MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXIII - Nr. 798 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Joi, 10 noiembrie 2011
LEGI SI DECRETE
206. - Lege privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 25/2010
pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare privind asigurarea
accesului la finantare în agricultură
802. - Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor de
stat temporare privind asigurarea accesului la finantare în agricultură
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
27. - Hotărâre privind bugetul Camerei Deputatilor pe anul
2012
28. - Hotărâre privind contul de executie a bugetului
Camerei Deputatilor pe anul 2010
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
52. - Hotărâre privind numirea unor membri ai Consiliului
National de Integritate
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.105. - Hotărâre pentru modificarea Hotărârii
Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidentă a
salariatilor
1.106. - Hotărâre privind transmiterea unui imobil
aflat în domeniul public al statului din administrarea Ministerului
Administratiei si Internelor în administrarea Ministerului Public, pentru
Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bucuresti
1.107. - Hotărâre privind trecerea unui imobil aflat în
proprietatea privată a statului si în administrarea Regiei Autonome
“Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat” în domeniul public al
statului si în administrarea Înaltei Curti de Casatie si Justitie
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
845. - Ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii
privind publicarea acceptării Standardelor internationale pentru
constructia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor si
petrolierelor, adoptate de Organizatia Maritimă Internatională prin
Rezolutia MSC.287(87) a Comitetului
Securitătii Maritime din 20 mai 2010
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei
scheme de ajutor de stat temporare privind asigurarea accesului la finantare în
agricultură
Parlamentul
României adoptă prezenta lege.
Articol
unic. - Se aprobă Ordonanta Guvernului nr. 25 din 25
august 2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare privind
asigurarea accesului la finantare în agricultură, adoptată în temeiul
art. 1 pct. II.
1 din Legea nr. 138/2010 privind abilitarea Guvernului de
a emite ordonante, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 613
din 30 august 2010, cu următoarele modificări:
1.
Articolul 2 va avea următorul cuprins:
“Art.
2. - (1) Prezenta schemă se aplică până la data de 31 decembrie
2013 în sectorul productiei primare de produse agricole si constă în
subventionarea ratei dobânzii la creditele bancare contractate de
producătorii agricoli cu institutiile de credit sau cu institutiile
financiare nebancare.
(2)
Schema se aplică tuturor contractelor de credit încheiate de la data
intrării în vigoare a prezentei ordonante până la data de 31
decembrie 2011 inclusiv.
(3)
Contractele de credit se încheie pe orice perioadă, iar subventia se
calculează la sumele reprezentând dobânzi plătite institutiilor
finantatoare de către debitori, aferente valorilor creditelor utilizate,
calculate până la data de 31 decembrie 2013 inclusiv. După
această dată, creditelor bancare contractate de producătorii
agricoli cu institutiile de credit sau cu institutiile financiare nebancare li
se aplică rate ale dobânzii cel putin egale cu rata definită în
Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de
referintă si de scont.
(4)
Măsurile de ajutor de stat temporare prevăzute de prezenta
ordonantă nu pot fi cumulate cu ajutoarele care se acordă începând cu
data de 1 ianuarie 2011 si fac obiectul Regulamentului (CE) nr. 1.535/2007 al
Comisiei din 20 decembrie 2007 privind aplicarea articolelor 87 si 88 din
Tratatul CE ajutoarelor de minimis în sectorul productiei de produse
agricole, pentru aceleasi costuri eligibile.”
2.
Articolul 3 va avea următorul cuprins:
“Art.
3. - În sensul prezentei ordonante, expresiile de mai jos semnifică
după cum urmează:
a) autoritatea
competentă - Agentia de Plăti si Interventie pentru
Agricultură, prin centrele judetene/al municipiului Bucuresti, ca
autoritate responsabilă cu administrarea schemei;
b) credit
bancar- creditul în lei acordat de institutiile de credit sau de
institutiile financiare nebancare, sub formă de credit pentru capital de
lucru, pentru finantarea activitătilor de productie în agricultură,
cu destinatie bine determinată;
c) rata
dobânzii la credit necesară pentru calculul subventiei- rata care are
o valoare egală cu rata dobânzii de politică monetară a
Băncii Nationale a României la care se adaugă o primă egală
cu diferenta dintre rata medie a dobânzilor pe piata monetară
interbancară cu scadenta de un an si rata medie a dobânzii de politică
monetară pe perioada 1 ianuarie 2007-30 iunie 2008, plus prima de credit
de risc corespunzătoare profilului de risc al beneficiarului, asa cum este
stipulat în Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a
ratelor de referintă si de scont, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene, seria C, nr. 14 din 19 ianuarie 2008, cu modificările
ulterioare;
d) rata
dobânzii la credit - rata anuală procentuală a dobânzii
prevăzută în contractul de credit încheiat de debitori cu
institutiile de credit sau institutiile financiare nebancare;
e) rata
de referintă - rata definită prin Comunicarea Comisiei privind
revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referintă si de scont de
Comisia Europeană, la care se adaugă prima de credit de risc corespunzătoare
profilului de risc al beneficiarului, determinată de institutiile de
credit si/sau de institutiile financiare nebancare conform metodologiei interne
de stabilire a ratingului si nivelului de constituire a garantiei
prevăzute de Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire
a ratelor de referintă si de scont, exprimată în procente;
f) rata
subventiei - diferenta dintre rata de referintă si rata dobânzii
pentru calculul subventiei;
g) IMM
- asa cum sunt definite în Recomandarea Comisiei 2003/361/CE din 6 mai 2003 privind definirea
microîntreprinderilorsi a întreprinderilor mici si mijlocii, publicată în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 124 din 20 mai 2003;
h) întreprinderi
mari - întreprinderile care nu îndeplinesc criteriile pentru a fi
considerate IMM;
i) produse
agricole - produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul privind
functionarea Uniunii Europene, cu exceptia produselor pescăresti si de
acvacultura reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din
17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pietelor în sectorul
produselor pescăresti si de acvacultura, publicat în Jurnalul Oficial al
Comunitătii Europene, seria L, nr. 17 din 21 ianuarie 2000, cu
modificările ulterioare;
j) IMM
aflate în dificultate financiară - astfel cum sunt definite la pct.
2.1 din Comunicarea Comisiei - Liniile directoare privind ajutorul de stat
pentru salvarea si restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate,
publicată Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 244/2 din 1
octombrie 2004, pct. 2, 2.1.”
3. La articolul 6, litera c) va avea următorul cuprins:
,,c)
întreprinderi mici si mijlocii care îsi desfăsoară activitatea în
sectorul productiei de produse agricole primare.”
4.
Articolul 7 va avea următorul cuprins:
“Art.
7. - Beneficiarii aflati în dificultate financiară conform definitiei
prevăzute la art. 3 lit. j) sunt exclusi de la domeniul de aplicare a
prezentei scheme de ajutor de stat.”
5.
Articolul 8 va avea următorul cuprins:
“Art.
8. - Bugetul necesar implementării prezentei scheme se asigură de la
bugetul de stat, prin bugetul anual aprobat pentru Ministerul Agriculturii si
Dezvoltării Rurale pe anii 2012, 2013 si 2014.”
6.
Articolul 9 va avea următorul cuprins:
“Art.
9. - Numărul total estimat al beneficiarilor de ajutor de stat în temeiul
prezentei scheme este de 1.500.”
7. La articolul 11, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
“Art.
11. - (1) Beneficiarii de credite pentru care a fost emis acordul de finantare,
care rambursează ratele la credite si plătesc dobânzile la termenele
scadente în contractele de credit, pot solicita acordarea subventiei la dobânda
achitată institutiilor finantatoare.”
8.
Articolul 12 va avea următorul cuprins:
“Art.
12. - (1) Rata subventiei la dobândă (Rs) reprezintă diferenta
dintre rata de referintă si rata dobânzii la credit necesară pentru
calculul subventiei si exprimă valoarea procentuală cu care se
diminuează rata dobânzii la creditele contractate de producătorii agricoli
cu institutiile de credit sau institutiile financiare nebancare.
(2)
Rata de referintă comunicată de Comisia Europeană se
publică lunar pe site-ul Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale si al Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură.
(3)
Valoarea nominală a subventiei care se acordă fiecărui
beneficiar al prezentei scheme se stabileste astfel:
S = [Rd
- (Rd-Rs)]/Rd x D, unde:
S -
valoarea nominală a subventiei dobânzii, exprimată în lei;
Rd - rata dobânzii la credit, respectiv rata anuală procentuală a
dobânzii prevăzute în contractul de credit încheiat de debitori cu
institutiile de credit sau cu institutiile financiare nebancare, exprimată
în procente;
Rs - rata subventiei la dobândă, respectiv diferenta dintre rata de
referintă si rata dobânzii la credit necesară pentru calculul
subventiei, exprimată în procente;
D -
dobânda la credit plătită de beneficiar într-o perioadă
determinată, exprimată în lei.
(4) în vederea obtinerii subventiei
la dobândă, beneficiarii de credite solicită institutiilor de credit
si/sau institutiilor financiare nebancare eliberarea de documente privind prima
de credit de risc luată în calcul la acordarea creditului,
corespunzătoare profilului de risc al beneficiarului, determinată de
institutiile de credit si/sau de institutiile financiare nebancare, conform
metodologiei interne de stabilire a ratingului si nivelului de constituire a
garantiei, prevăzute de Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de
stabilire a ratelor de referintă si de scont, precum si cu privire la rambursarea
creditului si plata dobânzilor aferente.
(5)
Autoritatea competentă efectuează verificări periodice la
beneficiarii creditelor bancare privind modul de utilizare a acestora conform
destinatiilor aprobate.”
9.
Articolul 15 va avea următorul cuprins:
“Art.
15. - Metodologia si formularistica necesare punerii în aplicare a prevederilor
prezentei scheme, inclusiv modul de calcul al ratei dobânzii la credit necesare
pentru calculul subventiei, al ratei de referintă si al valorii nominale a
subventiei, se elaborează de către autoritatea competentă si se
aprobă prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării rurale,
care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în
termen de 15 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a
prezentei ordonante.”
10.
Articolul 16 va avea următorul cuprins:
“Art.
16. - Prezenta ordonantă respectă prevederile Comunicării
Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referintă si
de scont, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr.
14 din 19 ianuarie 2008, cu modificările ulterioare, precum si cele ale
Comunicării Comisiei - Cadrul temporar al Uniunii pentru măsurile de
ajutor de stat de sprijinire a accesului la finantare în contextul actualei
crize financiare si economice, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene, seria C, nr. 6/5 din 11 ianuarie 2011, în special pct. 2.4 «Ajutor
sub formă de subventionare a ratei dobânzii».”
11.
Articolul 17 va avea următorul cuprins:
“Art.
17. - Prevederile prezentei ordonante se aplică începând cu data la care a
fost emisă Decizia Comisiei Europene nr. 372/2010 de autorizare a
ajutorului de stat pentru România, respectiv data de 28 ianuarie 2011.”
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor
art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 7 noiembrie
2011.
Nr. 206.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat
temporare privind asigurarea accesului la finantare în agricultură
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1)
si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare privind
asigurarea accesului la finantare în agricultură si se dispune publicarea
acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
7 noiembrie 2011.
Nr. 802.
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
privind bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2012
În temeiul prevederilor art. 64 alin. (1)
si ale art. 67 din Constitutia României, republicată, precum si ale art.
224 din Regulamentul Camerei Deputatilor, aprobat prin Hotărârea Camerei
Deputatilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările si completările
ulterioare,
Camera
Deputatilor adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2012, finantat de la bugetul de
stat, se stabileste la suma de 216.496 mii lei, din care 215.396 mii lei la
capitolul 51.01 “Autorităti publice si actiuni externe” si 1.100 mii lei
la capitolul 68.01 “Asigurări si asistentă socială”.
(2) La
capitolul 51.01, suma de 215.396 mii lei a fost repartizată astfel:
a)
cheltuieli pentru activitatea proprie a Camerei Deputatilor, în sumă de
213.942 mii lei, din care:
-
cheltuieli curente, în sumă de 192.810 mii lei;
-
cheltuieli de capital, în sumă de 21.132 mii lei;
b)
cheltuieli curente pentru functionarea Institutului Român pentru Drepturile
Omului, în sumă de 1.454 mii lei.
(3) La
capitolul 68.01, suma de 1.100 mii lei a fost stabilită pentru asigurarea
finantării cheltuielilor prevăzute de art. 73 alin. (1) din Legea nr.
7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar, republicată, cu
modificările si completările ulterioare.
(4)
Detalierea bugetului pe anul 2012 este prezentată în anexa nr. 1.
Art. 2. - (1) Structura cheltuielilor curente, în sumă de 192.810 mii lei,
necesare în vederea functionării Camerei Deputatilor si întretinerii si
administrării Palatului Parlamentului, este următoarea:
a)
cheltuieli de personal, în sumă de 138.960 mii lei;
b)
cheltuieli pentru bunuri si servicii, în sumă de 53.800 mii lei;
c)
cheltuieli pentru transferuri (transferuri interne si contributii si cotizatii
la organisme internationale), în sumă de 50 mii lei.
(2) La
titlul “Cheltuieli curente” sunt prevăzute si sumele necesare pentru
fondul presedintelui Camerei Deputatilor si pentru întretinerea si functionarea
Clubului Parlamentarilor Români, inclusiv a terenurilor sportive si a
cabinetului medical din cadrul Palatului Parlamentului.
(3)
Cheltuielile de întretinere si reparatii aferente bunurilor din patrimoniul
administrat de Camera Deputatilor, repartizate în scopul exercitării
mandatului de către deputati în circumscriptiile electorale, sunt cuprinse
la titlul “Bunuri si servicii”.
Art. 3. - (1) Cheltuielile de capital sunt în sumă de 21.132 mii lei, din
care 12.316 mii lei pentru obiectivele de investitii, 2.416 mii lei pentru alte
cheltuieli de investitii si 6.400 mii lei pentru reparatii capitale aferente
activelor fixe.
(2)
Detalierea cheltuielilor de capital pe anul 2012 este prezentată în anexa
nr. 2.
Art. 4. - (1) Bugetul de venituri si cheltuieli pentru activitătile finantate
integral din venituri proprii desfăsurate pe lângă Camera Deputatilor
în anul 2012 cuprinde, la resurse, suma de 15.000 mii lei, iar la cheltuieli,
suma de 11.500 mii lei.
(2)
Veniturile realizate de Camera Deputatilor vor fi retinute integral de
către aceasta pentru acoperirea unor cheltuieli curente si de capital
aferente activitătilor finantate din venituri proprii, organizate cu
aprobarea Biroului permanent. Disponibilitătile de la sfârsitul anului se
vor reporta în anul următor, pentru a fi cheltuite cu aceleasi destinatii.
Biroul permanent al Camerei Deputatilor poate aproba utilizarea
încasărilor în lei sau în valută si pentru alte destinatii, în
conditiile legii.
(3)
Organizarea activitătilor finantate din venituri proprii, tarifele si
cotele de adaos comercial aferente acestora se aprobă de Biroul permanent
al Camerei Deputatilor.
(4)
Numărul de personal salarizat din venituri proprii se aprobă de
Biroul permanent al Camerei Deputatilor, în functie de necesităti si de
veniturile realizate.
(5)
Cheltuielile prevăzute în bugetul activitătilor finantate din
venituri proprii pot fi depăsite numai în cazul obtinerii unor venituri
suplimentare.
(6)
Detalierea bugetului activitătilor finantate integral din venituri proprii
ale Camerei Deputatilor în anul 2012 este prezentată în anexa nr. 3.
Art. 5. - Biroul permanent al Camerei Deputatilor va lua măsuri pentru
încadrarea în alocatiile bugetare prevăzute în prezenta hotărâre.
Art. 6. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 8
noiembrie 2011, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia
României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE
Bucuresti,
8 noiembrie 2011.
Nr. 27.
*) Anexele nr. 1-3 sunt
reproduse în facsimil.
ANEXA
Nr. 1
BUGETUL PE ANUL 2012
Detalierea pe alineate de cheltuieli
|
|
|
|
- mii lei - |
|
|
|
din care pentru : |
|
Denumirea indicatorului |
Cod |
Program 2012 |
Camera Deputatilor |
Institutul Român pentru Drepturile Omului |
CHELTUIELI
- BUGET DE STAT (51.01+68.01) |
50.01 |
216.496 |
215.042 |
1,454 |
AUTORITĂTI
PUBLICE SI ACTIUNI EXTERNE |
51.01 |
215.396 |
213.942 |
1.454 |
CHELTUIELI
CURENTE |
01 |
194.264 |
192.810 |
1.454 |
TITLUL
I - CHELTUIELI DE PERSONAL |
10 |
140.094 |
138.960 |
1.134 |
Cheltuieli salariate în bani |
10.01 |
118.507 |
117.614 |
893 |
Salarii de bază |
10.01.01 |
70.742 |
69.864 |
878 |
Sporuri pentru conditii
de muncă |
10.01.05 |
3.857 |
3.857 |
|
Indemnizatii
plătite unor persoane din afara unitătii |
10.01.12 |
900 |
900 |
|
Indemnizatii de
delegare |
10.01.13 |
43.008 |
42.993 |
15 |
Contributii |
10.03 |
21.587 |
21.346 |
241 |
Contributii de
asigurări sociale de stat |
10.03.01 |
16.328 |
16.145 |
183 |
Contributii de
asigurări de somaj |
10.03.02 |
392 |
388 |
4 |
Contributii de
asigurări sociale de sănătate |
10.03.03 |
4.082 |
4.036 |
4G |
Contributii de
asigurări pentru accidente de muncă |
|
|
|
|
si boli profesionale |
10.03.04 |
118 |
117 |
1 |
Contributii pentru
concedii si indemnizatii |
10.03.06 |
667 |
660 |
7 |
TITLUL
II - BUNURI SI SERVICII |
20 |
54,120 |
53.800 |
320 |
Bunuri si servicii |
20.01 |
22.872 |
22.691 |
181 |
Furnituri de birou |
20.01.01 |
99 |
97 |
2 |
Materiale pentru
curătenie |
20.01.02 |
300 |
298 |
2 |
încălzit, iluminat
si fortă motrică |
20.01.03 |
9.311 |
9.301 |
10 |
Apă. canal si
salubritate |
20.01.04 |
1.600 |
1.598 |
2 |
Carburanti si
lubrifianti |
20.01.05 |
2.669 |
2.659 |
10 |
Piese de schimb |
20.01.06 |
1.202 |
1.192 |
10 |
Transport |
20.01.07 |
1.200 |
1.200 |
|
Postă,
telecomunicatii, radio, tv. internet |
20.01.08 |
1.048 |
1.018 |
30 |
Materiale si
prestări de servicii cu caracter functional |
20.01.09 |
2.936 |
2.836 |
100 |
Alte bunuri si servicii
pentru întretinere si functionare |
20.01.30 |
2.507 |
2.492 |
15 |
Reparatii
curente |
20.02 |
4.000 |
3.970 |
30 |
Bunuri
de natura obiectelor de inventar |
20.05 |
300 |
295 |
5 |
Alte obiecte de
inventar |
20.05.30 |
300 |
295 |
5 |
Deplasări,
detasări, transferări |
20.06 |
23.753 |
23,667 |
86 |
Deplasări interne,
detasări, transferări |
20.06.01 |
21.194 |
21.167 |
27 |
Deplasări în
străinătate |
20.06.02 |
2.559 |
2.500 |
59 |
Cărti,
publicatii si materiale documentare |
20.11 |
64 |
58 |
6 |
Pregătire
profesională |
20.13 |
35 |
29 |
6 |
Protectia
muncii |
20.14 |
207 |
207 |
|
Alte
cheltuieli |
20.30 |
2.889 |
2.883 |
B |
Protocol si
reprezentare |
20.30.02 |
2.002 |
2.000 |
2 |
Prime de asigurare non-viată |
20.30.03 |
572 |
568 |
4 |
Fondul Presedintelui |
20.30.07 |
115 |
115 |
|
Alte chetuieli cu
bunuri si servicii |
20.30.30 |
200 |
200 |
|
TITLUL
VII - ALTE TRANSFERURI |
55 |
50 |
50 |
|
Transferuri
curente în străinătate (către organizatii internationale) |
55.02 |
50 |
50 |
|
Contributii si
cotizatii la organisme internationale |
55.02.01 |
50 |
50 |
|
CHELTUIELI
DE CAPITAL |
70 |
21.132 |
21.132 |
|
TITLUL
X ACTIVE NEFINANCIARE |
71 |
21.132 |
21.132 |
|
Active
fixe |
71.01 |
14.732 |
14.732 |
|
Constructii |
71.01.01 |
12.316 |
12.316 |
|
Masini, echipamente si
mijloace de transport |
71.01.02 |
979 |
979 |
|
Mobilier,
aparatură birotică si alte active corporale |
71.01.03 |
831 |
831 |
|
Alte active fixe |
71.01.30 |
606 |
606 |
|
Reparatii
capitale aferente activelor fixe |
71.03 |
6.400 |
6.400 |
|
ASIGURĂRI
SI ASISTENTĂ SOCIALĂ |
68.01 |
1.100 |
1.100 |
|
CHELTUIELI
CURENTE |
01 |
1.100 |
1.100 |
|
TITLUL
VIII - ASISTENTĂ SOCIALĂ |
57 |
1.100 |
1.100 |
|
Ajutoare
sociale |
57.02 |
1.100 |
1.100 |
|
Ajutoare sociale în
numerar |
57.02.01 |
1.100 |
1.100 |
|
ANEXA
Nr. 2
CAMERA DEPUTATILOR
pe anul 2012
|
|
- mii lei - |
Nr. crt. |
Nominalizarea pe obiective de investitii, alte cheltuieli de investitii
si reparatii capitale (numărul si data aprobării documentatiei de
investitii) |
(Program) |
|
TOTAL
(I+II), din care: |
21.132 |
I. |
Active
fixe (A+B+C) |
14.732 |
|
Obiective
de investitii (A+B), din care: |
12.316 |
A. |
Lucrări în
continuare (1+2), din care: |
12.316 |
|
1. Obiectivul “Palatul
Parlamentului” - numărul si data
aprobării documentatiei: Hotărârea Guvernului nr.718/1991 2.
Obiectivul “Definitivarea si amenajarea parcajului subteran de pe platforma |
5.885 |
|
Palatului
Parlamentului” - numărul si data
aprobării documentatiei: Hotărârea Guvernului nr.672/1994 |
6.431 |
B. |
Lucrări noi: |
|
C. |
Alte cheltuieli de
investitii (1+2+3), din care: |
2.416 |
|
1. Masini, echipamente
si mijloace de transport |
979 |
|
2. Mobilier,
aparatură birotică si alte active corporale |
831 |
|
3. Alte active fixe |
606 |
II. |
Reparatii
capitale aferente activelor fixe |
6.400 |
*)
În functie de derularea procesului investitional, Biroul
Permanent al Camerei Deputatilor poate să aprobe modificări în
structura cheltuielilor de capital, cu încadrarea în valoarea totală
aprobată.
ANEXA
Nr. 3
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
al activitătilor finantate integral din venituri proprii pe anul 2012
|
|
- mii lei - |
Indicatori |
Cod |
Prevederi2012 |
1. Disponibil la finele
anului precedent |
|
8.000 |
2. Venituri în anul
bugetar *) |
|
7.000 |
3.
TOTAL RESURSE (1+2) |
|
15.000 |
4. Cheltuieli în anul
bugetar |
|
11,500 |
5. Excedent la finele
anului bugetar |
|
3.500 |
- Detalierea
cheltuielilor - |
|
|
VENITURI
PROPRII - TOTAL CHELTUIELI (51.10+68,10) |
50.10 |
11.500 |
AUTORITĂTI
PUBLICE SI ACTIUNI EXTERNE |
51.10 |
11.420 |
CHELTUIELI
CURENTE |
01 |
11.300 |
TITLUL
I - CHELTUIELI DE PERSONAL |
10 |
4.466 |
Cheltuieli
salariate în bani |
10.01 |
3.513 |
Salarii de bază |
10.01.01 |
2.680 |
Spor pentru conditii de
muncă |
10.01.05 |
188 |
Indemnizatii
plătite unor persoane din afara unitătii |
10.01.12 |
600 |
Indemnizatii de
delegare |
10.01.13 |
45 |
Contributii |
10.03 |
953 |
Contributii de
asigurări sociale de stat |
10.03.01 |
721 |
Contributii de
asigurări de somaj |
10.03.02 |
17 |
Contributii de
asigurări sociale de sănătate |
10.03.03 |
180 |
Contributii de
asigurări pentru accidente de muncă |
|
|
si boli profesionale |
10.03.04 |
5 |
Contributii pentru
concedii si indemnizatii |
10.03.06 |
30 |
TITLUL
II - BUNURI SI SERVICII |
20 |
6.834 |
Bunuri
si servicii |
20.01 |
4.683 |
Furnituri de birou |
20.01.01 |
45 |
Materiale pentru
curătenie |
20.01.02 |
130 |
încălzit, iluminat
si fortă motrică |
20.01.03 |
1,865 |
Apă, canal si
salubritate |
20.01.04 |
60 |
Carburanti si
lubrifianti |
20.01.05 |
28 |
Piese de schimb |
20.01.06 |
13 |
Transport |
20.01.07 |
19 |
Postă, telecomunicatii,
radio, tv, internet |
20.01.08 |
66 |
Materiale si
prestări de servicii cu caracter functional |
20.01.09 |
2.250 |
Alte bunuri si servicii
pentru întretinere si functionare |
20.01.30 |
207 |
Reparatii
curente |
20.02 |
200 |
Bunuri
de natura obiectelor de inventar |
20.05 |
113 |
Uniforme si echipament |
20.05.01 |
32 |
Alte obiecte de
inventar |
20.05.30 |
8 |
Deplasări,
detasări, transferări |
20.06 |
77 |
Deplasări interne,
detasări, transferări |
20.06.01 |
17 |
Deplasări în
străinătate |
20.06.02 |
60 |
Pregătire
profesională |
20.13 |
16 |
Protectia
muncii |
20.14 |
25 |
Alte
cheltuieli |
20.30 |
1.720 |
Protocol si
reprezentare |
20.30.02 |
100 |
Alte chetuieli cu
bunuri si servicii |
20.30.30 |
1.620 |
CHELTUIELI
DE CAPITAL |
70 |
120 |
TITLUL
X ACTIVE NEFINANCIARE |
71 |
120 |
Active
fixe |
71.01 |
120 |
Masini, echipamente si
mijloace de transport |
71.01.02 |
105 |
Mobilier,
aparatură birotică si alte active corporale |
71.01.03 |
15 |
ASIGURĂRI
SI ASISTENTĂ SOCIALĂ |
68.01 |
60 |
CHELTUIELI
CURENTE |
01 |
80 |
TITLUL
VIII - ASISTENTĂ SOCIALĂ |
57 |
30 |
Ajutoare
sociale |
57.02 |
80 |
Ajutoare sociale în
numerar |
57.02.01 |
60 |
*) Veniturile provin din: vânzări produse, prestări servicii
si alimentatie publică (inclusiv remiza), contravaloare bilete vizite,
chirii si altele (dobânzi, penalităti etc).
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2010
În temeiul art. 64 din Constitutia
României, republicată, precum si al art. 31 alin. (1) lit. d) din
Regulamentul Camerei Deputatilor, aprobat prin Hotărârea Camerei
Deputatilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările si completările
ulterioare,
Camera
Deputatilor adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe
anul 2010, potrivit raportului explicativ si anexelor nr. 1 si 2*), care fac
parte integrantă din prezenta hotărâre.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 8
noiembrie 2011, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia
României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE
Bucuresti,
8 noiembrie 2011.
Nr. 28.
*) Raportul explicativ si
anexele nr. 1 si 2 se comunică celor interesati.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind numirea unor membri ai Consiliului National de Integritate
În temeiul prevederilor art. 35 si 37 din
Legea nr. 144/2007 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei
Nationale de Integritate, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, si ale art. 139 din Regulamentul Senatului,
aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările si
completările ulterioare,
Senatul
adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Senatul numeste ca membru titular în Consiliul National de Integritate
pe domnul Dragos lonut Bănescu în locul domnului Octavian Teodor Deaconu,
demisionat, si ca membru supleant în Consiliul National de Integritate pe
doamna Daniela Teodoru în locul doamnei Sabina Amalia Bendas, demisionată.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 9 noiembrie 2011, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti,
9 noiembrie 2011.
Nr. 52.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul
general de evidentă a salariatilor
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de
evidentă a salariatilor, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 372 din 27 mai 2011, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 3 alineatul (2), litera g) va avea următorul cuprins:
,,g)
salariul de bază lunar brut si sporurile, astfel cum sunt prevăzute
în contractul individual de muncă;”.
2. La articolul 4, partea introductivă a alineatului (1) va avea
următorul cuprins:
“Art.
4. - (1) Completarea, respectiv înregistrarea în registru a elementelor
prevăzute la art. 3 alin. (2), si transmiterea registrului se fac
după cum urmează:”.
Art. II. - Elementul prevăzut la art. 3 alin. (2) lit. g) din Hotărârea
Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidentă a
salariatilor, asa cum a fost modificat prin prezenta hotărâre, se
completează în registrul general de evidentă a salariatilor si pentru
contractele individuale de muncă deja înregistrate, până la data de
15 decembrie 2011.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Sulfina Barbu
Bucuresti, 2 noiembrie
2011.
Nr. 1.105.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unui imobil aflat în domeniul public al statului din
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în administrarea
Ministerului Public, pentru Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bucuresti
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 867 alin. (1) si art. 868 alin. (1) din
Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea unui imobil, având datele de identificare
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, aflat în domeniul public al statului, din administrarea
Ministerului Administratiei si Internelor, prin Oficiul Român pentru Imigrări,
în administrarea Ministerului Public, pentru Parchetul de pe lângă Curtea
de Apel Bucuresti.
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilului transmis conform prevederilor art. 1 se
face pe bază de protocol, încheiat între părtile interesate, în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
Art. 3. - Ministerul Administratiei si Internelor, respectiv Ministerul Public îsi
vor actualiza în mod corespunzător datele din evidenta
cantitativ-valorică si, împreună cu Ministerul Finantelor Publice,
vor opera modificările corespunzătoare în cadrul anexelor la
Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului
centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările
si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
p. Ministrul justitiei,
Alina Mihaela Bica,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti,
9 noiembrie 2011.
Nr. 1.106.
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului aflat în domeniul public al statului, care se transmite din
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în administrarea
Ministerului Public, pentru Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bucuresti
Adresa imobilului care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului care se transmite |
Numărul atribuit în inventarul domeniului public al statului si
codul de clasificatie |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Bucuresti, Calea Victoriei nr.
218, sectorul 1 |
Ministerul
Administratiei si Internelor - Oficiul
Român pentru Imigrări Cod unic de
identificare (CUI) 22084517 |
Ministerul Public,
pentru Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bucuresti Cod unic de
identificare (CUI) 16772104 |
1. Subsol: - suprafata
construită: 424,5 m2 - suprafata
utilă: 420,3 m2 2. Parter: Corp A: - suprafata
construită: 1.050 m2 - suprafata
utilă: 919,6 m2 Corp B: - suprafata
construită: 170 m2 - suprafata
utilă: 142,5 m2 3. Etaj 1: Corp A: - suprafata
construită: 870,5 m2 - suprafata
utilă: 744,3 m2 Corp B: - suprafata
construită: 256,5 m2 - suprafata
utilă: 222,44 m2 4. Etajele 2, 3, 4 si
5: Corp A: - suprafata
construită: 870,5 x 4 = 3.482 m2 - suprafata
utilă: 781,5 x 4 = 3.126 m2 Corp B: - suprafata
construită: 256 x 4 = 1.024 m2 - suprafata
utilă: 222 x 4 = 888 m2 5. Etaj 6: Corp A: - suprafata
construită: 368,5 m2 - suprafata
utilă: 339,5 m2 Corp B: - suprafata
construită: 43,5 m2 6. Etaj 7: Corp A: - suprafata
construită: 315,13 m2 - suprafata
utilă: 289,39 m2 7. Etaj 8: Corp A: - suprafata
construită: 315,13 m2 - suprafata
utilă: 283,52 m2 8. Pod: Corp A: - suprafata
construită: 119,26 m2 - suprafata
utilă: 100,15 m2 |
Nr.MFP: 154469 Cod: 8.19.01 |
Terenul aferent:
conform extrasului de carte funciară: lot 1 parcelele P1/1
si P1/2 = 1.947,26 m2 Valoarea de inventar:
18.248.546 lei CF 47317 |
|
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind trecerea unui imobil aflat în proprietatea privată a statului
si în administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului
de Stat” în domeniul public al statului si în administrarea Înaltei Curti de
Casatie si Justitie
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 11 lit. m) din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare, al art. 8 alin. (1) din
Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu
modificările si completările ulterioare, si al art. 863 lit. e), art.
867 alin. (1)si art. 868 alin. (1) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil,
republicată, cu modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă trecerea imobilului având datele de identificare
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, aflat în proprietatea privată a statului si în
administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat”, în domeniul public al statului, în vederea asigurării spatiilor
necesare desfăsurării activitătii Înaltei Curti de Casatie si
Justitie.
(2) Se
aprobă darea în administrarea Înaltei Curti de Casatie si Justitie a
imobilului prevăzut la alin. (1).
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit art. 1 se face pe
bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30
de zile de la data eliberării imobilului de către actualul locatar.
Art. 3. - Înalta Curte de Casatie si Justitie va opera modificările
corespunzătoare în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public
al statului.
Art. 4. - Anexa nr. 4 “Lista bunurilor imobile, din domeniul privat al statului,
aflate în administrarea Regiei Autonome «Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat»“ la Hotărârea Guvernului nr. 60/2005 privind
organizarea si functionarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat”, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică în mod corespunzător.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
p. Ministrul justitiei,
Alina Mihaela Bica,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti,
9 noiembrie 2011.
Nr. 1.107.
ANEXA
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului care se transmite din proprietatea privată a statului si
din administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat” în domeniul public al statului si în administrarea Înaltei Curti de
Casatie si Justitie
Adresa imobilului care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Valoarea de inventar a imobilului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului care se transmite |
Bucuresti, str. Batistei nr. 13, sectorul 2 |
Domeniul privat al
statului, din administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului
Protocolului deStat”, C.U.I. RO 2351555 |
Domeniul public al
statului, în administrarea Înaltei Curti de Casatie si Justitie, C.I.F.nr. 4340587 |
Teren în suprafată
de 1.710,00 m2 - valoarea de inventar-
13.581.572 lei Clădiri si
împrejmuiri - valoarea de inventar- 1.921.571, 73 lei |
Corp A principal: - subsol + parter +
etaj - suprafată
totală - 1.209,75 m2 Corp B Anexă: - parter + etaj -167,30 m2 Suprafată
totală corp A+ corp B -
1.377,05 m.2 Garaj - suprafată
- 44,55 m2 Teren - suprafată
- 1.710,00 m2 |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
privind publicarea acceptării Standardelor internationale pentru
constructia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor si
petrolierelor, adoptate de Organizatia Maritimă Internatională prin
Rezolutia MSC.287(87) a Comitetului Securitătii Maritime din 20 mai 2010
În temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 si
ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul
transporturilor si infrastructurii emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se publică Standardele internationale pentru constructia navelor
bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor si petrolierelor, adoptate de
Organizatia Maritimă Internatională prin Rezolutia MSC.287(87) a
Comitetului Securitătii Maritime din 20 mai 2010, prevăzută în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Bucuresti,
28 octombrie 2011.
Nr. 845.
ANEXĂ
REZOLUTIA MSC.287(87) (adoptată la 20 mai 2010)
Adoptarea Standardelor internationale pentru constructia navelor bazate pe
obiectivele aplicabile vrachierelor si petrolierelor
Comitetul
Securitătii Maritime,
amintind
art. 28 b) din Conventia privind crearea Organizatiei Maritime Internationale,
referitor la functiile Comitetului,
dorind
ca Organizatia să joace un rol important în stabilirea de standarde pentru
constructia navelor noi,
amintind,
de asemenea, că printre directiile strategice ale Organizatiei cu privire
la dezvoltarea si mentinerea unui cadru cuprinzător pentru transportul
maritim în conditii de securitate, sigurantă, eficientă si protectia
mediului este stabilirea de standarde pentru proiectarea si constructia navelor
bazate pe obiective aplicabile,
având
în vedere că navele ar trebui să fie proiectate si construite pentru
o perioadă de viată specifică determinată, pentru a fi
sigure si ecologice, astfel încât, dacă sunt corect exploatate si bine
întretinute în functie de conditiile de operare si de mediu specificate,
acestea să poată rămâne sigure pe toată durata de
exploatare,
notând
regulile 11-1/2.28 si 11-1/3-10 din Conventia internatională din 1974
pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare (SOLAS), asa cum a fost amendată
(denumită în continuare Conventia), adoptate prin Rezolutia
MSC.290(87) privind Standardele pentru constructia navelor bazate pe
obiectivele aplicabile vrachierelor si petrolierelor,
notând,
de asemenea, că Regula 11-1/3-10 mai sus mentionată prevede că
vrachierele si petrolierele, asa cum sunt definite în această regulă,
trebuie să satisfacă regulile de constructie ale unei organizatii
recunoscute sau normele nationale ale Administratiei în conformitate cu
cerintele functionale pentru constructia navelor bazate pe obiectivele
aplicabile vrachierelor si petrolierelor,
luând
în considerare, în cadrul celei de a optzeci si saptea sesiuni, propunerile de
standarde internationale pentru constructia navelor bazate pe obiectivele
aplicabile vrachierelor si petrolierelor,
1.
adoptă Standardele internationale pentru constructia navelor bazate pe
obiectivele aplicabile vrachierelor si petrolierelor, al căror text este
anexat la prezenta rezolutie;
2.
invită guvernele contractante la Conventie să noteze că
Standardele internationale pentru constructia navelor bazate pe obiectivele
aplicabile vrachierelor si petrolierelor vor produce efecte la 1 ianuarie 2012,
când Regula 11-1/3-10 din Conventie intră în vigoare;
3.
solicită secretarului general să transmită tuturor guvernelor contractante
la Conventie copii certificate ale prezentei rezolutii si textul Standardelor
internationale pentru constructia navelor bazate pe obiectivele aplicabile
vrachierelor si petrolierelor, care sunt anexe la prezenta rezolutie;
4.
solicită, în plus, secretarului general să transmită copii ale
prezentei rezolutii si ale anexei sale tuturor membrilor Organizatiei care nu
sunt guverne contractante la Conventie.
ANEXĂ
la Rezolutia MSC.287(87)
STANDARDE INTERNATIONALE
pentru constructia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelorsi
petrolierelor
1.
Preambul
1.1
Notiunea de “standarde pentru constructia navelor bazate pe obiective” a fost
introdusă de Organizatie în timpul celei de a optzeci si noua sesiuni a
Consiliului din noiembrie 2002, la propunerea delegatiei Bahamas si a Greciei1),
care au sugerat că Organizatia ar trebui să elaboreze standarde de
constructie de nave care să permită inovatii în proiectare, asigurând
în acelasi timp că navele sunt construite astfel încât, în cazul în care
sunt întretinute în mod corespunzător, rămân în conditii de
sigurantă pe toată perioada de exploatare. Standardele ar trebui
să asigure că toate părtile navei pot fi accesibile pentru a
facilita inspectia si întretinerea adecvată. Consiliul a transmis spre
examinare propunerea Comitetului Securitătii Maritime (MSC) în
cadrul celei de-a 77-a sesiuni din mai/iunie 2003.
1.2 în
cadrul celei de-a 77-a sesiuni MSC a recomandat Consiliului ca în cadrul
sesiunii nouăzeci să se ia în considerare problema în contextul
dezvoltării Planului strategic al Organizatiei. De asemenea MSC a convenit
să includă un subiect nou intitulat “Standarde pentru constructia
navelor noi bazate pe obiective aplicabile” în programul său de lucru si
pe ordinea de zi a următoarei reuniuni.
1.3 La
cea de-a nouăzecea sesiune a Consiliului, luând în considerare strategia
si politica Organizatiei pentru perioada 2006-2011, Consiliul a aprobat
directiile strategice pentru elaborarea standardelor de constructie pentru nave
noi bazate pe obiective aplicabile. Ulterior, în sesiunea extraordinară
douăzeci si doi, Consiliul a inclus în orientările strategice ale
Organizatiei o dispozitie care prevede că “OMI va stabili în functie de
obiectivele aplicabile standarde pentru proiectarea si constructia navelor
noi”.
1.4
Adunarea, la sesiunea douăzeci si trei (noiembrie/decembrie 2003), atunci
când s-a adoptat Rezolutia A.944 (23) privind Planul strategic al Organizatiei
pe o perioadă de sase ani, 2004-2010, a decis, “inter alia”, ca
“Organizatia să stabilească standarde de proiectare si construire a
navelor noi bazate pe obiective aplicabile”. Această decizie a fost
reflectată în Rezolutia A.943 (23) privind planul de lucru pe termen lung
al Organizatiei până în 2010, în care problema “Standardelor pentru constructia
navelor noi bazate pe obiective aplicabile” a fost introdusă pe lista de
subiecte generale.
1.5 MSC
a început să lucreze la elaborarea de standarde tehnice detaliate pentru
constructia de nave bazate pe obiective de bază la sesiunea saptezeci si
opt din mai 2004; în timpul dezbaterii generale ce a avut ioc, cuprinzând
aspectele în cauză, Comitetul a convenit să utilizeze un sistem de 5
niveluri, care a fost propus initial de către Bahamas, Grecia si IACS,
constând în următoarele:
.1
Nivelul I - Obiective
Obiective
de nivel Înalt ce trebuie atinse.
.2
Nivelul II - Cerinte functionale
Criterii
pentru a îndeplini obiectivele.
.3
Nivelul III -Verificarea conformitătii
Proceduri
pentru a verifica dacă normele si reglementările referitoare la
proiectarea si constructia de nave sunt în conformitate cu obiectivele si
cerintele functionale.
.4
Nivelul IV - Norme si reglementări pentru proiectarea si constructia de nave
Cerintele
detaliate elaborate de OMI, administratiile nationale si/sau organizatiile recunoscute
si aplicate de către administratiile nationale si/sau organizatii
recunoscute care actionează în numele lor, privind proiectarea si
constructia unei nave pentru ca acesta să îndeplinească obiectivele
si cerintele functionale.
.5
Nivelul V - Practici si standarde industriale
Standarde,
coduri de bune practici si sisteme de sigurantă si de asigurare a
calitătii din industrie referitoare la construirea, operarea si
întretinerea navelor, formarea si încadrarea cu personal etc, care pot fi
incluse sau mentionate în normele si reglementările referitoare la
proiectarea si constructia unei nave.
1.6
După ce a deliberat cu privire la această problemă în cadrul
celei de-a optzecea sesiuni, MSC a convenit în primul rând să limiteze
sfera de aplicare a studiului initial vrachierelor si petrolierelor si să
ia în considerare extinderea la alte tipuri de nave si domenii de
sigurantă.
2.
Domeniul
Standardele
internationale pentru constructia navelor bazate pe obiectivele aplicabile
vrachierelor si petrolierelor (denumite în continuare standarde) descriu
obiectivele si stabilesc normele de functionare pe care trebuie să le
respecte regulile unei organizatii recunoscute de Administratie sau normele
nationale ale unei Administratii privind proiectarea si construirea de vrachiere
si petroliere, asa cum sunt definite în regulile 11-1/2.28 si 11-1/3-10 din
Conventia SOLAS. În plus, standardele stabilesc că regulile/normele
mentionate mai sus trebuie verificate pentru a se conforma obiectivelor si
cerintelor functionale.
3. Structura
Aceste
standarde au 3 niveluri: Nivelul I - Obiective Nivelul II -Cerinte
functionale Nivelul III - Verificarea conformitătii
4.
Nivelul I
- Obiective
Obiectivele
de nivelul I, astfel cum sunt definite în Regula 11-1/3-10 din Conventia SOLAS, sunt
reproduse mai jos pentru a usura referirea, după cum urmează:
Navele
trebuie să fie proiectate si construite pentru o durată de viată
prevăzută determinată pentru a fi sigure si ecologice, atunci
când sunt exploatate si întretinute corect în conditii si mediu determinate în
stare intactă si conditii de avarie specifice, pe toată durata de
viată.
.1 Prin
sigur si ecologic se întelege că nava are o rezistentă
adecvată, integritate si stabilitate suficiente pentru reducerea la minim
a riscului de pierdere a navei sau de poluare a mediului marin, din cauza unor
deficiente de structură, inclusiv colaps, situatii care duc la inundarea
unui compartiment ori pierderea etanseitătii la apă.
.2 Prin
ecologic se întelege că nava este construită cu materiale care
pot fi reciclate într-un mod ecologic acceptabil pentru mediu.
.3 Siguranta
implică, de asemenea, faptul că structura, echipamentul si
amenajarea navei oferă căi sigure de acces, evacuare, inspectii si
întretinere corespunzătoare, facilitând functionarea în conditii de
sigurantă.
1) Document C 89/12/1 (Bahamas si Grecia) - Plan
strategic OMI
.4 Conditiile
specifice de operare si mediu specificat sunt determinate de zona de
operare a navei pe tot parcursul vietii sale si acoperă inclusiv
conditiile intermediare rezultate din operatiunile legate de marfă si
balast în porturi, căi navigabile si pe mare.
.5 Durata
de viată prevăzută determinată este perioada
nominală în care se presupune că nava va fi expusă
exploatării si/sau conditiilor de mediu si/sau conditiilor de mediu
corosiv si este folosită pentru selectarea parametrilor
corespunzători de proiectare. Cu toate acestea, durata efectivă de
exploatare a navei poate să fie mai lungă sau mai scurtă, în
functie de conditiile reale de functionare si întretinere a navei pe toată
durata sa de viată.
5.
Nivelul II
- Cerinte functionale
[Aplicabil
la vrachiere si petroliere efectuând voiaje fără restrictii2)]
II.1.
Durata deviată
Durata
de viată prevăzută de proiect nu trebuie să fie mai
mică de 25 de ani.
II.2.
Conditii de mediu
Navele
trebuie să fie proiectate în functie de conditiile de mediu ale
Atlanticului de Nord si scala de stare a mării pe termen lung.
II.3.
Rezistenta structurală
II.3.1 Conceptii
generale
Elementele
structurale ale navei trebuie să fie de o conceptie compatibilă cu
destinatia ei si să asigure continuitatea structurală. Acestea
trebuie să fie proiectate pentru a facilita încărcarea si
descărcarea tuturor mărfurilor preconizate cu instalatiile navei
fără a cauza avarii care pot compromite integritatea structurii.
II.3.2. Moduri
de deformare si efecte
Rezistenta
structurii trebuie să fie determinată luând în considerare deformarea
excesivă si modurile de avarie, incluzând, dar fără a limita
flambajul, elasticitatea si oboseala.
II.3.3. Rezistenta
ultimă
Navele
trebuie să fie proiectate pentru a avea o rezistentă ultimă
adecvată. Calculele rezistentei ultime trebuie să includă
calculele referitoare la capacitatea la rupere a grinzii echivalente a corpului
si rezistenta ultimă corespunzătoare a elementelor de învelis si a
elementelor de osatură si care trebuie verificate la un moment încovoietor
longitudinal bazat pe conditiile de mediu cerute la II.2.
II.3.4. Marje
de sigurantă
Navele
trebuie să fie proiectate cu marje de sigurantă corespunzătoare:
.1
pentru a putea rezista la dimensiunile nete3), în stare
intactă, în conditii de mediu anticipate pe toată durata de
viată si în conditii de încărcare corespunzătoare care vor
include încărcarea completă omogenă si alternativă a magaziilor/tancurilor,
încărcări partiale, multiport si voiaje în balast, precum si
sarcinilor din conditii de gestionare a balastului si depăsiri
ocazionale/suprasolicitări pe timpul încărcării/
descărcării, după caz, aplicabile clasei navei; si
.2 care
sunt adecvate pentru toti parametrii de proiectare ale căror calcule
implică un anumit grad de incertitudine, inclusiv sarcini, modelare
structurală, structură, oboseală, coroziune, imperfectiuni în
materiale, defecte de constructie, flambaj, rezistentă reziduală si
rezistentă ultimă.
II.4.
Rezistenta la oboseală
Rezistenta
la oboseală prevăzută nu trebuie să fie mai mică decât
durata de viată a navei prevăzută în proiect si trebuie să
fie determinată în conditiile de mediu mentionate la II.2.
II.5.
Rezistenta reziduală
Navele
trebuie să fie concepute pentru a avea o rezistentă suficientă
pentru a rezista la sarcinile datorate valurilor si solicitărilor interne
în conditiile specifice de avarie cum sunt după coliziuni, puneri pe uscat
sau inundări. La calculul de rezistentă reziduală trebuie
să se ia în considerare capacitatea de rezistentă ultimă a
grinzii echivalente, incluzând deformarea permanentă si comportarea la
postflambaj. Scenarii previzibile trebuie să fie studiate în măsura
în care este rezonabil posibil.
II.6. Protectia
împotriva coroziunii
Trebuie
să fie aplicate măsuri care să asigure că dimensiunile nete
cerute pentru îndeplinirea conditiilor de rezistentă structurală se
mentin pe toată durata de viată prevăzută de proiect.
Măsurile includ, dar nu sunt limitate numai ia aplicarea acoperirilor de
protectie, compensarea coroziunilor, protectia catodică, sistemele de
protectie prin curenti indusi etc.
II.6.1.
Durata de viată a acoperirilor
Acoperirile
trebuie să fie aplicate si întretinute în conformitate cu specificatiile
producătorului pentru pregătirea suprafetelor, alegerea acoperirii,
aplicarea lor si întretinere. Atunci când este necesar să se aplice o
acoperire, durata de viată preconizată ar trebui să fie
specificată. Durata de viată efectivă a acoperirilor poate fi
mai lungă sau mai scurtă decât cea specificată, în functie de
starea si întretinerea navei. Acoperirea ar trebui să fie aleasă în
functie de utilizarea prevăzută a compartimentului, de materialele si
de aplicarea altor sisteme pentru a preveni coroziunea, cum ar fi protectia
catodică sau alte metode.
II.6.2. Adaosul
de coroziune
Adaosul
de coroziune se aplică dimensiunilor nete si trebuie să fie adecvat
pentru perioada de viată proiectată. Adaosul se determină pe
bază de expunere la agenti corozivi, cum ar fi apa, marfa, atmosferă
corozivă sau o uzură mecanică, precum si în functie de sistemul
de prevenire a coroziunii, cum ar fi cele de acoperire, protectia catodică
sau mijloace alternative. Rata de corodare (mm/an) va fi evaluată în
conformitate cu informatiile statistice stabilite pe baza experientei din
exploatare si/sau teste accelerate. Rata de coroziune reală poate fi mai
mare sau mai mică decât cea de proiectare în functie de starea si modul
real de întretinere ale navei.
II.7.
Redundanta structurală
Navele
trebuie să fie proiectate si construite redundant, astfel încât avarii
locale (cum ar fi deformatii permanente locale, fisuri sau deficiente ale
sudurii) ale oricărui element structural de osatură nu vor duce în
consecintă imediat la colapsul întregului panou.
II.8.
Etanseitate la apă si intemperii
Navele trebuie să fie proiectate pentru a avea o etanseitate la
apă si intemperii adecvată destinatiei lor si să aibă
dispozitive conexe de închidere a deschiderilor din corp de o rezistentă
si redundantă adecvate.
II.9.
Consideratii referitoare la factorul uman
Structurile
si echipamentele navei trebuie să fie proiectate si dispuse pe baza
principiilor ergonomice pentru a asigura siguranta în timpul operării,
inspectiei si întretineri. Aceste consideratii trebuie să se refere la
scări, scări verticale, rampe, pasarele si platforme permanente
folosite ca mijloace de acces, muncă, inspectii, întretinerea si
facilitarea operatiunilor, dar fără a se limita ia acestea.
2) Voiaje fără restrictii înseamnă că nava nu este
supusă unor restrictii geografice (de exemplu, poate naviga în toate
oceanele, în toate anotimpurile), cu exceptia limitelor impuse de capacitatea
să de a naviga în gheată.
3) Esantionajul net asigură structurii rezistenta necesară pentru
sustinerea sarcinilor de proiectare, presupunând că structura este în
stare intactă si fără nicio marjă de coroziune. Cu toate
acestea, atunci când se evaluează rezistenta la oboseală, rezistenta
la nivel global a corpului, si structurilor principale, o parte din marja de
coroziune totală poate fi adăugată la esantionajul net pentru a
reflecta grosimea materialului folosit pentru proiectare si determinarea
duratei de viată.
II.10.
Transparenta în proiectare
Navele
trebuie să fie proiectate în cadrul unui proces fiabil, controlat si
transparent, accesibil în măsura necesară pentru a confirma siguranta
navei nou-construite, luând în considerare respectarea drepturilor de
proprietate intelectuală. Documentatia accesibilă trebuie să
includă principalii parametrii bazati pe obiective si toti parametrii de
proiectare relevanti care pot limita exploatarea navei.
CONSTRUCTIA
II.11.
Proceduri pentru asigurarea calitătii constructiei Navele trebuie
să fie construite în conformitate cu
standardele
de calitate controlate si transparente de productie, având în vedere
respectarea drepturilor de proprietate intelectuală. Procedurile de
asigurare a calitătii constructiei vor include, fără a limita,
specificatiile referitoare la materiale, procese de fabricatie, aliniere,
montaj, îmbinare si sudare si de pregătire a materialelor si suprafetelor.
II.12.
Inspectii în timpul constructiei
Trebuie
elaborat un plan de inspectii pentru faza de constructie a navei, tinând seama
de tipul navei si proiectul său. Planul de inspectii trebuie să
contină un set de cerinte, inclusiv specificarea volumului si domeniul de
aplicare si identificarea zonelor care au nevoie de o atentie specială în
timpul inspectiilor pentru a asigura respectarea standardelor de constructie cu
normele obligatorii pentru constructia de nave.
FACTORI
DE AVUT ÎN VEDERE ÎN SERVICIU
II.13.
Inspectii si întretinere
Navele
trebuie să fie proiectate si construite astfel încât să faciliteze
inspectiile si întretinerea, în particular evitându-se crearea de spatii
limitate pentru inspectiile si activitătile de întretinere. Vor fi
identificate zonele care au nevoie de o atentie specială în timpul
inspectiilor efectuate pe toată durata de viată a navei. Trebuie
inclus, în special, tot ce este necesar pentru inspectii si întretinere în
serviciu care a stat la baza stabilirii parametrilor de proiectare a navei.
II.14.
Accesibilitatea structurii
Nava
trebuie să fie proiectată, construită si echipată pentru a
oferi mijloace adecvate de acces la toate structurile interne, pentru a facilita
inspectiile generale si inspectii amănuntite, precum si măsurarea
grosimii.
CONSIDERATII
PRIVIND RECICLAREA
II.15.
Reciclarea
Navele
trebuie să fie proiectate si construite din materiale care pot fi
reciclate într-un mod acceptabil pentru mediu fără a compromite
siguranta si operarea eficientă a acesteia.
6.
Nivelul III -Verificarea conformitătii
6.1.
Trebuie verificat dacă normele referitoare la proiectarea si constructia
vrachierelor si petrolierelor aplicate de către o organizatie care este
recunoscută de către Administratie în conformitate cu prevederile
Regulii XI/1 din Conventia SOLAS sau cerintele nationale utilizate de
Administratie sunt echivalente cu normele unei organizatii recunoscute în
conformitate cu Regula 11-1/3-1 a Conventiei SOLAS, sunt în conformitate cu
obiectivele de nivelul I si cerintele de performantă de nivelul II, pe baza
liniilor directoare elaborate de către Organizatie4. Decizia
finală privind verificarea conformitătii este luată de
către MSC care va informa toate guvernele contractante de decizia sa.
6.2.
Termenul “verificare” (si orice variantă a cuvântului “verificare”)
înseamnă că normele referitoare la proiectarea si constructia
vrachierelor si petrolierelor, asa cum este descris mai sus, au fost comparate
cu standardele si s-a constatat că sunt conforme cu obiectivele si
cerintele de performantă enuntate în standarde sau compatibile cu aceste
obiective si cerinte.
6.3.
Odată ce normele Administratiei sau organizatiei recunoscute referitoare
la proiectarea si constructia vrachierelor si petrolierelor au fost verificate
pentru conformitatea cu standardele, această conformitate se
consideră ca fiind în vigoare pentru modificări de reguli, cu
conditia ca neverificarea modificărilor de reguli să nu producă
nonconformitate. Cu exceptia cazului în care MSC decide altfel, orice
modificare a normelor, produsă ca urmare a verificării
conformitătii, se aplică navelor care au contractul de constructie la
sau după data la care regula produce efecte.
4) Se referă la liniile directoare pentru verificarea de conformitate cu
standardele de constructie de nave bazate pe obiective aplicabile vrachierelor
si petrolierelor, adoptate de Organizatie prin Rezolutia MSC.296 (87).
![]() |
||||
Copyright 1998-2015 DSC.NET All rights reserved. |