MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXIII - Nr. 940 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 30 decembrie 2011
SUMAR
996. - Decret privind eliberarea din functie a unui judecător
997. - Decret privind eliberarea din functie a unui judecător
998. - Decret privind eliberarea din functie a unui procuror
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
117. - Ordonantă de urgentă privind constituirea Infrastructurii comune de comunicatii electronice a statului
1.290. - Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe anul 2011 al Companiei Nationale “Romtehnica” - S.A., aflată în coordonarea Ministerului Apărării Nationale
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
204. - Ordin al ministrului afacerilor europene pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a prevederilor art. 111 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind eliberarea din functie a unui judecător
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. a) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 912/2011,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Doamna Litu Mihaela, judecător la Curtea de Apel Târgu Mures, se eliberează din functie ca urmare a demisiei.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 28 decembrie 2011.
Nr. 996.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind eliberarea din functie a unui judecător
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 879/2011,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - La data de 1 ianuarie 2012, domnul Delcea Mihai, judecător la Judecătoria Corabia, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 28 decembrie 2011.
Nr. 997.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind eliberarea din functie a unui procuror
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 842/2011,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Doamna Marchitan Carmen, procuror la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Suceava, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 28 decembrie 2011.
Nr. 998.
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind constituirea Infrastructurii comune de comunicatii electronice a statului
Având în vedere cerintele Comisiei Europene privind stimularea modernizării serviciilor publice în întreaga Europă, în special prin Agenda digitală pentru Europa si prin Planul european de actiune privind e-Guvernarea 2011-2015,
tinând seama că programul Solutii de interoperabilitate pentru administratiile publice europene pune si mai mult accentul pe relevanta interoperabilitătii si colaborării la aplicarea cu succes a legislatiei Uniunii Europene,
pe baza prevederilor acordului tărilor membre ca până în 2015 interoperabilitatea să încurajeze semnificativ furnizarea de servicii publice europene prin:
a) guvernantă si procese adecvate, în conformitate cu politicile si obiectivele Uniunii Europene;
b) crearea unui mediu securizat care să asigure protectia informatiilor publice si a datelor cu caracter personal;
c) crearea unui cadru de interoperabilitate care să asigure coordonarea si coerenta activitătilor de e-guvernare la nivel national si european,
tinând cont de necesitatea dezvoltării coerente a informatizării sectorului public al României pentru:
a) diminuarea, până la anulare, a caracterului insular al conceptiei solutiilor informationale si informatice;
b) eliminarea riscului aparitiei de bariere electronice arbitrare între sistemele informatice publice;
c) întărirea cooperării institutionale pentru a eficientiza serviciile societătii informationale, utilizând un mediu comun de operare;
d) crearea si utilizarea în comun a resurselor informationale, în corelatie cu resursele bugetare disponibile;
e) dezvoltarea coerentă a interoperabilitătii, completarea cadrului juridic specific, elaborarea cadrului de lucru pentru interoperabilitate, a acordurilor de standardizare si interoperabilitate specifice care să permită schimbul securizat de informatii convenit,
luând în considerare necesitatea reducerii accelerate a decalajului existent fată de nivelul atins de tările dezvoltate la nivel european si mondial, precum si nevoia de coordonare cu dezvoltarea retelelor de comunicatii electronice ale celorlalte state membre,
având în vedere procentul redus (circa 12%) al autoritătilor administratiei publice si al institutiilor statului, precum si al companiilor nationale, regiilor autonome si al societătilor comerciale aflate sub autoritatea entitătilor publice, care sunt conectate prin retelele de comunicatii aflate în administrarea entitătilor de stat cu atributii în domeniul comunicatiilor electronice,
având în vedere necesitatea demarării imediate a implementării proiectului “Infrastructura comună de comunicatii electronice a statului” si complexitatea tehnică a acestuia derivată din caracteristicile actuale ale retelelor de comunicatii si ale sistemelor informatice institutionale,
tinând cont că operationalizarea imediată a Infrastructurii comune de comunicatii electronice a statului constituie un obiectiv prioritar si vizează crearea suportului tehnic si operational necesar pentru implementarea la nivel national a serviciilor de guvernare electronică, contribuind astfel la buna guvernare si cresterea calitătii vietii cetătenilor, interese publice majore ale României,
tinând cont de necesitatea implementării la termenele prevăzute a prevederilor Hotărârii Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. 14 din 25 ianuarie 2011,
luând în considerare faptul că neadoptarea unei asemenea măsuri ar putea avea efect negativ asupra calitătii si costurilor cooperării institutionale, calendarului general al implementării cadrului de interoperabilitate si asupra coerentei activitătilor de e-guvernare,
luând în considerare că toate aceste aspecte sunt de interes public si reprezintă situatii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de urgentă.
Art. 1. - Se aprobă constituirea Infrastructurii comune de comunicatii electronice a statului, denumită în continuare Infrastructură comună.
Art. 2. - (1) Infrastructura comună reprezintă un obiectiv de interes public major al statului român, fiind destinată asigurării suportului tehnologic, eficient, securizat si rapid pentru conectarea beneficiarilor, asa cum sunt definiti în prezenta ordonantă de urgentă, la reteaua integrată de comunicatii electronice administrativă a statului si la reteaua de comunicatii administrativă a Uniunii Europene.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) infrastructurile ce asigură functionarea retelelor de comunicatii diplomatice ale statului român.
Art. 3. - În sensul prezentei ordonante de urgentă, termenii si expresiile de mai jos au următoarele semnificatii:
a) infrastructura comună constituie infrastructura integrată de comunicatii electronice pentru schimbul de date si documente în format electronic în interiorul si între autoritătile si institutiile publice, precum si pentru companiile nationale, regiile autonome si societătile comerciale aflate sub autoritatea, coordonarea sau subordonarea acestora, al căror capital social este detinut integral ori majoritar de către autoritătile si institutiile publice, pentru schimbul de date între acestea si autoritătile si institutiile publice;
b) integratorul tehnic al infrastructurii comune este Serviciul de Telecomunicatii Speciale, organ central de specialitate al statului, conform prevederilor Legii nr. 92/1996 privind organizarea si functionarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale, cu modificările si completările ulterioare;
c) companiile specializate sunt operatorii economici cu capital integral sau majoritar de stat, respectiv: Societatea Natională de Radiocomunicatii - S.A., Societatea Comercială TELETRANS - S.A., Compania Natională de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica” - S.A. si Societatea Comercială “Telecomunicatii CFR” - S.A.;
d) beneficiarii infrastructurii comune sunt autoritătile si institutiile publice, precum si companiile nationale, regiile autonome si societătile comerciale aflate sub autoritatea, coordonarea sau subordonarea acestora, al căror capital social este detinut integral ori majoritar de către autoritătile si institutiile publice, pentru schimbul de date între acestea si autoritătile si institutiile publice.
Lista beneficiarilor din categoria companiilor nationale, regiilor autonome si societătilor comerciale aflate sub autoritatea, coordonarea sau subordonarea acestora, al căror capital social este detinut integral ori majoritar de către autoritătile si institutiile publice, se va elabora de către Consiliul de coordonare interministerial pentru coordonarea infrastructurii comune de comunicatii a statului român si a centrelor de servicii informatice, denumit în continuare, Consiliul de coordonare interministerial, si se aprobă prin hotărâre a Guvernului;
e) elementele de infrastructură reprezintă resursele infrastructurii de comunicatii disponibile si aflate în administrarea integratorului tehnic si/sau în concesiunea/proprietatea companiilor specializate, respectiv: fibre optice în cablurile de fibră optică si echipamente asociate, segmente de infrastructură de radiocomunicatii, spatii tehnice ori pe piloni si utilităti aferente;
f) elementele de infrastructură disponibile sunt acele resurse de infrastructură care, fiind integrate functional în infrastructura comună, nu influentează negativ misiunile critice ale entitătilor prevăzute la lit. b) si c) sau activitătile cu caracter economic ale companiilor specializate.
Art. 4. - Infrastructura comună se organizează în conformitate cu standardele, reglementările si recomandările nationale, europene si internationale din domeniul comunicatiilor electronice si tehnologiei informatiei.
Art. 5. - (1) Activitătile privind constituirea, functionarea si dezvoltarea infrastructurii comune sunt coordonate de către Consiliul de coordonare interministerial constituit în acest scop si care îndeplineste atributiile prevăzute prin Hotărârea Guvernului nr. 319/2011 privind înfiintarea Consiliului de coordonare interministerial pentru coordonarea infrastructurii comune de comunicatii electronice a statului român si a centrelor de servicii informatice.
(2) Activitatea Consiliului de coordonare interministerial se desfăsoară cu respectarea independentei decizionale a companiilor specializate în ceea ce priveste activitătile economice desfăsurate pe piată.
(3) Cheltuielile legate de dezvoltarea si modernizarea infrastructurii comune se realizează numai cu avizul Consiliului de coordonare interministerial.
(4) Consiliul de coordonare interministerial elaborează mecanismele de control aferente scopului prezentei ordonante de urgentă în conformitate cu atributiile si competentele prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 319/2011.
(5) Consiliul de coordonare interministerial va aproba numai integrarea elementelor de infrastructură ale căror costuri de utilizare sunt egale sau mai mici cu cele oferite de piata publică de comunicatii.
Art. 6. - (1) Pentru realizarea infrastructurii comune se vor integra functional elementele de infrastructură prevăzute la art. 3 lit. e).
(2) Elementele de infrastructură prevăzute la art. 3 lit. e) si f) îsi mentin regimul de proprietate avut la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
(3) Elementele de infrastructură integrate vor fi utilizate de integratorul tehnic numai în conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgentă si se stabilesc pe bază de protocoale între integratorul tehnic si companiile specializate.
Art. 7. - (1) în scopul utilizării infrastructurii comune, autoritătile si institutiile publice încheie protocoale cu integratorul tehnic.
(2) în scopul utilizării infrastructurii comune, companiile nationale, regiile autonome si societătile comerciale aflate sub autoritatea, coordonarea sau subordonarea autoritătilor si institutiilor publice pot încheia protocoale cu integratorul tehnic.
Art. 8. - Autoritătile si institutiile publice cu atributii în domeniul apărării, ordinii publice si securitătii nationale îsi pot constitui retele si infrastructuri de comunicatii electronice proprii, scop în care se pot utiliza si resurse de comunicatii din infrastructura comună, în baza unei solicitări adresate integratorului tehnic.
Art. 9. - (1) Dezvoltarea si modernizarea infrastructurii comune se pot realiza prin includerea elementelor de infrastructură disponibile care rezultă prin implementarea programelor proprii de dezvoltare ale retelelor de comunicatii electronice aflate în competenta entitătilor juridice prevăzute la art. 3 lit. b) si c).
(2) în situatia în care infrastructura comună nu dispune de resurse proprii suficiente pentru conectarea beneficiarilor, integratorul tehnic va închiria resurse sau va încheia contracte de achizitie publică de servicii de comunicatii, potrivit prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările si completările ulterioare.
(3) Integratorul tehnic cooperează permanent cu companiile specializate care detin elementele de infrastructură integrate în infrastructura comună, în vederea asigurării administrării, mentenantei si a bunei operări a acesteia.
(4) Integratorul tehnic suportă din bugetul propriu costurile necesare companiilor specializate pentru mentinerea în functiune a elementelor de infrastructură care sunt integrate functional în infrastructura comună.
(5) Cheltuielile prevăzute la alin. (4) vor fi calculate de companiile specializate în conformitate cu prevederile legale în vigoare si sunt supuse controlului autoritătilor abilitate.
(6) Integrarea elementelor de infrastructură se va face numai în conditiile în care costurile prevăzute la alin. (4) sunt la acelasi nivel sau mai mici decât cele suportate de companiile specializate pentru elemente de infrastructură care nu sunt puse la dispozitia infrastructurii comune.
Art. 10. - (1) Infrastructură comună în ansamblu si/sau elementele componente ale acesteia nu pot fi utilizate în scop comercial.
(2) Serviciile de comunicatii electronice asigurate de infrastructura comună nu au caracter comercial.
Art. 11. - Infrastructura comună îndeplineste următoarele cerinte principale:
a) asigură un mediu tehnologic modern, sigur si flexibil care să dispună de capabilităti tehnice necesare interconectării retelelor de date ale beneficiarilor;
b) asigură conditiile tehnico-functionale pentru realizarea interoperabilitătii cu retelele de comunicatii dezvoltate la nivelul beneficiarilor si cu reteaua de comunicatii administrativă a Uniunii Europene.
Art. 12. - Modalitătile de colaborare dintre integratorul tehnic si companiile specializate privind infrastructura comună se stabilesc pe bază de protocoale.
Art. 13. - Autoritătile publice având calitatea de concendent negociază, în conditiile legii, contractele de concesiune care privesc bunuri ce cuprind elemente de infrastructură, în scopul realizării prevederilor prezentei ordonante de urgentă.
Art. 14. - În termen de 45 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă, Guvernul va aproba prin hotărâre înfiintarea retelei “Intranetul statului”, pe suportul de comunicatii asigurat de infrastructura comună.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si societătii informationale,
Valerian Vreme
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
Ion Ariton
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Ministrul afacerilor externe,
Teodor Baconschi
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 21 decembrie 2011.
Nr. 117.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe anul 2011 al Companiei Nationale “Romtehnica” - S.A., aflată în coordonarea Ministerului Apărării Nationale
În conformitate cu prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 79/2008 privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 203/2009, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă bugetul devenituri si cheltuieli rectificat pe anul 2011 al Companiei Nationale “Romtehnica” - SA, aflată în coordonarea Ministerului Apărării Nationale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuti în bugetul de venituri si cheltuieli rectificat al Companiei Nationale “Romtehnica” - S.A. se aprobă de către Ministerul Apărării Nationale.
Art. 2. - (1) Nivelul cheltuielilor totale aferente veniturilor totale prevăzute în bugetul de venituri si cheltuieli rectificat al Companiei Nationale “Romtehnica” - S.A. reprezintă limită maximă, care nu poate fi depăsită decât prin rectificarea bugetului, potrivit prevederilor legale în vigoare.
(2) în cazul în care în executie se înregistrează nerealizări ale veniturilor totale, Compania Natională “Romtehnica” - S.A. poate efectua cheltuieli totale proportional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu încadrarea în indicatorii de eficientă aprobati.
Art. 3. - (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contraventie si se sanctionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei.
(2) Contraventia prevăzută la alin. (1) se constată de către organele de control financiar ale statului, împuternicite conform legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri.
(3) Contraventiei prevăzute la alin. (1) i se aplică dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Ministrul muncii, familiei si protectiei
sociale,
Sulfina Barbu
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 27 decembrie 2011.
Nr. 1.290.
ANEXĂ
AUTORITATEAADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
Operatorul economic: Compania Natională “Romtehnica” - S.A.
Sediul/Adresa: Bucuresti, bd. Timisoara nr. 5C, sectorul 6, 061301
Cod unic de înregistrare: R0472771
|
|
|
- mii lei - |
|||
|
INDICATORI |
Nr.rd. |
BVC RECTIFICAT 2011 |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||
I. |
|
|
VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) |
1 |
85.790 |
|
|
1 |
|
Venituri din exploatare, din care: |
2 |
8.905 |
|
|
|
a) |
din productia vândută |
3 |
7.900 |
|
|
|
b) |
din vânzarea mărfurilor |
4 |
5 |
|
|
|
c) |
din subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, din care: |
5 |
|
|
|
|
|
|
subventii, cf. prevederilor legale în vigoare |
6 |
|
|
|
|
|
transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare |
7 |
|
|
|
d) |
productia de imobilizări |
8 |
|
|
|
|
e) |
alte venituri din exploatare |
9 |
1.000 |
|
|
2 |
|
Venituri financiare, din care: |
10 |
76.885 |
|
|
|
a) |
din imobilizări financiare |
11 |
|
|
|
|
b) |
din alte investitii si împrumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
|
|
|
|
c) |
din dobânzi |
13 |
135 |
|
|
|
d) |
alte venituri financiare |
14 |
76.750 |
|
|
3 |
|
Venituri extraordinare |
15 |
|
|
II. |
|
|
CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) |
16 |
83.464 |
|
|
1 |
|
Cheltuieli de exploatare, din care: |
17 |
8.854 |
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
18 |
205 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli externe (cu energie si apă) |
19 |
200 |
|
|
|
c) |
cheltuieli privind mărfurile |
20 |
5 |
|
|
|
d) |
cheltuieli cu personalul, din care: |
21 |
6.032 |
|
|
|
|
d1 |
ch. cu salariile |
22 |
4.439 |
|
|
|
d2 |
cheltuieli cu asigurările si protectia socială sialte obligatii legale, din care: |
23 |
1.339 |
|
|
|
|
ch. privind contributia la asigurări sociale |
24 |
987 |
|
|
|
|
ch. privind contributia la asigurări pt.somaj |
25 |
22 |
|
|
|
|
ch. privind contributia la asigurări sociale de sănătate |
26 |
249 |
|
|
|
|
ch. privind contributiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii |
27 |
80 |
|
|
|
d3 |
alte cheltuieli cu personalul,din care: |
28 |
254 |
|
|
|
|
d4.1).ch. sociale prevăzute prin art.21 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare, din care: |
29 |
89 |
|
|
|
|
- tichete de cresă, cf Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
30 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
31 |
|
|
|
|
|
d3.2) tichete de masă |
32 |
165 |
|
|
|
|
d3.3) tichete de vacantă |
33 |
|
|
|
e) |
ch. cu plătile compensatorii cf. CCM aferente disponibilizărilor potrivit programelor de disponibilizări |
34 |
|
|
|
|
f) |
ch. cu drepturile salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătoresti |
35 |
|
|
|
|
g) |
ch. cu amortizarea imobilizărilor corporale si necorporale |
36 |
350 |
|
|
|
h) |
ch. cu prestatiile externe |
37 |
1.900 |
|
|
|
i) |
alte cheltuieli de exploatare, din care: |
38 |
162 |
|
|
|
|
i1) contract de mandat |
39 |
81 |
|
|
|
|
i2) ch. de protocol, din care: |
40 |
46 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou potrivit Legii nr.193/2006, cumodificările si completările ulterioare |
41 |
|
|
|
|
i3) ch. de reclamă si publicitate, din care: |
42 |
9 |
|
|
|
|
|
tichete cadou ptr. cheltuieli de reclamă si publicitate, potrivii Legii nr.193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
43 |
|
|
|
|
|
tichete cadou ptr. campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
44 |
|
|
|
|
i4) ch. cu sponsorizarea |
45 |
26 |
|
|
|
|
i5) ch. cu taxa pt.activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
|
|
|
|
|
i6) ch. cu redeventa pentru concesionarea bunurilor |
47 |
|
|
|
2 |
|
Cheltuieli financiare, din care: |
48 |
74.610 |
|
|
|
a) |
cheltuieli privind dobânzile |
49 |
110 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli financiare |
50 |
74.500 |
|
|
3 |
|
Cheltuieli extraordinare |
51 |
|
|
III. |
|
|
REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) |
52 |
2.326 |
|
IV. |
|
|
IMPOZIT PE PROFIT |
53 |
372 |
|
V. |
|
|
PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: *) |
54 |
1.954 |
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
55 |
116 |
|
|
2 |
|
Alte rezerve reprezentând facilităti fiscale prevăzute de lege |
56 |
|
|
|
3 |
|
Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenti |
57 |
|
|
|
4 |
|
Constituirea surselor proprii de finantare pentru proiectele cofinantate din împrumuturi externe, precum si pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, platii dobânzilor, comisioanelor si altor costuri aferente acestor împrumuturi |
58 |
|
|
|
5 |
|
Alte repartizări prevăzute de lege |
59 |
|
|
|
6 |
|
Profitul contabil rămas după deducerea sumelor de la rd.55, 56, 57, 58 si 59. |
60 |
1.837 |
|
|
7 |
|
Participarea salariatilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic în exercitiul financiar de referintă |
61 |
|
|
8 |
|
Minimum 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome, ori dividende în cazul societătilor/companiilor nationale si societătilor cu capital integral sau majoritar de stat |
62 |
919 |
|
9 |
|
Profitul nerepartizat pe destinatiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează la alte rezerve si constituie sursă proprie de finantare- fond de risc si promovare |
63 |
918 |
118 |
|||||
VI. |
|
|
SURSE DE FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
64 |
1.000 |
|
1 |
|
Surse proprii |
65 |
1.000 |
|
2 |
|
Alocatii de la buget |
66 |
|
|
3 |
|
Credite bancare |
67 |
|
|
|
a) |
- interne |
68 |
|
|
|
b) |
- externe |
69 |
|
|
4 |
|
Alte surse |
70 |
|
VII. |
|
|
CHELTUIELI PENTRU INVESTITII, din care: |
71 |
1.000 |
|
1 |
|
Cheltuieli aferente investitiilor, inclusiv cele aferente investitiilor în curs la finele anului |
72 |
1.000 |
|
2 |
|
Rambursări de rate aferente creditelor pentru investitii |
73 |
|
|
|
a) |
interne |
74 |
|
|
|
b) |
externe |
75 |
|
VIII. |
|
REZERVE, din care: |
76 |
118 |
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
77 |
118 |
|
2 |
|
Rezerve statutare |
78 |
|
|
3 |
|
Alte rezerve |
79 |
|
IX. |
|
DATE DE FUNDAMENTARE |
80 |
|
|
|
1 |
|
Venituri totale |
81 |
85.790 |
|
2 |
|
Cheltuieli aferente veniturilor totale |
82 |
83.464 |
|
3 |
|
Nr. prognozat de personal la finele anului |
83 |
89 |
|
4 |
|
Nr.mediu de salariati total |
84 |
85 |
|
5 |
|
Fond de salarii, din care: |
85 |
4.439 |
|
|
a) |
fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract individual de muncă |
86 |
4.430 |
|
|
b) |
alte cheltuieli cu personalul |
87 |
9 |
|
6 |
|
Câstigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) |
88 |
4.343 |
|
7 |
|
Productivitatea muncii pe total personal mediu în preturi curente (lei/persoană)(rd.81/84) |
89 |
|
|
|
|
Productivitatea muncii din activitatea de exploatare (lei/pe rsoană)(rd.2/84) |
|
104.765 |
|
8 |
|
Productivitatea muncii pe total personal mediu în preturi comparabile (lei/persoană)(rd.81/84 x ICP) |
90 |
|
|
|
|
Productivitatea muncii din activitatea de exploatare (lei/persoană)(rd.2/84X ICP) |
|
104.765 |
|
9 |
|
Productivitatea muncii în unităti fizice pe total personal mediu (unităti fizice/persoana) |
91 |
|
|
10 |
|
Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale (cheltuieli totale/venituri totale)x1000 =(rd.16/rd.1)x1000 |
92 |
973 |
|
11 |
|
Plăti restante |
93 |
|
|
|
a) |
preturi curente |
94 |
5.400 |
|
|
b) |
preturi comparabile |
95 |
5.400 |
|
12 |
|
Creante restante |
96 |
|
|
|
a) |
preturi curente |
97 |
6.650 |
|
|
b) |
preturi comparabile |
98 |
6.650 |
*) Repartizarea profitului se face cu respectarea prevederilor OUG nr.64/2001 privind repartizarea profitului la societătile nationale, companiile nationale si societătile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome, cu modificările si completările ulterioare, fără reflectarea provizionului constituit potrivit normelor contabile.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AFACERILOR EUROPENE
pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a prevederilor art. 111 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale
Având în vedere prevederile art. 111 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 967/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Europene, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul afacerilor europene emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Instructiunile de aplicare a prevederilor art. 111 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, si se aplică proiectelor depuse începând cu data de 1 ianuarie 2012.
Art. 3. - Autoritătile de management vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul afacerilor europene,
Leonard Orban
Bucuresti, 27 decembrie 2011.
Nr. 204.
ANEXA
INSTRUCTIUNI
de aplicare a prevederilor art. 111 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale
Art. 1. - La depunerea cererii de finantare, solicitantul finantării din instrumente structurale depune la autoritatea de management sau organismul intermediar, după caz, ca anexă, o declaratie pe propria răspundere privind nedeductibilitatea taxei pe valoarea adăugată aferente cheltuielilor eligibile incluse în bugetul proiectului propus spre finantare, conform anexei nr. 1.
Art. 2. - (1) La depunerea cererii de rambursare, în conformitate cu art. 111 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificările si completările ulterioare, beneficiarii de finantare din instrumente structurale au obligatia depunerii unei declaratii pe propria răspundere privind nedeductibilitatea taxei pe valoarea adăugată aferente cheltuielilor eligibile cuprinse în cererea de rambursare, conform anexei nr. 2, certificată de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
(2) Certificarea declaratiei de către organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscală constă în emiterea unui certificat privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse în cererea de rambursare, conform procedurii aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.
Art. 3. - Autoritatea de management asigură includerea anexelor nr. 1 si 2 în ghidurile solicitantului pentru cererile de proiecte active, după data de 1 ianuarie 2012.
Art. 4. - Autoritatea de management sau organismul intermediar, după caz, verifică dacă declaratia prevăzută la art. 2 alin. (1) este certificată conform art. 2 alin. (2), în contextul verificărilor prevăzute la art. 17 pct. 36 din Hotărârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul institutional de coordonare si de gestionare a instrumentelor structurale, cu modificările si completările ulterioare, în contextul verificărilor realizate.
Art. 5. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezentele instructiuni.
ANEXA Nr. 1
la instructiuni
DECLARATIE
privind eligibilitatea TVA aferente cheltuielilor ce vor fi efectuate în cadrul proiectului propus spre finantare din instrumente structurale
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Codul de identificare |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Denumirea |
|
|
|||||||||||||||||||||||
Domiciliul fiscal |
|
||||||||||||||||||||||||
Judetul |
|
Localitatea |
|
Strada |
|
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Ap. |
|
Codul postal |
|
Sectorul |
|
Telefon |
|
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Fax |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
B. Datele de identificare a proiectului
|
|
|
|
Titlul proiectului |
|
|
|
|
|
||
Numele programului operational |
|
|
|
|
|
||
Axa prioritară |
|
|
|
|
|
|
|
Domeniul major de interventie |
|
|
|
|
|
|
|
Data depunerii proiectului |
|
|
|
|
|
||
C....................................................................................................... (numele si statutul juridic ale beneficiarului), solicitant de finantare pentru proiectul mentionat mai sus, la.......................................................................................... (numele autoritătii de management/organismului intermediar), în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificările si completările ulterioare (Codul fiscal), declar că mă încadrez în următoarea categorie de persoane din punctul de vedere al regimului de TVA aplicabil:
a) [ ] persoană neînregistrată în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal;
b) [ ] persoană înregistrată în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal.
D....................................................................................................... (numele si statutul juridic ale beneficiarului), solicitant de finantare pentru proiectul mentionat mai sus, la........................................................................................ (numele autoritătii de management/organismului intermediar)., în conformitate cu prevederile Codului fiscal, declar că pentru achizitiile din cadrul proiectului cuprinse în tabelul de mai jos TVA este nedeductibilă.
Nr. crt. |
Achizitia |
Scopul achizitiei/Activitatea prevăzută în cadrul proiectului |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Atentie! Se va completa cu aceleasi informatii corespunzătoare din cererea de finantare.
Numele si prenumele*: |
|
Semnătura si stampila |
|
|
|
|
|
|
|
Functia: |
|
|
|
* Se va completa de către reprezentantul legal al solicitantului sau o persoană abilitată să reprezinte solicitantul.
la instructiuni
DECLARATIE
privind eligibilitatea TVA aferente cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului finantat din instrumente structurale
Ii. A. Datele de identificare a persoanei juridice
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Codul de identificare |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Denumirea |
|
|
|||||||||||||||||||||||
Domiciliul fiscal |
|
||||||||||||||||||||||||
Judetul |
|
Localitatea |
|
Strada |
|
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Ap. |
|
Codul postal |
|
Sectorul |
|
Telefon |
|
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Fax |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
B. Datele de identificare a proiectului
|
|
|
|
Titlul proiectului |
|
|
|
|
|
|
|
Numele programului operational |
|
|
|
|
|
|
|
Axa prioritară |
|
|
|
|
|
|
|
Domeniul major de interventie |
|
|
|
|
|
|
|
Data depunerii proiectului |
|
|
|
|
|
|
|
Cod SMIS proiect |
|
|
|
|
|
|
|
C........................................................................................................ (numele si statutul juridic ale beneficiarului), solicitant de finantare pentru proiectul mentionat mai sus, la............................................................................................ (numele autoritătii de management/organismului intermediar), în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare (Codul fiscal), declar că mă încadrez în următoarea categorie de persoane din punctul de vedere al regimului de TVA aplicabil:
a) [ ] persoană neînregistrată în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal;
b) [ ] persoană înregistrată în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal.
D....................................................................................................... (numele si statutul juridic ale beneficiarului), solicitant de finantare pentru proiectul mentionat mai sus, la......................................................................................... (numele autoritătii de management/organismului intermediar), în conformitate cu prevederile Codului fiscal, declar că pentru achizitiile din cadrul proiectului cuprinse în tabelul de mai jos TVA este nedeductibilă.
Nr. crt. |
Nr. si data facturii |
Denumirea furnizorului/prestatorului |
Codul de înregistrare în scopuri de TVA al furnizorului |
Valoarea facturii |
Din care valoare TVA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele si prenumele*: |
|
Semnătura si stampila |
|
|
|
|
|
|
|
Functia: |
|
|
|
* Se va completa de către reprezentantul legal al solicitantului sau o persoană abilitată să reprezinte solicitantul.
IIii. E. Certificată de organul fiscal, în baza Certificatului nr................din data de.........................
Numele si prenumele*: |
|
Semnătura si stampila |
|
|
|
|
|
|
|
Functia: |
|
|
|
** Se va completa de către reprezentantul legal al organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
i Se va completa de către solicitant.
ii Se va completa de către reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscală/directiei generale a finantelor publice.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |