MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 826 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Vineri, 10 decembrie 2010
LEGI SI DECRETE
231. - Lege
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 26/2010 pentru
modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 99/2006
privind institutiile de credit si adecvarea capitalului si a altor acte
normative
1.178. - Decret
pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 26/2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si
adecvarea capitalului si a altor acte normative
239. - Lege
privind modificarea si completarea Legii plantelor medicinale si aromatice nr.
491/2003
1.186. - Decret
pentru promulgarea Legii privind modificarea si completarea Legii plantelor
medicinale si aromatice nr. 491/2003
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.202. -
Hotărâre privind actualizarea cuantumului contributiilor specifice de
gospodărire a resurselor de apă
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
922. - Ordin
al ministrului transporturilor si infrastructurii pentru aprobarea
Reglementării aeronautice civile române RACR-CNS “Operarea sistemelor de
comunicatii, navigatie, supraveghere” - volumul I “Mijloace
de radionavigatie”, editia 1/2010
ACTE ALE AUTORITĂTII
ELECTORALE PERMANENTE
11.516/1. -
Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea
Electorală Permanentă la Uniunea Democrată Maghiară din
România - Organizatia Judeteană Bacău
11.518/1. -
Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea
Electorală Permanentă la Partidul Alianta Socialistă -
Organizatia Judeteană Bacău
11.520/1. -
Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea
Electorală Permanentă la Partidul Democrat Liberal - Organizatia
Judeteană Prahova
11.522/1. -
Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea
Electorală Permanentă la Partidul Conservator - Organizatia
Judeteană Prahova
11.524/1. -
Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea
Electorală Permanentă la Uniunea Croatilor din România - Organizatia
Judeteană Caras-Severin
11.526/1. -
Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea
Electorală Permanentă la Partidul National Liberal - Organizatia
Judeteană Covasna
11.527/1. -
Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea
Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat - Organizatia
Judeteană Cluj
11.582/1. -
Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea
Electorală Permanentă la Partidul National Liberal - Organizatia
Sectorului 6
11.680/1. -
Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea
Electorală Permanentă la Partidul Democrat Liberal - Organizatia
Sectorului 6
11.681/1. -
Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea
Electorală Permanentă la Uniunea Democrată Maghiară din
România - sediul central
13.210/2. -
Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea
Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat - Organizatia
Judeteană Vâlcea
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 26/2010 pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind
institutiile de credit si adecvarea capitalului si a altor acte normative
Parlamentul României adoptă prezenta
lege.
Art.
1. La articolul I, înainte de punctul 1 se introduce un nou punct, cu
următorul cuprins:
“- La articolul 1, alineatul
(5) se modifică si va avea următorul cuprins:
«(5) Nu intră sub incidenta
prezentei ordonante de urgentă băncile centrale din statele membre. Alte
institutii permanent excluse de la aplicarea Directivei 2006/48/CE a
Parlamentului European si a Consiliului din 14 iunie 2006 privind accesul la
activitate si desfăsurarea activitătii de către institutiile de
credit, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 177 din 30
iunie 2006, cu modificările si completările ulterioare,
prevăzute la art. 2 al acestei directive, nu beneficiază de regimul
institutiilor de credit din alte state membre instituit potrivit prezentei ordonante
de urgentă. Pentru scopurile dispozitiilor cuprinse în cap. II din titlul III, partea I, aceste
institutii, cu exceptia băncilor centrale din statele membre, sunt
considerate institutii financiare.»“
2. La articolul I, după punctul 8 se introduce un nou punct, punctul 81,
cu următorul cuprins:
“81. Articolul 24 se
modifică si va avea următorul cuprins:
«Art. 24. - (1) Fiecare
institutie de credit trebuie să dispună de un cadru formal de
administrare a activitătii riguros conceput, care să includă o
structură organizatorică clară, cu linii de responsabilitate
bine definite, transparente si coerente, procese eficace de identificare,
administrare, monitorizare si raportare a riscurilor la care este sau ar putea
fi expusă, mecanisme adecvate de control intern, inclusiv proceduri
administrative si contabile riguroase si politici si practici de remunerare
care să promoveze si să fie în concordantă cu o administrare
sănătoasă si eficace a riscurilor.
(2) Cadrul de administrare,
procesele si mecanismele prevăzute la alin. (1) trebuie să fie
cuprinzătoare si adaptate la natura, extinderea si complexitatea
activitătii desfăsurate de institutia de credit. Principiile,
criteriile tehnice si alte cerinte care trebuie avute în vedere se stabilesc
prin reglementările emise în aplicarea prezentei ordonante de
urgentă. Mecanismele de control intern trebuie să asigure cel putin
organizarea functiilor de administrare a riscurilor, de asigurare a
conformitătii si de audit intern.
(3) Banca Natională a
României este abilitată să colecteze informatii cu privire la
numărul persoanelor pe institutie de credit care se încadrează în
categorii de remuneratie de minimum 1 milion de euro sau echivalent, inclusiv
informatii cu privire la domeniul de activitate în care sunt implicate aceste
persoane si la principalele elemente ale remuneratiei, incluzând,
fără a se limita la: salarii, bonusuri, compensatii pe termen lung,
contributii la pensii, si comunică aceste informatii Comitetului
Supraveghetorilor Bancari Europeni.
(4) Banca Natională a
României utilizează informatiile cantitative agregate cu privire la
remunerare, defalcate pe domenii de activitate, furnizate de institutiile de
credit potrivit cerintelor de transparentă si de publicare, pentru a
determina evolutia politicilor si practicilor în materie de remunerare, si
comunică aceste informatii Comitetului Supraveghetorilor Bancari
Europeni.»“
3. La articolul I, după punctul 10 se introduce un nou punct, punctul
101, cu următorul cuprins:
“101. La articolul 37,
după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu
următorul cuprins:
«(4) în scopul evaluării calitătii persoanelor si
entitătilor implicate sau având legătură cu proiectul de
autorizare prezentat, la cererea Băncii Nationale a României, Oficiul
National pentru Prevenirea si Combaterea Spălării Banilor
furnizează acesteia informatii cu privire la riscul de spălare a
banilor sau de finantare a terorismului, referitoare la persoanele sau
entitătile în cauză.»“
4. La articolul I, după punctul 12 se introduc două noi puncte,
punctele 121 si 122, cu următorul cuprins:
“121. La articolul 69, după
alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu
următorul cuprins:
«(21) Prevederile art.
37 alin. (4) se aplică în mod corespunzător si în ceea ce priveste
solicitarea de informatii referitoare la persoanele si entitătile
implicate sau având legătură cu proiectul de autorizare a sucursalei
institutiei de credit din statul tert.»
122.
La articolul 72, partea introductivă a alineatului (1) se modifică si va avea
următorul cuprins:
«Art. 72. - (1) La evaluarea
calitătii institutiei de credit din statul tert, inclusiv a persoanelor
care detin participatii calificate la respectiva institutie de credit, se au în
vedere criteriile prevăzute la art. 26 alin. (1), care se aplică în
mod corespunzător, precum si cel putin următoarele:».”
5. La articolul I, după punctul 13 se introduc două noi puncte,
punctele 131 si 132, cu următorul cuprins:
“131. Articolul 104 se
modifică si va avea următorul cuprins:
«Art. 104. - Cadrul de
administrare al unei institutii de credit, procesele de identificare,
administrare, monitorizare si raportare a riscurilor, mecanismele de control
intern, precum si politicile si practicile de remunerare ale acesteia se
stabilesc prin actele constitutive si reglementările sale interne, în
conformitate cu legislatia aplicabilă societătilor comerciale si cu
respectarea dispozitiilor prezentei ordonante de urgentă si ale
reglementărilor emise în aplicarea acesteia.»
132. Articolul 106 se
modifică si va avea următorul cuprins:
«Art. 106. - Fără ase
aduce atingere principiilor, regulilor si practicilor agreate la nivelul
Uniunii Europene în materie de guvernantă corporatistă în
institutiile de credit, asa cum rezultă acestea din reglementările
emise de Banca Natională a României, consiliul de administratie si
directorii sau, după caz, comitetul de supraveghere si directoratul
institutiei de credit au competentele si atributiile prevăzute de
legislatia aplicabilă societătilor comerciale si sunt responsabili de
ducerea la îndeplinire a tuturor cerintelor prevăzute de prezenta
ordonantă de urgentă si de reglementările emise în aplicarea
acesteia.»“
6. La articolul I, după punctul 15 se introduc sapte noi puncte,
punctele 151-157, cu următorul cuprins:
“151. Articolul 123 se
modifică si va avea următorul cuprins:
«Art. 123. - În scopul
asigurării stabilitătii si sigurantei activitătii
desfăsurate si/sau a îndeplinirii obligatiilor asumate, fiecare institutie
de credit trebuie să mentină un nivel adecvat al fondurilor sale
proprii, potrivit art. 126.»
152.
La articolul 143, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4),
cu următorul cuprins:
«(4) Prevederile alin. (1)-(3) se
aplică cu respectarea dispozitiilor art. 122.»
153.
La articolul 148, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11),
cu următorul cuprins:
«(11) Prevederile
alin. (1) se aplică cu respectarea dispozitiilor art. 122.»
154. Articolul 149 se
modifică si va avea următorul cuprins:
«Art. 149. - Institutiile de
credit sunt responsabile pentru procesul intern de evaluare a adecvării
capitalului la profilul de risc propriu.»
155.
La articolul 150, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3),
cu următorul cuprins:
«(3) Prevederile art. 37 alin.
(4) se aplică si în privinta solicitării de informatii referitoare la
persoanele sau entitătile implicate ori având legătură cu
modificările operate în situatia institutiei de credit fată de
conditiile care au stat la baza autorizării.»
156.
La articolul 159, alineatul (2) se modifică si va avea următorul cuprins:
«(2) Institutiile de credit
trebuie să adopte politici formale pentru a se conforma cerintelor de
transparentă si de publicare stabilite si trebuie să dispună de
politici de evaluare a gradului de adecvare a datelor si informatiilor
publicate, inclusiv în ceea ce priveste verificarea si frecventa lor. De
asemenea, institutiile de credit trebuie să adopte politici pentru a
evalua dacă informatiile publicate oferă participantilor la
piată o imagine completă asupra profilului lor de risc; în caz
contrar, institutiile de credit trebuie să publice informatiile necesare
suplimentar fată de informatiile obligatorii publicate potrivit alin. (1),
obligatie care priveste însă numai informatii semnificative si care nu
sunt considerate ca fiind proprietatea institutiei de credit sau confidentiale,
potrivit criteriilor tehnice stabilite prin reglementările prevăzute
la alin. (1).»
157. După
articolul 163 se introduce un nou articol, articolul 1631, cu
următorul cuprins:
«Art. 1631. -
Prevederile art. 159-163 se aplică cu respectarea dispozitiilor art.
122.»“
7. La articolul I, după punctul 28 se introduc două noi puncte,
punctele 281 si 282, cu următorul cuprins:
“281. La articolul
225, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu
următorul cuprins:
«(2) Măsurile si sanctiunile
prevăzute la alin. (1), de natură pecuniară sau de altă
natură, trebuie să fie eficace si proportionale cu faptele si
deficientele constatate, avându-se în vedere gravitatea si consecintele acestora,
precum si circumstantele personale si reale ale săvârsirii faptei, si
să fie de natură a avea un efect descurajant.»
282.
La articolul 226 alineatul (2), după litera e) se introduc două noi litere,
literele e1) si e2), cu următorul cuprins:
«e1) să
dispună institutiei de credit limitarea componentei variabile a
remuneratiei la un procentaj din veniturile totale nete, dacă nivelul
acesteia nu este în concordantă cu mentinerea unei baze de capital
sănătoase;
e2) să
dispună institutiei de credit să utilizeze profiturile nete pentru
întărirea bazei de capital;».”
8. La articolul I, după punctul 29 se introduce un nou punct, punctul
291, cu următorul cuprins:
“291. La articolul
226, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31),
cu următorul cuprins:
«(31) în scopul
determinării nivelului adecvat al fondurilor proprii, pe baza
verificării si evaluării efectuate conform art. 166, Banca
Natională a României determină dacă este necesară impunerea
unei cerinte specifice de fonduri proprii, peste nivelul minim necesar pentru
acoperirea riscurilor la care institutia de credit este sau ar putea fi
expusă, luând în considerare următoarele elemente:
a) aspectele cantitative si
calitative ale procesului intern de evaluare al institutiei de credit,
prevăzut la art. 148;
b) cadrul de administrare,
procesele si mecanismele institutiei de credit, prevăzute la art. 24;
c) rezultatele verificărilor
si evaluărilor efectuate conform art. 166.»“
9. La articolul I, după punctul 30 se introduce un nou punct, punctul
301, cu următorul cuprins:
“301. La articolul 229, alineatul
(3) se abrogă.”
10. La articolul I, după punctul 32 se introduc două noi puncte,
punctele 321 si 322, cu următorul cuprins:
“321. La articolul
231, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu
următorul cuprins:
«(3) Suspendarea exercitării
drepturilor de vot încetează de la data la care achizitionarea unei
participatii calificate sau majorarea acesteia este aprobată în conditiile
prevăzute de prezenta ordonantă de urgentă, cu aplicarea
corespunzătoare a procedurii prevăzute la art. 25 alin. (3)-(9).»
322. După
articolul 231 se introduce un nou articol, articolul 2311, cu
următorul cuprins:
«Art. 2311. -(1) Dispozitiile
art. 231 alin. (1)si (3) se aplică si în cazul unui achizitor potential
care, desi s-a conformat obligatiei de notificare, potrivit art. 25 alin. (1),
procedează la achizitionare înainte ca achizitia propusă să fie
aprobată în conditiile prevăzute de prezenta ordonantă de
urgentă.
(2) Dacă, în urma
evaluării efectuate, Banca Natională a României se opune în scris
achizitiei propuse, devin incidente prevederile art. 232 alin. (1)-(3).»“
11. La articolul I punctul 36, la articolul 24015, după
alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu
următorul cuprins:
“(31) Expertul
autorizat independent prevăzut la alin. (3) si la art. 24014
alin. (2) lit. a) trebuie să aibă experientă
corespunzătoare în domeniul evaluării activelor bancare, să fie
membru activ al Camerei Auditorilor Financiari din România si să fie agreat
de Banca Natională a României; se prezumă că îndeplinesc aceste
conditii auditorii financiari aprobati de Banca Natională a României
conform prevederilor art. 155 alin. (1). Nu poate îndeplini sarcinile specifice
ale expertului autorizat independent auditorul financiar care a
desfăsurat, în ultimii 5 ani, activităti specifice profesiei la
institutia de credit aflată în administrare specială.”
12. La articolul I, după punctul 38 se introduce un nou punct, punctul
381, cu următorul cuprins:
“381. La articolul
367, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
«Art. 367. - (1) în cazul organizării la
nivelul cooperativelor de credit a unor structuri care privesc
activitătile de administrare a riscurilor, audit intern, conformitate,
trezorerie, creditare, precum si orice alte activităti care pot expune
cooperativa de credit unor riscuri semnificative, persoanele desemnate să
asigure conducerea acestor structuri trebuie să fie aprobate de casa
centrală înainte de începerea exercitării responsabilitătilor,
în conditiile prevăzute prin reglementările-cadru emise de aceasta.»“
13. După articolul III se
introduce un nou articol, articolul III1, cu următorul cuprins:
“Art. III1. - Până la data de 31
decembrie 2012, termenele prevăzute la art. 1822 alin. (1) si
art. 1823 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 99/2006, cu
modificările si completările ulterioare, sunt de 6 luni.”
Art. II. - Institutiile de credit trebuie să
asigure respectarea principiilor si regulilor în materie de politici de
remunerare, stabilite prin reglementările emise în aplicarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 99/2006, cu modificările si
completările ulterioare, astfel cum a fost modificată si
completată prin prezenta lege, inclusiv în cazul:
a) remuneratiilor stabilite în
temeiul contractelor încheiate înainte de data de 31 decembrie 2010 inclusiv,
dar care sunt datorate sau efectiv plătite după această
dată;
b) remuneratiilor datorate, dar
neplătite, înainte de data de 31 decembrie 2010 inclusiv, pentru
activităti prestate în anul 2010.
Art. III. - Prezenta lege
intră în vigoare în termen de 3 zile de la publicarea în Monitorul Oficial
al României, Partea I, cu următoarele
exceptii:
a) prevederile art. I pct. 2, pct. 5, în ceea ce
priveste modificarea introdusă la pct. 131, si pct. 7, 8 si 9
intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2011;
b) prevederile art. I pct. 6, în ceea ce priveste
modificarea introdusă la pct. 156, intră în vigoare la
data de 31 decembrie 2011.
Prezenta lege transpune
dispozitii cuprinse în directive ale Uniunii Europene, după cum
urmează:
1. dispozitiile art. 1 din
Directiva Comisiei 2010/16/UE din 9 martie 2010 de modificare a Directivei
2006/48/CE a Parlamentului European si a Consiliului în ceea ce priveste
excluderea unei anumite institutii din domeniul de aplicare, publicată în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 60 din 10 martie 2010;
2. dispozitiile art. 1 pct. 3, 4,
10 si 11 si ale art. 3 paragrafele 1 si 2 din Directiva Parlamentului European
si a Consiliului de modificare a directivelor 2006/48 si 2006/49 în ceea ce
priveste cerintele de capital pentru portofoliul de tranzactionare si
resecuritizare, precum si procesul de supraveghere a politicilor de remunerare.
Această lege a fost
adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (1) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI
DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 7
decembrie 2010.
Nr. 231.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 26/2010 pentru
modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 99/2006
privind institutiile de credit si adecvarea capitalului si a altor acte normative
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100
alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 26/2010 pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind
institutiile de credit si adecvarea capitalului si a altor acte normative si se
dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 6 decembrie 2010.
Nr. 1.178.
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind modificarea si
completarea Legii plantelor medicinale si aromatice nr. 491/2003
Parlamentul României adoptă prezenta
lege.
Art.
1. Titlul legii se modifică
si va avea următorul cuprins:
privind plantele medicinale si aromatice, precum si produsele stupului”
2. La articolul 1,
alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art. 1. - (1) Prezenta lege
stabileste cadrul general privind productia, procesarea si organizarea pietei
plantelor medicinale, aromatice si produselor stupului, relatiile dintre
producători, procesatori si comercianti.”
3. La articolul 1
alineatul (2), după litera g) se introduce o nouă literă, litera
h), cu următorul cuprins:
,,h) produsele stupului sunt
rezultatul activitătii albinelor, reprezentând polenul, propolisul, mierea
si lăptisorul de matcă.”
4. Articolul 2 se modifică
si va avea următorul cuprins:
“Art. 2. - În sensul prezentei
legi, autoritatea administratiei publice centrale în domeniul plantelor
medicinale, aromatice si produselor stupului este Ministerul Agriculturii si
Dezvoltării Rurale, denumit în continuare autoritate competentă.”
5. La articolul
3, alineatele (1)-(3) si (5) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
“Art. 3. - (1) Pentru plantele
medicinale si aromatice care se comercializează în stare
proaspătă si procesată, precum si pentru produsele stupului se
stabilesc norme tehnice de producere si comercializare. Normele tehnice de
producere si comercializare a plantelor medicinale, aromatice si produselor
stupului se elaborează de autoritatea competentă.
(2) Pentru stabilirea normelor
tehnice de producere si comercializare a plantelor medicinale, aromatice si
produselor stupului se au în vedere prevederile Ghidului de bună
practică pentru cultivarea plantelor medicinale si aromatice, ale Ghidului
de bună practică pentru recoltarea plantelor medicinale si aromatice
din flora spontană si ale Ghidului de bună practică pentru
apicultură.
(3) Ghidurile de bună
practică prevăzute la alin. (2) se aprobă prin ordin al
ministrului agriculturii si dezvoltării rurale.
(5) Introducerea pe piată si
supravegherea produselor finite pe bază de plante medicinale, aromatice si
produse ale stupului, care se încadrează în definitia prevăzută
în titlul XVII - Medicamentul, art. 695 pct. 1 din Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătătii, cu modificările si
completările ulterioare, se fac în conformitate cu prevederile acesteia.”
6. La articolul
3, după alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (51)-(53),
cu următorul cuprins:
“(51) Produsele finite
pe bază de plante medicinale, aromatice si produse ale stupului care se
notifică de către operatorii din domeniu si se încadrează ca
alimente, suplimente alimentare si produse de uz intern sau extern, exclusiv
produsele cosmetice, se introduc pe piată conform normelor stabilite de
autoritatea competentă.
(52) Produsele finite
pe bază de plante medicinale, aromatice si produse ale stupului care se
notifică de operatorii din domeniu ca medicamente si se încadrează ca
medicamente se autorizează/avizează pentru introducerea pe piată
de către Agentia Natională a Medicamentului si a Dispozitivelor
Medicale.
(53) Serviciul
Notificări din cadrul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Bioresurse Alimentare - I.B.A. Bucuresti se reorganizează în Serviciul
National pentru Plante Medicinale, Aromatice si Produse ale Stupului, denumit
în continuare S.N.P.M.A.P.S., în subordinea Ministerului Agriculturii si
Dezvoltării Rurale, ca institutie de drept public, finantată din
venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat. S.N.PM.A.PS.
asigură notificarea, supravegherea si controlul suplimentelor alimentare
si produselor de uz extern obtinute din plante medicinale, aromatice si produse
ale stupului, cu exceptia produselor cosmetice.”
7. La articolul
3, alineatele (6) si (7) se modifică si vor avea următorul cuprins:
“(6) Supravegherea pe piată
a produselor prevăzute la alin. (51) se realizează de
organismele cu atributii de control ale S.N.PM.A.PS. si se aplică liniilor
de productie si depozitare a materiilor prime si produselor finite.
(7) Supravegherea pe piată a
produselor prevăzute la alin. (52) se realizează de
către organismele cu atributii de control ale Ministerului
Sănătătii si se aplică liniilor de productie si depozitare
a materiilor prime si produselor finite.”
8. La articolul
3, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu
următorul cuprins:
“(8) Atributiile S.N.PM.A.PS.
sunt următoarele:
a) notifică, în vederea comercializării,
produsele prevăzute la alin. (51) prin intermediul
Compartimentului «Notificări» din cadrul S.N.PM.A.PS.;
b) supraveghează si
controlează pe piată produsele prevăzute la alin. (51),
prin intermediul Compartimentului «Supraveghere si control» din cadrul
S.N.PM.A.PS.;
c) gestionează propunerile
de utilizare a mentiunilor nutritionale si de sănătate de către
operatorii din domeniu pentru produsele prevăzute la alin. (51),
prin intermediul Compartimentului «Notificări» din cadrul S.N.PM.A.PS.”
9. Articolul 5 se abrogă.
10. Articolul 6 se modifică
si va avea următorul cuprins:
“Art. 6. - (1) Se
înfiintează Comitetul tehnic al plantelor medicinale si aromatice si al
produselor stupului, denumit în continuare Comitetul, format din 11
persoane, din care 2 reprezentanti ai Ministerului Agriculturii si
Dezvoltării Rurale si câte un reprezentant al Ministerului
Sănătătii, Ministerului Mediului si Pădurilor, Academiei
Române, Academiei de Stiinte Agricole si Silvice “Gheorghe lonescu-Sisesti”,
Academiei de Stiinte Medicale, Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru
Apicultură, Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Bioresurse Alimentare - I.B.A. Bucuresti, Patronatului “Planta Romanica” si al
organizatiei interprofesionale a plantelor medicinale si aromatice.
(2) Componenta nominală a
comitetului se aprobă prin ordin comun al ministrului agriculturii si
dezvoltării rurale, ministrului sănătăjii si ministrului
mediului si pădurilor.
(3) În prima sa sedintă
comitetul îsi aprobă regulamentul de organizare si functionare si îsi
alege organele de conducere formate din presedinte, 2 vicepresedinti si un
secretar. Presedintele va fi ales dintre cei 2 reprezentanti ai Ministerului
Agriculturii si Dezvoltării Rurale.
(4) Comitetul îsi
desfăsoară activitatea pe lângă S.N.P.M.A.P.S., cu care se
află în relatii de colaborare si consultare si îndeplineste
următoarele atributii principale:
a) arbitrează, din punct de
vedere stiintific, evaluarea mentiunilor nutritionale si de sănătate
formulate pentru produsele prevăzute la art. 3 alin. (51);
b) întocmeste Lista
natională a plantelor medicinale, aromatice si produselor stupului;
c) actualizează periodic, la
intervale de un an calendaristic, Lista natională a plantelor medicinale,
aromatice si produselor stupului care sunt folosite ca materii prime vegetale
pentru produsele prevăzute la art. 3 alin. (51) de către
operatorii din domeniu;
d) arbitrează problemele
tehnice si stiintifice apărute în cadrul activitătii de notificare si
control ale S.N.P.M.A.P.S.;
e) elaborează liniile
directoare ale programelor nationale privind producerea, procesarea, promovarea
plantelor medicinale, aromatice si produselor stupului.”
11. Articolul 7 se modifică
si va avea următorul cuprins:
“Art. 7. - Activitatea de
producere si comercializare a produselor prevăzute la art. 3 alin. (51)
va fi introdusă în Clasificarea CAEN, aprobată prin Hotărârea
Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activitătilor
din economia natională - CAEN, actualizată, ca activitate
distinctă.”
12. Articolul 8 se modifică
si va avea următorul cuprins:
“Art. 8. - Autoritatea
competentă întocmeste anual lista programelor referitoare la producerea,
procesarea si promovarea plantelor medicinale, aromatice si produselor stupului
si tine evidenta programelor de interes national.”
13. Articolul 9 se modifică
si va avea următorul cuprins:
“Art. 9. - Autoritatea
competentă împreună cu Comitetul, cu patronatele si cu organizatiile
profesionale si interprofesionale din domeniu întocmesc Strategia
natională în sectorul plantelor medicinale, aromatice si produselor
stupului, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului.”
14. Articolul 12 se modifică
si va avea următorul cuprins:
“Art. 12. - Plantele medicinale
si aromatice în stare proaspătă si procesate, precum si produsele
stupului care provin din tări terte Uniunii Europene pot fi comercializate
în România dacă se supun regulilor comunitare si/sau nationale.”
15. După articolul 12 se
introduce un nou articol, articolul 121, cu următorul cuprins:
“Art. 121. - Plantele medicinale
si aromatice din flora spontană, cele cultivate si produsele stupului pot
fi achizitionate de operatorii economici, în conditiile legii, cu respectarea
normelor privitoare la protectia mediului.”
Art. II. - Comitetul tehnic al plantelor medicinale si aromatice
si al produselor stupului, prevăzut la art. 6 alin. (1) din Legea nr.
491/2003, astfel cum a fost modificată si completată prin prezenta
lege, se înfiintează în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei legi.
Art. III. - Ministerul Agriculturii
si Dezvoltării Rurale va elabora normele tehnice, de producere, promovare,
comercializare a plantelor medicinale, aromatice si produselor stupului,
potrivit normelor comunitare în vigoare, în termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei legi.
Art. IV. - Legea plantelor medicinale si aromatice nr. 491/2003,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844 din 26 noiembrie 2003, cu modificările si
completările aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul
Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o
nouă numerotare.
Această lege a fost
adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI
DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 7 decembrie 2010.
Nr. 239.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii
privind modificarea si completarea Legii plantelor medicinale si aromatice nr.
491/2003
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100
alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind modificarea si
completarea Legii plantelor medicinale si aromatice nr. 491/2003 si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 6 decembrie 2010.
Nr. 1.186.
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind actualizarea
cuantumului contributiilor specifice de gospodărire a resurselor de
apă
În baza prevederilor art. 4 alin. (5) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 107/2002 privind înfiintarea Administratiei Nationale “Apele
Române”, aprobată cu modificări prin Legea nr. 404/2003, cu
modificările si completările ulterioare, si ale art. 81 alin. (1) din
Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - (1) Se aprobă actualizarea cuantumului
contributiilor specifice de gospodărire a resurselor de apă,
prevăzute în anexa nr. 5 la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
107/2002 privind înfiintarea Administratiei Nationale “Apele Române”,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 691 din 20 septembrie 2002, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările si
completările ulterioare.
(2) Cuantumul contributiilor
specifice de gospodărire a resurselor de apă, actualizat potrivit
alin. (1), este prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul mediului si
pădurilor,
László Borbély
Ministrul finantelor
publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 2 decembrie 2010.
Nr. 1.202.
ANEXĂ
contributiilor specifice
de gospodărire a resurselor de apă
Denumirea contributiei |
U.M. |
Nivelul contributiei
(lei/U.M.) |
|
0 |
1 |
2 |
|
A. Contributii pentru utilizarea resurselor de
apă pe categorii de resurse si utilizatori |
|
|
|
A.1. Resurse de apă de suprafată
(Marea Neagră, Dunăre, râuri, lacuri naturale si lacuri de
acumulare amenajate, indiferent de detinător) |
|
|
|
1.1. Operatori economici (inclusiv servicii de
gospodărie comunală), institutii publice, unităti de cult,
operatori economici agrozootehnici de tip industrial si altii |
mii m3 |
50,00 |
|
1.2. Operatori economici producători de
energie electrică si termică prin termocentrale, prin centrale
nucleare |
mii m3 |
24,00 |
|
1.3. Operatori economici producători de
energie electrică prin hidrocentrale, indiferent de puterea
instalată, în regim de uzinare |
mii m3 |
1,10 |
|
1.4. Irigatii si acvacultura |
Irigatii |
mii m3 |
3,00 |
Acvacultura |
mii m3 |
0,50 |
|
A.2. Resurse de apă din subteran |
|
|
|
2.1. Operatori economici industriali |
mii m3 |
57,52 |
|
2.2. Operatori economici de gospodărie
comunală, institutii publice, unităti de cult si altii care
folosesc apa în scop potabil |
mii m3 |
57,52 |
|
2.3. Irigatii si acvacultura |
Irigatii |
mii m3 |
57,52 |
Acvacultura |
mii m3 |
11,00 |
|
2.4. Operatori economici agrozootehnici |
mii m3 |
57,52 |
|
B. Contributii pentru primirea apelor uzate în
resursele de apă* |
|
|
|
a) Indicatori chimici generali |
|
|
|
- Materii totale în suspensie (MTS) |
mii kg |
11,38 |
|
- Cloruri (CI-), sulfati (S04-2) |
mii kg |
46,65 |
|
- Sodiu, potasiu, calciu, magneziu |
mii kg |
46,65 |
|
- Azotati |
mii kg |
46,65 |
|
- Clor rezidual liber (CI2) |
mii kg |
46,65 |
|
- Amoniu, azot, azotiti |
mii kg |
186,10 |
|
- Consum biochimic de oxigen (CBO5) |
mii kg |
46,53 |
|
- Consum chimic de oxigen (CCOMn) (metoda cu
permanganat de potasiu) |
mii kg |
46,53 |
|
- Consum chimic de oxigen (CCOCr) (metoda cu
bicromat de potasiu) |
mii kg |
46,53 |
|
- Fosfati (P043) |
mii kg |
9,20 |
|
- Fosfor (P) |
mii kg |
186,10 |
|
- Mangan (Mn2+) |
mii kg |
465,39 |
|
- Aluminiu, fier total ionic |
mii kg |
558,44 |
|
- Substante extractibile cu eter de petrol,
produse petroliere |
mii kg |
348,94 |
|
- Detergenti sintetici anionactivi,
biodegradabili |
mii kg |
186,10 |
|
- Reziduu filtrabil uscat la 105°C |
mii kg |
42,43 |
|
b) Indicatori chimici specifici |
|
|
|
- Sulfiti, fluoruri, fenoli antrenabili cu vapori
de apă |
mii kg |
186,10 |
|
- Nichel, crom |
mii kg |
11.637,40 |
|
- Amoniac |
mii kg |
11.637,40 |
|
- Bariu, zinc, cobalt |
mii kg |
558,44 |
|
- Sulfuri, hidrogen sulfurat |
mii kg |
581,83 |
|
c) Indicatori chimici toxici si foarte toxici |
|
|
|
- Arsen |
mii kg |
36.196,13 |
|
- Cianuri |
mii kg |
36.196,13 |
|
- Mercur, cadmiu |
mii kg |
46.549,74 |
|
- Plumb, argint, crom, cupru, molibden |
mii kg |
11.637,40 |
|
d) Indicatori bacteriologici |
|
|
|
- Bacterii coliforme totale |
109 bacterii/100 cm3 |
3,84 |
|
- Bacterii coliforme fecale |
107 bacterii/100 cm3 |
67,35 |
|
- Streptococi fecali |
5 x 106
streptococi/100 cm3 |
173,31 |
|
e) Indicatori fizici |
|
|
|
- Temperatură** |
mii m3x °C |
0,52 |
|
Pentru evacuările în soluri permeabile si
în depresiuni cu scurgere asigurată natural, contributiile mentionate se
triplează. |
|
|
|
C. Contributii pentru potentialul asigurat în
scop hidroenergetic prin barajele lacurilor de acumulare din administrarea
Administratiei Nationale “Apele Române” |
|
|
|
C.1. Cădere medie asigurată la
hidrocentrale cu puterea instalată mai mică de 4 MW |
(metri
cădere/lună) x ore functionare |
230,07 |
|
C.2. Cădere medie asigurată prin
hidrocentrale cu putere instalată cuprinsă între 4 MW si 8 MW |
(metri
cădere/lună) x ore functionare |
293,99 |
|
C.3. Cădere medie asigurată prin
hidrocentrale cu puterea instalată mai mare de 8 MW |
(metri cădere/lună)
x ore functionare |
370.67 |
|
D. Contributii pentru exploatarea agregatelor
minerale din albiile, malurile cursurilor de apă si cuvetele lacurilor
de acumulare |
m3 |
4,47 |
Contributiile nu contin TVA.
* Contributia pentru substantele evacuate în resursele
de apă se aplică doar pentru aportul propriu al utilizatorului, în
limitele autorizate.
** Contributia pentru temperatură se
aplică prin diferenta dintre temperatura de la evacuarea apei uzate
evacuate si temperatura apei prelevate din sursă, în perioada de
iarnă, între 15 noiembrie si 15 martie, temperatura apei receptorului
natural - sursei se consideră egală cu 4°C.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR
SI INFRASTRUCTURII
pentru aprobarea
Reglementării aeronautice civile române RACR-CNS “Operarea sistemelor de
comunicatii, navigatie, supraveghere” - volumul I “Mijloace de radionavigatie”, editia 1/2010
Pentru îndeplinirea atributiilor
ce revin Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, ca autoritate de stat
în domeniul transporturilor,
în temeiul prevederilor art. 4
lit. b) si f) din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, ale
art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiintarea
Autoritătii Aeronautice Civile Române, cu modificările ulterioare,
precum si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009
privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii,
cu modificările si completările ulterioare,
ministrul transporturilor si
infrastructurii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Reglementarea aeronautică
civilă română RACR-CNS “Operarea sistemelor de comunicatii,
navigatie, supraveghere” - volumul I “Mijloace de
radionavigatie”, editia 1/2010, prevăzută în anexa*) care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - În termen de 120 de zile de la data publicării
prezentului ordin, Regia Autonomă “Autoritatea Aeronautică
Civilă Română” va emite procedurile si instructiunile de aplicare
(PIAC-CNS) si le va publica pe site-ul propriu (www.caa.ro).
Art. 3. - Regia Autonomă “Autoritatea Aeronautică
Civilă Română”, Regia Autonomă “Administratia Română a
Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA”, precum si agentii aeronautici
certificati/autorizati să furnizeze servicii de navigatie aeriană vor
duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Bucuresti, 18 noiembrie 2010.
Nr. 922.
*) Anexa se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 826 bis, care se poate
achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome
“Monitorul Oficial”, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul
controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Uniunea
Democrată Maghiară din România - Organizatia Judeteană
Bacău
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1),
(5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii
partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Calendarul
misiunii de control pe anul 2010, aprobat de presedintele Autoritătii
Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în
perioada 4-15 octombrie 2010 s-a efectuat controlul finantării Uniunii
Democrate Maghiare din România - Organizatia Judeteană Bacău pentru
anul 2009.
Constatări:
Uniunea Democrată
Maghiară din România - Organizatia Judeteană Bacău nu a avut
surse de venit provenite din cotizatii, donatii si alte venituri. Materialele
de propagandă electorală folosite în alegerile desfăsurate în
cursul anului 2009 au fost suportate de către organizatia centrală a
partidului.
Bucuresti, 29 noiembrie 2010.
Nr. 11.516/1.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul
controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul
Alianta Socialistă – Organizatia Judeteană Bacău
În conformitate cu prevederile
art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind
finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale,
republicată, si cu Calendarul misiunii de control pe anul 2010, aprobat de
presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea
misiunii de control, în perioada 18-29 octombrie 2010 s-a efectuat controlul
finantării Partidului Alianta Socialistă - Organizatia Judeteană
Bacău pentru anul 2009.
Constatări:
Partidul Alianta Socialistă
- Organizatia Judeteană Bacău nu a avut surse de venit provenite din
cotizatii, donatii si alte venituri. Materialele de propagandă
electorală folosite în alegerile desfăsurate în cursul anului 2009 au
fost suportate de către organizatia centrală a partidului.
Bucuresti, 29 noiembrie 2010.
Nr. 11.518/1.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul
controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul
Democrat Liberal – Organizatia Judeteană Prahova
În conformitate cu prevederile
art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind
finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale,
republicată, si cu Calendarul misiunii de control pe anul 2010, aprobat
de presedintele Autoritătii
Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în
perioada 4-15 octombrie 2010 s-a efectuat controlul finantării Partidului
Democrat Liberal - Organizatia Judeteană Prahova pentru anul 2009.
Constatări:
Veniturile Partidului Democrat
Liberal - Organizatia Judeteană Prahova au fost obtinute din cotizatiile
membrilor de partid în sumă de 396.103,00 lei, donatii în valoare de
1.460.860,62 lei si alte venituri în sumă de 39,57 lei.
Contabilitatea a fost
organizată cu respectarea prevederilor Legii contabilitătii nr.
82/1991, republicată, si ale Ordinului ministrului economiei si finantelor
nr. 1.969/2007 privind aprobarea reglementărilor contabile pentru
persoanele juridice fără scop patrimonial.
În ceea ce priveste respectarea
încadrării în plafonul maxim a cotizatiilor nominale pe membru de partid
s-a constatat că au fost respectate prevederile legale, în sensul că
nu au fost înregistrate cotizatii plătite într-un an de un membru de
partid în sumă mai mare de 28.800 lei.
În ceea ce priveste donatiile s-a
constatat că nu au fost depăsite plafoanele privind cuantumul
donatiilor atât de la persoane fizice, cât si de la persoanele juridice, acestea
încadrându-se în limitele prevăzute de lege.
S-a constatat respectarea
prevederilor legale privind finantarea partidului în timpul campaniilor
electorale.
Nu au fost constatate deficiente
ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 29 noiembrie 2010.
Nr. 11.520/1.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul
controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul
Conservator – Organizatia Judeteană Prahova
În conformitate cu prevederile
art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind
finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale,
republicată, si cu Calendarul misiunii de control pe anul 2010, aprobat de
presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea
misiunii de control, în perioada 18-29 octombrie 2010 s-a efectuat controlul
finantării Partidului Conservator - Organizatia Judeteană Prahova
pentru anul 2009.
Constatări:
Veniturile Partidului Conservator
- Organizatia Judeteană Prahova au fost obtinute din cotizatiile membrilor
de partid în sumă de 10.217,07 lei, donatii în valoare de 1.000 lei si
venituri din dobânzi în valoare de 2,07 lei.
Contabilitatea a fost
organizată cu respectarea prevederilor Legii contabilitătii nr.
82/1991, republicată, si ale Ordinului ministrului economiei si finantelor
nr. 1.969/2007 privind aprobarea reglementărilor contabile pentru
persoanele juridice fără scop patrimonial.
În ceea ce priveste respectarea
încadrării în plafonul maxim a cotizatiilor nominale pe membru de partid
s-a constatat că au fost respectate prevederile legale, în sensul că
nu au fost înregistrate cotizatii plătite într-un an de un membru de
partid în sumă mai mare de 28.800 lei.
În ceea ce priveste donatiile s-a
constatat că nu au fost depăsite plafoanele privind cuantumul
donatiilor atât de la persoane fizice, cât si de persoanele juridice, acestea
încadrându-se în limitele prevăzute de lege.
În urma controlului efectuat de
controlorii financiari se constată că au fost respectate prevederile
Legii nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a
campaniilor electorale, republicată.
Nu au fost constatate deficiente
ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 29 noiembrie 2010.
Nr. 11.522/1.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul
controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Uniunea
Croatilor din România – Organizatia Judeteană Caras-Severin
În conformitate cu prevederile
art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind
finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale,
republicată, si cu Calendarul misiunii de control pe anul 2010, aprobat de
presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii
de control, în perioada 4-15 octombrie 2010 s-a efectuat controlul
finantării Uniunii Croatilor din România - Organizatia Judeteană
Caras-Severin pentru anul 2009.
Constatări:
Uniunea Croatilor din România -
Organizatia Judeteană Caras-Severin nu a avut surse de venit provenite din
cotizatii si donatii, iar alte venituri au fost în valoare de 19.368,53 lei.
Nu au fost constatate deficiente
ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 29 noiembrie 2010.
Nr. 11.524/1.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul
controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul
National Liberal – Organizatia Judeteană Covasna
În conformitate cu prevederile
art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind
finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale,
republicată, si cu Calendarul misiunii de control pe anul 2010, aprobat de
presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea
misiunii de control, în perioada 4-15 octombrie 2010 s-a efectuat controlul
finantării Partidului National Liberal - Organizatia Judeteană
Covasna pentru anul 2009.
Constatări:
Veniturile Partidului National
Liberal - Organizatia Judeteană Covasna au fost obtinute din cotizatiile
membrilor de partid în sumă de 7.986,00 lei si donatii în valoare de
3.180,00 lei.
Documentele care au stat la baza
efectuării controlului au fost: balantele de verificare lunare ale anului
2009 si documentele justificative pe baza cărora s-au efectuat înregistrările
contabile din balantă.
Organizarea si conducerea
contabilitătii se realizează în conformitate cu Reglementările
contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, aprobate
prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.969/2007.
Filiala Covasna a Partidului
National Liberal - Organizatia Judeteană Covasna are organizată
contabilitate proprie, conform art. 5 alin. (1) din Normele metodologice de
aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor
politice si a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 749/2007, cu modificările si completările ulterioare, si Legii
contabilitătii nr. 82/1991, republicată.
Au fost întocmite formularele
pentru evidenta cotizatiilor (FC1, FC2, FC5siFC7).
Au fost întocmite formularele
pentru evidenta donatiilor (FD1, FD2 si FD6).
Nu au fost constatate deficiente
ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 29 noiembrie 2010.
Nr. 11.526/1.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul
controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul
Social Democrat – Organizatia Judeteană Cluj
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1),
(5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor
politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Calendarul
misiunii de control pe anul 2010, aprobat de presedintele Autoritătii
Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în
perioada 11 octombrie-3 noiembrie 2010 s-a efectuat controlul finantării
Partidului Social Democrat - Organizatia Judeteană Cluj pentru anul 2009.
I. Constatări:
Veniturile Partidului Social
Democrat - Organizatia Judeteană Cluj au fost obtinute din cotizatiile
membrilor de partid în sumă de 361.447,02 lei, donatii în valoare de
100.500 lei si alte venituri în sumă de 9.151,41 lei.
Partidul Social Democrat -
Organizatia Judeteană Cluj nu a publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, până la 31 martie 2010,
lista persoanelor care au cotizat sume a căror valoare a depăsit suma
de 10 salarii minime brute pe tară, încălcând astfel prevederile art.
4 alin. (4) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii
partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată.
Pentru neregulile constatate
Partidul Social Democrat - Organizatia Judeteană Cluj a fost sanctionat
contraventional cu amendă.
II. Recomandări:
Echipa de control a recomandat
Partidului Social Democrat - Organizatia Judeteană Cluj să organizeze
si să conducă contabilitatea în conformitate cu reglementările
legale în vigoare si să înainteze Autoritătii Electorale Permanaente,
în termenul legal, situatiile prevăzute de Legea nr. 334/2006,
republicată.
Bucuresti, 29 noiembrie 2010.
Nr. 11.527/1.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul
controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul
National Liberal – Organizatia Sectorului 6
În conformitate cu prevederile
art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind
finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale,
republicată, si cu Calendarul misiunii de control pe anul 2010, aprobat de
presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea
misiunii de control, în perioada 13-29 octombrie 2010 s-a efectuat controlul
finantării Partidului National Liberal - Organizatia Sectorului 6 pentru
anul 2009.
Constatări:
În perioada controlată
Partidul National Liberal - Organizatia Sectorului 6 a avut ca surse de venit
sume de bani provenite din cotizatii, donatii si alte venituri conform
bilantului contabil.
Veniturile Partidului National
Liberal - Organizatia Sectorului 6 au fost obtinute din cotizatiile membrilor
de partid în sumă de 38.026,00 lei, donatii în valoare de 144.860,00 lei
si alte venituri în sumă de 2.135,35 lei.
În ceea ce priveste respectarea
încadrării în plafonul maxim a cotizatiilor nominale pe membru de partid,
s-a constatat că au fost respectate prevederile legale în sensul că
nu au fost înregistrate cotizatii plătite într-un an de un membru de
partid în sumă mai mare de 28.800 lei.
În ceea ce priveste donatiile,
s-a constatat că nu au fost depăsite plafoanele privind cuantumul
donatiilor atât de la persoane fizice, cât si de la persoane juridice, acestea
încadrându-se în limitele prevăzute de lege.
Partidul National Liberal -
Organizatia Sectorului 6 a respectat prevederile Ordinului ministrului
finantelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea
si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si
capitalurilor proprii, potrivit căruia persoanele juridice fără
scop patrimonial au obligatia să efectueze inventarierea generală a
elementelor de activ si pasiv cel putin o dată pe an.
Nu au fost constatate deficiente
ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 29 noiembrie 2010.
Nr. 11.582/1.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul
controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul
Democrat Liberal – Organizatia Sectorului 6
În conformitate cu prevederile
art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind
finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale,
republicată, si cu Calendarul misiunii de control pe anul 2010, aprobat de
presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea
misiunii de control, în perioada 19 octombrie-5 noiembrie 2010 s-a efectuat
controlul finantării Partidului Democrat Liberal - Organizatia Sectorului
6 pentru anul 2009.
I. Constatări:
Veniturile Partidului Democrat
Liberal - Organizatia Sectorului 6 au fost obtinute din cotizatiile membrilor
de partid în sumă de 200.811,00 lei, donatii în valoare de 1.629.710,00
lei (donatii încasate de la persoane fizice în valoare de 1.140.620,00 lei si
de la persoane juridice în valoare de 489.090,00 lei) si alte venituri în
sumă de 30,90 lei.
Echipa de control, în urma
verificării documentelor contabile, a identificat 10 persoane fizice care
au plătit cotizatii a căror valoare depăseste 10 salarii minime
brute pe tară, în acest sens Partidul Democrat Liberal - Organizatia
Sectorului 6, publicând în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 203 din 31 martie 2010 Lista persoanelor care au
cotizat o sumă mai mare de 10 salarii minime brute pe tară.
Partidul Democrat Liberal -
Organizatia Sectorului 6 a respectat prevederile Legii nr. 334/2006 privind
finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale,
republicată.
II. Recomandări:
1. actualizarea în mod permanent
a procedurilor financiar-contabile, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare;
2. completarea documentelor
contabile de sinteză, asa cum prevede Legea contabilitătii nr.
82/1991, republicată.
Nu au fost constatate deficiente
ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 29 noiembrie 2010.
Nr. 11.680/1.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul
controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Uniunea
Democrată Maghiară din România - sediul central
În conformitate cu prevederile
art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind
finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor
electorale, republicată, si
cu Calendarul misiunii de control pe anul 2010, aprobat de presedintele
Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de
control, în perioada 19-29 octombrie 2010 s-a efectuat controlul
finantării Uniunii Democrate Maghiare din România, sediul central, pentru
anul 2009.
I. Constatări:
Veniturile Uniunii Democrate Maghiare
din România - sediul central au fost obtinute din cotizatiile membrilor de
partid în sumă de 636.607,75 lei, donatii în sumă de 2.184.683,64
lei, alte venituri în sumă de 21.777 lei si venituri din dobânzi în
valoare de 3.690 lei.
Din donatiile totale de
2.184.683,64 lei cele confidentiale au fost în sumă de 378.554,77 lei si
cele neconfidentiale în sumă de 1.806.128,87 lei (de la persoane fizice în
sumă de 1.614.728,87 lei si de la persoane juridice în sumă de
191.400 lei).
Nu au fost identificate abateri
care să impună aplicarea sanctiunilor de ordin financiar formatiunii
politice controlate.
II. Recomandări:
- actualizarea în mod permanent a
procedurilor financiar-contabile, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare;
- întocmirea situatiilor care
trebuie înaintate Autoritătii Electorale Permanente conform prevederilor
Legii nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a
campaniilor electorale, republicată.
Nu au fost constatate deficiente
ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 29 noiembrie 2010.
Nr. 11.681/1.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul
controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul
Social Democrat – Organizatia Judeteană Vâlcea
În conformitate cu prevederile
art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind
finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale,
republicată, si cu Calendarul misiunii de control pe anul 2010, aprobat de
presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea
misiunii de control, în perioada 11-22 octombrie 2010 s-a efectuat controlul
finantării Partidului Social Democrat - Organizatia Judeteană Vâlcea
pentru anul 2009.
Constatări:
Veniturile Partidului Social
Democrat - Organizatia Judeteană Vâlcea au fost obtinute din cotizatiile
membrilor de partid în sumă de 95.079,00 lei, donatii în valoare de
1.300,00 lei si alte venituri din dobânzi bancare în sumă de 4,00 lei.
Sumele provenite din cotizatii
s-au încasat numai în numerar, pe bază de chitantă.
Partidul Social Democrat -
Organizatia Judeteană Vâlcea a respectat prevederile Ordinului ministrului
finantelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea
si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si
capitalurilor proprii, potrivit căruia persoanele juridice fără
scop patrimonial au obligatia să efectueze inventarierea generală a
elementelor de activ si pasiv cel putin o dată pe an.
Nu au fost constatate deficiente
ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 29 noiembrie 2010.
Nr. 13.210/2.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |