MONITORUL OFICIAL
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 645 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Joi, 16 septembrie 2010
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
932. - Hotărâre pentru aprobarea Normelor metodologice
de aplicare a Legii nr. 184/2001 privind organizarea si exercitarea profesiei
de arhitect
949. - Hotărâre privind modificarea valorii de inventar
a unor imobile înscrise în anexa nr. 20 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006
pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al
statului
950. - Hotărâre privind modificarea anexei nr. 1 la
Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului
centralizat al bunurilor din domeniul public al statului
951. - Hotărâre privind modificarea anexei nr. 1 la
Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului
centralizat al bunurilor din domeniul public al statului
952. - Hotărâre privind modificarea valorii de inventar
a unor imobile aflate în domeniul public al statului si în administrarea
Ministerului Administratiei si Internelor
953. - Hotărâre privind darea în administrarea
Ministerului Administratiei si Internelor, pentru Inspectoratul de Politie al
Judetului Giurgiu, a unor terenuri aflate în domeniul public al statului
954. - Hotărâre privind transmiterea unui imobil din
domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Administratiei si
Internelor în domeniul public al comunei Sânnicolau Român si în administrarea
Consiliului Local al Comunei Sânnicolau Român, judetul Bihor
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
M.104. - Ordin al ministrului apărării nationale
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului apărării nr.
M.82/2008 pentru stabilirea domeniilor si conditiilor privind angajarea si
executarea, la cerere, prin unitătile Ministerului Apărării
Nationale, a prestărilor de servicii pentru persoane juridice sau pentru
persoane fizice
627.- Ordin al directorului general al Agentiei Nationale de
Cadastru si Publicitate Imobiliară privind completarea anexei la Ordinul
directorului general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate
Imobiliară nr. 186/2009 privind stabilirea termenelor de prestare a
serviciilor furnizate de Agentia Natională de Cadastru si Publicitate
Imobiliară si unitătile sale subordonate
ACTE ALE AUTORITĂTII NATIONALE PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE
ÎN COMUNICATII
626.- Decizie privind identificarea pietelor relevante din sectorul
comunicatiilor electronice ale serviciilor de acces la elemente de
infrastructură
ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
171.-
Hotărâre privind aprobarea Regulilor de organizare si desfăsurare a
testului de verificare a cunostintelor fn domeniul financiar-contabil pentru
accesul la stagiu în activitatea de audit financiar
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Legii nr. 184/2001 privind organizarea si
exercitarea profesiei de arhitect
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 184/2001
privind organizarea si exercitarea profesiei de arhitect, republicată, cu
modificările si completările ulterioare, prevăzute în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă
Hotărârea Guvernului nr. 267/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice
de aplicare a Legii nr. 184/2001 privind organizarea si exercitarea profesiei
de arhitect, republicată, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 272 din 27 martie 2006.
Art. 3. - Prevederile prezentei hotărâri se completează cu dispozitiile
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de
stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii în
România, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
68/2010, si ale Legii nr. 200/2004 privind recunoasterea diplomelor si
calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările
si completările ulterioare.
*
Prezentul
act normativ transpune art. 1, 2 (partial), art. 3 alin. (1) lit. d) si alin.
(3), art. 4 alin. (1), art. 5, 6 (partial), art. 7 alin. (1) si (2),art. 8, 13
(partial), 14 (partial), 21 (partial), 23 (partial), 48, 49 (partial), 50
(partial), 51, 52 (partial), 53, 54 si 56 (partial) din Directiva 2005/36/CE a
Parlamentului European si a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind
recunoasterea calificărilor profesionale, publicată în Jurnalul
Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 255 din 30 septembrie 2005, si art.
28 alin. (1) si (2) din Directiva 2006/123/CE a Parlamentului European si a
Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile în cadrul pietei interne,
publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 376 din 27
decembrie 2006 si anexa (partial) la Directiva 2006/100/CE a Consiliului din 20
noiembrie 2006 de adaptare a anumitor directive din domeniul libertătii de
circulatie a persoanelor, având în vedere aderarea Bulgariei si a României, publicată
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 363/141 din 20 decembrie
2006.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul educatiei, cercetării, tineretului si sportului,
Daniel Petru Funeriu
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Seful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bucuresti, 1 septembrie 2010.
Nr. 932.
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 184/2001 privind organizarea si exercitarea
profesiei de arhitect
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme, reglementează
punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 184/2001 privind organizarea si
exercitarea profesiei de arhitect, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, privind procedura de recunoastere a titlurilor
oficiale de calificare în vederea exercitării profesiei de arhitect pe
teritoriul României, aspectele referitoare la exercitarea acestei profesii,
precum si institutiile competente pentru eliberarea documentelor necesare
obtinerii acestui drept.
(2)
Prezentele norme se aplică arhitectilor cetăteni ai statelor membre
ale Uniunii Europene, ai celorlalte state apartinând Spatiului Economic
European si ai Confederatiei Elvetiene, denumite în continuare state membre,
care exercită profesia de arhitect în România în mod independent, dar
si în calitate de salariat.
(3)
Prevederile prezentelor norme se aplică si cetătenilor statelor
membre care doresc să exercite profesia de arhitect pe teritoriul României
si sunt titulari ai unui titlu oficial de calificare care a fost obtinut pe
teritoriul unui stat care nu este membru al Uniunii Europene, al Spatiului
Economic European sau al Confederatiei Elvetiene, denumit în continuare stat
tert, dacă sunt îndeplinite conditiile minime de formare
prevăzute de Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European si a
Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoasterea calificărilor
profesionale, denumită în continuare directivă, si au o
experientă certificată de cel putin 3 ani pe teritoriul unui stat
membru în care a fost recunoscut titlul oficial de calificare.
Art. 2. - Autoritatea de stat în domeniul arhitecturii, respectiv Ministerul
Dezvoltării Regionale si Turismului, are următoarele atributii:
a)
asigură cadrul legislativ si metodologic privind exercitarea profesiei de
arhitect;
b)
protejează, promovează si sustine creatia arhitecturală si
calitatea arhitecturală;
c)
participă la organizarea învătământului de specialitate, a
formării profesionale, precum si a cercetării, dezvoltării si
inovării în domeniul arhitecturii.
Art. 3. - (1) Autoritatea competentă pentru recunoasterea titlurilor oficiale
de calificare pentru profesia de arhitect, prevăzute în anexele nr. 1 si 2
este Ordinul Arhitectilor din România.
(2)
Recunoasterea titlurilor oficiale de calificare permite accesul în România la
aceeasi profesie cu cea pentru care persoana solicitantă este
calificată în statul membru de origine sau de provenientă, precum si
exercitarea activitătilor profesionale pe teritoriul României în
conditiile prevăzute de lege pentru cetătenii români detinători
ai titlurilor oficiale de calificare în profesia de arhitect eliberate de
autoritătile române competente.
Art. 4. - Arhitectii care îsi desfăsoară activitatea în România trebuie
să respecte normele de conduită cu caracter profesional, legislativ
si administrativ, care sunt direct legate de profesia de arhitect, precum
definitia profesiei, utilizarea titlurilor si abaterile profesionale grave care
au o legătură directă si specifică cu protectia si
siguranta consumatorilor, precum si dispozitiile disciplinare aplicabile în România
arhitectilor.
Art. 5. - În întelesul prezentelor norme, expresiile de mai jos au următoarele
semnificatii:
a) stat
membru de origine sau de provenientă - statul membru al Uniunii
Europene, statul apartinând Spatiului Economic European sau Confederatia
Elvetiană din care provine arhitectul care doreste să îsi exercite
profesia în România;
b) stat
membru gazdă - statul membru al Uniunii Europene, statul apartinând
Spatiului Economic European sau Confederatia Elvetiană, în care arhitectul
cetătean român ori care provine din România doreste să îsi exercite
profesia;
c) autoritate
competentă - orice organism sau autoritate autorizat (ă) în mod
expres în România, într-un alt stat membru al Uniunii Europene, într-un alt
stat apartinând Spatiului Economic European sau în Confederatia Elvetiană
să elibereze ori să primească titluri de calificare sau alte
documente ori informatii, precum si să primească cererile si să
ia deciziile prevăzute de prezentele norme;
d) titlu
oficial de calificare - diplomele, certificatele si alte documente de
calificare de arhitect, care atestă formarea specifică în
arhitectură prevăzută de directivă, eliberate de o
autoritate a unui stat membru al Uniunii Europene, a unui stat apartinând
Spatiului Economic European sau a Confederatiei Elvetiene, desemnată în
temeiul actelor cu putere de lege si al actelor administrative ale
respectivului stat si care certifică formarea profesională
dobândită în principal pe teritoriul acestor state;
e) drept
de semnătură - dreptul care implică asumarea de către
arhitect a întregii responsabilităti profesionale pentru
documentele/documentatiile tehnice pe care le coordonează, elaborează
si semnează în conditiile legii; dreptul de semnătură se
acordă de către Ordinul Arhitectilor din România, în conformitate cu
legislatia în vigoare, si se atestă prin înregistrarea arhitectului
beneficiar al dreptului în Tabloul National al Arhitectilor.
Art. 6. - (1) Dreptul de semnătură se exercită pe toate
documentele/documentatiile tehnice de arhitectură elaborate constând în
piese scrise si desenate, în toate fazele de proiectare prevăzute de lege,
după cum urmează: studii de fezabilitate, documentatii pentru
obtinerea avizelor de specialitate solicitate prin certificatul de urbanism,
documentatii tehnice pentru autorizarea construirii, proiecte tehnice, detalii
de executie, teme de proiectare pentru subproiectantii de specialitate,
dispozitii de santier, procese-verbale de receptie la terminarea
lucrărilor, procesele-verbale de receptie finală, altele de
această natură.
(2)
Autoritătile administratiei publice centrale si locale au obligatia
să verifice, în vederea emiterii autorizatiilor de construire/desfiintare,
în conditiile legii, capacitatea exercitării dreptului de
semnătură pe baza documentului prin care filiala teritorială a
Ordinului Arhitectilor din România din care face parte arhitectul/conductorul
arhitect confirmă dreptul de semnătură al acestuia si face
dovada luării în evidentă a proiectului de arhitectură aferent
documentatiei tehnice pentru autorizarea executării lucrărilor de
construire, documentatiei tehnice pentru autorizarea lucrărilor de
demolare, documentatiei tehnice pentru autorizarea lucrărilor aferente
organizării executării lucrărilor, după caz.
Art. 7. - (1) În sensul prezentelor norme, activitătile profesionale de
arhitect sunt cele exercitate cu titlul profesional de arhitect.
(2)
Cetătenii statelor membre autorizati să poarte titlul de arhitect în
baza unui act normativ al statului membru respectiv, prin care
autoritătile competente conferă acest titlu personalitătilor
care s-au distins în mod deosebit prin realizări în domeniul arhitecturii,
vor putea utiliza acest titlu în România.
(3)
Statul membru de origine sau de provenientă trebuie să ateste
printr-un certificat că activitătile persoanelor prevăzute la
alin. (2) se încadrează în domeniul arhitecturii.
CAPITOLUL II
Recunoasterea profesională a titlurilor oficiale de calificare
eliberate de institutiile de învătământ superior de arhitectură
Art. 8. - (1) În scopul exercitării profesiei de arhitect pe teritoriul
României, Ordinul Arhitectilor din România recunoaste titlurile oficiale de
calificare care îndeplinesc conditiile minime de formare prevăzute de
directivă, eliberate de autoritătile competente din statele membre,
acordând acestor titluri oficiale de calificare acelasi efect juridic ca si
titlurilor oficiale de calificare eliberate de autoritătile române
competente.
(2)
Titlurile oficiale de calificare mentionate la alin. (1) sunt prevăzute în
anexa nr. 1.
(3)
Dispozitiile prezentului articol nu aduc atingere drepturilor specifice,
obtinute sau câstigate, prevăzute la art. 13-16.
Art. 9. - (1) Titlurile de calificare ca arhitect prevăzute în anexa nr. 1,
care fac obiectul unei recunoasteri automate în temeiul art. 8, atestă o
formare care a început cel mai devreme în decursul anului academic de
referintă prevăzut în anexa mentionată.
(2)
Datele avute în vedere la alin. (1) sunt:
a) 5
august 1987 - pentru Belgia, Olanda, Luxemburg, Germania, Franta, Italia,
Danemarca, Irlanda, Marea Britanie, Grecia, Spania si Portugalia;
b) 1
ianuarie 1994 - pentru Norvegia si Islanda;
c) 1
ianuarie 1995 - pentru Austria, Finlanda si Suedia;
d) 1
mai 1995 - pentru Liechtenstein;
e) 1
iunie 2002 - pentru Elvetia;
f) 1
mai 2004 - pentru Republica Cehă, Estonia, Cipru, Letonia, Lituania,
Ungaria, Malta, Polonia, Slovenia si Slovacia;
g) 1
ianuarie 2007 - pentru Bulgaria.
Art. 10. - (1) Ministerul Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului
notifică, spre informare, Comisiei Europene dispozitiile legislative,
regulamentare si administrative adoptate cu privire la eliberarea titlurilor
oficiale de calificare care atestă calificarea în profesia de arhitect.
(2) Pe
baza datelor furnizate de Ordinul Arhitectilor din România, Ministerul
Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului notifică Comisiei
Europene orice informatie necesară privind recunoasterea titlurilor
oficiale de calificare care atestă calificarea în profesia de arhitect.
Art.
11. - (1) Titlurile oficiale de calificare în profesia de
arhitect eliberate de statele terte persoanelor prevăzute la art. 1 alin.
(3) si recunoscute de autoritătile competente ale unuia dintre statele
membre se asimilează titlurilor oficiale de calificare prevăzute la
art. 8, dacă această primă recunoastere s-a realizat cu
respectarea conditiilor minime de formare profesională prevăzute de
directivă, iar titularul are o experientă profesională
certificată de cel putin 3 ani pe teritoriul statului membru respectiv.
(2)
Titlurile oficiale de calificare obtinute în afara statelor membre si recunoscute
în unul dintre aceste state sunt examinate de Ordinul Arhitectilor din România,
conform legii.
(3) În
situatiile prevăzute la alin. (2) se examinează si formarea
complementară sau experienta profesională dobândită de
către cei interesati într-un stat membru sau în afara granitelor acestora.
Art.
12. - Titlurile oficiale de calificare, diplomele de
licentă si alte documente similare, eliberate de institutiile de
învătământ superior de arhitectură din România, sunt
prevăzute în anexa nr. 3.
Art.
13. - (1) Ordinul Arhitectilor din România recunoaste
titlurile de calificare ca arhitect cetătenilor statelor membre care au
fost eliberate de fosta Cehoslovacie sau a căror formare a început, pentru
Republica Cehă, înainte de 1 ianuarie 1993, dacă autoritătile
competente ale Republicii Cehe atestă că, pe teritoriul acestui stat,
aceste titluri produc aceleasi efecte juridice ca titlurile cehe în
arhitectură în ceea ce priveste accesul la profesia de arhitect si
exercitiul acesteia.
(2)
Ordinul Arhitectilor din România recunoaste titlurile de calificare ca arhitect
cetătenilor statelor membre care au fost eliberate de fosta Cehoslovacie
sau a căror formare a început, pentru Slovacia, înainte de 1 ianuarie
1993, dacă autoritătile competente ale Slovaciei atestă că,
pe teritoriul acestui stat, aceste titluri produc aceleasi efecte juridice ca
si titlurile slovace în arhitectură în ceea ce priveste accesul la
profesia de arhitect si exercitiul acesteia.
(3) Atestările prevăzute la alin. (1) si (2) trebuie să
fie însotite de un certificat eliberat de aceleasi autorităti, care
să demonstreze că respectivele persoane au exercitat în mod efectiv
si legal activitatea de arhitect pe teritoriul lor pe o perioadă de cel
putin 3 ani consecutivi în decursul ultimilor 5 ani anteriori eliberării
certificatului.
Art.
14. - (1) Ordinul Arhitectilor din România recunoaste
titlurile de calificare ca arhitect cetătenilor statelor membre care au
fost eliberate de fosta Uniune Sovietică sau a căror formare a
început:
a)
pentru Estonia, înainte de 20 august 1991;
b)
pentru Letonia, înainte de 21 august 1991;
c)
pentru Lituania, înainte de 11 martie 1990.
(2)
Ordinul Arhitectilor din România recunoaste titlurile de calificare ca arhitect
conform prevederilor alin. (1) atunci când autoritătile unuia dintre cele
3 state membre mentionate la alin. (1) atestă că respectivele
calificări au, pe teritoriul lor, acelasi efect pe plan juridic ca cele pe
care ele însele le eliberează în ceea ce priveste accesul la profesia de
arhitect si exercitiul acesteia.
(3)
Atestările prevăzute la alin. (2) trebuie să fie însotite de un
certificat eliberat de autoritătile statelor membre amintite, care să
demonstreze că respectivele persoane au exercitat în mod efectiv si legal
activitatea de arhitect pe teritoriul lor pe o perioadă de cel putin 3 ani
consecutivi în decursul ultimilor 5 ani anteriori eliberării
certificatului.
Art.
15. - (1) Ordinul Arhitectilor din România recunoaste
titlurile de calificare ca arhitect cetătenilor statelor membre care au
fost eliberate de fosta Iugoslavie sau a căror formare a început, pentru
Slovenia, înainte de 25 iunie 1991, atunci când autoritătile competente
ale statului membru mentionat anterior atestă că, pe teritoriul
acestuia, aceste titluri produc aceleasi efecte juridice ca si titlurile
slovene în arhitectură în ceea ce priveste accesul la profesia de arhitect
si exercitiul acesteia.
(2)
Atestarea prevăzută la alin. (1) trebuie să fie însotită de
un certificat eliberat de autoritătile statului membru prevăzut la
alin. (1), care să demonstreze că respectivele persoane au exercitat
în mod efectiv si legal activitatea de arhitect pe teritoriul lor pe o
perioadă de cel putin 3 ani consecutivi în decursul ultimilor 5 ani
anteriori eliberării certificatului.
Art.
16. - (1) Ordinul Arhitectilor din România recunoaste
titlurile de calificare ca arhitect prevăzute în anexa nr. 2, eliberate de
statele membre care atestă o formare care a început cel târziu în decursul
anului academic de referintă prevăzut în respectiva anexă, chiar
dacă nu îndeplinesc cerintele minime prevăzute de directivă,
dându-le acelasi efect pe teritoriul României ca si titlurilor de calificare de
arhitect eliberate de autoritătile competente din România în ceea ce
priveste accesul la activitătile profesionale de arhitect si exercitarea
acestora.
(2)
Ordinul Arhitectilor din România recunoaste, în baza prevederilor alin. (1),
certificatele autoritătilor competente ale Republicii Federale Germania
care atestă echivalenta titlurilor de calificare eliberate de la 8 mai
1945 de către autoritătile competente ale Republicii Democrate
Germania cu titlurile de calificare prevăzute în anexa nr. 2.
(3)
Fără a aduce atingere prevederilor alin. (1), Ordinul Arhitectilor
din România recunoaste, acordându-le, în ceea ce priveste accesul la
activitătile profesionale de arhitect si exercitarea acestora cu titlul
profesional de arhitect, acelasi efect pe teritoriul României ca si titlurilor
de calificare eliberate de autoritătile române competente, certificatele
eliberate pentru cetătenii statelor membre de către statele membre
care au pus în aplicare norme privind accesul la activitătile de arhitect
si exercitarea acestor activităti la următoarele date:
a) la 1
ianuarie 1995, pentru Austria, Finlanda si Suedia;
b) la 1
mai 2004, pentru Republica Cehă, Estonia, Cipru, Letonia, Lituania,
Ungaria, Malta, Polonia, Slovenia si Slovacia;
c) la 5
august 1987, pentru celelalte state membre.
(4)
Certificatele prevăzute la alin. (3) atestă că titularul lor a
fost autorizat, până cel târziu la data respectivă, să poarte
titlul profesional de arhitect si că s-a consacrat efectiv, în cadrul
normelor mentionate anterior, activitătilor în cauză pe o
perioadă de cel putin 3 ani consecutivi în decursul ultimilor 5 ani
dinainte de data eliberării certificatului.
Art.
17. - În sprijinul activitătii de recunoastere, Ordinul
Arhitectilor din România trebuie să consulte Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene în care titlurile oficiale de calificare si alte documente similare se
reactualizează permanent.
CAPITOLUL III
Dobândirea dreptului de semnătură si recunoasterea dreptului de
semnătură sau a altui drept echivalent pentru documentatii de
arhitectură valabile pe teritoriul României
Art.
18. - Arhitectii cetăteni ai statelor membre, ale
căror titluri oficiale de calificare atestă o calificare
oficială de arhitect si sunt recunoscute conform legii, exercită
profesia în România cu titlul profesional de „arhitect" corespunzător
calificării profesionale însusite, utilizând, de asemenea, si abrevierea
acestui titlu folosită în România.
Art.
19. - (1) Arhitectii cetăteni ai statelor membre, care
îndeplinesc conditiile minime prevăzute în directivă, au dreptul
să utilizeze titlul oficial de calificare profesională obtinut în
statul membru de origine sau de provenientă, în limba acelui stat, si,
după caz, abrevierea acestui titlu. Titlul oficial de calificare trebuie
să fie însotit de numele si locul institutiei ori ale comisiei de
examinare care a emis acest titlu.
(2)
Dacă titlul oficial de calificare profesională obtinut în statul de
origine sau de provenientă poate fi confundat în România cu un titlu care
implică o pregătire complementară neînsusită de beneficiar,
acesta va utiliza forma corespunzătoare a titlului, indicată de
Ministerul Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului, potrivit
legii.
Art.
20. - În cazuri justificate, Ordinul Arhitectilor din
România poate solicita autoritătilor competente dintr-un stat membru de
origine sau de provenientă confirmarea autenticitătii titlurilor
oficiale de calificare si a altor documente similare, eliberate în respectivul
stat membru.
Art.
21. - (1) Dispozitiile prezentului articol se aplică
numai în cazul în care prestatorul se deplasează în România în scopul
exercitării profesiei de arhitect în mod temporar sau ocazional;
caracterul temporar si ocazional al prestării de servicii în domeniul
arhitecturii se evaluează de către Ordinul Arhitectilor din România,
de la caz la caz, în special în functie de durata, frecventa, periodicitatea si
continuitatea prestării.
(2)
Fără a aduce atingere dispozitiilor legale speciale si prezentului
articol, Ordinul Arhitectilor din România nu poate restrânge, din motive legate
de calificările profesionale, libertatea de a presta servicii pe
teritoriul României în cazul în care arhitectii sunt stabiliti în mod legal
într-un stat membru în scopul exercitării profesiei de arhitect, denumit
în continuare stat membru de stabilire.
(3) În
cazul deplasării prestatorului în România în scopul exercitării
profesiei de arhitect în mod temporar sau ocazional, acesta trebuie să
respecte cerintele prevăzute la art. 4.
(4)
Arhitectii cetăteni ai unui stat membru de origine sau de
provenientă, care au dreptul de a exercita profesia de arhitect cu drept
de semnătură ori cu un alt drept echivalent în unul dintre aceste
state si care nu solicită stabilirea în România, ci doar dreptul de a
presta temporar sau ocazional servicii în domeniul arhitecturii pe teritoriul
României, beneficiază de drept de semnătură fără
să fie înscrisi în Tabloul National al Arhitectilor si sunt înregistrati
automat în Ordinul Arhitectilor din România pe durata prestării
serviciilor respective.
(5) În cazul în care prestatorul se deplasează pentru prima
dată în România dintr-un alt stat membru pentru a presta servicii în
domeniul arhitecturii, Ordinul Arhitectilor din România poate solicita să
fie informat în acest sens, în prealabil, printr-o declaratie scrisă care
să cuprindă informatiile privind acoperirea asigurării sau alte
mijloace de protectie personală ori colectivă privind
răspunderea profesională; declaratia se reînnoieste o dată pe an
în cazul în care prestatorul intentionează să furnizeze servicii în
domeniul arhitecturii, temporar sau ocazional, în România, în decursul anului
respectiv, ori în cazul unei modificări a situatiei sale fată de cea
initială; prestatorul poate prezenta această declaratie prin orice
mijloace.
(6)
Pentru prima prestare de servicii în domeniul arhitecturii sau în cazul unei
schimbări materiale privind situatia stabilită în documente, Ordinul
Arhitectilor din România poate solicita ca declaratia să fie însotită
de documentele prevăzute în Legea nr. 184/2001, republicată, cu
modificările si completările ulterioare.
Art.
22. - (1) Arhitectii cetăteni ai unui stat membru de
origine sau de provenientă, care au dreptul de a exercita profesia de
arhitect pe teritoriul acestor state si care nu au drept de semnătură
ori un alt drept echivalent, se adresează Ordinului Arhitectilor din
România pentru a fi înscrisi într-un registru special.
(2)
Prevederile alin. (1) se aplică si în cazul arhitectilor cetăteni ai
unui stat membru de origine sau de provenientă care solicită
stabilirea în România si au dobândit dreptul de a exercita profesia de arhitect
pe teritoriul acestor state, fără să fi dobândit dreptul de
semnătură ori un alt drept echivalent.
(3)
Cetătenii unui stat membru de origine sau de provenientă care
solicită stabilirea în România, nu detin drept de semnătură sau
un alt drept echivalent si îndeplinesc conditiile minime de formare referitoare
la detinerea titlului de arhitect prevăzute de directivă vor dobândi,
la cerere, drept de semnătură în aceleasi conditii ca si
cetătenii români, potrivit legii.
Art.
23. - (1) Documentele necesare recunoasterii titlurilor
oficiale de calificare în profesia de arhitect sunt:
a)
dovada cetăteniei persoanei în cauză;
b)
copie de pe atestatele de competentă profesională sau de pe titlul de
calificare, care asigură accesul la profesia de arhitect si atestarea
experientei profesionale a persoanei în cauză;
c)
certificat emis de autoritatea competentă din statul de origine sau de
provenientă, care să ateste faptul că solicitantul detine acele
titluri oficiale de calificare sau alte documente doveditoare ale
calificării profesionale care îndeplinesc criteriile legislatiei Uniunii
Europene în domeniu;
d)
dovadă privind caracterul onorabil sau dovada prin care se suspendă,
se limitează ori se interzice exercitarea unei profesii în caz de eroare
profesională gravă sau de infractiune;
e)
documentele prevăzute la lit. d) sunt valabile 3 luni de la eliberarea
acestora de autoritătile competente ale statului membru de origine sau de
provenientă.
(2) În
caz de îndoială justificată, Ordinul Arhitectilor din România poate
solicita autoritătilor competente ale unui stat membru confirmarea
autenticitătii titlurilor oficiale de calificare care atestă
calificarea de arhitect eliberate în acel stat, precum si, după caz,
confirmarea faptului că posesorul acestora îndeplineste conditiile minime
de formare profesională prevăzute de legislatia natională.
(3)
Titlurile oficiale de calificare eliberate de statele membre se recunosc pe
teritoriul României dacă titlul oficial de calificare a fost eliberat de
către autoritătile competente din unul dintre statele membre, iar
formarea profesională de arhitect a fost dobândită în totalitate sau
partial pe teritoriul unui alt stat membru.
(4) În
caz de îndoială justificată, atunci când o autoritate competentă
a unui stat membru a eliberat un titlu oficial de calificare, care include o
formare efectuată în totalitate sau partial într-o institutie
recunoscută dintr-un alt stat membru, în cazul în care România este stat
membru gazdă, Ordinul Arhitectilor din România are dreptul să
solicite organismului competent al statului membru de origine sau de provenientă
în care a fost eliberat titlul oficial de calificare să verifice:
a)
dacă formarea asigurată de institutia în cauză a fost
certificată în mod oficial de institutia de învătământ din
statul membru de origine sau de provenientă în care a fost eliberat titlul
oficial de calificare;
b)
dacă titlul oficial de calificare eliberat este acelasi cu cel care ar fi
fost eliberat în cazul în care ciclul de formare s-ar fi derulat în întregime
în statul membru de origine sau de provenientă în care a fost eliberat titlul
oficial de calificare;
c)
dacă titlul oficial de calificare eliberat conferă aceleasi drepturi
de acces la profesie pe teritoriul statului membru de origine sau de
provenientă în care a fost eliberat titlul oficial de calificare.
Art.
24. - (1) Atunci când Ordinul Arhitectilor din România are
cunostintă de fapte grave si concrete care pot avea repercusiuni asupra
începerii activitătii profesionale sau asupra exercitării profesiei
de arhitect în România, săvârsite de arhitecti cetăteni ai statelor
membre anterior stabilirii în România si în afara teritoriului său, acesta
informează statul membru de origine ori de provenientă al celor în
cauză.
(2)
Ordinul Arhitectilor din România comunică statelor membre gazdă
informatiile solicitate cu privire la sanctiunile disciplinare de natură
profesională sau administrativă, precum si cu privire la sanctiunile
penale interesând exercitiul profesiei de arhitect, aplicate cetătenilor
statelor membre pe durata exercitării profesiei în România.
(3)
Ordinul Arhitectilor din România analizează informatiile transmise de
statele membre gazdă cu privire la faptele grave comise de arhitectii
cetăteni români sau care provin din România anterior stabilirii în statul
membru gazdă si în afara teritoriului său, fapte care pot avea repercusiuni
asupra începerii activitătii profesionale ori asupra exercitării
profesiei de arhitect în acel stat.
(4)
Ordinul Arhitectilor din România decide asupra naturii si amplorii
investigatiilor pe care le întreprinde în situatiile pentru care a fost sesizat
si comunică statului membru gazdă, în termen de 3 luni de la primirea
solicitării acestuia, consecintele care rezultă cu privire la
certificatele si documentele pe care Ie-a emis în cazurile respective.
(5)
Ordinul Arhitectilor din România asigură confidentialitatea informatiilor
primite si transmise.
Art.
25. - (1) Ordinul Arhitectilor din România si
autoritătile competente omoloage din statele membre de origine sau de
provenientă colaborează îndeaproape si îsi acordă asistentă
reciprocă pentru a facilita punerea în aplicare a prezentelor norme si a
directivei. Autoritătile competente asigură confidentialitatea
informatiilor pe care le schimbă, în conformitate cu reglementările
în vigoare.
(2)
Pentru fiecare prestare de servicii, Ordinul Arhitectilor din România poate
solicita autoritătilor competente omoloage din statul membru de stabilire
orice informatii pertinente cu privire la legalitatea conditiei de stabilire,
buna conduită profesională a solicitantului sau existenta sanctiunilor
disciplinare ori penale, cu aplicarea prevederilor art. 23.
Art.
26. - În cazul în care este necesară verificarea
legalitătii documentelor depuse în vederea autorizării, Ordinul
Arhitectilor din România va contacta autoritătile competente din statul
membru în cauză si prin intermediul Sistemului de informare al pietei
interne - IMI, în conformitate cu prevederile Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de
servicii si libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 68/2010, si cu prevederile
Legii nr. 200/2004 privind recunoasterea diplomelor si calificărilor
profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările
si completările ulterioare.
Art.
27. - (1) Ordinul Arhitectilor din România examinează
documentatia prezentată de solicitant pentru recunoasterea titlurilor
oficiale de calificare obtinute într-un stat membru si pentru recunoasterea
sau, în situatia prevăzută de art. 11 alin. (2) din Legea nr.
184/2001, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, pentru dobândirea dreptului de semnătură ori a altui
drept echivalent si emite decizia motivată în termen de maximum 3 luni de
la depunerea documentatiei complete.
(2) În
situatia prevăzută la art. 23, solicitarea de reexaminare
suspendă termenul legal de solutionare. Ordinul Arhitectilor din România
va continua procedura prevăzută la alin. (1) după primirea
răspunsului din partea statului membru consultat sau după expirarea
termenului de 3 luni prevăzut de normele Uniunii Europene pentru
formularea răspunsului de către statele membre consultate în aceste
situatii.
(3)
Decizia prevăzută la alin. (1) poate fi contestată în termen de
30 de zile de la comunicare la instanta de contencios administrativ
competentă.
Art.
28. - (1) În situatia în care titlurile oficiale de
calificare în profesia de arhitect, eliberate de un stat membru al Uniunii
Europene, de un alt stat apartinând Spatiului Economic European sau de
Confederatia Elvetiană cetătenilor acestora, nu îndeplinesc cerintele
prevăzute în prezentele norme pentru a fi recunoscute, Ordinul
Arhitectilor din România va examina cunostintele de specialitate si
competentele atestate de aceste titluri oficiale de calificare si alte
documente similare, precum si experienta solicitantului, comparativ cu
cerintele de calificare si cunostintele prevăzute de legea română.
(2)
Dacă în urma examinării comparative se constată că
abilitătile si cunostintele atestate de aceste titluri oficiale de
calificare corespund numai partial cerintelor de calificare si cunostintelor
prevăzute de legea română, Ordinul Arhitectilor din România poate
solicita persoanei interesate să dovedească că îndeplineste
toate aceste cerinte prin sustinerea măsurilor compensatorii, conform
Legii nr. 200/2004, cu modificările si completările ulterioare.
(3) În
cazul prevăzut la alin. (2), solicitantul poate alege să urmeze un
stagiu de adaptare de cel mult 3 ani sau să sustină o probă de
aptitudini.
(4)
Decizia autoritătilor competente române privind recunoasterea titlurilor
oficiale de calificare sau examinarea comparativă, în conformitate cu
alin. (1) si (2), se aduce la cunostinta solicitantului într-un termen de 3
luni de la depunerea dosarului complet de către acesta.
(5)
Evaluarea prevăzută la alin. (2) se realizează de către o
comisie formată din arhitecti cu drept de semnătură, numită
de Consiliul National al Ordinului Arhitectilor din România.
Art.
29. - (1) Ordinul Arhitectilor din România confirmă
primirea dosarului persoanei solicitante în termen de o lună de la data
înregistrării acestuia si o informează, dacă este cazul, cu
privire la lipsa oricărui document.
(2)
Cererea unui arhitect cetătean al unui stat membru cu privire la accesul
în România la activitătile în domeniul arhitecturii se solutionează
de Ordinul Arhitectilor din România în termen de 3 luni de la data depunerii
dosarului care cuprinde documentele prevăzute la art. 23, în formă
completă.
(3)
Decizia Ordinului Arhitectilor din România de respingere a solicitării de
recunoastere în scop profesional a titlurilor oficiale de calificare care
atestă calificarea de arhitect va cuprinde motivele întemeiate care au dus
la respingere.
(4)
Deciziile Ordinului Arhitectilor din România cu privire la recunoasterea
calificărilor prevăzute de prezentele norme pot fi contestate la
instantele judecătoresti de contencios administrativ potrivit legii.
Art.
30. - Cererea de recunoastere a titlurilor oficiale de
calificare prevăzută la art. 29 este respinsă numai motivat si
numai cu indicarea termenului de 30 de zile în care această decizie poate
fi contestată si a instantei de contencios administrativ competente. În
cazul în care solicitantul nu primeste răspuns în termenul prevăzut
la art. 29, acesta se poate adresa instantei judecătoresti de contencios
administrativ competente, potrivit legii.
Art.
31. - Procedurile si formalitătile de autorizare
prevăzute de prezenta hotărâre pot fi îndeplinite prin intermediul
punctului de contact unic electronic, în conformitate cu prevederile Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 68/2010. Prevederile prezentului articol se
aplică în termen de 60 de zile de la operationalizarea punctului de
contact unic electronic.
Art.
32. - (1) Având în vedere faptul că exercitarea
profesiei de arhitect constituie un ansamblu de activităti complexe de
interes general ce contribuie la protejarea si dezvoltarea mediului si a
patrimoniului natural si construit, la îmbunătătirea conditiilor de
viată în localitătile urbane si rurale, cetătenii statelor
membre de origine sau de provenientă, precum si cetătenii statelor
terte trebuie să detină cunostintele lingvistice minime necesare
exercitării profesiei de arhitect în România, precum si să facă
dovada cunoasterii legislatiei române necesare exercitării dreptului de
semnătură în România.
(2)
Cunostintele prevăzute la alin. (1) nu intră în procedura de
recunoastere.
Art.
33. - (1) Documentele prevăzute la art. 11 alin. (4)
lit. a) si c) din Legea nr. 184/2001, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, precum si documentele prevăzute la art. 23
alin. (1) lit. d) si art. 24 produc efecte în România dacă sunt prezentate
autoritătilor abilitate în termen de 3 luni de la data eliberării
lor.
(2)
Certificatul privind dobândirea experientei profesionale practice prevăzut
la art. 10 alin. (5) din Legea nr. 184/2001, republicată, cu
modificările si completările ulterioare, se eliberează de
către arhitectul cu drept de semnătură sub îndrumarea
căruia s-a desfăsurat stagiul.
Art.
34. - Ordinul Arhitectilor din România transmite
autoritătii de stat în domeniul arhitecturii anual, până la 31
martie, următoarele informatii statistice aferente anului precedent:
a)
numărul arhitectilor cetăteni români care au primit drept de
semnătură;
b)
numărul arhitectilor din statele membre care au primit drept de
semnătură, cu exceptia celor prevăzuti la lit. a);
c)
numărul arhitectilor români care au solicitat drept de
semnătură;
d)
numărul arhitectilor din statele membre care au solicitat drept de
semnătură, cu exceptia celor prevăzuti la lit. c);
e)
numărul cererilor de obtinere a dreptului de semnătură respinse;
f)
motivele respingerii cererilor de obtinere a dreptului de semnătură;
g)
numărul contestatiilor pentru respingerea cererii de obtinere a dreptului
de semnătură;
h)
rezultatele solutionării contestatiilor prevăzute la lit. g);
i)
orice alte informatii referitoare la exercitarea profesiei de arhitect,
solicitate în mod expres pentru fundamentarea politicilor si strategiilor în
domeniu.
CAPITOLUL IV
Exercitarea profesiei de arhitect de către cetătenii români în
afara teritoriului României
Art.
35. - Ordinul Arhitectilor din România eliberează
arhitectilor cetăteni români sau cetăteni ai statelor membre,
titulari ai unor titluri oficiale de calificare eliberate si recunoscute de
autoritătile competente ale statului român, care doresc să exercite
profesia de arhitect în afara teritoriului României, orice tip de document din
domeniul său de competentă necesar recunoasterii profesionale, în
termen de maximum 30 de zile de la înregistrarea cererii.
CAPITOLUL V
Dispozitii tranzitorii si finale
Art.
36. - Prevederile prezentelor norme se aplică si
cetătenilor români care se află în una dintre situatiile reglementate
de acestea, precum si cetătenilor statelor terte care beneficiază de
aceleasi drepturi ca si cetătenii români, în conformitate cu legislatia în
vigoare.
Art.
37. - Ministerul Educatiei, Cercetării, Tineretului si
Sportului comunică celorlalte state membre si Comisiei Europene orice
modificări intervenite în ceea ce priveste titlurile oficiale de
calificare în domeniul arhitecturii eliberate pe teritoriul României.
Art.
38. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentele norme.
ANEXA
Nr. 1 si 2
la norme*)
ANEXA
Nr. 3
la norme
Diplomele sau alte documente similare eliberate de institutiile de
învătământ superior din România
I. Universitatea de Arhitectură si Urbanism „Ion Mincu" din
Bucuresti
a)
1953-1966 - Institutul de Arhitectură „Ion Mincu" din Bucuresti:
arhitect;
b)
1967-1974 - Institutul de Arhitectură „Ion Mincu" din Bucuresti:
diplomă de arhitect, specialitatea Arhitectură;
c)
1975-1977 - Institutul de Arhitectură „Ion Mincu" din Bucuresti,
Facultatea de Arhitectură: diplomă de arhitect, specializarea
Arhitectură;
d)
1978-1991 - Institutul de Arhitectură „Ion Mincu" din Bucuresti,
Facultatea de Arhitectură si Sistematizare: diplomă de arhitect,
specializarea Arhitectură si Sistematizare;
e)
1992-1993 - Institutul de Arhitectură „Ion Mincu" din Bucuresti,
Facultatea de Arhitectură si Urbanism: diplomă de arhitect,
specializarea Arhitectură si Urbanism;
f)
1994-1997 - Institutul de Arhitectură „Ion Mincu" din Bucuresti,
Facultatea de Arhitectură si Urbanism: diplomă de licentă,
profilul Arhitectură, specializarea Arhitectură;
g)
1998-1999 - Institutul de Arhitectură „Ion Mincu" din Bucuresti,
Facultatea de Arhitectură: diplomă de licentă, profilul
Arhitectură, specializarea Arhitectură;
h) din
anul 2000 până în prezent: Universitatea de Arhitectură si Urbanism
„Ion Mincu" din Bucuresti, Facultatea de Arhitectură: diplomă de
arhitect, profilul Arhitectură, specializarea Arhitectură.
II. Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
a)
1990-1992 - Institutul Politehnic din Cluj-Napoca, Facultatea de Constructii:
diplomă de arhitect, profilul Arhitectură, specializarea
Arhitectură;
b)
1993-1994 - Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Facultatea de
Constructii: diplomă de arhitect, profilul Arhitectură, specializarea
Arhitectură;
c)
1994-1997 - Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Facultatea de
Constructii: diplomă de licentă, profilul Arhitectură,
specializarea Arhitectură;
d)
1998-1999 - Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Facultatea de
Arhitectură si Urbanism: diplomă de licentă, profilul
Arhitectură, specializarea Arhitectură;
e) din
anul 2000 până în prezent - Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca,
Facultatea de Arhitectură si Urbanism: diplomă de arhitect, profilul
Arhitectură, specializarea Arhitectură.
a) 1993
- Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi" din Iasi, Facultatea de
Constructii si Arhitectură: diplomă de arhitect, profilul
Arhitectură, specializarea Arhitectură;
b)
1994-1999 - Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi" din Iasi,
Facultatea de Constructii si Arhitectură: diplomă de licentă,
profilul Arhitectură, specializarea Arhitectură;
c)
2000-2003 - Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi" din Iasi,
Facultatea de Constructii si Arhitectură: diplomă de arhitect,
profilul Arhitectură, specializarea Arhitectură;
d)din
2004 - Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi" din Iasi, Facultatea
de Arhitectură: diplomă de arhitect, profilul Arhitectură,
specializarea Arhitectură.
IV. Universitatea Politehnica din Timisoara
a)
1993-1995 - Universitatea Tehnică din Timisoara, Facultatea de
Constructii: diplomă de arhitect, profilul Arhitectură si urbanism,
specializarea Arhitectură generală;
b)
1995-1998 - Universitatea Politehnica din Timisoara, Facultatea de Constructii:
diplomă de licentă, profilul Arhitectură, specializarea
Arhitectură;
c)
1998-1999 - Universitatea Politehnica din Timisoara, Facultatea de Constructii
si Arhitectură: diplomă de licentă, profilul Arhitectură,
specializarea Arhitectură;
d) din
anul 2000 până în prezent - Universitatea Politehnica din Timisoara,
Facultatea de Constructii si Arhitectură: diplomă de arhitect,
profilul Arhitectură, specializarea Arhitectură.
V. Universitatea din Oradea
a) 2002
- Universitatea din Oradea, Facultatea de Protectia Mediului, diplomă de
arhitect, profilul Arhitectură, specializarea Arhitectură;
b) din
anul 2003 până în prezent - Universitatea din Oradea, Facultatea de
Arhitectură si Constructii: diplomă de arhitect, profilul
Arhitectură, specializarea Arhitectură.
VI. Universitatea Spiru Haret Bucuresti
a) din
anul 2002 până în prezent - Universitatea Spiru Haret Bucuresti,
Facultatea de Arhitectură: diplomă de arhitect, profilul
Arhitectură, specializarea Arhitectură.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea valorii de inventar a unor imobile înscrise în anexa
nr. 20 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea
inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 20 alin. (1) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare, precum si al
art. 21 din Ordonanta Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea si
amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul institutiilor publice,
aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Valoarea de inventar a imobilelor apartinând domeniului
public al statului, înregistrate la pozitiile M.F.P. nr. 34290, nr. 61991
(partial), nr. 61992 si nr. 107426 din anexa nr. 20 la Hotărârea
Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al
bunurilor din domeniul public al statului, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 1.020 si 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică potrivit
prevederilor din anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, ca urmare a reevaluării, în conditiile legii.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 8 septembrie 2010.
Nr. 949.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor din domeniul public al statului, aflate în administrarea
Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară, a căror
valoare de inventar se majorează ca urmare a reevaluării
Nr. de inventar M.F.P. |
Denumirea |
Adresa |
Valoarea de inventar (lei) actualizată |
Baza legală a majorării valorii de inventar |
Situatia juridică |
Tip bun
|
|
În administrare/ concesiune |
Concesiune/ închiriere/dat cu titlu gratuit |
||||||
34290 |
Clădire |
Municipiul Târgoviste, bd. I.C. Brătianu
nr. 27, judetul Dâmbovita |
2.862.682,11 |
Proces-verbal nr.
15.386/28.12.2009 cu privire la reevaluarea activelor fixe, terenuri si
constructii |
În administrarea ANCPI |
În folosinta
gratuită aOCPI Dâmbovita |
Imobil |
61991 (partial) |
Imobil |
Municipiul Sibiu, str. Calea
Dumbrăvii nr. 34, judetul Sibiu |
138.817 |
Raport de evaluare a
proprietătii imobiliare nr. 7.108/11.08.2009 |
În administrarea ANCPI |
În folosinta
gratuită aOCPI Sibiu |
Imobil |
61992 |
Teren |
Municipiul Sibiu, str. Calea
Dumbrăvii nr. 34, judetul Sibiu |
1.225.483 |
Raport de evaluare a
proprietătii imobiliare nr. 7.109/11.08.2009 |
În administrarea ANCPI |
În folosinta
gratuită aOCPI Sibiu |
Imobil |
107426 |
Magazie+ garaj |
Municipiul Sibiu, str. Vasile Pârvan nr.
6, judetul Sibiu |
128.644 |
Raport de evaluare a
proprietătii imobiliare nr. 7.107/11.08.2009. |
În administrarea ANCPI |
În folosinta
gratuită aOCPI Sibiu |
Imobil |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul
public al statului
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 20 alin. (1) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare, al art. 2 alin.
(1) si al art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea
inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările
si completările ulterioare, precum si al art. 21 din Ordonanta
Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe aflate
în patrimoniul institutiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Valoarea de inventar a imobilelor apartinând domeniului
public al statului, înregistrate la pozitiile M.F.P. nr. 115082 si 152341 din
anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea
inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.020 si 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, ca urmare a reevaluării, în
conditiile legii.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 8 septembrie 2010.
Nr. 950.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor aflate în domeniul public al statului si în administrarea
Ministerului Administratiei si Internelor - Institutia Prefectului Judetului
Dolj, a căror valoare de inventar se majorează ca urmare a reevaluării
Nr. de inventar M.F.P. si codul de clasificare |
Denumirea si adresa |
Valoarea de inventar actualizată (lei) |
Situatia juridică |
Tipul bunului |
|
Baza legală a majorării valorii de inventar |
În administrare/concesiune |
||||
115082 |
Teren, municipiul Craiova,
Str. Unirii nr. 19 |
373.176,89 |
n.c. 33/30.12.2009 |
Administrare |
Imobil |
152341 |
Teren si clădire,
municipiul Craiova, str. Amaradia nr. 93-95 |
8.628.804,05 |
n.c. 33/30.12.2009 |
Administrare |
Imobil |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul
public al statului
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 20 alin. (1) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare, al art. 2 alin.
(1) si al art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea
inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu
modificările si completările ulterioare, precum si al art. 21
din Ordonanta Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea si amortizarea
activelor fixe aflate în patrimoniul institutiilor publice, aprobată prin
Legea nr. 493/2003, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Valoarea de inventar a imobilelor apartinând domeniului
public al statului, înregistrate la pozitiile M.F.P. nr. 112.297 si 112.303 din
anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea
inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.020 si 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, ca urmare a reevaluării, în
conditiile legii.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 8 septembrie 2010.
Nr. 951.
ANEXA
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor aflate în domeniul public al statului si în administrarea
Ministerului Administratiei si Internelor – Institutia Prefectului Judetului
Galati, a căror valoare de inventar se majorează ca urmare a
reevaluării
Nr. de inventar M.F.P. si codul de clasificare |
Denumirea si adresa |
Valoarea de inventar actualizată |
Situatia juridică |
Tipul bunului |
|
Baza legală a majorării valorii de inventar |
În administrare/ concesiune |
||||
112.297 |
Corp A- Palat
Administrativ Galati - Str. Domnească nr. 56 |
7.662.282,30 |
Proces-verbal de
receptie la terminarea lucrărilor nr. 8.440/13.11.2008 Nota contabilă
nr. 22/31.12.2006 Nota contabilă
nr. 21/13.12.2008 |
Administrare |
Imobil |
112.303 |
Corp B - Bloc Cristal
Galati, str. Al. I. Cuza nr. 47 |
1.993.473,74 |
Nota contabilă
nr. 21/13.12.2008 |
Administrare |
Imobil |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea valorii de inventar a unor imobile aflate în domeniul
public al statului si în administrarea Ministerului Administratiei si
Internelor
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 20 alin. (1) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare, al art. 21
din Ordonanta Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea si amortizarea
activelor fixe aflate în patrimoniul institutiilor publice, aprobată prin
Legea nr. 493/2003, cu modificările si completările ulterioare, si al
art. 2 alin. (1) si (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru
aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al
statului, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă modificarea valorii de inventar a imobilelor apartinând
domeniului public al statului, înregistrate la pozitiile M.F.P. nr. 37.878 si
nr. 101.298 în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2005 pentru
aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al
statului, cu modificările si completările ulterioare, potrivit anexei
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Ministerul Administratiei si Internelor îsi va actualiza în mod
corespunzător datele din evidenta cantitativ-valorică si,
împreună cu Ministerul Finantelor Publice, va opera modificarea
corespunzătoare a anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
1.705/2006, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 8 septembrie 2010.
Nr. 952.
ANEXA
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor aflate în domeniul public al statului si în administrarea
Ministerului Administratiei si Internelor, a căror valoare de inventar se modifică
Nr. M.F.P. |
Codul de clasificare |
Denumirea |
Adresa |
Anul dobândirii/dării în folosintă |
Valoarea de inventar actualizată (lei) |
Tipul bunului |
37.878 |
8.29.10 |
42-07 |
Municipiul Slatina, Str. Cazărmii nr.
40, judetul Olt |
1974 |
14.541.369,86 |
imobil |
101.298 |
8.29.10 |
45-284 |
Municipiul Slatina, Str. Cazărmii nr.
40, judetul Olt |
1974 |
1.667.429,42 |
imobil |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind darea în
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor, pentru Inspectoratul de Politie al Judetului Giurgiu, a unor terenuri aflate în domeniul
public al statului
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă darea în administrarea Ministerului Administratiei si
Internelor, pentru Inspectoratul de Politie al Judetului Giurgiu, a unor
terenuri situate în comunele Săbăreni, Herăsti, Bucsani si
Cosoba, judetul Giurgiu, identificate potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, trecute din domeniul public al
unitătilor administrativ-teritoriale în domeniul public al statului prin
hotărâri ale consiliilor locale, în vederea construirii unor sedii de
politie.
Art. 2. - Predarea-preluarea terenurilor transmise potrivit art. 1 se face pe
bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30
de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - Ministerul Administratiei si Internelor îsi va actualiza în mod
corespunzător datele din evidenta cantitativ-valorică si de cadastru
si, împreună cu Ministerul Finantelor Publice, va opera modificarea
corespunzătoare a anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006
pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al
statului, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 8 septembrie 2010.
Nr. 953.
ANEXA
DATELE DE IDENTIFICARE
ale terenurilor aflate în domeniul public al statului care se dau în
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor, pentru Inspectoratul de
Politie al Judetului Giurgiu
Locul unde este situat terenul |
Actul prin care s-a făcut trecerea terenului în domeniul public al statului |
Persoana juridică de la care se transmite terenul |
Persoana juridică la care se transmite terenul |
Caracteristicile tehnice |
Numărul de înregistrare în inventarul domeniului public |
Comuna
Săbăreni, satul Săbăreni, judetul Giurgiu |
Hotărârea
Consiliului Local al Comunei Săbăreni nr. 9/2008 |
Din administrarea
Consiliului Local al Comunei Săbăreni, judetul Giurgiu |
Statul român, în
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor - Inspectoratul de
Politie al Judetului Giurgiu |
Suprafata terenului =
1.000,00 m2 C.F. nr. 2.949/N nr. cadastral 5740 |
Ministerul Finantelor
Publice urmează să atribuie număr de inventar pentru acest
teren. |
Comuna Herăsti,
satul Herăsti, judetul Giurgiu |
Hotărârea
Consiliului Local al Comunei Herăsti nr. 10/2008 |
Din administrarea
Consiliului Local al Comunei Herăsti, judetul Giurgiu |
Statul român, în
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor - Inspectoratul de
Politie al Judetului Giurgiu |
Suprafata terenului =
1.000,00 m2 C.F. nr. 334/N nr. cadastral 1.116 |
Ministerul Finantelor
Publice urmează să atribuie număr de inventar pentru acest
teren. |
Comuna Bucsani, satul
Bucsani, judetul Giurgiu |
Hotărârea
Consiliului Local al Comunei Bucsani nr. 14/2007 |
Din administrarea
Consiliului Local al Comunei Bucsani, judetul Giurgiu |
Statul român, în
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor - Inspectoratul de
Politie al Judetului Giurgiu |
Suprafata terenului =
1.000,00 m2 C.F. nr. 464/N nr. cadastral 788 |
Ministerul Finantelor
Publice urmează să atribuie număr de inventar pentru acest
teren. |
Comuna Cosoba, satul
Cosoba, judetul Giurgiu |
Hotărârea
Consiliului Local al Comunei Cosoba nr. 8/2008 |
Din administrarea
Consiliului Local al Comunei Cosoba, judetul Giurgiu |
Statul român, în
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor - Inspectoratul de
Politie al Judetului Giurgiu |
Suprafata terenului =
451,00 m2 C.F. nr. 517/N nr.
cadastral 5552 |
Ministerul Finantelor
Publice urmează să atribuie număr de inventar pentru acest
teren. |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unui
imobil din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului
Administratiei si Internelor în domeniul public al comunei Sânnicolau Român si
în administrarea Consiliului Local al Comunei Sânnicolau Român, judetul Bihor
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 8 alin. (1) si al
art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea
publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea unui imobil situat în comuna Sânnicolau
Român, judetul Bihor, având datele de identificare prevăzute în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul privat al
statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor, prin
Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontieră Bihor, în domeniul public
al comunei Sânnicolau Român si în administrarea Consiliului Local al Comunei
Sânnicolau Român, judetul Bihor, în vederea amenajării unui azil de
bătrâni, a unei grădinite, a unui centru social si a unor locuinte de
serviciu.
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit art. 1 se face pe
bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30
de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti, 8 septembrie 2010.
Nr. 954.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului care se transmite din domeniul privat al statului si din
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul public al
comunei Sânnicolau Român si în administrarea Consiliului Local al Comunei
Sânnicolau Român, judetul Bihor
Denumirea
si locul unde este situat imobilul |
Persoana
juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana
juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile
imobilului |
Imobil 49-193,
localitatea Sânnicolau Român, comuna Sânnicolau Român, judetul Bihor |
Statul român si din
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul
Judetean al Politiei de Frontieră Bihor |
Comuna Sânnicolau
Român si în administrarea Consiliului Local al Comunei Sânnicolau Român |
Imobil compus din
două constructii: Suprafata
construită = 290 m2, din care: C1 = 132m2
C2=158m2 Suprafata terenului =
6.116 m2 Nr. cadastral: 184 Nr. C.F: 50.238 Valoarea de inventar =
62.712,02 lei |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
APĂRĂRII NATIONALE
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului apărării
nr. M.82/2008 pentru stabilirea domeniilor si conditiilor privind angajarea si
executarea, la cerere, prin unitătile Ministerului Apărării
Nationale, a prestărilor de servicii pentru persoane juridice sau pentru
persoane fizice
Pentru aplicarea prevederilor art. 53 alin. (1) din Legea nr. 346/2006
privind organizarea si functionarea Ministerului Apărării Nationale,
cu modificările ulterioare,
în temeiul art. 33 alin. (1) din Legea nr.
346/2006, cu modificările ulterioare,
ministrul
apărării nationale emite prezentul ordin.
Art. I.
- Ordinul ministrului apărării nr. M.82/2008
pentru stabilirea domeniilor si conditiilor privind angajarea si executarea, la
cerere, prin unitătile Ministerului Apărării Nationale, a
prestărilor de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane
fizice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 631
din 1 septembrie 2008, se modifică si se completează după cum
urmează:
1. La
articolul 3, după primul alineat se introduce un nou alineat, alineatul
(2), cu următorul cuprins:
„(2)
Prestările de servicii în alte domenii de activitate decât cele
prevăzute în anexa nr. 1 se pot executa de unitătile militare,
potrivit specificului acestora, numai cu aprobarea prealabilă a sefului
Statului Major General."
2. La
articolul 4, alineatul (3) se abrogă.
3. La
articolul 9, după primul alineat se introduce un nou alineat, alineatul
(2), cu următorul cuprins:
„(2)
Comandantul unitătii militare care nu are structură
financiar-contabilă solicită de la unitatea militară care are în
responsabilitate asigurarea financiară a respectivei unităti
desemnarea unui/unor reprezentant/reprezentanti în comisia de negociere."
4. La
articolul 10, alineatul (2) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(2) În
cazul în care există 2 sau mai multi solicitanti pentru acelasi serviciu,
criteriile care se au în vedere la negociere sunt legate de oferta cea mai
avantajoasă prezentată de beneficiarul prestărilor de servicii
si, unde este cazul, de conditiile privind hrănirea, echiparea, cazarea,
transportul, asistenta medicală pentru personalul participant si de
protectia mediului, securitatea si sănătatea în muncă pe care
acesta le oferă."
5.
Articolul 12 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art.
12. - Încheierea contractului de prestări de servicii se face după
finalizarea negocierii tarifului pentru prestarea de servicii si aprobarea
procesului-verbal respectiv de către persoanele prevăzute la art.
4."
6.
Articolul 15 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art.
15. - (1) În termen de 3 zile lucrătoare de la încheierea contractului de
prestări de servicii, exclusiv ziua semnării si inclusiv ziua
plătii, beneficiarul care are calitatea de persoană fizică sau
persoană juridică de drept privat este obligat să achite în
avans 50% din contravaloarea acestuia.
(2) În
cazul în care beneficiarul are calitatea de persoană juridică de
drept public, plătile în avans se execută în conformitate cu
prevederile legale care reglementează actiunile si categoriile de
cheltuieli, criteriile, procedurile si limitele pentru efectuarea de plăti
în avans din fonduri publice.
(3) În
cazul în care beneficiarul are calitatea de angajat al unei structuri din
compunerea sau subordinea Ministerului Apărării Nationale, acesta
achită contravaloarea prestării de servicii stabilite prin contract
după efectuarea acesteia, dar nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de
la finalizarea acesteia."
7. La
anexa nr. 1, după pozitia 122 se introduc patru noi pozitii, pozitiile
123-126, cu următorul cuprins:
„123.
Servicii de control al calitătii
124.
Servicii de asigurare a calitătii
125.
Servicii de reparare si de întretinere a materialelor de securitate si
apărare
126.
Servicii de testare si evaluare de arme de foc si munitie".
8. La
anexa nr. 2, punctele 4-6 se modifică si vor avea următorul cuprins:
„4.
Tariful stabilit initial pentru prestare....................................
5.
Tarifele oferite pe parcursul negocierii.................................
6.
Prestarea a fost stabilită la tariful
de............................lei."
9. La
anexa nr. 3, punctele V si VIII se modifică si vor avea
următorul cuprins:
„V. Tariful prestării de servicii
Art. x.
- Tariful prestării de servicii este în valoare de.......lei.
Art. x.
- Forta majoră reprezintă un eveniment mai presus de controlul
părtilor, care nu se datorează greselii sau vinii acestora, care nu
putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului si care face
imposibilă executarea si, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt
considerate asemenea evenimente: războaiele, revolutiile, incendiile,
inundatiile sau orice alte catastrofe naturale, precum si restrictiile
apărute ca urmare a unei carantine, embargo, enumerarea nefiind
exhaustivă, ci enuntiativă.
Art. x.
- Forta majoră absolvă părtile contractante de îndeplinirea
obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care
aceasta actionează.
Art. x.
- Forta majoră apără de răspundere partea care o
invocă si o dovedeste în conditiile legii. Forta majoră se va
notifica si se va dovedi în termen de 5 zile de la aparitia ei, cu documente
oficiale, emise de autoritătile competente.
Art. x.
- Îndeplinirea contractului se suspendă în perioada de actiune a fortei
majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau
părtilor până la aparitia acesteia.
Art. x.
- În termen de 3 zile lucrătoare de la încheierea contractului,
beneficiarul va achita ... % - procentul se stabileste potrivit art. 15 alin.
(1) sau alin. (2), după caz - din contravaloarea prestatiei, ca avans
pentru derularea în bune conditiuni a acesteia. Plata se va face prin depunerea
sumei în contul sau la casieria prestatorului."
Art.
II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Bucuresti, 9 septembrie
2010.
Nr. M.104
MINISTERUL
ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
AGENTIA NATIONALĂ
DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA
privind completarea anexei la Ordinul directorului general al Agentiei
Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară nr. 186/2009 privind
stabilirea termenelor de prestare a serviciilor furnizate de Agentia Natională
de Cadastru si Publicitate Imobiliară si unitătile sale subordonate
Având
în vedere prevederile art. 1 alin. (5) din Ordinul viceprim-ministrului,
ministrul administratiei si internelor, nr. 39/2009 privind aprobarea tarifelor
pentru serviciile furnizate de Agentia Natională de Cadastru si
Publicitate Imobiliară si unitătile sale subordonate si a taxei de
autorizare pentru persoanele care realizează lucrări de specialitate
din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, cu modificările si
completările ulterioare,
în
temeiul art. 3 alin. (8) din Legea cadastrului si a
publicitătii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările
si completările ulterioare, si al art. 9 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea si functionarea Agentiei
Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară, republicată, cu
modificările ulterioare,
directorul
general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.
Art. I.
- Anexa la Ordinul directorului general al Agentiei
Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară nr. 186/2009 privind
stabilirea termenelor de prestare a serviciilor furnizate de Agentia
Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară si unitătile
sale subordonate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 296
din 6 mai 2009, se completează după cum urmează:
1. La capitolul 1 „Avize, receptii si furnizare date" grupa de
servicii 1.1 „Avize si receptii", după codul 1.1.3 se introduce un
nou cod, codul 1.1.4, cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Grupe de servicii |
Codul serviciului |
Denumirea serviciului |
Termen (zile lucrătoare) |
Termen în regim de urgentă (zile lucrătoare) |
„1. |
Avize,
receptii si furnizare date |
|
|
|
|
1.1. |
Avize si receptii |
1.1.4. |
Receptia documentelor
cartografice de uz public, care nu implică măsurători |
12 |
5" |
2. La
capitolul 2 „Servicii de cadastru si publicitate imobiliară" grupa de
servicii 2.7 „Consultare/informare", după codul 2.7.7 se introduc
două noi coduri, codurile 2.7.8 si 2.7.9, cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Grupe de servicii |
Codul serviciului |
Denumirea serviciului |
Termen (zile lucrătoare) |
Termen în regim de urgentă (zile lucrătoare) |
„2.7. |
Consultare/ informare |
2.7.8. |
Eliberare duplicat |
21 |
|
2.7.9. |
Schimbarea
certificatului de autorizare pentru persoane fizice/juridice/Emiterea
certificatului de autorizare pentru geodezii cu drept de semnătură |
9 |
3" |
Art.
II. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate
Imobiliară,
Mihai Busuioc
Bucuresti, 8 septembrie 2010.
Nr. 627.
ACTE ALE AUTORITĂTII
NATIONALE PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE ÎN COMUNICATII
AUTORITATEA
NATIONALĂ PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE ÎN COMUNICATII
privind identificarea
pietelor relevante din sectorul comunicatiilor electronice ale serviciilor de
acces la elemente de infrastructură
În temeiul dispozitiilor art. 10 alin. (2) pct. 21, precum si ale art. 11 alin. (1) si art. 12 alin. (1)
si (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 22/2009 privind
înfiintarea Autoritătii Nationale pentru Administrare si Reglementare în
Comunicatii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, precum si ale art. 32 alin.
(1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul
general de reglementare a comunicatiilor, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările si
completările ulterioare,
presedintele
Autoritătii Nationale pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii emite prezenta decizie.
Art. 1. - Se identifică piata relevantă din sectorul comunicatiilor
electronice a serviciilor de acces la elemente de infrastructură,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta
decizie, ale cărei caracteristici pot justifica impunerea unor obligatii
specifice în sarcina furnizorilor de retele si de servicii de comunicatii
electronice cu putere semnificativă pe piată.
Art. 2. - Pe piata identificată în conformitate cu dispozitiile art. 1,
Autoritatea Natională pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii
realizează periodic analize de piată, în scopul determinării
situatiei concurentiale si al impunerii, mentinerii, modificării sau
retragerii obligatiilor specifice prevăzute în cap. II din
Ordonanta Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la retelele publice de
comunicatii electronice si la infrastructura asociată, precum si
interconectarea acestora, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 527/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 3. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Presedintele Autoritătii Nationale pentru Administrare si Reglementare
în Comunicatii,
Marius Cătălin Marinescu
Bucuresti, 10 septembrie 2010.
Nr. 626.
ANEXĂ
Piata relevantă din sectorul comunicatiilor electronice a serviciilor
de acces la elemente de infrastructură
a)
Piata relevantă a produsului
Piata
serviciilor de acces la elemente de infrastructură
Piata
cuprinde serviciile de acces, total sau partajat, la bucla sau subbucla
locală din cupru la nivelul repartitoarelor principale sau al
repartitoarelor intermediare, inclusiv la bucla locală la nivelul
cabinetelor stradale ori al clădirilor până la care este
instalată fibră optică, atunci când segmentul terminal este
constituit din fire metalice de cupru sau cablu UTP/FTP, precum si la bucla
locală din fibră optică, inclusiv serviciile de acces la bucla
sau subbucla locală furnizate pentru propria activitate.
Piata
identificată este o piată de gros, pe care pot fi impuse obligatii ex
ante în conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 34/2002
privind accesul la retelele publice de comunicatii electronice si la
infrastructura asociată, precum si interconectarea acestora, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 527/2002, cu modificările
si completările ulterioare.
b)
Piata geografică relevantă
Piata
natională determinată de teritoriul României
ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
CAMERA AUDITORILOR
FINANCIARI DIN ROMÂNIA
privind aprobarea Regulilor de organizare si desfăsurare a testului de
verificare a cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la
stagiu în activitatea de audit financiar
În temeiul prevederilor art. 6 alin. (3) si art. 10 alin. (1) si (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, si ale
art. 26 alin. (2) din Regulamentul de organizare si functionare a Camerei
Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
983/2004,
Consiliul
Camerei Auditorilor Financiari din România hotărăste:
Art. 1. - Se aprobă Regulile de organizare si desfăsurare a testului de
verificare a cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la
stagiu în activitatea de audit financiar, potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Departamentul de admitere, pregătire continuă si stagiari va
duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
Art. 3. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Presedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
Ion Mihăilescu
Bucuresti, 25 august 2010.
Nr. 171.
ANEXĂ
REGULI
de organizare si desfăsurare a testului de verificare a
cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu în
activitatea de audit financiar
ARTICOLUL 1
Potrivit
prevederilor art. 10 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 75/1999
privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările
si completările ulterioare, si ale Regulamentului de organizare si
functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, testul de verificare
a cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu se
organizează de Camera Auditorilor Financiari din România, denumită în
continuare Camera, prin Departamentul de admitere, pregătire
continuă si stagiari (DAPCS).
ARTICOLUL 2
Înscrierea la testul de verificare a cunostintelor în domeniul
financiar-contabil pentru accesul la stagiu
(1)
Pentru înscriere la test, persoanele trebuie să îndeplinească
cumulativ următoarele conditii:
- sunt
licentiate ale unei facultăti cu profil economic; si
- au o
vechime în activitatea financiar-contabilă de minimum 4 ani.
(2) În
vederea înscrierii la test, candidatii vor depune în perioada în care vor avea
loc înscrierile, la sediul Camerei din Bucuresti, Str. Sirenelor nr. 67-69,
următoarele acte:
-
cerere-model (conform anexei care face parte integrantă din prezentele
reguli);
- copie
a documentului de achitare a taxei de înscriere;
- copie
legalizată a diplomei de licentă;
- copie
a cărtii de muncă si adeverintă, acolo unde este cazul, care
să ateste experienta în domeniul financiar-contabil;
- copie
a actului de identitate;
-
cazier juridic în perioada de valabilitate;
-
două fotografii tip buletin.
(3)
DAPCS va elibera în momentul înscrierii legitimatia de participare la examen.
ARTICOLUL 3
Data de organizare a testului si centrele de examinare
Camera va publica pe site-ul propriu data si perioada în care vor avea
loc înscrierile, tematica de examen, precum si locul si data în care va avea
loc testul, centrele de examinare si alte informatii suplimentare.
ARTICOLUL 4
Desfăsurarea testului de verificare a cunostintelor în domeniul
financiar-contabil pentru accesul la stagiu
(1) a)
Testul de verificare a cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru
accesul la stagiu va avea două sectiuni:
-
sectiunea de test-grilă: vor exista 3 variante de răspuns din care o
singură variantă de răspuns va fi corectă;
-
sectiunea scrisă.
b) Timpul
alocat completării testului este de 3 ore.
(2)
Intrarea în sală a candidatilor se va face cu o jumătate de oră
înainte de ora de începere a examenului, pe baza legitimatiei de acces si a
cărtii de identitate/buletinului de identitate.
(3)
Odată cu începerea examenului se interzice intrarea oricărui candidat
în sala de examen.
(4)
Lucrările candidatilor sunt secrete. Pentru asigurarea caracterului
secret, numele, prenumele si numărul de legitimatie ale fiecărui
candidat se vor înscrie în coltul negru al lucrării, care se va sigila la
predarea acesteia.
(5)
Candidatii nu au voie în sala de examen cu niciun material în afara pixului sau
a stiloului.
(6) La
iesirea din sală candidatii vor preda toate materialele primite si vor
semna pentru predarea lucrării de examen.
ARTICOLUL 5
Rezultatele testului de verificare a cunostintelor în domeniul
financiar-contabil pentru accesul la stagiu
(1)
Verificarea probelor testului se va face de către o comisie de verificare,
aprobată de către Consiliul Camerei.
(2)
Punctajul de promovare trebuie să fie minimum 7.
(3) Pe
baza punctajelor obtinute, evidentiate în listele aferente, comisia de
verificare va întocmi procesul-verbal de comunicare a rezultatelor testului de
verificare a cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la
stagiu.
(4)
Rezultatele testului se vor publica pe site-ul Camerei.
(5)
Rezultatul afisat de comisia de verificare se poate contesta o singură
dată, în termen de 48 de ore (două zile lucrătoare) de la
afisare. Contestatiile se depun la sediul Camerei.
(6)
Solutionarea contestatiilor va fi făcută de o comisie formată
din alte persoane decât cele din comisia de verificare. Comisia va reexamina
testele ale căror rezultate au fost contestate si va publica rezultatele
pe site în termen de 7 zile lucrătoare de la depunerea contestatiilor.
(7)
Candidatii care au realizat minimum 7 puncte sunt declarati admisi. Candidatii
declarati admisi la testul de verificare a cunostintelor în domeniul
financiar-contabil pentru accesul la stagiu vor urma procedurile de înscriere
stabilite prin Normele privind perioada de pregătire profesională
practică a stagiarilor în activitatea de audit financiar.
ARTICOLUL 6
Taxa de înscriere la testul de verificare a cunostintelor în domeniul
financiar-contabil pentru accesul la stagiu
Taxa de
înscriere la testul de verificare a cunostintelor în domeniul
financiar-contabil pentru accesul la stagiu nu se rambursează în cazul
neprezentării.
ARTICOLUL 7
La data
publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României,
Partea I, Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr.
109/2008 privind aprobarea Regulilor de organizare a testului de verificare a
cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 136
din 21 februarie 2008, se abrogă.
ANEXA
la reguli
de înscriere la testul de verificare a cunostintelor în domeniul
financiar-contabil pentru accesul la stagiu
- model -
Subsemnatul/Subsemnata,........................................................................................,
născut/născută la data de............................., în
comuna (orasul)........................................................, cu
domiciliul în localitatea...................................................,
str.................................................nr.........., bl.......,
sc......, et......., ap........, judetul/sectorul
............................................, legitimat/legitimată cu
buletin/carte de identitate/pasaport seria.........nr......................,
eliberat de.........................la data de.........................., cod
numeric personal...................................., telefon:
domiciliu.........................., serviciu:........................,
mobil:...........................,
e-mail:....................................................., solicit
înscrierea la testul de verificare a cunostintelor în domeniul
financiar-contabil pentru accesul la stagiu.
Anexez:
- copie
legalizată a diplomei de licentă;
- copie
a cărtii de muncă;
-
adeverintă care atestă experienta în domeniul financiar-contabil;
- copie
a actului care atestă detinerea calitătii de expert contabil;
- copie
a actului de identitate;
-
cazier juridic în perioada de valabilitate;
-
două fotografii tip buletin;
- copie
a documentului de achitare a taxei de înscriere.
(data) ................................. |
(semnătura) ................................. |
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |