MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 633 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Miercuri, 8 septembrie 2010
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
19. - Hotărâre pentru alegerea unui vicepresedinte al
Senatului
20. - Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Senatului
nr. 71/2008 privind aprobarea componentei numerice si nominale a comisiilor
permanente ale Senatului
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
911. - Hotărâre privind modificarea anexei nr. 10 la
Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului
centralizat al bunurilor din domeniul public al statului
912. - Hotărâre pentru aprobarea procedurii de autorizare
a zborurilor în spatiul aerian national, precum si a conditiilor în care
decolarea si aterizarea aeronavelor civile se pot efectua si de pe/pe alte
terenuri sau suprafete de apă decât aerodromurile certificate
913. - Hotărâre privind trecerea unei părti
dintr-un imobil din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al municipiului
Lugoj si în administrarea Consiliului Local al Municipiului Lugoj, judetul
Timis
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
220. - Decizie privind numirea prin mobilitate a domnului
Tufă Radian Doru în functia publică de secretar general adjunct
221. - Decizie privind numirea prin mobilitate a domnului
Dobre Gheorghe în functia publică de secretar general
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
819. - Ordin privind dispunerea radierii din
Registrul general al institutiilor financiare nebancare a Societătii
Comerciale GALANT LEASING - IFN S.A
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
pentru alegerea unui vicepresedinte al Senatului
În temeiul prevederilor art. 64 alin. (2)
si (5) din Constitutia României, republicată, precum si ale art. 26 si 27
din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005,
cu modificările ulterioare,
Senatul
adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se alege în functia de vicepresedinte al Senatului domnul senator Petru
Filip, Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal, în locul doamnei
Anca-Daniela Boagiu, care a demisionat.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 8 septembrie 2010.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti,
8 septembrie 2010.
Nr. 19.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
pentru modificarea Hotărârii Senatului nr. 71/2008 privind
aprobarea componentei numerice si nominale a comisiilor permanente ale
Senatului
În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4)
si ale art. 67 din Constitutia României, republicată, precum si ale art.
46 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr.
28/2005, cu modificările ulterioare,
Senatul
adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Senatului nr. 71/2008 privind aprobarea componentei
numerice si nominale a comisiilor permanente ale Senatului, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 863 din 20 decembrie 2008,
cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La
anexa nr. II „Componenta Comisiei pentru buget, finante, activitate bancară si
piată de capital", domnul senator Rasaliu Marian-lulian - Grupul
parlamentar al Partidului Democrat Liberal - se include în componenta comisiei,
în locul domnului senator Ariton Ion - Grupul parlamentar al Partidului
Democrat Liberal.
2. La anexa
nr. III „Componenta Comisiei economice, industrii si servicii", domnul
senator Berceanu Radu Mircea - Grupul parlamentar al Partidului Democrat
Liberal - se include în componenta comisiei, în locul domnului senator Rasaliu
Marian-lulian - Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal.
3. La
anexa nr. XII „Componenta Comisiei pentru drepturile omului, culte si
minorităti", domnul senator Ariton Ion - Grupul parlamentar al
Partidului Democrat Liberal - se include în componenta comisiei, în locul
domnului senator Berceanu Radu Mircea - Grupul parlamentar al Partidului
Democrat Liberal.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 8 septembrie 2010,
cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti,
8 septembrie 2010.
Nr. 20.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea anexei nr. 10 la Hotărârea Guvernului nr.
1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul
public al statului
Având
în vedere dispozitiile art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul
public al statului, cu modificările si completările ulterioare,
precum si prevederile art. 21 din Ordonanta Guvernului nr. 81/2003
privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul
institutiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu
modificările si completările ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările
si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I.
- Pozitiile M.F. nr. 62597, 120861, 145347 din anexa nr.
10 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului
centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 si 1.020 bis din 21
decembrie 2006, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art.
II. - Ministerul Dezvoltării Regionale si Turismului va
actualiza în mod corespunzător datele din evidenta proprie si,
împreună cu Ministerul Finantelor Publice, va opera modificarea
corespunzătoare a anexei nr. 10 la Hotărârea Guvernului nr.
1.705/2006, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
25 august 2010.
Nr. 911.
1. Ordonator principal
de credite (ministere sau autorităti ale administratiei publice
centrale) |
13646233 |
MINISTERUL
DEZVOLTĂRII REGIONALE Sl TURISMULUI |
|
2. Ordonator secundar
de credite |
|||
3. Ordonator tertiar de
credite |
|||
4. Regii autonome si
companii/societăti nationale aflate sub autoritatea ordonatorului
principal, institute nationale de cercetare- dezvoltare, care
functionează în baza Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 324/2003, cu
modificările ulterioare, după caz, societăti comerciale cu
capital majoritar de stat care au în administrare bunuri din patrimoniul
public al statului |
|||
Grupa 8 (Bunuri care alcătuiesc domeniul public al statului) |
|||||||||||
Nr. M.F. |
Cod de clasificare |
Denumire |
Date de identificare |
Anul dobândirii/ dării în folosintă |
Valoarea de inventar (în lei) |
Situatia juridică |
Situatia juridică actuală |
Tipul bunului |
|||
Descriere tehnică (pe scurt) |
Vecinătăti (după caz, pe scurt) |
Adresa |
Baza legală |
În administrare/ concesiune |
Concesiune/ Închiriat/Dat cu titlu gratuit |
||||||
62597 |
8.29.04 |
Clădire sediu |
Spatiu ocupat:
două etaje cu suprafată 1.361,6 m2 |
Ministerul Mediului si
Pădurilor |
Tara: România
Municipiul Bucuresti, sectorul 4, Bd. Libertătii nr. 12 |
2003 |
9.417.550 |
H.G. nr. 734/2003 |
În administrare |
|
Imobil |
120861 |
8.29.04 |
Clădire |
Tronson 1 (P+M+E1.2, 3)
Clădire din beton armat S. totală = 2.406 m2 |
Ministerul Finantelor Publice |
Tara: România
Municipiul Bucuresti, sectorul 5, str. Apolodor nr. 17 |
2001 |
5.543.940 |
H.G. nr. 119/1993 H.G.
nr. 337/1996 H.G. nr. 520/2001 |
În administrare |
|
Imobil |
145347 |
8.29.04 |
Hală |
Schele metalice;
părti constructii; subansamble materiale |
|
Tara: România Judetul
Timis MRJ Timisoara str. Proclamatia de la Timisoara nr. 5 |
2003 |
22.050 |
H.G. nr. 863/2003 |
În administrare |
|
Imobil |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spatiul aerian
national, precum si a conditiilor în care decolarea si aterizarea aeronavelor
civile se pot efectua si de pe/pe alte terenuri sau suprafete de apă decât
aerodromurile certificate
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 11 alin. (1) si (2) din Ordonanta
Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Prezenta hotărâre stabileste procedura de autorizare a
zborurilor în spatiul aerian national, precum si conditiile în care decolarea
si aterizarea aeronavelor civile se pot efectua si de pe/pe alte terenuri sau
suprafete de apă decât aerodromurile certificate.
(2)
Prevederile prezentei hotărâri se aplică tuturor persoanelor fizice
si juridice care efectuează operatiuni aeriene cu aeronave civile sau de
stat în spatiul aerian national, indiferent de cetătenia, respectiv
nationalitatea acestor persoane si indiferent de categoriile de aeronave
utilizate si de statul de înmatriculare/identificare al acestora.
Art. 2. - (1) În sensul prezentei hotărâri, termenii si expresiile de mai jos
au următoarele semnificatii:
a) operator
al aeronavei- persoană fizică sau juridică care
efectuează operatiuni aeriene cu o aeronavă civilă ori de stat;
în cazul operatiunilor aeriene civile operator al aeronavei este considerat
persoana al cărei certificat, autorizatie si/sau licentă
stau/stă la baza efectuării operatiunii respective sau în cazul în
care, conform reglementărilor aplicabile, un astfel de document nu este
necesar, pilotul comandant al aeronavei;
b) zone
dens populate - zonele cu ansambluri de clădiri situate în
localităti urbane sau rurale, precum si orice terenuri pe care se
adună un număr mare de persoane în scop recreational ori pentru participarea
la diverse manifestatii în aer liber;
c) fortă
majoră - eveniment imprevizibil si inevitabil care generează
imposibilitatea temporară sau definitivă de executare a unui zbor în
conditii de sigurantă;
d) spatiu
aerian de clasa G - zonă delimitată de spatiu aerian în care nu
sunt furnizate servicii de trafic aerian;
e) zbor
VFR - un zbor efectuat în conformitate cu regulile zborului la vedere;
f) spatiu
aerian segregat - un volum de spatiu aerian definit care în mod normal se
află sub responsabilitatea unei autorităti de aviatie, care este
temporar segregat prin acord comun, pentru folosire exclusivă pentru
altă autoritate de aviatie si prin care, pe perioada respectivă, alt
trafic nu este autorizat să tranziteze;
g) spatiu
aerian restrictionat- un volum de spatiu aerian definit în interiorul
căruia pot fi executate activităti periculoase pentru zbor în
intervale de timp specificate - zonă periculoasă; sau spatiul aerian
situat deasupra suprafetei terestre ori apelor teritoriale ale unui stat în interiorul
căreia zborul aeronavelor este restrictionat în conformitate cu niste
conditii specificate - zonă restrictionată; sau spatiul aerian situat
deasupra suprafetei terestre ori apelor teritoriale ale unui stat în interiorul
căreia zborul aeronavelor este interzis - zonă interzisă;
h) regiune
de informare a zborurilor- FIR Bucuresti - zonă de spatiu
aerian de dimensiuni definite în care România are obligatia furnizării
serviciilor de informare a zborurilor si de alarmare.
(2)
Termenii aeronavă de stat, spatiu aerian national, spatiu aerian
rezervat si operatiuni aeriene civile au întelesul din Ordonanta
Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu
modificările si completările ulterioare.
Art. 3. - (1) Zborul unei aeronave civile în spatiul aerian national, cu exceptia
zborului VFR executat în întregime într-o zonă de spatiu aerian de clasa
G, precum si zborul unei aeronave civile care traversează granita regiunii
de informare a zborurilor - FIR Bucuresti se consideră autorizate
dacă pentru zborul respectiv operatorul aeronavei a depus un plan de zbor,
în conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare, iar aeronava
este asigurată, după caz, conform legii, pentru daune produse
tertilor.
(2)
Zborul VFR al unei aeronave civile, executat în întregime într-o zonă de
spatiu aerian de clasa G, se consideră autorizat dacă aeronava este
asigurată, după caz, conform legii, pentru daune produse tertilor,
iar pentru zborul respectiv operatorul aeronavei a depus un plan de zbor în
conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare sau, la alegerea
operatorului, a făcut o informare de trafic VFR la Ministerul
Apărării Nationale, în conformitate cu procedura prevăzută
în anexa nr. 1.
(3)
Prevederile alin. (1) si (2) nu exonerează operatorul aeronavei de
obligatia detinerii, după caz, a autorizatiilor, certificatelor si/sau
licentelor prevăzute de reglementările referitoare la
desfăsurarea tipului respectiv de operatiune aeriană civilă în
spatiul aerian national. Extrase din actele normative în vigoare referitoare la
documentele sus-mentionate, corespunzătoare tuturor categoriilor de
aeronave civile, respectiv fiecărui tip de operatiune aeriană, se
publică prin grija Autoritătii Aeronautice Civile Române pe pagina de
web proprie si în Publicatia de Informare Aeronautică a României (AIP -
România).
(4)
Orice aeronavă civilă care efectuează un zbor într-o portiune
din spatiul aerian national unde furnizarea serviciilor de trafic aerian este
obligatorie trebuie să aibă posibilitatea de a efectua comunicatii
radio bilaterale si trebuie să fie echipată cu transponder care va
functiona pe tot parcursul zborului respectiv, indiferent dacă o parte a
acestuia se desfăsoară într-o zonă de spatiu aerian de
clasă G. Cu autorizarea expresă a unei unităti de control al
traficului aerian pentru zona proprie de responsabilitate, o aeronavă
civilă poate efectua zborul în zona respectivă si fără a fi
echipată cu transponder.
(5) Pe
timp de pace, modalitatea de clasificare si de organizare a spatiului aerian
national, inclusiv cea de stabilire a spatiilor aeriene segregate,
restrictionate sau rezervate, se stabilesc prin ordin comun al ministrului
transporturilor si infrastructurii si al ministrului apărării
nationale, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 29/1997,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, si ale
reglementărilor internationale aplicabile.
Art. 4. - (1) În plus fată de cerintele mentionate la art. 3 alin. (1) si (2),
următoarele categorii de zboruri ale aeronavelor civile pot fi efectuate
în spatiul aerian national numai în conditiile obtinerii unei autorizări
si, după caz, a unui aviz:
a)
zborurile tehnice, care pot fi executate numai în conditiile autorizării
de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română sau de
către organismul căruia i s-a delegat competentă de către
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin reglementări
specifice, în domeniul certificării tehnice ori al autorizării
aeronavei respective;
b)
zborurile internationale aferente operatiunilor de transport aerian public, cu
aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României, care pot fi executate
numai în conditiile autorizării de către Ministerul Transporturilor
si Infrastructurii direct ori prin Autoritatea Aeronautică Civilă
Română, potrivit prevederilor anexei nr. 1 lit. B, respectiv C, în
conditiile tratatelor internationale la care România este parte;
c)
zborurile interne si internationale, cu sau fără decolare/aterizare
de pe/pe teritoriul României, cu aeronave civile care transportă trupe,
armament, munitii, explozivi, materiale radioactive si alte bunuri periculoase,
care pot fi executate numai cu conditia autorizării de către
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, cu avizul Ministerului
Apărării Nationale;
d)
zborurile în portiunile de spatiu aerian rezervat, segregat sau în zonele
restrictionate, care pot fi executate numai în conditiile autorizării de
către unitatea de trafic care efectuează controlul traficului aerian
în spatiul ori zona respectiv/respectivă sau, în cazul unui zbor într-o
zonă de spatiu aerian de clasă G, de către entitatea care a
făcut rezervarea ori a solicitat utilizarea exclusivă, respectiv
restrictionarea zonei respective de spatiu aerian;
e)
zborurile deasupra municipiului Bucuresti la înăltimi mai mici de 3.000 de
metri, care pot fi executate numai în conditiile obtinerii unei autorizatii de
survol din partea Ministerului Apărării Nationale, cu exceptia
zborurilor executate în limita zonei de control de aerodrom (CTR) Băneasa
si a zborurilor de îndepărtare după decolare si de apropiere pentru
aterizare pe aerodromurile certificate situate pe raza municipiului Bucuresti;
f)
zborurile pentru activităti de determinări topogeodezice la o
scară mai mare de 1: 20.000, fotografiere aeriană sau filmări
aeriene care pot fi executate numai în conditiile obtinerii unui aviz din
partea Ministerului Apărării Nationale.
(2)
Procedura de acordare a autorizatiilor si, respectiv, a avizului prevăzute
la alin. (1) lit. a)-d) este mentionată în anexa nr. 1. Procedura de
acordare a autorizatiei de survol si, respectiv, a avizului prevăzute la
alin. (1) lit. e) si f) este mentionată în anexa nr. 2.
Art. 5. - (1) Zborurile cu aeronave de stat în spatiul aerian national se
consideră autorizate dacă:
a)
pentru aeronavele de stat românesti - a fost depus un plan de zbor sau s-a
efectuat o planificare de zbor la Ministerul Apărării Nationale;
b)
pentru aeronavele de stat străine - a fost obtinută o autorizare de
survol din partea Ministerului Apărării Nationale si a fost depus un
plan de zbor în cazul unei operări ca trafic aerian general (GAT);
c)
pentru aeronavele militare de stat străine participante la aplicatii,
exercitii sau antrenamente în spatiul aerian national, s-a efectuat o
planificare de zbor la Ministerul Apărării Nationale.
(2) În
plus fată de cerinta mentionată la alin. (1) lit. a) zborurile cu
aeronave de stat românesti pentru activităti de filmare, fotografiere
aeriană sau determinări topogeodezice pot fi executate numai în
conditiile obtinerii unei autorizări de survol din partea Ministerului
Apărării Nationale.
(3)
Procedura de acordare a autorizărilor de survol de către Ministerul
Apărării Nationale, prevăzute la alin. (1) lit. b) si la alin.
(2), este mentionată în anexa nr. 2.
Art. 6. - Planificarea prevăzută la art. 5 alin. (1) lit. a) si c) se va
efectua în conformitate cu dispozitiile specifice ale Ministerului
Apărării Nationale/Statului Majorai Fortelor Aeriene.
Art. 7. - (1) Aeronavele civile care execută zboruri internationale
spre/dinspre România sunt obligate să efectueze prima aterizare pe
teritoriul României si ultima decolare de pe teritoriul României numai pe
aerodromuri internationale sau deschise traficului international, certificate
conform reglementărilor în vigoare si publicate în AIP - România, în vederea
efectuării controlului pentru trecerea frontierei, precum si a inspectiei
si controlului de sigurantă a zborurilor si de securitate
aeronautică, conform prevederilor legale.
(2)
Dacă, din cauze de fortă majoră, aterizarea si decolarea
prevăzute la alin. (1) nu pot fi executate pe unul dintre aerodromurile
internationale sau deschise traficului international, controlul pentru trecerea
frontierei, precum si inspectia si controlul de sigurantă a zborurilor si
de securitate aeronautică se efectuează la locul de aterizare ori
decolare, conform prevederilor legale.
Art. 8. - (1) Aeronavele civile care efectuează zboruri interne sunt obligate
să decoleze si să aterizeze numai de pe/pe aerodromuri civile
certificate conform reglementărilor în vigoare emise de Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii, cu respectarea restrictiilor si
limitărilor tehnice si operationale ale aeronavelor, stabilite potrivit
reglementărilor aplicabile.
(2)
Autoritatea Aeronautică Civilă Română asigură publicarea
listei aerodromurilor certificate si caracteristicile tehnico-operationale ale
acestora în AIP - România si pe pagina web proprie.
(3)
Prin exceptie de la prevederile alin. (1), o aeronavă civilă cu masa
maximă la decolare mai mică de 5.700 kg, care execută un zbor
intern VFR pe timp de zi, încadrat în categoria operatiunilor aeriene civile de
lucru aerian sau aviatie generală, poate ateriza pe si, respectiv, poate
decola de pe un teren/o suprafată de apă, altul/alta decât un
aerodrom civil certificat, în următoarele conditii cumulative:
a)
terenul sau suprafata de apă este amplasat/ă în extravilanul unei
localităti si s-a obtinut avizul primarului localitătii respective
pentru desfăsurarea activitătilor de zbor pe terenul ori suprafata de
apă respectiv/respectivă;
b)
proprietarul sau, în cazul domeniului public, administratorul terenului ori al
suprafetei de apă a aprobat utilizarea acestora de către aeronava în
cauză;
c)
dimensiunile si configuratia terenului sau ale suprafetei de apă permit
desfăsurarea activitătii de zbor cu categoria respectivă de
aeronavă, în conditii de sigurantă;
d)
restrictiile privind activitatea de zbor pe respectivul teren/ respectiva
suprafată de apă, stabilite de primar si de proprietarul sau,
după caz, administratorul terenului/suprafetei de apă, precum si de
către operatorii de aeronave care, potrivit prevederilor alin. (4), au
obtinut anterior avizul si aprobarea prevăzute la lit. a) si b), sunt
cunoscute si respectate de către operatorul aeronavei.
(4)
Cererea pentru obtinerea avizului prevăzut la alin. (3) lit. a) se
adresează primarului localitătii pe raza căreia se găseste
terenul/suprafata de apă, de către operatorul aeronavei interesat în
utilizarea respectivului teren sau a respectivei suprafete de apă, cu cel putin
5 zile lucrătoare înainte de data prevăzută pentru începerea
activitătii de zbor. Cererea va contine în mod obligatoriu datele de
contact si de identificare ale operatorului aeronavei, date privind
pozitionarea si dimensiunile terenului/suprafetei de apă ales/alese pentru
operare, date despre aeronavă/aeronave, datele de identificare si de
contact ale proprietarului sau, după caz, ale administratorului
terenului/suprafetei de apă, aprobarea proprietarului ori, după caz,
a administratorului pentru utilizarea terenului/suprafetei de apă, zilele
si intervalul orar pentru care terenul/suprafata de apă va fi
deschis/ă operării, restrictiile privind activitatea de zbor pe
respectivul teren sau respectiva suprafată de apă.
(5) În
cazul în care terenul prevăzut la alin. (3) este amplasat la mai putin de
500 de metri de obiective apartinând organelor de stat cu atributii în
siguranta natională, la acordarea avizului prevăzut la alin. (3) lit.
a), primarul are obligatia de a solicita acordul conducătorului
obiectivului respectiv.
(6)
Eliberarea avizului poate fi refuzată numai în cazul nedepunerii de
către operatorul aeronavei a tuturor informatiilor prevăzute la alin.
(4) sau al neobtinerii de către primar a acordului prevăzut la alin.
(5). Avizul primarului se eliberează în termen de cel mult 3 zile
lucrătoare de la depunerea cererii prevăzute la alin. (4). În cazul
în care în termenul de 3 zile nu este eliberat avizul sau, după caz,
solicitantul acestuia nu este informat cu privire la respingerea
solicitării de acordare a unui aviz si motivele acestei decizii, avizul se
consideră acordat tacit, exceptând cazul în care nu a fost obtinut acordul
prevăzut la alin. (5).
(7)
Prin aviz, primarul are dreptul, în functie de interesele locuitorilor
rezidenti în respectiva localitate, ca eventual să limiteze intervalul
orar în care pe terenul sau pe suprafata de apă în cauză vor avea loc
activităti de zbor si să restrictioneze directiile pe care aeronavele
pot decola, respectiv ateriza, astfel încât să fie evitat zborul pe
deasupra locuintelor.
(8) Un
aviz acordat poate fi retras de către emitent în cazul în care se
constată nerespectarea restrictiilor impuse potrivit prevederilor alin.
(7) sau dacă, în urma măsurătorilor efectuate de către o
persoană autorizată conform legislatiei aplicabile, se constată
depăsirea nivelului de zgomot admis conform legii pentru zonele
rezidentiale.
(9)
Răspunderea pentru desfăsurarea activitătii de zbor pe
terenurile sau suprafetele de apă prevăzute la alin. (3), cu
respectarea reglementărilor aeronautice în vigoare privind siguranta
zborului si securitatea aeronautică, precum si răspunderea în cazul
producerii de daune ca urmare a activitătii de zbor desfăsurate pe
astfel de terenuri ori suprafete de apă revin în totalitate operatorului
aeronavei. Proprietarul sau, după caz, administratorul terenului ori al
suprafetei de apă răspunde dacă a fost de acord ca operatorii
aeronavelor să execute activităti de zbor fără îndeplinirea
conditiilor mentionate la alin. (3)lit. a).
Art. 9. - (1) Pot ateriza pe si, respectiv, pot decola de pe alte terenuri sau
suprafete de apă decât cele prevăzute la art. 8, cu respectarea
procedurilor aplicabile în astfel de situatii:
a)
aeronavele civile aflate în situatii de fortă majoră;
b)
aeronavele civile nepropulsate de un organ motor, precum si aeronavele civile
care le tractează în cursul zborurilor de recuperare;
c)
aeronavele civile care execută zboruri din categoriile urgente medicale,
interventii în zone calamitate si operatiuni de căutare-salvare;
d)
elicopterele civile care efectuează operatiuni de supraveghere din aer de
lucrări sau elemente de infrastructură, precum si de transport
obiecte suspendate, în conditiile stabilite prin autorizarea specială
emisă de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, conform reglementărilor
specifice aplicabile.
(2)
Răspunderea pentru desfăsurarea activitătii de zbor pe
terenurile sau suprafetele de apă prevăzute la alin. (1), cu
respectarea reglementărilor aeronautice în vigoare privind siguranta
zborului si securitatea aeronautică, precum si răspunderea în cazul încălcării
dreptului de proprietate si al producerii de daune ca urmare a activitătii
de zbor desfăsurate pe astfel de terenuri sau suprafete de apă revin
în totalitate operatorului aeronavei.
Art. 10. - Autorizările si avizele prevăzute în prezenta hotărâre pot
fi acordate, iar planificarea si informarea pot fi efectuate pentru fiecare
zbor în parte, pentru o serie de zboruri sau pentru perioade determinate de
timp.
Art.
11. - (1) Operatorul unei aeronave care intentionează
să execute un zbor în spatiul aerian national, inclusiv în spatiul aerian
de clasă G, este obligat ca înainte de începerea zborului să se
informeze cu privire la cerintele, limitările si restrictiile aplicabile
zborului respectiv, prevăzute în AIP - România, în circularele de
informare aeronautică si în mesajele de înstiintare (NOTAM), si este
direct răspunzător de respectarea acestora.
(2)
Pentru a facilita informarea operatorilor aeronavelor, mesajele NOTAM, precum
si sectiunile din documentele de informare aeronautică care contin deciziile
de stabilire a zonelor de spatiu aerian rezervat sau segregat, precum si a
zonelor interzise, restrictionate ori periculoase, împreună cu conditiile
asociate acestora, se publică pe paginile web ale furnizorilor de servicii
de informare aeronautică certificati. Lista unitătilor certificate
să furnizeze servicii de informare aeronautică pe teritoriul României
se publică pe pagina web a Autoritătii Aeronautice Civile Române.
(3)
Operatorul aeronavei este obligat să respecte ruta/traiectul sau zona de
zbor pentru care a depus plan de zbor, pentru care a primit autorizare ori aviz
sau pentru care a făcut informarea conform prevederilor prezentei
hotărâri, precum si conditionările, restrictiile ori limitările
care i-au fost impuse la acordarea autorizării sau avizului
respective/respectiv. Operatorul aeronavei care intentionează să
efectueze un zbor într-o zonă restrictionată sau periculoasă ori
în spatiul aerian rezervat sau segregat este obligat să se informeze atât
înainte de începerea zborului, cât si în timpul acestuia cu privire la
conditiile de acces în respectiva zonă ori în respectivul spatiu aerian si
să le respecte.
(4)
Prevederile alin. (3) nu aduc atingere dreptului operatorului aeronavei de a
modifica planul de zbor depus, respectiv informarea transmisă, cu
respectarea procedurilor si reglementărilor aplicabile.
(5)
Prevederile prezentei hotărâri nu exonerează operatorul unei aeronave
care a depus un plan de zbor, a obtinut o autorizare sau aviz ori care a
efectuat o informare despre zborul pe care urmează să-l
desfăsoare de obligatia de a respecta si de a îndeplini conditiile impuse
prin alte reglementări legale în vigoare, aplicabile zborului respectiv.
Zborurile în zona de frontieră se execută cu respectarea prevederilor
specifice ale Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 105/2001 privind
frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr.
243/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art.
12. - (1) Deasupra zonelor dens populate sunt interzise:
a)
efectuarea de către aeronavele civile a zborurilor la înăltimi mai
mici de 300 de metri fată de cel mai înalt obstacol fix, cu exceptia celor
care execută proceduri de aterizare/ decolare pe/de pe aerodromuri
certificate;
b)
efectuarea de zboruri de către aeronavele civile care nu detin certificat
de navigabilitate, emis conform legislatiei si reglementărilor în vigoare;
c)
efectuarea de către aeronavele civile a zborurilor de acrobatie sau a
zborurilor tehnice.
(2) În
afara zonelor dens populate, aeronavelor civile le sunt interzise zborurile la
o înăltime mai mică de 150 de metri fată de sol, cu exceptia
aeronavelor care execută proceduri de aterizare/decolare pe/de pe
aerodromuri certificate sau terenuri/suprafete de apă stabilite conform
prevederilor art. 8 alin. (3), aeronavelor care execută zboruri de
acrobatie, în conditiile autorizării de către Autoritatea
Aeronautică Civilă Română, precum si aeronavelor care
execută zboruri aferente operatiunilor aeriene prevăzute la art. 9
alin. (1) lit. d).
(3) Fac
exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a) si alin. (2) zborurile din
categoriile urgente medicale, interventii în zone calamitate si operatiuni de
căutare-salvare.
Art.
13. - Constituie contraventii următoarele fapte:
a)
executarea unui zbor în spatiul aerian national cu o aeronavă civilă
pentru care nu s-a încheiat un contract de asigurare pentru acoperirea
răspunderii fată de terti si, după caz, fată de pasageri,
bagaje sau marfă, în conditiile stabilite de legislatia natională în
vigoare si de regulamentele comunitare aplicabile;
b)
efectuarea unui zbor al unei aeronave civile în spatiul aerian national sau a
unui zbor care traversează granita FIR Bucuresti fără depunerea
unui plan de zbor, potrivit dispozitiilor art. 3 alin. (1);
c)
efectuarea unui zbor VFR al unei aeronave civile, în întregime într-o zonă
de spatiu aerian de clasă G, fără depunerea unui plan de zbor
ori, după caz, fără informarea Ministerului Apărării
Nationale, potrivit dispozitiilor art. 3 alin. (2);
d)
efectuarea unui zbor într-o zonă de spatiu aerian unde furnizarea
serviciilor de trafic aerian este obligatorie, cu încălcarea prevederilor
art. 3 alin. (4);
e)
efectuarea unui zbor tehnic fără detinerea autorizării emise de
către Autoritatea Aeronautică Civilă Română sau de
către organismul căruia i s-a delegat competentă în domeniul
certificării tehnice ori al autorizării aeronavei respective,
prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. a);
f)
efectuarea unui zbor cu o aeronavă civilă care transportă trupe,
tehnică militară, materiale radioactive sau bunuri periculoase,
fără autorizarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii
si/ori a avizului Ministerului Apărării Nationale, prevăzute la
art. 4 alin. (1) lit. c), respectiv fără respectarea procedurii de
notificare prevăzute la art. 19 alin. (6) din anexa nr. 1;
g)
efectuarea unui zbor într-o zonă interzisă sau într-o portiune de
spatiu aerian rezervat, segregat ori într-o zonă restrictionată
fără detinerea unei autorizări din partea entitătii care a
făcut rezervarea, respectiv a impus utilizarea exclusivă sau
restrictionarea, ori al unitătii de trafic care efectuează controlul
traficul aerian în spatiul sau zona respectivă, conform cerintei de la
art. 4 alin. (1) lit. d);
h)
efectuarea unui zbor deasupra municipiului Bucuresti la înăltimi mai mici
de 3.000 de metri fără detinerea autorizatiei prevăzute la art.
4 alin. (1) lit. e);
i)
efectuarea unui zbor international spre/dinspre România cu încălcarea
cerintei de la art. 7 alin. (1), cu exceptia cazurilor de fortă
majoră;
j)
amenajarea si/sau utilizarea de către operatorul aeronavei a unui teren
ori a unei suprafete de apă, altul/alta decât un aerodrom certificat, cu
încălcarea conditiilor si cerintelor prevăzute la art. 8 alin. (3),
cu exceptia cazurilor prevăzute la art. 9;
k)
darea spre utilizare de către proprietar sau, după caz, administrator
către un operator al aeronavei a unui teren ori a unei suprafete de
apă, altul/alta decât un aerodrom certificat, care nu îndeplineste
conditiile prevăzute la art. 8 alin. (3) lit. a);
l) efectuarea
unui zbor aferent unei operatiuni de transport aerian public pe alte
terenuri/suprafete de apă decât aerodromurile certificate;
m)
aterizarea pe un teren sau o suprafată de apă, altul/alta decât cele
prevăzute la art. 8 alin. (3), cu încălcarea conditiilor si
cerintelor prevăzute la art. 9 alin. (1);
n)
nerespectarea de către operatorul aeronavei a obligatiilor prevăzute
la art. 11 alin. (3);
o)
efectuarea unui zbor deasupra sau în afara unei zone dens populate, cu
încălcarea interdictiilor prevăzute la art. 12 alin. (1) si (2).
Art.
14. - (1) Contraventiile prevăzute la art. 13 lit. a),
e), f), h)-k) se sanctionează cu amendă de la 20.000 lei la 35.000
lei.
(2)
Contraventiile prevăzute la art. 13 lit. b)-d), g), I)-o) se
sanctionează cu amendă de la 40.000 lei la 50.000 lei.
(3)
Sanctiunile prevăzute la alin. (1) si (2) se aplică operatorului
aeronavei sau, în cazul neidentificării acestuia, persoanei pe numele
căreia este emis certificatul de înmatriculare/identificare al aeronavei,
cu exceptia sanctiunii pentru contraventia prevăzută la art. 13 lit.
k) care se aplică proprietarului ori, după caz, administratorului
terenului/suprafetei de apă.
(4)
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac, cu respectarea
dispozitiilor legale, de către:
a)
personalul împuternicit în acest scop de Autoritatea Aeronautică
Civilă Română, pentru toate contraventiile prevăzute la art. 13;
b)
personalul împuternicit de primarul localitătii pe raza căreia s-a
produs fapta contraventională, pentru contraventiile prevăzute la
art. 13 lit. j), k) si m).
(5)
Autoritatea Aeronautică Civilă Română si Aeroclubul României vor
acorda sprijin primarilor pentru identificarea operatorilor sau
detinătorilor aeronavelor civile în cazul constatării unor
contraventii.
(6)
Contraventiilor prevăzute la art. 13 le sunt aplicabile dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
Art.
15. - (1) Orice plan de zbor depus se închide în
conformitate cu procedurile si reglementările aplicabile, în vigoare.
(2) În
cazul în care, în urma nerespectării de către operatorul aeronavei a
prevederilor prezentei hotărâri sau ale reglementărilor aeronautice
în vigoare, au fost declansate operatiunile de căutare-salvare ori de
politie aeriană, operatorul în cauză suportă costurile generate
de derularea respectivelor operatiuni.
Art.
16. - (1) Controlul utilizării spatiului aerian
national se efectuează de către Ministerul Apărării
Nationale în conformitate cu prevederile Legii nr. 257/2001 privind modul de
actiune împotriva aeronavelor care utilizează neautorizat spatiul aerian
al României, republicată.
(2) În
scopul exercitării atributiilor de control ale Ministerului
Apărării Nationale, rezultate din Legea nr. 257/2001,
republicată, planurile de zbor si autorizatiile prevăzute în prezenta
hotărâre se transmit Ministerului Apărării Nationale de
către unitătile de trafic aerian si, după caz, entitătile
emitente.
(3)
Primarii au obligatia informării Ministerului Apărării Nationale
si a Autoritătii Aeronautice Civile Române cu privire la orice aviz
acordat sau retras în baza prevederilor art. 8, în termen de 3 zile de la
acordarea ori retragerea acestuia.
Art.
17. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art.
18. - (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare
după 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
cu exceptia alin. (2) si (3), care intră în vigoare
la data publicării.
(2) Până
la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Autoritatea Aeronautică
Civilă Română, Ministerul Apărării Nationale si furnizorii
de servicii de informare aeronautică certificati vor duce la îndeplinire,
după caz, cerintele de publicare a informatiilor prevăzute la art. 3
alin. (3) si art. 11 alin. (2), precum sila art. 20 alin. (3), art. 21 alin.
(1), art. 22 si art. 23 alin. (2) din anexa nr. 1.
(3) În
termen de 90 de zile de la publicarea prezentei hotărâri, Autoritatea
Aeronautică Civilă Română, Regia Autonomă „Administratia
Română a Serviciilor de Trafic Aerian" - ROMATSAsi Ministerul
Apărării Nationale vor stabili proceduri comune privind transmiterea
datelor prevăzute la art. 16 alin. (2).
(4) Pe
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea
Guvernului nr. 1.172/2003 pentru aprobarea procedurii de autorizare a
zborurilor cu aeronave civile si de stat în spatiul aerian national,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724
din 16 octombrie 2003, cu modificările ulterioare, si Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 793/1974 privind aprobarea Regimului de zbor în
spatiul aerian al Republicii Socialiste România, publicată în Buletinul
Oficial nr. 98 din 4 iulie 1974, cu modificările ulterioare, se
abrogă.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
25 august 2010.
Nr. 912.
ANEXA
Nr. 1
PROCEDURA
de acordare a autorizatiilor si avizului prevăzute la art. 4 alin. (1)
lit. a)-d) din hotărâre si de informare a Ministerului Apărării
Nationale conform art. 3 alin. (2) din hotărâre
A.
Zboruri tehnice ale aeronavelor civile
Art. 1. - (1) Zborul tehnic cu o aeronavă civilă înmatriculată sau
identificată în România poate fi efectuat în spatiul aerian national doar
în conditiile în care pentru respectivul zbor a fost emisă o autorizatie
de zbor de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română,
denumită în continuare A.A.C.R., sau de către organismul
tehnic căruia i s-a delegat competentă de Ministerul Transporturilor
si Infrastructurii, denumit în continuare MTI, prin reglementări
specifice, în domeniul certificării tehnice ori autorizării aeronavei
respective.
(2)
Cererea pentru obtinerea autorizatiei de zbor se transmite la A.A.C.R. sau,
după caz, organismului tehnic prevăzut la alin. (1) cu cel putin 24
de ore înainte de începerea zborului.
Art. 2. - În cazul zborurilor tehnice cu aeronave civile înmatriculate în alt stat,
cererea pentru obtinerea autorizatiei de zbor se transmite la A.A.C.R. sau,
după caz, organismului tehnic prevăzut la alin. (1) cu 24 de ore
înainte de începerea zborului si va avea anexată autorizatia care să
ateste navigabilitatea aeronavei, emisă de autoritatea competentă a
statului de înmatriculare a aeronavei.
Art. 3. - Ministerul Apărării Nationale va fi informat, de către
entitătile emitente, în regim de prioritate, cu privire la orice
autorizatie de zbor acordată, conform prevederilor art. 1 si 2, pentru
efectuarea zborurilor tehnice cu aeronave civile.
B. Zboruri internationale aferente
operatiunilor de transport aerian public efectuate prin curse regulate, cu
aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României
Art. 4. - Autorizatia pentru executarea zborurilor internationale aferente
operatiunilor de transport aerian public efectuate prin curse regulate, cu
aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României, se acordă de
către MTI în urma constatării îndeplinirii de către operatorul
aeronavelor respective a cerintelor continute în acordurile aeriene bilaterale
ori multilaterale specifice încheiate de către statul român sau de
către Uniunea Europeană si care sunt aplicabile României.
Art. 5. - (1) Cererea pentru obtinerea autorizatiei prevăzută la art. 4
se transmite la MTI la termenul prevăzut în acordul aerian în baza
căruia operatorul aeronavei a fost desemnat să efectueze curse
aeriene regulate spre/dinspre România si va contine toate informatiile
mentionate în respectivul acord, inclusiv date privind programul de zbor si
aeronavele care urmează să fie utilizate.
(2)
Cererea va fi însotită de copii de pe certificatul de operator aerian
detinut de operatorul respectiv, precum si de pe contractele de asigurare
încheiate pentru aeronavele care urmează să fie utilizate.
Art. 6. - (1) În cazul în care operatorul aeronavei provine dintr-un stat care nu a
încheiat un acord aerian cu România, cererea pentru acordarea autorizatiei se
transmite la MTI cu cel putin 60 de zile înainte de data prevăzută
pentru începerea operării.
(2)
Cererea prevăzută la alin. (1) va cuprinde cel putin următoarele
informatii si documente: certificatul de operator aerian si anexele la acesta,
tipul aeronavelor si însemnele de înmatriculare ale acestora, certificatele
acustice ale aeronavelor, copia certificatului de asigurare pentru
aeronavă, pasageri, bagaje si terti, programul de operare.
Art. 7. - Prin exceptie de la prevederile art. 4, 5 si 6, zborurile internationale
aferente operatiunilor de transport aerian public efectuate prin curse
regulate, cu aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României, efectuate de
operatori ai aeronavelor detinători ai unei licente valide emisă în
conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.008/2008 al Parlamentului European si
al Consiliului din 24 septembrie 2008 privind normele comune pentru operarea
serviciilor aeriene în Comunitate, se consideră autorizate dacă
pentru zborurile respective operatorul aeronavei a notificat la MTI programul
de zbor, modificările ulterioare la acesta, precum si tipul si
înmatricularea aeronavelor care vor fi utilizate.
Art. 8. - Înainte de solicitarea autorizatiei sau, după caz, notificarea
programului de zbor, operatorul aeronavei are obligatia de a informa
aerodromurile implicate si de a obtine confirmarea serviciilor de handling
solicitate. În cazul aeroporturilor coordonate se va solicita acordarea
sloturilor de decolare/aterizare.
Art. 9. - Autorizatiile acordate, incluzând si notificările prevăzute la
art. 7, vor fi comunicate de către MTI aerodromurilor implicate situate pe
teritoriul României, A.A.C.R. si Regiei Autonome „Administratia Română a
Serviciilor de trafic Aerian" - ROMATSA.
Art. 10. - După obtinerea autorizării din partea MTI, operatorul aeronavei
va depune planul de zbor în formatul, continutul si conditiile prevăzute
de standardele internationale aplicabile.
Art.
11. - (1) Orice modificare survenită în graficul de
operare a curselor regulate după obtinerea autorizatiei, respectiv introducerea
unor zboruri aditionale, schimbarea justificată a tipului de avion,
schimbarea rutei sau timpilor de zbor, anularea unor zboruri, va fi
notificată de operatorul aeronavei la A.A.C.R. cu cel putin două zile
înainte de data prevăzută pentru introducerea modificării.
(2)
Autorizatia pentru modificarea graficului de operare a curselor regulate va fi
considerată ca fiind acordată dacă nu se primeste niciun
răspuns din partea A.A.C.R. cu 24 de ore înainte de ora
prevăzută pentru începerea zborului. Orice modificare autorizată
va fi comunicată MTI, aeroporturilor implicate si Regiei Autonome
„Administratia Română a Serviciilor de Trafic Aerian" - ROMATSA, de
către A.A.C.R.
C. Zboruri internationale aferente
operatiunilor de transport aerian public efectuate prin curse neregulate, cu
aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României
Art.
12. - (1) Autorizatia pentru executarea zborurilor
internationale aferente operatiunilor de transport aerian public efectuate prin
curse neregulate, cu aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României, se
acordă în numele MTI de către A.A.C.R., cu respectarea prevederilor
tratatelor internationale specifice la care România este parte ori a celor
încheiate de către Uniunea Europeană si care sunt aplicabile
României.
(2) Dreptul
de a executa zboruri încadrate în categoria operatiuni de transport aerian
public efectuate prin curse neregulate, spre/dinspre România, este în mod
normal acordat operatorilor aeronavelor din cele două tări
interesate, respectiv tara de origine si de destinatie a traficului. Operatorii
din state terte pot primi autorizatia să efectueze astfel de zboruri în
măsura în care autoritatea aeronautică a respectivului stat tert
confirmă acordarea, pe bază de reciprocitate, de drepturi de trafic
similare pentru operatorii aerieni români si pentru cei din statele membre ale
Uniunii Europene, stabiliti în România,
Art.
13. - (1) În cazul în care tratatele internationale
specifice mentionate la art. 12 alin. (1) nu prevăd altfel, cererea pentru
obtinerea autorizatiei se transmite la A.A.C.R., după cum urmează:
a) în
cazul unei serii de cel mult 3 zboruri într-un interval de 14 de zile, cu cel
putin două zile lucrătoare înainte de data primului zbor;
b) în
cazul seriilor de 4 sau mai multe zboruri într-un interval de 14 de zile, cu
cel putin 3 zile lucrătoare înainte de data primului zbor.
(2)
Formularul-tip al cererii prevăzute la alin. (1) este cuprins în anexa
care face parte integrantă din prezenta procedură.
(3)
Prin exceptie de la prevederile alin. (1), în cazul zborurilor din categoria
urgente medicale, operatiuni de căutare-salvare sau interventii în zone
calamitate, cererea pentru obtinerea aprobării de zbor se poate transmite
cu cel putin 30 de minute înainte de decolarea aeronavei.
Art.
14. - Prin exceptie de la prevederile art. 12 si 13,
zborurile internationale aferente operatiunilor de transport aerian public
efectuate prin curse neregulate, cu aterizare pe sau decolare de pe teritoriul
României, efectuate de operatori ai aeronavelor detinători ai unei licente
valide emise în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.008/2008, se
consideră autorizate dacă pentru zborurile respective operatorul
aeronavei a notificat la A.A.C.R. programul de zbor, modificările
ulterioare la acesta, precum si tipul si înmatricularea aeronavelor care vor fi
utilizate.
Art.
15. - Înainte de solicitarea autorizatiei sau, după
caz, notificarea programului de zbor, operatorul aeronavei are obligatia de a
informa aerodromurile implicate si de a obtine confirmarea serviciilor de handling
solicitate. În cazul aeroporturilor coordonate se va solicita acordarea
sloturilor de decolare/aterizare.
Art.
16. - Autorizatiile acordate, incluzând si notificările
prevăzute la art. 14, vor fi comunicate de A.A.C.R. către
aerodromurile implicate situate pe teritoriul României, precum si Regiei
Autonome „Administratia Română a Serviciilor de trafic Aerian" -
ROMATSA.
Art.
17. - După obtinerea autorizatiei, operatorul aeronavei
va depune planul de zbor în formatul, continutul si conditiile prevăzute de
standardele internationale aplicabile.
Art.
18. - (1) Orice modificare survenită în graficul de
operare a zborurilor după obtinerea autorizatiei, respectiv după
notificare, cum ar fi introducerea unor zboruri aditionale, schimbarea
justificată a tipului de avion, schimbarea rutei sau timpilor de zbor,
anularea unor zboruri, va fi notificată la A.A.C.R. de către
operatorul aeronavei, cu cel putin două zile înainte de data
prevăzută pentru introducerea modificării.
(2)
Aprobarea pentru modificarea graficului de operare a zborurilor va fi
considerată ca fiind acordată dacă nu se primeste niciun
răspuns din partea A.A.C.R. cu 24 de ore înainte de ora
prevăzută pentru începerea zborului. Orice aprobare acordată se
comunică de către A.A.C.R. aeroporturilor implicate si Regiei
Autonome „Administratia Română a Serviciilor de Trafic Aerian" -
ROMATSA.
D. Zboruri interne si internationale, cu sau
fără decolare/aterizare de pe/pe teritoriul României, cu aeronave
civile care transportă trupe, armament, munitii, explozivi, materiale
radioactive si alte bunuri periculoase.
Art.
19. - (1) Zborurile interne si internationale cu aeronave
civile care transportă trupe, armament, munitii, explozivi, materiale
radioactive si alte bunuri periculoase, executate cu sau fără decolare/aterizare
de pe/pe teritoriul României, pot fi executate numai după obtinerea unei
autorizatii din partea MTI. Aceste categorii de zboruri necesită si
obtinerea unui aviz din partea Ministerului Apărării Nationale.
(2)
Cererea pentru obtinerea autorizatiei si a avizului prevăzute la alin. (1)
se transmite la A.A.C.R. cu cel putin 10 zile lucrătoare înainte de data
zborului si va trebui să contină toate informatiile si documentele
specificate în formularul-tip prevăzut în anexă.
(3)
Autorizatia si avizul pot fi emise pentru un zbor sau pentru o serie de
zboruri.
(4) În
cazul transportului bunurilor periculoase, cererea va contine si informatii
referitoare la natura încărcăturii, conform editiei curente a
documentului Doc 9284 al Organizatiei pentru Aviatia Civilă
Internatională. De asemenea, în cazul operatorilor aerieni străini va
fi transmisă si o copie a certificatului emis de autoritatea
competentă a statului de provenientă care să ateste dreptul
operatorului de a transporta bunuri periculoase.
(5) În
cazul transportului de materiale radioactive, operatorul aeronavei va transmite
la A.A.C.R. si o copie de pe autorizatia emisă de Comisia Natională
pentru Controlul Activitătii Nucleare.
(6) În
conditiile alin. (2) si prin exceptie de la prevederile alin. (3), operatorilor
care transportă, prin curse aeriene regulate cargo sau de pasageri, numai
bunuri periculoase permise în conditii normale la transportul aerian si
încadrate, conform Doc 9284 al Organizatiei pentru Aviatia Civilă
Internatională, în clasele 2, 3 (mai putin explozibili desensibilizati în
lichide, coduri ONU 1204, 2059, 3064, 3343, 3357 si 3379),4, 5, 6 (mai putin
substante infectioase Diviziunea 6.2, categoria A, coduri ONU 2814, 2900), 8
sau 9, li se pot emite, la cerere, autorizatii, respectiv avize generale,
valabile pentru perioade limitate de timp/sezoane de operare, cu respectarea de
către operatorul aeronavei a următoarelor cerinte:
a)
depunerea, înainte de începerea sezonului de operare pentru care se
solicită autorizatie si aviz, a următoarelor documente, în limba
engleză sau română: copie de pe certificatul de operator aerian si de
pe specificatiile de operare anexate acestuia, copie de pe certificatul emis de
autoritatea competentă a statului de provenientă care să ateste
dreptul operatorului de a transporta bunuri periculoase, copie de pe cap. 9 din
Manualul de operatiuni - partea A, copie de pe programul de pregătire
pentru bunuri periculoase din Manualul de operatiuni - partea D ori alt
document echivalent referitor la pregătire, aprobat de autoritatea
aeronautică a statului de provenientă a operatorului aerian;
b)
notificarea către A.A.C.R. cu 12 ore înainte de decolare a detaliilor cu
privire la bunurile periculoase care urmează să fie transportate:
clasa, codul ONU, denumirea oficială a produsului, instructiunile de
împachetare aplicate, tipul coletului, greutatea unui colet, numărul
coletelor; notificarea completă se transmite imediat de către
A.A.C.R. Ministerului Apărării Nationale/Sectia survol, relatii si
reglementări aeronautice, Regiei Autonome „Administratia Română a
Serviciilor de Trafic Aerian" - ROMATSAsi aeroportului de destinatie, în
cazul în care acesta se află pe teritoriul României, împreună cu
informatii cu privire la tipul aeronavei si numărul de zbor.
Art.
20. - (1) Zborurile prevăzute la lit. E, executate în
spatiul aerian national, cu exceptia spatiului de clasă G, pot fi
efectuate numai în conditiile solicitării si obtinerii unei autorizatii
din partea entitătii care efectuează controlul traficului aerian în
zonele respective.
(2)
Pentru efectuarea unui zbor într-o portiune de spatiu aerian rezervat/segregat
sau într-o zonă restrictionată, situate în spatiul aerian de clasă
G, operatorul aeronavei va solicita o autorizare din partea entitătii care
a făcut rezervarea zonei respective ori a impus utilizarea exclusivă
sau restrictionarea portiunii respective de spatiu aerian.
(3)
Spatiile aeriene rezervate sau restrictionate pentru perioade mai mari de 90 de
zile se publică, prin grija unitătilor certificate să furnizeze
servicii de informare aeronautică pe teritoriul României, în Publicatia de
Informare Aeronautică AIP - România, iar cele cu durată de peste 6
luni, si în hărtile aeronautice.
Art.
21. - (1) Fără a aduce atingere prevederilor art.
20 alin. (3), datele de contact ale entitătilor prevăzute la art. 20
alin. (2), împreună cu dimensiunile zonelor si perioadele de timp pentru
care este valabilă rezervarea sau restrictionarea, se aduc la cunostinta
operatorilor prin mesajele NOTAM si se publică pe paginile web ale
furnizorilor de servicii de informare aeronautică certificati.
(2)
Cererea pentru solicitarea autorizatiei prevăzută la art. 20 se
transmite entitătii care a făcut rezervarea sau a solicitat
utilizarea exclusivă ori restrictionarea zonei respective de spatiu aerian
sau celei care efectuează controlul traficului aerian în zonele
respective, cu cel putin 60 de minute înainte de ora prevăzută pentru
decolare. În lipsa primirii unei autorizatii exprese, zborul în zona
respectivă nu poate avea loc.
Art.
22. - Zborurile VFR efectuate cu aeronave civile, executate
în întregime într-o zonă de spatiu aerian de clasă G, se
consideră autorizate dacă pentru acestea operatorul aeronavei a depus
un plan de zbor la o unitate de trafic aerian civilă sau a efectuat o
informare de trafic VFR la Ministerul Apărării Nationale. Lista
unitătilor certificate pentru furnizarea serviciilor de trafic aerian se
publică pe pagina web a A.A.C.R.
Art.
23. - (1) Informarea prevăzută la art. 22 poate fi
efectuată de operatorul aeronavei direct sau prin reprezentanti
autorizati, pentru un zbor, o serie de zboruri ori pentru perioade determinate
de timp, si va contine:
a)
tipul aeronavei (numărul si tipul aeronavelor în cazul zborului în
formatie);
b)
înmatricularea/identificarea aeronavei;
c)
operatorul aeronavei/numele pilotului comandant;
d)
traiectul sau zona de zbor;
e) nivelul
sau înăltimea de zbor;
f) ora
estimată pentru decolare si aterizare (ora primei decolări si a
ultimei aterizări pentru zborul în formatie).
(2)
Informarea se transmite Centrului de Operatii Aeriene din cadrul Ministerului
Apărării Nationale, cu cel putin 30 de minute înainte de ora
prevăzută pentru decolare sau începerea activitătii de zbor,
prin unul dintre următoarele canale de comunicatii:
a)
telefon;
b) fax;
c)
e-mail;
d)
internet;
e)
radio, la unitătile de trafic aerian militare.
Numerele
de telefon, fax, adresa de e-mail, adresa paginii web si frecventele radio
prevăzute mai sus se publică în publicatiile de informare
aeronautică civile si militare prin grija Ministerului Apărării
Nationale.
(3)
Modificările la informarea efectuată se comunică imediat, de la
sol sau din aer.
(4)
Pentru zborurile din categoriile urgente medicale, interventii în zone
calamitate si operatiuni de căutare-salvare se admite comunicarea
informării imediat după decolare (în maximum 5 minute).
ANEXA
la Procedura de acordare
a autorizatiilor si avizului prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-d) din hotărâre si de informare a Ministerului
Apărării Nationale conform art. 3 alin. (2) din hotărâre
FORMULARUL-TIP
al cererii pentru acordarea autorizatiilor prevăzute la art. 4 alin.
(1) lit. c) si d) din hotărâre
- APPLICATION FORM -
1.
Numele, adresa, nationalitatea operatorului aerian si numărul de
telefon/fax
(Name,
address, nationality of the air operator and telephone/fax number)
...............................................................................................................................
2.
Indicativul OACI de 3 litere al operatorului aerian
(ICAO
three letter designator of the air operator)
...............................................................................................................................
3.
Indicativul radio
(Radio
caii sign)
...............................................................................................................................
4.
Tipul, însemnele de înmatriculare ale aeronavei/aeronavelor
(Type
and registration marks of the aircraft)
...............................................................................................................................
5.
Informatii cu privire la certificatul acustic
(Information
regarding Noise Certificate)
...............................................................................................................................
6.
Capacitatea aeronavelor (pasageri si/sau cargo)
(Passenger
and/or cargo capacity of the aircraft)
...............................................................................................................................
7.
Punctul de intrare/iesire FIR LRBB si ora (UTC), ruta de urmat pe teritoriul
României
(Entry/Exit
points FIR LRBB and UTC time, route to be followed over the Romanian territory)
8. Aeroportul de origine si/sau ultimul aeroport de plecare înainte de
intrarea în spatiul aerian al României si ora de decolare (UTC)
(Airport
of origin and/or last airport of departure before entering the Romanian air
space and UTC time of departure)
...............................................................................................................................
9.
Aeroportul din România si ora de sosire/plecare (UTC)
(Airport
in România and UTC time of arrival/departure)
...............................................................................................................................
10.
Aeroportul de destinatie si/sau primul aeroport de aterizare după iesirea
din spatiul aerian al României si ora de aterizare (UTC)
(Airport
of destination and/or first airport of arrival after leaving the Romanian air
space and UTC time of arrival)
...............................................................................................................................
11.
Data si/sau perioada de operare si ziua de operare
(Date
and/or period and day of operation)
...............................................................................................................................
12.
Date cu privire la tipul (categoria) zborului/zborurilor sau scopul zborurilor
(Information
regarding type/category of intended flights or purpose of flights)
...............................................................................................................................
13.
Numărul de pasageri si/sau natura si cantitatea încărcăturii
(tur/retur)
(Number
of passengers and/or nature and amount of cargo to be taken on or put down)
...............................................................................................................................
14. Tehnică militară, armament si/sau alte materiale
militare, aparatură fotografică si/sau senzori de înregistrare la
bord
(Arms,
ammunition and any other military supplies, taking photos, making films
equipment or electromagnetic recorders on board)
...............................................................................................................................
15.
Locul de îmbarcare/debarcare si/sau încărcare/descărcare a
pasagerilor si/sau încărcăturii
(Place
of embarkation/disembarkation of passengers and/or cargo, as the case may be)
...............................................................................................................................
16.
Numele si adresa afretatorului si copie de pe contractul chartersau alt
document similar (comanda charter, AWB etc), copie de pe contractul de
închiriere, dacă aeronava/aeronavele este/sunt închiriată/închiriate
(Name,
address and business of charterer, copy of charter contract signed by the
airline and the charterer or of a similar document, such as charter order, AWB,
etc, copy of aircraft lease agreement, if applicable)
17. Numele si adresa agentiei de turism sau ale tour-operatorului din
România
(Name
and address of the Romanian travel agent or of the Romanian tour operator)
...............................................................................................................................
18.
Numele si adresa expeditorului si beneficiarului încărcăturii
(Name
and address of the consignor and consignee of the cargo)
...............................................................................................................................
19.
Certificate de asigurare pentru pasageri si bunuri, precum si pentru daune
cauzate tertilor
(Certificate
showing passenger and baggage accident insurance and third-party legal
liability insurance)
ANEXA
Nr. 2
PROCEDURA
de solicitare si de acordare de către Ministerul Apărării
Nationale a autorizărilor de survol/avizelor pentru efectuarea zborurilor
cu aeronave civile sau de stat în spatiul aerian national
I. Procedura generală
Art. 1. - Ministerul Apărării Nationale, denumit în continuare M.Ap.N.,
prin Sectia Survol, relatii si reglementări aeronautice, acordă
autorizarea de survol pentru efectuarea următoarelor tipuri de
activităti aeronautice în spatiul aerian national:
a)
survolul municipiului Bucuresti sub înăltimea de 3.000 m de către
aeronave de stat sau civile, cu exceptia zborurilor executate în limita zonei
de control de aerodrom (CTR) Băneasa si a zborurilor de îndepărtare
după decolare si de apropiere pentru aterizare pe aerodromurile
certificate situate pe raza municipiului Bucuresti;
b)
survolul teritoriului României de către aeronave de stat străine, cu
sau fără aterizare pe aeroporturi din România, si care
transportă trupe, armament, munitii, explozivi, materiale radioactive si
alte materiale periculoase;
c)
survolul teritoriului României de către aeronave de stat străine, cu sau
fără aterizare pe aeroporturi din România si fără transport
de trupe, armament, munitii, explozivi, materiale radioactive si alte bunuri
periculoase;
d) zboruri pentru activităti de determinări topogeodezice la
o scară mai mare de 1: 20.000, fotografiere aeriană sau filmări
aeriene, executate cu aeronave de stat;
e)
zboruri executate cu aeronave de stat străine si civile străine, care
aterizează/decolează pe/de pe aerodromuri militare.
Art. 2. - M.Ap.N., prin Sectia survol, relatii si reglementări aeronautice,
acordă avizul prealabil pentru efectuarea următoarelor tipuri de
activităti aeronautice în spatiul aerian national:
a)
zboruri interne si internationale, cu sau fără decolare/aterizare de
pe/pe teritoriul României, cu aeronave civile care transportă trupe,
armament, munitii, explozivi, materiale radioactive si alte bunuri periculoase;
b)
zboruri pentru activităti de determinări topogeodezice la o
scară mai mare de 1: 20.000, fotografiere aeriană sau filmări
aeriene, executate cu aeronave civile.
Art. 3. - M.Ap.N., prin Sectia survol, relatii si reglementări aeronautice,
obtine autorizări de survol ale altor state pentru aeronavele de stat
românesti care execută misiuni internationale.
Art. 4. - (1) Cererile pentru acordarea autorizării de survol prevăzută
la art. 1 se formulează în următoarele termene:
a) 7
zile lucrătoare înainte de data estimată de decolare, pentru survolul
municipiului Bucuresti sub înăltimea de 3.000 m, de către aeronavele
de stat sau civile, care nu execută misiuni de urgentă;
b) 10
zile lucrătoare înainte de data estimată de decolare, pentru survolul
teritoriului României de către aeronave de stat străine, cu sau
fără aterizare pe aeroporturi din România, si care transportă
trupe, armament, munitii, explozivi, materiale radioactive si alte bunuri
periculoase;
c) 3
zile lucrătoare înainte de data estimată de decolare, pentru survolul
teritoriului României de către aeronave de stat străine,
fără aterizare pe aeroporturi din România si fără transport
de trupe, armament, munitii, explozivi, materiale radioactive si alte bunuri
periculoase;
d) 5
zile lucrătoare înainte de data estimată de decolare, pentru survolul
teritoriului României de către aeronave de stat străine, cu aterizare
pe aeroporturi din România si fără transport de trupe, armament,
munitii, explozivi, materiale radioactive si alte bunuri periculoase; la acest
termen de adresare, pentru aeronavele de stat străine si civile
străine, se adaugă două zile lucrătoare pentru
solicitările de acces pe platformele de parcare militare ale bazelor
aeriene;
e) 10
zile lucrătoare înainte de data estimată de decolare, pentru zboruri
de determinări topogeodezice la o scară mai mare de 1:20.000,
fotografiere aeriană sau filmări aeriene, executate cu aeronave de
stat; cererea va fi însotită de avizele prevăzute de actele normative
în vigoare;
f) 2
ore înainte de ora de decolare, pentru survolul teritoriului României de
către aeronave de stat străine, care execută misiuni din
categoria urgente medicale, interventii în zone calamitate sau operatiuni de
căutare-salvare.
(2)
Cererile pentru obtinerea avizului prevăzut la art. 2 lit. a) se
adresează prin A.A.C.R. la termenul prevăzut la art. 19 alin. (2) din
anexa nr. 1, iar cele pentru obtinerea avizului prevăzut la art. 2 lit. b)
direct la M.Ap.N./Sectia survol, relatii si reglementări aeronautice, cu
10 zile lucrătoare înainte de data estimată pentru efectuarea
zborului; cererile pentru obtinerea avizului M.Ap.N. vor fi însotite de avizele
prevăzute de actele normative în vigoare, inclusiv de autorizatia
specială emisă de Oficiul Registrului National al Informatiilor
Secrete de Stat (O.R.N.I.S.S.).
(3)
Cererile de obtinere a autorizărilor de survol pentru aeronave de stat
românesti care urmează să execute zboruri internationale se
înaintează către M.Ap.N. - Sectia survol, relatii si
reglementări aeronautice - în termenele stabilite de fiecare stat
survolat. M.Ap.N. Înaintează solicitările de survol pe cale
diplomatică, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe.
II. Exceptii de la procedura generală
Art. 5. - (1) Prin exceptie de la prevederile art. 1 lit. a), survolul municipiului
Bucuresti sub înăltimea de 3.000 m de către aeronavele civile sau de
stat, care execută misiuni din categoria urgente medicale, cu aterizare pe
platformele de aterizare ale institutiilor medicale, se poate executa,
după depunerea planului de zbor, numai în baza informării, cu cel
putin 15 minute înainte de decolare, a M.Ap.N. - Sectia survol, relatii si
reglementări aeronautice, cu privire la tipul de aeronavă, indicativul
radio, traiectul de zbor, ora estimată de aterizare si locul
aterizării; această exceptie este valabilă numai pentru
operatorii aerieni civili autorizati să execute serviciul de
ambulantă aeriană si pentru aeronavele de stat desemnate să
execute misiuni din categoria urgente medicale.
(2)
Prin exceptie de la prevederile art. 1 lit. a), zborurile executate în limita
zonei de aerodrom (CTR) Băneasa, precum si pe rutele de apropiere în
vederea aterizării sau de îndepărtare după decolare de pe
aerodromurile certificate situate pe raza municipiului Bucuresti nu
necesită autorizarea/avizul M.Ap. N. si se execută în conditiile
stipulate în Publicatia de informare aeronautică a României (AIP -
România), în circularele de informare aeronautică si în mesajele NOTAM.
(3)
Prin exceptie de la prevederile art. 1 lit. c), se consideră autorizare
de survol acceptarea de către M.Ap.N. a planului de zbor depus pentru
aeronavele militare ale statelor semnatare ale unor acorduri încheiate în acest
sens cu statul român.
Art. 6. - (1) Operatorii aeronavelor sau intermediarii acestora vor înainta
către M.Ap.N. - Sectia survol, relatii si reglementări aeronautice,
concomitent cu cererea de autorizare/avizare, copiile avizelor necesare
executării misiunii sau, după caz, copiile documentelor aprobatorii
de executare a activitătilor respective.
(2)
Cererile pentru acordarea autorizării de survol/avizului, adresate M.Ap.N.
- Sectia survol, relatii si reglementări aeronautice de către
operatorii aeronavelor, direct sau prin intermediar, implică, în ambele
cazuri, răspunderea cu privire la corectitudinea informatiilor cuprinse în
cereri.
(3)
Operatorii aeronavelor de stat vor întocmi cererile pentru obtinerea
autorizării de survol în conformitate cu formularul-tip prezentat în anexa
care face parte integrantă din prezenta procedură. În cazul
zborurilor cu aeronave de stat străine, cererile se vor transmite pe canal
diplomatic.
(4)
Orice modificare survenită în graficul de operare a zborurilor aeronavelor
de stat străine care nu execută misiuni de urgentă, după
obtinerea aprobării, respectiv introducerea unor zboruri aditionale,
schimbarea justificată a tipului de avion, schimbarea rutei sau timpilor
de zbor, anularea unor zboruri, va fi notificată la M.Ap. N. - Sectia
survol, relatii si reglementări aeronautice cu cel putin 48 de ore înainte
de data de operare.
Art. 7. - Sectia survol, relatii si reglementări aeronautice din M.Ap. N. va
transmite solicitantilor autorizarea acordată si va informa institutiile
cu atributii în organizarea, conducerea si controlul activitătilor
aeronautice în spatiul aerian al României.
Art. 8. - În cazul zborurilor cu aeronave de stat străine, solicitările
de scutire de la plata tarifelor de navigatie terminală si aeroportuare,
în conditiile legii, se adresează Sectiei survol, relatii si
reglementări aeronautice din cadrul M.Ap. N. care va întreprinde
demersurile necesare în acest sens.
Art. 9. - Activitatea de procesare si de emitere a autorizărilor de survol se
asimilează activitătilor aeronautice de prestare de servicii de
trafic aerian, cu toate obligatiile si drepturile ce decurg din aceasta.
ANEXĂ
la Procedura de
solicitare si de acordare de către Ministerul Apărării Nationale
a autorizărilor de survol/avizelor pentru efectuarea zborurilor cu
aeronave civile sau de stat în spatiul aerian national
FORMULARUL-TIP
al cererii pentru acordarea autorizării de survol de către
Ministerul Apărării Nationale
Cerere pentru aprobare diplomatică de zbor
-REQUEST FOR DIPLOMATIC CLEARANCE-
1. Tara
(Country):................................................................
2.
Nationalitatea aeronavei (Nationality of aircraft):...........................
3.
Operatorul aerian (Air Operator):....................................
4. Nr.
si tipul aeronavei (Number and Type of the
aircraft):.....................................
5. Nr.
Înmatriculare (Registration
Number):.............................................................
6.
Indicativ radio (Callsign):................................................
7.
Echipaj: nume comandant, nr. si grade (Crew: captain, number and
ranks):...................
8. Data
zborului (Date of Flight): .........................................
9.
Aeroport de decolare, data si ora UTC (Origin Airfield, date and time UTC):...............................................................................
10.
Punctul de intrare în România, data si ora UTC (Entry Point into Romanian
Airspace, date and time UTC):..............................
11.
Ruta de zbor în România (Flight Route into Romanian Airspace):
..............................................................................
12.
Aeroport de aterizare/decolare în/din România, datasi ora UTC
(Landing/Departure Airfield in/from România, date and time
UTC):..............................................................................................................
13.
Punctul de iesire din România, data si ora UTC (Exit Point from Romanian
Airspace, date and time UTC):
14.
Aeroport de destinatie, data si ora UTC (Destination Airfield, date and time
UTC):......................................................
15.
Scopul zborului (Purpose of
Flight):...............................................................................................................................
16. Pasageri
VIP: nivelul de reprezentare (VIP pax.: officials
level):...................................................................................
17.
Pasageri: număr, tip (militari, civili) (Pax: number, type (troops,
civilians):.....................................................................
18.
Cargo: natura încărcăturii, cantitatea (cargo: type,
amount):.........................................................................................
19.
Organizatorul
(Freighter):...............................................................................................................................................
20.
Beneficiarul (Beneficiary):...............................................................................................................................................
21.
Armament, munitie, materiale periculoase si echipament foto/video la bord
(Fixed armaments, ammo, dangerous goods and air photo/video equipment on
board):..............................................................................................................................
22.
Solicitări (Facilities Requested):
a)
alimentare
(Refuel):...........................................................................................;
b)
pază aeronavă (Aircraft
Guards):......................................................................;
c)
scutiri de taxe (Free
Charges):..........................................................................;
d)
parcare în baza militară (Parking on Military Air
Base):....................................;
e) alte
solicitări (other requests):............................................................................
23.
Semnătura si stampila (Signature
and stamp) .................................... |
Data solicitării (Date of application) .................................... |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind trecerea unei părti dintr-un imobil din domeniul public al
statului si din administrarea Ministerului Apărării Nationale în
domeniul publicai municipiului Lugoj si în administrarea Consiliului Local al
Municipiului Lugoj, judetul Timis
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 9 alin. (1) si al art. 12 alin. (1)-(3) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare, si în conformitate
cu prevederile Legii nr. 152/1998 privind înfiintarea Agentiei Nationale pentru
Locuinte, republicată, cu modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea unei părti dintr-un imobil, constituită
din constructii si teren, având datele de identificare prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public
al statului si din administrarea Ministerului Apărării Nationale în
domeniul public al municipiului Lugoj si în administrarea Consiliului Local al
Municipiului Lugoj, judetul Timis.
Art. 2. - (1) După preluare, partea de imobil prevăzută la art. 1 se
utilizează în scopul sistematizării zonei, respectiv construirea, în
maximum 3 ani de la preluarea acesteia, de locuinte si functiuni complementare
spatiilor de locuit, prin programe derulate de Agentia Natională pentru
Locuinte, potrivit legislatiei în vigoare.
(2)
Consiliul Local al Municipiului Lugoj va asigura transferarea către
Ministerul Apărării Nationale a 55 de locuinte si a terenului aferent
acestora, conform legii, din care 30 de locuinte în pavilionul A, constructie
existentă, după reabilitarea si transformarea acestuia, si 25 de
locuinte realizate potrivit prevederilor alin. (1).
(3) În
cazul în care nu se respectă obligatiile prevăzute la alin. (1) si
(2), partea de imobil mentionată la art. 1 revine în domeniul public al
statului si în administrarea Ministerului Apărării Nationale, în
conformitate cu dispozitiile legale în vigoare.
Art. 3. - Predarea-preluarea părtii din imobil transmise potrivit prevederilor
art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate,
în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
25 august 2010.
Nr. 913.
DATELE DE IDENTIFICARE
ale părtii de imobil care trece din domeniul public al statului si din
administrarea Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al
municipiului Lugoj si în administrarea Consiliului Local al Municipiului Lugoj,
judetul Timis
Locul
unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana
juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana
juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea
Ministerului Apărării Nationale care alcătuiesc domeniul
public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Judetul Timis, municipiul Lugoj, Str. Timisorii nr. 124 |
Statul român, din
administrarea Ministerului Apărării Nationale |
Municipiul Lugoj, în administrarea
Consiliului Local al Municipiului Lugoj |
- imobil 1252
(partial) - cod 8.29.09 - nr. M.F. 103522 |
- Suprafata
construită = 1.711 m2 - Suprafata
desfăsurată = 5.092 m2 - Suprafata
totală a terenului, inclusiv constructiile = 53.000 m2 |
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind numirea prin mobilitate a domnului Tufă Radian Doru în
functia publică de secretar general adjunct
Având
în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea
în categoria înaltilor functionari publici, managementul carierei si
mobilitatea înaltilor functionari publici, cu modificările si
completările ulterioare,
în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001
privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare, al art. 19 alin. (1) lit. b)
din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, si al
art. 33 alin. (1) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, cu modificările
si completările ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnului Tufă
Radian Doru i se aplică mobilitatea din functia publică de secretar
general în cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii în functia
publică de secretar general adjunct în cadrul aceluiasi minister.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Bucuresti,
8 septembrie 2010.
Nr. 220.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind numirea prin mobilitate a domnului Dobre Gheorghe în functia
publică de secretar general
Având
în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea
în categoria înaltilor functionari publici, managementul carierei si
mobilitatea înaltilor functionari publici, cu modificările si
completările ulterioare,
în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001
privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare, al art. 19 alin. (1) lit. b)
din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, si al
art. 33 alin. (1) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, cu
modificările si completările ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnului Dobre
Gheorghe i se aplică mobilitatea din functia publică de secretar
general adjunct în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului
în functia publică de secretar general în cadrul Ministerului
Transporturilor si Infrastructurii.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Bucuresti,
8 septembrie 2010.
Nr. 221.
BANCA NATIONALĂ A
ROMÂNIEI
privind dispunerea radierii din Registrul general al institutiilor
financiare nebancare a Societătii Comerciale GALANT LEASING - IFN S.A.
Având în vedere solicitarea privind radierea din Registrul general al
institutiilor financiare nebancare a Societătii Comerciale GALANT LEASING
- IFN S.A., formulată, în baza art. 28 alin. (1) lit. a) din Legea nr.
93/2009 privind institutiile financiare nebancare, prin scrisoarea înregistrată
la Banca Natională a României sub nr. 18.321 din 28 iulie 2010, precum si
respectarea prevederilor art. 2 alin. (2) si art. 7 alin. (2) din Legea nr.
93/2009,
în temeiul art. 35 din Legea nr. 312/2004
privind Statutul Băncii Nationale a României si al prevederilor
Hotărârii Parlamentului României nr. 35/2009 pentru numirea Consiliului de
administratie al Băncii Nationale a României,
guvernatorul
Băncii Nationale a României emite următorul
ordin:
Articol unic. - Se dispune radierea din Registrul general al institutiilor financiare
nebancare a Societătii Comerciale GALANT LEASING - IFN S.A., cu sediul în
municipiul Satu Mare, Drum Cărei nr. 74/A, judetul Satu Mare,
înregistrată la oficiul registrului comertului sub nr. J30/613/2002, cod
unic de înregistrare 15040747, înscrisă în Registrul general al
institutiilor financiare nebancare la sectiunea h) „Leasing financiar" sub
nr. RG-PJR-31-080065.
Guvernatorul Băncii Nationale a României,
Mugur Constantin Isărescu
Bucuresti,
26 august 2010.
Nr. 819.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |