MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXIII - Nr. 19 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Luni, 10 ianuarie 2011
SUMAR
LEGI SI DECRETE
291/2010. - Lege pentru ratificarea Protocolului, semnat la
Chisinău la 26 august 2010, de amendare a Acordului dintre Guvernul
României si Guvernul Republicii Moldova privind recunoasterea reciprocă a
diplomelor, certificatelor si titlurilor stiintifice, acordate de institutii de
învătământ acreditate în România si în Republica Moldova, semnat la
Chisinău la 20 iunie 1998
Protocol
de amendare a Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Moldova
privind recunoasterea reciprocă a diplomelor, certificatelor si titlurilor
stiintifice, acordate de institutii de învătământ acreditate în
România si în Republica Moldova, semnat la Chisinău la 20 iunie 1998
1.286/2010. - Decret privind promulgarea Legii pentru
ratificarea Protocolului, semnat la Chisinău la 26 august 2010, de
amendare a Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Moldova
privind recunoasterea reciprocă a diplomelor, certificatelor si titlurilor
stiintifice, acordate de institutii de învătământ acreditate în
România si în Republica Moldova, semnat la Chisinău la 20 iunie 1998
292/2010. - Lege pentru ratificarea Acordului privind
Programul de schimburi pentru studii universitare în Europa Centrală
(CEEPUS III), semnat la Budva, Muntenegru, la 25 martie 2010
Acord
privind Programul de schimburi pentru studii universitare în Europa
Centrală (CEEPUS III)
1.287/2010. - Decret privind promulgarea Legii pentru
ratificarea Acordului privind Programul de schimburi pentru studii universitare
în Europa Centrală (CEEPUS III), semnat la Budva, Muntenegru, la 25 martie
2010
4. - Decret privind trecerea în rezervă a unui amiral cu
patru stele din Ministerul Apărării Nationale
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.364/2010. - Hotărâre pentru aprobarea Acordului de
cooperare dintre Ministerul Justitiei din România si Ministerul Justitiei si
Politiei din Regatul Norvegiei, semnat la Oslo la 20 septembrie 2010
Acord
de cooperare între Ministerul Justitiei din România si Ministerul Justitiei si
Politiei din Regatul Norvegiei
3. - Hotărâre privind rechemarea unui consul general
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
2. - Decizie pentru modificarea anexei la Decizia
primului-ministru nr. 24/2010 privind stabilirea componentei Comisiei
interministeriale pentru repartizarea bunurilor prevăzute la art. 9 alin.
(1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului
si conditiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în
proprietatea privată a statului
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
2.358/2010. - Ordin al ministrului mediului si pădurilor
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si atestarea corpului de
experti pentru evaluarea stării de sigurantă în exploatare a
echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile
de importantă A, B, C si D, NTLH - 051
2.922/C/2010. - Ordin al ministrului justitiei privind
completarea Regulamentului de punere în aplicare a Legii notarilor publici si a
activitătii notariale nr. 36/1995, adoptat prin Ordinul ministrului
justitiei nr. 710/C/1995
2.924/C/2010. - Ordin al ministrului justitiei pentru
completarea Normelor cu privire la tarifele de onorarii ale notarilor publici,
aprobate prin Ordinul ministrului justitiei nr. 943/C/2005
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru ratificarea Protocolului, semnat la Chisinău la 26 august 2010,
de amendare a Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Moldova
privind recunoasterea reciprocă a diplomelor, certificatelor si titlurilor
stiintifice, acordate de institutii de învătământ acreditate în
România si în Republica Moldova, semnat la Chisinău la 20 iunie 1998
Parlamentul
României adoptă prezenta lege.
Art. 1. - Se
ratifică Protocolul, semnat la Chisinău la 26 august 2010, de
amendare a Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Moldova
privind recunoasterea reciprocă a diplomelor, certificatelor si titlurilor
stiintifice, acordate de institutii de învătământ acreditate în
România si în Republica Moldova, semnat la Chisinău la 20 iunie 1998,
ratificat prin Legea nr. 39/1999, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 111 din 18 martie 1999, denumit în continuare Protocol.
Art. 2. -
Ministerul Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului adoptă
măsurile necesare pentru îndeplinirea dispozitiilor Protocolului.
Aceasta
lege a fost adoptata de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art.
75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI, MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti,
28 decembrie 2010.
Nr. 291.
de amendare a Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii
Moldova privind recunoasterea reciprocă a diplomelor, certificatelor si
titlurilor stiintifice, acordate de institutii de învătământ
acreditate în România si în Republica Moldova, semnat la Chisinău la 20
iunie 1998
Guvernul
României si Guvernul Republicii Moldova, denumite în continuare părti,
discutând
intentiile ambelor părti de a amenda Acordul dintre Guvernul României si
Guvernul Republicii Moldova privind recunoasterea reciproca a diplomelor,
certificatelor si titlurilor stiintifice, acordate de institutii de
învătământ acreditate în România si în Republica Moldova, semnat la
20 iunie 1998 (denumit în continuare Acordul), în vederea
modernizării si actualizării sale potrivit reglementărilor
nationale,
dorind
să mentină un cadru juridic care să permită
cetătenilor Republicii Moldova si ai României recunoasterea diplomelor,
certificatelor si titlurilor stiintifice,
hotărând,
prin urmare, că este necesară introducerea unor amendamente la Acord
pentru a evita incompatibilitătile apărute,
au
convenit să încheie următorul protocol de amendare a Acordului:
ARTICOLUL 1
Articolul
1 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Absolvirea
unei perioade de studii din învătământul preuniversitar în Republica
Moldova si în România, confirmată prin documente scolare, se recunoaste
reciproc, dacă durata studiilor si curriculumul sunt similare.”
ARTICOLUL 2
Articolul
2 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Diplomele
sau certificatele de absolvire a unei scoli profesionale ori a scolii de
meserii din Republica Moldova cu durata de 1-3 ani, după absolvirea a cel
putin 9 clase, si diplomele sau certificatele de absolvire a scolii
profesionale ori a scolii de arte si meserii cu durata de 2-4 ani, după
terminarea scolii generale de 8 clase, eliberate în România, se recunosc
reciproc pentru aceeasi meserie sau meserii înrudite, conform nomenclatorului
de profesii si meserii.”
ARTICOLUL 3
Articolul
3 se modifică si va avea următorul cuprins:
“(1)
Diplomele de bacalaureat din Republica Moldova si din România, obtinute în urma
absolvirii a 12 clase, se recunosc reciproc pentru aceleasi tipuri, domenii si
profiluri de învătământ sau similare. Aceste diplome permit continuarea
studiilor, inclusiv în învătământul superior.
(2)
Diplomele de absolvire a institutiilor de învătământ secundar cu o
durată de 10-11 ani obtinute pe teritoriul unuia din statele părti se
recunosc reciproc cu diplome de bacalaureat de pe teritoriul celeilalte
părti, pe baza principiului dreptului câstigat, dacă diploma în
cauză este însotită de o diplomă de absolvire a unui program de
studii universitare de nivel licentă, master sau doctorat.
(3)
Diplomele de absolvire a colegiilor medicale (scoli medicale de bază), cu
o durată de minimum 3 ani de studii, după absolvirea scolii generale
de 9 ani de studii eliberate pe teritoriul Republicii Moldova, se
echivalează cu diplome de bacalaureat, profil sanitar, din România.
(4)
Diplomele de absolvire eliberate de institutiile de învătământ mediu
de specialitate din Republica Moldova si diplomele de absolvire a scolilor
postliceale de specialitate din România se recunosc reciproc pentru
calificări similare, conform legislatiei în vigoare pe teritoriul statului
celor două părti.”
ARTICOLUL 4
Articolul
4 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Diplomele
de absolvire eliberate de colegiile care au realizat învătământ
superior de scurtă durată din Republica Moldova, după absolvirea
învătământului liceal si obtinerea diplomei de bacalaureat sau
echivalent, si diplomele de absolvire a colegiilor universitare de 3 ani din
România, obtinute anterior adoptării reglementărilor nationale care
implementează Procesul Bologna, se recunosc reciproc pe teritoriul
statului celeilalte părti.”
ARTICOLUL 5
Articolul
5 se modifică si va avea următorul cuprins:
“(1)
Diplomele de învătământ superior eliberate de institutiile de
învătământ superior din Republica Moldova, recunoscute conform legii,
anterior adoptării reglementărilor nationale care implementează
Procesul Bologna, si diplomelede licentă eliberate de institutiile
acreditate de învătământ superior, anterior adoptării
reglementărilor nationale care implementează Procesul Bologna în România,
pentru durate de studii identice, domeniu si profil similare, se recunosc
reciproc pe teritoriul statului celeilalte părti.
(2)
Diplomele de licentă, ciclul I de învătământ
superior din Republica Moldova, ulterior adoptării reglementărilor
nationale care implementează Procesul Bologna, si diplomele de
licentă, respectiv ciclul I de studii universitare din România, ulterior
adoptării reglementărilor nationale care implementează Procesul
Bologna, se recunosc reciproc pentru durate de studii, domeniu si profil
similare, număr de credite transferabile acumulate si curriculum national
similar.
(3)
Calificările profesionale care dau acces la profesiile reglementate din
România a căror curriculă este armonizată la nivel european se
recunosc pe teritoriul statului celeilalte părti, de la caz la caz, în
functie de legislatia si curriculumul national al fiecărei părti.”
ARTICOLUL 6
Articolul
6 se modifică si va avea următorul cuprins:
“(1)
Diplomele si certificatele eliberate de institutiile de învătământ
universitar, pentru specializări acreditate din România obtinute la
absolvirea studiilor de master, a studiilor aprofundate, a studiilor academice
postuniversitare, a studiilor de specializare si a cursurilor de perfectionare,
si diplomele eliberate de institutiile recunoscute din Republica Moldova
conform legii, pentru studii de acelasi tip, se recunosc reciproc pe teritoriul
statului celeilalte părti pentru durate de studii, domeniu si profil
similare, număr de credite transferabile acumulate si curriculum national
similar.
(2)
Recunoasterea specializărilor care conduc la obtinerea titlului de
specialist pentru medici, medici dentisti si farmacisti se face cu respectarea
prevederilor art. 10.”
ARTICOLUL 7
Articolul
7 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Diplomele
de doctor în ramurile de stiintă acordate în Republica Moldova si
diplomele de doctor în ramurile de stiintă acordate în România se recunosc
reciproc pe teritoriul statului celeilalte părti pe baza îndeplinirii
procedurilor nationale de atestare a titlurilor de doctor, aplicabile propriilor
cetăteni, conform legislatiei în vigoare pe teritoriul statului
fiecărei părti.”
ARTICOLUL 8
Articolul
8 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Perioadele
de studii din învătământul superior din Republica Moldova si din
învătământul universitar din România, confirmate prin documente
justificative, se recunosc reciproc pe teritoriul statului celeilalte
părti, dacă durata studiilor si curriculumul sunt similare.”
ARTICOLUL 9
(1)
Prezentul protocol face parte integrantă din Acord.
(2)
Prezentul protocol va intra în vigoare conform procedurii prevăzute la
art. 14 alin. (1) din Acord.
Semnat
la Chisinău la 26 august 2010, in doua exemplare originale.
Pentru Guvernul României, Daniel Petru Funeriu |
Pentru Guvernul Republicii Moldova Leonid Bujor |
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru ratificarea Protocolului, semnat la
Chisinău la 26 august 2010, de amendare a Acordului dintre Guvernul
României si Guvernul Republicii Moldova privind recunoasterea reciprocă a
diplomelor, certificatelor si titlurilor stiintifice, acordate de institutii de
învătământ acreditate în România si în Republica Moldova, semnat la
Chisinău la 20 iunie 1998
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1)
si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru ratificarea Protocolului, semnat la
Chisinău la 26 august 2010, de amendare a Acordului dintre Guvernul
României si Guvernul Republicii Moldova privind recunoasterea reciprocă a
diplomelor, certificatelor si titlurilor stiintifice, acordate de institutii de
învătământ acreditate în România si în Republica Moldova, semnat la
Chisinău la 20 iunie 1998, si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
28 decembrie 2010.
Nr. 1.286.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru ratificarea Acordului privind Programul de schimburi pentru studii
universitare în Europa Centrală (CEEPUS III), semnat la Budva, Muntenegru,
la 25 martie 2010
Parlamentul
României adoptă prezenta lege
Art. 1. - Se
ratifică Acordul privind Programul de schimburi pentru studii universitare
în Europa Centrală (CEEPUS III), semnat la Budva, Muntenegru, la 25 martie
2010.
Art. 2. -
Categoriile de cheltuieli ocazionate de aplicarea acordului prevăzut la
art. 1 se stabilesc prin hotărâre a Guvernului si se asigură din
fondurile de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educatiei,
Cercetării, Tineretului si Sportului.
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor
art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI, MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti,
28 decembrie 2010.
Nr. 292.
ACORD
privind Programul de schimburi pentru studii universitare în Europa
Centrală (CEEPUS III)*)
*) Traducere.
Părtile
contractante, dorind să promoveze cooperarea în domeniul
învătământului superior, în cadrul Programului de schimburi pentru
studii universitare în Europa Centrală, denumit în continuare CEEPUS
III, au decis următoarele:
ARTICOLUL 1
1.
Cooperarea în domeniul învătământului superior si al cercetării
asociate acestuia dintre părtile contractante, în special cooperarea si
mobilitatea interuniversitară, va fi promovată în conformitate cu
prezentul acord.
2.
Cooperarea mentionată la paragraful 1, cu exceptia mobilitătilor din
afara retelelor (“Freemovers”), mentionate la art. 2 paragraful 6, se va
realiza în cadrul retelelor din Programul de schimburi pentru studii
universitare în Europa Centrală, asa cum este definit în prezentul acord.
3.
Bursele CEEPUS III asigură integral, pe durata sederii în tara-gazdă,
cheltuielile aferente costului de trai, costurilor legate de taxele de
laborator, conform uzantei din tara-gazdă, costurile de cazare si
asigurare medicală de urgentă, după caz. Bursele CEEPUS III vor
fi stabilite în raport cu costul de trai în tara-gazdă si vor fi ajustate
în functie de inflatie.
4. În
cadrul prezentului acord nu se vor efectua transferuri de fonduri între
părtile contractante. Bursele CEEPUS III vor fi finantate de
tara-gazdă, cu exceptia costurilor de transport. Costurile de transport
vor fi finantate, dacă este cazul, de către tara trimitătoare.
Tările-gazdă si universitătile participante sunt încurajate
să aloce voluntar fonduri suplimentare pentru bursele CEEPUS III.
5. În
conformitate cu prezentul acord si cu regulile procedurale adoptate de
Comitetul mixt al ministrilor, părtile contractante vor anunta, anual,
lunile-bursă oferite pentru cooperare (valoarea internă a CEEPUS)
pentru anul academic următor. Valoarea minimă CEEPUS va fi de 100 de
luni-bursă.
6.
Bursele CEEPUS III vor fi folosite doar pentru mobilităti si nu vor
acoperi costurile globale sau cheltuielile organizatorice ori administrative.
Părtile contractante si universitătile participante sunt încurajate
să aloce voluntar fonduri suplimentare pentru a acoperi aceste costuri sau
cheltuieli.
7. Întâlnirile de coordonare ale retelelor pot fi finantate folosind
lunile-bursă neutilizate, dacă este cazul.
ARTICOLUL 2
1. În
cadrul prezentului acord, termenul “universitate” va defini o institutie de
învătământ superior, recunoscută de autoritătile competente
ale părtii contractante ca apartinând sistemului său de
învătământ superior. Fiecare parte contractantă va prezenta
anual o listă cu universitătile eligibile pentru participarea la
programul CEEPUS III.
2. În
cadrul prezentului acord, termenul “an universitar” se va aplica perioadei
cuprinse între 1 septembrie al anului în curs si 31 august al anului
următor.
3. Sunt
eligibili pentru a beneficia de burse CEEPUS III studentii înmatriculati în
universităti, la toate nivelurile de studii, inclusiv doctoral, indiferent
de domeniul de studiu, cu conditia ca perioada de studii, pregătirea sau
stagiul să se desfăsoare la o universitate ori institutie-gazdă,
după caz, în conformitate cu prezentul acord, a cărei programă
analitică este compatibilă cu cea a universitătii
trimitătoare si face parte din programul de studiu universitar al
respectivului student.
4.
Bursele vor fi acordate, de asemenea, studentilor, pentru pregătirea
practică sau stagiu într-o întreprindere comercială, unitate de
cercetare, institutie guvernamentală ori altă organizatie din
tara-gazdă, după caz, cu conditia formulării de către
solicitant a unei propuneri bine definite.
5.
Programul CEEPUS III va sprijini si mobilitatea membrilor facultătilor -
personal didactic, de cercetare si/sau personal artistic,din institutiile de
învătământ superior, prin acordarea de burse CEEPUS III în scopul
promovării cooperării interuniversitare transnationale si pentru a
creste dimensiunea central-europeană a programelor analitice universitare.
6. Se
pot acorda, de asemenea, burse studentilor înmatriculati la universităti,
precum si membrilor universitătilor, din afara unei retele CEEPUS III
(“Freemovers”), cu conditia existentei unor întelegeri speciale pentru studiu
sau activitate didactică si de coordonare.
ARTICOLUL 3
1. Se
constituie un Comitet mixt al ministrilor, denumit în continuare Comitet
mixt, alcătuit din câte un reprezentant al fiecărei părti
contractante. Comitetul mixt este responsabil pentru toate măsurile si
deciziile necesare pentru asigurarea implementării prezentului acord,
inclusiv aprobarea rapoartelor de evaluare. Comitetul mixt va adopta un program
de lucru privind cooperarea în cadrul CEEPUS III.
2.
Comitetul mixt se va reuni ori de câte ori va fi necesar. Acesta va adopta
propriile reguli procedurale si va alege un presedinte dintre membrii săi.
Comitetul mixt poate stabili grupuri de lucru pentru implementarea prezentului
acord si decide componenta acestora.
3.
Comitetul mixt va depune toate eforturile pentru a lua deciziile prin consens.
Dacă toate modalitătile de a lua deciziile prin consens au fost
utilizate, iar acesta nu a fost atins, deciziile vor fi adoptate, în
ultimă instantă, printr-o majoritate de două treimi din
numărul membrilor Comitetului mixt prezenti si care îsi exprimă
votul.
4.
Comitetul mixt va adopta în unanimitate deciziile referitoare la suma
totală a lunilor-bursă CEEPUS III, pe baza comunicărilor
făcute în conformitate cu prevederile art. 1 paragraful 5.
ARTICOLUL 4
1.
Deciziile privitoare la procedura de selectie a retelelor CEEPUS III vor fi
luate de către un grup de lucru al Comitetului mixt.
2.
Fiecare parte contractantă va înfiinta o comisie natională,
compusă din cadre universitare si/sau alti experti, pentru a sprijini
procesul de selectie mentionat la paragraful 1.
3.
Fiecare parte contractantă va înfiinta un Oficiu national CEEPUS, cu
următoarele responsabilităti:
-
promovarea cooperării si oferirea de informatii asupra tuturor aspectelor
legate de aceasta, în special referitoare la diplome comune, în strânsă
cooperare cu Oficiul Central CEEPUS si cu celelalte oficii nationale CEEPUS;
-
primirea si evaluarea aplicatiilor;
-
pregătirea acordării burselor pentru solicitanti;
-
oferirea burselor după obtinerea unui loc de studiu;
-
acordarea burselor conform prezentării din programul de lucru;
-
organizarea plătii burselor;
-
primirea rapoartelor;
-
realizarea evaluării nationale a cooperării si contribuirea la
realizarea evaluării generale, atunci când este necesar;
-
raportarea anuală asupra implementării cooperării la nivel
national.
4.
Părtile contractante vor notifica Oficiul Central CEEPUS privind
înfiintarea oficiului national CEEPUS.
5.
Oficiile nationale CEEPUS vor participa la întâlnirile organizate de Oficiul
Central CEEPUS.
6.
Părtile contractante vor lua măsuri pentru a asigura respectivului
oficiu national CEEPUS mijloacele necesare pentru îndeplinirea atributiilor.
ARTICOLUL 5
1.
Oficiul Central CEEPUS are sediul la Viena. Oficiul Central CEEPUS va avea
capacitatea legală necesară pentru exercitarea atributiilor sale.
2.
Secretarul general al Oficiului Central CEEPUS va fi ales, la propunerea
Republicii Austria, pentru o perioadă de 7 ani, cu o majoritate de
două treimi din voturile exprimate de Comitetul mixt. Secretarul general
poate fi revocat înainte de termen prin decizia unanimă a Comitetului
mixt.
3.
Infrastructura necesară îndeplinirii atributiilor Oficiului Central
CEEPUS, inclusiv salariile secretarului general si ale personalului oficiului,
va fi finantată de Republica Austria.
4. Costurile
pentru reprezentantii părtilor contractante sau pentru personalul trimis
pe lângă Oficiul Central CEEPUS vor fi suportate de respectiva parte
contractantă.
5.
Părtile contractante sunt încurajate să ofere, în mod voluntar,
fonduri pentru activităti ale Oficiului Central CEEPUS care sunt menite
să îmbunătătească implementarea programului.
6.
Oficiul Central CEEPUS va avea functie de coordonare si de evaluare, iar
părtile contractante îsi vor păstra depline puteri si control asupra
bugetului national destinat cooperării.
7.
Oficiul Central CEEPUS:
- va
notifica Comitetul mixt, la următoarea sa întâlnire, asupra deciziilor
referitoare la chestiuni urgente, tehnice si administrative, luate de
secretarul general în perioada dintre reuniunile Comitetului mixt;
- va
pregăti un raport anual de progres si va realiza evaluarea generală a
implementării prezentului acord;
- va
face propuneri pentru dezvoltarea viitoare a programului;
- va
pregăti si va organiza reuniunile Comitetului mixt si ale grupurilor de
lucru si va realiza minutele acestor reuniuni;
- va
sprijini implementarea deciziilor luate de Comitetul mixt;
- va
dezvolta o strategie comună de relatii publice privind cooperarea si va
oferi consultantă părtilor contractante asupra politicilor de
informare;
- va
publica informatii privind cooperarea dintre universitătile părtilor
contractante.
ARTICOLUL 6
1.
Părtile contractante, în conformitate cu prezentul acord, vor depune toate
eforturile pentru evitarea restrictiilor privind libera circulatie si rezidenta
participantilor la programul CEEPUS III.
2.
Părtile contractante vor lua măsurile necesare, în conformitate cu
legislatia natională, pentru eliminarea obstacolelor administrative
saufinanciare aflate în calea implementării depline a programului.
ARTICOLUL 7
O revizuire a prezentului acord, efectuată de Comitetul mixt, va
fi realizată înaintea celui de-al patrulea an academic după intrarea
în vigoare. Această revizuire va avea la bază o evaluare
generală a programului.
ARTICOLUL 8
1.
Orice diferend între părtile contractante sau între părtile
contractante si Oficiul Central CEEPUS privind interpretarea ori aplicarea
prezentului acord sau a programului de lucru va fi solutionat prin negocieri si
consultări de bună-credintă între părtile în dispută.
Orice diferend care nu poate fi solutionat prin asemenea negocieri sau
consultări va fi stabilit pe cale amiabilă de către Comitetul
mixt. În acest scop, Comitetul mixt poate stabili un grup de lucru, în
conformitate cu art. 3 paragraful 2. Grupul de lucru va face recomandări
Comitetului mixt în vederea rezolvării diferendului. Dacă diferendul
nu poate fi solutionat de
Comitetul
mixt, acesta va fi supus arbitrajului, la cererea oricărei părti
aflate în litigiu.
2.
Tribunalul de arbitraj va fi alcătuit din 3 membri. Fiecare parte
aflată în litigiu va nominaliza un arbitru. Acesti 2 arbitri îl vor
nominaliza pe cel de-al treilea, care va fi presedintele tribunalului.
3.
Tribunalul de arbitraj îsi va stabili sediul si propriile reguli de
procedură.
4. Decizia tribunalului de arbitraj va fi luată cu majoritatea
voturilor membrilor săi. Membrii tribunalului de arbitraj nu se pot abtine
de la vot. Această decizie va fi definitivă si obligatorie pentru
toate părtile aflate în litigiu, fără drept de apel.
Părtile se vor supune verdictului fără întârziere. În cazul unui
diferend referitor la sensul sau sfera de actiune a deciziei, tribunalul de
arbitraj, în cazul în care este necesar, va interpreta, prin majoritate de
voturi, decizia, la cererea oricărei părti aflate în litigiu.
ARTICOLUL 9
1.
Prezentul acord va fi deschis pentru semnare de către toate părtile
contractante ale Acordului pentru promovarea cooperării în domeniul
învătământului superior în cadrul Programului de schimburi pentru
studii universitare în Europa Centrală (CEEPUS II).
2.
Prezentul acord va fi supus aprobării de către statele semnatare, în
conformitate cu procedurile nationale proprii. Instrumentele de aprobare vor fi
depozitate la Oficiul Central CEEPUS, în calitate de depozitar al prezentului
acord.
3.
Depozitarul va informa toate părtile contractante în legătură cu
notificările si instrumentele de aprobare primite.
4.
Originalul prezentului acord va fi păstrat de către depozitar.
ARTICOLUL 10
1.
Prezentul acord va intra în vigoare la data de 1 mai 2011 pentru statele
semnatare care au depozitat instrumentele de aprobare. Dacă mai putin de 3
instrumente de aprobare au fost depozitate până la respectiva dată,
prezentul acord va intra în vigoare în prima zi a celei de-a treia luni
după depozitarea celui de-al treilea instrument de aprobare. Prezentul
acord va rămâne în vigoare pentru o perioadă de 7 ani de la data
intrării sale în vigoare.
2.
Pentru statele semnatare care vor depozita instrumentul de aprobare după
data intrării în vigoare a prezentului acord în conformitate cu paragraful
1, prezentul acord va intra în vigoare în prima zi a lunii ce urmează
datei în care a fost depozitat instrumentul de aprobare.
3.
Prezentul acord va fi reînnoit automat pentru o nouă perioadă de 7
ani dacă Comitetul mixt nu decide, în unanimitate, altfel. Pentru
părtile contractante care trebuie să obtină reînnoirea
prezentului acord conform procedurilor lor nationale, reînnoirea va intra în
vigoare în prima zi a lunii ce urmează după data notificării
depozitarului asupra finalizării procedurilor interne pentru reînnoire.
4.
Fiecare parte contractantă poate propune, în orice moment, un amendament
la prezentul acord. Un astfel de amendament va fi înaintat în scris
presedintelui Comitetului mixt si celorlalte părti contractante cu cel
putin 6 săptămâni înaintea reuniunii Comitetului mixt, dacă
presedintele nu decide altfel. Deciziile privind amendarea prezentului acord
vor fi luate în unanimitate de Comitetul mixt. Amendamentul va fi supus
semnăturii si aprobării părtilor contractante în conformitate cu
procedurilelor nationale.Instrumentele de aprobare vor fi depozitate la
depozitar. Amendamentul va intra în vigoare în prima zi a celei de-a treia luni
după depozitarea celui de-al treilea instrument de aprobare, dacă nu
este prevăzut altfel în amendament.
ARTICOLUL 11
1.
Prezentul acord rămâne deschis aderării statelor care nu sunt
părti contractante ale Acordului CEEPUS II în baza deciziei unanime
a Comitetului mixt. Statele care doresc să adere la prezentul acord vor notifica
în scris depozitarul. Depozitarul va informa în scris celelalte părti
contractante referitor la intentia unui stat de a adera la prezentul acord.
2.
Instrumentele de aderare vor fi depozitate la Oficiul Central CEEPUS.
Depozitarul va informa părtile contractante referitor la instrumentele de
aderare primite.
3.
Pentru statele care aderă la prezentul acord după intrarea sa în
vigoare, acesta va intra în vigoare în prima zi a lunii ce urmează
după depozitarea instrumentului de aderare.
4.
Statele care au aderat la prezentul acord, după intrarea acestuia în
vigoare, vor participa la activitătile CEEPUS III asa cum se
specifică în programul de lucru si în conformitate cu deciziile Comitetul
mixt.
ARTICOLUL 12
Orice parte contractantă se poate
retrage din prezentul acord în orice moment, adresând în prealabil o notificare
scrisă depozitarului. O astfel de retragere îsi va produce efectul în 6
luni de la data primirii de către depozitar a notificării de
retragere.
Aceasta
nu va afecta retelele, actiunile sau activitătile începute în baza
prezentului acord înainte ca retragerea să îsi producă efectul.
Semnat
la Budva, Muntenegru, la data de 25 martie 2010, într-un singur exemplar
original în limba engleză.
Statele
semnatare:
Republica
Albania
Republica
Austria
Republica
Bulgaria
Republica
Bosnia si Hertegovina
Republica
Croatia
Republica
Cehă
Republica
Macedonia
Muntenegru
Republica
Polonia
România
Republica
Serbia
Republica
SIovacă
Republica
SIovenia
Republica
Ungară
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru ratificarea Acordului privind Programul de
schimburi pentru studii universitare în Europa Centrală (CEEPUS III),
semnat la Budva, Muntenegru, la 25 martie 2010
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1)
si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru ratificarea Acordului privind Programul de
schimburi pentru studii universitare în Europa Centrală (CEEPUS III),
semnat la Budva, Muntenegru, la 25 martie 2010, si se dispune publicarea
acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
28 decembrie 2010.
Nr. 1.287.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind trecerea în rezervă a unui amiral cu patru stele din
Ministerul Apărării Nationale
În temeiul prevederilor art. 94 lit. b)
si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale Legii nr.
80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările si
completările ulterioare,
având
în vedere propunerea ministrului apărării nationale,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Domnul amiral cu patru stele Marin Gheorghe Gheorghe trece în
rezervă.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art.
100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti,
7 ianuarie 2011.
Nr. 4.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea Acordului de cooperare dintre Ministerul Justitiei din
România si Ministerul Justitiei si Politiei din Regatul Norvegiei, semnat la
Oslo la 20 septembrie 2010
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind
tratatele,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Acordul de cooperare dintre Ministerul Justitiei din
România si Ministerul Justitiei si Politiei din Regatul Norvegiei, semnat la
Oslo la 20 septembrie 2010.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul justitiei,
Alina Mihaela Bica,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Romulus Doru Costea,
secretar de stat
Bucuresti,
23 decembrie 2010.
Nr. 1.364.
între Ministerul Justitiei din România si Ministerul Justitiei si Politiei
din Regatul Norvegiei
Ministerul
Justitiei din România si Ministerul Justitiei si Politiei din Regatul Norvegiei
(denumite în continuare părti)
fiind
convinse de rolul important pe care îl au autoritătile din domeniul
justitiei la nivel national si international,
fiind
constiente de importanta cooperării internationale si de necesitatea
armonizării legislatiei nationale cu standardele internationale si
europene,
dorind
să intensifice si să îmbunătătească buna cooperare în
domeniul justitiei dintre cele două tări,
recunoscând
necesitatea unei cooperări mai strânse între România si Regatul Norvegiei
pentru îmbunătătirea activitătii în materie penală,
civilă si comercială,
tinând
cont de angajamentele internationale, legislatia internă si competentele
părtilor, au convenit următoarele:
ARTICOLUL 1
Scop
Prezentul
acord se aplică următoarelor activităti:
1.
schimbul reciproc de informatii în problemele juridice de interes comun;
2.
schimburi de experientă în domeniul de activitate al părtilor si al
autoritătilor lor competente;
3.
schimburi de experientă la nivelul personalului propriu;
4.
Îmbunătătirea activitătilor din domeniul administratiei penitenciare;
5.
Îmbunătătirea cooperării judiciare internationale în domeniul
lor de competentă prin intermediul unor proceduri mai rapide;
6.
dezvoltarea altor domenii de cooperare care pot fi convenite ulterior de
către părti.
ARTICOLUL 2
Cooperarea în domeniul administratiei penitenciare
Administratia Natională a Penitenciarelor, aflată în
subordinea Ministerului Justitiei din România, si Administratia Natională
a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justitiei si Politiei din Regatul
Norvegiei acordă o atentie deosebită
cooperării în
cadrul reformei si modernizării administratiei penitenciare, în
conformitate cu standardele internationale si europene.
ARTICOLUL 3
Alte forme de cooperare
Părtile
colaborează strâns în scopul facilitării aplicării tratatelor
internationale privind cooperarea judiciară internatională în materie
penală, civilă si comercială la care statele lor sunt parte.
Părtile
actionează, în limitele competentei lor, în vederea schimbului reciproc de
informatii privind eforturile lor pentru prevenirea si combaterea formelor
grave ale criminalitătii.
Părtile
stabilesc puncte de contact permanente pentru schimbul de informatii si de
corespondentă referitoare la activitătile mentionate în alin. 1 din
prezentul articol.
ARTICOLUL 4
Cheltuieli
Pe bază de reciprocitate si în conformitate cu legislatia lor
natională, părtile îsi suportă propriile cheltuieli referitoare
la
sedere si transport.
Partea primitoare acoperă alte cheltuieli care rezultă din aplicarea
prezentului acord pentru activitătile care au loc pe teritoriul statului
său.
ARTICOLUL 5
Consultări
Părtile
organizează, dacă este necesar, consultări periodice în vederea
solutionării eventualelor probleme si a găsirii solutiilor de
eficientizare a aplicării prezentului acord.
ARTICOLUL 6
Intrarea în vigoare
Prezentul
acord se poate modifica în orice moment prin acordul scris al părtilor.
Prezentul
acord intră în vigoare după primirea ultimei notificări prin
care părtile îsi comunică reciproc îndeplinirea procedurilor legale
interne necesare pentru intrarea sa în vigoare si continuă a-si produce
efectele până când oricare dintre părti îl denuntă prin
notificare scrisă adresată celeilalte părti, cu cel putin 3 luni
înainte de a-si înceta valabilitatea.
Semnat
la Oslo la data de 20 septembrie 2010, în două exemplare originale,
fiecare în limbile română, norvegiană si engleză, toate textele
fiind egal autentice. În caz de diferente de interpretare, versiunea în limba
engleză va prevala.
Pentru Ministerul Justitiei din România, Alina Mihaela Bica, secretar de stat |
Pentru Ministerul Justitiei si Politiei din Regatul Norvegiei Knut Storberget, ministrul justitiei si politiei |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind rechemarea unui consul general
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1, -
Domnul Gabriel George Stănescu se recheamă din calitatea de consul
general, sef al Consulatului General al României la Lyon, Republica
Franceză.
Art. 2. -
Domnul Gabriel George Stănescu îsi va încheia misiunea în termen de cel
mult 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul afacerilor externe,
Romulus Doru Costea,
secretar de stat
Bucuresti,
5 ianuarie 2011.
Nr. 3.
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIM-MINISTRU
pentru modificarea anexei la Decizia primului-ministru nr. 24/2010 privind
stabilirea componentei Comisiei interministeriale pentru repartizarea bunurilor
prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2007
pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor
intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului
În temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001
privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare, si al art. 9 alin. (2) din
Ordonanta Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului si conditiilor de
valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată
a statului, republicată, cu completările ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol
unic. - Numărul curent 1 din anexa la Decizia
primului-ministru nr. 24/2010 privind stabilirea componentei Comisiei
interministeriale pentru repartizarea bunurilor prevăzute la art. 9 alin.
(1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului
si conditiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în
proprietatea privată a statului, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 47 din 21 ianuarie 2010, se modifică si va avea
următorul cuprins:
Nr. crt. |
Numele si prenumele |
Institutia reprezentată |
Functia persoanei în cadrul institutiei reprezentate |
Functia persoanei în cadrul Comisiei |
„1. |
Cosmin Andrei
Tănasie |
Secretariatul General
al Guvernului |
Director al Directiei
economice |
presedinte” |
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Bucuresti,
6 ianuarie 2011.
Nr. 2.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
MEDIULUI SI PĂDURILOR
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si atestarea corpului
de experti pentru evaluarea stării de sigurantă în exploatare a
echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile
de importantă A, B, C si D, NTLH – 051
Având
în vedere Referatul Directiei amenajarea bazinelor hidrografice din cadrul
Autoritătii pentru Inundatii si Managementul Apelor nr. 123.293/AAdin 28
octombrie 2010,
în baza
avizului tehnic consultativ al Biroului operativ al Comisiei nationale pentru
siguranta barajelor si a altor lucrări hidrotehnice (CONSIB) din data de
24 iunie 2010,
în
temeiul art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Pădurilor, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul
mediului si pădurilor emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
aprobă Regulamentul privind organizarea si atestarea corpului de experti
pentru evaluarea stării de sigurantă în exploatare a echipamentelor
hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile de
importantă A, B, C si D, NTLH - 051, prevăzut în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Directia care gestionează problemele de sigurantă a constructiilor
hidrotehnice din cadrul autoritătii publice centrale din domeniul apelor
va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului si pădurilor,
Lâszlo Borbely
Bucuresti,
22 decembrie 2010.
Nr. 2.358.
ANEXA
REGULAMENT
privind organizarea si atestarea corpului de experti pentru evaluarea
stării de sigurantă în exploatare a echipamentelor
hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile de
importantă A, B, C si D, NTLH - 051
CAPITOLUL I
Prevederi generale
Art. 1. - În
sensul prezentului regulament, se introduc următoarele sintagme, ale
căror semnificatii sunt detaliate mai jos:
a) EHEM
- echipamentele hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în
categoriile de importantă A, B, C si D;
b) experti
EHEM - experti pentru evaluarea stării de sigurantă în exploatare
a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile
de importantă A, B, C si D;
c) evaluarea
sigurantei EHEM - evaluarea stării de sigurantă în exploatare a
echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile
de importantă A, B, C si D;
d) comisie
de atestare - comisie organizată pe lângă autoritatea
publică centrală din domeniul apelor pentru atestarea expertilor
EHEM.
CAPITOLUL II
Art. 2. -
Evaluarea sigurantei EHEM se realizează în conditiile prevăzute de
Normativul tehnic privind evaluarea stării de sigurantă în exploatare
a echipamentelor hidroelectromecanice ale evacuatorilor de ape mari ai
barajelor, NTLH - 050, de către experti EHEM atestati, conform
prevederilor prezentului regulament.
Art. 3. - (1)
Se constituie corpul de experti EHEM, în baza prevederilor Ordinului
ministrului mediului si dezvoltării durabile nr. 1.216/2008 privind
aprobarea Normativului tehnic pentru evaluarea stării de sigurantă în
exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice ale evacuatorilor de ape mari
ai barajelor - NTLH - 050, publicat în Monitorul Oficial al Românei, Partea I, nr. 722
din 24 octombrie 2008, cu modificările ulterioare.
(2)
Corpul expertilor EHEM este format din maximum 25 de membri.
CAPITOLUL III
Structura corpului de experti EHEM
Art. 4. - (1)
Atestarea expertilor EHEM este realizată de către o comisie de
atestare a cărei componentă nominală este numită prin ordin
al conducătorului autoritătii publice centrale din domeniul apelor,
conform prevederilor prezentului regulament.
(2)
Atestarea expertilor EHEM se face pe bază de analiză de dosar de
activitate si calificare profesională si prin sustinerea unui interviu.
Art. 5. - (1)
Componenta comisiei de atestare este următoarea:
a) un
presedinte, care reprezintă conducerea autoritătii publice centrale
din domeniul apelor;
b) un
vicepresedinte - directorul directiei care gestionează problemele de
sigurantă a constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritătii
publice centrale din domeniul apelor;
c)
membri:
- un
reprezentant al autoritătii publice centrale din domeniul apelor;
- 2
reprezentanti din învătământul tehnic superior de specialitate;
- 2
reprezentanti ai detinătorilor cu orice titlu de baraje;
- un
reprezentant al institutelor de proiectare specializate în domeniu;
- un
secretar;
d) 3
membri supleanti.
(2)
Secretariatul comisiei de atestare va fi asigurat de către directia care
gestionează problemele de sigurantă a constructiilor hidrotehnice din
cadrul autoritătii publice centrale din domeniul apelor.
(3)
Comisia de atestare este valabil constituită prin prezenta obligatorie a
presedintelui sau a vicepresedintelui si a cel putin două treimi din
numărul total al membrilor.
(4)
Membrii comisiei de atestare beneficiază de o indemnizatie de sedintă
stabilită prin ordin al conducătorul autoritătii publice
centrale din domeniul apelor, potrivit Legii nr. 40/1991 cu privire la
salarizarea Presedintelui si Guvernului României, precum si a personalului
Presedintiei, Guvernului si al celorlalte organe ale puterii executive,
republicată, cu modificările ulterioare, în raport cu timpul lucrat
în afara programului normal de lucru.
(5)
Comisia de atestare are un casier însărcinat cu plata indemnizatiilor
specificate la alin. (4). Casierul este numit prin decizie a directorului
general al Administratiei Nationale “Apele Române”.
CAPITOLUL IV
Selectia, atestarea si revocarea expertilor EHEM
Art. 6. -
Pentru obtinerea atestatului de expert EHEM se pot înscrie persoane fizice,
absolventi de învătământ superior tehnic, cu experientă de
minimum 10 ani în domeniul EHEM.
Art. 7. - (1) în vederea sustinerii interviului
pentru obtinerea atestatelor de expert EHEM, candidatii vor depune un dosar de
activitate si calificare profesională cuprinzând următoarele
documente:
a)
cerere-tip, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;
b)
copie legalizată a diplomei de studii;
c) cel
putin o recomandare, semnată de reprezentantul legal al unor unităti
din domeniul proiectării, exploatării sau executiei EHEM sau din
partea unei/unor asociatii profesionale reprezentative pentru domeniu, care
să confirme experienta de 10 ani a solicitantului;
d)
curriculum vitae;
e)
memoriu de activitate în domeniul de atestare;
f)
cazier judiciar la zi;
g)
dovada achitării tarifului de verificare a dosarului.
(2)
Membrii comisiei de atestare pot solicita dobândirea calitătii de expert
EHEM; în acest caz, pentru analiza dosarului de activitate si calificare
profesională, precum si pentru interviu, acestia vor fi înlocuiti în
comisia de atestare cu membri supleanti.
Art. 8. - (1)
Anuntul privind organizarea atestării expertilor EHEM se publică si
se actualizează pe site-ul autoritătii publice centrale din domeniul
apelor.
(2)
Dosarele de activitate si calificare profesională se depun si se tin în
evidentă la directia care gestionează problemele de sigurantă a
constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritătii publice centrale din
domeniul apelor, prin grija secretariatului comisiei de atestare.
(3)
Candidatii care, conform continutului dosarului de activitate si calificare
profesională, îndeplinesc conditiile pentru atestare vor fi convocati,
prin grija secretariatului comisiei de atestare, pentru sustinerea interviului.
Convocarea se face cu o anticipare de cel putin 10 zile fată de data
stabilită pentru desfăsurarea sedintei de atestare.
Art. 9. - (1) în urma verificării dosarelor
de activitate si calificare profesională, comisia de atestare decide:
a)
convocarea pentru sustinerea interviului în vederea obtinerii atestatului de
expert EHEM;
b)
solicitarea de completări la dosar;
c)
respingerea dosarului.
(2) Deciziile
comisiei de atestare se consemnează într-un proces-verbal al sedintei,
întocmit de secretariatul comisiei de atestare, care se va transmite
candidatilor de către directia care gestionează problemele de
sigurantă a constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritătii
publice centrale din domeniul apelor, prin grija secretariatului comisiei de
atestare, în termen de 10 zile de la data sedintei de verificare si
analiză a dosarelor de activitate si calificare profesională.
(3) în cazul în care comisia de
atestare solicită completări sau clarificări, candidatului i se
vor comunica termenul de depunere si documentele solicitate. Nedepunerea în
termen a documentelor solicitate conduce automat la respingerea dosarujui.
(4) în cazul în care comisia de
atestare decide respingerea dosarului de activitate si calificare
profesională, candidatului i se vor comunica motivele care au condus la
această decizie. Dosarele respinse se restituie candidatului, pe bază
de semnătură.
(5)
Decizia de respingere a dosarului de activitate si calificare profesională
poate fi contestată în scris si depusă la secretariatul comisiei de
atestare în termen de 10 zile de la comunicare. Contestatia va fi
analizată si solutionată în termen de 15 zile de la data depunerii de
către o comisie de analiză si solutionare a contestatiilor,
constituită ad-hoc si formată din 3 reprezentanti ai
învătământului superior tehnic de specialitate.
Art. 10. - (1) Lista corpului de experti EHEM constituit potrivit prevederilor
prezentului regulament se avizează de către Biroul operativ al
Comisiei nationale pentru siguranta barajelor si a altor lucrări
hidrotehnice (B.O. CONSIB), se actualizează periodic si se publică pe
site-ul autoritătii publice centrale din domeniul apelor si în
publicatiile de specialitate din domeniu.
(2)
Expertii EHEM vor răspunde solicitărilor B.O. CONSIB în cazul
necesitătii efectuării în regim de urgentă a evaluării
sigurantei EHEM în situatii exceptionale (după viituri sau cutremure
importante, incidente, accidente, avarii, ruperi), în cazul contraexpertizelor
solicitate de beneficiarii expertizelor si/sau de organele abilitate conform
legii să controleze barajele.
Art. 11. - Directia care gestionează problemele de sigurantă a
constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritătii publice centrale din
domeniul apelor emite, în termen de 30 de zile de la data sedintei, atestatul
de expert EHEM, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 12. - (1) Atestatul de expert EHEM este valabil pe o perioadă de 5 ani
de la data eliberării, cu posibilitatea prelungirii valabilitătii
acestuia pentru o perioadă de încă 5 ani.
(2)
Prelungirea valabilitătii atestatului de expert EHEM se face în baza
analizării de către comisia de atestare a unui nou dosar de
activitate si calificare profesională pe care expertul îl depune la
directia care gestionează problemele de sigurantă a constructiilor
hidrotehnice din cadrul autoritătii publice centrale din domeniul apelor
cu cel putin 30 de zile înainte de data expirării termenului de valabilitate.
(3)
Dosarul de activitate si calificare profesională pentru prelungirea
valabilitătii atestatului de expert EHEM va contine:
a)
cerere de prelungire;
b)
memoriu de activitate în domeniul de atestare, pentru perioada de când acesta
este expert EHEM;
c)
dovada de achitare a tarifului de prelungire a valabilitătii atestatului
de expert EHEM;
d)
cazier judiciar la zi.
(4)
Nerespectarea prevederilor alin. (1) aduce suspendarea dreptului de exercitare
a activitătii de expert EHEM pentru o perioadă de până la 90 de
zile, situatie care se va consemna si în Lista corpului de experti EHEM.
(5)
Abateri repetate de la prevederile alin. (1) determină revocarea dreptului
de exercitare a activitătii de expert EHEM si scoaterea din Lista corpului
de experti EHEM.
Art. 13. - (1) Tariful pentru verificarea dosarului de activitate si calificare
profesională este de 200 lei.
(2)
Tariful pentru eliberarea atestatului de expert EHEM este de 300 lei.
(3)
Tariful pentru prelungirea valabilitătii atestatului de expert EHEM este
de 200 lei.
(4) Tarifele
prevăzute la alin. (1)-(3) vor fi actualizate periodic, în raport cu rata
inflatiei, prin ordin al conducătorului autoritătii publice centrale
din domeniul apelor.
(5)
Sumele prevăzute la alin. (1)-(3) încasate
de la persoanele fizice care solicită atestarea se depun în contul pentru
siguranta barajelor deschis de Administratia Natională “Apele Române” la
Trezoreria Municipiului Bucuresti. Numărul de cont va fi comunicat
candidatilor prin grija secretariatului comisiei de atestare. Copiile dovezilor
de plată a tarifelor se depun la dosarele de activitate si calificare
profesională ale candidatilor.
(6)
Pentru fiecare membru sau, după caz, membru supleant al comisiei de
atestare indemnizatia de sedintă este de până la nivelul salariului
minim brut pe tafă; pentru secretarul comisiei de atestare indemnizatia de
sedintă este de până la 75% din nivelul salariului minim brut pe
tară; pentru casierul comisiei de atestare indemnizatia de sedinta este de
până la 50% din nivelul salariului minim brut pe tară.
(7)
Sumele depuse în contul precizat la alin. (5) au următoarele destinatii:
a)
plata indemnizatiilor cuvenite membrilor comisiei de atestare si persoanelor
mentionate la alin. (6);
b)
plata unor studii de fundamentare a unor acte normative, de reglementare sau
norme tehnice din domeniul sigurantei EHEM;
c)
plata pentru efectuarea de contraexpertize dispuse de Comisia natională
pentru siguranta barajelor si a altor lucrări hidrotehnice (CONSIB) în
situatia unor contestatii ale beneficiarului sau ale organelor abilitate cu
controlul în domeniul sigurantei EHEM;
d)
plata unor expertize pentru evaluarea sigurantei EHEM determinate de situatii
speciale;
e)
cheltuieli de dotare cu aparatură de secretariat si birotică pentru
desfăsurarea activitătii comisiei de atestare;
f)
cheltuieli de documentare pentru achizitionarea de publicatii de specialitate
(periodice, manuale, cărti de specialitate, volume ale unor conferinte
etc);
g)
cheltuieli de participare la manifestări interne sau internationale pe
probleme din domeniul sigurantei EHEM.
(8)
Plata indemnizatiilor de sedintă către membrii comisiei de atestare,
precum si achizitiile în vederea bunei desfăsurări a sedintelor de
atestare se efectuează pe bază de referat de necesitate avizat de
B.O. CONSIB; decontările se fac prin grija casierului, pe bază de
documente justificative si cu respectarea prevederile legale în vigoare.
Art. 14. - (1) Membrii corpului de experti EHEM vor detine si vor utiliza stampile
individuale de experti atestati EHEM.
(2)
Stampila expertilor EHEM are formă rotundă, cu două cercuri
concentrice, unul exterior, de regulă cu diametrul de 50 mm, si altul
interior, cu diametrul de 30 mm. În partea superioară se înscriu numele,
prenumele si initiala tatălui expertului, iar în partea inferioară se
va înscrie “Expert EHEM”. În interior se înscrie, în partea superioară,
“ROMÂNIA”, iar în partea inferioară, denumirea actualizată a
autoritătii publice centrale din domeniul apelor. În partea centrală
se va înscrie numărul atestatului emis de autoritatea publică
centrală din domeniul apelor pentru expertul în cauză.
(3)
Stampilele se confectionează pe cheltuială proprie de către
expertii EHEM; în momentul schimbării denumiri autoritătii publice
centrale din domeniul apelor, stampilele rămân valabile conform atestatelor
care poartă amprenta acestor stampile.
(4)
Stampilele se aplică de expertii EHEM pe documentatiile de evaluare a
sigurantei EHEM, precum si pe alte documente întocmite în activităti
desfăsurate în domeniul sigurantei EHEM si sunt valabile împreună cu
semnătura olografă a acestora.
Art. 15. - (1) Expertii EHEM încetează să mai facă parte din corpul
de experti în următoarele cazuri:
a) la
expirarea termenului pentru care s-a eliberat atestatul de expert EHEM,
dacă acesta nu a fost prelungit;
b) prin
decesul titularului;
c) la
cererea titularului, înregistrată la directia care gestionează
problemele de sigurantă a constructiilor hidrotehnice din cadrul
autoritătii publice centrale din domeniul apelor.
(2)
Atestatul de expert EHEM se revocă:
a)
dacă persoana fizică certificată a fost condamnată prin
sentintă definitivă pentru fapte comise în exercitarea profesiei;
b) în
caz de inactivitate a titularului pe o perioadă mai mare de 5 ani;
c)
dacă pentru persoana fizică atestată a fost efectuată o
sesizare a organelor abilitate cu controlul în domeniul sigurantei barajelor
sau lucrărilor publice privind exercitarea necorespunzătoare a
profesiei, sesizare analizată si validată de comisia de atestare.
(3)
Atestatul de expert EHEM este suspendat:
a) pe
perioada în care titularul atestatului ocupă o functie care, în
conformitate cu prevederile legii, intră în conflict de interese sau
incompatibilitate cu exercitarea functiei de expert EHEM; declaratia expertului
EHEM prin care se precizează conflictul de interese se depune la directia
care gestionează problemele de sigurantă a constructiilor
hidrotehnice din cadrul autoritătii publice centrale din domeniul apelor;
b)
dacă pentru persoana fizică atestată a fost emisă o decizie
a comisiei de atestare privind suspendarea, efectuată ca urmare a unei
sesizări a organelor abilitate cu controlul în domeniul sigurantei
barajelor sau lucrărilor publice, precum si de către alte
autorităti din domeniile de specialitate. Sesizarea privind exercitarea
necorespunzătoare a profesiei se depune la directia care gestionează
problemele de sigurantă a constructiilor hidrotehnice din cadrul
autoritătii publice centrale din domeniul apelor si va fi analizată
de comisia de atestare care va decide, după caz, suspendarea sau
mentinerea calitătii de expert EHEM.
CAPITOLUL V
Art. 16. - Evaluarea sigurantei EHEM se realizează de către experti EHEM
în conformitate cu prevederile art. 2, pentru fiecare obiectiv în parte.
Art. 17. - (1) Angajarea expertului EHEM se face de către beneficiarul
expertizei - detinătorul cu orice titlu al barajului - în conditiile
legii.
(2) în exercitarea activitătii
de evaluare a sigurantei EHEM, expertii EHEM vor respecta conditiile de evitare
a situatiilor de conflict de interese. În acest sens, vor depune o declaratie
pe propria răspundere că nu au fost sau nu sunt implicati în diferite
etape de proiectare, executie sau urmărire a comportării în timp a
EHEM respective.
Art. 18. - (1) Expertul EHEM este direct răspunzător, în conditiile
legii, pentru solutiile si recomandările făcute în evaluarea
sigurantei EHEM, inclusiv pentru consecintele acestora.
(2)
Aplicarea solutiilor si/sau a recomandărilor expertului EHEM, care vor fi
avizate de expertul pentru evaluarea stării de sigurantă în
exploatare a barajului, este în sarcina detinătorului cu orice titlu, care
răspunde, conform legii, de siguranta barajelor din patrimoniu.
Art. 19. - (1) Contestarea evaluării sigurantei EHEM se poate face, potrivit
legii, de detinătorul cu orice titlu sau de organele abilitate să
controleze siguranta barajelor.
(2)
Contestatia se solutionează prin reanalizarea documentatiei de evaluare a
sigurantei EHEM sau printr-o contraexpertiză realizată de experti
EHEM nominalizati de B.O. CONSIB, care se analizează si se avizează
în cadrul B.O.
CONSIB,
concluziile si recomandările acesteia devenind definitive si obligatorii
pentru contestatar.
Art. 20. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.
în vederea obtinerii atestatului de expert pentru evaluarea stării de
sigurantă în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente
barajelor
- model -
Subsemnatul/Subsemnata,
.................................., domiciliat/domiciliată în
.........................., str. ........................nr. ......,
judetul/sectorul ............., bloc nr. ..........., sc. ........, ap.
.........., codul numeric personal
............................................., buletin/carte de identitate
seria ......... nr. .........., eliberat/eliberată de .......... la data
............., solicit obtinerea/prelungirea valabilitătii atestatului de
expert pentru evaluarea stării de sigurantă în exploatare a
echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor, eliberat de autoritatea
publică centrală din domeniul apelor.
Anexez
toate documentele precizate în art. 7 alin. (1) din Regulamentul privind
organizarea si atestarea corpului de experti pentru evaluarea stării de
sigurantă în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente
barajelor încadrate în categoriile de importantă A, B, C si D, NTLH-051.
Data
Numele si prenumele
..................................
Semnătura
..................................
(Autoritatea
publică centrală din domeniul apelor)
ATESTAT
de expert pentru evaluarea stării de sigurantă în exploatare a
echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor nr...............din....................
- model -
În baza
prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 244/2000 privind
siguranta barajelor, republicată, ale Ordinului ministrului mediului si
dezvoltării durabile nr. 1.216/2008 privind aprobarea Normativului tehnic
pentru evaluarea stării de sigurantă în exploatare a echipamentelor
hidroelectromecanice ale evacuatorilor de ape mari ai barajelor - NTLH - 050,
cu modificările ulterioare, ale Ordinului ministrului mediului si
pădurilor nr. 2.358/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind
organizarea si atestarea corpului de experti pentru evaluarea stării de
sigurantă în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente
barajelor încadrate în categoriile de importantă A, B, C si D, NTLH - 051,
ale Ordinului ministrului mediului si pădurilor nr. ........./............
pentru aprobarea componentei nominale a comisiei de atestare a corpului de
experti pentru evaluarea stării de sigurantă în exploatare a
echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor si ale Procesului-verbal
nr. ... din data .... al comisiei de atestare,
(Autoritatea publică centrală din domeniul apelor) emite
următorul atestat:
Domnul/Doamna
.................................., domiciliat/domiciliată în
.........................., str. ........................ nr. ......,
judetul/sectorul ........, bloc nr. .........., sc. ........, ap. ..........,
codul numeric personal ............................, buletin/carte de
identitate seria ......... nr.
.........., eliberat(ă) de ........... la data ............., se atestează
ca expert pentru evaluarea stării de sigurantă în exploatare a
echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor.
Prezentul
atestat a fost emis la data de.......si este valabil până la data
de..........
Presedintele comisiei de atestare,
..................................
(semnătura si parafa reprezentantului conducerii autoritătii
publice centrale din domeniul apelor)
Expert
atestat, .................................. (stampila
si semnătura expertului) |
Secretarul
comisiei de atestare, .................................. (semnătura) |
Atestatul a fost emis în
două exemplare, egal valabile. Ex. nr. 1 din 2 (Ex. nr. 2 din 2).
MINISTERUL JUSTITIEI
privind completarea Regulamentului de punere în aplicare a Legii notarilor
publici si a activitătii notariale nr. 36/1995, adoptat prin Ordinul
ministrului justitiei nr. 710/C/1995
Având
în vedere Hotărârea nr. 316 din 29 noiembrie 2010 a Consiliului Uniunii
Nationale a Notarilor Publici de aprobare a propunerilor privind modificarea
Regulamentului de punere în aplicare a Legii notarilor publici si a
activitătii notariale nr. 36/1995, adoptat prin Ordinul ministrului
justitiei nr. 710/C/1995, cu modificările si completările ulterioare,
văzând
dispozitiile art. V
si VI din Legea nr. 202/2010 privind unele măsuri
pentru accelerarea solutionării proceselor, în temeiul art. 13 din
Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea si functionarea
Ministerului Justitiei, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
justitiei emite următorul ordin:
Art. I. - Regulamentul de punere în aplicare a Legii notarilor publici si a
activitătii notariale nr. 36/1995, adoptat prin Ordinul ministrului
justitiei nr. 710/C/1995, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 176
din 8 august 1995, cu modificările si completările ulterioare, se completează
după cum urmează:
- După
articolul 61 se introduce un nou articol, articolul 611, cu
următorul cuprins:
“Art.
611. - Regulamentul privind metodologia de aplicare a apostilei sau a
supralegalizării de către camerele notarilor publici pe actele notariale,
precum si modul de organizare si desfăsurare a acestei activităti se
aprobă, prin hotărâre, de către Consiliul Uniunii Nationale a
Notarilor Publici.”
Art. II.
- Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
p. Ministrul justitiei,
Lidia Barac,
secretar de stat
Bucuresti,
9 decembrie 2010.
Nr. 2.922/C.
MINISTERUL
JUSTITIEI
pentru completarea Normelor cu privire la tarifele de onorarii ale
notarilor publici, aprobate prin Ordinul ministrului justitiei nr. 943/C/2005
Având
în vedere Hotărârea Consiliului Uniunii Nationale a Notarilor Publici nr.
276 din 19 noiembrie 2010, prin care s-a aprobat completarea proiectului
Normelor privind tarifele de onorarii ale notarilor publici,
în
conformitate cu dispozitiile art. 28 alin. (2) lit. c) din Legea notarilor
publici si a activitătii notariale nr. 36/1995, cu modificările si
completările ulterioare, precum si cu dispozitiile art. 28 alin. (3) din
Regulamentul de punere în aplicare a Legii notarilor publici si a
activitătii notariale nr. 36/1995, adoptat prin Ordinul ministrului
justitiei nr. 710/C/1995, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea
si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
justitiei emite următorul ordin:
Art. I. - Anexa nr. 1 la Normele cu privire la tarifele de onorarii ale notarilor
publici, aprobate prin Ordinul ministrului justitiei nr. 943/C/2005, cu
modificările si completările ulterioare, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 263 din 19 aprilie 2007, se completează
după cum urmează:
- După
punctul 17 se introduce un nou punct, punctul 171, cu următorul
cuprins:
“171.
Încheiere privind verificările efectuate în registrele de evidentă
ale camerelor notarilor publici si Uniunii Nationale a Notarilor Publici |
|||||||||
|
Un exemplar pentru
parte |
10 lei |
10 lei |
5 lei |
X |
45 lei |
15 lei |
5 lei |
Lv: 900.000 |
Ln: 90” |
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Bucuresti,
9 decembrie 2010.
Nr. 2.924/C.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |