MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 609 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Vineri, 27 august 2010
SUMAR
DECIZII
16. - Decizie privind convocarea
Senatului în sesiune ordinară
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
826. - Hotărâre
pentru aprobarea strategiei de vânzare a unor actiuni emise de Compania
Natională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A.
prin metode specifice pietei de capital
827. - Hotărâre pentru
aprobarea strategiei de vânzare a unor actiuni emise de Societatea
Natională de Transport Gaze Naturale „Transgaz" - S.A. Medias prin
metode specifice pietei de capital
828. - Hotărâre privind
trecerea din domeniul public al statului în domeniul public al unor
unităti administrativ-teritoriale a unor suprafete de teren concesionate
Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" -
S.A., Sucursala de Transport Constanta si Sucursala de Transport Pitesti
833. - Hotărâre pentru
modificarea Strategiei privind tranzitia de la televiziunea analogică
terestră la cea digitală terestră si implementarea serviciilor
multimedia digitale la nivel national, aprobată prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.213/2009
875. - Hotărâre pentru
abrogarea lit. c) a alin. (1) al art. 653 din Regulamentul de aplicare a
Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006
881. - Hotărâre pentru
aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii
„Varianta de ocolire Craiova Sud"
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
M.102.- Ordin al ministrului
apărării nationale pentru modificarea si completarea Ordinului
ministrului apărării nationale nr. M. 129/2009 privind conducerea
unitătilor sanitare cu paturi din reteaua sanitară a Ministerului
Apărării Nationale
1.173. - Ordin al ministrului
mediului si pădurilor privind aprobarea derogării în scop stiintific
pentru unele specii strict protejate
ACTE ALE AUTORITĂTII ELECTORALE PERMANENTE
11. - Lista partidelor politice,
aliantelor politice, aliantelor electorale, organizatiilor cetătenilor
români apartinând minoritătilor nationale si a candidatilor independenti
participanti la alegerile partiale din 22 august 2010 care au depus raportul
detaliat al veniturilor si cheltuielilor electorale, conform art. 38 alin. (11)
din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice
si a campaniilor electorale, cu modificările si completările
ulterioare, pentru alegerile locale partiale desfăsurate conform
Hotărârii Guvernului nr. 705/2010 privind stabilirea datei alegerilor
partiale pentru alegerea autoritătilor administratiei publice locale în
unele circumscriptii electorale
DECIZII
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind convocarea Senatului în sesiune ordinară
În temeiul prevederilor art. 66 alin. (1)si (3) din Constitutia României,
republicată, si ale art. 80 din Regulamentul Senatului, aprobat prin
Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare,
Articol
unic. - Se convoacă Senatul
în a doua sesiune ordinară a anului 2010, în ziua de 1 septembrie 2010,
ora 15,00.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti, 27 august 2010.
Nr. 16.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea strategiei de vânzare a unor actiuni emise de Compania
Natională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A.
prin metode specifice pietei de capital
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 41 si al
art. 13 alin. (1)lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 88/1997
privind privatizarea societătilor comerciale, aprobată prin Legea nr.
44/1998, cu modificările si completările ulterioare, al art. 51 alin.
(1) din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea
privatizării, cu modificările si completările ulterioare, si
având în vedere prevederile art. 1 din Normele metodologice de aplicare a
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea
societătilor comerciale, cu modificările si completările ulterioare,
si a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea
privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă vânzarea
unui pachet de actiuni reprezentând 15% din capitalul social al Companiei
Nationale de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - SA,
administrat prin Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, prin
metode specifice pietei de capital, respectiv ofertă publică.
Art.
2. - (1) Oferta publică
de vânzare se derulează printr-un intermediar autorizat, selectat conform
prevederilor legale. Intermediarul selectat trebuie să detină,
inclusiv prin participare în cadrul unui consortiu, capacitatea tehnică
pentru a realiza evaluarea necesară determinării pretului
prevăzut la art. 3.
(2) Selectarea intermediarului autorizat care va
intermedia oferta publică de vânzare se face prin licitatie, în conditiile
stabilite de Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, prin
Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie, tinând
seama de criterii de calitate si cost ale serviciilor.
(3) Onorariul intermediarului autorizat va fi achitat de
Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, prin Oficiul
Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie.
Art.
3. - Pretul actiunilor care se
vând conform art. 1, determinat si recomandat de către intermediarul
autorizat, este aprobat prin hotărâre a Guvernului.
Art.
4. - (1) în vederea
realizării si monitorizării procesului de vânzare a actiunilor prin
ofertă publică, se constituie o comisie pentru coordonarea procesului
de vânzare a actiunilor prin ofertă publică de vânzare, precum si o
comisie de pregătire si urmărire a procesului de vânzare a actiunilor
prin ofertă publică de vânzare si de selectare a intermediarului,
formate din membri titulari si supleanti, si secretariate tehnice aferente
acestora.
(2) Comisia pentru coordonarea procesului de vânzare a
actiunilor prin ofertă publică de vânzare are următoarea
componentă:
a) ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri
- presedinte;
b) ministrul finantelor publice;
c) un secretar de stat din aparatul propriu de lucru al
primului-ministru, numit de primul-ministru;
d) seful Oficiului Participatiilor Statului si
Privatizării în Industrie;
e) un secretar de stat numit prin ordin al ministrului
economiei, comertului si mediului de afaceri.
(3) Fiecare institutie prevăzută la alin. (2),
reprezentată în comisia pentru coordonarea procesului de vânzare a
actiunilor prin ofertă publică de vânzare, îsi va desemna câte un
supleant.
(4) Comisia pentru coordonarea procesului de vânzare a
actiunilor prin ofertă publică de vânzare are următoarele
atributii:
a) coordonează activitatea comisiei de
pregătire si urmărire a procesului de vânzare a actiunilor prin
ofertă publică de vânzare si de selectare a intermediarului;
b) analizează informările primite din partea
comisiei de pregătire si urmărire a procesului de vânzare a
actiunilor prin ofertă publică de vânzare si de selectare a
intermediarului cu privire la stadiul procesului;
c) avizează pretul actiunilor, determinat si
recomandat conform art. 3, care este supus aprobării Guvernului;
d) ia măsurile care se impun pe parcursul
derulării procesului de vânzare a actiunilor prin ofertă publică
de vânzare.
(5) Din comisia de pregătire si urmărire a
procesului de vânzare a actiunilor prin ofertă publica de vânzare si de
selectare a intermediarului vor face parte reprezentanti ai Ministerului Economiei,
Comertului si Mediului de Afaceri si ai Oficiului Participatiilor Statului si
Privatizării în Industrie.
(6) Numărul membrilor, supleantilor si componenta
comisiei de pregătire si urmărire a procesului de vânzare a
actiunilor prin ofertă publică de vânzare si de selectare a
intermediarului si ale secretariatelor tehnice ale comisiilor prevăzute la
alin. (1), precum si drepturile si atributiile acestora se stabilesc prin ordin
al ministrului economiei, comertului si mediului de afaceri, la propunerea
sefului Oficiului Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie.
(7) Activitatea comisiilor prevăzute la alin. (1) si
a secretariatelor tehnice aferente acestora încetează la finalizarea
procesului de vânzare a actiunilor prin ofertă publică de vânzare,
certificată prin confirmarea încasării sumelor reprezentând pretul
actiunilor conform contractului încheiat cu intermediarul autorizat.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
Adriean Videanu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 4 august 2010.
Nr. 826.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea strategiei de vânzare a unor actiuni emise de Societatea
Natională de Transport Gaze Naturale „Transgaz" - S.A. Medias prin
metode specifice pietei de capital
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, alart. 41 si al art.
13 alin. (1)lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 88/1997
privind privatizarea societătilor comerciale, aprobată prin Legea nr.
44/1998, cu modificările si completările ulterioare, al art. 51 alin.
(1) din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea
privatizării, cu modificările si completările ulterioare, si
având în vedere prevederile art. 1 din Normele metodologice de aplicare a
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea
societătilor comerciale, cu modificările si completările
ulterioare, si a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea
privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă vânzarea
unui pachet de actiuni reprezentând 15% din capitalul social al Societătii
Nationale de Transport Gaze Naturale „Transgaz" - S.A. Medias, administrat
prin Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, prin metode
specifice pietei de capital, respectiv ofertă publică.
Art.
2. - (1) Oferta publică
de vânzare se derulează printr-un intermediar autorizat, selectat conform
prevederilor legale. Intermediarul selectat trebuie să detină,
inclusiv prin participare în cadrul unui consortiu, capacitatea tehnică
pentru a realiza evaluarea necesară determinării pretului prevăzut
la art. 3.
(2) Selectarea intermediarului autorizat care va
intermedia oferta publică de vânzare se face prin licitatie, în conditiile
stabilite de Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, prin
Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie, tinând seama
de criterii de calitate si cost ale serviciilor.
(3) Onorariul intermediarului autorizat va fi achitat de
Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, prin Oficiul
Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie.
Art.
3. - Pretul actiunilor care se
vând conform art. 1, determinat si recomandat de către intermediarul
autorizat, este aprobat prin hotărâre a Guvernului.
Art.
4. - (1) în vederea
realizării si monitorizării procesului de vânzare a actiunilor prin
ofertă publică, se constituie o comisie pentru coordonarea procesului
de vânzare a actiunilor prin ofertă publică de vânzare, precum si o
comisie de pregătire si urmărire a procesului de vânzare a actiunilor
prin ofertă publică de vânzare si de selectare a intermediarului,
formate din membri titulari si supleanti, si secretariate tehnice aferente
acestora.
(2) Comisia pentru coordonarea procesului de vânzare a
actiunilor prin ofertă publică de vânzare are următoarea
componentă:
a) ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
având functia de presedinte;
b) ministrul finantelor publice;
c) un secretar de stat din aparatul propriu de lucru al
primului-ministru, numit de primul-ministru;
d) seful Oficiului Participatiilor Statului si
Privatizării în Industrie;
e) un secretar de stat numit prin ordin al ministrului
economiei, comertului si mediului de afaceri.
(3) Fiecare institutie prevăzută la alin. (2),
reprezentată în comisia pentru coordonarea procesului de vânzare a
actiunilor prin ofertă publică de vânzare, îsi va desemna câte un
supleant.
(4) Comisia pentru coordonarea procesului de vânzare a
actiunilor prin ofertă publică de vânzare are următoarele
atributii:
a) coordonează activitatea comisiei de
pregătire si urmărire a procesului de vânzare a actiunilor prin
ofertă publică de vânzare si de selectare a intermediarului;
b) analizează informările primite din partea
comisiei de pregătire si urmărire a procesului de vânzare a
actiunilor prin ofertă publică de vânzare si de selectare a
intermediarului cu privire la stadiul procesului;
c) avizează pretul actiunilor, determinat si
recomandat conform art. 3, care este supus aprobării Guvernului;
d) ia măsurile care se impun pe parcursul
derulării procesului de vânzare a actiunilor prin ofertă publică
de vânzare.
(5) Din comisia de pregătire si urmărire a
procesului de vânzare a actiunilor prin ofertă publică de vânzare si
de selectare a intermediarului vor face parte reprezentanti ai Ministerului
Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri si ai Oficiului Participatiilor
Statului si Privatizării în Industrie.
(6) Numărul membrilor, supleantilor si componenta
comisiei de pregătire si urmărire a procesului de vânzare a
actiunilor prin ofertă publică de vânzare si de selectare a
intermediarului si ale secretariatelor tehnice ale comisiilor prevăzute la
alin. (1), precum si drepturile si atributiile acestora se stabilesc prin ordin
al ministrului economiei, comertului si mediului de afaceri, la propunerea
sefului Oficiului Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie.
(7) Activitatea comisiilor prevăzute la alin. (1) si
a secretariatelor tehnice aferente acestora încetează la finalizarea
procesului de vânzare a actiunilor prin ofertă publică de vânzare,
certificată prin confirmarea încasării sumelor
reprezentând pretul actiunilor conform contractului încheiat cu intermediarul
autorizat.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
Adriean Videanu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 4 august 2010.
Nr. 827.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul public al unor
unităti administrativ-teritoriale a unor suprafete de teren concesionate
Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" -
S.A., Sucursala de Transport Constanta si Sucursala de Transport Pitesti
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 9 alin. (1) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă trecerea
din domeniul public al statului în domeniul public al orasului Isaccea si în
administrarea Consiliului Local al Orasului Isaccea a terenurilor în
suprafată de 333 m2, aflate în concesiunea Companiei Nationale
de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - SA, Sucursala de
Transport Constanta, terenuri rămase libere ca urmare a dezafectării
stâlpilor nr. 15 si 16 apartinând LEA400 kV Vulcănesti-Dobrudja, având
datele de identificare prevăzute în anexă.
Art.
2. - Se aprobă trecerea
din domeniul public al statului în domeniul public al comunei Priseaca si în
administrarea Consiliului Local al Comunei Priseaca a terenurilor în
suprafată de 953,17 m2, aflate în concesiunea Companiei
Nationale de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - SA,
Sucursala de Transport Pitesti, terenuri rămase libere ca urmare a
dezafectării stâlpilor nr. 246 - 248 apartinând LEA 400 kV Tântăreni-Slatina
si a stâlpului nr. 525 apartinând LEA 400 kV Portile de Fier-Slatina, având
datele de identificare prevăzute în anexă.
Art.
3. - Se aprobă trecerea
din domeniul public al statului în domeniul public al comunei Băiculesti
si în administrarea Consiliului Local al Comunei Băiculesti a terenului în
suprafată de 16,23 m2, aflat în concesiunea Companiei Nationale
de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - SA, Sucursala de
Transport Pitesti, teren rămas liber ca urmare a dezafectării
stâlpului nr. 95 apartinând LEA 220 kVArefu-Bradu, având datele de identificare
prevăzute în anexă.
Art.
4. - Se aprobă trecerea
din domeniul public al statului în domeniul public al municipiului Slatina si
în administrarea Consiliului Local al Municipiului Slatina a terenurilor în
suprafată de 2.239,33 m2, aflate în concesiunea Companiei
Nationale de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - SA,
Sucursala de Transport Pitesti, terenuri rămase libere ca urmare a
dezafectării stâlpului nr. 241 apartinând LEA 400 kV SC
Tântăreni-Slatina, stâlpului nr. 157 apartinând LEA 220 kV DC Craiova
Nord-Slatina, stâlpilor nr. 76 - 79 apartinând LEA 220 kV
Grădiste-Slatina, stâlpilor nr. 1 - 3 apartinând LEA 220 kV Slatina 220 kV
- Slatina 400 kV L1 AT1, stâlpului nr. 4 apartinând LEA 220 kV Slatina - SR A2,
stâlpilor nr. 1 - 3 apartinând LEA220 kV Slatina 220 kV - Slatina 400 kV L2
AT2, stâlpului nr. 8 apartinând LEA 400 kV SC Slatina-Drăgănesti-Olt,
stâlpului nr. 8 apartinând LEA 400 kV Slatina-Bucuresti Sud si stâlpilor nr.
519 + 524 apartinând LEA 400 kV SC Portile de Fier- Slatina, având datele de
identificare prevăzute în anexă.
Art.
5. - Se aprobă trecerea
din domeniul public al statului în domeniul public al comunei Valea Mare si în
administrarea Consiliului Local al Comunei Valea Mare a terenurilor în
suprafată de 4.433,6 m2, aflate în concesiunea Companiei
Nationale de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - SA,
Sucursala de Transport Pitesti, terenuri rămase libere ca urmare a
dezafectării stâlpului nr. 526apartinând LEA 400 kV SC Portile de Fier -
Slatina, stâlpilor nr. 4 - 7 apartinând LEA 220 kV Slatina 220 kV - Slatina 400
kV L1 AT1, stâlpilor nr. 4 - 8 apartinând LEA 220 kV Slatina 220 kV - Slatina
400 kV L2 AT2, stâlpilor nr. 1 - 7 apartinând LEA400 kV SC Slatina-Drăgănesti-Olt,
stâlpilor nr. 1 - 7 apartinând LEA 400 kV Slatina-Bucuresti Sud si stâlpului
nr. 249 apartinând LEA 400 kV SC Tântăreni-Slatina, având datele de
identificare prevăzute în anexă.
Art.
6. - Trecerea terenurilor
prevăzute la art. 1-5 din domeniul public al statului în domeniul public
al unitătilor administrativ-teritoriale se face pe bază de protocol
de predâre-preluare, în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
Art.
7. - Compania Natională
de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A. si consiliile
locale Isaccea, Priseaca, Băiculesti, Slatina, Valea Mare vor efectua
operatiunile prevăzute în prezenta hotărâre prin actualizarea
evidentelor contabile, inclusiv actualizarea inventarului bunurilor ce
alcătuiesc domeniul public al statului.
Art.
8. - Anexa nr. 7 la
Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului
centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 si 1.020 bis din 21 decembrie 2006, se
modifică în mod corespunzător.
Art.
9. - Anexa face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
Adriean Videanu
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 4 august 2010.
Nr. 828.
ANEXA
Situatia terenurilor aflate în domeniul public al
statului concesionate Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice
„Transelectrica" - S.A., Sucursala de Transport Constanta si Sucursala de
Transport Pitesti, si dezafectate, pentru care s-au obtinut acordurile de
preluare ale unitătilor administrativ-teritoriale
Nr. crt. |
Sucursala |
Aprobarea consiliilor locale |
Nr. MFP |
Denumirea mijlocului fix |
Numărul stâlpului dezafectat |
Suprafata măsurată de teren dezafectat (m2) |
1. |
Pitesti |
Hotărârea Consiliului Local Priseaca nr. 7/23.07.2008 |
62101/partial |
LEA400 kV SC Tântăreni-Slatina |
de la nr. 246 la nr. 248 |
732,00 |
Hotărârea Consiliului Local Priseaca nr. 16/2008 |
62106/partial |
LEA400 kV SC Portile de Fier-Slatina |
nr. 525 |
221,17 |
||
Total S teren Consiliul Local Priseaca |
953,17 |
|||||
2. |
Hotărârea Consiliului Local Băiculesti nr. 14/27.03.2008 |
62124/partial |
LEA 220 kV SC Arefu - Bradu |
nr. 95 |
16,23 |
|
Total S teren Consiliul Local Băiculesti |
16,23 |
|||||
3. |
Hotărârea
Consiliului Local Slatina nr. 21/2008 |
62101/partial |
LEA400 kV SC Tântăreni-Slatina |
nr. 241 SN |
55,12 |
|
62125/partial |
LEA 220 kV DC Craiova Nord-Slatina |
nr. 157 |
38,00 |
|||
62126/partial |
LEA 220 kV SC Grădiste-Slatina |
de la nr. 76 la nr. 79 |
147,00 |
|||
99913/partial |
LEA 220 kV Slatina 220 kV-Slatina 400 kV L1 AT1 |
de la nr. 1 la nr. 3 |
75,00 |
|||
99915/partial |
LEA 220 kV SC Slatina-SR A 2 |
nr. 4 |
16,00 |
|||
99918/partial |
LEA 220 kV Slatina 220 kV-Slatina 400 kV L2 AT2 |
de la nr. 1 la nr. 3 |
297,00 |
|||
99857/partial |
LEA 400 kV SC Slatina-Drăgănesti-Olt |
nr. 8 |
143,00 |
|||
99835/partial |
LEA 400 kV SC Slatina-Bucuresti Sud |
nr. 8 |
108,00 |
|||
Hotărârea Consiliului Local Slatina nr. 65/2008 |
62106/partial |
LEA 400 kV SC Portile de Fier-Slatina |
de la nr. 519 la nr. 524 |
1.360,21 |
||
Total S teren Consiliul Local Slatina |
2.239,33 |
|||||
4. |
Hotărârea Consiliului Local Valea Mare nr. 17/2008 |
62106/partial |
LEA 400 kV SC Portile de Fier-Slatina |
nr. 526 |
211,60 |
|
Hotărârea
Consiliului Local Valea Mare nr. 33/2007 |
99913/partial |
LEA 220 kV Slatina 220 kV-Slatina 400 kV L1AT1 |
de la nr. 4 la nr. 7 |
723,00 |
||
99918/partial |
LEA 220 kV Slatina 220 kV-Slatina 400 kV L2 AT2 |
de la nr. 4 la nr. 8 |
729,00 |
|||
99857/partial |
LEA 400 kV SC Slatina-Drăgănesti-Olt |
de la nr. 1 la nr. 7 |
1.326,00 |
|||
99835/partial |
LEA 400 kV Slatina-Bucuresti Sud |
de la nr. 1 la nr. 7 |
1.246,00 |
|||
62101/partial |
LEA 400 kV SC Tântăreni-Slatina |
nr. 249 |
198,00 |
|||
Total S teren Consiliul Local Valea Mare |
4.433,60 |
|||||
5. |
Constanta |
Hotărârea Consiliului Local Isaccea nr. 23/2008 |
62221/partial |
LEA 400 kV Vulcănesti-Dobrudja |
nr. 15 si 16 |
333,00 |
Total S teren Consiliul Local Isaccea |
333,00 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea Strategiei privind tranzitia de la televiziunea
analogică terestră la cea digitală terestră si
implementarea serviciilor multimedia digitale la nivel national, aprobată
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.213/2009
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. -
Strategia privind tranzitia de la televiziunea analogică terestră la
cea digitală terestră si implementarea serviciilor multimedia
digitale la nivel national, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.
1.213/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 721 din 26 octombrie
2009, cu modificările ulterioare, se modifică după cum
urmează:
1. La capitolul 1 „Cadrul general", expresia „în
conformitate cu obligatiile asumate în raporturile cu Uniunea Europeană,
Guvernul României a decis implementarea serviciilor de televiziune
digitală terestră la nivel national si finalizarea procesului de
eliminare a serviciilor de televiziune analogică din banda de frecvente
UHF, până la 1 ianuarie 2012." se înlocuieste cu „în conformitate cu
obligatiile asumate în raporturile cu Uniunea Internatională a
Telecomunicatiilor (ITU) Guvernul României a decis implementarea serviciilor de
televiziune digitală terestră la nivel national si finalizarea
procesului de eliminare a serviciilor de televiziune analogică din banda
de frecvente UHF, până la 1 ianuarie 2015.", iar sintagma
„finalizarea procesului de eliminare a serviciilor de televiziune
analogică pentru banda de frecvente UHF până la data de 1 ianuarie 2012"
se înlocuieste cu „finalizarea procesului de eliminare a serviciilor de
televiziune analogică pentru banda de frecvente UHF până la data de 1
ianuarie 2015".
2. La capitolul 2 „Prezentarea sistemelor de tip DVB-T si
DVB-H", termenul „1 ianuarie 2012" se înlocuieste cu „1 ianuarie
2015".
3. La capitolul 3 „Obiective strategice", termenul
„1 ianuarie 2012" se înlocuieste cu „1 ianuarie 2015".
4. Capitolul 4 „Plan de măsuri pentru implementarea
strategiei" se modifică după cum urmează:
a) punctul 4.1 va avea următorul cuprins:
„4.1. Măsuri de implementat până la data de 1
ianuarie 2015:";
b) subpunctele 4.1.2.1 si 4.1.2.2 vor avea următorul
cuprins:
„4.1.2.1. Pentru finalizarea procesului de tranzitie,
primele două multiplexe digitale nationale, cu reguli de utilizare
conditionate din punct de vedere tehnic, se acordă cu obligatia ca acestea
să retransmită programele publice nationale de televiziune transmise
în sistem analogic, pe cale radio terestră, precum si posturile private de
televiziune, potrivit criteriilor si modalitătilor stabilite de CNA.
4.1.2.2. Restul de 4 multiplexe digitale vor avea
posibilitatea de furnizare a serviciilor comerciale de retransmisie a
posturilor de televiziune după data de 1 ianuarie 2015.";
c) subpunctul 4.1.3.1 va avea următorul cuprins:
„4.1.3.1.Cele două multiplexe cu acoperire
natională vor trebui să asigure până la data stabilită
pentru finalizarea procesului de tranzitie o acoperire pentru programele de
televiziune nationale publice si pentru cele cu acoperire si indici de audiente
semnificative de minimum 90% din populatie si 80% din teritoriu, iar până
la sfârsitul anului 2015, o acoperire de peste 95% din populatie;";
d) subpunctele 4.1.4.1 si 4.1.4.2 vor avea următorul
cuprins: „4.1.4.1. Celelalte 4 multiplexe vor fi acordate în baza propunerilor
formulate de Grupul interdepartamental prezentat ia cap. 5, astfel încât
fiecare multiplex va permite retransmisia a cel putin 7 posturi de televiziune
Standard Definition cu parametri tehnici de transmisie identici pentru fiecare
post sau a unei combinatii de posturi Standard Definition, High Definition,
precum si a unor servicii multimedia;
4.1.4.2. În cazul în care rămân disponibile
multiplexe regionale/locale în urma procesului de tranzitie, altele decât cele
ce urmează a prelua posturile regionale/locale de televiziune, acestea vor
fi acordate după data de 1 ianuarie 2015.";
e) subpunctele 4.1.6.2, 4.1.6.3, 4.1.6.4 si 4.1.6.5 vor
avea următorul cuprins:
„4.1.6.2. Cel târziu la data de 30 iunie 2014: realizarea
unei acoperiri de minimum 60% din populatie si 50% din teritoriu pentru
multiplexele prevăzute la subpct. 4.1.1.3;
4.1.6.3. Cel târziu la data de 31 decembrie 2014:
realizarea unei acoperiri de minimum 80% din populatie si 70% din teritoriu
pentru multiplexele prevăzute la subpct. 4.1.1.3;
4.1.6.4. Cel târziu la data de 1 ianuarie 2015:
realizarea unei acoperiri de minimum 90% din populatie si 80% din teritoriu
pentru multiplexele prevăzute la subpct. 4.1.1.3;
4.1.6.5. Cel târziu la data de 1 ianuarie 2015: încetarea
oricărei emisii analogice de televiziune terestră în banda de
frecvente UHF alocată emisiei digitale.";
f) subpunctele 4.3.1, 4.3.2 si 4.3.3 vor avea
următorul cuprins:
„4.3.1. În conformitate cu obiectivele strategice
prevăzute la pct. 3.2, 3.4 si 3.8, începând cu anul 2015 toate
receptoarele noi de televiziune vândute vor trebui să aibă
încorporate decodoare DVB-T la standardul solicitat (cel putin MPEG-4).
4.3.2. Multiplexele regionale/locale disponibile în urma
procesului de tranzitie, altele decât cele ce au preluat posturile
regionale/locale de televiziune, vor fi acordate după data de 1 ianuarie
2015.
4.3.3. Niciun emitător analogic de televiziune din
banda de frecvente UHF nu va mai emite pe teritoriul României după data de
1 ianuarie 2015."
Art. II. -
Operatorilor economici care deja s-au angajat în procedura achizitionării
unei licente, începută în baza Hotărârii Guvernului nr. 464/2010
privind acordarea licentelor de utilizare a frecventelor radio în sistem
digital terestru de televiziune si pentru modificarea Strategiei privind
tranzitia de la televiziunea analogică terestră la cea digitală
terestră si implementarea serviciilor multimedia digitale la nivel
national, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.213/2009, li se
restituie, din bugetul Autoritătii Nationale pentru Administrare si
Reglementare în Comunicatii, echivalentul sumei depuse pentru achizitionarea
caietelor de sarcini.
Art. III. -
Până la data de 1 ianuarie 2015, când niciun emitător analogic de
televiziune din banda de frecvente UHF nu va mai emite pe teritoriul României,
serviciile analogice si digitale pot functiona în paralel.
Art. IV. -
Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă
Hotărârea Guvernului nr. 464/2010 privind acordarea licentelor de
utilizare a frecventelor radio în sistem digital terestru de televiziune si
pentru modificarea Strategiei privind tranzitia de la televiziunea
analogică terestră la cea digitală terestră si
implementarea serviciilor multimedia digitale la nivel national, aprobată
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.213/2009, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 357 din 31 mai 2010.
Art. V.
- În termen de 45 de zile de
la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri va fi emisă o
nouă hotărâre a Guvernului privind stabilirea calendarului de
implementare a Strategiei privind tranzitia de la televiziunea analogică
terestră la cea digitală terestră si implementarea serviciilor
multimedia digitale la nivel national, aprobată prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.213/2009.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si societătii
informationale,
Gabriel Sandu
Ministrul culturii si patrimoniului national,
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 11 august 2010.
Nr. 833.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru abrogarea lit. c) a alin. (1) al art. 653 din Regulamentul de
aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 707/2006
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. X din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
54/2010 privind unele măsuri pentru combaterea evaziunii fiscale,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - La articolul 653
alineatul (1) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat
prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 520 din 15 iunie 2006, cu modificările si completările
ulterioare, litera c) se abrogă.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 18 august 2010.
Nr. 875.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de
investitii „Varianta de ocolire Craiova Sud"
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 42 alin. (1) lit. a)
din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările si
completările ulterioare, si al art. 11 alin. (2) lit. e) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiintarea Companiei Nationale de
Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A. prin reorganizarea
Regiei Autonome „Administratia Natională a Drumurilor din România",
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 47/2004, cu
modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă
indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Varianta de
ocolire Craiova Sud", prevăzuti în anexa care face parte integrantă
din prezenta hotărâre.
Art.
2. - Finantarea obiectivului
de investitii se face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Transporturilor si Infrastructurii, în limita sumelor prevăzute anual cu
această destinatie, si/sau din alte surse legal constituite, conform
programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Art.
3. - Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii răspunde de modul de utilizare a sumei
prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Radu Mircea Berce a nu
Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 18 august 2010.
Nr. 881.
ANEXĂ
Caracteristicile principale si indicatorii
tehnico-economici ai obiectivului de investitii
„Varianta de ocolire Craiova Sud"
Titular: Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii
Beneficiar: Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România
- S.A.
Amplasament: judetul Dolj
Indicatorii tehnico-economici:
Valoarea totală a investitiei, inclusiv TVA: |
|
102.108*) mii lei |
||
în preturi la 2 iulie 2010 (1 euro = 4,3048) |
|
23.719.577 euro |
||
- din care C+M: |
|
53.648 mii lei 12.462.351 euro |
||
Esalonarea investitiei: |
|
|
||
Anul I |
INV
|
|
66.370 mii lei |
|
|
C+M |
|
34.871 mii lei |
|
Anul II |
INV |
|
35.738 mii lei |
|
|
C+M |
|
18.777 mii lei |
|
Durata de realizare a investitiei: |
|
18 luni |
||
Capacităti: |
|
|
||
- lungime traseu |
6,285 km; |
|
||
- lătime platformă |
10,00 m; |
|
||
- lătime parte carosabilă |
7,00 m (2 x 3,50 m); |
|
||
- lătime acostamente |
2 x 1,50 m (din care benzi de |
încadrare 2 x 0,75 m); |
||
- pasaj rutier (clasa de încărcare E) |
1 buc. |
|
||
- intersectii la nivel: |
2 buc. |
|
||
- structură rutieră dimensionată pentru
sarcina de 11,5 tone |
|
|
Factori de risc:
Obiectivul se va proteja antiseismic conform Normativului
P 100-1/2006.
Finantarea investitiei: Finantarea obiectivului de investitii se face de la
bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii,
în limita sumelor prevăzute anual cu această destinatie, si/sau din
alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice
aprobate potrivit legii.
*) Valoarea se va actualiza potrivit evolutiei ulterioare a preturilor.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL APĂRĂRII NATIONALE
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului apărării
nationale nr. M.129/2009 privind conducerea unitătilor sanitare cu paturi
din reteaua sanitară a Ministerului Apărării Nationale
Având în vedere Avizul Ministerului
Sănătătii nr. 8.480 din 4 august 2010,
pentru aplicarea prevederilor cap. III „Conducerea
spitalelor" al titlului VII „Spitalele" din Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătătii, cu modificările si
completările ulterioare,
în
temeiul prevederilor art. 33 alin.
(1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului
Apărării Nationale, cu modificările ulterioare,
ministrul apărării nationale emite prezentul ordin.
Art. I. -
Ordinul ministrului apărării nationale nr. M.129/2009 privind
conducerea unitătilor sanitare cu paturi din reteaua sanitară a
Ministerului Apărării Nationale, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr.
4 din 5 ianuarie 2010, cu modificările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. La articolul 1 alineatul (3), literele d) si e) se
modifică si vor avea următorul cuprins:
,,d) să fie absolvent al unor cursuri de
perfectionare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul
Sănătătii si stabilite prin ordin al ministrului
sănătătii, ori să fie absolvent al unui masterat sau
doctorat în management sanitar, economic sau administrativ organizat într-o
institutie de învătământ superior acreditată, potrivit legii;
e) să nu se afle în stare de incompatibilitate sau
în conflict de interese;".
2. La articolul 4, alineatele (2) si (4) se modifică
si vor avea următorul cuprins:
„(2) Comisia de evaluare prevăzută la alin. (1)
este stabilită prin ordin al ministrului apărării nationale, la
propunerea sefului Directiei medicale.
(4) La încetarea mandatului, în situatia în care nu devin
aplicabile prevederile alin. (3), ministrul apărării nationale
împuterniceste prin ordin, la propunerea sefului Directiei medicale, un
comandant interimar pe o perioadă de cel mult 6 luni, perioadă în
care se organizează concursul de ocupare a postului."
3. La articolul 4, alineatul (6) se abrogă.
4. La articolul 7, literele c) si e) se abrogă.
5. La articolul 10, alineatele (7) si (9) se
modifică si vor avea următorul cuprins:
„(7) Indicatorii specifici de performantă
prevăzuti în contractul de administrare se stabilesc de către
comandantul unitătii sanitare cu paturi.
(9) La încetarea mandatului, în situatia în care nu devin
aplicabile prevederile alin. (8), seful Directiei medicale împuterniceste prin
ordin, la propunerea comandantului unitătii sanitare cu paturi, un membru
interimar, pe o perioadă de cel mult 6 luni, perioadă în care se
organizează concursul de ocupare a postului."
6. Articolele 12-14 se abrogă.
7. La articolul 18, alineatul (2) se modifică si va
avea următorul cuprins:
„(2) Desemnarea nominală a membrilor consiliului
etic se face de către comitetul director al unitătii sanitare cu
paturi, iar numirea membrilor consiliului etic se face prin ordin al
comandantului unitătii sanitare cu paturi respective."
8. Articolele 19 si 24 se abrogă.
9. Articolul 25 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art. 25. - (1) În cadrul unitătilor sanitare cu
paturi functionează un consiliu de administratie, care are rolul de a
dezbate principalele probleme de strategie, de organizare si functionare a
unitătii sanitare cu paturi.
(2) Consiliul de administratie este format din:
a) un reprezentant desemnat de Directia medicală;
b) un reprezentant desemnat de Directia management
resurse umane;
c) un reprezentant desemnat de Directia
financiar-contabilă;
d) un reprezentant al consiliului judetean sau local,
respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucuresti;
e) un reprezentant al universitătii sau
facultătii de medicină, pentru spitalele clinice;
f) un reprezentant al structurii teritoriale a Colegiului
Medicilor din România, cu statut de invitat;
g) un reprezentant al structurii teritoriale a Ordinului
Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din
România, cu statut de invitat.
(3) Membrii consiliului de administratie al unitătii
sanitare cu paturi se numesc prin ordin al ministrului apărării
nationale."
10. Articolul 26 se abrogă.
11. La articolul 27, alineatul (5) se abrogă.
12. La articolul 27, alineatele (6)-(8) se modifică
si vor avea următorul cuprins:
„(6) Sefii de sectie/laborator/serviciu medical care au
ocupat postul prin concurs încheie cu unitatea sanitară cu paturi, reprezentată
prin comandant, un contract de administrare cu o durată de 3 ani, în
cuprinsul căruia sunt prevăzuti indicatorii specifici de
performantă.
(7) Indicatorii specifici de performantă
prevăzuti în contractul de administrare se aprobă anual de către
comandant.
(8) Contractul de administrare poate înceta înainte de
termen, în principal în cazul neîndeplinirii indicatorilor specifici de
performantă."
13. La articolul 27, după alineatul (8) se introduce
un nou alineat, alineatul (81), cu următorul cuprins:
„(81) La expirarea perioadei pentru care a
fost încheiat, contractul de administrare al sefilor de
sectie/laborator/serviciu medical poate fi prelungit, succesiv, pe perioade de
3 ani."
14. La articolul 27, alineatul (9) se modifică si va
avea următorul cuprins:
„(9) La încetarea contractului de administrare, în
situatia în care nu devin aplicabile dispozitiile alin. (81), la
propunerea comandantului unitătii sanitare cu paturi, seful Directiei
medicale împuterniceste/deleagă, după caz, prin ordin un sef de
sectie/laborator/serviciu medical interimar, pe o perioadă de cel mult 6
luni, conform reglementărilor din domeniul resurselor umane din Ministerul
Apărării Nationale."
15. Articolul 28 se abrogă.
16. La articolul 29, alineatul (2) se modifică si va
avea următorul cuprins:
„(2) Membrii comitetului director, sefii de sectie, de
laborator sau de serviciu, precum si membrii consiliului de administratie depun
declaratiile prevăzute la alin. (1) la structura de resurse umane a
unitătii sanitare cu paturi în care îsi desfăsoară activitatea
în această calitate."
17. Anexele nr. 1, 4 si 5 se modifică si se
înlocuiesc cu anexele nr. 1 - 3, care fac parte integrantă din prezentul
ordin.
18. Anexa nr. 3 se abrogă.
Art. II. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării nationale,
Gabriel Oprea
Bucuresti, 23 august 2010.
Nr. M.102.
ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. M. 129/2009)
NORME
privind organizarea si desfăsurarea
concursului/examenului în vederea încadrării functiei de comandant în
unitătile sanitare cu paturi din reteaua sanitară a Ministerului
Apărării Nationale
I.
Organizarea
concursului/examenului
1. Ofiterii care îsi exprimă optiunea pentru
încadrarea functiei de comandant în unitătile sanitare cu paturi din
reteaua sanitară a Ministerului Apărării Nationale întocmesc
rapoarte care se înaintează comisiei de selectie competente, potrivit
reglementărilor specifice din domeniul managementului resurselor umane.
2. Comisia de selectie analizează solicitările
candidatilor si avizează participarea la concurs/examen a celor care
îndeplinesc criteriile minimale si conditiile prevăzute de lege.
Hotărârea comisiei de selectie se comunică unitătii sanitare cu
paturi respective.
3. Candidatul/candidatii avizat/avizati de către
comisia de selectie depune/depun la structura de resurse umane a unitătii
sanitare cu paturi respective dosarul de concurs/examen cu cel putin 15 zile
înainte de data desfăsurării acestuia.
4. Concursul/examenul se desfăsoară la sediul
unitătii sanitare cu paturi, în termen de maximum 60 de zile de la data
comunicării hotărârii comisiei de selectie, fiind organizat de
către consiliul de administratie.
5. Dosarul de concurs/examen trebuie să contină
următoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) fisa cu principalele date;
c) copia actului de identitate;
d) copia diplomei de licentă;
e) copia certificatului de absolvire a cursului
postuniversitar de conducere în domeniul sanitar, pentru functiile
prevăzute cu gradul de colonel, respectiv copia certificatului de
absolvire a cursului postuniversitar de conducere strategică ori a
Colegiului National de Apărare sau documentul care atestă detinerea
titlului stiintific de doctor, după caz, pentru functiile prevăzute
cu gradul de general;
f) copia certificatului de absolvire a unui curs de
perfectionare în management sau management sanitar, agreat de Ministerul
Sănătătii si stabilit prin ordin al ministrului
sănătătii, respectiv copii ale documentelor care atestă absolvirea
unui masteratsau doctorat în management sanitar, economic sau administrativ
organizat într-o institutie de învătământ superior acreditată,
potrivit legii, după caz;
g) fisa medicală din care să rezulte că
este apt medical;
h) dovada/adeverinta din care să rezulte că în
ultimii 5 ani nu a fost sanctionat de către Colegiul Medicilor din
România;
i) curriculum vitae;
j) proiectul de management realizat de candidat.
6. Documentele din dosarul de concurs/examen se
certifică „în conformitate cu originalul" de către structura de
resurse umane a unitătii sanitare cu paturi.
7. Bibliografia de concurs/examen se elaborează de
către consiliul de administratie al unitătii sanitare cu paturi si se
aprobă de către presedintele de sedintă. Bibliografia, precum si
alte detalii organizatorice se comunică candidatilor prin grija structurii
de resurse umane a unitătii sanitare cu paturi, cu cel putin 15 zile
înainte de sustinerea concursului/examenului.
8. Concursul/examenul constă în:
a) testul-grilă de verificare a cunostintelor -
eliminatoriu;
b) sustinerea proiectului de management;
c) interviul de selectie.
9. Pentru promovarea concursului/examenului, candidatii
trebuie să obtină media finală de cel putin 8,00, iar la fiecare
probă minimum nota 7,00.
10. Comisia de concurs/examen este numită de ministrul
apărării nationale, la propunerea consiliului de administratie al
unitătii sanitare cu paturi, cu cel putin 15 zile calendaristice înainte
de data stabilită pentru sustinerea concursului/ examenului.
11. Presedintele comisiei de concurs/examen este unul
dintre reprezentantii Ministerului Apărării Nationale în consiliul de
administratie al unitătii sanitare cu paturi respective.
12. Din comisia de concurs nu pot face parte persoane
care declară sau despre care sunt informatii certe că au rude sau afini
până la gradul al IV-lea inclusiv în rândul candidatilor.
13. Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de 1
- 2 persoane din cadrul unitătii sanitare cu paturi.
14. După constituire, comisia de concurs îsi
desfăsoară activitatea în încăperi special destinate, dotate cu
mijloace birotice si de securitate a informatiilor.
15. Presedintele comisiei de concurs/examen poartă
întreaga răspundere pentru buna organizare si desfăsurare a
concursului/examenului, asigurarea legalitătii evaluării candidatilor
si a egalitătii de sanse pentru acestia, securitatea continutului probelor
de concurs si a documentelor elaborate în vederea evaluării candidatului
sau a ierarhizării candidatilor.
16. Comisia de concurs/examen asigură:
a) luarea în evidentă a candidatilor avizati de
către comisia de selectie;
b) studierea dosarelor depuse si stabilirea pentru
fiecare a rezultatului prin înscrierea mentiunii „Admis" sau
„Respins", cu cel putin 3 zile lucrătoare înainte de data începerii
concursului/examenului;
c) instruirea candidatilor înainte de începerea probelor
de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul
desfăsurării concursului/examenului;
d) organizarea si desfăsurarea probelor de
concurs/examen;
e) elaborarea variantelor de întrebări/itemi pentru
testul de verificare a cunostintelor;
f) elaborarea documentelor organizatorice pentru
derularea operativă a probelor si pentru finalizarea concursului/
examenului;
g) primirea si înaintarea contestatiilor depuse la
secretariatul comisiei de concurs/examen la comisia de solutionare a
contestatiilor.
17. Comisia de solutionare a contestatiilor se numeste de
către ministrul apărării nationale, la propunerea consiliului de
administratie al unitătii sanitare cu paturi, simultan cu numirea comisiei
de concurs/examen, si este formată din presedinte si 2 membri, altii decât
cei care au făcut parte din comisia de concurs/examen.
18. Presedintele comisiei de solutionare a contestatiilor
asigură:
a) pregătirea comisiei;
b) înregistrarea contestatiilor;
c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecărui membru
al comisiei;
d) comunicarea deciziei de solutionare a contestatiilor.
19. Comisia solutionează contestatiile cu privire la
respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilă si la rezultatul final
al concursului. Deciziile comisiei de solutionare a contestatiilor sunt
definitive.
II.
Desfăsurarea
concursului/examenului
20. Presedintele comisiei de concurs/examen are
următoarele atributii:
a) verifică sala de concurs/examen, îndepărtând
toate materialele care pot influenta candidatii în rezolvarea testului;
b) verifică prezenta si identitatea
candidatilor/candidatului si o consemnează în documentele de
evidentă;
c) distribuie candidatilor testul-grilă, la ora
stabilită pentru începerea probei;
d) precizează si verifică modul de identificare
a fiecărei lucrări si ia măsuri de secretizare a acestora,
aplicând stampila pe fiecare test-grilă, până la finalizarea probei;
e) verifică existenta unor semne distinctive pe
testele-grilă, luând măsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea
semne, prin înscrierea pe lucrare „ANULAT" cu semnătura proprie, si
asigură un nou test-grilă candidatului în cauză, cu respectarea
transparentei acestei activităti. Se procedează în mod similar în
cazul în care unii candidati doresc să îsi transcrie testul-grilă,
fără să depăsească timpul afectat probei.
21. Candidatii au acces în sala de sustinere a
testului-grilă cu 30 de minute înainte de deschiderea plicurilor cu
testele-grilă,
dar nu cu mai putin de 15 minute, pe baza tabelului cu
candidatii aflat la secretariatul comisiei.
22. Candidatii care nu se află în sală în
momentul deschiderii plicului cu testele-grilă pierd dreptul de a
participa la concurs/examen.
23. În sala de concurs/examen nu se admite accesul cu
telefoane mobile, aparatură de înregistrare audio/video.
24. Testul-grilă se desfăsoară pe durata a
două ore.
25. Testul-grilă contine un număr de 50 de
întrebări/itemi, din care 40% din domeniul legislatiei specifice
activitătii unitătii sanitare si 60% din domeniul managementului
sanitar.
26. Întrebările prevăzute la pct. 25 sunt de
două tipuri, astfel:
a) 40% din total sunt itemi tip complement simplu, cu un
singur răspuns corect din 4, care se notează cu 0,2 puncte;
b) 60% din total sunt itemi tip complement multiplu, cu 2
răspunsuri corecte din 4, care se notează cu 0,1 puncte fiecare.
27. Pentru elaborarea testului-grilă membrii
comisiei de concurs/examen se întrunesc cu cel mult 12 ore înaintea sustinerii
probei, în spatii special destinate, care să asigure confidentialitatea
activitătii, în conditii optime de lucru.
28. La elaborarea întrebărilor se au în vedere
următoarele:
a) continutul să fie clar exprimat, fără
ambiguităti;
b) formularea să fie în strictă
concordantă cu bibliografia stabilită pentru concurs;
c) să aibă o cuprindere echilibrată a
bibliografiei stabilite pentru concurs si să poată fi rezolvate în
timpul stabilit.
29. Testul-grilă se elaborează în două
variante, se redactează într-un singur exemplar si se introduce fiecare
într-un plic care se sigilează.
30. Testul-grilă este ales prin tragere la sorti,
din cele două variante, de către candidat sau, după caz, de
către un candidat desemnat pentru această activitate.
Testul-grilă ales se multiplică, în prezenta presedintelui comisiei
de concurs/ examen, într-un număr de exemplare egal cu numărul
candidatilor prezenti în sală.
31. Din momentul deschiderii plicului cu
testul-grilă, candidatii pot părăsi sala de concurs/examen numai
după predarea lucrării. Pentru necesităti fiziologice candidatii
pot părăsi sala de concurs/examen numai însotiti de 2 membri ai
comisiei, iar timpul absentei din sală nu prelungeste durata probei pentru
candidatii respectivi.
32. Pe timpul desfăsurării probei, membrii
comisiei nu dau indicatii privind rezolvarea itemilor si nu permit intrarea în
sală a altor persoane.
33. După expirarea timpului, lucrările
candidatilor se preiau de către secretarul comisiei si se evaluează
de fiecare membru al comisiei.
34. Rezultatul testului-grilă se comunică prin
afisare, în termen de cel mult 24 de ore, la sediul unitătii sanitare cu
paturi.
35. Candidatul care a obtinut un număr de puncte mai
mic de 7,00 este declarat „Respins" si este eliminat din concurs/ examen.
36. Sustinerea proiectului de management urmăreste
modul în care candidatul analizează si propune solutii de rezolvare a
temei alese, utilizând aparatul stiintific si conceptual specific.
37. Tema aleasă de candidat pentru proiectul de
management vizează spitalul militar pentru care candidează.
Informatiile necesare pentru realizarea proiectului trebuie să fie libere la publicare si obtinute în conformitate cu
prevederile legale.
38. La cererea candidatilor, unitatea sanitară cu
paturi la sediul căreia se organizează concursul/examenul pune la
dispozitia acestora, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale
bugetului de venituri si cheltuieli aprobat, structurii organizatorice aprobate
prin ordin al ministrului apărării nationale si structurii de
personal la data solicitării, aferente spitalului.
39. Temele-cadru si bibliografia pentru proiectul de
management, alese dintre cele propuse de Scoala Natională de
Sănătate Publică si Management Sanitar si publicate pe
site-urile oficiale ale acesteia, sunt stabilite de către consiliul de
administratie al unitătii sanitare cu paturi si aprobate de către
presedintele de sedintă.
40. Candidatii îsi aleg tema pentru proiectul de
management, pe care îl depun la sediul unitătii sanitare cu paturi
odată cu dosarul de concurs/examen.
41. Proiectul de management trebuie să fie realizat
individual de către candidat si să rezolve problemele solicitate
într-un volum de 8-10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu font de 14.
42. Proiectele de management sunt evaluate de către
membrii comisiei de concurs, până la data sustinerii orale a acestora de
către candidati.
43. Fiecare proiect este notat independent de către
membrii comisiei de concurs, conform grilei de punctare stabilite de Scoala
Natională de Sănătate Publică si Management Sanitar si
publicate pe site-urile oficiale ale acesteia. Nota finală, cu două
zecimale, este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
44. Grila de punctare a proiectelor de management va fi
afisată la sediul unitătii sanitare cu paturi, după încheierea
perioadei de depunere a dosarelor de concurs/examen ale candidatilor.
45. Sustinerea proiectului se face în fata comisiei de
concurs/examen pe durata a maximum 15 minute, la care se adaugă 5 minute
acordate pentru răspunsurile la întrebările adresate de membrii
comisiei de concurs/examen.
46. Nota acordată initial de fiecare membru al
comisiei de concurs/examen poate fi mărită sau micsorată în
functie de modul de sustinere a proiectului de management si de
răspunsurile date de candidati.
47. Comunicarea notelor definitive, cu două
zecimale, obtinute la proiectul de management, calculate ca medii aritmetice
ale notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs/examen, se face
prin afisare, la sfârsitul zilei de concurs, la sediul unitătii sanitare
cu paturi.
48. Interviul de selectie are scopul de a permite
membrilor comisiei de concurs/examen să constate, analizând si rezultatele
obtinute la testul-grilă sustinut anterior, dacă respectivul candidat
poate îndeplini atributiile în noua functie.
49. Interviul de selectie se desfăsoară pe
durata a maximum 15 minute, în fata comisiei de concurs/examen.
50. În cadrul interviului de selectie se pot adresa
candidatilor următoarele categorii de întrebări:
a) întrebări deschise: cu scopul de a atrage mai
multe informatii de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae
(de exemplu: „Ce puteti să spuneti despre.....?");
b) întrebări închise: cu scopul de a clarifica unele
fapte, evenimente sau situatii (de exemplu: „Ati condus un colectiv de
muncă/o echipă vreodată?");
c) întrebări ipotetice: cu scopul de a evalua răspunsurile
candidatului asupra unor anumite situatii sau evenimente ipotetice (de exemplu:
„în cazul în care sunteti numit, cum ati proceda în administrarea cheltuielilor
legate de personal?");
d) întrebări de probă: cu scopul de a clarifica
unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de
exemplu: „Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneati că
...?").
51. Nu se adresează candidatilor întrebări
referitoare la opiniile lor politice, activitatea sindicală, religie,
etnie, sex, starea materială si originea socială.
52. Fiecare membru al comisiei de concurs/examen,
după finalizarea interviului, întocmeste „Fisa interviului de
selectie", al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.
Nota finală, cu două zecimale, este media aritmetică a notelor
acordate de fiecare membru al comisiei de concurs/examen.
53. Media finală a fiecărui candidat se
calculează, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor
obtinute la testul-grilă, proiectul de management si interviul de selectie,
care se consemnează apoi în „Fisa cu rezultatele concursului", al
cărei model este prevăzut în anexa nr. 5 la ordin.
54. În termen de 24 de ore de la finalizarea
concursului/examenului, la sediul unitătii sanitare cu paturi se
afisează rezultatele obtinute de candidati în ordinea descrescătoare
a mediilor finale obtinute sau, după caz, rezultatele obtinute de
candidat.
55. La medii egale, departajarea candidatilor se face
după media obtinută la testul-grilă, iar la mentinerea
egalitătii, după nota obtinută la interviul de selectie.
56. Candidatii au dreptul să conteste rezultatul
obtinut după fiecare probă, în termen de 24 de ore de la momentul
afisării acestuia.
57. În cazul candidatilor care au obtinut la una dintre
probe o notă mai mare de 7,00, dar depun contestatie, acestia
continuă să sustină celelalte probe, urmând ca nota
acordată în urma analizării contestatiei să fie luată în
calcul la stabilirea notei finale.
58. Candidatii care au obtinut la una dintre probe o
notă mai mică de 7,00 si depun contestatie continuă să
sustină celelalte probe numai dacă, în urma analizării
contestatiei, obtin o notă cel putin egală cu 7,00.
59. Contestatia se solutionează de comisia de
solutionare a contestatiilor în termen de 24 de ore de la data depunerii.
60. În termen de 48 de ore de la finalizarea
concursului/examenului si rezolvarea eventualelor contestatii depuse,
presedintele comisiei de concurs/examen prezintă sefului Directiei
medicale procesul-verbal cu rezultatele concursului/examenului si candidatul desemnat
câstigător.
61. Pe baza documentelor primite, seful Directiei
medicale propune ministrului apărării nationale numirea în functie a
candidatului clasat pe primul loc.
62. Documentele rezultate în urma organizării si
desfăsurării concursului/examenului se păstrează în arhiva
unitătii sanitare cu paturi respective.
ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 4 la Ordinul nr. M. 129/2009)
- Model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NATIONALE
U.M...........................................................
Comisia de concurs/examen
FISA
interviului de selectie
Candidat........................................................................................
Postul............................................................................................
Data interviului..............................................................................
Aptitudini
|
Calificative/Note |
Media obtinută |
|
1. Aptitudini de comunicare |
Excelente |
10-9,50 |
|
|
Foarte bune |
9,49-9,00 |
|
|
Bune |
8,99-7,00 |
|
|
Corespunzătoare |
6,99-5,00 |
|
|
Necorespunzătoare |
4,99-1,00 |
|
2. Aptitudini si cunostinte manageriale |
Excelente, capabil să îsi asume postul fără o
pregătire prealabilă |
10-9,50 |
|
|
Foarte bune, este necesară putină pregătire |
9,49-9,00 |
|
|
Bune, are cunostinte elementare, dar este capabil să învete |
8,99-7,00 |
|
|
Corespunzătoare, necesită mai multă pregătire |
6,99-5,00 |
|
|
Necorespunzătoare, nu are aptitudini manageriale |
4,99-1,00 |
|
3. Ambitii profesionale |
Fixează obiective foarte ambitioase |
10-9,50 |
|
|
Scopuri de nivel înalt |
9,49-9,00 |
|
|
Obiective de nivel mediu |
8,99-7,00 |
|
|
Obiective limitate, nu este foarte ambitios |
6,99-5,00 |
|
|
Se bazează pe altii prea des, obiective minime |
4,99-1,00 |
|
4. Motivare |
Motivare excelentă, dorintă puternică de a munci |
10-9,50 |
|
|
Foarte interesat de post, pune multe întrebări |
9,49-9,00 |
|
|
Dorintă de a munci |
8,99-7,00 |
|
|
Putin interesat de post |
6,99-5,00 |
|
|
Nu este interesat de post, impasibil |
4,99-1,00 |
|
5. Potrivire pe post |
Excelent, pentru acest post |
10-9,50 |
|
|
Foarte bun pentru acest post |
9,49-9,00 |
|
|
Bun pentru acest post |
8,99-7,00 |
|
|
Corespunzător pentru acest post |
6,99-5,00 |
|
|
Necorespunzător pentru acest post |
4,99-1,00 |
|
6. Autocontrol |
Are o excelentă abilitate de a se autocontrola |
10-9,50 |
|
|
Sigurantă de sine, încredere în capacitatea sa de a rezolva
problemele |
9,49-9,00 |
|
|
Autocontrol mediu |
8,99-7,00 |
|
|
Pare solicitat, nervos |
6,99-5,00 |
|
|
Greoi, prea preocupat, îngrijorat |
4,99-1,00 |
|
7. Impresie generală |
Excelentă |
10-9,50 |
|
|
Foarte bună |
9,49-9,00 |
|
|
Bună |
8,99-7,00 |
|
|
Corespunzătoare |
6,99-5,00 |
|
|
Necorespunzătoare |
4,99-1,00 |
|
MEDIA GENERALĂ: |
Solicitantul este un candidat*
... FOARTE POTRIVIT (10-9,50)
... POTRIVIT (9,49-9,00)
... DESTUL DE POTRIVIT (8,99-7,00)
... POSIBIL, DAR PENTRU ALT POST (6,99-5,00)
... NEPOTRIVIT (4,99-1,00)
Presedintele/Membrul comisiei de concurs/de examen
Gradul.....................................................................
Numele si
prenumele..............................................
* Se trece nota finală a interviului de selectie calculată, cu
două zecimale, ca media aritmetică a notelor la fiecare dintre cei 8
indicatori.
ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 5 la Ordinul nr. M. 129/2009)
- Model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NATIONALE
U.M...........................................................
Comisia de concurs/examen
FISA
cu rezultatele concursului/examenului
Denumirea
postului...........................................................
.......................................................................................
Data................................................................................
Nr. crt. |
Gradul, numele si prenumele candidatului |
Rezultatele obtinute la probele de concurs/de examen |
Media |
Clasificare |
||
Test-grilă |
Proiectul de management |
Interviul de selectie |
||||
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
Presedintele comisiei de concurs/de examen
Gradul......................................................
Numele si prenumele..............................
Membri: ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... |
|
|
Secretari: ....................................................................................... ....................................................................................... |
MINISTERUL MEDIULUI SI PĂDURILOR
privind aprobarea derogării în scop stiintific pentru unele specii
strict protejate
Având în vedere prevederile art. 38 alin. (2) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor
naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei
sălbatice, cu modificările si completările ulterioare si Avizul
Academiei Române nr. 3.458/CJ din 5 iulie 2010,
tinând cont de prevederile art. 1 alin. (1) lit. b) din
Procedura de stabilire a derogărilor de la măsurile de protectie a
speciilor de floră si faună sălbatice, aprobată prin
Ordinul ministrului mediului si al ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale nr. 203/14/2009,
în
temeiul art. 15 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea si functionarea
Ministerului Mediului si Pădurilor, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul mediului si pădurilor emite următorul ordin:
Art.
1. - Prezentul ordin
reglementează capturarea în scop stiintific a exemplarelor din specii de
reptile si amfibieni, aflate în mediul natural.
Art.
2. - Se aprobă capturarea
unui număr de exemplare din specii de reptile si amfibieni de pe raza
judetelor Hunedoara, Tulcea si Constanta pentru care se aplică prevederile
art. 1, după cum urmează:
- Testudo graeca - 100 de exemplare;
- Rana temporaria - 80 de exemplare;
- Pelobates fuscus - 80 de exemplare;
- Pelobates syriacus - 80 de exemplare;
- Bufo bufo - 80 de exemplare;
- Eremias arguta - 80 de exemplare;
- Podarcis taurica - 80 de exemplare;
- Lacerta agilis - 80 de exemplare;
- Bombina variegata - 80 de exemplare.
Art.
3. - (1) Derogarea se
stabileste de la data intrării în vigoare a prezentului ordin până la
data de 31 octombrie 2010.
(2) Recoltarea exemplarelor din speciile prevăzute
la art. 2 se va face prin capturare cu capcane selective cu eliberare
ulterioară.
(3) Capturarea exemplarelor din speciile prevăzute
la art. 2 în conditiile alin. (2) se realizează numai de către
Universitatea „Ovidius" Constanta - Facultatea de Stiinte ale Naturii si
Stiinte Agricole.
(4) Pentru activitatea prevăzută la alin. (3)
se va solicita si se va obtine autorizatia de mediu pentru recoltare/capturare.
Art.
4. - (1) Beneficiarul
prezentului ordin are obligatia să transmită agentiei judetene pentru
protectia mediului de pe raza administrativ-teritorială unde s-a
desfăsurat actiunea de capturare un raport asupra actiunii derulate în
baza derogării obtinute, în termen de 30 de zile de la data
recoltării; modelul raportului asupra actiunii derulate în baza
derogării obtinute este prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
(2) Agentiile judetene pentru protectia mediului transmit
Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului, în maximum 45 de zile de la data
aplicării derogării, un raport referitor la rezultatele acesteia în
baza datelor prevăzute la alin. (1).
Art.
5. - Controlul aplicării
prevederilor prezentului ordin se exercită de către personalul
împuternicit si care răspunde pentru silvicultură din cadrul
structurilor proprii ale autoritătii publice centrale pentru protectia
mediului, în limitele competentei.
Art.
6. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
mediului si pădurilor,
László Borbély
Bucuresti, 3 august 2010.
Nr. 1.173.
ANEXĂ
RAPORT
asupra actiunii derulate în baza derogării obtinute
- model -
Solicitant..............................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
Specia pentru care s-a acordat derogarea
............................................................................................................................................................................................
Numărul
exemplarelor............................................................................................................................................................
Stadiul de
dezvoltare.............................................................................................................................................................
Starea exemplarelor înainte de
prelevare.................................................................................................................................
Starea exemplarelor după
prelevare........................................................................................................................................
Locul de
prelevare.................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................................
Data
prelevării.......................................................................................................................................................................
Mijloace, instalatii si metode avute în
vedere............................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
Stocarea si destinatia specimenelor........................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
Motivul recoltării/derogării
□ În interesul protejării faunei si florei
sălbatice, precum si al conservării habitatelor naturale
□ Pentru prevenirea producerii unor daune
importante, în special asupra culturilor agricole, animalelor domestice,
pădurilor, pescăriilor, apelor si altor bunuri
□ În interesul sănătătii si al
securitătii publice sau pentru alte ratiuni de interes public major,
inclusiv de natură socială ori economică, si pentru consecinte
benefice de importantă fundamentală pentru mediu
□ În scopuri de repopulare si reintroducere a
acestor specii, precum si pentru operatiuni de reproducere necesare în acest
scop
□ Pentru a permite, în conditii strict controlate,
într-o manieră selectivă si într-o măsură limitată,
prinderea sau detinerea unui număr limitat si specificat de exemplare
(Atasati documentele care să justifice recoltarea
exemplarelor în conformitate cu motivul derogării.)
Data.....................................................................
Semnătura................................................................
ACTE ALE AUTORITĂTII ELECTORALE PERMANENTE
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
partidelor politice, aliantelor politice, aliantelor electorale,
organizatiilor cetătenilor români apartinând minoritătilor nationale
si a candidatilor independenti participanti la alegerile partiale din 22 august
2010 care au depus raportul detaliat al veniturilor si cheltuielilor
electorale, conform art. 38 alin. (11) din Legea nr. 334/2006 privind
finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, cu
modificările si completările ulterioare, pentru alegerile locale
partiale desfăsurate conform Hotărârii Guvernului nr. 705/2010
privind stabilirea datei alegerilor partiale pentru alegerea autoritătilor
administratiei publice locale în unele circumscriptii electorale
Judetul Satu Mare, comuna Sanislău
- Forumul Democrat al Germanilor din România
- Partidul Social Democrat
- Partidul National Liberal
- Uniunea Democrată Maghiară din România
- Uniunea Natională pentru Progresul României
- Partidul Democrat Liberal
- candidati independenti:
- Kocze Daniel
- Sabău Stefan
- Bereczki Zoltan
- Mates Claudia Ramona
Bucuresti, 26 august 2010.
Nr. 11.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |