MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 516 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Vineri, 23 iulie 2010
SUMAR
LEGI SI DECRETE
126. - Lege pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 19/2009
cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009
613. - Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat
pe anul 2009
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
714. - Hotărâre privind schimbarea titularului dreptului
de administrare a unei părti dintr-un imobil aflat în proprietatea
publică a statului
765. - Hotărâre privind aprobarea si finantarea
Programului-pilot de reabilitare termică a unor clădiri, proprietate
publică, din domeniul asistentei sociale si ocrotirii
sănătătii, aflate în administrarea autoritătilor
administratiei publice locale
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
M.79. - Ordin al ministrului apărării nationale
pentru modificarea si completarea Regulamentului onorurilor si ceremoniilor
militare, aprobat prin Ordinul ministrului apărării nationale nr.
M.30/2009
566. - Ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei
sociale privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acordă
sub formă de tichete de cresă pentru semestrul II 2010
865. - Ordin al presedintelui Agentiei Nationale a
Functionarilor Publici privind modificarea art. 8 alin. (1) din Ordinul
presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici nr. 4.500/2008 pentru
stabilirea unui cadru unitar privind metodele de completare si transmitere a
datelor si informatiilor referitoare la respectarea normelor de conduită
de către functionarii publici si la implementarea procedurilor
disciplinare
1.847. - Ordin al ministrului dezvoltării
regionale si turismului privind modificarea Ordinului ministrului
dezvoltării regionale si locuintei nr. 397/2009 pentru aprobarea
categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor
finantate în cadrul Programului pentru Reteaua de dezvoltare urbană URBACT
II
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
9. - Ordin pentru aprobarea Sistemului de raportare
contabilă la 30 iunie 2010 a societătilor comerciale de asigurare, de
asigurare-reasigurare si de reasigurare, precum si a brokerilor de asigurare
si/sau reasigurare
532. - Decizie privind sanctionarea Societătii Comerciale
IBA - INSIEME BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. cu interzicerea temporară a
exercitării activitătii
534. - Decizie privind sanctionarea Societătii Comerciale
VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE - S.R.L. cu interzicerea
temporară a exercitării activitătii
Rectificări la:
- Ordinul Băncii Nationale a
României nr. 6/2010
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 19/2009 cu privire la
rectificarea bugetului de stat pe anul 2009
Parlamentul
României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta Guvernului nr. 19 din 29 august 2009 cu privire
la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009, adoptată în temeiul art. 1
pct. 1.1 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 600
din 31 august 2009.
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor
art. 65 alin. (2) si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ROBERTA
ALMA ANASTASE
|
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 30 iunie
2010.
Nr. 126.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009 si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 29 iunie 2010.
Nr. 613.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind schimbarea titularului dreptului de administrare a unei părti
dintr-un imobil aflat în proprietatea publică a statului
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 12 alin. (1)-(3)
din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare, si în
conformitate cu prevederile Legii nr. 152/1998 privind înfiintarea Agentiei
Nationale pentru Locuinte, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea unei părti dintr-un imobil, proprietate
publică a statului, compusă din teren si constructii, având datele de
identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, din administrarea Ministerului Apărării
Nationale în administrarea Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului
Bucuresti.
Art. 2. - (1) După preluare, partea de imobil prevăzută la art. 1 se
utilizează în scopul sistematizării zonei, respectiv pentru construirea,
în maximum 3 ani de la preluarea acesteia, de locuinte si functiuni
complementare spatiilor de locuit, prin programe derulate de Agentia
Natională pentru Locuinte, potrivit legislatiei în vigoare, si pentru
refacerea împrejmuirilor pe noul amplasament, prin realizarea lucrărilor
de deviere a utilitătilor, respectiv retelele de alimentare cu apă,
gaze naturale, termice, electrice, de canalizare si de incendiu, în vederea
eliberării terenului necesar construirii Complexului Ecleziastico-Militar.
(2) Consiliul
Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucuresti va asigura transferarea,
conform legii, Ministerului Apărării Nationale a unui procent de 40%,
Ministerului Administratiei si Internelor a unui procent de 5%, Serviciului
Român de Informatii a unui procent de 5%, din numărul de locuinte
construite pe terenul aferent părtii din imobilul prevăzut la art. 1,
după finalizarea acestora.
(3) În
cazul în care nu se respectă destinatia părtii din imobil
prevăzută la alin. (1), aceasta revine în administrarea Ministerului
Apărării Nationale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art. 3. - Predarea-preluarea părtii din imobil transmisă potrivit
prevederilor art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părti,
în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mihai Capră,
secretar de stat
Directorul Serviciului Român de Informatii,
George Cristian Maior
Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul culturii si patrimoniului national,
Kelemen Hunor
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 14 iulie 2010.
Nr. 714.
ANEXA
ale unei părti dintr-un imobil, proprietate publică a statului,
la care se schimbă titularul dreptului de administrare
Locul unde este situat terenul |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea
Ministerului Apărării Nationale, care alcătuiesc domeniul
public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Municipiul Bucuresti, str. Fabrica de
Glucoza nr. 2-A (fostă str. Fabrica de Glucoza nr. 1), sectorul 2 |
Statul român, din administrarea
Ministerului Apărării Nationale |
Statul român, în administrarea
Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucuresti |
- imobil 429 (partial) - cod 8.29.09 - nr. M.F 103.562 |
- suprafata
construită - 6.248 m2 - suprafata
desfăsurată - 8.483,6 m2 - suprafata terenului,
inclusiv constructiile - 45.332 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea si finantarea Programului-pilot de reabilitare
termică a unor clădiri, proprietate publică, din domeniul
asistentei sociale si ocrotirii sănătătii, aflate în
administrarea autoritătilor administratiei publice locale
Având
în vedere prevederile art. 3 paragrafele 3.2 si 3.3 din Acordul dintre Guvernul
României si Guvernul Confederatiei Elvetiene privind acordarea asistentei
financiare, semnat la Bucuresti la 26 noiembrie 1992, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 532/1996 si modificat prin Acordul ratificat prin
Legea nr. 369/2002, cu modificările ulterioare, precum si ale Minutei întâlnirii
Comitetului mixt româno-elvetian pentru aprobarea proiectelor finantate din
Fondul de contrapartidă, semnată la Bucuresti la data de 13 iulie
2009, modificată prin schimb de scrisori între autoritătile
româno-elvetiene competente,
în conformitate cu prevederile art. 3 alin.
(8) din Regulamentul privind tipurile de reglementări tehnice si de
cheltuieli aferente activitătii de reglementare în constructii, urbanism,
amenajarea teritoriului si habitat, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
203/2003, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si
al art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 794/1997 privind constituirea,
administrarea si utilizarea Fondului de contrapartidă, cu
modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă Programul-pilot de reabilitare termică a unor
clădiri, proprietate publică, din domeniul asistentei sociale si
ocrotirii sănătătii, aflate în administrarea autoritătilor
administratiei publice locale, denumit în continuare program, prevăzut
în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2)
Ministerul Dezvoltării Regionale si Turismului realizează programul
prin Compania Natională de Investitii „CNI" - S.A., unitate care functionează
sub autoritatea sa.
Art. 2. - Finantarea programului, potrivit prevederilor Minutei întâlnirii
Comitetului mixt româno-elvetian din 13 iulie 2009, se asigură astfel:
a) din
Fondul elvetian de contrapartidă, suma de 6.104.275 lei, pentru executia de
lucrări si procurarea de instalatii si echipamente specifice
reabilitării termice a clădirilor, exclusiv taxe si cote legale;
b) din
veniturile proprii constituite la Ministerul Dezvoltării Regionale si
Turismului potrivit art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în
constructii, cu modificările ulterioare, în sumă de 2.482.411 lei,
pentru taxe si cote legale aferente executiei lucrărilor;
c) din
bugetele consiliilor judetene si locale, în sumă de 827.471 lei, în
completarea sumei prevăzute la lit. a), pentru executia de lucrări si
procurarea de instalatii si echipamente specifice reabilitării termice a
clădirilor.
Art. 3. - Ministerul Finantelor Publice, în calitate de administrator al Fondului
de contrapartidă, transferă Ministerului Dezvoltării Regionale
si Turismului, în calitate de beneficiar, suma prevăzută la art. 2
lit. a), în baza unei conventii de finantare privind transferul, utilizarea si
controlul sumelor alocate.
Art. 4. - Utilizarea de către Compania Natională de Investitii „CNI"
- S.A. a sumelor prevăzute la art. 2 pentru realizarea programului se face
în baza conventiilor de implementare încheiate cu Ministerul Dezvoltării
Regionale si Turismului si cu detinătorii clădirilor -
autorităti ale administratiei publice locale.
Art. 5. - Ministerul Dezvoltării Regionale si Turismului prezintă
Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Afacerilor Externe si Biroului
Elvetian de Cooperare/Ambasadei Elvetiei la Bucuresti raportări
trimestriale privind stadiul realizării programului prevăzut la art.
1 alin. (1).
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
p. Ministrul administratiei si internelor,
Emacu Gheorghe,
secretar de stat
Bucuresti, 23 iulie 2010.
Nr. 765.
PROGRAM-PI LOT
de reabilitare termică a unor clădiri, proprietate publică,
din domeniul asistentei sociale si ocrotirii sănătătii, aflate
în administrarea autoritătilor administratiei publice locale
DATE PRIVIND IDENTIFICAREA CLĂDIRII |
DATE PRIVIND CARACTERISTICILE TEHNICE ALE CLĂDIRII |
DATE PRIVIND CERTIFICAREA
ENERGETICĂ A CLĂDIRII EXISTENTE |
MĂSURI PROPUSE PRIN AUDITUL ENERGETIC PENTRU REABILITAREA
TERMICĂ A CLĂDIRII |
||||||||||||||||
Nr. crt. |
Judetul/ Localitatea |
Zona climatică |
Functiunea clădirii si adresa |
Detinător |
Aria construită - m2 - |
Regim de înăltime |
Număr de locuri/ paturi |
Anul construirii |
Consum de căldură KWh/m2 si an |
Clasificarea energetică |
Termoizolare pereti exteriori |
Termoizolare planseu superior |
Termoizolare planseu peste subsol |
Modernizare tâmplărie |
Modernizare instalatie interioară de încălzire |
înlocuire echipamente în centrala termică |
Termoizolare conducte |
Reabilitare instalatie int. de apă caldă |
Contorizare încălzire |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
1. |
Alba/ Abrud |
III
|
Spital orăsenesc,
Str. Republicii nr. 13, orasul Abrud |
Consiliul local |
1.405 |
S+p+1 |
120 de paturi |
1929 1982 |
328 |
E
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
2. |
Bistrita- Năsăud/ Bistrita |
III |
Spital judetean, str. General Grigore
Bălan nr. 43, municipiul
Bistrita |
Consiliul judetean |
5.200 |
S+p+5 |
700 de locuri |
1973 |
313 |
E
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
3. |
Brasov/ Brasov |
IV |
Spital clinic judetean
de urgentă, Calea Bucurestiului nr 25-27, municipiul Brasov |
Consiliul judetean |
1.562,7 |
S+p+6 |
175 de paturi |
1984 |
385 |
E |
- |
- |
- |
- |
|
|
|
|
|
NOTĂ:
Prin
raportul de expertiză tehnică pentru cerinta de rezistentă si
stabilitate, clădirile incluse în proiect nu necesită măsuri de
interventie (consolidare) la structura w de rezistentă.
ACTE ALE ORGANELOR DE
SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
APĂRĂRII NATIONALE
pentru modificarea si completarea Regulamentului onorurilor si ceremoniilor
militare, aprobat prin Ordinul ministrului apărării nationale nr.
M.30/2009
Pentru
aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. o) din Legea nr. 346/2006 privind
organizarea si functionarea Ministerului Apărării Nationale, cu
modificările ulterioare,
în
temeiul dispozitiilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006,
cu modificările ulterioare,
ministrul
apărării nationale emite prezentul ordin.
Art. I.
- Regulamentul onorurilor si ceremoniilor militare,
aprobat prin Ordinul ministrului apărării nationale nr. M.30/2009, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 208 si 208 bis din 1
aprilie 2009, se modifică si se completează după cum
urmează:
1. Articolul 5 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art. 5. - în situatii deosebite -
război, criză, calamităti naturale, participarea la misiuni în
teatrele de operatii sau la exercitii în alte garnizoane decât cele de
dislocare la pace - care nu sunt prevăzute în prezentul regulament, nu se
constituie detasamente de onoare distincte pentru acordarea onorului militar.
Onorul militar se acordă în functie de particularitătile ceremoniei
respective si de personalul la dispozitie."
2. La
articolul 7, după litera c) se introduce o nouă literă, litera c1),
cu următorul cuprins:
,,c1)
Ziua NATO în România;".
3. La articolul 10, partea introductivă
se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - Onorul militar se
acordă în situatiile si în conditiile stabilite pentru fiecare caz în
parte de către organizatori, conform anexei nr. 11, astfel:".
4. La articolul 16, alineatul (4) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(4) La
trecerea în revistă a gărzii de onoare, comandantul acesteia
însoteste persoana oficială în pas de defilare, în dreapta si la doi pasi
înapoia acesteia, salutând - prezentând onorul cu sabia - până la
apropierea de flancul stâng al gărzii de onoare, când trece înapoia
persoanei oficiale la trei-patru pasi de aceasta, se opreste la cinci-sase pasi
de flancul stâng al gărzii si salută persoana oficială, care se
întoarce spre comandantul gărzii de onoare."
5. Articolul 22 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
22. - La ordin, pentru conducerea la plecare a persoanelor oficiale
prevăzute la art. 10, actiunile gărzii de onoare se
desfăsoară potrivit celor prevăzute pentru onorul la sosire,
art. 16 alin. (2), cu următoarele deosebiri:
a)
formula de raport este: «Domnule... -functia sau gradul - dacă persoana
oficială este militar/Excelentă/Majestate, garda de onoare,
constituită cu ocazia plecării dumneavoastră/Excelentei
Voastre/Majestătii Voastre, vă prezintă onorul; sunt comandantul
gărzii... - gradul si numele»;
b)
garda de onoare nu defilează si rămâne în pozitia «pentru onor»
până la retragerea persoanei oficiale."
6. La articolul 26, alineatul (4) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(4)
Garda de onoare se dispune în linie pe două, 3 sau 4 rânduri, în functie
de locul de desfăsurare."
7. La articolul 28, alineatul (3) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(3)
Pentru detasamentele de onoare organizate de Regimentul 30 Gardă «Mihai Viteazul»,
tipul armamentului individual al militarilor se stabileste în functie de
situatie."
8. La articolul 39, alineatul (5) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(5)
Ceremoniile militare dedicate comemorării eroilor României încep la ora
12,00, când, la solicitarea comandantului garnizoanei adresată
autoritătilor bisericesti locale, se trag, timp de 3 minute, clopotele
tuturor lăcaselor de cult din localitate. După aceasta, conform
planificării comandantului garnizoanei, se desfăsoară, de
regulă, activitătile prevăzute la art. 6."
9. La
capitolul II,
după sectiunea 1 se introduce o nouă sectiune,
sectiunea V, cu următorul cuprins:
„SECTIUNEA V
Ziua NATO în România
Art. 421.
- (1) Ziua NATO în România se sărbătoreste în fiecare an, în prima
duminică a lunii aprilie.
(2) Cu
acest prilej, în toate structurile militare se arborează drapelul national
al României si drapelul NATO.
(3) Pe
timpul arborării drapelelor pe catarg se intonează de către
muzica militară sau se difuzează prin mijloace electronice imnul
national al României si imnul NATO."
10. La articolul 45, alineatele (2) si (3) se
modifică si vor avea următorul cuprins:
„(2) La
sosirea Presedintelui României, trompetul cântă semnalele «Atentiune» si
«Prevestirea pentru primirea generalului». Comandantul paradei militare
nationale comandă trecerea în pozitia «drepti» si prezentarea onorului.
Trupele prezintă armele «pentru onor», muzica militară intonează
«Marsul de întâmpinare», iar drapelele de luptă se înclină la orizontală.
De regulă, comandantul paradei militare nationale se prezintă în fata
Presedintelui României si raportează: «Domnule Presedinte, trupele sunt
gata pentru parada militară organizată cu ocazia......Sunt
comandantul paradei militare..., - gradul si numele -».
În
timpul raportului, muzica militară încetează să cânte.
(3)
Presedintele României salută trupele cu formula «Bună ziua!», la care
acestea răspund «Să trăiti!». Muzica militară
intonează si participantii interpretează vocal imnul national al
României. În timpul intonării imnului national al României se execută
21 de salve de artilerie."
11. Articolul 46 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
46. - După depunerea jurământului, Presedintele României, la sosirea
la sediul institutiei prezidentiale, primeste onorul."
12. La
articolul 49, alineatele (1) si (3) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
„Al.
49. - (1) Învestirea în functie a ministrului apărării nationale se
face de către Presedintele României sau de către prim-ministru,
după caz, la sediul Ministerului Apărării Nationale.
(3)
Pentru solemnitatea de învestire, Regimentul 30 Gardă «Mihai Viteazul»
asigură un detasament de onoare de «TIP B» în uniformă de protocol,
conform anexei nr. 5."
13. La articolul 50 alineatul (1), partea
introductivă se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art.
50. - (1) La sosirea Presedintelui României sau a prim-ministrului:".
14. La articolul 50 alineatul (2), litera c)
se modifică si va avea următorul cuprins:
,,c)
Presedintele României sau prim-ministrul îl prezintă pe noul ministru al
apărării nationale si rosteste o alocutiune;".
15. La articolul 50 alineatul (3), partea
introductivă si literele a) si b) se modifică si vor avea
următorul cuprins:
„(3) La
plecarea Presedintelui României sau a prim-ministrului:
a) la
iesirea Presedintelui României sau a prim-ministrului din sediul Ministerului
Apărării Nationale, trompetul intonează semnalul «Atentiune»,
comandantul gărzii prezintă onorul si dă raportul, iar muzica
militară intonează «Marsul de întâmpinare»;
b)
Presedintele României sau prim-ministrul salută drapelul de luptă,
trece în revistă si salută garda de onoare;".
16. La articolul 51, alineatul (1) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(1)
Învestirea în functie a sefului Statului Major General se face de către
Presedintele României la sediul Ministerului Apărării
Nationale."
17. La
articolul 51, alineatul (3) si litera l) a
alineatului (5) se abrogă.
18. La
articolul 51, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51),
cu următorul cuprins:
„(51)
Învestirea în functie a noului sef al Statului Major General se execută în
biroul său de către Presedintele României; cu această ocazie,
Presedintele României îi înmânează sefului Statului Major General simbolul
Statului Major General, «Vulturul Cruciat»."
19. La articolul 67, alineatele (3), (4) si
(6) se abrogă.
20. La
articolul 68 alineatul (2), litera e) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,e)
persoana oficială salută drapelul de luptă, trece în
revistă formatia si îi salută cu formula «Bine ati venit!», la care
militarii răspund «Să trăiti!»."
21. La
articolul 82 alineatul (3), litera a) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,a)
trompet;".
22. La
articolul 85, alineatul (4) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(4) În
ziua înhumării, comandantul gărzii la sicriu organizează
schimburi formate din câte 4 militari. Militarii dintr-un schimb se asază
pe ambele părti, la capetele sicriului, la unul-doi pasi de acesta si stau
în pozitia «drepti», tinând pistoalele-mitralieră sau pustile automate în pozitia
«la piept». Cei 4 militari stau cu fata spre intrarea în încăpere si se
schimbă la fiecare 15 minute."
23. La articolul 86, alineatul (2) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(2)
Cortegiul militar funerar se deplasează la locul de înhumare în
următoarea ordine:
a)
prapurii - persoană civilă;
b)
militarul cu portretul defunctului;
c)
militarii purtători ai pernelor cu decoratiile acestuia;
d)
militarul cu crucea;
e)
coliva - persoană civilă;
f)
militarii cu coroanele si jerbele de flori;
g) militarii
cu capacul sicriului;
h)
preotii;
i)
militarii cu sicriul;
j)
familia;
k)
oficialitătile;
l) drapelul de luptă si garda de onoare;
m)
trompetul;
n)
cadrele militare si alte persoane participante."
24. La articolul 96, alineatul (2) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(2)
Pentru acordarea onorului militar, la sosirea personalitătii se constituie
garda de onoare, cu exceptia situatiilor prevăzute la art. 5."
25. La articolul 96, alineatul (3) se
abrogă.
26. La
articolul 98, literele n) si p) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
,,n)
după depunerea jurământului, comandantul unitătii militare
predă drapelul de luptă militarului portdrapel, iar garda se
deplasează în flancul drept al unitătii militare, pe linia rândului
întâi al formatiei;
p) persoana
care a înmânat drapelul de luptă rosteste o alocutiune despre semnificatia
acestui eveniment; în încheiere, când aceasta felicită unitatea
militară, militarii din formatie, din proprie initiativă, iau pozitia
«drepti» si se intonează imnul national al României;".
27. La articolul 102, literele c), g) si h)
se modifică si vor avea următorul cuprins:
,,c)
după oprirea drapelului de luptă pe locul ordonat, seful structurii
de personal si mobilizare/reprezentantul esalonului superior dă citire
decretului prezidential, iar persoana desemnată se apropie de drapelul de
luptă si fixează decoratia pe cravata special destinată;
g)
Presedintele României/ministrul apărării nationale/seful Statului
Major General rosteste o alocutiune, arătând meritele pentru care marii
unităti/unitătii militare i s-a conferit decoratia; alocutiunea se
încheie cu o formulă de felicitare, iar militarii aflati în formatie iau
pozitia «drepti»;
h)
comandantul marii unităti/unitătii militare al cărei drapel de
luptă a fost decorat multumeste în alocutiunea sa pentru distinctia
acordată; în încheiere, comandantul dă comenzile necesare pentru
încolonare si defilare;".
28. La articolul 102, după litera h) se
introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:
,,i) în
teatrele de operatii, acest tip de activităti se execută
fără defilarea fortelor."
29. La articolul 107, litera o) se
modifică si va avea următorul cuprins:
,,o)
militarii aflati în formatie, din proprie initiativă, iau pozitia
«drepti»;".
30. La articolul 110 alineatul (2), litera k)
se modifică si va avea următorul cuprins:
,,k)
felicitarea promotiei de către persoana oficială si luarea pozitiei
«drepti» din proprie initiativă;".
31. La
articolul 137, alineatul (2) se modifică si va avea următorul
cuprins:
„(2)
Drapelele României care se înmânează familiilor după înhumarea
militarilor în activitate se asigură de unitatea militară din care au
făcut parte; pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere si
pentru veteranii de război, acestea se asigură de comenduirea de
garnizoană."
32. La anexa nr. 5 coloana 4, rândul 1 din
tabel se modifică si va avea următorul cuprins:
„Uniforma*:
- de
protocol;
- de
protocol si a categoriilor de forte ale armatei; (PI.1 - uniforma de protocol,
PI.2 - uniforma de reprezentare a fortelor terestre, PI.3 - uniforma de
reprezentare a fortelor aeriene si PI.4 - uniforma de reprezentare a fortelor
navale);".
33. La anexa nr. 5 coloana 5, rândul 1 din
tabel se modifică si va avea următorul cuprins:
„* Se
stabileste la ordin."
34. Titlul anexei nr. 6 se modifică si
va avea următorul cuprins:
„SCHEMA DE PRINCIPIU
a organizării ceremoniei militare la sosirea/plecarea
personalitătilor în/din sediul Ministerului Apărării
Nationale"
35. La anexa nr. 10 coloana 2, rândurile 2,
3, 4, 7, 8, 9 si 10 din tabel se modifică si vor avea următorul
cuprins:
-
rândul 2 - „O companie x 3 plutoane x 15 militari";
-
rândul 3 - „2 plutoane x 15 militari";
-
rândul 4 - „Un pluton x 15 militari";
-
rândul 7 - „2 plutoane x 15 militari";
-
rândul 8 - „Un pluton x 21 militari";
-
rândul 9 - „Un pluton x 15 militari";
-
rândul 10 - „Un pluton x 15 militari".
36. La anexa nr. 10 coloana 4, rândul 10 din
tabel se modifică si va avea următorul cuprins:
„Da".
37. La
anexa nr. 10 coloana 8, rândurile 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 si 10 din tabel se
modifică si vor avea următorul cuprins:
„4
militari la ordinul comandantului garnizoanei".
38. La anexa nr. 10, rândul 11 din tabel se
modifică si va avea următorul cuprins:
„o
Cavalerilor ordinelor nationale care nu au si calitatea de veteran de
război sau de cadru militar în rezervă/retragere li se acordă
funeralii cu onoruri militare conform gradului echivalent în
rezervă."
Art.
II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Bucuresti, 14 iulie 2010.
Nr. M.79.
MINISTERUL
MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acordă sub
formă de tichete de cresă pentru semestrul II 2010
În
temeiul:
- Legii
nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresă,
cu modificările ulterioare;
-
Hotărârii Guvernului nr. 1.317/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice
de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor
cadou si a tichetelor de cresă, cu modificările ulterioare;
- art.
12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si
functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul
muncii, familiei si protectiei sociale emite
următorul ordin:
Art. 1. - Pentru semestrul II 2010, începând cu luna august, valoarea sumei
lunare indexate care se acordă sub formă de tichete de cresă,
stabilită potrivit prevederilor pct. 6.1 si 6.3 din Normele metodologice de
aplicare a dispozitiilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou
si a tichetelor de cresă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.317/2006, cu modificările ulterioare, este de 370 lei.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Bucuresti, 12 iulie 2010.
Nr. 566.
MINISTERUL
ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
AGENTIA NATIONALĂ A
FUNCTIONARILOR PUBLICI
privind modificarea art. 8 alin. (1) din Ordinul presedintelui Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici nr. 4.500/2008 pentru stabilirea unui cadru
unitar privind metodele de completare si transmitere a datelor si informatiilor
referitoare la respectarea normelor de conduită de către functionarii
publici si la implementarea procedurilor disciplinare
Având
în vedere:
-
prevederile art. 20 alin. (1) lit. a) si ale art. 21 alin. (4) si (5) din Legea
nr. 7/2004 privind Codul de conduită a functionarilor publici,
republicată;
- prevederile
art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu
modificările si completările ulterioare;
-
prevederile art. 55 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind
normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplină, cu
modificările si completările ulterioare;
-
necesitatea îndeplinirii activitătilor prevăzute de conditionalitatea
nr. 4 I. „Prevenirea faptelor de coruptie", măsura 4 „Monitorizarea respectării
normelor de conduită si a standardelor etice în administratia
publică", etapa 4.2 „Stabilirea metodelor de colectare a
informatiilor relevante privind încălcarea normelor de etică de
către functionarii publici din toate sectoarele, centralizarea acestora si
prezentarea lor într-un format unic" si etapa 4.3 „Colectarea
informatiilor relevante privind măsurile luate pentru reducerea
oportunitătilor de coruptie, precum si evaluarea impactului acestora.
Raportarea măsurilor luate pentru reducerea oportunitătilor de
coruptie, precum si a sanctiunilor luate împotriva functionarilor publici, în
particular a celor din administratia publică de la nivel local.
Pregătirea si diseminarea de către mass-media a datelor statistice,
pe baza unor rapoarte semestriale", cuprinse în Planul de actiune pentru
îndeplinirea conditionalitătilor din cadrul mecanismului de cooperare si
verificare a progresului realizat de România în domeniul reformei sistemului
judiciar si al luptei împotriva coruptiei, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.346/2007, cu modificările ulterioare,
în
temeiul prevederilor art. 21 alin. (2) si ale art. 22 alin. (1)
lit. b) si d)din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, si al
prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006, cu
modificările si completările ulterioare,
presedintele
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici emite
prezentul ordin.
Art. I.
- La articolul 8, alineatul (1) din Ordinul presedintelui
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici nr. 4.500/2008 pentru stabilirea
unui cadru unitar privind metodele de completare si transmitere a datelor si
informatiilor referitoare la respectarea normelor de conduită de
către functionarii publici si la implementarea procedurilor disciplinare,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 351
din 7 mai 2008, se modifică după cum urmează:
„Art. 8. - (1) Pe baza datelor si
informatiilor cuprinse în formatele de raportare trimestriale privind
respectarea normelor de conduită de către functionarii publici si în
formatele de raportare semestriale privind implementarea procedurilor
disciplinare în cadrul autoritătilor si institutiilor publice, Agentia
Natională a Functionarilor Publici elaborează rapoarte semestriale,
pe care le publică pe portalul institutiei, după cum urmează:
a) în
luna octombrie, pentru semestrul I al anului în curs;
b) în
luna aprilie a anului următor, pentru semestrul II al
anului precedent."
Art.
II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
Andras Zsolt Szakal
Bucuresti, 13 iulie 2010.
Nr. 865.
MINISTERUL
DEZVOLTĂRII REGIONALE SI TURISMULUI
privind modificarea Ordinului ministrului dezvoltării regionale si
locuintei nr. 397/2009 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile
efectuate în implementarea proiectelor finantate în cadrul Programului pentru
Reteaua de dezvoltare urbană URBACT II
Având în vedere prevederile art. 13 din
Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European si al Consiliului
din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională si de
abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999 si prevederile art. 48-53 din
Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire
a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al
Consiliului de stabilire a anumitor dispozitii generale privind Fondul European
de Dezvoltare Regională, Fondul Social European si Fondul de Coeziune si a
Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European si al Consiliului
privind Fondul European de Dezvoltare Regională, ale art. 12 alin. (1)
lit. i) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea si functionarea
Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului, cu modificările
ulterioare,
în
temeiul prevederilor art. 13 alin. (6) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.631/2009, cu modificările ulterioare,
ministrul
dezvoltării regionale si turismului emite
prezentul ordin.
Art. I.
- Ordinul ministrului dezvoltării regionale si
locuintei nr. 397/2009 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile
efectuate în implementarea proiectelor finantate în cadrul Programului pentru
Reteaua de dezvoltare urbană URBACT II, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 354 din 27 mai 2009, cu modificările
ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 7, alineatul (2) va avea
următorul cuprins:
„(2)
Pentru faza de implementare a proiectelor, cheltuielile prevăzute la art.
5, efectuate în cadrul proiectelor, sunt considerate eligibile de la data
aprobării aplicatiei finale de către Comitetul de monitorizare URBACT
II."
2. La articolul 7, alineatul (3) se
abrogă.
3.
Articolul 15 va avea următorul cuprins:
„Art.
15. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind grupurile locale de
sprijin URBACT II,
referitoare la constituirea si functionarea acestora la
nivelul fiecărui beneficiar, precum:
a)
organizarea de întâlniri si seminarii;
b)
organizarea de sesiuni de instruire legate de consolidarea capacitătii
grupului local de sprijin URBACT II;
c)
transportul si cazarea membrilor grupului local de sprijin URBACT II pentru
a participa la întâlnirile proiectului;
d)
comunicarea si diseminarea produselor rezultate din activitătile
desfăsurate.
(2)
Costurile privind grupurile locale de sprijin URBACT II trebuie
prevăzute la o linie bugetară separată, cu o alocare
financiară minimă de 70.000 euro pentru o retea tematică si de
30.000 euro pentru un grup de lucru."
Art.
II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
p. Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Gheorghe Nastasia,
secretar general
Bucuresti, 14 iulie
2010.
Nr. 1.847.
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
pentru aprobarea Sistemului de raportare contabilă la 30 iunie 2010 a
societătilor comerciale de asigurare, de asigurare-reasigurare si de
reasigurare, precum si a brokerilor de asigurare si/sau reasigurare
Potrivit
Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din
data de 6 iulie 2010, prin cares-a adoptat Sistemul de raportare contabilă
la 30 iunie 2010 a societătilor comerciale de asigurare, de
asigurare-reasigurare si de reasigurare, precum si a brokerilor de asigurare
si/sau reasigurare,
în
temeiul prevederilor art. 4 alin. (27) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
presedintele
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2010 a
societătilor comerciale de asigurare, de asigurare-reasigurare si de
reasigurare, precum si a brokerilor de asigurare si/sau reasigurare,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Sistemul prevăzut la alin. (1) este aplicabil asigurătorilor,
reasiguratorilor si brokerilor de asigurare si/sau reasigurare, asa cum sunt
definiti la art. 2 lit. A pct. 5, art. 2 lit. B pct. 39 si art. 2 lit. C pct.
57 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea
asigurărilor, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 3. - Directia generală reglementări contabile din cadrul Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor va lua măsuri pentru ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 13 iulie 2010.
Nr. 9.
ANEXA
de raportare contabilă la 30 iunie 2010 a societătilor comerciale
de asigurare, de asigurare-reasigurare si de reasigurare, precum si a
brokerilor de asigurare si/sau reasigurare
A.
Norme metodologice privind întocmirea si verificarea raportărilor
contabile ale societătilor comerciale de asigurare, de
asigurare-reasigurare si de reasigurare, precum si ale brokerilor de
asigurare/reasigurare la 30 iunie 2010
1.
Generalităti
Prezentele
norme se aplică asigurătorilor persoane juridice române, sucursalelor
ori filialelor unui asigurător dintr-un stat tert, precum si sucursalelor
unei societăti de asigurare sau ale unei societăti mutuale dintr-un
stat membru, care a primit o autorizatie de la autoritatea competentă a
statului membru de origine, reasiguratorilor, persoane juridice autorizate în
conditiile legii de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor ori de
autoritatea competentă a statului membru de origine, brokerilor de
asigurare si/sau reasigurare, persoane juridice române, precum si
intermediarilor dintr-un stat membru care desfăsoară activităti
de intermediere pe teritoriul României, societăti comerciale autorizate în
conditiile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea
asigurărilor, cu modificările si completările ulterioare, care
au obligatia să întocmească si să depună raportări
contabile la data de 30 iunie 2010.
Raportările
contabile la data de 30 iunie 2010 vor fi depuse astfel: un exemplar la Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, iar al doilea exemplar la unitătile
teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, după caz, la registratura
acestora sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarată,
potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 627/1995 privind
îmbunătătirea disciplinei depunerii bilanturilor contabile si a altor
documente cu caracter financiar-contabil si fiscal, de către agentii
economici si alti contribuabili. De asemenea, la depunere se vor avea în vedere
si prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.085/2003 pentru aplicarea unor
prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea
transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si
în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, referitoare la
implementarea Sistemului Electronic National, cu modificările si
completările ulterioare.
Raportările
contabile la data de 30 iunie 2010 vor fi întocmite în conformitate cu
prevederile Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene
specifice domeniului asigurărilor, aprobate prin Ordinul presedintelui
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, cu
modificările si completările ulterioare, care se aplică
împreună cu prevederile Legii contabilitătii nr. 82/1991,
republicată, si vor fi avute în vedere si următoarele precizări:
a)
elementele monetare exprimate în valută (disponibilităti si alte
elemente asimilate, cum sunt acreditivele si depozitele bancare, creante si
datorii în valută) trebuie evaluate si raportate utilizând cursul de
schimb, comunicat de Banca Natională a României, în data de 30 iunie 2010,
respectiv 4,3688 lei/euro. Diferentele de curs valutar, favorabile sau
nefavorabile, între cursul de la data înregistrării creantelor ori
datoriilor în valută sau cursul la care au fost raportate în situatiile
financiare anterioare si cursul de schimb din data de 30 iunie 2010 se
înregistrează la venituri sau cheltuieli financiare, după caz;
b)
pentru creantele si datoriile exprimate în lei, a căror decontare se face
în functie de cursul unei valute, eventualele diferente favorabile ori
nefavorabile care rezultă din evaluarea acestora se înregistrează la
venituri sau cheltuieli financiare. Determinarea diferentelor de valoare se
efectuează similar prevederilor lit. a);
c)
pentru evidentierea în contabilitate a tranzactiilor în valută se
utilizează cursul de schimb de la data efectuării operatiunii
respective. Prin curs de schimb de la data efectuării operatiunii se
întelege cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Natională
a României, din ultima zi bancară anterioară operatiunii, disponibil
ca informatie la momentul efectuării operatiunii (încasare, plată,
emitere de documente).
2.
Prezentarea si modul de completare a raportărilor contabile la 30 iunie
2010
Asigurătorii
si reasiguratorii vor întocmi si vor depune raportări contabile care
cuprind următoarele formulare:
1.
Bilant (cod 01);
2.
Contul de profit si pierdere, compus din:
-
contul tehnic al asigurării generale (cod 02);
-
contul tehnic al asigurării de viată (cod 03);
-
contul netehnic (cod 04);
3. Date
informative (cod 05).
Asigurătorii
care administrează fonduri de pensii facultative vor întocmi si vor
prezenta si situatiile prevăzute la cap. V sectiunea 4, formularul
„Situatii prezentate de asigurătorii care administrează fonduri de
pensii facultative" din Reglementările contabile conforme cu
directivele europene specifice domeniului asigurărilor, aprobate prin
Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 3.129/2005, cu modificările si completările
ulterioare, astfel:
A.
situatia activelor, pasivelor si capitalurilor proprii;
B.
situatia veniturilor si cheltuielilor.
Brokerii
de asigurare si/sau reasigurare vor întocmi si vor depune raportări
contabile care cuprind următoarele formulare:
1.
Bilant (cod 01);
2.
Contul de profit si pierdere (cod 02);
3. Date
informative (cod 03).
Asigurătorii
si reasiguratorii, precum si brokerii de asigurare si/sau reasigurare vor
completa datele de identificare (denumirea societătii, adresa, telefonul
si numărul de înmatriculare la registrul comertului) si cele referitoare
la încadrarea corectă în forma de proprietate si codul unic de
înregistrare, citet, fără a se folosi prescurtări ori initiale.
În căsute se vor trece codurile care delimitează încadrarea
asigurătorilor si a brokerilorde asigurare.
Asigurătorii
si reasiguratorii, precum si brokerii de asigurare si/sau reasigurare vor
completa codul privind activitatea desfăsurată, potrivit
Clasificării activitătilor din economia natională - CAEN,
aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, cu
actualizările ulterioare.
Necompletarea corectă pe prima pagină a formularului
„Bilant" a datelor prevăzute mai sus conduce la imposibilitatea
identificării societătii si, în consecintă, se consideră
că lucrarea nu a fost depusă, asigurătorii sau brokerii de
asigurare fiind sanctionati potrivit prevederilor art. 39 din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, si prevederilor
art. 42 din Legea nr. 82/1991, republicată.
Bilantul
prezintă, în formă sintetică, elementele de activ si de pasiv,
grupate după natură si lichiditate, respectiv după natură
si exigibilitate.
Bilantul
se întocmeste pe baza balantei de verificare a conturilor sintetice la data de
30 iunie 2010, puse de acord cu soldurile din balanta conturilor analitice,
încheiată după înregistrarea tuturor documentelor în care au fost
consemnate operatiunile financiar-contabile aferente perioadei de raportare.
Pentru
prezentarea contului de profit si pierdere la data de 30 iunie 2010,
asigurătorii, în functie de activitatea de asigurare pe care o
desfăsoară, vor completa formularul contului tehnic al
asigurării generale (cod 02), formularul contului tehnic al
asigurării de viată (cod 03) si formularul contului netehnic (cod 04).
Brokerii
de asigurare si/sau reasigurare vor întocmi formularul contului de profit si
pierdere (cod 02).
Datele
care se raportează în formularele contului de profit si pierdere sunt
cumulate de la începutul anului până la sfârsitul perioadei de raportare.
În
formularul „Date informative", la rândurile 01 si 02 coloana 1,
asigurătorii si brokerii de asigurare si/sau reasigurare care au în
subordine subunităti vor înscrie cifra 1, indiferent de numărul
acestora.
La
rândurile privind plătile restante se înscriu sumele de la sfârsitul
perioadei de raportare care au depăsit termenele de plată
prevăzute în contracte sau acte normative.
Formularele
de raportare contabilă întocmite pentru data de 30 iunie 2010 sunt semnate
de persoanele în drept, cuprinzând si numele în clar al acestora.
Rândul
corespunzător calitătii persoanei care a întocmit raportările
contabile se completează astfel:
-
directorul economic, contabilul-sef sau altă persoană
împuternicită să îndeplinească această functie, potrivit
legii;
-
persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului
Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din România.
Asigurătorii
si brokerii de asigurare si/sau reasigurare care au în subordine sucursale ori
subunităti fără personalitate juridică vor verifica si centraliza
balantele de verificare ale acestora, întocmind raportările contabile la
30 iunie 2010.
Asigurătorii
si brokerii de asigurare si/sau reasigurare care au în subordine sucursale ori
alte subunităti fără personalitate juridică, care
desfăsoară activitate si au sediul în străinătate, vor
evalua în lei rulajele si soldurile exprimate în valută, din balantele de
verificare a conturilor sintetice transmise de acestea, la cursul valutar din
ultima zi a perioadei de raportare, si le vor centraliza cu balanta de
verificare întocmită pentru operatiunile economico-financiare
desfăsurate în tară.
În
situatia în care operatiunile subunitătilor proprii în
străinătate au fost evidentiate în cursul perioadei atât în
valută, cât si în lei, pentru cuprinderea în raportările contabile la
data de 30 iunie 2010 ale persoanei juridice din tară, vor fi preluate ca
atare soldurile si rulajele conturilor, exprimate în lei.
Formularele
care compun raportările contabile la data de 30 iunie 2010 se vor completa
în lei (RON).
Asigurătorii
si brokerii de asigurare si/sau reasigurare vor depune la Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor raportările contabile întocmite pentru
data de 30 iunie 2010 astfel:
- pe
suport hârtie (formatul C.S.A.), semnate si stampilate, conform legii, împreună
cu o copie a codului unic de înregistrare, raportul administratorului, precum
si o copie de pe balanta de verificare a conturilor sintetice;
- în
format electronic, prin încărcarea datelor în aplicatia CSA-EWS.
Asigurătorii
si brokerii de asigurare si/sau reasigurare vor depune la unitătile
teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pe suport magnetic,
raportările contabile la 30 iunie 2010, împreună cu raportările
contabile listate cu ajutorul programului de asistentă elaborat de
Ministerul Finantelor Publice, semnate si stampilate, potrivit legii. Programul
de asistentă este pus la dispozitia asigurătorilor si brokerilor de
asigurare, gratuit, de unitătile teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului
Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro
Asigurătorii
si brokerii de asigurare si/sau reasigurare care nu au desfăsurat
activitate de la data înfiintării până la 30 iunie 2010 nu întocmesc
raportări contabile la data de 30 iunie 2010, urmând să depună o
declaratie pe propria răspundere la Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor si la unitătile teritoriale ale
Ministerului Finantelor Publice, care să cuprindă toate datele de
identificare a societătii:
-
denumirea completă (conform certificatului de înmatriculare);
-
adresa si numărul de telefon;
-
numărul de înregistrare la registrul comertului;
- codul
unic de înregistrare;
-
capitalul social.
O
declaratie similară vor depune si persoanele juridice care se află în
curs de lichidare, potrivit legii.
3.
Termenul pentru depunerea raportărilor contabile la 30 iunie 2010 la
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor si la unitătile teritoriale
ale Ministerului Finantelor Publice
Raportările
contabile întocmite pentru data de 30 iunie 2010, precum si declaratiile
asigurătorilor si brokerilor de asigurare si/sau reasigurare care nu au
desfăsurat activitate se vor depune la Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor si la unitătile teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice până cel târziu la data de 15 august 2010.
Nedepunerea
raportărilor contabile întocmite pentru data de 30 iunie 2010 la termenul
stabilit, a formularelor listate, semnate si stampilate, sau a declaratiilor,
după caz, se sanctionează conform prevederilor art. 39 din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, si prevederilor
art. 42 din Legea nr. 82/1991, republicată.
4. Completarea raportărilor contabile la 30 iunie 2010 de
către asigurători si brokerii de asigurare se efectuează
folosind planul de conturi prevăzut la cap. III pct. 1 si 2 din
Reglementările contabile conforme cu directivele europene specifice
domeniului asigurărilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, cu modificările si
completările ulterioare.
B.
Nomenclator - forme de proprietate
COD |
DENUMIRE |
20 |
PROPRIETATE MIXTĂ (cu capital de stat si
privat) |
|
PROPRIETATE MIXTĂ (cu capital de stat - sub
50%) |
21 |
Societăti comerciale cu capital de stat
autohton si de stat străin |
22 |
Societăti comerciale cu capital de stat si
privat autohton si străin |
23 |
Societăti comerciale cu capital de stat si
privat autohton |
24 |
Societăti comerciale cu capital de stat si
privat străin |
|
PROPRIETATE MIXTĂ (cu capital de stat - 50%
si peste 50%) |
25 |
Societăti comerciale cu capital de stat
autohton si de stat străin |
26 |
Societăti comerciale cu capital de stat si
privat autohton si străin |
27 |
Societăti comerciale cu capital de stat si
privat autohton |
28 |
Societăti comerciale cu capital de stat si
privat străin |
30 |
PROPRIETATE INDIVIDUALĂ - PRIVATĂ |
|
(cu capital: privat autohton, privat autohton si
străin, privat străin) |
34 |
Societăti comerciale pe actiuni |
35 |
Societăti comerciale cu răspundere
limitată |
|
|
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
AASIGURARILOR
privind sanctionarea Societătii Comerciale IBA - INSIEME BROKER DE
ASIGURARE - S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării
activitătii
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare
fiscală 14045240/01.07.2001, reprezenta legal prin presedinte, în temeiul
art. 4 alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind
activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în proces ui-verb al al sedintei din data de 29 iunie 2010, în
cadrul căreia a fost analizat Referatul de constatare nr. VI.3.118 din
data de 25 iunie 2010, întocmit ca urmare a controlului permanent efectuat la
Societatea Comercială IBA- INSIEME BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., cu sediul
în municipiul Bucuresti, Str. Garoafei nr. 1A, sectorul 5, J40/8235/23.07.2009,
CUI 25812453/24.07.2009, a constatat următoarele:
în
fapt, prin Adresa înregistrată la Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor cu nr. 15.844 din 12 mai 2010, dna Szekely Magdalena a
comunicat demisia sa din functia de director executiv al Societătii
Comerciale IBA- INSIEME BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., începând cu data de 15
mai 2010.
Directia
generală autorizări, prin Adresa nr. VI.16.601 din 20 mai 2010,
a solicitat Societătii Comerciale IBA- INSIEME BROKER DE ASIGURARE -
S.R.L. să transmită hotărârea de numire a noului conducător
executiv, precum si documentele necesare în vederea aprobării acestuia de
către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Societatea nu a dat
curs solicitării Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
La
notificarea Directiei generale autorizări, transmisă cu nr. VI. 19.244
din 17 iunie 2010, referitoare la faptul că Societatea Comercială
IBA- INSIEME BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. nu are conducător executiv
aprobat de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, societatea
nu a răspuns. Confirmarea de primire a notificării a fost
semnată de un reprezentant al societătii la data de 18 iunie 2010.
În
drept, Societatea Comercială IBA- INSIEME BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. nu
are conducător executiv, fiind astfel încălcate prevederile art. 35
alin. (5) lit. h) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare, ceea ce constituie contraventie, conform art. 39
alin. (2) lit. m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii
activitătii de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor a hotărât, în sedinta din data de 29 iunie 2010,
sanctionarea Societătii Comerciale IBA- INSIEME BROKER DE ASIGURARE -
S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activitătii, în
conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările si completările ulterioare, de la data publicării prezentei
decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data
aprobării de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a unei
persoane semnificative - conducător executiv, care să
îndeplinească conditiile din Normele privind autorizarea brokerilor de
asigurare si/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul presedintelui
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu
modificările ulterioare,
drept
care decide:
Art. 1. -în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr.
32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare, se sanctionează
Societatea Comercială IBA - INSIEME BROKERDE ASIGURARE - S.R.L., cu sediul
în municipiul Bucuresti, Str. Garoafei nr. 1A, sectorul 5, J40/8235/23.07.2009,
CUI 25812453/24.07.2009, cu interzicerea temporară a exercitării
activitătii de la data publicării prezentei decizii în Monitorul
Oficial al României, Partea I, până ia data aprobării de către
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a unei persoane semnificative -
conducător executiv, care să îndeplinească conditiile din
Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare si/sau de reasigurare, puse
în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare.
Art. 2. - (1) Pe toată perioada de interzicere temporară a
activitătii de broker de asigurare, brokerului de asigurare i se interzic
desfăsurarea activitătii de negociere si încheierea de noi contracte
de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistentă
pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu
regularizarea daunelor, precum si desfăsurarea oricăror operatiuni
specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
(2)
Brokerul de asigurare are obligatia să aducă la cunostinta clientilor
săi interzicerea temporară a activitătii de asigurare, în termen
de cel mult 3 zile de la data primirii prezentei decizii, în vederea efectuării
plătii ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la
asigurător, rămânând direct răspunzător pentru îndeplinirea
obligatiilor asumate prin contractele în vigoare.
Art. 3. - (1) Împotriva prezentei decizii, Societatea Comercială IBA - INSIEME
BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel Bucuresti,
în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, conform art. 40 alin. (1)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
(2) În
conformitate cu art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările
si completările ulterioare, plângerea adresată Curtii de Apel
Bucuresti nu suspendă, pe timpul solutionării acesteia, executarea
măsurii sanctionatorii dispuse de Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor.
Art. 4. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 12 iulie
2010.
Nr. 532.
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
AASIGURĂRILOR
privind sanctionarea Societătii Comerciale VOX ASIGURĂRI BROKER
DE ASIGURARE REASIGURARE - S.R.L. cu interzicerea temporară a
exercitării activitătii
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare
fiscală 14045240/01.07.2001, reprezenta legal prin presedinte, în temeiul
art. 4 alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind
activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în procesul-verbal al sedintei din data de 29 iunie 2010, în
cadrul căreia a fost analizat Referatul de constatare nr. VI.3.116
din data de 25 iunie 2010, întocmit ca urmare a controlului permanent efectuat
la Societatea Comercială VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE
REASIGURARE - S.R.L., cu sediul în municipiul Bucuresti, Str. Virtutii nr. 11,
bl. R5A, se. A, et. 3, ap. 11, sectorul 6, J40/7267/25.06.2009, CUI
25708402/25.06.2009, a constatat următoarele:
în
fapt, prin Adresa înregistrată la Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor cu nr. 6.069 din 25 februarie 2010, domnul Neatu Laurentiu a
comunicat renuntarea la calitatea de conducător executiv al
Societătii Comerciale VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE -
S.R.L., începând cu data de 9 februarie 2010, conform declaratiei autentificate
sub nr. 248 din 9 februarie 2010.
Directia
generală autorizări, prin Adresa nr. VI.6.069 din 5 martie 2010,
a solicitat Societătii Comerciale VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE
REASIGURARE - S.R.L. să transmită hotărârea, precum si
documentele necesare în vederea aprobării noii persoane semnificative de
către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Societatea nu a dat
curs solicitării Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
La
notificarea Directiei generale autorizări, transmisă cu nr. VI. 19.245
din 17 iunie 2010, referitoare la faptul că Societatea Comercială VOX
ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE - S.R.L. nu are conducător
executiv aprobat de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor,
societatea nu a răspuns. Confirmarea de primire a notificării a fost
semnată de un reprezentant al societătii la data de 18 iunie 2010.
În
drept, Societatea Comercială VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE
REASIGURARE - S.R.L. nu are conducător executiv, fiind astfel
încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările si completările ulterioare, ceea ce constituie
contraventie, conform art. 39 alin. (2) lit. m2) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii
activitătii de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor a hotărât, în sedinta din data de 29 iunie 2010,
sanctionarea Societătii Comerciale VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE
REASIGURARE - S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării
activitătii, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din
Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare, de la
data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea
I, până la data aprobării de către Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor a unei persoane semnificative - conducător executiv,
care să îndeplinească conditiile din Normele privind autorizarea
brokerilor de asigurare si/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul
presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu
modificările ulterioare,
drept
care decide:
Art. 1. -în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr.
32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare, se sanctionează
Societatea Comercială VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE -
S.R.L., cu sediul în municipiul Bucuresti, Str. Virtutii nr. 11, bl. R5A, se.
A, et. 3, ap. 11, sectorul 6, J40/7267/25.06.2009, CUI 25708402/25.06.2009, cu
interzicerea temporară a exercitării activitătii de la data
publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până
la data aprobării de către Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor a unei persoane semnificative - conducător executiv,
care să îndeplinească conditiile din Normele privind autorizarea
brokerilor de asigurare si/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul
presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu
modificările ulterioare.
Art. 2. - (1) Pe toată perioada de interzicere temporară a
activitătii de broker de asigurare, brokerului de asigurare i se interzic
desfăsurarea activitătii de negociere si încheierea de noi contracte
de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistentă
pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu
regularizarea daunelor, precum si desfăsurarea oricăror operatiuni
specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
(2)
Brokerul de asigurare are obligatia să aducă la cunostinta clientilor
săi interzicerea temporară a activitătii de asigurare, în termen
de cel mult 3 zile de la data primirii prezentei decizii, în vederea
efectuării plătii ratelor scadente la contractele în curs de derulare
direct la asigurător, rămânând direct răspunzător pentru
îndeplinirea obligatiilor asumate prin contractele în vigoare.
Art. 3. - (1) Împotriva prezentei decizii, Societatea Comercială VOX
ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE - S.R.L. poate face plângere la
Curtea de Apel Bucuresti, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia,
conform art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările
ulterioare.
(2) În
conformitate cu art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările
si completările ulterioare, plângerea adresată Curtii de Apel
Bucuresti nu suspendă, pe timpul solutionării acesteia, executarea
măsurii sanctionatorii dispuse de Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor.
Art. 4. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 12 iulie 2010.
Nr. 534.
În
anexa nr. 1 la Ordinul Băncii Nationale a României nr. 6/2010 privind
raportarea modificării potentiale a valorii economice a institutiilor de
credit ca urmare a schimbării nivelurilor ratelor dobânzii, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 480 din 13 iulie 2010, se
face următoarea rectificare (care apartine Redactiei „Monitorul Oficial,
Partea I"):
- la
tabelul Formularului 1: IRR STD POZ, coloana „Factorul de ponderare" în
totalitate si celulele aferente coloanelor (1)-(4) ale rândului 14 se
vor citi hasurate.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |