MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXIII - Nr. 213 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Luni, 28 martie 2011
DECRETE
292. - Decret privind conferirea Ordinului Meritul Cultural
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
236. - Hotărâre privind aprobarea amendamentului
convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 2 aprilie 2009 si la
Paris la 11 august 2010, între Guvernul României si Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei, la Acordul-cadru de împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a
Consiliului Europei, pentru finantarea Proiectului pentru prevenirea
catastrofelor naturale generate de inundatii si poluarea aerului, semnat la
Bucuresti la 16 iulie 2003 si la Paris la 25 august 2003
245. - Hotărâre privind aprobarea Programului National
Apicol pentru perioada 2011-2013, a normelor de aplicare, a cuprinsului
Ghidului de bune practici pentru apicultură, precum si a valorii
sprijinului financiar
272. - Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri
si cheltuieli al Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului privind
activitatea de privatizare pe anul 2011
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
39. - Decizie privind
eliberarea domnului Comeliu Burada din functia de vicepresedinte, cu rang de
subsecretar de stat, al Autoritătii Nationale pentru Reglementarea si
Monitorizarea Achizitiilor Publice
40. - Decizie privind numirea doamnei Szenczi Bianka în functia
de vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat, al Autoritătii
Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice
41. - Decizie pentru eliberarea domnului Cătălin
Ovidiu Baba din functia de secretar de stat în cadrul aparatului propriu de
lucru al primului-ministru si pentru numirea acestuia în functia de secretar de
stat în cadrul Ministerului Educatiei, Cercetării, Tineretului si
Sportului
Cuantumul
total al sumelor provenite din finantările private ale partidelor politice
în anul 2010, conform Legii nr. 334/2006 privind finantarea activitătii
partidelor politice si a campaniilor electorale
Rectificări .la:
- Hotărârea Guvernului nr. 5/2006
- Ordinul ministrului economiei nr. 1.969/2009
- Ordinul ministrului economiei, comertului
si mediului de afaceri nr. 2.842/2010
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind conferirea Ordinului Meritul Cultural
În temeiul prevederilor art. 94 lit. a)
si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale art. 4 alin.
(3), ale art. 7 lit. A si ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul
national de decoratii al României, cu modificările si completările
ulterioare,
cu
ocazia împlinirii a peste două decenii de la aparitia publicatiei “Viata
medicală”, în semn de înaltă apreciere pentru meritele remarcabile
avute la promovarea culturii în tară si în lume,
Presedintele
României decretează:
Art. 1. - Se
conferă Ordinul Meritul Cultural în grad de Ofiter, categoria
B “Muzică”:
-
doamnei Anca Florea;
-
domnului losif Ion Prunner.
Art. 2. - Se
conferă Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler, categoria
A “Literatură”:
-
domnului profesor dr. Constantin Dimoftache (CD. Zeletin);
-
doamnei Paula Romanescu.
Art. 3. - Se
conferă Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler, categoria
B “Muzică”, domnului conf. dr. Mircea Niculae Penescu.
Art. 4. - Se
conferă Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler, categoria
C “Artele plastice”, doamnei dr. Suzana Bantas.
Art. 5. - Se
conferă Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler, categoria
F “Promovarea culturii”:
-
domnului profesor dr. Mircea Cinteză;
-
doamnei Grosu-Popescu Eugenia;
-
domnului dr. Mihail Mihailide.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti,
23 martie 2011.
Nr. 292.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate
la Bucuresti la 2 aprilie 2009 si la Paris la 11 august 2010, între Guvernul
României si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, la Acordul-cadru de
împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, pentru
finantarea Proiectului pentru prevenirea catastrofelor naturale generate de
inundatii si poluarea aerului, semnat la Bucuresti la 16 iulie 2003 si la Paris
la 25 august 2003
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 5 alin. (2) din Legea nr. 68/2004 pentru
ratificarea Acordului-cadru de împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a
Consiliului Europei, pentru finantarea Proiectului pentru prevenirea
catastrofelor naturale generate de inundatii si poluarea aerului, semnat la
Bucuresti la 16 iulie 2003 si la Paris la 25 august 2003,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă amendamentul convenit prin schimbul de scrisori*) semnate
la Bucuresti la 2 aprilie 2009 si la Paris la 11 august 2010, între Guvernul
României si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, la Acordul-cadru de
împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, pentru
finantarea Proiectului pentru prevenirea catastrofelor naturale Bucuresti la 16
iulie 2003 si la Paris la 25 august 2003, generate de inundatii si poluarea
aerului, semnat la ratificat prin Legea nr. 68/2004.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Ministrul mediului si pădurilor,
Lâszlo Borbely
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Bucuresti,
16 martie 2011.
Nr. 236.
*) Traducere.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Cabinet
secretar de stat
Str.
Apolodor nr. 17
Sectorul
5, Bucuresti
Tel
+40.21.319.97.39
Fax+40.21.312.20.11
2
aprilie 2009
Sylvie
Anagnostopoulos,
director
de tară pentru România
Departamentul
proiecte
Banca
de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE)
Bd.
Kleber 55-75116, Paris
Ref.: Anularea
sumelor rămase neutilizate aferente acordurilor de împrumut F/P 1.309 si
F/P 1.529
Dragă
doamnă Anagnostopoulos,
Având
în vedere stadiul actual al activitătii proiectelor, la solicitarea
Ministerului Mediului, vă rugăm să aveti amabilitatea de a
aproba amendarea acordurilor de împrumut sus-mentionate, astfel:
-
anularea sumei de 1,4 milioane EUR din suma totală a împrumutului F/P
1.529;
-
anularea sumei de 1 milion EUR din suma totală a împrumutului F/P 1.309.
Aceste
sume propuse spre anulare sunt sume rămase neutilizate din împrumuturile
sus-mentionate si reprezintă economii înregistrate pe parcursul
implementării acestora.
Cu stimă,
Bogdan Alexandru Drăgoi
BANCA
DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
Directia
Generală pentru împrumuturi
Departamentul
proiecte
Paris,
11 august 2010
Bogdan
Alexandru Drăgoi,
secretar
de stat
Ministerul
Finantelor Publice
Str.
Apolodor nr. 17,
Sectorul
5, Bucuresti
România
Ref.: Confirmarea
anulării sumelor neutilizate - împrumuturile F/P 1.529, F/P 1.309
Dragă
domnule secretar de stat,
Referitor
la scrisoarea dumneavoastră din data de 2 aprilie 2009 si având în vedere
finalizarea proiectelor, asa cum a fost evidentiată în rapoartele de
finalizare pe care le-am primit, vă confirm prin prezenta că sumele
netrase de 1,4 milioane EUR - din împrumutul F/P 1.529 si de 1 milion EUR - din
împrumutul F/P 1.309 au fost anulate si sterse din portofoliul proiectelor BDCE
la data de 2 aprilie 2009.
Cu stimă,
Theodore Ivanov,
director de departament
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea
Programului National Apicol pentru perioada 2011-2013, a normelor de aplicare,
a cuprinsului Ghidului de bune practici pentru apicultură, precum si a
valorii sprijinului financiar
În
conformitate cu prevederile art. 105-110 din sectiunea VI “Dispozitii
speciale privind sectorul apicol” la Regulamentul (CE) nr. 1.234/2007 al
Consiliului din 22 octombrie 2007 de instituire a unei organizări comune a
pietelor agricole si privind dispozitii specifice referitoare la anumite
produse agricole (Regulamentul unic OCP), cu modificările si
completările ulterioare, precum si cu ale Deciziei Comisiei Europene din
14 septembrie 2010 de aprobare a programului de îmbunătătire a
productiei si comercializării produselor apicole prezentat de România în
temeiul Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului si de stabilire a
contributiei Uniunii la acest program,
având
în vedere prevederile art. 6 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din
Fondul european de garantare agricolă, Fondul european agricol de
dezvoltare rurală si Fondul european pentru pescuit si a fondurilor
alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile
alocate de la Comunitatea Europeană si a fondurilor alocate de la bugetul
de stat aferente programului de colectare si gestionare a datelor necesare
desfăsurării politicii comune în domeniul pescuitului si a
programului de control, inspectie si supraveghere în domeniul pescuitului si
pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei
fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală,
Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă, prin
preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 371/2009, cu modificările
si completările ulterioare,
în
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă Programul National Apicol pentru perioada 2011-2013, prevăzut
în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se
aprobă Normele de aplicare a Programului National Apicol pentru perioada
2011-2013, prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 3. - Se
aprobă cuprinsul Ghidului de bune practici pentru apicultură,
prevăzut în anexa nr. 3.
Art. 4. -
Valoarea sprijinului financiar de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Agriculturii si Dezvoltării Rurale, alocat pentru Programul National
Apicol pentru perioada 2011-2013, este de 43.941.628,75 lei, conform
prevederilor Deciziei Comisiei Europene din 14 septembrie 2010 de aprobare a
programului de îmbunătătire a productiei si comercializării
produselor apicole prezentat de România în temeiul Regulamentului (CE) nr.
1.234/2007 al Consiliului si de stabilire a contributiei Uniunii la acest
program, fiind distribuită astfel:
a)
pentru anul 2011, 14.701.144,33 lei;
b)
pentru anul 2012, 14.653.837,68 lei;
c)
pentru anul 2013, 14.586.646,74 lei.
Art. 5. -
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Valeriu Tabără
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti,
16 martie 2011.
Nr. 245.
ANEXA
Nr. 1
pentru perioada 2011-2013
CAPITOLUL I
Scopul Programului National Apicol
România,
conform Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului din 22 octombrie 2007
de instituire a unei organizări comune a pietelor agricole si privind dispozitii
specifice referitoare la anumite produse agricole (Regulamentul unic OCP), publicat
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 299 din 16 noiembrie
2007, cu modificările si completările ulterioare, trebuie să
stabilească pentru o perioadă de 3 ani un program national care
să vizeze îmbunătătirea conditiilor de producere si
comercializare a produselor apicole, denumit în continuare Program.
Scopul
de bază al Programului este sprijinirea financiară a
activitătilor de profilaxie si combatere a varoozei, a efectuării
analizelor fizico-chimice ale mierii, a achizitionării materialului
biologic pentru refacerea efectivului de familii de albine în vederea obtinerii
produselor apicole de cea mai înaltă calitate în stupine, a achizitionării
stupilor, precum si a tipăririi si multiplicării Ghidului de bune
practici pentru apicultură.
CAPITOLUL II
Actiunile Programului
Actiunile
cuprinse în Program sunt:
a)
asistentă tehnică pentru apicultori si grupuri de apicultori;
b)
combaterea varoozei;
c) rationalizarea
stupăritului pastoral;
d)
măsuri de asistentă pentru laboratoarele de analiză a
caracteristicilor fizico-chimice ale mierii;
e)
sustinerea refacerii efectivului de familii de albine pe teritoriul national.
CAPITOLUL III
Beneficiarii Programului
Beneficiarii Programului sunt apicultori, persoane fizice si juridice,
persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale si întreprinderi
familiale constituite potrivit Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
44/2008 privind desfăsurarea activitătilor economice de către
persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale si întreprinderile
familiale, cu modificările ulterioare, organizate în asociatii de
crescători de albine, federatii, uniuni apicole, cooperative agricole sau grupuri
de producători recunoscute, conform legislatiei în vigoare.
CAPITOLUL IV
Modul de finantare
Comisia
Europeană participă la finantarea actiunilor din Program cu până
la 50% din cheltuielile efectuate de România pentru fiecare actiune
accesată, excluzând TVA.
Exercitiile
financiare ale Programului se stabilesc de la data de 16 octombrie a
fiecărui an până la data de 15 octombrie a anului următor, iar
actiunile cuprinse în acesta se aplică anual de către beneficiari, de
la data de 16 octombrie a anului în curs până la data de 31 august a
anului următor. Plătile aferente se fac în timpul exercitiului
financiar.
Contributia
Uniunii Europene la Programul de îmbunătătire a productiei si
comercializării produselor apicole este aprobată prin Decizia
Comisiei din 14 septembrie 2010, iar cursul euro este stabilit de Banca
Centrală Europeană, la data de 30 decembrie 2009, la valoarea de
4,2325 lei, conform art. 11 din Regulamentul (CE) nr. 1.913/2006 al Comisiei
din 20 decembrie 2006 de stabilire a normelor de aplicare a sistemului
agromonetar al euro în sectorul agricol si de modificare a anumitor
regulamente.
CAPITOLUL V
Ministerul
Agriculturii si Dezvoltării Rurale este autoritatea competentă pentru
elaborarea prevederilor de implementare a Regulamentului (CE) nr. 1234/2007 al
Consiliului, cu modificările si completările ulterioare, precum si de
avizarea ghidului solicitantului pentru acordarea sprijinului financiar în
sectorul apicol.
Agentia
de Plăti si Interventie pentru Agricultură este autoritatea
competentă pentru elaborarea ghidului solicitantului pentru acordarea
sprijinului financiar în sectorul apicol, a formularisticii de solicitare a
sprijinului financiar în sectorul apicol, cu înregistrarea si centralizarea
solicitărilor, cu elaborarea procedurilor de control, precum si cu
efectuarea plătilor, conform măsurilor cuprinse în Program.
CAPITOLUL VI
1.
Asistentă tehnică pentru apicultori si grupuri de apicultori -
Tipărirea si multiplicarea Ghidului de bune practici pentru
apicultură si a materialelor informative, respectiv flayere, afise,
brosuri
Formele
asociative legal constituite depun Ghidul de bune practici pentru
apicultură atât la Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale, cât
si la Autoritatea Natională Sanitară Veterinară si pentru
Siguranta Alimentelor, institutii care selectează cel mai complet si
tehnic Ghid de bune practici pentru apicultură si îl avizează, în
urma consultărilor din cadrul întâlnirilor de lucru dintre reprezentantii
acestora.
Ghidul
de bune practici pentru apicultură se depune până la data de 4
aprilie 2011 si se avizează până la data 29 aprilie 2011 de
Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale si Autoritatea
Natională Sanitară Veterinară si pentru Siguranta Alimentelor.
Ghidul
de bune practici pentru apicultură cuprinde capitole distincte referitoare
la conditiile care trebuie îndeplinite de către apicultori, asa cum sunt
prezentate în anexa nr. 3, prezentarea măsurilor finantate prin Program,
precum si adrese utile ale institutiilor publice sau ale formelor asociative
legal constituite.
Diseminarea
informatiilor cuprinse în Ghidul de bune practici pentru apicultură avizat
se realizează atât prin tipărirea si multiplicarea acestuia, cât si
prin tipărirea altor materiale informative, respectiv flayere, afise,
brosuri.
Flayerele,
afisele si brosurile contin informatiile referitoare la Ghidul de bune practici
pentru apicultură, precum si măsurile finantate prin Program.
Ghidul
de bune practici pentru apicultură, precum si materialele informative,
respectiv flayerele, afisele, brosurile se difuzează la institutiile
publice cu atributii în apicultură, respectiv oficiile judetene pentru
ameliorare si reproductie în zootehnie, centrele locale si judetene ale
Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură, directiile
sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si oficiile
judetene si centrele regionale de plăti pentru dezvoltare rurală si
pescuit, dar si în cadrul târgurilor si expozitiilor apicole.
Sprijinul
financiar alocat pentru tipărirea si multiplicarea Ghidului de bune
practici pentru apicultură si a materialelor informative, respectiv
flayere, afise, brosuri, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Agriculturii si Dezvoltării Rurale, este în valoare de maximum 17.197,45
lei si reprezintă 50% din valoarea totală a acestuia, restul de 50%
reprezentând contributia financiară a Comisiei Europene la acesta, fiind
repartizat astfel:
a)
pentru anul 2011, 7.398,41 lei;
b)
pentru anul 2012, 5.612,29 lei;
c)
pentru anul 2013, 4.186,75 lei. Conditii de eligibilitate:
-
formă asociativă în domeniul apicol, legal constituită, care
depune în termen legal, tipăreste si multiplică Ghidul de bune
practici pentru apicultură, precum si materialele informative, respectiv
flayere, afise, brosuri;
- forma
asociativă prezintă un cost estimativ per pagină pentru Ghidul
de bune practici pentru apicultură si per bucată pentru materiale
informative;
-
Ghidul de bune practici pentru apicultură depus la Ministerul Agriculturii
si Dezvoltării Rurale si la Autoritatea Natională Sanitară
Veterinară si pentru Siguranta Alimentelor respectă prevederile
anexei nr. 3 la hotărâre;
-
Ghidul de bune practici pentru apicultură se redactează astfel încât
să fie lizibil.
Cheltuieli
eligibile:
-
costul/pretul fără TVA pentru tipărirea si multiplicarea
Ghidului de bune practici pentru apicultură, precum si a materialelor
informative, respectiv flayere, afise, brosuri.
2.
Combaterea varoozei
Măsura 2.1. Achizitionarea de medicamente, produse biologice,
suplimente nutritive, biostimulatori si funduri de stupi pentru control sau
funduri de stupi antivarooa pentru rase de albine omologate in România din
apicultura conventională
Conditii
de eligibilitate:
-
apicultorul trebuie să fie membru al unei forme asociative legal
constituite, de profil;
-
apicultorul trebuie să detină si să completeze carnetul de
stupină, conform legislatiei în vigoare, din care să rezulte că
familiile de albine sunt supuse controalelor veterinare oficiale;
- apicultorul
trebuie să aibă pregătire în domeniul apiculturii,
confirmată prin atestat/certificat/diplomă, conform legislatiei în
vigoare;
-
familiile de albine din rase omologate în România trebuie să aibă
înregistrare/autorizare la directia sanitar-veterinară si pentru siguranta
alimentelor judeteană, respectiv a municipiului Bucuresti, si în registrul
agricol;
-
apicultorul trebuie să aibă stupii identificati de către formele
asociative de profil legal constituite, prin Agentia Natională pentru
Ameliorare si Reproductie în Zootehnie “Prof. Dr. G. K. Constantinescu”,
conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor si stupilor, aprobat
prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării rurale;
-
medicamentele achizitionate trebuie să fie înscrise în lista produselor
omologate de Institutul pentru Controlul Produselor Biologice si Medicamentelor
de Uz Veterinar;
-
produsele biologice, suplimentele nutritive si biostimulatorii trebuie să
fie notificate la Institutul pentru Controlul Produselor Biologice si
Medicamentelor de Uz Veterinar;
-
tratamentele trebuie să se desfăsoare pe baza unui calendar întocmit
anual de apicultor, aprobat si urmărit de reprezentantii formei
asociative;
-
fundurile de stupi pentru control sau fundurile de stupi antivarooa trebuie
să îndeplinească următoarele caracteristici:
a)
întreaga suprafată aflată sub rame trebuie să fie acoperită
cu o plasă metalică;
b) sub
plasa metalică trebuie să fie amplasat un sertar, care să
permită examinarea parazitilor căzuti din familia de albine pe
acesta.
Cheltuieli
eligibile:
-
pretul/costul fără TVA al medicamentelor pentru combaterea varoozei;
-
pretul/costul fără TVA al produselor biologice, suplimentelor
nutritive si biostimulatorilor;
-
pretul/costul fără TVA al fundurilor de stupi pentru control sau al
fundurilor de stupi antivarooa.
Măsura 2.2. Achizitionarea de medicamente, produse biologice,
suplimente nutritive, biostimulatori si funduri de stupi pentru control sau
funduri de stupi antivarooa pentru rase de albine omologate in România din
apicultura ecologică
Conditii
de eligibilitate:
-
apicultorul trebuie să fie membru al unei forme asociative legal
constituite de profil;
-
apicultorul trebuie să detină si să completeze carnetul de
stupină, conform legislatiei în vigoare, din care să rezulte că
familiile de albine sunt supuse controalelor veterinare oficiale;
-
apicultorul trebuie să aibă pregătire în domeniul apiculturii,
confirmată prin atestat/certificat/diplomă, conform legislatiei în
vigoare;
-
apicultorul trebuie să aibă stupii identificati de către formele
asociative de profil legal constituite, prin Agentia Natională pentru
Ameliorare si Reproductie în Zootehnie “Prof. Dr. G. K. Constantinescu”,
conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor si stupilor, aprobat
prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării rurale;
-
familiile de albine din rase omologate în România trebuie să fie
înregistrate la directia pentru agricultură judeteană privind
productia ecologică sau să fie în perioada de conversie;
-
familiile de albine din rase omologate în România trebuie să aibă
înregistrare/autorizare la directia sanitar-veterinară si pentru siguranta
alimentelor judeteană, respectiv a municipiului Bucuresti, si în registrul
agricol;
-
medicamentele achizitionate trebuie să fie înscrise în lista produselor
omologate de Institutul pentru Controlul Produselor Biologice si Medicamentelor
de Uz Veterinar;
-
produsele biologice, suplimentele nutritive si biostimulatorii trebuie să
fie notificate la Institutul pentru Controlul Produselor Biologice si
Medicamentelor de Uz Veterinar;
-
tratamentele trebuie să se desfăsoare în baza unui calendar întocmit
anual de apicultor, aprobat si urmărit de reprezentantii formei
asociative;
-
fundurile de stupi pentru control sau fundurile de stupi antivarooa trebuie
să îndeplinească următoarele caracteristici:
a)
întreaga suprafată aflată sub rame trebuie să fie acoperită
cu o plasă din otel inoxidabil;
b) sub
plasa metalică trebuie să fie amplasat un sertar, care să
permită examinarea parazitilor căzuti din familia de albine pe
acesta.
Cheltuieli
eligibile:
-
pretul/costul fără TVA al medicamentelor ecologice pentru combaterea
varoozei care au la bază acizi organici, uleiuri esentiale, produse
naturale;
-
pretul/costul fără TVA al produselor biologice, suplimentelor
nutritive si al biostimulatorilor;
-
pretul/costul fără TVA al fundurilor de stupi pentru control sau al
fundurilor de stupi antivarooa.
3. Sustinerea refacerii efectivului de familii de albine pe teritoriul
national - Achizitionarea de mătci, roi la pachet, roi pe faguri si
familii de albine din rase omologate în România
Conditii
de eligibilitate:
-
apicultorul trebuie să fie membru al unei forme asociative legal
constituite de profil;
-
apicultorul trebuie să aibă pregătire în domeniul apiculturii,
confirmată prin atestat/certificat/diplomă, conform legislatiei în
vigoare;
-
apicultorul trebuie să achizitioneze familiile de albine si/sau
mătcile si/sau roiurile la pachet si/sau roiurile pe faguri din rase
omologate în România numai prin măsurile prevăzute în prezentul
program si să nu solicite finantare si din Fondul European Agricol pentru
Dezvoltare Rurală (FEADR);
-
apicultorul trebuie să detină si să completeze carnetul de
stupină, conform legislatiei în vigoare, din care să rezulte că
familiile de albine sunt supuse controalelor veterinare oficiale;
-
apicultorul trebuie să detină minimum 25 de familii de albine în
cazul achizitionării mătcilor din rase omologate în România;
-
familiile de albine din rase omologate în România trebuie să aibă
înregistrare/autorizare la directia sanitar-veterinară si pentru siguranta
alimentelor judeteană, respectiv a municipiului Bucuresti, si în registrul
agricol;
-
apicultorul trebuie să aibă stupii identificati de către formele
asociative de profil legal constituite, prin Agentia Natională pentru
Ameliorare si Reproductie în Zootehnie “Prof. Dr. G. K. Constantinescu”,
conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor si stupilor, aprobat
prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării rurale;
-
achizitionarea mătcilor trebuie să se facă numai din rase
omologate în România de la ferme de elită sau ferme de multiplicare
autorizate de către Agentia Natională pentru Ameliorare si
Reproductie în Zootehnie “Prof. Dr. G. K. Constantinescu”, conform criteriilor
de autorizare prevăzute în legislatia în vigoare.
Cheltuieli
eligibile:
-
pretul/costul fără TVA pentru achizitia de maximum 100 de
mătci/apicultor;
-
pretul/costul fără TVA pentru achizitia de maximum 100 de roiuri la
pachet/apicultor;
- pretul/costul
fără TVA pentru achizitia de maximum 100 de roiuri pe
faguri/apicultor;
-
pretul/costul fără TVA pentru achizitia de maximum 125 de familii de
albine/apicultor.
4. Rationalizarea stupăritului pastoral - Achizitionarea de stupi
în vederea reformării stupilor uzati în urma deplasării acestora în
pastoral
Conditii
de eligibilitate:
-
apicultorul trebuie să fie membru al unei forme asociative legal
constituite de profil;
-
apicultorul trebuie să aibă pregătire în domeniul apiculturii,
confirmată prin atestat sau certificat ori diplomă, conform
legislatiei în vigoare;
-
apicultorul trebuie să achizitioneze stupii numai prin măsurile
prevăzute în Program si să nu solicite finantare si din FEADR;
-
apicultorul trebuie să detină minimum 25 de familii de albine din
rase omologate în România care să aibă înregistrare/autorizare la
directia sanitar-veterinară si pentru siguranta alimentelor
judeteană, respectiv a municipiului Bucuresti, si în registrul agricol;
-
apicultorul trebuie să aibă stupii identificati de către formele
asociative de profil legal constituite, prin Agentia Natională pentru
Ameliorare si Reproductie în Zootehnie “Prof. Dr. G. K. Constantinescu”,
conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor si stupilor, aprobat
prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării rurale;
-
apicultorul trebuie să detină si să completeze carnetul de
stupină, conform legislatiei în vigoare, din care să rezulte că
familiile de albine sunt supuse controalelor veterinare oficiale, respectiv
să aibă viza formei asociative din care face parte la rubrica
“deplasări în pastoral”;
-
stupii trebuie să fie achizitionati de la persoane juridice sau persoane
fizice autorizate, întreprinderi individuale si întreprinderi familiale
constituite potrivit Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 44/2008, cu
modificările ulterioare, care produc si/sau comercializează stupi.
Cheltuieli
eligibile:
-
pretul/costul fără TVA pentru achizitia de maximum 125 de stupi
utilati conform tehnologiei apicole, excluzând materialul biologic, pentru
fiecare apicultor.
5. Asistentă pentru laboratoarele de analiză a
caracteristicilor fizico-chimice ale mierii - Efectuarea analizelor
fizico-chimice care să ateste calitatea mierii
Conditii
de eligibilitate:
-
apicultorul trebuie să fie membru al unei forme asociative legal
constituite de profil;
-
apicultorul trebuie să aibă pregătire în domeniul apiculturii,
confirmată prin atestat sau certificat ori diplomă, conform
legislatiei în vigoare;
-
familiile de albine din rase omologate în România trebuie să aibă
înregistrare/autorizare la directia sanitar-veterinară si pentru siguranta
alimentelor judeteană, respectiv a municipiului Bucuresti, si în registrul
agricol;
-
apicultorul trebuie să aibă stupii identificati de către formele
asociative de profil legal constituite, prin Agentia Natională pentru
Ameliorare si Reproductie în Zootehnie “Prof. Dr. G. K. Constantinescu”,
conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor si stupilor, aprobat
prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării rurale;
-
apicultorul trebuie să detină si să completeze carnetul de
stupină, conform legislatiei în vigoare, din care să rezulte că
familiile de albine sunt supuse controalelor veterinare oficiale;
-
analizele fizico-chimice ale mierii trebuie să fie făcute la un
laborator autorizat sanitar-veterinar.
Cheltuieli
eligibile:
-
pretul/costul fără TVA pentru setul de bază de analize
fizico-chimice care să ateste calitatea mierii si care trebuie să
cuprindă:
-
determinarea hidrometilfurfurolului (HMF) din miere;
-
determinarea glucozei si fructozei din miere;
-
determinarea continutului de apă;
-
examen organoleptic;
-
determinarea indicelui colorimetric.
CAPITOLUL VII
Dispozitii finale
Prin exceptie de la prevederile referitoare la conditia de eligibilitate
privind identificarea stupilor conform Sistemului unitar de identificare a
stupinelor si stupilor, pentru acordarea sprijinului financiar aferent anului
2011, apicultorii nu trebuie să îndeplinească această conditie
de eligibilitate, devenind obligatorie începând cu data de 1 noiembrie 2011.
ANEXA
Nr. 2
a Programului National Apicol pentru perioada 2011-2013
Art. 1. - (1) Beneficiarii Programului National Apicol
pentru perioada 2011-2013 (Program), astfel cum sunt definiti în anexa
nr. 1 la hotărâre, solicită anual sprijinul financiar prin
intermediul formei asociative din care fac parte, legal constituită
conform legislatiei în vigoare, si depun la sediul acesteia următoarele
documente justificative:
a)
cerere pe baza căreia solicită sprijinul financiar cuvenit si în care
se mentionează acordul acestora de derulare a sprijinului prin intermediul
formei asociative;
b)
declaratie pe propria răspundere din care să reiasă că
acestia nu au mai solicitat sprijin financiar prin intermediul altei forme
asociative;
c)
declaratie pe propria răspundere că achizitionează familiile de
albine si/sau mătcile si/sau roiurile la pachet si/sau roiurile pe faguri
din rase omologate în România si/sau stupii, numai prin măsurile
prevăzute în Program si nu solicită finantare si din Fondul European
Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR);
d)
copia actului de identificare - B.l./C.l., în cazul persoanelor fizice;
e)
copia certificatului de înregistrare de la oficiul registrului comertului/a
certificatului de înregistrare fiscală, după caz;
f)
copia adeverintei care să ateste proprietatea si numărul familiilor
de albine înscrise în Registrul agricol, eliberată de consiliul local;
g)
copia atestatului sau certificatului ori diplomei care să confirme
pregătirea apicultorului în domeniul apicol;
h)
copia documentului de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară, eliberat
de directia sanitar-veterinară si pentru siguranta alimentelor
judeteană, respectiv a municipiului Bucuresti, pe raza căreia îsi
desfăsoară permanent activitatea exploatatia/unitatea;
i)
copia ordinului de deplasare eliberat de forma asociativă din care face
parte, din care să rezulte că apicultorul a efectuat deplasarea în
pastoral, avizat de către consiliul local;
j)
copia buletinului de analize fizico-chimice ale mierii;
k)
copia facturii fiscale de efectuare a plătii analizelor fizico-chimice ale
mierii.
(2)
Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. i), pentru anul 2011,
apicultorii care solicită sprijin financiar pentru achizitionarea de stupi
în vederea reformării stupilor uzati în urma deplasării acestora în
pastoral si nu au ordin de deplasare în pastoral pe anul 2010 trebuie să
depună copia paginii vizate de forma asociativă din care face parte,
la rubrica “deplasări în pastoral”, din carnetul de stupină.
(3)
Beneficiarii Programului care sunt crescători de albine ecologice
solicită anual sprijinul financiar prin intermediul formei
asociative
din care fac parte, legal constituită conform legislatiei în vigoare, si
depun la sediul acesteia, pe lângă documentele prevăzute la alin.
(1), următoarele:
a)
copia fisei de înregistrare a producătorului în agricultura
ecologică, aprobată de Ministerul Agriculturii si Dezvoltării
Rurale;
b)
copia contractului producătorului ecologic încheiat cu un organism de
inspectie si certificare aprobat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltării
Rurale;
c)
copia certificatului de confirmare/conformitate elaborat de organismul de
inspectie si certificare, pentru familiile de albine aflate în perioada de
conversie sau certificate.
Art. 2. - (1)
Forma asociativă legal constituită are obligatia de a păstra la
sediul acesteia următoarele:
a)
documentele prevăzute la art. 1;
b)
procesul-verbal din care să reiasă că membrii formei asociative
au primit de la aceasta medicamentele, produsele biologice, suplimentele
nutritive, biostimulatorii si fundurile de stupi pentru control sau fundurile
de stupi antivarooa în vederea combaterii varoozei, mătcile, roiurile la
pachet, roiurile pe faguri sau familiile de albine solicitate, precum si
stupii;
c)
calendarul tratamentelor, întocmit si urmărit de aceasta;
d)
registrul membrilor care au solicitat sprijin financiar.
(2)
Documentele prevăzute la alin. (1) se arhivează conform legislatiei
în vigoare si sunt puse la dispozitia reprezentantilor compartimentului de
inspectie din cadrul centrelor judetene ale Agentiei de Plăti si
Interventie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucuresti,
precum si reprezentantilor altor institutii de control abilitate.
Art. 3. - (1)
Pentru actiunile prevăzute în anexa nr. 1 la hotărâre, cap. II lit.
b)-e), forma asociativă legal constituită, pe baza cererilor si a
documentelor depuse de beneficiari, depune la centrul judetean al Agentiei de
Plăti si Interventie pentru Agricultură, respectiv al municipiului
Bucuresti, pe raza căruia îsi are sediul înregistrat în actele de
constituire, următoarele documente:
a)
cererea de solicitare a sprijinului financiar pentru fiecare actiune în parte;
b)
copia documentului din care să rezulte că forma asociativă are
membrii cu stupi identificati de către aceasta, prin Agentia
Natională pentru Ameliorare si Reproductie în Zootehnie “Prof. Dr. G. K.
Constantinescu”, conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor si
stupilor;
c)
centralizatorul membrilor formei asociative legal constituite, care
solicită sprijin financiar pentru fiecare actiune în parte;
d)
copii ale actelor de constituire ale formei asociative legal constituite;
e)
documentul de identitate bancară al formei asociative legal constituite;
f) copia
facturii fiscale de achizitie a medicamentelor, produselor biologice,
suplimentelor nutritive, biostimulatorilorsi a fundurilor de stupi pentru
control sau a fundurilor de stupi antivarooa pentru combaterea varoozei;
g)
copia facturii fiscale de achizitie a mătcilor, roiurilor la pachet,
roiurilor pe faguri sau familiilor de albine din rase omologate în România;
h)
copia facturii fiscale de achizitie a stupilor;
i)
copia documentelor fiscale de efectuare a plătii medicamentelor,
produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor si a
fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa pentru
combaterea varoozei;
j)
copia documentelor fiscale de efectuare a plătii mătcilor, roiurilor
la pachet, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine din rase omologate în
România;
k)
copia documentului fiscal de efectuare a plătii stupilor;
l) copia documentului fiscal al apicultorului de efectuare a
plătii analizelor fizico-chimice ale mierii;
m)
copia certificatului de origine, care atestă provenienta mătcilor din
ferme de elită autorizate de către Agentia Natională pentru
Ameliorare si Reproductie în Zootehnie “Prof. Dr. G. K. Constantinescu” si
autorizate sanitar veterinar;
n)
copia declaratiei de conformitate, care atestă provenienta mătcilor
din ferme de multiplicare autorizate de către Agentia Natională
pentru Ameliorare si Reproductie în Zootehnie “Prof. Dr. G. K. Constantinescu”
si autorizate sanitar veterinar.
(2)
Documentele prevăzute la alin. (1) trebuie să fie în limba
română sau însotite de traduceri legalizate ale acestora, după caz.
(3)
Pentru actiunea prevăzută la anexa nr. 1 la hotărâre, cap. II lit.
a), forma asociativă legal constituită care elaborează,
tipăreste si multiplică Ghidul de bune practici pentru
apicultură, precum si materialele informative, respectiv flayere, afise,
brosuri, depune cererea la Agentia de Plăti si Interventie pentru
Agricultură, însotită de următoarele documente:
a)
copii ale actelor de constituire ale formei asociative legal constituite;
b) documentul
de identitate bancară al formei asociative legal constituite;
c)
copia Ghidului de bune practici pentru apicultură avizat, precum si copii
ale materialelor informative, respectiv flayere, afise, brosuri;
d)
copia facturii fiscale de efectuare a plătii pentru tipărirea si
multiplicarea Ghidului de bune practici pentru apicultură si a
materialelor informative, respectiv flayere, afise, brosuri;
e)
copia centralizatorului celor cărora li s-a distribuit gratuit Ghidul de
bune practici pentru apicultură si materialele informative, respectiv
flayere, afise, brosuri, care să cuprindă numele
institutiei/organizatorului de târguri si expozitii apicole, numărul de
exemplare, data distribuirii, datele de identificare si semnătura
beneficiarilor.
Art. 4. -
Fundurile de stupi pentru control sau fundurile de stupi antivarooa si stupii
achizitionati prin prezentul program trebuie să respecte cerintele tehnice
prevăzute în Ghidul de bune practici pentru apicultură.
Art. 5. -
Pentru actiunile prevăzute în Program, termenul-limită de depunere a
cererii si a documentelor care o însotesc este 1 august a fiecărui an.
Art. 6. - (1)
După finalizarea procesului de înregistrare si verificare a cererilor
depuse de formele asociative legal constituite, centrele judetene ale Agentiei
de Plăti si Interventie pentru Agricultură, respectiv al municipiului
Bucuresti, întocmesc si transmit Agentiei de Plăti si Interventie pentru
Agricultură centralizatorul cu solicitările sprijinului financiar
pentru fiecare actiune în parte, în vederea stabilirii nivelului sprijinului
financiar, în limita sumei aprobate prin Decizia Comisiei Europene din data de
14 septembrie 2010.
(2)
Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură transmite
centrelor sale judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, nivelul
sprijinului financiar în cadrul fiecărei actiuni prevăzute în
Program.
Art. 7. - (1)
Centrele judetene ale Agentiei de Plăti si Interventie pentru
Agricultură, respectiv al municipiului Bucuresti, după centralizarea
si antecalculatia sumelor aferente cererilor, întocmesc si transmit Agentiei de
Plăti si Interventie pentru Agricultură o situatie centralizatoare a
sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar.
(2)
Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură, după
aprobarea sumelor solicitate, întocmeste si transmite Ministerului Agriculturii
si Dezvoltării Rurale o situatie centralizatoare a sumelor solicitate
pentru plata sprijinului financiar.
Art. 8. - În
baza situatiilor centralizatoare ale sumelor solicitate pentru plata sprijinului
financiar, transmise de Agentia de Plăti si Interventie pentru
Agricultură, Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale transmite
Ministerului Finantelor Publice cererea de deschidere a creditelor bugetare,
însotită de situatia centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata
sprijinului financiar.
Art. 9. -
După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de
către Ministerul Finantelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii
si Dezvoltării Rurale se alimentează contul Agentiei de Plăti si
Interventie pentru Agricultură, care, pe baza cererilor aprobate,
virează sumele cuvenite în conturile solicitantilor sprijinului financiar,
conform legislatiei în vigoare.
Art. 10. - (1) în baza prevederilor
prezentei hotărâri, Agentia de Plăti si Interventie pentru
Agricultură elaborează formularistica necesară
implementării prezentelor norme, procedurile detaliate de operare, de
verificare a cererilor si a conditiilor de eligibilitate pentru fiecare dintre
actiunile din Program, precum si procedura de control, care se aprobă prin
decizie a directorului general al Agentiei de Plăti si Interventie pentru
Agricultură.
(2)
Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură elaborează
ghidul solicitantului pentru acordarea sprijinului financiar în sectorul
apicol, care se avizează de către Ministerul Agriculturii si
Dezvoltării Rurale si este adus la cunostinta beneficiarilor prin afisare
pe site-ul oficial al Agentiei de Plăti si Interventie pentru
Agricultură.
(3)
Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură, prin centrele
judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, pune la dispozitia
solicitantilor formularistica si documentatia necesare realizării
actiunilor cuprinse în Program.
(4)
Forma asociativă legal constituită, pe parcursul unui an,
prezintă o singură dată, la prima solicitare, actele de
identificare, în copie, precum si originalele pentru autentificare.
(5)
Forma asociativă legal constituită va anunta orice modificare privind
identificarea ei la centrul judetean al Agentiei de Plăti si Interventie
pentru Agricultură, respectiv al municipiului
Bucuresti,
în termen de 5 de zile lucrătoare de la respectiva modificare.
Art. 11. - (1) în cazul în care suma
solicitată de beneficiari prin intermediul formei asociative legal
constituite si aprobată de Agentia de Plăti si Interventie pentru
Agricultură se încadrează în limita sumei aprobate prin Decizia
Comisiei Europene din data de 14 septembrie 2010, nivelul sprijinului financiar
se stabileste la valoarea de achizitie, fără TVA, a medicamentelor,
produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor si fundurilor
de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa pentru rase de
albine omologate în România din apicultura conventională/ecologică, a
mătcilor, a roiurilor la pachet, a roiurilor pe faguri, a familiilor de
albine si a stupilor, precum si la valoarea, fără TVA, a setului de
bază de analize fizico-chimice care să ateste calitatea mierii,
conform facturii.
(2) în cazul în care suma
solicitată de beneficiari prin intermediul formei asociative legal
constituite si aprobată de Agentia de Plăti si Interventie pentru
Agricultură depăseste suma aprobată prin Decizia Comisiei
Europene din data de 14 septembrie 2010, Agentia de Plăti si Interventie
pentru Agricultură stabileste nivelul sprijinului financiar la valoarea
cea mai mică de achizitie, fără TVA, a medicamentelor,
produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor si fundurilor
de stupi pentru control sau fundurilor de stupi antivarooa pentru rase de
albine omologate în România din apicultura conventională/ecologică, a
mătcilor, a roiurilor la pachet, a roiurilor pe faguri, a familiilor de
albine si a stupilor, precum si la valoarea cea mai mică, fără
TVA, a setului de bază de analize fizico-chimice care să ateste
calitatea mierii, conform facturii, pentru toti beneficiarii.
(3) în cazul în care si după
aplicarea prevederilor alin. (2) se depăseste suma aprobată prin
Decizia Comisiei Europene din data de 14 septembrie 2010, Agentia de Plăti
si Interventie pentru Agricultură stabileste nivelul sprijinului financiar
ca procent din valoarea cea mai mică de achizitie, fără TVA, a
medicamentelor, produselor biologice, suplimentelor nutritive,
biostimulatorilor si fundurilor de stupi pentru control sau fundurilor de stupi
antivarooa pentru rase de albine omologate în România din apicultura
conventională/ecologică, a mătcilor, a roiurilor la pachet, a
roiurilor pe faguri, a familiilor de albine si a stupilor, precum si din
valoarea cea mai mică, fără TVA, a setului de bază de
analize fizico-chimice care să ateste calitatea mierii, conform facturii,
pentru toti beneficiarii, până la limita sumei aprobate.
ANEXA
Nr. 3
CUPRINSUL
Ghidului de bune practici pentru apicultură
SECTIUNEA 1
Conditii
-
Domeniu de aplicare
SECTIUNEA a 2-a
Tehnologii apicole
-
Stupine de productie
-
Stupine de producere a materialului biologic
-
Stupine de selectie si ameliorare
-
Criterii de autorizare a stupinelor de elită si/sau multiplicare
-
Stupăritul pastoral
-
Stupii si principalele echipamente apicole
SECTIUNEA a 3-a
Recoltarea si valorificarea produselor apicole
-
Calitatea mierii de albine si a altor produse apicole destinate consumului uman
- Surse
de contaminare a mierii de albine
-
Cerinte privind igiena spatiilor în care se realizează extractia mierii de
albine
-
Cerinte privind igiena echipamentelor de extractie a mierii
-
Cerinte privind spatiile pentru depozitarea mierii de albine
-
Cerinte privind igiena extractiei si depozitării mierii de albine
-
Cerinte privind marcarea si etichetarea mierii de albine
-
Restrictii privind livrarea către consumatorul final sau livrarea la
unitătile de procesare a mierii sau a altor produse apicole
-
Cerinte privind starea de sănătate si igiena personalului
SECTIUNEA a 4-a
Supravegherea sanitară veterinară a stupinelor
-
Conditii de înregistrare/autorizare
-
Controlul sanitar veterinar oficial al familiilor de albine si al igienei
productiei de miere
-
Cerinte privind igiena familiilor de albine si a stupinei
-
Actiunile în caz de identificare a familiilor de albine bolnave
SECTIUNEA a 5-a
Măsuri de prevenire si combatere a bolilor la albine
-
Metode si procedee de combatere antivarooa
-
Metode si procedee de combatere în loca americană
-
Metode si procedee de combatere a bolilor supravegheate pasiv
-
Medicamente si biostimulatori
-
Metode si procedee pentru combaterea dăunătorilor
SECTIUNEA a 6-a
Anexe
-
Carnetul stupinei
-
Gestiunea documentelor si completarea carnetelor de stupină
-
Evidentierea tratamentelor si gestiunea medicamentelor
-
Standarde miere
-
Legislatie comunitară si natională:
-
Regulamentul (CE) nr. 852/2004 al Parlamentului European si al Consiliului din
29 aprilie 2004 privind igiena produselor alimentare, cu modificările si
completările ulterioare (extras);
- Legea
apiculturii nr. 89/1998, republicată
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Ministerului
Dezvoltării Regionale si Turismului privind activitatea de privatizare pe
anul 2011
În conformitate cu dispozitiile art. 15 alin.
(3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 37/2008 privind
reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările si
completările ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 9 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societătilor comerciale,
aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările si completările
ulterioare, si al art. 51 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri
pentru accelerarea privatizării, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă bugetul de venituri si cheltuieli al Ministerului Dezvoltării
Regionale si Turismului privind activitatea de privatizare pe anul 2011,
prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - (1)
Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri si
cheltuieli al Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului
reprezintă limite maxime, care nu pot fi depăsite decât în cazuri
justificate si numai cu aprobarea Guvernului.
(2) în cazul în care în executia
bugetului de venituri si cheltuieli se înregistrează nerealizări ale
veniturilor totale aprobate, Ministerul Dezvoltării Regionale si
Turismului va efectua cheltuieli totale proportional cu gradul de realizare a
veniturilor totale.
Art. 3. - (1)
Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contraventie si se
sanctionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei.
(2)
Contraventiei prevăzute la alin. (1) i se aplică dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
(3)
Contraventia se constată de către organele de control financiar ale
statului, împuternicite potrivit legii, si amenda se aplică persoanelor
vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale
si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti,
23 martie 2011.
Nr. 272.
ANEXA
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
al Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului privind
activitatea de privatizare pe anul 2011
Titlu |
Articol |
Alineat |
Denumire indicator |
-mii lei- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
VENITURI
TOTALE, din care: |
10.050,00 |
|
|
|
I. Venituri curente |
50,00 |
|
|
|
C.
Venituri nefiscale |
50,00 |
|
|
|
C.1.
Venituri din proprietate |
50,00 |
|
30.10 |
|
Venituri
din proprietate |
50,00 |
|
|
30.10.08 |
Venituri din dividende |
50,00 |
|
|
|
|
|
|
31.10 |
|
Venituri
din dobânzi |
0,00 |
|
|
31.10.03 |
Alte venituri din
dobânzi |
0,00 |
|
|
|
II. Venituri din capital |
10.000,00 |
|
39.10 |
|
Venituri
din valorificarea unor bunuri |
10.000,00 |
|
|
39.10.04 |
Venituri din
privatizare |
10.000,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
CHELTUIELI
TOTALE , din care: |
10.050,00 |
|
87.10 |
|
Alte
actiuni economice |
10.050,00 |
|
|
87.10.50 |
Alte actiuni economice |
10.050,00 |
|
|
|
01.
CHELTUIELI CURENTE |
10.038,00 |
10 |
|
|
Titlul
I. CHELTUIELI DE PERSONAL, din care |
8,00 |
|
10.01 |
|
Cheltuieli
salariale în bani |
8,00 |
|
|
10.01.13.01.03 |
Indemnizatii de
delegare în tară |
8,00 |
20 |
|
|
Titlul
II. BUNURI SI SERVICII, din care: |
504,00 |
|
20.01 |
|
Bunuri
si servicii, din care: |
20,00 |
|
|
20.01.01 |
Furnituri de birou |
10,00 |
|
|
20.01.05 |
Carburanti si
lubrifianti |
0,00 |
|
|
20.01.30 |
Alte bunuri si
servicii pentru întretinere si functionare |
10,00 |
|
20.05 |
|
Bunuri
de natura obiectelor de inventar |
16,00 |
|
|
20.05.30 |
Arte obiecte de
inventar |
16,00 |
|
20.06 |
|
Deplasări,
detasări, transferări |
12,00 |
|
|
20.06.01.01 |
Deplasări
interne, detasări, transferări cazare |
4,00 |
|
|
20.06.01.02 |
Deplasări
interne, detasări, transferări transport |
7.00 |
|
|
20.06.01.03 |
Deplasări
interne, detasări, transferări alte cheltuieli |
1,00 |
|
20.30 |
|
Alte
cheltuieli |
456,00 |
|
|
20.30.01 |
Reclamă si
publicitate |
65,00 |
|
|
20.30.02 |
Protocol si
reprezentare |
16,00 |
|
|
20.30.30 |
Alte cheltuieli cu
bunuri si servicii |
375,00 |
|
|
20.30.30.01 |
* cheltuieli legate de
plata onorariilor pentru consultanti, agentii de privatizare sau firme de
avocatură si cele pentru pregătirea si realizarea privatizării
societătilor comerciale |
200,00 |
|
|
20.30.30.02 |
* cheltuieli pentru
rapoarte de evaluare în procesul de privatizare si post privatizare pentru:
expertize, cautiuni, evaluări în litigii, onorarii executori
judecătoresti, documentatii pentru obtinerea avizului de mediu precum si
alte asemenea cheltuieli |
125,00 |
|
|
20.30.30.03 |
* costurile implicate
de dizolvarea voluntară si lichidarea societătilor comerciale |
50,00 |
51 |
|
|
Titlul
VI. TRANSFERURI INTERNE INTRE UNITĂTI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE, din
care: |
50,00 |
|
51.01 |
|
Transferuri
curente |
50,00 |
|
|
51.01.41 |
Transferuri
către bugetul de stat din dividende si dobânzi încasate de institutiile
publice implicate în procesul de privatizare |
50,00 |
|
|
51.01 41.01 |
Transferuri la bugetul
statului, din dividende |
50,00 |
|
|
51.01.41.02 |
Transferuri la bugetul
statului, din dobânzi |
0,00 |
|
|
|
|
|
55 |
|
|
Titlul
VII. ALTE TRANSFERURI, din care: |
9.476,00 |
|
55.01 |
|
A
-Transferuri interne |
9.476,00 |
|
|
55.01.08 |
* Programe PHARE si
alte programe cu finantare nerambursabilă |
0,00 |
|
|
55.01.18 |
Arte transferuri
curente interne, din care: |
5,00 |
|
|
55.01,18.01 |
- sumele cu care
Ministerul Dezvoltării Regionale si Turismului participă la
majorarea capitalului social al unor societăti comerciale în cazurile
prevăzute de lege |
0,00 |
|
|
55.01.18.02 |
sume plătite
efectiv cumpărătorilor, reprezentând daune suportate de Ministerul
Dezvoltării Regionale si Turismului ca urmare a garantiilor acordate de
acesta în contractul de vânzare-cumpărare de actiuni si/sau cheltuielile
efectuate pentru combaterea ori stingerea pretentiilor formulate de
cumpărător, precum si despăgubirile cuvenite potrivit art.
27-29 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea
privatizării, cu modificările si completările ulterioare |
5,00 |
|
|
55.01.20 |
Vărsăminte
la trezoreria statului din valorificarea activelor bancare si creantelor
comerciale si privatizare (doar pentru institutiile implicate în procesul de
privatizare) |
9.471,00 |
|
|
|
|
|
70 |
|
|
70.
CHELTUIELI DE CAPITAL |
12,00 |
71 |
|
|
Titlul
X. ACTIVE NEFINANCIARE |
12,00 |
|
71.01 |
|
Active
fixe |
12.00 |
|
|
71.01.02 |
* masini, echipamente
si mijloace de transport |
6,00 |
|
|
71.01.03 |
* mobilier, aparatură
birotică si alte active corporale |
6,00 |
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIM-MINISTRU
privind eliberarea domnului Corneliu Burada din functia de vicepresedinte,
cu rang de subsecretar de stat, al Autoritătii Nationale pentru Reglementarea
si Monitorizarea Achizitiilor Publice
În temeiul prevederilor art. 15 lit. a)
si aleart. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea
Guvernului României si a ministerelor, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 4 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiintarea Autoritătii
Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, cu modificările
ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul
Corneliu Burada se eliberează din functia de vicepresedinte, cu rang de
subsecretar de stat, al Autoritătii Nationale pentru Reglementarea si
Monitorizarea Achizitiilor Publice.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Bucuresti, 25 martie
2011.
Nr. 39.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind numirea doamnei Szenczi Biankaîn functia de vicepresedinte, cu rang
de subsecretar de stat, al Autoritătii Nationale pentru Reglementarea si
Monitorizarea Achizitiilor Publice
În temeiul prevederilor art. 15 lit. a)
si aleart. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
României si a ministerelor, cu modificările si completările
ulterioare, precum si ale art. 4 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
74/2005 privind înfiintarea Autoritătii Nationale pentru Reglementarea si
Monitorizarea Achizitiilor Publice, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 111/2006, cu modificările ulterioare,
primul-ministru emite prezenta decizie.
Articol unic. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna
Szenczi Bianka se numeste în functia de vicepresedinte, cu rang de subsecretar
de stat, al Autoritătii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea
Achizitiilor Publice.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Bucuresti, 25 martie
2011.
Nr. 40.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIM-MINISTRU
pentru eliberarea domnului Cătălin Ovidiu Baba din functia de
secretar de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru si
pentru numirea acestuia în functia de secretar de stat în cadrul Ministerului
Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului
În temeiul art. 15 lit. c) si d) si al
art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
României si a ministerelor, cu modificările si completările
ulterioare, si al art. 7 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 26/2011
privind stabilirea unor măsuri organizatorice la nivelul aparatului de
lucru al Guvernului si al unor ministere, precum si pentru stabilirea unor
măsuri financiar-bugetare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Art. 1. - La
data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Cătălin
Ovidiu Baba se eliberează din functia de secretar de stat în cadrul
aparatului propriu de lucru al primului-ministru.
Art. 2. - La
data prevăzută la art. 1, domnul Cătălin Ovidiu Baba se
numeste în functia de secretar de stat în cadrul Ministerului Educatiei,
Cercetării, Tineretului si Sportului.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Bucuresti,
28 martie 2011.
Nr. 41.
CUANTUMUL TOTAL
al sumelor provenite din finantările private ale partidelor politice
în anul 2010, conform Legii nr. 334/2006 privind finantarea activitătii
partidelor politice si a campaniilor electorale Partidul “Pentru Patrie”
1.
Cuantumul total al veniturilor din cotizatii: 11.851,31 lei.
2.
Cuantumul total al donatiilor: 17.016,30 lei.
3. Nu
s-au înregistrat în anul 2010 situatii în care membrii de partid să fi
plătit cotizatii a căror valoare însumată să
depăsească 10 salarii de bază minime brute pe tară.
4. Nu s-au înregistrat în anul 2010 situatii în care persoane fizice
sau juridice să fi făcut donatii a căror valoare însumată
să depăsească 10 salarii de bază minime brute pe tară.
La
Hotărârea Guvernului nr. 5/2006 pentru redobândirea cetăteniei române
de către unele persoane, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 70 din 25 ianuarie 2006, se face următoarea rectificare (care nu
apartine Redactiei “Monitorul Oficial, Partea I”):
- în
anexă, la pozitia 129, în loc de: “129. Martie Elena, fiica lui
VetrovAlexandru (n. la 23.09.1936 în Orhei) si Aurora, născută la
data de 10 mai 1964 în localitatea Orhei, judetul Orhei, Republica Moldova,
cetătean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Orhei, str.
Eliberării nr. 184.” se va citi: “129. Vartic Elena, fiica lui
Vetrov Alexandru (n. la 23.09.1936 în Orhei) si Avrora, născută la
data de 10 mai 1964 în localitatea Orhei, judetul Orhei, Republica Moldova,
cetătean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Orhei, str.
Eliberării nr. 184.”
La
Ordinul ministrului economiei nr. 1.969/2009 privind modificarea anexei la
Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.768/2007 pentru aprobarea
Procedurii de acreditare a organismelor de verificare a rapoartelor de
monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 791 din 19 noiembrie 2009, se face
următoarea rectificare (care nu apartine Redactiei “Monitorul Oficial,
Partea I”):
- în
anexă, la partea a II-a, pct. 1, la liniuta a 2-a de la liniuta a 2-a, în
loc de: “... Încadrarea CAEN 7430 sau 7120 - Activităti de
testări si analize tehnice;” se va citi: “... Încadrarea CAEN 7490 -
Alte activităti profesionale, stiintifice si tehnice n.c.a. sau 7120 -
Activităti de testări si analize tehnice;”.
La
Ordinul ministrului economiei, comertului si mediului de afaceri nr. 2.842/2010
privind aprobarea Procedurii de acreditare a organismelor de verificare a
rapoartelor de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră pentru
activităti de aviatie si, după caz, a rapoartelor de monitorizare a
datelor tonă-kilometru pentru activităti de aviatie, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 34 din 14 ianuarie 2011, se
face următoarea rectificare (care nu apartine Redactiei “Monitorul
Oficial, Partea I”):
- în
anexă, la partea a II-a, pct. 1, subpet. 1.1, lit. c), în loc de: “...
Încadrarea CAEN 7430 sau 7120 - «Activităti de testări si
analize tehnice»“ se va citi: “... Încadrarea CAEN 7490 - Alte
activităti profesionale, stiintifice si tehnice n.c.a. sau 7120 - Activităti
de testări si analize tehnice;”.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |