MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul XXII - Nr. 564 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Marti, 10 august 2010
SUMAR
DECRETE
848. - Decret privind conferirea Ordinului Virtutea
Aeronautică în grad de Cavaler
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
781. - Hotărâre pentru modificarea anexei la
Hotărârea Guvernului nr. 339/2010 privind aprobarea bugetului de venituri
si cheltuieli pe anul 2010 al Companiei Nationale „Imprimeria Natională"
- S.A., companie natională aflată sub autoritatea Ministerului
Finantelor Publice
808. - Hotărâre pentru modificarea Regulamentului de
organizare si functionare a Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C.,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.378/2009, pentru modificarea
Hotărârii Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea si functionarea
Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului si a Hotărârii
Guvernului nr. 405/2007 privind functionarea Secretariatului General al
Guvernului
.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
103. - Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale
Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor privind modificarea Ordinului
presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor nr. 37/2010 privind circulatia ecvinelor pe teritoriul
României
173. - Ordin al ministrului administratiei si internelor
pentru împuternicirea institutiilor prefectului în vederea constatării
contraventiilor si aplicării amenzilor, conform art. 78 din Legea nr.
273/2006 privind finantele publice locale si art. IV din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si
pentru stabilirea unor măsuri financiare
Rectificări la:
-
Hotărârea Guvernului nr. 736/2010
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind conferirea Ordinului Virtutea Aeronautică în grad de Cavaler
În temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale
art. 4 alin. (1), ale art. 8 lit. Asi ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind
sistemul national de decoratii al României, cu modificările si
completările ulterioare,
având
în vedere propunerea ministrului apărării nationale, cu prilejul
aniversării a 90 de ani de existentă, pentru profesionalismul
demonstrat în îndeplinirea cu succes a misiunilor încredintate si pentru
rezultatele deosebite obtinute de personalul unitătii în procesul
instruirii tehnicienilor din Fortele Aeriene,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se conferă Ordinul Virtutea Aeronautică în grad de Cavaler,
cu însemn pentru militari, de pace, Drapelului de luptă al Scolii
Militare de Maistri Militari si Subofiteri a Fortelor Aeriene „Traian
Vuia".
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti, 5 august 2010.
Nr. 848.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea anexei la
Hotărârea Guvernului nr. 339/2010 privind aprobarea bugetului de venituri
si cheltuieli pe anul 2010 al Companiei Nationale „Imprimeria
Natională" - S.A., companie natională aflată sub
autoritatea Ministerului Finantelor Publice
Având
în vedere prevederile art. 5 lit. i) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu
modificările si completările ulterioare,
în
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al
art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 37/2008
privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările si
completările ulterioare, si al art. IV, V si VI din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de
reducere a cheltuielilor publice,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 339/2010 privind
aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2010 al Companiei
Nationale „Imprimeria Natională" - S.A., companie natională
aflată sub autoritatea Ministerului Finantelor Publice, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 256 din 20 aprilie 2010, se
modifică si se înlocuieste cu anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Bucuresti, 28 iulie 2010.
Nr. 781.
ANEXĂ
(Anexa la Hotărârea
Guvernului nr. 339/2010)
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
Compania Natională
„Imprimeria Natională" S.A.
Bd. Al. I. Cuza
nr. 56, sectorul 1, Bucuresti
Cod unic de
înregistrare: 2779625
- mii lei -
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
Rectificat 2010 |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||
I. |
|
|
VENITURI TOTALE
(rd.2+10+15) |
1 |
288,600.00 |
|
|
1 |
|
Venituri din
exploatare, din care: |
2 |
283,500.00 |
|
|
|
a) |
din productia
vândută |
3 |
263,500.00 |
|
|
|
b) |
din vânzarea
mărfurilor |
4 |
13,500.00 |
|
|
|
c) |
din subventii de
exploatare aferente cifrei de afaceri nete din care: |
5 |
0.00 |
|
|
|
|
|
- subventii, conform prevederilor
legale în vigoare |
6 |
0.00 |
|
|
|
|
- transferuri, conform
prevederilor legale în vigoare |
7 |
0.00 |
|
|
d) |
productia de
imobilizări, variatia stocurilor de produse finite si a productiei în
curs de executie |
8 |
500.00 |
|
|
|
e) |
alte venituri din
exploatare |
9 |
6,000.00 |
|
|
2 |
|
Venituri financiare,
din care: |
10 |
5,100.00 |
|
|
|
a) |
din imobilizări
financiare |
11 |
0.00 |
|
|
|
b) |
din alte investitii si
împrumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
0.00 |
|
|
|
c) |
din dobânzi |
13 |
3,100.00 |
|
|
|
d) |
alte venituri financiare |
14 |
2,000.00 |
|
|
3 |
|
Venituri extraordinare |
15 |
0.00 |
|
II. |
|
|
CHELTUIELI TOTALE
(rd.17+48+51) |
16 |
200,266.99 |
|
|
1 |
|
Cheltuieli de
exploatare, din care: |
17 |
197,166.99 |
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
18 |
93,000.00 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli din
afară (cu energie si apă) |
19 |
3,140.00 |
|
|
|
c) |
cheltuieli privind
mărfurile |
20 |
8,100.00 |
|
|
|
d) |
cheltuieli cu
personalul, din care: |
21 |
25,956.11 |
|
|
|
|
d1 |
cheltuieli cu
salariile |
22 |
19,513.46 |
|
|
|
d2 |
cheltuieli cu
asigurările si protectia socială si alte obligatii legale, din care: |
23 |
5,454.41 |
|
|
|
|
- cheltuieli
privind contributia la asigurări sociale |
24 |
4,058.80 |
|
|
|
|
-
cheltuieli privind contributia de asigurări pentru somaj |
25 |
97.57 |
|
|
|
|
-
cheltuieli privind contributia ia asigurări sociale de
sănătate |
26 |
1,014.70 |
|
|
|
|
-
cheltuieli privind contributiile la fondurile speciale aferente fondului de
salarii |
27 |
283.34 |
|
|
|
d3 |
alte cheltuieli cu
personalul, din care: |
28 |
988.24 |
|
|
|
|
d3.1) cheltuieli
sociale prevăzute prin art.21, Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificările
si completările ulterioare, din care: |
29 |
122.37 |
|
|
|
|
tichete de cresă,
conform Legii nr.193/2006, cu completările si modificările
ulterioare |
30 |
0.00 |
|
|
|
|
- tichete cadou pentru
cheltuieli sociale potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si
completările ulterioare |
31 |
122.37 |
|
|
|
|
d3.2) tichete de
masă |
32 |
865.87 |
|
|
|
|
d3.3) tichete de
vacantă |
33 |
0.00 |
|
|
e) |
cheltuieli cu
plătile compensatorii conform CCM aferente disponibilizărilor
potrivit programelor de disponibilizări |
34 |
0.00 |
|
|
|
f) |
cheltuieli cu
drepturile salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătoresti |
35 |
0.00 |
|
|
|
g) |
ajustări de
valorare privind imobilizările corporale si necorporale |
36 |
52,000.00 |
|
|
|
g1) |
ajustări de
valoare privind activele circulante |
36a |
100.00 |
|
|
|
h) |
cheltuieli cu
prestatiile externe |
37 |
12,000.00 |
|
|
|
i) |
alte cheltuieli de
exploatare, din care: |
38 |
2,870.88 |
|
|
|
|
i1) contract de mandat |
39 |
80.29 |
|
|
|
|
i2) cheltuieli de
protocol, din care: |
40 |
62.00 |
|
|
|
|
|
tichete cadou potrivit
Legii nr.193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
41 |
0.00 |
|
|
|
i3) cheltuieli de
reclamă si publicitate, din care: |
42 |
10.52 |
|
|
|
|
|
tichete cadou pentru
cheltuieli de reclamă sî publicitate, potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si
completările ulterioare |
43 |
0.00 |
|
|
|
|
tichete cadou pentru
campanii de marketing, studiul pietei, promovarea de piete existente sau noi,
potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si completările
ulterioare |
44 |
0.00 |
|
|
|
i4) cheltuieli cu
sponsorizarea |
45 |
160.00 |
|
|
|
|
din care pentru
sponsorizarea persoanelor care au suferit pagube materiale în urma
fenomenelor naturale |
45a |
30,00 |
|
|
|
|
i5) cheltuieli cu taxa
pentru activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
0.00 |
|
|
|
|
i6) cheltuieli cu
redeventa pentru concesionarea bunurilor |
47 |
0.00 |
|
|
2 |
Cheltuieli financiare, din care: |
48 |
3,100.00 |
||
|
|
a) |
cheltuieli privind
dobânzile |
49 |
400.00 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli
financiare |
50 |
2,700.00 |
|
|
3 |
Cheltuieli
extraordinare |
51 |
0.00 |
||
III. |
|
|
REZULTATUL BRUT
(profit) |
52 |
88,333.01 |
|
IV. |
|
|
IMPOZIT PE PROFIT |
53 |
14,133.28 |
|
V. |
|
|
PROFITUL CONTABIL
RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
54 |
74,199.73 |
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
55 |
0.00 |
|
|
2 |
|
Alte rezerve
reprezentând facilităti fiscale prevăzute de lege |
56 |
0.00 |
|
3 |
|
Acoperirea pierderilor
contabile din anii precedenti |
57 |
0.00 |
|
4 |
|
Constituirea surselor
proprii de finantare pentru proiectele cofinantate din împrumuturi externe,
precum si pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de
capital, plătii dobânzilor, comisioanelor si altor costuri aferente
acestor împrumuturi externe |
58 |
0.00 |
|
5 |
|
Alte repartizări
prevăzute de lege |
59 |
0.00 |
|
6 |
|
Profit contabil
rămas după deducerea sumelor de la rd.55, 56, 57, 58 si 59 |
60 |
74,199.73 |
|
7 |
|
Participarea
salariatilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de
nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul
operatorului economic în exercitiul financiar de referintă |
61 |
1,045.05 |
|
8 |
|
Minim 90%
vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome
ori dividende în cazul societătilor/companiilor nationale si
societătilor cu capital integral sau majoritar de stat |
62 |
66,779.76 |
|
9 |
|
Profitul nerepartizat
pe destinatiile prevăzute la pct.1-8 se repartizeză la alte rezerve
si constituie sursă proprie de finantare |
63 |
6,374.92 |
VI. |
|
|
SURSE DE FINANTARE A
INVESTITIILOR, din care: |
64 |
58,374.92 |
|
1 |
|
Surse proprii |
65 |
58,374.92 |
|
2 |
|
Alocatii de la buget |
66 |
0.00 |
|
3 |
|
Credite bancare |
67 |
0.00 |
|
|
a) |
interne |
68 |
0.00 |
|
|
b) |
externe |
69 |
0.00 |
|
4 |
|
Alte surse |
70 |
0.00 |
VII. |
|
|
CHELTUIELI PENTRU
INVESTITII, din care: |
71 |
58,374.92 |
|
1 |
|
Cheltuieli aferente
investitiilor, inclusiv cele aferente investitiilor în curs la finele anului |
72 |
58,374.92 |
|
2 |
|
Rambursări de
rate aferente creditelor pentru investitii |
73 |
0.00 |
|
|
a) |
interne |
74 |
0.00 |
|
|
b) |
externe |
75 |
0.00 |
VIII. |
|
|
REZERVE, din care: |
76 |
110.60 |
|
1 |
|
Rezerve legale |
77 |
110.60 |
|
2 |
|
Rezerve statutare |
78 |
- |
|
3 |
|
Alte rezerve |
79 |
- |
IX. |
|
|
DATE DE FUNDAMENTARE |
80 |
|
|
1 |
|
Venituri totale |
81 |
288,600.00 |
|
2 |
|
Cheltuieli aferente veniturilor
totale |
82 |
200,266.99 |
|
3 |
|
Număr prognozat
de personal la finele anului |
83 |
482.00 |
|
4 |
|
Număr mediu de
salariati total |
84 |
481.00 |
|
5 |
|
Fond de salarii, din
care: |
85 |
19,513.46 |
|
|
a) |
fond de salarii
aferent personalului angajat pe bază de contract individual de
muncă |
86 |
19,508.64 |
|
|
b) |
alte cheltuieli cu
personalul |
87 |
4.82 |
|
6 |
|
Câstigul mediu lunar
pe salariat (lei / persoană) |
88 |
3,379.88 |
|
7 |
|
Productivitatea muncii
pe total personal mediu în preturi curente (mii lei/persoană)
(rd.81/rd.84) |
89 |
600.00 |
|
8 |
|
Productivitatea muncii
pe total personal mediu în preturi comparabile (mii lei/persoană)
(rd.81/rd.84 x ICP) |
90 |
600.00 |
|
9 |
|
Productivitatea muncii
în unităti fizice pe total personal mediu (unităti
fizice/persoană) |
91 |
|
|
10 |
|
Cheltuieli totale la
1.000 lei venituri totale (cheltuieli totale/venituri totale)x1000 =
(rd.16/rd.1) x 1000 |
92 |
693.93 |
|
11 |
a) |
Plăti restante |
93 |
- |
|
|
b) |
preturi curente |
94 |
- |
|
|
|
preturi comparabile |
95 |
- |
|
12 |
|
Creante restante |
96 |
- |
|
|
a) |
preturi curente |
97 |
- |
|
|
b) |
preturi comparabile |
98 |
- |
NOTĂ: unitatea nu este monitorizată potrivit prevederilor legale,
neînregistrând creante si plăti restante;
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea
Regulamentului de organizare si functionare a Inspectoratului de Stat în
Constructii - I.S.C., aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.378/2009,
pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea
si functionarea Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului si a
Hotărârii Guvernului nr. 405/2007 privind functionarea Secretariatului
General al Guvernului
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I.
- (1) Regulamentul de organizare si functionare a
Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C., aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.378/2009, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 806 din 25 noiembrie 2009, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică si se înlocuieste cu Regulamentul de organizare si
functionare a Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C., prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2)
Numărul maxim de posturi aprobat pentru Inspectoratul de Stat în
Constructii - I.S.C. este de 875, prin restructurarea si desfiintarea, în
conditiile legii, a unui număr de 155 de posturi.
(3)
Încetarea contractelor individuale de muncă, precum si încadrarea
personalului în numărul de posturi aprobat si pe noile functii, ca urmare
a reorganizării potrivit prezentei hotărâri, se fac cu respectarea
termenelor si procedurilor legale aplicabile categoriei de personal.
Art.
II. - Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltării Regionale si
Turismului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 2
din 4 ianuarie 2010, cu modificările ulterioare, se modifică
după cum urmează:
1. La articolul 11, alineatul (5) va avea
următorul cuprins:
„(5)
Conducătorii unitătilor prevăzute în anexa nr. 2 sunt numiti si
mandatati să conducă unitătile si sunt eliberati din functie
prin ordin al ministrului dezvoltării regionale si turismului, cu exceptia
inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Constructii -
I.S.C, care este numit prin decizie a primului-ministru, în conformitate cu
legislatia în vigoare."
2. La anexa nr. 2, litera A va avea
următorul cuprins: „A. UNITĂTILE care functionează în subordinea
Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului, finantate integral de la
bugetul de stat
Denumirea unitătii |
Localitatea |
Inspectoratul de Stat
în Constructii - I.S.C. |
Bucuresti" |
Art.
III. - La anexa nr. 2 „Structurile, organele de specialitate
ale administratiei publice centrale si institutiile publice finantate prin
bugetul Secretariatului General al Guvernului" la Hotărârea
Guvernului nr. 405/2007 privind functionarea Secretariatului General al
Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302
din 7 mai 2007, cu modificările si completările ulterioare, punctul
19 se abrogă.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 4 august 2010.
Nr. 808.
ANEXA
(Anexa la Hotărârea
Guvernului nr. 1.378/2009)
REGULAMENT
de organizare si functionare a Inspectoratului de Stat în Constructii -
I.S.C.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C, denumit în continuare I.S.C,
este organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu
personalitate juridică, în subordinea Ministerului Dezvoltării
Regionale si Turismului, având sediul în municipiul Bucuresti, str. Apolodor
nr. 17, sectorul 5.
(2)
I.S.C. administrează bunuri din domeniul public si privat al statului, iar
patrimoniul institutiei la data de 31 mai 2010 este în sumă de 138.307.585
lei.
Art. 2. - I.S.C. Îsi desfăsoară activitatea de inspectie si control în
conformitate cu actele normative aplicabile în domeniu si cu prezentul
regulament.
Art. 3. - I.S.C. este, potrivit legii, organul tehnic specializat care
exercită controlul de stat cu privire la aplicarea unitară a
prevederilor legale în domeniul calitătii în constructii, la respectarea
disciplinei în urbanism, a regimului de autorizare a constructiilor si la
supravegherea pietei produselor pentru constructii.
Art. 4. - (1) I.S.C. este membru al Consortiului European pentru Controlul
Constructiilor, achitând anual cotizatia aferentă din bugetul propriu,
precum si al Grupului de cooperare administrativă în domeniul
supravegherii pietei produselor pentru constructii, de pe lângă Comisia
Europeană.
(2) În
sensul prezentului regulament, următorii termeni se definesc astfel:
a) constructii
- clădirile de orice fel - social-culturale, administrative,
industriale, comerciale, de cult, sportive, de învătământ,
sănătate, hotelurile, sediile institutiilor publice etc. -si
instalatiile aferente acestora, drumurile, căile ferate si metroul,
podurile, tunelurile si celelalte lucrări de artă, pistele de
aviatie, constructiile hidrotehnice, amenajările portuare, turnurile,
cosurile de fum, rezervoarele, lucrările tehnico-edilitare, retelele de
petrol si gaze, constructiile pentru transportul fluidelor, precum si orice
interventie asupra acestora;
b) fază
determinantă - stadiul fizic după care o lucrare de construire
ajunsă în aceasta nu mai poate continua fără o analiză
având la bază concluzii formulate în scris de către beneficiar,
proiectant si executant si care se avizează, după caz, de
reprezentantul local al I.S.C;
c) interventie
asupra constructiilor - orice lucrare de construire care este
făcută în scopul transformării structurale si/sau functionale,
consolidării, reabilitării, modernizării ori
demolării/desfiintării partiale sau totale a constructiilor definite
conform dispozitiilor lit. a);
d) verificare
- confirmarea prin examinare si prezentare de probe obiective a faptului
că cerintele esentiale specificate au fost îndeplinite.
CAPITOLUL II
Art. 5. - I.S.C. are următoarele atributii:
a)
exercită controlul statului privind calitatea în constructii, în toate
etapele de proiectare, autorizare, executie, receptie, exploatare si
postutilizare a constructiilor, în conformitate cu prevederile legale si
reglementările tehnice în vigoare, prin verificări si inspectii la
factorii implicati;
b)
exercită controlul statului asupra organelor de specialitate ale
administratiei publice locale, cu privire la legalitatea emiterii certificatelor
de urbanism si a autorizatiilor de construire/desfiintare, în conformitate cu
prevederile legale si reglementările tehnice în vigoare;
c)
exercită controlul statului în domeniul disciplinei în urbanism si al
amenajării teritoriului, în conformitate cu prevederile legale si
reglementările tehnice în vigoare;
d)
exercită controlul statului privind supravegherea pietei produselor pentru
constructii, în conformitate cu prevederile legale si reglementările
tehnice în vigoare;
e)
avizează din punct de vedere tehnic documentatiile tehnico-economice
aferente obiectivelor de investitii noi care se finantează, potrivit
legii, din fonduri publice sau din credite externe, contractate ori garantate
de stat, ai căror indicatori tehnico-economici se aprobă de Guvern în
conditiile prevăzute la art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finantele
publice, cu modificările si completările ulterioare, precum si
documentatiile tehnico-economice aferente lucrărilor de interventii la
constructii existente - reparatii, modificări, reabilitări,
consolidări, restaurări -, finantate din fonduri publice sau din
credite externe, contractate ori garantate de stat, pentru care, potrivit
valorii determinate conform devizului general, exclusiv TVA, legislatia în
vigoare prevede organizarea de licitatii deschise;
f)
participă la toate fazele determinante ale constructiilor stabilite
conform reglementărilor în vigoare, precum si la cele prevăzute de
proiectant, pe care le avizează odată cu luarea în evidentă a
lucrării, potrivit legii, scop în care verifică dacă sunt
îndeplinite de către factorii implicati conditiile tehnice din proiectele
si reglementările tehnice aplicabile si autorizează continuarea
executiei lucrărilor de constructii numai în cazurile îndeplinirii
acestora;
g)
verifică respectarea reglementărilor în vigoare privind organizarea
si functionarea balastierelor, carierelor, statiilor de betoane, de producere
agregate si de mixturi asfaltice;
h)
emite, în conformitate cu prevederile legale si reglementările tehnice în
vigoare, acorduri pentru interventii asupra constructiilor existente si noi, în
situatiile în care acestea pot induce influente asupra constructiilor
existente;
i)
verifică existenta si functionarea sistemelor de management al
calitătii în constructii la persoanele fizice/juridice cu activitate în
constructii;
j)
verifică respectarea reglementărilor referitoare la receptia
constructiilor, întocmirea, păstrarea si completarea cărtii tehnice a
constructiilor;
k)
verifică modul de respectare a agrementelor tehnice, privind
caracteristicile, domeniul si conditiile de utilizare ale produselor,
procedeelor si echipamentelor agrementate, astfel încât să fie asigurate
cerintele de calitate a constructiilor, si poate propune autoritătii de
reglementare, după caz, reanalizarea sau suspendarea agrementelor tehnice;
l) verifică la proprietarii,
administratorii si utilizatorii de constructii respectarea reglementărilor
privind urmărirea în exploatare a constructiilor în cazurile când aceasta
este stabilită prin proiecte si reglementări tehnice;
m)
pentru protejarea vietii oamenilor, I.S.C. stabileste în sarcina
proprietarilor, administratorilor sau utilizatorilor, după caz, efectuarea
de expertize tehnice la constructii, indiferent de forma de proprietate si de
destinatia acestora, atunci când în urma inspectiei se concluzionează
astfel sau încetarea utilizării constructiilor după producerea unor
accidente tehnice sau dezastre, când în urma unei expertize se
concluzionează că este pusă în pericol viata cetătenilor;
n)
colaborează cu institutiile de învătământ superior de
specialitate, de cercetare, cu laboratoare de încercări, în vederea
elaborării de rapoarte de expertiză, rapoarte de cercetare, rapoarte
de încercări, solutii si proiecte de consolidare etc, necesare în
activitatea de control privind asigurarea cerintelor esentiale de
rezistentă mecanică si stabilitate a constructiilor, izolarea
termică a acestora, punerea în sigurantă a constructiilor si a
terenurilor aferente, precum si la verificarea calitătii produselor pentru
constructii;
o)
dispune prelevarea de probe si trimiterea acestora spre testare laboratoarelor
de analiză si încercări acreditate, în vederea efectuării
încercărilor necesare pentru confirmarea concluziilor în controalele
efectuate; în scopul fundamentării concluziilor controalelor, I.S.C. se
poate dota cu echipamente de laborator specifice proprii si/sau poate colabora
cu institutii de învătământ superior de specialitate sau de
cercetare;
p)
propune autoritătilor competente suspendarea functionării
balastierelor si carierelor care afectează rezistenta si stabilitatea
constructiilor din vecinătatea acestora;
q)
autorizează laboratoarele de analiză si încercări în activitatea
de constructii, în conditiile legislatiei specifice în vigoare;
r)
suspendă sau anulează autorizarea laboratoarelor de analiză si
încercări în constructii, în cazul constatării nerespectării
reglementărilor tehnice specifice;
s)
autorizează dirigintii de santier din constructii, în conditiile
legislatiei specifice în vigoare;
t)
suspendă sau anulează autorizatiile dirigintilor de santier în cazul
nerespectării de către acestia a atributiilor specifice si/sau a
reglementărilor tehnice;
u)
propune, după caz, suspendarea sau anularea atestatului pentru
responsabilul tehnic cu executia, verificatorul de proiecte, expertul tehnic si
auditorul energetic pentru clădiri, în cazul nerespectării de
către acestia a atributiilor specifice si/sau a reglementărilor
legale privind cerintele de asigurare a calitătii în constructii;
v)
primeste si rezolvă sau, după caz, transmite spre solutionare celor
în drept, potrivit competentelor acestora, reclamatiile si sesizările
persoanelor fizice si juridice cu privire la încălcarea prevederilor
legale si a reglementărilor tehnice în constructii în vigoare;
w)
elaborează si actualizează, ori de câte ori este necesar, procedurile
si instructiunile privind realizarea atributiilor specifice I.S.C, care se
aprobă, după caz, prin ordin al ministrului dezvoltării
regionale si turismului, dacă prin acestea se reglementează
activităti de interes public, sau prin decizie a inspectorului general de
stat, dacă aplicabilitatea acestora este de ordin intern al I.S.C;
x)
initiază, prin organul de specialitate al administratiei publice centrale
corespunzător potrivit legii, proiecte de acte normative în domeniile de
activitate si în domeniile conexe;
y)
asigură dotarea tehnică necesară realizării
activitătilor specifice;
z)
publică procedurile si instructiunile privind activitătile sale
specifice, aprobate, în conditiile legii;
aa)
elaborează sinteze si evaluări privind rezultatele activitătii
de control desfăsurate cu privire la calitatea si disciplina în
constructii, urbanism si amenajarea teritoriului si la supravegherea pietei
produselor pentru constructii, pe care le comunică autoritătilor si
institutiilor publice cu atributii în domeniu;
bb)
constată contraventiile si infractiunile în toate domeniile specifice de
control, aplică sanctiunile prevăzute de lege, respectiv
sesizează organele abilitate potrivit legii si, după caz, opreste
lucrările realizate în mod necorespunzător.
Art. 6. - I.S.C. desfăsoară orice alte activităti prevăzute în
actele normative în vigoare si de conducerea Ministerului Dezvoltării
Regionale si Turismului.
CAPITOLUL III
Organizare
Art. 7. - Structura organizatorică a I.S.C si numărul maxim de posturi
aprobat sunt prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 8. - (1) I.S.C. are în structură un număr de 40 de inspectorate
teritoriale în constructii, organizate la nivel judetean, si Inspectoratul
Teritorial în Constructii Bucuresti- Ilfov, unităti fără
personalitate juridică.
(2)
Structura organizatorică a unui inspectorat teritorial în constructii,
organizat la nivel judetean, este prevăzută în anexa nr. 2, iar
structura organizatorică a Inspectoratului Teritorial în Constructii
Bucuresti-Ilfov este prevăzută în anexa nr. 3.
(3) Localitătile în care au sediul I.S.C - aparatul central,
inspectoratele teritoriale în constructii, organizate la nivel judetean, si
Inspectoratul Teritorial în Constructii Bucuresti-Ilfov sunt prevăzute în
anexa nr. 4.
Art. 9. - Statul de functii si personal se aprobă prin ordin al ministrului
dezvoltării regionale si turismului, la propunerea inspectorului general
de stat al I.S.C.
CAPITOLUL IV
Organele de conducere
Art. 10. - (1) Conducerea I.S.C. este asigurată de Consiliul de conducere,
compus din 5 membri numiti prin decizie a primului-ministru.
(2)
Conducerea executivă a I.S.C este asigurată de inspectorul general de
stat al I.S.C, cu rang de secretar de stat, care este si presedintele
Consiliului de conducere, numit prin decizie a primului-ministru.
(3)
Secretarul Consiliului de conducere se stabileste prin decizie a inspectorului
general de stat al I.S.C
Art.
11. - Consiliul de conducere are următoarele atributii
si competente:
a)
avizează propunerile inspectorului general de stat al I.S.C. pentru
modificarea si completarea prezentului regulament si le înaintează
Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului în vederea aprobării
prin hotărâre a Guvernului;
b)
aprobă raportul de activitate al I.S.C. pentru perioada anterioară si
propunerile privind activitatea pentru perioada următoare;
c)
aprobă Regulamentul intern al I.S.C;
d)
avizează proiectul de buget al I.S.C pentru a fi transmis si inclus în
proiectul de buget al ordonatorului principal de credite si asigură
executia acestuia după aprobare;
e)
aprobă propunerile privind programul anual de investitii al I.S.C, care
urmează a fi incluse în proiectul de buget al institutiei;
f)
aprobă închirierea de imobile/părti ale imobilelor, necesare
desfăsurării corespunzătoare a activitătii, cu respectarea
prevederilor legale în vigoare;
g)
aprobă scoaterea din functiune si valorificarea, în conditiile legii, a
bunurilor din patrimoniul I.S.C;
h)
aprobă cuantumul taxelor pentru autorizarea dirigintilor de santier si a
laboratoarelor de analiză si încercări în constructii;
i)
aprobă, numai pentru cazurile în care luarea unor decizii complexe impune
un nivel ridicat de cunostinte de specialitate, care excedează
competentelor specifice personalului propriu, încheierea unor contracte cu
experti, consilieri sau consultanti din afara I.S.C;
j)
poate delega, pe perioadă determinată, o parte din atributiile sale
presedintelui acestuia sau altor persoane cu functii de conducere;
k)
propune spre aprobare ordonatorului principal de credite transferul
fără plată sau transmiterea cu titlu gratuit a dreptului de
folosintă asupra bunurilor proprietate a statului aflate în patrimoniul
I.S.C. ori, după caz, aprobă transferul fără plată sau
transmiterea cu titlu gratuit a dreptului de folosintă asupra bunurilor
proprietate a I.S.C, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
l) exercită orice alte atributii care îi
revin conform prevederilor legale, prezentului regulament sau ordinelor
ministrului dezvoltării regionale si turismului.
Art.
12. - (1) Consiliul de conducere se întruneste lunar sau la
solicitarea presedintelui ori a unei treimi din numărul membrilor săi,
ori de câte ori este necesar.
(2)
Sedintele Consiliului de conducere sunt prezidate de presedinte, iar în lipsa
acestuia, de către unul dintre membri, desemnat de presedinte.
(3)
Sedintele Consiliului de conducere se desfăsoară în prezenta a cel
putin jumătate plus unu din numărul membrilor săi.
(4)
Hotărârile Consiliului de conducere se iau cu majoritatea membrilor
acestuia.
Art.
13. - Inspectorul general de stat al I.S.C, în calitate de
presedinte al Consiliului de conducere, are următoarele atributii si
competente:
a)
convocă sedintele Consiliului de conducere;
b)
prezidează desfăsurarea sedintelor Consiliului de conducere;
c)
semnează hotărârile Consiliului de conducere, în baza
consemnărilor din procesul-verbal al sedintei, asumate de către
membrii Consiliului de conducere.
Art.
14. - Inspectorul general de stat al I.S.C are
următoarele atributii si competente:
a)
conduce întreaga activitate executivă a I.S.C;
b)
emite decizii, în conditiile legii;
c)
stabileste organizarea internă a inspectoratelor teritoriale în
constructii;
d)
numeste si revocă directorii inspectoratelor teritoriale în constructii,
în conditiile legii;
e)
emite decizii privind angajarea sau concedierea personalului de conducere, de
executie si auxiliar din cadrul I.S.C, conform prevederilor legale în vigoare;
f)
repartizează parcul auto pe fiecare inspectorat teritorial în constructii;
g)
aprobă, prin decizie, procedurile si instructiunile privind
activitătile specifice ale I.S.C, conform prevederilor legale în vigoare;
h)
dispune, conform atributiilor, suspendarea autorizatiilor emise de I.S.C.
pentru dirigintii de santier;
i)
propune suspendarea unor agremente tehnice în cazul în care se constată
nerespectarea caracteristicilor, a conditiilor de fabricatie si de utilizare
sau comportarea necorespunzătoare în exploatare a produselor;
j)
poate delega o parte din atributii directorului general, secretarului general
sau directorilor, în limita mandatului dat;
k)
transmite ordonatorului principal de credite propunerea de buget al I.S.C, avizată
de Consiliul de conducere, pentru a fi analizată si inclusă în
proiectul de buget al ordonatorului principal de credite;
l) exercită orice alte atributii care îi
revin prin hotărârile Consiliului de conducere, prin ordinele ministrului
dezvoltării regionale si turismului, precum si din celelalte prevederi
legale în vigoare;
Art.
15. - I.S.C are un secretar general, numit si salarizat în
conditiile legii, care asigură coordonarea directiilor si compartimentelor
prevăzute în anexa nr. 1 si care îndeplineste atributiile stabilite prin
regulamentul intern, precum si orice alte atributii stabilite de inspectorul
general de stat al I.S.C.
CAPITOLUL V
Bugetul I.S.C.
Art.
16. - (1) Cheltuielile curente si de capital ale I.S.C se
finantează integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Dezvoltării Regionale si Turismului.
(2)
Inspectorul general de stat al I.S.C are calitatea de ordonator tertiar de
credite, potrivit legii.
Art.
17. - Pentru exercitarea controlului de stat cu privire la
aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul calitătii în
constructii, al amenajării teritoriului, la respectarea disciplinei în
urbanism, a regimului de autorizare a constructiilor si la supravegherea pietei
produselor pentru constructii, parcul normat al I.S.C. este de 250 de
autoturisme, cu o normă de combustibil de 200 litri/lună/autoturism.
CAPITOLUL VI
Personalul
Art.
18. - (1) Personalul I.S.C este personal contractual,
angajat pe bază de contract individual de muncă, în conditiile
prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările si
completările ulterioare.
(2)
Numirea si promovarea personalului de conducere se fac prin decizie a
inspectorului general de stat al I.S.C, în conditiile legii.
Art.
19. - Personalul tehnic de specialitate al I.S.C are
atributii de inspectie si control, în baza reglementărilor legale în
vigoare si potrivit domeniului de activitate.
Art.
20. - Drepturile salariale ale personalului contractual al
I.S.C. se stabilesc conform reglementărilor legale în vigoare aplicabile
personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat.
CAPITOLUL VII
Relatiile
Art.
21. - În vederea armonizării cu legislatia
internatională, precum si a luării măsurilor de punere în
sigurantă a constructiilor, în scopul protejării vietii oamenilor,
I.S.C poate încheia contracte ori conventii de colaborare si/sau de cooperare
pe plan national si/sau international, în domeniul său de activitate, în
conditiile legii, cu alte organe/organisme similare, cu institutii de
învătământ superior, de cercetare, precum si cu persoane fizice ori
juridice din tară si/sau din străinătate.
CAPITOLUL VIII
Art.
22. - În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a
prezentului regulament, inspectorul general de stat al I.S.C va aproba noul
regulament intern al institutiei.
Art.
23. - Anexele nr. 1 - 4 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
la regulament
a Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C.
Numărul maxim de
posturi: 875
*) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA
Nr. 2*)
la regulament
a unui inspectorat teritorial în constructii (organizat la nivel judetean)
*) Anexa nr. 2 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA
Nr. 3*)
la regulament
a Inspectoratului Teritorial în Constructii Bucuresti-Ilfov
*) Anexa nr. 3 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA
Nr. 4
la regulament
INSPECTORATELE TERITORIALE ÎN CONSTRUCTII
(I.T.C.)
Nr. crt. |
Structura |
Localitatea |
0 |
1 |
2 |
1 |
I.T.C. Iasi |
Iasi |
2 |
I.T.C. Botosani |
Botosani |
3 |
I.T.C. Suceava |
Suceava |
4 |
I.T.C. Neamt |
Piatra-Neamt |
5 |
I.T.C. Bacău |
Bacău |
6 |
I.T.C. Vaslui |
Vaslui |
7 |
I.T.C. Constanta |
Constanta |
8 |
I.T.C. Galati |
Galati |
9 |
I.T.C. Buzău |
Buzău |
10 |
I.T.C. Brăila |
Brăila |
11 |
I.T.C. Tulcea |
Tulcea |
12 |
I.T.C. Vrancea |
Focsani |
13 |
I.T.C Prahova |
Ploiesti |
14 |
I.T.C. Arges |
Pitesti |
15 |
I.T.C. Dâmbovita |
Târgoviste |
16 |
I.T.C. Ialomita |
Slobozia |
17 |
I.T.C.
Călărasi |
Călărasi |
18 |
I.T.C. Giurgiu |
Giurgiu |
19 |
I.T.C. Teleorman |
Alexandria |
20 |
I.T.C. Dolj |
Craiova |
21 |
I.T.C. Gorj |
Târgu Jiu |
22 |
I.T.C. Mehedinti |
Drobeta-Turnu Severin |
23 |
I.T.C. Olt |
Slatina |
24 |
I.T.C. Vâlcea |
Râmnicu Vâlcea |
25 |
I.T.C. Timis |
Timisoara |
26 |
I.T.C. Arad |
Arad |
27 |
I.T.C. Hunedoara |
Deva |
28 |
I.T.C. Caras-Severin |
Resita |
29 |
I.T.C. Cluj |
Cluj-Napoca |
30 |
I.T.C. Bihor |
Oradea |
31 |
I.T.C.
Bistrita-Năsăud |
Bistrita |
32 |
I.T.C. Maramures |
Baia Mare |
33 |
I.T.C. Sălaj |
Zalău |
34 |
I.T.C. Satu Mare |
Satu Mare |
35 |
I.T.C. Brasov |
Brasov |
36 |
I.T.C. Alba |
Alba Iulia |
37 |
I.T.C. Covasna |
Sfântu Gheorghe |
38 |
I.T.C. Harghita |
Miercurea-Ciuc |
39 |
I.T.C. Mures |
Târgu Mures |
40 |
I.T.C. Sibiu |
Sibiu |
41 |
I.T.C.B.l. |
Bucuresti |
42 |
ISC - aparat central |
Bucuresti |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA NATIONALĂ
SANITARĂ VETERINARĂ SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
privind modificarea Ordinului presedintelui Autoritătii Nationale
Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 37/2010 privind
circulatia ecvinelor pe teritoriul României
Văzând
Referatul de aprobare nr. 1.778 din 21 iulie 2010, întocmit de Directia
generală sanitară veterinară din cadrul Autoritătii
Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor,
având
în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004
privind organizarea activitătii sanitar-veterinare si pentru siguranta
alimentelor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
215/2004, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul art. 3 alin. (3) si al art. 4 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea si functionarea Autoritătii
Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a
unitătilor din subordinea acesteia, cu modificările ulterioare,
presedintele
Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor emite următorul ordin:
Art. I.
- Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale
Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 37/2010 privind
circulatia ecvinelor pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 223 din 9 aprilie 2010, se modifică după
cum urmează:
- La
articolul 4, alineatele (1), (2) si (5) se abrogă.
Art.
II. - Comertul intracomunitar cu ecvine din România
către alte state membre ale Uniunii Europene se derulează în
conformitate cu prevederile Deciziei Comisiei din 18 iunie 2010 referitoare la
măsurile de protectie cu privire la anemia infectioasă ecvină în
România 2010/346/UE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr.
L 155 din 22 iunie 2010.
Art.
III. - Fată de conditiile mentionate în Decizia Comisiei
2010/346/UE, la ecvideele destinate sacrificării, originare din România,
se aplică o marcă specială cu înăltimea de 10 cm, de forma
literei S, pe copita membrului anterior stâng.
Art.
IV. - Directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta
alimentelor judetene, respectiva municipiului Bucuresti vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. V. -
Autoritatea Natională Sanitară Veterinară si pentru Siguranta
Alimentelor va controla modul de ducere la îndeplinire
a prevederilor prezentului ordin.
Art. VI. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Presedintele Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare
si pentru Siguranta Alimentelor,
Bucuresti, 4 august 2010.
Nr. 103.
MINISTERULADMINISTRATIEI
SI INTERNELOR
pentru împuternicirea institutiilor prefectului în vederea constatării
contraventiilor si aplicării amenzilor, conform art. 78 din Legea nr.
273/2006 privind finantele publice locale si art. IV din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea
si completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si
pentru stabilirea unor măsuri financiare
Având
în vedere prevederile art. 78 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice
locale, cu modificările si completările ulterioare, ale art. IV din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si
pentru stabilirea unor măsuri financiare,
în
temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului
Administratiei si Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr.
15/2008, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
administratiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se împuterniceste personalul institutiilor prefectului să
exercite atributii de constatare a contraventiilor si de aplicare a amenzilor
prevăzute la art. 78 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice
locale, cu modificările si completările ulterioare, si la art. IV din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si
pentru stabilirea unor măsuri financiare.
(2) În termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin,
prefectii emit ordine prin care nominalizează personalul împuternicit
potrivit alin. (1).
Art. 2. - Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 3 zile de la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti, 3 august
2010.
Nr. 173.
La
Hotărârea Guvernului nr. 736/2010 pentru aprobarea Normelor de aplicare a
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea
termică a clădirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu
garantie guvernamentală, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 537 din 2 august 2010, se face următoarea rectificare (care nu
apartine Redactiei „Monitorul Oficial, Partea I"):
- în
anexa nr. 1 la norme, la pct. 14, în loc de: „...marja fixă de maximum
1,5-2,5%;"se va citi: „...marja fixă de maximum
1,9%;".
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |