MONITORUL
OFICIAL
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 612 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 30 august 2010
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
844. - Hotărâre pentru
modificarea si completarea unor anexe la Hotărârea Guvernului nr. 973/2002
privind atestarea domeniului public al judetului Gorj, precum si al
municipiilor, oraselor si comunelor din judetul Gorj
876. - Hotărâre privind
rectificarea bugetului Trezoreriei Statului pe anul 2010
879. - Hotărâre privind
aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe anul 2010 al
Societătii Nationale de Radiocomunicatii - S.A., aflată sub
autoritatea Ministerului Comunicatiilor si Societătii Informationale
882. - Hotărâre privind
organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru Protectia
Consumatorilor
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
435. - Ordin al presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de
Utilităti Publice pentru modificarea art. 2 alin. (1) din Ordinul
presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare pentru Serviciile
Comunitare de Utilităti Publice nr. 493/2009 privind modul de achitare a
contributiei de 0,1% fixate în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 671/2007
privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a
Autoritătii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de
Utilităti Publice
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea unor anexe la Hotărârea Guvernului
nr. 973/2002 privind atestarea domeniului public al judetului Gorj, precum si
al municipiilor, oraselor si comunelor din judetul Gorj
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 21 alin. (3) din Legea
nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. -
Hotărârea Guvernului nr. 973/2002 privind atestarea domeniului public al
judetului Gorj, precum si al municipiilor, oraselor si comunelor din judetul
Gorj, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 668 si nr. 668 bis din
9 septembrie 2002, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. La anexa nr. 2 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al municipiului Târgu Jiu":
a) se abrogă pozitiile nr.: 587, 588, 589, 590, 591,
592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 748,
756, 760, 930 si 1.068;
b) se modifică următoarele pozitii, după
cum urmează:
- la pozitia nr. 552, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Delimitare: Str. Mărgăritarului, platforma D.S.C., pârâul
Amaradia; a) Clădire statie: Suprafată construită Se = 1.100 mp;
b) Platformă nămol: Suprafată = 10.400 mp; c) Decantor radial:
Suprafată = 907,5 mp; d) Decantor radial: Suprafată = 907,5 mp; e)
Fosă septică: Suprafată = 156 mp; f) Iluminat exterior;
împrejmuire: Lungime = 690 m; Teren aferent: Suprafată = 39.878 mp";
- la pozitia nr. 765, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Colegiul Tehnic Ion Mincu";
- la pozitia nr. 938, coloana 1 va avea următorul
cuprins: „1.6.2", coloana 2 va avea următorul cuprins: „Teren",
coloana 3 va avea următorul cuprins: „Târgu Jiu, calea Bucuresti nr. 56,
suprafată = 4.842 mp", coloana 4 va avea următorul cuprins:
„2009", coloana 5 va avea următorul cuprins: „619.969,68 lei", iar
coloana 6 va avea următorul cuprins: „Domeniul public al municipiului
Târgu Jiu, în administrarea Consiliului Local Târgu Jiu, conform HCL nr. 2 din
26.01.2010; Protocol nr. 40.103/2.10.2009";
- la pozitia nr. 956, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Zonă U.M., Str. Narciselor (trei corpuri de clădire);
Suprafată construită Se = 496 mp, Suprafată
desfăsurată Sd = 496 mp, Suprafată teren = 8.100 mp";
c) se completează cu pozitiile nr. 1099-1193,
conform anexei nr. 1 la prezenta hotărâre.
2. La anexa nr. 8 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al orasului Ticleni":
a) se abrogă pozitia nr. 84;
b) se completează cu pozitiile nr. 101-107, conform
anexei nr. 2 la prezenta hotărâre.
3. La anexa nr. 10 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Alimpesti" se modifică următoarele
pozitii, după cum urmează:
- la pozitia nr. 45, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 5", iar coloana 3 va avea
următorul cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (D.e.6) - 0+521 (DN
67), Lungimea drumului L = 0,521 km, Lătimea drumului I
= 6 m";
- la pozitia nr. 46, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 6", iar coloana 3 va avea
următorul cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (D.S. 2)- 1 + 482 (DV
2), Lungimea drumului L = 1,482 km, Lătimea drumului I
= 6 m";
- la pozitia nr. 51, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 11", iar coloana 3 va avea
următorul cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DS 9) - 0+560 (DV 2),
Lungimea drumului L = 0,560 km, Lătimea drumului I
= 6 m";
- la pozitia nr. 55, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 15", iar coloana 3 va avea
următorul cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DS 12) - 0+991 (DV
14), Lungimeadrumului L= 0,991 km, Lătimea drumului I
= 6 m, Nr. podete =
1";
- la pozitia nr. 58, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 18", iar coloana 3 va avea
următorul cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DS 16) - 0+990 (DV
14), Lungimea drumului L = 0,990 km, Lătimea drumului I
= 6 m";
- la pozitia nr. 64, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 24", iar coloana 3 va avea
următorul cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DJ 675B) - 2+184 (DV
12), Lungimea drumului L = 2,184 km, Lătimea drumului I
= 6 m";
- la pozitia nr. 69, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 29", iar coloana 3 va avea
următorul cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DJ 675 C) - 1+917
(hotar Alunu), Lungimea drumului L= 1,917 km, Lătimea drumului I
= 6 m".
4. La anexa nr. 12 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Arcani" se modifică următoarele
pozitii, după cum urmează:
- la pozitia nr. 8, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DC 137) - 0+450 (Jales); Lungimea
drumului L = 0,450 km; Lătimea părtii carosabile I
= 3 m";
- la pozitia nr. 15, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DC 93) - 0+190 (Olteanu Măria);
Lungimea drumului L = 0,190 km; Lătimea părtii carosabile I
= 5 m";
- la pozitia nr. 19, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DC 93) - 0+120 (Jales); Lungimea
drumului L = 0,120 km; Lătimea părtii carosabile I
= 3 m";
- la pozitia nr. 20, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DS 9) - 0+790 (DC 193); Lungimea
drumului l_ = 0,790 km; Lătimea părtii carosabile I
= 3 m; Nr. podete =
1";
- la pozitia nr. 21, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DS 9) - 0+800 (DS 12); Lungimea
drumului L = 0,800 km; Lătimea părtii carosabile I
= 3 m".
5. La anexa nr. 13 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Baia de Fier":
a) se abrogă pozitia nr. 60;
b) se completează cu pozitiile nr. 143-154, conform
anexei nr. 3 la prezenta hotărâre.
6. La anexa nr. 14 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Bălesti":
a) se modifică următoarea pozitie, după
cum urmează:
- la pozitia nr. 56, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Scoala Primară Rasova, localitatea Rasova; A) Clădire
scoală: Suprafată construită Se = 161 mp, Suprafată
desfăsurată Sd = 161 mp; B) Magazie: Suprafată construită
Se = 15 mp, Suprafată desfăsurată Sd = 15 mp; C) WC:
Suprafată construită Se = 16 mp, Suprafată desfăsurată
Sd = 16 mp; D) Împrejmuire = 113 m.L; E) Teren aferent = 2.923 mp";
b) se completează cu pozitiile nr. 77 - 97, conform
anexei nr. 4 la prezenta hotărâre.
7. La anexa nr. 16 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Bărbătesti" se modifică
următoarea pozitie, după cum urmează:
- la pozitia nr. 1, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DJ 661)-2+800 (Priodiste), Lungimea
drumului L= 2,800 km, Lătimea părtii carosabile I
= 6 m, Nr. podete = 5, Nr.
indicatoare circulatie = 4".
8. La anexa nr. 19 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Bâlteni":
a) se abrogă pozitia nr. 141;
b) se modifică următoarele pozitii, după
cum urmează:
- la pozitia nr. 139, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Cămin Cultural", iar coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Localitatea Moi; Clădire: Suprafată construită Se =
320 mp; Teren aferent = 1.693 mp";
- la pozitia nr. 148, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Spatiu verde", iar coloana 3 va avea următorul cuprins:
„Suprafată S = 473 mp";
- la pozitia nr. 149, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Piată săptămânală", iar coloana 3 va avea
următorul cuprins: „Localitatea Pesteana-Jiu; Clădire: Suprafată
construită Se = 31 mp; Baracă metalică = 191 mp; Copertină
metalică = 92 mp; împrejmuire = 243 m.L; Teren aferent = 8.090 mp";
c) se completează cu pozitiile nr. 154-155, conform
anexei nr. 5 la prezenta hotărâre.
9. Anexa nr. 20 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Bolbosi" se completează cu pozitiile nr.
58- 61, conform anexei nr. 6 la prezenta hotărâre.
10. La anexa nr. 21 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Borăscu":
a) se modifică următoarele pozitii, după
cum urmează:
- la pozitia nr. 69, coloana 1 va avea următorul
cuprins: „1.3.7.", coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de
exploatare agricolă D.e. 6", coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DJ 673)-0+1000 (Tarla
Calapăru); Lungimea drumului L = 1,000 km; Lătimea părtii
carosabile I =
5 m", coloana 4 va avea următorul cuprins: „1991", coloana 5 va
avea următorul cuprins: „5.000,00 lei", iar coloana 6 va avea
următorul cuprins: „Proprietate publică a comunei Borăscu, în
administrarea Consiliului Local Borăscu, conform HCL nr. 7 din
9.03.2010";
- la pozitia nr. 71, coloana 1 va avea următorul
cuprins: „1.3.7.", coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de
exploatare agricolă D.e. 7", coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DJ 673)-0+2,500 (Tarla
Calapăru); Lungimea drumului L = 2,500 km; Lătimea părtii
carosabile I =
5 m", coloana 4 va avea următorul cuprins: „1991", coloana 5 va
avea următorul cuprins: „12.500,00 lei", iar coloana 6 va avea
următorul cuprins: „Proprietate publică a comunei Borăscu, în
administrarea Consiliului Local Borăscu, conform HCL nr. 7 din
9.03.2010";
- la pozitia nr. 72, coloana 1 va avea următorul
cuprins: „1.3.7.", coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de
exploatare agricolă D.e. 5", coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DC 68)-0+3,732 (Tarla Borăscu);
Lungimea drumului L = 3,732 km; Lătimea părtii carosabile I
= 5 m", coloana 4 va
avea următorul cuprins: „1991", coloana 5 va avea următorul
cuprins: „18.660,00 lei", iar coloana 6 va avea următorul cuprins:
„Proprietate publică a comunei Borăscu, în administrarea Consiliului
Local Borăscu, conform HCL nr. 7 din 9.03.2010";
- la pozitia nr. 85, coloana 1 va avea următorul
cuprins: „1.3.7.", coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de
exploatare agricolă D.e. 8", coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DJ 674 B)-0+1000 (Tarla Mentii din Dos);
Lungimea drumului L = 1,000 km; Lătimea părtii carosabile I
= 5 m", coloana 4 va
avea următorul cuprins: „1991", coloana 5 va avea următorul
cuprins: „5.000,00 lei", iar coloana 6 va avea următorul cuprins:
„Proprietate publică a comunei Borăscu, în administrarea Consiliului
Local Borăscu, conform HCL nr. 7 din 9.03.2010";
b) se completează cu pozitiile nr. 166-169, conform
anexei nr. 7 la prezenta hotărâre.
11. La anexa nr. 23 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Bumbesti-Pitic" se modifică
următoarea pozitie, după cum urmează:
- la pozitia nr. 48, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Punct sanitar".
12. La anexa nr. 24 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Bustuchin":
a) se modifică următoarea pozitie, după
cum urmează:
- la pozitia nr. 171, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Localitatea Poiana-Seciuri; a) Clădire scoală,
Suprafată construită = 617,68 mp, Suprafată
desfăsurată = 617,68 mp; b) Extindere scoală (bibliotecă),
Suprafată construită = 134,32 mp, Suprafată
desfăsurată = 134,32 mp; c) Magazia nr. 1, Suprafată
construită = 89 mp, Suprafată desfăsurată = 89 mp; d)
Magazia nr. 2, Suprafată construită = 22 mp, Suprafată
desfăsurată = 22 mp; e) Împrejmuire = 285 m.L; f) Teren aferent =
5.090 mp", iar coloana 6 va avea următorul cuprins: „145.011
lei";
b) se completează cu pozitiile nr. 204-207, conform
anexei nr. 8 la prezenta hotărâre.
13. La anexa nr. 29 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Crasna":
a) se modifică următoarea pozitie, după
cum urmează:
- la pozitia nr. 135, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Alimentare cu apă comuna Crasna, satele Aninisu din Deal si
Aninisu din Vale, judetul Gorj", coloana 4 va avea următorul cuprins:
„2004", coloana 5 va avea următorul cuprins: „2.801.151, 40 lei",
iar coloana 6 va avea următorul cuprins: „Proprietate publică a
comunei Crasna, în administrarea Consiliului Local Crasna, conform HCL nr.
3/2008, modificată prin HCL nr. 17/24.02.2010";
b) se completează cu pozitiile nr. 144-150, conform
anexei nr. 9 la prezenta hotărâre.
14. Anexa nr. 30 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Cruset" se completează cu pozitia nr.
79, conform anexei nr. 10 la prezenta hotărâre.
15. La anexa nr. 42 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Licurici" se modifică următoarele
pozitii, după cum urmează:
- la pozitia nr. 123, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Licurici; Clădire: Suprafată construită Se = 392 mp;
Magazie: Suprafată construită Se = 25 m. WC: Suprafată construită
Se = 8 mp; împrejmuire = 251 m.L; Teren aferent = 20.091 mp";
- la pozitia nr. 136, coloana 6 va avea următorul
cuprins: „Domeniul public al comunei Licurici, conform HCL nr. 33/2009";
- la pozitia nr. 137, coloana 6 va avea următorul
cuprins: „Domeniul public al comunei Licurici, conform HCL nr. 33/2009";
- la pozitia nr. 138, coloana 6 va avea următorul
cuprins: „Domeniul public al comunei Licurici, conform HCL nr. 33/2009";
- la pozitia nr. 139, coloana 6 va avea următorul
cuprins: „Domeniul public al comunei Licurici, conform HCL nr. 33/2009";
- la pozitia nr. 140, coloana 6 va avea următorul
cuprins: „Domeniul public al comunei Licurici, conform HCL nr. 33/2009".
16. Anexa nr. 45 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Musetesti" se completează cu pozitiile
nr. 43-48, conform anexei nr. 11 la prezenta hotărâre.
17. Anexa nr. 46 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Negomir" se completează cu pozitiile nr.
184-192, conform anexei nr. 12 la prezenta hotărâre.
18. La anexa nr. 48 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Pestisani" se modifică următoarele
pozitii, după cum urmează:
- la pozitia nr. 18, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Drum agricol de exploatatie (drum de tarla) D.e. 2", coloana 3
va avea următorul cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DC 131B, km
1+640) - 1+000 (DC 134, km 1+430); Lungimea drumului L = 1,000 km, Lătimea
părtii carosabile 1 = 10 m"; coloana 4 va avea următorul cuprins:
„2010", coloana 5 va avea următorul cuprins: „15000 lei", iar
coloana 6 va avea următorul cuprins: „Proprietate publică a comunei
Pestisani, în administrarea Consiliului Local Pestisani, conform H.C.L. nr.
19/1999, modificată prin H.C.L. nr. 22/2010";
- la pozitia nr. 124, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Drum agricol de exploatatie (drum de tarla) D.e. 1", coloana 3
va avea următorul cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (DJ672, km
33+100) - 3+812 (DC 131B," km 4+600); Lungimea drumului L = 3,812 km,
Lătimea părtii carosabile I = 5,5 m; Nr. podete = 4, coloana 5 va avea următorul
cuprins: „57.180 lei", iar coloana 6 va avea următorul cuprins:
„Proprietate publică a Comunei Pestisani, în administrarea Consiliului
Local Pestisani, conform H.C.L. nr. 24/2008, modificată prin H.C.L.
nr.20/2010".
19. La anexa nr. 49 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Plopsoru":
a) se modifică următoarele pozitii, după
cum urmează:
- la pozitia nr. 73, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Drum stradal DS 72 Ceplea (Ulita ce merge la A.C.H.)", iar
coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000
(DE79) - 0+200 (Hala deseuri), Lungimea drumului L = 200 m.L Lătimea
părtii carosabile I = 6 m.L";
- la pozitia nr. 84, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Drum forestier DF 2 Deleni - Valea Plopsorului (Ulita spre
pădurea statului)", iar coloana 3 va avea următorul cuprins:
„Origine si destinatie: km 0+000 (D.C.48) - 0+3056 m.L (spre pădurea
statului), Lungimea drumului L = 3.056 m.L, Lătimea părtii carosabile
= 7 m.L";
- la pozitia nr. 110, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Drum forestier D.F.3 Piscuri-Stricatu", iar coloana 3 va avea
următorul cuprins: „Origine si destinatie: km 0+000 (D.C.48) - 0+4315 (în
Stricatu), Lungimea drumului L = 4.315 m.L; Lătimea părtii carosabile
I = 6 m.L";
b) se completează cu pozitiile nr. 166-178, conform
anexei nr. 13 la prezenta hotărâre.
20. La anexa nr. 50 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Polovragi" se modifică următoarea
pozitie, după cum urmează:
- la pozitia nr. 121, coloana 5 va avea următorul
cuprins: „1.225.374,46 lei".
21. La anexa nr. 52 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Rosia de Amaradia":
a) se modifică următoarele pozitii, după
cum urmează:
- la pozitia nr. 1, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Origine si destinatie: km 3+360 (Poiana Seciuri) - 14+425 (Rosia de
Amaradia); Lungimea drumului L = 11,065 km; Lătimea părtii carosabile
I -l
m; Lungimea santurilor
amenajate = 5.500 m; Nr. poduri = 4; Nr. podete = 5; Nr. indicatoare de
circulatie = 15 buc; din care: a) Drum modernizat prin investitie SAPARD de la
km 3+735 (Rosia de Amaradia) la km 10+085 (Rosia de Amaradia); Lungimea
drumului L = 6,350 km; Lătimea părtii carosabile I
= 7 m; Lungimea santurilor
si rigolelor amenajate = 2.500 m; Nr. poduri = 2; Nr. podete = 10; b) Drum
modernizat prin investitie FRDS de la km 11+600 (Rosia de Amaradia) la km
12+450 (Rosia de Amaradia); Lungimea drumului L = 0,850 km; Lătimea
părtii carosabile I = 7 m; Lungimea santurilor amenajate = 1.100 m; Nr. poduri = 1; Nr. podete
= 1", iar coloana 5 va avea următorul cuprins: 3.205.869,57 lei -
investitie SAPARD si 357.512,32 lei - investitie FRDS";
b) se completează cu pozitia nr. 124, conform anexei
nr. 14 la prezenta hotărâre.
22. La anexa nr. 53 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Runcu" se modifică următoarea
pozitie, după cum urmează:
- la pozitia nr. 181, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Comuna Runcu, satul Balta; Suprafată construită fosta
primărie Se = 79,5 mp; Suprafată construită anexă Se = 55
mp; Suprafată teren aferent S = 477 mp; împrejmuire = 97 m.L".
23. Anexa nr. 57 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Scoarta" se completează cu pozitiile nr.
124-126, conform anexei nr. 15 la prezenta hotărâre.
24. La anexa nr. 65 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Turburea" se modifică următoarea
pozitie, după cum urmează:
- la pozitia nr. 184, coloana 2 va avea următorul
cuprins: „Sistem alimentare cu apă, comuna Turburea", iar coloana 3
va avea următorul cuprins: „Comuna Turburea, satele: Turburea, Sipotu,
Spahii, Poiana si Cocorova; Put foraj Turburea (pompă submersibilă) -
1 buc, Rezervor înmagazinare Turburea - 1 buc. = 300 mc; Put foraj 2 buc. -
Spahii si Poiana; Rezervoare înmagazinare cu sistem de vane, Spahii si Poiana -
7 buc, capacitate = 500 mc; Post trafo aerian - Spahii - 6/0,4 KV - 1 buc;
Clădire statie clorinare - 2 buc. = 66 mp; Conductă aductiune - 4,2 km;
Conductă distributie = 37,005 km; Teren aferent bazin Turburea = 625 mp
(25 x 25); Teren aferent put Spahii = 798 mp (38 x 21); Teren aferent put
Poiana = 1.444 mp (38 x 38); Teren aferent retelei de aductiune si distributie
= 41.205 mp (41.205 m x 1 m); împrejmuire bazin Turburea 100 m.L; împrejmuire
put Turburea 44 m.L; împrejmuire bazine Spahii 236 m.L; împrejmuire put Spahii
118 m.L;
împrejmuire bazine Poiana 276 ml; împrejmuire put Poiana
152 ml; Bransamente 670 buc".
25. La anexa nr. 68 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Tântăreni" se modifică
următoarea pozitie, după cum urmează:
- la pozitia nr. 68, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Sat Floresti; a) Clădire: Suprafată construită Se =
802 mp, Suprafată desfăsurată Sd = 802 mp; b) Magazie:
Suprafată construită Se = 26 mp, Suprafată desfăsurată
Sd = 26 mp; c) WC: Suprafată construită Se = 9 mp, Suprafată
desfăsurată Sd = 9 mp; d) Grup sanitar: Suprafată
construită Se = 74 mp, Suprafată desfăsurată Sd = 74 mp; e)
Teren aferent = 12.036 mp";
- la pozitia nr. 74, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Sat Chicioara; a) Clădire: Suprafată construită Se =
94,50 mp, Suprafată desfăsurată Sd = 94,50 mp; b) Magazie:
Suprafată construită Se = 6,25 mp, Suprafată desfăsurată
Sd = 6,25 mp; c) WC: Suprafată construită Se = 2,05 mp,
Suprafată desfăsurată Sd = 2,05 mp; d) Teren aferent = 17.500
mp; e) Clădire grădinită: Suprafată construită Se = 54
mp, Suprafată desfăsurată Sd = 54 mp";
- la pozitia nr. 96, coloana 3 va avea următorul
cuprins: „Sat Tântăreni; a) Învecinări: N - Teatrul de vară si
clădire vestiare, S - Izlaz comunal, E - Sîrbu Dumitru, V
- Izlaz comunal; b) Teren
aferent = 6.600 mp".
26. Anexa nr. 69 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al comunei Urdari" se completează cu pozitiile nr.
101-138, conform anexei nr. 16 la prezenta hotărâre.
Art. II. -
Anexele 1-16*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti, 11 august 2010.
Nr. 844.
*) Anexele nr. 1-16 se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr.
612 bis, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al
Regiei Autonome „Monitorul Oficial", sos. Panduri, nr. 1
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind rectificarea bugetului Trezoreriei Statului pe anul 2010
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 11 alin. (5) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si
utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Bugetul Trezoreriei
Statului pe anul 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.539/2009,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 876 din 16 decembrie
2009, se diminuează la venituri cu suma de 5.593 mii lei, la cheltuieli cu
suma de 210.602 mii lei, rezultând un excedent de 205.009 mii lei.
(2) Structura bugetului Trezoreriei Statului pe anul
2010, rectificat, este prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
2. - După intrarea în
vigoare a prevederilor prezentei hotărâri se repartizează si
creditele bugetare retinute conform art. 21 din Legea nr. 500/2002 privind
finantele publice, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 18 august 2010.
Nr. 876.
ANEXĂ
|
|
|
|
|
|
|
mii lei |
Capitol |
Subcapitol/ paragiaf |
Titlu / articol |
Alineat |
Denumire indicatori |
Program actualizat |
influente +/- |
Program rectificat |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7=6+5 |
|
|
|
|
VENITURI |
1.108.491 |
-5.593 |
1.102,898 |
|
|
|
|
I. Venituri curente |
1.108.491 |
-5.593 |
1.102.898 |
|
|
|
|
C. VENITURI NEFISCALE |
1.108.491 |
-5.593 |
1.102.898 |
|
|
|
|
C1. Venituri din proprietate |
1.105.148 |
-6.301 |
1.098.847 |
31.09 |
|
|
|
Venituri din dobânzi |
1.105.148 |
-6.301 |
1.098.847 |
|
01 |
|
|
Venituri din dobânzi aferente Trezoreriei Statului de la alte bugete |
495.958 |
5.750 |
501.708 |
|
02 |
|
|
Venituri din dobânzi aferente Trezoreriei Statului de la alte sectoare |
566.177 |
-4.038 |
562.139 |
|
03 |
|
|
Alte venituri din dobânzi |
43.013 |
-8.013 |
35.000 |
|
|
|
|
C2. Vânzări de bunuri si servicii |
3.343 |
708 |
4.051 |
35.09 |
|
|
|
Amenzi, penalităti, si confiscări |
280 |
1.020 |
1.300 |
|
04 |
|
|
Majorări de întârziere pentru venituri nevărsate la termen |
280 |
1.020 |
1.300 |
36.09 |
|
|
|
Diverse venituri |
3.063 |
-312 |
2.751 |
|
50 |
|
|
Alte venituri |
3.063 |
-312 |
2.751 |
50.09 |
|
|
|
CHELTUIELI a) Clasificatia functională |
1.108.491 |
-210.602 |
897.889 |
|
|
|
|
Partea a 1 a - Servicii publice generale |
1.108.491 |
-210.602 |
897.889 |
51.09 |
|
|
|
Autorităti publice si actiuni externe |
46.984 |
-7.880 |
39.104 |
|
01 |
|
|
Autorităti executive si legislative |
46.984 |
-7.880 |
39.104 |
|
01.03 |
|
|
Autorităti executive |
46.984 |
-7.880 |
39.104 |
55.09 |
|
|
|
Tranzacti privind datoria publică si împrumuturi b. Clasificatia economică |
1.061.507 |
-202.722 |
858.785 |
50.09 |
|
|
|
CHELTUIELI |
1.108.491 |
-210.602 |
897.889 |
51.09 |
|
|
|
AUTORITĂTI PUBLICE SI ACTIUNI EXTERNE |
46.984 |
-7.880 |
39.104 |
|
|
01 |
|
CHELTUIELI CURENTE |
38.328 |
-7.014 |
31.314 |
|
|
20 |
|
Titlul II Bunuri si servicii |
38.228 |
-7.004 |
31.224 |
|
|
20.01 |
|
Bunuri si servicii |
34.058 |
-5.883 |
28.175 |
|
|
|
01 |
Furnituri de birou |
4.004 |
-992 |
3.012 |
|
|
|
02 |
Materiale pentru curătenie |
276 |
-105 |
171 |
|
|
|
03 |
încălzit, iluminat si fortă motrica |
5.505 |
-838 |
4.667 |
|
|
|
04 |
Apâ, canal si salubritate |
516 |
-122 |
394 |
|
|
|
05 |
Carburanti si lubrifianti |
1.215 |
-94 |
1.121 |
|
|
|
06 |
Piese de schimb |
444 |
-122 |
322 |
|
|
|
07 |
Transport |
106 |
-66 |
40 |
|
|
|
08 |
Postă, telecomunicatii, radio, tv., internet |
1.915 |
-416 |
1.499 |
|
|
|
09 |
Materiale si prestări de servicii cu caracter functional |
12.475 |
-2.110 |
10.365 |
|
|
|
30 |
Alte bunuri si servicii pentru intretinere si functionare |
7.602 |
-1.018 |
6.584 |
|
|
20.02 |
|
Reparatii curente |
1.354 |
-375 |
979 |
|
|
20.05 |
|
Bunuri de natura obiectelor de inventar |
297 |
-153 |
144 |
|
|
|
30 |
Alte obiecte de inventar |
297 |
-153 |
144 |
|
|
20.11 |
|
Cărti, publicatii si materiale documentare |
52 |
-22 |
30 |
|
|
20.30 |
|
Alte cheltuieli |
2.467 |
-571 |
1.896 |
|
|
|
03 |
Prime de asigurare non-viata |
836 |
-147 |
689 |
|
|
|
04 |
Chirii |
1.631 |
-424 |
1.207 |
|
|
59 |
|
Titlul IX Alte cheltuieli |
100 |
-10 |
90 |
|
|
59.17 |
|
Despăgubiri civile |
100 |
0 |
100 |
|
|
70 |
|
Cheltuieli de capital |
8.656 |
-866 |
7.790 |
|
|
71 |
|
Titlul X Active nefinanciare |
8.656 |
-866 |
7.790 |
|
|
71.01 |
|
Active fixe |
8.656 |
-866 |
7.790 |
|
|
|
02 |
Masini, echipamente si mijloace de transport |
1.341 |
-134 |
1.207 |
|
|
|
03 |
Mobilier, aparatură birotica si alte active corporale |
7.315 |
-732 |
6.583 |
55.09 |
|
|
|
TRANZACTII PRIVIND DATORIA PUBLICA SI ÎMPRUMUTURI |
1.061.507 |
-202.722 |
858.785 |
|
|
01 |
|
CHELTUIELI CURENTE |
1.061.507 |
-202.722 |
858.785 |
|
|
30 |
|
Titlul III - Dobânzi |
1.061.507 |
-202.722 |
858.785 |
|
|
30.01 |
|
Dobânzi aferente datoriei publice interne |
316.000 |
0 |
316.000 |
|
|
|
01 |
Dobânzi aferente datoriei publice interne directe |
316.000 |
0 |
316.000 |
|
|
30.02 |
|
Dobânzi aferente datoriei publice externe |
4.058 |
0 |
4.058 |
|
|
|
01 |
Dobânzi aferente datoriei publice externe directe |
4.058 |
|
4.058 |
|
|
30.03 |
|
Alte dobânzi Dobânzi la depozite si disponibilităti păstrate în contul
trezoreriei |
741.449 |
-202.722 |
538.727 |
|
|
|
04 |
statului |
741.449 |
-202.722 |
538.727 |
|
|
|
|
Excedent/ Deficit |
0 |
205.009 |
205.009 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe anul
2010 al Societătii Nationale de Radiocomunicatii - S.A.. aflată sub
autoritatea Ministerului Comunicatiilor si Societătii Informationale
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 15 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor
măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 275/2008, cu modificările si completările ulterioare,
si al Legii bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010,
în conformitate cu prevederile Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor
publice,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă bugetul de
venituri si cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Societătii Nationale de
Radiocomunicatii - S.A., aflată sub autoritatea Ministerului
Comunicatiilor si Societătii Informationale, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
2. - (1) Cheltuielile totale
aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri si cheltuieli
reprezintă limite maxime, care nu pot fi depăsite decât în cazuri
justificate si numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului
Comunicatiilor si Societătii Informationale.
(2) În cazul în care în executie se înregistrează
depăsiri sau nerealizări ale veniturilor totale aprobate, operatorul
economic poate efectua cheltuieli totale proportional cu gradul de realizare a
veniturilor totale.
Art.
3. - (1) Nerespectarea
prevederilor art. 2 constituie contraventie si se sanctionează cu
amendă de la 1.000 la 5.000 lei.
(2) Contraventia se constată de către organele
de control financiar ale statului, împuternicite conform legii, iar amenda se
aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei
hotărâri.
(3) Contraventiei prevăzute la alin. (1) i se
aplică dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 180/2002, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si societătii
informationale,
Gabriel Sandu
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 18 august 2010.
Nr. 879.
ANEXĂ
MINISTERUL COMUNICATIILOR SI SOCIETĂTII INFORMATIONALE
Societatea Natională de Radiocomunicatii - S.A.
Bucuresti, sectorul 4, Sos. Oltenitei nr. 103
Cod unic de înregistrare: 10881986
|
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
BVC RECTIF 2010 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
I |
VENITURI
TOTALE (rd. 2+10+15) |
1 |
359.947,84 |
|
|
1 |
Venituri
din exploatare din care: |
2 |
358.697,84 |
|
|
a) din productia
vânduta |
3 |
348.097,84 |
|
|
b) venituri din
vânzarea mărfurilor |
4 |
0,00 |
|
|
c) din subventii
de exploatare aferente cifrei de afaceri, din care: |
5 |
0,00 |
|
|
- subventii, cf.preved.legale
in vigoare |
6 |
0,00 |
|
|
- transferuri, cf.preved.legale
in vigoare |
7 |
0,00 |
|
|
d) productia
imobilizata |
8 |
600,00 |
|
|
e) alte venituri
din exploatare |
9 |
10.000,00 |
|
2 |
Venituri
financiare din care: |
10 |
1.250,00 |
|
|
a) din
imobilizări financiare |
11 |
0,00 |
|
|
b) din alte
investitii si împrumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
0,00 |
|
|
c) venituri din
dobânzi |
13 |
1.000,00 |
|
|
d) alte venituri
financiare |
14 |
250,00 |
|
3 |
Venituri
extraordinare |
15 |
0,00 |
II |
CHELTUIELI
TOTALE (rd.17+48+51) |
16 |
359.282,08 |
|
|
1 |
Cheltuieli
de exploatare din care: |
17 |
308.098,03 |
|
|
a) cheltuieli
materiale |
18 |
10.552,00 |
|
|
b) alte cheltuieli
externe (cu energia si apa) |
19 |
29.854,00 |
|
|
c) cheltuieli
privind mărfurile |
20 |
0,00 |
|
|
d) cheltuieli cu
personalul, din care: |
21 |
125.395,20 |
|
|
d1) cheltuieli cu
salarii |
22 |
93.977,57 |
|
|
d2) cheltuieli cu
asigurările si protectia sociala si alte obligatii legale, din care: |
23 |
26.252,78 |
|
|
- ch. privind
contributia la asigurări sociale |
24 |
19.577,47 |
|
|
-
ch. privind contributia de asigurări pt. somaj |
25 |
573,16 |
|
|
- ch. privind
contributia la asigurări sociale de sănătate |
26 |
5.646,04 |
|
|
-
ch. privind fonduri speciale aferente fondului de salarii |
27 |
456,11 |
|
|
d3) alte
cheltuieli cu personalul, din care: |
28 |
5.164,85 |
|
|
d3.1) cheltuieli
sociale prevăzute la art.21 lit.c) din legea nr.571/2003 privind Codul
fiscal, cu modif. si complet, ulterioare, din care: |
29 |
1.821,83 |
|
|
- tichete de cresa (cf. art. 3 din Legea nr. 193/2006) |
30 |
0,00 |
|
|
- tichete cadou pentru cheltuieli sociale (cf art 2 din Legea nr.
193/2006) |
31 |
0,00 |
|
|
d3.2 ) tichete de
masa |
32 |
3.343,02 |
|
|
d3.3 ) tichete de
vacanta |
33 |
0,00 |
|
|
e) ch. cu
plătile compensatorii cf.CCM aferente disponibilizărilor potrivit
programelor de disponibilizări |
34 |
0,00 |
|
|
f) ch.cu
drepturilesalariale cuvenite in baza unor hotărâri judecătoresti |
35 |
690,83 |
|
|
g) ch.cu
amortizarea imobilizărilor corporale si necorporale |
36 |
106.588,00 |
|
|
h) ch.cu
prestatiile externe |
37 |
28.473,00 |
|
|
i) alte cheltuieli
de exploatare, din care: |
38 |
6.545,00 |
|
|
i1) contract de
mandat |
39 |
102,70 |
|
|
j2) cheltuieli
deprotocol, din care: |
40 |
10,88 |
|
|
- tichete cadou pentru protocol (cf. art. 2 din Legea nr. 193/2006) |
41 |
0,00 |
|
|
i3) ch. de
reclamă si publicitate, din care: |
42 |
0,00 |
|
|
- tichete cadou ptr. cheltuielile de reclama si publicitate potrivit
Legii 193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
43 |
0,00 |
|
|
- tichete cadou ptr. campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe
piete existente sau noi, potrivit Legii 193/2006, cu modificările si
completările ulterioare |
44 |
0,00 |
|
|
i4) ch. cu
sponsorizarea |
45 |
0,00 |
|
|
i5) ch. cu taxa
pt. activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
0,00 |
|
|
i6) ch.cu
redeventa pentru concesionarea bunurilor |
47 |
0,00 |
|
2 |
Cheltuieli
financiare din care: |
48 |
51.184,06 |
|
|
a) cheltuieli
privind dobânzile |
49 |
24.496,14 |
|
|
b) alte cheltuieli
financiare |
50 |
26.687,92 |
|
3 |
Cheltuieli
extraordinare |
51 |
0,00 |
III. |
REZULTAT
BRUT (profit/ pierdere) |
52 |
665,75 |
IV. |
IMPOZIT PE PROFIT |
53 |
43,00 |
|
V. |
PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT,
din care: |
54 |
622,75 |
|
|
1 |
Rezerve legale |
55 |
31,14 |
|
2 |
Alte rezerve reprezentând facilităti fiscale prevăzute de lege |
56 |
0,00 |
|
3 |
Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenti |
57 |
591,61 |
|
4 |
Constituirea surselor proprii de finantare pentru proiectele cofinantate
din împrumuturi externe, precum si pentru constituirea surselor necesare
rambursării ratelor de capital, plătii dobânzilor, comisioanelor si
altor costuri aferente acestor împrumuturi |
58 |
0,00 |
|
5 |
Alte repartizări prevăzute de lege |
59 |
0,00 |
|
6 |
Profit contabil rămas după deducerea sumelor de la
rd.55,56,57,58 si 59 |
60 |
0,00 |
|
7 |
Participarea salariatilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar
nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la
nivelul operatorului economic în exercitiul financiar de referintă |
61 |
0,00 |
|
8 |
Minim 50% vărsăminte la bugetul de stat sau
local în cazul regiilor
autonome,ori dividende în cazul societătilor/ companiilor
nationale si societătilor cu capital integral sau majoritar de stat |
62 |
0,00 |
|
9 |
Profitul nerepartizat pe destinatiile prevăzute la pct. 1-8 se
repartizează la alte rezerve si constituie sursa proprie de finantare |
63 |
0,00 |
VI. |
SURSE DE FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
64 |
287.966,18 |
|
|
1 |
Surse proprii |
65 |
106.588,00 |
|
2 |
Alocatii de la buget |
66 |
0,00 |
|
3 |
Credite bancare |
67 |
181.378,18 |
|
a) |
- interne |
68 |
181.378,18 |
|
b) |
- externe |
69 |
0,00 |
|
4 |
Alte surse |
70 |
0,00 |
VII. |
CHELTUIELI PENTRU INVESTITII, din care: |
71 |
287.966,18 |
|
1 |
Cheltuieli
aferente investitiilor, inclusiv cele aferente investitiilor în curs la
finele anului |
72 |
209.911,72 |
|
2 |
Rambursări
de rate aferente creditelor pentru investitii |
73 |
78.054,46 |
|
a) |
interne |
74 |
4.826,78 |
|
b) |
externe |
75 |
73.227,68 |
VIII. |
REZERVE,
din care: |
76 |
0,00 |
|
|
1 |
Rezerve
legale |
77 |
0,00 |
|
2 |
Rezerve
statutare |
78 |
0,00 |
|
3 |
Alte
rezerve |
79 |
0,00 |
IX. |
DATE
DE FUNDAMENTARE |
80 |
0,00 |
|
|
1 |
Venituri
totale |
81 |
359.947,84 |
|
2 |
Cheltuieli
aferente veniturilor totale |
82 |
359.282,08 |
|
3 |
Nr.
prognozat de personal la finele anului |
83 |
1.936,00 |
|
4 |
Nr.
mediu de salariati total |
84 |
1.953,00 |
|
5 |
Fond
de salarii, din care: |
85 |
93.977,57 |
|
a) |
fond de salarii
aferent personalului angajat pe bază de contract individual de
muncă |
86 |
93.954,57 |
|
b) |
alte cheltuieli cu
personalul |
87 |
23,00 |
|
6 |
Câstigul
mediu lunar pe salariat (lei/persoană) |
88 |
4.008,98 |
|
7 |
Productivitatea
muncii pe total personal mediu în preturi curentetlei/persoană)
(rd.81/84) |
89 |
184.305,09 |
|
8 |
Productivitatea
muncii pe total personal mediu în preturi comparabile (lei/persoană)
(rd.81/84*IPC) |
90 |
184.305,09 |
|
9 |
Productivitatea
muncii în unităti fizice pe total personal mediu - (unităti
fizice/persoană) |
91 |
0,00 |
|
10 |
Cheltuieli
totale la 1000 lei venituri totale (cheltuieli totale/ venituri
totale)x1000=(rd.16/rd.1)*1000 |
92 |
998,15 |
|
11 |
Plăti
restante |
93 |
5.000,00 |
|
a) |
preturi curente |
94 |
5.000,00 |
|
b) |
preturi
comparabile |
95 |
5.000,00 |
|
12 |
Creante
restante |
96 |
4.500,00 |
|
a) |
preturi curente |
97 |
4.500,00 |
|
b) |
preturi
comparabile |
98 |
4.666,50 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 28 alin. (1) din
Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Autoritatea
Natională pentru Protectia Consumatorilor, denumită în continuare Autoritate,
este institutie publică si functionează ca organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului si în coordonarea ministrului economiei, comertului si
mediului de afaceri.
(2) Autoritatea are sediul în municipiul Bucuresti, Bd.
Aviatorilor nr. 72, sectorul 1.
(3) Finantarea Autoritătii se realizează
integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei, Comertului
si Mediului de Afaceri.
Art.
2. - (1) Autoritatea
coordonează si realizează strategia si politica Guvernului în
domeniul protectiei consumatorilor, actionează pentru prevenirea si
combaterea practicilor care dăunează vietii,
sănătătii, securitătii si intereselor economice ale
consumatorilor.
(2) Autoritatea are ca principale obiective:
a) asigurarea armonizării cadrului legislativ
national cu reglementările din Uniunea Europeană în domeniul
protectiei consumatorilor;
b) desfăsurarea activitătii de informare si
educare a cetătenilor privind drepturile pe care le au în calitate de
consumatori;
c) evaluarea efectelor pe piată ale sistemelor de
supraveghere a produselor si serviciilor destinate consumatorilor;
d) protejarea consumatorilor împotriva practicilor
comerciale incorecte;
e) efectuarea activitătii de analiză si marcare
a metalelor pretioase si de expertizare a acestora si a pietrelor pretioase;
f) autorizarea persoanelor fizice si juridice, în
conditiile legii, să efectueze operatiuni cu metale pretioase, aliaje ale
acestora si pietre pretioase;
g) asigurarea, ca autoritate română desemnată,
a aplicării Programului de atestare a procesului Kimberley.
Art.
3. - (1) Autoritatea are
următoarele atributii principale:
a) participă, împreună cu alte organe ale
administratiei publice centrale si locale de specialitate cu atributii în
domeniu si cu organismele neguvernamentale ale consumatorilor, la elaborarea
strategiei în domeniul protectiei consumatorilor, asigurând corelarea acesteia
cu cea existentă în Uniunea Europeană;
b) asigură armonizarea cadrului legislativ national
cu reglementările din Uniunea Europeană în domeniul protectiei
consumatorilor;
c) propune Guvernului spre adoptare si avizează
proiecte de acte normative în domeniul protectiei consumatorilor cu privire la
fabricarea, ambalarea, etichetarea, conservarea, depozitarea, transportul,
importul, comercializarea produselor, prestarea de servicii, inclusiv servicii
financiare, precum si interzicerea penalitătilor asimetrice dintre client
si prestatorul de servicii publice si alte servicii de interes general pentru
abaterile contractuale, astfel încât acestea să nu pună în pericol
viata, sănătatea sau securitatea consumatorilor ori să afecteze
drepturile si interesele lor legitime;
d) elaborează, împreună cu alte organe de
specialitate ale administratiei publice, proceduri privind obiectivele,
conditiile si modul de colaborare în desfăsurarea activitătii de
protectie a consumatorilor;
e) participă la realizarea programelor interne si
internationale în domeniul protectiei consumatorilor, colaborând cu organizatii
si institutii din tară si din străinătate, conform competentelor
ce îi revin potrivit dispozitiilor legale în vigoare;
f) prezintă informări periodice Guvernului si
organelor administratiei publice centrale interesate, referitoare la
activitatea proprie privind respectarea drepturilor si intereselor
consumatorilor;
g) evaluează efectele pe piată ale sistemelor
de supraveghere a produselor si serviciilor destinate consumatorilor;
h) controlează respectarea dispozitiilor legale
privind protectia consumatorilor, referitoare la securitatea produselor si
serviciilor, precum si la apărarea drepturilor legitime ale
consumatorilor, prin efectuarea de controale pe piată la producători,
importatori, distribuitori, vânzători, prestatori de servicii, inclusiv
servicii financiare, si în unitătile vamale, având acces la locurile în
care se produc, se depozitează ori se comercializează produsele sau
în care se prestează serviciile, precum si la documentele referitoare la
acestea, exceptie făcând controalele igienico-sanitare si
sanitar-veterinare la producători, în cazul produselor alimentare;
i) constată contraventii si dispune măsuri de
limitare a consecintelor producerii, prestării, importului,
comercializării sau oferirii gratuite a unor produse alimentare ori
nealimentare si servicii, inclusiv servicii financiare, care nu sunt în
concordantă cu dispozitiile legale din domeniile de activitate ale
Autoritătii, prin aplicarea sanctiunilor contraventionale prevăzute
de lege, sesizează organele de urmărire penală ori de câte ori
constată încălcări ale legii penale;
j) controlează dacă mijloacele de măsurare
folosite pe piată sunt însotite de documentele prevăzute de lege care
atestă verificarea acestora din punct de vedere metrologic;
k) solicită organelor emitente suspendarea sau
retragerea autorizatiei de functionare, a licentei de fabricatie ori a
certificatului de clasificare, în conditiile legii;
l)
coordonează schimbul rapid de informatii cu institutiile si organele
competente, nationale si internationale, privind produsele si serviciile care
reprezintă risc pentru sănătatea si securitatea consumatorilor;
m) sesizează factorii de decizie si operatorii
implicati în sistemul de certificare a calitătii produselor si
serviciilor, în baza constatărilor proprii si a informatiilor primite de
la organismele neguvernamentale si de la consumatori, cu privire la
neconformitătile produselor si serviciilor destinate consumului populatiei
în raport cu documentele de certificare si propune îmbunătătirea sau
elaborarea de reglementări în domeniu;
n) efectuează trimestrial prin prelevări de
probe la produsele alimentare si nealimentare analize si încercări în
laboratoare acreditate conform legii sau în laboratoare proprii ori agreate;
o) efectuează sau finantează studii, teste
comparative si cercetări în domeniu cu privire la calitatea produselor si
serviciilor destinate consumatorilor, pe care le aduce la cunostinta
publicului;
p) stabileste relatii de colaborare cu institute de
cercetare, laboratoare de expertizare si certificare, inclusiv din
străinătate, pentru realizarea de studii, cercetări si teste
comparative;
r) desfăsoară activităti de informare,
consiliere si educare a consumatorilor; editează publicatii de
specialitate în domeniul protectiei consumatorilor;
s) sprijină asociatiile de consumatori în vederea
atingerii obiectivelor prevăzute de lege;
s) sprijină asociatiile de consumatori în actiunea
de înfiintare si functionare a centrelor de consultantă, informare si
educare a consumatorilor;
t) sustine înfiintarea unor organisme de mediere în
domeniul protectiei consumatorilor;
t) informează permanent consumatorii asupra produselor
si serviciilor care prezintă riscuri pentru sănătatea si
securitatea lor sau care le pot afecta interesele economice;
u) primeste si rezolvă sau, după caz, transmite
spre solutionare celor în drept, potrivit competentelor, sesizările
asociatiilor pentru protectia consumatorilor, precum si sesizările
persoanelor fizice cu privire la încălcarea drepturilor consumatorilor, în
conditiile legii;
v) desfăsoară activităti de pregătire
a specialistilor în domeniul protectiei consumatorilor;
w) acordă consultantă de specialitate în
domeniul protectiei consumatorilor pentru operatorii economici;
x) stabileste si percepe taxe si tarife pentru efectuarea
de analize, încercări, expertizări, certificări de laborator,
autorizări, consultantă, cursuri de pregătire, specializare sau
perfectionare, alte servicii prestate în conditiile legii;
y) stabileste si percepe taxe si tarife pentru
autorizarea persoanelor fizice si juridice pentru efectuarea de operatiuni cu
metale pretioase si pietre pretioase, pentru activităti de analiză,
marcare si expertizare a metalelor pretioase si a pietrelor pretioase;
z) fundamentează si propune în proiectul de buget
resursele financiare în vederea realizării politicilor în domeniul
său de competentă;
aa) urmăreste, potrivit legii, legalitatea
publicitătii pentru produsele si serviciile destinate consumatorilor;
bb) asigură aplicarea sistemului de certificare
pentru procesul Kimberley, ca autoritate desemnată;
ce) autorizează operatiunile cu metale pretioase si
pietre pretioase, potrivit prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase si pietrelor pretioase în
România, republicată, cu modificările si completările
ulterioare;
dd) stabileste si aprobă mărcile de
certificare, de garantie proprie si de trasabilitate, pe bază de tarife
proprii, potrivit prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
190/2000, republicată, cu modificările si completările
ulterioare;
ee) efectuează expertize ale metalelor pretioase si
ale pietrelor pretioase, potrivit prevederilor Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 190/2000, republicată, cu modificările si
completările ulterioare;
ff) efectuează operatiuni de marcare a bijuteriilor
si obiectelor din metale pretioase, la cererea persoanelor fizice si juridice interesate;
gg) acordă consultantă de specialitate si
sprijin în vederea realizării de coduri de conduită, la solicitarea
operatorilor economici;
hh) instituie procedurile legale corespunzătoare
pentru încetarea practicilor comerciale incorecte;
ii) comunică Comisiei Europene măsurile
legislative adoptate în domeniile guvernate de directivele, regulamentele si
deciziile comunitare transpuse, potrivit domeniilor sale de responsabilitate.
(2) Autoritatea îndeplineste orice alte atributii
stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate.
(3) Taxele si tarifele percepute de Autoritate se fac
integral venit la bugetul de stat.
Art.
4. - (1) În exercitarea
atributiilor ce îi revin, Autoritatea colaborează cu ministerele, cu alte
organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale si cu
organismele neguvernamentale.
(2) Pentru îndeplinirea atributiilor stabilite prin lege,
Autoritatea are acces la informatiile necesare, de la Oficiul National al
Registrului Comertului, Autoritatea Natională a Vămilor, Agentia
Natională de Administrare Fiscală, Inspectoratul General al Politiei
de Frontieră, în baza unui protocol încheiat cu aceste institutii, precum
si de la institutiile financiar-bancare, în conditiile legii.
Art.
5. - (1) Autoritatea este
condusă de un presedinte, ajutat de 2 vicepresedinti, numiti prin decizie
a primuiui-ministru.
(2) Functiile de presedinte si vicepresedinte sunt
asimilate cu functia de secretar de stat si, respectiv, subsecretar de stat.
(3) Presedintele Autoritătii are calitatea de
ordonator secundar de credite.
(4) Presedintele Autoritătii conduce activitatea
acesteia si o reprezintă în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu
celelalte autorităti ale administratiei publice centrale si locale, cu
institutii nationale si internationale si cu persoane juridice si fizice române
si străine.
(5) În exercitarea atributiilor sale, presedintele
Autoritătii emite ordine si instructiuni. Ordinele si instructiunile cu
caracter normativ se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I,
în conditiile legii.
(6) Vicepresedintii îndeplinesc atributiile si
însărcinările delegate de presedinte prin ordin.
Art.
6. - (1) Structura
organizatorică a Autoritătii este prevăzută în anexa nr. 1.
În cadrul acesteia, prin ordin al presedintelui, se pot organiza si alte
servicii, compartimente, precum si birouri si colective temporare, conform
actelor normative în vigoare.
(2) Atributiile si sarcinile directiilor, serviciilor,
compartimentelor si unitătilor subordonate din aparatul Autoritătii
se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare al acesteia, care
se aprobă prin ordin al presedintelui.
(3) Numărul maxim de posturi în Autoritate este de
707, exclusiv demnitarii, din care pentru aparatul central 120, iar pentru
comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor 587.
(4) Autoritatea are un secretar general, înalt functionar
public, numit în conditiile legii, care îndeplineste atributiile stabilite prin
regulamentul de organizare si functionare, precum si orice alte atributii
încredintate de presedinte, conform actelor normative în vigoare.
(5) În cazul în care presedintele nu îsi poate exercita
atributiile curente, acestea sunt îndeplinite de către vicepresedinte.
(6) Autoritatea îndrumă si controlează
activitatea tuturor structurilor teritoriale si desfăsoară actiuni
operative pe întregul teritoriu al tării, în baza sarcinilor si
atributiilor stabilite de presedinte.
(7) Autoritatea, prin conducerea si structurile sale,
urmăreste modul de realizare a atributiilor încredintate structurilor
teritoriale si stabileste toate măsurile operative pentru optimizarea
activitătii de supraveghere si control.
Art.
7. - (1) Autoritatea are în
subordine, ca entităti cu personalitate juridică, comisariatele
judetene pentru protectia consumatorilor, Comisariatul pentru Protectia
Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si Centrul National pentru încercarea
si Expertizarea Produselor „Larex" Bucuresti. Organizarea si functionarea
Centrului National pentru încercarea si Expertizarea Produselor „Larex"
Bucuresti sunt reglementate prin hotărâre a Guvernului. Entitătile cu
personalitate juridică din subordinea Autoritătii sunt prevăzute
în anexa nr. 2.
(2) Comisariatele judetene pentru protectia
consumatorilor si Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului
Bucuresti sunt organizate ca structuri teritoriale, cu
competente limitate teritorial, si sunt conduse de comisari-sefi.
(3) Comisarii-sefi au calitatea de ordonatori tertiari de
credite si îndeplinesc în această calitate toate atributiile legale care
le revin pentru comisariatul judetean respectiv.
(4) Functiile publice de conducere de comisar-sef si
comisar-sef adjunct sunt asimilate din punct de vedere salarial cu functia
publică de conducere de sef serviciu.
(5) În structura Comisariatului pentru Protectia
Consumatorilor al Municipiului Bucuresti functionează Laboratorul pentru
analiza calitătii vinurilor si băuturilor alcoolice.
(6) Structura organizatorică detaliată a
Autoritătii, a comisariatelor judetene, normativele de personal,
criteriile de constituire a compartimentelor, statele de functii, precum si
atributiile acestora se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritătii,
conform actelor normative în vigoare.
Art.
8. - (1) Autoritatea are
personal specializat pentru supraveghere si control, având calitatea de
functionar public cu statut specific, care poate lua măsuri de
sanctionare, de suspendare/sistare a activitătii ca urmare a
constatării încălcării legislatiei de protectie a consumatorilor
si a măsurilor stabilite prin procesele-verbale de constatare a
contraventiei.
(2) În exercitarea atributiilor de serviciu, personalul
împuternicit al Autoritătii are dreptul să aplice sigilii sau semne
distinctive cu valoare de sigiliu, în conditiile prevăzute de lege, si este
învestit cu autoritatea publică a statului, pe timpul si în
legătură cu îndeplinirea atributiilor, precum si a obligatiilor de
serviciu.
(3) Personalul Autoritătii beneficiază de
protectia legii si este apărat de orice ingerintă sau amestec în
activitatea sa, de natură să îi influenteze libertatea de apreciere,
de executie, de decizie sau de control.
(4) Personalul Autoritătii se legitimează cu
legitimatia al cărei model este aprobat prin ordin al presedintelui.
Art.
9. - (1) Personalul
Autoritătii împuternicit să efectueze controale si verificări
este obligat să păstreze secretul profesional în legătură
cu aspectele tehnologice, economice si comerciale de care ia cunostintă în
exercitarea atributiilor de serviciu, conform actelor normative în vigoare.
(2) Procedura de control si procedura de rezolvare a
reclamatiilor consumatorilor se stabilesc prin ordin al presedintelui.
Art. 10.
- (1) Autoritatea are în dotare 103 autoturisme, cu un consum lunar normat de
180 litri/autoturism, din care 3 autoturisme în dotarea Directiei generale
metale pretioase, pietre pretioase si proces Kimberley si 95 de autoturisme
pentru comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor, pentru
desfăsurarea activitătilor specifice de supraveghere si control.
(2) Autoritatea poate avea în dotare si o
autospecială blindată pentru transportul de valori, cu un consum
normat lunar de 180 litri, pentru Directia generală metale pretioase,
pietre pretioase si proces Kimberley.
Art. 11.
- Contravaloarea mărfurilor si a esantioanelor prelevate în cadrul
actiunilor de control efectuate potrivit dispozitiilor prezentei hotărâri,
precum si a cheltuielilor ocazionate de încercarea si verificarea produselor în
laboratoare se suportă de Autoritate, dacă în urma controlului nu se
constată vinovătia operatorului economic. În caz contrar,
cheltuielile se suportă de operatorul economic.
Art. 12.
- În scopul realizării rolului si atributiilor ce îi revin, Autoritatea
poate beneficia de consultantă si asistentă din tară sau din
străinătate, precum si de programe de formare si perfectionare
profesională a personalului său, în limita fondurilor bugetare
acordate sau a altor surse atrase din tară ori din străinătate,
potrivit legii.
Art. 13.
- (1) Autoritatea se reorganizează în conformitate cu prevederile
prezentei hotărâri, în termen de 60 de zile de la data intrării în
vigoare a acesteia.
(2) Încadrarea în numărul maxim de posturi stabilit
potrivit art. 6 alin. (3) se face în termenele si cu procedurile prevăzute
de lege pentru fiecare categorie de personal.
Art. 14.
- (1) Personalul structurilor subordonate Autoritătii se preia/se
transferă, în limita posturilor aprobate, de către comisariatele
judetene pentru protectia consumatorilor si Comisariatul pentru Protectia
Consumatorilor al Municipiului Bucuresti.
(2) Comisariatele judetene pentru protectia
consumatorilor preiau de la comisariatele regionale pentru protectia
consumatorilor desfiintate, pe bază de protocol de predare-preluare,
clădirile, spatiile si terenurile aferente, precum si toate celelalte
bunuri aflate în patrimoniu, necesare desfăsurării activitătii
specifice, inclusiv fondurile financiare, existente la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 15.
- Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 16.
- Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:
a) Hotărârea Guvernului nr. 284/2009 privind
organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru Protectia
Consumatorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 182 din 24 martie 2009,
cu modificările ulterioare;
b) Hotărârea Guvernului nr. 633/2003 privind
înfiintarea pe lângă Autoritatea Natională pentru Protectia
Consumatorilor a unei activităti finantate integral din venituri proprii,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I
nr. 407 din 11 iunie 2003.
Art. 17.
- În anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de
Afaceri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 3 din 4 ianuarie 2010,
cu modificările ulterioare, punctul C se modifică si va avea
următorul cuprins:
„C. Unităti care functionează în coordonarea
ministrului economiei, comertului si mediului de afaceri, cu finantare
integrală de la bugetul de stat, prin bugetul ministerului - Autoritatea
Natională pentru Protectia Consumatorilor - 707 posturi, exclusiv
demnitarii".
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
Adriean Videanu
Presedintele Autoritătii Nationale pentru Protectia
Consumatorilor,
Constantin Cerbulescu
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 18 august 2010.
Nr. 882.
ANEXA Nr. 1*)
Număr total de posturi 120, exclusiv demnitarii
a Autoritătii Nationale pentru Protectia
Consumatorilor
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
UNITĂTILE
cu personalitate juridică ce functionează în
subordinea Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor
I.
Unităti finantate de
la bugetul de stat:
- comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor
si Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti
II.
Unităti finantate din
venituri proprii:
- Centrul National pentru încercarea si Expertizarea
Produselor „Larex" Bucuresti.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE
UTILITĂTI PUBLICE
pentru modificarea art. 2 alin. (1) din Ordinul presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de
Utilităti Publice nr. 493/2009 privind modul de achitare a contributiei de
0,1% fixate în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 671/2007 privind
aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritătii
Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităti
Publice
Având în vedere dispozitiile:
- art. 1 din Regulamentul de organizare si functionare a
Autoritătii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de
Utilităti Publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 671/2007, cu
modificările ulterioare;
- art. 72 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 4 alin. (4) din Regulamentul
de organizare si functionare a Autoritătii Nationale de Reglementare
pentru Serviciile Comunitare de Utilităti Publice, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 671/2007, cu modificările ulterioare, si al
art. 16 alin. (9) din Legea serviciilor comunitare de utilităti publice
nr. 51/2006, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare
pentru Serviciile Comunitare de Utilităti Publice emite prezentul ordin.
Articol unic. - Alineatul (1) al articolului 2 din Ordinul presedintelui Autoritătii
Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităti
Publice nr. 493/2009 privind modul de achitare a contributiei de 0,1% fixate în
anexa la Hotărârea Guvernului nr. 671/2007 privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Autoritătii Nationale de
Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităti Publice, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 890 din 18 decembrie 2009, se modifică si va
avea următorul cuprins:
„Art. 2. - (1)
Contributia prevăzută la art. 1 se achită lunar, până la
data de 25 a lunii curente pentru luna precedentă, în contul A.N.R.S.C. -
cod IBAN RO92TREZ7035032XXX012298, deschis la Trezoreria Operativă a
Sectorului 3."
Presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare
pentru Serviciile Comunitare de Utilităti Publice,
Mircea Matei
Bucuresti, 25 august 2010.
Nr. 435.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |