MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXIII - Nr. 349 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 19 mai 2011
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
12. - Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 4/2011 privind stabilirea componentei numerice a comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor
13. - Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 43/2008 pentru aprobarea componentei nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor
14. - Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 10/2011 pentru aprobarea componentei nominale a Comisiei pentru afaceri europene
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
459. - Hotărâre pentru aprobarea plătii contributiei României către Grupul European la Nivel Înalt privind Securitatea Nucleară si Managementul Deseurilor Radioactive (ENSREG) pentru organizarea în anul 2011 a Conferintei Europene privind Securitatea Nucleară
479. - Hotărâre privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 207/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de acordare a ajutorului de stat pentru ameliorarea raselor de animale
480. - Hotărâre privind aprobarea obiectivelor etapei a XII-a 2011 a Programului de realizare a Sistemului national antigrindină si de crestere a precipitatiilor pe perioada 2010-2024
482. - Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2011 pentru Societatea Natională a Apelor Minerale - S.A. Bucuresti, aflată sub autoritatea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri
483. - Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii “Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite si a frânelor strânse”
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
M.36. - Ordin al ministrului apărării nationale privind Competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investitii imobiliare în Ministerul Apărării Nationale
ACTE ALE ÎNALTEI CURTI DE CASATIE SI JUSTITIE
Decizia nr. 4 din 4 aprilie 2011
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
17. - Circulară privind ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii constituite în lei si în dolari SUA începând cu perioada de aplicare 24 aprilie - 23 mai 2011
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
pentru modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 4/2011 privind stabilirea componentei numerice a comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor
În temeiul art. 40 si 41 din Regulamentul Camerei Deputatilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările si completările ulterioare,
Camera Deputatilor adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Punctul 11 din anexa la Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 4/2011 privind stabilirea componentei numerice a comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 2 martie 2011, se modifică si va avea următorul cuprins:
“11. Comisia juridică, de disciplină si imunităti
Numărul convenit: 23 de membri
Grupul parlamentar al P.D.-L.: 8 membri
Grupul parlamentar al P.S.D.: 6 membri
Grupul parlamentar al P.N.L.: 5 membri
Grupul parlamentar al U.D.M.R.: un membru
Grupul parlamentar al minoritătilor nationale: un membru
Grupul parlamentar al deputatilor independenti: 2 membri”
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 17 mai 2011, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
IOAN OLTEAN
Bucuresti, 17 mai 2011.
Nr. 12.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 43/2008 pentru aprobarea componentei nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor
În temeiul art. 40 alin. (4) si art. 42 din Regulamentul Camerei Deputatilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările si completările ulterioare,
Camera Deputatilor adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Anexa la Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 43/2008 privind aprobarea componentei nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 875 din 23 decembrie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
- domnul deputat Adrian Gurzău, apartinând Grupului parlamentar al PD-L, este desemnat în calitatea de membru al Comisiei juridice, de disciplină si imunităti.
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 17 mai 2011, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
IOAN OLTEAN
Bucuresti, 17 mai 2011.
Nr. 13.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 10/2011 pentru aprobarea componentei nominale a Comisiei pentru afaceri europene
În temeiul art. 40 alin. (4), art. 42 si 60 din Regulamentul Camerei Deputatilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările si completările ulterioare,
Camera Deputatilor adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Anexa la Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 10/2011 pentru aprobarea componentei nominale a Comisiei pentru afaceri europene, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 282 din 21 aprilie 2011, se modifică după cum urmează:
- domnul deputat Teodor-Marius Spînu, apartinând Grupului parlamentar al PD-L, este desemnat în calitatea de membru al Comisiei pentru afaceri europene în locul domnului deputat Viorel Cărare.
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 17 mai 2011, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
IOAN OLTEAN
Bucuresti, 17 mai 2011.
Nr. 14.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea plătii contributiei României către Grupul European la Nivel Înalt privind Securitatea Nucleară si Managementul Deseurilor Radioactive (ENSREG) pentru organizarea în anul 2011 a Conferintei Europene privind Securitatea Nucleară
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 35 lit. f) din Legea nr. 111/1996 privind desfăsurarea în sigurantă, reglementarea, autorizarea si controlul activitătilor nucleare, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - În anul 2011 se aprobă plata contributiei României în limita sumei de 1.240 euro către Grupul European la Nivel Înalt privind Securitatea Nucleară si Managementul Deseurilor Radioactive (ENSREG) pentru organizarea Conferintei Europene privind Securitatea Nucleară.
Art. 2. - (1) Echivalentul în lei al sumei prevăzute la art. 1 se suportă integral din bugetul aprobat pe anul 2011 Secretariatului General al Guvernului pentru Comisia Natională pentru Controlul Activitătilor Nucleare, la capitolul 51.01 “Autorităti publice si actiuni externe”, titlul “Alte transferuri”.
(2) Echivalentul în lei al sumei prevăzute la alin. (1) se calculează pe baza raportului de schimb lei/euro în vigoare la data efectuării plătii.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Presedintele Comisiei Nationale pentru Controlul Activitătilor
Nucleare,
Vajda Borbâla
Ministrul afacerilor externe,
Teodor Baconschi
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 11 mai 2011.
Nr. 459.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 207/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de acordare a ajutorului de stat pentru ameliorarea raselor de animale
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr. 207/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de acordare a ajutorului de stat pentru ameliorarea raselor de animale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 206 din 24 martie 2011, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 5, alineatul (2) va avea următorul cuprins: “(2) Sunt eligibile pentru ajutor de stat cheltuielile pentru
serviciile prevăzute în prezenta hotărâre, efectuate după publicarea numărului de înregistrare a cererii de exceptare a ajutorului aferent perioadei 2011-2013 pe site-ul Directiei Generale pentru Agricultură si Dezvoltare Rurală din cadrul Comisiei Europene si după aprobarea cererii initiale anuale de solicitare a ajutorului de stat.”
2. La articolul 6, litera b) va avea următorul cuprins:
,,b) de până la 70% din costurile eligibile pentru efectuarea serviciilor de determinare a calitătii genetice a raselor de animale: controlul cantitativ si calitativ al performantelor de productie la animale, constituirea bazelor de date, prelucrarea datelor si estimarea valorii de ameliorare a animalelor, cu exceptia controalelor efectuate de proprietarul animalelor si a controalelor de rutină privind calitatea laptelui, pentru care nu se acordă ajutor de stat, diferenta de costuri fiind în responsabilitatea beneficiarilor serviciilor.”
3. La articolul 8, alineatul (1) si părtile introductive ale alineatelor (2) si (3) vor avea următorul cuprins:
“Art. 8. - (1) Cererile initiale anuale de solicitare a ajutoarelor de stat completate de către prestatorii serviciilor prevăzute la art. 6, avizate de către ANARZ, se depun în perioada 1-15 decembrie a anului precedent celui pentru care se solicită ajutorul de stat la centrele judetene ale Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucuresti pe raza cărora/căruia se află sediul social al solicitantului, cu exceptia anului 2011, pentru care termenul de depunere a cererilor initiale anuale de solicitare a ajutoarelor de stat este de 15 zile de la data publicării înregistrării cererii de exceptare pe site-ul Directiei Generale pentru Agricultură si Dezvoltare Rurală din cadrul Comisiei Europene.
(2) Cererea initială anuală de solicitare a ajutoarelor de stat pentru efectuarea serviciilor de întocmire si mentinere a registrului genealogic al rasei, completată de către prestatorii serviciilor prevăzute la art. 6 lit. a), al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, este însotită de următoarele documente:
......................................................................
(3) Cererea initială anuală de solicitare a ajutoarelor de stat pentru efectuarea serviciilor de determinare a calitătii genetice a raselor de animale, completată de către prestatorii serviciilor prevăzute la art. 6 lit. b), al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, este însotită de următoarele documente:”.
4. La articolul 9, alineatele (1) si (4) vor avea următorul cuprins:
“Art. 9. - (1) în 10 zile lucrătoare de la termenul-limită de depunere a cererilor initiale anuale de solicitare a ajutorului de stat, prevăzut la art. 8 alin. (1), centrele judetene ale APIA, respectiv al municipiului Bucuresti verifică, aprobă si centralizează cererile si transmit la APIA situatiile centralizatoare cu sumele solicitate pentru efectuarea serviciilor de întocmire si mentinere a registrului genealogic al rasei si pentru efectuarea serviciilor de determinare a calitătii genetice a raselor de animale, al căror model este prevăzut în anexele nr. 3a si 3b.
......................................................................
(4) Centrele judetene ale APIA, respectiv al municipiului Bucuresti aprobă suma anuală pentru cererile initiale anuale de solicitare si notifică în scris fiecărui solicitant suma ce poate fi încasată sub forma ajutorului de stat.”
5. Titlul anexei nr. 1 va avea următorul cuprins:
“CERERE INITIALĂ ANUALĂ DE SOLICITARE
a ajutoarelor de stat pentru efectuarea serviciilor de întocmire si mentinere a registrului genealogic al rasei.........................”
6. Titlul anexei nr. 2 va avea următorul cuprins:
“CERERE INITIALĂ ANUALĂ DE SOLICITARE
a ajutoarelor de stat pentru efectuarea serviciilor de determinare a calitătii genetice a raselor de animale”
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Valeriu Tabără
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 11 mai 2011.
Nr. 479.
privind aprobarea obiectivelor etapei a XII-a 2011 a Programului de realizare a Sistemului national antigrindină si de crestere a precipitatiilor pe perioada 2010-2024
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 8 alin. (2) si al art. 110 alin. (3) din Legea nr. 173/2008 privind interventiile active în atmosferă, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă obiectivele etapei a XII-a 2011 a Programului de realizare a Sistemului national antigrindină si de crestere a precipitatiilor pe perioada 2010-2024, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 256/2010 privind aprobarea Programului de realizare a Sistemului national antigrindină si de crestere a precipitatiilor pe perioada 2010-2024 si a obiectivelor etapei a Xl-a 2010 a Programului de realizare a Sistemului national antigrindină si de crestere a precipitatiilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Fondurile pentru finantarea obiectivelor prevăzute la art. 1 se asigură din bugetul aprobat Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale pe anul 2011.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Valeriu Tabără
p. Ministrul mediului si pădurilor,
Cristian Apostol,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 11 mai 2011.
Nr. 480.
ANEXĂ
OBIECTIVELE
etapei a XII-a 2011 a Programului de realizare a Sistemului national antigrindină si de crestere a precipitatiilor pe perioada 2010-2024
Nr. crt. |
Denumirea obiectivului |
Fondul alocat (mii lei) |
Capitolul bugetar |
1. |
Proiectarea si executia lucrărilor pentru “Dezvoltarea capabilitătii combaterii căderilor de grindină si extinderea domeniilor de activitate pentru interventii active în atmosferă si aplicatii în agricultură a Centrului Zonal de Coordonare Moldova si a Unitătii de Combatere a Căderilor de Grindină Moldova 1 lasi cu grupurile de combatere din structură” |
1.665 |
Cap. 80.01 Titlul VII - Alte transferuri Art. 55.01.05 |
2. |
Proiectarea si executia lucrărilor pentru Unitatea de Combatere a Căderilor de Grindină Moldova 2 Vrancea* |
1.000 |
Cap. 80.01 Titlul VII - Alte transferuri Art. 55.01.05 |
3. |
Centrul Zonal de Coordonare Transilvania - Proiectarea si executia lucrărilor pentru Unitatea de Combatere a Căderilor de Grindină Mures** - Proiectarea si executia lucrărilor pentru Unitatea de Combatere a Căderilor de Grindină Timis*** |
1.000 |
Cap. 80.01 Titlul VII - Alte transferuri Art. 55.01.05 |
|
TOTAL GENERAL: |
3.665 |
|
*, **, *** Prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării rurale se vor delega atributiile privind derularea procedurii de achizitie, verificarea executiei si receptia lucrărilor directorilor executivi ai directiilor pentru agricultură judetene Vrancea, Mures si Timis.
NOTĂ:
Defalcarea activitătilor si fondurile necesare acestora pentru fiecare obiectiv în parte se aprobă potrivit legislatiei în vigoare.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2011 pentru Societatea Natională a Apelor Minerale - S.A. Bucuresti, aflată sub autoritatea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri
Având în vedere prevederile art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările si completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2011 pentru Societatea Natională a Apelor Minerale - S.A. Bucuresti, aflată sub autoritatea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuti în anexă se aprobă de Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri în termen de 60 de zile.
Art. 2. - (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri si cheltuieli reprezintă limită maximă si nu pot fi depăsite decât în cazuri justificate, cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
(2) în cazul în care în executie se înregistrează nerealizări ale veniturilor aprobate, Societatea Natională a Apelor Minerale - S.A. Bucuresti poate efectua cheltuieli în functie de realizarea veniturilor, cu încadrarea în indicatorii de eficientă aprobati.
(3) Cheltuielile cu salariile brute se vor efectua numai cu respectarea corelatiei dintre cresterea câstigului mediu lunar brut si cea a productivitătii muncii.
Art. 3. - (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contraventie si se sanctionează cu amendă de 5.000 lei.
(2) Contraventia se constată de către organele de control financiar ale statului, împuternicite potrivit legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri.
(3) Contraventiei prevăzute la alin. (1) i se aplică prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
Borbely Kâroly,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale, interimar,
Emil Boc
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 11 mai 2011.
Nr. 482.
ANEXĂ*)
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
Societatea Natională a Apelor Minerale - S.A. Bucuresti
|
|
|
- mii lei - |
|||
|
INDICATORI |
Nr, rd. |
BVC2011 |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||
I. |
|
|
VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) |
1 |
30.800 |
|
|
1 |
|
Venituri din exploatare, din care: |
2 |
30.700 |
|
|
|
a) |
din productia vândută |
3 |
30.400 |
|
|
|
b) |
din vânzarea mărfurilor |
4 |
|
|
|
|
c) |
din subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, din care: |
5 |
|
|
|
|
|
|
subventii, cf. prevederilor legale în vigoare |
6 |
|
|
|
|
|
transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare |
7 |
|
|
|
d) |
productia de imobilizări |
8 |
100 |
|
|
|
e) |
alte venituri din exploatare, din care: |
9 |
200 |
|
|
|
e1) |
venituri aferente programelor din fonduri structurale |
9a |
|
|
|
|
82) |
venituri conform OUG 95/2002 |
9b |
|
|
|
2 |
|
Venituri financiare, din care: |
10 |
100 |
|
|
|
a) |
din imobilizări financiare |
11 |
|
|
|
|
b> |
din alte investitii si împrumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
|
|
|
|
c) |
din dobânzi |
13 |
100 |
|
|
|
d) |
alte venituri financiare |
14 |
|
|
|
3 |
|
Venituri extraordinare |
15 |
|
|
II. |
|
|
CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) |
16 |
27.600 |
|
|
1 |
|
Cheltuieli de exploatare, din care: |
17 |
27.590 |
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
18 |
980 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli externe (cu energie si apă) |
19 |
330 |
|
|
|
c) |
cheltuieli privind mărfurile |
20 |
|
|
|
|
d) |
cheltuieli cu personalul, din care: |
21 |
5.232 |
|
|
|
|
d1 |
ch. cu salariile |
22 |
3.507 |
|
|
|
d2 |
cheltuieli cu asigurările si protectia socială si alte obligatii legale, din care: |
23 |
1.039 |
|
|
|
|
ch. privind contributia la asigurări sociale |
24 |
779 |
|
|
|
|
ch. privind contributia la asigurări pt.somaj |
25 |
27 |
|
|
|
|
ch privind contributia la asigurări sociale de sănătate |
26 |
183 |
|
|
|
|
ch. privind contributiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii |
27 |
50 |
|
|
|
d3 |
alte cheltuieli cu personalul, din care: |
28 |
686 |
|
|
|
|
d3.1).ch. sociale prevăzute prin art.21 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare, din care: |
29 |
70 |
|
|
|
|
- tichete de cresă, cf. Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
30 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
31 |
70 |
|
|
|
|
d3.2) tichete de masă |
32 |
294 |
|
|
|
|
d3.3) tichete de vacantă |
33 |
|
|
|
|
|
d3.4) alte drepturi de personal conform prevederilor legale |
33a |
322 |
|
|
e) |
ch. cu plătile brute compensatorii cf. CCM aferente disponibilizărilor potrivit programelor de disponibilizări |
34 |
|
|
|
|
f) |
ch. cu drepturile salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătoresti |
35 |
|
|
|
|
g) |
ch. cu amortizarea imobilizărilor corporale si necorporale |
36 |
570 |
|
|
|
h) |
ch. cu prestatiile externe |
37 |
1.896 |
|
|
|
i) |
alte cheltuieli de exploatare, din care: |
38 |
18.582 |
|
|
|
|
i1) contract de mandat |
39 |
80,3 |
|
|
|
|
i2) ch. de protocol, din care: |
40 |
25 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
41 |
|
|
|
|
i3) ch. de reclamă si publicitate, din care: |
42 |
1 |
|
|
|
|
|
tichete cadou ptr. cheltuieli de reclamă si publicitate, potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
43 |
|
|
|
|
|
tichete cadou ptr. campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
44 |
|
|
|
|
i4) ch. cu sponsorizarea |
45 |
20 |
|
|
|
|
i5) ch. cu taxa pt.activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
420 |
|
|
|
|
i6) ch. cu redeventa pentru concesionarea bunurilor |
47 |
17.600 |
|
|
|
|
i7) cheltuieli aferente programelor din fonduri structurale |
47a |
|
|
|
|
|
i8) cheltuieli conform OUG 95/2002 si/ sau cheltuieli somaj tehnic |
47b |
|
|
|
|
|
i9) cheltuieli aferente restructurării, privatizării, administrator special,etc. |
47c |
191 |
|
|
2 |
|
Cheltuieli financiare, din care: |
48 |
10 |
|
|
|
a) |
cheltuieli privind dobânzile |
49 |
|
|
|
|
b) |
alte cheltuieli financiare |
50 |
10 |
|
|
3 |
|
Cheltuieli extraordinare |
51 |
|
III. |
|
|
REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) |
52 |
3.200 |
|
IV. |
|
|
IMPOZIT PE PROFIT |
53 |
512 |
|
V. |
|
|
PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
54 |
2.688 |
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
55 |
|
|
|
2 |
|
Alte rezerve reprezentând facilităti fiscale prevăzute de lege |
56 |
|
|
|
3 |
|
Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenti |
57 |
|
|
|
4 |
|
Constituirea surselor proprii de finantare pentru proiectele cofinantate din împrumuturi externe, precum si pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, platii dobânzilor, comisioanelor si altor costuri aferente acestor împrumuturi |
58 |
|
|
|
5 |
|
Alte repartizări prevăzute de lege |
59 |
|
|
|
6 |
|
Profitul contabil rămas după deducerea sumelor de la rd.55, 56, 57, 58 si 59. |
60 |
2.688 |
|
|
7 |
|
Participarea salariatilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic în exercitiul financiar de referintă |
61 |
134 |
|
|
8 |
|
Minimum 90% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome, ori dividende în cazul societătilor/companiilor nationale si societătilor cu capital integral sau majoritar de stat |
62 |
2.419 |
|
|
9 |
|
Profitul nerepartizat pe destinatiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează la alte rezerve si constituie sursă proprie de finantare |
63 |
134 |
|
VI. |
|
|
SURSE DE FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
64 |
669 |
|
|
1 |
|
Surse proprii |
65 |
669 |
|
|
2 |
|
Alocatii de la buget |
66 |
|
|
|
3 |
|
Credite bancare |
67 |
|
|
|
|
a) |
- interne |
68 |
|
|
|
|
b) |
- externe |
69 |
|
|
|
4 |
|
Alte surse |
70 |
|
|
VII. |
|
|
CHELTUIELI PENTRU INVESTITII, din care: |
71 |
669 |
|
|
1 |
|
Cheltuieli aferente investitiilor, inclusiv cele aferente investitiilor în curs la finele anului, din care: |
72 |
669 |
|
|
|
|
|
- cheltuieli de proiectare - cercetare |
72a |
|
|
2 |
|
Rambursări de rate aferente creditelor pentru investitii |
73 |
|
|
|
|
a) |
interne |
74 |
|
|
|
b) |
externe |
75 |
|
VIII. |
|
REZERVE, din care: |
76 |
|
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
77 |
|
|
2 |
|
Rezerve statutare |
78 |
|
|
3 |
|
Alte rezerve |
79 |
|
IX. |
|
DATE DE FUNDAMENTARE |
80 |
|
|
|
1 |
|
Venituri totale |
81 |
30.800 |
|
2 |
|
Cheltuieli aferente veniturilor totale |
82 |
27.600 |
|
3 |
|
Nr. prognozat de personal la finele anului |
83 |
152 |
|
4 |
|
Nr. mediu de salariati total in activitate |
84 |
152 |
|
4a |
|
Nr. mediu salariati nucleu conform OUG 95/2002 /somaj tehnic |
84a |
|
|
5 |
|
Fond de salarii, din care: |
85 |
3.507 |
|
|
a) |
fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract individual de muncă |
86 |
3.475 |
|
|
b) |
alte cheltuieli cu personalul |
87 |
32 |
|
6 |
|
Câstigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) |
88 |
1.905 |
|
7 |
|
Productivitatea muncii pe total personal mediu în preturi curente (mii lei/persoană)(rd.81/84) |
89 |
203 |
|
8 |
|
Productivitatea muncii pe total personal mediu în preturi comparabile (mii lei/persoană) |
90 |
|
|
9 |
|
Productivitatea muncii în unităti fizice pe total personal mediu (mii litri/persoana) |
91 |
6.450 |
|
10 |
|
Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale (cheltuieli totale/venituri totale)x1000 =(rd.16/rd.1>x1000 |
92 |
896 |
|
11 |
|
Plăti restante |
93 |
|
|
|
a) |
preturi curente |
94 |
|
|
|
b) |
preturi comparabile |
95 |
|
|
12 |
|
Creante restante |
96 |
|
|
|
a) |
preturi curente |
97 |
6.600 |
|
|
b) |
preturi comparabile |
98 |
6.600 |
Nota :
Câstigul mediu lunar pe salariat este calculat fără influenta sumelor prevăzute pentru plata indemnizatiilor membrilor Consiliului de Administratie, Comisiei de cenzori, AGA
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii “Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite si a frânelor strânse”
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 42 alin. (1) lit. a) si alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii “Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite si a frânelor strânse”, prevăzuti în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Finantarea obiectivului de investitii mentionat la art. 1 se face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională si de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, în limita sumelor prevăzute anual cu această destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Art. 3. - Ministerul Transporturilor si Infrastructurii răspunde de modul de utilizare a sumelor aprobate potrivit prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 11 mai 2011.
Nr. 483.
ANEXĂ
INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI
ai obiectivului de investitii “Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite si a frânelor strânse”
Titular: Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
Beneficiar: Compania Natională de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A.
Amplasament: pe raza judetelor Ilfov, Călărasi, Ialomita, Constanta, Prahova, lasi, Buzău, Vrancea, Bacău, Neamt, Arad, Dolj, Mehedinti, Caras-Severin, Timis, Giurgiu, Teleorman, Olt
Indicatorii tehnico-economici:
Valoarea totală a investitiei (inclusiv TVA) |
|
mii lei |
67.171*) |
|
(în preturi la data de 30 septembrie 2010, 1 euro = 4,2674 lei), |
|
|
|
|
din care: |
|
|
|
|
- constructii+montaj |
|
mii lei |
28.345 |
|
Esalonarea investitiei: |
INV/C+M |
mii lei |
|
|
- Anul I |
INV |
mii lei |
30.000 |
|
|
C+M |
mii lei |
13.000 |
|
- Anul II |
INV |
mii lei |
28.000 |
|
|
C+M |
mii lei |
11.000 |
|
- Anul III |
INV |
mii lei |
9.171 |
|
|
C+M |
mii lei |
4.345 |
|
Capacităti: |
|
|
|
|
- statii de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite si a frânelor strânse |
|
buc. |
21 |
|
Durata de realizare a investitiei |
|
luni |
29 |
|
Obiectivul se va proteja antiseismic conform Normativului P 100-1/2006, cu modificările si completările ulterioare.
Finantarea investitiei
Finantarea obiectivului de investitii se face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională si de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, în limita sumelor prevăzute anual cu această destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
*) Valoarea se va actualiza potrivit evolutiei ulterioare a preturilor.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL APĂRĂRII NATIONALE
privind Competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investitii imobiliare în Ministerul Apărării Nationale
Pentru aplicarea dispozitiilor art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările si completările ulterioare, si ale prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 335/2011 pentru modificarea limitelor valorice privind competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investitii noi,
în temeiul prevederilor art. 5 alin. (1) lit. t) si ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Apărării Nationale, cu modificările ulterioare,
ministrul apărării nationale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investitii imobiliare în Ministerul Apărării Nationale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se abilitează seful Directiei domenii si infrastructuri să emită precizări în aplicarea prezentului ordin.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului apărării nationale nr. M. 69/2009 privind Competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investitii imobiliare în Ministerul Apărării Nationale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 469 din 7 iulie 2009.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Bucuresti, 13 mai 2011.
Nr. M.36.
ANEXA
COMPETENTELE DE APROBARE
a documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investitii imobiliare în Ministerul Apărării Nationale
Denumirea documentatiilor tehnico-economice
|
Se aprobă de către: |
|
Ministrul apărării nationale, în calitate de ordonator principal de credite |
Seful Directiei domenii si infrastructuri, în calitate de ordonator secundar de credite si sef al structurii de specialitate, autoritate în domeniul investitiilor imobiliare în Ministerul Apărării Nationale |
|
Studiile de fezabilitate aferente obiectivelor de investitii imobiliare |
Pentru valori cuprinse între 5 milioane lei si 28 milioane lei |
Pentru valori până la 5 milioane lei, cu avizul prealabil al ordonatorului principal de credite |
NOTA:
Studiile de fezabilitate aferente obiectivelor de investitii imobiliare, cu valori mai mari de 28 milioane lei, se aprobă de Guvernul României.
ÎNALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE
- COMPLETUL COMPETENT SĂ JUDECE RECURSUL ÎN INTERESUL LEGII -
din 4 aprilie 2011
Dosar nr. 3/2011
Rodica Aida Popa - vicepresedintele Înaltei Curti de Casatie si Justitie, presedintele Completului
Lavinia Curelea - presedintele Sectiei civile si de proprietate intelectuală
Anton Pandrea - presedintele Sectiei penale
Gabriela Victoria Bîrsan - presedintele Sectiei de contencios administrativ si fiscal
Adrian Bordea - presedintele Sectiei comerciale
Viorica Cosma - judecător la Sectia civilă si de proprietate intelectuală, judecător raportor
Adina Nicolae - judecător la Sectia civilă si de proprietate intelectuală
Raluca Moglan - judecător la Sectia civilă si de proprietate intelectuală
Carmen Georgeta Negrilă - judecător la Sectia civilă si de proprietate intelectuală
Alina Macavei - judecător la Sectia civilă si de proprietate intelectuală
Cristina Iulia Tarcea - judecător la Sectia civilă si de proprietate intelectuală
Minodora Condoiu - judecător la Sectia comercială, judecător raportor
Roxana Popa - judecător la Sectia comercială
Iulia Manuela Cârnu - judecător la Sectia comercială
Veronica Carmen Popescu - judecător la Sectia comercială
Viorica Trestianu - judecător la Sectia comercială
Ileana Izabela Dolache - judecător la Sectia comercială
Măria Luiza Păun - judecător la Sectia de contencios administrativ si fiscal, judecător raportor
Nicolae Mănigutiu - judecător la Sectia de contencios administrativ si fiscal
Eugenia Marin - judecător la Sectia de contencios administrativ si fiscal
Iuliana Pusoiu - judecător la Sectia de contencios administrativ si fiscal
Viorica Lungeanu - judecător la Sectia de contencios administrativ si fiscal
Iuliana Rîciu - judecător la Sectia de contencios administrativ si fiscal
Mariana Ghena - judecător la Sectia penală
Sofica Dumitrascu - judecător la Sectia penală
Completul competent să judece recursul în interesul legii ce formează obiectul Dosarului nr. 4/2011 este legal constituit conform dispozitiilor art. 3306 alin. 2 din Codul de procedură civilă, modificat si completat prin Legea nr. 202/2010, si ale art. 272 alin. (2) lit. b) din Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativă a Înaltei Curti de Casatie si Justitie, republicat, modificat si completat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 24/2010.
Sedinta completului este prezidată de doamna judecător Rodica Aida Popa, vicepresedintele Înaltei Curti de Casatie si Justitie.
Procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie este reprezentat de doamna procuror-sef adjunct Antonia Eleonora Constantin.
La sedinta de judecată participă prim-magistratul-asistent al Înaltei Curti de Casatie si Justitie, doamna Aneta lonescu, desemnată în conformitate cu dispozitiile art. 273 din Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativă a Înaltei Curti de Casatie si Justitie, republicat, modificat si completat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 24/2010.
Înalta Curte de Casatie si Justitie - completul competent să judece recursul în interesul legii a luat în examinare recursul în interesul legii formulat de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie privind modalitatea de stabilire a vârstei standard de pensionare si a stagiului complet de cotizare utilizate pentru determinarea punctajului mediu anual în operatiunile de calculare a pensiilor din sistemul public, pentru persoane ale căror drepturi s-au deschis începând cu data de 1 aprilie 2001 si care beneficiază de reducerea vârstei de pensionare potrivit legii.
Reprezentanta procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie a sustinut recursul în interesul legii, punând concluzii pentru admiterea acestuia si pronuntarea unei decizii prin care să se asigure interpretarea si aplicarea unitară a legii.
ÎNALTA CURTE,
deliberând asupra recursului în interesul legii, constată următoarele:
1. Problema de drept ce a generat practica neunitară
Prin recursul în interesul legii formulat de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie s-a arătat că în practica judiciară nu există un punct de vedere unitar cu privire la modalitatea de stabilire a vârstei standard de pensionare si a stagiului complet de cotizare utilizate pentru determinarea punctajului mediu anual în operatiunile de calculare a pensiilor din sistemul public, pentru persoane ale căror drepturi s-au deschis începând cu data de 1 aprilie 2001 si care beneficiază de reducerea vârstei de pensionare potrivit legii, prin raportare fie la dispozitiile anexei nr. 3 la Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, fie la dispozitiile anexei nr. 9 la Ordinul ministrului muncii si solidaritătii sociale nr. 340/2001.
2. Examenul jurisprudential
În urma verificărilor jurisprudentei la nivelul întregii tări s-a constatat că în solutionarea cauzelor având ca obiect contestatii la deciziile de pensionare si stabilirea drepturilor de pensie după data de 1 aprilie 2001, pentru persoanele care beneficiază de reducerea vârstei standard de pensionare, ca urmare a desfăsurării de activităti încadrate în conditii deosebite sau speciale de muncă ori într-un grad de invaliditate, practica judiciară este neunitară.
3. Solutiile pronuntate de instantele judecătoresti
3.1. Unele instante, investite cu solutionarea acestui tip de contestatie, au apreciat că pentru aceste categorii de persoane verificarea îndeplinirii conditiilor privind vârsta standard de pensionare si stagiul complet de cotizare se face prin raportare ia data formulării cererii de pensionare, conform dispozitiilor cuprinse în anexa nr. 3 la Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, si nu raportat ia prevederile din anexa nr. 9 la Ordinul ministrului muncii si solidaritătii sociale nr. 340/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare, întrucât acesta derogă si modifică dispozitiile legale. Această orientare a avut în vedere că cele două norme au aceeasi sferă de reglementare, însă contin dispozitii contradictorii, situatie în care s-au aplicat dispozitiile normei cu fortă juridică superioară, respectiv ale Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale si ale anexei nr. 3 la lege.
3.2. Alte instante, în situatia expusă, au considerat, dimpotrivă, că vârsta standard de pensionare si stagiul complet de cotizare pentru aceste categorii de persoane se stabilesc în functie de data nasterii persoanei asigurate, conform esalonării indicate în anexa nr. 9 la Ordinul ministrului muncii si solidaritătii sociale nr. 340/2001, cu modificările si completările ulterioare. Această orientare a avut în vedere dispozitiile pct. 3 din sectiunea a II-a din cap. B din Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii si solidaritătii sociale nr. 340/2001, cu modificările si completările ulterioare, conform cărora “Vârstele standard de pensionare si stagiile minime sau complete de cotizare pentru femei si bărbati sunt prevăzute în anexa nr. 3 la lege, detaliată în functie de data nasterii în anexa nr. 9 la prezentele norme”.
4. Opinia procurorului general
Procurorul general a opinat pentru prima orientare jurisprudentială, prin argumentele expuse sustinând că aceasta este în acord cu litera si spiritul legii.
5. Raportul asupra recursului în interesul legii
Proiectul de solutie propus prin cele două rapoarte întocmite în cauză a vizat, de asemenea, prima solutie identificată de examenul jurisprudential, respectiv aceea că verificarea îndeplinirii conditiilor privind vârsta standard de pensionare si stagiul complet de cotizare, pentru categoriile de persoane care beneficiază de reducerea vârstei standard de pensionare, se face prin raportare la data formulării cererii de pensionare, conform dispozitiilor cuprinse în anexa nr. 3 la Legea nr. 19/2000 privind sistemui public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale.
6. Înalta Curte
Cu titlu prealabil, Înalta Curte subliniază că Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale a fost abrogată în mod expres prin art. 196 lit. a) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 852 din 20 decembrie 2010.
Cu toate acestea, problema de drept ce a generat practică neunitară subzistă, pe rolul instantelor judecătoresti solutionându-se în continuare cauzele asiguratilor care s-au pensionat sub imperiul Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, si se impune a fi dezlegată având în vedere dispozitiile tranzitorii continute în art. 174 si 178 din noua lege, conform cărora “Litigiile care se referă la drepturile ce fac obiectul prezentei legi, aflate pe rolul instantelor la data intrării în vigoare a acesteia, se vor judeca potrivi legii în baza căreia a fost stabilit dreptul”, iar “cererile înregistrate si nesolutionate până la data intrării în vigoare a prezentei legi se vor solutiona conform normelor legale existente la data deschiderii drepturilor de pensii”.
Revenind asupra problemei de drept, Înalta Curte retine următoarele:
În sistemul public de pensii generat de Legea nr. 19/2000, pensia pentru limită de vârstă se acordă asiguratilor care îndeplinesc cumulativ la data pensionării conditiile privind vârsta standard de pensionare si stagiul minim de cotizare realizat în sistemul public [art. 41 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale].
În raport cu reglementarea cuprinsă în art. 41 alin. (1) din lege, rezultă că stagiul complet de cotizare nu este o conditie ce trebuie îndeplinită pentru a putea solicita înscrierea la pensie, ci este relevant doar la calcularea punctajului mediu anual pe baza căruia să se stabilească pensia calculată.
Vârsta de pensionare si stagiul de cotizare - două elemente obiective care trebuie să se aplice tuturor asiguratilor - au cunoscut modificări periodice, prin vointa legiuitorului, care a dorit să crească treptat vârstele standard la care asiguratii pot solicita pensionarea, precum si stagiile minime si complete de cotizare.
Această esalonare în timp a vârstelor standard de pensionare si a stagiilor minime si complete de cotizare a devenit necesară, deoarece trecerea la vârsta standard de pensionare si la stagiul de cotizare reglementate în art. 41 din Legea nr. 19/2000 nu se putea realiza de îndată, ci treptat.
Din interpretarea prevederilor art. 41 din lege, coroborat cu anexa nr. 3 la lege, rezultă că vointa legiuitorului a fost aceea de a porni în stabilirea vârstei de pensionare si a stagiului de cotizare de la data la care a fost depusă cererea de pensionare, iar nu de la data nasterii asiguratului, aceasta fiind si ordinea logică, atât timp cât valorile vârstei de pensionare si ale stagiului de cotizare sunt diferite în raport cu perioada de timp, iar nu fixe.
Această crestere treptată a valorilor s-a realizat conform unui grafic de esalonare prevăzut în anexa nr. 3 la Legea nr. 19/2000.
Prima coloană din tabel cuprinde intervalele de timp în care se face esalonarea (aprilie 2001-martie 2015).
Prin urmare, semnificatia întregului tabel este aceea că, în perioada indicată în prima coloană, vârsta standard de pensionare, stagiul minim de cotizare si stagiul complet de cotizare sunt cele indicate în coloanele 2-4.
La data de 10 mai 2001 a intrat în vigoare Ordinul ministrului muncii si solidaritătii sociale nr. 340/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare.
Anexa nr. 3 la Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare, si anexa nr. 9 la Ordinul ministrului muncii si solidaritătii sociale nr. 340/2001 sunt perfect convergente si se suprapun doar cu privire la persoanele care solicită înscrierea la pensie pentru limită de vârstă, ca urmare a desfăsurării activitătii în conditii normale (grupa a lII-a de muncă sau grupa obisnuită), dar nu si pentru cei care beneficiază de reducerea vârstelor standard de pensionare potrivit legii.
Ori de câte ori se solicită înscrierea la pensie anticipată sau anticipată partială ori asiguratul beneficiază de vreo reducere a vârstei standard de pensionare, calculele efectuate în baza celor două anexe conduc la rezultate diferite.
În argumentarea opiniei împărtăsite în jurisprudenta minoritară au fost avute în vedere dispozitiile pct. 3 din sectiunea a II-a cap. B din Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii si solidaritătii sociale nr. 340/2001, cu modificările si completările ulterioare, conform cărora “Vârstele standard de pensionare si stagiile minime sau complete de cotizare pentru femei si bărbati sunt prevăzute în anexa nr. 3 la lege, detaliată în functie de data nasterii în anexa nr. 9 la prezentele norme”.
Astfel, în anexa nr. 9, fiecărei persoane asigurate i s-au prestabilit, în functie de data nasterii, un anumit stagiu de cotizare si o anumită vârstă standard de pensionare, ceea ce contravine spiritului Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare, care prevede că în orice moment dat toti asiguratii au dreptul să beneficieze de acelasi stagiu de cotizare si de aceeasi vârstă standard de pensionare.
Prin stabilirea unor vârste standard diferite si a unor stagii complete de cotizare diferite pentru persoane născute la date diferite, dar care solicită înscrierea la pensie în acelasi interval, se ajunge la crearea unei discriminări nejustificate pe criteriu de vârstă.
Vârsta standard de pensionare si stagiul complet de cotizare sunt elemente obiective, care se aplică în mod egal tuturor persoanelor care solicită înscrierea la pensie la un moment dat (în acelasi interval) indiferent de vârsta lor biologică.
Într-adevăr, anexa nr. 9 din Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare, detaliază anexa nr. 3 la lege, dar în niciun caz nu o modifică.
Din această perspectivă, se poate spune că anexa nr. 9 la Ordinul ministrului muncii si solidaritătii sociale nr. 340/2001 a fost concepută într-o manieră care nu respectă spiritul legii în aplicarea căruia a fost edictat acesta.
Mai mult decât atât, anexa nr. 9 la Ordinul ministrului muncii si solidaritătii sociale nr. 340/2001 a avut ca scop implementarea unui program informatic, având la bază data nasterii persoanelor care solicită pensionarea, care să vină în sprijinul caselor teritoriale de pensii si a pensionarilor, însă aceasta a dus la stabilirea unei alte modalităti de raportare la vârsta standard de pensionare, comparativ cu anexa nr. 3 la Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare. De aceea, pentru ratiuni de ordin informatic, această modalitate de calcul este larg utilizată de casele de pensii.
Aplicarea cu prioritate a dispozitiilor anexei nr. 3 la Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare, se impune si din alte considerente.
Unul, de ordin general, priveste posibilitatea instantelor învestite cu solutionarea oricărei cauze să facă aplicarea principiului ierarhiei fortei juridice a actelor normative.
Altul priveste aspecte de ordin practic, deoarece diferentiază situatia asiguratilor care au desfăsurat activităti încadrate în conditii speciale de muncă sau în conditii de handicap.
Înalta Curte consideră că trebuie să se tină cont de actul normativ cu fortă juridică superioară, respectiv Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare, si nu ordinul emis în aplicarea legii. Prin urmare, Ordinul ministrului muncii si solidaritătii sociale nr. 340/2001 are natura juridică a unui act normativ adoptat în executarea prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare, astfel încât trebuia aplicat numai în limitele actului normativ cu fortă juridică superioară.
Această solutie decurge si din interpretarea dispozitiilor art. 4 alin. (3) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, conform cărora “Actele normative date în executarea legilor, ordonantelor sau a hotărârilor Guvernului se emit în limitele si potrivit normelor care le ordonă”.
În consecintă, urmează a se admite recursul în interesul legii în sensul că modalitatea de stabilire a vârstei standard de pensionare si a stagiului complet de cotizare utilizate pentru determinarea punctajului mediu anual în operatiunile de calculare a pensiilor din sistemul public, pentru persoane ale căror drepturi s-au deschis începând cu data de 1 aprilie 2001 si care beneficiază de reducerea vârstei de pensionare potrivit legii, se realizează prin raportare la dispozitiile anexei nr. 3 la Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, în sensul că beneficiază de reducerea vârstelor standard de pensionare care se determină în functie de data formulării cererii de pensionare.
Pentru considerentele arătate, în temeiul art. 3307 cu referire la art. 329 din Codul de procedură civilă, astfel cum a fost modificat si completat prin Legea nr. 202/2010,
ÎNALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE
În numele legii
DECIDE:
Admite recursul în interesul legii formulat de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie, în sensul că:
Modalitatea de stabilire a vârstei standard de pensionare si a stagiului complet de cotizare utilizate pentru determinarea punctajului mediu anual în operatiunile de calculare a pensiilor din sistemul public, pentru persoane ale căror drepturi s-au deschis începând cu data de 1 aprilie 2001 si care beneficiază de reducerea vârstei de pensionare potrivit legii, se realizează prin raportare la dispozitiile anexei nr. 3 la Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, în sensul că beneficiază de reducerea vârstelor standard de pensionare care se determină în functie de data formulării cererii de pensionare.
Obligatorie, potrivit art. 3307 alin. 4 din Codul de procedură civilă.
Pronuntată în sedintă publică astăzi, 4 aprilie 2011.
VICEPRESEDINTELE ÎNALTEI CURTI DE CASATIE SI JUSTITIE, Rodica Aida Popa |
Prim-magistrat-asistent Aneta Ionescu |
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii constituite în lei si în dolari SUA începând cu perioada de aplicare 24 aprilie - 23 mai 2011
În baza dispozitiilor art. 5 si art. 8 alin. (3) din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Nationale a României,
în aplicarea prevederilor art. 15, 16 si 17 din Regulamentul Băncii Nationale a României nr. 6/2002 privind regimul rezervelor minime obligatorii, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul art. 48 din Legea nr. 312/2004,
Consiliul de administratie al Băncii Nationale a României hotărăste:
începând cu perioada de aplicare 24 aprilie-23 mai 2011, rata dobânzii plătită la rezervele minime obligatorii constituite în lei este de 1,86% pe an, iar rata dobânzii plătită la rezervele minime obligatorii constituite în dolari SUA este de 0,51% pe an.
Presedintele Consiliului de administratie al Băncii Nationale a României,
Mugur Constantin Isărescu
Bucuresti, 13 mai 2011.
Nr. 17.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |