MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 718 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Joi, 28 octombrie 2010
SUMAR
LEGI SI DECRETE
195. - Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 24/2010 privind implementarea programului de încurajare a
consumului de fructe în scoli
981. - Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 24/2010 privind implementarea
programului de încurajare a consumului de fructe în scoli
201. - Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 103/2006 privind unele măsuri pentru
facilitarea cooperării politienesti internationale
987. - Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 103/2006 privind unele
măsuri pentru facilitarea cooperării politienesti internationale
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.056. - Hotărâre privind alocarea unei sume
din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, pentru judetul Suceava
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURÂRILOR
830. - Decizie privind sanctionarea Societătii Comerciale
Euro Credit Broker de Asigurare - S.R.L. cu interzicerea temporară a
activitătii
831. - Decizie privind sanctionarea cu retragerea
aprobării acordate domnului Dalibor Hon, administrator - director executiv
la Societatea Comercială Euro Credit Broker de Asigurare - S.R.L.
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 24/2010
privind implementarea programului de încurajare a consumului de fructe în scoli
Parlamentul
României adoptă prezenta lege.
Articol
unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 24 din 24 martie 2010 privind implementarea programului de încurajare a
consumului de fructe în scoli, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 204 din 31 martie 2010, cu următoarele modificări:
1.
Titlul ordonantei de urgentă va avea următorul cuprins:
ORDONANTĂ DE URGENTĂ
privind implementarea programului de încurajare a consumului de fructe
proaspete în scoli
2. Articolul
1 va avea următorul cuprins:
Art.
1. - (1) începând cu anul scolar
2009/2010 se acordă gratuit elevilor din clasele I-VIII
care frecventează învătământul de stat si privat autorizat/acreditat,
pentru o perioadă de maximum 100 de zile de scolarizare, fructe proaspete
în limita valorii zilnice de 0,315 lei/elev.
(2) începând cu anul scolar
2010/2011, fructele proaspete distribuite elevilor, perioada si frecventa
distributiei, precum si limita valorii zilnice/elev se stabilesc si se
actualizează anual prin hotărâre a Guvernului, în functie de evolutia
preturilor si tarifelor. Limita valorică cuprinde pretul integral de
achizitie a fructelor proaspete, inclusiv taxa pe valoarea adăugată,
cheltuielile de transport, distributie si depozitare a acestora, după caz.
(3)
Procedura de atribuire a contractelor de furnizare a fructelor proaspete se
stabileste potrivit prevederilor legislatiei în domeniul achizitiilor publice.
(4)
Caietele de sarcini pentru procedurile de atribuire a contractelor de furnizare
a fructelor proaspete se vor elabora de către consiliile judetene si/sau
locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si, respectiv, ale comunelor,
oraselor si municipiilor, după caz, cu respectarea specificatiilor tehnice
care vor fi aprobate prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării
rurale, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonante de
urgentă.
(5)
Măsurile adiacente distributiei de fructe proaspete ale căror
obiective sunt formarea si fixarea obiceiurilor alimentare sănătoase,
bugetul aferent acestora, sursa de finantare, precum si modalitatea de
implementare efectivă si de gestionare la nivelul administratiei publice
se vor stabili anual prin hotărâre a Guvernului.
3.
Articolul 2 va avea următorul cuprins:
Art.
2. - (1) Fructele proaspete se vor distribui în pauza de dinaintea ultimei ore.
(2)
Fondurile necesare finantării programului de încurajare a consumului de
fructe proaspete în scoli în anul 2010 se asigură din sumele defalcate din
taxa pe valoarea adăugată pentru mierea de albine, aprobate prin
anexele nr. 4 si 5 la Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, cu
modificările si completările ulterioare.
4. La
articolul 3, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
(3)
Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată către bugetele
locale se repartizează pe unităti administrativ-teritoriale, prin
hotărâre a consiliului judetean sau a Consiliului General al Municipiului
Bucuresti, după caz, cu asistenta tehnică de specialitate a
inspectoratului scolar judetean, respectiv a Inspectoratului Scolar al
Municipiului Bucuresti. Repartizarea se face avându-se în vedere numărul
de elevi beneficiari, comunicat de inspectoratele scolare judetene, respectiv Inspectoratul
Scolar al Municipiului Bucuresti.
5. La
articolul 5, alineatele (1), (2) si (5) vor avea următorul cuprins:
Art.
5. - (1) Consiliile judetene si/sau locale ale sectoarelor municipiului
Bucuresti si, respectiv, ale comunelor, oraselor si municipiilor, după
caz, sunt responsabile de organizarea procedurilor de achizitie publică,
desemnarea câstigătorilor, încheierea contractelor cu furnizorii,
monitorizarea si controlul distributiei fructelor proaspete.
(2)
Fructele proaspete, transportul si distributia acestora la unitătile de
învătământ se contractează de către consiliile judetene,
consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, respectiv ale
comunelor, oraselor si municipiilor, după caz, avându-se în vedere
numărul de elevi beneficiari comunicat de inspectoratele scolare judetene,
respectiv Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, cu respectarea
dispozitiilor legale în vigoare.
(5)
Plata fructelor proaspete si a serviciilor contractate se efectuează la
solicitarea furnizorilor de fructe si de servicii, pe baza documentelor de
receptie calitativă si cantitativă, întocmite de unitătile de
învătământ si aprobate de presedintii consiliilor judetene si de
primarii sectoarelor municipiului Bucuresti, respectiv de primarii comunelor,
oraselor si municipiilor, după caz.
6.
Articolul 6 va avea următorul cuprins:
Art.
6. - (1) Dreptul de a primi fructe proaspete si de a beneficia de măsurile
prevăzute la art. 1 alin. (5) îl
au numai elevii prezenti la cursuri.
(2)
Consiliile locale si unitătile scolare răspund în mod direct de
asigurarea conditiilor de primire, receptie si distributie a fructelor
proaspete, precum si de confirmarea documentelor care stau la baza plătii
acestora.
(3)
Consiliile locale si primarii au obligatia să urmărească si
să verifice buna desfăsurare a procesului de aprovizionare, iar
unitătile scolare răspund de respectarea conditiilor de igienă
privind distributia fructelor proaspete către elevi.
7.
Articolul 7 va avea următorul cuprins:
Art.
7. - Finantarea sumelor aprobate de Agentia de Plăti si Interventie pentru
Agricultură, care reprezintă sprijinul financiar pentru activitatea
de distribuire gratuită a fructelor proaspete în scoli, se asigură de
la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale, finantare prevăzută la titlul VIII «Proiecte cu finantare din
fonduri externe nerambursabile postaderare», articolul 56.06 «Programe din
Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA)», reprezentând sprijin
financiar din FEGA si din contributia publică natională totală.
Contributia publică natională totală se compune din cofinantare
publică de minimum 25% din valoarea sprijinului financiar acordat prin
FEGA si taxa pe valoarea adăugată aferentă achizitiei fructelor
proaspete si prestărilor de servicii.
8. La articolul 8, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
Art.
8. - (1) Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale, prin Agentia
de Plăti si Interventie pentru Agricultură, asigură comunicarea
aferentă programului. Fondurile necesare implementării actiunilor de
comunicare se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Agriculturii si Dezvoltării Rurale, reprezentând sprijin financiar aferent
FEGA. Actiunile de comunicare aferente programului se avizează de
către Ministerul Sănătătii si de către Ministerul
Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului.
9. La
articolul 9, alineatele (1), (3) si (4) vor avea următorul cuprins:
Art.
9. - (1) Consiliile judetene, consiliile locale ale sectoarelor municipiului
Bucuresti si, respectiv, ale comunelor, oraselor si municipiilor, după
caz, se constituie ca solicitanti de sprijin financiar pentru furnizarea de
fructe proaspete în scoli. În acest sens, vor depune, înainte de începerea
anului scolar, la centrele judetene ale Agentiei de Plăti si Interventie
pentru Agricultură, angajamente scrise conform cărora:
a)
distribuie numai fructele proaspete stabilite conform art. 1 alin. (1) si (2)
si numai elevilor prevăzuti la art. 1 alin. (1), cu nominalizarea
scolilor;
b)
returnează orice ajutor plătit nejustificat, pentru cantitătile
în cauză, în cazul în care se constată că fructele proaspete nu
au fost distribuite elevilor conform art. 1 alin. (1) si (2) sau că
sprijinul financiar a fost plătit pentru alte produse decât cele stabilite
conform art. 1 alin. (1) si (2);
c) în
caz de fraudă sau neglijentă, plătesc către Agentia de
Plăti si Interventie pentru Agricultură o sumă egală cu
diferenta dintre suma plătită initial si cea la care au dreptul;
d) pun
la dispozitia Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură, la
cererea acesteia, documente justificative legate de furnizarea fructelor
proaspete în scoli;
e) se
supun oricărui control dispus de Agentia de Plăti si Interventie
pentru Agricultură, în special în ceea ce priveste verificarea
înregistrărilor si inspectia fizică.
(3)
Organismul privat care, în urma procedurii de achizitie prevăzute la art.
8 alin. (3), este desemnat câstigător se constituie ca solicitant de
sprijin financiar pentru realizarea si distributia afiselor prevăzute la
art. 8 alin. (2) si trebuie să depună la Agentia de Plăti si
Interventie pentru Agricultură, în termen de 15 zile lucrătoare, un
angajament scris conform căruia va păstra înregistrări ale
distribuirii către inspectoratele scolare judetene, respectiv către
Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti.
(4)
Inspectoratele scolare judetene, respectiv Inspectoratul Scolar al Municipiului
Bucuresti se ocupă de distributia către unitătile scolare din
subordine a afiselor prevăzute la art. 8 alin. (2).
10. La
articolul 10, alineatele (1)-(4) vor avea următorul cuprins:
Art.
10. - (1) în vederea
acordării sprijinului financiar pentru furnizarea fructelor proaspete în
scoli conform art. 1 alin. (1) si (2), solicitantii prevăzuti la art. 9
alin. (1) depun la centrele judetene ale Agentiei de Plăti si Interventie
pentru Agricultură cereri de plată, la sfârsitul fiecărui
semestru al anului scolar, conform structurii anului scolar aprobate de
Ministerul Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului, până în
ultima zi a celei de-a treia luni care urmează perioadei ce face obiectul
respectivei cereri.
(2)
Cererea de plată include informatii referitoare la:
a)
cantitătile de fructe proaspete distribuite;
b)
numele si adresele sau numerele unice de identificare ale scolilor cărora
li s-au distribuit cantitătile de fructe proaspete prevăzute la lit.
a);
c)
numărul de elevi din fiecare scoală în care au fost distribuite
fructele proaspete;
d)
cuantumul sprijinului financiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată,
care se stabileste în functie de numărul de elevi si limita valorii
zilnice prevăzute la art. 1 alin. (1) si (2) si care trebuie însotit de
documente justificative.
(3) în vederea acordării
sprijinului financiar pentru realizarea si distributia afiselor prevăzute
la art. 8 alin. (2), solicitantul mentionat la art. 9 alin. (3) depune la
sediul central al Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură
o cerere de plată până în ultima zi a celei de-a treia luni care
urmează datei la care a finalizat distributia afiselor către
inspectoratele scolare judetene, respectiv către Inspectoratul Scolar al
Municipiului Bucuresti.
(4)
Cererea de plată include informatii referitoare la:
a)
numărul de afise distribuite către inspectoratele scolare judetene,
respectiv către Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti;
b)
cuantumul sprijinului financiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată,
care se stabileste pe baza pretului de achizitie pentru realizarea si
distributia afiselor plătit furnizorului si a numărului de scoli în
care au fost distribuite si care trebuie însotit de documente justificative.
11.
Articolul 11 va avea următorul cuprins:
Art. 11.
- Sumele reprezentând sprijinul financiar pentru furnizarea fructelor
proaspete în scoli, recuperate conform art. 4 de la Agentia de Plăti si
Interventie pentru Agricultură de solicitantii prevăzuti la art. 9
alin. (1), reprezintă venituri ale bugetului de stat.
12.
Articolul 12 va avea următorul cuprins:
Art.
12. - (1) Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale este autoritatea
natională responsabilă de notificarea anuală a strategiei de
implementare a programului către Comisia Europeană si de asigurarea
monitorizării anuale a programului, în parteneriat cu Ministerul
Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului, Ministerul
Sănătătii si Agentia de Plăti si Interventie pentru
Agricultură, în functie de competente si cu respectarea prevederilor art.
12 din Regulamentul (CE) nr. 288/2009 al Comisiei din 7 aprilie 2009 de
stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al
Consiliului în ceea ce priveste acordarea de ajutoare comunitare pentru
aprovizionarea institutiilor de învătământ cu fructe si legume,
fructe si legume prelucrate si pe bază de banane destinate copiilor, în
cadrul programului de încurajare a consumului de fructe în scoli.
(2)
Evaluarea programului, sursa de finantare si bugetul aferent se stabilesc prin
hotărâre a Guvernului în anii în care evaluarea trebuie realizată de
către Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale, în conformitate
cu prevederile art. 12 din Regulamentul (CE) nr. 288/2009 al Comisiei.
(3)
Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură este
responsabilă cu elaborarea ghidului solicitantului, a formularisticii de
solicitare, înregistrare si centralizare a sprijinului financiar, cu
procedurile de acordare a sprijinului financiar pentru furnizarea de fructe
proaspete si pentru realizarea si distributia afiselor, cu procedurile de
control în vederea aplicării acestei măsuri si cu aplicarea
sanctiunilor conform art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 288/2009 al Comisiei.
(4)
Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură, prin centrele
judetene, pune la dispozitia solicitantilor formularistica si documentatia
necesare implementării corecte a programului de încurajare a consumului de
fructe proaspete în scoli.
(5)
Consiliile judetene, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti
si, respectiv, ale comunelor, oraselor si municipiilor, după caz, au
obligatia transmiterii tuturor datelor solicitate, referitoare la programul de
încurajare a consumului de fructe proaspete în scoli, către Ministerul
Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului, Ministerul Agriculturii
si Dezvoltării Rurale si Ministerul Sănătătii.
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor
art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, IOAN OLTEAN |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 22 octombrie
2010.
Nr. 195.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 24/2010 privind implementarea programului de încurajare a
consumului de fructe în scoli
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1)
si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 24/2010 privind implementarea programului de încurajare a
consumului de fructe în scoli si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
20 octombrie 2010.
Nr. 981.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 103/2006 privind unele măsuri pentru facilitarea cooperării
politienesti internationale
Parlamentul
României adoptă prezenta lege.
Art. I. - Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 103/2006 privind unele
măsuri pentru facilitarea cooperării politienesti internationale,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.019 din 21 decembrie 2006, aprobată prin Legea nr. 104/2007, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. La
articolul 2, literele a), e), f) si h) se modifică si vor avea
următorul cuprins:
,,a) autoritate
competentă - autoritate română sau străină cu atributii
în prevenirea, descoperirea si cercetarea infractiunilor sau activitătilor
infractionale ori care desfăsoară activităti specifice de
cooperare si asistentă politienească internatională;
e) date
si informatii operative - orice date, informatii, documente, evidente,
activităti sau rapoarte, indiferent de suport, formă, mod de
exprimare sau de punere în circulatie, detinute de către autoritătile
competente ori de către orice persoană fizică sau juridică,
în măsura în care acestea sunt accesibile autoritătilor competente
fără luarea unor măsuri coercitive;
f) agenti
- personalul desemnat din cadrul autoritătilor române competente si al
autoritătilor străine similare din statele membre ale Uniunii
Europene, respectiv din statele membre Schengen, pentru efectuarea
operatiunilor comune, respectiv pentru efectuarea activitătilor de
urmărire transfrontalieră;
h) state
membre Schengen - state care aplică prevederile acquis-ului Schengen
în domeniul cooperării politienesti si judiciare în materie penală.
2.
După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 31, cu
următorul cuprins:
Art. 31.
- (1) în cadrul cooperării
politienesti internationale, autoritătile române competente
prelucrează datele si informatiile operative referitoare la o
persoană fizică identificată sau identificabilă, cu
respectarea legislatiei române privind protectia persoanelor cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
(2)
Autoritătile române competente care transmit date cu caracter personal
trebuie să se asigure că acestea sunt adecvate, pertinente si
neexcesive prin raportare la scopul pentru care au fost solicitate si că
datele cu caracter personal sunt exacte si, dacă este cazul, actualizate.
(3)
Autoritătile române competente care în cadrul cooperării politienesti
internationale prelucrează date cu caracter personal sunt obligate să
aplice măsurile tehnice si organizatorice adecvate pentru protejarea
acestora împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii,
modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat, în special
dacă prelucrarea respectivă comportă transmisii de date în
cadrul unei retele, precum si împotriva oricărei forme de prelucrare
ilegală.
3.
Titlul capitolului II se modifică si va avea următorul
cuprins:
CAPITOLUL II
4.
Articolul 4 se modifică si va avea următorul cuprins:
Art. 4. - Pentru activitătile
specifice de cooperare si asistentă politienească internatională
prevăzute la art. 1 alin. (1) se desemnează ca autoritate
centrală transmitătoare Centrul de Cooperare Politienească
Internatională, denumit în continuare CCPI, structură din cadrul
Inspectoratului General al Politiei Române, fără personalitate
juridică.
5.
Articolul 5 se modifică si va avea următorul cuprins:
Art.
5. - CCPI reuneste următoarele canale de cooperare politienească
internatională: Interpol, Europol, Sistemul Informatic Schengen/SIRENE,
legătura operatională cu Centrul SECI, precum si cu atasatii de
afaceri interne si ofiterii de legătură, atât români acreditati în
străinătate, cât si străini acreditati în România.
6. La
articolul 6 alineatul (1) litera a), după punctul 3 se introduce un nou
punct, punctul 31, cu următorul cuprins:
31.
informarea autoritătilor române si străine cu atributii în prevenirea
si combaterea terorismului cu privire la acte de terorism sau fapte asimilate
acestora, pentru luarea măsurilor operative ce se impun;.
7. La articolul 6 alineatul (1), după litera e) se introduc cinci
noi litere, literele f)-j), cu următorul cuprins:
,,f)
primirea si transmiterea de date si informatii si coordonarea
activitătilor referitoare la supravegherea si urmărirea
transfrontalieră, în limitele prevăzute de lege;
g)
asigurarea schimbului de informatii suplimentare potrivit prevederilor
Manualului SIRENE, în legătură cu semnalările din Sistemul
Informatic Schengen, si luarea măsurilor necesare din competentă ca
urmare a localizării unei persoane, a unui bun sau obiect;
h)
asigurarea schimbului de date si informatii în legătură cu
semnalările Interpol si luarea măsurilor din competenta sa necesare
cu privire la persoanele, bunurile sau obiectele din bazele de date ale
Organizatiei Internationale de Politie Criminală - Interpol;
i)
asigurarea accesului autoritătilor competente române la bazele de date ale
Secretariatului General al Organizatiei Internationale de Politie
Criminală - Interpol si intermedierea alimentării acestora de
către autoritătile competente române;
j)
primirea si transmiterea de date cu caracter personal si de informatii
suplimentare cu privire la profilele genetice si datele dactiloscopice.
8.
După titlul capitolului VI se introduce titlul unei
noi sectiuni, sectiunea 1, cu următorul cuprins:
SECTIUNEA
9.
Articolul 22 se modifică si va avea următorul cuprins:
Art. 22. - (1) Autoritătile române competente primesc si transmit
autoritătilor competente din statele membre ale Uniunii Europene date si
informatii operative în conditiile stabilite în prezentul capitol.
(2)
Datele si informatiile operative se transmit la cererea autoritătilor
competente din statele membre ale Uniunii Europene, în aceleasi conditii în
care se transmit între autoritătile române competente.
(3) în cazul în care autoritatea
română solicitată nu poate avea acces la datele si informatiile
solicitate decât în temeiul unei autorizatii din partea unei autorităti
judiciare, autoritatea română solicită autorizarea autoritătii
judiciare competente pentru a avea acces la informatiile solicitate si pentru a
le transmite.
(4)
Dacă datele sau informatiile solicitate ori obtinute de la un alt stat
membru al Uniunii Europene sau de la un stat tert sunt supuse principiului
specialitătii, transmiterea acestora către autoritatea
competentă dintr-un stat membru al Uniunii Europene nu se poate face decât
cu acordul statului membru sau al statului tert care Ie-a comunicat.
10.
Articolul 23 se modifică si va avea următorul cuprins:
Art. 23. - (1) Transmiterea datelor si informatiilor operative, solicitate de
autoritătile competente din statele membre ale Uniunii Europene,
referitoare la infractiunile prevăzute la art. 85 alin. (1) din Legea nr.
302/2004, cu modificările si completările ulterioare, dacă
aceste date sau informatii operative sunt continute într-un sistem de
evidentă automat accesibil direct autoritătilor române competente, se
face în termen de:
a) 8
ore - în cazul cererilor urgente;
b) 3 zile
- în cazul cererilor urgente, dacă transmiterea datelor sau a
informatiilor operative solicitate în termen de 8 ore implică un efort
disproportionat;
c) o
săptămână - în cazul cererilor fără caracter de
urgentă.
(2) în situatia în care cererile de
date si informatii operative se referă la alte fapte decât infractiunile
prevăzute la art. 85 alin. (1) din Legea nr. 302/2004, cu
modificările si completările ulterioare, ori dacă aceste date
sau informatii operative nu figurează într-un sistem de evidentă automat
accesibil direct autoritătilor române competente, termenul de transmitere
este de 14 zile.
(3)
Dacă datele sau informatiile solicitate potrivit prevederilor alin. (1)
sau (2) nu pot fi transmise cu respectarea acestor termene, autoritatea
competentă solicitantă va fi informată prin intermediul
formularului prevăzut în anexa nr. 1.
(4)
Transmiterea cererii de asistentă se face prin orice mijloace în
măsură să producă un document scris si în conditii care
să permită autoritătilor destinatare să le stabilească
autenticitatea.
11.
După articolul 23 se introduc sase noi articole, articolele 231-236,
cu următorul cuprins:
Art.
231. - (1) Datele si informatiile operative pot fi solicitate
autoritătilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene, în cazul
în care există motive de fapt pentru care s-ar considera că acestea
pot detine datele sau informatiile solicitate.
(2)
Solicitarea se face prin intermediul formularului prevăzut în anexa nr. 2
si cuprinde motivele de fapt prevăzute la alin. (1), scopul pentru care
datele si informatiile operative sunt solicitate, precum si indicarea
legăturii dintre scop si persoana care face obiectul acestor date si
informatii operative.
(3)
Autoritatea română competentă solicită doar acele date si
informatii operative care îi sunt necesare si nu stabileste termene mai scurte
decât cele care corespund scopului solicitării.
Art. 232. - (1) Datele si informatiile operative primite de la autoritătile
competente ale statelor membre ale Uniunii Europene nu pot fi utilizate decât
pentru scopurile în care au fost solicitate ori pentru prevenirea sau
îndepărtarea unui pericol grav si iminent la adresa ordinii si sigurantei
publice.
(2)
Datele si informatiile operative primite potrivit prevederilor art. 231
pot fi prelucrate în alte scopuri decât cele pentru care au fost solicitate
initial numai cu acordul prealabil al autoritătii solicitate.
Art. 233. - (1) Autoritătile române competente, în calitate de autorităti
solicitate, pot impune autoritătilor competente solicitante conditii
referitoare la:
a)
modalitatea de utilizare a datelor si informatiilor operative transmise;
b)
comunicarea rezultatelor investigatiilor, actelor premergătoare sau a
actelor de urmărire penală care au determinat schimbul de date si
informatii operative.
(2)
Autoritătile române competente sunt obligate să respecte conditiile
impuse de către autoritătile competente ale statelor membre ale
Uniunii Europene în legătură cu datele si informatiile operative
transmise de către acestea.
(3) Se
poate face exceptie de la dispozitiile alin. (2) numai după consultarea
autoritătii competente solicitate si cu luarea în considerare a punctului
de vedere al acesteia.
(4) La
cererea autoritătilor competente solicitate, autoritătile competente
române le furnizează acestora informatii cu privire la utilizarea si
prelucrarea ulterioară a datelor si informatiilor operative transmise, în
situatia prevăzută la alin. (3).
Art. 234. - (1) Autoritătile române competente pot refuza transmiterea de date
si informatii operative:
a) dacă
există motive pentru a presupune că furnizarea:
(i) ar
aduce atingere securitătii nationale;
(ii) ar
periclita buna desfăsurare a unei investigatii politienesti sau a
procesului penal;
(iii)
ar pune în pericol viata ori integritatea fizică a unei persoane;
(iv) ar
implica un efort disproportionat sau ar fi fără relevantă în
raport cu scopurile pentru care au fost solicitate datele si informatiile
operative;
b)
dacă pedeapsa prevăzută de legea penală română pentru
infractiunea la care se face referire în cerere este închisoarea de până
ia un an.
(2)
Autoritătile române competente refuză comunicarea de date si
informatii operative dacă autoritatea judiciară competentă nu a
autorizat accesul la informatiile solicitate si nici transmiterea acestora în
situatia în care sunt incidente dispozitiile art. 22 alin. (3).
Art. 235. - (1) Fără a aduce atingere dispozitiilor art. 22 alin. (3) si
art. 234, autoritătile române competente transmit date si
informatii operative autoritătilor competente din statele membre ale
Uniunii Europene, fără a fi necesară o cerere prealabilă,
atunci când, pe baza unor motive de fapt, se consideră că acestea ar
putea contribui la descoperirea, prevenirea si cercetarea infractiunilor
prevăzute la art. 85 alin. (1) din Legea nr. 302/2004, cu
modificările si completările ulterioare.
(2)
Comunicarea datelor si informatiilor operative potrivit dispozitiilor alin. (1)
se limitează la ceea ce se consideră a fi relevant si necesar pentru
a se atinge scopul transmiterii.
Art. 236. - Prezenta sectiune se aplică si în relatia cu Regatul Norvegiei,
Republica Islanda si Confederatia Elvetiană.
12.
După articolul 236 se introduc două noi sectiuni,
sectiunea a 2-a, continând articolele 237-2312, si
sectiunea a 3-a, continând articolele 2313 si 2314, cu următorul
cuprins:
SECTIUNEA a 2-a
Art. 237. - (1) Autoritătile române competente, în conformitate cu
dispozitiile prezentei ordonante de urgentă si în limitele competentelor
lor, acordă asistentă politienească autoritătilor competente
din statele membre ale Uniunii Europene, în scopul prevenirii si combaterii
criminalitătii, cu exceptia cazurilor în care pentru aceasta trebuie
formulată o cerere de asistentă judiciară internatională în
materie penală.
(2)
Asistenta potrivit alin. (1) se va acorda, în special:
a)
pentru exercitarea eficientă a controalelor la frontiera de stat si pentru
supravegherea acesteia;
b) în
cazul unor evenimente majore cu dimensiune transfrontalieră;
c) în
cazul unor reuniuni de masă, dezastre si accidente grave;
d) în
cadrul unor operatiuni comune.
Art. 238. - (1) în zonele de
frontieră, cooperarea politienească va fi reglementată prin
tratate încheiate între autoritătile române competente si
autoritătile competente ale statelor membre ale Uniunii Europene vecine.
(2) în caz de urgentă, schimbul
de date si informatii operative în zona de frontieră poate fi efectuat
prin intermediulstructurilor de contact de la frontiera comună cu statele
membre ale Uniunii Europene.
Art. 239.
- (1) În vederea prevenirii infractiunilor si a mentinerii ordinii si
sigurantei publice în cursul evenimentelor majore care au o dimensiune
transfrontalieră, autoritătile române competente transmit, potrivit
legii, atât la cerere, cât si din proprie initiativă:
a) date
cu caracter personal referitoare la persoane despre care se presupune, pe baza
antecedentelor penale sau a altor împrejurări, că intentionează
să comită infractiuni cu ocazia evenimentelor sau că acestea
prezintă un pericol pentru ordinea si siguranta publică;
b)
orice alte date si informatii operative necesare realizării scopului
prevăzut în prezentul alineat.
(2)
Datele cu caracter personal primite de autoritătile române competente din
partea autoritătilor competente ale celorlalte state membre ale Uniunii
Europene în conditiile prezentului articol vor fi:
a)
prelucrate numai în scopul si pentru evenimentele concrete pentru care au fost
fu mizate;
b)
sterse de îndată ce obiectivele prevăzute la alin. (1) au fost sau nu
mai pot fi atinse, dar nu mai târziu de un an de la primirea acestora.
Art. 2310. - Autoritătile române competente, în conditiile legii si potrivit
competentelor ce le revin, oferă asistentă autoritătilor
competente ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene, în cazul unor
reuniuni de masă, dezastre, accidente grave ori al altor evenimente
majore, în scopul prevenirii infractiunilor si mentinerii ordinii si sigurantei
publice, astfel:
a) prin
notificarea promptă a unor asemenea situatii cu impact transfrontalier,
precum si prin schimbul oricăror informatii relevante;
b) prin
adoptarea si coordonarea, pe teritoriul României, a măsurilor de politie
necesare în situatiile cu impact transfrontalier;
c) prin
trimiterea, pe cât posibil, de agenti, specialisti si consilieri si punerea la
dispozitie de echipament, la cererea statului membru al Uniunii Europene pe al
cărui teritoriu a apărut situatia respectivă.^
Art. 2311. - (1) în vederea
intensificării cooperării politienesti, în cursul mentinerii ordinii
si sigurantei publice si al prevenirii infractiunilor, autoritătile
competente române si autoritătile competente ale statelor membre ale
Uniunii Europene pot desfăsura operatiuni comune pe teritoriul statului
român.
(2) înainte de începerea unei
operatiuni comune specifice pe teritoriul statului român, autoritătile
competente române si autoritătile competente ale celorlalte state membre
ale Uniunii Europene stabilesc de comun acord:
a)
autoritătile competente participante;
b)
scopul specific al operatiunii comune;
c) zona
geografică a statului român în care se desfăsoară operatiunea
comună;
d)
perioada în care se derulează operatiunea comună;
e)
asistenta specifică ce urmează să fie furnizată statului
român de către statul membru al Uniunii Europene, inclusiv în ceea ce
priveste trimiterea de agenti, elementele materiale si financiare;
f)
agentii care participă la operatiunea comună;
g)
conducătorul echipei comune;
h)
atributiile pe care le pot exercita agentii autoritătilor competente ale
celorlalte state membre ale Uniunii Europene pe teritoriul statului român în
timpul operatiunii comune;
i)
armamentul, munitia si echipamentele specifice pe care agentii
autoritătilor competente ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene
le pot utiliza în timpul operatiunii comune;
j)
modalitătile logistice privind transportul, cazarea si securitatea;
k)
modul de alocare a costurilor operatiunii comune;
l) orice alte elemente necesare.
Art. 2312. - (1) Operatiunile comune pe teritoriul statului român se
desfăsoară în cadrul unor echipe comune, potrivit următoarelor
reguli generale:
a)
conducătorul echipei comune este un reprezentant al autoritătii
române competente;
b)
actiunile echipei comune se desfăsoară conform legii române;
c)
membrii echipei comune îsi execută sarcinile sub responsabilitatea
persoanei prevăzute la lit. a);
d)
agentii autoritătilor competente ale celorlalte state membre ale Uniunii
Europene îsi exercită atributiile doar sub îndrumarea si, de regulă,
în prezenta reprezentantilor autoritătii române competente.
(2)
Atributiile pe care le pot exercita agentii autoritătilor competente ale
celorlalte state membre ale Uniunii Europene pe teritoriul statului român, în
timpul operatiunii comune, se stabilesc potrivit prevederilor art. 2311
alin. (2), în limita competentei conferite de legislatia română agentilor
corespondenti ai autoritătii române competente.
(3)
Agentii autoritătilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene
pot, conform legislatiei lor nationale si în limitele competentelor lor,
să furnizeze echipei comune datele si informatiile operative care sunt la
dispozitia statului ai cărui reprezentanti sunt.
(4)
Datele si informatiile operative obtinute de agentii autoritătilor
competente ale statelor membre ale Uniunii Europene în cadrul sau în
legătură cu participarea la o operatiune comună pot fi
utilizate:
a) în
scopul specific operatiunii comune;
b)
pentru a descoperi, a cerceta sau a urmări alte infractiuni, cu
consimtământul autoritătii competente a statului pe teritoriul
căruia au fost obtinute informatiile;
c)
pentru prevenirea unui pericol la adresa vietii ori integritătii fizice a
unei persoane sau la adresa ordinii si sigurantei publice, cu respectarea
dispozitiilor lit. b);
d) în alte scopuri, cu conditia ca acest
lucru să fie convenit de către statele care au format echipa
comună.
SECTIUNEA a 3-a
Reguli privind portul uniformei si folosirea armamentului de către
agentii străini. Statutul juridic si răspunderea agentilor
străini
Art. 2313. - (1) Cu ocazia operatiunilor comune desfăsurate pe teritoriul
statului român, agentii autoritătilor competente ale statelor membre ale
Uniunii Europene pot purta uniforma natională. De asemenea, acestia pot
purta, cu acordul autoritătii competente române, armamentul, munitia si
echipamentele care le sunt permise, în conformitate cu legislatia lor natională.
(2) în timpul operatiunilor comune,
utilizarea armamentului pe teritoriul statului român de către agentii
autoritătilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene este
interzisă, cu exceptia cazului de legitimă apărare.
(3) în situatia în care, în cadrul
unei operatiuni comune, agentii autoritătilor competente ale statelor
membre ale Uniunii Europene folosesc vehicule pe teritoriul statului român,
acestia se supun regulilor de circulatie pe drumurile publice prevăzute de
legislatia română si beneficiază, în conditiile legii, de regim de
circulatie prioritară.
Art. 2314. - (1) Pe timpul operatiunilor comune, agentii autoritătilor
competente ale statelor membre ale Uniunii Europene sunt asimilati persoanelor
care au aceeasi calitate în statul român în privinta infractiunilor comise
împotriva lor sau de către ei.
(2) Agentilor autoritătilor competente ale statelor membre ale
Uniunii Europene le sunt aplicabile normele din legislatia muncii a statului
care i-a detasat, inclusiv cele referitoare la normele de disciplină.
(3) în ceea ce priveste
răspunderea agentilor autoritătilor competente ale statelor membre
ale Uniunii Europene pe timpul desfăsurării operatiunilor comune, se
aplică în mod corespunzător dispozitiile art. 18710 din
Legea nr. 302/2004, cu modificările si completările ulterioare.
13.
Articolul 26 se modifică si va avea următorul cuprins:
Art.
26. - Prezenta ordonantă de urgentă intră în vigoare la data
aderării României la Uniunea Europeană, cu exceptia cap. V care
intră în vigoare de la data aplicării în totalitate de către
România a dispozitiilor acquis-ului Schengen, în temeiul Deciziei Consiliului
Uniunii Europene emise în acest sens.
14. După articolul 27 se introduce un nou articol, articolul 28,
cu următorul cuprins:
Art. 28.
- (1) Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta ordonantă
de urgentă.
(2)
Anexele nr. 1 si 2 pot fi modificate si/sau completate prin hotărâre a
Guvernului, potrivit modificărilor si completărilor aduse legislatiei
Uniunii Europene în domeniu.
15. Mentiunea de transpunere a normelor de drept european se
modifică si va avea următorul cuprins:
Prezenta
ordonantă de urgentă asigură crearea conditiilor necesare
aplicării directe a art. 7, 39, 41, 46 si 47 din Conventia, semnată
la Schengen la 19 iunie 1990, de punere în aplicare a Acordului Schengen din 14
iunie 1985 privind eliminarea treptată a controalelor la frontierele
comune, transpune în legislatia natională Decizia-cadru 2006/960/JAI a
Consiliului din 18 decembrie 2006 privind simplificarea schimbului de
informatii si date operative între autoritătile de aplicare a legii ale
statelor membre ale Uniunii Europene, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 386 din 29 decembrie 2006, creează cadrul juridic
necesar aplicării art. 5, 10, 13, 14 si 17-23 din Decizia 2008/615/JAI a
Consiliului din 23 iunie 2008 privind intensificarea cooperării
transfrontaliere, în special în domeniul combaterii terorismului si a
criminalitătii transfrontaliere, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 210 din 6 august 2008, a art. 17 din Decizia
2008/616/JAI a Consiliului din 23 iunie 2008 privind punerea în aplicare a
Deciziei 2008/615/JAI privind intensificarea cooperării transfrontaliere,
în special în domeniul combaterii terorismului si a criminalitătii
transfrontaliere, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L
210 din 6 august 2008.
16. După mentiunea de transpunere a normelor de drept european se
introduc anexele nr. 1 si 2, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 si
2, care fac parte integrantă din prezenta lege.
17. În
tot cuprinsul Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 103/2006, sintagmele
date si informatii operative de interes politienesc si date si informatii de
interes operativ se înlocuiesc cu sintagma date si informatii operative.
Art. II. - În tot cuprinsul actelor normative în vigoare, sintagma Centrul de
Cooperare Politienească Internatională din cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor se înlocuieste cu sintagma Centrul de Cooperare
Politienească Internatională din cadrul Inspectoratului General al
Politiei Române.
Art.
III. - Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 103/2006
privind unele măsuri pentru facilitarea cooperării politienesti
internationale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.019 din 21 decembrie 2006, aprobată prin Legea nr. 104/2007, cu
modificările si completările aduse prin prezenta lege, se va
republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se
textelor o nouă numerotare.
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor
art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, IOAN OLTEAN |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 22 octombrie
2010.
Nr. 201.
ANEXA
Nr. 1
(Anexa nr. 1 la Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 103/2006)
Formular care trebuie utilizat de către statul român în caz de
transmitere/amânare/refuz de informatii
Prezentul
formular trebuie utilizat pentru:
a) a
transmite datele si/sau informatiile operative solicitate;
b) a
informa autoritatea solicitantă cu privire la imposibilitatea de a
respecta termenul normal;
c) a
informa autoritatea solicitantă cu privire la necesitatea de a prezenta
cererea unei autorităti judiciare spre autorizare;
d) a
informa autoritatea solicitantă cu privire la refuzul de a transmite
informatiile respective.
Prezentul
formular poate fi utilizat de mai multe ori în cursul procedurii (de exemplu,
în cazul în care cererea trebuie mai întâi să fie înaintată unei
autorităti judiciare si în cazul în care se dovedeste ulterior că
trebuie refuzată executarea cererii).
Autoritatea
solicitată (denumire, adresă, număr de telefon, număr de
fax, e-mail, stat membru) |
|
Coordonatele agentului
responsabil (facultativ) |
|
Numărul de
referintă al prezentului răspuns |
|
Data si numărul
de referintă ale răspunsului anterior |
|
În răspuns
către următoarea autoritate solicitantă |
|
|
Data si ora cererii |
|
|
Numărul de
referintă al cererii |
|
|
Termen normal în
temeiul art. 4 din Decizia-cadru 2006/960/JAI a Consiliului din 18 decembrie
2006 privind simplificarea schimbului de informatii si date operative între
autoritătile de aplicare a legii ale statelor membre ale Uniunii
Europene |
||
Infractiunea
intră sub incidenta art. 2 alin. (2) din Decizia-cadru 2002/584/JAI a
Consiliului din 13 iunie 2002 privind mandatul european de arestare si
procedurile de predare între statele membre si datele sau
informatiile operative solicitate figurează într-o bază de date la
care autoritatea de aplicare a legii poate avea acces direct în statul membru
solicitat. |
Se solicită
tratament de urgentă -> 8 ore |
|
Nu se solicită
tratament de urgentă ->o
săptămână |
||
Alte cazuri |
-> 14 zile |
|
Informatii transmise
în temeiul Deciziei-cadru 2006/960/JAI : datele si informatiile operative
furnizate |
|
|
1. Utilizarea datelor
sau informatiilor operative furnizate nu este
autorizată decât în scopurile pentru care acestea au fost comunicate sau
pentru a preveni un pericol imediat si grav pentru siguranta publică este, de asemenea,
autorizată pentru alte scopuri, sub rezerva următoarelor conditii
(facultativ): |
|
|
2. Fiabilitatea sursei fiabilă fiabilă în
general deloc fiabilă nu poate fi
evaluată |
|
|
3. Fiabilitatea
datelor sau informatiilor operative sigure atestate de
sursă informatii
indirecte-confirmate informatii
indirecte-neconfirmate |
|
|
4. Rezultatele
investigatiilor politienesti sau ale procesului penal care au condus la
schimbul de date si informatii operative trebuie comunicate autoritătii
care a transmis aceste date sau informatii operative nu da |
|
|
5. În caz de schimb
spontan, motivele fac să se considere că datele sau informatiile
operative ar putea contribui la depistarea si la prevenirea infractiunilor
mentionate la art. 2 alin. (2) din Decizia-cadru 2002/584/JAI sau la o
cercetare a acestora: |
|
|
ÎNTÂRZIERE - Nu este
posibil să se răspundă în termenul aplicabil în temeiul art. 4
din Decizia-cadru 2006/960/JAI |
|||
Datele sau
informatiile operative nu pot fi comunicate în termenul indicat, din
următoarele motive: |
|||
Este posibil ca
acestea să poată fi transmise în termen de: |
|
||
o zi |
două zile |
3 zile |
|
....
săptămâni o lună |
|||
S-a solicitat
autorizarea unei autorităti judiciare. Durata
prevăzută pentru procedura de acordare/refuz a/al autorizării
este de.... săptămâni. |
|||
REFUZ - Datele sau
informatiile operative: nu ar putea fi
comunicate si solicitate la nivel national sau nu pot fi comunicate
din unul sau mai multe dintre următoarele motive: |
A. Motive legate de
controlul judiciar care împiedică transmiterea sau necesită
recurgerea la asistentă judiciară reciprocă |
Autoritatea
judiciară competentă nu a autorizat accesul la datele sau
informatiile operative si nici schimbul acestora. |
Datele sau
informatiile operative solicitate au fost obtinute anterior prin intermediul
unor măsuri coercitive si transmiterea acestora nu este permisă în
temeiul legislatiei nationale. |
Datele sau
informatiile operative nu sunt detinute: - de către
autoritătile de aplicare a legii sau - de către autoritătile
publice ori entitătile private într-un mod care permite
autoritătilor de aplicare a legii să aibă acces la acestea
fără a lua măsuri coercitive. |
B. Comunicarea
informatiilor sau a datelor operative solicitate ar aduce atingere
intereselor nationale esentiale în materie de securitate ale statului membru
solicitat ori ar dăuna bunei desfăsurări a unei investigatii
politienesti sau a procesului penal ori sigurantei persoanelor sau datele ori
informatiile operative solicitate ar fi în mod clar disproportionate sau
fără relevantă în raport cu scopurile pentru care au fost
solicitate. |
C. În cazul în care se
marchează caseta A sau B, se vor furniza, dacă se consideră
necesar, alte informatii sau se va indica motivul refuzului (facultativ): |
D. Autoritatea
solicitată decide să refuze executarea pentru că cererea
priveste, în temeiul legislatiei statului membru solicitat, următoarea
infractiune (a se preciza natura si calificarea juridică a infractiunii)
care se pedepseste cu închisoarea până la un an. |
E. Datele sau
informatiile operative solicitate nu sunt disponibile. |
F. Datele sau
informatiile operative solicitate au fost obtinute de la un alt stat membru
ori de la o tară tertă si sunt supuse principiului
specialitătii, iar statul membru sau tara tertă în cauză nu
si-a dat acordul pentru comunicarea acestora. |
(Anexa nr. 2 la Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 103/2006)
Formular de solicitare de date si informatii operative care urmează a
fi utilizate de către statul român în calitate de stat membru solicitant
Prezentul
formular se utilizează la solicitarea de date si informatii operative.
I. Informatii administrative
Autoritatea
solicitantă (denumire, adresă, număr de telefon, număr de
fax, e-mail, stat membru) |
|
Coordonatele agentului
responsabil (facultativ) |
|
Către
următorul stat membru |
|
Data si ora prezentei
cereri |
|
Numărul de
referintă al prezentei cereri |
|
Cereri anterioare |
||||
Prezenta cerere este
prima cu privire la această cauză |
||||
Prezenta cerere
urmează altor cereri anterioare cu privire la aceeasi cauză |
||||
Cerere anterioară (cereri anterioare) |
Răspuns(uri) |
|||
|
Data
|
Număr de referintă (pentru statul membru solicitat) |
Data |
Număr de referintă (pentru statul membru solicitant) |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
În cazul în care prezenta
cerere se adresează mai multor autorităti din statul membru
solicitat, a se preciza fiecare dintre canalele utilizate |
|
Ofiter de
legătură UNE/Europol |
spre informare spre executie |
BCN Interpol |
spre informare spre executie |
SIRENE |
spre informare spre executie |
Ofiter de
legătură |
spre informare spre executie |
Altele (a se
preciza) |
spre informare spre executie |
În cazul în care
aceeasi cerere se adresează altor state membre, a se preciza aceste
state membre, precum si canalele utilizate (facultativ) |
II. Termene
NOTĂ:
termenele
în temeiul art. 4 din Decizia-cadru 2006/960/JAI a Consiliului din 18 decembrie
2006 privind simplificarea schimbului de informatii si date operative între
autoritătile de aplicare a legii ale statelor membre ale Uniunii Europene
A.
Infractiunea intră sub incidenta art. 2 alin. (2) din Decizia-cadru
2002/584/JAI a Consiliului din 13 iunie 2002 privind mandatul european de
arestare si procedurile de predare între statele membre ale Uniunii Europene si
datele sau informatiile operative solicitate figurează într-un sistem de
evidentă automat accesibil direct autoritătii de aplicare a legii:
-
cererea este urgentă - termen: 8 ore, cu posibilitatea de amânare
-
cererea nu este urgentă - termen: o săptămână
B. Alte
cazuri: termen 14 zile
SE SOLICITĂ un
tratament de urgentă |
|
NU SE SOLICITĂ
un tratament de urgentă |
|
Motive pentru
tratamentul de urgentă (de exemplu, persoanele bănuite se află
în stare de arest preventiv, cauza trebuie adusă în fata instantei
înaintea unei date stabilite): Datele sau
informatiile operative solicitate |
|
|
|
Tipul de infractiune
sau de activitate infractională (activităti infractionale) care
face obiectul cercetării |
|
Descrierea
circumstantelor comiterii infractiunii (infractiunilor), inclusiv timpul,
locul si gradul de participare la infractiune (infractiuni) a persoanei care
face obiectul cererii de date sau informatii operative: |
|
|
|
Natura infractiunii
(infractiunilor) |
|
Aplicarea art. 4 alin.
(1) si (3) din Decizia-cadru 2006/960/JAI A.1. Infractiunea se
pedepseste cu închisoarea si maximul pedepsei este de cel putin 3 ani, în
statul membru solicitant si A.2. Infractiunea este
una (sau mai multe) dintre următoarele: |
|
Participarea la un
grup criminal organizat Terorism Trafic de persoane Exploatarea
sexuală a copiilor si pornografie infantilă Trafic ilicit de
substante stupefiante si substante psihotrope |
Spălarea
produselor infractiunii Contrafacerea de
monedă, inclusiv a monedei euro Fapte ilicite legate
de criminalitatea informatică Fapte ilicite
privind mediul înconjurător, inclusiv traficul cu specii de animale si
vegetale pe cale de disparitie Facilitarea
intrării si sederii ilegale |
Trafic ilicit de
arme, munitii si substante explozive |
Omor si
vătămare corporală gravă |
Coruptie |
Trafic ilicit de
organe si tesuturi umane |
Frauda, incluzând
frauda împotriva intereselor financiare ale Comunitătilor Europene, în
sensul Conventiei din 26 iulie 1995 privind protectia intereselor financiare
ale Comunitătilor Europene |
Lipsirea de
libertate în mod ilegal, răpire si luare de ostatici |
Jaf organizat sau
armat |
Rasism si xenofobie |
Trafic ilicit de
bunuri culturale, inclusiv antichităti si opere de artă |
Trafic ilicit de
materiale nucleare sau radioactive |
înselăciune |
Trafic de vehicule
furate |
Deturnare de fonduri |
Viol |
Contrafacere si
piraterie de bunuri |
Incendiere cu
intentie |
Falsificare de acte
oficiale si uz de acte oficiale falsificate |
Crime aflate în
jurisdictia Curtii Penale Internationale |
Falsificarea de
mijloace de plată |
Sechestrare
ilegală de aeronave sau de nave |
Trafic ilicit de
substante hormonale si alti factori de crestere |
Sabotaj |
-> Infractiunea
intră prin urmare sub incidenta art. 2 alin. (2) din Decizia-cadru
2002/584/JAI - art. 4 alin. (1) (cereri urgente) si alin. (3) (cereri care nu
sunt urgente) din Decizia-cadru 2006/960/JAI sunt prin urmare aplicabile în
ceea ce priveste termenele de răspuns la prezenta cerere. |
|
Sau |
|
B. Infractiunea
(infractiunile) nu se încadrează la lit. A. |
|
În acest caz,
descrierea infractiunii (infractiunilor): |
|
Scopul pentru care se
solicită datele sau informatiile operative |
|
Legătura dintre
scopul pentru care se solicită datele sau informatiile operative si
persoana care face obiectul acestor date sau informatii operative |
|
Identitatea/Identităti
(în măsura în care se cunoaste) a/ale persoanei/persoanelor care
face/fac obiectul principal al investigatiei politienesti sau al procesului
penal, care justifică cererea de date sau informatii operative |
|
Motive pentru a se
considera că datele sau informatiile operative se află pe
teritoriul statului membru solicitat |
|
Restrictii privind
utilizarea informatiilor care figurează în prezenta cerere în alte
scopuri decât cele pentru care aceste informatii au fost furnizate, precum si
pentru prevenirea unui pericol imediat si grav pentru siguranta publică |
|
Utilizarea este
permisă. |
|
Utilizarea este
permisă, dar fără mentiunea furnizorului informatiilor. |
|
Utilizarea nu este
permisă fără autorizatia furnizorului informatiilor. |
|
Utilizarea nu este
permisă. |
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru modificarea si completarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 103/2006 privind unele măsuri pentru
facilitarea cooperării politienesti internationale
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1)
si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru modificarea si completarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 103/2006 privind unele măsuri pentru
facilitarea cooperării politienesti internationale si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
20 octombrie 2010.
Nr. 987.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, pentru
judetul Suceava
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 30 alin. (2) si (3) din Legea nr. 500/2002
privind finantele publice, cu modificările si completările
ulterioare, precum si al Legii bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea
adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2010 cu suma de
2.000 mii lei din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, si alocarea acesteia
bugetului local al municipiului Suceava, judetul Suceava, pentru executia
lucrărilor de consolidare a podului rutier peste râul Suceava de pe drumul
national DN 29.
Art. 2. -
Ordonatorul principal de credite răspunde de modul de utilizare, în
conformitate cu dispozitiile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor art.
1.
Art. 3. -
Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă
modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de
stat pe anul 2010.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti,
20 octombrie 2010.
Nr. 1.056.
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
privind sanctionarea Societătii Comerciale Euro Credit Broker de
Asigurare - S.R.L. cu interzicerea temporară a activitătii
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare
fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin presedinte, în
temeiul art. 4 alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în proces ui-verb al al sedintei din data de 31 august 2010, în
cadrul căreia a fost analizată Nota nr. X.244 din 26 august 2010
privind controlul efectuat la Societatea Comercială Euro Credit Broker de
Asigurare - S.R.L., cu sediul în str. Andrei Saguna nr. 3, bl. U5, ap. 11,
municipiul Timisoara, judetul Timis, J35/1126/21.03.2008, CUI
23565985/21.03.2008, RBK-494/23.07.2008, reprezentată legal prin domnul
Dalibor Hon, administrator - director executiv,
a
constatat următoarele:
1.
Societatea Comercială Euro Credit Broker de Asigurare - S.R.L.,
reprezentată legal prin domnul Dalibor Hon, administrator - director
executiv, nu îsi desfăsoară activitatea la adresa sediului social.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 2 lit. e) din Normele privind autorizarea
brokerilorde asigurare si/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul
presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu
modificările ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
2. Au
fost desfăsurate activităti care excedează obiectului unic
definit la art. 2 lit. C pct. 57 si 62 din Legea nr. 32/2000, cu
modificările si completările ulterioare.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. d) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 2
lit. d) din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările
ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a) si m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
3.
Situatiile financiare aferente anilor 2008 si 2009, precum si raportările
aferente trimestrelor IV 2008 si I 2009 au fost transmise cu
întârziere.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, ale art. 3 alin.
(2) si (4) din Normele privind forma si continutul raportărilor pe care
trebuie să le întocmească brokerii de asigurare si/sau reasigurare,
puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 113.139/2006, si ale art. 3 pct. I si III
din Normele privind forma si continutul raportărilor financiare si tehnice
pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare si/sau
reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a) si m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
4.
Raportările aferente trimestrelor III 2008 si II 2010 nu
au fost transmise.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, ale art. 3 pct.
III din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.139/2006 si ale art. 3 pct. III din
normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a) si m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
5.
Raportările aferente trimestrului I 2010 au fost transmise doar în
format electronic.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 2
alin. (3) din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a) si m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
6.
Raportările privind taxa de functionare aferente lunilor iulie-noiembrie
2008, trimestrelor II 2009, I si II 2010 nu
au fost transmise.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, ale art. 3 pct. IV lit. a)
din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.139/2006 si ale art. 3 pct. III lit.
e) din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a), f), m2) si m3) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările si completările ulterioare.
7.
Începând cu data de 7 mai 2009 si până la data efectuării
controlului, nu a fost încheiat contractul de asigurare de răspundere
civilă profesională.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. c) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, ale art. 2 lit.
c) si art. 7 lit. b) din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările
ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a) si m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
8.
Domnul Dalibor Hon, administrator - director executiv la Societatea Comercială
Euro Credit Broker de Asigurare - S.R.L., a fost sanctionat de către
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor cu retragerea aprobării în
conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările si completările ulterioare.
Astfel,
Societatea Comercială Euro Credit Broker de Asigurare - S.R.L. nu mai
îndeplineste conditiile prevăzute la art. 35 alin. (5) lit. h) din Legea
nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare, si la art. 2
lit. h) din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările
ulterioare.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii activitătii
de asigurare în România,
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor decide:
Art. 1. - În
conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare, se sanctionează cu
interzicerea temporară a activitătii Societatea Comercială Euro
Credit Broker de Asigurare - S.R.L., cu sediul în str. Andrei Saguna nr. 3,
bl. U5, ap. 11, municipiul Timisoara, judetul fimis, J35/1126/21.03.2008, CUI 23565985/21.03.2008,
RBK-494/23.07.2008, până la data transmiterii următoarelor:
-
documentatia completă în vederea aprobării unui nou administrator -
director executiv, conform prevederilor legale în vigoare;
- copia
contractelor de intermediere încheiate cu societătile de asigurare;
-
situatia la zi a comisioanelor datorate colaboratorilor asistenti persoane
fizice, precum si copia contractelor încheiate cu acestia;
-
situatia la zi a primelor de asigurare intermediate si a sumelor datorate
societătilor de asigurare;
-
documentatia completă privind produsul Eurobonita;
-
situatia la zi a cererilor si/sau a contractelor de asigurare intermediate de
societate, defalcată pe societăti de asigurare si pe tipuri de
asigurare (asigurări generale, asigurări de viată);
-
raportările financiare pentru trimestrul II 2010;
-
raportările privind taxa de functionare pentru lunile iulie- noiembrie
2008, trimestrul II
2009, trimestrele I si II 2010;
-
balantele analitice aferente perioadei 1 iulie 2008 - 30 iunie 2010.
Art. 2. -
Societatea Comercială Euro Credit Broker de Asigurare - S.R.L. va
notifica clientii cu privire la interzicerea temporară a exercitării
activitătii, precum si cu privire la plata primelor de asigurare aferente
contractelor de asigurare în derulare direct la societătile de asigurare.
Art. 3. -
Reluarea activitătii se va dispune prin decizie motivată a Comisiei
de Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 4. - (1) împotriva prezentei decizii
Societatea Comercială Euro Credit Broker de Asigurare - S.R.L. poate
face plângere la Curtea de Apel Bucuresti, în termen de 30 de zile de la
comunicarea acesteia, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (1) din
Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
(2)
Plângerea adresată Curtii de Apel Bucuresti nu suspendă, pe timpul
solutionării acesteia, executarea măsurii sanctionatorii, în
conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările si completările ulterioare.
Art. 5. -
Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform
prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 15 octombrie
2010.
Nr. 830.
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
privind sanctionarea cu retragerea aprobării acordate domnului Dalibor
Hon, administrator - director executiv la Societatea Comercială Euro
Credit Broker de Asigurare - S.R.L.
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare
fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin presedinte, în
temeiul art. 4 alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în proces ui-verb al al sedintei din data de 31 august 2010, în
cadrul căreia a fost analizată Nota nr. X.244 din 26 august 2010
privind controlul efectuat la Societatea Comercială Euro Credit Broker de
Asigurare - S.R.L., cu sediul în str. Andrei Saguna nr. 3, bl. U5, ap. 11,
municipiul Timisoara, judetul Timis, J35/1126/21.03.2008, CUI
23565985/21.03.2008, RBK-494/23.07.2008, reprezentată legal prin domnul
Dalibor Hon, administrator - director executiv,
a
constatat următoarele:
1.
Societatea Comercială Euro Credit Broker de Asigurare - S.R.L.,
reprezentată legal prin domnul Dalibor Hon, administrator - director
executiv, nu îsi desfăsoară activitatea la adresa sediului social.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 2 lit. e) din Normele privind
autorizarea brokerilor de asigurare si/sau de reasigurare, puse în aplicare
prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.
3.110/2004, cu modificările ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
2. Au
fost desfăsurate activităti care excedează obiectului unic
definit la art. 2 lit. C pct. 57 si 62 din Legea nr. 32/2000, cu
modificările si completările ulterioare.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. d) din Legea nr. 32/2000,
cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 2 lit. d) din
normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a) si m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
3.
Situatiile financiare aferente anilor 2008 si 2009, precum si raportările
aferente trimestrelor IV 2008 si I 2009 au fost transmise cu întârziere.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, art. 3 alin. (2)
si 4) din Normele privind forma si continutul raportărilor pe care trebuie
să le întocmească brokerii de asigurare si/sau reasigurare, puse în
aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 113.139/2006, si ale art. 3 pct. I si III
din Normele privind forma si continutul raportărilor financiare si tehnice
pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare si/sau
reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a) si m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
4.
Raportările aferente trimestrelor III 2008 si II 2010 nu
au fost transmise.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, ale art. 3 pct.
III din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.139/2006 si ale art. 3 pct. III din
normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a) si m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
5.
Raportările aferente trimestrului I 2010 au fost transmise doar în
format electronic.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 2
alin. (3) din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a) si m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
6.
Raportările privind taxa de functionare aferente lunilor iulie-noiembrie
2008, trimestrelor II 2009, I si II 2010 nu
au fost transmise.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, ale art. 3 pct. IV lit. a)
din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.139/2006 si ale art. 3 pct. III lit.
e)din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a), f), m2) si m3) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările si completările ulterioare.
7.
Începând cu data de 7 mai 2009 si până la data efectuării
controlului, nu a fost încheiat contractul de asigurare de răspundere
civilă profesională.
Astfel
au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. c) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, ale art. 2 lit.
c) si art. 7 lit. b) din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu
modificările ulterioare.
Fapta
constituie contraventie în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) lit.
a) si m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii
activitătii de asigurare în România,
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor decide:
Art. 1. - În
conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare, se sanctionează cu
retragerea aprobării acordate domnului Dalibor Hon, administrator -
director executiv la Societatea Comercială Euro Credit Broker de
Asigurare - S.R.L., cetătean ceh, născut la data de 21 aprilie 1976,
cu domiciliul în Tisek 75, localitatea Novy Jicin, Cehia.
Art. 2. - (1) împotriva prezentei decizii domnul
Dalibor Hon poate face plângere la Curtea de Apel Bucuresti, în termen de 30 de
zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu prevederile art. 40 alin.
(1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările
ulterioare.
(2)
Plângerea adresată Curtii de Apel Bucuresti nu suspendă, pe timpul
solutionării acesteia, executarea măsurii sanctionatorii, în
conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările si completările ulterioare.
Art. 3. -
Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform
prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 15 octombrie
2010.
Nr. 831.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |