MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 360 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Marti, 2 iunie 2010
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
498. - Hotărâre privind
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 365/2010 pentru distribuirea sumei
stabilite în anexa la Regulamentul (UE) nr. 1.233/2009 al Comisiei
producătorilor de lapte si produse lactate, grav afectati de criza din
sectorul lactatelor
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
386. - Ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii
pentru modificarea si completarea Regulamentului de remorcare si frânare nr.
006, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului nr. 1.815/2005
436. - Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale
pentru Sport si Tineret pentru aprobarea Normelor procedurale privind achizitia
publică de servicii hoteliere, campinguri si alte tipuri de cazare decât
cea hotelieră si a serviciilor de restaurant si de servire a
mâncării, pentru actiuni organizate de Autoritatea Natională pentru
Sport si Tineret
1.741. - Ordin al ministrului finantelor publice privind
prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale
obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii iunie 2010
ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
200. - Decizie privind constituirea
Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind remuneratia datorată
artistilor interpreti sau executanti si producătorilor de fonograme pentru
radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor
acestora de către organismele de radiodifuziune
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
18. - Circulară privind nivelul
ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României valabil în
luna iunie 2010
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 365/2010 pentru
distribuirea sumei stabilite în anexa la Regulamentul (UE) nr. 1.233/2009 al
Comisiei producătorilor de lapte si produse lactate, grav afectati de
criza din sectorul lactatelor
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Hotărârea Guvernului nr. 365/2010 pentru
distribuirea sumei stabilite în anexa la Regulamentul (UE) nr. 1.233/2009 al
Comisiei producătorilor de lapte si produse lactate, grav afectati de
criza din sectorul lactatelor, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 271 din 27 aprilie 2010, se modifică după cum urmează:
1.
Articolul 2 va avea următorul cuprins:
„Art. 2. - (1) Suma prevăzută
pentru România în anexa la Regulament este echivalentul în lei a 5.010.401
euro, calculat la rata de schimb din data de 30 noiembrie 2009, si se
distribuie la solicitarea producătorilor de lapte, care depun cererea la
centrul judetean al A.P.I.A., respectiv al municipiului Bucuresti, după
caz, în două etape, si care îndeplinesc cumulativ următoarele cerinte:
a) sunt
înscrisi în sistemul cotelor de lapte la A.P.I.A., prin Serviciul de
administrare a cotelor de lapte, ca producători cu cote de livrări
lapte pentru anul de cotă 2008-2009;
b) sunt
în activitate, respectiv sunt detinători de cotă la data de 31 martie
2010;
c)
productia de lapte livrată pe exploatatie este mai mare de 10 mii kg lapte
în anul de cotă 2008-2009.
(2)
Beneficiază de ajutorul prevăzut la alin. (1) si producătorii
agricoli care, până la data solicitării acestuia, au intrat în
posesia cotelor de lapte prin:
a)
transferul definitiv al exploatatiei;
b)
transfer definitiv între rude de gradul I sau între soti, prin fuziunea
sau divizarea exploatatiilor persoanelor juridice, prin fuziunea unor
exploatatii apartinând aceluiasi proprietar, după caz.
(3)
Termenul-limită de depunere a cererilor pentru prima etapă este 14
mai 2010, iar perioada de depunere pentru a doua etapă este 31 mai-14
iunie 2010."
2. La
articolul 4 alineatul (1), litera d) va avea următorul cuprins:
,,d)
producătorii care au livrat o cantitate de lapte mai mare de 20 mii kg de
lapte, până la 200 mii kg inclusiv, beneficiază de sprijin financiar
ce se calculează pe baza cotei individuale de livrări efectiv
realizate la 31 martie 2009 si a coeficientului mediu de calcul."
3. La
articolul 4, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2)
Coeficientul mediu de calcul are o valoare de 0,0118 euro/kg lapte livrat si
reprezintă media rezultată din împărtirea sumei rămase
după distribuirea sumelor aferente grupelor prevăzute la alin. (1)
lit. a), b) si c) la totalul cantitătii evidentiate în sistemul cotelor de
lapte în anul de cotă 2008- 2009 pentru producătorii care se
încadrează în grupa prevăzută la alin. (1)lit. d)."
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Mihail Dumitru
Seful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mănoiu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 26 mai 2010.
Nr. 498.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
pentru modificarea si completarea Regulamentului de remorcare si frânare
nr. 006, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului nr. 1.815/2005
În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) pct. (ii) din anexa nr. 1 „Regulament de organizare si
functionare al Autoritătii de Sigurantă Feroviară Română -
ASFR" la anexa nr. 1 „Regulamentul de organizare si functionare a
Autoritătii Feroviare Române - AFER" la Hotărârea Guvernului nr.
626/1998 privind organizarea si functionarea Autoritătii Feroviare Române
- AFER, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 5
alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea si
functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, cu
modificările ulterioare,
ministrul
transporturilor si infrastructurii emite următorul
ordin:
Art. I.
- Regulamentul de remorcare si frânare nr. 006, aprobat
prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.
1.815/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.043 si 1.043 bis din 24 noiembrie 2005, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. La
articolul 30 alineatul (5), litera g) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,g)
trenuri de călători frânate cu frâna automată tip
călători:
- 168%
pentru circulatia cu viteza maximă de 160 km/h;
- 155%
pentru circulatia cu viteza maximă de 155 km/h;
- 142%
pentru circulatia cu viteza maximă de 150 km/h;
- 131%
pentru circulatia cu viteza maximă de 145 km/h;
- 126%
pentru circulatia cu viteza maximă de 140 km/h;
- 105%
pentru circulatia cu viteza maximă de 120 km/h;
- 85%
pentru circulatia cu viteza maximă de 100 km/h;
- 76%
pentru circulatia automotoarelor din seria 700 cu viteza maximă de 80
km/h;
- 63%
pentru circulatia automotoarelor din seria 900 cu viteza maximă de 70
km/h."
2. La articolul 30, după alineatul (10)
se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
„(11)
La solicitarea operatorilor de transport feroviar, în functie de tipul de
material rulant - procentul de masă frânată, tipul frânării si
viteza maximă de circulatie - administratorul/gestionarul de
infrastructură va stabili viteza maximă de circulatie a trenului pe
întregul parcurs, în functie de pantele caracteristice si drumurile de frânare,
utilizând anexele nr. 16, 17 si 18."
3. La articolul 46 alineatul (2), litera b)
se modifică si va avea următorul cuprins:
,,b) în
trenurile de călători care circulă cu viteze mai mari de 140
km/h se admite introducerea vagoanelor cu schimbător de regim «G-P-R-Mg»
sau «P-R-Mg», având maneta schimbătorului de regim pe pozitia «R-Mg» sau
«Mg», cu conditia realizării procentului de masă frânată
stabilit în livretul de mers;".
4. La articolul 72, alineatul (18) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(18)
Când în compunerea trenurilor mai mult de jumătate din vagoanele acestora
sunt echipate cu saboti din material compozit tip K si L-L, la circulatia cu
viteze mai mici de 50 km/h depresiunea în conducta generală va fi mai mare
de 0,7 bar."
5. Anexa nr. 7 se modifică si se
înlocuieste cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul
ordin.
6.
Anexa nr. 8 se modifică si se înlocuieste cu anexa nr. 2, care face parte
integrantă din prezentul ordin.
7.
Anexa nr. 10 se modifică si se înlocuieste cu anexa nr. 3, care face parte
integrantă din prezentul ordin.
8.
Anexa nr. 11 se modifică si se înlocuieste cu anexa nr. 4, care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art.
II. - Autoritatea Feroviară Română - AFER, Compania
Natională de Căi Ferate „CFR"- S.A., Societatea Natională
de Transport Feroviar de Marfă „CFR. - Marfă" - S.A., Societatea
Natională de Transport Feroviar de Călători „CFR.-
Călători"- S.A., gestionarii de infrastructură feroviară
si operatorii de transport feroviar licentiati vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art.
III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
si intră în vigoare la 30 de zile de la data
publicării.
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Bucuresti, 19 mai 2010.
Nr. 386.
ANEXA
Nr. 1
(Anexa nr. 7 la
Regulamentul nr. 006)
Vitezele maxime de circulatie ale trenurilor în functie de
numărul, modul de asezare, legare sau nelegare la tren si frână a
locomotivelor în actiune si tipul frânei trenului
Tipul
trenului |
Numărul si modul de asezare a locomotivelor în tren |
Tipul frânei trenului
|
Viteza maximă (km/h) |
Observatii |
|||||
Legate la tren si frână |
Împingă-toare nelegată la tren si frână |
Tip călători |
Tip marfă |
||||||
În capul trenului |
Intercalată |
împingă-toare |
De mare putere cu actiune rapidă |
Cu actiune rapidă |
Cu actiune înceată |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Călători |
1 |
- |
- |
- |
Da
|
- |
- |
160 |
|
1 |
- |
- |
- |
Da |
- |
- |
140 |
|
|
2 |
- |
- |
- |
Da |
- |
- |
140 |
Locomotive diesel sau
electrice comandate de la un singur post |
|
2 |
- |
- |
- |
Da |
- |
- |
120 |
În cazul
remorcării cu două locomotive, când se defectează frâna
automată a primei locomotive, actionarea frânei automate a trenului se
face de către mecanicul locomotivei a doua, când conducerea trenului pe
cel mult două intervale de statii este preluată de mecanicul
locomotivei a doua, viteza maximă a trenului fiind de 80 km/h. |
|
1-2 |
- |
- |
- |
- |
Da |
- |
100 |
||
3 |
- |
- |
- |
- |
Da |
- |
80 |
|
|
1-3 |
- |
1 |
- |
- |
Da |
- |
70 |
||
1-2 |
1 |
- |
- |
- |
Da |
- |
70 |
Numai la trenuri mixte
prevăzute în livretul de mers |
|
- |
- |
1 |
- |
Da |
Da |
Da |
30 |
|
|
Marfă, militare,
mixte, de coletărie si de serviciu |
1-2 |
- |
- |
- |
- |
Da, cu schimbător
de regim (G-P) si dispozitiv de
frânare proportională cu
încărcătura |
- |
120 |
|
1-2 |
1 |
- |
- |
- |
Da, cu schimbător
de regim (G-P) si/sau
dispozitiv de frânare proportională cu încărcătura |
- |
100 |
În cazul
remorcării cu două locomotive, când se defectează frâna
automată a primei locomotive, actionarea frânei automate a trenului se
face de către mecanicul locomotivei a doua, când conducerea trenului pe
cel mult două intervale de statii este preluată de mecanicul
locomotivei a doua, viteza maximă a trenului fiind de 80 km/h. |
|
1-2 |
- |
- |
- |
- |
Da sau combinată
cu frână cu actiune înceată |
Da sau combinată
cu frână cu actiune rapidă |
80 |
În cazul
remorcării cu două, respectiv 3 locomotive, când se defectează
frâna automată a primei locomotive, actionarea frânei automate a
trenului se face de către mecanicul locomotivei a doua, în ordinea
asezării în tren, viteza maximă fiind de 60 km/h. |
|
3 |
- |
- |
- |
- |
Da sau combinată
cu frână cu actiune înceată |
Da sau combinată
cu frână cu actiune rapidă |
70 |
||
|
1-3 |
1-2 |
1 |
- |
- |
- |
- |
60 |
|
|
1-3 |
1-2 |
- |
- |
- |
- |
- |
60 |
|
|
1-3 |
1-2 |
- |
1 |
- |
- |
- |
40 |
|
|
1-3 |
- |
- |
1 |
- |
- |
- |
40 |
|
|
- |
- |
1 |
- |
- |
- |
- |
30 |
|
NOTĂ:
În
toate cazurile de mai sus nu se va depăsi viteza maximă a locomotivei
care are viteza cea mai mică. La alegerea vitezelor din prezenta
anexă, se va tine seamă ca vagoanele să îndeplinească
conditiile stabilite în anexa nr. 2 la regulament.
ANEXA
Nr. 2
(Anexa nr. 8 la
Regulamentul nr. 006)
Vitezele maxime de circulatie ale locomotivelor electrice, diesel si cu
abur, când circulă izolat, în functie de pante
Panta (%o) |
Viteza maximă admisă (km/h) |
||||||||
Locomotive electrice |
Locomotive diesel |
Locomotive cu abur |
|||||||
060-EA 060-EB |
060-EA1 060-EA2 060-EC 060-EC1 |
060-DA 060-DA1 060-DG |
040-DHC 040-DF |
040-DHB |
040-DHA |
231000, inclusiv 2201/2240 |
142000 |
230000 |
|
0-5 |
105 |
120 |
95 |
85 |
70 |
60 |
80 |
80 |
85 |
6-10 |
100 |
115 |
90 |
80 |
70 |
60 |
75 |
75 |
80 |
11-15 |
95 |
105 |
85 |
75 |
70 |
60 |
70 |
70 |
75 |
16-20 |
90 |
100 |
80 |
70 |
70 |
60 |
60 |
65 |
70 |
21-25 |
85 |
95 |
75 |
65 |
65 |
60 |
55 |
60 |
60 |
26-30 |
80 |
90 |
70 |
60 |
60 |
60 |
50 |
55 |
55 |
31-35 |
75 |
80 |
65 |
55 |
55 |
55 |
45 |
50 |
50 |
ANEXA
Nr. 3
(Anexa nr. 10 la
Regulamentul nr. 006)
Nr. crt. |
Cazurile în care se limitează viteza de circulatie a trenului |
Viteza maximă (km/h) |
0 |
1 |
2 |
1. |
La darea înapoi a
trenului oprit în linie curentă fără o întelegere
prealabilă cu impiegatul de miscare din statia care a expediat trenul |
5 |
2. 3. 4. |
La trecerea locomotivelor
seriile 140100 si 50100 cu tenderul înainte peste aparatele de cale cu
tangenta 1/8 La circulatia
locomotivelor cu un singur vagon WIT, postal sau de serviciu, prin împingere
în statii La manevra vagoanelor încărcate cu mărfuri periculoase |
10 |
5. |
La trecerea peste
aparatul de cale al liniei de primire, în cazul când trenul este primit în
statii pe linie înfundată |
15 |
6. 7. 8. 9. 10. |
Când trenurile
circulă pe linie închisă În toate cazurile când
se defectează semafoarele si semnalele luminoase, când acestea se
depăsesc pe baza semnalului luminos de chemare sau a ordinului de
circulatie La primirea trenului
pe linie abătută în statii de pe sectii cu conducere
centralizată În cazul unui tren
care îsi continuă mersul după oprire si asteptarea timpului pentru
defrânare în fata unui semnal luminos de trecere, pe BLA, cu o lumină
rosie, dubioasă sau stinsă, când la semnal nu a apărut o
lumină permisivă La continuarea
mersului, după oprirea la lumina rosie a semnalului de avarie, până
la trecerea peste pasajul la nivel |
20 |
11. 12. 13. 14. |
În cazul
defectării unui semnal luminos de iesire dintr-o statie
centralizată electrodinamic, care nu este pe sectii cu bloc de linie
automat În cazul
defectării unui semnal luminos de iesire dintr-o statie aflată pe o
sectie de circulatie înzestrată cu bloc de linie automat pe cale
simplă Când trenurile
circulă pe linie închisă si se urmăresc la vedere La trecerea trenului
pe lângă semafoarele de ramificatie defecte pe liber sau pe oprire, care
nu sunt puncte de sectionare, si mecanicul a fost avizat prin ordin de
circulatie |
20 |
15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. |
La trecerea trenului
peste aparatele de cale în abatere, când nu este indicată altă
viteză Când toate mijloacele
de comunicatie sunt întrerupte atât pe cale simplă, cât si pe cale
dublă La darea înapoi a
trenului oprit în linie curentă, dacă s-a stabilit o întelegere
prealabilă cu impiegatul de miscare din statia care a expediat trenul,
respectiv agentul autorizat din punctele de sectionare de pe sectii cu
conducerea centralizată a circulatiei La intrarea pe linie
directă în statiile situate pe sectii cu conducere centralizată a
circulatiei La reluarea
circulatiei unui tren care a fost oprit în urma unui semnal „opriti toate
trenurile" si nu s-au putut stabili cauzele care au impus darea acestui
semnal, dacă după sunarea din nou a trenului în sensul de mers nu
s-a auzit în timp de 10 minute semnalul „opriti toate trenurile" La restrictii de
viteză, când la paleta cu două ciungi negre în diagonală nu
este indicată nicio viteză si nu s-a specificat în ordinul de
circulatie sau BAR o altă viteză După plecarea
trenului de la semnalul de intrare pus pe liber, până la perceperea
indicatiei de liber a semnalului de iesire sau de trecere dat de impiegatul
de miscare, în cazul trenului fără oprire |
30 |
22. 23. |
În cazul locomotivelor
cu abur cu bielele motoare si cuplare demontate si care circulă numai în
trenuri speciale În cazul trenurilor
convoaie în complexe feroviare, care circulă pe sectii cu
declivităti până la 15 %o si au în compunere cel putin 60% din
vagoane cu frână automată în actiune |
40 |
24. |
În cazul circulatiei
locomotivelor în actiune sau în stare rece cu tenderul înainte, tenderul
fiind fără boghiuri |
50 |
25. 26. |
În cazul circulatiei
locomotivelor cu tenderul înainte, tenderul fiind cu boghiuri În cazul trenurilor de
marfă care au în compunerea lor locomotive cu abur în stare rece, cu
bielele motoare demontate, iar bielele cuplare montate În cazul circulatiei
locomotivelor LDH 25 M de 120-150 CP, dacă au bielele motoare demontate,
remorcate în trenurile de marfă |
60 |
27. |
La acoperirea
cărucioarelor-turn, în dreptul discului galben |
100 |
28. 29. 30. |
La indicatoarele de
viteză amplasate de-a lungul liniei La indicatoarele de
viteză sporită în abatere La restrictii de
viteză |
Viteza înscrisă
pe indicator sau specificată în ordin de circulatie |
31. |
La probele de parcurs
ale locomotivelor si ale trenurilor |
V. st. *) |
*) V. st. -
viteza stabilită de personalul tehnic care ia parte efectiv la probă,
fără a depăsi însă viteza maximă admisă de linie,
locomotivă, tipul trenului si caracteristicile vehiculelor din tren.
ANEXA
Nr. 4
(Anexa nr. 11 la
Regulamentul nr. 006)
Vitezele restrictionate la circulatia în curbe pentru locomotive seria
50100 si 060-DG
Sensul de mers al locomotivei |
Raza de curbură (m) |
Viteza maximă de circulatie (km/h) |
50100 cu cosul înainte |
150-200 201-300 |
35 50 |
50100 cu tenderul înainte |
150-200 201-250 mai mare de 250 si în aliniament |
10 30 50 |
060-DG |
<170 170-200 201-250 251-300 |
10 30 40 50 |
OBSERVATIE:
Curbele cu raza mai mare de 300 m nu
restrictionează din acest punct de vedere viteza de circulatie.
MINISTERUL EDUCATIEI,
CERCETĂRII, TINERETULUI SI SPORTULUI
AUTORITATEA
NATIONALĂ PENTRU SPORT SI TINERET
pentru aprobarea Normelor procedurale privind achizitia publică de
servicii hoteliere, campinguri si alte tipuri de cazare decât cea
hotelieră si a serviciilor de restaurant si de servire a mâncării,
pentru actiuni organizate de Autoritatea Natională pentru Sport si Tineret
Având
în vedere:
-
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea
contractelor de achizitie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările
si completările ulterioare, si Hotărârea Guvernului nr. 925/2006
pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea
contractelor de achizitie publică din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie
publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice si a
contractelor de concesiune de servicii, cu modificările si
completările ulterioare;
-
Hotărârea Guvernului nr. 141/2010 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Autoritătii Nationale pentru Sport si Tineret;
- Nota
nr. 688 din 27 mai 2010 privind oportunitatea întocmirii normelor procedurale,
în baza art. 6 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 141/2010,
presedintele
Autoritătii Nationale pentru Sport si Tineret emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele procedurale privind achizitia publică de
servicii hoteliere, campinguri si alte tipuri de cazare decât cea
hotelieră si a serviciilor de restaurant si de servire a mâncării,
pentru actiuni organizate de Autoritatea Natională pentru Sport si
Tineret, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se difuzează prin Directia logistică, achizitii
si secretariat tuturor directiilor interesate, care vor răspunde de îndeplinirea
prevederilor normelor procedurale.
Presedintele Autoritătii Nationale pentru Sport si Tineret,
Doina Ofelia Melinte
Bucuresti, 27 mai 2010.
Nr. 436.
ANEXĂ
NORME PROCEDURALE
privind achizitia publică de servicii hoteliere, campinguri si alte tipuri
de cazare decât cea hotelieră si a serviciilor de restaurant si de servire
a mâncării, pentru actiuni organizate de Autoritatea Natională pentru
Sport si Tineret
CAPITOLUL I
Scop. Principii
Art. 1. - Prezentele norme procedurale au drept scop stabilirea principiilor,
cadrului general si a procedurilor pentru atribuirea contractului de achizitie
publică, precum si a căilor de atac al actului sau deciziei
autoritătii contractante care aplică aceste proceduri.
Art. 2. - Principiile care stau la baza atribuirii contractului de achizitie
publică sunt:
a)
nediscriminarea;
b)
tratamentul egal, respectiv aplicarea, în mod nediscriminatoriu, a criteriilor
de selectie si a criteriilor pentru atribuirea contractului de achizitie
publică, astfel încât orice prestator de servicii să aibă sanse
egale de a i se atribui contractul respectiv;
c)
recunoasterea reciprocă;
d)
transparenta, respectiv punerea la dispozitia tuturor celor interesati a
informatiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului
de achizitie publică;
e)
proportionalitatea;
f)
eficienta utilizării fondurilor publice, respectiv folosirea sistemului
concurential si a criteriilor economice pentru atribuirea contractelor de
achizitii publice;
g)
asumarea răspunderii.
CAPITOLUL II
Definitii
Art. 3. - În sensul prezentelor norme procedurale, se întelege prin:
a) achizitie
publică - dobândirea, definitivă sau temporară, de
către o persoană juridică, definită ca autoritate
contractantă, a unor servicii, prin atribuirea unui contract de achizitie
publică;
b) autoritate
contractantă - Autoritatea Natională pentru Sport si Tineret -
persoana juridică care atribuie contractul de prestări de servicii
hoteliere, alte tipuri de cazare decât cea hotelieră si de restaurant, în
urma aplicării procedurii prevăzute în prezentele norme procedurale;
c) prestator
de servicii - persoana juridică care asigură servicii hoteliere
si de restaurant, care dispune de baza materială necesară, sau
persoana juridică care asigură alte tipuri de cazare decât cea
hotelieră si servicii de restaurant si dispune de baza materială
necesară;
d) pachet
de servicii pentru tabere studentesti de odihnă - servicii hoteliere
si de restaurant;
e) contract
de achizitie publică - contract, încheiat în formă scrisă,
între autoritatea contractantă si prestator;
f) operator
economic - ofertantul căruia i se atribuie contractul de achizitie
publică în urma aplicării procedurii prevăzute în prezentele
norme procedurale;
g) contract
de servicii - contract de achizitie publică care are ca obiect
prestarea unuia sau a mai multor servicii;
h) ofertant
- oricare prestator care furnizează pachetul de servicii pentru tabere
de odihnă pentru studenti, care a depus ofertă;
i) oferta
- documentatie care cuprinde propunerea tehnică, propunerea
financiară si orice formulare sau documente solicitate în documentatia de
atribuire;
j) propunere
tehnică - document al ofertei elaborat pe baza cerintelor din caietul
de sarcini stabilite de autoritatea contractantă;
k) propunere
financiară - document al ofertei prin care se furnizează
informatiile cerute prin documentatia de atribuire cu privire la pret, tarif,
alte conditii financiare si comerciale;
l) garantie pentru participare - depozit valoric, titluri de credit sau alte forme de garantie acceptate
de către autoritatea contractantă, puse la dispozitia
autoritătii contractante de către ofertant, înainte de deschiderea
ofertei;
m) fonduri
publice - sume alocate institutiei din bugetul de stat;
n) căi
de atac - contestatiile sau actiunile în justitie împotriva unor acte sau
decizii invocate ca nelegale si prin care se solicită suspendarea,
corectarea, repetarea, revocarea, modificarea sau anularea unui act, a unei
decizii sau a unei proceduri aplicate de către autoritatea
contractantă;
o) zi
- zi calendaristică.
CAPITOLUL III
Art. 4. - (1) Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica o selectie
internă de oferte, respectiv procedeul prin care solicită oferte de
pret, iar orice prestator interesat are dreptul de a depune ofertă.
(2)
Această procedură presupune:
a)
publicarea într-un mijloc de informare national (site-ul propriu, cel putin un
cotidian central si/sau local) a anuntului privind organizarea cererii de
oferte pentru achizitia publică de servicii;
b)
publicarea pe site-ul propriu a documentatiei de atribuire a contractului de
achizitie publică de servicii, care va cuprinde: invitatia de participare,
caietul de sarcini, modele de formulare, model - propunere de contract;
c)
descărcarea de pe site-ul propriu al autoritătii contractante a
documentatiei de atribuire de către operatorii economici interesati
să depună oferte;
d)
întocmirea si transmiterea răspunsurilor la întrebările formulate de
către prestatorii interesati, în vederea clarificării unor elemente
cuprinse în documentatia de atribuire;
e)
primirea si înregistrarea pachetelor (coletelor) sigilate, care contin ofertele
si documentele însotitoare;
f)
deschiderea ofertelor ce cuprind propunerile tehnice si economice;
g)
evaluarea ofertelor în functie de criteriile stabilite în documentatia de
atribuire;
h)
stabilirea rezultatelor cererii de oferte: clasamentul final si alocarea
locurilor pe statiuni;
i) comunicarea către toti
ofertantii a rezultatului procedurii de atribuire a contractului de achizitie
publică;
j)
încheierea contractului de achizitie publică, după terminarea
perioadei alocate contestatiilor.
CAPITOLUL IV
Transparentă si publicitate - Anuntul de participare
Art. 5. - (1) Autoritatea contractantă are obligatia de a transmite spre
publicare într-un mijloc de informare local sau national un anunt de organizare
a selectiei de oferte, care va cuprinde următoarele informatii:
-
denumirea autoritătii contractante;
- tipul
contractului de servicii pentru care sunt solicitate oferte;
-
indicatii referitoare la posibilitătile ofertantilor de a intra în posesia
documentatiei de atribuire.
(2)
Autoritatea contractantă are obligatia de a publica pe site-ul propriu un
anunt care cuprinde toată documentatia de atribuire a contractelor de
servicii, continând în principal, dar fără a se limita la acestea,
următoarele informatii:
-
numărul locurilor pentru taberele organizate pe litoral si, separat,
numărul locurilor pentru taberele organizate la munte, precum si
eventualele locatii;
-
durata sau termenul-limită de prestare a serviciilor;
-
cerintele minime de calificare, documente solicitate, caietul de sarcini, model
de formulare si orice alte informatii referitoare la modul de întocmire a
ofertei;
-
criteriul de atribuire a contractului de achizitie publică, care în acest
caz va fi „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic";
-
nivelul minim - maxim al cantitătilor ce urmează a se achizitiona;
-
data-limită pentru depunerea ofertelor;
-
adresa la care trebuie transmise/depuse ofertele;
- data,
ora si locul deschiderii ofertelor;
- alte informatii, dacă este
cazul.
CAPITOLUL V
Data-limită pentru depunerea ofertelor
Art. 6. - (1) Autoritatea contractantă are obligatia de a stabili si de a
include în anuntul de participare la selectia de oferte, data-limită
pentru depunerea ofertelor.
(2)
Data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor nu trebuie să
fie mai devreme de 7 zile de la data publicării anuntului de participare.
Art. 7. - Autoritatea contractantă are dreptul de a prelungi perioada
stabilită ca dată-limită pentru depunerea ofertei. În acest caz,
autoritatea contractantă are obligatia de a comunica noua dată de
depunere, în scris, cu cel putin 3 zile înainte de data-limită
stabilită initial, tuturor prestatorilor care au obtinut un exemplar din
documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
CAPITOLUL VI
Participarea la selectia internă de oferte pentru
atribuireacontractului de achizitie publică
Art. 8. - Orice prestator care furnizează pachetul de servicii pentru tabere
studentesti de odihnă, asa cum a fost definit la art. 3 lit. c) si d), are
dreptul de a depune oferta, în conditiile prezentelor norme procedurale, la
selectia internă de oferte si de a participa, printr-un reprezentant
împuternicit, la sedinta de deschidere a ofertelor depuse pentru atribuirea
contractului de achizitie publică de servicii.
Art. 9. - (1) Numărul de prestatori care au dreptul de a depune ofertă este
nelimitat.
(2) Mai
multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune
candidatura sau oferta comună, fără a fi obligati să îsi
legalizeze din punct de vedere formal asocierea.
(3)
Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita ca asocierea să
fie legalizată numai în cazul în care oferta comună este
declarată câstigătoare si numai dacă o astfel de
măsură
reprezintă
o conditie necesară pentru buna îndeplinire a contractului.
(4)
Candidatul/ofertantul nu are dreptul, în cadrul aceleiasi selectii de oferte:
a)
să participe la două sau mai multe asocieri de operatori economici;
b)
să depună candidatura/oferta individuală si o altă
candidatură/ofertă comună;
c)
să depună oferta individuală si să fie nominalizat ca
subcontractant în cadrul unei alte oferte.
(5)
Întreprinderile afiliate au dreptul de a participa în cadrul aceleiasi selectii
de oferte, dar numai în cazul în care participarea acestora nu este de
natură să distorsioneze concurenta.
(6) În
sensul prevederilor alin. (5), prin întreprindere afiliată se
întelege orice subiect de drept:
a)
asupra căruia un alt subiect de drept poate exercita, direct sau indirect,
o influentă dominantă; sau
b) care
poate exercita o influentă dominantă asupra altui subiect de drept;
sau
c)
care, ca urmare a asocierii cu un subiect de drept, se află sub influenta
dominantă a unui alt subiect de drept.
Art. 10. - Autoritatea contractantă are obligatia de a face cunoscute
prestatorilor toate informatiile referitoare la documentele pe care acestia trebuie
să le prezinte, precum si orice alte modalităti care urmează
să fie utilizate în scopul verificării eligibilitătii,
înregistrării capacitătii tehnice si capacitătii
economico-financiare a acestora.
Eligibilitate, înregistrare, capacitate tehnică si capacitate
economico-financiară
Art.
11. - Poate fi exclus din procedura pentru atribuirea
contractului de achizitie publică, respectiv nu este eligibil, orice
ofertant care se află în oricare dintre următoarele situatii:
a) este
în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt administrate de un
judecător sindic sau activitătile sale comerciale sunt suspendate ori
este într-o situatie similară cu cele anterioare, reglementată prin
lege;
b) face
obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situatiile
prevăzute la lit. a);
c) nu
si-a îndeplinit obligatiile de plată exigibile a impozitelor si taxelor
către stat, precum si a celorlalte contributii sociale obligatorii,
asigurări sociale, sănătate, somaj etc; vor fi considerati
eligibili ofertantii care au aprobată esalonarea datoriilor către
bugetul de stat si bugetul asigurărilor sociale de stat;
d)
furnizează informatii false în documentele prezentate;
e) a
comis o gravă greseală în materie profesională sau nu si-a
îndeplinit obligatiile asumate printr-un alt contract de achizitie
publică, în măsura în care autoritatea contractantă poate aduce
ca dovadă mijloace probante în acest sens.
Art.
12. - Autoritatea contractantă are dreptul de a
solicita oricărui prestator să prezinte documente edificatoare care
să dovedească o formă de înregistrare ca persoană
juridică, în conformitate cu prevederile legale din România.
Art.
13. - Ofertantul are obligatia de a prezenta documentele
cerute de autoritatea contractantă în documentatia de atribuire, prin care
dovedeste capacitatea tehnică si pe cea economico-financiară, precum
si de a permite verificarea de către autoritatea contractantă a
capacitătilor sale materiale si a sistemului de asigurare a calitătii
serviciilor.
Documentatia de atribuire. Continutul documentatiei de atribuire
Art.
14. - Autoritatea contractantă are obligatia de a
asigura întocmirea documentatiei de atribuire, care trebuie să
cuprindă cel putin:
a)
invitatia de participare care va cuprinde, fără a se limita la
acestea, informatii generale privind autoritatea contractantă, în special
cu privire la adresă - inclusiv telefon, fax, e-mail -, persoane de
contact, mijloace de comunicare, instructiuni privind date-limită care
trebuie respectate si formalităti care trebuie îndeplinite în
legătură cu participarea la procedura de selectie internă de
oferte, cerintele minime de calificare, precum si documentele care urmează
să fie prezentate de ofertanti/candidati pentru dovedirea îndeplinirii
criteriilor de calificare si selectie;
b)
caietul de sarcini cuprinzând specificatiile si cerintele tehnice solicitate
pentru prestarea serviciilor;
c)
instructiuni privind modul de elaborare si de prezentare a propunerii tehnice
si financiare;
d)
informatii detaliate si complete privind criteriul de atribuire aplicat pentru
stabilirea ofertei câstigătoare;
e)
instructiuni privind modul de utilizare a căilor de atac;
f)
informatii referitoare la clauzele contractuale obligatorii.
Art.
15. - Autoritatea contractantă va publica pe site-ul propriu, în format
electronic, întreaga documentatie de atribuire.
Art.
16. - (1) Caietul de sarcini contine, în mod obligatoriu,
specificatii tehnice si orice informatie sau cerintă necesare întocmirii
de către ofertanti a propunerilor tehnice si calculării valorilor
propunerilor financiare. Acestea definesc, după caz, caracteristici
referitoare la nivelul calitativ, tehnic si de performantă.
(2) La
întocmirea caietului de sarcini se vor respecta prevederile art. 35-38 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările si completările ulterioare.
CAPITOLUL IX
Dreptul de a solicita clarificări
Art.
17. - (1) Orice prestator care a obtinut, în conditiile
prezentelor norme procedurale, un exemplar din documentatia de atribuire are
dreptul de a solicita, în scris, clarificări despre elementele cuprinse în
aceasta.
(2) Autoritatea contractantă are
obligatia de a transmite răspuns la orice solicitare de clarificări,
într-o perioadă care nu trebuie să depăsească, de
regulă, două zile lucrătoare de la primirea unei astfel de
solicitări, din partea operatorului economic, dar numai acelor
solicitări primite cu cel putin 3 zile înainte de data-limită pentru
depunerea ofertelor.
(3)
Autoritatea contractantă are obligatia de a transmite răspunsul la
solicitările de clarificări cu cel putin două zile înainte de
data-limită pentru depunerea ofertelor.
(4) În
cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în
timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitatea de a
respecta termenul prevăzut la alin. (3), aceasta din urmă are totusi
obligatia de a răspunde la solicitarea de clarificare în măsura în
care perioada necesară pentru elaborarea si transmiterea răspunsului
face posibilă primirea acestuia de către operatorii economici înainte
de data-limită de depunere a ofertelor.
(5)
Autoritatea contractantă are obligatia de a transmite continutul
răspunsului către toti prestatorii care au obtinut, în conditiile
prezentelor norme procedurale, un exemplar din documentatia de atribuire, luând
măsuri pentru a nu dezvălui identitatea celui care a solicitat
clarificările respective.
Art.
18. - (1) Autoritatea contractantă are dreptul de a
completa, din proprie initiativă, în vederea clarificării,
documentatia de atribuire.
(2)
Orice astfel de completare trebuie publicată de către autoritatea
contractantă pe site-ul propriu, dacă acest fapt nu afectează
participarea la procedeul de selectie internă de oferte.
CAPITOLUL X
Elaborarea, prezentarea si evaluarea ofertei
Art.
19. - (1) Ofertantul are obligatia de a elabora oferta în
conformitate cu prevederile din documentatia de atribuire.
(2)
Propunerea tehnică se elaborează în concordantă cu cerintele
cuprinse în caietul de sarcini în asa fel încât să asigure furnizarea
tuturor informatiilor necesare evaluării tehnice.
(3)
Propunerea financiară se elaborează în asa fel încât să asigure
furnizarea tuturor informatiilor necesare evaluării financiare.
Art.
20. - Oferta are caracter ferm si obligatoriu, din punctul
de vedere al continutului, pe toată perioada de valabilitate
stabilită de către autoritatea contractantă si trebuie să
fie semnată si stampilată pe fiecare pagină, pe propria
răspundere, de către ofertant sau de către o persoană
împuternicită legal de acesta.
Art.
21. - (1) Prestatorul are obligatia de a depune oferta la
adresa si până la data-limită si ora-limită pentru depunere,
stabilite în documentatia de atribuire, si îsi asumă riscurile
transmiterii ofertei, inclusiv forta majoră.
(2)
Oferta care este depusă la o altă adresă a autoritătii
contractante decât cea stabilită de către aceasta sau după
expirarea datei-limită pentru depunere va fi declarată
inacceptabilă si se returnează nedeschisă.
Art.
22. - Ofertantul are dreptul de a depune o singură
ofertă, numită ofertă de bază, cu obligatia ca
aceasta să nu se abată de la cerintele prevăzute în documentatia
de atribuire.
Art.
23. - Autoritatea contractantă are obligatia de a
păstra confidentialitatea asupra continutului ofertei, precum si asupra
oricărei informatii suplimentare solicitate ofertantului si a cărei
dezvăluire ar putea să aducă atingere dreptului ofertantului de
a-si proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale.
CAPITOLUL XI
Modificarea, retragerea si valabilitatea ofertei
Art.
24. - Orice ofertant are dreptul de a-si modifica sau
retrage oferta numai înainte de data-limită stabilită pentru
depunerea ofertei.
Art.
25. - Ofertantul nu are dreptul de a retrage sau modifica
oferta după expirarea datei-limită pentru depunerea ofertelor, sub
sanctiunea excluderii acestuia de la procedura pentru atribuirea contractului
de achizitie publică si a pierderii garantiei pentru participare,
dacă aceasta a fost solicitată.
Art.
26. - (1) Ofertantul are obligatia de a mentine oferta
valabilă pe toată perioada de valabilitate a ofertei; perioada de
valabilitate a garantiei pentru participare, dacă aceasta a fost
solicitată, va fi cel putin egală cu perioada de valabilitate a
ofertei.
(2)
Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita ofertantilor, în
circumstante exceptionale, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a
ofertei, prelungirea acestei perioade; în cazul extinderii perioadei de
valabilitate a ofertei, perioada de valabilitate a garantiei pentru participare
trebuie să fie prelungită în mod corespunzător.
(3)
Ofertantul are obligatia de a comunica autoritătii contractante dacă
este de acord sau nu cu prelungirea perioadei de valabilitate a ofertei.
(4)
Ofertantul care nu este de acord cu prelungirea perioadei de valabilitate a
ofertei se consideră că si-a retras oferta, fără ca acest
fapt să atragă pierderea garantiei pentru participare.
CAPITOLUL XII
Comisia de evaluare
Art.
27. - (1) Autoritatea contractantă are obligatia de a
constitui o comisie de evaluare care răspunde de următoarele
activităti:
a)
deschiderea ofertelor si, după caz, a altor documente care însotesc
oferta;
b)
verificarea îndeplinirii criteriilor de calificare de către ofertanti, în
cazul în care acestea au fost solicitate prin documentatia de atribuire;
c)
verificarea propunerilor tehnice prezentate de ofertanti, din punctul de vedere
al modului în care acestea corespund cerintelor minime din caietul de sarcini;
d)
verificarea propunerilor financiare prezentate de ofertanti, din punctul de
vedere al încadrării în fondurile care pot fi disponibilizate pentru
îndeplinirea contractului de achizitie publică respectiv;
e)
stabilirea ofertelor inacceptabile sau neconforme si a motivelor care stau la
baza încadrării ofertelor respective în această categorie;
f)
stabilirea ofertelor admisibile;
g)
aplicarea criteriului de atribuire, astfel cum a fost prevăzut în
documentatia de atribuire, si stabilirea ofertei/ofertelor câstigătoare;
h) în
cazuri justificate conform prevederilor art. 209 din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 337/2006, cu modificările si completările ulterioare,
elaborarea unei propuneri de anulare a selectiei interne de oferte;
i)
elaborarea raportului procedurii de atribuire, astfel cum este acesta
prevăzut la art. 213 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 34/2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările si completările ulterioare.
(2)
Comisia de evaluare va fi formată din cel putin 5 membri cu pregătire
profesională si experientă relevantă în domeniu, precum si cu
probitate morală recunoscută.
(3)
Comisia de evaluare se numeste prin ordin al presedintelui Autoritătii
Nationale pentru Sport si Tineret.
Art.
28. - Nu au dreptul să fie membri în comisia de
evaluare următoarele persoane:
a)
persoane care detin părti sociale, părti de interes, actiuni din
capitalul subscris al unuia dintre ofertanti/candidati sau subcontractanti ori
persoane care fac parte din consiliul de administratie/organul de conducere sau
de supervizare al unuia dintre ofertanti/candidati sau subcontractanti;
b)
sot/sotie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu
persoane care fac parte din consiliul de administratie/organul de conducere sau
de supervizare al unuia dintre ofertanti/candidati;
c)
persoane despre care se constată că pot avea un interes de
natură să le afecteze impartialitatea pe parcursul procesului de
verificare/evaluare a candidaturilor/ofertelor.
CAPITOLUL XIII
Deschiderea si evaluarea ofertelor
Art.
29. - (1) Comisia de evaluare are obligatia de a deschide
ofertele la data si în locul indicate în invitatia de participare.
(2)
Orice reprezentant al ofertantilor care au depus oferta are dreptul de a fi
prezent la sedinta de deschidere a ofertelor, în baza unei împuterniciri din
partea operatorului economic.
(3) Comisia de evaluare nu are dreptul
de a respinge o ofertă având ca singură motivatie absenta de la
deschidere a ofertantului care a depus oferta respectivă.
(4) În
cazul în care constată lipsa a cel mult două dintre documentele
solicitate, comisia de evaluare poate acorda operatorului economic în
cauză un termen de maximum 48 de ore pentru depunerea acestora, iar în
cazul nedepunerii lor în termen, oferta depusă va fi respinsă ca
neconformă.
Art.
30. - Comisia de evaluare are obligatia de a exclude orice
ofertant în cazul în care se dovedeste că acesta a fost sau este angajat
în practici corupte sau frauduloase în legătură cu procesul de
atribuire a contractului de achizitie publică.
CAPITOLUL XIV
Criteriul pentru atribuirea contractului de achizitie publică
Art.
31. - (1) Autoritatea contractantă are obligatia
să precizeze în invitatia de participare criteriul pe baza căruia se
atribuie contractul, iar acesta poate fi „cel mai mic pret" sau „oferta
cea mai avantajoasă tehnico-economic".
(2)
Odată cu mentionarea criteriului de atribuire, dacă este cazul,
autoritatea contractantă va mentiona si factorii de evaluare, formule sau
algoritmi de calcul ce vor fi utilizati la stabilirea clasamentului final al
ofertelor depuse.
(3)
Contractele de achizitie publică vor fi atribuite în ordinea
crescătoare a valorilor financiare propuse în oferte sau
descrescătoare a punctajului stabilit în urma aplicării
formulelor/algoritmului de calcul.
Art.
32. - Autoritatea contractantă nu poate schimba în
procesul de evaluare a ofertelor criteriul de atribuire stabilit în
documentatie.
CAPITOLUL XV
Forme de comunicare
Art.
33. - (1) Orice comunicare, solicitare, informare,
notificare si altele asemenea trebuie să se transmită sub formă
de document scris.
(2)
Orice document scris trebuie înregistrat în momentul transmiterii si al
primirii.
(3)
Orice document scris trebuie confirmat de primire, cu exceptia documentelor
care confirmă primirea.
(4)
Documentele scrise pot fi transmise prin una dintre următoarele forme:
a) prin
postă;
b)
telegramă;
c)
telex;
d)
telefax;
e)
e-mail.
Art.
34. - (1) În cadrul sedintei de deschidere a ofertelor,
comisia de evaluare verifică modul de respectare a regulilor formale de
depunere si prezentare a ofertelor si a documentelor care le însotesc.
(2)
Plicurile vor fi deschise de presedintele comisiei de evaluare, care are
obligatia de a anunta următoarele informatii:
a)
denumirea ofertantilor;
b)
modificările si retragerile de oferte;
c)
existenta garantiilor de participare (dacă au fost solicitate în
documentatia de atribuire);
d)
elementele principale ale propunerilor financiare, inclusiv tariful;
e)
orice alte detalii si precizări pe care comisia de evaluare le
consideră necesare;
f)
toate documentele/formularele depuse în cadrul ofertei pentru achizitia de
servicii solicitate de autoritatea contractantă.
(3)
Comisia de evaluare va întocmi un proces-verbal de deschidere, care trebuie
să includă informatiile prevăzute la alin. (2) si care
urmează să fie semnat atât de membrii comisiei, cât si de
reprezentantii ofertantilor care sunt prezenti la deschiderea ofertelor.
(4) La
întrunirile comisiei de evaluare au dreptul de a participa numai membrii
acesteia.
(5)
Comisia de evaluare va examina documentele care dovedesc îndeplinirea
cerintelor minime privind capacitatea tehnică si capacitatea
economico-financiară, numai pentru acei ofertanti care nu au fost deja
exclusi ca urmare a neîndeplinirii conditiilor referitoare la eligibilitate si
înregistrare.
(6)
După verificarea îndeplinirii cerintelor minime privind capacitatea
tehnică si capacitatea economico-financiară, comisia de evaluare
stabileste ofertantii calificati si, dacă este cazul, pe cei exclusi.
Art.
35. - (1) După finalizarea etapei de evaluare a
ofertelor, autoritatea contractantă are obligatia de a transmite în cel
mult două zile tuturor ofertantilor o comunicare în scris referitoare la
rezultatul procedurii.
(2) În
cazul ofertantilor a căror ofertă nu a fost declarată
câstigătoare, comunicarea trebuie să precizeze motivul pentru care a
fost respinsă, precum si căile de atac împotriva deciziei comisiei.
(3) În
cazul ofertantilor câstigători, comunicarea trebuie să precizeze
faptul că oferta lor a fost declarată câstigătoare si că
acestia vor fi invitati în vederea încheierii contractului de achizitie
publică, după expirarea perioadei legale prevăzute pentru
depunerea de contestatii.
Art.
36. - În cazul în care după evaluarea ofertelor si
stabilirea operatorilor economici câstigători membrii comisiei de evaluare
constată că nu s-a acoperit necesarul de locuri stabilit initial,
autoritatea contractantă are dreptul de a completa numărul de locuri
printr-o solicitare de suplimentare făcută ofertantilor declarati
câstigători.
CAPITOLUL XVI
Anularea selectiei interne de oferte si a atribuirii contractului de
achizitie publică
Art.
37. - Autoritatea contractantă are dreptul de a anula
selectia internă de oferte si atribuirea contractului de achizitie
publică numai dacă ia această decizie înainte de data
transmiterii comunicării privind rezultatul selectiei ofertelor si numai
în următoarele circumstante:
a)
niciunul dintre ofertanti nu a îndeplinit conditiile de calificare
prevăzute în documentatia de atribuire;
b) au
fost prezentate numai oferte necorespunzătoare, respectiv oferte care:
- sunt
depuse după data-limită de depunere a ofertelor;
- nu au
fost elaborate si prezentate în concordantă cu cerintele din documentatia
de atribuire;
-
contin propuneri referitoare la clauzele contractuale, propuneri care sunt, în
mod evident, dezavantajoase pentru autoritatea contractantă;
c) circumstante
exceptionale afectează procedura pentru atribuirea contractului de
achizitie publică sau este imposibilă încheierea contractului.
Art.
38. - Decizia de anulare nu creează vreo obligatie
autoritătii contractante fată de participantii la selectia de oferte,
cu exceptia returnării garantiei pentru participare, dacă aceasta a
fost solicitată în documentatia de atribuire.
Art.
39. - Autoritatea contractantă are obligatia de a
comunica în scris tuturor participantilor atât încetarea obligatiilor pe care
acestia si le-au creat prin depunerea de oferte, cât si motivul anulării.
CAPITOLUL XVII
încheierea, îndeplinirea si finalizarea contractului de achizitie
publică
Art.
40. - (1) Autoritatea contractantă are obligatia de a
încheia contractul de achizitie publică cu ofertantul/ofertantii ale
cărui/căror oferte au fost stabilite ca fiind câstigătoare de
către comisia de evaluare.
(2)
Autoritatea contractantă are obligatia de a încheia contractul de
achizitie publică în perioada de valabilitate a ofertelor.
(3)
Fără a fi încălcate prevederile alin. (2), autoritatea
contractantă are obligatia de a încheia contractul de achizitie
publică după data transmiterii comunicării privind rezultatul
aplicării procedurii respective, dar nu înainte de expirarea perioadei
legale pentru depunerea eventualelor contestatii.
Art.
41. - În cazul nerespectării obligatiilor contractuale
de către una dintre părti, partea lezată are dreptul de a cere
rezilierea contractului de achizitie publică si de a pretinde plata de
despăgubiri potrivit legii.
Dosarul achizitiei publice
Art.
42. - (1) Autoritatea contractantă are obligatia de a
întocmi dosarul achizitiei publice.
(2)
Dosarul achizitiei publice trebuie să cuprindă cel putin
următoarele documente:
a) nota
de fundamentare/oportunitate a achizitiei;
b)
anuntul de intentie si dovada transmiterii acestuia spre publicare, dacă
este cazul;
c)
documentatia de atribuire si dovada publicării pe site-ul propriu;
d)
proces ui-verb al de deschidere a ofertelor;
e)
raportul procedurii de atribuire;
f)
comunicările rezultatului procedurii aplicate;
g)
contractul de achizitie publică semnat;
h)
anuntul de atribuire (dacă este cazul) si dovada transmiterii acestuia
spre publicare.
(3)
Raportul procedurii de atribuire se elaborează înainte de încheierea
contractului de achizitie publică si cuprinde cel putin următoarele
elemente:
a)
denumirea si sediul autoritătii contractante;
b)
obiectul contractului de achizitie publică/acordului-cadru;
c)
denumirea/numele ofertantilor participanti la procedură;
d)
dacă este cazul, denumirea/numele candidatilor neselectati, precum si
motivele care au stat la baza neselectării respectivilor candidati;
e)
denumirea/numele ofertantilor participanti la procedură;
f)
denumirea/numele ofertantilor respinsi si motivele care au stat la baza acestei
decizii;
g)
denumirea/numele ofertantului/ofertantilor a cărui/căror ofertă
a fost declarată câstigătoare si motivele care au stat la baza
acestei decizii;
h)
dacă este cazul, justificarea hotărârii de anulare a procedurii de
atribuire.
Art.
43. - Dosarul achizitiei publice se păstrează de
către autoritatea contractantă atât timp cât contractul de achizitie
publică produce efecte juridice, dar nu mai putin de 5 ani de la data
finalizării contractului respectiv.
CAPITOLUL XIX
Căi de atac. Dispozitii generale privind utilizarea căilor de
atac
Art.
44. - Orice persoană juridică care are un interes
legitim în legătură cu un act sau o decizie emise de comisia de
evaluare a ofertelor si care suferă, riscă să sufere sau a
suferit un prejudiciu ca o consecintă directă a acelui act are
dreptul de a utiliza căile de atac prevăzute de prezentele norme
procedurale.
Art.
45. - (1) Forma de atac pe cale administrativă a
actelor si deciziilor nelegale care determină încălcarea prevederilor
prezentelor norme procedurale este contestatia.
(2) În
conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 337/2006, cu modificările si completările ulterioare,
contestatiile privind procedura de atribuire a contractelor de servicii, din
categoria celor incluse în anexa 2B, se solutionează potrivit
dispozitiilor cap. IX din actul normativ mentionat.
CAPITOLUL XX
Dispozitii finale
Art. 46. - Prezentele norme procedurale
intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont
si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii iunie 2010
În temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea
si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificările si
completările ulterioare, al Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări si
completări prin Legea 109/2008, cu modificările ulterioare, al
Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările si
completările ulterioare, al Regulamentului privind operatiunile cu titluri
de stat emise în formă dematerializată, aprobat prin Ordinul
ministrului economiei si finantelor nr. 2.509/2008, al Regulamentului
Băncii Nationale a României nr. 11/2005 privind piata primară a
titlurilor de stat administrată de Banca Natională a României si al
Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 12/2005 privind piata
secundară a titlurilor de stat administrată de Banca Natională a
României si al Conventiei nr. 184.575/13/2005, încheiate între Ministerul
Finantelor Publice si Banca Natională a României,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - În vederea refinantării datoriei publice si finantării
deficitului bugetului de stat în luna iunie 2010 se aprobă prospectele de
emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de
stat de tip benchmark, în valoare nominală totală de 4.600 milioane
lei, prevăzute în anexele nr. 1 si 2, care fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Directia generală de trezorerie si datorie publică va duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Bogdan Alexandru Drăgoi,
secretar de stat
Bucuresti, 28 mai 2010.
Nr. 1.741.
ANEXA
Nr. 1
PROSPECT DE EMISIUNE
al certificatelor de trezorerie cu discont lansate în luna iunie 2010
Art. 1. - În vederea refinantării datoriei publice si finantării
Finantelor Publice anuntă lansarea de emisiuni de certificate de
deficitului bugetului de stat în luna iunie 2010, Ministerul trezorerie cu
discont, astfel:
Cod ISIN |
Data licitatiei |
Data emisiunii |
Data scadentei |
Nr. de zile |
Valoarea emisiunii -
lei - |
RO1011CTN0F0 |
7.06.2010 |
9.06.2010 |
8.06.2011 |
364 |
1.200.000.000 |
RO1010CTN0G9 |
14.06.2010 |
16.06.2010 |
15.12.2010 |
182 |
1.000.000.000 |
RO1011CTN0H6 |
21.06.2010 |
23.06.2010 |
22.06.2011 |
364 |
1.200.000.000 |
Art. 2. - Valoarea nominală individuală a unui certificat de trezorerie
cu discont este de 10.000 lei.
Art. 3. - Metoda de vânzare este licitatia si va avea loc la data mentionată
în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va face după metoda cu pret
multiplu.
Art. 4. - Certificatele de trezorerie cu discont pot fi cumpărate de
către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât
si în contul clientilor persoane fizice si juridice.
Art. 5. - (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive si necompetitive.
(2) În
cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse
în anexa nr. 7 la Normele Băncii Nationale a României nr. 13/2005 în
aplicarea Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 11/2005 privind
piata primară a titlurilor de stat administrată de Banca Natională
a României, cu modificările si completările ulterioare.
(3)
Numărul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este
restrictionat.
(4)
Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si
juridice, cu exceptia institutiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite
în Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de
credit si adecvarea capitalului, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările si
completările ulterioare, în calitate de clienti ai dealerilor primari.
(5) În
cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele
cuprinse în anexa nr. 5 la Normele Băncii Nationale
a
României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului nr. 11/2005 privind piata primară
a titlurilor de stat administrată de Banca Natională a României, cu
modificările si completările ulterioare. Se admit oferte de
cumpărare necompetitive într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor
anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al
randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
(6)
Fiecare transă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive
va fi de minimum 10.000 lei.
Art. 6. - Pretul si randamentul se vor determina utilizând următoarele formule:
P= 1 – (d x r ) / 360
Y = r/P,
în
care:
P - pretul titlului cu discont, exprimat cu 4 zecimale;
d - numărul de zile până la scadentă;
r- rata discontului, exprimată cu două zecimale;
Y- randamentul, exprimat cu două zecimale.
Art. 7. - Ofertele de cumpărare se depun la Banca Natională a României,
ce actionează în calitate de administrator al pietei primare si secundare
a titlurilor de stat si al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua
licitatiei, până la ora 12,00.
Art. 8. - Rezultatul licitatiei se va stabili în aceeasi zi la sediul Băncii
Nationale a României de către Comisia de licitatie constituită în
acest scop si va fi dat publicitătii.
Art. 9. - Evenimentele de plată aferente certificatelor de trezorerie cu
discont se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de
înregistrare si decontare a operatiunilor cu titluri de stat - SaFIR.
Art. 10. - Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plătile
aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi
nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare,
fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se
regăsesc în această situatie rămân în proprietatea
detinătorului înregistrat si nu pot fi tranzactionate.
Art.
11. - Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la
art. 1 este reglementat de legislatia în vigoare.
al obligatiunilor de stat de tip benchmark lansate în luna iunie 2010
Art. 1. - In vederea refinantării
datoriei publice si finantării deficitului bugetului de stat în luna iunie
2010, Ministerul Finantelor Publice anuntă redeschiderea emisiunilor de
obligatiuni de stat de tip benchmark cu scadenta la 3 ani si 5 ani, cu
următoarele caracteristici:
Cod
ISIN *) |
Data
licitatiei |
Data
emisiunii |
Data
scadentei |
Maturitate Nr.
ani |
Rata
cupon % |
Dobânda
acumulata -
lei/titlu - |
Valoarea
nominală totala - lei
- |
RO1013DBN023 |
3.06.2010 |
7.06.2010 |
25.07.2013 |
3 |
6,25 |
542,81 |
600.000.000 |
RO1015DBN010 |
17.06.2010 |
21.06.2010 |
30.04.2015 |
5 |
6,00 |
85,48 |
85,48
600.000.000 |
Art. 2. -Valoarea nominală totală a emisiunii de obligatiuni de stat de
tip benchmark poate fi majorată prin redeschideri ulterioare ale acesteia.
Art. 3. - Valoarea nominală individuală a unei obligatiuni de stat de tip
benchmark este de 10.000 lei.
Art. 4. - Dobânda (cuponul) pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu
scadentă la 3 si 5 ani se plăteste anual la datele specificate în
prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.
708/2010 privind prospectele de emisiune a certificatelor de trezorerie cu
discont si a obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii martie
2010, fiind determinată conform formulei:
D = VN* r/frecventa anuală a cuponului (1),
în
care:
D =
dobânda (cupon);
VN = valoarea nominală;
R = rata cuponului.
Art. 5. - Metoda de vânzare este licitatia si va avea loc la data mentionată
în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua după metoda cu pret
multiplu. Cotatia de pret va fi exprimată sub formă procentuală,
cu 4 zecimale.
Art. 6. - Obligatiunile de stat de tip benchmark pot fi cumpărate de
către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât
si în contul clientilor, persoane fizice si juridice.
Art. 7. - (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive si necompetitive.
(2) În
cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse
în anexa nr. 10 la Normele Băncii Nationale a României nr. 13/2005 în
aplicarea Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 11/2005 privind
piata primară a titlurilor de stat administrată de Banca
Natională a României, cu modificările si completările
ulterioare.
(3)
Numărul cotatiilor de pret nu este restrictionat.
(4)
Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si
juridice, cu exceptia institutiilor de credit, asa cum sunt acestea definite în
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de
credit si adecvarea capitalului, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările si
completările ulterioare, în calitate de clienti ai dealerilor primari.
(5) În
cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele
cuprinse în anexa nr. 9 la Normele Băncii Nationale a României nr. 13/2005
în aplicarea Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 11/2005
privind piata primară a titlurilor de stat administrată de Banca
Natională a României, cu modificările si completările
ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de
25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul
mediu ponderat pretului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
(6)
Fiecare transă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive
va fi de minimum 10.000 lei.
Art. 8. - Ofertele de cumpărare se depun la Banca Natională a României,
ce actionează în calitate de administrator al pietei primare si secundare
a titlurilor de stat si al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua
licitatiei, până la ora 12,00.
Art. 9. - Rezultatul licitatiei se va stabili în aceeasi zi la sediul Băncii
Nationale a României de către Comisia de licitatie constituită în
acest scop si va fi dat publicitătii.
Art. 10. - Evenimentele de plată aferente obligatiunilor de stat de tip
benchmark se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de
înregistrare si decontare a operatiunilor cu titluri de stat - SaFIR.
Art.
11. - Dacă data la care trebuie efectuată una
dintre plătile aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare
sau o zi nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi
lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de
stat care se regăsesc în această situatie rămân în proprietatea
detinătorului înregistrat si nu pot fi tranzactionate.
Art.
12. - Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la
art. 1 este reglementat de legislatia în vigoare.
*) În conformitate cu
prevederile Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 2.231/2008
privind titlurile de stat ce urmează a fi tranzactionate si pe piata
reglementată administrată de Societatea Comercială „Bursa de
Valori Bucuresti" - S.A., aceste serii se tranzactionează simultan pe
piata secundară administrată de Banca Natională a României si pe
piata reglementată administrată de Societatea Comercială „Bursa
de Valori Bucuresti" - S.A.
ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
OFICIUL ROMÂN PENTRU
DREPTURILE DE AUTOR
privind constituirea Comisiei
pentru negocierea Metodologiei privind remuneratia datorată artistilor
interpreti sau executanti si producătorilor de fonograme pentru rad iod if
uzarea fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora
de către organismele de radiodifuziune
Având
în vedere prevederile art. 1231 alin. (1) lit. d), art. 130 alin.
(1) lit. b), art. 131 si ale art. 138 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 8/1996
privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 3 alin. (2) lit. a) din
Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, functionarea,
structura personalului si dotările necesare îndeplinirii atributiilor Oficiului
Român pentru Drepturile de Autor, cu modificările si completările
ulterioare,
tinând
cont de cererea formulată de către Uniunea Producătorilor de
Fonograme din România (UPFR) si Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor
Artistilor Interpreti sau Executanti (CREDIDAM), înregistrată la Oficiul
Român pentru Drepturile de Autor cu nr. RG M/8.402 din 25 mai 2010, precum si
de Referatul nr. RG M/8.424 din 26 mai 2010 al Directiei registre, gestiune
colectivă si relatii publice,
în temeiul prevederilor art. 6 alin. (1)
si ale art. 7 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006, cu
modificările si completările ulterioare,
directorul
general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite
următoarea decizie:
Art. 1. - Se constituie Comisia pentru negocierea Metodologiei privind remuneratia
datorată artistilor interpreti sau executanti si producătorilor de
fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial ori a
reproducerilor acestora de către organismele de radiodifuziune, după
cum urmează:
- câte
un reprezentant al UPFR (Uniunea Producătorilor de Fonograme din România)
si un reprezentant al CREDIDAM (Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor
Artistilor Interpreti sau Executanti), pe de o parte; si
- câte
un reprezentant al Societătii Române de Radiodifuziune (SRR), al
Asociatiei Române de Comunicatii Audiovizuale (ARCA), al Societătii
Comerciale „SBS Broadcasting Media" - S.R.L. - Kiss FM, al Societătii
Comerciale „Europa Development International România" - S.R.L. - Europa FM
si al Societătii Comerciale „Radio XXI" - S.A. - Radio XXI, pe de
altă parte.
Art. 2. - Comisia constituită potrivit art. 1 are obligatia să
desfăsoare negocierile în conformitate cu dispozitiile art. 1311
si ale art. 1312 alin. (1) si (2) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor
si drepturile conexe, cu modificările si completările ulterioare, pe
o durată de maximum 30 de zile calendaristice de la data constituirii.
Art. 3. - Comisia îsi va stabili programul întâlnirilor, pe care îl va comunica Oficiului
Român pentru Drepturile de Autor.
Art. 4. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, în conformitate cu dispozitiile art. 131 alin. (2) din Legea nr. 8/1996, cu
modificările si completările ulterioare, si intră în vigoare la
data publicării.
Directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
Robert Bucur
Bucuresti, 26 mai 2010.
Nr. 200.
BANCA NATIONALĂ A
ROMÂNIEI
privind nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a
României valabil în luna iunie 2010
Având
în vedere prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Nationale
a României si tinând seama de evolutiile macroeconomice si monetare recente,
Banca
Natională a României hotărăste:
Pentru
luna iunie 2010, nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii
Nationale a României este de 6,25% pe an.
Presedintele Consiliului de administratie al Băncii Nationale a
României,
Mugur Constantin Isărescu
Bucuresti, 1 iunie 2010.
Nr. 18.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |