MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXIII - Nr. 585 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 18 august 2011
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 601 din 5 mai 2011 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 11 alin. (2) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea si alte drepturi ale
judecătorilor, procurorilor si altor categorii de personal din sistemul
justitiei
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
35. - Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale
Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor privind aprobarea
Conditiilor minime de functionare a abatoarelor de capacitate mică
188. - Ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării
rurale pentru modificarea Normelor de apreciere a bovinelor de reproductie,
aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale nr. 19/2006
1.296/2.404/1.858. - Ordin al ministrului economiei,
comertului si mediului de afaceri, al ministrului finantelor publice si al
ministrului muncii, familiei si protectiei sociale privind aprobarea bugetelor
de venituri si cheltuieli pe anul 2011 pentru societătile comerciale
filiale ale Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice
“Transelectrica” - S.A. Bucuresti, aflate sub autoritatea Ministerului
Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri
4.864. - Ordin al ministrului educatiei, cercetării,
tineretului si sportului privind aprobarea Regulamentului de organizare si
functionare, a statului de functii si a organigramei Unitătii Executive
pentru Finantarea învătământului Superior, a Cercetării,
Dezvoltării si Inovării
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
7. - Ordin privind modificarea si completarea Ordinului
Băncii Nationale a României nr. 8/2008 pentru aprobarea Sistemului de
raportare contabilă semestrială a institutiilor de credit,
institutiilor financiare nebancare si a Fondului de garantare a depozitelor în
sistemul bancar
Rectificări la:
- Ordinul ministrului justitiei
si libertătilor cetătenesti nr. 1.825/C/2009
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 5 mai 2011
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 11
alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 27/2006 privind
salarizarea si alte drepturi ale judecătorilor, procurorilor si altor
categorii de personal din sistemul justitiei
Augustin
Zegrean - presedinte
Aspazia
Cojocaru - judecător
Acsinte
Gaspar - judecător
Petre
Lăzăroiu - judecător
Mircea
Stefan Minea - judecător
Iulia
Antoanella Motoc - judecător
Ion
Predescu - judecător
Puskás
Valentin Zoltán - judecător
Tudorel
Toader - judecător
Ioana
Marilena Chiorean - magistrat-asistent
Cu
participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Simona Ricu.
Pe rol
se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor
art. 11 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 27/2006
privind salarizarea si alte drepturi ale judecătorilor, procurorilor si
altor categorii de personal din sistemul justitiei, exceptie ridicată de
Elena Păsărin, Dorina Susnea, Liliana Linca, Elena Butiuc, Gabriela
Liliana Codin Ivanis, Măria Enea, Nicolae Răcănel, Măria
Vana, Adriana Scurtu, Ioana Iolanda Lupulescu, Roxana Constantin, Elena Dorina
Manea, Larisa Monica Boboc, Ludmila Barbutu, Elena Besoi, Alina Claudia
Călin, Verginica Cojocaru, Violeta Radulea, Liliana Colta, Minerva Petria,
Firuta Socu, Cristina Bocea, Iulia Dobrescu Stamatoiu Cornelia, Angela Apostol,
Georgeta Serbănescu (Aringhe), Luminita Rasoveanu, Constanta Ghitu,
Valentina Sipoteanu, Elena Serbu, Aurelia Popescu, Claudia Cocolan, Ramona
Răceanu, Laurentiu Florin Calotă, Ileana Anastasiu, Ioana Mihaela
Coman, Elena Iliescu, Cristina Pârcălabu si Loredana Musetescu în Dosarul
nr. 4.532/95/2009 al Curtii de Apel Craiova - Sectia a II-a civilă si
pentru conflicte de muncă si asigurări sociale.
La
apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de care
procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Cauza fiind în stare de judecată, presedintele Curtii acordă
cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de
respingere, ca inadmisibilă, a exceptiei de neconstitutionalitate,
întrucât textele de lege criticate au fost abrogate înainte de data
sesizării Curtii Constitutionale.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
încheierea din 21 aprilie 2010, pronuntată în Dosarul nr. 4.532/95/2009, Curtea
de Apel Craiova - Sectia a II-a civilă si pentru conflicte de muncă
si asigurări sociale a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. I pct. 16
din Legea nr. 97/2008 privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 100/2007 pentru modificarea si completarea unor acte normative în domeniul
justitiei, ale art. 2, 3 si 60 din Legea nr. 567/2004 privind statutul
personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecătoresti si al
parchetelor de pe lângă acestea si ale art. 1, 3 si următoarele din
Ordonanta Guvernului nr. 8/2007 privind salarizarea personalului auxiliar din
cadrul instantelor judecătoresti si al parchetelor de pe lângă
acestea, precum si din cadrul altor unităti din sistemul justitiei. Exceptia de neconstitutionalitate a fost ridicată de recurentii
reclamanti Elena Păsărin, Dorina Susnea, Liliana Linca, Elena Butiuc,
Gabriela Liliana Codin Ivanis, Măria Enea, Nicolae Răcănel,
Măria Vana, Adriana Scurtu, Ioana Iolanda Lupulescu, Roxana Constantin,
Elena Dorina Manea, Larisa Monica Boboc, Ludmila Barbutu, Elena Besoi, Alina
Claudia Călin, Verginica Cojocaru, Violeta Radulea, Liliana Colta, Minerva
Petria, Firuta Socu, Cristina Bocea, Iulia Dobrescu Stamatoiu Cornelia, Angela
Apostol, Georgeta Serbănescu (Aringhe), Luminita Rasoveanu, Constanta
Ghitu, Valentina Sipoteanu, Elena Serbu, Aurelia Popescu, Claudia Cocolan,
Ramona Răceanu, Laurentiu Florin Calotă, Ileana Anastasiu, Ioana
Mihaela Coman, Elena Iliescu, Cristina Pârcălabu si Loredana Musetescu
într-o cauză de contencios administrativ având ca obiect solutionarea
recursului declarat împotriva unei sentinte civile a Tribunalului Gorj prin
care a fost respinsă actiunea reclamantilor prin care acestia au solicitat
să fie obligati intimatii la plata diferentei de salarizare dintre
grefieri si specialisti IT (fosti grefieri informaticieni) din cadrul
instantelor judecătoresti, precum si efectuarea mentiunilor corespunzătoare
în carnetele de muncă.
În motivarea exceptiei de
neconstitutionalitate autorii acesteia sustin că prevederile de lege criticate sunt
neconstitutionale, deoarece creează discriminări între specialistii
IT care fac parte din personalul auxiliar de specialitate al instantelor
judecătoresti si al parchetelor de pe lângă acestea, specialisti care
beneficiază de privilegii suplimentare fată de celelalte categorii de
personal care compun personalul auxiliar de specialitate.
Astfel,
potrivit art. 3 din Legea nr. 567/2004, “Personalul auxiliar de specialitate
al instantelor judecătoresti si al parchetelor de pe lângă acestea
este format din grefieri, grefieri statisticieni, grefieri documentaristi,
grefieri arhivari, grefieri registratori si specialisti IT”. Cap. 6 din
această lege stabileste drepturile si îndatoririle personalului auxiliar
de specialitate, atât pentru grefieri, cât si pentru specialistii IT, iar
Ordonanta Guvernului nr. 8/2007 reglementează salarizarea si alte drepturi
ale personalului auxiliar de specialitate din cadrul instantelor
judecătoresti si al parchetelor de pe lângă acestea.
Prin
urmare, specialistii IT fac parte din personalul auxiliar de specialitate si,
până la adoptarea Legii nr. 97/2008, au fost retribuiti în acelasi mod ca
si restul personalului auxiliar.
Prin
adoptarea Legii nr. 97/2008 s-au modificat prevederile art. 11 alin. (2) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 27/2006, introducându-se sintagma “precum
si de la instante si parchete”, ceea ce creează discriminări cu
privire la drepturile salariale între specialistii IT si celălalt personal
auxiliar de specialitate.
Curtea
de Apel Craiova - Sectia a II-a civilă si pentru conflicte de muncă
si asigurări sociale consideră
următoarele:
Jurisprudenta
constantă a Curtii Constitutionale este în sensul că analiza unei
norme juridice care si-a încetat existenta înainte de sesizare este
contrară rolului si functiilor instantei de contencios constitutional,
stabilite prin Constitutie. Prin urmare, instanta apreciază că, în prezent,
Curtea Constitutională nu ar mai fi competentă să analizeze
constitutionalitatea textelor de lege criticate, întrucât Legea nr. 330/2009 a
abrogat aceste dispozitii, exceptia devenind astfel inadmisibilă.
În
raport însă de considerentele Deciziei Curtii Constitutionale nr.
838/2009, potrivit cărora singura autoritate abilitată să
exercite controlul constitutionalitătii legilor sau ordonantelor este
instanta constitutională, nici înalta Curte de Casatie si Justitie si nici
instantele judecătoresti neavând competenta de a controla
constitutionalitatea legilor sau ordonantelor, indiferent dacă acestea
sunt sau nu în vigoare, instanta admite cererea de sesizare.
Potrivit
prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a
fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului,
Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
Guvernul
consideră că din examinarea prevederilor art.
11 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 27/2006, precum si
a reglementărilor cuprinse în anexa VI/6 la Legea-cadru nr. 330/2009,
rezultă în mod evident că cele două solutii legislative sunt
diferite.
Mentionează
că, astfel cum a statuat Curtea Constitutională prin Decizia nr.
1.073/2009, pentru anul 2010, în domeniul justitiei, indemnizatiile de
încadrare se calculează în functie de indemnizatia aflată în
plată la 31 decembrie 2009, însă această situatie nu poate duce
la angajarea competentei Curtii Constitutionale la a controla
constitutionalitatea unei ordonante de urgentă abrogate expres si care, în
momentul de fată, ultraactivează, deci doar produce efecte pe viitor
în virtutea Legii-cadru nr. 330/2009.
De
altfel, chiar si atunci când erau în vigoare, consideră că
dispozitiile art. 11 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
27/2006 nu erau discriminatorii, diferentele de salarizare bazându-se pe
criterii obiective, constând în conditiile specifice prevăzute de lege
privind ocuparea unor astfel de functii, natura functiei, atributiile si
responsabilitătile deosebite. De asemenea, atributiile de serviciu
concrete ale specialistilor IT sunt diferite de cele ale restului personalului
auxiliar de specialitate.
Avocatul
Poporului consideră că exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. I pct. 16 din Legea nr. 97/2008 a devenit
inadmisibilă, textele de lege criticate fiind abrogate prin Legea-cadru
nr. 330/2009.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă,
potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1
alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze
exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum reiese din încheierea de
sesizare, îl constituie prevederile art. I pct. 16 din Legea nr. 97/2008
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 100/2007 pentru
modificarea si completarea unor acte normative în domeniul justitiei
(publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 294
din 15 aprilie 2008), ale art. 2, 3 si 60 din Legea nr. 567/2004 privind
statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor
judecătoresti si al parchetelor de pe lângă acestea (publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.197 din 14 decembrie
2004), ale art. 1, 3 si următoarele din Ordonanta Guvernului nr. 8/2007
privind salarizarea personalului auxiliar din cadrul instantelor
judecătoresti si al parchetelor de pe lângă acestea, precum si din
cadrul altor unităti din sistemul justitiei (publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 31 ianuarie 2007).
Din
examinarea motivării exceptiei de neconstitutionalitate rezultă
că autorii acesteia critică doar prevederile art. I pct. 16
din Legea nr. 97/2008 privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 100/2007 pentru modificarea si completarea unor acte normative în domeniul
justitiei, care au următorul continut:
- Art. I pct. 16
din Legea nr. 97/2008: “Se aprobă Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 100 din 4 octombrie 2007 pentru modificarea si completarea unor
acte normative în domeniul justitiei, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 684 din 8 octombrie 2007, cu următoarele
modificări si completări: [...]
16. La articolul VI punctul 2, la articolul 11, alineatul (2) se modifică si va avea
următorul cuprins:
«(2)
Salariul de bază pentru specialistii din cadrul Directiei Nationale
Anticoruptie si al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizată si Terorism, precum si pentru specialistii în domeniul
informatic din aparatul propriu al Ministerului Justitiei, al Consiliului
Superior al Magistraturii, al înaltei Curti de Casatie si Justitie si al
Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casatie si Justitie, precum si de
la instante si parchete se stabileste potrivit nr. crt. 28 de la lit. A din anexă,
cu exceptia situatiei în care, la data intrării în vigoare a legii de
aprobare a prezentei ordonante de urgentă, beneficiază de un salariu
de bază mai mare. Specialistii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie
si al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizată si Terorism, precum si specialistii în domeniul informatic din
aparatul propriu al Ministerului Justitiei, al Consiliului Superior al
Magistraturii, al înaltei Curti de Casatie si Justitie si al Parchetului de pe
lângă înalta Curte de Casatie si Justitie beneficiază si de celelalte
drepturi salariale prevăzute de lege pentru categoria profesională
din care fac parte, după caz. Specialistii din cadrul Directiei Nationale
Anticoruptie si al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizată si Terorism beneficiază si de prevederile art. 23.»“
Curtea
observă că acesta modifică art. VI pct. 2 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 100/2007, care avea următorul continut:
- Art. VI: “Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea si alte drepturi
ale judecătorilor, procurorilor si altor categorii de personal din
sistemul justitiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 314 din 7 aprilie 2006,
aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 45/2007, se modifică după cum urmează:
[...]
2. La articolul 11,
alineatul (2) se modifică si va avea următorul cuprins:
«(2)
Salariul de bază pentru specialistii din cadrul Directiei Nationale
Anticoruptie si al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizată si Terorism, precum si pentru specialistii în domeniul
informatic din aparatul propriu al Ministerului Justitiei, al Consiliului
Superior al Magistraturii si al Parchetului de pe lângă înalta Curte de
Casatie si Justitie se stabileste potrivit nr. crt. 28 de la lit. A din
anexă. Specialistii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie si al
Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizată si
Terorism, precum si specialistii în domeniul informatic din aparatul propriu al
Ministerului Justitiei, al Consiliului Superior al Magistraturii si al
Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casatie si Justitie
beneficiază si de celelalte drepturi salariate prevăzute de lege
pentru functionarii publici. Specialistii din cadrul Directiei Nationale
Anticoruptie si al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizată si Terorism beneficiază si de prevederile art. 23.»“
Prin
urmare, Curtea constată că dispozitiile de lege criticate modifică
art. 11 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 27/2006
privind salarizarea si alte drepturi ale judecătorilor, procurorilor si
altor categorii de personal din sistemul justitiei, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 314 din 7 aprilie 2006, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 45/2007.
La data
sesizării Curtii Constitutionale, Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 27/2006 fusese abrogată, potrivit art. 48 alin. (1) pct. 7 din
Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului
plătit din fonduri publice, lege publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 762 din 9 noiembrie 2009 (lege abrogată ulterior
sesizării Curtii Constitutionale prin Legea-cadru privind salarizarea
unitară a personalului plătit din fonduri publice nr. 284/2010,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 877
din 28 decembrie 2010).
Autorii
exceptiei de neconstitutionalitate consideră că aceste prevederi de
lege criticate contravin dispozitiilor constitutionale ale art. 16 alin. (1)si
(2) privind egalitatea în fata legii, ale art. 20 referitoare la tratatele
internationale privind drepturile omului, dispozitiilor art. 14 din Conventia
pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale si
Protocolului nr. 12 la aceasta, referitoare la interzicerea discriminării,
ale art. 7 din Declaratia Universală a Drepturilor Omului, privind
egalitatea, precum si ale art. 2, 3 si 60 din Legea nr. 567/2004 privind
statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor
judecătoresti si al parchetelor de pe lângă acestea si ale art. 1, 3
si următoarele din Ordonanta Guvernului nr. 8/2007 privind salarizarea
personalului auxiliar din cadrul instantelor judecătoresti si al parchetelor
de pe lângă acestea, precum si din cadrul altor unităti din sistemul
justitiei.
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că, la data
sesizării Curtii Constitutionale, Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 27/2006 era abrogată, potrivit art. 48 alin. (1) pct. 7 din
Legea-cadru nr. 330/2009, lege abrogată ulterior sesizării Curtii
Constitutionale prin Legea-cadru privind salarizarea unitară a
personalului plătit din fonduri publice nr. 284/2010, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 877 din 28 decembrie 2010.
Prin
urmare, exceptia de neconstitutionalitate nu mai îndeplineste una dintre
conditiile de admisibilitate prevăzute de art. 29 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, si anume aceea care impune ca textul legal ce formează obiectul
acesteia să fie în vigoare. Fată de momentul pronuntării asupra
prezentei exceptii, Curtea constată că aceasta este
inadmisibilă, prevederile de lege criticate fiind abrogate înainte de data
sesizării Curtii Constitutionale.
Pentru
considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin.
(4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si
al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge,
ca inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 11
alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 27/2006 privind
salarizarea si alte drepturi ale judecătorilor, procurorilor si altor
categorii de personal din sistemul justitiei, exceptie ridicată de Elena
Păsărin, Dorina Susnea, Liliana Linca, Elena Butiuc, Gabriela Liliana
Codin Ivanis, Măria Enea, Nicolae Răcănel, Măria Vana,
Adriana Scurtu, Ioana Iolanda Lupulescu, Roxana Constantin, Elena Dorina Manea,
Larisa Monica Boboc, Ludmila Barbutu, Elena Besoi, Alina Claudia Călin,
Verginica Cojocaru, Violeta Radulea, Liliana Colta, Minerva Petria, Firuta
Socu, Cristina Bocea, Iulia Dobrescu Stamatoiu Cornelia, Angela Apostol,
Georgeta Serbănescu (Aringhe), Luminita Rasoveanu, Constanta Ghitu,
Valentina Sipoteanu, Elena Serbu, Aurelia Popescu, Claudia Cocolan, Ramona
Răceanu, Laurentiu Florin Calotă, Ileana Anastasiu, Ioana Mihaela
Coman, Elena Iliescu, Cristina Pârcălabu si Loredana Musetescu în Dosarul
nr. 4.532/95/2009 al Curtii de Apel Craiova - Sectia a II-a civilă si
pentru conflicte de muncă si asigurări sociale.
Definitivă
si general obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 5 mai 2011.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
AUGUSTIN ZEGREAN
Magistrat-asistent,
Ioana Marilena Chiorean
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA
NATIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
privind aprobarea Conditiilor minime de functionare a abatoarelor de
capacitate mică
Văzând
Referatul de aprobare nr. 578 din 23 martie 2011, întocmit de Directia de
igienă veterinară si epidemiologie din cadrul Autoritătii
Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor,
având
în vedere:
a)
prevederile Regulamentului (CE) nr. 178/2002 al Parlamentului European si al
Consiliului din 28 ianuarie 2002 de stabilire a principiilor si a cerintelor
generale ale legislatiei alimentare, de instituire a Autoritătii Europene
pentru Siguranta Alimentară si de stabilire a procedurilor în domeniul
sigurantei produselor alimentare;
b)
prevederile Regulamentului (CE) nr. 852/2004 al Parlamentului European si al
Consiliului din 29 aprilie 2004 privind igiena produselor alimentare;
c)
prevederile Regulamentului (CE) nr. 853/2004 al Parlamentului European si al
Consiliului din 29 aprilie 2004 de stabilire a unor norme specifice de
igienă care se aplică alimentelor de origine animală;
d)
prevederile Regulamentului (CE) nr. 854/2004 al Parlamentului European si al
Consiliului din 29 aprilie 2004 de stabilire a normelor specifice de organizare
a controalelor oficiale privind produsele de origine animală destinate
consumului uman;
e)
prevederile Regulamentului (CE) nr. 999/2001 al Parlamentului European si al
Consiliului din 22 mai 2001 de stabilire a unor reglementări pentru prevenirea,
controlul si eradicarea anumitor forme transmisibile de encefalopatie
spongiformă;
f)
prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.069/2009 al Parlamentului European si al
Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a normelor sanitare privind
subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman si
de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.774/2002;
g)
prevederile Regulamentului (CE) nr. 2.073/2005 al Comisiei din 15 noiembrie
2005 privind criteriile microbiologice pentru produsele alimentare;
h)
prevederile Regulamentului (CE) nr. 2.075/2005 al Comisiei din 5 decembrie 2005
de stabilire a normelor specifice aplicabile controalelor oficiale privind
prezenta de Trichinella în carne, tinând cont de prevederile art. 66
si art. 10 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea
activitătii sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 215/2004, cu
modificările si completările ulterioare,
în
temeiul art. 3 alin. (3) si al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.415/2009 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale
Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitătilor din
subordinea acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele
Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Conditiile minime de functionare a abatoarelor de
capacitate mică, prevăzute în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Presedintele Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor,
Radu Roatis Chetan
Bucuresti,
10 august 2011.
Nr. 35.
CONDITII MINIME
de functionare a abatoarelor de capacitate mică
Art. 1. - Conditiile minime de functionare a abatoarelor
de capacitate mică se stabilesc în baza art. 10 alin. (4) lit. b) din
Regulamentul (CE) nr. 853/2004 al Parlamentului European si al Consiliului din
29 aprilie 2004 de stabilire a unor norme specifice de igienă care se
aplică alimentelor de origine animală, cu respectarea prevederilor
din anexa III la acelasi regulament, precum si cu respectarea Ordinului
presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor nr. 180/2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare
privind protectia animalelor în timpul sacrificării si uciderii si a
Ordinului presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si
pentru Siguranta Alimentelor nr. 57/2010 pentru aprobarea Normei sanitare
veterinare privind procedura de autorizare sanitară veterinară a
unitătilor care produc, procesează, depozitează, transportă
si/sau distribuie produse de origine animală, fără a aduce
atingere:
a)
normelor corespunzătoare de sănătate animală si de
sănătate publică, inclusiv normelor pentru prevenirea, controlul
si eradicarea anumitor encefalopatii spongiforme transmisibile;
b)
cerintelor în domeniul bunăstării animalelor;
c)
cerintelor privind identificarea animalelor si trasabilitatea produselor de
origine animală.
Art. 2. - În sensul prezentului ordin, următorii termeni se definesc astfel:
a) abator
de capacitate mică - unitate cu spatii si dotări adecvate în care
se desfăsoară activităti pentru receptia, cazarea si
tăierea unui număr redus de animale, precum si pentru livrarea
produselor comestibile si necomestibile rezultate;
b) număr
redus de animale - numărul maxim de animale care, într-un interval de
timp prestabilit, pot fi sacrificate, incluzând tăierile de urgentă:
1.
porcine, ovine sau caprine - 100 de capete/lună;
2.
bovine - 20 de capete/lună;
3.
orice combinatie a acestor specii, dar care nu depăseste 2,5UVM/zi;
c) UVM
- unitate vită mare, conform prevederilor Regulamentului (CE) nr.
1.698/2005 al Consiliului din 20 septembrie 2005 privind sprijinul pentru
dezvoltare rurală acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare
Rurală (FEADR) si ale Regulamentului (CE) nr. 1.974/2004 al Comisiei din
29 octombrie 2004 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 795/2004 de stabilire
a normelor de aplicare a schemei de plată unică prevăzute în
Regulamentul (CE) nr. 1.782/2003 al Consiliului de stabilire a normelor comune
pentru schemele de sprijin direct în cadrul politicii agricole comune si de
stabilire a anumitor scheme de sprijin pentru agricultori:
1.
carne provenită de la bovine adulte = 1,00 UVM;
2.
carne provenită de la alte categorii de bovine = 0,50 UVM;
3.
carne provenită de la porcine cu peste 100 kg greutate vie = 0,20 UVM;
4.
carne provenită de la alte categorii de porcine = 0,15 UVM;
5.
carne provenită de la ovine si caprine = 0,10 UVM;
6.
carne provenită de la miei, iezi, purcei sub 15 kg greutate vie = 0,05
UVM.
Art. 3. - (1) Abatoarele de capacitate mică functionează în baza
autorizatiei sanitare veterinare eliberate de serviciile sanitare veterinare,
în conformitate cu legislatia specifică în vigoare.
(2) în vederea obtinerii
autorizatiei sanitare veterinare prevăzute la alin. (1), abatoarele de
capacitate mică trebuie să corespundă cerintelor minime
prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 853/2004, precum si în Ordinul
presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor nr. 180/2006, după cum urmează:
a)
să detină un padoc acoperit, la amenajarea căruia trebuie avute
în vedere criteriile epidemiologice si de bunăstare a animalelor, în
functie de capacitatea maximă zilnică de sacrificare;
b)
conditia prevăzută la lit. a) nu este obligatorie dacă animalele
sunt sacrificate imediat la sosirea la abator si dacă nu sunt transportate
de la o distantă mai mare de 50 km;
c)
examenul ante-mortem trebuie să aibă loc imediat după sosirea
animalelor la unitate;
d) se
poate utiliza acelasi spatiu al unitătii pentru mai multe faze de lucru,
cu conditia ca acestea să fie succesive si separate în timp, iar între
diferitele faze să se efectueze curătenia si dezinfectia, după
caz;
e) în
cazul curăteniei si al dezinfectiei, în baza analizei de risc, unitatea
trebuie să se îngrijească de protectia carcaselor, a cărnii si a
organelor care nu au fost încă livrate;
f)
trebuie să se asigure un număr suficient de cutite si alte
instrumente de lucru, care să fie sterilizate într-o singură
etapă, astfel ca ele să fie de ajuns numeric si igienic pe tot
parcursul procesului de sacrificare;
g) trebuie
să se asigure câte un sterilizator, atât în spatiul murdar, cât si în
spatiul curat, după caz;
h)
trebuie să se asigure utilizarea instrumentelor de lucru în conditii
igienice;
i)
produsele finite, respectiv semicarcasele, sferturile de carcasă si organele,
trebuie depozitate în conditii de frig, în spatii dimensionate în functie de
capacitatea unitătii;
j) nu
sunt necesare spatiile de frig în cazul în care produsele rezultate se
prelucrează imediat după obtinere sau sunt destinate prelucrării
într-o altă unitate, unde se pot asigura conditiile de frig, inclusiv
conditiile de trasabilitate;
k) în
cazul sacrificărilor de bovine si ovine adulte este necesară
existenta spatiului de frig pentru depozitarea carcaselor până la primirea
rezultatelor privind testarea pentru encefalopatiile spongiforme transmisibile;
l) din punct de vedere al amenajărilor constructive si
al instalatiilor interioare:
1.
peretii si pavimentul unitătii trebuie să fie usor de spălat, de
dezinfectat si din materiale care să nu permită pătrunderea si
stationarea apei;
2.
pavimentul trebuie să fie astfel construit încât să permită
drenarea apei către sistemul de canalizare;
3.
capacele canalelor de scurgere trebuie să fie acoperite cu clopot pentru
împiedicarea aparitiei mirosurilor neplăcute; pentru unitătile care
sacrifică bovine si ovine, canalizarea trebuie protejată de site cu
diametrul de 6 mm;
4.
tavanul trebuie realizat astfel încât să nu permită acumularea de
murdărie, condens sau mucegaiuri si, de asemenea, să fie usor de
igienizat si dezinfectat;
5.
conductele si cablurile trebuie să fie protejate;
6.
corpurile de iluminat trebuie să fie usor de curătat si să fie
prevăzute cu protectie împotriva contaminării carcaselor cu
sticlă;
7.
usile si ferestrele trebuie să se închidă ermetic pentru a asigura
protectia împotriva rozătoarelor si a insectelor; ferestrele care
comunică cu exteriorul trebuie să fie protejate de plase contra
insectelor;
8.
instalatiile si echipamentele din unitate trebuie să fie usor de
curătat, dezinfectat, rezistente la coroziune;
9.
instalatiile si echipamentele trebuie să prevină contactul între
carne si pardoseli, pereti si dispozitive de fixare;
m)
după terminarea activitătilor zilnice se asigură, în mod
obligatoriu, efectuarea curăteniei si a dezinfectiei spatiilor,
aparaturii, instalatiilor si ustensilelor de lucru;
n)
trebuie să se asigure apă potabilă în cantitate suficientă,
din reteaua publică sau din sursă proprie, care să fie
verificată în conformitate cu legislatia în vigoare;
o)
să nu permită accesul dăunătorilor si să dispună
de proceduri privind controlul rozătoarelor;
p)
trebuie să asigure trasabilitatea documentată a miscării
animalelor, a procesului de sacrificare si de livrare a produselor, inclusiv a
informatiilor lantului alimentar, în acest sens fiind necesară
sacrificarea numai a animalelor identificate, precum si actualizarea bazei de
date conform legislatiei în vigoare;
q)
să respecte normele privind bunăstarea animalelor în timpul
sacrificării prin asigurarea echipamentelor de contentie si asomare
corespunzătoare speciei animalelor sacrificate;
r)
să anunte medicul veterinar oficial asupra transportului, pentru examenul
ante-mortem, precum si a datei si orei sacrificării animalelor, pentru
examenul post-mortem, cu cel putin 24 de ore înainte de începerea acestuia;
s)
să informeze medicul veterinar oficial asupra datelor privind
numărul, specia, categoria si provenienta animalelor care urmează a
fi sacrificate;
t)
pentru personalul sanitar-veterinar care asigură supravegherea si
controlul cărnii se asigură un spatiu separat sau un dulap, după
caz, cu posibilităti de închidere; dulapul poate fi amplasat în aceeasi
cameră cu cea a administratorului unitătii;
u)
sacrificarea animalelor în unitate este permisă doar cu acceptul medicului
veterinar oficial, după efectuarea examenului ante-mortem;
v) din
punct de vedere al subproduselor de origine animală care nu sunt destinate
consumului uman:
1.
subprodusele rezultate în urma sacrificărilor trebuie să fie
colectate în mod igienic în cazul fiecărei unităti;
2.
dacă în cadrul aceleiasi unităti se sacrifică animale care
apartin mai multor specii, iar subprodusele se încadrează în categorii
diferite de risc, ele trebuie colectate diferit conform reglementărilor
din domeniu;
3.
poate fi aprobată si folosirea unui singur container, caz în care
subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman
trebuie încadrate în categoria cea mai mare de risc;
w)
trebuie să se efectueze teste microbiologice aplicabile alimentelor
conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 2.073/2005 al Comisiei din 15
noiembrie 2005 privind criteriile microbiologice pentru produsele alimentare,
cu modificările si completările ulterioare;
x)
marcarea si etichetarea cărnii se fac în conformitate cu prevederile
legislatiei sanitare veterinare în vigoare;
y) din
punct de vedere al aspectelor legate de personal:
1.
pentru un număr redus de personal vestiarul poate să fie format si
dintr-o singură cameră, unde se poate respecta principiul sistemului
alb-negru prin utilizarea a două dulapuri, din care unul pentru hainele de
stradă si unul pentru hainele de lucru;
2.
dacă în unitate lucrează atât personal de sex feminin, cât si de sex
masculin, se pot amenaja două vestiare sau, în cazul unui singur vestiar,
trebuie reglementat si documentat fluxul alternant al persoanelor de sexe
diferite;
3.
toaletele trebuie să fie într-un număr suficient, fără ca
ele să se deschidă în spatiile de lucru; ele trebuie dotate cu
instalatii adecvate de spălare, dezinfectie si de uscare a mâinilor;
4.
personalul muncitor trebuie să poarte permanent echipament de protectie,
care să poată fi schimbat ori de câte ori este nevoie;
5.
starea de sănătate a personalului lucrător trebuie
verificată periodic, în conformitate cu prevederile legislatiei specifice
în vigoare.
Art. 4. - Animalele destinate sacrificării trebuie să fie obligatoriu
identificate si însotite de certificat sanitar veterinar, documentul privind
informatiile pentru lantul alimentar, precum si de documentele de identificare
conform legislatiei în vigoare.
MINISTERUL AGRICULTURII
SI DEZVOLTĂRII RURALE
pentru modificarea Normelor de apreciere a bovinelor de reproductie,
aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale nr. 19/2006
Văzând
Referatul Directiei generale politici în zootehnie si industria alimentară
nr. 95.632 din 7 iulie 2011,
în
temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
725/2010 privind reorganizarea si functionarea
Ministerului
Agriculturii si Dezvoltării Rurale, precum si a unor structuri aflate în
subordinea acestuia, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
agriculturii si dezvoltării rurale emite
prezentul ordin.
Art. I. - Normele de apreciere a bovinelor de reproductie, aprobate prin Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
19/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 146
si 146 bis din 15 februarie 2006, se modifică după cum urmează:
1.
Articolul 1 va avea următorul cuprins:
“Art.
1. Autoritatea competentă
(1)
Agentia Natională pentru Ameliorare si Reproductie în Zootehnie «Prof. dr.
G.K. Constantinescu» este autoritatea competentă pentru acreditarea
organizatiilor si asociatiilor crescătorilor de taurine si bubaline care
efectuează serviciile de determinare a calitătii genetice a raselor
de animale.
(2)
Serviciul de determinare a calitătii genetice a raselor de animale
cuprinde următoarele activităti:
a)
controlul cantitativ si calitativ al performantelor de productie la animale;
b)
constituirea bazelor de date privind controlul performantelor si prelucrarea
lor;
c)
estimarea valorii de ameliorare a animalelor.
(3)
Organizatiile si asociatiile acreditate pentru efectuarea serviciilor de
determinare a calitătii genetice a raselor de animale elaborează
metodologia de lucru privind efectuarea controlului performantelor de
productie. Aceasta se avizează de organizatia sau asociatia
crescătorilor de animale acreditată pentru înfiintarea si mentinerea
registrului genealogic în care sunt înscrise animalele ce fac obiectul
serviciului de determinare a calitătii genetice si se aprobă de
către autoritatea competentă pentru ameliorare si reproductie în
zootehnie.
(4)
Metodologia de lucru privind efectuarea controlului performantelor de productie
reglementează atributiile organizatiei de control, modul de instruire a
controlorilor, atributiile acestora si documentele primare pe care trebuie
să le completeze în exercitarea serviciului, supracontrolul, drepturile si
obligatiile crescătorilor care solicită înscrierea vacilor în
controlul performantelor de productie.”
2.
Articolele 2-4 se abrogă.
3.
Articolul 5 va avea următorul cuprins:
“Art.
5. Restrictii
(1)
Controlul oficial se efectuează de către controlori străini de
fermă. Nu pot fi controlori:
a)
persoanele care lucrează în fermă;
b)
persoanele interesate financiar în fermă;
c)
rudele pe linie ascendentă sau descendentă de gradul I.
(2)
Crescătorii care solicită efectuarea controlului prin metoda B vor fi
autorizati pentru efectuarea controlului în ferma proprie, la solicitare, de
către organizatiile si asociatiile acreditate pentru efectuarea
serviciilor de determinare a calitătii genetice a raselor de animale,
după efectuarea cursurilor de instruire organizate de acestea.”
4.
Articolele 6-8 se abrogă.
5.
Articolul 9 va avea următorul cuprins:
“Art.
9. Obiectul controlului oficial al productiei de lapte
(1)
Controlul oficial se desfăsoară permanent, pe baza graficului de
control întocmit de organizatiile si asociatiile crescătorilor de taurine
si bubaline acreditate de către autoritatea competentă pentru
ameliorare si reproductie în zootehnie.
(2)
Prelevarea probelor de lapte se face exclusiv de controlorii de productie.
(3)
Vacile sunt luate în controlul oficial al productiei de lapte, dacă nu au
depăsit 80 de zile de lactatie de la data fătării. În cazul în
care data fătării nu este înregistrată sau s-a depăsit
perioada de 80 de zile de la fătare, vacile vor fi luate în controlul
oficial la începutul lactatiei următoare.
(4)
Prin exceptie de la prevederile alin. (3), în primul an de prestare a
serviciilor de determinare a calitătii genetice a raselor de animale,
preluarea în controlul oficial se face în orice stadiu al lactatiei, iar
calculul productiei de lapte se face prin metode de aproximare recunoscute de
ICAR.”
6.
Articolul 18 va avea următorul cuprins:
“Art.
18. Raportul prelevărilor probelor de lapte Controlorul înscrie
rezultatele si data prelevărilor probelor de lapte în buletine
(cărti) de control si în documentele însotitoare corespunzătoare.
Controlorii vor fi instruiti asupra metodologiei de lucru privind efectuarea
controlului performantelor de productie.”
7. La articolul 33, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
“(2)
Inspectia si supracontrolul trebuie efectuate la minimum 10% din numărul
total de controale oficiale efectuate pe parcursul unui an de control, astfel:
a)
inspectia este efectuată de către personalul autoritătii
competente pentru ameliorare si reproductie în zootehnie la 10% din
numărul total de controale oficiale;
b)
supracontrolul este efectuat de către personalul organizatiei de control
într-un procent minim stabilit prin metodologia de lucru privind efectuarea
controlului performantelor de productie.”
8.
Articolul 37 va avea următorul cuprins:
“Art.
37. Inspectia laboratorului pentru analiza calitătii laptelui
(1)
Laboratoarele pentru controlul calitătii laptelui trebuie să fie
acreditate de Asociatia de Acreditare din România (RENAR) si să
respecte conditiile stabilite la acreditare.
(2)
Prin exceptie de la prevederile alin. (1), până la obtinerea
acreditării RENAR, laboratoarele pot functiona în baza regulamentului
propriu, aprobat de autoritatea competentă numai în cazul în care fac
dovada începerii procedurii de acreditare.
(3)
Autoritatea competentă verifică permanent respectarea conditiilor
stabilite la acreditarea RENAR a laboratorului pentru controlul calitătii
laptelui.”
9.
Articolul 77 va avea următorul cuprins:
“Art.
77. - Corectitudinea înscrisurilor din certificatele de origine este
confirmată de către autoritatea competentă.”
Art. II. - Metodologia de lucru privind efectuarea controlului performantelor de
productie prevăzută la art. 1 alin. ( 3) din Normele de apreciere a
bovinelor de reproductie, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale nr. 19/2006, astfel cum au fost
modificate prin prezentul ordin, se elaborează în termen de 90 zile de la
data publicării prezentului ordin.
Art.
III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Valeriu Tabără
Bucuresti,
9 august 2011.
Nr. 188.
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI Nr. 1.296 din 23 iunie 2011 |
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE Nr. 2.404 din 10 august 2011 |
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE Nr. 1.858 din 15 iulie 2011 |
privind aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2011 pentru
societătile comerciale filiale ale Companiei Nationale de Transport al
Energiei Electrice “Transelectrica” - S.A. Bucuresti, aflate sub autoritatea
Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri
În baza art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul
bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu
modificările si completările ulterioare,
în
conformitate cu prevederile art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
1.634/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei,
Comertului si Mediului de Afaceri, cu modificările ulterioare, ale art. 10
alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si
functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificările si
completările ulterioare, si ale art. 12 din Hotărârea Guvernului nr.
11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale, cu modificările si completările ulterioare,
având
în vedere prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul
economiei, comertului si mediului de afaceri, ministrul finantelor publice si
ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emit
următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă bugetele de venituri si cheltuieli pe anul 2011 ale
societătilor comerciale filiale ale Companiei Nationale de Transport al
Energiei Electrice “Transelectrica” - S.A. Bucuresti, aflate sub autoritatea
Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, prevăzute în
anexele nr. 1- 3*), care fac parte integrantă din prezentul ordin.
(2)
Defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuti în anexele nr. 1-3 se
aprobă de Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri în
termen de 60 de zile.
Art. 2. - (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de
venituri si cheltuieli pe structura aprobată pentru acestea
reprezintă limita maximă si nu pot fi depăsite decât în cazuri
justificate, cu aprobarea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de
Afaceri, a Ministerului Finantelor Publice si a Ministerului Muncii, Familiei
si Protectiei Sociale.
(2) în cazul în care în executie se
înregistrează nerealizări ale veniturilor aprobate, societătile
comerciale filiale ale Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice
“Transelectrica” - S.A. pot efectua cheltuieli în functie de realizarea
veniturilor, cu încadrarea în indicatorii de eficientă aprobati.
(3)
Cheltuielile cu salariile brute se vor efectua numai cu respectarea corelatiei
dintre cresterea câstigului mediu lunar brut si cea a productivitătii
muncii.
Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri, Ion Ariton |
Ministrul finantelor publice, Gheorghe Ialomitianu |
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale, Laurentiu Sebastian Lăzăroiu |
*) Anexele nr. 1-3 sunt
reproduse în facsimil.
ANEXA
Nr. 1
MINISTERUL ECONOMIEI,
COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
Societatea
Comercială OPCOM - S.A.
|
|
|
mii lei |
|||
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
BVC2011 |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||
I. |
|
|
VEMITURI
TOTALE (rd.2+10+15) |
1 |
17.230 |
|
|
1 |
|
Venituri din
exploatare, din care: |
2 |
17.030 |
|
|
|
a) |
din productia
vândută |
3 |
16.575 |
|
|
|
b) |
din vânzarea
mărfurilor |
4 |
|
|
|
|
B) |
din subventii de
exploatare aferente cifrei de afaceri nete, din care: |
5 |
|
|
|
|
|
|
subventii, cf.
prevederilor legale în vigoare |
6 |
|
|
|
|
|
transferuri, cf.
prevederilor legale în vigoare |
7 |
|
|
|
d) |
produci |
ia de imobilizări |
8 |
|
|
|
e) |
alte venituri din
exploatare, din care: |
9 |
455 |
|
|
|
e1) |
venituri aferente
programelor din fonduristructura Ie/P ha re |
9a |
455 |
|
|
|
e2) |
venituri conform OUG
95/2002 |
9b |
|
|
|
2 |
|
Venituri financiare,
din care: |
10 |
200 |
|
|
|
a) |
din imobilizări
financiare |
11 |
|
|
|
|
b) |
din alte investitii si
împrumuturi care fac parte din activele imohili7ate |
12 |
|
|
|
|
c) |
din dobânzi |
13 |
200 |
|
|
|
d) |
alte venituri
financiare |
14 |
|
|
|
3 |
|
Venituri extraordinare |
15 |
|
|
II. |
|
|
CHELTUIELI
TOTALE (rd.17+48+51) |
16 |
15.933 |
|
|
1 |
|
Cheltuieli de
exploatare, din care: |
17 |
15.898 |
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
18 |
269 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli externe
(cu enerqie si apă) |
19 |
183 |
|
|
|
c) |
cheltuieli privind
mărfurile |
20 |
|
|
|
|
d) |
cheltuieli cu
personalul, din care: |
21 |
7.225 |
|
|
|
|
d1 |
ch. cu salariile |
22 |
5.414 |
|
|
|
d2 |
cheltuieli cu
asigurările si protectia socială si alte obligatii legale, din
care: |
23 |
1.549 |
|
|
|
|
ch. privind contributia
la asigurări sociale |
24 |
1.151 |
|
|
|
|
ch. privind contributia
la asigurări pt. somaj |
25 |
27 |
|
|
|
|
ch. privind contributia
la asigurări sociale de sănătate |
26 |
293 |
|
|
|
|
ch. privind
contributiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii |
27 |
78 |
|
|
|
d3 |
alte cheltuieli cu
personalul,din care: |
28 |
262 |
|
|
|
|
d3.1).ch. sociale
prevăzute prin art.21 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările si completările ulterioare, din care: |
29 |
96 |
|
|
|
|
- tichete de
cresă, cf. Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
30 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou pentru
cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si
completărileulterioare |
31 |
|
|
|
|
|
d3.2) tichete de
masă |
32 |
140 |
|
|
|
|
d3.3) tichete de
vacantă |
33 |
|
|
|
|
|
d3.4)alte drepturi de
personal conformprevederilor legale |
33a |
|
|
|
-) |
ch. cu plătile
brute compensatorii of. CCMaferente disponibilizărilor potrivit
programelor de disponibilizări |
34 |
|
|
|
|
f) |
ch. cu drepturile
salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătoresti |
35 |
|
|
|
|
09 |
ch. cu amortizarea
imobilizărilor corporale si necorporale, din care: |
36 |
1.740 |
|
|
|
h) |
ch. cu prestatiile
externe, din care: |
37 |
5.800 |
|
|
|
i) |
alte cheltuieli de
exploatare, din care: |
38 |
680 |
|
|
|
|
i1) contract de mandat |
39 |
80,3 |
|
|
|
|
i2) ch. de protocol,
din care: |
40 |
26 |
|
|
|
|
|
-tichete cadou potrivit
Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
41 |
10 |
|
|
|
i3) ch. de reclamă
si publicitate, din care: |
42 |
6 |
|
|
|
|
|
tichete cadou ptr.
cheltuieli de reclamă si publicitate, potrivit Legii nr.193/2006, cu
modificările si completările ulterioare |
43 |
|
|
|
|
|
tichete cadou ptr.
campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi,
potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
44 |
|
|
|
|
i4) ch. cu
sponsorizarea |
45 |
35 |
|
|
|
|
- contributia
societătii ref.la ajutorarea sinistratilor inundatiilor din perioada
iunie-iulie 2010 |
45a |
|
|
|
|
|
- contributia
societătii la diminuareaefectelor crizei econ.cf.OG.nr.18/2010 |
45b |
|
|
|
|
|
i5) ch. cu taxa
pt.activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
|
|
|
|
|
i6) ch. cu redeventa
pentru concesionareabunurilor |
47 |
|
|
|
|
|
i7) cheltuieli aferente
programelor din fonduri structurale |
47a |
|
|
|
|
|
i8) cheltuieli conform
OUG 95/2002 si/ sau cheltuieli somaj tehnic |
47b |
|
|
|
|
|
i9) cheltuieli aferente
restructurării, privatizării, administrator special, litigii
câstigate de terti in instanta, etc. |
47c |
125 |
|
|
2 |
|
Cheltuieli financiare,
din care: |
48 |
36 |
|
|
|
a) |
cheltuieli privind
dobânzile |
49 |
|
|
|
|
b) |
alte cheltuieli
financiare |
50 |
36 |
|
|
3 |
|
Cheltuieli
extraordinare |
51 |
|
|
III. |
|
|
REZULTATUL
BRUT (profit/pierdere) |
52 |
1.297 |
|
IV. |
|
|
IMPOZIT
PE PROFIT |
53 |
197 |
|
V. |
|
|
PROFITUL
CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
54 |
1.099 |
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
55 |
65 |
|
|
2 |
|
Alte rezerve
reprezentând facilităti fiscale |
56 |
|
|
|
3 |
|
Acoperirea pierderilor
contabile din anii precedenti |
57 |
|
|
|
4 |
|
Constituirea surselor
proprii de finantare pentru proiectele cofinantate din împrumuturi externe,
precum si pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de
capital, platii dobânzilor, comisioanelor si altor costuri aferente acestor
împrumutun |
58 |
|
|
|
5 |
|
Alte repartizări
prevăzute de lege |
59 |
|
|
|
6 |
|
Profitul contabil
rămas după deducerea sumelor de la rd.55, 56, 57, 58 si 59. |
60 |
1.035 |
|
|
7 |
|
Participarea
salariatilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de
nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul
operatorului economic în exercitiul financiar de referintă |
61 |
52 |
|
8 |
|
90% vărsă
minte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome, ori dividende
în cazul societătilor/companiilor nationale si societătilor cu
capital integral sau majoritar de stat |
62 |
931 |
|
9 |
|
Profitul nerepartizat
pe destinatiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează la alte
rezerve si constituie sursă proprie de finantare |
63 |
52 |
VI. |
|
|
SURSE
DE FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
64 |
3.310 |
|
1 |
|
Surse proprii |
65 |
3.310 |
|
2 |
|
Alocatii de la buget |
66 |
|
|
3 |
|
Credite bancare |
67 |
- |
|
|
a) |
- interne |
68 |
|
|
|
b) |
- externe |
69 |
|
|
4 |
|
Alte surse |
70 |
|
VII. |
|
|
CHELTUIELI
PENTRU INVESTITII, din care: |
71 |
3.310 |
|
1 |
|
Cheltuieli aferente
investitiilor, inclusiv cele aferente investitiilor în curs la finele anului,
din care: |
72 |
3310 |
|
2 |
|
Rambursări de rate
aferente creditelor pentru investitii |
73 |
|
|
|
a) |
interne |
74 |
|
|
|
b) |
externe |
75 |
|
VIII. |
|
REZERVE, din care: |
76 |
|
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
77 |
65 |
|
2 |
|
Rezerve statutare |
78 |
|
|
3 |
|
Alte rezerve |
79 |
|
IX. |
|
DATE
DE FUNDAMENTARE |
80 |
|
|
|
1 |
|
Venituri aferente productiei
vândute (rd.3) |
81 |
16.575 |
|
2 |
|
Cheltuieli aferente
veniturilor din productia vânduta |
82 |
14.747 |
|
|
|
«011-
rri 17-rrl IR-rri ?q+rrl 1Q» |
|
|
|
3 |
|
Nr. proqnozat de
personal la finele anului |
83 |
85 |
|
4 |
|
Nr. mediu de salariati
total in activitate |
84 |
81 |
|
5 |
|
Fond de salarii, din
care: |
85 |
5.414 |
|
|
a) |
fond de salarii aferent
personalului angajat pe bază de contract individual de muncă |
86 |
5.406 |
|
|
b) |
alte cheltuieli cu
personalul |
87 |
9 |
|
6 |
|
Câstigul mediu lunar pe
salariat (lei/persoană) |
88 |
5.561 |
|
7 |
|
Productivitatea muncit
pe total personal mediu în preturi curente (mii lei/persoană)(rd.81/84) |
89 |
205 |
|
8 |
|
Productivitatea muncii
pe total personal mediu în preturi comparabile (mii lei/persoană) |
90 |
|
|
9 |
|
Productivitatea muncii
în unităti fizice pe total personal mediu (produse functionale/nr.mediu
de salariati) |
91 |
6,1 |
|
10 |
|
Cheltuieli la 1000 lei
venituri (rd.82/rd.81)x1000 |
92 |
889,7 |
|
11 |
|
Plati restante |
93 |
|
|
|
a) |
preturi curente |
94 |
|
|
|
b) |
preturi comparabile |
95 |
|
|
12 |
|
Creante restante |
96 |
|
|
|
a) |
preturi curente |
97 |
|
|
|
b) |
preturi comparabile |
98 |
|
Nota :
Câstigul mediu lunar pe
salariat este calculat fără influenta sumelor prevăzute pentru
plata indemnizatiilor membrilor Consiliului de Administratie, Comisiei de
cenzori, AGA
ANEXA
Nr. 2
MINISTERUL ECONOMIEI,
COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
Societatea Comercială
TELETRANS - S.A.
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI PE ANUL 2011
|
|
|
mii lei |
|||
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
BVC 2011 |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||
I. |
|
|
VENITURI
TOTALE (rd.2+10+15) |
1 |
45.448 |
|
|
1 |
|
Venituri din
exploatare, din care: |
2 |
45.013 |
|
|
|
a) |
din productia
vândută |
3 |
44.542 |
|
|
|
b) |
din vânzarea
mărfurilor |
4 |
|
|
|
|
c) |
din subventii de
exploatare aferente cifrei de afaceri nete, din care: |
5 |
|
|
|
|
|
|
subventii, cf.
prevederilor legale în vigoare |
6 |
|
|
|
|
|
transferuri, cf.
prevederilor legale învinoarp |
7 |
|
|
|
d) |
productia de
imobilizări |
8 |
|
|
|
|
e) |
alte venituri din
exploatare, din care: |
9 |
471 |
|
|
|
e1) |
venituri aferente
programelor din fonduri structurale |
9a |
|
|
|
|
82) |
venituri conform OUG
95/2002 |
9b |
|
|
|
2 |
|
Venituri financiare,
din care: |
10 |
435 |
|
|
|
a) |
din imobilizări
financiare |
11 |
|
|
|
|
b) |
din alte investitii si
împrumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
|
|
|
|
c) |
din dobânzi |
13 |
360 |
|
|
|
d) |
alte venituri
financiare |
14 |
75 |
|
|
3 |
|
Venituri extraordinare |
15 |
0 |
|
II. |
|
|
CHELTUIELI
TOTALE (rd.17+48+51) |
16 |
41.096 |
|
|
1 |
|
Cheltuieli de
exploatare, din care: |
17 |
40.519 |
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
18 |
5.838 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli
externe (cu energie si apă) |
19 |
265 |
|
|
|
c) |
cheltuieli privind
mărfurile |
20 |
0 |
|
|
|
d) |
cheltuieli cu
personalul, din care: |
21 |
18.074 |
|
|
|
|
d1 |
ch. cu salariile |
22 |
13.642 |
|
|
|
d2 |
cheltuieli cu
asigurările si protectia socială si alte obligatii legale, din
care: |
23 |
3.681 |
|
|
|
|
ch. privind contributia
la asigurări sociale |
24 |
2.838 |
|
|
|
|
ch. privind
contributia la asigurări pt.somaj |
25 |
68 |
|
|
|
|
ch. privind
contributia la asigurări sociale de sănătate |
26 |
709 |
|
|
|
|
ch. privind
contributiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii |
27 |
66 |
|
|
|
d3 |
alte cheltuieli cu
personalul,din care: |
28 |
751 |
|
|
|
|
d3.1) ch. sociale
prevăzute prin art.21 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările si completările ulterioare, din care: |
29 |
273 |
|
|
|
|
- tichete de
cresă, cf Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
30 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou pentru
cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si
completările ulterioare |
31 |
|
|
|
|
|
d3.2) tichete de
masă |
32 |
467 |
|
|
|
|
d3.3) tichete de
vacantă |
33 |
|
|
|
|
|
d3.4) alte drepturi de
personal conform prevederilor legale |
33a |
11 |
|
|
e) |
ch. cu plătile
brute compensatorii cf. CCM aferente disponibilizărilor potrivit
programelor de disponibilizări |
34 |
|
|
|
|
n |
ch. cu drepturile
salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătoresti |
35 |
|
|
|
|
9) |
ch. cu amortizarea
imobilizărilor corporale si necorporale |
36 |
4.177 |
|
|
|
h) |
ch. cu prestatiile
externe |
37 |
10.865 |
|
|
|
i) |
alte cheltuieli de
exploatare, din care: |
38 |
1.300 |
|
|
|
|
i1) contract de mandat |
39 |
80,3 |
|
|
|
|
i2) ch. de protocol,
din care: |
40 |
38 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou
potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
41 |
|
|
|
|
i3) ch. de
reclamă si publicitate, din care: |
42 |
50 |
|
|
|
|
|
tichete cadou ptr.
cheltuieli de reclamă si publicitate, potrivit Legii nr.193/2006, cu
modificările si completările ulterioare |
43 |
|
|
|
|
|
tichete cadou ptr.
campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi,
potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
44 |
|
|
|
|
i4) ch. cu
sponsorizarea |
45 |
63 |
|
|
|
|
i5) ch. cu taxa pt.
activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
|
|
|
|
|
i6) ch. cu redeventa
pentru concesionareabunurilor |
47 |
|
|
|
|
|
i7) cheltuieli
aferente programelor din fonduri structurale |
47a |
519 |
|
|
|
|
i8) cheltuieli conform
OUG 95/2002 si/ sau cheltuieli somaj tehnic |
47b |
|
|
|
|
|
i9) cheltuieli
aferente restructurării, privatizării, administrator special,etc. |
47c |
304 |
|
|
2 |
|
Cheltuieli financiare,
din care: |
48 |
577 |
|
|
|
a) |
cheltuieli privind
dobânzile |
49 |
0 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli
financiare |
50 |
577 |
|
|
3 |
|
Cheltuieli
extraordinare |
51 |
0 |
|
III. |
|
|
REZULTATUL
BRUT (profit/pierdere) |
52 |
4.352 |
|
IV. |
|
|
IMPOZIT
PE PROFIT |
53 |
696 |
V. |
|
|
PROFITUL
CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
54 |
3.656 |
|
1 |
|
Rezerve legale |
55 |
0 |
|
2 |
|
Alte rezerve
reprezentând facilităti fiscale prevăzute de lege |
56 |
|
|
3 |
|
Acoperirea pierderilor
contabile din anii precedenti |
57 |
|
|
4 |
|
Constituirea surselor
proprii de finantare pentru proiectele cofinantate din împrumuturi externe,
precum si pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de
capital, platii dobânzilor, comisioanelor si altor costuri aferente acestor
împrumuturi |
58 |
|
|
5 |
|
Alte repartizări
prevăzute de lege |
59 |
|
|
6 |
|
Profitul contabil
rămas după deducerea sumelor de la rd.55, 56, 57, 58 si 59. |
60 |
3.656 |
|
7 |
|
Participarea
salariatilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de
nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul
operatorului economic în exercitiul financiar de referintă |
61 |
183 |
|
8 |
|
Minimum 50%
vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome,
ori dividende în cazul societătilor/companiilor nationale si
societătilor cu capital integral sau majoritar de stat |
62 |
3.290 |
|
9 |
|
Profitul nerepartizat
pe destinatiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează la alte
rezerve si constituie sursă proprie de finantare |
63 |
183 |
VI. |
|
|
SURSE
DE FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
64 |
5.700 |
|
1 |
|
Surse proprii |
65 |
2.800 |
|
2 |
|
Alocatii de la buget |
66 |
|
|
3 |
|
Credite bancare |
67 |
|
|
|
a) |
- interne |
68 |
|
|
|
b) |
- externe |
69 |
|
|
4 |
|
Alte surse |
70 |
2.900 |
VII. |
|
|
CHELTUIELI
PENTRU INVESTITII, din care: |
71 |
5.700 |
|
1 |
|
Cheltuieli aferente
investitiilor, inclusiv cele aferente investitiilor în curs la finele anului,
din care: |
72 |
5.700 |
|
|
|
I - cheltuieli de proiectare -
cercetare |
72a |
|
|
2 |
|
Rambursări de
rate aferente creditelor pentru investitii |
73 |
|
|
|
a) |
interne |
74 |
|
|
|
b) |
externe |
75 |
|
VIII. |
|
REZERVE, din care: |
76 |
|
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
77 |
|
|
2 |
|
Rezerve statutare |
78 |
|
|
3 |
|
Alte rezerve |
79 |
|
IX. |
|
DATE
DE FUNDAMENTARE |
80 |
|
|
|
1 |
|
Venituri totale |
81 |
45.448 |
|
2 |
|
Cheltuieli aferente
veniturilor totale |
82 |
41.096 |
|
3 |
|
Nr. prognozat de
personal la finele anului |
83 |
246 |
|
4 |
|
Nr.mediu de salariati
total in activitate |
84 |
246 |
|
4a |
|
Nr. mediu salariati
nucleu conform OUG 95/2002 /somaj tehnic |
84a |
|
|
5 |
|
Fond de salarii, din
care: |
85 |
13.642 |
|
|
a) |
fond de salarii aferent
personalului angajai pe bază de contract individual de muncă |
86 |
13.602 |
|
|
b) |
alte cheltuieli cu
personalul |
87 |
40 |
|
6 |
|
Câstigul mediu lunar
pe salariat (lei/persoană) |
88 |
4.608 |
|
7 |
|
Productivitatea muncii
pe total personal mediu în preturi curente (mii lei/persoană)(rd. 81/84) |
89 |
185 |
|
8 |
|
Productivitatea muncii
pe total personal mediu în preturi comparabile (mii lei/persoană) |
90 |
|
|
9 |
|
Productivitatea muncii
în unităti fizice pe total personal mediu (kbit/sec*km/persoana) |
91 |
130 |
|
10 |
|
Cheltuieli totale la 1000
lei venituri totale (cheltuieli totale/venituri totale)x1000
=(rd.16/rd.1)x1000 |
92 |
904 |
|
11 |
|
Plăti restante |
93 |
|
|
|
a) |
preturi curente |
94 |
88 |
|
|
b) |
preturi comparabile |
95 |
88 |
|
12 |
|
Creante restante |
96 |
|
|
|
a) |
preturi curente |
97 |
88 |
|
|
b) |
preturi comparabile |
98 |
88 |
Nota :
Câstigul mediu lunar pe
salariat este calculat fără influenta sumelor prevăzute pentru
plata indemnizatiilor membrilor Consiliului de Administratie, Comisiei de
cenzori, AGA
ANEXA
Nr. 3
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
Societatea
Comercială FORMENERG - S.A.
|
|
|
mii lei |
|||
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
BVC 2011 |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||
I |
|
|
VENITURI
TOTALE (rd.2+10+15) |
1 |
8.000 |
|
|
1 |
|
Venituri din
exploatare, din care: |
2 |
8.000 |
|
|
|
a) |
din productia vândută |
3 |
7.000 |
|
|
|
b) |
din vânzarea
mărfurilor |
4 |
|
|
|
|
c) |
din subventii de
exploatare aferente cifrei de afaceri nete, din care: |
5 |
|
|
|
|
|
|
subventii, cf.
prevederilor legale în vigoare |
6 |
|
|
|
|
|
transferuri, cf.
prevederilor legale în vigoare |
7 |
|
|
|
d) |
productia de
imobilizări |
8 |
|
|
|
|
e) |
alte venituri din
exploatare, din care: |
9 |
1,000 |
|
|
|
e1) |
venituri aferente
programelor din fonduri structurale |
9a |
1.000 |
|
|
|
e2) |
venituri conform OUG
95/2002 |
9b |
|
|
|
2 |
|
Venituri financiare,
din care: |
10 |
0 |
|
|
|
a) |
din imobilizări
financiare |
11 |
|
|
|
|
b) |
din alte investitii si
împrumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
|
|
|
|
c) |
din dobânzi |
13 |
0 |
|
|
|
d) |
alte venituri
financiare |
14 |
|
|
|
3 |
|
Venituri extraordinare |
15 |
|
|
II. |
|
|
CHELTUIELI
TOTALE (rd.17+48+51) |
16 |
7.830 |
|
|
1 |
|
Cheltuieli de
exploatare, din care: |
17 |
7.805 |
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
18 |
120 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli
externe (cu energie si apă) |
19 |
140 |
|
|
|
c) |
cheltuieli privind
mărfurile |
20 |
|
|
|
|
d) |
cheltuieli cu
personalul, din care: |
21 |
2.001 |
|
|
|
|
d1 |
cheltuieli cu
salariile |
22 |
1.458 |
|
|
|
d2 |
cheltuieli cu
asigurările si protectia socială si alte obligatii legale, din
care: |
23 |
426 |
|
|
|
|
cheltuieli privind
contributia la asigurări sociale |
24 |
335 |
|
|
|
|
cheltuiel privind
contributia la asigurări pentru somaj |
25 |
8 |
|
|
|
|
cheltuiel privind
contributia la asigurări sociale de sănătate |
26 |
83 |
|
|
|
|
cheltuiel privind
contributiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii |
27 |
|
|
|
|
d3 |
alte cheltuieli cu
personalul, din care: |
28 |
117 |
|
|
|
|
d3.1 cheltuieli
sociale prevăzute prin art.21 din Legea nr.571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificările sicompletările ulterioare, din care: |
29 |
7 |
|
|
|
|
- tichete de
cresă, cf. Legii nr. 193/2006, cu modificările si
completărileulterioare |
30 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou pentru
cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si
completărileulterioare |
31 |
|
|
|
|
|
d3.2) tichete de masă |
32 |
82 |
|
|
|
|
d3,3) tichete de
vacantă |
33 |
|
|
|
|
|
d3.4)alte drepturi de
personal conform prevederilor legale |
33a |
|
|
|
e) |
cheltuieli cu
plătile brute compensatorii cf. CCM aferente disponibilizărilor
potrivit programelor de disponibilizări |
34 |
|
|
|
|
f) |
cheltuieli cu
drepturile salariate cuvenite în baza unor hotărâri judecătoresti |
35 |
|
|
|
|
g) |
cheltuieli cu
amortizarea imobilizărilor corporale si ne corporale |
36 |
630 |
|
|
|
h) |
cheltuieli cu
prestatiile externe |
37 |
3.625 |
|
|
|
i) |
alte cheltuieli de
exploatare, din care: |
38 |
1.382 |
|
|
|
|
i1) contract de mandat |
39 |
80,3 |
|
|
|
|
i2) cheltuieli de
protocol, din care: |
40 |
2 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou
potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
41 |
|
|
|
|
i3) ch. de
reclamă si publicitate, din care: |
42 |
40 |
|
|
|
|
|
tichete cadou ptr.
cheltuieli de reclamă si publicitate, potrivit Legii nr.193/2006, cu
modificările si completările ulterioare |
43 |
|
|
|
|
|
tichete cadou ptr,
campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi,
potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
44 |
|
|
|
|
i4) cheltuieli cu
sponsorizarea |
45 |
|
|
|
|
|
i5) cheltuieli cu taxa
pt. activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
|
|
|
|
|
i6) cheltuiel cu
redeventa pentru concesionarea bunurilor |
47 |
|
|
|
|
|
i7) cheltuieli
aferente programelor din fonduri structurale |
47a |
1.000 |
|
|
|
|
i8) cheltuieli conform
OUG 95/2002 si/ sau cheltuieli somaj tehnic |
47b |
|
|
|
|
|
i9) cheltuieli
aferente restructurării, privatizării,
administrator special,etc. |
47c |
0 |
|
2 |
|
Cheltuieli financiare,
din care: |
48 |
25 |
|
|
a) |
cheltuieli privind
dobânzile |
49 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli
financiare |
50 |
25 |
|
3 |
|
Cheltuieli
extraordinare |
51 |
|
III. |
|
|
REZULTATUL
BRUT (profit/pierdere) |
52 |
170 |
IV. |
|
|
IMPOZIT
PE PROFIT |
53 |
26 |
V. |
|
|
PROFITUL
CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
54 |
144 |
|
1 |
|
Rezerve legale |
55 |
9 |
|
2 |
|
Alte rezerve
reprezentând facilităti fiscale prevăzute de lege |
56 |
|
|
3 |
|
Acoperirea pierderilor
contabile din anii precedenti |
57 |
|
|
4 |
|
Constituirea surselor
proprii de finantare pentru proiectele cofinantate din împrumuturi externe,
precum si pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de
capital, platii dobânzilor, comisioanelor si altor costuri aferente acestor
împrumuturi |
58 |
|
|
5 |
|
Alte repartizări
prevăzute de lege |
59 |
|
|
6 |
|
Profitul contabil
rămas după deducerea sumelor de la rd.55, 56, 57, 58 si 59. |
60 |
136 |
|
7 |
|
Participarea
salariatilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de
nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul
operatorului economic în exercitiul financiar de referintă |
61 |
7 |
|
8 |
|
Minimum 50 %,
respectiv 90% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul
regiilor autonome, ori dividende în cazul societătilor/companiilor
nationale si societătilor cu capital integral sau majoritar de stat |
62 |
122 |
|
9 |
|
Profitul nerepartizat
pe destinatiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează la alte
rezerve si constituie sursă proprie de finantare |
63 |
7 |
VI. |
|
|
SURSE
DE FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
64 |
500 |
|
1 |
|
Surse proprii |
65 |
500 |
|
2 |
|
Alocatii de la buget |
66 |
|
|
3 |
|
Credite bancare |
67 |
|
|
|
a) |
- interne |
68 |
|
|
|
b) |
- externe |
69 |
|
|
4 |
|
Alte surse |
70 |
|
VII. |
|
|
CHELTUIELI
PENTRU INVESTITII, din care: |