobarea autoritătii de supraveghere de către institutii,
altele decât institutia initiatoare care o poate aplica pentru aceeasi pozitie
din securitizare din afara portofoliului său de tranzactionare. Dacă
este cazul, estimările aferente PD si LGD, ca date de intrare ale metodei
formulei reglementate, se determină în conformitate cu prevederile
Regulamentului BNR-CNVM nr. 15/20/2006 privind tratamentul riscului de credit
pentru institutiile de credit si firmele de investitii potrivit abordării
bazate pe modele interne de rating, cu modificările si completările
ulterioare, sau, în mod alternativ si cu aprobarea separată a
autoritătii de supraveghere, pe baza estimărilor care rezultă din
abordarea prevăzută la pct. 5a din anexa nr. V si care
respectă standardele cantitative pentru abordarea bazată pe modele
interne de rating.
Fără
a se aduce atingere lit. a) si b), pentru pozitiile din securitizare
cărora li s-ar aplica o pondere de risc conform art. 14-21 din
Regulamentul BNR-CNVM nr. 18/16/2010, cu modificările si completările
ulterioare, dacă s-ar afla în afara portofoliului de tranzactionare al
aceleiasi institutii, se aplică 8% din ponderea de risc conform
articolului respectiv.
Institutia
însumează pozitiile ponderate care rezultă din aplicarea prezentului
punct (indiferent dacă acestea sunt lungi sau scurte) în vederea
calculării cerintei de capital pentru acoperirea riscului specific.
Prin
derogare de la al patrulea paragraf, pe durata unei perioade de tranzitie care
se încheie la 31 decembrie 2013, institutia îsi calculează separat suma
pozitiilor lungi nete ponderate si suma pozitiilor scurte nete ponderate. Suma
cea mai mare constituie cerinta de capital pentru riscul specific. Institutia
raportează, totusi, autoritătii competente suma totală a
pozitiilor lungi nete ponderate si a pozitiilor scurte nete ponderate,
defalcată pe tipurile de active-suport.”
8. La anexa nr. I, punctul 34 se
modifică si va avea următorul cuprins:
“34.
Institutia trebuie să însumeze toate pozitiile sale lungi nete si toate
pozitiile sale scurte nete în conformitate cu pct. 1. Institutia trebuie
să înmultească pozitia brută totală cu 8% în vederea
calculării cerintei de capital pentru acoperirea riscului specific.”
9. La
anexa nr. I,
punctul 35 se abrogă.
10. La
anexa nr. II
punctul 7, paragraful aflat după liniuta a doua se
modifică si va avea următorul cuprins:
“Totusi,
în cazul unui credit default swap se permite institutiei a cărei
expunere rezultată din swap reprezintă o pozitie lungă pe
instrumentul-suport utilizarea unui factor de 0% pentru calculul expunerii de
credit potentiale viitoare, cu exceptia cazului în care swapul respectiv
face obiectul unei clauze de lichidare în cazul insolvabilitătii
entitătii a cărei expunere rezultată din swap reprezintă
o pozitie scurtă pe instrumentul-suport, chiar dacă în
legătură cu instrumentul-suport nu s-a produs niciun eveniment de
credit, caz în care valoarea pentru calculul expunerii de credit potentiale
viitoare a institutiei se limitează la valoarea primelor încă
neachitate de entitate institutiei.”
11. La anexa nr. V punctul 4, paragraful al doilea
se modifică si va avea următorul cuprins:
“Institutia
trebuie să facă dovada capacitătii de a efectua testarea ex-post
(back-testing) în ceea ce priveste utilizarea atât a variatiilor
efective în valoarea portofoliului, cât si a variatiilor ipotetice. Efectuarea
testării ex-post (back-testing) prin utilizarea variatiilor
ipotetice în valoarea portofoliului trebuie să se bazeze pe o comparatie
între valoarea portofoliului la sfârsitul zilei si, presupunând pozitiile
neschimbate, valoarea portofoliului la sfârsitul zilei următoare.
Institutiile trebuie să efectueze testarea ex-post (back-testing) atât
pe baza rezultatelor ipotetice (utilizând variatiile de valoare ale
portofoliului care ar avea loc dacă pozitiile de la sfârsitul zilei ar
rămâne nemodificate), cât si pe baza rezultatelor tranzactionării
efective (excluzând taxe, comisioane si venitul net din dobânzi). În cazul în
care programul de testare ex-post (back-testing) al unei institutii
prezintă deficiente, institutia respectivă trebuie să ia
măsuri adecvate pentru îmbunătătirea acestui program.”
12. La anexa nr. V, punctul 5 se
modifică si va avea următorul cuprins:
“5.
Pentru scopurile calculării cerintelor de capital pentru riscul specific
aferent pozitiilor pe titluri de capital si pe titluri de creantă
tranzactionate, autoritatea competentă recunoaste utilizarea de către
institutie a unui model intern dacă, în plus fată de respectarea
celorlalte conditii din cuprinsul acestei anexe, modelul:
a)
explică istoricul variatiei de pret în cadrul portofoliului;
b)
surprinde concentrarea în termeni de volum si de schimbări de compozitie a
portofoliului;
c) este
robust în cazul unui mediu advers;
d) este
validat prin testare ex-post (back-testing) derulată în scopul de a
evalua măsura în care riscul specific este surprins cu acuratete. În cazul
în care testarea ex-post (back-testing) este realizată pe bază
de subportofolii relevante, subportofoliile respective trebuie alese într-o
manieră consecventă;
e)
surprinde riscul aferent bazei (basis risk) specific pozitiei, ceea ce
înseamnă că institutiile trebuie să demonstreze că modelul
intern este senzitiv la diferentele semnificative datorate unor particularităti
deosebite între pozitii similare, dar nu identice; si
f)
surprinde riscul de eveniment.
Modelul
intern al institutiei trebuie să evalueze în mod prudent, prin intermediul
unor scenarii de piată realiste, riscul care rezultă din pozitii mai
putin lichide si din pozitii cu o transparentă a pretului limitată.
În plus, modelul intern trebuie să îndeplinească standardele minime
cu privire la date. Substituentii (proxies) trebuie să fie
suficient de prudenti si pot fi utilizati doar atunci când datele disponibile
sunt insuficiente sau nu reflectă adevărata volatilitate a unei
pozitii ori a unui portofoliu.
La
calcularea cerintei de capital pentru riscul specific prin utilizarea unui
model intern, institutia poate alege să excludă pozitiile din
securitizare sau instrumentele financiare derivate de credit de tip n-th-to-default
pentru care îndeplineste o cerintă de capital pentru riscurile de
pozitie conform anexei nr. I, cu exceptia pozitiilor care fac obiectul
abordării prevăzute la pct. 5L
Pe
măsură ce tehnicile si cele mai bune practici în domeniu
evoluează, institutiile trebuie să facă uz de aceste tehnici si
practici noi.
Institutiei
nu îi este solicitată surprinderea, în cadrul modelului său intern, a
riscurilor de nerambursare si de migratie pentru titlurile de creantă
tranzactionate, în conditiile în care surprinde aceste riscuri prin
îndeplinirea cerintelor prevăzute la pct. 5a-5k.”
13. La anexa nr. V, după punctul 5 se
introduc 12 noi puncte, punctele 5a-51, cu următorul cuprins:
“5a. La
calcularea cerintelor de capital, institutiile supuse prevederilor pct. 5
pentru titlurile de creantă tranzactionate trebuie să dispună de
o abordare prin care să surprindă riscurile de nerambursare si de
migratie, aferente pozitiilor din portofoliul de tranzactionare, care sunt
aditionale riscurilor surprinse de nivelul valorii la risc (value-at-risk) în
conformitate cu pct. 5. Institutiile trebuie să demonstreze că
abordarea acestora respectă standarde riguroase comparabile cu cele
prevăzute în Regulamentul BNR-CNVM nr. 15/20/2006, cu modificările si
completările ulterioare, presupunându-se un nivel constant al riscului si
fiind operate ajustări, dacă este cazul, pentru a reflecta impactul
lichiditătii, concentrărilor, acoperirii si impactul
caracteristicilor specifice optiunilor (optionality).
Sfera
de aplicare
5b.
Abordarea utilizată pentru surprinderea riscurilor de nerambursare si de
migratie aditionale trebuie să acopere toate pozitiile supuse unei cerinte
de capital pentru riscul specific de rată a dobânzii, dar nu trebuie
să acopere pozitiile din securitizare si instrumentele financiare derivate
de credit de tip n-th-to-default. Cu aprobarea autoritătii
competente, institutia poate alege să includă, în mod consecvent,
toate pozitiile pe titluri de capital listate si toate pozitiile pe instrumente
financiare derivate având ca suport titluri de capital listate pentru care o
astfel de includere este în concordantă cu modul în care institutia
cuantifică si administrează intern riscul. Abordarea trebuie să
reflecte impactul corelatiilor între evenimentele de nerambursare si de
migratie. Impactul diversificării între evenimentele de nerambursare si de
migratie, pe de o parte, si alti factori de risc de piată, pe de altă
parte, nu trebuie să fie reflectat.
Parametrii
5c.
Abordarea utilizată pentru surprinderea riscurilor aditionale trebuie
să cuantifice pierderile datorate nerambursării si migratiei
ratingurilor interne sau externe, la un interval de încredere de 99,9% pe un
orizont de calculare a cerintelor de capital de un an.
Ipotezele
referitoare la corelatie trebuie să fie sustinute prin analiza de date
obiective într-un cadru solid din punct de vedere conceptual. Abordarea
utilizată pentru surprinderea riscurilor aditionale trebuie să
reflecte în mod adecvat concentrările fată de emitenti.
Concentrările care pot apărea în cadrul sau de-a lungul claselor de
produse în conditii de criză trebuie, de asemenea, să fie reflectate.
Abordarea trebuie să se bazeze pe ipoteza unui nivel constant al riscului
pe orizontul de timp de un an avut în vedere pentru calcularea cerintelor de
capital, care presupune faptul că pozitiile individuale sau seturile de
pozitii din portofoliul de tranzactionare care au înregistrat stare de
nerambursare ori migratie pe orizontul de lichiditate al acestora sunt
reechilibrate la sfârsitul respectivului orizont de lichiditate în vederea
atingerii nivelului initial de risc. Alternativ, institutia poate alege să
utilizeze de o manieră consecventă ipoteza pozitiilor constante pe un
orizont de timp de un an.
5d.
Orizonturile de lichiditate trebuie stabilite în functie de timpul necesar
pentru vânzarea pozitiei sau pentru acoperirea tuturor riscurilor de pret
relevante semnificative în conditii de criză ale pietei, avându-se în
vedere în special dimensiunea pozitiei. Orizonturile de lichiditate trebuie
să reflecte experienta si practica efective atât pe perioade de criză
sistemică, cât si pe perioade de criză idiosincratică. Orizontul
de lichiditate trebuie să fie determinat sub ipoteze prudente si trebuie să
fie suficient de îndelungat pentru ca actiunea de vânzare sau de acoperire în
sine să nu afecteze în mod semnificativ pretul la care sunt executate
vânzarea sau acoperirea.
Determinarea
orizontului de lichiditate adecvat pentru o pozitie sau un set de pozitii este
supusă unui nivel minim de 3 luni.
Determinarea
orizontului de lichiditate adecvat pentru o pozitie sau un set de pozitii
trebuie să ia în considerare politicile interne ale institutiei
referitoare la ajustările de valoare si la administrarea pozitiilor vechi.
În cazul în care institutia determină orizonturile de lichiditate pentru
seturi de pozitii, si nu pentru pozitii individuale, criteriile pentru
definirea seturilor de pozitii trebuie stabilite de o manieră care să
reflecte cu claritate diferentele de lichiditate. Orizonturile de lichiditate
trebuie să fie mai lungi pentru pozitiile concentrate, reflectând perioada
mai îndelungată necesară pentru lichidarea unor astfel de pozitii.
Orizontul de lichiditate pentru un depozit de securitizare (securitisation
warehouse) trebuie să reflecte timpul necesar pentru crearea, vânzarea
si securitizarea activelor sau pentru acoperirea factorilor de risc
semnificativi în conditii de criză ale pietei.
5e.
Acoperirile pot fi încorporate în abordarea utilizată de către
institutie pentru surprinderea riscurilor de nerambursare si de migratie
aditionale. Pozitiile pot fi compensate atunci când pozitiile lungi si scurte
se referă la acelasi instrument financiar. Efectele acoperirii sau ale
diversificării asociate pozitiilor lungi si scurte care implică
instrumente diferite ori titluri diferite ale aceluiasi debitor, precum si
pozitiilor lungi si scurte pe diferiti emitenti pot fi recunoscute doar prin
modelarea explicită a pozitiilor lungi si scurte brute pe diferite
instrumente. Institutiile trebuie să reflecte impactul riscurilor
semnificative care ar putea apărea în intervalul dintre scadenta
acoperirii si orizontul de lichiditate, precum si potentialul, în cadrul
strategiilor de acoperire, pentru aparitia unor riscuri semnificative aferente
bazei (basis risks), în functie de produs, rang în structura
capitalului, rating intern sau extern, scadentă, data emisiunii si alte
diferente între instrumente. Institutia trebuie să reflecte o acoperire
doar în măsura în care aceasta poate fi mentinută chiar si în
conditiile în care este iminentă producerea unui eveniment de credit sau a
altui eveniment în legătură cu debitorul. Pentru pozitiile din
portofoliul de tranzactionare care sunt acoperite prin strategii de acoperire
dinamică poate fi recunoscută reechilibrarea acoperirii în cadrul
orizontului de lichiditate al pozitiei acoperite în conditiile în care
institutia:
(i)
alege să modeleze reechilibrarea acoperirii în mod consecvent pentru setul
relevant de pozitii din portofoliul de tranzactionare;
(ii)
demonstrează că includerea reechilibrării are ca rezultat o mai
bună cuantificare a riscului; si
(iii)
demonstrează că pietele pentru instrumentele care servesc ca
acoperiri sunt suficient de lichide pentru a permite o asemenea reechilibrare
chiar si în timpul perioadelor de criză. Orice riscuri reziduale care
rezultă din strategiile de acoperire dinamică trebuie să fie
reflectate în cerinta de capital.
5f.
Abordarea utilizată pentru surprinderea riscurilor de nerambursare si de
migratie aditionale trebuie să reflecte impactul neliniar al optiunilor,
instrumentelor financiare derivate de credit structurate si al altor pozitii cu
un comportament neliniar semnificativ în raport cu modificările pretului.
Institutia trebuie, de asemenea, să tină cont în mod
corespunzător de dimensiunea riscului de model, inerent evaluării si
estimării riscurilor de pret asociate unor astfel de produse.
5g.
Abordarea utilizată pentru surprinderea riscurilor de nerambursare si de
migratie aditionale trebuie să se bazeze pe date obiective si actuale.
Validarea
5h.
Pentru scopurile abordării utilizate pentru surprinderea riscurilor de
nerambursare si de migratie aditionale, ca parte componentă a analizei
independente a sistemului de cuantificare a riscului si a validării
modelelor interne, prevăzute în această anexă, institutia
trebuie, în special:
(i)
să valideze gradul de adecvare, în cazul portofoliului detinut, al
abordării de modelare utilizate pentru corelatii si modificări de
pret, inclusiv alegerea si ponderile factorilor săi de risc sistemic;
(ii)
să deruleze o varietate de simulări de criză, inclusiv analize
de senzitivitate si analize pe bază de scenarii, pentru a evalua
caracterul rezonabil al abordării din punct de vedere calitativ si cantitativ,
în special în ceea ce priveste tratamentul concentrărilor. Aceste
simulări nu trebuie să se limiteze la evenimentele istorice;
(iii)
să aplice o validare cantitativă adecvată care să
includă elemente de referintă interne relevante (benchmarks) pentru
modelare.
Abordarea
utilizată pentru surprinderea riscurilor aditionale trebuie să se
afle în concordantă cu metodologiile interne ale institutiei de
administrare a riscului pentru identificarea, cuantificarea si administrarea
riscurilor de tranzactionare.
Documentatia
5i.
Institutia trebuie să formalizeze abordarea utilizată pentru
surprinderea riscurilor de nerambursare si de migratie aditionale astfel încât
ipotezele cu privire la corelatii si alte ipoteze de modelare să fie
transparente pentru autoritatea competentă.
Abordările
interne bazate pe parametri diferiti
5j.
Dacă institutia utilizează o abordare pentru surprinderea riscurilor
de nerambursare si de migratie aditionale care nu îndeplineste toate cerintele
prevăzute la pct. 5a-5k, dar care se află în concordantă cu
metodologiile interne ale institutiei pentru identificarea, cuantificarea si
administrarea riscurilor, institutia trebuie să fie în măsură
să demonstreze că abordarea sa are ca rezultat o cerintă de
capital cel putin egală cu cea care ar fi fost bazată pe o abordare
care respectă în totalitate cerintele precizate. Institutiile trebuie
să demonstreze respectarea prevederilor primei teze cel putin anual.
Frecventa
de calcul
5k.
Institutia trebuie să efectueze, cel putin săptămânal, calculele
necesare potrivit abordării alese pentru surprinderea riscului aditional.
51.
Autoritatea competentă recunoaste utilizarea unei abordări interne
pentru calcularea unei cerinte de capital suplimentare în locul unei cerinte de
capital pentru portofoliul de tranzactionare pe bază de corelatie (correlation
trading portfolio) în conformitate cu pct. 14a din anexa nr. I, dacă
sunt îndeplinite toate conditiile prevăzute la acest punct.
O
astfel de abordare internă trebuie să surprindă în mod adecvat
toate riscurile de pret la un interval de încredere de 99,9% pe un orizont de
calculare a cerintelor de capital de un an, presupunându-se un nivel constant
al riscului si fiind operate ajustări, dacă este cazul, pentru a
reflecta impactul lichiditătii, concentrărilor, acoperirii (hedging)
si impactul caracteristicilor specifice optiunilor (optionality). Institutia
poate încorpora în abordarea precizată la acest punct orice pozitii care
sunt administrate împreună cu pozitii ale portofoliului de tranzactionare
pe bază de corelatie (correlation trading portfolio) si poate
exclude apoi aceste pozitii din abordarea prevăzută la pct. 5a din
această anexă.
Nivelul
acestei cerinte de capital pentru toate riscurile de pret nu poate fi mai mic
de 8% din cerinta de capital care ar fi calculată în conformitate cu pct.
14a din anexa nr. I
pentru toate pozitiile încorporate în cerinta de capital
pentru toate riscurile de pret.
In
special, următoarele riscuri trebuie surprinse în mod adecvat:
a)
riscul cumulativ care rezultă din intrări multiple în stare de
nerambursare, inclusiv ordinea intrărilor în stare de nerambursare, în
produsele segmentate pe transe;
b)
riscul de marjă de credit (credit spread), inclusiv efectele gamma
si gamma-mixt (cross-gamma);
c)
volatilitatea corelatiilor implicite, inclusiv efectul mixt (cross eîfect) al
marjelor (spreads) si corelatiilor;
d)
riscul aferent bazei (basis risk), incluzând atât:
(i)
baza între marja (spread) unui indice si cele ale elementelor
individuale componente ale acestuia; cât si
(ii)
baza între corelatia implicită a unui indice si cea a portofoliilor
individualizate (bespoke);
e)
volatilitatea ratei de recuperare, aceasta fiind în legătură cu
tendinta ratelor de recuperare de a afecta preturile transelor; si
f) în
măsura în care cuantificarea riscului global încorporează beneficii
rezultate din acoperirea dinamică, riscul diminuării acoperirii (hedge
slippage) si costurile potentiale ale reechilibrării (rebalancing) unor
astfel de acoperiri.
Pentru
scopurile acestui punct, institutia trebuie să detină date de
piată suficiente pentru a se asigura că surprinde în totalitate, în
cadrul abordării sale interne, riscurile semnificative ale acestor
expuneri, în conformitate cu standardele stabilite la acest punct, trebuie
să demonstreze prin testare ex-post (back-testing) sau prin alte
mijloace adecvate faptul că la nivelul institutiei cuantificările
riscului pot explica în mod corespunzător istoricul variatiei de pret
pentru aceste produse si trebuie să poată delimita pozitiile pentru
care detine aprobarea de a le încorpora în cerinta de capital în conformitate
cu acest punct de pozitiile pentru care nu dispune de o astfel de aprobare.
În ceea
ce priveste portofoliile supuse prevederilor acestui punct, institutia trebuie
să aplice cu regularitate un set de scenarii de criză, specifice si
predeterminate. Aceste scenarii de criză trebuie să examineze
efectele crizelor asupra ratelor de nerambursare, ratelor de recuperare,
marjelor de credit (credit spreads) si corelatiilor cu privire la
profiturile si pierderile departamentului de tranzactionare a corelatiilor.
Institutia trebuie să aplice aceste scenarii de criză cel putin
săptămânal si să raporteze cel putin trimestrial
autoritătii competente rezultatele, inclusiv comparatii cu cerinta de
capital a institutiei în conformitate cu acest punct. Institutia trebuie
să raporteze autoritătii competente, în timp util, toate cazurile în
care simulările de criză indică o insuficientă
semnificativă a acestei cerinte de capital. Pe baza acestor rezultate ale
simulărilor de criză, autoritatea competentă ia în considerare o
cerintă de capital suplimentară pentru portofoliul de tranzactionare
pe bază de corelatie (correlation trading portfolio), în
conformitate cu art. 226 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 227/2007, cu
modificările si completările ulterioare.
Institutia
trebuie să calculeze cel putin săptămânal cerinta de capital
pentru acoperirea tuturor riscurilor de pret.”
14. La anexa nr. V, punctul 6 se
modifică si va avea următorul cuprins:
“6.
Institutiile care utilizează modele interne care nu sunt recunoscute în
conformitate cu pct. 5 se supun unei cerinte de capital separate pentru riscul
specific, calculată conform anexei nr. I.”
15. La anexa nr. V, punctul 7 se
modifică si va avea următorul cuprins:
“7.
Pentru scopurile pct. 10b lit. a) si b), rezultatele calculelor proprii
efectuate de către institutie se înmultesc cu factorii de multiplicare (mc)
si (ms). Acesti factori trebuie să fie de cel putin 3.”
16. La anexa nr. V punctul 8, primul paragraf se
modifică si va avea următorul cuprins:
“Pentru
scopurile pct. 10b lit. a) si b), factorii de multiplicare (mc) si
(ms) se majorează cu un factor complementar cu valoarea
cuprinsă între 0 si 1, potrivit tabelului 1, în functie de numărul de
depăsiri aferente ultimelor 250 de zile lucrătoare, puse în
evidentă de testarea ex-post (back-testing) de către
institutie a nivelului valorii la risc (value-at-risk), calculat
potrivit pct. 10. Institutiile trebuie să calculeze depăsirile,
într-un mod consecvent, pe baza testării ex-post (back-testing) efectuate
atât prin utilizarea variatiilor ipotetice în valoarea portofoliului, cât si
prin utilizarea variatiilor efective. O depăsire reprezintă o
variatie pe o zi în valoarea portofoliului care depăseste nivelul valorii
la risc (value-at-risk) aferent zilei respective, generat de modelul
institutiei. Pentru scopul determinării factorului complementar,
numărul de depăsiri trebuie evaluat cel putin trimestrial si este
egal cu maximum dintre numărul de depăsiri rezultat prin utilizarea
variatiilor ipotetice în valoarea portofoliului si cel rezultat prin utilizarea
variatiilor efective.”
17. La anexa nr. V, punctul 9 se
abrogă.
18. La
anexa nr. V
punctul 10, litera c) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,c) o
perioadă de detinere echivalentă cu 10 zile. Institutiile pot utiliza
niveluri ale valorii la risc (value-at-risk) calculate în conformitate
cu perioade de detinere mai scurte, ajustate crescător (scaled up) la
10 zile prin utilizarea, de exemplu, a rădăcinii pătrate a
timpului. Institutiile care utilizează această abordare trebuie
să justifice periodic autoritătii competente, în mod
convingător, caracterul rezonabil al abordării folosite;”.
19. La anexa nr. V punctul 10, litera e) se
modifică si va avea următorul cuprins:
,,e)
actualizarea lunară a setului de date.”
20. La anexa nr. V, după punctul 10 se
introduc trei noi puncte, punctele 10a, 10b si 10c, cu următorul cuprins:
“10a.
În plus, institutiile trebuie să calculeze o «valoare la risc în conditii
de criză» (stressed value-at-risk) pe baza valorii la risc (value-at-risk)
a portofoliului curent, aferentă unei perioade de detinere de 10 zile
si unui interval de încredere unilateral (one-tailed) de 99%, datele de
intrare pentru modelul valorii la risc (value-at-risk) fiind calibrate
în raport cu datele istorice dintr-o perioadă continuă de 12 luni de
criză financiară semnificativă, relevantă pentru portofoliul
institutiei. Alegerea unor astfel de date istorice trebuie supusă
aprobării autoritătii competente si examinării anuale de
către institutie. Institutiile trebuie să calculeze valoarea la risc
în conditii de criză (stressed value-at-risk) cel putin
săptămânal.
10b.
Fiecare institutie trebuie să îndeplinească, pe bază
zilnică, o cerintă de capital exprimată ca suma valorilor
aferente lit. a) si b), iar o institutie care utilizează modelul său
intern în scopul calculării cerintei de capital pentru riscul de pozitie
specific trebuie să îndeplinească o cerintă de capital
exprimată ca suma valorilor aferente lit. c) si d), după cum
urmează:
a) cea
mai mare valoare dintre:
(i)
valoarea la risc (value-at-risk) aferentă zilei precedente,
cuantificată potrivit pct. 10 (VaRt-1); si
(ii)
media nivelurilor zilnice ale valorii la risc (value-at-risk), în
conformitate cu pct. 10, din ultimele 60 de zile lucrătoare (VaRavg),
înmultită cu factorul de multiplicare (mc);
b) cea
mai mare valoare dintre:
(i) cel
mai recent nivel disponibil al valorii la risc în conditii de criză (stressed
value-at-risk) în conformitate cu pct. 10a (sVaRt-1); si
(ii)
media nivelurilor valorii la risc în conditii de criză (stressed
value-at-risk) calculate în maniera si cu frecventa specificate la pct. 10a
pe parcursul ultimelor 60 de zile lucrătoare (sVaRavg), înmultită cu
factorul de multiplicare (ms);
c) o
cerintă de capital calculată în conformitate cu anexa nr. I pentru
riscurile de pozitie ale pozitiilor din securitizare si ale instrumentelor
financiare derivate de credit de tip n-th-to-default din portofoliul de
tranzactionare, cu exceptia celor încorporate în cerinta de capital în
conformitate cu pct. 51;
d) cea
mai mare valoare dintre cea mai recentă valoare si media pe 12
săptămâni, calculate de către institutie, aferente riscurilor de
nerambursare si de migratie aditionale în conformitate cu pct. 5a si, acolo
unde este cazul, cea mai mare valoare dintre cea mai recentă valoare si
media pe 12 săptămâni, efectuate de către institutie, aferente
tuturor riscurilor de pret în conformitate cu pct. 51.
10c.
Institutiile trebuie, de asemenea, să deruleze simulări de criză
în sens invers, respectiv de la efect la cauză (reverse stress feste).”
21. La anexa nr. V punctul 12, primul paragraf se
modifică si va avea următorul cuprins:
“12.
Modelul de cuantificare a riscului trebuie să surprindă un număr
suficient de factori de risc, în functie de nivelul activitătii
institutiei pe pietele respective. În cazul în care un factor de risc este
încorporat în modelul de evaluare (pricing model) detinut de institutie,
dar nu si în modelul de cuantificare a riscului, institutia trebuie să
poată justifica autoritătii competente în mod convingător
această omisiune. În plus, modelul de cuantificare a riscului trebuie
să surprindă neliniaritătile optiunilor si ale altor produse,
precum si riscul de corelatie si riscul aferent bazei (basis risk). În
cazul utilizării substituentilor (proxies) pentru factorii de risc,
acestia trebuie să prezinte un istoric corespunzător pentru pozitia
detinută efectiv. În plus, pentru tipurile individuale de risc se
aplică următoarele prevederi:”.
22. La anexa nr. VI partea B punctul 2,
litera a) se modifică si va avea următorul cuprins:
,,a)
politici si proceduri formalizate pentru procesul de evaluare, incluzând
responsabilităti clar definite pentru diversele structuri implicate în
procesul de determinare a valorii, sursele de informatii privind piata si
reexaminarea adecvării acestora, ghiduri pentru utilizarea datelor de
intrare neobservabile care reflectă ipotezele institutiei asupra
elementelor utilizate de participantii de pe piată pentru stabilirea
pretului pozitiei, frecventa cu care se realizează evaluările
independente, sincronizarea în ceea ce priveste preturile de închidere,
procedurile pentru ajustarea rezultatelor evaluărilor, procedurile de
verificare ad-hoc si de sfârsit de lună;”.
23. La anexa nr. VI partea B, punctul 3 se
modifică si va avea următorul cuprins:
“3.
Institutiile îsi marchează pozitiile la piată ori de câte ori este
posibil. Marcarea la piată reprezintă evaluarea, cel putin
zilnică, a pozitiilor la preturi de închidere direct disponibile, care
provin din surse independente. Se pot utiliza, de exemplu, preturi de pe
bursă, cotatii electronice sau cotatii provenite de la mai multi brokeri
independenti care se bucură de o largă recunoastere.”
24. La anexa nr. VI partea B, punctul 5 se
modifică si va avea următorul cuprins:
“5.
Atunci când marcarea la piată nu este posibilă, institutiile
marchează într-un mod prudent pozitiile/portofoliile la model, înainte de
a aplica tratamentul privind cerintele de capital aferente portofoliului de
tranzactionare. Marcarea la model este definită ca fiind orice evaluare al
cărei rezultat se determină prin raportarea la valori standard,
extrapolare sau alt fel de calcule pornind de la date de intrare din
piată.”
25. La anexa nr. VI partea B punctul 6,
litera a) se modifică si va avea următorul cuprins:
,,a)
conducerea superioară are cunostintă de elementele din portofoliul de
tranzactionare sau de alte pozitii evaluate la valoarea justă care fac
obiectul marcării la model si întelege impactul semnificativ al
incertitudinii astfel create în cadrul raportării referitoare la
riscul/performanta activitătii;”.
26. La anexa nr. VI partea B, punctele 8 si
9 se modifică si vor avea următorul cuprins:
“Ajustări
aferente evaluării
8.
Institutiile trebuie să stabilească si să mentină proceduri
pentru luarea în considerare a ajustărilor aferente evaluării.
Standarde
generale
9.
Institutiile trebuie să realizeze, în mod formalizat, determinarea
ajustărilor aferente evaluării cu privire la: marjele de credit
constatate în avans (unearned credit spreads), costurile de închidere (close-out
costs), riscurile operationale, rezilierea, costurile de investitie si de
finantare, costurile administrative viitoare si, dacă este cazul, riscul
de model.”
27. La anexa nr. VI partea B, punctele 11-15
se înlocuiesc cu punctele 11-13, cu următorul cuprins:
“11.
Institutiile trebuie să stabilească si să mentină proceduri
pentru calculul ajustării aferente evaluării curente a pozitiilor mai
putin lichide. Aceste ajustări se adaugă, acolo unde este necesar,
oricăror modificări ale valorii pozitiilor necesare în scopul raportării
financiare si trebuie să fie concepute astfel încât să reflecte lipsa
de lichiditate a pozitiilor. În cadrul acestor proceduri, institutiile trebuie
să ia în considerare mai multi factori pentru a stabili dacă este
necesară o ajustare aferentă evaluării pentru pozitiile mai
putin lichide. Acesti factori includ timpul necesar pentru a acoperi
pozitia/riscurile aferente pozitiei, volatilitatea si media marjelor dintre
preturile oferite pentru cumpărare/vânzare, disponibilitatea cotatiilorde
piată (numărul si identitatea formatorilor de piată),
volatilitatea si media volumelor tranzactionate, inclusiv volumele
tranzactionate în perioadele de criză a pietei, concentrări ale
pietei, cresterea vechimii pozitiilor, măsura în care evaluarea se
bazează pe marcarea la model si impactul altor riscuri de model.
12. În
cazul utilizării de evaluări realizate de terti sau în cazul
marcării la model, institutiile trebuie să determine dacă este
oportună efectuarea unei ajustări aferente evaluării. În plus,
institutiile trebuie să aibă în vedere necesitatea stabilirii de
ajustări pentru pozitii mai putin lichide si să reexamineze permanent
continuitatea caracterului adecvat al acestora.
13. În
ceea ce priveste produsele complexe care includ, dar nu se limitează la
expunerile din securitizare si instrumentele derivate de credit de tip n-th-to-default,
institutiile evaluează în mod explicit necesitatea unor ajustări
aferente evaluării pentru a reflecta riscul de model asociat
utilizării unei metodologii de evaluare care ar putea fi incorectă si
riscul de model asociat utilizării, în modelul de evaluare, a unor
parametri de calibrare ce nu pot fi observati (si care ar putea fi incorecti).”
Art. II.
- Prezentul regulament intră în vigoare la data de
31 decembrie 2011.
*
Prezentul
regulament transpune următoarele prevederi ale Directivei 2010/76/UE a
Parlamentului European si a Consiliului din 24 noiembrie 2010 de modificare a
Directivei 2006/48/CE si a Directivei 2006/49/CE în ceea ce priveste cerintele
de capital pentru portofoliul de tranzactionare si resecuritizare, precum si
procesul de supraveghere a politicilor de remunerare, publicată în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 329 din 14 decembrie 2010:
prevederile art. 2 paragraful 1, prevederile art. 2 paragraful 3 si
următoarele prevederi ale anexei II: pct. 1 lit. (a) pct. (i) si
(ii), pct. 1 lit. b)-f), pct. 2, pct. 3 lit. b)-k), pct. 4 lit. a)-f).
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |