MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 869 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 27 decembrie 2010
SUMAR
DECRETE
1.237. - Decret privind conferirea unor decoratii
1.247. - Decret privind conferirea unor decoratii
1.248. - Decret privind conferirea Medaliei Meritul
Sportiv clasa I
1.249. - Decret privind acordarea gradului profesional de
chestor de politie unui comisar-sef de politie din Ministerul Administratiei si
Internelor
1.250. - Decret privind înaintarea unui general de
brigadă cu o stea, în retragere, în gradul de general-maior cu două
stele, în retragere, din Serviciul de Telecomunicatii Speciale
1.251. - Decret privind acordarea gradului de general de
brigadă cu o stea, în retragere, unui colonel în retragere din Serviciul
de Telecomunicatii Speciale
1.252. - Decret privind trecerea în rezervă a unui
general-maior cu două stele din Ministerul Apărării Nationale
1.253. - Decret privind trecerea în rezervă a unui
general de brigadă cu o stea din Ministerul Apărării Nationale
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.127. - Hotărâre privind transmiterea unor părti
dintr-un imobil din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul public al comunei
Grădistea si în administrarea Consiliului Local al Comunei Grădistea,
judetul Vâlcea
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
M.128. - Ordin al ministrului apărării nationale
privind resubordonarea Institutului National de Medicină Aeronautică
si Spatială “General doctor aviator Victor Anastasiu”
152. - Ordin al presedintelui Comisiei Nationale de Acreditare
a Spitalelor privind aprobarea taxei de acreditare si reevaluare a spitalelor
269. - Ordin al ministrului administratiei si internelor
pentru aprobarea Metodologiei de monitorizare si evaluare a documentelor de
planificare strategică si planificare bugetară pe programe în cadrul
Ministerului Administratiei si Internelor
Rectificări la:
-
Hotărârea Guvernului nr. 1.008/2010
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind conferirea unor decoratii
În temeiul prevederilor art. 94 lit. a)
si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale art. 4 alin.
(1), ale art. 6 lit. A, ale art. 8 lit. Asi ale art. 11 din Legea nr. 29/2000
privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările si
completările ulterioare,
având
în vedere propunerea ministrului apărării nationale, în semn de
apreciere deosebită pentru înaltul profesionalism, dăruirea si
devotamentul dovedite în îndeplinirea atributiilor de serviciu.
Presedintele
României decretează:
Art. 1. - Se
conferă Ordinul National Pentru Merit în grad de Ofiter, cu însemn pentru militari, domnului
general-maior Nicut I. Valeriu.
Art. 2. - Se
conferă Ordinul Virtutea Militară în grad de Cavaler, cu
însemn pentru militari:
-
domnului general-maior dr. inginer Savu Gh. Gheorghe;
-
domnului general-maior dr. Botos I. Iile.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art.
100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti,
20 decembrie 2010.
Nr. 1.237.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind conferirea unor decoratii
În temeiul prevederilor art. 94 lit. a)
si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale art. 4 alin.
(1), ale art. 6 lit. A si Bsi ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind
sistemul national de decoratii al României, cu modificările si completările
ulterioare,
având
în vedere propunerea ministrului sănătătii,
în semn
de înaltă apreciere pentru profesionalismul si umanismul dovedite în actul
medical, pentru modul exemplar în care au actionat la salvarea
nou-născutilor în cazul incendiului de la Maternitatea Giulesti,
Presedintele
României decretează:
Art. 1. - Se
conferă Ordinul National Serviciul Credincios în grad de Cavaler:
-
domnului profesor dr. Enescu Mircea loan Dan;
-
domnului dr. Dan Viorel Viorel Theodor Eliseu;
-
domnului dr. Bălănescu Ion Radu Ninel;
-
doamnei dr. Grasu Rodica Alis;
-
domnului dr. Oprita Bogdan-Mihai;
-
domnului dr. Rusu Dumitru Florin Dumitru Cătălin;
-
doamnei dr. Petrisor Elena.
Art. 2. - Se conferă Medalia Natională Serviciul Credincios clasa
a III-a:
-
doamnei asistent medical Croitoru Mihaela Mariana;
-
doamnei asistent medical Stănciulescu Carmen Aurora.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art.
100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti,
20 decembrie 2010.
Nr. 1.247.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind conferirea Medaliei Meritul Sportiv c\asa I
În temeiul prevederilor art. 94 lit. a)
si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale art. 4 alin.
(1), ale art. 7 lit. B si ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul
national de decoratii al României, cu modificările si completările
ulterioare,
având
în vedere propunerea presedintelui Autoritătii Nationale pentru Sport si
Tineret,
în semn
de apreciere pentru rezultatele obtinute în întreaga carieră
sportivă, pentru dăruirea si profesionalismul puse în slujba
afirmării sportului mintii pe plan national si international.
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se conferă Medalia Meritul Sportiv clasa I:
-
domnului Aurel Anton, sahist;
-
domnului Vladimir Sălceanu, sahist.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art.
100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti, 20 decembrie
2010.
Nr. 1.248.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea gradului
profesional de chestor de politie unui comisar-sef de politie din Ministerul
Administratiei si Internelor
În temeiul prevederilor art. 94 lit. b)
si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, precum si ale Legii
nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificările si
completările ulterioare,
având
în vedere propunerea ministrului administratiei si internelor.
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Domnului comisar-sef de politie Vasilescu Ion Liviu i se
acordă gradul profesional de chestor de politie.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BÂSESCU
În temeiul art.
100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti, 21 decembrie
2010.
Nr. 1.249.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind înaintarea unui general de brigadă cu o stea, în retragere, în
gradul de general-maior cu două stele, în retragere, din Serviciul de
Telecomunicatii Speciale
În temeiul prevederilor art. 94 lit. b)
si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale Legii nr.
80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale Legii nr. 415/2002 privind
organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării, cu
modificările ulterioare,
având
în vedere propunerea directorului Serviciului de Telecomunicatii Speciale si
Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. 114/2010,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Domnul general de brigadă cu o stea, în retragere, Dumitrescu Ion
Ionel se înaintează în gradul de general-maior cu două stele, în
retragere.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art.
100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti,
21 decembrie 2010.
Nr. 1.250.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea gradului de general de brigadă cu o stea, în
retragere, unui colonel în retragere din Serviciul de Telecomunicatii Speciale
În temeiul prevederilor art. 94 lit. b)
si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale Legii nr.
80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale Legii nr. 415/2002 privind
organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării, cu
modificările ulterioare,
având
în vedere propunerea directorului Serviciului de Telecomunicatii Speciale si
Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. 114/2010,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Doamnei colonel în retragere Georgescu Ilie Adela i se
acordă gradul de general de brigadă cu o stea, în retragere.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BÂSESCU
În temeiul art.
100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti,
21 decembrie 2010.
Nr. 1.251.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind trecerea în rezervă a unui general-maior cu două stele
din IVIinisterul Apărării Nationale
În temeiul prevederilor art. 94 lit. b)
si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale Legii nr.
80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările si
completările ulterioare,
având
în vedere propunerea ministrului apărării nationale.
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - La data de 7 ianuarie 2011, domnul general-maior cu două stele
Chirită Octavian Mihai trece în rezervă.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art.
100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti,
21 decembrie 2010.
Nr. 1.252.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind trecerea în rezervă a unui general de brigadă cu o stea
din Ministerul Apărării Nationale
În temeiul prevederilor art. 94 lit. b)
si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale Legii nr.
80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările si
completările ulterioare,
având
în vedere propunerea ministrului apărării nationale.
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - La data de 7 ianuarie 2011, domnul general de brigadă cu o stea Ion
Dumitru Marian trece în rezervă.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art.
100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti,
21 decembrie 2010.
Nr. 1.253.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unor părti dintr-un imobil din domeniul public al
statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor
în domeniul public al comunei Grădistea si în administrarea
Consiliului Local al Comunei Grădistea, judetul Vâlcea
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 9 alin. (1)si al art. 12 alin. (1)si (2)
din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare.
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă transmiterea unor părti dintr-un imobil, identificate potrivit
anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul
public al statului si din administrarea Ministerului Administratiei si
Internelor, în domeniul public al comunei Grădistea si în administrarea
Consiliului Local al Comunei Grădistea, judetul Vâlcea, în vederea
construirii a 10 case pentru tinerii specialisti din mediul rural.
Art. 2. -
Predarea-preluarea părtilor din imobil transmise potrivit prevederilor
art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate,
în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
Art. 3. -
Ministerul Administratiei si Internelor si Ministerul Finantelor Publice vor
opera modificările corespunzătoare în inventarul centralizat al
bunurilor din domeniul public al statului.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti,
10 noiembrie 2010.
Nr. 1.127.
ANEXA
DATELE DE IDENTIFICARE
ale părtilor din imobil care se transmit din domeniul public al
statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în
domeniul public al comunei Grădistea si în administrarea Consiliului Local
al Comunei Grădistea, judetul Vâlcea
Denumirea si locul unde este situat imobilul |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Numărul de înregistrare la Ministerul Finantelor Publice |
Teren intravilan 2CC,
grajd C5, grajd C6, grajd C7, subunitatea de pompieri. comuna Grădistea,
judetul Vâlcea |
Statul român, din
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor - Inspectoratul
pentru Situatii de Urgentă al Judetului Vâlcea |
Comuna Grădistea,
în administrarea Consiliului Local al Comunei Grădistea, judetul Vâlcea |
C.F. 279 nr. cadastral
339 Grajd C5 Suprafată
construită = 819 m2 Suprafată
desfăsurată = 819 m2 Valoarea de inventar -
5.656,75 lei Grajd C6 Suprafată
construită = 818 m2 Suprafată
desfăsurată = 818 m2 Valoarea de inventar -
2.883,16 lei Grajd C7 Suprafată
construită = 1.855 m2 Suprafată
desfăsurată = 1.855 m2 Valoarea de inventar
=12.109,07 lei Suprafată teren -
10.698 m2 Valoarea de inventar =
209.401,98 lei Valoarea totală
de inventar = 230.050,96 lei |
102.333 partial |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
APĂRĂRII NATIONALE
privind resubordonarea Institutului National de Medicină
Aeronautică si Spatială “General doctor aviator Victor Anastasiu”
Pentru
aplicarea dispozitiilor art. 7 si art. 32 alin. (3) din Legea nr. 346/2006
privind organizarea si functionarea Ministerului Apărării Nationale,
cu modificările ulterioare,
luând
în considerare dispozitiile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 4/2000
privind înfiintarea Institutului National de Medicină Aeronautică si
Spatială “General doctor aviator Victor Anastasiu”, aprobată prin
Legea nr. 279/2001,
în
temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu
modificările ulterioare,
ministrul
apărării nationale emite prezentul ordin.
Art. 1. -
Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin. Institutul
National de Medicină Aeronautică si Spatială “General doctor
aviator Victor Anastasiu” functionează în subordinea Directiei medicale.
Art. 2. -
Seful Directiei medicale este abilitat să emită dispozitii pentru conducerea
si coordonarea activitătilor Institutului National de Medicină
Aeronautică si Spatială “General doctor aviator Victor Anastasiu”.
Art. 3. - La
data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă art. 1 alin.
(1) lit. e) din Ordinul ministrului apărării nationale nr. M.26/2010
privind delegarea către secretarul de stat pentru relatia cu Parlamentul,
informare publică si cresterea calitătii vietii personalului a
competentei îndeplinirii unor atributii aflate în responsabilitatea ministrului
apărării nationale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 139 din 2 martie 2010, cu completările ulterioare.
Art. 4. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apăram nationale,
Gabriel Oprea
Bucuresti, 20 decembrie
2010.
Nr. M.128.
GUVERNUL ROMĂNIEI
COMISIA NATIONALA DE
ACREDITARE A SPITALELOR
privind aprobarea taxei de acreditare si reevaluare a spitalelor
Având
în vedere propunerea ministrului sănătătii formulată prin
Adresa nr. Cs.A.12.157 din 2 decembrie 2010, în temeiul prevederilor art. 175
alin. (3) si (6) si ale art. 177 alin. (1)si (2) din Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătătii, cu modificările si
completările ulterioare, ale art. 12 si art. 16 alin. (2) din
Hotărârea Guvernului nr. 1.148/2008 privind componenta, atributiile si
modul de organizare si functionare ale Comisiei Nationale de Acreditare a
Spitalelor, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele
Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor emite
prezentul ordin.
Art. 1. - (1)
Pentru anul 2011, nivelul taxei de acreditare este de 4 lei/pat/lună
pentru un ciclu de acreditare de 5 ani, echivalentul a 240 lei/pat pentru un
ciclu de acreditare de 5 ani.
(2)
Plata se virează în lei, în contul Comisiei Nationale de Acreditare a
Spitalelor, cod fiscal 24609370, cont virament RO89TREZ7015009XXX009746,
deschis la Trezoreria Sectorului 1, stabilirea nivelului taxei de acreditare
făcându-se după formula:
Nr. paturi spital * 240 lei/pat
(3)
Dovada efectuării plătii va fi transmisă de către spital
Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor odată cu fisa de
autoevaluare prevăzută la art. 4 lit. d) din Procedurile, standardele
si metodologia de acreditare a spitalelor, aprobate prin Ordinul ministrului
sănătătii nr. 972/2010, reprezentând premisa pentru declansarea
vizitei de evaluare în vederea acreditării.
Art. 2. - (1)
Pentru anul 2011, nivelul taxei de reevaluare, la cerere, este de 4
lei/pat/lună pentru un ciclu de acreditare de 5 ani, echivalentul a 240 lei/pat
pentru un ciclu de acreditare de 5 ani.
(2)
Plata se virează în lei, în contul Comisiei Nationale de Acreditare a
Spitalelor, cod fiscal 24609370, cont virament RO89TREZ7015009XXX009746,
deschis la Trezoreria Sectorului 1, stabilirea nivelului taxei de reevaluare
făcându-se după formula:
Nr. paturi spital * 240 lei/pat
(3)
Solicitantul va transmite Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor
confirmarea plătii odată cu solicitarea de reevaluare, reprezentând
premisa pentru declansarea vizitei de reevaluare.
Art. 3. -
Comisia Natională de Acreditare a Spitalelor, spitalele, solicitantii
reevaluării prevăzuti la art. 177 alin. (2) din Legea nr. 95/2006
privind reforma în domeniul sănătătii, cu modificările si
completările ulterioare, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 4. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor,
Romulus Dan Serban
Bucuresti,
10 decembrie 2010.
Nr. 152.
MINISTERUL ADMINISTRATIEI
SI INTERNELOR
pentru aprobarea Metodologiei de monitorizare si evaluare a documentelor de
planificare strategică si planificare bugetară pe programe în cadrul
Ministerului Administratiei si Internelor
Având
în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.807/2006 pentru aprobarea
Componentei de management din cadrul Metodologiei privind sistemul de
planificare strategică pe termen mediu al institutiilor administratiei
publice de la nivel central, ale Hotărârii Guvernului nr. 158/2008 pentru
aprobarea Componentei de programare bugetară din cadrul Metodologiei
privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al
institutiilor administratiei publice de la nivel central si ale Ordinului
ministrului administratiei si internelor nr. 285/2009 pentru aprobarea
Metodologiei de lucru privind planificarea strategică si planificarea
bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administratiei si Internelor,
în
temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 30/2007
privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările
si completările ulterioare,
ministrul
administratiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Metodologia de monitorizare si evaluare a documentelor de
planificare strategică si planificare bugetară pe programe în cadrul
Ministerului Administratiei si Internelor, prevăzută în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Unitatea de politici publice din cadrul Ministerului Administratiei si
Internelor va coordona implementarea metodologiei prevăzute la art. 1 la
nivelul Ministerului Administratiei si Internelor.
Art. 3. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Bucuresti, 13 decembrie
2010.
Nr. 269.
ANEXĂ
METODOLOGIE
de monitorizare si evaluare a documentelor de planificare strategică
si planificare bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administratiei
si Internelor
I. Introducere
Procesul
de planificare strategică si planificare bugetară pe programe în
cadrul Ministerului Administratiei si Internelor se desfăsoară în
conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.807/2006 pentru
aprobarea Componentei de management din cadrul Metodologiei privind sistemul de
planificare strategică pe termen mediu al institutiilor administratiei
publice de la nivel central, ale Hotărârii Guvernului nr. 158/2008 pentru
aprobarea Componentei de programare bugetară din cadrul Metodologiei
privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al
institutiilor administratiei publice de la nivel central, ale Legii nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările si completările ulterioare,
si ale Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 285/2009 pentru
aprobarea Metodologiei de lucru privind planificarea strategică si
planificarea bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administratiei si
Internelor.
Pentru
a răspunde necesitătii transformării Planului Strategic al
Ministerului Administratiei si Internelor pentru perioada 2010-2013 într-un
instrument real de management pentru factorii de decizie ai ministerului, menit
să asigure standardul necesar de calitate a serviciilor în domeniu, în
perioada ianuarie-iunie 2010 au fost elaborate si aprobate la nivelul
Ministerului Administratiei si Internelor 7 planuri strategice pe fiecare
sector de activitate gestionat de minister, respectiv:
-
Planul strategic pe sectorul de activitate - Reforma administratiei publice;
-
Planul strategic pe sectorul de activitate - Institutia prefectului si servicii
deconcentrate;
-
Planul strategic pe sectorul de activitate - Comunităti locale;
-
Planul strategic pe sectorul de activitate - Ordine publică si siguranta
cetăteanului;
-
Planul strategic pe sectorul de activitate - Schengen si cooperare
europeană;
-
Planul strategic pe sectorul de activitate - Prevenire si combatere coruptie,
protectie internă, control si audit intern;
-
Planul strategic pe sectorul de activitate - Suport. Informatiile fundamentale
identificate de către structurile de specialitate prin planurile strategice
sectoriale ale Ministerului Administratiei si Internelor au fost reunite într-o
manieră integrată, de către Unitatea de politici publice, în
cadrul Planului Strategic al Ministerului Administratiei si Internelor pentru
perioada 2010-2013.
În
vederea îmbunătătirii calitătii serviciilor publice din domeniul
de activitate al Ministerului Administratiei si Internelor, Unitătii de
politici publice îi revine rolul de a monitoriza implementarea sarcinilor
asumate prin planurile strategice sectoriale de către fiecare
structură de specialitate a ministerului, de a evalua progresul si de a
raporta rezultatele constatate către conducerea Ministerului
Administratiei si Internelor.
II. Scop
Metodologia
de monitorizare si evaluare a documentelor de planificare strategică si
planificare bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administratiei si
Internelor are ca scop eficientizarea activitătilor de monitorizare si
evaluare a documentelor de planificare strategică si bugetară, pe de
o parte, si dezvoltarea proceselor de monitorizare si evaluare ca instrumente
de management în cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, pe de
altă parte.
Monitorizarea
si evaluarea sunt procese conexe. Evaluarea înglobează procesele de
implementare si gestionare, precum si constatarea rezultatelor, beneficiilor si
progreselor obtinute. Procesul de implementare si gestionare trebuie dublat de
cele de monitorizare si raportare.
Beneficiile
abordării acestor procese sunt vizibile si cuantificabile, întrucât permit
compararea a ceea ce a fost stabilit initial că trebuie realizat cu ce si
cum a fost realizat la termenul propus. Mai mult, se asigură astfel
analizarea resurselor alocate si utilizate prin raportare la beneficiile
obtinute, identificarea dificultătilor sau erorilor apărute în
procesul de implementare, precum si a modului de depăsire/corectare a
acestora. Datele si informatiile obtinute sunt valoroase întrucât
reprezintă suportul necesar identificării ariilor de
îmbunătătire si prioritizării domeniilor viitoare de dezvoltare.
III. Procedura de monitorizare si evaluare a planurilor strategice
sectoriale
Unitatea
de politici publice va gestiona procesul de monitorizare si evaluare a
planurilor strategice sectoriale ale Ministerului Administratiei si Internelor,
prin parcurgerea următoarelor etape:
A. Monitorizare
În
cadrul acestei etape se va proceda la întocmirea rapoartelor de progres si
monitorizarea propriu-zisă a planurilor strategice sectoriale, astfel:
A. 1. Întocmirea
rapoartelor de progres
Structurile
de specialitate ale Ministerului Administratiei si Internelor care contribuie
la îndeplinirea obiectivelor stabilite pe fiecare sector de activitate
gestionat de minister sunt obligate să întocmească rapoarte de
progres în care vor prezenta modul de îndeplinire a sarcinilor asumate prin
planurile de actiuni pentru implementarea planurilor strategice sectoriale
elaborate ia nivelul Ministerului Administratiei si Internelor.
Rapoartele
de progres se întocmesc conform anexei nr. 1 la prezenta metodologie, pe baza
următoarelor coordonate:
- date
privind activitatea structurii de specialitate (analiza mediului intern, actele
normative si documentele de politici publice initiate/modificate/completate);
- date
privind planul de actiuni pentru implementarea planului strategic sectorial (obiectivele
atinse sau în curs de îndeplinire, activitătile desfăsurate pentru
realizarea obiectivelor, indicatorii de performantă, rezultatele
preconizate si cele obtinute pentru fiecare obiectiv specific stabilit prin
planurile strategice sectoriale, termenul de realizare);
-
probleme întâmpinate în procesul de implementare, propuneri de
modificare/completare a informatiilor prezentate în planul strategic sectorial
si planul de actiuni pentru implementarea acestuia.
În
plus, structurile de specialitate ai căror conducători au calitatea
de ordonatori de credite, secundari sau tertiari, trebuie să
întocmească semestrial raportul privind gradul de realizare a
indicatorilor de performantă si raportul privind executia financiară,
prin completarea modelelor de raportare prevăzute în anexelor nr. 2 si 3
la prezenta metodologie, iar, anual, să îsi actualizeze subprogramele
bugetare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta
metodologie.
Rapoartele
de progres si, după caz, rapoartele privind gradul de realizare a
indicatorilor de performantă si rapoartele privind executia
financiară se transmit Unitătii de politici publice, la solicitare,
semestrial, în perioadele ianuarie-^februarie si iulie- august ale
fiecărui an, începând cu anul 2011.
Subprogramele
bugetare aferente anului următor raportării, actualizate, se transmit
Unitătii de politici publice, la solicitare, anual, în perioada
iulie-august.
A. 2. Monitorizarea
propriu-zisă
Datele
furnizate de către fiecare structură de specialitate prin intermediul
rapoartelor de progres se colectează de către Unitatea de politici
publice, care va întocmi, semestrial, în lunile martie si septembrie ale
fiecărui an, începând cu anul 2011, rapoarte de monitorizare ale
fiecărui plan strategic sectorial, utilizând instrumentul de monitorizare
integrată prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta metodologie.
Monitorizarea
propriu-zisă se realizează prin înregistrarea rezultatelor concrete
obtinute în activitatea fiecărei structuri de specialitate a Ministerului
Administratiei si Internelor. În acest sens, rezultatele monitorizării vor
consta în identificarea stadiului îndeplinirii obiectivelor, rezultatelor
fiecărei activităti măsurate cu ajutorul indicatorilor de
performantă stabiliti si descrisi în planul de actiuni pentru implementarea
fiecărui plan strategic sectorial, compararea rezultatelor obtinute cu
estimările făcute de fiecare structură în parte, precum si
încadrarea în termenele stabilite.
Pe baza
subprogramelor bugetare actualizate de fiecare structură de specialitate
al cărei conducător are calitatea de ordonator de credite, secundar
sau tertiar, în luna septembrie a fiecărui an, începând cu anul 2011,
Unitatea de politici publice va actualiza programele bugetare aprobate prin
Planul Strategic al Ministerului Administratiei si Internelor pentru perioada
2010-2013.
B. Evaluare
Scopul
procesului de evaluare este ca pe fiecare sector de activitate al Ministerului
Administratiei si Internelor, cel putin la anumite momente în timp, să fie
cunoscute rezultatele obtinute si modul în care acestea au fost obtinute,
pentru a întelege cum se poate eficientiza activitatea pe aceste sectoare,
astfel încât serviciile în domeniu să fie îmbunătătite.
Informatiile
rezultate din monitorizare se analizează de către Unitatea de
politici publice, care va întocmi rapoarte de evaluare pentru fiecare sector de
activitate gestionat de Ministerul Administratiei si Internelor.
Rapoartele
de evaluare trebuie să reflecte în ce măsură activitătile
stabilite prin fiecare plan strategic sectorial îsi ating obiectivele
specifice, dacă s-a reusit atingerea obiectivelor generale si dacă
managementul interventiei poate fi îmbunătătit (în cazul
evaluării intermediare) sau să stabilească ce a fost realizat,
ce diferente au produs activitătile realizate si cum pot fi acestea
îmbunătătite în viitor (în cazul evaluării ex-post).
Rapoartele
de evaluare trebuie să evidentieze progresul înregistrat în îndeplinirea
obiectivelor stabilite pe fiecare sector de activitate în parte si, după
caz, motivele îndeplinirii partiale sau neîndeplinirii obiectivelor, respectiv
să cuprindă concluzii si recomandări privind posibile
măsuri de îmbunătătire a procesului de implementare (propuneri
de îmbunătătire/revizuire a obiectivelor propuse, propuneri de
solutii pentru remedierea situatiilor constatate, măsuri de corectie
astfel încât evolutia indicatorilor să fie cea scontată).
Rapoartele
de evaluare se întocmesc anual, în perioada octombrie-noiembrie a fiecărui
an, începând cu anul 2011.
C. Raportare
Rezultatele
procesului de monitorizare si evaluare se prezintă de către Unitatea
de politici publice fiecărui factor de decizie pentru sectorul de
activitate pe care îl coordonează, care va decide cu privire la
implementarea recomandărilor propuse prin rapoartele de evaluare. Conform
dispozitiilor secretarilor de stat, respectiv secretarului general. Unitatea de
politici publice va efectua, în perioada decembrie-ianuarie, eventualele
ajustări/actualizări ale planurilor strategice sectoriale elaborate
la nivelul Ministerului Administratiei si Internelor.
Pe baza
rapoartelor de monitorizare si evaluare întocmite pentru fiecare plan strategic
sectorial, anual, în perioada noiembrie-decembrie, începând cu anul 2011, se va
întocmi raportul de monitorizare si evaluare a Planului Strategic al Ministerului
Administratiei si Internelor pentru anul 2010-2013, care va fi prezentat de
către Unitatea de politici publice ministrului administratiei si
internelor.
Planul
Strategic al Ministerului Administratiei si Internelor se actualizează
anual, în perioada ianuarie-februarie, pe baza modificărilor survenite în
cadrul planurilor strategice sectoriale.
RAPORT DE PROGRES
Semestrul.............anul..........
A. Date
privind activitatea structurii de specialitate
-
Analiza mediului intern
- Acte
normative initiate/modificate/completate
-
Documente de politici publice initiate/modificate/completate
OBIECTIVE GENERALE |
OBIECTIVE SPECIFICE |
ACTIVITĂTI |
INDICATORI DE PERFORMANTĂ |
REZULTATE |
TERMEN |
|||
|
|
|
|
Rezultat estimat |
Rezultat intermediar* |
Rezultat final |
Termen propus |
Termen final |
Introducerea
obiectivelor generale ale sectorului de activitate |
Introducerea
obiectivelor specifice ale structurii de specialitate |
Introducerea
activitătilor specifice fiecărei structuri de specialitate |
Introducerea
indicatorilor stabiliti de fiecare structură de specialitate |
Introducerea rezultatelor estimate prin intermediul indicatorilor de performantă stabiliti |
Introducerea
rezultatelor partiale obtinute (semestrial) |
Introducerea
rezultatelor finale înregistrate |
Data propusă
pentru realizarea activitătii |
Data la care
activitatea a fost realizată |
* Se va completa în cazul
în care activitatea este complexă si se derulează pe o perioadă
mai mare de timp.
D. Propuneri de modificare/completare
a informatiilor prezentate în planul strategic sectorial si planul de actiuni
pentru implementarea acestuia
ANEXA
Nr. 2
la metodologie
RAPORT
privind gradul de realizare a indicatorilor de performantă
Indicatori de performantă |
Valoarea realizată în anul anterior raportării |
Valoarea-tintă pentru anul raportării |
Valoarea realizată în anul raportării (semestrul 1) |
Introducerea indicatorilor
de performantă specificati în subprogramul bugetar |
Introducerea valorii
indicatorilor realizată la data de 31 decembrie |
Introducerea valorii
indicatorilor previzionată în subprogramul bugetar |
Introducerea valorii
indicatorilor realizată la data de 30 iunie |
ANEXA
Nr. 3
la metodologie
RAPORT
privind executia financiară
Sursa
de finantare:
Cod: 01
Denumire: Bugetul de stat
Tip |
Denumire |
Cod |
Realizat (anul anterior raportării) |
Aprobat (anul raportării) |
Realizat (anul raportării) |
50 |
Cheltuieli totale |
50.01 |
|
|
|
|
Ordine si
sigurantă natională |
61.01 |
|
|
|
10 |
Cheltuieli de personal |
61.01.10 |
|
|
|
… |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
Sursa
de finantare:
Cod: 06
Denumire: Credite externe
Tip |
Denumire |
Cod |
Realizat (anul anterior raportării) |
Aprobat (anul raportării) |
Realizat (anul raportării) |
50 |
Cheltuieli totale |
50.06 |
|
|
|
|
Ordine si
sigurantă natională |
61.06 |
|
|
|
20 |
Bunuri si servicii |
61.06.20 |
|
|
|
… |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
Sursa
de finantare:
Cod: 08
Denumire: Fonduri externe nerambursabile
Tip |
Denumire |
Cod |
Realizat (anul anterior raportării) |
Aprobat (anul raportării) |
Realizat (anul raportării) |
50 |
Cheltuieli totale |
50.08 |
|
|
|
|
Ordine si
sigurantă natională |
61.08 |
|
|
|
10 |
Cheltuieli de personal |
61.08.10 |
|
|
|
… |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
Sursa
de finantare:
Cod: 10
Denumire: Venituri proprii
Tip |
Denumire |
Cod |
Realizat (anul anterior raportării) |
Aprobat (anul raportării) |
Realizat (anul raportării) |
50 |
Cheltuieli totale |
50.10 |
|
|
|
|
învătământ |
65.10 |
|
|
|
10 |
Cheltuieli de personal |
65.10.10 |
|
|
|
… |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
ANEXA
Nr. 4
la metodologie
FISA SUBPROGRAMULUI BUGETAR
1.
Prezentarea subprogramului bugetar
DENUMIREA
SUBPROGRAMULUI |
|
DESCRIEREA
SUCCINTĂ A SUBPROGRAMULUI |
|
DIRECTOR SUBPROGRAM |
|
OBIECTIVELE
SUBPROGRAMULUI (OBIECTIVELE SPECIFICE ALE STRUCTURII DE SPECIALITATE) |
|
DATA DE ÎNCEPERE |
|
DATA DE ÎNCHIDERE |
|
2.
Fisă indicatori subprogram bugetar
Rezultatul actiunii nr. 1 |
Titlu: |
|||
Modalitatea de calcul |
Indicatori
de performantă
|
|||
|
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
|
|
|
|
|
Informatii despre
indicator |
||||
Titlul indicatorului: |
|
|||
Frecventa
măsurării (într-o perioadă de timp dată): |
|
|||
Sursa informatiilor: |
|
|||
Mecanismul de
colectare a datelor: |
|
|||
Ultimul rezultat
cunoscut: |
An: |
Valoare: |
||
Tendinta
prognozată a evolutiei (crescătoare/descrescătoare): |
|
|||
Rezultatul actiunii nr. 2 |
Titlu: |
|||
Modalitatea de calcul |
Indicatori
de performantă
|
|||
|
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
|
|
|
|
|
Informatii despre
indicator |
||||
Titlul indicatorului: |
|
|||
Frecventa
măsurării (într-o perioadă de timp dată): |
|
|||
Sursa informatiilor: |
|
|||
Mecanismul de
colectare a datelor: |
|
|||
Ultimul rezultat
cunoscut: |
An: |
Valoare: |
||
Tendinta
prognozată a evolutiei (crescătoare/descrescătoare): |
|
|||
Rezultatul actiunii nr 3 |
Titlu: |
|||
Modalitatea de calcul |
Indicatori
de performantă
|
|||
|
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
|
|
|
|
|
Informatii despre
indicator |
||||
Titlul indicatorului: |
|
|||
Frecventa
măsurării (într-o perioadă de timp dată): |
|
|||
Sursa informatiilor: |
|
|||
Mecanismul de
colectare a datelor: |
|
|||
Ultimul rezultat
cunoscut: |
An: |
Valoare: |
||
Tendinta
prognozată a evolutiei (crescătoare/descrescătoare): |
|
3.
Finantarea subprogramului bugetar
Sursa
de finantare
Cod: 01
Denumire: Bugetul de stat
|
|
|
|
|
|
|
- mii lei - |
Tip |
Denumire |
Cod |
Executie (n-1) 2009 |
Aprobat (n) 2010 |
Proiect (n+1) 2011 |
Estimări (n+2) 2012 |
Estimări (n+3) 2013 |
50 |
Cheltuieli totale |
50.01 |
|
|
|
|
|
|
Ordine publică si sigurantă
natională |
61.01 |
|
|
|
|
|
10 |
Cheltuieli de personal |
61.01.10 |
|
|
|
|
|
20 |
Bunuri si servicii |
61.01.20 |
|
|
|
|
|
… |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
Sursa
de finantare:
Cod: 06
Denumire: Credite externe
|
|
|
|
|
|
|
- mii lei - |
|
Tip |
Denumire |
Cod |
Executie (n-1) 2009 |
Aprobat (n) 2010 |
Proiect (n+1) 2011 |
Estimări (n+2) 2012 |
Estimări (n+3) 2013 |
|
50 |
Cheltuieli totale |
50.06 |
|
|
|
|
|
|
|
Ordine publică si
sigurantă natională |
61.06 |
|
|
|
|
|
|
20 |
Bunuri si servicii |
61.06.20 |
|
|
|
|
|
|
… |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
|
Sursa
de finantare
Cod: 08
Denumire: Fonduri externe nerambursabile
|
|
|
|
|
|
|
- mii lei - |
|
Tip |
Denumire |
Cod |
Executie (n-1) 2009 |
Aprobat (n) 2010 |
Proiect (n+1) 2011 |
Estimări (n+2) 2012 |
Estimări (n+3) 2013 |
|
50 |
Cheltuieli totale |
50.08 |
|
|
|
|
|
|
|
Ordine publică si
sigurantă natională |
61.08 |
|
|
|
|
|
|
10 |
Cheltuieli de personal |
61.08.10 |
|
|
|
|
|
|
… |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
|
Sursa
de finantare
Cod: 10
Denumire: Venituri proprii
|
|
|
|
|
|
|
- mii lei - |
|
Tip |
Denumire |
Cod |
Executie (n-1) 2009 |
Aprobat (n) 2010 |
Proiect (n+1) 2011 |
Estimări (n+2) 2012 |
Estimări (n+3) 2013 |
|
50 |
CIneltuieli totale |
50.10 |
|
|
|
|
|
|
|
învătământ |
65.10 |
|
|
|
|
|
|
10 |
Cheltuieli de personal |
65.10.10 |
|
|
|
|
|
|
… |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
………. |
|
NOTĂ:
Instructiuni
de completare fisă indicatori subprogram bugetar
Rezultatul actiunii
nr. |
Rezultatele actiunii
(outputs) vor deriva din obiectivele specifice ale subprogramului. Acestea
vor fi în număr de maximum 3. |
Titlul rezultatului
actiunii |
Definitia rezultatului
actiuniii (maximum o frază). |
Modalitatea de calcul |
Se va calcula
indicatorul pornind de la informatiile de bază. Dacă este o
proportie, aceasta se va calcula separând împărtitul de împărtitor. |
Indicatorii de
performantă |
Număr
prevăzut care arată nivelul de atingere a rezultatului actiunii sau
politicii (exprimat în cifre absolute sau procente) în ani diferiti. Începând
cu al treilea an, predictia indicatorului de performantă poate fi
crescătoare sau descrescătoare, evitându-se astfel o prognoză
imprecisă. |
Titlul indicatorului |
Descrierea
concisă a indicatorului. |
Frecventa
măsurării (într-o perioadă de timp dată) |
Perioada de timp în
care este definit indicatorul. Rezultatele actiunii se vor măsura anual. |
Sursa informatiilor |
Se va preciza numele
exact al institutiei care este responsabilă cu strângerea datelor pentru
indicatorii de performantă. Dacă pentru măsurarea
indicatorului este necesar un studiu (de exemplu un sondaj de opinie
publică), institutia care va elabora sau va comanda studiul respectiv
trebuie si ea mentionată în această sectiune. |
Mecanismul de
colectare a datelor |
Se mentionează metoda
de cercetare calitativă sau cantitativă utilizată în
strângerea datelor. Se va preciza dacă este vorba despre un sistem
intraministerial de colectare si monitorizare a datelor. |
Ultimul rezultat
cunoscut |
Anul si valoarea
indicatorului la ultima colectare. |
Tendinta
prognozată a evolutiei (crescătoare/descrescătoare) |
Se va preciza tendinta
posibilă pentru indicatorii de performantă (crestere, respectiv
descrestere a valorii acestora). |
1 Rezultatele actiunilor sunt servicii sau produse furnizate de o institutie
în functie de scopul propus si pentru care institutia este pe deplin
responsabilă. Rezultatele actiunilor trebuie să fie măsurabile
si bazate pe surse de date fiabile.
ANEXA
Nr. 5
la metodologie
INSTRUMENT DE MONITORIZARE INTEGRATĂ
Obiective generale |
Obiective specifice |
Activităti |
Indicatori de performantă |
Rezultate |
Termen |
Responsabili |
|||
Rezultat estimat |
Rezultat intermediar* |
Rezultat final înregistrat |
Termen propus |
Termen final |
|||||
Obiectivele majore stabilite pe fiecare
sector de activitate gestionat de minister |
Obiectivele
urmărite de structurile de
specialitate din respectivul sector de activitate, care conduc la
îndeplinirea obiectivelor generale |
Modalitătile
concrete prin care se actionează în
vederea atingerii obiectivelor specifice
stabilite |
Instrumentul de măsurare a performantei
activitătilor întreprinse de
fiecare structură de specialitate |
Rezultatele estimate pentru fiecare dintre activităti |
Rezultatele partiale Obtinute pentru
fiecare dintre activităti |
Rezultatele finale Înregistrate pentru
fiecare dintre activităti |
Data propusă
pentru realizarea activitătii |
Data la care
activitatea a fost realizată |
Structurile
responsabile cu îndeplinirea activitătilor stabilite |
NOTĂ: Aceste coloane vor fi
completate cu datele furnizate de fiecare structură de specialitate prin
intermediul rapoartelor semestriale de progres. |
* Numărul de coloane
asociate rezultatului intermediar variază în functie de complexitatea si
perioada de desfăsurare a activitătii propuse.
La
Hotărârea Guvernului nr. 1.008/2010 pentru aprobarea Regulamentului
privind organizarea si desfăsurarea concursului sau examenului pentru
ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante si stabilirea criteriilor de
evaluare a performantelor profesionale individuale la promovarea si avansarea
prin examen a personalului contractual din cadrul Ministerului Transporturilor
si Infrastructurii, precum si din institutiile publice din subordinea acestuia,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 733
din 3 noiembrie 2010, se face următoarea rectificare (care nu apartine
Redactiei “Monitorul Oficial, Partea I”):
- la
art. 4 alin. (3), în loc de: “(3) Criteriile privind angajarea si promovarea
în functii, grade si trepte profesionale a personalului din unitătile
sanitare publice din sectorul sanitar, stabilite prin ordin al ministrului
sănătătii aflate în subordinea Ministerului Transporturilor si
Infrastructurii se aplică si personalului din unitătile sanitare din
subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.” se va citi:
“(3) Criteriile privind angajarea si promovarea în functii, grade si trepte
profesionale a personalului din unitătile sanitare publice, stabilite prin
ordin al ministrului sănătătii, se aplică si personalului din
unitătile sanitare din subordinea Ministerului Transporturilor si
Infrastructurii.”
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |