MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
Anul XXIII - Nr. 615 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Miercuri, 31 august 2011
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 884 din 30 iunie 2011 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 6735, 6736,
art. 6739 si art. 67311- 67313 din Codul de
procedură civilă si ale art. 728 din Codul civil
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
844. - Hotărâre privind aprobarea sumelor necesare
Comisiei Nationale pentru Controlul Activitătilor Nucleare pentru
contractarea si implementarea proiectelor necontractate din fondurile
Programului PHARE 2006 Anvelopă nealocată si Programului PHARE 2006
Securitate nucleară
847. - Hotărâre privind trecerea din domeniul public al
statului în domeniul privat al acestuia a unei constructii aflate în
administrarea Administratiei Nationale a Penitenciarelor - Penitenciarul Aiud,
în vederea scoaterii din functiune si demolării acesteia
863. - Hotărâre pentru modificarea pct. IX din
anexa la Hotărârea Guvernului nr. 414/2011 privind aprobarea cifrelor de
scolarizare pentru învătământul preuniversitar si superior de stat în
anuf scolar/universitar 2011-2012
864. - Hotărâre pentru modificarea si completarea Normelor
de aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 69/2010 privind
reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finantare prin credite
bancare cu garantie guvernamentală, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 736/2010
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
M.80. - Ordin al ministrului apărării nationale
pentru modificarea si completarea Normelor pentru ocuparea de către
personalul Ministerului Apărării Nationale a posturilor permanente
din structurile de reprezentare natională în străinătate, precum
si a celor din structurile internationale la care România este parte, aprobate
prin Ordinul ministrului apărării nationale nr. M.88/2009
M.81. - Ordin al ministrului apărării nationale
pentru stabilirea conditiilor privind suportarea de către Ministerul
Apărării Nationale a sumelor necesare pentru asigurarea asistentei
juridice a cadrelor militare în activitate pentru fapte săvârsite de
către acestea în exercitarea, potrivit legii, a atributiilor de serviciu
566/M.75. - Ordin al ministrului transporturilor si
infrastructurii si al ministrului apărării nationale privind limitele
regiunii de control terminal Bucuresti
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 30 iunie 2011
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 6735,
6736, art. 6739 si art. 67311-67313
din Codul de procedură civilă si ale art. 728 din Codul civil
Augustin
Zegrean - presedinte
Aspazia
Cojocaru - judecător
Acsinte
Gaspar - judecător
Petre
Lăzăroiu - judecător
Ion
Predescu – judecător
Puskás
Valentin Zoltán - judecător
Ingrid
Alina Tudora - magistrat-asistent
Cu
participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Simona Ricu.
Pe rol
se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor
art. 6735, 6736, art. 6739 si art. 67311-67313
din Codul de procedură civilă si ale art. 728 din Codul civil,
exceptie ridicată de Adrian-Cristian Lazăr în Dosarul nr.
350/221/2009 al Judecătoriei Deva si care formează obiectul Dosarului
Curtii Constitutionale nr. 3.631D/2010.
La
apelul nominal lipsesc părtile, fată de care procedura de citare este
legal îndeplinită.
Cauza
fiind în stare de judecată, presedintele acordă cuvântul
reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a
exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată, sens în care
invocă jurisprudenta în materie a Curtii Constitutionale.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
încheierea din 15 martie 2010, pronuntată în Dosarul nr. 350/221/2009, Judecătoria
Deva a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate
a prevederilor art. 6735, 6736, art. 6739 si
art. 67311-67313 din Codul de procedură civilă
si ale art. 728 din Codul civil, exceptie ridicată de Adrian-Cristian
Lazăr într-o cauză civilă având ca obiect partaj judiciar.
În motivarea exceptiei de
neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că din cauza reglementării criticate
poate ajunge în situatia de a pierde dreptul de proprietate asupra
apartamentului în care locuieste împreună cu copiii săi,
“fără a primi în schimb nici măcar o sumă de bani, cu titlu
de sultă”. De asemenea, apreciază că prin acordarea posibilitătii
instantelor de a dispune atribuirea (chiar fără sultă) sau
vânzarea la licitatie publică se anihilează dispozitiile
constitutionale ale art. 44 alin. (1) si alin. (2) teza întâi si ale art. 49
alin. (1) si (5). Asa fiind, arată că o astfel de măsură,
dispusă în baza textelor de lege criticate, afectează grav interesul
superior al copiilor săi, care ar rămâne practic fără
locuintă, ceea ce ar afecta cresterea si educarea acestora.
Judecătoria
Deva apreciază că prevederile legale criticate nu
încalcă dispozitiile constitutionale invocate, deoarece instanta
competentă cu judecarea litigiului poate aprecia, de la caz la caz,
contributia fiecăreia dintre părti la dobândirea dreptului de
proprietate asupra bunurilor si modalitatea de iesire din indiviziune, aspect
ce nu reprezintă o încălcare a dreptului de proprietate si nici nu
este de natură a afecta securitatea circuitului civil. De asemenea,
consideră că textele criticate nu contravin nici principiului
constitutional al protectiei copiilor, întrucât instanta poate dispune o serie
de măsuri, fie la solicitarea părtilor, fie chiar din oficiu, pentru
a nu se încălca principiul interesului superior al copilului, beneficiind
în acest sens de dispozitiile Legii nr. 272/2004 privind protectia si
promovarea drepturilor copilului.
Potrivit
prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a
fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului,
Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra
exceptiei de neconstitutionalitate.
Avocatul
Poporului consideră că prevederile legale
criticate, stabilind procedura în urma căreia fiecare copărtas devine
proprietar exclusiv al unei anumite părti concret determinate din ceea ce
forma obiectul coproprietătii, sunt conforme cu normele constitutionale
privind garantarea si ocrotirea proprietătii private. Totodată,
apreciază că nu se aduce atingere nici principiului protectiei
speciale a copilului, deoarece instanta decide asupra măsurilor care se
impun pentru respectarea interesului superior al acestuia.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul
nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul
întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile
legale criticate, raportate la dispozitiile Constitutiei, precum si Legea nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă,
potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2),
ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 6735,
6736, art. 6739 si art. 67311-67313 din
Codul de procedură civilă si cele ale art. 728 din Codul civil,
prevederi care au următorul continut:
- Art.
6735 din Codul de procedură civilă: “Dacă
părtile nu se învoiesc, instanta va stabili bunurile supuse
împărtelii, calitatea de coproprietar, cota-parte ce se cuvine
fiecăruia si creantele născute din starea de proprietate comună
pe care coproprietarii le au unii fată de altii. Dacă se împarte o
mostenire, instanta va mai stabili datoriile transmise prin mostenire,
datoriile si creantele comostenitorilor fată de defunct, precum si
sarcinile mostenirii.
Instanta
va face împărteala în natură. În temeiul celor stabilite potrivit
alin. 1, ea procedează la formarea loturilor si la atribuirea lor. În
cazul în care loturile nu sunt egale în valoare, ele se întregesc printr-o
sumă de bani.”;
- Art.
6736 din Codul de procedură civilă: “Dacă pentru
formarea loturilor sunt necesare operatii de măsurătoare, evaluare si
altele asemenea, pentru care instanta nu are date suficiente, ea va da o
încheiere prin care va stabili elementele arătate la art. 6735
alin. 1, întocmind în mod corespunzător minuta prevăzută de art.
258. Prin aceeasi încheiere instanta va dispune efectuarea unei expertize
pentru formarea loturilor.
Raportul
de expertiză va arăta evaluarea si criteriile avute în vedere la
stabilirea acesteia, va indica dacă bunurile pot fi comod partajabile în
natură si în ce mod anume, propunând loturile ce urmează a fi
atribuite.”;
- Art.
6739 din Codul de procedură civilă: “La formarea si
atribuirea loturilor, instanta va tine seama, după caz, si de acordul
părtilor, mărimea cotei-părti ce se cuvine fiecăreia ori
masa bunurilor de împărtit, natura bunurilor, domiciliul si ocupatia
părtilor, faptul că unii dintre coproprietari, înainte de a se cere
împărteala, au făcut constructii, îmbunătătiri cu acordul
coproprietarilor sau altele asemenea.”;
- Art.
67311 din Codul de procedură civilă: “În cazul în care
niciunul dintre coproprietari nu cere atribuirea bunului ori, desi acesta a
fost atribuit provizoriu, nu s-au depus, în termenul stabilit, sumele cuvenite
celorlalti coproprietari, instanta, prin încheiere, va dispune vânzarea
bunului, stabilind, totodată, dacă vânzarea se va face de către
părti prin buna învoială, ori de către executorul
judecătoresc.
Dacă
s-a dispus ca vânzarea bunului să se facă de părti prin buna
învoială, instanta va stabili si termenul în care aceasta va fi
efectuată. Termenul nu poate fi mai mare de 6 luni. La împlinirea
termenului, părtile vor prezenta instantei dovada vânzării.
În
cazul în care vânzarea prin buna învoială nu se realizează în
termenul prevăzut de alin. 2, instanta, prin încheiere, va dispune ca
vânzarea să fie efectuată de executorul judecătoresc.
Încheierile
prevăzute în prezentul articol pot fi atacate separat cu apel. Dacă
nu au fost astfel atacate, aceste încheieri nu mai pot fi supuse apelului
odată cu hotărârea asupra fondului procesului.”;
- Art.
67312 din Codul de procedură civilă: “După
rămânerea irevocabilă a încheierii prin care s-a dispus vânzarea
bunului de către executorul judecătoresc, acesta va proceda la
efectuarea vânzării la licitatie publică.
Executorul
va fixa termenul de licitatie, care nu va putea depăsi 30 de zile pentru
bunurile mobile si 60 zile pentru bunurile imobile, socotite de la data
primirii încheierii, si va înstiinta coproprietarii despre data ori locul
vânzării.
Pentru
termenul de licitatie a bunurilor mobile, executorul va întocmi si va afisa
publicatia de vânzare, cu cel putin 5 zile înainte de acel termen.
În
cazul vânzării unui bun imobil, executorul va întocmi si afisa publicatia
de vânzare cu cel putin 30 de zile înainte de termenul de licitatie.
Coproprietarii
pot conveni ca vânzarea bunurilor să se facă la oricare pret oferit de
participantii la licitatie.
Dispozitiile
prezentului articol se completează în mod corespunzător cu
dispozitiile capitolelor II, III si IV din Cartea a V-a privind vânzarea la licitatie a bunurilor mobile si
imobile.”;
- Art.
67313 din Codul de procedură civilă: “La cererea uneia
dintre părti, instanta poate proceda la împărteala bunurilor pentru
care nu a dispus vânzarea potrivit art. 67311.”;
- Art.
728 din Codul civil: “Nimeni nu poate fi obligat a rămâne în
indiviziune. Un coerede poate oricând cere împărteala succesiunii, chiar
când ar exista conventii sau prohibitii contrarii.
Se poate face învoire pentru suspendarea diviziunii pe termen de cinci
ani. După trecerea acestui timp, învoirea se poate reînnoi.”
În
opinia autorului exceptiei, prevederile de lege criticate contravin
dispozitiilor constitutionale ale art. 44 alin. (1) si alin. (2) teza întâi
privind dreptul de proprietate privată si ale art. 49 alin. (1) si (5)
referitoare la protectia copiilor si a tinerilor.
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că prevederile
legale criticate au mai făcut obiect al controlului de
constitutionalitate, prilej cu care s-a constatat că acestea nu contravin
dispozitiilor Legii fundamentale.
Astfel,
asupra prevederilor art. 728 din Codul civil Curtea s-a pronuntat, de exemplu,
prin Decizia nr. 1.139 din 28 septembrie 2010, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 732 din 3 noiembrie 2010, sau prin Decizia nr.
641 din 28 aprilie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 516 din 28 iulie 2009, statuând că “este de principiu că
proprietatea, în majoritatea cazurilor, este pură si simplă. Sunt
situatii însă când proprietatea este afectată de modalităti si
prezintă forme speciale. O astfel de modalitate a proprietătii o
reprezintă proprietatea indiviză. Această situatie însă,
uneori, nu este avantajoasă pentru proprietari si nici favorabilă
pentru exploatarea economică a bunurilor, din cauza dificultătii de a
se exercita toate atributele dreptului de proprietate. De aceea, pentru
asigurarea unei bune circulatii a bunurilor si în interesul coproprietarilor,
legea prevede ca indiviziunea să poată lua sfârsit oricând si în mod
liber.
În
consecintă, art. 728 din Codul civil dispune că «Nimeninu poate fi
obligat a rămâne în indiviziune». Desi acest articol se referă,
în principiu, la partajul succesoral, el contine o regulă ce se
aplică la toate indiviziunile, oricare ar fi izvorul lor, astfel că
orice proprietar poate cere iesirea din indiviziune prin partaj, fără
ca ceilalti coproprietari să se poată opune, cu o singură
exceptie, anume cea prevăzută de alineatul 2, si anume posibilitatea
coproprietarilor de a conveni să rămână în indiviziune pe termen
de 5 ani, cu posibilitatea reînnoirii acestei conventii la expirarea
termenului”.
În
acest context, Curtea a constatat că art. 728 din Codul civil contine
suficiente mijloace de asigurare a respectării normelor constitutionale
privind garantarea si ocrotirea proprietătii private, reprezentând
totodată o aplicare a principiului potrivit căruia “Cetătenii
beneficiază de drepturile si de libertătile consacrate prin
Constitutie si prin alte legi si au obligatiile prevăzute de acestea”.
În ceea
ce priveste prevederile art. 6735 din Codul de procedură
civilă, prin Decizia nr. 1.282 din 8 octombrie 2009, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 767 din 10 noiembrie 2009,
Curtea a constatat că acestea reglementează reguli procedurale
privind împărteala judiciară, în acord cu dispozitiile
constitutionale privind ocrotirea si garantarea în mod egal a
proprietătii.
De
asemenea, referitor la art. 6736 din Codul de procedură
civilă, prin Decizia nr. 269 din 24 iunie 2003, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 545 din 29 iulie 2003,
Curtea
a retinut că textul de lege criticat prevede posibilitatea instantei
judecătoresti de a apela la cunostintele unor experti în cadrul procedurii
împărtelii judiciare si de a dispune prin încheiere efectuarea unei
expertize atunci când pentru formarea loturilor sunt necesare operatii de
măsurătoare sau evaluare. Sub acest aspect, părerile expertilor
se limitează la evaluarea bunurilor, indicarea posibilitătii lor de
partajare în natură si a modului în care acest lucru se poate realiza,
precum si la propunerea loturilor ce urmează să fie atribuite,
instanta fiind cea care, prin hotărâre, le stabileste si le atribuie. De
altfel, potrivit dispozitiilor art. 67314 alin. 1, cuprinse în
capitolul “Procedura împărtelii judiciare” din Codul de
procedură civilă, asupra cererii de partaj instanta se va pronunta
prin hotărâre, indiferent de modul cum a intervenit împărteala
bunurilor, prin bună învoială sau nu, sau dacă în cauză s-a
dispus efectuarea unei expertize. Luând cunostintă de propunerile
expertului desemnat, bazate pe măsurători si calcule care
implică cunostinte de specialitate, instanta si le poate însusi ca atare
ori poate solicita lămuriri suplimentare, fie orale, citând expertul în
fata instantei, fie în scris, dispunând să răspundă la
obiectiile părtilor sau să efectueze un supliment de expertiză,
ori poate dispune o nouă expertiză, la cererea părtilor sau din
oficiu. Prin urmare, instanta judecătorească are la dispozitie
posibilităti ample si variate de natură a-i permite să pronunte
o hotărâre legală si temeinică.
Prin
Decizia nr. 182 din 8 mai 2003, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 408 din 11 iunie 2003, Curtea a constatat că
prevederile art. 6739 din Codul de procedură civilă nu
contravin dispozitiilor constitutionale care se referă la protectia
proprietătii private.
Întreaga
procedură a împărtelii judiciare, reglementată de cap. VII1
al Codului de procedură civilă, are ca finalitate iesirea din starea
de indiviziune, procedură în urma căreia fiecare copărtas devine
proprietar exclusiv al unei anumite părti concret determinate din ceea ce
forma obiectul coproprietătii. Textul criticat nu afectează nici
cota-parte ideală din masa bunurilor ce formează proprietatea
comună a părtilor si nici, cu atât mai mult, dreptul autorului
exceptiei de a i se atribui, în urma împărtelii, un lot de bunuri
corespunzător drepturilor sale. Prevederile art. 6739 din Codul
de procedură civilă au ca scop, coroborate cu celelalte texte ale
capitolului respectiv, să înlesnească, într-un mod cât mai echitabil,
încetarea stării de indiviziune. Totodată, Curtea a retinut că
acest text procedural a fost adoptat în conformitate cu dispozitiile art. 126
alin. (2) din Constitutie, potrivit cărora “Competenta instantelor
judecătoresti si procedura de judecată sunt prevăzute numai prin
lege”.
În ceea
ce priveste art. 67311 din Codul de procedură civilă, prin
Decizia nr. 138 din 23 aprilie 2002, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 370 din 31 mai 2002, Curtea a apreciat că nu se
poate retine că acest text de lege ar leza dreptul de proprietate al
vreunuia dintre coproprietari, fiecare având drepturi egale asupra cotei ideale
ce îi revine din bunul detinut în indiviziune. Astfel, prin această
decizie Curtea a retinut că unul dintre principalele atribute ale dreptului
de proprietate este dreptul de dispozitie; în virtutea acestui drept fiecare
coproprietar poate hotărî în mod liber dacă doreste sau nu să
rămână în indiviziune, iar ceilalti coproprietari nu se pot opune
hotărârii celui care solicită încetarea stării de indiviziune.
Încetarea
acestei stări se poate realiza prin mai multe modalităti, în
principal: conform acordului de vointă al coindivizarilor sau pe baza unei
hotărâri judecătoresti prin împărtirea în natură a bunului,
când acesta permite divizarea; prin atribuirea bunului în natură unuia sau
unora dintre coproprietari ori prin vânzarea bunului si împărtirea
pretului obtinut, în cazul în care bunul este atribuit în natură unuia
dintre coproprietari. Dacă nu s-ar prevedea obligatia acestuia de a achita
celorlalti, într-un termen rezonabil, valoarea cotei ce le revine, în mod
evident si direct ar fi lezat dreptul lor de proprietate.
Ratiunile
care au stat la baza adoptării solutiei anterioare îsi păstrează
valabilitatea si în prezenta cauză, astfel încât aceasta se impune a fi
mentinută.
Pentru
aceleasi argumente expuse mai sus, Curtea constată că nici
prevederile art. 67312 si 67313 din Codul de
procedură civilă nu contravin normelor constitutionale referitoare la
ocrotirea si garantarea dreptului de proprietate privată. Cât priveste
invocarea dispozitiilor constitutionale referitoare la protectia copiilor si a
tinerilor, Curtea retine că acestea nu au incidentă în cauză.
Pentru
motivele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie,
precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea
nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge,
ca neîntemeiată, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 6735,
6736 si art. 6739, art. 67311-67313 din
Codul de procedură civilă si ale art. 728 din Codul civil, exceptie
ridicată de Adrian-Cristian Lazărîn Dosarul nr. 350/221/2009 al
Judecătoriei Deva.
Definitivă
si general obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 30 iunie 2011.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
AUGUSTIN ZEGREAN
Magistrat-asistent,
Ingrid Alina Tudora
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea sumelor necesare Comisiei Nationale pentru Controlul
Activitătilor Nucleare pentru contractarea si implementarea proiectelor
necontractate din fondurile Programului PHARE 2006 Anvelopă nealocată
si Programului PHARE 2006 Securitate nucleară
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 2 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
11/2009 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru
contractarea si implementarea proiectelor necontractate din fondurile
Programului PHARE, aprobată prin Legea nr. 31/2010,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă suma de 4.200 mii lei pentru contractarea si
implementarea proiectelor necontractate din fondurile Programului PHARE 2006
Anvelopă nealocată si Programului PHARE 2006 Securitate
nucleară, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, pentru care Comisia Natională pentru Controlul
Activitătilor Nucleare a avut calitatea de autoritate de implementare si
beneficiar.
(2)
Suma prevăzută la alin. (1) se suportă integral din bugetul
aprobat pe anul 2011 al Secretariatului General al Guvernului pentru Comisia
Natională pentru Controlul Activitătilor Nucleare la titlul “Alte
transferuri”, alineatul “Programe PHARE si alte programe cu finantare
nerambursabilă”.
Art. 2. - Suma prevăzută la art. 1 include taxa pe valoarea
adăugată si alte cheltuieli potrivit prevederilor art. 1 alin. (1)
din Ordonanta Guvernului nr. 11/2009 privind alocarea de la bugetul de stat a
fondurilor necesare pentru contractarea si implementarea proiectelor
necontractate din fondurile Programului PHARE, aprobată prin Legea nr.
31/2010.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Presedintele Comisiei Nationale
pentru Controlul Activitătilor Nucleare,
Vajda Borbăla
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti,
17 august 2011.
Nr. 844.
ANEXĂ
PROIECTELE NECONTRACTATE
din fondurile Programului PHARE 2006 Anvelopă nealocată si
Programului PHARE 2006 Securitate nucleară, pentru care Comisia
Natională pentru Controlul Activitătilor Nucleare a avut calitatea de
autoritate de implementare si beneficiar
a)
PHARE 2006/018-147.05.01 “îmbunătătirea capacitătii de
autorizare a Comisiei Nationale pentru Controlul Activitătii Nucleare
(CNCAN) în contextul tehnicilor noi utilizate în aplicatiile medicale” -
proiect de asistentă tehnică în valoare de 1.570 mii lei, destinat
achizitiilor de servicii pentru elaborare de norme, reglementări, ghiduri,
pentru instruirea personalului CNCAN si a utilizatorilor acceleratoarelor
liniare (fizicieni medicali din spitale);
b)
PHARE 2006/018-411.03.02 “întărirea capabilitătii tehnice a
autoritătii de reglementare în domeniul nuclear din România (CNCAN) în
dezvoltarea practicilor de radioprotectie” - proiect de asistentă
tehnică în valoare de 2.630 mii lei, destinat achizitiilor de servicii
pentru elaborarea de proceduri interne specifice privind evaluarea
securitătii radiologice în scopul sprijinirii CNCAN în activitatea de
radioprotectie, inclusiv în practicile de inspectie; achizitiilor de servicii
pentru instruirea personalului în vederea îmbunătătirii
capabilitătii personalului CNCAN care lucrează în domeniul
radioprotectiei.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al
acestuia a unei constructii aflate în administrarea Administratiei Nationale a
Penitenciarelor- Penitenciarul Aiud, în vederea scoaterii din functiune si
demolării acesteia
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 10 alin. (2) si art. 20 din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare, precum si al art. 2 din
Ordonanta Guvernului României nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de
scoatere din functiune, casare si valorificare a activelor corporale care
alcătuiesc domeniul public al statului si al unitătilor
administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul
privat al acestuia a unei constructii aflate în administrarea Administratiei
Nationale a Penitenciarelor-Penitenciarul Aiud, situată în Municipiul
Aiud, Str. Morii nr. 7-9, judetul Alba, având datele de identificare prevăzute
în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) -
Trecerea în domeniul privat al statului a constructiei prevăzute la alin.
(1) se face în vederea scoaterii din functiune si demolării acesteia.
(3) -
După scoaterea din functiune si demolarea constructiei prevăzute la
alin. (1), Penitenciarul Aiud îsi va actualiza în mod corespunzător datele
din evidenta cantitativ-valorică.
Art. 2. - Anexa nr. 11 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru
aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al
statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.020 si 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică în mod corespunzător.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul justitiei,
Alina Mihaela Bica,
secretar de stat
Bucuresti,
24 august 2011.
Nr. 847.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a constructiei aflate în administrarea Penitenciarului Aiud, care trece din
domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia, în vederea
scoaterii din functiune si demolării
Adresa imobilului |
Persoana juridică ce administrează imobilul |
Caracteristicile imobilului care trece în domeniul privat al statului |
Judetul Alba,
municipiul Aiud, Str. Morii nr. 7-9 |
Penitenciarul Aiud |
Nr. M.F. 155678 -
Sală asteptare PC 1 Suprafata
construită = 118,34 m2 Valoarea = 58.644 lei |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea pct. IX din anexa la
Hotărârea Guvernului nr. 414/2011 privind aprobarea cifrelor de
scolarizare pentru învătământul preuniversitar si superior de stat în
anul scolar/universitar 2011-2012
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - La punctul IX din anexa la Hotărârea
Guvernului nr. 414/2011 privind aprobarea cifrelor de scolarizare pentru
învătământul preuniversitar si superior de stat în anul
scolar/universitar 2011-2012, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 299 din 29 aprilie 2011, subpunctele 1 si 2 se modifică si vor
avea următorul cuprins:
“1.
Învătământ preuniversitar - număr total de locuri. |
1.800 |
din care: |
|
a) fără
plata taxelor de scolarizare, dar cu bursă |
1.200 |
b) fără
plata taxelor de scolarizare, dar fără bursă |
600 |
2.
Învătământ superior: |
|
2.1. Numărul
locurilor pentru studii universitare de licentă (anul I) - total, |
3.5706) |
din care: |
|
a) fără
plata taxelor de scolarizare, dar cu bursă |
1.740 |
b) fără
plata taxelor de scolarizare, dar fără bursă |
1.830 |
2.2. Numărul
locurilor pentru studii universitare de masterat - total, |
8606)7) |
din care: |
|
a) fără
plata taxelor de scolarizare, dar cu bursă |
480 |
b) fără
plata taxelor de scolarizare, dar fără bursă |
380 |
2.3. Numărul
locurilor pentru studii universitare de doctorat - total, |
1206) |
din care: |
|
a) fără
plata taxelor de scolarizare, dar cu bursă |
50 |
b) fără
plata taxelor de scolarizare, dar fără bursă |
70”. |
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul educatiei, cercetării,
tineretului si sportului,
Daniel Petru Funeriu
p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Lucian Aurescu,
secretar de stat
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Ministrul sănătătii,
Ritli Ladislau
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti,
24 august 2011.
Nr. 863.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a
clădirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie
guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Normele de aplicare a Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de
locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentală,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 537 din 2 august 2010, cu
completările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. La
articolul 5 alineatul (1), după litera a) se introduce o nouă
literă, litera a1), cu următorul cuprins:
,,a1)
repararea si/sau închiderea, după caz, a balcoanelor/logiilor blocurilor
de locuinte, în conditiile respectării reglementărilor tehnice în
vigoare privind asigurarea ventilării naturale a încăperilor;”.
2. La
articolul 7, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
7. - (1) Beneficiarul - asociatia de proprietari - este eligibil dacă nu
înregistrează mai mult de două rate scadente si neachitate la plata
facturilor la utilităti în ultimele 3 luni calendaristice anterioare
evaluării conditiilor de acordare a creditului de către finantator.”
3.
Articolul 11 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
11. - Finantarea executiei lucrărilor de reabilitare termică se
realizează, în conformitate cu prevederile art. 9 din ordonanta de
urgentă, astfel:
a) din
sursele beneficiarilor si/sau din alte surse, constituind contributia proprie a
beneficiarilor si reprezentând minimum 10% din valoarea totală a
cheltuielilor prevăzută în devizul general;
b) din
credite bancare, în lei, cu garantie guvernamentală si cu dobândă
subventionată, contractate de beneficiari si garantate în procent de 100%
de FNGCIMM, în numele si în contul statului, reprezentând maximum 90% din
valoarea totală a cheltuielilor prevăzută în devizul general.”
4. La articolul 12 alineatul (1), partea dispozitivă se
modifică si va avea următorul cuprins:
“(1)
Prin exceptie de la prevederile art. 10 si 11, pentru beneficiarul - asociatie
de proprietari - autoritatea administratiei publice locale, pe raza căreia
este amplasat blocul
de
locuinte, în conformitate cu prevederile art. 10 din ordonanta de urgentă
si la solicitarea asociatiei de proprietari, poate hotărî finantarea în
cuantum de maximum 30% din valoarea totală a cheltuielilor
prevăzută în devizul general, pentru următoarele actiuni:”.
5. La articolul 28 alineatul (2), literele g) si h) se modifică si
vor avea următorul cuprins:
,,g)
conventiile de fidejusiune încheiate de către membrii asociatiei de
proprietari care au luat decizia în cadrul adunării generale, în cazul în
care beneficiarul este o asociatie de proprietari;
h)
dovada constituirii contributiei proprii de minimum 10% din valoarea
totală a cheltuielilor prevăzută în devizul general;”.
6. La articolul 28, după alineatul (2) se introduce un nou
alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
“(3)
Prin exceptie de la prevederile alin. (2) lit. g), nu încheie conventie de
fidejusiune membrul/membrii asociatiilor de proprietari care finantează
din venituri proprii cota-parte ce îi/le revine din valoarea totală a
cheltuielilor prevăzută în devizul general.”
7. La
articolul 41, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11),
cu următorul cuprins:
“(11)
în vederea încheierii conventiilor de fidejusiune, Ministerul Finantelor
Publice mandatează directiile generale ale finantelor publice judetene/a
municipiului Bucuresti să semneze aceste conventii în numele Ministerului
Finantelor Publice.”
8. La anexa nr. 1 la norme, punctul 16 se modifică si va avea
următorul cuprins:
“16. conventie
de fidejusiune - conventie încheiată în cadrul institutiilor bancare,
prin care proprietarul/coproprietarul unei locuinte dintr-o clădire tip
bloc de locuinte/locuintă unifamilială se obligă fată de
Ministerul Finantelor Publice să plătească el însusi obligatia
pe care asociatia de proprietari/coproprietarul nu o îndeplineste la
scadentă, proportional cu cota-parte indiviză pe care o detine din
proprietatea comună, respectiv pentru valoarea partială/totală
de executare a garantiei în cazul coproprietarilor clădirilor tip locuinte
unifamiliale;”.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
p. Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
Constantin Claudiu Stafie,
secretar de stat
Bucuresti,
24 august 2011.
Nr. 864.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
APĂRĂRII NATIONALE
pentru modificarea si completarea Normelor pentru ocuparea de către
personalul Ministerului Apărării Nationale a posturilor permanente
din structurile de reprezentare natională în străinătate,
precum si a celor din structurile internationale la care România este
parte, aprobate prin Ordinul ministrului apărării nationale nr.
M.88/2009
Pentru
aplicarea prevederilor art. 74 alin. 4 din Legea nr. 80/1995 privind statutul
cadrelor militare, cu modificările si completările ulterioare, ale
art. 5 alin. (1) si art. 8 din Ghidul carierei militare, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 106/2011, precum si ale art. 30 din Legea nr.
53/2003 - Codul muncii, republicată,
în
temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea
si functionarea Ministerului Apărării Nationale, cu modificările
ulterioare,
ministrul
apărării nationale emite prezentul ordin.
Art. I. - Normele pentru ocuparea de către personalul Ministerului
Apărării Nationale a posturilor permanente din structurile de
reprezentare natională în străinătate, precum si a celor din
structurile internationale la care România este parte, aprobate prin Ordinul
ministrului apărării nationale nr. M.88/2009, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 591 din 26 august 2009, cu modificările
si completările ulterioare, se modifică si se completează
după cum urmează:
1. La articolul 3 alineatul (1), după litera c) se introduce o
nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
,,d)
evaluarea psihologică si examinarea medicală.”
2. La articolul 4, alineatul (3) se modifică si va avea
următorul cuprins:
“(3)
Concursul/Examenul se organizează, de regulă, potrivit termenelor
prevăzute la art. 5 alin. (1) si art. 10 alin. (2) sau cu cel putin 30 de
zile înainte de data estimată a încadrării posturilor, în situatii
deosebite precum întoarcerea din misiune înainte de încheierea acesteia din
cauza unor motive obiective, lansarea cu întârziere a ofertei de către
structurile/organizatiile internationale sau imposibilitatea participării
la misiune, din motive obiective, a celor care au câstigat concursul/examenul.”
3. La articolul 5, alineatele (1) si (3) se modifică si vor avea
următorul cuprins:
“Art.
5. - (1) Posturile scoase la concurs/examen se aduc la cunostinta personalului
de către structurile care tin evidenta acestora, potrivit art. 2, în
ultima lună a trimestrului al ll-lea al anului precedent celui în care
urmează să fie încadrate posturile, astfel:
a) prin
publicare în Buletinul Informativ al Armatei;
b) prin
publicare pe site-ul INTRANET al Ministerului Apărării Nationale,
însotite de fisele posturilor;
c) prin
transmitere, pe cale ierarhică, de către Directia management resurse
umane structurilor centrale ale Ministerului Apărării Nationale si
celor subordonate nemijlocit ministrului apărării nationale si de
către Directia personal si mobilizare structurilor din compunerea si
subordinea Statului Major General.
(3)
Responsabilitatea informării întregului personal asupra ofertei de posturi
si a fiselor acestora revine comandantilor/sefilor de la toate esaloanele si
structurilor de resurse umane.”
4. La articolul 5, după alineatul (3) se introduc două noi
alineate, alineatele (4) si (5), cu următorul cuprins:
“(4)
Data de la care curg termenele de înaintare a rapoartelor si de finalizare a
activitătilor specifice etapei de selectie si evaluare initială este
data de întâi a lunii următoare celei în care posturile au fost aduse la
cunostinta personalului, potrivit prevederilor alin. (1).
(5)
Publicarea posturilor se realizează potrivit prevederilor alin. (1) de
către structurile care tin evidenta acestora, în strictă conformitate
cu prevederile statelor de organizare si ale fiselor posturilor.”
5. La articolul 6 alineatul (2), litera d) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,d)
secretar: seful Serviciului coordonare activităti si resurse din cadrul
Departamentului pentru politica de apărare si planificare sau înlocuitorul
legal al acestuia.”
6. Articolul 8 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
8. - (1) Repartizarea posturilor pe comisii de selectie se realizează prin
grija secretariatelor tehnice ale acestora, într-o sedintă de analiză
si planificare, se avizează de către presedintele Comisiei de
selectie nr. 2/PS si se aprobă de către presedintele Comisiei de
selectie nr. 1/PS.
(2)
Repartizarea posturilor, prevăzută la alin. (1), se comunică si
Directiei management resurse umane de către secretariatul tehnic al
Comisiei de selectie nr. 1/PS.”
7. Articolul 10 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
10. - (1) Etapa de selectie si evaluare initială a candidatilor
cuprinde:
a)
înscrierea candidatilor pe bază de raport personal, în care acestia
nominalizează posturile pentru care solicită să participe la
concurs, mentionând ordinea/prioritatea optiunilor;
b)
centralizarea datelor si documentelor necesare analizei candidatilor, respectiv
raportul personal, fisa cu principalele date de evaluare ale candidatilor
pentru selectia organizată în vederea ocupării posturilor permanente
în străinătate, întocmită de către structura de resurse
umane potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, memoriul
original/dosarul profesional al candidatului si înaintarea acestora, pe cale
ierarhică, structurilor abilitate pentru desfăsurarea etapelor
concursului/examenului, potrivit prezentelor norme;
c)
analiza îndeplinirii de către candidatii propusi a cerintelor de personal
prevăzute în fisele posturilor, respectiv gradul, categoria de forte ale
armatei, arma/specialitatea militară, studiile mentionate ca obligatorii
sau echivalate potrivit reglementărilor în vigoare, permisul de conducere;
d) sustinerea testelor pentru determinarea profilului lingvistic
standardizat de către candidatii care îndeplinesc cerintele de personal
din fisele posturilor;
e)
sustinerea testului de specialitate de către candidatii care
participă la concurs/examen pentru ocuparea posturilor din domeniul
financiar.
(2)
Pentru etapa de selectie si evaluare initială se stabilesc
următoarele termene:
a)
înscrierea candidatilor - 30 de zile de la data prevăzută la art. 5
alin. (4) sau termenul stabilit de către structurile care scot posturile
la concurs, pentru situatiile deosebite prevăzute la art. 4 alin. (3);
b)
înaintarea, la Directia management resurse umane, a documentelor prevăzute
la alin. (1) lit. b) - 40 de zile de la data expirării termenului de
înscriere;
c)
sustinerea testelor lingvistice si de specialitate si comunicarea rezultatelor
obtinute - până la data de 15 decembrie a anului precedent celui în care
urmează să fie încadrate posturile;
d)
analiza documentelor candidatilor si comunicarea rezultatelor evaluării
initiale la secretariatele tehnice ale comisiilor de selectie - până la
data de 20 ianuarie a anului în care se încadrează posturile.”
8. Articolul 13 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
13. - (1) Interviul se organizează pe posturi, de regulă în lunile
februarie si/sau martie ale anului în care se încadrează posturile.
(2)
Interviul se desfăsoară individual, în ordine alfabetică, cu
fiecare dintre candidati, de regulă în limba engleză.”
9. La articolul 14, alineatul (3) se modifică si va avea
următorul cuprins:
“(3)
Tematica si bibliografia specifică domeniului de referintă al
postului pentru care se organizează interviul se stabilesc de către
structurile de specialitate din cadrul Ministerului Apărării
Nationale si se comunică secretariatelor comisiilor de selectie, în termen
de 45 de zile de la data prevăzută la art. 5 alin. (4) sau la
termenele solicitate de secretariatele tehnice ale comisiilor de selectie.”
10. La articolul 14, după alineatul (3) se introduce un nou
alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
“(4)
Structurile prevăzute la art. 18 alin. (2) si (3) informează
candidatii despre tematica si bibliografia specifice domeniului de
referintă al postului, în termen de 10 zile de la data prevăzută
la art. 10 alin. (2) lit. b).”
11. La articolul 18 alineatul (2), litera a) se modifică si va
avea următorul cuprins:
,,a)
informează structurile pentru care are competente de selectie despre data
si locul desfăsurării interviului, tematica, bibliografia si tinuta
pentru interviu;”.
12. La articolul 18 alineatul (3), litera a) se modifică si va
avea următorul cuprins:
,,a)
informează candidatii din Statul Major General si structurile subordonate
acestuia, declarati admisi în urma desfăsurării procesului de
selectie, prin structurile din care provin, despre data si locul
desfăsurării interviului, tematica, bibliografia si tinuta pentru
interviu;”.
13. La articolul 26 alineatul (1), după litera b) se introduce o
nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
,,c)
secretar: reprezentantul structurii care asigură secretariatul comisiei de
selectie la care a fost depusă contestatia.”
14. La articolul 27, alineatul (2) se modifică si va avea
următorul cuprins:
“(2)
Personalul care se înapoiază de la post poate candida din nou pentru
ocuparea unui post permanent în străinătate, precum si în structurile
prevăzute la art. 1 alin. (11), numai dacă încadrarea
acestuia are loc după o perioadă de timp cel putin egală cu
durata mandatului anterior, cu exceptia persoanelor care candidează pentru
încadrarea posturilor NON-QUOTA, a căror candidatură se aprobă
de către ministrul apărării nationale.”
15.
Articolul 30 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
30. - (1) în vederea
lărgirii bazei de selectie si asigurării personalului pentru
încadrarea posturilor sunt admisi la interviu:
a)
pentru posturile de reprezentare natională, candidatii cu nivel de
competentă lingvistică la cele 4 deprinderi inferior cu o
treaptă fată de nivelul specificat în fisa postului ce urmează a
fi încadrat, dar nu mai mic de nivelul 2;
b)
pentru posturile permanente din structurile internationale la care România este
parte, prevăzute cu nivelul 4 de competentă lingvistică,
candidatii cu nivel de competentă lingvistică la cele 4 deprinderi
inferior cu o treaptă;
c)
pentru posturile permanente din structurile internationale la care România este
parte, prevăzute cu nivelul 3 de competentă lingvistică,
candidatii cu nivel de competentă lingvistică inferior cu o
treaptă, respectiv nivelul 2, la oricare două deprinderi;
d)
pentru posturile permanente din structurile internationale la care România este
parte, prevăzute cu nivelul 4 de competentă lingvistică la 1-3
deprinderi si cu nivelul 3 la cealaltă/celelalte deprindere/deprinderi,
candidatii cu nivel 3 de competentă lingvistică la toate cele 4
deprinderi.
(2)
Pentru încadrarea posturilor permanente din comandamentele structurilor de
operatii speciale sunt admisi la interviu numai candidatii care îndeplinesc în
totalitate cerintele lingvistice specificate în fisele posturilor respective.
(3) în situatia în care se
constată, la nivelul structurilor NATO, că personalul nominalizat
pentru încadrarea unor posturi din aceste structuri nu detine cunostintele
lingvistice corespunzătoare pentru îndeplinirea atributiilor si se impune
o pregătire lingvistică suplimentară, personalul în cauză
va suporta cheltuielile aferente pregătirii.”
16. Anexele nr. 2 si 3 se modifică si se înlocuiesc cu anexele nr.
1 si 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin:
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Bucuresti,
22 august 2011.
Nr. M.80.
ANEXA
Nr. 1
(Anexa nr. 2 la norme)
ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NATIONALE Unitatea Militară.............. Nr............din............... |
SECRET DE SERVICIU - după completare - Exemplarul nr. ... Dosar nr........... |
FISA
cu principalele date de evaluare ale candidatilor pentru selectia
organizată în vederea ocupării posturilor permanente în
străinătate
- model –
Candidat |
(gradul, arma/specialitatea militară, numele, prenumele tatălui
si prenumele) |
|||||||||||||||
Functia în care este
încadrat |
|
|||||||||||||||
Data numirii în
functie |
|
|||||||||||||||
Postul pentru care
candidează |
|
|||||||||||||||
Vechimea în grad |
(data ultimei înaintări în grad) |
|||||||||||||||
Vârsta standard de
pensionare |
(vârsta standard în ani si luni) |
(anul si luna împlinirii) |
||||||||||||||
Data si locul nasterii |
(data nasterii, localitatea, judetul) |
|||||||||||||||
Cod numeric personal |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Stare civilă |
|
|||||||||||||||
Limbi străine |
engleză |
(nivelul PLS, data obtinerii) |
||||||||||||||
|
|
(nivelul PLS, data obtinerii) |
||||||||||||||
|
|
(nivelul PLS, data obtinerii) |
||||||||||||||
Studii |
|
|||||||||||||||
Permis de conducere |
(categoriile detinute si anul obtinerii acestora) |
|||||||||||||||
Calificativele în
aprecierile de serviciu pe ultimii 3 ani |
|
|
|
|||||||||||||
EXPERIENTA PROFESIONALA |
||||||||||||||||
Dimensiuni evaluate |
Detalii |
|||||||||||||||
EXPERIENTĂ
PROFESIONALĂ NATIONALA |
(functii
corespunzătoare domeniului de referintă al postului, structuri,
perioade) |
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
EXPERIENTĂ
PROFESIONALĂ INTERNATIONALA |
(misiuni în afara
teritoriului national, structuri, perioade) |
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Seful structurii de resurse umane, ......................................................... (data, semnătura) |
Candidat ......................................................... (data, semnătura) |
NOTĂ:
Se
înscriu functiile corespunzătoare domeniului de referintă al postului
scos la concurs, respectiv misiunile îndeplinite în afara teritoriului
national, în ultimii 10 ani de activitate, până la data întocmirii fisei
cu principalele date de evaluare.
ANEXA
Nr. 2
(Anexa nr. 3 la norme)
EVALUAREA INITIALĂ
pe baza experientei profesionale corespunzătoare domeniului postului
Criteriul de evaluare |
Durata |
Punctajul acordat |
1. Experienta
profesională corespunzătoare domeniului de referintă al
postului |
Sub 1 an |
2 puncte |
|
Intre 1 si 3 ani |
+ 1,5 puncte pentru
fiecare an |
|
Peste 3 ani |
+ 6 puncte |
2. Experientă în
misiuni în teatrele de operatii |
Mai mică sau
egală cu 6 luni |
0,5 puncte |
|
Intre 6 luni si 1 an |
1 punct |
|
Peste 1 an |
2 puncte |
NOTE:
1. La
primul criteriu, fractiunile peste 6 luni se rotunjesc la 1 an, iar cele sub 6
luni nu se iau în considerare.
2. La
al doilea criteriu se punctează exclusiv experienta dobândită prin
participarea în ultimii 10 ani de activitate, la misiunile si operatiile în
afara teritoriului statului român prevăzute de legislatia în vigoare în
perioada desfăsurării acestora, cu exceptia exercitiilor comune si a
misiunilor ceremoniale.
3. Nota
finală se stabileste prin însumarea punctelor obtinute la cele două
criterii.
MINISTERUL
APĂRĂRII NATIONALE
pentru stabilirea conditiilor privind suportarea de către Ministerul
Apărării Nationale a sumelor necesare pentru asigurarea asistentei
juridice a cadrelor militare în activitate pentru fapte săvârsite de
către acestea în exercitarea, potrivit legii, a atributiilor de serviciu
Pentru
aplicarea dispozitiilor art. 9 lit. e) din Legea nr. 80/1995 privind statutul
cadrelor militare, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind
organizarea si functionarea Ministerului Apărării Nationale, cu
modificările ulterioare,
ministrul
apărării nationale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Prezentul ordin stabileste conditiile în care Ministerul
Apărării Nationale suportă sumele necesare asigurării
asistentei juridice a cadrelor militare în activitate pentru fapte
săvârsite de către acestea în exercitarea, potrivit legii, a
atributiilor de serviciu.
Art. 2. - Prevederile prezentului ordin sunt aplicabile persoanelor încadrate în
Ministerul Apărării Nationale care îndeplinesc cumulativ
următoarele criterii:
a) sunt
cadre militare în activitate;
b) au
făcut/fac obiectul unei proceduri judiciare cu privire la fapte
săvârsite de acestea în exercitarea, potrivit legii, a atributiilor de
serviciu, denumită în continuare procedură judiciară;
c)
împotriva lor, în cadrul procedurii judiciare, au fost/sunt efectuate acte
premergătoare sau au avut/au calitatea de învinuit, inculpat, pârât ori
chemat în garantie, respectiv calitătile corespunzătoare acestora din
căile de atac, potrivit Codului de procedură penală si/sau a
Codului de procedură civilă;
d) au
beneficiat/beneficiază, în legătură cu procedura judiciară,
de asistentă juridică asigurată, potrivit legii, de un avocat;
e) au
achitat, potrivit legii, un onorariu pentru asistenta juridică
prevăzută la lit. d);
f) se
obligă să restituie, în conditiile prevederilor art. 12, sumele
suportate de Ministerul Apărării Nationale pentru asigurarea
asistentei juridice în cadrul procedurii judiciare, în cazul în care
solicitarea suportării sumelor respective se face până la finalizarea
procedurii judiciare;
g) nu
se află în una din situatiile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit.
a)-e), respectiv la art. 12 alin. (1) lit. f), mai putin atunci când sunt
întrunite conditiile pentru aplicarea art. 12 alin. (3), în cazul în care
suportarea sumelor de către Ministerul Apărării Nationale pentru
asigurarea asistentei juridice în cadrul procedurii judiciare se solicită
după finalizarea acesteia.
Art. 3. - În sensul prezentului ordin, termenii si expresiile de mai jos au
următoarele semnificatii:
a) avocat
- persoana care îsi exercită profesia, în conditiile Legii nr. 51/1995
pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu
modificările ulterioare, si ale Statutului profesiei de avocat;
b) cadre
militare în activitate îndreptătite - persoanele încadrate în
Ministerul Apărării Nationale care îndeplinesc cumulativ criteriile
prevăzute la art. 2 lit. a)- f) sau art. 2 lit. a)- e) si g), după
caz;
c) Comisia
- comisia constituită pentru analizarea rapoartelor scrise întemeiate
pe dispozitiile art. 9 lit. e) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor
militare, cu modificările si completările ulterioare, a cărei
componentă este prevăzută la art. 6 sau 7, după caz;
d) fapte
săvârsite în exercitarea, potrivit legii, a atributiilor de serviciu -
actiunea sau inactiunea săvârsită de cadrul militar în exercitarea
atributiilor prevăzute de fisa postului si/sau de actele normative
aplicabile în domeniul său de activitate;
e) membrii
familiei cadrului militar în activitate - sotul, copiii si/sau
părintii acestuia, care au capacitate deplină de exercitiu;
f) onorariu
- suma plătită de cadrul militar în activitate, în conditiile
Legii nr. 51/1995, republicată, cu modificările ulterioare, si ale
Statutului profesiei de avocat, pentru asigurarea de către avocat a
asistentei juridice privind procedura judiciară;
g) sumele
suportate de Ministerul Apărării Nationale pentru asigurarea
asistentei juridice în cadrul procedurii judiciare - totalitatea sumelor
plătite de persoanele prevăzute la art. 2 cu titlu de onorariu pentru
serviciile avocatiale prestate în cadrul unei proceduri judiciare, până la
finalizarea acesteia potrivit Codului de procedură penală si/sau a
Codului de procedură civilă, fără a depăsi cuantumul
stabilit la art. 11 alin. (2);
h) unitate
militară - unitatea militară în care este încadrat cadrul militar
în activitate îndreptătit.
Art. 4. - (1) Cadrele militare în activitate îndreptătite solicită, prin
raport scris comandantului/sefului unitătii militare suportarea de
către Ministerul Apărării Nationale a sumelor necesare
asigurării asistentei juridice în cadrul procedurii judiciare.
(2)
Cadrele militare în activitate îndreptătite numite în functia de
comandant/sef al unitătii militare solicită suportarea de către
Ministerul Apărării Nationale a sumelor necesare asigurării
asistentei juridice în cadrul procedurii judiciare, prin raport scris adresat
comandantului/sefului esalonului ierarhic imediat superior sau ministrului
apărării nationale, în cazul persoanelor prevăzute la art. 7 alin.
(1).
(3) în situatia în care cadrul
militar în activitate îndreptătit este arestat preventiv, raportul scris
poate fi întocmit în numele si pe seama acestuia de unul dintre membrii
familiei cadrului militar în activitate sau de reprezentantul său.
(4)
Solicitarea prevăzută la alin. (1)-(3) poate fi formulată
oricând în cursul procedurii judiciare sau în termen de un an si 6 luni de la
finalizarea acesteia, dar nu mai târziu de data trecerii în rezervă sau în
retragere, după caz.
Art. 5. - (1) Raportul scris prin care se solicită suportarea de către
Ministerul Apărării Nationale a sumelor necesare asigurării
asistentei juridice în cadrul procedurii judiciare se înregistrează la
compartimentul documente clasificate al unitătii militare, în cazul
prevăzut la art. 4 alin. (1), al esalonului ierarhic imediat superior, în
cazul prevăzut la art. 4 alin. (2) sau al Secretariatului general, în
cazul persoanelor prevăzute la art. 7 alin. (1).
(2)
Raportul scris prevăzut la alin. (1) contine:
a) o
scurtă descriere a faptelor pentru care s-a demarat/finalizat procedura
judiciară;
b)
acordul expres al cadrului militar în activitate îndreptătit sau al
persoanei care a întocmit raportul, potrivit prevederilor art. 4 alin. (3), cu
privire la obligatia cadrului militar în activitate îndreptătit de a semna
angajamentul prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin, precum si de a autentifica respectivul angajament la un notar
public, în cazul în care solicitarea suportării sumelor de către
Ministerul Apărării Nationale pentru asigurarea asistentei juridice
în cadrul procedurii judiciare se face până la finalizarea acesteia.
(3)
Raportul scris prevăzut la alin. (1) este însotit de:
a)
copia legitimatiei militare a cadrului militar în activitate îndreptătit
sau un înscris emis de structura de resurse umane care să ateste calitatea
de cadru militar în activitate si, după caz, copia actului de identitate
al persoanei care a întocmit raportul, potrivit prevederilor art. 4 alin. (3);
b)
documentul care atestă arestarea preventivă a cadrului militar în
activitate îndreptătit, când este cazul;
c)
documentul care face dovada că titularul raportului are/a avut una dintre
calitătile prevăzute la art. 2 lit. c);
d)
orice acte doveditoare pe care cadrul militar în activitate îndreptătit le
detine cu privire la faptele pentru care s-a demarat/finalizat procedura
judiciară;
e)
documente justificative emise de avocat, în care se mentionează detaliat
serviciile avocatiale care se prestează în cadrul procedurii judiciare, precum
si sumele plătite cu titlu de onorariu de cadrul militar în activitate
îndreptătit;
f)
documentele justificative prevăzute la art. 12 alin. (3), atunci când este
cazul, în situatia în care solicitarea suportării sumelor de către
Ministerul Apărării Nationale pentru asigurarea asistentei juridice
în cadrul procedurii judiciare se face după finalizarea acesteia.
Art. 6. - (1) Comandantul/seful unitătii militare numeste, prin ordin de zi
pe unitate, o comisie de analiză a rapoartelor scrise întemeiate pe dispozitiile
art. 9 lit. e) din Legea nr. 80/1995, cu modificările si completările
ulterioare, precum si o persoană care asigură secretariatul Comisiei.
(2)
Comisia este formată din 3 persoane, astfel:
a)
presedinte - un loctiitor al comandantului/sefului unitătii militare;
b)
membru - o persoană din cadrul structurii financiar-contabile a
unitătii militare;
c)
membru - o persoană din cadrul structurii de resurse umane a unitătii
militare.
(3) în situatia în care unitatea
militară nu are în organigrama proprie structură
financiar-contabilă si/sau de resurse umane, persoanele prevăzute la
alin. (2) lit. b) si/sau c) se numesc din cadrul unitătilor militare în
finantarea si/sau în asigurarea cărora se află aceasta, în urma desemnării
acestora de comandantul/seful unitătilor militare respective.
(4)
Comisia se întruneste ori de câte ori este necesar pentru solutionarea în
termen a solicitărilor primite.
(5) în situatia în care, din motive
obiective, persoanele care fac parte din Comisie nu sunt în măsură
să participe la întrunirea acesteia, comandantul/seful unitătii
militare numeste pentru cazul respectiv, prin ordin de zi pe unitate, cu
respectarea prevederilor alin. (2) si (3), altă/alte
persoană/persoane care să facă parte din comisie.
Art. 7. - (1) Rapoartele scrise întemeiate pe dispozitiile art. 9 lit. e) din
Legea nr. 80/1995, cu modificările si completările ulterioare, depuse
de sefii structurilor subordonate nemijlocit ministrului apărării
nationale se analizează de o comisie formată din 3 persoane, astfel:
a)
presedinte - secretarul de stat pentru relatia cu Parlamentul, informare
publică si cresterea calitătii vietii personalului;
b)
membru - seful Directiei financiar-contabile;
c)
membru - seful Directiei management resurse umane.
(2)
Secretariatul comisiei prevăzute la alin. (1) se asigură de
Secretariatul general.
(3)
Comisia prevăzută la alin. (1) se întruneste ori de câte ori este
necesar pentru solutionarea în termen a solicitărilor primite.
(4) în situatia în care, din motive
obiective, persoanele care fac parte din comisie nu sunt în măsură
să participe la întrunirea acesteia, analiza rapoartelor scrise depuse se
face de o comisie formată din loctiitorii acestora sau din persoanele
împuternicite să exercite atributiile functiilor prevăzute la alin.
(1).
Art. 8. - În termen de 5 zile de la înregistrarea raportului scris conform art. 5,
comandantul/seful unitătii militare sau secretarul general, după caz,
pune la dispozitia comisiei competente documentele primite, împreună cu
actele care permit acesteia să stabilească dacă faptele pentru
care s-a demarat/finalizat procedura judiciară au fost săvârsite în
exercitarea, potrivit legii, a atributiilor de serviciu.
Art. 9. - (1) Comisia analizează documentele transmise potrivit art. 8,
precum si orice alte acte cerute si primite în completare.
(2)
Pentru analiza solicitării, comisia poate cere lămuriri scrise sau
verbale, precum si documente suplimentare.
(3)
Comisia face propuneri cu majoritatea membrilor săi. Membrul comisiei care
are o altă părere redactează si semnează opinia
separată, cu prezentarea considerentelor pe care aceasta se sprijină.
(4) în termen de 5 zile
lucrătoare de la primirea documentelor transmise potrivit art. 8 si a
informatiilor suplimentare solicitate, după caz, comisia prezintă comandantului/sefului
unitătii militare la care este înregistrat raportul scris sau ministrului
apărării nationale, în cazul persoanelor prevăzute la art. 7
alin. (1), rezultatul analizei efectuate si propunerile, consemnate într-un proces-verbal,
motivat în fapt si în drept, pentru a hotărî:
a)
aprobarea raportului scris al cadrului militar în activitate îndreptătit;
sau
b)
respingerea raportului scris al cadrului militar în activitate care nu
îndeplineste criteriile prevăzute la art. 2 si comunicarea în scris a
motivelor care au stat la baza respingerii.
(5)
Procesul-verbal prevăzut la alin. (4) se avizează, în prealabil, de
către consilierul juridic care asigură asistenta juridică a
unitătii militare la nivelul căreia este numită comisia sau de
către Directia pentru relatia cu Parlamentul si asistentă
juridică, în cazul celui prezentat ministrului apărării
nationale.
(6)
Procesul-verbal prevăzut la alin. (4), împreună cu documentele care
au stat la baza întocmirii acestuia si cu angajamentul în formă autentică
al cadrului militar în activitate îndreptătit, după caz, se
păstrează într-un dosar separat, la compartimentul documente
clasificate al unitătii militare.
Art. 10. - (1) Aprobarea raportului cadrului militar în activitate îndreptătit
se comunică în scris acestuia de comandantul/seful unitătii militare
la care este înregistrat raportul scris sau de secretarul general, după
caz, în termen de două zile lucrătoare de la luarea hotărârii.
(2) în termen de 3 zile
lucrătoare de la data comunicării de către unitatea
militară a aprobării raportului depus până la data
finalizării procedurii judiciare, cadrul militar în activitate
îndreptătit sau persoana prevăzută la art. 4 alin. (3) înregistrează la
compartimentul documente clasificate al unitătii militare un angajament al
cadrului militar în activitate îndreptătit, în formă autentică,
al cărui model de continut este prevăzut în anexă.
(3)
Comunicarea în scris a răspunsului referitor la respingerea raportului
depus de cadrul militar în activitate care nu îndeplineste criteriile
prevăzute la art. 2 se face în 5 zile lucrătoare de la luarea
hotărârii.
Art. 11. - (1) Alocarea cadrelor militare în activitate îndreptătite la plata
sumelor necesare asigurării asistentei juridice în cadrul procedurii
judiciare se face prin ordinul de zi pe unitate.
(2)
Ministerul Apărării Nationale suportă sumele necesare
asigurării asistentei juridice în cadrul procedurii judiciare în cuantumul
stabilit de documentele justificative prevăzute la art. 5 alin. (3) lit.
e), dar nu mai mult de 3 ori câstigul salarial mediu brut utilizat la
fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul în care
se face solicitarea, în limita fondurilor alocate cu această destinatie în
bugetul Ministerului Apărării Nationale.
(3)
Termenul maxim pentru emiterea ordinului de zi pe unitate de alocare la
plată a sumelor necesare asigurării asistentei juridice în cadrul
procedurii judiciare este de 10 zile lucrătoare de la data
înregistrării la compartimentul documente clasificate al unitătii
militare a angajamentului prevăzut la art. 10 alin. (2) sau de la
comunicarea realizată potrivit art. 10 alin. (1), în cazul raportului
scris depus după data finalizării procedurii judiciare.
(4)
Plata sumelor necesare asigurării asistentei juridice în cadrul procedurii
judiciare se face de către unitatea militară la care beneficiarul
este alocat la drepturi, pe baza statelor de plată întocmite în acest
scop.
Art. 12. - (1) în cazul în care
suportarea de Ministerul Apărării Nationale a sumelor necesare pentru
asigurarea asistentei juridice în cadrul procedurii judiciare se solicită
până la finalizarea procedurii judiciare, sumele plătite se restituie
de beneficiar numai în următoarele situatii:
a)
cadrul militar în activitate este condamnat prin hotărâre
judecătorească definitivă, pronuntată potrivit prevederilor
Codului de procedură penală;
b)
când, pentru cazul prevăzut de art. 10 lit. b1) din Codul de
procedură penală, se dispune neînceperea urmăririi penale sau
scoaterea de sub urmărire penală a cadrului militar în activitate
prin ordonantă a procurorului care nu este desfiintată prin
hotărâre judecătorească ori se pronuntă achitarea acestuia
prin hotărâre judecătorească definitivă;
c)
când, prin hotărâre judecătorească definitivă, se
pronuntă încetarea procesului penal pentru cazul prevăzut de art. 10
lit. i) din Codul de procedură penală;
d)
cadrul militar în activitate cade în pretentii prin hotărâre
judecătorească definitivă si irevocabilă, pronuntată
potrivit prevederilor Codului de procedură civilă;
e)
cadrul militar în activitate încheie, potrivit legii, un contract de
tranzactie, un acord de mediere, recunoaste pretentiile civile ori se află
în una din situatiile prevăzute la art. 161 din Codul de
procedură penală, după caz;
f)
onorariul se acordă cadrului militar în activitate cu titlu de cheltuieli
de judecată prin hotărâre judecătorească definitivă,
pronuntată potrivit prevederilor Codului de procedură penală,
sau prin hotărâre judecătorească definitivă si
irevocabilă, pronuntată potrivit prevederilor Codului de
procedură penală, iar sumele sunt recuperate de la
partea/părtile obligată/obligate la plata cheltuielilor de
judecată în termen de un an de la data rămânerii definitive,
respectiv irevocabile, a hotărârii judecătoresti, după caz.
(2) în cazurile prevăzute la
alin. (1), sumele suportate de Ministerul Apărării Nationale pentru
asigurarea asistentei juridice în cadrul procedurii judiciare se restituie de
beneficiar în termen de cel mult 3 luni de la data rămânerii definitive a
hotărârii judecătoresti pronuntate potrivit prevederilor Codului de
procedură penală sau de la data rămânerii irevocabile a
hotărârii judecătoresti pronuntate potrivit prevederilor Codului de
procedură civilă, respectiv de la data recuperării sumelor, în
situatia prevăzută la alin. (1) lit. f).
(3)
Obligatia de restituire prevăzută la alin. (1) lit. f) încetează
la expirarea termenului de un an, pe baza documentelor justificative din care
rezultă initierea demersurilor legale în vederea recuperării sumelor
suportate de Ministerul Apărării Nationale pentru asigurarea
asistentei juridice în cadrul procedurii judiciare la cel târziu 3 luni de la
data rămânerii definitive a hotărârii judecătoresti pronuntate
potrivit prevederilor Codului de procedură penală sau de la data
rămânerii irevocabile a hotărârii judecătoresti pronuntate
potrivit prevederilor Codului de procedură civilă, precum si
imposibilitatea recuperării acestora.
Art. 13. - Prevederile prezentului ordin se aplică si cadrelor militare în
activitate îndreptătite care se află în cursul unei proceduri
judiciare, pentru sumele plătite cu titlu de onorariu de acestia după
data intrării în vigoare a Legii nr. 53/2011 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare.
Art. 14. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Bucuresti,
22 august 2011.
Nr. M.81.
ANEXĂ
ANGAJAMENT
- model -
Subsemnatul,................................................................................................................ (gradul, numele si prenumele), prin prezentul angajament
mă oblig:
a)
să solicit organelor judiciare acordarea cu titlu de cheltuieli de
judecată a onorariului plătit pentru asigurarea asistentei juridice
în cauza privind............., precum si să exercit toate căile
procedurale prevăzute de lege în acest scop;
b)
să pun la dispozitia unitătii militare în care sunt încadrat solutia
pronuntată de procuror în cadrul procedurii judiciare în termen de 5 zile
lucrătoare de la comunicare, respectiv certificatul de grefă cu
privire la hotărârea instantei de judecată în termen de 5 zile
lucrătoare de la pronuntarea acesteia în cadrul procedurii judiciare;
c)
să restitui suma de........................lei, suportată de
Ministerul Apărării Nationale pentru asigurarea asistentei juridice
în cauza privind
.................................................................................................,
în termen de cel mult 3 luni de la:
1. data
rămânerii definitive a hotărârii judecătoresti, pronuntată
potrivit prevederilor Codului de procedură penală, prin care am fost
condamnat;
2. data
rămânerii definitive a solutiei prin care a fost dispusă, după
caz, neînceperea urmăririi penale, scoaterea de sub urmărire
penală sau achitarea mea, pentru cazul prevăzut de art. 10 lit. b1)
din Codul de procedură penală;
3. data
rămânerii definitive a hotărârii judecătoresti prin care se
pronuntă încetarea procesului penal pentru cazul prevăzut de art. 10
lit. i) din Codul de procedură penală;
4. data
rămânerii irevocabile a hotărârii judecătoresti, pronuntată
potrivit prevederilor Codului de procedură civilă, prin care am
căzut în pretentii;
5. data
rămânerii irevocabile a hotărârii judecătoresti, pronuntată
potrivit prevederilor Codului de procedură civilă, respectiv data
rămânerii definitive a hotărârii judecătoresti, pronuntată
potrivit prevederilor Codului de procedură penală, prin care se ia
act de încheierea contractului de tranzactie, a acordului de mediere sau de
recunoasterea pretentiilor civile, după caz;
6. data
recuperării onorariului, în cazul în care acesta mi-a fost acordat cu
titlu de cheltuieli de judecată prin hotărâre
judecătorească definitivă sau hotărâre
judecătorească definitivă si irevocabilă, după caz,
iar sumele sunt recuperate de la partea/părtile obligată/obligate la
plata cheltuielilor de judecată în termen de un an de la data
rămânerii definitive, respectiv irevocabile a hotărârii
judecătoresti, după caz.
Prezentul
angajament constituie titlu executoriu, conform prevederilor Legii notarilor
publici si a activitătii notariale nr. 36/1995, cu modificările si
completările ulterioare.
Data........................................................ |
.............................................. (gradul, numele si prenumele) Semnătura............... |
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII Nr. 566 din 27 iulie 2011 |
MINISTERUL APĂRĂRII NATIONALE Nr. M.75 din 16 august 2011 |
privind limitele regiunii de control terminal Bucuresti
Având
în vedere prevederile art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
76/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si
Infrastructurii, cu modificările si completările ulterioare, si ale
art. 4 din Legea nr. 346/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului
Apărării Nationale, cu modificările ulterioare,
pentru
aplicarea prevederilor art. 10 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind
Codul aerian civil, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, si ale art. 3 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 912/2010
pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spatiul aerian
national, precum si a conditiilor în care decolarea si aterizarea aeronavelor
civile se pot efectua si de pe/pe alte terenuri sau suprafete de apă decât
aerodromurile certificate,
în
temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
76/2009, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale
art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificările ulterioare,
ministrul
transporturilor si infrastructurii si ministrul
apărării nationale emit următorul ordin:
Art. 1. - Limitele regiunii de control terminal Bucuresti sunt următoarele:
a)
limitele orizontale sunt delimitate de punctele determinate prin coordonate
geografice N44°04 477E025°15 11” - N44°3737/
E025°08
58” - N45°04 347E025°11 30” - N45°04 347 E026°27 15” - N44°53 237E026°58 01” -
N44°20 007 E027°00 00” - N44°00 007E025°40 00” - N44°04 477 E025°15 11”;
b)
limita verticală superioară este stabilită la nivelul de zbor
(FL)175;
c)
limita verticală inferioară este stabilită la 4500 ft QNH în
zona de nord, care este delimitată de punctele determinate prin coordonate
geografice N44°55 057E025°10 36” - N45°04 347 E025M1 30” - N45°04 347E026°27
15” - N45°01 227 E026°36 08” - N44°48 007E025°58 00” - N44°55 057 E025°1036”;
d)
limita verticală inferioară este stabilită la 2000 ft QNH în
zona de sud, care este delimitată de punctele determinate prin coordonate
geografice N44°55 057E025°10 36” - N44o3737”/E025o0858” -
N44o04477E025o1511” - N44°00 00”/ E025°40 00” - N44°20
007E027°00 00” - N44°53 237 E026°58 01” - N45°01 227E026°36 08” - N44°48 007
E025°58 00” - N44°55 057E025°10 36”.
Art. 2. - Regia Autonomă “Autoritatea Aeronautică Civilă
Română” asigură publicarea în Publicatia de Informare
Aeronautică - AIP România a informatiilor prevăzute la art. 1, în
conformitate cu reglementările aplicabile în vigoare.
Art. 3. - Regia Autonomă “Autoritatea Aeronautică Civilă
Română” si Regia Autonomă “Administratia Română a Serviciilor de
Trafic Aerian” - ROMATSA vor lua măsurile necesare ducerii la îndeplinire
a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Ministrul transporturilor si infrastructurii, Anca Daniela Boagiu |
Ministrul apărării nationale Gabriel Oprea |
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |