MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXIII - Nr. 212 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Luni, 28 martie 2011
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
240. - Hotărâre pentru aprobarea amendamentului convenit
prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 2 aprilie 2009 si la Paris la
11 august 2010 între Guvernul României si Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei la Acordul-cadru de împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a
Consiliului Europei referitor la finantarea Proiectului privind refacerea si
consolidarea lucrărilor hidrotehnice distruse de inundatiile din
aprilie-mai 2005 în judetele Timis si Caras-Severin, semnat la Bucuresti la 26
iulie 2005 si la Paris la 1 august 2005
243. - Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 2/27 la
Hotărârea Guvernului nr. 523/2004 privind aprobarea “Programului pentru
prevenirea si managementul riscului la dezastre naturale, componenta B:
Reducerea riscului seismic” si a indicatorilor tehnico-economici pentru
obiectivele de investitii prevăzute în etapa I de
implementare a programului
263. - Hotărâre privind numirea membrilor Comitetului
National de Initiativă pentru organizarea alegerilor în vederea
înfiintării camerelor agricole
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.156.- Ordin al ministrului muncii, familiei si
protectiei sociale pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea, aprobarea
si acordarea finantării prin programul de interes national “Dezvoltarea
retelei nationale de cămine pentru persoanele vârstnice”
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate
la Bucuresti la 2 aprilie 2009 si la Paris la 11 august 2010 între Guvernul
României si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de
împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei referitor
la finantarea Proiectului privind refacerea si consolidarea lucrărilor
hidrotehnice distruse de inundatiile din aprilie-mai 2005 în judetele Timis si
Caras-Severin, semnat la Bucuresti la 26 iulie 2005 si la Paris la 1 august
2005
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 5 alin. (2) din Hotărârea
Guvernului nr. 928/2005 privind aprobarea Acordului-cadru de împrumut dintre
România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei referitor la finantarea
Proiectului privind refacerea si consolidarea lucrărilor hidrotehnice
distruse de inundatiile din aprilie-mai 2005 în judetele Timis si
Caras-Severin, semnat la Bucuresti la 26 iulie 2005 si la Paris la 1 august
2005,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă amendamentul convenit prin schimbul de scrisori*) semnate
la Bucuresti la 2 aprilie 2009 si la Paris la 11 august 2010 între Guvernul
României si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de
împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei referitor la
finantarea Proiectului privind refacerea si consolidarea lucrărilor
hidrotehnice distruse de inundatiile din aprilie-mai 2005 în judetele Timis si
Caras-Severin, semnat la Bucuresti la 26 iulie 2005 si la Paris la 1 august
2005, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 928/2005.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Ministrul mediului si pădurilor,
László Borbély
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Bucuresti,
16 martie 2011.
Nr. 240.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
CABINET
SECRETAR DE STAT
Nr.: 502.960 |
Str. Apolodor nr. 17,
sectorul 5, Bucuresti Tel.:+ 40 21 319 97 39 Fax:+ 40 21 312 20 11 2 aprilie 2009 |
Sylvie
Anagnostopoulos
Director
de tară pentru România
Departamentul
Proiecte
Banca
de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE)
Bd.
Kleber 55-75116, Paris
Ref.: Anularea
sumelor rămase neutilizate aferente acordurilor de împrumut F/P 1309 si
F/P 1529
Dragă
Doamnă Anagnostopoulos,
Având
în vedere stadiul actual al activitătii proiectelor, la solicitarea
Ministerului Mediului, vă rugăm să aveti amabilitatea de a
aproba amendarea acordurilor de împrumut sus-mentionate, astfel:
-
anularea sumei de 1,4 milioane EUR din suma totală a împrumutului F/P
1529;
-
anularea sumei de 1 milion EUR din suma totală a împrumutului F/P 1309.
Aceste
sume propuse spre anulare sunt sume rămase neutilizate din împrumuturile
sus-mentionate si reprezintă economii înregistrate pe parcursul
implementării acestora.
Cu stimă,
Bogdan Alexandru Drăgoi
*) Traducere.
BANCA
DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
DIRECTIA
GENERALĂ PENTRU ÎMPRUMUTURI
DEPARTAMENTUL
PROIECTE
|
Paris, 11 august 2010 Bogdan Alexandru
Drăgoi, secretar de stat Ministerul Finantelor
Publice Str. Apolodor nr. 17,
sectorul 5, Bucuresti România |
Ref.: Confirmarea
anulării sumelor neutilizate - împrumuturile F/P 1529, F/P 1309
Dragă
domnule secretar de stat,
Referitor
la scrisoarea dumneavoastră din data de 2 aprilie 2009 si având în vedere
finalizarea proiectelor, asa cum a fost evidentiat în rapoartele de finalizare
pe care le-am primit, vă confirm prin prezenta că sumele netrase de
1,4 milioane EUR din împrumutul F/P 1529 si de 1 milion EUR din împrumutul F/P
1309 au fost anulate si sterse din portofoliul proiectelor BDCE la data de 2
aprilie 2009.
Cu stimă,
Theodore Ivanov,
director de departament
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea anexei
nr. 2/27 la Hotărârea Guvernului nr. 523/2004 privind aprobarea
“Programului pentru prevenirea si managementul riscului la dezastre naturale,
componenta B:
Reducerea riscului seismic” si a indicatorilor tehnico-economici pentru
obiectivele de investitii prevăzute în etapa I de implementare a programului
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 42 alin. (2) din Legea nr. 500/2002
privind finantele publice, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Anexa nr. 2/27 la Hotărârea Guvernului nr. 523/2004 privind
aprobarea “Programului pentru prevenirea si managementul riscului la dezastre
naturale, componenta B: Reducerea riscului seismic” si a indicatorilor
tehnico-economici pentru obiectivele de investitii prevăzute în etapa I de
implementare a programului, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 350 din 21 aprilie 2004, cu modificările ulterioare, se
modifică si se înlocuieste cu anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. II. - Finantarea obiectivului de investitii ai cărui indicatori
tehnico-economici sunt prevăzuti în anexă se face dintr-un credit
extern acordat de Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare,
asigurat potrivit prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, de la
bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale si
Turismului, în limita sumelor aprobate anual cu această destinatie, precum
si din bugetul propriu al filialei Dâmbovita a Societătii Nationale de
Cruce Rosie din România, buget alocat de Consiliul Judetean Dâmbovita.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti,
16 martie 2011.
Nr. 243.
ANEXĂ
(Anexa nr. 2/27 la Hotărârea Guvernului nr. 523/2004)
INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI
ai obiectivului de investitii “Consolidare si modernizare depozit zonal
Crucea Rosie - municipiul Târgoviste, judetul Dâmbovita”, prevăzut în
etapa I de implementare a “Programului pentru prevenirea si managementul riscului
la dezastre naturale, componenta B: Reducerea riscului seismic”
Titular:
Ministerul Dezvoltării Regionale si Turismului
Beneficiar:
Ministerul Dezvoltării Regionale si Turismului
Societatea
Natională de Cruce Rosie din România, Filiala Dâmbovita
Amplasament:
str. Alexandru loan Cuza nr. 1, municipiul Târgoviste,
judetul Dâmbovita
Indicatori
tehnico-economici:
- Valoarea totală
a investitiei, inclusiv TVA |
mii lei |
1.122*) |
(în preturi la 29
septembrie 2010; 1 euro = 4,2719 lei) |
|
|
din care: |
|
|
- constructii-montaj |
mii lei |
1.088 |
- Capacităti: |
|
|
- aria
desfăsurată a constructiei consolidate |
m2 |
465 |
- regimul de
înăltime |
|
S+P+E |
- Durata de realizare
a investitiei |
luni |
9 |
Factori
de risc
Structura de rezistentă a obiectivului se protejează pentru
zona seismică de calcul (A...F), potrivit Normativului pentru proiectarea
antiseismică a constructiilor de locuinte, social-culturale,
agrozootehnice si industriale, indicativ P 100-92, completat cu cap. 11 si 12,
republicat în 1996. Se respectă prevederile referitoare la actiunea
seismică cuprinse în cap. 3 si anexa Ala Codul P-100-1/2006,
încărcarea seismică fiind corespunzătoare amplasării
constructiei în zona având valoarea de vârf a acceleratiei terenului pentru
proiectare ag = 0,24 g pentru IMR= 100 ani, cu perioada de colt Tc = 1,0 sec.
Finantarea
investitiei
Finantarea
obiectivului de investitii se face dintr-un credit extern acordat de Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, asigurat conform
prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/2007 privind
datoria publică, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, de la bugetul de stat,
prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului, în limita
sumelor aprobate anual cu această destinatie, precum si de la bugetul
local al judetului Dâmbovita.
Din
valoarea totală a investitiei:
- pentru lucrări eligibile
Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii dezastrelor
naturale si pregătire pentru situatii de urgentă (finantare de la
Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, împrumut nr.
4.736 RO, si bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării
Regionale si Turismului) |
mii lei |
599,66 |
- pentru lucrări
aferente consolidării si lucrări de modernizare - fonduri asigurate
din bugetul propriu al Filialei Dâmbovita a Societătii Nationale de
Cruce Rosie din România, buget alocat de Consiliul Judetean Dâmbovita |
mii lei |
522,02 |
*) Valoarea se va
actualiza potrivit evolutiei ulterioare a preturilor.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind numirea membrilor Comitetului National de Initiativă pentru
organizarea alegerilor în vederea înfiintării camerelor agricole
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 6 alin. (2) din Legea nr. 283/2010
privind camerele pentru agricultură, silvicultură si dezvoltare
rurală,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se numesc membrii Comitetului National de Initiativă pentru
organizarea alegerilor în vederea înfiintării camerelor agricole, în
componenta prevăzută în anexa care face parte integrată din
prezenta hotărâre.
Art. 2. - Comitetul National de Initiativă se dizolvă de drept la data
validării primelor alegeri pentru constituirea camerelor agricole.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Valeriu Tabără
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Ministrul mediului si pădurilor,
László Borbély
Bucuresti,
20 martie 2011.
Nr. 263.
ANEXĂ
COMPONENTA
Comitetului National de Initiativă
Nr. crt. |
Specificatia |
Numele si prenumele |
Functia/Institutia |
1. |
a) 7 reprezentanti ai
formelor asociative din agricultură |
Viorel Matei |
Federatia
Natională a Producătorilor Agricoli din România |
2. |
Nicolae Sitaru |
Liga Asociatiilor
Producătorilor Agricoli din România |
|
3. |
Viorel Andronie |
Colegiul Medicilor
Veterinari din România |
|
4. |
Ilie Van |
Uniunea
Crescătorilor de Păsări din România |
|
5. |
Ionică Nechifor |
Federatia
Crescătorilor de Ovine si Caprine din România |
|
6. |
Claudiu Franc |
Federatia
Crescătorilor de Bovine |
|
7. |
Vasile lliută |
Consortiul de Extensie
si Dezvoltare Rurală Vâlcelele, judetul Călărasi |
|
8. |
b) 4 reprezentanti ai
Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale |
Adrian Rădulescu |
secretar de stat |
9. |
Gheorghe Vaida |
director de cabinet |
|
10. |
Tatiana Preda |
director general
adjunct - Directia generală politici în sectorul vegetal |
|
11. |
Gheorghe
Lăcătusu |
consilier superior-
Directia generală politici în zootehnie si industria alimentară |
|
12. |
c) un reprezentant al
Ministerului Administratiei si Internelor |
Jan Vraciu |
director - Directia
pentru dezvoltare locală |
13. |
d) un reprezentant al
Ministerului Mediului si Pădurilor |
Cristian Apostol |
secretar de stat |
14. |
e) 8 membri ai
Parlamentului României din comisiile pentru agricultură, 5 deputati si 3
senatori |
Gheorghe Saghian |
senator PSD |
15. |
Alexandru Peres |
senator PD-L |
|
16. |
Vasile Mustătea |
senator PNL |
|
17. |
Mihai Banu |
deputat PD-L -
presedintele Comitetului National de Initiativă |
|
18. |
Marian Avram |
deputat PD-L |
|
19. |
Victor Surdu |
deputat PSD |
|
20. |
Stefan Beres |
deputat UDMR |
|
21. |
Culită
Tărâtă |
deputat independent |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea, aprobarea si acordarea
finantării prin programul de interes national “Dezvoltarea retelei
nationale de cămine pentru persoanele vârstnice”
Având
în vedere prevederile art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei
Sociale, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 6
alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 212/2011 pentru aprobarea
Programului de interes national “Dezvoltarea retelei nationale de cămine
pentru persoane vârstnice”,
ministrul
muncii, familiei si protectiei sociale emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Metodologia privind evaluarea, aprobarea si acordarea
finantării prin programul de interes national “Dezvoltarea retelei
nationale de cămine pentru persoane vârstnice”, prevăzută în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Directia generală asistentă socială, Directia economică,
Agentia Natională de Prestatii Sociale si agentiile teritoriale de
prestatii sociale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Ioan Nelu Botis
Bucuresti,
17 martie 2011.
Nr. 1.156.
METODOLOGIE
privind evaluarea, aprobarea si acordarea finantării prin programul de
interes national “Dezvoltarea retelei nationale de cămine pentru persoanele
vârstnice”
CAPITOLUL I
1.1.
Dezvoltarea serviciilor sociale
Serviciile
sociale reprezintă o formă de suport activ pentru familiile si
comunitătile aflate în dificultate. Serviciile sociale sunt
definite drept un ansamblu complex de măsuri si actiuni realizate pentru a
răspunde nevoilor sociale individuale, familiale sau de grup, în vederea
prevenirii si depăsirii unor situatii de dificultate, vulnerabilitate sau
dependentă, pentru prezervarea autonomiei si protectiei persoanei, pentru
prevenirea marginalizării si excluziunii sociale, pentru promovarea
incluziunii sociale si în scopul cresterii calitătii vietii.
1.2. Obiectivele programului de interes national “Dezvoltarea retelei
nationale de cămine pentru persoanele vârstnice”
Programul
de interes national “Dezvoltarea retelei nationale de cămine pentru
persoanele vârstnice”, denumit în continuare program, a fost elaborat în
scopul facilitării accesului la servicii de asistentă si îngrijire în
regim rezidential pentru persoanele vârstnice care nu mai pot să îsi
realizeze singure nevoile zilnice ale vietii si a căror familie nu are
posibilitatea de a le asigura îngrijirea la domiciliu. În conditiile în care
populatia îmbătrâneste si creste speranta de viată, numărul
solicitărilor pentru internarea în centre rezidentiale, respectiv
cămine pentru persoane vârstnice se află pe un trend ascendent.
În
prezent, o serie de unităti sanitare cu paturi aflate în administrarea
autoritătilor administratiei publice locale nu mai îndeplinesc indicatorii
de performantă care să permită mentinerea lor în sistem. Ca
atare, pentru a utiliza cât mai eficient imobilele si dotările materiale
aferente acestor spitale, pentru a beneficia de aportul unui personal
calificat, precum si în scopul asigurării unor servicii sociale de
calitate, programul are în vedere crearea de centre rezidentiale pentru
persoanele de vârsta a treia, prin reorganizarea unor unităti sanitare cu
paturi care se desfiintează.
Principalele
obiective ale programului sunt:
a)
dezvoltarea retelei de centre rezidentiale care să acopere nevoile
persoanelor vârstnice;
b)
asigurarea unei îngrijiri de lungă durată de calitate pentru
persoanele vârstnice care si-au pierdut autonomia functională si nu îsi
mai pot continua viata în conditii de sigurantă la propriul domiciliu;
c)
reducerea numărului de spitalizări ale persoanelor vârstnice care
suferă de afectiuni cronice, generatoare de dependentă.
1.3.
Sumele alocate pentru program
Bugetul
total al acestui program este de 200.000 mii lei.
Fondurile
necesare pentru finantarea programului se asigură de la bugetul de stat,
prin bugetul alocat Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, care
reprezintă autoritatea finantatoare.
Finantarea
programului se realizează în baza solicitărilor înaintate de
către autoritătile administratiei publice locale, care decid
reorganizarea unitătilor sanitare cu paturi aflate în administrare în
cămine pentru persoane vârstnice. Autoritătile administratiei publice
locale cărora li se aprobă finantarea din program vor încheia, în
calitate de solicitanti, contracte de finantare cu autoritatea finantatoare.
1.4.
Beneficiarii programului
Beneficiarii
directi ai programului sunt:
a)
autoritătile administratiei publice locale prevăzute în anexa nr. 2
la Hotărârea Guvernului nr. 212/2011 pentru aprobarea Programului de
interes national “Dezvoltarea retelei nationale de cămine pentru
persoanele vârstnice”, care au în administrare unităti sanitare cu paturi
si decid desfiintarea acestora, în conditiile legii, precum si reorganizarea
lor în cămine pentru persoane vârstnice, pentru a răspunde nevoilor
identificate la nivelul comunitătii;
b)
autoritătile administratiei publice locale care îndeplinesc conditiile
prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 212/2011.
Beneficiarii
indirecti, respectiv grupul-tintă, sunt reprezentati de persoanele
vârstnice dependente care se află în situatiile prevăzute de Legea
nr. 17/2000 privind asistenta socială a persoanelor vârstnice,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
respectiv:
a) nu
au familie sau nu se află în întretinerea unei sau unor persoane obligate
la aceasta, potrivit dispozitiilor legale în vigoare;
b) nu
au locuintă si nici posibilitatea de a-si asigura conditiile de locuit pe
baza resurselor proprii;
c) nu
realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru
asigurarea îngrijirii necesare;
d) nu
se pot gospodări singure sau necesită îngrijire specializată;
e) se
află în imposibilitatea de a-si asigura nevoile socio-medicale din cauza
bolii ori stării fizice sau psihice.
1.5.
Organizarea căminului pentru persoane vârstnice
Căminul
pentru persoane vârstnice se organizează:
a) în
conditiile prevăzute de Legea nr. 17/2000, republicată, cu
modificările si completările ulterioare;
b) cu
respectarea standardelor minime specifice de calitate pentru centrele
rezidentiale pentru persoanele vârstnice, aprobate prin Ordinul ministrului
muncii, solidaritătii sociale si familiei nr. 246/2006 privind aprobarea
Standardelor minime specifice de calitate pentru serviciile de îngrijire la
domiciliu pentru persoanele vârstnice si pentru centrele rezidentiale pentru
persoanele vârstnice, inclusiv a conditiilor stabilite la pct. 26.2 si 26.5 din
cadrul standardului 26 “Amenajarea dormitoarelor” si pct. 28.5 si 28.6 din
cadrul standardului 28 “Amenajarea spatiilor igienico-sanitare” din sectiunea VI “Găzduire”
a anexei nr. 2 la acelasi ordin;
c) cu
respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 23/2010 privind
aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale.
CAPITOLUL II
2.1.
Solicitanti eligibili
Pot
depune solicitare de finantare autoritătile administratiei publice locale (AAPL)
prevăzute în anexa nr. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 212/2011,
precum si orice alte AAPL care îndeplinesc conditiile prevăzute în aceeasi
hotărâre a Guvernului, denumite în continuare solicitanti.
2.2. Dosarul
de solicitare a finantării
Dosarul
de solicitare a finantării înaintat de solicitant trebuie să
contină următoarele documente:
a)
cererea de solicitare a finantării, conform modelului prevăzut în
formatul nr. 1;
b)
hotărârea consiliului judetean/consiliului local/consiliului local de
sector al municipiului Bucuresti/Consiliului General al Municipiului Bucuresti,
care trebuie să cuprindă date referitoare la:
-
desfiintarea unitătii sanitare cu paturi;
-
înfiintarea căminului pentru persoane vârstnice prin reorganizarea
unitătii sanitare cu paturi desfiintate;
- suma
pe care o solicită prin program; asumarea utilizării acestei sume
exclusiv pentru functionarea căminului;
-
capacitatea căminului pentru persoane vârstnice;
-
asumarea îndeplinirii, în termen de maximum 90 de zile de la data încheierii
contractului de finantare, a obligatiilor referitoare la acreditarea
căminului pentru persoane vârstnice, organizarea acestuia în conformitate
cu cerintele prevăzute la pct. 1.5, precum si asigurarea functionării
efective a căminului;
-
asumarea cofinantării functionării căminului pentru persoane
vârstnice pe perioada derulării programului, în conditiile în care costurile
de functionare depăsesc sumele acordate prin program;
-
asumarea costurilor de capital, precum si a plătii datoriilor rezultate
prin preluarea patrimoniului unitătii sanitare desfiintate, din bugetul
AAPL, dar nu din sumele primite prin program;
- costul
lunar de întretinere în cămin, cuantumul contributiei lunare de
întretinere datorate de persoanele vârstnice care urmează să fie
îngrijite în căminul respectiv, bugetul de functionare a căminului
pentru anul în curs, precum si regulamentul de organizare si functionare al
acestuia;
c)
organigrama căminului pentru persoane vârstnice, ca anexă la
hotărârea de consiliu local/judetean;
d)
statul defunctii;
e)
situatia juridică a imobilului unde functionează căminul
înfiintat (extras de carte funciară spre informare etc);
f)
orice alt document cu care face dovada functionării si administrării
căminului potrivit prevederilor Legii nr. 17/2000, republicată, cu
modificările si completările ulterioare.
2.3. Unde
si când se transmite dosarul de solicitare a finantării
Dosarul
de solicitare a finantării se depune în pachet închis, în două
exemplare - un original si o copie, la registratura Ministerului Muncii,
Familiei si Protectiei Sociale.
Pe plic
se fac următoarele mentiuni:
Solicitare
a finantării în cadrul PIN “Dezvoltarea retelei nationale de cămine
pentru persoanele vârstnice”
Destinatar:
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale
Directia
Generală Asistentă Socială
Str.
Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1, Bucuresti, cod postal 010026
Expeditor.
Numele solicitantului
Adresa
postală completă a solicitantului
2.4.
Solicitarea de clarificări
Solicitantii
pot adresa întrebări sau clarificări referitoare la implementarea
programului la următoarele numere de telefon: 021.315.71.43, 021.313.11.76
int. 761, 842, 754 si la adresa de e-mail: dgas@mmuncii.ro
Prezenta
metodologie se publică pe site-ul ministerului: http://www.mmuncii.ro, rubrica
“Anunturi”.
Ministerul
Muncii, Familiei si Protectiei Sociale are dreptul de a solicita orice
informatii si documente în vederea clarificării sau completării
dosarului de solicitare a finantării.
CAPITOLUL III
3.1.
Obiectul finantării
Programul
se derulează pe o perioadă de 33 de luni, începând cu data de 1
aprilie 2011 si nu mai târziu de 31 decembrie 2013.
Prin
program se finantează cheltuielile curente de functionare a căminelor
pentru persoane vârstnice nou- Înfiintate, inclusiv cheltuielile de personal.
Finantarea din program se realizează prin acordarea unei sume calculate
prin utilizarea unui cost standard lunar, rezultat din aplicarea costului
standard/beneficiar/an, prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărârea
Guvernului nr. 23/2010, pe perioada de finantare aprobată.
Acordarea
finantării se realizează începând cu data de 1 a lunii următoare
încheierii contractului de finantare.
Pentru
evaluarea, aprobarea finantării si încheierea contractului,
solicitările de finantare se transmit Ministerului Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale, până la data de 15 a lunii anterioare demarării
finantării, cu exceptia celor prin care se solicită finantare
începând cu data de 1 aprilie 2011 si care pot fi transmise până în data
de 28 martie 2011 inclusiv.
Suma
maximă ce poate fi solicitată si acordată prin program se
calculează astfel:
Nr. de
paturi sau beneficiari x costul standard/beneficiar/lună x nr. de luni
pentru care se solicită finantarea (maximum 33 de luni).
Suma
maximă ce poate fi acordată lunar se calculează astfel:
Nr. de
beneficiari x costul standard/beneficiar/lună.
Exemple:
-
Dacă solicitantul înfiintează un cămin pentru persoane vârstnice
cu o capacitate de 30 de paturi sau beneficiari si depune solicitarea de
finantare în luna martie 2011, poate solicita finantare pe perioada 1 aprilie
2011-31 decembrie 2013, iar suma maximă solicitată este de:
30 de
paturi sau beneficiari x 1.411 lei/lună/beneficiarx33de luni.
-
Pentru acordarea finantării începând cu data de 1 aprilie, solicitantul va
depune solicitarea de finantare până la data de 28 martie 2011.
-
Dacă solicitantul înfiintează un cămin pentru persoane vârstnice
cu o capacitate de 30 de paturi sau beneficiari si depune solicitarea de
finantare până la data de 15 iunie 2011, poate solicita finantare pe
perioada 1 iulie 2011-31 decembrie 2013, iar suma maximă solicitată
este de:
30 de
paturi sau beneficiari x 1.411 lei/lună/beneficiarx30de luni.
- Dacă solicitantul înfiintează un cămin pentru persoane
vârstnice cu o capacitate de 60 de paturi sau beneficiari si depune solicitarea
de finantare până la data de 15 decembrie 2011, poate solicita finantare
pe perioada 1 ianuarie 2012- 31 decembrie 2013, iar suma maximă
solicitată este de:
60 de
paturi sau beneficiari x 1.411 lei/lună/beneficiar x 24 de luni.
Având
în vedere faptul că finantarea din program se realizează având ca
bază standardul de cost pentru centrele rezidentiale pentru persoane
vârstnice, iar acest standard reprezintă costul minim aferent
cheltuielilor anuale necesare furnizării serviciilor sociale, calculat
pentru beneficiar potrivit standardelor minime de calitate sau criteriilor
prevăzute de lege, sumele necesare acoperirii costurilor de functionare
ale căminelor pentru persoane vârstnice care depăsesc sumele acordate
prin program sunt suportate din bugetele locale si alte venituri extrabugetare,
conform prevederilor Legii nr. 17/2000, republicată, cu modificările
si completările ulterioare, si ale art. 3 din Hotărârea Guvernului
nr. 23/2010.
Depunerea
solicitărilor de finantare se poate face pe întreaga perioadă de derulare
a programului, finantarea acordându-se conform prevederilor contractului de
finantare si în conditiile prevăzute la cap. IV.
Solicitantii
vor estima perioada necesară reorganizării unitătilor sanitare
în cămine pentru persoane vârstnice, tinând cont de perioada necesară
realizării eventualelor lucrări de reabilitare, amenajare,
modernizare, recompartimentare etc. pentru încadrarea în standardele minime de
calitate în vigoare aferente centrelor rezidentiale destinate persoanelor vârstnice
si admiterii beneficiarilor. În functie de această perioadă,
solicitantul va decide asupra datei la care va înainta cererea de solicitare a
finantării, având în vedere că solicitarea de finantare este
eligibilă doar dacă solicitantul îsi asumă respectarea
îndeplinirii conditiilor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) si d) din
Hotărârea Guvernului nr. 212/2011, într-un termen de maximum 90 de zile de
la data încheierii contractului.
Datorită
specificului programului prin care se finantează cheltuielile de
functionare a căminelor pentru persoane vârstnice înfiintate numai prin
reorganizarea unor unităti sanitare cu paturi care se desfiintează,
este necesară o perioadă în care să fie realizate
activitătile de reorganizare si care să permită admiterea
beneficiarilor în cămin, pentru asistare si îngrijire. Perioada
prevăzută la art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
212/2011 este de maximum 90 de zile si are drept scop:
- reorganizarea unitătii sanitare cu paturi în cămin pentru
persoane vârstnice, cu respectarea standardelor minime de calitate, precum si a
prevederilor Legii nr. 17/2000, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, inclusiv a celor referitoare la stabilirea
costului mediu lunar de întretinere si a contributiei beneficiarilor, precum si
a procedurilor de evaluare în vederea admiterii acestora în cămin;
-
acreditarea furnizorului de servicii sociale/căminului, conform
prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.024/2004 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 68/2003
privind serviciile sociale, precum si Metodologiei de acreditare a furnizorilor
de servicii sociale, cu modificările si completările ulterioare;
-
informarea comunitătii, precum si a altor consilii locale din judet sau
judetele limitrofe asupra deschiderii căminului de persoane vârstnice;
-
primirea beneficiarilor spre asistare si îngrijire în cămin.
3.2.
Solicitări de finantare eligibile
Sunt
eligibile solicitările de finantare care îndeplinesc cumulativ
următoarele conditii:
1. au ca
obiect căminele pentru persoane vârstnice care:
a) sunt
înfiintate cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (1) din Hotărârea
Guvernului nr. 212/2011;
b) sunt
prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 212/2011 sau
sunt înfiintate de către alte AAPL-uri decât cele prevăzute în
această anexă, cu respectarea conditiilor prevăzute de
hotărârea Guvernului mentionată;
c)
respectă cerintele de organizare si functionare prevăzute la art. 3
alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 212/2011;
2.
solicitantii îsi asumă, prin hotărâre a consiliului local/judetean:
a)
îndeplinirea tuturor cerintelor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a) si
c) din Hotărârea Guvernului nr. 212/2011, la data depunerii cererii de
finantare, precum si a celor prevăzute la lit. b) si d), într-un termen de
maximum 90 de zile de la data încheierii contractului de finantare;
b)
cofinantarea functionării căminului pentru persoane vârstnice pe
perioada derulării programului, în conditiile în care costurile de
functionare depăsesc sumele acordate prin program, costurile de capital,
precum si a plătii datoriilor rezultate prin preluarea patrimoniului
unitătii sanitare desfiintate, din bugetul AAPL, dar nu din sumele primite
prin program;
3.
solicitantii detin dreptul de proprietate/administrare a imobilului pe o
perioadă cel putin egală cu perioada pentru care solicită
finantarea prin programul de interes national.
Normarea
personalului este realizată cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (3)
lit. a), alin. (4) si (5), precum si ale anexei nr. 4 la Hotărârea
Guvernului nr. 23/2010.
3.3. Cheltuieli
eligibile
Sumele
acordate prin program se utilizează pentru asigurarea cheltuielilor
curente de functionare. Pentru a fi considerate eligibile, în contextul
programului, cheltuielile trebuie să îndeplinească următoarele
conditii:
a)
să fie aferente functionării căminului începând cu data de 1 a
lunii următoare încheierii contractului;
b)
să fie necesare pentru functionarea căminului pentru persoane
vârstnice;
c)
să fie prevăzute în bugetul căminului pentru persoane vârstnice;
d)
să fie corespunzătoare perioadei de derulare a programului;
e)
să se realizeze în fapt si să fie înregistrate în contabilitatea
solicitantului;
f)
să fie identificabile si verificabile.
Decontarea
cheltuielilor eligibile trebuie să se încadreze în sumele maxime calculate
conform prevederilor pct. 3.1.
3.4.
Cheltuieli neeligibile
a)
cheltuieli de capital;
b)
cheltuieli cu aplicarea procedurilor de achizitie;
c)
cheltuieli pentru achizitia de clădiri si de amenajare;
d)
plata chiriei pentru sediul centrului;
e)
diverse forme de asigurare;
f)
achizitionare de mijloace de transport auto;
g)
estimări privind posibile pierderi sau datorii viitoare; h) dobânzi
datorate;
i)
datorii către furnizori si penalităti;
j)
sponsorizări individuale pentru participarea laworkshopuri, seminare,
conferinte, congrese;
k)
burse de studii sau cursuri de instruire individuală.
În
perioada prevăzută la art. 5. alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 212/2011, cheltuielile materiale care tin direct de acordarea serviciilor
de găzduire a beneficiarilor, în lipsa acestora, sunt neeligibile (de
exemplu, cheltuieli de hrană etc.) în etapa de decontare.
CAPITOLUL IV
Procedura de evaluare si finantare
4.1.
Evaluarea solicitărilor de finantare
Evaluarea
solicitărilor de finantare se realizează de către o comisie de
evaluare, a cărei componentă se stabileste prin ordin al ministrului
muncii, familiei si protectiei sociale.
În
conditiile în care din documentatia de solicitare a finantării lipsesc
documente sau acestea nu sunt completate conform cerintelor din prezenta
metodologie, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data
înregistrării solicitării de finantare, Comisia de evaluare va cere
solicitantului transmiterea documentelor lipsă sau completarea si modificarea
celor întocmite eronat.
4.2.
Etapele finantării
Odată
cu încheierea contractului de finantare este demarată procedura de
acordare a finantării, cu respectarea conditiilor prevăzute în cap.
III.
Contractul
de finantare se încheie pentru suma maximă calculată în conditiile
pct. 3.1.
Finantarea
căminului pentru persoane vârstnice se realizează astfel:
1.
Pentru perioada de maximum 90 de zile de la data încheierii contractului de
finantare se acordă solicitantului o sumă lunară care
acoperă cheltuielile curente de functionare, inclusiv cheltuielile de
personal normat conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 23/2010, cu
încadrare în suma maximă calculată conform formulei de calcul:
Nr. de
paturi x cost standard/beneficiar/lună.
Exemplu: dacă solicitarea de finantare este pentru un număr de 30 de
beneficiari, corespunzător capacitătii maxime a căminului pentru
persoane vârstnice, pentru primele 90 de zile se poate acorda o sumă
lunară maximă calculată astfel:
30 de
beneficiari x 1.411 lei/lună/beneficiar.
2.
Pentru continuarea finantării căminului, înainte de expirarea
termenului prevăzut la art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
212/2011, solicitantul are obligatia de a transmite agentiei teritoriale pentru
prestatii sociale, prin postă sau direct la sediul acesteia,
următoarele documente:
a)
certificatul de acreditare sau, după caz, decizia comisiei de acreditare,
în copie;
b)
lista beneficiarilor rezidenti;
c)
planul clădirii unde functionează căminul pentru persoane
vârstnice, în care trebuie indicate camerele în care sunt găzduiti
beneficiarii si grupurile sanitare.
Reprezentantii
agentiei teritoriale pentru prestatii sociale au obligatia ca, în termen de 5
zile de la primirea documentatiei mentionate mai sus, să efectueze o
vizită în teren pentru verificarea îndeplinirii conditiilor prevăzute
la art. 3 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 212/2011, precum si a
veridicitătii informatiilor din documentele prezentate.
În
situatia în care nu sunt îndeplinite conditiile prevăzute la art. 3 alin.
(2) lit. b) si d) din Hotărârea Guvernului nr. 212/2011, se reziliază
contractul, iar în situatia în care căminul pentru persoane vârstnice nu
are beneficiari, se suspendă aplicarea contractului de finantare până
la internarea primului beneficiar, dar nu mai mult de 60 de zile.
În
situatia în care solicitantul contestă motivele care au stat la baza
suspendării aplicării sau rezilierii contractului, acesta se poate
adresa Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, care va constitui o
echipă formată din cel putin 3 experti care să verifice situatia
din teren. Costurile deplasării expertilor sunt suportate de solicitant.
3.
Începând cu luna următoare perioadei de 90 de zile, suma lunară
acordată prin program se calculează astfel:
Nr. de
beneficiari internati/asistati în cămin în luna respectivă x 1.411
lei/beneficiar.
Exemplu: în situatia în care solicitarea de finantare a fost pentru un număr
de 30 de beneficiari, corespunzător capacitătii maxime a
căminului pentru persoane vârstnice, iar în luna următoare perioadei
de 90 de zile numărul de beneficiari asistati în cămin este de 5,
suma lunară acordată este rezultată din aplicarea
următoarei formule de calcul:
5 beneficiari x 1.411 lei.
4.3.
Aprobarea finantării
Lista
cuprinzând solicitantii, căminele pentru care se propune acordarea
finantării, capacitatea acestora, valoarea finantării si perioada
acordării acesteia (nr. de luni) se aprobă prin ordin al ministrului
muncii, familiei si protectiei sociale. O copie a ordinului mai sus
mentionat se transmite agentiei teritoriale pentru prestatii sociale, în
vederea încheierii contractului de finantare.
4.4.
Decizia de respingere
În
situatia în care solicitările de finantare nu îndeplinesc toate conditiile
prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 212/2011, de prezenta
metodologie, precum si de prevederile art. 174 alin. (3) din Legea nr. 95/2006
privind reforma în domeniul sănătătii, cu modificările si
completările ulterioare, acestea sunt respinse.
Decizia
de respingere se comunică solicitantului, cu mentionarea motivelor care au
stat la baza acesteia.
4.5.
Comunicarea rezultatelor si contestatiile
Rezultatul
evaluării solicitărilor de finantare se comunică în scris
solicitantilor, în termen de cel mult 5 zile de la data aprobării
ordinului prevăzut la pct. 4.3, cu precizarea motivelor respingerii,
dacă este cazul. În termen de 7 zile de la primirea rezultatului,
solicitantii pot depune contestatii la sediul Ministerului Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale.
Comisia
de solutionare a contestatiilor, numită prin ordinul ministrului muncii,
familiei si protectiei sociale, va solutiona contestatiile în termen de 5 zile
de la primirea acestora.
4.6.
Încheierea contractului de finantare
După
comunicarea ordinului prevăzut la pct. 4.3 se încheie contractul de
finantare, denumit în continuare contract, între Ministerul Muncii,
Familiei si Protectiei Sociale, în calitate de autoritate finantatoare, prin
agentiile teritoriale pentru prestatii sociale, si solicitantul căruia i
s-a aprobat finantarea, iar finantarea se realizează cu data de 1 a lunii
următoare.
Modelul
contractului este prezentat în formatul nr. 2.
Contractul
se încheie în două exemplare originale si se semnează de către
directorul executiv al agentiei teritoriale pentru prestatii sociale si de
către primar/presedintele consiliului judetean. Fiecare parte
semnatară a contractului păstrează un exemplar original al
acestuia.
O copie
a contractului, acompaniată de o notă de înaintare, va fi
transmisă Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale de
către agentia teritorială pentru prestatii sociale.
În
raport cu autoritatea finantatoare, solicitantul are obligatia să
manifeste bună-credintă, loialitate, impartialitate.
Solicitantul
asigură secretul profesional pe durata contractului, precum si după
încetarea acestuia; are obligatia de a nu comunica, în nicio situatie, altor
persoane sau entităti informatii confidentiale apartinând autoritătii
finantatoare sau obtinute de el în baza relatiilor contractuale cu aceasta, cu
exceptia existentei consimtământului scris al autoritătii
finantatoare, obtinut în prealabil.
Solicitantul
răspunde de realitatea, oportunitatea si exactitatea datelor prezentate
spre decontare.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
5.1.
Cine asigură finantarea proiectelor
Finantarea
căminelor se realizează de către autoritatea finantatoare, prin
agentiile teritoriale pentru prestatii sociale cu care solicitantii au încheiat
contractul de finantare si conform prevederilor acestuia.
5.2.
Contributia solicitantului
Solicitantul
are obligatia, conform celor asumate prin hotărârea de consiliu
local/judetean, să asigure din bugetul propriu cofinantarea
functionării căminului pentru persoane vârstnice pe perioada
derulării contractului de finantare, în conditiile în care costurile de
functionare depăsesc sumele acordate prin program, precum si să
asigure cheltuielile de capital.
5.3.
Responsabilitatea monitorizării derulării proiectelor
Responsabilitatea
monitorizării derulării finantării conform prevederilor legii si
ale contractului de finantare revine agentiilor teritoriale pentru prestatii
sociale.
5.4.
Modificarea contractului
Orice
modificare a contractului este permisă numai cu acordul ambelor
părti, prin încheierea unui act aditional la contract.
Suma
aprobată prin contract poate fi majorată numai în conditiile în care
standardul de cost pentru serviciile rezidentiale destinate persoanelor
vârstnice se majorează, potrivit legii.
Copiile
actelor aditionale încheiate vor fi transmise Ministerului Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale.
Modificările
referitoare la adresă, cont bancar etc, care nu conduc la schimbarea
conditiilor contractuale în ceea ce priveste valoarea si destinatia sumelor,
sunt doar notificate de către solicitant agentiei teritoriale pentru
prestatii sociale.
5.5.
Realizarea plătilor
Acordarea
sumelor prevăzute în contractul de finantare se realizează lunar, la
cererea solicitantului.
Suma
decontată se stabileste în functie de numărul de beneficiari
rezidenti în cămin în perioada pentru care se solicită finantarea,
calculată pe baza costului standard lunar prevăzut în anexa nr. 3 la
Hotărârea Guvernului nr. 23/2010.
Suma
calculată pe beneficiar este proportională cu numărul de zile
pentru care au fost acordate serviciile rezidentiale.
Exemplu
de calcul:
(Standardul
de cost lunar/numărul de zile dintr-o lună) x numărul de zile
pentru care a primit găzduire = suma maximă finantată pentru
fiecare beneficiar pe luna pentru care se solicită decontarea
Activitatea
de finantare si plată se derulează în următoarele etape:
-
înaintarea solicitării de plată către agentiile teritoriale
pentru prestatii sociale se face la data de 5 sau 15 a fiecărei luni, în
functie de datele la care solicitantii trebuie să îsi onoreze obligatiile
de plată.
La
solicitarea de plată sunt anexate următoarele documente:
- lista
cu beneficiarii existenti în cămin în perioada pentru care se
solicită finantarea, potrivit formatului nr. 5 la prezenta metodologie;
-
borderoul privind cheltuielile de functionare din luna........,
potrivit
formatului nr. 4 la prezenta metodologie;
-
documentele justificative aferente.
Pentru
cheltuielile de personal vor fi anexate statul de plată cu fondul de
salarii si recapitulatia contributiilor aferente, în copie, cu mentiunile
“conform cu originalul” si “bun de plată” acordate de persoana delegată
cu aceste atributii.
Pentru
cheltuielile de functionare se prezintă facturile emise de furnizorii de
servicii pentru cheltuielile curente de functionare, facturile de achizitie a
alimentelor etc. În copie, cu mentiunile “conform cu originalul” si “bun de
plată” acordate de persoana delegată cu aceste atributii.
-
Agentia Natională pentru Prestatii Sociale primeste cel târziu la data de
7, respectiv 16 a lunii de la agentiile teritoriale pentru prestatii sociale
necesarul de credite bugetare pe care le centralizează si, până la
data de 9, respectiv 17 a lunii, le transmite Ministerului Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale pentru deschiderea de credite bugetare.
-
Directia specializată din cadrul Ministerului Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale va întocmi documentatia privind deschiderea de credite, pe
care o înaintează Ministerului Finantelor Publice.
Pentru
perioada de maximum 90 de zile de la data încheierii contractului de finantare
se acordă solicitantului o sumă lunară care acoperă
cheltuielile curente de functionare, inclusiv cheltuielile de personal normat
conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 23/2010, cu încadrare în
suma maximă calculată conform formulei de calcul:
Nr. de
paturi x cost standard/beneficiar/lună.
Exemplu: dacă solicitarea de finantare este pentru un număr de 30 de
beneficiari, corespunzător capacitătii maxime a căminului pentru
persoane vârstnice, pentru primele 90 de zile se poate acorda o sumă
lunară maximă calculată astfel:
30 de beneficiari x 1.411 lei/lună/beneficiar.
În această perioadă nu se acceptă spre decontare facturi
reprezentând cheltuieli legate de găzduirea beneficiarilor (de exemplu:
hrană etc).
5.6.
Suspendarea si rezilierea contractului
În
situatia în care după expirarea termenului prevăzut la art. 5 alin.
(5) din Hotărârea Guvernului nr. 212/2011 căminul pentru persoane
vârstnice nu are beneficiari, se suspendă aplicarea contractului de
finantare până la internarea primului beneficiar, dar nu mai mult de 60 de
zile. Pentru această perioadă nu se decontează niciun fel de
cheltuieli.
Nerespectarea
prevederilor contractului, altele decât cele legate de utilizarea fondurilor si
prezentarea documentelor justificative false sau neconforme cu realitatea,
conduce la suspendarea finantării până la remedierea situatiei
respective de către contractor.
Agentia
teritorială pentru prestatii sociale transmite contractorului notificarea
cu privire la suspendarea finantării, iar acesta este obligat să
remedieze situatia respectivă în termen de 15 zile de la primirea notificării.
În
conditiile în care în termenul mentionat contractorul nu remediază
situatia, agentia teritorială pentru prestatii sociale va desfiinta
unilateral contractul, fără a mai fi necesară interventia
instantei judecătoresti.
În
acest caz, contractorul va fi direct răspunzător si obligat la plata
eventualelor daune, conform legislatiei în vigoare.
Rezilierea
contractului se realizează în următoarele conditii:
a)
dacă după expirarea termenului prevăzut la art. 5 alin. (5) din
Hotărârea Guvernului nr. 212/2011 nu sunt îndeplinite conditiile
prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) si d) din aceeasi hotărâre;
b)
dacă fondurile sunt utilizate în alte scopuri decât cele convenite sau
dacă se prezintă documente justificative false sau neconforme cu
realitatea;
c) în
orice altă situatie de încălcare a contractului sau a conditiilor
generale prevăzute în contract sau în anexele sale si pentru care se pot
aplica motivele de reziliere.
În
conditiile prevăzute la lit. b) contractul se constituie titlu executoriu,
fără a mai fi necesară interventia instantei judecătoresti.
În aceste conditii, contractorul este obligat să returneze
autoritătii finantatoare, în termen de 30 de zile de la primirea
notificării de la agentia teritorială de pretatii sociale, sumele
primite până la momentul notificării.
CAPITOLUL VI
Raportare
6.1.
Rapoarte privind acordarea serviciilor si utilizarea fondurilor primite cu
titlu de finantare
Solicitantul
înaintează lunar rapoarte privind acordarea serviciilor si utilizarea
fondurilor primite cu titlu de finantare (lista persoanelor beneficiare,
centralizatorul cheltuielilor la care se anexează copii ale documentelor
justificative pentru cheltuielile efectuate din care se constituie standardul
de cost) agentiei teritoriale pentru prestatii sociale si, la cerere,
Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
6.2.
Rapoarte întocmite de agentiile teritoriale pentru prestatii sociale
Agentiile
teritoriale pentru prestatii sociale întocmesc rapoarte trimestriale si anuale
privind acordarea serviciilor si utilizarea fondurilor în cadrul programului de
interes national si le transmit atât Agentiei Nationale pentru Prestatii
Sociale, cât si Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale. De
asemenea, agentiile teritoriale pentru prestatii sociale întocmesc un raport
după finalizarea contractului de finantare.
CAPITOLUL VII
Control
7.1.
Cine controlează modul de implementare a proiectelor
Agentia teritorială pentru prestatii sociale controlează
modul de implementare a contractului de finantare.
Ministerul
Muncii, Familiei si Protectiei Sociale îsi rezervă dreptul de a controla
în orice etapă derularea finantării si activitatea
desfăsurată de căminul pentru persoane vârstnice, prin inspectia
socială si/sau prin corpul de control al ministrului muncii, familiei si
protectiei sociale.
7.2.
Controlul Curtii de Conturi
Derularea
activitătii prin contractele finantate în cadrul programului se supune
controlului financiar al Curtii de Conturi, în conformitate cu prevederile
legale în vigoare.
CAPITOLUL VIII
Documentatia format-tip
Pentru
facilitarea elaborării documentatiei necesare pentru solicitarea
finantării se vor utiliza si completa următoarele formate-tip,
după cum urmează:
1.
Cererea de solicitare a finantării -formatul nr. 1;
2.
Contractul de finantare - formatul nr. 2;
3.
Solicitarea de plată - formatul nr. 3;
4.
Borderoul privind cheltuielile de functionare din luna........- formatul nr. 4;
5.
Lista cu beneficiarii existenti în cămin în luna..........- formatul nr.
5.
FORMATUL
Nr.1
1. Date despre solicitant:
-
autoritatea administratiei publice
locale:.........................................................................................................................
(denumire)
-
sediul:................................................................................................... (localitatea, strada, sectorul/judetul),
telefon/fax...................., e-mail:.........................
- codul
fiscal nr............................................., emis
de.........................................din data
de.........................................
- nr.
contului............, deschis la Trezoreria cu sediul
în....................................................................................................
2. Date
despre căminul pentru persoane vârstnice pentru care solicită
finantarea:
-
Hotărârea Consiliului Local/Judetean nr...............de înfiintare a
căminului pentru persoane vârstnice prin reorganizarea unitătii
sanitare cu paturi.....................
-
denumirea........................................................................................................................................................................
-
sediul:...............................................................................................................................................................................
(localitatea, strada, sectorul/judetul)
-
capacitatea........................................
-
numărul de personal............................
- nr.
de luni pentru care solicită cheltuielile curente de functionare pentru
cămin.........
- suma
solicitată pentru finantare prin Programul de interes national
“Dezvoltarea retelei nationale de cămine pentru persoanele
vârstnice”................
-
structura functională (numărul de beneficiari/cameră, m2/beneficiar
etc.)......................................................................
Subsemnatul/Subsemnata,............................,
posesor/posesoare al/a buletinului/cărtii de identitate
seria.......nr.............., eliberat/eliberată la data
de..................de către....................,
împuternicit/împuternicită de furnizorul de servicii
sociale................... prin Hotărârea nr......../...............,
cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în
declaratii, declar pe propria răspundere următoarele:
-
datele, informatiile si documentele prezentate corespund realitătii;
-
mă angajez ca suma de..................................să o utilizez
în scopul asigurării functionării căminului pentru persoane
vârstnice...............................
Opis cu
documente:
1.
Hotărârea consiliului local/judetean nr. .../.......(original);
2......
Primar/Presedintele consiliului judetean, ................................................ |
Data întocmirii ................................................ |
FORMATUL
Nr. 2
Model-cadru
CONTRACT DE FINANTARE
Nr............... din .................
Părtile
contractului
Minfsterul Muncii, Familiei si Protectiei
Sociale, în calitate de autoritate finantatoare, prin Agentia pentru Prestatii
Sociale a
Judetului...................................................i/municipiului
Bucuresti, cu sediul în.................................................................
si cont cu
numărul....................................................................,
deschis laTrezoreria........................................, reprezentată
prin directorul executiv, pe de o parte,
si...................................................................................................................................... (numele întreg al
autoritătii administratiei publice locale, beneficiară a
finantării)1, în calitate de contractor, cu sediul
în................................................. (adresa) si cont cu
numărul................................., deschis
la....................................., reprezentat
prin.............................................................. (numele, prenumele,
calitatea) de cealaltă parte,
au
convenit următoarele:
ARTICOLUL 1
1.1.
Obiectul contractului îl reprezintă finantarea acordată
contractorului de la bugetul de stat, prin bugetul alocat autoritătii
finantatoare, pentru asigurarea cheltuielilor curente de functionarea a
căminului pentru persoane vârstnice
....................................................
(denumirea căminului), denumit în continuare cămin.
Valoarea
contractului de finantare a proiectului este în sumă
de...................lei.
1.2.
Contractorului îi va fi acordată finantarea în termenii si conditiile
stabilite în acest contract si anexele lui, pe care contractorul declară
că le cunoaste si le acceptă.
1.3.
Contractorul acceptă finantarea si se angajează să utilizeze
suma primită, exclusiv pentru asigurarea functionării căminului
cu respectarea conditiilor care au stat la baza acordării finantării,
respectiv detinerea certificatului de acreditare, respectarea standardului de
calitate si a raportului număr de beneficiari/personal angajat prevăzut
de Hotărârea Guvernului nr. 23/2010 privind aprobarea standardelor de cost
pentru serviciile sociale, potrivit cererii de solicitare a finantării
prevăzute în anexa la prezentul contract.
1.4.
Contractorul se angajează să suporte din bugetul propriu sumele
necesare acoperirii costurilor de functionare a căminului, care
depăsesc sumele acordate prin program.
1.5.
Costul contractului este ferm si se constituie din produsul dintre numărul
de luni pentru care s-a aprobat finantarea centrului, numărul de paturi si
standardul de cost pentru serviciile sociale rezidentiale destinate persoanelor
vârstnice2 împărtit la 12 luni.
ARTICOLUL 2
Plata
2.1.
Autoritatea finantatoare, prin agentia teritorială pentru prestatii
sociale, va asigura contractorului decontarea
cheltuielilor
efectuate la solicitarea acestuia si în baza documentelor justificative
prezentate.
2.2.
Plătile se vor efectua conform cap. IV pct. 4.4 si cap. V din
Metodologia privind evaluarea, aprobarea si acordarea finantării prin
programul de interes national “Dezvoltarea retelei nationale de cămine
pentru persoanele vârstnice”, aprobată prin Ordinul ministrului muncii,
familiei si protectiei sociale nr. 1.156/2011.
2.3.
Plătile se vor efectua în transe lunare de către agentia
teritorială pentru prestatii sociale.
2.4.
Solicitarea de plată, însotită de documentele justificative, se
înaintează agentiei teritoriale de presatii sociale în ziua de 5 sau 15 a
lunii. Documentatia prezentată cuprinde acte doveditoare pentru acordarea
serviciilor sociale rezidentiale pentru persoane vârstnice din luna
anterioară.
2.5.
Decontarea cheltuielilor se realizează numai în conditiile în care
documentele justificative sunt complete si întocmite corect.
2.6.
Agentia teritorială pentru prestatii sociale va efectua plătile în
limita disponibilitătilor bugetare alocate cu această destinatie.
2.7. În
eventualitatea nerespectării termenelor de depunere a solicitării de
plată si a documentelor justificative, prevăzute la pct. 2.4, pentru
eventualele întârzieri în efectuarea plătilor agentia teritorială
pentru prestatii sociale va fi exonerată de orice răspundere.
2.8.
Lunar, agentia teritorială pentru prestatii sociale are obligatia să
examineze, în teren, acordarea serviciilor sociale.
2.9. În
cazul în care controlul prevăzut la pct. 2.8. evidentiază deficiente,
agentia teritorială pentru prestatii sociale va sista efectuarea
plătilor până la remedierea situatiei.
1 Consiliul local, consiliul judetean, Consiliul General al Municipiului
Bucuresti, consiliile locale ale subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale
municipiilor.
2 Standardul de cost/an pentru servicii rezidentiale destinate persoanelor
vârstnice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 23/2010, anexa nr. 3.
ARTICOLUL 3
Durata de executie
3.1. Durata de executie a proiectului este de......luni.
ARTICOLUL 4
Obligatiile contractorului
4.1.
Contratorul va asigura functionarea căminului cu respectarea standardului
de calitate si a raportului număr de beneficiari/personal angajat
prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 23/2010.
4.2.
Contractorul are obligatia de a permite reprezentantilor autoritătii
finantatoare, inclusiv celor ai agentiei teritoriale pentru prestatii sociale,
efectuarea controlului neconditionat al acordării serviciilor în cadrul
căminului, inclusiv accesul la orice fel de documente.
4.3.
Contractorul are obligatia de a furniza reprezentantilor autoritătii
finantatoare orice informatie solicitată de acestia referitoare la
functionarea căminului.
4.4.
Contractorul trebuie să utilizeze procedurile de achizitie a bunurilor,
lucrărilor si serviciilor în conformitate cu prevederile Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de
achizitie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice si
a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările si
completările ulterioare, ale Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 si reglementarea
unor măsuri financiar-fiscale, aprobată prin Legea nr. 227/2009, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale altor
dispozitii legale în vigoare.
ARTICOLUL 5
Modificarea contractului
5.1. Orice modificare a prezentului contract
se face în scris, cu acordul părtilor, prin încheierea unui act aditional.
5.2.
Agentia teritorială pentru prestatii sociale, pentru încheierea actului
aditional, va solicita acordul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei
Sociale.
5.3. Ca
o exceptie de la prevederile pct. 5.1, modificările care nu conduc la
schimbarea conditiilor contractuale în ceea ce priveste valoarea contractului
si alte aspecte majore legate de functionarea căminului sunt doar
notificate agentiei teritoriale pentru prestatii sociale, fără a mai
fi necesară încheierea unui act aditional.
ARTICOLUL 6
Suspendarea si rezilierea contractului
6.1. În
situatia în care după expirarea termenului prevăzut la art. 5 alin.
(5) din Hotărârea Guvernului nr. 212/2011 pentru aprobarea Programului de
interes national “Dezvoltarea retelei nationale de cămine pentru
persoanele vârstnice” căminul pentru persoane vârstnice nu are
beneficiari, se suspendă aplicarea prezentului contract de finantare
până la internarea primului beneficiar, dar nu mai mult de 60 de zile.
Pentru această perioadă nu se decontează niciun fel de
cheltuieli.
6.2.
Nerespectarea prevederilor prezentului contract, altele decât cele legate de
utilizarea fondurilor si prezentarea documentelor justificative false sau
neconforme cu realitatea, conduce la suspendarea finantării până la
remedierea situatiei respective de către contractor.
6.3.
Agentia teritorială pentru prestatii sociale transmite contractorului
notificarea cu privire la suspendarea finantării, iar acesta este obligat
să remedieze situatia respectivă în termen de 15 zile de la primirea
notificării.
6.4. În
conditiile în care contractorul nu remediază situatia în termenul
mentionat, agentia teritorială pentru prestatii sociale va desfiinta
unilateral prezentul contract, fără a mai fi necesară
interventia instantei judecătoresti. În acest caz, contractorul va fi
direct răspunzător si obligat la plata eventualelor daune, conform
legislatiei în vigoare.
6.5.
Rezilierea contractului se realizează în următoarele conditii:
a)
după expirarea termenului prevăzut la art. 5 alin. (5) din
Hotărârea Guvernului nr. 212/2011, nu sunt îndeplinite conditiile
prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) si d) din aceeasi hotărâre;
b)
utilizarea fondurilor în alte scopuri decât cele convenite sau prezentarea de
documente justificative false sau neconforme cu realitatea;
c)
orice altă situatie de încălcare a contractului sau a conditiilor
generale prevăzute în contract sau în anexele sale si pentru care se pot
aplica motivele de reziliere.
6.6. În
conditiile prevăzute la pct. 6.5 lit. b) contractul se constituie titlu
executoriu, fără a mai fi necesară interventia instantei
judecătoresti. În aceste conditii, contractorul este obligat să
returneze autoritătii finantatoare, în termen de 30 de zile de la primirea
notificării de la agentia teritorială pentru prestatii sociale,
sumele primite până la momentul notificării.
ARTICOLUL 7
Rezolvarea litigiilor
7.1.
Orice diferende apărute între părti cu privire la valabilitatea sau
rezultând din interpretarea, executia sau rezilierea prezentului contract vor
fi rezolvate de părti pe cale amiabilă.
7.2.
Dacă în termenul de 15 zile diferendele nu pot fi stinse, conform
prevederilor pct. 7.1, ele vor fi rezolvate de instantele judecătoresti
teritoriale competente de pe raza judetului unde s-a produs diferendul.
ARTICOLUL 8
Raportări
8.1. Contractorul se angajează să transmită agentiei
teritoriale pentru prestatii sociale raportul lunar privind acordarea
serviciilor si utilizarea fondurilor primite cu titlu de finantare în luna
anterioară.
ARTICOLUL 9
Control
9.1. Agentia
teritorială pentru prestatii sociale controlează modul de acordare a
serviciilor de către contractor.
9.2.
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale îsi rezervă dreptul de a
controla în orice etapă acordarea serviciilor si utilizarea fondurilor
primite cu titlu de finantare în cadrul căminului.
9.3.
Curtea de conturi exercită controlul financiar asupra activitătii
căminului.
ARTICOLUL 10
Asigurări
10.1. Autoritatea finantatoare nu este responsabilă pentru niciun
fel de daune, interese, compensatii plătibile prin lege în privinta sau ca
urmare a unui accident ori prejudiciu produs de contractant.
ARTICOLUL 11
11.1.
Contractorul are obligatia de a nu transfera total sau partial obligatiile
asumate prin contract, fără să obtină, în prealabil,
acordul scris al autoritătii contractante.
11.2.
Cesiunea nu va exonera contractorul de responsabilitătile privind
obligatiile asumate prin contract.
ARTICOLUL 12
12.1.
Orice comunicare între părti referitoare la îndeplinirea prezentului
contract se transmite în scris. Orice document scris este înregistrat în
momentul transmiterii si în momentul primirii.
Comunicările
dintre părti se pot face si prin alte mijloace de comunicare, cu conditia
confirmării scrise a primirii comunicării.
12.2.
Anexa la prezentul contract face parte integrantă din acesta si constituie
împreună un singur act juridic, obligatoriu si legal valabil pentru ambele
părti.
12.3.
Prezentul contract a fost încheiat la data de..............
În
două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, având aceeasi
valoare juridică.
12.4. O
copie a acestui contract, vizată de directorul executiv al agentiei
teritoriale pentru prestatii sociale, se transmite Ministerului Muncii,
Familiei si Protectiei Sociale.
Anexa la prezentul contract: cererea de
solicitare a finantării, însotită de documentele prevăzute la
pct. 2.2 lit. b)-f) din Metodologia privind evaluarea, aprobarea si acordarea
finantării prin programul de interes national “Dezvoltarea retelei
nationale de cămine pentru persoanele vârstnice”.
Pentru autoritatea administratiei publice locale (contractor)
Primar/Presedintele consiliului judetean, ................................................ (numele, prenumele si semnătura) Data ................................................ |
Pentru Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale - agentia
teritorială pentru prestatii sociale ................................................ (numele si prenumele persoanei/persoanelor oficiale autorizate să
semneze si semnătura) Data ................................................ |
FORMATUL
Nr. 3
(Antetul
beneficiarului)
Consiliul
judetean/Consiliul local
Denumirea
beneficiarului:.................
În
atentia
Ministerului
Muncii, Familiei si Protectiei Sociale
Agentia
pentru Prestatii Sociale a Judetului
................................................
Numărul
contractului de finantare:...........
Titlul
contractului de finantare:............
Numele
si adresa contractorului (beneficiar al finantării):..................................
Solicitarea
de plată numărul:...........
Perioada
acoperită de solicitarea de plată:..........
Numărul
de beneficiari din luna.............
Domnule/Doamnă,
Subsemnatul/Subsemnata,............................................ (numele si prenumele), solicit finantarea
cheltuielilor aferente perioadei sus-mentionate.
Suma
solicitată este de....................................lei, aferentă
cheltuielilor cu beneficiarii existenti în cămin în perioada pentru care
se solicită finantarea. Utilizarea sumei va fi în conformitate cu
prevederilor contractului de finantare. La prezenta solicitare sunt anexate
următoarele documente:
1.
Lista cu beneficiarii existenti în cămin în perioada pentru care se
solicită finantarea
2.
Borderoul privind cheltuielile de functionare din luna......................,
cu documente justificative aferente
Plata
se efectuează în contul cu
numărul:......................................
Numele
contractorului
................................................
FORMATUL
Nr. 4
(Antetul
solicitantului)
Denumirea
solicitantului
Numărul
contractului de finantare
BORDEROUL
privind documentele justificative pentru cheltuielile de functionare din
luna
Nr. crt. |
Denumirea furnizorului/ emitentului |
Documentul justificativ |
Perioada pentru care a fost prestat serviciul |
Valoarea (lei) |
||
Tip* |
Serie/Nr. |
Data |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
|
|
|
|
|
* Stat de plată,
facturi etc.
Certificăm realitatea si legalitatea
datelor înscrise si ne asumăm întreaga răspundere în utilizarea
creditelor primite numai pentru destinatia solicitată.
Facturile
si documentele privind cheltuielile enumerate mai sus nu au făcut obiectul
unei cereri anterioare.
Numele
contractorului
................................................
Functia
................................................
Director,
................................................
Seful
compartimentului financiar-contabil,
................................................
FORMATUL
Nr. 5
(Antetul solicitantului)
Denumirea
solicitantului
Numărul
contractului de finantare
LISTA
cu beneficiarii existenti în cămin în luna..........
Nr. crt. |
Numele si prenumele |
CNP |
Data internării în cămin |
Contract de rezidentă |
Dispozitie internare emisă de primar |
Observatii |
||
Nr. |
Data |
Nr. |
Data |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
|
|
|
|
|
|
|
Certificăm realitatea si legalitatea
datelor înscrise si ne asumăm întreaga răspundere în utilizarea
creditelor primite numai pentru destinatia solicitată.
Numele
contractorului
................................................
Functia
................................................
Directorul
căminului,
................................................
Seful
compartimentului financar-contabil al căminului,
................................................
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |