MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 572 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Joi, 12 august 2010
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
762. - Hotărâre privind conditiile de acordare, în mod
gratuit, a asistentei medicale, medicamentelor si protezelor pentru procurori,
judecători, magistrati-asistenti, personalul de specialitate juridică
asimilat judecătorilor si procurorilor, precum si pentru personalul
auxiliar de specialitate din cadrul instantelor si al parchetelor
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
176. - Ordin al ministrului administratiei si internelor
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si
internelor nr. 39/2009 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate
de Agentia Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară si
unitătile sale subordonate si a taxei de autorizare pentru persoanele care
realizează lucrări de specialitate din domeniile cadastrului,
geodeziei si cartografiei
177. - Ordin al ministrului administratiei si internelor
privind acordarea titlului de parc industrial Societătii Comerciale „Parc
Industrial Priboiu" - S.A.
1.070. - Ordin al ministrului sănătătii
privind aprobarea modelului Contractului pentru asigurarea drepturilor
salariale, precum si a cheltuielilor materiale de natura bunurilor si
serviciilor necesare pentru functionarea cabinetelor de medicină
legală din structura organizatorică a spitalelor publice din reteaua
autoritătilor administratiei publice locale
1.157. - Ordin al ministrului mediului si pădurilor
pentru modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de
stimulare a înnoirii Parcului national de tractoare si masini agricole
autopropulsate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului si pădurilor nr.
2/2010
1.937. - Ordin al ministrului dezvoltării regionale si
turismului pentru aprobarea modelului-cadru al Conventiei privind plata
dobânzii subventionate aferente creditelor bancare cu garantie
guvernamentală pentru reabilitarea termică a clădirilor de
locuit
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind conditiile de acordare, în mod gratuit, a asistentei medicale,
medicamentelor si protezelor pentru procurori, judecători,
magistrati-asistenti, personalul de specialitate juridică asimilat
judecătorilor si procurorilor, precum si pentru personalul auxiliar de
specialitate din cadrul instantelor si al parchetelor
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 25 alin. (2) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea si alte
drepturi ale judecătorilor, procurorilor si altor categorii de personal
din sistemul justitiei, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 45/2007, cu modificările si completările ulterioare,
al art. 67 alin. (2) si al art. 681 din Legea nr. 567/2004 privind
statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor
judecătoresti si al parchetelor de pe lângă acestea, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Prezenta hotărâre reglementează conditiile de acordare
gratuită a asistentei medicale, medicamentelor si protezelor pentru:
a)
judecători, procurori, personalul asimilat acestora potrivit art. 87 alin.
(1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
magistratii-asistenti de la înalta Curte de Casatie si Justitie, în activitate
sau pensionari;
b)
personalul auxiliar de specialitate si personalul conex din cadrul instantelor
judecătoresti si al parchetelor, în activitate sau pensionari, precum si
sotul sau sotia si copiii aflati în întretinerea acestora;
c)
executorii judecătoresti pensionati anterior intrării în vigoare a
Legii nr. 188/2000 privind executorii judecătoresti, cu modificările
si completările ulterioare.
(2)
Prin copii aflati în întretinere se întelege:
a)
copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii cu vârsta cuprinsă între 18
si 26 de ani, dacă sunt elevi, ucenici sau studenti si dacă nu
realizează venituri din muncă, precum si absolventii de liceu,
până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni;
b)
copiii încadrati în grade de invaliditate, pe toată durata
invaliditătii, dacă nu au venituri proprii.
Art. 2. - (1) Categoriile de persoane prevăzute la art. 1 beneficiază în
mod gratuit de asistentă medicală, medicamente si proteze, în
conditiile prezentei hotărâri, ale Legii nr. 95/2006 privind reforma în
domeniul sănătătii, cu modificările si completările
ulterioare, ale contractului-cadru anual privind conditiile acordării
asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate si ale normelor de aplicare a acestuia.
(2)
Aplicarea prevederilor alin. (1) se face în conditiile respectării
dispozitiilor legale privind plata contributiei de asigurări sociale de
sănătate.
Art. 3. - (1) Serviciile medicale se acordă de către furnizori evaluati
si autorizati potrivit legii si cuprind:
a)
servicii medicale profilactice;
b)
servicii medicale în caz de boală, constând în: asistentă
medicală primară, asistentă medicală ambulatorie de
specialitate si asistentă medicală spitalicească;
c)
servicii medicale de urgentă si transport sanitar;
d)
servicii de medicină dentară;
e)
servicii medicale de recuperare-reabilitare a sănătătii;
f)
servicii de îngrijiri medicale la domiciliu;
g)
proteze destinate recuperării unor deficiente organice sau functionale.
(2)
Categoriile de personal prevăzute la art. 1 beneficiază în mod
gratuit de medicamente, după cum urmează:
a)
medicamente din Lista cu medicamente de care beneficiază asiguratii cu sau
fără contributie personală, a căror contravaloare se
suportă din bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de
sănătate, cu exceptia contributiei personale a asiguratului, care se
suportă din fondurile prevăzute cu această destinatie în bugetul
Ministerului Justitiei, al Consiliului Superior al Magistraturii, al
Ministerului Public, al înaltei Curti de Casatie si Justitie, după caz;
b)
medicamentele din Nomenclatorul medicamentelor de uz uman din România, elaborat
de Agentia Natională a Medicamentului, altele decât cele prevăzute la
lit. a), a căror contravaloare se suportă din fondurile
prevăzute cu această destinatie în bugetul Ministerului Justitiei, al
Consiliului Superior al Magistraturii, al Ministerului Public, al înaltei Curti
de Casatie si Justitie, după caz.
Art. 4. - Cuantumul contributiei personale, respectiv al copiatii din valoarea
cheltuielilor pentru asistentă medicală si proteze, prevăzute de
normele legale în vigoare, se suportă din fondurile prevăzute cu
această destinatie în bugetul Ministerului Justitiei, al Consiliului
Superior al Magistraturii, al Ministerului Public, al înaltei Curti de Casatie
si Justitie, după caz.
Art. 5. - (1) Asistenta medicală, medicamentele si protezele se acordă
numai pe baza biletului de trimitere, retetei medicale sau recomandării
medicale, după caz, cu respectarea prevederilor legale referitoare la
întocmirea si eliberarea acestora.
(2) Fac
exceptie de la prevederile alin. (1) serviciile de medicină dentară.
Art. 6. - (1) Asistenta medicală profilactică si curativă specifică
a personalului din sistemul justitiei, prevăzută în anexa nr. 2 la
Hotărârea Guvernului nr. 584/2005 privind finantarea unitătilor
sanitare din sistemul de apărare, ordine publică, sigurantă
natională si autoritate judecătorească, cu modificările
ulterioare, se asigură gratuit de Ministerul Justitiei, prin
unitătile sanitare aflate în subordinea acestuia.
(2) În
situatia în care asistenta medicală prevăzută la alin. (1) nu
poate fi furnizată de structurile medicale proprii, aceasta poate fi
asigurată prin serviciile specializate din sistemul de apărare,
ordine publică, sigurantă natională, ale Ministerului
Sănătătii sau de către alti furnizori autorizati.
(3)
Cheltuielile necesare acordării asistentei medicale prevăzute la
alin. (1) se suportă din fondurile bugetare, cu această destinatie,
aflate la dispozitia Ministerului Justitiei, Consiliului Superior al
Magistraturii, Ministerului Public si înaltei Curti de Casatie si Justitie,
după caz.
Art. 7. - (1) Decontarea contributiei personale, respectiv a copiatii se
aprobă de ordonatorul de credite, în baza cererii formulate de asigurat,
însotită de documente justificative, în termen de 30 de zile de la data
înregistrării cererii.
(2)
Prin documente justificative se întelege:
a)
indicatia/prescriptia medicală, fisa de tratament stomatologic, în
original sau în fotocopie semnată si parafată de către medicul
curant;
b)
documente fiscale care atestă plata, în original, cu specificarea
distinctă a obiectului plătii (contributie personală,
copiată, tarif integral).
(3)
Documentele fiscale prevăzute la alin. (2) lit. b) sunt:
a)
pentru medicamente: factură si bon fiscal cu mentionarea denumirii,
cantitătii si pretului pentru fiecare medicament achizitionat sau borderou
centralizator emis de farmacia cu care ordonatorul de credite se află în
relatie contractuală, după caz;
b)
pentru serviciile de medicină dentară: factură fiscală cu
denumirea manoperelor, numărul de acte terapeutice, codul si tariful
acestora;
c)
pentru serviciile medicale de recuperare-reabilitare a sănătătii:
factură fiscală si decont de cheltuieli cu detalierea sumelor
suportate de către pacient pentru cazare si masă standard/confort
sporit, proceduri terapeutice;
d)
pentru proteze: decizia de procurare eliberată de casa de asigurări
de sănătate, factură si bon fiscal cu mentionarea denumirii,
cantitătii si contributiei personale suportate de asigurat.
Art. 8. - (1) Cererile pentru decontarea contributiei personale/copiatii se depun
la compartimentul financiar-contabil al institutiei angajatoare sau, în cazul
pensionarilor, la compartimentul financiar-contabil al institutiei de la care
s-au pensionat, în termen de 6 luni de la emiterea documentelor fiscale de
plată, dar nu mai târziu de 3 ani de la data plătii contributiei
personale.
(2)
Cererile de decontare însotite de documentele justificative transmise de
ordonatorii de credite din sistemul justitiei vor fi avizate tehnic de
către compartimentul de asistentă medicală al ordonatorilor
principali de credite.
Art. 9. - Serviciile care nu pot fi decontate din bugetul ordonatorilor de credite
din sistemul justitiei sunt:
a)
serviciile hoteliere cu grad înalt de confort;
b)
corectiile estetice;
c)
eliberarea actelor medicale solicitate de autoritătile care prin
activitatea lor au dreptul să cunoască starea de sănătate a
asiguratilor;
d)
fertilizarea în vitro;
e)
transplantul de organe si tesuturi, cu exceptia cazurilor prevăzute în
contractul-cadru;
f)
asistenta medicală la cerere;
g)
contravaloarea unor materiale necesare corectării văzului si auzului:
baterii pentru aparatele auditive, ochelari de vedere;
h)
serviciile medicale solicitate de asigurat;
i)
cheltuielile cu medicamente si materiale sanitare din unităti
medico-sociale;
j)
serviciile acordate în cadrul sectiilor/clinicilor de boli profesionale si al
cabinetelor de medicină a muncii;
k)
serviciile hoteliere solicitate de pacientii ale căror afectiuni se
tratează în spitalizare de zi;
l) serviciile de planificare familială acordate de medicul
de familie în cabinetele de planning din structura spitalului;
m)
serviciile medicale acordate în caz de boli profesionale, accidente de
muncă si sportive;
n)
cheltuielile de cazare si masă din unitătile hoteliere cu bază
de tratament;
o)
serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare si dispozitivele
medicale asigurate gratuit în cadrul programelor nationale de
sănătate;
p)
serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare si dispozitivele
medicale acordate în străinătate;
q)
serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare si dispozitivele
medicale la care persoanele prevăzute la art. 1 au dreptul, în mod
gratuit, în calitatea lor de asigurati în cadrul sistemului de asigurări
sociale de sănătate din România.
Art. 10. - Decontarea cheltuielilor pentru serviciile de medicină dentară
se realizează la nivelul tarifelor prevăzute de normele de aplicare a
contractului-cadru anual privind conditiile acordării asistentei medicale
în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
Art.
11. - Contributia personală/Copiata suportată de
persoanele prevăzute la art. 1 pentru serviciile medicale de
recuperare-reabilitare a sănătătii, prescrise de medicul
specialist peste plafonul suportat de către casa de asigurări de
sănătate, dar în cadrul pachetului de servicii medicale de bază,
se decontează integral la nivelul tarifelor prevăzute de normele de
aplicare a contractului-cadru anual privind conditiile acordării
asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate si se suportă din fondurile prevăzute la art. 4.
Art.12. - (1) Pentru a putea beneficia de rambursarea contributiei
personale/copiatii, persoanele prevăzute la art. 1 au obligatia de a se
adresa furnizorilor evaluati si autorizati potrivit prevederilor legale, aflati
în relatii contractuale cu casa de asigurări de sănătate.
(2)
Prevederile alin. (1) nu se aplică în cazul serviciilor de medicină
dentară.
Art.
13. - Lista furnizorilor de servicii medicale din fiecare
judet aflati în relatie contractuală cu casele de asigurări de
sănătate este transmisă celor interesati, la cerere, de
către Serviciul de asistentă medicală al Ministerului Justitiei.
Art.
14. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 409/1998 privind conditiile de
acordare, în mod gratuit, a asistentei medicale, medicamentelor si protezelor
pentru magistrati, personalul auxiliar de specialitate si membrii de familie ai
acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275
din 23 iulie 1998, cu completările ulterioare, si Normele ministrului de
stat, ministrului justitiei, ale presedintelui Curtii Supreme de Justitie si
ale procurorului general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de
Justitie nr. 318/FB/64/807/C/1999 pentru aplicarea Hotărârii Guvernului
nr. 409/1998 privind conditiile de acordare, în mod gratuit, a asistentei
medicale, medicamentelor si protezelor pentru magistrati, personalul auxiliar
de specialitate si membrii de familie ai acestora, emise de Ministerul
Justitiei, Curtea Supremă de Justitie si Parchetul de pe lângă înalta
Curte de Casatie si Justitie, publicate în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 392 din 18 august 1999, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul justitiei,
Cătălin Marian Predoiu
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 21 iulie 2010.
Nr. 762.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si
internelor nr. 39/2009 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate
de Agentia Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară si
unitătile sale subordonate si a taxei de autorizare pentru persoanele care
realizează lucrări de specialitate din domeniile cadastrului,
geodeziei si cartografiei
Având
în vedere prevederile art. 8 alin. (2) lit. b) si alin. (7) din Legea
cadastrului si a publicitătii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 6 alin. (7) lit. f)
si art. 16 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate
Imobiliară, republicată, cu modificările ulterioare, si ale
Hotărârii Consiliului de administratie al Agentiei Nationale de Cadastru
si Publicitate Imobiliară nr. 3 din 8 iunie 2010, prin care s-au aprobat
propunerile de modificare si completare a Ordinului ministrului administratiei
si internelor nr. 39/2009,
în
temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului
Administratiei si Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr.
15/2008, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
administratiei si internelor emite următorul ordin.
Art. I.
- Ordinul ministrului administratiei si internelor nr.
39/2009 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agentia
Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară si unitătile
sale subordonate si a taxei de autorizare pentru persoanele care
realizează lucrări de specialitate din domeniile cadastrului,
geodeziei si cartografiei, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 253
din 16 aprilie 2009, se modifică si se completează după cum
urmează:
1. La
articolul 2, alineatul (4) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(4)
Tarifele plătite pentru cererile respinse nu se restituie. Cererile
respinse pot fi redepuse, în limita cererii initiale, fără plata unui
tarif suplimentar, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data
comunicării respingerii cererilor de receptie si înscriere în cartea
funciară sau a respingerii cererilor de avizare si receptie tehnică.
Ulterior împlinirii acestui termen, redepunerea cererii se tarifează cu 60
lei. În situatia în care la redepunerea cererii respinse se solicită
furnizarea serviciului în regim de urgentă, se va proceda în felul
următor:
a)
dacă, în vederea solutionării cererii respinse, s-a achitat tariful
de urgentă, nu se va mai achita un nou tarif de urgentă;
b)
dacă, în vederea solutionării cererii respinse, nu s-a achitat
tariful de urgentă, se va achita un tarif suplimentar al cărui
cuantum este de 4 ori valoarea tarifului normal perceput în vederea
solutionării cererii respinse."
2. La
articolul 2, alineatul (6) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(6)
Împotriva modului de stabilire a tarifului se poate face cerere de reexaminare
la oficiul de cadastru si publicitate imobiliară. Restituirea sumelor se
efectuează de la bugetul de stat, conform procedurii de restituire
prevăzute de normele metodologice aprobate prin ordin al ministrului
finantelor publice."
3. La
articolul 3, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21),
cu următorul cuprins:
„(21)
Sunt scutite de plata tarifelor prevăzute la serviciile cu codurile 1.1.1
si 1.1.2, atât în regim normal, cât si în regim de urgentă, serviciile de
avizare si receptie a planurilor de situatie pentru realizarea studiilor de
prefezabilitate si fezabilitate pentru lucrările de interes public sau local,
realizate la solicitarea unitătilor administrativ-teritoriale."
4. La
articolul 3, alineatul (3) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(3)
Sunt scutite de plata tarifelor prevăzute la nr. crt. 2.1 din anexa nr. 1
serviciile de primă înregistrare în cadastru si cartea funciară a
imobilelor aflate în patrimoniul statului si al unitătilor
administrativ-teritoriale, atât în regim normal, cât si în regim de
urgentă. Serviciul prevăzut la nr. crt. 2.3 codul 2.3.1 din anexa nr.
1 se tarifează cu 60 lei, iar pentru furnizarea în regim de urgentă a
acestui serviciu nu se percepe tarif suplimentar. Serviciul prevăzut la
nr. crt. 2.1 codul 2.1.2 din anexa nr. 1 se tarifează cu 10 lei în cazul
receptiei tehnice pentru exproprieri."
5. La
articolul 3, alineatul (10) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(10)
Sunt scutite de plata tarifului prevăzut la nr. crt.1.1 codul 1.1.2 din
anexa nr. 1 serviciile de receptie a expertizelor judiciare în specialitatea
topografie, geodezie si cadastru, cu privire la corectitudinea datelor
topografice utilizate, atât în regim normal, cât si în regim de
urgentă."
6. La articolul 3, după alineatul (10)
se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
„(11)
În vederea întocmirii planului parcelar, conform prevederilor Regulamentului
privind continutul si modul de întocmire a documentatiilor cadastrale în
vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului
general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară nr.
634/2006, cu modificările si completările ulterioare, se
furnizează gratuit următoarele date: lista titlurilor de proprietate
din arhiva oficiului de cadastru si publicitate imobiliară, planurile de
amplasament si delimitare a imobilelor receptionate cu număr cadastral
atribuit (format .dxf sau .cp), limitele tarlalei în format .dxf."
7. În anexa nr. 1, la capitolul 1 „Avize,
receptii si furnizare date", grupa de servicii 1.1 „Avize si
receptii", după codul 1.1.3 se introduce un nou cod, codul 1.1.4, cu
următorul cuprins:
„Nr. crt. |
Grupe de servicii |
Codul serviciului |
Denumirea serviciului |
Unitatea de măsură |
Tariful (lei/unitatea de măsură) |
1. |
Avize, receptii si
furnizare date |
||||
1.1. |
Avize si receptii |
1.1.4. |
Receptia documentelor
cartografice de uz public, care nu implică măsurători |
lucrare |
300" |
8. În
anexa nr. 1, la capitolul 2 „Servicii de cadastru si publicitate
imobiliară", grupa de servicii 2.7 „Consultare/informare",
după codul 2.7.7 se introduc două noi coduri, codurile 2.7.8 si
2.7.9, cu următorul cuprins:
„Nr. crt. |
Grupe de servicii |
Codul serviciului |
Denumirea serviciului |
Unitatea de măsură |
Tariful (lei/unitatea de măsură) |
2.7. |
Consultare/ informare |
2.7.8. |
Eliberare duplicat |
exemplar |
10 |
2.7.9. |
Schimbarea
certificatului de autorizare pentru persoane fizice/juridice/Emiterea
certificatului de autorizare pentru geodezii cu drept de semnătură |
certificat |
100" |
9.
Anexa nr. 2 „Taxa de autorizare pentru persoanele care realizează
lucrări de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si
cartografiei" se modifică si se înlocuieste cu anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin. Art. II. - Prezentul ordin intră în
vigoare la data publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul administratiei si internelor,
Bucuresti, 5 august 2010.
Nr. 176.
ANEXĂ
(Anexa nr. 2 la Ordinul
nr. 39/2009)
Taxa de autorizare pentru persoanele care realizează lucrări de
specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei
Nr. crt. |
Denumirea |
Unitatea de măsură |
Taxa (lei/unitate de măsură) |
1. |
Autorizare |
|
|
1.1. |
Autorizarea
persoanelor fizice/Recunoasterea autorizării si emiterea certificatului
de autorizare aferent, pentru persoane fizice străine |
persoană |
400 |
1.2. |
Autorizarea
persoanelor juridice/Recunoasterea autorizării si emiterea
certificatului de autorizare aferent, pentru persoane juridice străine |
persoană |
2.000 |
privind acordarea titlului de parc industrial Societătii Comerciale
„Parc Industrial Priboiu" - S.A.
Având în vedere prevederile art. 1 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administratiei publice centrale, aprobată prin Legea nr. 186/2009, cu modificările ulterioare, ale art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea si functionarea parcurilor industriale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 490/2002, cu modificările ulterioare, si ale art. 2 alin. (2) din Instructiunile de acordare si anulare a titlului de parc industrial, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării si prognozei nr. 264/2002,
0238n temeiul prevederilor art. 7
alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 30/2007 privind
organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
administratiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se acordă titlul de parc industrial Societătii Comerciale „Parc
Industrial Priboiu" - S.A., denumită în continuare societate-administrator,
având numărul de înregistrare la Oficiul Registrului Comertului de pe
lângă Tribunalul Dâmbovita J15/781/2008, cod unic de înregistrare
24023214, sediul social în satul Priboiu, comuna Brănesti, judetul
Dâmbovita, care administrează parcul industrial constituit pe terenul
având datele de identificare prevăzute la art. 2.
Art. 2. - Terenul pentru care se acordă titlul de parc industrial are
următoarele caracteristici:
a) este
amplasat în satul Priboiu, comuna Brănesti, judetul Dâmbovita;
b) are
o suprafată de 31,92 ha;
c) este
înscris în Cartea funciară a comunei Brănesti, judetul Dâmbovita, cu
numărul 70027.
Art. 3. - Titlul de parc industrial este valabil în perimetrul prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, pe perioada de
existentă a societătii-administrator, în conditiile respectării
caracteristicilor de parc industrial prevăzute în legislatia în vigoare.
Art. 4. - Societatea-administrator transmite Ministerului Administratiei si
Internelor rapoarte semestriale privind activitătile realizate în parcul
industrial.
Art. 5. - În baza titlului acordat potrivit prezentului ordin, societătile
comerciale localizate în parcul industrial din satul Priboiu pot beneficia de
ajutor de stat regional pentru investitiile realizate în parcul industrial, în
situatia îndeplinirii conditiilor stipulate în:
a)
Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a
anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata comună în aplicarea
articolelor 87 si 88 din Tratat (Regulament general de exceptare pe categorii
de ajutoare), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 214 din 9
august 2008;
b)
Ordinul ministrului internelor si reformei administrative nr. 296/2007 privind
aprobarea schemei de ajutor de stat regional acordat pentru investitiile
realizate în parcurile industriale.
Art. 6. - Furnizorul ajutorului de stat acordat în temeiul titlului de parc
industrial, potrivit prezentului ordin, este unitatea
administrativ-teritorială Brănesti, judetul Dâmbovita.
Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti, 6 august 2010.
Nr. 177.
ANEXĂ*)
*) Anexa este
reprodusă în facsimil.
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII
privind aprobarea modelului Contractului pentru asigurarea drepturilor
salariale, precum si a cheltuielilor materiale de natura bunurilor si
serviciilor necesare pentru functionarea cabinetelor de medicină
legală din structura organizatorică a spitalelor publice din reteaua
autoritătilor administratiei publice locale
Văzând
Referatul comun de aprobare al Directiei generale economice si al Directiei
asistentă medicală nr. Cs.A. 8.063 din 23 iulie 2010,
având
în vedere prevederile art. 1902 si ale art. 1903 alin.
(1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii,
cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului
Sănătătii, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
sănătătii emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă modelul Contractului pentru asigurarea drepturilor
salariale, precum si a cheltuielilor materiale de natura bunurilor si
serviciilor necesare pentru functionarea cabinetelor de medicină
legală din structura organizatorică a spitalelor publice din reteaua
autoritătilor administratiei publice locale, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
(2)
Utilizarea modelului de contract prevăzut la alin. (1) este obligatorie.
(3)
Părtile contractante pot prevedea pe lângă clauzele obligatorii
prevăzute în anexa la prezentul ordin si clauze suplimentare, negociate
conform si în limita prevederilor legale în vigoare.
Art. 2. - (1) Contractul pentru asigurarea drepturilor salariale, precum si a
cheltuielilor materiale de natura bunurilor si serviciilor necesare pentru
functionarea cabinetelor de medicină legală din structura
organizatorică a spitalelor publice din reteaua autoritătilor
administratiei publice locale se încheie între institutele de medicină
legală din centrele medicale universitare si cabinetele de medicină
legală arondate, aflate în structura spitalelor publice din reteaua
autoritătilor administratiei publice locale, în principal, pe baza
următoarelor documente:
a)
statul de functii aprobat pe anul 2010, aferent cabinetelor de medicină
legală din structura organizatorică a spitalului public;
b)
lista bunurilor si serviciilor necesare pentru functionarea cabinetelor
medicale de medicină legală, pentru care, potrivit dispozitiilor
legale, se asigură fonduri cu această destinatie;
c)
cererea/solicitarea spitalului public adresată institutului de
medicină legală la care cabinetul de medicină legală este
arondat, în vederea încheierii contractului cu acesta.
(2) La
contractare institutul de medicină legală poate solicita si alte
documente necesare, inclusiv cele pentru completarea datelor de identificare a
unitătii sanitare.
(3)
Toate documentele care stau la baza încheierii contractelor sunt certificate
pentru conformitate cu originalul prin semnătura reprezentantului legal al
unitătii sanitare pe fiecare pagină.
Art. 3. - Reprezentantii legali ai unitătilor sanitare răspund de
exactitatea si realitatea datelor raportate, pe care le certifică prin
semnătura documentelor justificative care stau la baza asigurării
sumelor prevăzute în contractele încheiate cu institutele de medicină
legală.
Art. 4. - Institutele de medicină legală si spitalele publice din reteaua
autoritătilor administratiei publice locale duc la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii,
Bucuresti, 23 iulie 2010.
Nr. 1.070.
ANEXĂ
CONTRACT
pentru asigurarea drepturilor salariale, precum si a cheltuielilor
materiale de natura bunurilor si serviciilor necesare pentru functionarea
cabinetelor de medicină legală din structura organizatorică a
spitalelor publice din reteaua autoritătilor administratiei publice locale
Nr................din.....................
- model -
I. Părtile contractante
1.
Institutul de Medicină Legală............................................................,
cu sediul în municipiul/orasul...................................., str. ...............................
nr. ....., judetul/sectorul ..........................,
telefon/fax............................................................................,
reprezentat prin director ................................................,
si
2.
Unitatea
Sanitară............................................................, cu
sediul în...................., str....................................nr.............,
telefon................., fax.........., reprezentată
prin................., având Actul de înfiintare/organizare
nr.........................., Autorizatia sanitară de functionare
nr.................., Dovada de evaluare nr..........., codul
fiscal....................si contul nr.....................deschis la
Trezoreria Statului sau contul nr..........................deschis la
Banca.................., dovada asigurării de răspundere civilă
în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât si pentru personalul
medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata Contractului de
furnizare de servicii medicale spitalicesti, încheiat cu Casa de Asigurări
de Sănătate a Judetului.................................../Municipiului
Bucuresti nr...........................
II. Obiectul contractului
Art. 1. - Obiectul contractului constă în:
a)
asigurarea drepturilor salariale ale personalului care îsi desfăsoară
activitatea în cadrul cabinetelor de medicină legală cuprinse în
structura organizatorică a spitalului, aprobată în conditiile legii;
b)
asigurarea cheltuielilor materiale de natura bunurilor si serviciilor necesare
pentru functionarea cabinetelor de medicină legală cuprinse în
structura organizatorică a spitalului, aprobate în conditiile legii.
Art. 2. - Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la
data de 31 decembrie 2010. Art. 3. -
Durata prezentului contract se prelungeste în cazul în care până la 31
decembrie 2010 nu a fost adoptată legea bugetului pentru anul 2011, precum
si în alte situatii, cu acordul părtilor.
IV. Obligatiile părtilor
Art. 4. - (1) Institutul de medicină legală are următoarele
obligatii:
1.
să asigure fondurile necesare pentru plata drepturilor salariale si a
cheltuielilor materiale pentru bunuri si servicii pentru functionarea
cabinetului de medicină legală, în conformitate cu dispozitiile
legale în vigoare si corespunzător obiectului prezentului contract;
2.
să asigure, lunar, sumele necesare pentru plata drepturilor salariale si,
după caz, a cheltuielilor de natura bunurilor si serviciilor, pe baza
cererii si a documentelor justificative înaintate de unitatea sanitară, în
primele 5 zile lucrătoare din luna curentă pentru luna
precedentă, în limita sumei prevăzute în contract;
3.
să analizeze cererea unitătii sanitare, având în vedere:
a)
gradul de utilizare a fondurilor puse la dispozitie anterior;
b)
disponibilul din cont rămas neutilizat;
c)
valoarea contractului;
4.
să organizeze evidenta contabilă a cheltuielilor pe surse de
finantare si pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, atât în prevederi, cât
si în executie;
5.
să monitorizeze respectarea dispozitiilor legale care reglementează
desfăsurarea activitătii specifice în cabinetele de medicină
legală;
6.
să urmărească încadrarea în sumele contractate;
7.
să verifice respectarea destinatiilor fondurilor;
8.
să respecte prevederile legale referitoare la protectia persoanelor cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a
acestor date.
(2)
Obligatiile institutului de medicină legală prevăzute la alin.
(1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestuia, stabilite
potrivit legii.
Art. 5. - Unitatea sanitară are următoarele obligatii:
1.
să asigure desfăsurarea activitătilor specifice la nivelul
fiecărei structuri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
2.
să solicite în primele 5 zile lucrătoare din luna curentă pentru
luna precedentă sumele necesare pentru asigurarea drepturilor salariale
si, după caz, a cheltuielilor materiale de natura bunurilor si serviciilor
necesare pentru functionarea cabinetelor de medicină legală, care fac
obiectul prezentului contract, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care
face parte integrantă din prezentul contract;
3.
să organizeze si să conducă, prin directorul financiar contabil,
evidentele tehnico-operative, precum si evidentele contabile ale cheltuielilor,
potrivit paragrafelor si subdiviziunilor clasificatiei bugetare, atât în cadrul
bugetul aprobat, cât si în executia acestuia;
4.
să efectueze, în conditiile legii, achizitia bunurilor si serviciilor
necesare pentru realizarea activitătilor specifice prevăzute la art.
1 lit. b);
5.
să cuprindă sumele contractate prevăzute în prezentul contract
în bugetul de venituri si cheltuieli al unitătii sanitare;
6.
să transmită institutului de medicină legală orice alte
date referitoare la activitătile specifice care fac obiectul prezentului
contract;
7.
să înregistreze, să stocheze, să prelucreze si să
transmită periodic institutului de medicină legală informatiile
legate de activitătile specifice care fac obiectul prezentului contract;
8.
să respecte prevederile legale referitoare la protectia persoanelor cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a
acestor date;
9.
să detină autorizatie pentru prelucrarea datelor cu caracter personal
privind starea de sănătate, emisă, în conditiile legii, de
Autoritatea Natională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu
Caracter Personal;
10.
să raporteze corect si la timp datele către institutul de
medicină legală.
V. Valoarea contractului
Art. 6. -Valoarea totală a contractului este
de.......................................si se constituie după cum
urmează:
a) suma
pentru asigurarea drepturilor salariale..................................lei;
b) suma
pentru asigurarea cheltuielilor materiale de natura bunurilor si serviciilor
necesare pentru functionarea cabinetelor de medicină
legală.................................lei.
VI. Asigurarea sumelor necesare drepturilor salariale si a cheltuielilor
materiale pentru bunurile si serviciile necesare pentru functionarea
cabinetelor de medicină legală din structura organizatorică a
spitalului public din reteaua autoritătii administratiei publice locale
Art. 7. - (1) Asigurarea sumelor necesare pentru plata drepturilor salariale si a
cheltuielilor materiale pentru bunuri si servicii se realizează, lunar, în
limita sumelor prevăzute în contract cu această destinatie.
(2)
Unitatea sanitară prezintă în primele 5 zile lucrătoare din luna
curentă următoarele documente:
a)
cererea întocmită conform anexei nr. 1 la contract;
b)
documente justificative care însotesc cererea, după cum urmează:
b-i)
pentru sumele reprezentând drepturi salariale: copii ale statelor de plată
aferente personalului pentru care se asigură sume pentru plata drepturilor
salariale în conditiile prezentului contract;
b2)
pentru sumele reprezentând cheltuieli materiale pentru bunuri si servicii:
copii ale facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor si serviciilor
achizitionate, pentru care se solicită fonduri;
b3)
decontul pentru luna precedentă pentru sumele reprezentând plata
drepturilor salariale si a contravalorii facturilor pentru bunuri si servicii,
prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul
contract.
Art. 8. - Managerul, inclusiv managerul interimar, răspunde de îndeplinirea
obligatiilor contractuale ale unitătii sanitare prevăzute la art. 5.
Art. 9. - Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor
prevăzute la art. 7 alin. (2) atrage neasigurarea fondurilor necesare.
Art. 10. - (1) În cazul în care institutul de medicină legală
constată nerespectarea unei/unor obligatii asumate de către unitatea
sanitară de natură să prejudicieze grav derularea contractului,
poate solicita încetarea acestuia.
(2)
Încetarea contractului în conditiile prevăzute la alin. (1) nu
înlătură obligatiile părtilor deja scadente si neonorate,
născute anterior datei la care a încetat contractul.
Art.
11. - Litigiile apărute pe perioada derulării
contractului se solutionează de părti pe cale amiabilă. În
situatia în care părtile nu ajung la o întelegere, acestea se pot adresa
instantelor judecătoresti competente.
IX. Clauze speciale
Art.
12. - Se încheie obligatoriu acte aditionale în situatia
prevăzută la art. 3, precum si în cazul modificării conditiilor
initiale care au stat la baza încheierii prezentului contract.
Art.
13. - Dacă o clauză a prezentului contract este
declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi
afectate de această nulitate. Părtile convin ca orice clauză
declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă
clauză care să corespundă obiectului contractului, în
conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării
prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizatiei
sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de
nulitate, cu conditia reînnoirii autorizatiei sanitare pentru toată durata
de valabilitate a contractului.
X. Forta majoră
Art.
14. - Orice împrejurare de fapt independentă de vointa
părtilor, intervenită după data semnării prezentului
contract si care împiedică executarea acestuia, este considerată
fortă majoră si exonerează de răspundere partea care o
invocă. Sunt considerate fortă majoră, în sensul acestei clauze,
împrejurări ca: război, revolutie, cutremur, mari inundatii, embargo.
Art.
15. - Partea care invocă forta majoră trebuie
să anunte cealaltă parte în termen de 5 zile de la data aparitiei
respectivului caz de fortă majoră si, de asemenea, de la încetarea
acestui caz.
Art.
16. - Dacă nu se procedează la anuntarea în
termenele prevăzute mai sus a începerii si încetării cazului de
fortă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele
provocate celeilalte părti prin neanuntarea la termen.
Art.
17. - În cazul în care împrejurările care obligă
la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o
perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezolutiunea contractului.
XI. Dispozitii finale
Art.
18. - Orice modificare poate fi făcută numai cu
acordul scris al ambelor părti.
Art.
19. - În conditiile aparitiei unor noi acte normative în
materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului
contract, clauzele contrare se vor modifica si se vor completa în mod
corespunzător, prin act aditional semnat de ambele părti.
Art.
20. - Rezilierea contractului înainte de expirarea
valabilitătii acestuia poate fi făcută numai cu acordul
părtilor.
Prezentul contract s-a
încheiat astăzi, ................, în două
exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, si se completează
conform normelor legale în vigoare.
Institutul de Medicină Legală ......................................................... Director, ......................................................... Contabil-sef, ......................................................... Avizat
Biroul/Compartimentul juridic ......................................................... |
Unitatea sanitară ......................................................... Manager, ......................................................... Director financiar-contabil, ......................................................... Director medical, ......................................................... Avizat
Biroul/Compartimentul juridic ......................................................... |
ANEXA
Nr. 1
la contract
UNITATEA
SANITARĂ.................................
SPITALUL.....................................................
Nr..........................din...............................
CERERE
pentru asigurarea drepturilor salariate, precum si a cheltuielilor
materiale de natura bunurilor si serviciilor necesare pentru functionarea cabinetelor
de medicină legală
luna..................2010
1.Cheltuieli
de personal
Nr. crt. |
Categorii de personal |
Număr de personal |
Total cheltuieli de personal (lei) |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
7. |
|
|
|
8. |
|
|
|
9. |
|
|
|
|
TOTAL: |
|
|
2.
Cheltuieli materiale pentru bunuri si servicii
Nr. crt. |
Structura
|
Total
cheltuieli materiale
|
1. |
Cheltuieli pentru
bunuri |
|
2. |
Cheltuieli pentru
servicii |
|
|
TOTAL: |
|
Director, ccc |
Contabil-sef, ......................................................... |
la contract
UNITATEA
SANITARĂ.................................
SPITALUL.....................................................
Nr..........................din...............................
Către
Institutul de Medicină Legală
privind utilizarea sumelor alocate de institutul de medicină
legală în luna.................2010, pentru asigurarea drepturilor
salariate, precum si a cheltuielilor materiale de natura bunurilor si
serviciilor
1. Sold
initial:
a)
drepturi salariale..................................lei;
b)
cheltuieli materiale de natura bunurilor si
serviciilor.................................lei
2. Suma
asigurată de institutul de medicină legală în luna
precedentă:
a)
drepturi salariale..................................lei;
b)
cheltuieli materiale de natura bunurilor si
serviciilor.................................lei
3.
Sumele plătite pentru drepturile salariale ale personalului în
luna...........................2010...................lei
4.
Sumele achitate furnizorilor de bunuri si servicii în
luna...........................2010...................lei.
Răspundem de realitatea si exactitatea
datelor.
Director, ......................................................... |
Contabil-sef, ......................................................... |
NOTE:
a) în
decontul lunar sumele se detaliază în conformitate cu obiectul prezentului
contract.
b) Decontul lunar se întocmeste în două exemplare, dintre care un
exemplar se depune la institutul de medicină legală, în primele 5
zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna precedentă.
MINISTERUL
MEDIULUI SI PĂDURILOR
pentru modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de
stimulare a înnoirii Parcului national de tractoare si masini agricole
autopropulsate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului si pădurilor nr.
2/2010
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 53.625 din 2 iulie 2010 al
Administratiei Fondului pentru Mediu,
în baza
prevederilor Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităti si
institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului
de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană si Fondul
Monetar International, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul art. 15 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea si functionarea
Ministerului Mediului si Pădurilor, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
mediului si pădurilor emite prezentul ordin.
Art. I.
- Ghidul de finantare a Programului de stimulare a
înnoirii Parcului national de tractoare si masini agricole autopropulsate,
aprobat prin Ordinul ministrului mediului si pădurilor nr. 2/2010,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 31
din 15 ianuarie 2010, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. La articolul 6, alineatul (2) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(2)
Cuantumul primei de casare se scade de către producătorul validat din
pretul de comercializare al tractorului nou sau al masinii agricole autopropulsate
noi, diferenta fiind asigurată de către proprietar din surse
financiare proprii, credit bancar sau prin finantare în baza unui contract de
leasing financiar."
2. La articolul 6, după alineatul (3) se
introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4)
Beneficiază de prima de casare si proprietarii persoane fizice, precum si
mostenitorii acestora, care s-au asociat în vederea achizitionării în
coproprietate a unui tractor nou si/sau a unei masini agricole autopropulsate
noi. În această situatie, fiecare proprietar sau mostenitor al acestuia
beneficiază de o primă de casare în sumă de cel mult 17.000 lei,
cu conditia ca asociatii să achizitioneze în coproprietate un tractor nou
si/sau o masină agricolă autopropulsată nouă, iar cuantumul
cumulat al primelor de casare să nu depăsească 50% din valoarea
noii achizitii."
3. La articolul 9, alineatul (1) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(1)
Este eligibil proprietarul, persoană fizică, inclusiv persoană
fizică autorizată, care actionează în nume propriu sau care s-a
asociat în sensul prevederilor art. 6 alin. (4)."
4. La articolul 14, alineatele (6)-(13) se
abrogă.
5. La
articolul 15 alineatul (2), litera c) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,c)
facturile emise proprietarilor beneficiari, aferente achizitionării
tractoarelor/masinilor agricole autopropulsate noi, în copie si în original
(după procedura certificării «Conform cu originalul» de către
personalul Autoritătii, originalul se restituie); în cazul finantării
în baza unui contract de leasing financiar, factura trebuie să
cuprindă si datele de identificare a societătii de leasing, precum si
datele de identificare a utilizatorului - proprietar beneficiar (numele si
prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu/resedintă;
denumirea, numărul de înregistrare la oficiul registrului
comertului/tribunal/judecătorie, după caz, CU.L/CI.R, adresa sediului
social); în cazul asocierii proprietarilor persoane fizice, factura se emite pe
numele reprezentantului acestora numit prin contractul de asociere."
6. La articolul 15 alineatul (2), după
litera f) se introduc două noi litere, literele g) si h), cu
următorul cuprins:
,,g)
declaratia pe propriarăspundere, în formă autentificată de
notarul public, prin care utilizatorul - proprietar beneficiar îsi exprimă
în mod explicit optiunea de a achizitiona tractorul nou/masina agricolă
autopropulsată nouă la sfârsitul perioadei de leasing, în cazul
finantării în baza unui contract de leasing financiar;
h)
contractul de asociere, în cazul proprietarilor persoane fizice care s-au
asociat în sensul prevederilor art. 6 alin. (4)."
7. La articolul 15 alineatul (3), după
litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul
cuprins:
,,e)
denumirea societătii de leasing, numărul contractului, data
perfectării si perioada de leasing prevăzută în cuprinsul
acestuia, în cazul finantării în baza unui contract de leasing
financiar."
8. La articolul 16 alineatul (3), după
litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul
cuprins:
,,d)
două exemplare ale contractului de asociere (un exemplar pentru
producătorul validat si un exemplar pentru Autoritate), în cazul
proprietarilor care s-au asociat în sensul prevederilor art. 6 alin. (4);
contractul de asociere va cuprinde în mod obligatoriu: datele de identificare
ale proprietarilor asociati, datele de identificare ale tractoarelor/masinilor
agricole autopropulsate uzate, modalitatea de sustinere a diferentei de pret
(din surse proprii ale proprietarilor asociati, credite bancare, leasing
financiar), cota procentuală ce revinefiecărui proprietar asociat în
vederea sustinerii diferentei de pret, inclusiv dobânzi, comisioane si alte
costuri asimilate, proprietarul asociat care detine calitatea de reprezentant
al proprietarilor asociati si pe numele căruia se va emite factura
aferentă achizitionării tractorului nou/masinii agricole
autopropulsate noi."
9. La articolul 17 alineatul (3), după
litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul
cuprins:
,,d)
contractul de asociere, în cazul proprietarilor persoane fizice asociate în
sensul prevederilor art. 6 alin. (4), dacă este cazul."
10. La articolul 19 alineatul (1), după
litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul
cuprins:
,,i)
declaratia pe propria răspundere, în formă autentificată de
notarul public, prin care utilizatorul - proprietar beneficiar îsi exprimă
în mod explicit optiunea de a achizitiona tractorul nou/masina agricolă
autopropulsată nouă la sfârsitul perioadei de leasing, în cazul
finantării în baza unui contract de leasing financiar."
11. La articolul 23 alineatul (1), după
litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul
cuprins:
,,f) declaratia pe propria răspundere, în formă
autentificată de notarul public, prin care utilizatorul - proprietar
beneficiar îsi exprimă în mod explicit optiunea de a achizitiona tractorul
nou/masina agricolă autopropulsată nouă la sfârsitul perioadei
de leasing, în cazul finantării în baza unui contract de leasing
financiar."
12.
După articolul 25 se introduce un nou articol, articolul 251,
cu următorul cuprins:
„ARTICOLUL 251
(1)
Producătorul sau proprietarul persoană juridică nemultumit de
decizia Autoritătii poate depune contestatie la registratura acesteia, în
termen de 10 zile de la data la care Autoritatea a publicat pe pagina sa de
internet:
a)
lista producătorilor validati, în cazul producătorului al cărui
dosar de validare nu a fost aprobat de Autoritate;
b)
lista proprietarilor înscrisi, în cazul proprietarului persoană
juridică al cărui dosar de înscriere nu a fost aprobat de Autoritate.
(2)
Aprobarea componentei comisiei de solutionare a contestatiilor se face prin
dispozitie a presedintelui Autoritătii.
(3)
Solutionarea contestatiei se face fn termen de cel mult 30 de zile de la înregistrarea
acesteia la registratura Autoritătii."
13. La
anexa nr. 4, articolul 4 se abrogă.
14. La
anexa nr. 4, la articolul 5 subpunctul 5.1, litera b) se abrogă.
15. La
anexa nr. 4, la articolul 7, litera a) se abrogă.
16. La
anexa nr. 5 punctul 1, după litera d) se introduce o nouă
literă, litera e), cu următorul cuprins:
,,e)
contractul de leasing financiar, dacă este cazul: denumirea
societătii de leasing, numărul contractului, data perfectării si
perioada de leasing prevăzută în cuprinsul acestuia."
17. La anexa nr. 5, punctul 3 se
modifică si va avea următorul cuprins:
„3.
facturile emise proprietarilor beneficiari, aferente achizitionării
tractoarelor/masinilor agricole autopropulsate noi, în copie si original
(originalul se restituie); în cazul finantării în baza unui contract de
leasing financiar, factura cuprinde si datele de identificare a societătii
de leasing, precum si datele de identificare a utilizatorului - proprietar
beneficiar (numele si prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu/resedintă;
denumirea, numărul de înregistrare la oficiul registrului comertului/tribunal/judecătorie,
după caz, CU.L/CI.R, adresa sediului social); în cazul asocierii
proprietarilor persoane fizice, factura este emisă pe numele
reprezentantului acestora numit prin contractul de asociere;".
18. La anexa nr. 5, după punctul 4 se
introduc două noi puncte, punctele 5 si 6, cu următorul cuprins:
„5.
declaratia pe propria răspundere, în formă autentificată de
notarul public, prin care utilizatorul - proprietar beneficiar îsi exprimă
în mod explicit optiunea de a achizitiona tractorul nou/masina agricolă
autopropulsată nouă la sfârsitul perioadei de leasing, în cazul
finantării în baza unui contract de leasing financiar;
6.
contractul de asociere, în cazul asocierii proprietarilor persoane
fizice."
19. La anexa nr. 7 punctul B „Solicitare
aprobare înscriere si finantare", după litera b) se introduce o
nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
,,c)
prin leasing financiar: DA □ NU □"
Art.
II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul mediului si pădurilor,
László Borbély
Bucuresti, 28 iunie 2010.
Nr. 1.157.
MINISTERUL
DEZVOLTĂRII REGIONALE SI TURISMULUI
pentru aprobarea modelului-cadru al Conventiei privind plata dobânzii
subventionate aferente creditelor bancare cu garantie guvernamentală
pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit
Având
în vedere Avizul Ministerului Finantelor Publice nr. 52.639 din 3 august 2010,
în
temeiul art. 32 alin. (2) si al art. 41 alin. (2) din Normele de
aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 69/2010 privind
reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finantare prin credite
bancare cu garantie guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 736/2010, si al art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
1.631/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltării
Regionale si Turismului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
dezvoltării regionale si turismului emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă modelul-cadru al Conventiei privind plata dobânzii
subventionate aferente creditelor bancare cu garantie guvernamentală
pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Gheorghe Nastasia,
secretar general
Bucuresti, 3 august 2010.
Nr. 1.937.
ANEXA
MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE SI TURISMULUI |
Denumirea institutiei de
credit............................................. |
Nr................/......................... |
Nr..................../........................ |
CONVENTIE
privind plata dobânzii subventionate aferente creditelor bancare cu
garantie guvernamentală pentru reabilitarea termică a clădirilor
de locuit
- model-cadru -
În baza
art. 32 alin. (1) din Normele de aplicare a Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de
locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentală,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010,
în
temeiul art. 14 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu
finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentală,
între
Ministerul
Dezvoltării Regionale si Turismului, cu
sediul în municipiul Bucuresti, sectorul 5, str. Apolodor nr. 17, latura nord,
cod 050741-Ro, CUI......., reprezentat prin ministrul Elena Gabriela Udrea,
denumit în continuare MDRT,
si
.................................................................................................................................................................
(denumirea
si datele de identificare ale institutiei de credit, precum si numele
reprezentantului legal)
denumit
în continuare Finantator,
s-a
încheiat prezenta conventie.
CAPITOLUL I
Obiectul conventiei
Art. 1. - Obiectul prezentei conventii îl constituie plata de către MDRT a
dobânzii subventionate, în conditiile si cu respectarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 69/2010, a dispozitiilor Hotărârii
Guvernului nr. 736/2010 si a prevederilor
prezentei conventii, la
credite acordate de către Finantator beneficiarilor - asociatiile de
proprietari, persoane juridice fără scop patrimonial, si proprietarii
locuintelor unifamiliale, persoane fizice, în vederea reabilitării termice
a clădirilor de locuit.
CAPITOLUL II
Drepturile si obligatiile părtilor
Art. 2. - Finantatorul are următoarele drepturi si obligatii:
a)
transmite si înregistrează lunar la MDRT cererea de plată a
subventiei până la data de 5 a fiecărei luni cumulat pentru ratele de
capital scadente până la finele lunii anterioare, precum si pentru cele
scadente în luna pentru care se solicită dobânda;
b) la
cererea de plată lunară prevăzută la lit. a) anexează
următoarele documente:
-
borderoul creditelor garantate aprobate beneficiarilor, grupate pe tipuri de
beneficiari - asociatiile de proprietari - persoane juridice fără
scop patrimonial - si proprietarii locuintelor unifamiliale - persoane fizice,
pe judete si localităti, cu număr de înregistrare si data încheierii
contractelor de credit;
-
borderoul plătilor efectuate de către beneficiari, grupate pe tipuri
de beneficiari - asociatiile de proprietari - persoane juridice fără
scop patrimonial - si proprietarii locuintelor unifamiliale - persoane fizice,
pe judete si localităti si ierarhizate în ordinea codului unic de
înregistrare;
-
graficul de finantare a executiei lucrărilor de interventie aferent
fiecărui credit acordat, corespunzător fiecărei situatii lunare
de lucrări executate fizic si valoric, depusă de constructor la
Finantator;
-
graficul de rambursare pentru creditul aprobat, cu evidentierea dobânzii
subventionate calculate pe tipuri de beneficiari, pe judete si localităti,
cu următoarea structură: indicatorul ROBOR la 3 luni si nivelul
marjei fixe de dobândă de maximum 1,9% pe an a Finantatorului;
c) la
solicitarea MDRT, va prezenta listele nominale cu sumele plătite de
membrii asociatiilor de proprietari beneficiare ale creditului garantat;
d)
să verifice, la acordarea finantării, eligibilitatea beneficiarilor
si a constructorilor si să aprobe credite, cu respectarea actelor
normative în vigoare la data aprobării creditelor;
e)
să calculeze dobânda corespunzătoare anului calendaristic;
f)
să nu transfere, total sau partial, obligatiile sale asumate prin prezenta
conventie unei terte părti.
Art. 3. - Finantatorul răspunde pentru realitatea, exactitatea si
corectitudinea datelor si informatiilor furnizate MDRT în vederea îndeplinirii
obiectului prezentei conventii.
Art. 4. - MDRT are următoarele drepturi si obligatii:
a)
analizează cererea de plată si solicită până la data de 20
a lunii curente Ministerului Finantelor Publice deschiderea de credite bugetare
pentru plata în luna curentă, conform prevederilor prezentei conventii, a
dobânzii subventionate;
b)
poate solicita orice alte documente pe care le consideră necesare pentru
fundamentarea si alocarea fondurilor pentru plata dobânzii subventionate;
c) în
limita creditelor bugetare deschise, efectuează plata dobânzii
subventionate în contul Finantatorului deschis la trezorerie, în ultima zi
lucrătoare a lunii;
d)
pentru luna decembrie a fiecărui an, plata se efectuează în ultima zi
lucrătoare stabilită de Ministerul Finantelor Publice pentru
închiderea anului bugetar;
e)
plata cuantumului dobânzii subventionate, aferentă creditelor bancare cu
garantie guvernamentală acordate beneficiarilor, se efectuează în
limita sumelor aprobate anual cu această destinatie de la bugetul de stat
prin bugetul propriu.
CAPITOLUL III
Încetarea conventiei
Art. 5. - În caz de nerespectare culpabilă de către oricare dintre
părti a obligatiilor asumate prin prezenta conventie, cealaltă parte
are dreptul să considere conventia reziliată de drept, fără
a fi necesară îndeplinirea altor formalităti si fără a fi
necesară interventia instantelor de judecată.
CAPITOLUL IV
Art. 6. - Forta majoră reprezintă orice eveniment imprevizibil si de
neînlăturat, intervenit după încheierea prezentei conventii si care
împiedică executarea în tot sau în parte a acesteia. Sunt considerate
situatii de fortă majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări
ca: războaie, calamităti naturale, epidemii si alte evenimente
similare.
Art. 7. - Forta majoră exonerează de răspundere părtile în
cazul neexecutării partiale sau totale a obligatiilor asumate prin
prezenta conventie, pe toată perioada în care aceasta actionează si
numai dacă a fost notificată corespunzător cealaltă parte.
Art. 8. - Partea care invocă forta majoră are obligatia de a notifica
celeilalte părti cazul de fortă majoră, în termen de 10 (zece)
zile calendaristice de la data aparitiei acestuia, si de a-l dovedi, în termen
de cel mult 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data aparitiei.
De
asemenea, are obligatia de a comunica data încetării cazului de fortă
majoră, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la încetarea
acestuia.
Art. 9. - Dacă partea care invocă forta majoră nu procedează la
notificarea începerii si încetării cazului de fortă majoră, în
conditiile si termenele prevăzute, va suporta toate daunele provocate
celeilalte părti prin lipsa notificării.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
Art. 10. - Prezenta conventie este guvernată de legea română.
Art.
11. -Toate comunicările privind prezenta conventie se
vor face la adresele părtilor indicate în preambul.
Art.
12. - Orice litigiu apărut între părtile semnatare
în legătură cu încheierea, interpretarea sau executarea prezentei
conventii se solutionează pe cale amiabilă, prin conciliere, în
conditiile art. 7201 din Codul de procedură civilă. În
cazul în care concilierea rămâne fără rezultat, părtile vor
supune litigiul spre solutionare instantelor judecătoresti competente.
Art.
13. - Prevederile prezentei conventii pot fi modificate prin
acte aditionale semnate de ambele părti si se completează cu
dispozitiile corespunzătoare din legislatia în vigoare.
Art.
14. - Prezenta conventie a fost încheiată în două
exemplare originale, fiecare având aceeasi valoare juridică, un exemplar
pentru Finantator si un exemplar pentru MDRT
Art.
15. - Conventia intră în vigoare la data semnării
acesteia de către ambele părti si este valabilă pe toată
durata de derulare a creditelor bancare cu garantie guvernamentală
acordate în baza prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
69/2010 si ale Hotărârii Guvernului nr. 736/2010.
Ministerul Dezvoltării Regionale si Turismului ......................................................... |
Finantator ......................................................... |
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |