MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 509 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Joi, 22 iulie 2010
SUMAR
LEGI SI DECRETE
162. - Lege pentru ratificarea
Amendamentului, convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 19
august 2009 si la Luxemburg la 15 septembrie 2009 între România si Banca
Europeană de Investitii, la Acordul de împrumut dintre România, Banca
Europeană de Investitii si Regia Autonomă de Distributie a Energiei
Termice „Radet" Bucuresti privind finantarea Proiectului de reabilitare si
modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucuresti, semnat la
Luxemburg si la Bucuresti la data de 12 si, respectiv, 14 noiembrie 1997, si a
Amendamentului, convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 19
august 2009 si la Paris la 10 septembrie 2009 între România si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, la Acordul-cadru de împrumut dintre România
si Fondul de Dezvoltare Socială al Consiliului Europei, fncheiat la Paris
la 4 iunie 1998
802. - Decret privind promulgarea
Legii pentru ratificarea Amendamentului, convenit prin schimbul de scrisori
semnate la Bucuresti la 19 august 2009 si la Luxemburg la 15 septembrie 2009
între România si Banca Europeană de Investitii, la Acordul de împrumut
dintre România, Banca Europeană de Investitii si Regia Autonomă de
Distributie a Energiei Termice „Radet" Bucuresti privind finantarea
Proiectului de reabilitare si modernizare a sistemului de termoficare din
municipiul Bucuresti, semnat la Luxemburg si la Bucuresti la data de 12 si,
respectiv, 14 noiembrie 1997, si a Amendamentului, convenit prin schimbul de
scrisori semnate la Bucuresti la 19 august 2009 si la Paris la 10 septembrie
2009 între România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, la
Acordul-cadru de împrumut dintre România si Fondul de Dezvoltare Socială
al Consiliului Europei, încheiat la Paris la 4 iunie 1998
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 985 din 8 iulie 2010
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 alin.
(3) si art. 5 alin. (1) din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor,
bunurilor, valorilor si protectia persoanelor
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
575. - Hotărâre pentru
actualizarea anexei la Legea nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor,
substantelor si preparatelor stupefiante si psihotrope, precum si a anexei la
Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului
ilicit de droguri
632. - Hotărâre privind
actualizarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al
statului aflat în administrarea Ministerului Sănătătii, pentru
Institutul de Boli Cardiovasculare Timisoara, si pentru aprobarea închirierii
unei părti din terenul aferent clădirii
642. - Hotărâre pentru
aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la
Bucuresti la 30 aprilie 2009, 19 noiembrie 2009, 7 decembrie 2009 si 11
decembrie 2009 si la Washington D.C. la 26 mai 2009, între Guvernul României si
Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de
împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 31 ianuarie 2003, pentru finantarea
Proiectului de dezvoltare forestieră
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
874. - Ordin al ministrului
economiei, comertului si mediului de afaceri privind aprobarea Manualului de
operare pentru programul „Schema de granturi mici"
1.966. - Ordin al ministrului
finantelor publice pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului
economiei si finantelor nr. 2.116/2007 privind aprobarea cheltuielilor
eligibile pentru Programul operational Asistentă tehnică
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
pentru ratificarea Amendamentului, convenit prin schimbul de scrisori
semnate la Bucuresti la 19 august 2009 si la Luxemburg la 15 septembrie 2009
între România si Banca Europeană de Investitii, la Acordul de împrumut
dintre România, Banca Europeană de Investitii si Regia Autonomă de
Distributie a Energiei Termice „Radet" Bucuresti privind finantarea
Proiectului de reabilitare si modernizare a sistemului de termoficare din municipiul
Bucuresti, semnat la Luxemburg si la Bucuresti la data de 12 si, respectiv, 14
noiembrie 1997, si a Amendamentului, convenit prin schimbul de scrisori semnate
la Bucuresti la 19 august 2009 si la Paris la 10 septembrie 2009 între România
si Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei, la Acordul-cadru de împrumut dintre România si Fondul de Dezvoltare
Socială al Consiliului Europei, încheiat la Paris la 4 iunie 1998
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art. 1.
- Se ratifică Amendamentul, convenit prin schimbul de scrisori*) semnate
la Bucuresti la 19 august 2009 si la Luxemburg la 15 septembrie 2009 între
România si Banca Europeană de Investitii, la Acordul de împrumut dintre
România, Banca Europeană de Investitii si Regia Autonomă de
Distributie a Energiei Termice „Radet" Bucuresti privind finantarea
Proiectului de reabilitare si modernizare a sistemului de termoficare din
municipiul Bucuresti, semnat la Luxemburg si la Bucuresti la data de 12 si,
respectiv, 14 noiembrie 1997, în valoare de 35 milioane ECU echivalent,
ratificat prin Ordonanta Guvernului nr. 22/1998, aprobată prin Legea nr.
131/1998.
Art.
2. - Se ratifică
Amendamentul, convenit prin schimbul de scrisori*) semnate la Bucuresti la 19
august 2009 si la Paris la 10 septembrie 2009 între România si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, la Acordul-cadru de împrumut dintre România
si Fondul de Dezvoltare Socială al Consiliului Europei, încheiat la Paris
la 4 iunie 1998, în valoare de 10 milioane ECU echivalent, ratificat prin
Ordonanta Guvernului nr. 100/1998, aprobată prin Legea nr. 233/1998, cu
modificările ulterioare.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 12 iulie 2010.
Nr. 162.
*) Traducere.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
CABINET SECRETAR DE STAT
19 august 2009
Către: BANCA EUROPEANĂ DE INVESTITII (BEI)
Bd. Konrad Adenauer nr. 100,
L-2950 Luxemburg
Tel: +352-43 79-1
Fax: +352-43 77-04
În atentia:
Domnului Cormac Murphy, director de divizie
Domnului F. Bruni Roccia, director adjunct de
divizie
Re: Împrumutul nr. 19.914, Proiectul România -
Termoficare Bucuresti - transferul obligatiei de plată a datoriei
integrale către Municipalitatea Bucuresti
Stimati domni,
Facem referire la solicitarea adresată de
Municipalitatea Bucuresti de transfer a obligatiei de plată a datoriei
integrale generate în legătură cu acordul de împrumut mai sus
mentionat de la R.A.D.E.T la Municipalitatea Bucuresti.
În acest sens, în conformitate cu prevederile acordului
de împrumut, Ministerul Finantelor Publice, actionând ca si împrumutat, vă
solicită să aprobati această modificare.
În asteptarea primirii răspunsului
dumneavoastră cât mai curând, vă multumim anticipat pentru cooperare.
Cu stimă,
Bogdan Alexandru Drăgoi,
secretar de stat
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
CABINET SECRETAR DE STAT
19 august 2009
Către: BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
(BDCE)
Avenue Kleber 55, Paris 75116, Franta
Tel: +33-1-47 55 55 34
Fax:+33-1-46 55 37 52
În atentia domnului Raphael Alomar, guvernator
Cc: Doamnei Sylvie Anagnostopoulos, director de
tară pentru România Departamentul proiecte
Re: F/P 1259 (1997) - R.A.D.E.T. - transferul
obligatiei de plată a datoriei integrale către Municipalitatea Bucuresti
Stimati domni,
Facem referire la solicitarea adresată de
Municipalitatea Bucuresti de transfer a obligatiei de plată a datoriei
integrale generate în legătură cu acordul de împrumut mai sus
mentionat de la R.A.D.E.T. la Municipalitatea Bucuresti.
În acest sens, în conformitate cu prevederile acordului
de împrumut, Ministerul Finantelor Publice, actionând ca si împrumutat, vă
solicită să aprobati această modificare.
Dorim de asemenea să vă reamintim faptul
că încă mai asteptăm reactia dumneavoastră la scrisoarea
noastră din 19 ianuarie 2009 referitoare la anularea sumei restante din
Acordul de împrumut F/P 1259 (1997).
În asteptarea primirii răspunsului
dumneavoastră cât mai curând, vă multumim anticipat pentru cooperare.
Cu stimă,
Bogdan Alexandru Drăgoi,
secretar de stat
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Str. Apolodor nr. 17,
sectorul 5,
RO-050741
Bucuresti
Luxemburg, 15 septembrie 2009 Ops A/SEE-2/1995-2214/JMl/cp
Subiect: F11.9914 - România - Proiectul de reabilitare a
retelei de termoficare Bucuresti
Contractul de finantare din data de 12/14 noiembrie 1997
(FI Nr. 1.9914) dintre Banca Europeană de Investitii (BEI) în
calitate de împrumutător si România în calitate de împrumutat si
R.A.D.E.T. R.A. (RADET), (Contractul de finantare)
Stimate domnule Drăgoi,
Vă multumim pentru scrisoarea dumneavoastră din
data de 19 august 2009. Întelegem că propunerea dumneavoastră se
referă la o relatie între RADET si România, relatie care este
separată si distinctă fată de Contractul de finantare si nu
afectează obligatiile legale ale niciuneia dintre părti fată de
BEI, generate de Contractul de finantare.
În conditiile în care:
1. Contractul de finantare rămâne neschimbat;
2. România continuă să fie responsabilă în
mod individual pentru serviciul datoriei, în calitate de împrumutător,
conform Contractului de finantare; si
3. obligatiile contractuale ale RADET prevăzute în
Contractul de finantare si toată documentatia aferentă vor
rămâne nemodificate, ne exprimăm acceptul nostru, în măsura în
care este necesar si în conformitate cu Contractul de finantare, fn ceea ce
priveste solicitarea de aprobare exprimată în scrisoarea
dumneavoastră.
Vă rog să nu ezitati să ne contactati în
cazul în care mai aveti si alte întrebări referitoare la această
problemă.
Cu stimă,
Banca Europeană de Investitii
C. Murphy J.
Mcllwaine
BDCE
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
Dl. Bogdan Alexandru Drăgoi,
secretar de stat
Str. Apolodor 17,
sectorul 5, Bucuresti,
România
Paris, 10 septembrie 2009
Subiect: F/P 1259 – România
Stimate domnule Drăgoi,
Facem referire la scrisoarea dumneavoastră din data
de 19 august 2009 referitoare la transferul obligatiilor de plată a
datoriei aferente proiectului mai sus mentionat.
Mentionăm faptul că transferul propus al
obligatiilor de plată a datoriei nu presupune nicio modificare a
proiectului descris în Acordul-cadru de împrumut semnat între România si BDCE
la data de 4 iunie 1998. Considerând că relatia contractuală a BDCE
continuă să fie cu România, în calitate de împrumutat, BDCE nu se află
în pozitia de a avea o opinie în legătură cu aspecte de natură
administrativă ce apartin României.
Cu stimă,
Thierry Poirel,
director general, împrumuturi
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru ratificarea Amendamentului, convenit prin
schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 19 august 2009 si la Luxemburg la
15 septembrie 2009 între România si Banca Europeană de Investitii, la
Acordul de împrumut dintre România, Banca Europeană de Investitii si Regia
Autonomă de Distributie a Energiei Termice „Radet" Bucuresti privind
finantarea Proiectului de reabilitare si modernizare a sistemului de
termoficare din municipiul Bucuresti, semnat la Luxemburg si la Bucuresti la
data de 12 si, respectiv, 14 noiembrie 1997, si a Amendamentului, convenit prin
schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 19 august 2009 si la Paris la 10
septembrie 2009 între România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, la
Acordul-cadru de împrumut dintre România si Fondul de Dezvoltare Socială al
Consiliului Europei, încheiat la Paris la 4 iunie 1998
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea
pentru ratificarea Amendamentului, convenit prin schimbul de scrisori semnate
la Bucuresti la 19 august 2009 si la Luxemburg la 15 septembrie 2009 între
România si Banca Europeană de Investitii, la Acordul de împrumut dintre
România, Banca Europeană de Investitii si Regia Autonomă de
Distributie a Energiei Termice „Radet" Bucuresti privind finantarea
Proiectului de reabilitare si modernizare a sistemului de termoficare din
municipiul Bucuresti,
semnat la Luxemburg si la
Bucuresti la data de 12 si, respectiv, 14 noiembrie 1997, si a Amendamentului,
convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 19 august 2009 si la
Paris la 10 septembrie 2009 între România si Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei, la Acordul-cadru de împrumut dintre România si Fondul de Dezvoltare
Socială al Consiliului Europei, încheiat la Paris la 4 iunie 1998, si se
dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 9 iulie 2010.
Nr. 802.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 8 iulie 2010
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3
alin. (3) si art. 5 alin. (1) din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor,
bunurilor, valorilor si protectia persoanelor
Augustin Zegrean - presedinte
Acsinte Gaspar - judecător
Petre Lăzăroiu - judecător
Mircea Stefan Minea - judecător
Iulia Antonella Motoc - judecător
Ion Predescu - judecător
Puskás Valentin Zoltán - judecător
Tudorel Toader - judecător
Simona Ricu - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent-sef
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 alin. (3) si art. 5 alin. (1) din
Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia
persoanelor, exceptie ridicată de Societatea Comercială „Cafe Des
Bouquinistes" - S.R.L. din Timisoara în Dosarul nr. 5.881/325/2009 al
Judecătoriei Timisoara.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Cauza este în stare de judecată.
Presedintele acordă cuvântul reprezentantului
Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
retine următoarele: Prin încheierea din 4 noiembrie 2009, pronuntată
în Dosarul nr. 5.881/325/2009, Judecătoria Timisoara a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.
3 alin. (3) si art. 5 alin. (1) din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor,
bunurilor, valorilor si protectia persoanelor.
Exceptia a fost ridicată de Societatea
Comercială „Cafe Des Bouquinistes" - S.R.L. din Timisoara într-o
cauză având ca obiect o plângere contraventională formulată în
contradictoriu cu Inspectoratul de Politie al Judetului Timis.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine, în esentă, că
dispozitiile de lege criticate contravin prevederilor constitutionale ale art.
44 alin. (1) si (2) si art. 45, deoarece impunerea în sarcina proprietarilor a
obligatiei de a asigura cu mijloace eficiente paza bunurilor pe care le detin
reprezintă o restrângere a exercitării dreptului de proprietate si
creează blocaje în desfăsurarea normală a relatiilor economice.
Instanta de judecată apreciază că exceptia este neîntemeiată
deoarece dispozitiile de lege criticate nu contravin prevederilor
constitutionale invocate.
În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din
Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului,
pentru a comunica punctele lor de vedere cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate.
Avocatului Poporului apreciază că textele de lege criticate sunt
constitutionale.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au transmis punctele lor de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al
Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului, dispozitiile de lege criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si
este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) si ale art. 1
alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze
exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie
dispozitiile art. 3 alin. (3) si art. 5 alin. (1) din Legea nr. 333/2003 privind
paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 525 din 22 iulie 2003,
cu modificările si completările ulterioare.
Aceste texte de lege au următoarea redactare:
- Art. 3 alin. (3): „La unitătile unde nu este
posibilă realizarea unui sistem de pază organizat, conducătorii
acestora sunt obligati să execute împrejmuiri, grilaje, obloane,
încuietori sigure, iluminat de securitate, sisteme de alarmă sau alte
asemenea mijloace necesare asigurării pazei si integritătii
bunurilor.";
- Art. 5 alin. (1): „Paza se organizează si se
efectuează potrivit planului de pază, întocmit de unitatea ale
cărei bunuri sau valori se păzesc, cu avizul de specialitate al
politiei. Acest aviz este obligatoriu pentru fiecare caz de modificare a
planului de pază."
În opinia autorului exceptiei, aceste dispozitii de lege
sunt în neconcordantă cu prevederile constitutionale ale art. 44 alin. (1)
si (2) privind dreptul de proprietate privată si art. 45 referitoare la
libertatea economică.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea
retine că este contraventie neluarea de către unităti, astfel
cum sunt definite în art. 2 din Legea nr. 333/2003, a măsurilor de
organizare si functionare a pazei bunurilor sau valorilor cu orice titlu.
Curtea, în spete similare, prin Decizia nr. 1.071 din 14
octombrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 769 din 17 noiembrie
2008, si prin Decizia nr. 848 din 8 iulie 2008, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 570 din 29 iulie 2008, a constatat că obligatiile instituite de
dispozitiile Legii nr. 333/2003, precum si sanctionarea contraventională a
nerespectării acestora nu aduc atingere principiului constitutional al
garantării proprietătii private, prevăzut de art. 44 alin. (1)
din Constitutie, ci, dimpotrivă, astfel cum prevede art. 1 din
această lege, paza si protectia sunt activităti desfăsurate prin
forte si mijloace specifice, în scopul asigurării sigurantei obiectivelor,
bunurilor si valorilor împotriva oricăror actiuni ilicite care
lezează dreptul de proprietate, existenta materială a acestora,
precum si a protejării persoanelor împotriva oricăror acte ostile
care le pot periclita viata, integritatea fizică sau sănătatea.
Asadar, dispozitiile de lege criticate au ca finalitate tocmai protejarea
proprietătii private a unitătilor la care face referire Legea nr.
333/2003 si nu se pune problema restrângerii accesului la o activitate
economică.
De asemenea, nu poate fi vorba de o contrarietate a
textelor de lege criticate cu prevederile constitutionale invocate în
sustinerea exceptiei, reglementarea obligativitătii întocmirii planului de
pază pentru functionarea societătilor specializate de pază si
protectie, cu avizul politiei, fiind rezultatul optiunii legiuitorului.
Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit.
d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11
alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 3 alin. (3) si art. 5 alin. (1) din Legea nr. 333/2003
privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor,
exceptie ridicată de Societatea Comercială „Cafe Des
Bouquinistes" - S.R.L. din Timisoara în Dosarul nr. 5.881/325/2009 al
Judecătoriei Timisoara.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 8
iulie 2010.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
AUGUSTIN ZEGREAN
Magistrat-asistent-sef,
Doina Suliman
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru actualizarea anexei la Legea nr. 339/2005 privind regimul juridic al
plantelor, substantelor si preparatelor stupefiante si psihotrope, precum si a
anexei la Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si
consumului ilicit de droguri
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 8 alin. (4) din Legea
nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substantelor si preparatelor
stupefiante si psihotrope, cu completările ulterioare, si al art. 1 lit.
a) din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si
consumului ilicit de droguri, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. -
Anexa la Legea nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substantelor
si preparatelor stupefiante si psihotrope, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 1.095 din 5 decembrie 2005, cu completările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. În tabelul I, la sectiunea „Plante si substante aflate sub control
national", după pozitia 25 se introduc sapte noi pozitii, pozitiile
26-32, cu următorul cuprins:
„26. 2C-C=4-cloro-2,5-dimetoxi-fenetilamină
27.
Etcatinonă=(RS)-2-etilamino-1-fenil-propan-1-onă
28. JWH 250=2-(2-metoxifenil)-1-(1-pentilindol-3-il)
etanonă
29. JWH-073=naftalen-1-il-(1-butilindol-3-il)
metanonă
30. Metilendioxipirovaleronă (MDPV)
31. Metilbenzilpiperazină (MBZP)
32. N,N-dialil-5-metoxitriptamină
(5-MEO-DALT)".
2. În tabelul II, la sectiunea „Plante si substante aflate sub control
national", după pozitia 8 se introduce o nouă pozitie, pozitia
9, cu următorul cuprins:
„9. Dimetocaină
(larocaină)=(3-dietilamino-2,2-dimetilpropil)-4-aminobenzoat".
3. În tabelul III, la sectiunea „Plante si substante
aflate sub control national", pozitia 2 „Gama-butirolactona (GBL) =
Dihidrofuran-2(3H)-ona" se abrogă.
Art. II. -
Anexa la Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si
consumului ilicit de droguri, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr.
362 din 3 august 2000, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. În tabelul nr. I, după substanta „p-ceto-MBDB (butilona) = 1-(1,3-benzodioxol-5-il)-2-(metilamino)butan-1-ona" se
introduc următoarele substante:
„JWH 250 = 2-(2-metoxifenil)-1 -(1 -pentilindol-3-il)
etanonă JWH-073 = naftalen-1-il-(1-butilindnol-3-il) metanonă".
2. În tabelul nr. III, după substanta „Tabernanthe
iboga (L.) Nutt" se introduc următoarele substante:
,,2C-C = 4-cloro-2,5-dimetoxi-fenetilamină
Etcatinonă = (RS)-2-etilamino-1-fenil-propan-1-onă Dimetocaină
(larocaină) = (3-dietilamino-2,2-dimetilpropil)-4-aminobenzoat Metilendioxipirovaleronă
(MDPV) Metilbenzilpiperazină (MBZP) N,N-dialil-5-metoxitriptamină
(5-MEO-DALT)".
3. În tabelul nr. IV, substanta „Gama-butirolactona (GBL) =
Dihidrofuran-2(3H)-ona" se abrogă.
- Prezenta
hotărâre a fost adoptată cu respectarea prevederilor Directivei
98/34/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 22 iunie 1998 de
stabilire a unei proceduri pentru furnizarea de informatii în domeniul
standardelor si reglementărilor tehnice, publicată în Jurnalul
Oficial al Comunitătilor Europene (JOCE) nr. L 204 din 21 iulie 1998.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 16 iunie 2010.
Nr. 575.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind actualizarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul
public al statului aflat în administrarea Ministerului
Sănătătii, pentru Institutul de Boli Cardiovasculare Timisoara,
si pentru aprobarea închirierii unei părti din terenul aferent
clădirii
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 14-16 si 20 din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere dispozitiile art. 2 alin. (1) si (2) din
Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului
centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările
si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - Inventarul bunurilor care
alcătuiesc domeniul public al statului aflat în administrarea Ministerului
Sănătătii, pentru Institutul de Boli Cardiovasculare Timisoara,
compus din constructii si terenurile aferente acestora, înregistrate cu nr. M.F.P.
40167 si nr. M.F.P. 40168, se modifică în conformitate cu anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
2. - Se aprobă
închirierea suprafetei de 20 m2 din terenul situat în str.
GheorgheAdam nr. 13Ala nr. M.F.P. 40167, modificat conform art. 1, în vederea
amplasării si functionării unui punct de desfacere produse
alimentare, sanitare si de papetărie.
Art.
3. - (1) În termen de maximum
30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Institutul de
Boli Cardiovasculare Timisoara va demara procedura de licitatie publică,
conform legislatiei în vigoare.
(2) Contractul de închiriere se încheie de către
titularul dreptului de administrare, pentru o perioadă de maximum 5 ani,
cu posibilitatea prelungirii acestuia, în conditiile legii.
(3) Contractul de închiriere devine nul în cazul
schimbării destinatiei prevăzute la art. 2.
Art.
4. - (1) Cota de 40% din
chirie va reveni Institutului de Boli Cardiovasculare Timisoara, iar restul de
60% din chirie se va vira la bugetul de stat, conform prevederilor legale.
(2) Sumele cuvenite Institutului de Boli Cardiovasculare
Timisoara potrivit alin. (1) vor fi utilizate pentru întretinere, reparatii si
modernizarea imobilelor aflate în administrarea sa, conform prevederilor
legale.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 30 iunie 2010.
Nr. 632.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE SI VALOAREA DE INVENTAR
ale bunurilor din domeniul public al statului, aflate în
administrarea Ministerului Sănătătii, pentru Institutul de Boli
Cardiovasculare Timisoara
Nr. M.F.P. |
Denumirea bunului care face obiectul actului normativ |
Ordonatorul/Administratorul (CIF si denumirea) |
Modificările efectuate la datele de identificare
ale bunului/Descriere tehnică |
Modificările efectuate la valoarea de inventar
raportată în lei, la data de 31 decembrie 2009 |
40167 |
Clădirea institutului- pavilion chirurgie toracică si teren |
Ministerul Sănătătii 4266456/lnstitutul de Boli
Cardiovasculare Timisoara 5189211 |
P+ 2 E si capelă cadre beton, zidărie cărămidă Suprafată totală teren = 12.483 m2, din care
suprafată construită = 1.718,23 m2 |
24.249.943 |
40168 |
Clădire – sectie experiment - „Boicil" si teren |
Ministerul Sănătătii 4266456/lnstitutul de Boli Cardiovasculare
Timisoara 5189211 |
D+ P+ E, zidărie cărămidă, acoperis tiglă Suprafată totală teren = 1.215 m2, din care
suprafată construită = 422 m2 |
7.878.892 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate
la Bucuresti la 30 aprilie 2009, 19 noiembrie 2009, 7 decembrie 2009 si 11
decembrie 2009 si la Washington D.C. la 26 mai 2009, între Guvernul României si
Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de
împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 31 ianuarie 2003, pentru finantarea
Proiectului de dezvoltare forestieră
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 5 alin. (2) din
Legea nr. 400/2003 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România si
Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la
Bucuresti la 31 ianuarie 2003, pentru finantarea Proiectului de dezvoltare
forestieră, cu completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă
amendamentul convenit prin schimbul de scrisori*) semnate la Bucuresti la 30
aprilie 2009, 19 noiembrie 2009, 7 decembrie 2009 si 11 decembrie 2009 si la
Washington D.C. la 26 mai 2009, între Guvernul României si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de împrumut
dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare,
semnat la Bucuresti la 31 ianuarie 2003, pentru finantarea Proiectului de
dezvoltare forestieră, ratificat prin Legea nr. 400/2003, cu
completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Ministrul mediului si pădurilor,
László Borbély
Bucuresti, 7 iulie 2010.
Nr. 642.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Cabinet secretar de stat
Str. Apolodor nr. 17, Bucuresti
Nr. 99474/30 aprilie 2009
Doamna Orsalia Kalantzopoulos,
director,
Unitatea Tărilor din Europa Centrală si de Sud,
Regiunea Europa si Asia Centrală
Banca Mondială
Str. 1818 HN.W.
Washington D.C. 20433
Statele Unite ale Americii
Re: împrumutul nr. 4.683-RO pentru Proiectul BIRD de
dezvoltare forestieră
Stimată doamnă Kalantzopoulos,
în urma analizei portofoliului BIRD si a scrisorii
primite de la Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale, suma rămasă netrasă de 3,65 milioane dolari S.U.A. nu a
putut fi disponibilizată până la data-limită de tragere (30
iunie 2009).
Din acest motiv, împrumutatul, actionând prin Ministerul
Finantelor Publice, solicită prin prezenta anularea sumei de 3,65 milioane
de dolari S.U.A.
Asteptăm primirea răspunsului
dumneavoastră,
Cu stimă,
Bogdan Drăgoi,
secretar de stat
Cc: Domnului Benoit Blarel,
director de tară,
Biroul Băncii Mondiale din România
*) Traducere.
BIROUL BĂNCII MONDIALE, ROMÂNIA BANCA INTERNATIONALA PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE Asociatia de Dezvoltare Internatională |
S-Park, clădirea A2, et. 2, Str. Tipografilor nr. 11-15, sectorul 1,013714, Bucuresti, România |
Tel: (+4) 021-201-0311 Fax: (+4) 021-201-0338 19 noiembrie 2009 |
Excelentei Sale
Gheorghe Pogea,
ministrul finantelor publice,
Bucuresti, România
Stimate domnule ministru,
Ref.: Proiectul de dezvoltare forestieră
(împrumutul nr. 4.683-RO)
Ne referim la Acordul de împrumut pentru proiectul mai
sus mentionat dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie
si Dezvoltare (Banca), din data de 31 ianuarie 2003, cu amendamente.
După cum cunoasteti, data-limită de tragere era
30 iunie 2009, iar data finală pentru primirea solicitărilor de
retragere era 31 octombrie 2009. Conform sectiunii 6.03 din Conditiile
generale, dorim să vă informăm că, odată cu
operatiunea finală de tragere efectuată în data de 5 noiembrie2009,
Banca anulează prin prezenta, începând cu data de 5 noiembrie 2009,
echivalentul sumei de 942.256,28 dolari SUA (nouă sute patruzeci si
două de mii două sute cincizeci si sase de dolari SUA si
douăzeci si opt de centi) din contul împrumutului, comisioanele de
angajare aferente acestei sume încetând să se mai aplice din data de 5
noiembrie 2009. Contul de împrumut mai sus mentionat este acum închis.
Anexa nr. 3 - Graficul de amortizate este revizuită
de către Bancă în urma anulării acestei sume, cifrele revizuite
urmând a vă fi transmise în scurt timp.
V-am fi recunoscători dacă ati putea confirma
primirea acestei scrisori.
Cu stimă,
Arntraud Hartmann,
director de tară în exercitiu Biroul Băncii
Mondiale, România
Cc: Excelentei Sale
Radu Mircea Berceanu,
ministrul interimar al agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale
Domnului Ruud Treffers,
director executiv,
BIROUL BĂNCII MONDIALE, ROMÂNIA BANCA INTERNATIONALĂ PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE Asociatia de Dezvoltare Internatională |
S-Park, clădirea A2, et. 2, Str. Tipografilor nr. 11-15, sectorul 1,013714, Bucuresti, România |
Tel: (+4) 021-201-0311 Fax: (+4) 021-201-0338 7 decembrie 2009 |
Excelentei Sale
Gheorghe Pogea,
ministrul finantelor publice,
Bucuresti, România
Stimate domnule ministru,
Ref.: Proiectul de dezvoltare forestieră
(împrumutul BIRD nr. 4.683-RO)
Grafic de amortizare revizuit
Ne referim la scrisoarea noastră din data de 19
noiembrie 2009, prin care anulăm soldul netras al împrumutului mai sus
mentionat si închidem contul împrumutului. Facem referire de asemenea la
Acordul de împrumut pentru proiectul mai sus mentionat dintre România si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca) din data
de 31 ianuarie 2003, cu amendamente, în urmaanulării, anexa nr. 3 -
Graficul de amortizare a fost revizuită. Atasăm prezentei graficul de
amortizare revizuit. V-am fi recunoscători dacă ati putea confirma
primirea acestei scrisori.
Cu stimă,
Arntraud Hartmann,
director de tară în exercitiu
Biroul Băncii Mondiale, România
Cc: Excelentei Sale
Radu Mircea Berceanu,
ministrul interimar al agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale
Domnului Ruud Treffers,
director executiv,
Banca Mondială
Gheorghe Pogea
7 decembrie 2009
România: Proiectul de dezvoltare forestieră
(împrumutul BIRD nr. 4.683-RO)
Grafic de amortizare revizuit
(reflectând anularea sumei de 942.256,28 dolari SUAdin
data de 5 noiembrie 2009)
Moneda |
Data scadentei |
Rata de capital revizuită |
Rata de capital initială |
Suma anulată |
Dolari SUA |
15- Aug-08 |
1.040.000,00 |
1.040.000,00 |
|
Dolari SUA |
15-Feb-09 |
1.040.000,00 |
1.040.000,00 |
|
Dolari SUA |
15- Aug-09 |
874.380,45 |
1.040.000,00 |
(165.619,55) |
Dolari SUA |
15-Feb-10 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15- Aug-10 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15-Feb-11 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15- Aug-11 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15-Feb-12 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15- Aug-12 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15-Feb-13 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15- Aug-13 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15-Feb-14 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15- Aug-14 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15-Feb-15 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15- Aug-15 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15-Feb-16 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15- Aug-16 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15-Feb-17 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15- Aug-17 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15-Feb-18 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15- Aug-18 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15-Feb-19 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15- Aug-19 |
829.593,13 |
1.040.000,00 |
(210.406,87) |
Dolari SUA |
15-Feb-20 |
861.500,67 |
1.080.000,00 |
(218.499,33) |
Dolari SUA |
Total |
20.407.743,72 |
25.000.000,00 |
(4.592.256,28) |
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Directia generală trezorerie si datorie publică
Directia Front Office Nr. 511.255/11.12.2009
Către: Biroul Băncii Mondiale din România
Doamna Arntraud Hartmann,
director de tară în exercitiu
România - Proiectul de dezvoltare forestieră
(împrumut BIRD nr. 4.683-RO)
Stimată doamnă Hartmann,
Vă multumim pentru scrisoarea dumneavoastră din
data de 7 decembrie 2009 referitoare la anularea soldului nedisponibilizat si
închiderea contului împrumutului si de asemenea pentru graficul de amortizare
revizuit conform tragerii finale.
Cu stimă,
Boni Florinela Cucu,
director general adjunct
BIROUL BĂNCII MONDIALE, ROMÂNIA BANCA INTERNATIONALĂ PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE Asociatia de Dezvoltare Internatională |
Str. H-N.W. nr. 1818 Washington D.C. SUA |
(202)473-1000 Adresa cablu: INTBAFRAD Adresa cablu: INDEVAS 26 mai 2009 |
Gheorghe Pogea,
ministrul finantelor publice
Stimate domnule ministru,
Ref.: Proiectul de dezvoltare forestieră
(împrumutul nr. 4.683-RO) Anularea partială si realocarea sumelor din
împrumut
Ne referim la Acordul de împrumut destinat Proiectului de
dezvoltare forestieră dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare (Banca), din data de 31 ianuarie 2003, cu
amendamente. Am primit în data de 4 mai 2009 scrisoarea ministerului
dumneavoastră din data de 30 aprilie 2009, prin care solicitati
Băncii să anuleze fondurile netrase rămase în contul
împrumutului, deoarece acestea nu vor fi trase până la data-limită de
tragere actuală a proiectului. Confirmăm de asemenea primirea
corespondentei din partea domnului Florea Trifoi din echipa de management al
proiectului, în care se dau detalii cu privire la anulările propuse din
categoriile de cheltuieli respective, corespondentă datată 21 mai
2009. Suntem încântati să venim în întâmpinarea acestei solicitări,
Acordul de împrumut fiind modificat după cum se mentionează în
continuare.
Asadar, conform sectiunii 7.01 din Conditiile generale,
Banca anulează prin prezenta, de la data de 4 mai 2009, suma de 3,65
milioane dolari SUA din împrumut si comisioanele de angajament aferente acestei
sume nu mai sunt datorate după data de 4 mai 2009, după cum
urmează:
- 370.000 dolari SUA de la categoria (2) „Bunuri";
- 600.000 dolari SUA de la categoria (3) „Servicii de consultantă,
inclusiv servicii de audit si instruire";
- 1.750.000 dolari SUA de la categoria (4) „Servicii
tehnice";
- 380.000 dolari SUA de la categoria (5) „Costuri curente
de operare";
- 550.000 dolari SUA de la categoria (6) „Sume
nealocate".
Anexa nr. 3 - Graficul de amortizare este revizuită
de Bancă în urma anulării, cifrele revizuite urmând a vă fi
transmise curând.
Banca realocă prin prezenta sumele din împrumut
stabilite în tabelul din paragraful 1 al anexei nr. 1 la Acordul de împrumut,
după cum urmează:
- 750.000 dolari SUA se transferă de la categoria
(6) „Sume nealocate" la categoria (1) „Lucrări".
Prin urmare, sumele alocate acum diferitelor categorii în
tabelul din paragraful 1 al anexei nr. 1 la Acordul de împrumut sunt cele
precizate în anexa nr. 1 la această scrisoare. Această anexă
reflectă realocarea, precum si anularea a 3,65 milioane dolari SUA din
împrumut solicitate.
Cu stimă,
Theodore O. Ahlers,
director în exercitiu,
Europa Centrală si Tările Baltice
Regiunea Europa si Asia Centrală
Cc: Excelentei Sale
Mie Sârbu,
ministrul agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale
Bucuresti, România
Domnului Ruud Treffers,
director executiv
Banca Mondială
ANEXA Nr. 1
Trageri din împrumut
1. Tabelul de mai jos stabileste categoriile de
cheltuieli care urmează să fie finantate din împrumut, alocarea
sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum si procentul maxim în
care urmează să fie finantate cheltuielile în cadrul fiecărei
categorii:
Categoria |
Suma alocată din împrumut (exprimată în dolari SUA) |
(%) Procentul din cheltuieli ce urmează a fi finantat |
(1) Lucrări |
13.450.000 |
80% |
(2) Bunuri |
2.580.000 |
100% din cheltuielile externe si 100% din cheltuielile
locale (cost ex-factory) si 80% din cheltuielile locale pentru alte
bunuri achizitionate pe piata internă |
(3) Servicii de consultantă, inclusiv audit si instruire |
2.700.000 |
100% din cheltuielile externe si 80% din cheltuielile
locale |
(4) Servicii tehnice |
600.000 |
80% |
(5) Costuri curente de operare |
2.020.000 |
80% |
(6) Sume nealocate |
0 |
|
TOTAL: |
21.350.000 |
|
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
privind aprobarea Manualului de operare pentru programul „Schema de
granturi mici"
Pentru asigurarea conditiilor de derulare a
activitătilor convenite cu Banca Mondială în baza Acordului de
împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind închiderea minelor, refacerea
mediului si regenerarea socioeconomică,
având în vedere:
- Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 14/2009
privind înfiintarea Agentiei Române pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonelor
Industriale - ARDDZI, aprobată cu modificări prin Legea nr. 214/2009;
- Legea nr. 167/2005 privind ratificarea Acordului de
împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind închiderea minelor, refacerea
mediului si regenerarea socioeconomică, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie
2005, cu modificările si completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 347/2005 privind
asigurarea conditiilor de implementare a prevederilor Proiectului de închidere
a minelor, refacere a mediului si regenerare socioeconomică;
- Hotărârea Guvernului nr. 1.060/2005 privind
aprobarea Schemei de granturi mici pentru implementarea de microproiecte care
să îmbunătătească conditiile de viată în special
pentru grupurile dezavantajate din localitătile miniere, cu modificările
ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de
Afaceri,
ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Manualul
de operare pentru programul „Schema de granturi mici" (SGM), prevăzut
în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin, în vederea
acordării de granturi prin Agentia Română pentru Dezvoltarea
Durabilă a Zonelor Industriale (ARDDZI), pentru finantarea de
microproiecte care să îmbunătătească conditiile de
viată pentru grupurile dezavantajate din localitătile miniere.
Art.
2. - SGM se implementează
pe perioada de utilizare a Acordului de împrumut dintre România si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea
Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea
socioeconomică, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005, ratificat prin
Legea nr. 167/2005, cu modificările si completările ulterioare,
denumit în continuare Acord de împrumut, în limita sumelor alocate prin
legea anuală de aprobare a bugetului de stat si în conformitate cu
prevederile actelor normative care au stat la baza procesului de fundamentare a
schemei.
Art.
3. - ARDDZI va elabora anual
programul de derulare a procedurilor de acordare a granturilor SGM, care va
include: (i) planul de actiuni pentru promovare si publicitate la nivelul
localitătilor miniere; (ii) planul de instruire a personalului ARDDZI;
(iii) planul de implementare; (iv) bugetul operational; (v) planul de
plăti pentru fondul destinat granturilor si estimarea plătilor; (vi)
planul de monitorizare, control, raportare si evaluare; (vii) raportul anual
privind implementarea programului; (viii) alte specificatii.
Art.
4. - SGM se aplică în
zona de operare a ARDDZI, asa cum este definită în manualul de operare.
Art.
5. - (1) Se împuterniceste
ARDDZI să administreze si să utilizeze fondurile operationale
prevăzute în Acordul de împrumut pe perioada de utilizare a împrumutului,
pentru implementarea SGM.
(2) Pentru implementarea SGM, ARDDZI este autorizată
să cheltuiască sume constând în costuri operationale aditionale
conform anexei nr. 1 la Acordul de împrumut drept cheltuieli efectuate de
ARDDZI, în cadrul părtii C2 a Proiectului privind închiderea minelor,
refacerea mediului si regenerarea socioeconomică, pentru implementarea
acestuia, incluzând cheltuieli de exploatare a vehiculelor, comunicatii
(incluzând telefon si internet) si costuri de deplasare în tară (incluzând
diurna si cazarea).
(3) Cheltuielile se vor face cu respectarea prevederilor
legale, la propunerea coordonatorului de program din cadrul Unitătii de
management al proiectului - regenerare socioeconomică (UMP-RSE) pentru
sumele din împrumut si a coordonatorului de program ARDDZI, numit prin decizia
presedintelui ARDDZI, pentru sumele din componenta locală.
(4) Cheltuielile se vor face în limita bugetului
operational al SGM, aprobat de coordonatorul proiectului, specificat în acordul
de împrumut subsidiar prevăzut la art. 2 alin. (4) din Legea nr. 167/2005,
cu modificările si completările ulterioare.
Art.
6. - (1) Coordonatorii
regionali de program din cadrul birourilor regionale/reprezentantelor locale
vor transmite: (i) lunar si trimestrial coordonatorilor de program ARDDZI si
UMP-RSE rapoarte de urmărire a progresului implementării SGM; precum
si (ii) periodic coordonatorilor de monitorizare si evaluare ARDDZI si UMP-RSE
rapoarte de monitorizare socioeconomică si de evaluare a efectelor SGM,
însotite de propuneri de îmbunătătire a manualului de operare.
(2) Presedintele ARDDZI va prezenta semestrial
coordonatorului Proiectului sinteza rapoartelor coordonatorilor de program
ARDDZI si UMP-RSE si va supune aprobării acestuia propunerile de
îmbunătătire a manualului de operare.
Art.
7. - ARDDZI va face
publică lunar lista cuprinzând informatii privind solicitantii eligibili
de granturi mici cu care au fost încheiate acorduri de grantsi numărul
estimat de beneficiari ai microproiectelor, prin afisarea pe pagina web: http://arddzi.minind.ro/
Art.
8. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.
9. - ARDDZI, UMP-RSE, Directia
generală planificare si dezvoltare economică din Ministerul
Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art.
10. - La data intrării în
vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului economiei si
comertului nr. 529/2006 privind aprobarea Manualului de operare pentru
programul „Schema de granturi mici", publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr.
772 si 772 bis din 12 septembrie 2006, cu modificările ulterioare.
Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
Adriean Videanu
Bucuresti, 10 mai 2010.
Nr. 874.
*) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 509 bis, care se poate
achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome
„Monitorul Oficial", Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si
finantelor nr. 2.116/2007 privind aprobarea cheltuielilor eligibile pentru
Programul operational Asistentă tehnică
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul
operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificările si
completările ulterioare,
în temeiul art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007, cu
modificările si completările ulterioare, si al art. 10 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea
Ministerului Finantelor Publice, cu modificările si completările
ulterioare,
ministrul finantelor publice emite următorul ordin:
Art. I. -
Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2.116/2007 privind aprobarea
cheltuielilor eligibile pentru Programul operational Asistentă
tehnică, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 34 din 16 ianuarie
2008, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si
se completează după cum urmează:
1. La articolul 3, alineatul (1) se modifică si va
avea următorul cuprins:
„Art. 3. - (1)
Cheltuielile efectuate de personalul din cadrul AM pentru POAT, al ACIS, al
ACP, al AA si de coordonatorii SMIS cu ocazia deplasărilor, pentru
transport, cazare, diurnă, indemnizatii de delegare si taxe de
participare, precum si cheltuielile pentru cazare si diurnă ale soferului,
dacă este pus la dispozitie de către institutie, sunt considerate
eligibile dacă se prezintă documente doveditoare si se justifică
efectuarea deplasărilor în scopul proiectului."
2. La articolul 3, alineatul (2) se abrogă.
3. La articolul 3, alineatele (31) si (32)
se modifică si vor avea următorul cuprins:
„(31) Cheltuielile efectuate pentru remunerarea
coordonatorilor de poli de crestere desemnati în baza Hotărârii Guvernului
nr. 998/2008 pentru desemnarea polilor de crestere si a polilor de dezvoltare
urbană în care se realizează cu prioritate investitii din programele
cu finantare comunitară si natională, cu modificările si
completările ulterioare, precum si pentru remunerarea personalului de
sprijin al acestuia (inclusiv contributiile salariale suportate de către
angajat si angajator) sunt considerate eligibile dacă se încadrează
în grila de salarizare a agentiei pentru dezvoltare regională în cadrul
căreia îsi desfăsoară activitatea, dacă sunt conforme
contractului colectiv de muncă si în limita a:
a) 6.691 lei/luna/persoană, la care se adaugă
echivalentul contributiilor salariale suportate de angajator, pentru
coordonatorii de poli de crestere;
b) 5.648 lei/lună/persoahă, la care se
adaugă echivalentul contributiilor salariale suportate de angajator,
pentru personalul de sprijin al coordonatorilor de poli de crestere.
(32) Prin exceptie de la prevederile alin.
(3), cheltuielile aferente indemnizatiei de concediu medical, inclusiv
contributia angajatului si contributia angajatorului, sunt eligibile doar
pentru primele 5 zile de concediu medical."
4. La articolul 4, alineatele (2) si (3) se modifică
si vor avea următorul cuprins:
„(2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. f), k)
si l) includ cheltuieli cu
onorariile, cazarea si transportul lectorilor si/sau invitatilor, indiferent de
cetătenia acestora, la astfel de evenimente, închirierea
sălii/sălilor necesare, asigurarea echipamentelor necesare,
asigurarea traducerii si a echipamentelor aferente, tipărirea si
multiplicarea materialelor, asigurarea transportului si/sau cazării
participantilor în tară si/sau în străinătate, asigurarea
serviciilor necesare organizării pauzelor acestor tipuri de actiuni
(cafea, apă, sucuri si tratatii si/sau mese), precum si orice alte
cheltuieli necesare desfăsurării evenimentelor.
(3) Cheltuielile prevăzute la alin. (11)
lit. d) includ cheltuieli cu onorariile, cazarea si transportul lectorilor
si/sau invitatilor, indiferent de cetătenia acestora, la astfel de
evenimente, închirierea sălii/sălilor necesare, asigurarea
echipamentelor pentru proiectie, asigurarea traducerii si a echipamentelor
aferente, tipărirea si multiplicarea materialelor, asigurarea
transportului si/ori cazării participantilor în tară si/sau în
străinătate, asigurarea serviciilor necesare organizării
pauzelor acestor tipuri de actiuni (cafea, apă, sucuri si tratatii si/sau
mese)."
5. La articolul 5, alineatul (1) se modifică si va
avea următorul cuprins:
„Art. 5. - (1)
În categoria cheltuielilor eligibile pentru achizitia de active fixe corporale
se includ cheltuielile pentru achizitia de aparatură birotică,
mobilier, echipamente, periferice de calcul, instalatii, subansamble si piese
de schimb, dacă subansamblele si piesele de schimb nu sunt incluse în
costul serviciilor de instalare, întretinere si reparare, inclusiv pentru
asigurarea securitătii si/sau sigurantei sediului beneficiarului, si alte
active fixe corporale, necesare desfăsurării activitătii
proiectului, realizată în cadrul si pe durata proiectului."
6. La articolul 6 alineatul (1), litera f) se
modifică si va avea următorul cuprins:
,,f) achizitionarea carburantilor, lubrifiantilorsi
consumabilelor pentru mijloacele de transport;".
7. La articolul 6 alineatul (1), după litera i) se
introduce o nouă literă, litera j), cu următorul cuprins:
,,j) costurile aferente asigurării de
răspundere civilă auto (RCÂ) pentru mijloacele de transport utilizate
în scopul proiectului, dacă acestea sunt în proprietatea beneficiarului
sau a institutiei din care face parte entitatea beneficiară."
8. La articolul 8, după alineatul (1) se introduce
un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
„(11) Sunt eligibile în cadrul proiectelor
finantate din axele prioritare 2 si 3 - în cadrul domeniilor majore de
interventie prevăzute la art. 1 lit. b) pct. 4 si lit. c) pct. 2
cheltuielile privind închirierea de spatii, instalatii, echipamente si
mobilier, efectuate în ansamblu sau separat."
Art. II. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 8 iulie 2010.
Nr. 1.966.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |