MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 593 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Vineri, 20 august 2010
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
845. - Hotărâre privind modificarea unui parametru
tehnic al unui imobil din inventarul centralizat al bunurilor care
alcătuiesc domeniul public al statului
860. - Hotărâre privind stabilirea datei alegerilor
locale partiale pentru primari în unele circumscriptii electorale
861. - Hotărâre pentru aprobarea Programului
calendaristic privind realizarea actiunilor referitoare la organizarea si
desfăsurarea alegerilor locale partiale pentru primari în unele
circumscriptii electorale din data de 26 septembrie 2010
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
211. - Decizie pentru constituirea Comitetului
interministerial privind procesul de reformare a legislatiei si procedurilor
din domeniul amenajării teritoriului, urbanismului, arhitecturii si
constructiilor
212. - Decizie privind stabilirea atributiilor doamnei Mantale
Mioara, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.130/688. - Ordin al ministrului sănătătii si
al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate pentru
modificarea Ordinului ministrului sănătătii si al presedintelui
Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 987/619/2010 pentru
aprobarea Metodologiei privind conditiile si modalitatea de stingere a
obligatiilor de platăale unitătilor sanitare cu paturi înregistrate
peste termenul de scadentă la 31 martie 2010
2.160. - Ordin al ministrului finantelor publice pentru
aprobarea Normelor metodologice privind solutionarea plângerilor prealabile
formulate împotriva proceselor-verbale de control financiar încheiate în baza
Legii nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si
a Gărzii Financiare
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
737. - Ordin privind dispunerea radierii din Registrul general
al institutiilor financiare nebancare a Societătii Comerciale REAL LEASING
- IFN S.A.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea unui parametru tehnic al unui imobil din inventarul
centralizat al bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 20 din Legea
nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Datele de identificare ale imobilului având numărul de inventar M.F.
101531, compus din teren si constructiile aferente, din anexa nr. 8 la
Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului
centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, se modifică
potrivit datelor din anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - Se aprobă actualizarea descrierii tehnice a unui imobil aflat în
administrarea Ministerului Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului
-Autoritatea Natională pentru Sport si Tineret, prin Directia pentru Sport
a Judetului Cluj, înregistrat la pozitia cu numărul M.F.P. 101531, conform
anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul
Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului împreună cu
Ministerul Finantelor Publice vor efectua modificarea în mod corespunzător
a anexei nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006, cu
modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marko Bela
Ministrul educatiei, cercetării, tineretului si sportului,
Daniel Petru Funeriu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 11 august 2010.
Nr. 845.
ANEXA
DATELE DE IDENTIFICARE
ale imobilului din domeniul public al statului care îsi modifică
parametrul tehnic din inventarul centralizat al bunurilor care alcătuiesc
domeniul public al statului
Nr. M.F. |
Descrierea tehnică |
Denumirea imobilului |
Adresa |
Administratorul |
Descrierea tehnică la 27 iulie 2010 |
101531 |
Sală de jocuri cu
tribună de 2.700 de locuri, sală de tenis de masă, birouri si
anexe. Suprafată de
5.000 m2 teren, din care Constructie 3.434 m2 |
Sala Sporturilor H.
Damian |
Municipiul
Cluj-Napoca, Splaiul Independentei, judetul Cluj |
Ministerul Educatiei,
Cercetării, Tineretului si
Sportului – Autoritatea Natională pentru Sport si Tineret, prin Directia pentru Sport a
Judetului Cluj |
A1 Teren 11.477 A1.1 Sala sporturilor,
constructie cu structură din beton armat, acoperis terasă, la
parter cu sala polivalentă de sport cu capacitatea de 2.000 de locuri,
cu două tribune, 3 cabine transmisii RTV, hol principal cu bufet, birou
administrativ cu grup sanitar, încăpere pentru oficiali, cabină
vânzare bilete, spatiu tehnic (electricitate), două grupuri sanitare,
spălători, 6 vestiare pentru sportivi, cu dusuri si grup sanitar,
cabină de pauză, depozit, încăpere de protocol cu grup
sanitar, cabinet medical, 11 depozite echipamente si materiale, două
coridoare, două holuri la vestiare, atelier, două grupuri sanitare
pentru public, cu acces din exterior; la etaj: hol, vestiar pentru
spectatori, protocol cu 3 încăperi, băi si grup sanitar, 3 birouri
administrative cu grup sanitar, statie amplificare, vestibul personal
serviciu A1.2 Sală de
tenis de masă, constructie cu structură de rezistentă din
beton armat, ziduri din cărămidă, acoperis, terasă,
compusă din sală de competitie, sală de antrenament, două
holuri, două grupuri sanitare, două vestiare, un birou cu un grup
sanitar A1.3 Obelisc -
constructie din beton armat |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind stabilirea datei alegerilor locale partiale pentru primari în unele
circumscriptii electorale
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 9 din Legea nr.
67/2004 pentru alegerea autoritătilor administratiei publice locale,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se stabileste data de duminică, 26 septembrie 2010, ca dată
pentru organizarea si desfăsurarea alegerilor locale partiale pentru
primari în circumscriptiile electorale prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti, 18 august 2010.
Nr. 860.
ANEXĂ
cuprinzând circumscriptiile electorale în care se organizează alegeri
locale partiale pentru primari
1.
Orasul Baia de Aramă, judetul Mehedinti
2.
Comuna Râmnicelu, judetul Buzău
3.
Comuna Gălbinasi, judetul Călărasi
4.
Comuna Schela, judetul Galati
5.
Comuna Sârbeni, judetul Teleorman
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea Programului
calendaristic privind realizarea actiunilor referitoare la organizarea si
desfăsurarea alegerilor locale partiale pentru primari în unele
circumscriptii electorale din data de 26 septembrie 2010
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 125 alin. (1) si
al art. 131 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritătilor
administratiei publice locale, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Programul calendaristic privind realizarea actiunilor
referitoare la organizarea si desfăsurarea alegerilor locale partiale
pentru primari în unele circumscriptii electorale din data de 26 septembrie
2010, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Presedintele Autoritătii Electorale Permanente,
Octavian Opris
Bucuresti, 18 august 2010.
Nr. 861.
ANEXĂ
PROGRAMUL CALENDARISTIC
privind realizarea actiunilor referitoare la organizarea si
desfăsurarea alegerilor locale partiale pentru primari din data de 26
septembrie 2010
Nr. crt. |
Termenul de realizare potrivit Legii nr. 67/2004 pentru alegerea
autoritătilor administratiei publice locale, republicată, cu
modificările si completările ulterioare (articolul) |
Actiunea |
Cine realizează actiunea |
Modalitatea de realizare |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Cu cel putin 35 de zile
înaintea votării 20 august 2010 Art. 9 alin. (2) |
Stabilirea si aducerea
la cunostinta publică a datei desfăsurării alegerilor |
Guvernul |
Hotărâre care se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I |
2. |
În termen de două
zile de la stabilirea datei alegerilor, dar nu mai târziu de 21
august 2010 Art. 11 alin. (1) |
Numerotarea
circumscriptiei electorale |
Prefectul |
Prin ordin |
3. |
Cu o zi înainte de
desemnare 28
august 2010 Art. 24 alin. (5) si
(7) |
Întocmirea listelor cu
magistrati si alti juristi care participă la tragerea la sorti pentru
desemnarea presedintelui biroului electoral de circumscriptie si a
loctiitorului acestuia. Completarea listei
prevăzute la art. 24 alin. (5) cu alte persoane care se bucură de
prestigiu în fata locuitorilor, care nu fac parte din niciun partid politic
si au cel putin studii medii |
Presedintele
tribunalului, prefectul, cu participarea reprezentantilor partidelor politice
Prefectul, la propunerea primarului |
|
4. |
Cu cel putin 24 de ore
înainte de data sedintei 28
august 2010 Art. 24 alin. (8) |
Aducerea la cunostinta
publică a datei sedintei în care se va efectua tragerea la sorti a
presedintelui biroului electoral de circumscriptie si a loctiitorului
acestuia |
Presedintele
tribunalului |
Anunt în presă si
afisare la usa instantei |
5. |
În termen de cel mult
10 zile de la stabilirea datei alegerilor, dar nu mai târziu de 29
august 2010 |
Delimitarea si
numerotarea sectiilor de votare; aducerea la cunostinta publică a
delimitării si numerotării sectiilor de votare si a numerotării
circumscriptiei electorale |
Primarul |
Prin dispozitie Prin
afisare |
6. |
În termen de cel mult
10 zile de la stabilirea datei alegerilor, cel mai târziu la 29
august 2010 Art. 24 alin. (5) |
Desemnarea
presedintelui biroului electoral de circumscriptie si a loctiitorului
acestuia |
Presedintele
tribunalului |
Tragere la sorti |
7. |
În termen de 24 de ore
de la solicitare, după 29
august 2010 Art. 24 alin. (11) |
Punerea la dispozitia
partidelor politice, aliantelor politice sau a aliantelor electorale, la
solicitarea scrisă a acestora, a listei cuprinzând datele necesare ale
presedintelui biroului electoral de circumscriptie si ale loctiitorului
acestuia, pentru a fi contactati, precum si adresa si numărul de telefon
ale sediului biroului electoral de circumscriptie. |
Presedintele
tribunalului împreună cu prefectul |
În scris |
8. |
În termen de o zi de
la constituire, dar nu mai târziu de 30
august 2010 Art. 27 |
Aducerea la cunostinta
publică a sediului biroului electoral de circumscriptie si a programului
de activitate al acestuia |
Prefectul |
Prin afisare si prin
orice alt mijloc de publicitate |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
9. |
În termen de 24 de ore
de la constituire, dar nu mai târziu de 30
august 2010 Art. 34 alin. (2) |
Completarea biroului
electoral de circumscriptie cu reprezentantii propusi de organizatiile
judetene ale partidelor politice parlamentare care depun candidat la functia
de primar |
Presedintele biroului
electoral de circumscriptie |
În ordinea
descrescătoare a numărului cumulat de senatori si deputati ai
fiecărui partid |
10. |
În termen de 24 de ore
de la constituirea biroului electoral de circumscriptie, dar nu mai târziu de 30
august 2010 Art. 22 alin. (1) |
Comunicarea către
biroul electoral de circumscriptie a numărului de alegători
rezultat din listele electorale permanente si complementare |
Primarul |
În scris |
11. |
În termen de 24 de ore
de la desemnare, dar nu mai târziu de 30
august 2010 Art. 39 alin. (1) |
Formularea
contestatiilor privind desemnarea presedintelui biroului electoral de
circumscriptie si a loctiitorului acestuia |
Persoanele interesate |
În scris |
12. |
În termen de 24 de ore
de la completare, dar nu mai târziu de 31
august 2010 Art. 39 alin. (1) |
Formularea
contestatiilor privind completarea biroului electoral de circumscriptie |
Persoanele interesate |
În scris |
13. |
În termen de o zi de
la înregistrare, dar nu mai târziu de 31
august 2010 Art. 31 alin. (6) |
Solutionarea
contestatiilor privind desemnarea presedintelui biroului electoral de
circumscriptie si a loctiitorului acestuia |
Tribunalul |
Hotărâre
definitivă si irevocabilă |
14. |
În termen de o zi de
la înregistrare, dar nu mai târziu de 1
septembrie 2010 Art. 31 alin. (6) |
Solutionarea
contestatiilor privind completarea biroului electoral de circumscriptie |
Tribunalul |
Hotărâre
definitivă si irevocabilă |
15. |
În termen de 5 zile de
la constituirea biroului electoral de circumscriptie, dar nu
mai târziu de 2
septembrie 2010 Art. 56 alin. (1) |
Comunicarea semnelor
electorale de către partidele politice, aliantele politice si aliantele
electorale biroului electoral de circumscriptie |
Partidele politice,
aliantele politice si aliantele electorale |
În scris |
16. |
în următoarea zi
după expirarea termenului pentru comunicarea semnelor electorale 3
septembrie 2010 Art. 56 alin. (7) |
Aducerea la cunostinta
publică a semnelor electorale |
Biroul electoral de
circumscriptie |
Prin afisare si prin
orice alt mijloc de publicitate |
17. |
În termen de 18 zile
de la data stabilirii zilei alegerilor, cel mai târziu la data de 6
septembrie 2010 Art. 16 alin. (1) si
art. 221 |
Punerea la dispozitia
primarului a listelor electorale permanente si a listelor electorale
complementare |
Directia pentru
Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor si Oficiul Român pentru Imigrări |
Proces-verbal |
18. |
Cel mai târziu cu 20
de zile înainte de data desfăsurării alegerilor, dar nu mai târziu
de 6 septembrie 2010 Art. 44 si 45 |
DEPUNEREA
CANDIDATURILOR |
Partidele politice,
aliantele politice, aliantele electorale, organizatiile cetătenilor
apartinând minoritătilor nationale care participă la alegeri,
candidatii independenti |
În scris, în 4
exemplare |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
19. |
Cel mai târziu cu 20
de zile înaintea datei alegerilor, dar nu mai târziu de 6
septembrie 2010 Art. 65 alin. (6) |
Solicitarea acordării
timpilor de antenă către conducerile posturilor de radiodifuziune
si televiziune publice si private sau, după caz, ale studiourilor
teritoriale ale acestora |
Partidele politice,
aliantele politice, aliantele electorale, candidatii independenti si organizatiile
cetătenilor apartinând minoritătilor nationale |
În scris |
20. |
În termen de 24 de ore
de la înregistrare, dar nu mai târziu de 7
septembrie 2010 Art. 50 alin. (3) |
Afisarea
candidaturilor acceptate |
Biroul electoral de
circumscriptie |
Prin afisare la sediul
biroului electoral de circumscriptie |
21. |
În termen de 24 de ore
de la respingere, dar nu mai târziu de 7
septembrie 2010 Art. 52 alin. (2) |
Formularea de
contestatii împotriva respingerii candidaturilor |
Candidatii, partidele
politice, aliantele politice sau aliantele electorale care au propus
candidatura respectivă |
În scris |
22. |
În termen de 24 de ore
de la înregistrare, dar nu mai târziu de 8
septembrie 2010 Art. 52 alin. (5) |
Solutionarea
contestatiilor formulate împotriva respingerii candidaturilor |
Judecătoria |
Hotărâre |
23. |
În termen de cel mult
24 de ore de la afisarea candidaturii, dar nu mai târziu de 8
septembrie 2010 Art. 52 alin. (1) |
Formularea de
contestatii împotriva acceptării unor candidaturi |
Cetătenii,
partidele politice, aliantele politice si aliantele electorale |
În scris |
24. |
În termen de 24 de ore
de la pronuntare, dar nu mai târziu de 9
septembrie 2010 Art. 52 alin. (6) |
Declararea recursului
împotriva hotărârii pronuntate în cazul respingerii candidaturii |
Candidatii, partidele
politice, aliantele politice si aliantele electorale care au propus
candidatura respectivă |
În scris |
25. |
În termen de 24 de ore
de la înregistrare, dar nu mai târziu de 9
septembrie 2010 Art. 52 alin. (5) |
Solutionarea
contestatiilor formulate împotriva acceptării candidaturilor |
Judecătoria |
Hotărâre |
26. |
În termen de 24 de ore
de la pronuntare, dar nu mai târziu de 10
septembrie 2010 Art. 52 alin. (6) |
Declararea recursului
împotriva hotărârii pronuntate în cazul acceptării candidaturii |
Cetătenii,
partidele politice, aliantele politice si aliantele electorale |
În scris |
27. |
În termen de 24 de ore
de la înregistrare, dar nu mai târziu de 10
septembrie 2010 Art. 52 alin. (6) si
(7) |
Solutionarea
recursului declarat împotriva hotărârii pronuntate în solutionarea
contestatiei privind respingerea candidaturii |
Tribunalul |
Hotărâre
definitivă si irevocabilă |
28. |
Până la
rămânerea definitivă a candidaturilor, dar nu mai târziu de 10
septembrie 2010 Art. 56 alin. (7) |
Comunicarea către
prefect a semnelor electorale, în vederea imprimării lor pe buletinele
de vot |
Biroul electoral de
circumscriptie |
În scris |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
29. |
Până la începerea
campaniei electorale, dar nu mai târziu de 10
septembrie 2010 Art. 76 alin. (1) |
Stabilirea locurilor
speciale pentru afisaj electoral |
Primarul |
Prin dispozitie |
30. |
În termen de 5 zile de
la primirea listelor electorale permanente si complementare, dar nu mai
târziu de 10
septembrie 2010 Art. 16 alin. (2) |
Punerea la dispozitia
partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale, la cererea
si pe cheltuiala acestora, a copiilor de pe listele electorale permanente,
precum si de pe listele electorale suplimentare |
Primarul |
În scris |
31. |
În termen de 24 de ore
de la înregistrare, dar nu mai târziu de 11
septembrie 2010 Art. 52 alin. (6) si
(7) |
Solutionarea
recursului declarat împotriva hotărârii pronuntate asupra contestatiei
privind admiterea candidaturii |
Tribunalul |
Hotărâre
definitivă si irevocabilă |
32. |
După expirarea
termenului de depunere a candidaturilor, la care se adaugă, dacă
este cazul, termenele prevăzute la art. 52, dar nu mai târziu de 11
septembrie 2010 Art. 53 |
RĂMÂNEREA
DEFINITIVĂ A CANDIDATURILOR |
Biroul electoral de
circumscriptie |
Proces-verbal |
33. |
Cu 15 zile înainte de
data desfăsurării alegerilor 11
septembrie 2010 Art. 61 |
ÎNCEPEREA
CAMPANIEI ELECTORALE |
|
|
34. |
Imediat după
rămânerea definitivă a candidaturilor, dar nu mai târziu de 12
septembrie 2010 Art. 55 alin. (8) si
(12) |
Stabilirea
numărului de ordine de pe buletinul de vot, în prezenta reprezentantilor
partidelor politice, aliantelor politice, aliantelor electorale care depun
candidaturi |
Presedintele biroului
electoral de circumscriptie |
Prin tragere la sorti |
35. |
În termen de 24 de ore
de la întocmire, dar nu mai târziu de 12
septembrie 2010 Art. 37 alin. (1) lit.
f) |
Centralizarea candidaturilor
depuse de partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale si
organizatiile cetătenilor apartinând minoritătilor nationale si
comunicarea situatiei centralizate către Societatea Română de
Televiziune si Societatea Română de Radiodifuziune (după
rămânerea definitivă a candidaturilor) |
Biroul electoral de
circumscriptie |
În scris |
36. |
Cel mai târziu
până la 13
septembrie 2010 Art. 65 alin. (3) |
Stabilirea timpilor de
antenă pentru partidele politice parlamentare, aliantele acestora si
organizatiile cetătenilor apartinând minoritătilor nationale
reprezentate în Parlament |
Societatea Română
de Televiziune si Societatea Română de Radiodifuziune |
În functie de ponderea
detinută în Parlament |
37. |
În termen de 24 de ore
de la efectuarea tragerii la sorti, dar nu mai târziu de 13
septembrie 2010 Art. 55 alin. (11) |
Comunicarea către
prefect a ordinii pentru înscrierea pe buletinul de vot a candidatilor la
functia de primar, precum si a ordinii pentru candidatii independenti |
Presedintele biroului
electoral de circumscriptie |
În scris |
38. |
În termen de 24 de ore
de la primirea comunicării datelor, dar nu mai târziu de 13
septembrie 2010 Art. 65 alin. (1) si
(2) |
Calcularea timpilor de
antenă acordati partidelor politice, aliantelor politice, aliantelor
electorale si candidatilor independenti la serviciile de radiodifuziune si de
televiziune, inclusiv la studiourile teritoriale ale acestora |
Societatea Română
de Televiziune si Societatea Română de Radiodifuziune |
În functie de situatia
listelor complete prezentate |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
39. |
Cel mai târziu în data de 20
septembrie 2010 Art. 28 alin. (2) si
(4) |
Întocmirea listei cu
juristi si alte persoane propuse de primar care au, de regulă, cel putin
studii medii si nu fac parte din niciun partid politic, din care vor fi
desemnati presedintele biroului electoral al sectiei de votare si loctiitorul
acestuia |
Prefectul, la
propunerea primarului |
|
40. |
După
tipărirea primului tiraj al buletinului de vot, dar nu mai târziu de 20
septembrie 2010 Art. 57 alin. (3) |
Prezentarea unui
exemplar al buletinului de vot membrilor biroului electoral de circumscriptie |
Prefectul |
|
41. |
Cel mai târziu cu 5
zile înainte de data alegerilor 21
septembrie 2010 Art. 57 alin. (1)si(4) |
TIPĂRIREA
BULETINELOR DE VOT |
Biroul electoral de
circumscriptie, prin grija prefectului |
|
42. |
Cel mai târziu cu 5
zile înainte de data alegerilor, dar nu mai târziu de 21
septembrie 2010 Art. 28 alin. (6) |
Desemnarea
presedintelui biroului electoral al sectiei de votare si a loctiitorului
acestuia |
Presedintele
tribunalului |
Tragere la sorti |
43. |
În termen de 24 de ore
de la desemnarea presedintelui biroului electoral al sectiei de votare, dar
nu mai târziu de 22
septembrie 2010 Art. 28 alin. (8) |
Comunicarea către
presedintele biroului electoral de circumscriptie a reprezentantilor
partidelor politice în birourile electorale ale sectiilor de votare. |
Organizatiile judetene
ale partidelor politice parlamentare care depun candidat la functia de primar |
În scris |
44. |
De îndată ce
primeste comunicarea reprezentantilor
partidelor politice în birourile electorale ale sectiilor de votare, dar nu
mai târziu de 22
septembrie 2010 Art. 28 alin. (8) |
Comunicarea către
presedintele biroului electoral al sectiei de votare a reprezentantilor
partidelor politice în birourile electorale ale sectiilor de votare. |
Presedintele biroului
electoral de circumscriptie |
În scris |
45. |
În termen de 24 de ore
de la desemnarea presedintelui, dar nu mai târziu de 22
septembrie 2010 Art. 34 alin. (4) |
Completarea biroului
electoral al sectiei de votare cu reprezentanti propusi de organizatiile
judetene ale partidelor politice parlamentare care depun candidat la functia
de primar |
Presedintele biroului
electoral al sectiei de votare |
Proces-verbal în
ordine descrescătoare a numărului cumulat de senatori si deputati
ai fiecărui partid |
46. |
În termen de 24 de ore
de la desemnare, dar nu mai târziu de 22 septembrie 2010 Art. 39 alin. (1) |
Formularea
contestatiilor privind desemnarea presedintelui biroului electoral al sectiei
de votare, respectiv a loctiitorului acestuia |
Persoanele interesate |
În scris |
47. |
Imediat după
tipărire, dar nu mai târziu de 22
septembrie 2010 Art. 58 alin. (1) |
Preluarea de la
prefect a buletinelor de vot de către primar împreună cu
presedintele biroului electoral de circumscriptie |
Prefectul, primarul,
presedintele biroului electoral de circumscriptie |
Proces-verbal |
48. |
În termen de 24 de ore
de la completare, dar nu mai târziu de 23
septembrie 2010 Art. 39 alin. (1) si art.
34 alin. (4) |
Formularea
contestatiilor privind completarea biroului electoral al sectiei de votare cu
reprezentanti propusi de organizatiile judetene ale partidelor politice
parlamentare care depun candidat la functia de primar |
Persoanele interesate |
În scris |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
49. |
Cu 3 zile înainte de
data alegerilor 23
septembrie 2010 Art. 22 alin. (2) |
Comunicarea către
biroul electoral de circumscriptie a numărului definitiv de
alegători, pe baza datelor cuprinse în copiile de pe listele electorale
permanente, în copiile de pe listele electorale complementare si în lista
suplimentară |
Primarul |
În scris |
50. |
În termen de două
zile de la expirarea termenului de imprimare, dar nu mai târziu de 23
septembrie 2010 Art. 59 |
Afisarea unui buletin
de vot, vizat si anulat de presedintele biroului electoral de circumscriptie,
la sediul primăriei, al biroului electoral de circumscriptie si al
biroului electoral al sectiei de votare |
Primarul, presedintele
biroului electoral de circumscriptie |
|
51. |
În termen de o zi de
la înregistrare, dar nu mai târziu de 23 septembrie 2010 Art. 39 alin. (2) |
Solutionarea
contestatiilor privind desemnarea presedintelui biroului electoral al sectiei
de votare, respectiv a loctiitorului acestuia |
Biroul electoral de
circumscriptie |
Hotărâre
definitivă si irevocabilă |
52. |
În termen de o zi de
la înregistrare, dar nu mai târziu de 24 septembrie 2010 Art. 39 alin. (2) si
art. 34 alin. (4) |
Solutionarea
contestatiilor privind completarea biroului electoral al sectiei de votare cu
reprezentanti propusi de organizatiile judetene ale partidelor politice
parlamentare care depun candidat la functia de primar |
Biroul electoral de
circumscriptie |
Hotărâre
definitivă si irevocabilă |
53. |
Cu două zile
înainte de data alegerilor 24
septembrie 2010 Art. 16 alin. (6) si
art. 222 alin. (3) |
Transmiterea copiilor
de pe listele electorale permanente si complementare, în două exemplare,
precum si a listelor electorale suplimentare, birourilor electorale ale
sectiilor de votare |
Primarul |
|
54. |
În termen de cel mult
24 de ore de la efectuarea modificărilor Art. 16 alin. (8) |
Comunicarea către
biroul electoral al sectiei de votare a modificărilor făcute în
lista electorală permanentă |
Primarul |
În scris |
55. |
În termen de 24 de ore
de la pronuntare, dar nu mai târziu de 24 septembrie 2010 Art. 39 alin. (3) |
Comunicarea către
presedintele tribunalului a hotărârii prin care se admite contestatia
privind desemnarea presedintelui biroului electoral al sectiei de votare,
respectiv a loctiitorului acestuia |
Biroul electoral de circumscriptie |
Presedintele
tribunalului va face o nouă desemnare. |
56. |
În ziua de
sâmbătă care precedă data alegerilor 25
septembrie 2010 - ora 7,00 Art. 61 |
ÎNCHEIEREA
CAMPANIEI ELECTORALE |
|
|
57. |
Cel mai târziu în
preziua alegerilor 25
septembrie 2010 Art. 58 alin. (1) |
Predarea buletinelor
de vot presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare |
Primarul,
împreună cu presedintele biroului electoral de circumscriptie |
Proces-verbal |
58. |
În ajunul zilei
alegerilor 25 septembrie 2010 - ora 18,00 Art. 78 alin. (3) si
(4) |
Prezentarea
presedintelui si a membrilor biroului electoral al sectiei de votare la
sediul acesteia si luarea măsurilor pentru asigurarea ordinii si
corectitudinii operatiunilor de votare si a pazei în jurul localului de vot |
Presedintele si
membrii biroului electoral al sectiei de votare |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
59. |
În ziua alegerilor 26
septembrie 2010 - ora 6,00 Art. 79 alin. (1) si
(2) |
Verificarea de
către presedintele biroului electoral al sectiei de votare, în prezenta
celorlalti membri, a existentei materialelor necesare votării (urne,
liste electorale, formulare de liste electorale suplimentare, stampile,
tusiere eto), sigilarea urnelor prin aplicarea stampilei de control a sectiei
de votare si aplicarea stampilei de control a sectiei de votare pe ultima
pagină a buletinelor de vot |
Presedintele si
membrii biroului electoral al sectiei de votare |
|
60. |
În data de 26
septembrie 2010 - ora 7,00 Art. 81 |
ÎNCEPEREA
VOTĂRII |
|
|
61. |
În data de 26
septembrie 2010 - ora 21,00 Art. 81 |
ÎNCHIDEREA
VOTĂRII |
|
|
62. |
După încheierea
votării 26
septembrie 2010 - ora 21,00 Art. 92 alin. (1) |
Numărarea
voturilor, încheierea proceselor-verbale si întocmirea dosarelor cu
rezultatele votării |
Presedintele biroului
electoral al sectiei de votare, membri ai biroului |
|
63. |
În termen de 24 de ore
de la închiderea votării: cel mai târziu în 27
septembrie 2010 - ora 21,00 Art. 37 alin. (3) |
Formularea de cereri
pentru anularea alegerilor |
Partidele politice,
aliantele politice, aliantele electorale sau candidatii independenti |
Cerere motivată,
însotită de dovezile pe care se întemeiază |
64. |
În termen de două
zile de la înregistrarea sesizărilor si contestatiilor Art. 31 alin.(4) |
Solutionarea cererilor
pentru anularea alegerilor |
Judecătoria |
Hotărâre
definitivă si irevocabilă |
65. |
În cel mult 24 de ore
de la încheierea votării 27
septembrie - ora 21,00 Art. 92 alin. (1) si
(2) |
Predarea de către
presedintele biroului electoral al sectiei de votare a dosarelor cu
rezultatele votării biroului electoral de circumscriptie |
Presedintele biroului
electoral al sectiei de votare, împreună cu cel putin 2 membri ai
biroului electoral al sectiei de votare, stabiliti prin tragere la sorti |
Proces-verbal
Transportul se face cu pază militară. |
66. |
În termen de 24 de ore
de la primirea tuturor proceselor-verbale de la birourile electorale ale
sectiilor de votare 28
septembrie 2010 - ora 21,00 Art. 94 alin. (1) si
art. 99 alin. (5) |
Totalizarea voturilor
si atribuirea mandatelor. Înaintarea dosarului privind alegerea primarului la
judecătorie. |
Biroul electoral de
circumscriptie |
Transmiterea dosarului
se face în vederea validării mandatelor. |
67. |
Începând cu 27
septembrie 2010 - ora 21,00, respectiv 28
septembrie 2010 - ora 21,00 Art. 100 alin. (6) |
Aducerea la cunostinta
publică a rezultatului alegerilor |
Biroul electoral de
circumscriptie |
Prin orice mijloc de
publicitate |
NOTĂ:
Dacă este cazul
organizării turului al ll-lea de scrutin pentru alegerea primarului,
acesta va avea loc peste o săptămână, în data de 3 octombrie
2010.
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
pentru constituirea Comitetului interministerial privind procesul de
reformare a legislatiei si procedurilor din domeniul amenajării
teritoriului, urbanismului, arhitecturii si constructiilor
Având
în vedere propunerea formulată de Ministerul Dezvoltării Regionale si
Turismului prin Adresa nr. 53.439/I.A. din 12 august 2010, înregistrată
sub nr. 20/12.347/D.N.A. din 16 august 2010,
în
temeiul art. 18 si 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea
si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificările si
completările ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - Se constituie Comitetul interministerial privind procesul de reformare a
legislatiei si procedurilor din domeniul amenajării teritoriului,
urbanismului, arhitecturii si constructiilor, având componenta
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta
decizie.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Bucuresti, 19 august
2010.
Nr. 211.
ANEXĂ
COMPONENTA
Comitetului interministerial privind procesul de reformare a legislatiei si
procedurilor din domeniul amenajării teritoriului, urbanismului,
arhitecturii si constructiilor
Nr. crt. |
Institutia |
Membru titular |
Membru supleant |
1. |
Ministerul
Dezvoltării Regionale si Turismului |
Ioan Andreica Secretar
de stat |
Anca Ileana Ginavar ,
Director general, Directia generală dezvoltare teritorială |
2. |
Ministerul
Administratiei si Internelor |
Gheorghe Emacu
Secretar de stat |
Liviu Grădinaru,
Director general, Directia generală pentru relatia cu comunitătile
locale |
3. |
Ministerul Culturii si
Patrimoniului National |
Vasile Timis Secretar
de stat |
Mircea Angelescu,
Director general, Directia generală patrimoniu cultural national |
4. |
Ministerul Mediului si
Pădurilor |
Marin Anton Secretar
de stat |
Dorina Mocanu,
Director, Directia controlul poluării si evaluare impact |
5. |
Ministerul Finantelor
Publice |
Gheorghe Gherghina
Secretar de stat |
Julien Dorin Zamfir,
Director, Directia de programare a investitiilor publice, Directia
generală de programare bugetară |
6. |
Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii |
Eusebiu Pistru
Secretar de stat |
Rodica Ionică,
Director, Directia management, strategie si mediu |
7. |
Ministerul Justitiei |
Alina Mihaela Bica
Secretar de stat |
Gabriel
Tănăsescu Consilier al ministrului |
8. |
Secretariatul General
al Guvernului |
Andrei Todea Secretar
de stat |
Cristian Vorvoreanu
Consilier Directia logistică |
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind stabilirea atributiilor doamnei Mantale Mioara, inspector
guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului
În temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea
în categoria înaltilor functionari publici, managementul carierei si
mobilitatea înaltilor functionari publici, cu modificările si
completările ulterioare, si al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna
Mantale Mioara, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al
Guvernului, este desemnată să îndeplinească, la nivelul municipiului
Bucuresti, atributii ce intră în sfera de competentă a Ministerului
Administratiei si Internelor. Fisa de descriere a atributiilor si
responsabilitătilor si a modului de raportare a activitătii
desfăsurate se stabileste prin ordin al ministrului administratiei si
internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental si a
celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al
Guvernului, în conditiile legii, pe bază de pontaj si raport bilunar de
urmărire a indicatorilor punctuali ai activitătii pe care o
desfăsoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite si/sau de
reprezentantul Ministerului Administratiei si Internelor la nivelul
municipiului Bucuresti. Evaluarea anuală se realizează, în conditiile
legii, pe baza raportărilor realizate în urma activitătii
desfăsurate.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Bucuresti, 19 august
2010.
Nr. 212.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL SĂNĂTĂTII Nr.
1.130 din 19 august 2010 |
CASA NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr.
688 din 19 august 2010 |
pentru modificarea Ordinului ministrului sănătătii si al
presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
987/619/2010 pentru aprobarea Metodologiei privind conditiile si modalitatea de
stingere a obligatiilor de plată ale unitătilor sanitare cu paturi
înregistrate peste termenul de scadentă la 31 martie 2010
Văzând
Referatul de aprobare nr. Cs.A. 8.865/2010 si nr. 1.881/2010 al Casei Nationale
de Asigurări de Sănătate, în temeiul art. 38 si 50 din Ordonanta
Guvernului nr. 18/2010 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul
2010, al art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătătii, cu modificările si completările ulterioare,
al art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare, si al art. 17 alin. (5) din
Statutul Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
sănătătii si presedintele Casei
Nationale de Asigurări de Sănătate emit următorul
ordin:
Art. I.
- Ordinul ministrului sănătătii si al
presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
987/619/2010 pentru aprobarea Metodologiei privind conditiile si modalitatea de
stingere a obligatiilor de plată ale unitătilor sanitare cu paturi
înregistrate peste termenul de scadentă la 31 martie 2010, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 500 din 20 iulie 2010, se
modifică după cum urmează:
1. Titlul ordinului va avea următorul
cuprins:
„ORDIN
pentru aprobarea Metodologiei privind conditiile si modalitatea de stingere
a obligatiilor de plată ale unitătilor sanitare cu paturi
înregistrate peste termenul de scadentă la 30 iunie 2010 si neachitate
până la data prezentului ordin"
2.
Articolul 1 va avea următorul cuprins:
„Art.
1. - Se aprobă Metodologia privind conditiile si modalitatea de stingere a
obligatiilor de plată ale unitătilor sanitare cu paturi înregistrate
peste termenul de scadentă la 30 iunie 2010 si neachitate până la
data prezentului ordin".
3. Titlul anexei va avea următorul
cuprins:
„METODOLOGIE
privind conditiile si modalitatea de stingere a obligatiilor de plată
ale unitătilor sanitare cu paturi înregistrate peste termenul de
scadentă la 30 iunie 2010 si neachitate până la data prezentului
ordin"
4. În
anexă, la punctele 1, 2, 3 si 14, sintagma 31 martie 2010 se
modifică si se înlocuieste cu sintagma 30 iunie 2010.
5. În
anexele nr. 1 si 2 la metodologie, sintagma 31 martie 2010 se
modifică si se înlocuieste cu sintagma 30 iunie 2010.
Art.
II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul sănătătii, Cseke
Attila |
Presedintele Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, Nicolae
Lucian Dută |
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
pentru aprobarea Normelor metodologice privind solutionarea plângerilor
prealabile formulate împotriva proceselor-verbale de control financiar
încheiate în baza Legii nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea
controlului financiar si a Gărzii Financiare
În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea
si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificările si
completările ulterioare,
având
în vedere prevederile art. 6 din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si
functionarea controlului financiar si a Gărzii financiare, cu
modificările ulterioare, si ale art. 7 din Legea contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările si completările
ulterioare,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind solutionarea plângerilor
prealabile formulate împotriva proceselor-verbale de control financiar
încheiate în baza Legii nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea
controlului financiar si a Gărzii Financiare, cu modificările
ulterioare, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă pct.
III „Solutionarea plângerilor" din Normele metodologice pentru aparatul de
control financiar al statului din cadrul Ministerului Finantelor Publice,
aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 889/2005, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 604 din 13 iulie 2005.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 17 august 2010.
Nr. 2.160.
NORME METODOLOGICE
privind solutionarea plângerilor prealabile formulate împotriva
proceselor-verbale de control financiar încheiate în baza Legii nr. 30/1991
privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Gărzii
Financiare
1.
Împotriva procesului-verbal de control financiar se poate formula plângere
prealabilă în conditiile si în termenele prevăzute la art. 7 din
Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările si
completările ulterioare.
2.
Plângerea prealabilă formulată împotriva procesului-verbal de control
financiar reprezintă calea administrativă de atac.
3.
Plângerea prealabilă se formulează în scris si va cuprinde:
a)
datele de identificare a contestatorului;
b)
obiectul plângerii;
c)
motivele de fapt si de drept;
d)
dovezile pe care se întemeiază;
e)
semnătura contestatorului, reprezentantului legal sau a împuternicitului,
după caz, precum si stampila în cazul persoanelor juridice. Dovada
calitătii de împuternicit al contestatorului, persoană fizică
sau juridică, se face potrivit legii.
3.1.
Plângerea prealabilă nu poate avea ca obiect alte sume si măsuri
decât cele stabilite prin actul atacat.
3.2.
Contestatorul poate depune în dovedirea plângerii formulate acte care nu au
fost avute în vedere de organul de control financiar.
4.
Plângerea prealabilă se depune la directia din care face parte organul de
control financiar al cărui act este atacat.
4.1. In
cazul în care plângerea prealabilă este depusă la un organ
necompetent din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, aceasta
va fi înaintată, în termen de 5 zile de la data primirii, organului
emitent al actului atacat.
4.2.
Introducerea plângerii prealabile nu suspendă executarea actului atacat.
Aceste dispozitii nu aduc atingere dreptului contestatorului de a cere
suspendarea executării actului atacat, în temeiul Legii nr. 554/2004, cu
modificările si completările ulterioare.
5.
Contestatorul poate renunta la plângerea prealabilă, până la
solutionarea acesteia.
5.1.
Cererea de renuntare trebuie să fie semnată de contestator,
reprezentantul legal sau împuternicit, după caz, iar în cazul
contestatorului persoană juridică, cererea trebuie să poarte
stampila persoanei juridice. Dovada calitătii de împuternicit se face
potrivit legii.
5.2.
Persoanele fizice vor anexa la cererea de renuntare copia actului de
identitate.
5.3.
Organul de solutionare competent va comunica contestatorului decizia prin care
se ia act de renuntarea la plângere.
5.4.
Prin renuntarea la plângerea prealabilă nu se pierde dreptul
contestatorului de a înainta o nouă plângere în interiorul termenului
general de depunere a acesteia.
6.
Plângerea prealabilă formulată împotriva procesului-verbal de control
financiar se solutionează de către directia/structura din care face
parte organul de control financiar al cărui act este atacat, printr-un
colectiv special constituit, denumit în continuare organ de solutionare
competent. Organul de solutionare competent este format din specialisti
care nu au participat la întocmirea procesului-verbal de control financiar
atacat, desemnati prin act administrativ al directorului executiv al directiei
generale a finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti/directorului
general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili/Directiei
generale de control financiar, după caz.
7.
Pentru solutionarea plângerii prealabile se emite decizie. Decizia emisă
în solutionarea plângerii prealabile este definitivă în sistemul
căilor administrative de atac.
7.1.
Decizia de solutionare a plângerii prealabile se emite în formă
scrisă si va cuprinde: preambulul, considerentele si dispozitivul.
a)
Preambulul cuprinde: denumirea organului învestit cu solutionarea, numele sau
denumirea contestatorului, sediul social al contestatorului, numărul de
înregistrare a plângerii prealabile la organul de control financiar, obiectul
cauzei, precum si sinteza sustinerilor părtilor.
b)
Considerentele cuprind motivele de fapt si de drept care au format convingerea
organului de solutionare competent în emiterea deciziei.
c)
Dispozitivul cuprinde solutia pronuntată, calea de atac, termenul în care
aceasta poate fi exercitată si instanta competentă.
7.2.
Decizia se semnează de către conducătorul directiei din care
face parte organul de control financiar al cărui act a fost atacat.
8.
Analiza plângerii prealabile se face în raport de sustinerile părtilor, de
dispozitiile legale invocate de acestea si de documentele existente la dosarul
cauzei. Solutionarea plângerii prealabile se face în limitele sesizării.
8.1.
Pentru lămurirea cauzei organul de solutionare competent poate solicita
directiilor de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală si Ministerului Finantelor Publice puncte de vedere.
8.2.
Prin solutionarea plângerii prealabile nu se poate crea o situatie mai grea
contestatorului în propria cale de atac.
9.
Organul de solutionare competent se va pronunta mai întâi asupra exceptiilor de
procedură si asupra celor de fond, iar când se constată că
acestea sunt întemeiate, nu se va mai proceda la analiza pe fond a cauzei.
9.1.
Exceptiile de procedură pot fi următoarele: nerespectarea termenului
de depunere a contestatiei, lipsa calitătii procesuale, lipsa
capacitătii, lipsa unui interes legitim, contestarea altor sume si
măsuri decât cele care au făcut obiectul actului atacat.
9.2.
Exceptiile de fond în procedura de solutionare a plângerilor prealabile pot fi
următoarele: necompetenta organului care a încheiat actul contestat,
prescriptia, autoritatea de lucru judecat etc.
9.3
Pentru exceptiile de procedură si exceptiile de fond, plângerea
prealabilă poate fi respinsă ca:
a) tardivă,
în situatia în care aceasta a fost depusă peste termenul prevăzut de
lege;
b)
fiind depusă de o persoană lipsită de calitatea de a contesta,
în situatia în care aceasta este formulată de o persoană fizică
sau juridică lipsită de calitate procesuală;
c)
fiind depusă de o persoană lipsită de capacitate de exercitiu,
potrivit legii;
d)
lipsită de interes, în situatia în care contestatorul nu demonstrează
că a fost lezat în dreptul sau interesul său legitim;
e)
prematur formulată, în situatia în care măsurile sau sumele
contestate nu sunt stabilite cu titlu definitiv în sarcina acestuia.
10.
Organul de solutionare competent poate suspenda, prin decizie motivată,
solutionarea cauzei atunci când organul care a efectuat controlul financiar a
sesizat organele în drept cu privire la existenta indiciilor săvârsirii
unei infractiuni a cărei constatare ar avea o înrâurire hotărâtoare
asupra solutiei ce urmează să fie dată în procedură
administrativă.
10.1.
La solutionarea plângerii prealabile, organul de solutionare competent se va
pronunta si în raport cu motivarea rezolutiilor organelor de urmărire
penală/hotărârilor instantelor judecătoresti, precum si a
expertizelor efectuate în cauză, în măsura în care le detine.
11.
Prin decizie, plângerea prealabilă va putea fi admisă în totalitate
sau în parte ori respinsă.
11.1.
În cazul admiterii plângerii prealabile se decide, după caz, anularea
totală sau partială a actului atacat.
11.2.
Prin decizie se poate desfiinta total sau partial actul atacat, situatie în
care urmează să se încheie un nou proces-verbal de control financiar
care va avea în vedere strict considerentele deciziei de solutionare.
12.
Plângerea prealabilă poate fi respinsă ca:
a)
neîntemeiată, în situatia în care argumentele de fapt si de drept prezentate
în sustinerea plângerii nu sunt de natură să modifice
constatările din actul atacat;
b)
nemotivată, în situatia în care contestatorul nu prezintă argumente
de fapt si de drept în sustinerea plângerii prealabile sau argumentele aduse nu
sunt incidente cauzei supuse solutionării;
c)
fiind fără obiect, în situatia în care sumele si măsurile
contestate nu au fost stabilite prin procesul-verbal de control financiar
atacat sau dacă prin reluarea procedurii administrative, luându-se act de
solutia pronuntată de instanta penală, se constată că
cererea rămâne lipsită de obiect.
12.1.
Aceste solutii nu sunt prevăzute limitativ.
12.2.
În cazul în care plângerea prealabilă poartă o denumire gresită,
însă cuprinde elementele prevăzute la pct. 3, organul de solutionare
competent va proceda la solutionarea acesteia.
13.
Decizia privind solutionarea plângerii prealabile se comunică
contestatorului în conditiile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările si completările ulterioare.
14. Decizia emisă în solutionarea
plângerii prealabile poate fi atacată de către contestator, la
instanta judecătorească de contencios administrativ competentă,
în conditiile legii.
BANCA NATIONALĂ A
ROMÂNIEI
privind dispunerea radierii din Registrul general al institutiilor
financiare nebancare a Societătii Comerciale REAL LEASING - IFN S.A.
Având
în vedere imposibilitatea desfăsurării de către Societatea
Comercială REAL LEASING - IFN S.A. a activitătii de creditare conform
prevederilor art. 14 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind institutiile
financiare nebancare, ca urmare a intrării în faliment,
în baza
art. 28 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 93/2009,
în temeiul art. 35 din Legea nr. 312/2004
privind Statutul Băncii Nationale a României si al prevederilor
Hotărârii Parlamentului României nr. 35/2009 pentru numirea Consiliului de
administratie al Băncii Nationale a României,
guvernatorul
Băncii Nationale a României emite următorul ordin:
Articol unic. - Se dispune radierea din Registrul general al institutiilor financiare
nebancare a Societătii Comerciale REAL LEASING - IFN S.A., cu sediul în
Bucuresti, str. Ariesul Mare nr. 5, bl. 112, se. C, ap. 36, sectorul 6,
înregistrată la oficiul registrului comertului sub nr. J40/7812/2001, cod
unic de înregistrare 14176270, înscrisă în Registrul general la sectiunea
h) „Leasing financiar" sub nr. RG-PJR-41-080129.
Guvernatorul Băncii Nationale a României,
Mugur Constantin Isărescu
Bucuresti, 9 august 2010.
Nr. 737.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |