MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 494 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 16 iulie 2010
SUMAR
154. - Lege privind transmiterea unei suprafete de teren, proprietate publică a statului, din administrarea Ministerului Apărării Nationale în administrarea Academiei Oamenilor de Stiintă din România, în scopul construirii unui sediu si a unei biblioteci
794. - Decret
pentru promulgarea Legii privind transmiterea unei suprafete de teren,
proprietate publică a statului, din administrarea Ministerului
Apărării Nationale în administrarea Academiei Oamenilor de
Stiintă din România, în scopul construirii unui sediu si a unei biblioteci
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 710
din 25 mai 2010 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 34 alin. 2 din Codul de procedură civilă
578. -
Hotărâre privind suplimentarea sumei prevăzute ca justă
despăgubire pentru imobilele ce constituie amplasamentul lucrării de
utilitate publică aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.002/2009
privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate
privată situate în localitatea Calafat, judetul Dolj, aflate pe
amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes national
„Constructia infrastructurii de acces rutier si feroviar la cel de-al doilea
pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin"
579. -
Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai
obiectivului de investitii „Modernizare DN 24C,
Manoleasa-Rădăuti-Prut,km 106+650- km 142+250"
585. -
Hotărâre privind actualizarea inventarului centralizat al bunurilor
din domeniul public al statului prin schimbarea unitătii de administrare
si modificarea valorilor de inventar ale unor imobile aflate în domeniul public
al statului si în administrarea Ministerului Administratiei si Internelor
587. -
Hotărâre privind aprobarea sumelor necesare pentru contractarea si
implementarea unor proiecte necontractate din fondurile Programului PHARE 2006
709. -
Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 3 „Lista programelor finantate
în anul 2010 din Fondul pentru mediu" la Hotărârea Guvernului nr.
82/2010 privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2010 al
Fondului pentru mediu si al Administratiei Fondului pentru Mediu, precum si a
Listei programelor finantate din Fondul pentru mediu în anul 2010
710. -
Hotărâre pentru aprobarea finantării din bugetul Fondului pentru
mediu a unor lucrări destinate prevenirii, înlăturării si/sau
diminuării efectelor produse de fenomenele meteorologice periculoase în
perioada iunie-iulie 2010 la lucrările de gospodărire a apelor
aferente obiectivului din domeniul public al statului din comuna Doljesti,
judetul Neamt
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
478. - Ordin
al ministrului transporturilor si infrastructurii privind modificarea si
completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 669/2008 pentru
aprobarea Reglementării Aeronautice Civile Române RACR- AIS „Serviciul de
informare aeronautică", editia 2/2008
1.975. - Ordin
al ministrului finantelor publice pentru aprobarea Normelor tehnice privind
determinarea valorii în vamă pentru bunurile introduse în România de
către persoanele fizice
2.176. - Ordin
al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală pentru
aprobarea Listei contribuabililor reactivati
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind transmiterea unei
suprafete de teren, proprietate publică a statului, din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în administrarea Academiei Oamenilor
de Stiintă din România, în scopul construirii unui sediu si a unei biblioteci
Parlamentul României adoptă prezenta
lege.
Art. 1. - (1) Se aprobă transmiterea unui teren în
suprafată de 4.400 m2, proprietate publică a statului,
având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta lege, din administrarea Ministerului
Apărării Nationale în administrarea Academiei Oamenilor de
Stiintă din România, în scopul construirii unui sediu si a unei
biblioteci.
(2) Predarea-preluarea terenului
prevăzut la alin. (1) se face pe bază de protocol încheiat între
părtile interesate, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a
prezentei legi.
Art. 2. - Dreptul de administrare asupra părtii de teren
prevăzute la art. 1 alin. (1) se revocă dacă titularul nu o
administrează în conformitate cu destinatia stabilită la acelasi articol.
Această lege a fost
adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI
DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANA |
Bucuresti, 12 iulie 2010.
Nr. 154.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
ale suprafetei de teren,
proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în administrarea Academiei Oamenilor
de Stiintă din România
Adresa unde este
situată suprafata de teren care se transmite |
Persoana juridică
de la care se transmite suprafata de teren |
Persoana juridică
la care se transmite suprafata de teren |
Codul de clasificare si
numărul de identificare din
inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului, aflate
în administrarea Ministerului Apărării Nationale |
Caracteristicile
tehnice ale terenului |
Soseaua Bucuresti- Ploiesti, km 16,3, orasul
Otopeni, judetul Ilfov |
Din administrarea Ministerului
Apărării Nationale |
în administrarea Academiei Oamenilor de
Stiintă din România |
- imobil 2690 (partial) - cod 8.29.09 - nr. M. F. 103.653 |
Suprafata terenului = 4.400 m2 |
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii
privind transmiterea unei suprafete de teren, proprietate publică a
statului, din administrarea Ministerului Apărării Nationale în
administrarea Academiei Oamenilor de Stiintă din România, în scopul
construirii unui sediu si a unei biblioteci
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin.
(1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind transmiterea
unei suprafete de teren, proprietate publică a statului, din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în administrarea Academiei Oamenilor
de Stiintă din România, în scopul construirii unui sediu si a unei
biblioteci si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 9 iulie 2010.
Nr. 794.
DECIZII ALE CURTII
CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 25 mai 2010
referitoare la exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34 alin. 2 din Codul de
procedură civilă
Acsinte Gaspar - presedinte
Nicolae Cochinescu -
judecător
Aspazia Cojocaru - judecător
Ion Predescu - judecător
Puskás Valentin Zoltán -
judecător
Tudorel Toader - judecător
Augustin Zegrean - judecător
Antonia Constantin - procuror
Pe rol se află solutionarea
exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34 alin. 2 din Codul de
procedură civilă, exceptie ridicată de Asociatia de Proprietari
Bloc 23, scara A, sectorul 1, Bucuresti, în Dosarul nr. 10.619/3/2009 al Curtii
de Apel Bucuresti - Sectia a III-a civilă si pentru cauze cu minori si de
familie.
La apelul nominal se
prezintă, pentru partea Asociatia de Proprietari Bloc 23, scara A,
sectorul 1, Bucuresti, doamna Michaela Rodica Buse, lipsind cealaltă
parte, fată de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Cauza fiind în stare de
judecată, presedintele acordă cuvântul reprezentantului părtii
prezente, care pune concluzii de admitere a exceptiei de neconstitutionalitate.
Reprezentantul Ministerului
Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
având în vedere actele si
lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin încheierea din 18 ianuarie
2010, pronuntată în Dosarul nr. 10.619/3/2009, Curtea de Apel Bucuresti -
Sectia a III-a civilă si pentru cauze cu minori si de familie a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor
art. 34 alin. 2 din Codul de procedură civilă.
Exceptia a fost ridicată de Asociatia de Proprietari Bloc 23, scara A, sectorul 1, Bucuresti, într-o cauză având ca obiect modificare acte constitutive persoane juridice.
În motivarea exceptiei de
neconstitutionalitate autorul consideră că prevederile conform
cărora încheierea prin care s-a respins cererea de recuzare poate fi
atacată numai odată cu fondul sunt neconstitutionale, întrucât
limitează dreptul părtilor de a exercita o cale de atac si implicit
dreptul instantelor de control judiciar de verificare a legalitătii si
temeiniciei solutiilor pronuntate.
Curtea de Apel Bucuresti - Sectia
a III-a civilă si pentru cauze cu minori si de familie apreciază că
dispozitiile legale criticate sunt constitutionale.
Potrivit prevederilor art. 30
alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si
Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei
de neconstitutionalitate.
Presedintii celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernul si Avocatul Poporului nu au comunicat
punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare,
raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum
si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a
fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art.
146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10
si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de
neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 34 alin. 2 din Codul de
procedură civilă, prevederi care au următorul continut:
- Art. 34 alin. 2: „încheierea
prin care s-a respins recuzarea se poate ataca numai odată cu
fondul."
În opinia autorilor exceptiei de
neconstitutionalitate, prevederile legale criticate contravin dispozitiilor
constitutionale cuprinse în art. 21 alin. (2) si (3) privind accesul liber la
justitie, art. 124 privind înfăptuirea justitiei si art. 129 privind
folosirea căilor de atac, precum si art. 6 din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale.
Examinând exceptia de
neconstitutionalitate, Curtea constată că asupra
constitutionalitătii dispozitiilor art. 34 alin. 2 din Codul de
procedură civilă s-a mai pronuntat, de exemplu, prin Decizia nr. 547
din 18 octombrie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.030 din 21 noiembrie 2005. Cu acel prilej, instanta
de contencios constitutional a retinut că recuzarea nu constituie o
actiune de sine stătătoare, având ca obiect realizarea sau
recunoasterea unui drept subiectiv al autorului cererii, ci o procedură
integrată procesului în curs de judecată, al cărei scop este
tocmai asigurarea desfăsurării normale a judecătii, iar nu
împiedicarea accesului la justitie. Tocmai în considerarea acestui principiu
constitutional consacrat de prevederile art. 21 din Legea fundamentală,
legiuitorul a prevăzut posibilitatea atacării numai odată cu
fondul a încheierii prin care s-a respins cererea de recuzare, spre deosebire
de încheierile prin care se încuviintează sau se respinge abtinerea, ca si
aceea prin care se încuviintează recuzarea, care nu sunt supuse niciunei
căi de atac.
Totodată, Curtea a retinut că
dispozitiile de lege criticate se circumscriu domeniului de reglementare a
procedurii de judecată, care, potrivit art. 126 alin. (2) din Constitutie,
este atributul exclusiv al legiuitorului. Asa cum a statuat în mod constant
Curtea Constitutională în jurisprudenta sa, accesul liber la justitie nu
presupune accesul la toate instantele judecătoresti si la toate căile
de atac prevăzute de lege, deoarece competenta si căile de atac sunt
stabilite exclusiv de legiuitor, care, în considerarea unor situatii speciale,
poate institui reguli speciale.
Întrucât nu au intervenit
elemente noi, de natură a determina reconsiderarea jurisprudentei în
materie a Curtii Constitutionale, argumentarea si solutia retinute în decizia
de mai sus îsi mentin valabilitatea si în prezenta cauză.
Pentru motivele mai sus
arătate, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit.A.d) si al art. 29
din Legea nr. 47/1992,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca neîntemeiată,
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34 alin. 2 din Codul de
procedură civilă, exceptie ridicată de Asociatia de Proprietari
Bloc 23, scara A, sectorul 1, Bucuresti, în Dosarul nr. 10.619/3/2009 al Curtii
de Apel Bucuresti - Sectia a III-a civilă si pentru cauze cu minori si de
familie.
Definitivă si general
obligatorie.
Pronuntată în sedinta
publică din data de 25 mai 2010.
PRESEDINTE,
ACSINTE GASPAR
Magistrat-asistent,
Fabian Niculae
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind suplimentarea
sumei prevăzute ca justă despăgubire pentru imobilele ce
constituie amplasamentul lucrării de utilitate publică aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.002/2009 privind declansarea procedurilor de expropriere
a imobilelor proprietate privată situate în localitatea Calafat, judetul
Dolj, aflate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de
interes national „Constructia infrastructurii de acces rutier si feroviar la
cel de-al doilea pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin"
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al
art. 4 alin. (4) din Legea nr. 407/2005 privind unele măsuri prealabile
lucrărilor de reabilitare si extindere a infrastructurii feroviare
publice,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă suplimentarea sumei prevăzute ca
justă despăgubire pentru imobilele ce constituie amplasamentul
lucrării de utilitate publică aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 1.002/2009 privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor
proprietate privată situate în localitatea Calafat, judetul Dolj, aflate
pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes national
„Constructia infrastructurii de acces rutier si feroviar la cel de-al doilea
pod peste Dunăre de la Calafat- Vidin", cu suma globală
estimată de 12.914 lei, alocată de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, în limita prevederilor anuale
aprobate cu destinatia cheltuieli aferente costurilor neeligibile, incluse în
planul de finantare prevăzut în Memorandumul de finantare convenit între
Guvernul României si Comisia Europeană privind asistenta financiară
nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale
de Preaderare pentru măsura „Constructia infrastructurii de acces rutier
si feroviar la cel de-al doilea pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin,
semnat la Bruxelles la 25 noiembrie 2005 si la Bucuresti la 10 martie
2006".
Art. 2. - Suma prevăzută la art. 1 este aferentă
imobilelor cuprinse în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.002/2009.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor
si infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul finantelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
Bucuresti, 16 iunie 2010.
Nr. 578.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea
indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Modernizare DN
24C, Manoleasa-Rădăuti-Prut, km 106+650-km 142+250"
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art.
42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu
modificările si completările ulterioare, si al art. 11 alin. (2) lit.
e) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiintarea
Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A.
prin reorganizarea Regiei Autonome „Administratia Natională a Drumurilor
din România", aprobatăcu modificări si completări prin
Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai
obiectivului de investitii „Modernizare DN 24C, Manoleasa-
Rădăuti-Prut, km 106+650-km 142+250", judetul Botosani,
prevăzuti în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Finantarea obiectivului de investitii prevăzut la
art. 1 se face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Transporturilor si
Infrastructurii, în limita sumelor prevăzute anual cu această
destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de
investitii publice aprobate potrivit legii.
Art. 3. - Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexă, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor
si infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul finantelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
Ministrul
dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Bucuresti, 16 iunie 2010.
Nr. 579.
*) Anexa nu se publică, fiind clasificată potrivit legii.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind actualizarea
inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului prin
schimbarea unitătii de administrare si modificarea valorilor de inventar
ale unor imobile aflate în domeniul public al statului si în administrarea
Ministerului Administratiei si Internelor
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art.
20 alin. (1) si art. 22 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea
publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si
completările ulterioare, precum si al art. 2 alin. (1) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al
bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă actualizarea inventarului centralizat al
bunurilor din domeniul public al statului prin schimbarea unitătii de
administrare si modificarea valorilor de inventar ale unor imobile aflate în
domeniul public al statului si în administrarea Ministerului Administratiei si
Internelor, având datele de identificare prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Ministerul Administratiei si Internelor îsi va actualiza
în mod corespunzător datele din evidenta cantitativ-valorică si,
împreună cu Ministerul Finantelor Publice, va opera modificarea
corespunzătoare a anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006
pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al
statului, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei
si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
Bucuresti, 16 iunie 2010.
Nr. 585.
ANEXA
DATELE DE IDENTIFICARE
ale imobilelor care fac
obiectul actualizării inventarului centralizat al bunurilor din domeniul
public al statului
Nr. MFP |
Denumirea bunului care face obiectul actului
normativ |
Ordonatorul/
Administratorul de la care se transferă bunul (CIF si denumirea) |
Ordonatorul/
Administratorul la care se transferă bunul (CIF si denumirea) |
Caracteristicile
părtii care se transferă |
Valoarea
actualizată a bunului care rămâne la ordonatorul de la care se
transferă bunul |
35124 (partial) |
49-237 |
Inspectoratul Judetean al Politiei de
Frontieră Timis CIF 4250638 |
ANCPI – ordonator secundar OCPI Timis - ordonator tertiar |
Pavilion C3 Suprafata construită =1.048 m2 Suprafata desfăsurată = 3.144 m2 Valoare: 361.336,61 lei Teren: 5.497 m2 Valoare: 1.904,71 lei |
20.255.444 lei |
34163 (partial) |
49-04 |
Inspectoratul Politiei de Frontieră Giurgiu CIF 4201295 |
ANCPI – ordonator secundar OCPI Giurgiu - ordonator tertiar |
Corp 2, scara B Suprafata construită = 454,49 m2 Suprafata desfăsurată = 1.363,47 m2 Valoare: 1.797.100 lei Teren: 1.476 m2 Valoare: 497.300 lei |
7.295.166,36 lei |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea sumelor
necesare pentru contractarea si implementarea unor proiecte necontractate din
fondurile Programului PHARE 2006
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al
art. 2 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 11/2009 privind alocarea de la
bugetul de stat a fondurilor necesare pentru contractarea si implementarea
proiectelor necontractate din fondurile Programului PHARE, aprobată prin
Legea nr. 31/2010,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - (1) Se aprobă suma de 18.144 mii lei,
inclusă în bugetul Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si
pentru Siguranta Alimentelor pe anul 2010, la capitolul 83.10
„Agricultură, silvicultură, piscicultura si vânătoare",
titlul 55 „Alte transferuri", alineatul 08 „Programe PHARE si alte
programe cu finantare nerambursabilă", pentru contractarea si implementarea
unor proiecte necontractate din fondurile Proqramului PHARE 2006,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
(2) Suma prevăzută la
alin. (1) include taxa pe valoarea adăugată, precum si alte
cheltuieli, conform dispozitiilor cuprinse în art. 1 alin. (1) din Ordonanta
Guvernului nr. 11/2009 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor
necesare pentru contractarea si implementarea proiectelor necontractate din
fondurile Programului PHARE, aprobată prin Legea nr. 31/2010.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al
Guvernului,
Daniela Nicoleta
Andreescu
Presedintele
Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor,
Marian Zlotea
Ministrul finantelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
Bucuresti, 16 iunie 2010.
Nr. 587.
ANEXĂ
PROIECTE NECONTRACTATE DIN FONDURILE PROGRAMULUI PHARE 2006
Nr. crt. |
Scopul alocării
fondurilor |
Fondurile alocate (lei) |
1. |
Achizitionarea de echipamente pentru continuarea
întăririi sectorului veterinar |
14.019.698 |
2. |
Achizitionarea de echipamente pentru
epidemiologie, supraveghere, prevenirea si controlul bolilor transmisibile la
animale si al zoonozelor, ecotoxicologia, detectia OMG si genotipizarea
raselor la ovine |
4.124.302 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea anexei
nr. 3 „Lista programelor finantate în anul 2010 din Fondul pentru mediu"
la Hotărârea Guvernului nr. 82/2010 privind aprobarea bugetului de
venituri si cheltuieli pe anul 2010 al Fondului pentru mediu si al
Administratiei Fondului pentru Mediu, precum si a Listei programelor finantate
din Fondul pentru mediu în anul 2010
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al
art. 21 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 196/2005
privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Anexa nr. 3 la
Hotărârea Guvernului nr. 82/2010 privind aprobarea bugetului de venituri
si cheltuieli pe anul 2010 al Fondului pentru mediu si al Administratiei
Fondului pentru Mediu, precum si a Listei programelor finantate din Fondul
pentru mediu în anul 2010, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 87 din 9 februarie 2010, cu
modificările ulterioare, se modifică si se înlocuieste cu anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul mediului si
pădurilor,
László Borbély
Ministrul muncii,
familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Ministrul finantelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
Bucuresti, 14 iulie 2010.
Nr. 709.
ANEXĂ*)
(Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr.
82/2010)
ADMINISTRATIA FONDULUI PENTRU MEDIU
LISTA
programelor finantate din
Fondul pentru mediu în anul 2010
DENUMIREA PROGRAMELOR |
Cod |
BVC 2010 HG.G37 |
BVC 14.07.2010 |
A |
B |
C |
D |
TOTAL CHELTUIELI |
55.10.01 |
|
|
I.
Credite
de angajament |
|
3.056.434 |
3.056.434 |
II.Credite bugetare |
|
1.889.884 |
1.889.884 |
finantate din: |
|
|
|
venituri proprii |
55.10.01 |
|
|
I.
Credite
de angajament |
|
3056.434 |
3.056434 |
II.Credite bugetare |
|
1 889.884 |
1.889884 |
a) Programul Prevenirea poluării |
55 10 01.01 |
|
|
finanjat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.
Credite
de angajament |
|
0 |
0 |
II.Credite bugetare |
|
33.500 |
33.500 |
b) Programul Reducerea impactului asupra
atmosferei, apei, solului |
55.10.01.02 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.
Credite
de angajament |
|
15.000 |
10.637 |
II.Credite bugetare |
|
16.675 |
16.675 |
c) Programul Reducerea nivelurilor de zgomot |
551001 03 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I. Credite de angajament |
|
0 |
0 |
II.Credite bugetare |
|
0 |
0 |
d) Programul Utilizarea de tehnologii curate |
55.10.01.04 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I. Credite de angajament |
|
0 |
0 |
II.Credite bugetare |
|
0 |
0 |
e) Programul Gestionarea deseurilor, inclusiv
a deseurilor periculoase si închiderea depozitelor de deseuri |
55.10.01.05 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
207.000 |
167.000 |
II.Credite bugetare |
|
77 848 |
77.848 |
f) Programul Protectia resurselor de
apă, statiile de tratare, statiile de epurare pentru
comunităti locale |
55.10.01,06 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
301 250 |
301.250 |
II.Credite bugetare |
|
93.823 |
93.823 |
g) Programul Gospodărirea integrată
a zonei costiere |
55.10.01.07 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
0 |
0 |
II.Credite bugetare |
|
0 |
0 |
h) Programul Conservarea biodiversitătii |
55.10.01.08 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
0 |
0 |
II.Credite bugetare |
|
3.000 |
3.000 |
i) Programul Administrarea ariilor naturale
protejate |
55.10.01.09 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
0 |
0 |
II.Credite bugetare |
|
2.350 |
2.350 |
j) Programul Educatia si constientizarea
publicului privind protectia mediului |
55.10.01.10 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
6.500 |
10863 |
II
Credite
bugetare |
|
9853 |
9853 |
k) Programul Cresterea productiei de energie
din surse regenerabile |
55.10.01.11 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
710.334 |
710.334 |
II.Credite bugetare |
|
140.000 |
140000 |
l) Programul Reducerea emisiilor de gaze cu
efect de seră |
55.10.01.12 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
0 |
0 |
II.Credite bugetare |
|
0 |
0 |
m) Programul Reconstructia si
gospodărirea durabilă a pădurilor |
55.10.01.13 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
600 |
600 |
II.Credite bugetare |
|
454 |
454 |
n) Programul Împădurirea terenurilor
degradate situate în zonele deficitare în păduri, stabilite în
conditiile legii a terenurilor din fondul forestier national afectate de
calamităti naturale |
55.10.01.14 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
201.500 |
201.500 |
II.Credite bugetare |
|
82.279 |
82279 |
o) Programul închiderea iazurilor de
decantare din sectorul minier |
55.10.01.15 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I. Credite de angajament |
|
100.000 |
100.000 |
II.Credite bugetare |
|
20.000 |
20.000 |
p) Programul Lucrări destinate
prevenirii, înlăturării si/sau diminuării efectelor produse de
fenomenele meteorologice periculoase la lucrările de gospodărire a
apelor aferente obiectivelor din domeniul public al statului |
55.10.01.16 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I. Credite de angajament |
|
471 383 |
511.383 |
II,Credite bugetare |
|
202.000 |
217.000 |
q) Programul de stimulare a înnoirii parcului
auto national |
55.10.01.17 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
0 |
0 |
II.Credite bugetare |
|
722.000 |
722.000 |
r) Programul national de
îmbunătătire a calitătii mediului prin realizarea de spatii
verzi în localităti |
55.10.01.18 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
300.000 |
300.000 |
II.Credite bugetare |
|
178.000 |
163.000 |
s) Proiecte de înlocuire sau completare a
sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energia
solară, energia geotermală si energia eoliană sau alte sisteme
care conduc la îmbunătătirea calitătii aerului, apei si
solului |
55.10.01.19 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
300.000 |
300.000 |
II.Credite bugetare |
|
201.000 |
201.000 |
s) Proiecte privind producerea energiei din
surse regenerabile: eoliană, solară, biomasă, hidro |
55.10.01.20 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
365.000 |
365 000 |
II.Credite bugetare |
|
30.000 |
30.000 |
t) Proiecte de renaturare a terenurilor scoase
din patrimoniul natural |
55.10.01.21 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
1.000 |
1.000 |
II.Credite bugetare |
|
0 |
0 |
t) Proiecte de realizare a pistelor pentru
biciclisti |
55.10.01.22 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I. Credite de angajament |
|
54.250 |
54250 |
II.Credite bugetare |
|
5.000 |
5.000 |
u) Programul de stimulare a înnoirii parcului
national de tractoare si masini agricole autopropulsate |
55.10.01.23 |
|
|
finantat din: |
|
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
0 |
0 |
II.Credite bugetare |
|
50.000 |
50.000 |
v) Proiecte privind refacerea siturilor contaminate istoric, cu exceptia celor reglementate prin legi speciale finantat din: |
55.10.01.24 |
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
10.000 |
10.000 |
II.Credite bugetare |
|
4.102 |
4.102 |
x) Proiecte privind reducerea riscului la fenomene hidrometeorologice periculoase, lucrări pt.eleborarea hărtilor de risc pentru bazine sau subazine hidrografice finantat din: |
55.10.01.25 |
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
12.617 |
12.617 |
II.Credite bugetare |
|
18.000 |
18.000 |
y) Proiecte privind înlocuirea acoperisurilor
din azbest finantat din: |
55.10.01.26 |
|
|
- venituri proprii |
|
|
|
I.Credite de angajament |
|
0 |
0 |
II.Credite bugetare |
|
0 |
0 |
La previziunea creditelor de angajament s-a avut în vedere disponibilul înregistrat în anii precedenti, în valoare de 1.946 894 lei precum si veniturile estimate a se încasa pe durata derulării programelor multianuale
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea
finantării din bugetul Fondului pentru mediu a unor lucrări destinate
prevenirii, înlăturării si/sau diminuării efectelor produse de
fenomenele meteorologice periculoase în perioada iunie-iulie 2010 la
lucrările de gospodărire a apelor aferente obiectivului din domeniul
public al statului din comuna Doljesti, judetul Neamt
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al
art. 13 alin. (2) lit. p) si alin. (6) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 105/2006, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă alocarea din bugetul Fondului pentru
mediu a sumei de 40.000 mii lei, în perioada 2010-2011, sub formă de
finantare nerambursabilă, pentru realizarea unor lucrări destinate
prevenirii, înlăturării si/sau diminuării efectelor produse de
fenomenele meteorologice periculoase în perioada iunie-iulie 2010 la
lucrările de gospodărire a apelor aferente obiectivului din domeniul
public al statului, prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
(2) Pentru anul 2010, fondurile
necesare pentru realizarea lucrărilor precizate la alin. (1) sunt
prevăzute la lit. p) din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr.
82/2010 privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2010 al
Fondului pentru mediu si al Administratiei Fondului pentru Mediu, precum si a
Listei programelor finantate din Fondul pentru mediu în anul 2010, cu
modificările ulterioare.
Art. 2. - (1) Suma prevăzută la art. 1 alin. (1) se
acordă beneficiarului Administratia Natională „Apele Române",
care realizează lucrările prin administratiile bazinale de ape.
(2) Administratia Natională
„Apele Române" contractează executia lucrărilor cu aplicarea
prevederilor legislatiei în vigoare privind achizitiile publice referitoare la
situatiile de fortă majoră.
(3) Administratia Natională
„Apele Române", direct sau prin administratiile bazinale de ape,
urmăreste si controlează realizarea lucrărilor si
efectuează receptia acestora.
Art. 3. - (1) Beneficiarul lucrărilor încasează suma
prevăzută la art. 1 alin. (1) în baza cererii si a contractului de
finantare încheiat cu Administratia Fondului pentru Mediu.
(2) Suma alocată din Fondul
pentru mediu în vederea realizării lucrărilor prevăzute la art.
2 se decontează de către beneficiar în mod esalonat, în baza
cererilor de tragere, pe măsura executării lucrărilor.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul mediului si
pădurilor,
László Borbély
p. Ministrul
administratiei si internelor,
Mihai Capră,
secretar de stat
Ministrul finantelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
Bucuresti, 14 iulie 2010.
Nr. 710.
ANEXA
OBIECTIVUL
la care se
efectuează lucrări finantate din Fondul pentru mediu
Denumirea obiectivului
de investitie |
Valoarea totală
estimată (milioane lei) |
Valoare 2010 (milioane
lei) |
Lucrări de îndiguire a râului Siret pe
tronsonul Rotunda-Buruienesti, comuna Doijesti, judetul Neamt |
40,00 |
15,00 |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR
SI INFRASTRUCTURII
privind modificarea si
completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 669/2008 pentru
aprobarea Reglementării Aeronautice Civile Române RACR- AIS „Serviciul de
informare aeronautică", editia 2/2008
Pentru îndeplinirea atributiilor
ce revin Ministerului Transporturilor si Infrastructurii ca autoritate de stat
în domeniul transporturilor,
în scopul armonizării
reglementărilor aeronautice civile nationale în domeniul serviciilor de
informare aeronautică cu standardele si practicile recomandate emise de
Organizatia Aviatiei Civile Internationale, cuprinse în anexa nr. 15 la
Conventia de la Chicago privind aviatia civilă internatională, editia
12, iulie 2004, cu amendamentele ulterioare,
în
temeiul prevederilor
art. 4 lit. b) si f) din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian
civil, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiintarea
Autoritătii Aeronautice Civile Române, cu modificările ulterioare,
ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul transporturilor si
infrastructurii emite următorul ordin:
Art. I. - Anexa la Ordinul ministrului
transporturilor nr. 669/2008 pentru aprobarea Reglementării Aeronautice
Civile Române RACR- AIS „Serviciul de informare aeronautică", editia
2/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 468 si 468 bis din 24 iunie 2008, se modifică si
se completează după cum urmează:
1. La capitolul 1
„Aplicabilitatea", punctul 1.3 se modifică si va avea următorul
cuprins:
„1.3. Scopul serviciului de
informare aeronautică este de a asigura fluxul de informatii si datele
necesare pentru siguranta, regularitatea si eficienta navigatiei aeriene. Rolul
si importanta informatiilor si datelor aeronautice au crescut semnificativ
odată cu implementarea conceptului RNAV, a navigatiei bazate pe cerintele
de performantă (conceptul PBN - Performance Based Navigation) si a
sistemelor de navigatie de la bord bazate pe computere si a sistemelor data
link. Datele corupte sau eronate pot afecta siguranta navigatiei aeriene."
2. Capitolul 2 „Termeni si
definitii" se modifică si se completează după cum
urmează:
a) După definitia
„Metadate/Metadata" se introduce o nouă definitie, cu următorul
cuprins:
„Navigatie bazată pe
cerintele de performantă/Performance-based navigation (PBN) - navigatie RNAV,
bazată pe cerintele de performantă pentru aeronavele care
operează pe o rută ATS, într-o procedură de apropiere
instrumentală sau într-un spatiu desemnat.
Notă:
Cerintele de performantă
sunt exprimate prin specificatii de navigatie (specificatii RNAV, specificatii
RNP), în termeni de acuratete, integritate, continuitate, disponibilitate si
functionalitate necesare pentru operarea propusă în contextul unui concept
particular de spatiu aerian.
b) Definitia termenului
„Obstacol/Obstacle" se modifică si va avea următorul cuprins:
„Obstacol/Obstacle - orice obiect fix
(temporar sau permanent) ori mobil sau părti ale acestuia care:
a) este localizat pe o
suprafată destinată pentru miscarea la sol a aeronavelor; sau
b) care se înaltă deasupra
unei suprafete definite destinate a proteja aeronavele în zbor; sau
c) care se găseste în afara
acestor suprafete definite si a fost evaluat ca reprezentând un pericol pentru
navigatia aeriană."
c) După definitia
„Rezolutie/Resolution" se introduce o nouă definitie, cu
următorul cuprins:
„RNAV (Navigatie RNAV)/Area
navigation (RNAV) - o metodă de navigatie care permite operarea
aeronavelor pe orice traiect de zbor dorit în cadrul acoperirii mijloacelor de
navigatie aflate la sol sau în spatiu ori în limita capabilitătilor
mijloacelor proprii de la bord sau a unei combinatii a acestora (RNAV este referită
si ca „navigatie de suprafată").
Notă:
RNAV include navigatia
bazată pe cerintele de performantă la fel de bine ca si alte
operatiuni care nu îndeplinesc cerintele navigatiei bazată pe cerintele de
performantă."
d) După definitia „Serviciu
de Informare Aeronautică (AIS)/Aeronautical Information Services
(AIS)" se introduce o nouă definitie, cu următorul cuprins:
„Serviciul de
radionavigatie/Radio navigation service - serviciul care furnizează
informatii de ghidare (orientare) sau date de pozitie prin intermediul unuia
sau mai multor mijloace de radionavigatie în scopul operării eficiente si
în sigurantă a unei aeronave."
e) După definitia
„Specificatia unui produs dată/Data product specification" se
introduce o nouă definitie, cu următorul cuprins:
„Specificatie de
navigatie/Navigation specification - un set de cerinte privind aeronava si echipajul
necesar pentru a sprijini desfăsurarea operatiunilor de navigatie
aeriană bazată pe cerintele de performantă într-un spatiu aerian
definit. Există două feluri de specificatii de navigatie:
- Specificatie RNP- o
specificatie de navigatie bazată pe conceptul RNAV, care include cerinta
pentru monitorizarea performantei si alertarea si care este indicată de
prefixul RNP, de exemplu, RNP 4, RNPAPCH;
- Specificatie RNAV - o
specificatie de navigatie bazată pe conceptul RNAV, care nu include
cerinta pentru monitorizarea performantei si alertarea si care este
indicată de prefixul RNAV, de exemplu, RNAV 5, RNAV 1.
Nota 1:
Documentul OACI 9613, Manualul de
navigatie bazată pe cerintele de performantă, volumul II, contine îndrumări detaliate referitoare la
specificatiile de navigatie.
Nota 2:
Termenul RNP (Performanta de
navigatie cerută), definit anterior ca fiind „o exprimare a performantei
de navigatie necesară pentru operarea într-un spatiu aerian definit",
a fost eliminat din cadrul acestei reglementări deoarece conceptul RNP a
fost înlocuit de conceptul PBN (Navigatie bazată pe cerintele de
performantă). În cuprinsul acestei reglementări termenul RNP este
acum utilizat doar în contextul specificatiilor de navigatie care impun
monitorizarea performantei si alertarea. De exemplu, RNP 4 desemnează
cerintele privind aeronava si operarea acesteia, incluzând o cerintă de
performantă de navigatie laterală de 4 NM cu monitorizarea
performantei si alertării la bord, cerintele fiind descrise detaliat în
Documentul OACI 9613, «Manualul de navigatie bazată pe cerintele de
performantă»".
3. La capitolul 5 „NOTAM",
punctul 5.1 „Initierea unui mesaj NOTAM", subpunctul 5.1.1.1, litera c) se
modifică si va avea următorul cuprins:
,,c) punerea în serviciu,
retragerea sau modificări semnificative ale capabilitătii
operationale a serviciilor de radionavigatie si de comunicatii radio aer-sol.
Aceasta include: întreruperea operării sau repunerea în functiune,
modificări ale frecventelor radio, modificări în orarul de operare
notificat, schimbarea identificării, schimbarea orientării (la
mijloacele directionale), schimbarea pozitiei, cresterea sau scăderea
puterii de emisie cu 50% sau mai mult, modificări în orarul sau în
continutul unei emisiuni, neregularităti sau fiabilitate scăzută
în operarea oricăror servicii de radionavigatie si de comunicatii
aer-sol;".
4. La capitolul 8 „Datele si
informatiile înainte si după zbor", punctul 8.1 „Informarea înaintea
zborului", subpunctul 8.1.2.1, litera i) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,i) avaria, functionarea
necorespunzătoare sau modificări în starea operatională a
echipamentelor SSR, ADS-B, ADS-C, CPDLC, D- ATIS, D-VOLMET, a serviciilor de
radionavigatie, a canalelor VHF din serviciul mobil aeronautic, a sistemului de
observare RVR si a sistemului secundar de alimentare cu energie
electrică;".
5. La capitolul 8 „Datele si
informatiile înainte si după zbor", punctul 8.3 „Informarea după
zbor", subpunctul 8.3.1 se modifică si va avea următorul
cuprins:
„8.3.1. Trebuie ca furnizorii
autorizati/certificati de servicii de trafic aerian si informare
aeronautică, în contextul prezentei reglementări, să ia
măsurile necesare pentru ca la aerodromurile/heliporturile deservite de ei
să fie asigurate conditiile necesare receptionării de la echipaje a
informatiilor legate de starea si operarea facilitătilor si serviciilor de
navigatie aeriană si să asigure punerea acestor informatii la
dispozitia serviciilor de informare aeronautică competente, pentru
notificarea/distribuirea lor după cum o impun circumstantele de la caz la
caz."
6. La anexa nr. 1 „Continutul
Publicatiei de Informare Aeronautică (AIP) (relativ la prevederile RACR-
AIS, Cap. 4)", „partea 2 - Ruta (ENR)", capitolul ENR 3 „Rutele
ATS", subcapitolul ENR 3.1 Rutele ATS în spatiul inferior, punctele 1), 6)
si nota se modifică si vor avea următorul cuprins:
„1) identificatorul rutei,
denumirea specificatiei/specificatiilor de navigatie aplicabilă/aplicabile
unui (unor) anume segment (segmente), numele, identificatorii codati sau numele
de cod si coordonatele geografice în grade, minute si secunde ale tuturor
punctelor semnificative care definesc ruta, inclusiv punctele de raport
«obligatorii» sau «la cerere»; [...]
6) observatii, continând
indicarea unitătii de control al traficului aerian si canalului său
operational si, dacă este cazul, a adresei de acces, precum si orice
limitare a specificatiei/specificatiilor de navigatie.
Notă:
Legat de prevederile anexei 11
OACI, Appendix 1, si în scopul planificării zborurilor se consideră
că specificatia de navigatie definită nu face parte integrantă
din identificatorul rutei."
7. La anexa nr. 1 „Continutul
Publicatiei de Informare Aeronautică (AIP) (relativ la prevederile RACR-
AIS, Cap. 4)", „partea 2 - Ruta (ENR)", capitolul ENR 3 „Rutele
ATS", subcapitolul ENR 3.2 Rutele ATS în spatiul superior, punctele 1), 6)
si nota se modifică si vor avea următorul cuprins:
„1) identificatorul rutei,
denumirea specificatiei/specificatiilor de navigatie aplicabilă/aplicabile
unui (unor) anume segment (segmente), numele, identificatorii codati sau numele
de cod si coordonatele geografice, în grade, minute si secunde, ale tuturor
punctelor semnificative care definesc ruta, inclusiv punctele de raport
«obligatorii» sau «la cerere»; [...]
6) observatii, inclusiv indicarea
unitătii de control al traficului aerian si canalului său operational
si, dacă este cazul, a adresei de acces, precum si a oricăror
limitări privind specificatia/specificatiile de navigatie.
Notă:
Legat de prevederile anexei 11
OACI, Appendix 1, si în scopul planificării zborurilor se consideră
că specificatia de navigatie definită nu face parte integrantă
din identificatorul rutei."
8. La anexa nr. 1 „Continutul
Publicatiei de Informare Aeronautică (AIP) (relativ la prevederile RACR,
AIS, Cap. 4)", „partea 2 - Ruta (ENR)", capitolul ENR 3. „Rutele
ATS", subcapitolul ENR 3.3 Rutele RNAV", punctele 1), 6) si nota se
modifică si vor avea următorul cuprins:
„1) identificatorul rutei,
denumirea specificatiei/specificatiilor de navigatie aplicabilă/aplicabile
unui (unor) anume segment (segmente), numele, identificatorii codati sau numele
de cod si coordonatele geografice, în grade, minute si secunde, ale tuturor
punctelor semnificative care definesc ruta, inclusiv punctele de raport
«obligatorii» sau «la cerere»; [...]
6) observatii, inclusiv indicarea
unitătii de control al traficului aerian si canalului său operational
si, dacă este cazul, a adresei de acces, precum si a oricăror
limitări privind specificatia/specificatiile de navigatie.
Notă:
Legat de prevederile anexei 11
OACI, Appendix 1, si în scopul planificării zborurilor se consideră
că specificatia de navigatie definită nu face parte integrantă
din identificatorul rutei."
9. La anexa nr. 1 „Continutul
Publicatiei de Informare Aeronautică (AIP) (relativ la prevederile RACR-
AIS, Cap. 4)", „partea 2 - Ruta (ENR)", capitolul ENR 3 „Rutele
ATS", subcapitolul ENR 3.4 Rutele pentru elicoptere, punctele 1), 5) si
nota se modifică si vor avea următorul cuprins:
„1) identificatorul rutei,
denumirea specificatiei/specificatiilor de navigatie aplicabilă/aplicabile
unui (unor) anume segment (segmente), numele, identificatorii codati sau numele
de cod si coordonatele geografice, în grade, minute si secunde, ale tuturor
punctelor semnificative care
definesc ruta, inclusiv punctele de raport «obligatorii» sau «la cerere»; [...]
5) observatii, inclusiv indicarea
unitătii de control al traficului aerian si canalului său operational
si, dacă este cazul, a adresei de acces, precum si a oricăror
limitări privind specificatia/specificatiile de navigatie.
Notă:
Legat de prevederile anexei 11
OACI, Appendix 1, si în scopul planificării zborurilor, se consideră
că specificatia de navigatie definită nu face parte integrantă
din identificatorul rutei."
10. La anexa nr. 1 „Continutul
Publicatiei de Informare Aeronautică (AIP) (relativ la prevederile RACR-
AIS, Cap. 4)", partea 3 - Aerodromuri (AD), capitolul AD 1
„AERODROMURI/HELIPORTURI - INTRODUCERE", după subcapitolul AD 1.4 se
introduce un nou subcapitol, subcapitolul AD 1.5, cu următorul cuprins:
„AD 1.5. Statutul
certificării aerodromurilor
Contine o listă a
aerodromurilor din România în care este indicat statutul certificării acestora,
incluzând:
a) numele aerodromului si
indicativul de localizare OACI;
b) data si perioada de
valabilitate a certificării;
c) observatii, dacă este
cazul."
11. La anexa nr. 7 „Cerintele de
calitate a datelor aeronautice", tabelul A7-1 „Latitudinile si
longitudinile", rândul 5 se modifică si va avea următorul
cuprins:
„Mijloace de navigatie pe
rută, puncte de navigatie si intersectii, puncte SID/STAR, puncte ale
procedurii de asteptare."
Art. II. - Regia Autonomă
„Autoritatea Aeronautică Civilă Română" si Regia
Autonomă „Administratia Română a Serviciilor de Trafic Aerian -
ROMATSA", precum si orice alti agenti aeronautici certificati/autorizati
să furnizeze asemenea servicii în afara celor furnizate de ROMATSA vor lua
măsurile necesare ducerii la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Bucuresti, 23 iunie 2010.
Nr. 478.
MINISTERUL
FINANTELOR
PUBLICE
pentru aprobarea Normelor
tehnice privind determinarea valorii în vamă pentru bunurile introduse în
România de către persoanele fizice
Având în vedere prevederile art. I din Hotărârea Guvernului nr. 544/2010 pentru
modificarea art. 79 alin. (3) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al
României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006,
în
temeiul prevederilor
art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea
si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul finantelor publice emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele tehnice privind determinarea
valorii în vamă pentru bunurile introduse în România de către
persoanele fizice, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrării în
vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 1.076/2006 pentru aprobarea valorilor în vamă, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 4 iulie 2006.
Ministrul finantelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
Bucuresti, 12 iulie 2010.
Nr. 1.975.
ANEXA
NORME TEHNICE
privind determinarea
valorii în vamă pentru bunurile introduse în România, de către
persoanele fizice
Art. 1. - Determinarea valorii în vamă pentru bunurile
introduse în România de către persoanele fizice se determină în
conformitate cu prevederile titlului II - capitolul 3 din Regulamentul
(CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului
Vamal Comunitar, cu modificările si completările ulterioare, si ale
părtii I titlul V din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2
iulie 1993 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE)
nr. 2.913/92 al Consiliului, cu modificările ulterioare.
Art. 2. - Pentru determinarea valorii în vamă a
oricăror bunuri care sunt introduse în România de către persoanele
fizice se utilizează ca bază de calcul pretul efectiv plătit sau
de plătit pentru acestea, potrivit art. 29 din Regulamentul (CEE) nr.
2.913/92 al Consiliului, prevăzut în facturi sau alte documente fiscale
echivalente emise pentru bunurile respective.
Art. 3. - În cazul în care valoarea în vamă nu poate fi
determinată prin aplicarea prevederilor art. 2, se aplică prevederile
art. 30 si 31 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului, valoarea în
vamă astfel determinată având caracter definitiv.
Art. 4. - Determinarea valorii în vamă pentru bijuteriile
din metale pretioase pentru care nu pot fi prezentate facturi sau documente
fiscale echivalente se va face pe baza cotatiei gramului de aur, publicată
de Banca Natională a României, precum si a expertizelor privind manopera,
efectuate, la cererea si pe cheltuiala persoanei fizice solicitante, de
persoanele juridice sau persoane fizice autorizate, potrivit
reglementărilor în vigoare, pentru efectuarea unor astfel de
activităti.
Art. 5. - Evaluarea bunurilor culturale, de colectie sau cu o
valoare numismatică ori pentru trofeele de vânătoare, pentru care nu
pot fi prezentate facturi sau documente fiscale echivalente, în vederea
determinării valorii în vamă a acestora, se poate face luându-se în
considerare valoarea comunicată de o institutie abilitată ori de o
societate comercială de profil ori cea stabilită în urma unei
expertize efectuate de persoane autorizate.
Art. 6. - Pentru bunurile introduse în România prin trimiteri
postale de o persoană fizică, pentru care nu pot fi prezentate facturi
sau alte documente fiscale echivalente, valoarea în vamă se determină
luându-se în considerare valorile înscrise în documentele puse la dispozitia
autoritătii vamale de către expeditor.
Art. 7. - Valoarea în vamă poate fi stabilită si pe
baza valorii declarate de persoana fizică. Acest criteriu se ia în
considerare în cazul în care nu există suspiciuni de subevaluare, fiind
utilizat si în cazul bunurilor uzate, al tipăriturilor, medicamentelor,
animalelor si păsărilor de companie, precum si altele asemenea.
Art. 8. - În cazul în care se ia în considerare valoarea
declarată de persoana fizică detinătoare a bunului, aceasta va
depune la autoritatea vamală o declaratie pe propria răspundere,
completată olograf, din care să rezulte valoarea bunurilor în cauză.
Această declaratie va contine în mod obligatoriu angajamentul persoanei de
a plăti eventualele diferente, în cazul în care la verificări
ulterioare se constată că acestea se datorează.
Art. 9. - În situatii de exceptie, pentru bunurile ale căror
valori în vamă nu pot fi determinate conform prezentelor norme de
către birourile vamale, la solicitarea acestora, valorile în vamă se
determină de Autoritatea Natională a Vămilor, cu respectarea
prevederilor art. 31 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al
Consiliului.
Art. 10. - (1) Atunci când există suspiciuni cu privire la
valoarea în vamă declarată pentru bunurile introduse în România de
persoane fizice si pentru determinarea acesteia pe baza valorii de tranzactie
este necesară prezentarea unor documente sau justificări
suplimentare, determinarea definitivă a valorii în vamă se
amână.
(2) În situatia
prevăzută la alin. (1), titularul operatiunii are dreptul să
ridice bunurile din vamă, cu conditia să constituie o garantie
suficientă în formele prevăzute la art. 193 si 194 din Regulamentul
(CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului.
(3) În întelesul prezentelor
norme, termenul garantie suficientă reprezintă cuantumul
drepturilor de import, precum si al altor taxe si impozite, datorate la punerea
în liberă circulatie a bunurilor apartinând persoanelor fizice, calculat
pe baza valorii în vamă, determinată cu titlu provizoriu, din care se
deduce cuantumul drepturilor de import, precum si alte taxe si impozite,
calculat pe baza valorii în vamă declarată de titularul operatiunii
pentru bunurile respective.
(4) În situatia amânării
determinării definitive a valorii în vamă, cuantumul drepturilor de
import, precum si al altor taxe si impozite, calculat pe baza valorii în
vamă declarată de titularul operatiunii, se încasează cu titlu
definitiv de biroul vamal, iar garantia determinată potrivit prezentelor
norme se constituie la biroul vamal la care se efectuează
formalitătile vamale de punere în liberă circulatie, înainte de
acordarea liberului de vamă.
(5) În cazul în care, în termen
de 30 de zile de la data ridicării bunurilor din vamă, titularul
operatiunii nu prezintă documente si justificări concludente privind
determinarea valorii în vamă, autoritatea vamală procedează la
executarea garantiei, operatiunea fiind considerată încheiată.
Art. 11. - (1) În scopul aplicării
prezentelor norme, autoritatea vamală va utiliza o bază de date în
materie de evaluare, ca instrument al analizei de risc.
(2) Baza de date
prevăzută la alin. (1) se avizează de ministrul finantelor publice.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALĂ DE ADMINISTRARE
FISCALĂ
pentru aprobarea Listei
contribuabililor reactivati
În temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009
privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală, cu modificările si completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 78
alin. (5) lit. b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
având în vedere art. 6 alin. (4)
din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală nr.
575/2006 privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor
inactivi, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale
de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Lista contribuabililor reactivati,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Lista contribuabililor reactivati va fi afisată de
Directia generală de tehnologia informatiei pe pagina de internet a
Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală, sectiunea „Informatii publice" - „Informatii privind agentii
economici".
Art. 3. - Directia generală coordonare inspectie
fiscală si Directia generală de tehnologia informatiei din cadrul
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Presedintele Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală,
Sorin Blejnar
Bucuresti, 8 iulie 2010.
Nr. 2.176.
ANEXĂ
LISTA
contribuabililor
reactivati
Nr. crt. |
Codul unic de
înregistrare |
Denumirea
contribuabilului |
Domiciliul fiscal |
Organul fiscal care a
întocmit dosarul de reactivare |
Judetul Arges |
||||
1. |
14800844 |
DACO CONSTRUCTINTL - SRL |
Judetul Arges, municipiul Pitesti, bd. Ion 0
Brătianu, bl. A9, se. A, et. 6, ap. 23 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Arges |
Judetul Bihor |
||||
2. |
25618628 |
KEROUTICA - S.R.L. |
Judetul Bihor, municipiul Oradea, str. Franz
Schubert nr. 3 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Bihor |
Judetul Brasov |
||||
3. |
18687994 |
PROFESSIONAL PEOPLE - S.R.L. |
Judetul Brasov, municipiul Brasov, Str. 1 Mai
nr. 15, ap. 2 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Brasov |
4. |
18808557 |
R.D.L. CONSULTING - S.RL. |
Judetul Brasov, municipiul Brasov, Str.
Mică nr. 8, ap. modul 3 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Brasov |
Judetul Brăila |
||||
5. |
16064639 |
KLFIAN - S.R.L. |
Judetul Brăila, municipiul Brăila,
Piata Dorobanti nr. 2 bis, bl. 25B, se. 2, et. 2, ap. 24 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Brăila |
6. |
15342630 |
SORYVOCOM-S.R.L. |
Judetul Brăila, municipiul Brăila,
str. I. Băncilă, bl. 9, se.
1, et. P, ap. 1 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Brăila |
Judetul Buzău |
||||
7. |
10839280 |
ARMETAL-S.R.L. |
Judetul Buzău, satul Cochirleanca, comuna
Cochirleanca, str. Cochirleanca nr. 31 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Buzău |
8. |
18501659 |
CARDINAL-S.R.L. |
Judetul Buzău, municipiul Buzău, Bd.
Unirii nr. 1 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Buzău |
9. |
19275576 |
NATURAL F & C FOREST - S.R.L. |
Judetul Buzău, satul Vintilă
Vodă, comuna Vintilă Vodă, str. Vintilă Vodă |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Buzău |
10. |
16774679 |
ROMPANAGRO-S.R.L. |
Judetul Buzău, satul Mărăcineni,
comuna Mărăcineni, str. Albanopol nr. 26 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Buzău |
Judetul Călărasi |
||||
11. |
1914014 |
AGAT-S.R.L. |
Judetul Călărasi, municipiul
Călărasi, str. Stirbei Vodă nr. 6, bl. M2 (fost C1), se. 3,
et. P |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Călărasi |
Judetul Galati |
||||
12. |
17554027 |
DAVIDSANCOMPANY-S.R.L. |
Judetul Galati, municipiul Galati, str. Leonard
Nae nr. 6,bl. C6, ap. 1 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Galati |
Judetul Gorj |
||||
13. |
18677621 |
IDENTITY HOTEL-S.R.L. |
Judetul Gorj, municipiul Târgu Jiu, Str. 11
Iunie 1848, bl. 102, se. 6, et. P, ap. 56 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Gorj |
14. |
14442614 |
PURDA ENERGOSERV - S.R.L. |
Judetul Gorj, municipiul Târgu Jiu, Str.
Castanilor, bl. 5, se. 2, et. 2, ap. 27 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Gorj |
Judetul Maramures |
||||
15. |
22629053 |
B.A.U. IMPEX-S.R.L. |
Judetul Maramures, municipiul Baia Mare, str.
Petru Rares nr. 2, ap. 4 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Maramures |
16. |
6984100 |
BALLA ROTH PROD COM - S.R.L. |
Judetul Maramures, satul Damăcuseni, orasul
Târgu Lăpus, str. Damăcuseni nr. 64 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Maramures |
Judetul Mures |
||||
17. |
13620179 |
ELIZABETH & KELEMEN - S.R.L. |
Judetul Mures, satul Sângeorgiu de Pădure,
orasul Sângeorgiu de Pădure, str. Nicolae Bălcescu nr. 2, cod
postal 547535 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Mures |
18. |
15757823 |
NELBI - S.R.L |
Judetul Mures, municipiul Târgu Mures, Str.
Lăcrămioarei nr. 23, cod postal 540111 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Mures |
Judetul Suceava |
||||
19. |
11720481 |
OVIDORI - S.R.L. |
Judetul Suceava, municipiul Suceava, str. Aleea
Dumbrăvii nr. 22 |
Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Suceava |
Municipiul Bucuresti |
||||
20. |
10161225 |
AQLTEXTILES - S.R.L. |
Municipiul Bucuresti, sectorul 1, str. Lugoj nr.
43, cod postal 12211 |
Administratia Finantelor Publice a Sectorului 1 |
21. |
17635393 |
C.T. ENGINEERING - CONSTRUCTII CIVILE - S.R.L. |
Municipiul Bucuresti, sectorul 1, Calea
Victoriei nr. 103-105, se. B, et.1,ap. 26 |
Administratia Finantelor Publice a Sectorului 1 |
22. |
11937090 |
GKOUNTI-S.R.L. |
Municipiul Bucuresti, sectorul 1, str. Scoala
Herăstrău nr. 45A, camera 1 |
Administratia Finantelor Publice a Sectorului 1 |
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |