MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 384 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Joi, 10 iunie 2010
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI
29. - Hotărâre pentru
modificarea art. 9 din Hotărârea Parlamentului României nr. 9/2009 privind
înfiintarea unei Comisii speciale comune pentru dezbaterea în fond, în
procedură de urgentă, a Codului penal, a Codului de procedură
penala, a Codului civil si a Codului de procedură civilă
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 671 din 18 mai 2010
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 14,15 si
20 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERKlULUI ROMÂNIEI
48. - Ordonantă de urgentă
pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul
sănătătii în vederea descentralizării
516. - Hotărâre privind darea
în administrarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a unor
terenuri situate în comuna Tămadău Mare, judetul Călărasi,
trecute în domeniul public al statului, în vederea realizării de
către Compania Natională de Căi Ferate „CER." - S.A. a
obiectivului de interes national „Reabilitarea sectiunilor Băneasa-Fetesti
de pe linia de cale ferată Bucuresti-Constanta, România"
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
136. - Decizie a presedintelui
Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru întreprinderi
Mici si Mijlocii privind modificarea Procedurii de implementare a Programului
pentru dezvoltarea abilitătilor antreprenoriale în rândul tinerilor si
facilitarea accesului acestora la finantare - START, aprobată prin Decizia
presedintelui Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru
întreprinderi Mici si Mijlocii nr. 69/2010
ACTE ALE CORPULUI EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN
ROMÂNIA
10/188. - Hotărâre privind
aprobarea Tabloului Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati
din România si a Tabloului expertilor evaluatori de întreprinderi
HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru modificarea art. 9 din Hotărârea Parlamentului României nr.
9/2009 privind înfiintarea unei Comisii speciale comune pentru dezbaterea în
fond, în procedură de urgentă, a Codului penal, a Codului de
procedură penală, a Codului civil si a Codului de procedură
civilă
Parlamentul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Articolul 9 din Hotărârea Parlamentului României
nr. 9/2009 privind înfiintarea unei Comisii speciale comune pentru dezbaterea
în fond, în procedură de urgentă, a Codului penal, a Codului de
procedură penală, a Codului civil si a Codului de procedură
civilă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154
din 12 martie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică si va
avea următorul cuprins:
„Art. 9. - În aplicarea prevederilor
art. 92 alin. (9) din Regulamentul Camerei Deputatilor, aprobat prin
Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările
si completările ulterioare, si ale art. 88 alin. (7) din Regulamentul
Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu
modificările ulterioare, Comisia prevăzută la art. 1 îsi
desfăsoară activitatea până la data de 18 iunie 2010."
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor si de Senat în sedinta
comună din data de 9 iunie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin.
(2) din Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, IOAN OLTEAN |
p. PRESEDINTELE SENATULUI, TEODOR VIOREL MELESCANU |
Bucuresti, 9 iunie 2010.
Nr. 29.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 18 mai 2010
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 14, 15
si 20 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
Acsinte
Gaspar - presedinte
Nicolae
Cochinescu - judecător
Aspazia
Cojocaru - judecător
Petre
Lăzăroiu - judecător
Ion
Predescu - judecător
Puskás
Valentin Zoltán - judecător
Tudorel
Toader - judecător
Augustin
Zegrean - judecător
Carmen-Cătălina
Gliga - procuror
Valentina
Bărbăteanu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 14, 15 si 20 din Legea contenciosului administrativ nr.
554/2004, exceptie ridicată de Societatea Comercială „Grigioverde
Company" - S.R.L. din Botosani în Dosarul nr. 1.897/40/2009 al Curtii de
Apel Suceava - Sectia comercială, contencios administrativ si fiscal.
La
apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de care
procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Cauza
fiind în stare de judecată, presedintele Curtii acordă cuvântul
reprezentantului Ministerului Public. Acesta pune concluzii de respingere a
exceptiei ca neîntemeiată, precizând că accesul liber la justitie nu
semnifică accesul neconditionat la toate instantele si la toate căile
de atac, iar termenele scurte sunt justificate de celeritatea specifică
materiei contenciosului administrativ.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
încheierea din 16 noiembrie 2009, pronuntată în Dosarul nr. 1.897/40/2009,
Curtea de Apel Suceava - Sectia comercială, contencios administrativ si
fiscal a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14, 15 si 20 din Legea
contenciosului administrativ nr. 554/2004. Exceptia de
neconstitutionalitate a fost ridicată de Societatea Comercială
„Grigioverde Company" - S.R.L. din Botosani într-o cauză având ca
obiect solutionarea cererii de suspendare a executării unui act
administrativ, aflată în stadiul procesual al recursului.
În
motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se
sustine că, prin instituirea unei singure căi de atac, textele de
lege criticate derogă de la normele procedurale de drept comun,
încălcând astfel prevederile constitutionale referitoare la accesul liber
la justitie si la folosirea căilor de atac. De asemenea, prin termenele
foarte scurte de declarare si judecare a recursului, este încălcat dreptul
constitutional la apărare.
Curtea
de Apel Suceava - Sectia comercială, contencios administrativ si fiscal apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este
neîntemeiată.
Potrivit
prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a
fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului,
Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
Autoritătile
mentionate nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire
la exceptia de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă,
potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1
alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze
exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 14, 15 si 20
din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004,
modificată prin Legea nr. 262/2007 pentru modificarea si completarea Legii
contenciosului administrativ nr. 554/2004, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 510 din 30 iulie 2007, care au următorul
cuprins:
- Art.
14: „(1) În cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube
iminente, după sesizarea, în conditiile art. 7, a autoritătii publice
care a emis actul sau a autoritătii ierarhic superioare, persoana
vătămată poate să ceară instantei competente să
dispună suspendarea executării actului administrativ unilateral
până la pronuntarea instantei de fond. În cazul în care persoana
vătămată nu introduce actiunea în anularea actului în termen de
60 de zile, suspendarea încetează de drept si fără nicio
formalitate.
(2)
Instanta solutionează cererea de suspendare, de urgentă si cu
precădere, cu citarea părtilor.
(3)
Când în cauză este un interes public major, de natură a perturba grav
functionarea unui serviciu public administrativ, cererea de suspendare a
actului administrativ normativ poate fi introdusă si de Ministerul Public,
din oficiu sau la sesizare, prevederile alin. (2) aplicându-se în mod
corespunzător.
(4)
Hotărârea prin care se pronuntă suspendarea este executorie de drept.
Ea poate fi atacată cu recurs în termen de 5 zile de la comunicare.
Recursul nu este suspensiv de executare.
(5) În
ipoteza în care se emite un nou act administrativ cu acelasi continut ca si cel
suspendat de către instantă, acesta este suspendat de drept, în acest
caz nu este obligatorie plângerea prealabilă.
(6) Nu
pot fi formulate mai multe cereri de suspendare succesive pentru aceleasi
motive.
(7)
Suspendarea executării actului administrativ are ca efect încetarea oricărei
forme de executare, până la expirarea duratei suspendării.";
- Art.
15: „(1) Suspendarea executării actului administrativ unilateral poate
fi solicitată de reclamant, pentru motivele prevăzute la art. 14, si
prin cererea adresată instantei competente pentru anularea, în tot sau în
parte, a actului atacat, în acest caz, instanta va putea dispune suspendarea
actului administrativ atacat, până la solutionarea definitivă si
irevocabilă a cauzei. Cererea de suspendare se poate formula odată cu
actiunea principală sau printr-o actiune separată, până la
solutionarea actiunii în fond.
(2)
Dispozitiile alin. (2) si (4) ale art. 14 se aplică în mod
corespunzător.
(3)
Hotărârea dată cererii de suspendare este executorie de drept, iar
introducerea recursului, potrivit art. 14 alin. (4), nu suspendă
executarea.";
- Art.
20: „(1) Hotărârea pronuntată în primă instantă poate fi
atacată cu recurs, în termen de 15 zile de la comunicare.
(2)
Recursul suspendă executarea si se judecă de urgentă.
(3) În
cazul admiterii recursului, instanta de recurs, modificând sau casând sentinta,
va rejudeca litigiul în fond, dacă nu sunt motive de casare cu trimitere.
Când hotărârea primei instante a fost pronuntată fără a se
judeca fondul, cauza se va trimite, o singură dată, la această
instantă."
În
opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, textele de lege criticate
contravin următoarelor dispozitii din Legea fundamentală: art. 21 -„Accesul
liber la justitie", art. 24 - „Dreptul la apărare" si
art. 129 -„Folosirea căilor de atac".
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că s-a mai
pronuntat asupra prevederilor de lege criticate, prin raportare la aceleasi
texte constitutionale si din perspectiva unor critici similare, după cum
urmează: prin Decizia nr. 679 din 5 mai 2009, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 411 din 16 iunie 2009, cu privire la
dispozitiile art. 14 din Legea nr. 554/2004, si prin Decizia nr. 549 din 15 mai
2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 430
din 9 iunie 2008, cu privire la dispozitiile art. 20 din Legea nr. 554/2004. Cu
acele prilejuri, Curtea a statuat că prevederile de lege criticate nu sunt
de natură să nesocotească prevederile constitutionale care
garantează dreptul de acces liber la justitie, dreptul la apărare si
dreptul de a uza de căile de atac oferite de lege. Întrucât în cauză
nu au intervenit elemente noi, de natură să justifice reconsiderarea
acestei jurisprudente, solutiile pronuntate în deciziile mentionate îsi
păstrează valabilitatea si în cauza de fată. Totodată,
fată de criticile formulate de autorul exceptiei, Curtea constată
că aceleasi considerente retinute în cuprinsul deciziilor mai sus amintite
conduc si la respingerea ca neîntemeiată a exceptiei de neconstitutionalitate
a prevederilor art. 15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004.
Pentru considerentele expuse mai sus, în
temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al
art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge
exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 14, 15 si 20 din Legea
contenciosului administrativ nr. 554/2004, exceptie ridicată de Societatea
Comercială „Grigioverde Company" - S.R.L. din Botosani în Dosarul nr.
1.897/40/2009 al Curtii de Apel Suceava - Sectia comercială, contencios
administrativ si fiscal.
Definitivă
si general obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 18 mai 2010.
PRESEDINTE,
ACSINTE GASPAR
Magistrat-asistent,
Valentina
Bărbăteanu
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si
completarea unor acte normative din domeniul sănătătii în
vederea descentralizării
Având
în vedere necesitatea eficientizării serviciilor de asistentă
medicală, prin implicarea autoritătilor administratiei publice locale
si implicit a reprezentantilor colectivitătilor locale în conducerea si
coordonarea spitalelor publice, precum si necesitatea adoptării urgente a
unui cadru juridic pentru responsabilizarea acestora,
tinând
cont că procesul de descentralizare vizează măsuri urgente care
urmează a fi întreprinse pe termen scurt prin constituirea unor structuri
flexibile capabile să surprindă îndeaproape si cu promptitudine
nevoile reale de sănătate ale populatiei din comunităti,
având
în vedere necesitatea accelerării procesului de reformă în domeniul
sanitar, precum si urgenta finalizării procesului de descentralizare prin
transferul ansamblului de atributii si competente exercitate de Ministerul
Sănătătii către autoritătile administratiei publice
locale,
deoarece,
în caz contrar, nu se pot asigura punerea în aplicare a Programului de
guvernare acceptat de Parlament si îndeplinirea obligatiei statului de garantare
a dreptului constitutional al cetătenilor la ocrotirea
sănătătii, prin certificarea calitătii serviciilor de
sănătate, precum si a faptului că spitalele functionează la
standarde nationale si europene,
tinând
cont de urgenta stabilirii unor măsuri economico-financiare la nivelul
spitalelor din cauza recesiunii economice severe care pune în pericol
stabilitatea economică a României si pentru asigurarea respectării
angajamentelor asumate de Guvernul României cu ocazia negocierilor acordurilor
de împrumut cu organismele financiare în ceea ce priveste nivelul deficitului
bugetului general consolidat pentru anul 2010,
întrucât
neadoptarea de măsuri imediate, prin ordonantă de urgentă, ar
conduce la reale dificultăti în ceea ce priveste o functionare optimă
a întregii activităti de conducere a spitalelor, precum si în asigurarea
efectivă a accesului egal al cetătenilor la îngrijirile sanitare de
bază si cresterea calitătii vietii,
în
considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general
public si constituie situatii de urgentă si extraordinare a căror
reglementare nu poate fi amânată,
în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României,
republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Art. I.
- Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătătii, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La articolul 4, alineatul (2) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(2) În
sensul prevederilor prezentei legi, prin ministere si institutii cu retele
sanitare proprii se întelege autoritătile si institutiile care au în
subordine unităti sanitare, altele decât Ministerul
Sănătătii, respectiv Ministerul Apărării Nationale,
Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Justitiei, Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii, Serviciul Român de Informatii, Serviciul de
Informatii Externe, Serviciul de Telecomunicatii Speciale, Academia Română
si autoritătile administratiei publice locale."
2. La articolul 13, alineatul (2) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(2)
Institutele nationale de cercetare-dezvoltare în domeniile
sănătătii publice sunt unităti cu personalitate
juridică si functionează, potrivit legii, în coordonarea Ministerului
Sănătătii."
3. La articolul 17 alineatul (2), litera (o)
se modifică si va avea următorul cuprins:
,,o) În
domeniul programelor nationale de sănătate, directiile de
sănătate publică judetene si a municipiului Bucuresti au
atributii privind implementarea, coordonarea, monitorizarea si evaluarea
acestora la nivel judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, iar pentru
realizarea atributiilor lor în acest domeniu pot încheia contracte pentru
derularea programelor nationale de sănătate cu unităti sanitare
publice si private, institutii publice, furnizori de servicii medicale,
medicamente si dispozitive medicale autorizati si evaluati, aflati în relatie
contractuală cu casele de asigurări de sănătate, alte institutii
si organizatii guvernamentale si neguvernamentale, precum si cu
autoritătile administratiei publice locale pentru structurile al
căror management a fost preluat de către acestea, în conditiile
prevăzute în Normele tehnice de realizare a programelor nationale de
sănătate."
4. La
articolul 17, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21),
cu următorul cuprins:
„(21)
Sumele necesare pentru derularea contractelor prevăzute la alin. (2) lit.
o) se suportă din fondurile alocate programelor nationale de
sănătate."
5. Articolul 19 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
19. - (1) Directiile de sănătate publică judetene si a
municipiului Bucuresti colaborează cu autoritătile administratiei
publice locale pentru asigurarea asistentei medicale.
(2)
Directiile de sănătate publică încheie contracte cu
autoritătile administratiei publice locale pentru asigurarea cheltuielilor
de personal aferente medicilor, medicilor dentisti, asistentilor medicali si a
cheltuielilor pentru baremul de dotare cu medicamente si materiale sanitare din
cabinetele de medicină generală si dentară din unitătile de
învătământ.
(3)
Sumele necesare pentru derularea contractelor prevăzute la alin. (2) se
asigură din fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Sănătătii.
(4)
Spitalele publice din reteaua autoritătilor administratiei publice locale
încheie contracte cu directiile de sănătate publică în
conditiile prevăzute la art. 1901 si art. 1902."
6. La articolul 49, după alineatul (3)
se introduc trei noi alineate, alineatele (4)-(6), cu următorul cuprins:
„(4)
Pentru realizarea atributiilor si activitătilor prevăzute în cadrul
programelor nationale de sănătate, unitătile de specialitate
prevăzute la alin. (2) pot încheia contracte/conventii civile cu medici,
asistenti medicali si alte categorii de personal, după caz, precum si cu
persoane juridice, potrivit dispozitiilor Codului civil si în conditiile
stabilite prin Normele tehnice de realizare a programelor nationale de
sănătate.
(5)
Contractele/conventiile civile încheiate în conditiile alin. (4) de către
unitătile de specialitate stabilite la alin. (2) prevăd actiuni
multianuale, sunt de natură civilă si se încheie pentru toată
perioada de derulare a programelor nationale de sănătate.
(6)
Sumele necesare pentru derularea contractelor prevăzute la alin. (4) sunt
cuprinse în fondurile alocate programelor nationale de
sănătate."
7.
După articolul 49 se introduce un nou articol, articolul 491,
cu următorul cuprins:
„Al. 491.
- (1) Unitătile sanitare cu paturi din reteaua autoritătilor
administratiei publice locale pot derula programe nationale de
sănătate finantate din următoarele surse:
a)
bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate,
în baza contractelor încheiate cu casele de asigurări de sănătate;
b)
bugetul Ministerului Sănătătii, din sumele alocate de la bugetul
de stat si din veniturile proprii directiilor de sănătate
publică judetene si a municipiului Bucuresti, în baza contractelor
încheiate cu acestea, în conditiile stabilite prin Normele tehnice de realizare
a programelor nationale de sănătate.
(2)
Unitătile sanitare din subordinea ministerelor si institutiilor cu retea
sanitară proprie pot derula programe nationale de sănătate
finantate din sursele prevăzute la alin. (1) lit. a). Programele nationale
de sănătate finantate din sursele prevăzute la alin. (1) lit. b)
pot fi derulate cu conditia îndeplinirii criteriilor de selectie, aprobate în
conditiile prezentei legi."
8. La articolul 93, alineatele (1) si (5) se
modifică si vor avea următorul cuprins:
„(1)
Finantarea acordării asistentei medicale publice de urgentă se face
de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătătii,
bugetul Ministerului Administratiei si Internelor, precum si prin bugetele
altor ministere si institutii cu retea sanitară proprie, din bugetul
Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate, din
bugetul autoritătilor publice locale, precum si din alte surse
prevăzute prin lege, inclusiv donatii si sponsorizări.
(5)
Unitătile si compartimentele de primire a urgentelor din cadrul spitalelor
de urgentă sunt finantate din bugetul de stat si din veniturile proprii
ale Ministerului Sănătătii, din bugetul de stat prin bugetele
ministerelor si institutiilor cu retea sanitară proprie cu sumele aferente
cheltuielilor de personal, cheltuielilor cu medicamentele, reactivi si
materiale sanitare, cheltuielilor ocazionate de investigatiile paraclinice
pentru cazurile rezolvate în aceste structuri, fără a fi
necesară internarea lor în unitatea sanitară din care face parte
respectivul UPU sau CPU, si cheltuielilor aferente altor bunuri si servicii
pentru întretinerea si functionarea acestor structuri."
9. La
articolul 93, după alineatul (52) se introduc două noi
alineate, alineatele (53) si (54), cu următorul
cuprins:
„(53)
Unitătile si compartimentele de primire a urgentelor din cadrul spitalelor
cu structuri de urgentă aprobate potrivit dispozitiilor legale, alte decât
cele prevăzute la alin. (5), precum si activitătile desfăsurate
în camera de gardă, sunt finantate din bugetul FNUASS si sunt cuprinse în
structura tarifului pe caz rezolvat.
(54)
Unitătile si compartimentele de primire a urgentelor prevăzute la
alin. (53) pot fi finantate în conditiile prevăzute la alin.
(5) dacă în urma evaluării, efectuată de către Ministerul
Sănătătii si Comisia de specialitate a Ministerului
Sănătătii, se constată că acestea îndeplinesc
conditiile de organizare si dotare prevăzute de legislatia în
domeniu."
10. La articolul 93, alineatul (6) se
abrogă.
11. La
articolul 170, alineatul (3) se modifică si va avea următorul
cuprins:
„(3)
Cheltuielile efectuate de unitătile spitalicesti, în cazurile
prevăzute la alin. (2), se rambursează de la bugetul de stat, prin
bugetele ministerelor, ale institutiilor în reteaua cărora
functionează, precum si prin bugetul unitătii
administrativ-teritoriale, după caz, prin hotărâre a Guvernului, în
termen de maximum 30 de zile de la data încetării cauzei care Ie-a
generat."
12. La articolul 171, după alineatul (4)
se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
„(5) În
functie de competente, spitalele pot fi clasificate pe categorii. Criteriile în
functie de care se face clasificarea se aprobă prin ordin al ministrului
sănătătii."
13. Articolul 174 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Al.
174. - (1) Spitalele publice din reteaua proprie a Ministerului
Sănătătii se înfiintează si, respectiv, se
desfiintează prin hotărâre a Guvernului, initiată de Ministerul
Sănătătii.
(2)
Spitalele din reteaua sanitară proprie a ministerelor si institutiilor
publice, altele decât cele ale Ministerului Sănătătii si ale
autoritătilor administratiei publice locale se înfiintează si,
respectiv, se desfiintează prin hotărâre a Guvernului, initiată
de ministerul sau institutia publică respectivă, cu avizul
Ministerului Sănătătii.
(3)
Spitalele din reteaua autoritătilor administratiei publice locale se
înfiintează si, respectiv, se desfiintează prin hotărâre a
Guvernului, initiată de institutia prefectului sau consiliul judetean, în
conditiile legii, cu avizul Ministerului Sănătătii.
(4)
Structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea
sediului si a denumirilor pentru spitalele publice din reteaua proprie a
Ministerului Sănătătii se aprobă prin ordin al ministrului
sănătătii, la propunerea managerului spitalului, prin serviciile
deconcentrate ale Ministerului Sănătătii, după caz, în
functie de subordonare sau la initiativa Ministerului Sănătătii
si/sau a serviciilor deconcentrate ale acestuia.
(5)
Structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea
sediului si a denumirilor pentru spitalele publice din reteaua proprie a altor
ministere si institutii publice cu retea sanitară proprie se aprobă
prin ordin al ministrului, respectiv prin act administrativ al conducătorului
institutiei, cu avizul Ministerului Sănătătii.
(6)
Spitalele private se înfiintează sau se desfiintează cu avizul
Ministerului Sănătătii, în conditiile legii. Structura
organizatorică, reorganizarea, restructurarea si schimbarea sediului si a
denumirilor pentru spitalele private se fac cu avizul Ministerului
Sănătătii, în conditiile legii.
(7)
Sectia privată se poate organiza în structura oricărui spital public.
Conditiile de înfiintare, organizare si functionare se stabilesc prin ordin al
ministrului sănătătii.
(8) Se
asimilează spitalelor private si unitătile sanitare private
înfiintate în cadrul unor organizatii nonguvernamentale sau al unor
societăti comerciale, care acordă servicii medicale
spitalicesti."
14. La articolul 178, alineatul (3) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(3)
Managerul, persoană fizică sau juridică, încheie contract de
management cu Ministerul Sănătătii, ministerele sau institutiile
cu retea sanitară proprie, reprezentate de ministrul
sănătătii, conducătorul ministerului sau institutiei,
după caz, pe o perioadă de maximum 3 ani. Contractul de management
poate înceta înainte de termen în urma evaluării anuale sau ori de câte
ori este nevoie, efectuată pe baza criteriilor de performantă
generale stabilite prin ordin al ministrului sănătătii, precum
si pe baza criteriilor specifice stabilite si aprobate prin act administrativ
al conducătorilor ministerelor sau institutiilor cu retea sanitară
proprie, al primarului unitătii administrativ-teritoriale, al primarului
general al municipiului Bucuresti sau al presedintelui consiliului judetean,
după caz. La încetarea mandatului, contractul de management poate fi
prelungit pe o perioadă de 3 luni, de maximum două ori, perioadă
în care se organizează concursul de ocupare a postului, respectiv licitatie
publică, după caz. Ministrul sănătătii, ministrul de
resort sau primarul unitătii administrativ-teritoriale, primarul general
al municipiului Bucuresti sau presedintele consiliului judetean, după caz,
numesc prin act administrativ un manager interimar până la ocuparea prin
concurs a postului de manager, respectiv organizarea licitatiei publice,
după caz."
15. La
articolul 178, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul
(31), cu următorul cuprins:
„(31)
Atributiile managerului interimar se stabilesc si se aprobă prin ordin al
ministrului sănătătii."
16. La articolul 178, alineatul (4) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(4)
Modelul-cadru al contractului de management, în cuprinsul căruia sunt
prevăzuti si indicatorii de performantă a activitătii, se
aprobă prin ordin al ministrului sănătătii, cu consultarea
ministerelor, a institutiilor cu retea sanitară proprie, precum si a
structurilor asociative ale autoritătilor administratiei publice locale.
Valorile optime ale indicatorilor de performantă ai activitătii
spitalului se stabilesc si se aprobă prin ordin al ministrului
sănătătii. Contractul de management va avea la bază un
buget global negociat, a cărui executie va fi evaluată anual."
17. La articolul 179, alineatele (1), (2) si
(5) se modifică si vor avea următorul cuprins:
„Art.
179. - (1) Consiliul de administratie organizează concurs sau licitatie
publică, după caz, pentru selectionarea managerului, respectiv a unei
persoane juridice care să asigure managementul unitătii sanitare,
potrivit normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătătii,
sau, după caz, prin ordin al ministrului din ministerele cu retea
sanitară proprie si respectiv prin act administrativ al primarului
unitătii administrativ-teritoriale, al primarului general al municipiului
Bucuresti sau al presedintelui consiliului judetean, după caz.
(2)
Managerul este numit prin ordin al ministrului sănătătii, al
ministrului transporturilor si infrastructurii sau, după caz, prin act
administrativ al conducătorului institutiei, al primarului unitătii
administrativ-teritoriale, al primarului general al municipiului Bucuresti sau
al presedintelui consiliului judetean, după caz.
(5)
Până la ocuparea prin concurs a functiilor de conducere care fac parte din
comitetul director, conducerea interimară a spitalelor publice din reteaua
Ministerului Sănătătii se numeste prin ordin al ministrului
sănătătii, iar pentru ministerele si institutiile cu retea
sanitară proprie, respectiv pentru autoritătile administratiei
publice locale prin act administrativ al ministrului de resort, al
conducătorului institutiei respective sau prin act administrativ al
primarului unitătii administrativ-teritoriale, al primarului general al
municipiului Bucuresti sau al presedintelui consiliului judetean, după
caz."
18. La articolul 179, după alineatul (5)
se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
„(6)
Managerul interimar si ceilalti membrii ai comitetului director interimar se
numesc în conditiile prevăzute la alin. (5) pe o perioadă de maximum
6 luni."
19. La articolul 180, alineatul (4) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(4)
Dacă managerul selectat prin concurs ori reprezentantul desemnat al
persoanei juridice selectate în urma licitatiei publice se află în stare
de incompatibilitate sau în conflict de interese, acesta este obligat să
înlăture motivele de incompatibilitate ori de conflict de interese în
termen de 30 de zile de la aparitia acestora. În caz contrar, contractul de
management este reziliat de plin drept. Ministerul Sănătătii
sau, după caz, ministerul, institutia publică sau primarul
unitătii administrativ-teritoriale, primarul general al municipiului
Bucuresti sau presedintele consiliului judetean, după caz, semnatare ale
contractului de management, vor putea cere persoanelor în cauză
despăgubiri, conform clauzelor contractului de management."
20. La articolul 182 alineatul (1), literele
d) si e) se modifică si vor avea următorul cuprins:
,,d)
propune structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului si a
denumirii unitătii, în vederea aprobării de către Ministerul
Sănătătii, ministerele si institutiile cu retea sanitară
proprie sau, după caz, de către autoritătile administratiei
publice locale, în conditiile prevăzute la art. 174;
e)
numeste si revocă, în conditiile legii, membrii comitetului
director."
21. La
articolul 182, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul
(11), cu următorul cuprins:
„(11)
Managerul negociază si încheie contractele de furnizare de servicii
medicale cu casa de asigurări de sănătate, precum si cu directia
de sănătate publică pentru derularea programelor nationale de
sănătate si pentru asigurarea cheltuielilor prevăzute la art.
1901."
22. Articolul 183 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
183. - (1) În cadrul spitalelor publice se organizează si
functionează un comitet director, format din managerul spitalului,
directorul medical, directorul financiar-contabil, iar pentru spitalele cu
peste 400 de paturi un director de îngrijiri.
(2)
Ocuparea functiilor specifice comitetului director se face prin concurs
organizat de managerul spitalului.
(3)
Atributiile comitetului director interimar sunt stabilite prin ordin al
ministrului sănătătii.
(4) În
spitalele clinice, directorul medical poate fi un cadru didactic universitar
medical.
(5)
Membrii comitetului director care au ocupat postul prin concurs, potrivit alin.
(2), vor încheia cu managerul spitalului public un contract de administrare pe
o perioadă de maximum 3 ani, în cuprinsul căruia sunt prevăzuti
indicatorii de performantă asumati. Contractul de administrare poate fi
prelungit la încetarea mandatului pe o perioadă de 3 luni, de maximum
două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a
functiei. Contractul de administrare poate înceta înainte de termen în cazul
neîndeplinirii obligatiilor prevăzute în acesta.
(6)
Contractul individual de muncă sau al persoanelor angajate în
unitătile sanitare publice care ocupă functii de conducere specifice
comitetului director se suspendă de drept pe perioada exercitării
mandatului.
(7) Pe
perioada executării contractului de administrare, membrii comitetului
director beneficiază de un salariu de bază si de alte drepturi
salariale stabilite potrivit prevederilor legale în vigoare, asupra cărora
se datorează contributia de asigurări sociale de stat, precum si
contributia de asigurări sociale de sănătate, în cotele
prevăzute de lege. Perioada respectivă constituie stagiu de cotizare
si se ia în considerare la stabilirea si calculul drepturilor prevăzute de
Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de
asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare.
(8)
Modelul contractului de administrare se aprobă prin ordin al ministrului
sănătătii pentru unitătile sanitare din reteaua Ministerului
Sănătătii si din reteaua autoritătilor administratiei
publice locale, cu consultarea structurilor asociative ale autoritătilor
administratiei publice locale, iar pentru celelalte ministere sau institutii cu
retea sanitară proprie prin act administrativ al conducătorului
acestora.
(9)
Dispozitiile art. 180 alin. (1) lit. b)-d) referitoare la
incompatibilităti si ale art. 180 alin. (2) referitoare la conflictul de
interese se aplică si persoanelor care ocupă functii specifice
comitetului director."
23.
Articolul 1832 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art.
1832. - (1) Managerul are obligatia să respecte măsurile
dispuse de către conducătorul ministerelor si institutiilor cu retea
sanitară proprie sau primarul unitătii administrativ-teritoriale,
primarul general al municipiului Bucuresti sau presedintele consiliului
judetean, după caz, în situatia în care se constată
disfunctionalităti în activitatea spitalului public."
(2) În
exercitarea functiei de autoritate centrală în domeniul
sănătătii publice, Ministerul Sănătătii, prin
comisii de evaluare, poate să verifice, să controleze si să
sanctioneze, potrivit legii, activitatea tuturor spitalelor."
24. La
articolul 1833, după alineatul (1) se introduce un nou alineat,
alineatul (2), cu următorul cuprins:
„(2)
Pentru spitalele publice din reteaua autoritătilor administratiei publice
locale, contractul de management încetează în conditiile legii la
propunerea consiliului de administratie, în cazul în care acesta constată
existenta uneia dintre situatiile prevăzute la alin. (1)."
25. La articolul 184, alineatele (4), (6) si
(7) se modifică si vor avea următorul cuprins:
„(4) La
numirea în functie, sefii de sectie, de laborator si de serviciu medical vor
încheia cu spitalul public, reprezentat de managerul acestuia, un contract de
administrare cu o durată de 3 ani, în cuprinsul căruia sunt
prevăzuti indicatorii de performantă asumati. Contractul de
administrare poate fi prelungit sau, după caz, în situatia neîndeplinirii
indicatorilor de performantă asumati poate înceta înainte de termen.
Dacă seful de sectie, de laborator sau de serviciu medical selectat prin
concurs se află în stare de incompatibilitate sau conflict de interese,
acesta este obligat să le înlăture în termen de maximum 30 de zile de
la aparitia acestora. În caz contrar, contractul de administrare este reziliat
de plin drept.
(6) În
sectiile, laboratoarele si serviciile medicale clinice functia de sef de
sectie, sef de laborator sau sef de serviciu medical se ocupă de cadrul
didactic recomandat de senatul institutiei de învătământ medical
superior în cauză, cu avizul managerului spitalului si cu aprobarea
Ministerului Sănătătii sau, după caz, a autoritătilor
administratiei publice locale.
(7) În
cazul în care contractul de administrare, prevăzut la alin. (4), nu se
semnează în termen de 7 zile de la data stabilită de manager pentru
încheierea acestuia, se va constitui o comisie de mediere numită prin
decizie a consiliului de administratie. În situatia în care conflictul nu se solutionează
într-un nou termen de 7 zile, postul va fi scos la concurs, în conditiile
legii."
26. La
articolul 184, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul
(81), cu următorul cuprins:
„(81)
În cazul spitalelor publice din reteaua autoritătilor administratiei
publice locale, conditiile de participare la concursul prevăzut la alin.
(8) se stabilesc prin act administrativ al primarului unitătii
administrativ-teritoriale, al primarului general al municipiului Bucuresti sau
al presedintelui consiliului judetean, după caz."
27. La
articolul 184, după alineatul (9) se introduce un nou alineat, alineatul
(91), cu următorul cuprins:
„(91)
Prevederile alin. (9) se aplică în mod corespunzător si în cazul
spitalelor publice din reteaua autoritătilor administratiei publice
locale."
28. La articolul 185, alineatele (1) si (2)
se modifică si vor avea următorul cuprins:
„Art.
185. - (1) În cadrul spitalelor publice functionează un consiliu etic si
un consiliu medical. Directorul medical este presedintele consiliului medical.
(2)
Componenta si atributiile consiliului etic se stabilesc prin ordin al
ministrului sănătătii."
29. La articolul 185 alineatul (4), literele
c) si d) se modifică si vor avea următorul cuprins:
,,c)
Înaintează comitetului director propuneri privind utilizarea fondului de
dezvoltare al spitalului;
d)
propune comitetului director măsuri pentru dezvoltarea si
îmbunătătirea activitătii spitalului în concordantă cu
nevoile de servicii medicale ale populatiei si conform ghidurilor si
protocoalelor de practică medicală;".
30. La articolul 185 alineatul (4), după
litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul
cuprins:
,,e)
alte atributii stabilite prin ordin al ministrului
sănătătii."
31. Articolul 186 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
186. - (1) În cadrul spitalului public functionează un consiliu de
administratie format din 5-8 membri, care are rolul de a dezbate principalele
probleme de strategie, de organizare si functionare a spitalului.
(2)
Membrii consiliului de administratie pentru spitalele publice din reteaua
autoritătilor administratiei publice locale sunt:
a) 2
reprezentanti ai Ministerului Sănătătii sau ai directiilor de
sănătate publică judetene sau a municipiului Bucuresti, iar în
cazul spitalelor clinice un reprezentant al Ministerului
Sănătătii sau al directiilor de sănătate publică
judetene sau a municipiului Bucuresti;
b) 2
reprezentanti numiti de consiliul judetean ori consiliul local, după caz,
respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, din care unul să
fie economist;
c) un
reprezentant numit de primar sau de presedintele consiliului judetean,
după caz;
d) un
reprezentant al universitătii sau facultătii de medicină, pentru
spitalele clinice;
e) un
reprezentant al structurii teritoriale a Colegiului Medicilor din România, cu
statut de invitat;
f) un
reprezentant al structurii teritoriale a Ordinului Asistentilor Medicali
Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din România, cu statut de
invitat.
(3)
Pentru spitalele publice din reteaua Ministerului Sănătătii si a
ministerelor si institutiilor cu retea sanitară proprie, cu exceptia celor
prevăzute la alin. (2), membrii consiliului de administratie sunt:
a) 3
reprezentanti ai Ministerului Sănătătii sau ai directiilor de
sănătate publică judetene sau a municipiului Bucuresti ori,
după caz, 3 reprezentanti ai ministerelor si institutiilor cu retea
sanitară proprie pentru spitalele aflate în subordinea acestora;
b) un
reprezentant numit de consiliul judetean ori consiliul local, respectiv de
Consiliul General al Municipiului Bucuresti;
c) un
reprezentant al universitătii sau facultătii de medicină, pentru
spitalele clinice;
d) un
reprezentant al structurii teritoriale a Colegiului Medicilor din România, cu
statut de invitat;
e) un
reprezentant al structurii teritoriale a Ordinului Asistentilor Medicali
Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din România, cu statut de
invitat.
(4)
Institutiile prevăzute la alin. (2) si (3) sunt obligate să îsi
numească si membrii supleanti în consiliul de administratie.
(5)
Managerul participă la sedintele consiliului de administratie
fără drept de vot.
(6)
Reprezentantul nominalizat de sindicatul legal constituit în unitate, afiliat
federatiilor sindicale semnatare ale contractului colectiv de muncă la
nivel de ramură sanitară, participă ca invitat permanent la
sedintele consiliului de administratie.
(7)
Membrii consiliului de administratie al spitalului public se numesc prin act
administrativ de către institutiile prevăzute la alin. (2) si (3).
(8)
Sedintele consiliului de administratie sunt conduse de un presedinte de
sedintă, ales cu majoritate simplă din numărul total al
membrilor, pentru o perioadă de 6 luni.
(9)
Atributiile principale ale consiliului de administratie sunt următoarele:
a)
avizează bugetul de venituri si cheltuieli al spitalului, precum si
situatiile financiare trimestriale si anuale;
b)
organizează concurs pentru ocuparea functiei de manager în baza
regulamentului aprobat prin ordin al ministrului sănătătii, al
ministrului de resort sau, după caz, prin act administrativ al primarului
unitătii administrativ-teritoriale, al primarului general al municipiului
Bucuresti sau al presedintelui consiliului judetean, după caz;
c)
aprobă măsurile pentru dezvoltarea activitătii spitalului în
concordantă cu nevoile de servicii medicale ale populatiei;
d)
avizează programul anual al achizitiilor publice întocmit în conditiile
legii;
e)
analizează modul de îndeplinire a obligatiilor de către membrii
comitetului director si activitatea managerului si dispune măsuri pentru
îmbunătătirea activitătii;
f)
propune revocarea din functie a managerului si a celorlalti membri ai
comitetului director în cazul în care constată existenta situatiilor
prevăzute la art. 180 alin. (1) si la art. 1833 alin. (1).
(10)
Consiliul de administratie se întruneste lunar sau ori de către ori este
nevoie, la solicitarea majoritătii membrilor săi, a presedintelui de
sedintă sau a managerului, si ia decizii cu majoritatea simplă a
membrilor prezenti.
(11)
Membrii consiliului de administratie al spitalului public pot beneficia de o
indemnizatie lunară de maximum 1% din salariul managerului.
(12)
Dispozitiile art. 180 alin. (2) referitoare la conflictul de interese se
aplică si membrilor consiliului de administratie.
(13) În
cazul autoritătilor administratiei publice locale care realizează
managementul asistentei medicale la cel putin 3 spitale, reprezentantii
prevăzuti la alin. (2) lit. b) sunt numiti din rândul structurii
prevăzute ia art. 18 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atributii si
competente exercitate de Ministerul Sănătătii către
autoritătile administratiei publice locale, cu modificările si
completările ulterioare."
32.
După articolul 187 se introduce un nou articol, articolul 1871,
cu următorul cuprins:
„Art.
1871. - Prevederile art. 187 se aplică în mod
corespunzător spitalelor publice din reteaua autoritătilor
administratiei publice locale."
33. Articolul 189 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
189. - (1) Contractul de furnizare de servicii medicale al spitalului public cu
casa de asigurări de sănătate se negociază de către
manager cu conducerea casei de asigurări de sănătate, în
conditiile stabilite în contractul-cadru privind conditiile acordării
asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate.
(2) În
cazul refuzului uneia dintre părti de a semna contractul de furnizare de
servicii medicale, se constituie o comisie de mediere formată din
reprezentanti ai Ministerului Sănătătii, respectiv ai
ministerului de resort, precum si ai Casei Nationale de Asigurări de
Sănătate, care, în termen de maximum 10 zile solutionează
divergentele.
(3) În
cazul spitalelor publice apartinând autoritătilor administratiei publice
locale, comisia de mediere prevăzută la alin. (2) este formată
din reprezentanti ai autoritătilor administratiei publice locale si ai
Casei Nationale de Asigurări de Sănătate.
(4)
Spitalele publice pot încheia contracte de furnizare de servicii medicale cu
casele de asigurări de sănătate private, precum si cu directiile
de sănătate publică judetene si a municipiului Bucuresti în
vederea derulării programelor nationale de sănătate si
desfăsurării unor activităti specifice, în conformitate cu
structura organizatorică a acestora.
(5) În
situatia desfiintării, în conditiile art. 174, a unor unităti
sanitare cu paturi, după încheierea de către acestea a contractului
de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări de
sănătate, sumele contractate si nedecontate ca servicii medicale
efectuate urmează a fi alocate de casa de asigurări de
sănătate la celelalte unităti sanitare publice cu paturi din
aria sa de competentă."
34. Articolul 190 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
190. - (1) Spitalele publice din reteaua Ministerului Sănătătii
si ale ministerelor si institutiilor cu retea sanitară proprie, cu
exceptia spitalelor din reteaua autoritătilor administratiei publice
locale, primesc, în completare, sume de la bugetul de stat sau de la bugetele
locale, care vor fi utilizate numai pentru destinatiile pentru care au fost
alocate, după cum urmează:
a) de
la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătătii sau al
ministerelor ori institutiilor centrale cu retea sanitară proprie, precum
si prin bugetul Ministerului Educatiei, Cercetării, Tineretului si
Sportului, pentru spitalele clinice cu sectii universitare;
b) de
la bugetul propriu al judetului, pentru spitalele judetene;
c) de
la bugetele locale, pentru spitalele de interes judetean sau local.
(2)
Pentru spitalele prevăzute la alin. (1) se asigură de la bugetul de
stat:
a)
desfăsurarea activitătilor cuprinse în programele nationale de
sănătate;
b)
dotarea cu echipamente medicale, în conditiile legii;
c)
investitii legate de construirea de noi spitale, inclusiv pentru finalizarea
celor aflate în executie;
d)
expertizarea, transformarea si consolidarea constructiilor grav afectate de
seisme si de alte cazuri de fortă majoră;
e)
modernizarea, transformarea si extinderea constructiilor existente, precum si
efectuarea de reparatii capitale;
f)
activităti specifice ministerelor si institutiilor cu retea sanitară
proprie;
g)
activităti didactice si de cercetare fundamentală;
h)
finantarea activitătilor din cabinete de medicină sportivă,
cabinete de medicină legală, de planning familial, TBC, LSM, UPU,
programe tip HIV/SIDA, programe pentru distrofici, drepturi de personal pentru
rezidenti;
i)
asigurarea cheltuielilor prevăzute la art. 93 alin. (5) si, după caz,
alin. (51) pentru UPU si CPU, cuprinse în structura
organizatorică a spitalelor de urgentă aprobate în conditiile legii.
(3)
Finantarea Spitalului Clinic Universitar de Urgentă Elias se asigură
după cum urmează:
a) de
la bugetul de stat, pentru situatia prevăzută la alin. (2) lit. b),
prin bugetul Academiei Române;
b) de
la bugetul de stat, pentru activitătile prevăzute la alin. (2) lit.
a) prin contracte încheiate cu structurile teritoriale ale Ministerului
Sănătătii;
c)
pentru activitatea didactică si de cercetare fundamentală se
alocă fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Academiei Române si prin
bugetul Ministerului Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului;
d)
pentru compartimentul de primire urgente se alocă sume de la bugetul de
stat, prin bugetul Academiei Române.
(4)
Pentru spitalele publice prevăzute la alin. (1), bugetele locale
participă la finantarea unor cheltuieli de administrare si functionare,
respectiv bunuri si servicii, investitii, reparatii capitale, consolidare,
extindere si modernizare, dotări cu echipamente medicale ale
unitătilor sanitare publice de interes judetean sau local, în limita
creditelor bugetare aprobate cu această destinatie în bugetele locale.
(5)
Spitalele publice pot realiza venituri suplimentare din:
a)
donatii si sponsorizări;
b)
legate;
c)
asocieri investitionale în domenii medicale ori de cercetare medicală si
farmaceutică;
d)
închirierea unor spatii medicale, echipamente sau aparatură medicală
către alti furnizori de servicii medicale, în conditiile legii;
e)
contracte privind furnizarea de servicii medicale încheiate cu casele de
asigurări private sau cu operatori economici;
f)
editarea si difuzarea unor publicatii cu caracter medical;
g)
servicii medicale, hoteliere sau de altă natură, furnizate la cererea
unor terti;
h)
servicii de asistentă medicală la domiciliu, acordate la cererea
pacientilor sau, după caz, în baza unui contract de furnizare de servicii
de îngrijiri medicale la domiciliu, în conditiile stabilite prin
contractul-cadru privind conditiile acordării asistentei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate;
i)
contracte de cercetare;
j) alte
surse, conform legii."
35.
După articolul 190 se introduc sapte noi articole, articolele 1901-1907,
cu următorul cuprins:
„Art.
1901. - Spitalele publice din reteaua autoritătilor
administratiei publice locale încheie contracte cu directiile de
sănătate publică judetene si a municipiului Bucuresti, pentru:
a)
desfăsurarea activitătilor prevăzute în programele nationale de
sănătate;
b)
asigurarea drepturilor salariale ale personalului care îsi desfăsoară
activitatea în cadrul cabinetelor medicale cuprinse în structura
organizatorică aprobată în conditiile legii: cabinete de
medicină sportivă, planning familial, HIV/SIDA, distrofici, TBC, LSM;
c)
asigurarea drepturilor salariale ale personalului care desfăsoară
activitatea de cercetare stiintifică în conditiile legii;
d)
asigurarea cheltuielilor de natura bunurilor si serviciilor necesare
cabinetelor medicale de medicină sportivă, cabinete
TBC,
cabinete LSM, cuprinse în structura organizatorică a spitalului, aprobate
în conditiile legii;
e)
asigurarea cheltuielilor prevăzute la art. 93 alin. (5) si, după caz,
alin. (51) pentru UPU si CPU cuprinse în structura
organizatorică a spitalelor de urgentă, aprobate în conditiile legii;
f) asigurarea
drepturilor salariale pentru rezidenti în toată perioada rezidentiatului,
anii I-VII.
Art.
1902. - Spitalele publice din reteaua autoritătilor
administratiei publice locale încheie contracte cu institutele de medicină
legală din centrele medicale universitare la care sunt arondate pentru
asigurarea drepturilor salariale ale personalului care îsi desfăsoară
activitatea în cabinetele de medicină legală din structura acestora,
precum si a cheltuielilor de natura bunurilor si serviciilor necesare pentru
functionarea acestor cabinete.
Art.
1903. - (1) Sumele necesare pentru derularea contractelor
prevăzute la art. 1901 lit. b), c), d) si f) si la art. 1902
se asigură din fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Sănătătii.
(2)
Sumele necesare pentru derularea contractelor prevăzute la art. 1901
lit. a) si e) se asigură din fonduri de la bugetul de stat si din venituri
proprii, prin bugetul Ministerului Sănătătii.
Art.
1904. - Contractele încheiate în conditiile art. 1901 si
1902 încetează de drept la data constatării
nerespectării obligatiilor contractuale de către spitalele din
reteaua autoritătilor administratiei publice locale.
Art.
1905. - (1) Spitalele publice din reteaua autoritătilor
administratiei publice locale pot primi sume de la bugetul de stat si din
veniturile proprii ale Ministerului Sănătătii, care se
alocă prin transfer către autoritătile administratiei publice
locale, pentru:
a)
finalizarea obiectivelor de investitii noi, de investitii în continuare,
nominalizate în listele programului de investitii, anexă la bugetul
Ministerului Sănătătii din legea bugetului de stat, aflate în
derulare la nivelul spitalelor,
b)
dotarea cu aparatură medicală, în conditiile în care
autoritătile administratiei publice locale participă la achizitionarea
acestora cu fonduri în cuantum de minimum 5% din valoarea acestora;
c)
reparatii capitale la spitale, în conditiile în care autoritătile
administratiei publice locale participă cu fonduri în cuantum de minimum
3% din valoarea acestora;
d)
finantarea obiectivelor de modernizare, transformare si extindere a
constructiilor existente, precum si expertizarea, proiectarea si consolidarea
clădirilor în conditiile în care autoritătile administratiei publice
locale participă la achizitionarea acestora cu fonduri în cuantum de
minimum 5% din valoarea acestora.
(2)
Sumele alocate din bugetul Ministerului Sănătătii si din bugetul
autoritătilor administratiei publice locale prevăzute la alin. (1)
lit. b), c) si d), criteriile de alocare, precum si lista spitalelor publice
beneficiare se aprobă anual prin ordin al ministrului
sănătătii, în termen de 60 de zile de la data publicării
legii bugetului de stat.
(3)
Ordinul prevăzut la alin. (2) se aprobă ca urmare a propunerii
făcute de o comisie de analiză a solicitărilor depuse la
Ministerul Sănătătii.
Art.
1906. - Bugetele locale participă la finantarea unor cheltuieli
de administrare si functionare, respectiv bunuri si servicii, investitii,
reparatii capitale, consolidare, extindere si modernizare, dotări cu echipamente
medicale ale unitătilor sanitare cu paturi transferate, în limita
creditelor bugetare aprobate cu această destinatie în bugetele locale.
Art.
1907. - Prevederile art. 190 alin. (5) se aplică si spitalelor
publice din reteaua autoritătilor administratiei publice locale."
36. Articolul 191 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
191. - (1) Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al spitalului public
se elaborează de către comitetul director pe baza propunerilor
fundamentate ale conducătorilor sectiilor si compartimentelor din
structura spitalului, în conformitate cu normele metodologice aprobate prin
ordin al ministrului sănătătii, si se publică pe site-ul
Ministerului Sănătătii, pentru unitătile subordonate, pe
cel al autoritătii de sănătate publică sau pe site-urile
ministerelor si institutiilor sanitare cu retele sanitare proprii, după
caz, în termen de 15 zile calendaristice de la aprobarea lui.
(2)
Pentru spitalele publice din reteaua ministerelor si institutiilor cu retea
sanitară proprie, normele metodologice prevăzute la alin. (1) se
aprobă prin ordin sau decizie a conducătorilor acestora, după
caz, cu avizul Ministerului Sănătătii.
(3)
Bugetul de venituri si cheltuieli al spitalului public se aprobă de
ordonatorul de credite ierarhic superior, la propunerea managerului spitalului.
(4)
Bugetul de venituri si cheltuieli al spitalului public se repartizează pe
sectiile si compartimentele din structura spitalului. Sumele repartizate sunt
cuprinse în contractul de administrare, încheiat în conditiile legii.
(5)
Executia bugetului de venituri si cheltuieli pe sectii si compartimente se
monitorizează lunar de către sefii sectiilor si compartimentelor din
structura spitalului, conform unei metodologii aprobate prin ordin al
ministrului sănătătii.
(6)
Executia bugetului de venituri si cheltuieli se raportează lunar,
respectiv trimestrial, unitătilor deconcentrate cu personalitate
juridică ale Ministerului Sănătătii si, respectiv,
ministerului sau institutiei cu retea sanitară proprie, în functie de
subordonare, si se publică pe site-ul Ministerului
Sănătătii, pentru unitătile subordonate, pe cel al
autoritătii de sănătate publică sau pe site-urile
ministerelor si institutiilor sanitare cu retele sanitare proprii.
(7)
Executia bugetului de venituri si cheltuieli se raportează lunar si
trimestrial si consiliului local si/sau judetean, după caz, dacă
beneficiază de finantare din bugetele locale.
(8)
Directiile de sănătate publică judetene si a municipiului
Bucuresti, respectiv directiile medicale ori similare ale ministerelor si
institutiilor cu retea sanitară proprie analizează executia bugetelor
de venituri si cheltuieli lunare si trimestriale si le înaintează
Ministerului Sănătătii, respectiv ministerului sau institutiei
cu retea sanitară proprie, după caz."
37. Articolul 196 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
196. - În situatia în care spitalul public nu are angajat personal propriu sau
personalul angajat este insuficient, pentru acordarea asistentei medicale
corespunzătoare structurii organizatorice aprobate în conditiile legii,
poate încheia contracte de prestări servicii pentru asigurarea
acestora."
38. Articolul 197 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
197. - (1) Salarizarea personalului de conducere din spitalele publice, precum
si a celorlalte categorii de personal se stabileste potrivit legii.
(2)
Începând cu data de 1 ianuarie 2011, cheltuielile aferente drepturilor de
personal stabilite potrivit alin. (1) reprezintă maximum 70% din sumele
decontate de casele de asigurări de sănătate din Fondul national
unic de asigurări sociale de sănătate pentru serviciile medicale
furnizate, precum si din sumele asigurate din bugetul Ministerului
Sănătătii cu această destinatie."
39. La articolul 198, alineatele (1) si (2)
se modifică si vor avea următorul cuprins:
„Art.
198. - (1) Spitalul public, indiferent de reteaua în cadrul căreia
functionează, are obligatia să înregistreze, să stocheze,
să prelucreze si să transmită informatiile legate de activitatea
sa, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului
sănătătii.
(2)
Raportările se fac către Ministerul Sănătătii,
serviciile publice deconcentrate cu personalitate juridică ale
Ministerului Sănătătii, Centrul National pentru Organizarea si
Asigurarea Sistemului Informational si Informatic în Domeniul
Sănătătii Bucuresti si, după caz, către ministerele si
institutiile cu retea sanitară proprie, pentru constituirea bazei de date,
la nivel national, în vederea fundamentării deciziilor de politică
sanitară, precum si pentru raportarea datelor către organismele
internationale."
40.
După articolul 198 se introduce un nou articol, articolul 1981,
cu următorul cuprins:
„Art.
1981. - Spitalul public, indiferent de reteaua în cadrul căreia
functionează, are obligatia să se încadreze în Strategia
natională de rationalizare a spitalelor, aprobată prin hotărâre
a Guvernului."
41. Articolul 200 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
200. - (1) Ministerul Sănătătii analizează si
evaluează periodic si ori de câte ori este nevoie sau la sesizarea
organelor abilitate ale statului activitatea unitătilor sanitare publice
cu paturi din reteaua proprie, numind o comisie de evaluare pentru efectuarea
acesteia.
(2)
Pentru analiza si evaluarea spitalelor publice din retelele sanitare ale
ministerelor si institutiilor, precum si pentru spitalele publice din reteaua
autoritătilor administratiei publice locale, comisia prevăzută
la alin. (1) se constituie, după caz, prin ordin al ministrului, al
conducătorului institutiei care are în subordine spitalul sau prin act
administrativ al primarului localitătii, al primarului general al
municipiului Bucuresti sau al presedintelui consiliului judetean, după
caz.
(3) La
propunerea comisiei prevăzute la alin. (1), după caz, conducerea
spitalelor publice evaluate poate fi revocată prin act administrativ al
ministrilor, al conducătorului institutiei cu retea sanitară proprie
sau, după caz, al primarului localitătii, al primarului general al
municipiului Bucuresti sau al presedintelui consiliului judetean.
(4)
Analiza si evaluarea activitătii spitalelor publice prevăzute la
alin. (1) si (2) se realizează conform unei metodologii unitare aprobate
prin ordin al ministrului sănătătii."
42. Articolul 202 se abrogă.
43.
Articolul 204 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art.
204. - (1) Dacă în termen de un an de la aprobarea procedurilor,
standardelor si metodologiei de acreditare prevăzute la art. 176 alin. (1)
spitalele nu solicită acreditarea în conditiile legii, acestea pierd
dreptul de a mai fi finantate din fonduri publice.
(2)
Dacă spitalele acreditate nu solicită reacreditarea, în conditiile
legii, cu cel putin 6 luni înainte de încetarea valabilitătii
acreditării, pierd dreptul de a mai fi finantate din fonduri
publice."
44. La
articolul 256, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul
(41), cu următorul cuprins:
„(41)
Fondul de rezervă se constituie în anii în care bugetul Fondului national
unic de asigurări sociale de sănătate este excedentar, nu
primeste sume în completare de la bugetul de stat potrivit alin. (4) si se
constituie numai după acoperirea deficitelor din anii precedenti ale
bugetului Fondului national unic de asigurări sociale de
sănătate."
45. Articolul 362 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
362. - Veniturile prevăzute la art. 361 si 3631, gestionate de
Ministerul Sănătătii, sunt folosite pentru:
a)
investitii în infrastructură si dotări la spitalele publice din
reteaua Ministerului Sănătătii si reteaua autoritătii
administratiei publice locale în conditiile stabilite la art. 1905
alin. (1);
b)
finantarea programelor nationale de sănătate derulate prin spitalele
publice, potrivit dispozitiilor art. 491 lit. b);
c)
rezerva Ministerului Sănătătii pentru situatii speciale;
d) sume
alocate prin transfer în bugetul Fondului national unic de asigurări
sociale de sănătate pentru medicamente de care beneficiază
asiguratii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contributie
personală, pe bază de prescriptie medicală, în sistemul de asigurări
sociale de sănătate;
e) alte
destinatii prevăzute la art. 93 alin. (11), art. 93 alin. (5)
si art. 93 alin. (5">)."
Art.
II. - În tot cuprinsul Legii nr. 95/2006 privind reforma în
domeniul sănătătii, cu modificările si completările
ulterioare, sintagma „consiliu consultativ" se înlocuieste cu sintagma
„consiliu de administratie".
Art.
III. - În termen de 15 zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonante de urgentă, ministrul
sănătătii, la propunerea Comisiei Nationale de Acreditare a
Spitalelor, va aproba, prin ordin, procedurile, standardele si metodologia de
acreditare a spitalelor.
Art.
IV. - (1) Ministerul Sănătătii si ministerele
si institutiile cu retea sanitară proprie vor lua măsuri pentru
înfiintarea consiliilor de administratie din cadrul spitalelor, în conformitate
cu prevederile prezentei ordonante de urgentă, în termen de 30 de zile de
la data intrării în vigoare a acesteia.
(2)
Consiliile de administratie, înfiintate în conformitate cu prevederile alin.
(1), sunt obligate ca în termen de 30 de zile de la înfiintare să organizeze
concurs pentru ocuparea functiei de manager.
(3)
Până la ocuparea prin concurs a functiei de manager, conducerea spitalelor
se realizează de către manageri interimari, potrivit prevederilor
art. 178 din Legea nr. 95/2006, cu modificările si completările
ulterioare.
(4) În
termen de 30 de zile de la numirea managerilor selectati prin concurs, acestia
sunt obligati să organizeze concurs pentru ocuparea functiilor specifice
comitetului director.
(5)
Până la ocuparea prin concurs a functiilor de conducere care fac parte din
comitetul director, conducerea interimară a spitalelor publice din reteaua
Ministerului Sănătătii si din reteaua ministerelor si
institutiilor cu retea sanitară proprie se asigură în conformitate cu
prevederile prezentei ordonante de urgentă.
(6)
Prevederile alin. (2)-(5) nu se aplică functiilor de manager si functiilor
de conducere care fac parte din comitetul director, ocupate prin concurs sau
licitatie publică la data intrării în vigoare a prezentei ordonante
de urgentă. În aceste cazuri contractele de management, respectiv de
administrare vor înceta în cazurile si situatiile prevăzute de lege.
Art. V. -
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul
ansamblului de atributii si competente exercitate de Ministerul
Sănătătii către autoritătile administratiei publice
locale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 808
din 3 decembrie 2008, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art. 3. - (1) În vederea
exercitării de către autoritătile administratiei publice locale
a atributiilor si competentelor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) si
c) se vor asigura transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale,
prin bugetul Ministerului Sănătătii.
(2)
Sumele care se asigură prin transfer pentru exercitarea atributiilor si
competentelor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) si c) se aprobă
anual, prin legea bugetului de stat, ca anexă la bugetul Ministerului
Sănătătii, repartizate pe judete si municipiul Bucuresti.
Repartizarea pe unităti administrativ-teritorialeîn care functionează
institutiile respective se face de către directiile de sănătate
publică judetene si a municipiului Bucuresti sau de către
autoritătile/institutiile de sănătate publică nationale.
(3) În
vederea exercitării de către autoritătile administratiei publice
locale a atributiilor si competentelor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit.
b) si d), sumele necesare se asigură în baza unui contract încheiat de
către acestea cu directiile de sănătate publică, în
conditiile legii.
(4)
Ministerul Finantelor Publice este abilitat să introducă
modificările corespunzătoare în structura bugetului de stat si a
bugetului Ministerului Sănătătii pe anul 2010."
2. La articolul 16, litera e) se
modifică si va avea următorul cuprins:
,,e)
alte unităti sanitare cu paturi, inclusiv cele de urgentă
prevăzute la art. 19."
3. La articolul 17, alineatul (5) se
abrogă.
4. La
articolul 17, alineatul (6) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(6)
După finalizarea fazelor-pilot, la propunerea Ministerului
Sănătătii, Guvernul aprobă prin hotărâre mentinerea
managementului asistentei medicale acordate în unitătile sanitare cu
paturi la autoritătile administratiei publice locale si, după caz, la
Primăria Municipiului Bucuresti."
5. Articolul 19 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
19. - Lista unitătilor sanitare publice cu paturi pentru care se
transferă managementul asistentei medicale acordate în unitătile
sanitare cu paturi se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la
propunerea Ministerului Sănătătii, până la data de 1 iulie
2010."
6. La articolul 21, după alineatul (1)
se introduc două noi alineate, alineatele (2) si (3), cu următorul
cuprins:
„(2) Autoritătile
publice locale sunt responsabile de acoperirea cheltuielilor pentru bunuri si
servicii necesare întretinerii si functionării cabinetelor medicale din
unitătile de învătământ prescolar si scolar, precum si pentru
înfiintarea de noi cabinete medicale în unităti de învătământ cu
personalitate juridică, prin sume alocate de la bugetul local cu
această destinatie.
(3)
Pentru cabinetele medicale din unitătile de învătământ
universitar, în ceea ce priveste cheltuielile pentru bunuri si servicii necesare
întretinerii si functionării acestora, sumele sunt alocate de către
unitătile de învătământ de care apartin."
7. La articolul 22, după alineatul (1)
se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
„(2) În
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii
Guvernului prevăzute la art. 19, directiile de sănătate
publică încheie cu autoritătile administratiei publice locale
protocoale de predare-preluare, conform modelului aprobat prin ordin al
ministrului sănătătii, pentru spitalele publice al căror
management al asistentei medicale s-a transferat prin hotărâre a
Guvernului."
8.
După articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 221,
cu următorul cuprins:
„Art.
221. - Ulterior îndeplinirii prevederilor art. 17 alin. (6) si art.
19, managementul asistentei medicale acordate în unitătile sanitare cu
paturi se poate transfera de la o autoritate publică locala la o altă
autoritate publică locală, prin hotărâre a Guvernului, cu
acordul ambelor părti."
Art. VI. -
Persoanele care îsi desfăsoară activitatea în unitătile sanitare
publice prevăzute la art. 19 din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 162/2008, cu modificările si completările ulterioare, îsi
păstrează drepturile si obligatiile detinute la data intrării în
vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
Art.
VII. - (1) Plata sumei de 673.903 mii lei, reprezentând
obligatiile unitătilor sanitare publice cu paturi din reteaua Ministerului
Sănătătii către furnizorii de bunuri si servicii,
înregistrate peste termenul de scadentă, la data de 31 martie 2010, se
efectuează din sumele aprobate în bugetul Ministerului
Sănătătii de la bugetul de stat, alocate prin transferuri în
bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate.
(2)
Suma prevăzută la alin. (1) se plăteste esalonat, în ordine
cronologică, pe o perioadă de 90 de zile, începând cu data
intrării în vigoare a prezentului act normativ.
(3)
Conditiile si modalitătile de stingere a obligatiilor de plată ale
unitătilor sanitare cu paturi, înregistrate la data de 31 martie 2010, se
aprobă prin ordin comun al ministrului sănătătii si al
presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate.
(4)
Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă, la
propunerea ordonatorului principal de credite, sumele corespunzătoare în
volumul si structura bugetului de stat, aprobat Ministerului
Sănătătii pe anul 2010.
(5) Autoritătile administratiei publice
locale sunt abilitate să dispună măsurile necesare pentru a
preîntâmpina aparitia unor noi obligatii restante de plată, la nivelul
unitătilor sanitare din reteaua proprie, precum si pentru stingerea
obligatiilor de plată înregistrate la nivelul acestor unităti,
începând cu data încheierii protocoalelor de predare-preluare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mihai Capră,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 2 iunie 2010.
Nr. 48.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind darea în administrarea Ministerului Transporturilor si
Infrastructurii a unor terenuri situate în comuna Tămădău Mare,
judetul Călărasi, trecute în domeniul public al statului, în vederea
realizării de către Compania Natională de Căi Ferate
„C.F.R." - S.A. a obiectivului de interes national „Reabilitarea
sectiunilor Băneasa-Fetesti de pe linia de cale ferată
Bucuresti-Constanta, România"
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si
(2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic
al acesteia, cu modificările si completările ulterioare, si având în
vedere prevederile art. 9 si ale art. 47 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate
române si reorganizarea Societătii Nationale a Căilor Ferate Române,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă darea în administrarea Ministerului Transporturilor si
Infrastructurii a terenurilor situate în comuna Tămădău Mare,
judetul Călărasi, având datele de identificare prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, trecute în
domeniul public al statului prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei
Tămădău Mare nr. 41 din 22 octombrie 2008, în vederea realizării
de către Compania Natională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. a
obiectivului de interes national „Reabilitarea sectiunilor Băneasa-Fetesti
de pe linia de cale ferată Bucuresti-Constanta, România".
(2)
Terenurile date în administrare potrivit alin. (1) nu pot primi altă
destinatie.
Art. 2. - Predarea-preluarea suprafetelor de teren prevăzute la art. 1 alin.
(1) se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mihai Capră,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 2 iunie 2010.
Nr. 516.
ANEXA
ale terenurilor situate în comuna Tămădău Mare, judetul
Călărasi, care se dau în administrarea Ministerului Transporturilor
si Infrastructurii, în vederea realizării de către Compania
Natională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. a obiectivului de interes
national „Reabilitarea sectiunilor Băneasa-Fetesti de pe linia de cale
ferată Bucuresti -Constanta, România"
Nr. crt. |
Locul unde este situat terenul |
Persoana juridică de la care se transmite |
Persoana juridică la care se transmite |
Caracteristicile tehnice ale terenului |
1. |
Comuna
Tămădău Mare, judetul Călărasi |
Comuna
Tămădău Mare, din administrarea Consiliului Local al Comunei
Tămădău Mare, judetul Călărasi |
Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii, Compania Natională de Căi
Ferate „C.F.R." - S.A. |
S = 3.767,27 m2,
categoria de folosintă = drum, nr. cadastral 826 |
2. |
Comuna
Tămădău Mare, judetul Călărasi |
Comuna
Tămădău Mare, din administrarea Consiliului Local al Comunei
Tămădău Mare, judetul Călărasi |
Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii, Compania Natională de Căi
Ferate „C.F.R." -S.A. |
S= 1.565,88 m2,
categoria de folosintă = drum, nr. cadastral 828 |
3. |
Comuna
Tămădău Mare, judetul Călărasi |
Comuna
Tămădău Mare, din administrarea Consiliului Local al Comunei
Tămădău Mare, judetul Călărasi |
Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii, Compania Natională de Căi
Ferate „C.F.R." -S.A. |
S= 1.424,51 m2,
categoria de folosintă = drum, nr. cadastral 829 |
4. |
Comuna
Tămădău Mare, judetul Călărasi |
Comuna
Tămădău Mare, din administrarea Consiliului Local al Comunei
Tămădău Mare, judetul Călărasi |
Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii, Compania Natională de Căi
Ferate „C.F.R." -S.A. |
S = 158,07 m2,
categoria de folosintă = drum, nr. cadastral 825 |
5. |
Comuna
Tămădău Mare, judetul Călărasi |
Comuna Tămădău
Mare, din administrarea Consiliului Local al Comunei Tămădău
Mare, judetul Călărasi |
Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii, Compania Natională de Căi
Ferate „C.F.R." -S.A. |
S= 1.955,27 m2,
categoria de folosintă = drum, nr. cadastral 827 |
6. |
Comuna
Tămădău Mare, judetul Călărasi |
Comuna
Tămădău Mare, din administrarea Consiliului Local al Comunei
Tămădău Mare, judetul Călărasi |
Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii, Compania Natională de Căi
Ferate „C.F.R." -S.A. |
S = 390,85 m2,
categoria de folosintă = drum, nr. cadastral 830 |
Total suprafată =
9.261,85 m2
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
AGENTIA PENTRU
IMPLEMENTAREA PROIECTELOR SI PROGRAMELOR PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII
privind modificarea Procedurii de implementare a Programului pentru
dezvoltarea abilitătilor antreprenoriale în rândul tinerilor si
facilitarea accesului acestora la finantare - START, aprobată prin Decizia
presedintelui Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru
întreprinderi Mici si Mijlocii nr. 69/2010
Având
în vedere prevederile anexei nr. 3/35/26 la Legea bugetului de stat pe anul
2010 nr. 11/2010, ale art. 25 si ale art. 261 din Legea nr. 346/2004
privind stimularea înfiintării si dezvoltării întreprinderilor mici
si mijlocii, cu modificările si completările ulterioare, precum si
ale art. 3 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei pentru Implementarea
Proiectelor si Programelor pentru întreprinderi Mici si Mijlocii, cu
modificările ulterioare,
în
temeiul prevederilor art. 5 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 65/2009, cu modificările ulterioare, si ale art. 15 alin.
(5) din Regulamentul de organizare si functionare al Agentiei pentru
Implementarea Proiectelor si Programelor pentru întreprinderi Mici si Mijlocii,
aprobat prin Ordinul ministrului întreprinderilor mici si mijlocii, comertului
si mediului de afaceri nr. 658/2009, cu modificările ulterioare,
presedintele
Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru întreprinderi
Mici si Mijlocii emite prezenta decizie.
Art. I.
- Procedura de implementare a Programului pentru
dezvoltarea abilitătilor antreprenoriale în rândul tinerilor si
facilitarea accesului acestora la finantare - START, aprobată prin Decizia
presedintelui Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru
întreprinderi Mici si Mijlocii nr. 69/2010, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 187 si 187 bis din 24 martie 2010, cu
modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Punctul 2.6 va avea următorul
cuprins:
„2.6
Absolventii primei etape - cursuri de pregătire antreprenorială
UNCTAD EMPRETEC care vor depune Planul de afaceri în etapa a II-a, precum si
participantii la etapa a II-a care au absolvit cursul de pregătire
antreprenorială UNCTAD EMPRETEC vor beneficia de 25 de puncte la evaluarea
datelor din formularul de preselectie prevăzut în anexa 2 la prezenta
procedură."
2. Nota de subsol din cadrul punctului 6.2 va
avea următorul cuprins:
„10
Punctajul minim pentru finantarea planurilor de afaceri în cadrul programului
este de 70 de puncte, iar punctajul maxim ce se poate obtine este de 100 de
puncte, conform procedurii operationale de evaluare, selectie si contractare a
programului."
3. Punctul 6.11 va avea următorul
cuprins:
„6.11.
Solicitantul se poate adresa Agentiei, formulând o contestatie, în termen de 10
zile calendaristice de la data primirii scrisorii de respingere pentru
neîndeplinirea prevederilor procedurii de implementare sau pentru obtinerea
unui punctaj mai mic de 70 de puncte în urma evaluării planului de
afaceri."
4. Anexa nr. 2 „Formular de preselectie la
etapa a II-a a Programului pentru dezvoltarea abilitătilor antreprenoriale
în rândul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare -
START" se modifică si se înlocuieste cu anexa care face parte
integrantă din prezenta decizie.
Art.
II. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Presedintele Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor
pentru întreprinderi Mici si Mijlocii,
Cristian Haiduc
Bucuresti, 3 iunie 2010.
Nr. 136.
ANEXA
(Anexa nr. 2 la
procedură)
Formular de preselectie la etapa a II-a a Programului pentru dezvoltarea
abilitătilor antreprenoriale în rândul tinerilor si facilitarea accesului
acestora la finantare
- START -
Date de identificare1: |
|
Denumirea
solicitantului* |
|
Codul unic de
Înregistrare/CNP* |
|
Nr. de înregistrare la
ONRC/CNP* |
|
Adresa solicitantului* |
|
||||
Judetul* |
|
||||
Codul postal* |
|
||||
Nr. de telefon* |
|
||||
Nr. de fax |
|
||||
Adresa de e-mail* |
|
||||
Cod/coduri CAEN
aferent/e activitătilor pentru care se solicită AFN* |
|
||||
Suma solicitată
(lei) să nu depăsească 100.000 lei* |
|
||||
Categoria
solicitantului |
|||||
|
1 |
Persoană
fizică |
|
||
|
2 |
Microîntreprindere |
|
|
|
|
|
|
|||
|
Nr. crt. |
Criterii |
Punctaj |
TOTAL |
|
Planul de afacere va
fi finantat prin: |
|
||||
A
|
1 |
Schema de finantare cu
credit bancar |
10 |
|
|
2 |
Schema de finantare
fără credit bancar |
3 |
|||
Certificat de absolvire
a cursului de pregătire antreprenorială UNCTAD EMPRETEC |
România |
|
|||
B |
3 |
Da
|
25 |
||
4 |
Nu |
0 |
Subsemnatul,....................................................(numele si prenumele), declar pe propria
răspundere că nu am beneficiat de alocatie financiară nerambursabilă
în cadrul Programului pentru dezvoltarea abilitătilor antreprenoriale în
rândul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START în
perioada 1 ianuarie 2004-1 iunie 2010 si nu am fost/nu sunt asociat sau
actionar la societăti comerciale care au beneficiat de alocatie
financiară nerambursabilă în cadrul Programului pentru dezvoltarea
abilitătilor antreprenoriale în rândul tinerilor si facilitarea accesului
acestora la finantare - START în perioada 1 ianuarie 2004-1 iunie 2010.
TOTAL PUNCTE OBTINUTE:
Punctajul
maxim care se poate obtine este 35.
Punctajul
minim care se poate obtine este 3.
La
punctaje egale va prevala numărul de înregistrare on-line.
1 Formularul de preselectie corect si integral completat va putea fi
transmis si înregistrat o singură dată în cadrul aplicatiei. * Toate
câmpurile sunt obligatorii.
ACTE ALE CORPULUI EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN
ROMÂNIA
CORPUL EXPERTILOR
CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMÂNIA
CONSILIUL SUPERIOR
privind aprobarea Tabloului Corpului Expertilor Contabili si Contabililor
Autorizati din România si a Tabloului expertilor evaluatori de întreprinderi
În
temeiul:
- art.
6 lit. c), art. 20 lit. c) si e) si al art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului
nr. 65/1994 privind organizarea activitătii de expertiză
contabilă si a contabililor autorizati, republicată;
- pct.
3, 18, 25, 93 si 147 din Regulamentul de organizare si functionare a Corpului
Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din România, aprobat prin
Hotărârea Conferintei nationale a expertilor contabili si contabililor
autorizati nr. 1/1995, republicat,
Consiliul
Superior al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din
România adoptă următoarea hotărâre:
Art. 1. - Se aprobă Tabloul Corpului Expertilor Contabili si Contabililor
Autorizati din România, cuprinzând expertii contabili si contabilii autorizati
- persoane fizice si juridice, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Tabloul expertilor evaluatori de întreprinderi,
prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. - Membrii inactivi ai Corpului Expertilor Contabili si Contabililor
Autorizati din România fără drept de exercitare a profesiei sunt
prevăzuti în anexa nr. 3.
Art. 4. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Art. 5. - Organele alese si executive vor duce la îndeplinire dispozitiile
prezentei hotărâri.
Art. 6. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Presedintele Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din
România,
Marin Toma
Bucuresti, 29 mai 2010.
Nr. 10/188.
*) Anexele nr. 1-3 se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 384
bis, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al
Regiei Autonome „Monitorul Oficial", Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |