MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 127 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Miercuri, 24 februarie 2010
SUMAR
309. - Decret privind numirea unui procuror
310. - Decret privind numirea unui procuror
311. - Decret privind numirea unui procuror
312. - Decret privind numirea unui procuror
313. - Decret privind numirea unui procuror
314. - Decret privind numirea unui procuror
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 4 din 12 ianuarie 2010
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 286, art.
287 si art. 288 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art. 74, art. 75 si
art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de muncă
si ale art. 164 din Codul de procedură civilă
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
135. - Hotărâre privind
aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2010 al Regiei Autonome
„Monitorul Oficial", regie autonomă aflată sub autoritatea
Camerei Deputatilor
136. - Hotărâre privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, pentru judetul Olt
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
363/2009. - Ordin al presedintelui
Comisiei Nationale pentru Controlul Activitătilor Nucleare privind
publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a
Acordului dintre Comisia Natională pentru Controlul Activitătilor
Nucleare din România si Departamentul Energiei din Statele Unite ale Americii
privind cooperarea în vederea îmbunătătirii sigurantei fizice a
surselor radioactive si a materialelor nucleare speciale din România, semnat la
Bucuresti la 10 decembrie 2009
39. - Ordin al ministrului
agriculturii si dezvoltării rurale privind completarea anexei la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
149/2005 pentru aprobarea Listei cuprinzând agentiile autorizate de clasificare
a carcaselor de porcine, bovine si ovine
3.240. - Ordin al ministrului
educatiei, cercetării, tineretului si sportului privind reglementarea
recunoasterii functiilor didactice din învătământul universitar
obtinute într-o institutie de învătământ universitar acreditată
într-un stat membru al Uniunii Europene, Spatiului Economic European si în
Confederatia Elvetiană
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind numirea unui procuror
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c),
art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României,
republicată, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul
judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 72 din 28
ianuarie 2010,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Doamna Hangiu O. Florentina-Cristina se numeste în functia de procuror la
Parchetul de pe lângă Judecătoria Mizil.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
22 februarie 2010.
Nr. 309.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind numirea unui procuror
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c),
art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României,
republicată, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul
judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările
si completările ulterioare,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 72 din 28
ianuarie 2010,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Domnul Cretu N. Daniel se numeste în functia de procuror la Parchetul de pe
lângă Judecătoria Costesti.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
22 februarie 2010.
Nr. 310.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind numirea unui procuror
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c),
art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României,
republicată, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul
judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 72 din 28
ianuarie 2010,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Domnul Dodoacă C. Nicolae se numeste în functia de procuror la
Parchetul de pe lângă Judecătoria Alba Iulia.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
22 februarie 2010.
Nr. 311.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind numirea unui procuror
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c),
art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României,
republicată, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul
judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 72 din 28
ianuarie 2010,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Domnul Postolache I. Florin Nicolae se numeste în functia de procuror
la Parchetul de pe lângă Judecătoria Făgăras.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
22 februarie 2010.
Nr. 312.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind numirea unui procuror
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c),
art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României,
republicată, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul
judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 72 din 28
ianuarie 2010,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Doamna Bulat M. Gina se numeste în functia de procuror la Parchetul de pe
lângă Judecătoria Răcari.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
22 februarie 2010.
Nr. 313.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind numirea unui procuror
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c),
art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României,
republicată, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul
judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 72 din 28
ianuarie 2010,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Doamna Troacă C. Rodica-Mihaela se numeste în functia de procuror la
Parchetul de pe lângă Judecătoria Rosiorii de Vede.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
22 februarie 2010.
Nr. 314.
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 12 ianuarie 2010
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 286,
art. 287 si art. 288 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art. 74, art. 75
si art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de
muncă si ale art. 164 din Codul de procedură civilă
Acsinte
Gaspar - presedinte
Nicolae
Cochinescu - judecător
Aspazia
Cojocaru - judecător
Petre
Lăzăroiu - judecător
Ion
Predescu - judecător
Puskás
Valentin Zoltán - judecător
Tudorel
Toader - judecător
Augustin
Zegrean - judecător
Carmen-Cătălina
Gliga - procuror
Ingrid
Alina Tudora - magistrat-asistent
Pe rol
se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor
art. 286,art. 287 si art. 288 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art.
74, art. 75 si art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor
de muncă si ale art. 164 din Codul de procedură civilă, exceptie
ridicată de Societatea Comercială „Petrom" - S.A. din Bucuresti
în dosarele nr. 2.687/120/2008, nr. 4.540/120/2008, nr. 7.466/120/2007, nr.
5.155/120/2008, nr. 7.087/120/2007, nr. 4.845/120/2008 si nr. 4.564/120/2008
ale Curtii de Apel Ploiesti - Sectia conflicte de muncă si asigurări
sociale.
La
apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de care
procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Curtea, având în vedere că exceptiile de neconstitutionalitate ridicate
în dosarele nr. 4.860D^.866D/2009 au obiect identic, pune în discutie, din
oficiu, problema conexării cauzelor.
Reprezentantul
Ministerului Public nu se opune conexării dosarelor.
Curtea,
în temeiul prevederilor art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind
organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, dispune conexarea dosarelor
nr. 4.861 D- 4.866D/2009 la Dosarul nr. 4.860D/2009, care este primul
înregistrat.
Cauza
se află în stare de judecată.
Reprezentantul
Ministerului Public, având în vedere jurisprudenta instantei de contencios
constitutional, pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarelor, constată următoarele:
Prin
încheierile din 29 aprilie 2009, pronuntate în dosarele nr. 2.687/120/2008, nr.
4.540/120/2008, nr. 7.466/120/2007, nr. 5.155/120/2008, nr. 7.087/120/2007, nr.
4.845/120/2008 si nr. 4.564/120/2008, Curtea de Apel Ploiesti - Sectia
conflicte de muncă si asigurări sociale a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art.
286, art. 287 si art. 288 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art. 74,
art. 75 si art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de
muncă si ale art. 164 din Codul de procedură civilă. Exceptia
a fost ridicată de Societatea Comercială „Petrom" - S.A. din
Bucuresti cu ocazia solutionării recursurilor formulate împotriva unor
sentinte civile având ca obiect drepturi bănesti.
În
motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia sustine că normele criticate sunt de un formalism excesiv, de
natură să afecteze grav efectivitatea exercitării drepturilor
recunoscute de lege atât pentru angajat, cât si pentru angajator si să
restrângă nejustificat dreptul la apărare al angajatorului, care este
pus într-o situatie de dezechilibru fată de angajatul care are calitatea
de reclamant. Autorul exceptiei invocă faptul că intervalul de timp
dintre data primirii citatiei si data termenului de judecată este prea
scurt pentru ca un angajator să îsi exercite dreptul la apărare si
să se achite de sarcina probei care îi revine. De asemenea, faptul că
prevederile art. 164 din Codul de procedură civilă lasă la
aprecierea instantei posibilitatea conexării cauzelor si nu obligă la
luarea unei astfel de măsuri, ceea ce ar conduce la o economie de timp si
cheltuieli, precum si la o judecată unitară, este de natură
să aducă atingere dreptului la apărare. Astfel, dispozitiile
legale atacate încalcă, în opinia autorului, si principiul efectivitătii
juridice.
De
asemenea, se mai sustine că obligarea angajatorului de a suporta nelimitat
întreaga sarcină a probei vine în contradictie cu normele constitutionale
ce configurează alcătuirea sistemului judiciar bazat pe egalitate de
tratament, impartialitate si echitate procesuală, determinându-l să
realizeze o probatiune diabolică, mai mult decât împovărătoare,
cu consecinta suportării efectelor administrării unor probe speciale
în interesul adversarilor procesuali, cum ar fi, cu titlu de exemplu,
expertizele, care în cazul unor coparticipanti procesuali ajung la costuri
uriase, suportate de angajator.
Curtea
de Apel Ploiesti - Sectia conflicte de muncă si asigurări sociale îsi exprimă opinia în sensul că prevederile de lege criticate
sunt constitutionale, legiuitorul putând institui, în considerarea unor
situatii deosebite, reguli speciale de procedură si modalităti
corespunzătoare de exercitare a drepturilor procesuale.
Potrivit
prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare
au fost comunicate presedintilor celor două Camere ale Parlamentului,
Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul si Avocatul
Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierile de sesizare, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului, prevederile legale criticate, raportate la
dispozitiile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine
următoarele:
Curtea
Constitutională este competentă, potrivit prevederilor art. 146 lit.
d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost
sesizată.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 286,art. 287
si art. 288 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art. 74, art. 75 si art.
77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de muncă,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 582
din 29 noiembrie 1999, cu modificările si completările ulterioare, si
ale art. 164 din Codul de procedură civilă, dispozitii ce au
următorul continut:
- Art.
286 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii: „(1) Cererile referitoare la
solutionarea conflictelor de muncă se judecă în regim de
urgentă.
(2)
Termenele de judecată nu pot fi mai mari de 15 zile.
(3)
Procedura de citare a părtilor se consideră legal îndeplinită
dacă se realizează cu cel putin 24 de ore înainte de termenul de
judecată.";
- Art.
287 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii: „Sarcina probei în conflictele de
muncă revine angajatorului, acesta fiind obligat să depună
dovezile în apărarea sa până la prima zi de înfătisare.";
- Art. 288 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii: „Administrarea probelor
se face cu respectarea regimului de urgentă, instanta fiind în drept
să decadă din beneficiul probei admise partea care întârzie în mod
nejustificat administrarea acesteia.";
- Art.
74 din Legea nr. 168/1999: „(1) Cererile referitoare la solutionarea
conflictelor de drepturi se judecă în regim de urgentă.
(2)
Termenele de judecată nu pot fi mai mari de 10 zile.
(3)
Părtile sunt legal citate, dacă citatia Ie-a fost înmânată cel
putin cu o zi înaintea judecării.";
- Art.
75 din Legea nr. 168/1999: „în cazul în care sunt contestate măsuri
unilaterale dispuse de unitate, aceasta are obligatia ca, până la prima zi
de înfătisare, să depună dovezile în baza cărora a luat
măsura respectivă.";
- Art.
77 din Legea nr. 168/1999: „(1) În cazul în care judecata continuă,
administrarea probelor se va face cu respectarea regimului de urgentă al
judecării conflictelor de drepturi.
(2)
Instanta poate să decadă din beneficiul probei admise partea care
întârzie nejustificat administrarea acesteia.";
- Art.
164 din Codul de procedură civilă: „Părtile vor putea cere
întrunirea mai multor pricini ce se află înaintea aceleiasi instante sau
instante deosebite, de acelasi grad, în care sunt aceleasi părti sau chiar
împreună cu alte părti si al căror obiect si cauză au între
dânsele o strânsă legătură.
Întrunirea
poate fi făcută de judecător chiar dacă părtile nu au
cerut-o.
Dosarul
va fi trimis instantei mai întâi învestită, afară numai dacă
amândouă părtile cer trimiterea lui la una din celelalte instante.
Când una din pricini este de competenta unei instante, si părtile
nu o pot înlătura, întrunirea se va face la acea instantă."
În
opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, prevederile legale
criticate contravin dispozitiilor constitutionale ale art. 21 alin. (1), (2) si
(3) privind accesul liber la justitie, art. 24 privind dreptul la apărare,
art. 53 privind restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertăti
si art. 124 privind înfăptuirea justitiei, precum si dispozitiilor art. 6
din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale privind dreptul la un proces echitabil, prin raportare la art. 11
alin. (2) si art. 20 din Constitutie referitoare la raporturile dintre
tratatele internationale în materia drepturilor omului si dreptul intern.
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că textele de lege
criticate au mai constituit obiect al controlului de neconstitutionalitate, în
raport cu aceleasi critici si aceleasi texte din Constitutie si din Conventia
Europeană a Drepturilor Omului.
În
acest sens, sunt deciziile nr. 1.015 din 7 iulie 2009, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 547 din 6 august 2009, sau
nr. 1.404 din 3 noiembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 36 din 18 ianuarie 2010, prin care Curtea a analizat
exceptia de neconstitutionalitate invocată de acelasi autor ca în prezenta
cauză, cu privire la acelasi obiect, decizii prin care au fost respinse ca
neîntemeiate criticile de neconstitutionalitate formulate, pentru
considerentele acolo retinute.
Întrucât
nu au intervenit elemente noi, de natură să conducă la
schimbarea jurisprudentei Curtii, si având în vedere identitatea de
rationament, atât solutia, cât si considerentele deciziilor mentionate îsi
păstrează valabilitatea si în cauza de fată.
Pentru
motivele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art.
29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge
exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 286, art. 287 si art. 288
din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art. 74, art. 75 si art. 77 din Legea
nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de muncă si ale art. 164
din Codul de procedură civilă, exceptie ridicată de Societatea
Comercială „Petrom" - S.A. din Bucuresti în dosarele nr. 2.687/120/2008,
nr. 4.540/120/2008, nr. 7466/120/2007, nr. 5.155/120/2008, nr. 7.087/120/2007,
nr. 4.845/120/2008 si nr. 4.564/120/2008 ale Curtii de Apel Ploiesti - Sectia
conflicte de muncă si asigurări sociale.
Definitivă
si general obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 12 ianuarie 2010.
PRESEDINTE,
ACSINTE GASPAR
Magistrat-asistent,
Ingrid Alina Tudora
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2010 al
Regiei Autonome „Monitorul Oficial", regie autonomă aflată sub
autoritatea Camerei Deputatilor
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în
domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2010 al
Regiei Autonome „Monitorul Oficial", regie autonomă aflată sub
autoritatea Camerei Deputatilor, prevăzut în anexa*) care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
(2) În
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuti în
bugetul de venituri si cheltuieli al Regiei Autonome „Monitorul Oficial"
se va face de către aceasta, cu aprobarea secretarului general al Camerei
Deputatilor.
Art. 2. - (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul
de venituri si cheltuieli al Regiei Autonome „Monitorul Oficial"
prevăzut la art. 1 reprezintă limite maxime care nu pot fi
depăsite decât în cazuri justificate si numai cu aprobarea Guvernului, la
propunerea Ministerului Finantelor Publice si cu avizul Ministerului Muncii,
Familiei si Protectiei Sociale.
(2) În
cazul în care în executie se înregistrează depăsiri sau
nerealizări ale veniturilor totale aprobate, Regia Autonomă
„Monitorul Oficial" va putea efectua cheltuieli totale aferente
veniturilor totale proportional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu
exceptia cheltuielilor cu personalul, care nu pot fi depăsite, cu
încadrarea în indicatorii de eficientă aprobati.
Art. 3. - (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contraventie si se
sanctionează cu amendă de 5.000 lei.
(2)
Contraventiei prevăzute la alin. (1) i se aplică prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
(3)
Contraventia se constată de organele de control financiar ale statului,
împuternicite potrivit legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de
nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Camerei
Deputatilor,
Gheorghe Barbu
Ministrul muncii, familiei si protectiei
sociale,
Mihai Constantin Seitan
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor
Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
23 februarie 2010.
Nr. 135.
*) Anexa este reprodusă
în facsimil.
CAMERA
DEPUTATILOR
Str.
Parcului nr.65 sector 1 Bucuresti
CIF
R0427282
|
|
|
mii lei |
|||
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
BVC 2010 Propuneri |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||
I. |
|
|
VENITURI
TOTALE (rd.2+10+15) |
1 |
86.000 |
|
|
1 |
|
Venituri din exploatare, din
care: |
2 |
78.000 |
|
|
|
a) |
din
productia vândută |
3 |
74.000 |
|
|
|
b) |
din
vânzarea mărfurilor |
4 |
700 |
|
|
|
c) |
din
subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, din care: |
5 |
|
|
|
|
|
|
subventii, cf.
prevederilor legale în vigoare |
6 |
|
|
|
|
|
transferuri, cf.
prevederilor legale în vigoare |
7 |
|
|
|
d) |
productia
de imobilizări |
8 |
|
|
|
|
e) |
alte
venituri din exploatare |
9 |
1.000 |
|
|
2 |
|
Venituri financiare, din care: |
10 |
8.000 |
|
|
|
a) |
din
imobilizări financiare |
11 |
|
|
|
|
b) |
din
alte investitii si împrumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
|
|
|
|
c) |
din
dobânzi |
13 |
7.500 |
|
|
|
d) |
alte
venituri financiare |
14 |
500 |
|
|
3 |
|
Venituri extraordinare |
15 |
|
|
II |
|
|
CHELTUIELI
TOTALE (rd.17+48+51) |
16 |
52.730 |
|
|
1 |
|
Cheltuieli
de exploatare, din care: |
17 |
52.530 |
|
|
|
a) |
cheltuieli
materiale |
18 |
11.600 |
|
|
|
b) |
alte
cheltuieli externe (cu energie si apă) |
19 |
1.200 |
|
|
|
c) |
cheltuieli
privind mărfurile |
20 |
525 |
|
|
|
d) |
cheltuieli
cu personalul, din care: |
21 |
22.915 |
|
|
|
|
d1 |
ch. cu
salariile |
22 |
17.091 |
|
|
|
d2 |
cheltuieli
cu asigurările si protectia socială si alte obligatii legale, din
care: |
23 |
4.834 |
|
|
|
|
ch. privind
contributia la asigurări sociale |
24 |
3.699 |
|
|
|
|
ch. privind
contributia la asigurări pt.somaj |
25 |
85 |
|
|
|
|
ch. privind
contributia la asigurări sociale de sănătate |
26 |
922 |
|
|
|
|
ch. privind
contributiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii |
27 |
128 |
|
|
|
d3 |
alte
cheltuieli cu personalul,din care: |
28 |
990 |
|
|
|
|
d3.1).ch. sociale
prevăzute prin art.21 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările si completările ulterioare, din care: |
29 |
195 |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||
|
|
|
|
- tichete de
cresă, cf. Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
30 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou pentru
cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si
completările ulterioare |
31 |
|
|
|
|
|
d3.2)
tichete de masă |
32 |
795 |
|
|
|
|
d3.3) tichete de vacantă |
33 |
|
|
|
e) |
ch.
cu plătile compensatorii cf. CCM aferente disponibilizărilor
potrivit programelor de disponibilizări |
34 |
|
|
|
|
f) |
ch.
cu drepturile salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătoresti |
35 |
|
|
|
|
g) |
ch.
cu amortizarea imobilizărilor corporale si necorporale |
36 |
6.700 |
|
|
|
h) |
ch.
cu prestatiile externe |
37 |
8.000 |
|
|
|
i) |
alte
cheltuieli de exploatare, din care: |
38 |
1.590 |
|
|
|
|
i1) contract de mandatdin care |
39 |
127 |
|
|
|
|
indemnizatie |
|
100 |
|
|
|
|
cheltuieli accesorii |
|
27 |
|
|
|
|
i2) ch. de protocol, din care: |
40 |
47 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou
potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
41 |
|
|
|
|
i3) ch. de reclamă si publicitate, din care: |
42 |
100 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou ptr.
cheltuieli de reclamă si publicitate, potrivit Legii nr. 193/2006, cu
modificările si completările ulterioare |
43 |
|
|
|
|
|
- tichete cadou ptr.
campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi,
potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
44 |
|
|
|
|
i4) ch. cu sponsorizarea |
45 |
172 |
|
|
|
|
i5) ch. cu taxa pt.activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
|
|
|
|
|
i6) ch. cu redeventa pentru concesionarea bunurilor |
47 |
|
|
|
2 |
|
Cheltuieli
financiare, din care: |
48 |
200 |
|
|
|
a) |
cheltuieli privind
dobânzile |
49 |
|
|
|
|
b) |
alte cheltuieli
financiare |
50 |
200 |
|
|
3 |
|
Cheltuieli
extraordinare |
51 |
|
|
III. |
|
|
REZULTATUL
BRUT (profit/pierdere) |
52 |
33.270 |
|
IV. |
|
|
IMPOZIT
PE PROFIT |
53 |
5.323 |
|
V. |
|
|
PROFITUL
CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care*): |
54 |
27.947 |
|
|
1 |
|
Rezerve
legale |
55 |
|
|
|
2 |
|
Alte
rezerve reprezentând facilităti fiscale prevăzute de lege |
56 |
|
|
|
3 |
|
Acoperirea
pierderilor contabile din anii precedenti |
57 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
4 |
|
Constituirea
surselor proprii de finantare pentru proiectele cofinantate din împrumuturi
externe, precum si pentru constituirea surselor necesare rambursării
ratelor de capital, platii dobânzilor, comisioanelor si altor costuri
aferente acestor împrumuturi externe |
58 |
|
|
5 |
|
Alte
repartizări prevăzute de lege |
59 |
|
|
6 |
|
Profitul
contabil rămas după deducerea sumelor de la rd.55, 56, 57, 58 si
59. |
60 |
|
|
7 |
|
Participarea
salariatilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de
nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul
operatorului economic în exercitiul financiar de referintă |
61 |
2.795 |
|
8 |
|
Minimim
50% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor
autonome, ori dividende în cazul societătilor/companiilor nationale si
societătilor cu capital integral sau majoritar de stat |
62 |
13.973 |
|
9 |
|
Profitul
nerepartizat pe destinatiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează
la alte rezerve si constituie sursă proprie de finantare |
63 |
11.179 |
VI. |
|
|
SURSE
DE FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
64 |
112.204 |
|
1 |
|
Surse
proprii |
65 |
17.879 |
|
2 |
|
Alocatii
de la buget |
66 |
|
|
3 |
|
Credite
bancare |
67 |
|
|
|
a) |
- interne |
68 |
|
|
|
b) |
- externe |
69 |
|
|
4 |
|
Alte
surse - disponibil |
70 |
94.325 |
VII. |
|
|
CHELTUIELI
PENTRU INVESTITII, din care: |
71 |
112.204 |
|
1 |
|
Cheltuieli
aferente investitiilor, inclusiv cele aferente investitiilor în curs la
finele anului |
72 |
112.204 |
|
2 |
|
Rambursări
de rate aferente creditelor pentru investitii |
73 |
|
|
|
a) |
- interne |
74 |
|
|
|
b) |
- externe |
75 |
|
VIII. |
|
|
REZERVE,
din care: |
76 |
1.001 |
|
1 |
|
Rezerve legale
|
77 |
982 |
|
2 |
|
Rezerve
statutare |
78 |
|
|
3 |
|
Alte
rezerve |
79 |
19 |
IX. |
|
DATE
DE FUNDAMENTARE |
80 |
|
|
|
1 |
|
Venituri
totale |
81 |
86.000 |
|
2 |
|
Cheltuieli
aferente veniturilor totale |
82 |
52.730 |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
3 |
|
Nr.
prognozat de personal la finele anului |
83 |
400 |
|
4 |
|
Nr.mediu
de salariati total |
84 |
395 |
|
5 |
|
Fond
de salarii, din care: |
85 |
17.091 |
|
|
a) |
fond de salarii aferent
personalului angajat pe bază de contract individual de muncă |
86 |
16.979 |
|
|
b) |
alte cheltuieli cu
personalul |
87 |
112 |
|
6 |
|
Câstigul
mediu lunar pe salariat (lei/persoană) |
88 |
3.582 |
|
7 |
|
Productivitatea
muncii pe total personal mediu în preturi curente
(lei/persoană)(rd.81/84) |
89 |
|
|
8 |
|
Productivitatea
muncii pe total personal mediu în preturi comparabile
(lei/persoană)(rd.81/84 x ICP) |
90 |
|
|
9 |
|
Productivitatea
muncii în unităti fizice pe total personal mediu (unităti
fizice/persoană)**) |
91 |
1.179 |
|
10 |
|
Cheltuieli
totale la 1000 lei venituri totale (cheltuieli totale/venituri totale)x1000
=(rd.16/rd.1)x1000 |
92 |
613 |
|
11 |
|
Plăti
restante |
93 |
|
|
|
a) |
preturi curente |
94 |
|
|
|
b) |
preturi comparabile |
95 |
|
|
12 |
|
Creante
restante |
96 |
900 |
|
|
a) |
preturi curente |
97 |
900 |
|
|
b) |
preturi comparabile |
98 |
900 |
*) Repartizarea
profitului se face cu respectarea prevederilor OUG nr.64/2001 privind
repartizarea profitului la societătile nationale, companiile nationale si
societătile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum
si la regiile autonome, cu modificările si completările ulterioare,
fără reflectarea provizionului în realizări/program, constituit
potrivit normelor contabile.
**) Productivitatea
muncii este calculată în pagini 1/8, prin valorificarea la acest format a
întregii productii fizice si tinând cont de numărul mediu de personal.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, pentru
judetul Olt
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, precum si al art. 30 alin. (2) si (3) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea
adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2010 cu suma de
1.410.263 lei, pentru judetul Olt, din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, si
alocarea acesteia bugetului local al comunei Colonesti, judetul Olt, pentru
finantarea unor cheltuieli curente si de capital.
Art. 2. - Ordonatorul principal de credite răspunde de modul de utilizare, în
conformitate cu dispozitiile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor art.
1.
Art. 3. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă
modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de
stat pe anul 2010.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
23 februarie 2010.
Nr. 136.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
COMISIA NATIONALĂ
PENTRU CONTROLUL ACTIVITĂTILOR NUCLEARE
privind publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Acordului dintre Comisia Natională pentru Controlul
Activitătilor Nucleare din România si Departamentul Energiei din Statele
Unite ale Americii privind cooperarea în vederea îmbunătătirii sigurantei fizice a surselor radioactive
si a materialelor nucleare speciale din România, semnat la Bucuresti la 10
decembrie 2009
În
conformitate cu prevederile art. 35 lit. a) din Legea nr. 111/1996 privind
desfăsurarea în sigurantă, reglementarea, autorizarea si controlul
activitătilor nucleare, republicată, cu modificările ulterioare,
coroborate cu dispozitiile art. 7 alin. (7) si ale art. 5 alin. (1) lit. a) din
Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei Nationale pentru Controlul
Activitătilor Nucleare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
1.627/2003, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele
Comisiei Nationale pentru Controlul Activitătilor Nucleare emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se dispune publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a
Acordului dintre Comisia Natională pentru Controlul Activitătilor
Nucleare din România si Departamentul Energiei din Statele Unite ale Americii
privind cooperarea în vederea îmbunătătirii sigurantei fizice a surselor
radioactive si a materialelor nucleare speciale din România, semnat la
Bucuresti la 10 decembrie 2009, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Comisiei Nationale pentru Controlul
Activitătilor Nucleare,
Bucuresti,
17 decembrie 2009.
Nr. 363.
ANEXĂ
ACORD
între Comisia Natională pentru Controlul Activitătilor Nucleare
din România si Departamentul Energiei din Statele Unite ale Americii privind
cooperarea în vederea îmbunătătirii sigurantei fizice a surselor
radioactive si a materialelor nucleare speciale din România
Comisia
Natională pentru Controlul Activitătilor Nucleare din România (CNCAN)
si Departamentul Energiei din Statele Unite ale Americii (DOE), denumite
în continuare părti,
dorind
să pună în aplicare Acordul dintre Guvernul României si Guvernul
Statelor Unite ale Americii privind cooperarea în domeniul contracarării
proliferării armelor de distrugere în masă si promovarea relatiilor
militare si de apărare, semnat la Washington la 30 martie 1998, astfel cum
a fost modificat (denumit în continuare Acord privind combaterea
proliferării), care se referă la prevenirea furtului, sabotajului
sau utilizării neautorizate a surselor radioactive si a materialelor
nucleare speciale în România, care au potentialul de a cauza consecinte
inacceptabile dacă sunt folosite cu intentii rele într-o dispersare
radioactivă, expunere radioactivă sau dispozitive nucleare
improvizate, prin îmbunătătirea sigurantei fizice a acelor surse si
materiale,
luând
în considerare că România este stat membru al Uniunii Europene si este
parte la Tratatul EURATOM,
luând
în considerare prevederile Codului de conduită privind securitatea si
siguranta surselor radioactive al Agentiei Internationale pentru Energie
Atomică (AIEA),
au
convenit următoarele:
ARTICOLUL I
În
scopul prezentului acord:
- surse
radioactive (denumite în continuare RSs) Înseamnă material
radioactiv închis etans într-o capsulă sau solidificat în formă
compozită si care nu este exceptat de la regimul de control al Guvernului
României. Aceste surse radioactive pot fi atât în utilizare conform scopului,
în stocare temporară sau definitivă, cât si orfane. RSs include, de
asemenea, orice material radioactiv eliberat, în cazul în care sursa
radioactivă prezintă scurgeri sau fisuri, dar nu presupune a fi
materialul încapsulat pentru depozitare definitivă sau materialul nuclear
din cadrul ciclurilor de combustibil nuclear din centralele nucleare si
reactoarele de cercetare;
- surse
radioactive de mare activitate înseamnă sursele radioactive care pot
prezenta un risc semnificativ pentru persoane, comunitate si mediu si care
intră sub incidenta categoriilor I-III din tabelul I al
anexei la Codul de conduită privind siguranta si securitatea surselor
radioactive al Agentiei Internationale pentru Energie Atomică (AIEA) si
asupra cărora ambele părti sunt de acord că fac subiectul
prezentului acord.
- activitatea
de control a autoritătii de reglementare înseamnă orice
formă de control statutar sau de reglementare a Guvernului României
aplicată instalatiilor ori activitătilor desfăsurate în România
care au legătură cu sursele radioactive si materialele nucleare
speciale, pentru motive privind radioprotectia sau securitatea ori siguranta
surselor radioactive si a materialelor nucleare speciale;
- sursele
orfane înseamnă sursele radioactive care nu sunt sub controlul
organismului de reglementare al Guvernului României, deoarece fie nu au fost
niciodată sub controlul autoritătii de reglementare, fie au fost
abandonate, pierdute, depozitate gresit, furate sau transferate fără
autorizatia (licenta) corespunzătoare;
- materiale
nucleare speciale înseamnă izotopii fisionabili de uraniu înalt
îmbogătit si toti izotopii de plutoniu aflati în fasciculele de
combustibil nuclear utilizat în reactori de cercetare, aflati în stare
critică si subcritică, în bare, în barele de control sau în
subcomponentele acestora; ansambluri de tinte din reactori de cercetare si de
testare sau subcomponentele acestora; si materiale vrac destinate
cercetării sau testării. Aceste materiale pot fi iradiate sau
neiradiate;
- sigurantă
înseamnă măsurile destinate împiedicării, prevenirii sau
ripostei la accesul neautorizat ori deteriorarea sau sabotajul, pierderea,
furtul ori transferul neautorizat al surselor radioactive de mare activitate si
al materialelor nucleare speciale.
ARTICOLUL II
1. În
conformitate cu termenii prezentului acord, DOE poate oferi asistentă
gratuită către CNCAN sau către agentii săi de implementare
desemnati să asiste CNCAN în îmbunătătirea sigurantei fizice a
surselor radioactive de mare activitate si a materialelor nucleare speciale
pentru care părtile stabilesc de comun acord că necesită
îmbunătătiri privind siguranta fizică, precum si în
căutarea si recuperarea surselor orfane.
2.
CNCAN sau agentii săi de implementare desemnati vor folosi toate
materialele (inclusiv accesorii, echipamente si instrumente), instruirea si
serviciile furnizate în conformitate cu prezentul acord, exclusiv pentru scopul
stabilit în alin. 1.
3.
Prezentul acord si toate activitătile întreprinse în conformitate cu
acesta se supun prevederilor Acordului privind combaterea proliferării. În
cazul oricăror discrepante între prezentul acord si Acordul privind
combaterea proliferării, prevederile Acordului privind combaterea
proliferării vor prevala.
4.
Prezentul acord nu are scopul de a dubla în niciun fel activitătile
întreprinse în cadrul Acordului dintre Agentia Nucleară din România si Comisia
Natională pentru Controlul Activitătilor Nucleare din România si
Departamentul Energiei al Statelor Unite ale Americii privind cooperarea în
domeniul combaterii proliferării armelor si tehnologiilor nucleare, semnat
la New York ia 19 iulie 2004, asa cum a fost modificat.
ARTICOLUL III
1. DOE
si CNCAN vor avea dreptul fiecare, printr-o notificare scrisă
adresată celeilalte părti, să delege responsabilitătile
pentru implementarea prezentului acord către alte agentii, departamente
sau unităti din cadrul guvernului respectiv.
2. DOE si CNCAN vor avea dreptul
fiecare, printr-o notificare scrisă adresată celeilalte părti,
să desemneze reprezentanti tehnici de legătură pentru
materialele, echipamentele, instruirea si serviciile furnizate în baza prezentului
acord.
ARTICOLUL IV
1. În
baza termenilor prezentului acord, DOE poate oferi CNCAN sau agentilor săi
de implementare desemnati, asistentă în scopul de a îmbunătăti
siguranta fizică a surselor radioactive de mare activitate si a
materialelor nucleare speciale din România. Această asistentă poate
include, dar fără a se limita la acestea, activităti referitoare
la:
a)
Îmbunătătirea metodelor privind siguranta fizică si controlul
surselor radioactive de mare activitate si al materialelor nucleare speciale
stocate în locatii de pe teritoriul României, pentru a reduce riscul de furt
sau de posibilă deturnare;
b)
evaluarea si îmbunătătirea sigurantei fizice a surselor radioactive
de mare activitate si a materialelor nucleare speciale, precum si a
instalatiilor unde acestea sunt amplasate, incluzând, dar fără a se
limita la acestea, instalatii medicale, institute de cercetare si întreprinderi
comerciale;
c)
securizarea transportului surselor radioactive de mare activitate, a
materialelor nucleare speciale pe teritoriul României, inclusiv a seturilor de
colete de transport;
d)
instruirea si furnizarea de echipamente în vederea căutării si
recuperării surselor orfane; si
e) alte
asemenea îmbunătătiri ale sigurantei fizice cu privire la
managementul surselor radioactive de mare activitate, al materialelor nucleare
speciale si al surselor orfane în România, după cum părtile vor
decide împreună.
2.
Termenii prezentului acord vor acoperi:
a)
furnizarea de asistentă tehnică, servicii de inginerie în domeniul
nuclear, sprijin pentru planificarea si managementul proiectului legate de
implementarea oricărei forme de asistentă furnizate în cadrul
prezentului acord; si
b)
furnizarea de servicii de procurare si/sau achizitie, de selectie a
subcontractorilor, de servicii de management al proiectului si al contractului,
precum si supravegherea performantelor subcontractorului din punct de vedere
tehnic si administrativ pe parcursul pregătirii si implementării
activitătilor derulate în cadrul prezentului acord.
3.
Conditiile de asistentă asigurate în cadrul prezentului acord vor fi
definite prin contracte sau întelegeri separate între DOE si CNCAN sau între
agentii de implementare desemnati ai acestora. În cazul oricărei
discrepante între aceste contracte sau întelegeri si prezentul acord, vor
prevala prevederile prezentului acord.
4. În conformitate cu termenii
prezentului acord, DOE poate furniza, la latitudinea sa, către CNCAN sau
agentii săi de implementare desemnati alte tipuri de asistentă, cu
acordul scris al ambelor părti.
ARTICOLUL V
1.
CNCAN sau agentii săi de implementare desemnati va/vor sprijini DOE sau pe
agentii săi de implementare desemnati, pe perioada implementării
oricărei forme de asistentă convenite prin prezentul acord.
2.
CNCAN sau agentii săi de implementare desemnati se va/vor coordona cu alte
ministere, agentii sau organizatii competente pentru a se asigura că
materialelor, inclusiv accesoriilor, echipamentelor si instrumentelor,
furnizate către CNCAN în cadrul prezentului acord li se acordă procesare
prioritară pentru a permite livrarea promptă către destinatia
finală a acestora în România. CNCAN sau agentii săi de implementare
desemnati se va/vor coordona cu ministerele, agentiile, organizatiile
competente pentru a se asigura că măsuri de securitate adecvate sunt
prevăzute pentru personalul guvernamental al Statelor Unite ale Americii,
contractori si materiale, inclusiv accesorii, echipamente si instrumente, la
acele instalatii asociate cu activitătile derulate în cadrul prezentului
acord.
3.
CNCAN sau agentii săi de implementare desemnati va/vor înlesni examinarea
de către ministerele, agentiile si organizatiile competente a tuturor
materialelor, inclusiv a accesoriilor, echipamentelor si instrumentelor,
primite în conformitate cu prezentul acord si va/vor transmite DOE confirmarea
că pot fi acceptate în cel mult 10 zile de la primirea rezultatului unor
astfel de examinări. Termenii si conditiile pentru repararea sau
schimbarea materialelor neconforme, inclusiv a accesoriilor, echipamentelor si
instrumentelor, vor fi stabilite în contractul (ele) prin care materialele,
inclusiv accesoriile, echipamentele si instrumentele, sunt furnizate în cadrul
prezentului acord.
4.
CNCAN sau agentii săi de implementare desemnati se va/vor asigura, prin
inspectii anuale, că îmbunătătirile prevăzute în cadrul
prezentului acord aduse sigurantei fizice pentru amplasamentele continând surse
radioactive de mare activitate si materiale nucleare speciale sunt folosite
pentru scopul propus si sunt mentinute în conditii bune de functionare. CNCAN
va îndemna toate întreprinderile să sprijine reînnoirea
îmbunătătirilor sigurantei fizice după încheierea perioadei de
garantie si întretinere asigurate de DOE.
ARTICOLUL VI
În plus fată de drepturile de examinare si audit
stabilite în art. XII din Acordul privind combaterea proliferării,
reprezentantii DOE vor avea dreptul de a monitoriza implementarea termenilor
contractelor si progresul activitătilor din cadrul prezentului acord la
instalatiile de pe teritoriul României.
ARTICOLUL VII
1. După
caz, DOE poate încheia cu CNCAN întelegeri de implementare, în vederea
îndeplinirii prevederilor prezentului acord. În cazul oricărei discrepante
între prezentul acord si oricare astfel de întelegere, vor prevala prevederile
prezentului acord.
2. Orice
întelegere de implementare încheiată între părti va intra în vigoare
în conformitate cu prevederile art. X.
ARTICOLUL VIII
Fiecare parte va implementa prevederile prezentului acord
si ale oricărei întelegeri de implementare în conformitate cu legislatia
internă a statului parte si cu acordurile internationale la care statul
parte este parte.
ARTICOLUL IX
1.
Prezentul acord poate fi amendat prin acordul scris al părtilor.
2.
Orice amendament va intra în vigoare în conformitate cu prevederile art. X.
ARTICOLUL X
1.
Prezentul acord va intra în vigoare la data semnării si va rămâne în
vigoare pe toată durata valabilitătii acordului de combatere a
proliferării.
2.
Prezentul acord poate fi terminat prin acordul reciproc în scris al
părtilor sau de oricare dintre părti prin notificare scrisă
prealabilă cu cel putin 90 de zile către cealaltă parte.
3.
Fără a aduce atingere expirării Acordului de combatere a
proliferării sau prezentului acord, obligatiile prevăzute la art. V alin. 4
vor continua să se aplice fără limită de timp.
Drept
care subsemnatii, împuterniciti în mod corespunzător în acest scop de
către guvernele lor, au semnat prezentul acord.
Încheiat la Bucuresti, în duplicat,
în data de 10 decembrie 2009, în limbile română si engleză, ambele
texte fiind egal autentice.
Pentru Comisia Natională pentru Controlul Activitătilor Nucleare din România, Vajda Borbâla |
Pentru Departamentul Energiei din Statele Unite ale Americii, Mark H. Gitenstein |
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale nr. 149/2005 pentru aprobarea Listei
cuprinzând agentiile autorizate de clasificare a carcaselor de porcine, bovine
si ovine
Văzând
Procesul-verbal nr. 98/2009 cu agentia autorizată de clasificare a
carcaselor propusă de Comisia de clasificare a carcaselor de porcine,
bovine si ovine, precum si Referatul de aprobare al Directiei de inspectii
tehnice în agricultură nr. 70.410 din 16 februarie 2010,
având
în vedere prevederile art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr.
267/2004 privind instituirea Sistemului de clasificare a carcaselor de porcine,
bovine si ovine, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
25/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii si
Dezvoltării Rurale,
ministrul
agriculturii si dezvoltării rurale emite
următorul ordin:
Art. I.
- Anexa la Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale nr. 149/2005 pentru aprobarea Listei
cuprinzând agentiile autorizate de clasificare a carcaselor de porcine, bovine
si ovine, publicat în Monitorul Oficial al
României,
Partea I, nr. 214 din 14 martie 2005, cu modificările si completările
ulterioare, se completează după cum urmează: - După pozitia
48 se introduce o nouă pozitie, pozitia 49, cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Denumirea persoanei juridice |
C.U.I. |
Sediul social |
„49. |
Societatea
Comercială «LIRICA TEL» - S.R.L. |
RO 26041900 |
Municipiul Tulcea,
Str. Victoriei nr. 68, bl. 9, se. B, et. 2, ap. 9, judetul Tulcea" |
Art. II. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Mihail Dumitru
Bucuresti, 18 februarie
2010.
Nr. 39.
MINISTERUL
EDUCATIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI SI SPORTULUI
privind reglementarea recunoasterii functiilor didactice din
învătământul universitar obtinute într-o institutie de
învătământ universitar acreditată într-un stat membru al Uniunii
Europene, Spatiului Economic European si în Confederatia Elvetiană
Având
în vedere prevederile Legii nr. 200/2004 privind recunoasterea diplomelor si
calificărilor pentru profesiile reglementate în România, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
Legii învătământului nr. 84/1995, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
în
conformitate cu prevederile Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului
didactic, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
81/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei,
Cercetării, Tineretului si Sportului,
ministrul
educatiei, cercetării, tineretului si sportului emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Functiile didactice din învătământul universitar obtinute
într-o institutie de învătământ universitar acreditată într-un
stat membru al Uniunii Europene, Spatiului Economic European si în Confederatia
Elvetiană se recunosc în România.
Art. 2. - Centrul National de Recunoastere si Echivalare a Diplomelor (CNRED) are
ca atributie verificarea si recunoasterea functiilor didactice mentionate la
art. 1.
Art. 3. - (1) Recunoasterea functiilor didactice mentionate la art. 1 se
realizează prin ordin al ministrului educatiei, cercetării,
tineretului si sportului, în baza rezolutiei motivate a CNRED.
(2) În
vederea realizării recunoasterii, solicitantul depune la CNRED dosarul de
recunoastere, care cuprinde următoarele documente:
a)
cerere de recunoastere;
b) act
de identitate, în copie;
c)
diploma de licentă sau echivalent, în traducere legalizată;
d)
diploma de doctor în stiinte, pentru profesori universitari si conferentiari,
în traducere legalizată;
e)
dovada functiei didactice, eliberată de o institutie de
învătământ universitar acreditată si/sau de o autoritate
competentă din statele mentionate la art. 1, în traducere legalizată.
(3)
Actele de studii mentionate la alin. (2) lit. c) si d) se recunosc de
către CNRED, conform normelor legale în vigoare.
Art. 4. - Durata de solutionare a dosarelor de recunoastere este de 45 de zile de
la data depunerii dosarului complet la Registratura Ministerului Educatiei,
Cercetării, Tineretului si Sportului.
Art. 5. - (1) Taxa percepută pentru solutionarea dosarului de recunoastere
este de 50 de lei.
(2)
Taxa de urgentă, pentru solutionarea dosarului în termen de 10 zile, este
de 100 lei.
Art. 6. - CNRED înaintează ministrului educatiei, cercetării, tineretului
si sportului spre aprobare rezolutia motivată, pentru emiterea ordinului
ministrului de recunoastere a functiilor didactice mentionate la art. 1.
Art. 7. - CNRED duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educatiei, cercetării, tineretului si sportului,
Daniel Petru Funeriu
Bucuresti,
15 februarie 2010.
Nr. 3.240.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |