MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
Anul XXII - Nr. 784 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 24 noiembrie 2010
SUMAR
LEGI SI DECRETE
208. - Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului
nr. 2/2000 privind organizarea activitătii de expertiză tehnică
judiciară si extrajudiciară
1.088. - Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea
si completarea Ordonantei Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea
activitătii de expertiză tehnică judiciară si
extrajudiciară
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
35. - Hotărâre privind numirea în functie a unui secretar
general adjunct al Camerei Deputatilor
36. - Hotărâre privind numirea în functie a unui secretar
general adjunct al Camerei Deputatilor
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.140. - Hotărâre privind transmiterea unei părti
dintr-un imobil aflat în domeniul public al statului din administrarea
Ministerului Administratiei si Internelor - Administratia Natională a
Rezervelor de Stat si Probleme Speciale - Unitatea Teritorială 350 în
administrarea Societătii Române de Radiodifuziune
1.141. - Hotărâre pentru aprobarea transferului managementului asistentei medicale a Spitalului Clinic Judetean de Urgentă Oradea de la Consiliul Judetean Bihor la Consiliul Local al Municipiului Oradea
1.142. - Hotărâre privind desfiintarea Spitalului de
Pneumoftiziologie “Sfântul Ilie” Pitesti
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.322. - Ordin al ministrului sănătătii
privind aprobarea ghidurilor de practică medicală pentru
specialitatea reumatologie
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru modificarea si completarea
Ordonantei Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea
activitătii de expertiză tehnică judiciară si
extrajudiciară
Parlamentul
României adoptă prezenta lege.
Art. I. - Ordonanta Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activitătii de
expertiză tehnică judiciară si extrajudiciară,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 26
din 25 ianuarie 2000, aprobată prin Legea nr. 156/2002, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1.
Articolul 2 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
2. - Expertiza tehnică efectuată din dispozitia organelor de
urmărire penală, a instantelor judecătoresti sau a altor organe
cu atributii jurisdictionale, de către expertul sau specialistul numit de
acestea, în vederea lămuririi unor fapte sau împrejurări ale cauzei,
constituie expertiză tehnică judiciară.”
2.
Articolul 3 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art. 3.
- Expertiza tehnică efectuată la cererea persoanelor fizice sau
juridice constituie expertiză tehnică extrajudiciară.”
3.
Articolul 9 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
9. - Examenul si interviul pentru atribuirea calitătii de expert tehnic
judiciar si testarea profesională a specialistilor care efectuează
expertize tehnice judiciare se organizează de către Ministerul
Justitiei si se desfăsoară potrivit regulamentului aprobat prin ordin
al ministrului justitiei.”
4. La articolul 11, alineatul
(2) se modifică si va avea următorul cuprins:
“(2)
Calitatea de expert tehnic judiciar si specializarea acestuia se dovedesc cu
autorizatia de expert tehnic judiciar, eliberată de Biroul central pentru
expertize judiciare din Ministerul Justitiei.”
5. La articolul 12, literele a) si b) ale alineatului (1) se modifică
si vor avea următorul cuprins:
,,a)
persoana care a dobândit de la alte ministere sau institutii publice de
specialitate autorizarea de a realiza lucrări în specializarea pentru care
sustine interviul;
b)
persoana care a dobândit calitatea cerută pentru desfăsurarea
activitătii în acea specialitate, prevăzută în nomenclatorul
specializărilor expertizei tehnice judiciare, în conditiile legii speciale
ce reglementează organizarea si desfăsurarea unei activităti sau
profesii si modul de acces în aceasta;”.
6. La articolul 12, alineatul (3) se modifică si va avea următorul
cuprins:
“(3)
Pentru înscrierea la examenul sau, după caz, interviul pentru dobândirea
calitătii de expert tehnic judiciar, candidatii plătesc o taxă
al cărei cuantum este stabilit prin ordin al ministrului justitiei. Sumele
astfel colectate sunt evidentiate într-un fond distinct si sunt folosite pentru
plata cheltuielilor ocazionate de desfăsurarea examenului sau interviului.
Sumele nefolosite până la sfârsitul anului sunt reportate pentru anul
următor cu aceeasi destinatie.”
7. Articolul
16 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
16. - Expertii tehnici judiciari care au calitatea de salariati au dreptul la
concediu fără plată pe timpul necesar pentru efectuarea
expertizelor tehnice judiciare care le-au fost încredintate. Expertul
beneficiază în această perioadă de toate drepturile cuvenite,
potrivit legii, altele decât cele salariale.”
8. La articolul 161, alineatul (2) se modifică si va avea
următorul cuprins:
“(2)
Suspendarea, respectiv încetarea suspendării calitătii de expert
tehnic judiciar, se poate dispune de către Biroul central pentru expertize
judiciare, la cererea motivată a expertului sau din oficiu, motivat.”
9.
Articolul 17 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
17. - (1) Organul îndreptătit să dispună efectuarea expertizei
judiciare numeste expertul sau, după caz, specialistul, indică în
scris, prin încheiere sau prin ordonantă, obiectul expertizei si
întrebările la care trebuie să răspundă acesta, stabileste
data depunerii raportului de expertiză, fixează onorariul provizoriu,
avansul pentru cheltuielile de deplasare, atunci când este cazul, si
comunică biroului local pentru expertize tehnice judiciare numele
persoanei desemnate să efectueze expertiza.
(2) La
termenul la care a avut loc numirea expertului, organul cu atributii
jurisdictionale care a dispus efectuarea expertizei înstiintează partea
despre suma ce trebuie avansată pentru expertiza dispusă în contul
biroului local pentru expertize tehnice judiciare si îi pune în vedere să
plătească această sumă în termen de 5 zile de la
înstiintare.
(3)
Adresa privind numirea expertului se comunică biroului local pentru
expertize tehnice judiciare si expertului tehnic judiciar, după efectuarea
plătii în conditiile alin. (2), si cuprinde următoarele:
a)
denumirea si datele de contact ale organului cu atributii jurisdictionale care
a dispus numirea;
b)
numărul si obiectul dosarului în care a fost dispusă efectuarea
expertizei tehnice judiciare;
c)
numele sau, după caz, denumirea părtilor din dosar si datele de
contact ale acestora: domiciliul sau, după caz, sediul acestora, precum si
numărul de telefon, numărul de fax si adresa de e-mail, dacă
acestea sunt cunoscute;
d)
numărul si data încheierii sau ordonantei prin care a fost numit expertul;
e)
obiectivele expertizei tehnice judiciare dispuse la care trebuie să
răspundă expertul;
f)
termenul stabilit pentru depunerea raportului de expertiză;
g) suma
stabilită cu titlu de onorariu provizoriu; h) suma stabilită cu titlu
de cheltuieli provizorii;
i)
mentiunea că sumele provizorii, stabilite cu titlu de onorariu provizoriu
si cheltuieli provizorii, au fost plătite în contul biroului local pentru
expertize tehnice judiciare.
(4)
Plata sumei provizorii către expertul tehnic judiciar numit se va efectua
prin intermediul biroului local pentru expertize tehnice judiciare, după
depunerea raportului de expertiză la organul cu atributii jurisdictionale
care a dispus efectuarea expertizei.”
10.
Articolul 18 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
18. - (1) Partea interesată are dreptul să solicite ca pe lângă
expertul tehnic judiciar numit să mai participe la efectuarea expertizei,
pe cheltuiala acesteia, si un expert tehnic judiciar sau un specialist,
nominalizat de aceasta si încuviintat de organul judiciar care a dispus
efectuarea expertizei, în calitate de consilier al părtii, din categoria
persoanelor prevăzute la art. 11-14.
(2)
Expertul tehnic judiciar sau specialistul nominalizat de parte în conditiile
alin. (1) trebuie să detină aceeasi specializare cu cea a expertului
tehnic judiciar numit de organul judiciar pentru efectuarea expertizei.
Dacă acest lucru nu este posibil, se va avea în vedere ca specializarea
expertului tehnic judiciar care participă la efectuarea expertizei în
calitate de consilier al părtii să fie înrudită cu cea a
expertului tehnic judiciar numit si să apartină aceluiasi domeniu.
(3)
Onorariul expertului tehnic judiciar sau al specialistului care participă
la efectuarea expertizei în conditiile alin. (1) este stabilit de parte si de
expert, de comun acord, în temeiul raporturilor contractuale dintre acestia, si
este plătit acestuia de către partea care l-a nominalizat.
(4) Un
exemplar original al documentului care face dovada relatiilor contractuale
dintre parte si expertul tehnic judiciar sau specialistul care participă
la efectuarea expertizei în conditiile prevăzute la alin. (1), precum si a
sumelor datorate acestuia va fi depus la dosarul cauzei cu cel putin 5 zile
înainte de termenul stabilit pentru depunerea raportului de către expertul
tehnic judiciar sau specialistul numit.”
11. La articolul 21, litera a) se modifică si va avea următorul
cuprins:
,,a)
partea introductivă, în care se mentionează organul care a dispus
efectuarea expertizei, data la care s-a dispus depunerea acesteia, numele si
prenumele expertului sau ale expertilor, specialitatea acestuia/acestora, data
întocmirii si finalizării raportului de expertiză, obiectul acesteia
si întrebările la care expertul sau expertii urmează să
răspundă, bibliografia pe baza căreia expertiza a fost
efectuată si dacă părtile care au participat la aceasta au dat
explicatii în cursul lucrărilor la care au fost convocate;”.
12.
Articolul 22 se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.
22. - (1) Raportul de expertiză sau suplimentul la raportul de
expertiză, însotit de nota de evaluare a onorariului si, dacă este
cazul, de decontul cheltuielilor de transport, cazare, diurnă sau al altor
cheltuieli ocazionate de efectuarea expertizei si în strânsă
legătură cu aceasta, se depune la organul cu atributii
jurisdictionale care a încuviintat expertiza.
(2) La
termenul la care se pronuntă asupra raportului de expertiză sau,
după caz, asupra suplimentului la raport, depus de expertul tehnic
judiciar numit, organul cu atributii jurisdictionale care a dispus efectuarea
expertizei se pronuntă si asupra sumei definitive solicitate de către
expert, înstiintând biroul local pentru expertize tehnice judiciare despre suma
definitivă aprobată la plată expertului.
(3) La
termenul prevăzut la alin. (2), organul cu atributii jurisdictionale
înstiintează partea despre suma rămasă de plată si pune în
vedere acesteia să efectueze plata în contul biroului local pentru expertize
tehnice judiciare în termen de 5 zile de la înstiintare.”
13.
După articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 221,
cu următorul cuprins:
“Art.
221. - (1) Dacă expertul tehnic judiciar numit este înlocuit
din motive imputabile acestuia, organele de urmărire penală,
instantele judecătoresti sau alte organe cu atributii jurisdictionale pot
dispune, odată cu înlocuirea, si restituirea în contul biroului local
pentru expertize tehnice judiciare, în tot sau în parte, în termen de 30 de
zile, a sumelor primite pentru activitatea de expertiză tehnică
judiciară efectuată în cauza respectivă.
(2)
Nerestituirea sumelor în termenul stabilit în contul biroului local pentru
expertize tehnice judiciare constituie abatere disciplinară.”
14. La articolul 23, alineatul (2) se modifică si va avea următorul
cuprins:
“(2)
Plata onorariului si a cheltuielilor solicitate prin decont, cuvenite
expertului tehnic judiciar numit de către organele de urmărire
penală, instantele judecătoresti sau alte organe cu atributii
jurisdictionale în conditiile art. 17, pentru efectuarea expertizei, se
efectuează numai prin biroul local pentru expertize tehnice judiciare.”
15. La articolul 25, partea introductivă a alineatului (2) se
modifică si va avea următorul cuprins:
“(2)
Sumele retinute potrivit alin. (1) se constituie si se utilizează, prin
derogare de la alte dispozitii legale, la dispozitia Ministerului Justitiei, ca
fond special pentru:”.
16. La articolul 25 alineatul (2), litera e) se abrogă.
17. La
articolul 25, alineatul (3) se abrogă.
18. La
articolul 32, literele b)-e) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
,,b) ia măsurile necesare pentru întocmirea, actualizarea si
publicarea pe pagina de internet a Ministerului Justitiei a tabelului nominal
cuprinzând expertii tehnici judiciari, cu datele de identificare, pe
specialităti si pe judete, respectiv pe municipiul Bucuresti, în functie
de domiciliul acestora;
c) ia
măsurile necesare pentru întocmirea tabelului nominal si a listei nominale
cuprinzând expertii tehnici judiciari, respectiv specialistii care pot efectua
expertize tehnice judiciare si pentru comunicarea acestora birourilor locale
pentru expertize tehnice judiciare;
d)
organizează desfăsurarea examenului si interviului pentru atribuirea
calitătii de expert tehnic judiciar;
e)
emite autorizatia de expert tehnic judiciar, în care se mentionează cel
putin numele si prenumele expertului si specializarea acestuia;”.
19. La articolul 35, alineatul (2) se modifică si va avea următorul
cuprins:
“(2) în situatia în care împotriva
expertului tehnic judiciar s-a pus în miscare actiunea penală pentru o
infractiune care aduce atingere prestigiului profesiei, se dispune suspendarea
dreptului de a efectua expertize tehnice până la solutionarea
definitivă a cauzei.”
20.
După articolul 38 se introduce un nou articol, articolul 381,
cu următorul cuprins:
“Art.
381. - (1) Dacă împotriva sa a fost pusă în miscare
actiunea penală în vreo cauză penală sau dacă a fost
condamnat definitiv pentru săvârsirea unei infractiuni, expertul tehnic
judiciar sau specialistul are obligatia de a comunica de îndată
această situatie Ministerului Justitiei. Nerespectarea obligatiei de
comunicare constituie abatere disciplinară.
(2)
Instantele judecătoresti si parchetele de pe lângă acestea au
obligatia de a comunica de îndată, dar nu mai târziu de 10 zile de la
emitere, directiei de specialitate din Ministerul Justitiei copii certificate
ale documentelor prin care a fost dispusă punerea în miscare a actiunii
penale sau condamnarea asupra unei persoane având calitatea de expert tehnic
judiciar sau de specialist.”
Art. II.
- (1) Legitimatiile de expert tehnic judiciar întocmite
si eliberate până la data intrării în vigoare a prezentei legi
rămân valabile si fac dovada calitătii de expert tehnic judiciar si a
specializării
până la înlocuirea acestora cu autorizatiile prevăzute la art. 11
alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2000, cu modificările si
completările ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege.
(2)
Biroul central pentru expertize tehnice judiciare va lua măsurile necesare
pentru înlocuirea legitimatiilor prevăzute la alin. (1) cu autorizatii în
termen de 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu
respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, IOAN OLTEAN |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 11 noiembrie
2010.
Nr. 208.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activitătii de expertiză
tehnică judiciară si extrajudiciară
În temeiul prevederilor art. 77
alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activitătii de expertiză
tehnică judiciară si extrajudiciară si se dispune publicarea acestei
legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 10 noiembrie 2010.
Nr. 1.088.
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
privind numirea în functie a unui secretar general adjunct al Camerei
Deputatilor
În temeiul art. 223 alin. (2) din
Regulamentul Camerei Deputatilor, aprobat prin Hotărârea Camerei
Deputatilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările si completările
ulterioare,
Camera
Deputatilor adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Domnul Gâspâr Istvân se numeste în functia de secretar general adjunct
al Camerei Deputatilor.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din data de
23 noiembrie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE
Bucuresti, 23 noiembrie 2010.
Nr. 35.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
privind numirea în functie a unui secretar general adjunct al Camerei
Deputatilor
În temeiul art. 223 alin. (2) din
Regulamentul Camerei Deputatilor, aprobat prin Hotărârea Camerei
Deputatilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările si completările
ulterioare,
Camera
Deputatilor adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Domnul Marian Enache se numeste în functia de secretar general adjunct
al Camerei Deputatilor.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din data de
23 noiembrie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE
Bucuresti, 23 noiembrie 2010.
Nr. 36.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unei părti dintr-un imobil aflat în domeniul
public al statului din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor
- Administratia Natională a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale -
Unitatea Teritorială 350 în administrarea Societătii Române de
Radiodifuziune
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă transmiterea unei părti dintr-un imobil aflat în domeniul
public al statului din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor
- Administratia Natională a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale -
Unitatea Teritorială 350 în administrarea Societătii Române de
Radiodifuziune, potrivit datelor de identificare prevăzute în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Predarea-preluarea părtii din imobilul prevăzut la art. 1 se face pe
bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30
de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - La
încetarea activitătii Societătii Române de Radiodifuziune, Ministerul
Administratiei si Internelor - Administratia Natională a Rezervelor de
Stat si Probleme Speciale - Unitatea Teritorială 350 urmează să
redobândească dreptul de administrare asupra părtii din imobilul
transmis.
Art. 4. -
Ministerul Administratiei si Internelor îsi va actualiza în mod
corespunzător datele din evidenta cantitativ-valorică si,
împreună cu Ministerul Finantelor Publice, va opera modificările
corespunzătoare în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006
pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al
statului, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Presedintele Administratiei Nationale
a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale,
Adrian Gurău
Presedintele Societătii Române de Radiodifuziune,
Andras Istvan Demeter
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 17 noiembrie 2010.
Nr. 1.140.
ANEXA
DATELE DE IDENTIFICARE
a părtii dintr-un imobil care se transmite din domeniul public al
statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor -
Administratia Natională a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale -
Unitatea Teritorială 350 în administrarea Societătii Române de
Radiodifuziune
Locul unde este situat imobilul |
Codul de clasificare si numărul de identificare din inventarul
bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Valoarea imobilului transmis |
Orasul Popesti-
Leordeni, str. Leordeni nr. 114,
judetul Ilfov - în incinta Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat si
Probleme Speciale – Unitatea Teritorială 350 |
- cod de clasificare:
8.29.18 - nr. de identificare
M.F.P – clădire 98.596 - nr. de identificare
M.F.P. teren - 98.684 |
Statul român, din
administrarea Ministerului
Administratiei si Internelor –
Administratia Natională a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale –
Unitatea Teritorială 350 |
Statul român, în
administrarea Societătii Române
de Radiodifuziune |
- clădire tip P - se transmit numai
9,091% din clădirea C 4, respectiv tronsonul nr. 2 din “Magazia A1
termoizolată”, în suprafată construită de 1.105,38 m2,
si terenul aferent în suprafată de 1.105,36 m2 |
Total: 779.516,56 lei, din
care: - constructii:
373.440,46 lei - teren: 406.076,1 lei |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea transferului managementului asistentei medicale a
Spitalului Clinic Judetean de Urgentă Oradea de la Consiliul Judetean
Bihor la Consiliul Local al Municipiului Oradea
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, si al art. 221 din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de
atributii si competente exercitate de Ministerul Sănătătii
către autoritătile administratiei publice locale, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă transferul managementului asistentei medicale a Spitalului Clinic
Judetean de Urgentă Oradea de la Consiliul Judetean Bihor la Consiliul
Local al Municipiului Oradea.
Art. 2. -
Predarea-preluarea se va efectua pe bază de protocol încheiat între
autoritătile administratiei publice implicate, în termen de 30 de zile de
la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, conform modelului
aprobat prin Ordinul ministrului sănătătii nr. 910/2010 pentru
aprobarea modelului Protocolului de predare-preluare între directiile de
sănătate publică judetene si a municipiului Bucuresti si
autoritătile administratiei publice locale si Primăria Municipiului
Bucuresti în vederea transferului managementului asistentei medicale al
unitătilor sanitare publice, adaptat la conditiile specifice de realizare
a transferului.
Art. 3. - La
anexa nr. 2 “Lista unitătilor sanitare publice cu paturi pentru care se
transferă managementul asistentei medicale către autoritătile
administratiei publice locale si către Primăria Municipiului
Bucuresti” la Hotărârea Guvernului nr. 529/2010 pentru aprobarea
mentinerii managementului asistentei medicale la autoritătile administratiei
publice locale care au desfăsurat faze-pilot, precum si a Listei
unitătilor sanitare publice cu paturi pentru care se mentine managementul
asistentei medicale la autoritătile administratiei publice locale si la
Primăria Municipiului Bucuresti si a Listei unitătilor sanitare
publice cu paturi pentru care se transferă managementul asistentei
medicale către autoritătile administratiei publice locale si
către Primăria Municipiului Bucuresti, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 385 din 10 iunie 2010, cu modificările
ulterioare, numărul curent 48 se modifică si va avea următorul
cuprins:
“48.
Spitalul Clinic Judetean de Urgentă Oradea Consiliul Local al Municipiului
Oradea.”
Art. 4. -
Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 decembrie 2010.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 17 noiembrie 2010.
Nr. 1.141.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind desfiintarea Spitalului de Pneumoftiziologie “Sfântul Ilie” Pitesti
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, si al art. 174 alin. (3) din Legea nr.
95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1)
Se aprobă desfiintarea Spitalului de Pneumoftiziologie “Sfântul Ilie”
Pitesti, cu sediul în municipiul Pitesti, str. Negru Vodă nr. 53, ca
unitate cu personalitate juridică, si preluarea structurilor acestuia de
către Spitalul Judetean de Urgentă Pitesti.
(2)
Structura organizatorică rezultată în urma preluării
structurilor Spitalului de Pneumoftiziologie “Sfântul Ilie” Pitesti se
înaintează de conducerea Spitalului Judetean de Urgentă Pitesti
Consiliului Judetean Arges, care o transmite, spre avizare, Ministerului
Sănătătii.
Art. 2. -
Personalul de specialitate medico-sanitar, auxiliar sanitar,
tehnic-economic-administrativ si muncitorii, care îsi desfăsoară
activitatea în cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie “Sfântul Ilie” Pitesti,
se preiau de către Spitalul Judetean de Urgentă Pitesti, cu
încadrarea în normativul de personal, sau se redistribuie la alte unităti
sanitare din reteaua Consiliului Judetean Arges.
Art. 3. - Patrimoniul
Spitalului de Pneumoftiziologie “Sfântul Ilie” Pitesti, stabilit pe baza
ultimelor situatii financiare întocmite, se preia de către Spitalul
Judetean de Urgentă Pitesti, pe baza bilantului contabil de închidere la
data predării-preluării si a celorlalte anexe întocmite potrivit
metodologiei în vigoare, prin protocol de predare-preluare încheiat în termen
de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
Bucuresti, 17 noiembrie 2010.
Nr. 1.142.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL SĂNĂTĂTII
privind aprobarea ghidurilor de practică medicală pentru
specialitatea reumatologie
Văzând
Referatul de aprobare al Directiei asistentă medicală nr. Cs.A. 9.402
din 6 septembrie 2010, având în vedere prevederile art. 16 alin. (1) lit. g)
din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare, si ale art. 7 lit. c) din
anexa nr. 1A la Ordinul ministrului sănătătii nr. 326/2009
privind înfiintarea comisiilor de specialitate ale Ministerului
Sănătătii si a Comisiei nationale de transparentă, cu
modificările si completările ulterioare,
în
temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea
si functionarea Ministerului Sănătătii, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
sănătătii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă ghidurile de practică medicală pentru specialitatea
reumatologie, prevăzute în anexele nr. 1-8, după cum urmează:
a) Ghid
de tratament al poliartritei reumatoide - anexa nr. 1;
b) Ghid
de tratament în spondilita anchilozantă - anexa nr. 2;
c) Ghid
de tratament în artropatia psoriazică - anexa nr. 3;
d) Ghid
de tratament al vasculitelor primare sistemice - anexa nr. 4;
e) Ghid
de tratament al lupusului eritematos sistemic - anexa nr. 5;
f) Ghid
de tratament polimiozită, dermatomiozită - anexa nr. 6;
g) Ghid
de tratament în sclerodermia sistemică - anexa nr. 7;
h) Ghid
de tratament în artroză - anexa nr. 8.
Art. 2. -
Anexele vor putea fi accesate pe site-ul Ministerului Sănătătii,
la adresa www.ms.ro, rubrica “Ghiduri clinice”.
Art. 3. -
Anexele 1-8*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. -
Directiile de specialitate ale Ministerului Sănătătii,
directiile de sănătate publică judetene si a municipiului
Bucuresti, membrii comisiilor de specialitate ale Ministerului
Sănătătii, unitătile sanitare publice si private, precum si
personalul medical implicat în furnizarea de servicii medicale din
specialitătile implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 5. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
Bucuresti, 18 octombrie 2010.
Nr. 1.322.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |