MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul XXII - Nr. 554 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri,
6 august 2010
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
794. - Hotărâre privind suplimentarea unor normative de
cheltuieli pentru unele institutii ale prefectului din judetele afectate de
inundatiile din perioada iunie-iulie 2010
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
M.6/18/1.675/C/350/10.088. - Ordin al ministrului
apărării nationale, al ministrului administratiei si internelor, al
ministrului justitiei, al directorului Serviciului de Telecomunicatii Speciale
si al directorului Serviciului Român de Informatii pentru aprobarea
Regulamentului de garnizoană
1.199. - Ordin al ministrului afacerilor externe privind
intrarea în vigoare a unor tratate internationale
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind suplimentarea unor normative de cheltuieli pentru unele institutii
ale prefectului din judetele afectate de inundatiile din perioada iunie-iulie
2010
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 5 alin. (5) din
Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de
cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile
publice, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
247/2002, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - În vederea acoperirii cheltuielilor suplimentare determinate de
gestionarea situatiilor de urgentă în zonele afectate de inundatii,
consumul lunar de carburanti, corespunzător lunilor iunie si iulie 2010,
se suplimentează cu 50% fată de normativele în vigoare, pentru
institutiile prefectului judetelor prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, cu obligatia încadrării în
cheltuielile bugetare aprobate.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 4 august 2010.
Nr. 794.
ANEXĂ
judetelor pentru care institutiile prefectului beneficiază de
suplimentarea consumului lunar de carburanti cu 50% fată de normativele de
cheltuieli, în lunile iunie si iulie 2010
1.
Bacău
2.
Botosani
3.
4.
Buzău
5.
Caras-Severin
6.
Călărasi
7.
Constanta
8.
Covasna
9. Dolj
10.
Galati
11.
Giurgiu
12.
Harghita
13.
Ialomita
14.
Iasi
15.
Maramures
16.
Neamt
17. Olt
18. Prahova
19.
Suceava
20
Tulcea
20. Tulcea
21.
Vaslui
22.
Vrancea
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL APĂRĂRII NATIONALE Nr. M.6din7 ianuarie 2010 |
MINISTERUL JUSTITIEI Nr. 1.675/C din 24 iunie 2010 |
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR Nr. 18 din 26 ianuarie 2010 |
SERVICIUL DE TELECOMUNICATII SPECIALE Nr. 350 din 23 iulie 2010 |
SERVICIUL ROMÂN DE INFORMATII Nr. 10.088 din 15 iulie 2010 |
|
pentru aprobarea Regulamentului de garnizoană
Pentru
aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. j) si o) din Legea nr. 346/2006
privind organizarea si functionarea Ministerului Apărării Nationale,
cu modificările ulterioare,
în
temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu
modificările ulterioare, al art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului
Administratiei si Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr.
15/2008, cu modificările si completările ulterioare, al art. 23 alin.
3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Român
de Informatii, cu modificările si completările ulterioare, al art. 10
din Legea nr. 92/1996 privind organizarea si functionarea Serviciului de
Telecomunicatii Speciale, cu modificările si completările ulterioare,
si al art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea si
functionarea Ministerului Justitiei, cu modificările si completările
ulterioare,
ministrul
apărării nationale, ministrul administratiei si internelor, ministrul
justitiei, directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale si directorul
Serviciului Român de Informatii emit prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de garnizoană, prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă
„R.G.-9, Regulamentul de garnizoană", aprobat prin Ordinul
ministrului apărării nationale nr. M.83/2001*, cu modificările
si completările ulterioare, si Ordinul ministrului apărării nationale
nr. M.44/2002* privind întărirea colaborării între garnizoane si
autoritătile administratiei publice locale.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării nationale, Gabriel Oprea |
Ministrul justitiei, Cătălin Marian Predoiu |
Ministrul administratiei si internelor, Vasile Blaga |
Directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale Marcel Opris |
Directorul Serviciului Român de Informatii George Cristian Maior |
|
* Ordinele nr. M.83/2001
si M.44/2002 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece
aveau ca obiect reglementări din sectorul de apărare a tării si
securitate natională.
ANEXĂ
REGULAMENT DE GARNIZOANĂ
CAPITOLUL I
Principii generale
Art. 1. - Regulamentul de garnizoană se adresează tuturor structurilor
militare din sistemul national de apărare si stabileste regulile si
principiile de desfăsurare a activitătilor specifice pe linie de
garnizoană.
Art. 2. - (1) Prin garnizoană, în sensul prezentului regulament, se întelege
zona sau localitatea unde sunt dislocate permanent ori temporar mari
unităti, unităti, comandamente, servicii, sectii, oficii, posturi,
formatiuni si institutii militare apartinând sistemului national de
apărare.
(2)
Limitele si categoria fiecărei garnizoane, precum si structurile militare
incluse în perimetrul acestora se stabilesc astfel:
a) de
către seful Statului Major General pentru Garnizoana Bucuresti si pentru
garnizoanele de categoria I;
b) de
către comandantii de divizie, pe linia subordonării, pentru
garnizoanele de categoria a II-a si a III-a;
c) de
către comandantul esalonului superior al unitătii militare din
garnizoană, cu aprobarea comandantului diviziei în a cărei zonă
de responsabilitate se află garnizoana, pentru garnizoanele unde unitătile
militare existente nu intră în subordinea diviziei;
d) de
către comandantii de divizie, cu aprobarea esalonului superior al
unitătii militare al cărei comandant are gradul cel mai mare, pentru
garnizoanele unde există unităti militare cu altă subordonare
decât divizia.
(3)
Garnizoana primeste denumirea celei mai importante localităti din
interiorul limitelor sale.
(4)
Clasificarea garnizoanelor se face în raport cu numărul si valoarea
unitătilor militare cuprinse în interiorul teritoriului acestora, astfel:
a)
Garnizoana Bucuresti;
b)
garnizoană de categoria I - garnizoana pe teritoriul căreia există un
comandament de divizie/similar si un număr variabil de mari
unităti/unităti militare;
c)
garnizoană de categoria a II-a - garnizoana pe teritoriul căreia
există un comandament de brigadă/similar si un număr variabil de
unităti militare;
d)
garnizoană de categoria a III-a - garnizoana pe teritoriul căreia
există un comandament de regiment/batalion/divizion sau similare si un
număr variabil de subunităti/formatiuni militare.
Art. 3. - (1) Între garnizoană si autoritătile administratiei publice din
interiorul limitelor sale se pot stabili relatii de colaborare în domenii de
interes comun, fără a exista raporturi de subordonare.
(2)
Comandantul garnizoanei se subordonează comandantului/sefului care a
delimitat garnizoana si care a semnat ordinul de numire a acestuia.
(3) La
invitatia autoritătilor administratiei publice locale, cu aprobarea
esalonului superior, comandantul garnizoanei, comandantii/sefii unitătilor
militare din cadrul garnizoanei sau înlocuitorii legali ai acestora
participă la activitătile de interes comun desfăsurate în
garnizoană.
Art. 4. - Diagrama de relatii a garnizoanei este prevăzută în anexa care
face parte integrantă din prezentul regulament.
CAPITOLUL II
Conducerea garnizoanei
SECTIUNEA 1
Art. 5. - Conducerea activitătilor din garnizoană revine comandantului
garnizoanei.
Art. 6. - În Garnizoana Bucuresti functionează Comandamentul Garnizoanei
Bucuresti, ca structură apartinând Ministerului Apărării
Nationale, iar pentru solutionarea problemelor specifice ale Ministerului
Administratiei si Internelor functionează Comenduirea Garnizoanei
Bucuresti a Ministerului Administratiei si Internelor, în baza unui regulament
propriu de organizare si functionare.
Art. 7. - (1) Pentru conducerea principalelor activităti din garnizoană,
precum si pentru adoptarea unor hotărâri care privesc angrenarea în
diferite activităti a efectivelor sau a unei părti importante a
acestora, se constituie consiliul de garnizoană.
(2)
Consiliul de garnizoană este condus de comandantul garnizoanei si este
format din loctiitorii săi prevăzuti la art. 9, seful cercului
militar, ofiterul de informare si relatii publice în garnizoană si
consilierul juridic al garnizoanei. Pentru Garnizoana Bucuresti, din consiliul
de garnizoană fac parte si reprezentanti ai directiilor centrale ale
Ministerului Apărării Nationale, statelor majore ale categoriilor de
forte, comandamentelor de armă si ai altor structuri independente.
(3) Secretarul consiliului de garnizoană este seful comenduirii
garnizoanei; în Garnizoana Bucuresti, secretarul consiliului de garnizoană
este loctiitorul comandantului Comandamentului Garnizoanei Bucuresti, încadrat conform
statului de organizare al Comandamentului Garnizoanei Bucuresti.
(4)
Atributiile consiliului de garnizoană se stabilesc de comandantul
garnizoanei/comandantul Comandamentului Garnizoanei Bucuresti, în functie de
numărul de structuri militare din compunerea garnizoanei, de dimensiunea,
specificul, dispunerea geografică si de traditiile locale existente pe
teritoriul garnizoanei.
(5)
Sedintele consiliului de garnizoană se desfăsoară trimestrial
si/sau ori de câte ori este necesar. La acestea pot fi invitati, după caz,
în functie de problemele abordate, reprezentanti ai administratiei publice
locale si alte persoane cu responsabilităti în cadrul garnizoanei.
Art. 8. - (1) Comandant al garnizoanei este numit militarul cu functia cea mai
mare, apartinând Ministerului Apărării Nationale, iar la functii
egale, cel mai mare sau mai vechi în grad.
(2)
Numirea comandantului garnizoanei o face comandantul diviziei în a cărei
zonă de responsabilitate se află garnizoana, cu acordul esalonului
superior al unitătii militare al cărei comandant are gradul cel mai
mare, pentru garnizoanele unde există unităti militare cu altă
subordonare decât divizia.
(3)
Când un comandant de divizie/similar urmează a fi si comandant al
garnizoanei, numirea acestuia o face seful Statului Major General.
(4)
Comandantul Garnizoanei Bucuresti este comandantul Comandamentului Garnizoanei
Bucuresti, numit de seful Statului Major General.
Art. 9. - În situatia în care într-o garnizoană sunt dislocate structuri
militare ale Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Justitiei,
Serviciului Român de Informatii, Serviciului de Telecomunicatii Speciale,
comandantul garnizoanei apartinând Ministerului Apărării Nationale
are câte un loctiitor al comandantului pentru fiecare dintre aceste institutii,
anume desemnat de aceste structuri, care se subordonează pe linie de
garnizoană comandantului garnizoanei.
Art. 10. - Comandantul garnizoanei informează, în scris, autoritătile
administratiei publice centrale/locale, toate structurile militare din
garnizoană, precum si structurile de politie comunitară în
legătură cu numirea sa în functie.
Art.
11. -Atunci când părăseste garnizoana pentru mai
mult de 48 de ore, comandantul garnizoanei desemnează, prin ordin de zi al
marii unităti/unitătii militare de garnizoană, un înlocuitor,
care, de regulă, este loctiitorul sau seful de stat major al
unitătii/marii unităti militare al cărei comandant este. În
Garnizoana Bucuresti, înlocuitorul este loctiitorul comandantului Comandamentului
Garnizoanei Bucuresti si seful Comenduirii Garnizoanei.
SECTIUNEA a 2-a
Atributiile persoanelor cu diferite functii pentru activitătile de
garnizoană
1.
Comandantul garnizoanei
Art.
12. - Autoritatea si drepturile comandantului garnizoanei se
exercită asupra tuturor structurilor militare în afara cazărmii,
pentru activităti organizate pe linie de garnizoană.
Art.
13. - (1) Comandantul garnizoanei desemnează prin ordin
de zi pe unitate personalul cu diferite functii în garnizoană, cu exceptia
celui stabilit prin statele de organizare, comunică gradul, numele si
prenumele persoanelor desemnate tuturor structurilor militare din
garnizoană la începutul fiecărui an calendaristic si coordonează
activitatea personalului desemnat.
(2)
Loctiitorii comandantului garnizoanei apartinând altor structuri decât
Ministerul Apărării Nationale sunt nominalizati de aceste structuri
la începutul fiecărui an si comunicati comandantului garnizoanei.
(3)
Pentru conducerea activitătilor de garnizoană, comandantul
garnizoanei desemnează în subordinea sa nemijlocită, după caz,
următorul personal:
a)
seful comenduirii garnizoanei;
b)
loctiitorii comandantului garnizoanei pentru unitătile militare ale
Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Justitiei, Serviciului
Român de Informatii, Serviciului de Telecomunicatii Speciale;
c)
ofiterul cu mobilizarea în garnizoană;
d)
ofiterul cu contrainformatiile si securitatea militară în garnizoană;
e)
ofiterul cu protectia informatiilor clasificate în garnizoană;
f)
ofiterul cu protectia civilă în garnizoană;
g)
ofiterul cu operatiile în garnizoană; h) ofiterul cu logistica în
garnizoană;
i)
ofiterul/subofiterul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoană;
j)
ofiterul cu comunicatiile si informatica în garnizoană;
k)
comandantul poligonului de garnizoană;
l) ofiterul cu educatia fizică militară în
garnizoană;
m)
ofiterul de informare si relatii publice în garnizoană;
n)
preotul militar al garnizoanei;
o)
ofiterul financiar/contabilul-sef al garnizoanei;
p)
medicul garnizoanei;
q)
consilierul juridic al garnizoanei;
r)
ofiterul cu cercetarea penală specială în garnizoană;
s)
ofiterul/subofiterul de politie militară în garnizoană;
s)
responsabilul cu activitatea de protectie a mediului în garnizoană;
t)
consilierul comandantului garnizoanei pentru probleme ale maistrilor militari
si subofiterilor.
(4)
Pentru îndeplinirea atributiilor functiilor care nu sunt prevăzute în
statul de organizare al garnizoanei se desemnează cadre militare si
personal civil din unitătile militare din garnizoană.
Art.
14. - Comandantul garnizoanei aprobă, la propunerea
sefului comenduirii garnizoanei/loctiitorului comandantului Comandamentului
Garnizoanei Bucuresti, numărul si efectivul subunitătilor militare
care asigură paza obiectivelor de garnizoană, documentele acestora, graficul
cu rândul la serviciul în garnizoană, precum si efectivele pentru
deservirea obiectivelor de garnizoană, în mod echitabil, în functie de
efective, cu acordul comandantilor de unităti militare.
Art.
15. - Comandantul garnizoanei organizează si conduce
nemijlocit activitătile de elaborare a Planului de mobilizare a
garnizoanei, corelarea lui cu resursele existente, cooperarea cu structurile
Ministerului Administratiei si Internelor si cu autoritătile
administratiei publice centrale/locale din zona de responsabilitate pentru
asigurarea îndrumării resurselor în locurile de prezentare la mobilizare.
Art.
16. - (1) Comandantul garnizoanei, de regulă, face
parte din comitetul judetean/local pentru situatii de urgentă, respectiv
din Comitetul Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgentă pentru
Garnizoana Bucuresti.
(2) Comandantul garnizoanei verifică anual fortele si mijloacele
disponibile pentru interventie, conform situatiei înaintate de unitătile
militare la Centrul National Militar de Comandă.
(3) Comandantul
garnizoanei coordonează interventia cu forte si mijloace în caz de atac
asupra obiectivelor de garnizoană, cu exceptia interventiilor în
eventualitatea unor atacuri teroriste.
Art.
17. - Comandantul garnizoanei furnizează datele si
informatiile necesare întocmirii si actualizării monografiei
economico-militare a judetului/municipiului Bucuresti, solicitate de către
compartimentele teritoriale ale Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat
si Probleme Speciale.
Art.
18. - (1) În colaborare cu autoritătile administratiei
publice centrale/locale, pe baza ordinelor esaloanelor superioare, comandantul
garnizoanei stabileste măsurile ce trebuie luate pentru cazarea,
hrănirea si aprovizionarea trupelor aflate în trecere prin garnizoană,
asigurarea cazării si hrănirii militarilor sositi în interes de
serviciu, precum si pentru parcarea autovehiculelor. În acest sens, comandantul
garnizoanei este obligat să cunoască permanent capacitatea de cazare
si parcare din garnizoană.
(2)
Comandantul garnizoanei verifică, personal sau printr-un delegat, starea
cazărmii/cantonamentului repartizate/repartizat unei unităti militare
înainte de sosirea acesteia în garnizoană. La sosirea unitătii
militare, îl întâmpină pe comandantul acesteia sau trimite un ofiter
delegat pentru a-l conduce la comandantul garnizoanei.
(3)
Comandantul garnizoanei, însotit de comandantul unitătii militare,
verifică asigurarea conditiilor de cazare, după ce unitatea
militară sosită a terminat dispunerea, si raportează despre
aceasta comandantului esalonului superior.
(4)
Pentru Garnizoana Bucuresti, problemele privind asigurarea cazării se
rezolvă prin Comandamentul Garnizoanei Bucuresti sau structurile de
logistică ale Comandamentului logistic întrunit ori ale statelor majore
ale categoriilor de forte ale armatei.
Art.
19. - Comandantul garnizoanei ia măsuri pentru
întretinerea monumentelor, plăcilor comemorative, a cimitirelor militare
si a mormintelor eroilor din garnizoană, conform reglementărilor în
vigoare, de comun acord cu autoritătile administratiei publice
centrale/locale, îndeosebi cu primăriile.
Art.
20. - (1) Comandantul garnizoanei aprobă Planul cu
principalele activităti ce se desfăsoară în garnizoană si
Planul întrebuintării de unitătile militare din garnizoană a
obiectivelor de garnizoană si a bunurilor de interes comun si
supraveghează ca acestea să fie folosite conform destinatiei lor.
(2)
Comandantul garnizoanei, de comun acord cu comandantii unitătilor militare
din garnizoană, stabileste măsuri pentru înzestrarea si buna functionare,
după caz, a cercului militar, căminului de garnizoană,
policlinicii militare de garnizoană, spitalului militar, popotei de
garnizoană si a altor clădiri si instalatii de folosintă
comună din garnizoană.
Art.
21. - Comandantul garnizoanei stabileste împreună cu
autoritătile administratiei publice locale zonele de sigurantă ale
poligoanelor în care se execută trageri, ale depozitelor de
garnizoană si ale altor obiective militare, reglementează accesul
cetătenilor în aceste zone, stabileste căile de comunicatie pentru
deplasarea tehnicii militare, terenurile pentru instructie si exercitii, precum
si perioadele când pot fi folosite, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare.
Art.
22. - Comandantul garnizoanei îndeplineste atributiile
prevăzute în Instructiunile privind repartizarea, închirierea si folosirea
locuintelor de serviciu si a locuintelor de interventie din Ministerul
Apărării Nationale.
Art.
23. - (1) Comandantul garnizoanei, de comun acord cu
autoritătile administratiei publice locale:
a)
fixează programul diferitelor ceremonii militare ce se
desfăsoară în garnizoană, stabileste efectivele participante si
ia măsuri pentru prezentarea onorurilor militare; când se constituie
gărzi de onoare mixte, stabileste, împreună cu sefii unitătilor militare
ale Ministerului Administratiei si Internelor, Serviciului Român de Informatii,
Serviciului de Telecomunicatii Speciale, Ministerului Justitiei, efectivele,
tinuta, locul si perioada de timp pentru antrenamente si pentru ceremonie;
b)
aprobă planificarea muzicii/muzicilor militare sau a trompetilor pentru
activitătile desfăsurate simultan în garnizoană.
(2) În
municipiul Bucuresti planificarea muzicii/muzicilor militare revine Serviciului
muzicilor militare din subordinea Comandamentului logistic întrunit.
Art.
24. - (1) Comandantul garnizoanei asigură mentinerea
permanentă a disciplinei militare în garnizoană, urmărind prin
personalul de serviciu stabilit respectarea regulilor privind portul tinutei
militare, comportarea militarilor, respectarea prevederilor privind executarea
serviciului de pază la obiectivele de garnizoană, precum si
respectarea regulilor de deplasare a tehnicii militare în garnizoană.
(2) În
vederea îndeplinirii atributiilor prevăzute la alin. (1), comandantul
garnizoanei organizează activităti de control în locurile aglomerate,
cum ar fi piete, gări, autogări, stadioane, zone de agrement.
Art.
25. - Comandantul garnizoanei conduce activitatea de
analiză a stării disciplinei militare pe garnizoană, anual,
până la data de 15 ianuarie, pentru anul precedent, la care participă
membrii consiliului de garnizoană, comandantii/sefii unitătilor
militare/subunitătilor/formatiunilor militare/serviciilor, alte cadre
militare nominalizate si invitati din rândul autoritătilor administratiei
publice locale. Concluziile privind executarea serviciului în garnizoană,
ordinea si disciplina, paza si securitatea obiectivelor se transmit de
către comandantul garnizoanei, prin ordin sau notă telefonică,
ori de câte ori se consideră necesare informarea oportună a
comandantilor/sefilor si aplicarea unor măsuri imediate la nivelul
garnizoanei.
Art.
26. - Comandantul garnizoanei aprobă Planul de control
auto în garnizoană si stabileste, după caz, traseele de deplasare a
autovehiculelor militare care tranzitează garnizoana.
Art.
27. - Comandantul garnizoanei organizează
activităti de educatie rutieră cu posesorii de permise de conducere
auto, în colaborare cu structurile specializate din Ministerul Administratiei
si Internelor si parchetele militare, la care se prezintă legislatia care
reglementează circulatia rutieră, evenimentele rutiere mai
semnificative, neregulile, cauzele, împrejurările producerii accidentelor
rutiere, si stabileste măsuri de prevenire a acestora ori de câte ori este
nevoie.
Art.
28. - (1) Când în garnizoană sosesc Presedintele
României, presedintii Senatului si Camerei Deputatilor, primul-ministru, aflati
în vizite oficiale, sau alte persoane anuntate oficial fată de care
comandantul garnizoanei se află în raport de subordonare, acesta raportează
comandantului esalonului superior despre această vizită si le
întâmpină, luând măsurile regulamentare pentru prezentarea onorurilor
militare, când se fac precizări în acest sens de către esalonul
superior.
(2)
Comandantul garnizoanei, atunci când nu se fac precizări pentru
întâmpinarea persoanelor precizate la alin. (1), se prezintă în cel mai
scurt timp la locul de desfăsurare a activitătii.
Art.
29. - Comandantul garnizoanei aprobă Planul de cooperare
între structurile militare din garnizoană privind interventia si sprijinul
reciproc de apărare împotriva incendiilor pentru obiectivele de
garnizoană. Extrase din acest plan se trimit fiecărei structuri
militare.
Art.
30. - Comandantul garnizoanei poate folosi efectivele
militare, mijloacele de transport si de evacuare ale structurilor militare din
garnizoană avute la dispozitia sa pentru prevenirea sau înlăturarea
urmărilor dezastrelor, la solicitarea comitetului judetean/al municipiului
Bucuresti pentru situatii de urgentă.
Art.
31. - Comandantul garnizoanei rezolvă reclamatiile,
cererile si sesizările militarilor si persoanelor civile, în limita
competentelor legale.
Art.
32. - Comandantul garnizoanei îndrumă activitatea
asociatiei sportive de garnizoană si a consiliului sportiv al garnizoanei,
care i se subordonează nemijlocit.
2.
Seful comenduirii garnizoanei
Art.
33. - (1) Seful comenduirii garnizoanei îsi îndeplineste
atributiile conform fisei postului referitoare la serviciul în garnizoană.
(2)
Seful comenduirii garnizoanei are următoarele atributii:
a)
răspunde de organizarea serviciului si a altor activităti pe linie de
garnizoană;
b)
organizează si controlează serviciul de pază si securitate a
obiectivelor de garnizoană;
c)
întocmeste si prezintă comandantului garnizoanei spre aprobare documentele
serviciului în garnizoană si trimite la unităti extrase, în
părtile care interesează, pentru a se asigura personalul necesar;
d)
coordonează activitatea cercului militar si a muzicii militare, conform
planului aprobat de comandantul garnizoanei;
e) conduce
instructajul cu personalul care execută serviciul în cadrul garnizoanei,
analizează rapoartele întocmite după încheierea serviciului si ia
măsuri de solutionare a problemelor ridicate; cele mai importante
măsuri se prezintă si comandantului garnizoanei;
f)
colaborează cu birourile de transporturi militare pentru asigurarea
îndeplinirii misiunilor de pază a transporturilor militare care
tranzitează garnizoana;
g)
organizează activitatea de control privind comportarea si portul tinutei
militarilor în afara unitătilor militare si modul de executare a
serviciului de pază la obiectivele de garnizoană;
h)
întocmeste Planul întrebuintării de unitătile militare din
garnizoană a obiectivelor de garnizoană si a bunurilor de interes
comun;
i)
propune comandantului garnizoanei, în functie de anotimp si de starea vremii,
trecerea personalului militar la portul tinutei de iarnă sau de vară,
conform prevederilor regulamentare, si înstiintează despre aceasta
unitătile militare din garnizoană;
j) ia
măsuri pentru cazarea/cartiruirea trupelor care sunt în trecere prin
garnizoană, precum si a militarilor veniti în interes de serviciu;
k)
asigură, în functie de posibilitătile existente, cazarea militarilor
si a personalului civil din Ministerul Apărării Nationale sositi în garnizoană,
la căminul de garnizoană; dacă nu există cămine de
garnizoană sau nu sunt locuri disponibile, asigură informarea
acestora despre posibilitătile de cazare din localitate si
mentionează în ordinele de serviciu că nu s-a putut asigura cazarea
gratuită;
l) ia măsuri pentru anuntarea imediată a
unitătilor militare din garnizoană pe adresa cărora au sosit
transporturi de materiale pe calea ferată, urmărind eliberarea
neîntârziată a mijloacelor respective si a rampelor;
m)
asigură, prin unitătile militare din garnizoană, efectivele si
mijloacele necesare pentru îngrijirea monumentelor/plăcilor comemorative,
cimitirelor militare si a mormintelor eroilor, la solicitarea
autoritătilor administratiei publice locale, cu aprobarea comandantului
garnizoanei;
n)
organizează controlul circulatiei si al folosirii autovehiculelor militare
în garnizoană si propune măsuri împotriva celor care încalcă
regulile de circulatie sau folosesc autovehiculele în alte scopuri decât cele
ordonate;
o)
organizează, cu sprijinul unitătilor militare din garnizoană,
funeralii cu onoruri militare, în conformitate cu prevederile regulamentelor în
vigoare, si consiliază familiile militarilor decedati, la cerere, pentru
obtinerea drepturilor legale;
p)
asigură necesarul de transport pentru comenduirea garnizoanei cu
mijloacele existente în statele proprii sau prin detasare de la unitătile
militare din garnizoană, pe baza graficului aprobat de comandantul
garnizoanei.
3. Loctiitorii comandantului garnizoanei pentru unitătile militare
ale Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Justitiei,
Serviciului Român de Informatii si Serviciului de Telecomunicatii Speciale
Art.
34. - Loctiitorii comandantului garnizoanei pentru
unitătile militare ale Ministerului Administratiei si Internelor,
Ministerului Justitiei, Serviciului Român de Informatii si Serviciului de
Telecomunicatii Speciale au următoarele atributii:
a) la
solicitarea sefului comenduirii garnizoanei/loctiitorului comandantului
garnizoanei pentru Garnizoana Bucuresti, propun planificarea unitătilor
militare ale ministerului/serviciului respectiv, după caz, pentru
executarea controlului în garnizoană si verifică modul în care
personalul desemnat îsi îndeplineste îndatoririle;
b) iau
măsurile necesare pentru cazarea, hrănirea si aprovizionarea
unitătilor/subunitătilor militare si a personalului
ministerului/serviciului în trecere prin garnizoană;
c)
participă la întocmirea Planului întrebuintării de către
unitătile militare din garnizoană a obiectivelor de garnizoană
si a bunurilor de interes comun;
d)
asigură, în timpul desfăsurării ceremoniilor militare, de comun
acord cu comandantul garnizoanei, participarea efectivelor stabilite, ordinea
si îndrumarea circulatiei în zonă;
e)
stabilesc măsuri comune, inclusiv controale inopinate prin echipaje mixte,
atunci când comandantul garnizoanei consideră necesar;
f)
raportează sefului structurii de care apartin si comandantului garnizoanei
despre cele mai importante măsuri luate în garnizoană.
4.
Ofiterul cu mobilizarea în garnizoană
Art.
35. - (1) Ofiterul cu mobilizarea în garnizoană
este comandantul centrului militar judetean/zonal ori un alt ofiter desemnat de
comandantul centrului militar judetean/zonal. În situatia în care în
garnizoană nu îsi are resedinta centrul militar judetean, ofiterul cu
mobilizarea este seful structurii de mobilizare a marii
unităti/unitătii militare al cărei comandant este comandantul
garnizoanei.
(2)
Ofiterul cu mobilizarea în Garnizoana Bucuresti este ofiterul încadrat la
comandamentul garnizoanei.
(3) Ofiterul
cu mobilizarea beneficiază de datele specifice ce trebuie cuprinse în
Planul de mobilizare al garnizoanei, transmise prin extras de structurile
militare din garnizoană.
Art.
36. - Ofiterul cu mobilizarea în garnizoană are
următoarele atributii:
a) elaborează,
sub conducerea nemijlocită a comandantului garnizoanei, Planul de
mobilizare a garnizoanei, împreună cu ofiterii cu mobilizarea din toate
unitătile militare si cu reprezentantii Ministerului Administratiei si
Internelor, Ministerului Justitiei, Serviciului Român de Informatii,
Serviciului de Telecomunicatii Speciale, centrelor militare zonale/judetene/de
sector, după caz, precum si cu seful Oficiului pentru mobilizare a
economiei si pregătirea teritoriului pentru apărare;
b)
întocmeste cererea centralizatoare, pe categorii de bunuri si de personal,
pentru prestări de servicii, pe baza cererilor primite de la
unitătile militare din garnizoană, si o înaintează centrului
militar în a cărui zonă de responsabilitate se află;
c)
întocmeste situatia centralizatoare a fiselor de repartitie a bunurilor
prevăzute a se rechizitiona si a persoanelor stabilite pentru
prestări de servicii, precum si graficul de distributie a bunurilor ce se
rechizitionează din garnizoană, pe baza fiselor de repartitie primite
de la centrul militar, si le trimite, în extras, fiecărei unităti
militare beneficiare;
d)
prezintă comandantului garnizoanei pentru avizare propunerile de raioane
de mobilizare ale unitătilor militare.
5.
Ofiterul cu contrainformatiile si securitatea militară în garnizoană
Art.
37. - Ofiterul cu contrainformatiile si securitatea
militară în garnizoană este ofiterul sau seful biroului/sectiei cu
contrainformatiile si securitatea militară al unitătii militare al
cărei comandant este si comandantul garnizoanei si are următoarele
atributii:
a)
culege informatiile specifice domeniului de activitate, necesare
păstrării în orice moment a demnitătii si onoarei personalului,
prevenind atât persoana în cauză, pe comandantul/seful acesteia, cât si pe
comandantul garnizoanei asupra celor constatate, la măsuri pentru
cunoasterea stării de spirit a personalului militar din unitătile
militare din garnizoană;
b)
mentine legătura cu toate sursele specifice existente în garnizoană
si cooperează cu ofiteri din Ministerul Administratiei si Internelor,
Ministerul Justitiei, Serviciul Român de Informatii, Serviciul de
Telecomunicatii Speciale, pentru verificarea veridicitătii informatiilor;
c)
participă la activitătile din garnizoană si din unitătile
militare unde sunt invitati militari străini, precum si la exercitii
multinationale;
d) prezintă concluziile sale si propune măsurile necesare
comandantului garnizoanei pentru eliminarea disfunctionalitătilor constate
în domeniul contrainformatiilor militare.
6.
Ofiterul cu protectia informatiilor clasificate în garnizoană
Art.
38. - (1) Ofiterul cu protectia informatiilor clasificate în
garnizoană este ofiterul cu protectia informatiilor clasificate al
unitătii militare al cărei comandant este si comandantul garnizoanei.
(2)
Ofiterul cu protectia informatiilor clasificate în garnizoană
organizează activitătile pe linia protectiei informatiilor
clasificate, luând măsuri de aplicare a reglementărilor în vigoare în
următoarele domenii:
a)
organizarea si administrarea securitătii informatiilor;
b)
protectia personalului;
c)
securitatea industrială;
d)
protectia fizică a informatiilor clasificate;
e)
INFOSEC;
f)
protectia documentelor.
7.
Ofiterul cu protectia civilă în garnizoană
Art.
39. - (1) Ofiterul cu protectia civilă în
garnizoană este ofiterul cu protectia civilă al unitătii
militare al cărei comandant este si comandantul garnizoanei apartinând
Ministerului Apărării Nationale.
(2)
Ofiterul cu protectia civilă în garnizoană organizează si
controlează activitătile de protectie civilă din unitătile
militare apartinând Ministerului Apărării Nationale, în conformitate
cu dispozitiile esaloanelor superioare si cu ordinele comandantului
garnizoanei, astfel:
a)
transmite precizările comandantului garnizoanei privind organizarea si
desfăsurarea pregătirii efectivelor pe linia protectiei civile;
b)
propune comandantului garnizoanei măsurile necesare când în perimetrul
garnizoanei s-a găsit munitie neexplodată ori s-a produs un accident
în care este implicat un mijloc de transport care transportă munitii sau
explozivi;
c)
prezintă comandantului garnizoanei estimarea cursului actiunilor în
situatii de urgentă;
d)
propune comandantului garnizoanei măsurile de limitare si înlăturare
a urmărilor atacurilor din aer sau în cazul producerii unor dezastre;
e)
colaborează cu structurile militare si civile de protectie civilă din
garnizoană pentru realizarea măsurilor ce se impun.
(3)
Ofiterul cu protectia civilă în garnizoană îsi prezintă
concluziile, periodic sau după derularea principalelor activităti
specifice, comandantului garnizoanei si sefului structurii căreia i se
subordonează.
(4)
Ofiterul cu protectia civilă în garnizoană informează
unitătile militare, autoritătile publice locale si populatia despre
activitătile importante care vizează protectia civilă, prin
mijloacele la dispozitie sau prin cele ale comandantului garnizoanei, precum si
prin intermediul mass-mediei.
8.
Ofiterul cu operatiile în garnizoană
Art.
40. - Ofiterul cu operatiile în garnizoană este seful
structurii de operatii din marea unitate/unitatea militară al cărei
comandant este si comandantul garnizoanei si are următoarele atributii:
a)
participă, împreună cu ofiterul cu mobilizarea si cu un ofiter din
cadrul centrului militar judetean/zonal, la întocmirea Planului de îndrumare a
resurselor la mobilizare, asigurând corelarea activitătilor specifice la
mobilizare pentru toate unitătile militare din garnizoană, indiferent
de institutia de care apartin;
b)
coordonează elaborarea hărtii cu raioanele de mobilizare si de
alertă ale marilor unităti/unitătilor din garnizoană,
trimite extrase, conform aprobării sefului Statului Major General, si ia
măsurile necesare pentru dirijarea circulatiei spre raioanele respective
si spre raioanele actiunilor de luptă, în timpul executării
mobilizării si alertei.
9.
Ofiterul cu logistica în garnizoană
Art.
41. - (1) Ofiterul cu logistica în garnizoană este, de
regulă, comandantul/seful unitătii militare de logistică din
garnizoană, acolo unde există, sau seful logisticii marii
unităti/unitătii militare al cărei comandant este si comandantul
garnizoanei. Pentru Garnizoana Bucuresti, acesta este ofiterul desemnat de
comandantul Comandamentului logistic întrunit.
(2)
Ofiterul cu logistica în garnizoană are următoarele atributii:
a)
controlează si ia măsuri pentru cazarea, hrănirea si echiparea
subunitătilor militare care asigură paza obiectivelor de
garnizoană si a militarilor de la cercul militar, din căminul de
garnizoană, tabere etc;
b)
organizează, la cerere, hrănirea si cazarea militarilor si
subunitătilor militare aflate temporar în garnizoană;
c) ia
măsuri pentru buna functionare a popotei si căminului de
garnizoană;
d)
coordonează activitatea depozitului/depozitelor de garnizoană, în
functie de specific, personal sau prin ofiterii cu asigurarea cu armament si
munitii, auto, carburanti-lubrifianti, materiale tehnice;
e)
întocmeste, împreună cu ajutorul său pentru tehnica auto, Planul cu
traseele optime de deplasare a autovehiculelor pentru activitătile
gospodăresti si de control în garnizoană, iar după aprobarea
acestuia de comandantul garnizoanei, trimite extrase la unitătile militare
din garnizoană;
f)
coordonează actiunea fortelor si mijloacelor care participă la
stingerea incendiilor în obiectivele de garnizoană sau în spatiile si
terenurile aferente până la sosirea serviciilor de urgentă
profesioniste;
g)
asigură interventia pichetelor de pompieri pentru stingerea incendiilor
declansate în afara unitătilor militare, la solicitare sau din proprie
initiativă, când există pericolul extinderii spre unitătile militare.
Art.
42. - Pentru îndeplinirea atributiilor, ofiterul cu
logistica în garnizoană are în subordine ajutorul pentru tehnica auto, un
ofiter/subofiter de specialitate desemnat de comandantul garnizoanei, care are
următoarele atributii:
a)
planifică si organizează executarea controlului circulatiei si modul
de folosire a autovehiculelor militare în garnizoană;
b)
participă, împreună cu organele de politie locale, la cercetarea
accidentelor în care este implicat personalul armatei;
c)
selectionează controlorii de circulatie si le verifică activitatea în
timpul serviciului în garnizoană;
d)
cunoaste în permanentă situatia reală, organizează si stabileste
locuri de parcare pentru autovehiculele militare sosite temporar în
garnizoană, iar la solicitare, acordă sprijinul tehnic necesar.
10.
Ofiterul/Subofiterul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoană
Art.
43. - (1) Ofiterul/Subofiterul cu problemele de cazare a
trupelor în garnizoană este ofiterul/subofiterul cu cazarea de la marea
unitate/unitatea militară al cărei comandant este comandantul
garnizoanei. În unele situatii, în această functie poate fi desemnat
ofiterul/subofiterul/personalul civil contractual care este sef al hotelului
militar sau al căminului de garnizoană.
(2)
Ofiterul/Subofiterul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoană are
următoarele atributii:
a) tine
evidenta locuintelor de serviciu;
b)
asigură cazarea personalului armatei aflat în misiune, precum si
cantonamentul trupelor sosite temporar în garnizoană la ordinul/cu
aprobarea comandantului garnizoanei;
c)
monitorizează gradul de asigurare cu mijloace de stingere a incendiilor
necesare obiectivelor de garnizoană si buna functionare a acestora.
11.
Ofiterul cu comunicatiile si informatica în garnizoană
Art.
44. - Ofiterul cu comunicatiile si informatica în
garnizoană este seful comunicatiilor si informaticii din unitatea
militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are
următoarele atributii:
a)
urmăreste ca tehnica de comunicatii si informatică aflată la
dispozitia garnizoanei să fie permanent în stare de functionare;
b)
asigură legăturile pentru conducerea activitătii în
garnizoană, folosind efective si mijloace asigurate de unitătile
militare din garnizoană.
12.
Comandantul poligonului de garnizoană
Art.
45. - Comandantul poligonului de garnizoană
asigură executarea tragerilor si a exercitiilor tactice cu trageri de
luptă pentru care a fost omologat poligonul. Acesta are următoarele
atributii:
a)
verifică si urmăreste respectarea cu strictete de către întregul
personal a măsurilor de sigurantă în poligon în timpul
executării tragerilor;
b)
asigură permanent mentinerea în stare de functionare a instalatiilor
poligonului;
c) tine
evidenta rezultatelor tragerilor executate în poligon.
13.
Ofiterul cu educatia fizică militară în garnizoană
Art.
46. - Ofiterul cu educatia fizică militară în
garnizoană este comandantul/seful asociatiei sportive militare din
garnizoană sau ofiterul cu educatia fizică militară de la marea
unitate/unitatea militară al cărei comandant este comandantul
garnizoanei. Acesta are următoarele atributii:
a)
mobilizează, prin mijloace specifice, personalul din unitătile
militare pentru participarea la competitiile sportive organizate în
garnizoană, conform calendarului cu activităti sportive aprobat de
comandantul garnizoanei;
b)
colaborează cu structurile locale de educatie fizică si sport,
sprijinind participarea militarilor cu performante notabile la competitiile
organizate de acestea;
c)
coordonează participarea echipelor militare la diferite concursuri
aplicativ-militare, spartachiade si campionate, conform ordinelor în vigoare.
14.
Ofiterul de informare si relatii publice în garnizoană
Art.
47. - Ofiterul de informare si relatii publice în
garnizoană este ofiterul cu relatiile publice de la marea unitate/unitatea
militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are
următoarele atributii:
a)
urmăreste prezentarea în mass-media a activitătilor pe linie de
garnizoană, cu respectarea prevederilor legale privind protectia
informatiilor;
b)
asigură conditii pentru desfăsurarea activitătii mass-mediei
militare în zona de responsabilitate;
c) este
purtătorul de cuvânt al comandantului garnizoanei si coordonează
activitatea personalului de informare si relatii publice de la unitătile
militare din garnizoană pentru rezolvarea problemelor specifice de
garnizoană. În Garnizoana Bucuresti, activitatea ofiterului cu relatiile
publice este coordonată de Sectia relatii publice a Statului Major
General;
d) coordonează
activitatea de informare internă la nivelul esalonului unde îsi
desfăsoară activitatea.
15.
Preotul militar al garnizoanei
Art.
48. - (1) Preotul militar al garnizoanei este preotul
militar al marii unităti/unitătii militare al cărei comandant este
comandantul garnizoanei si se subordonează acestuia si ierarhului locului.
(2)
Preotul militar al garnizoanei are următoarele atributii: a)
participă la ceremoniile militare ce au loc pe teritoriul garnizoanei,
oficiind serviciul religios;
b)
coordonează activitatea celorlalti preoti militari din unităti numai
în activităti specifice de garnizoană.
(3) La
activitătile care reunesc militari apartinând altor religii sau culte
admise de lege, preotul militar al garnizoanei va organiza, pe cât posibil,
serviciul religios ecumenic.
16.
Ofiterul financiar/Contabilul-sef al garnizoanei
Art.
49. - Ofiterul financiar/Contabilul-sef al garnizoanei este
ofiterul financiar/contabilul-sef al marii unităti/unitătii militare
al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are
următoarele atributii:
a)
organizează si conduce sedintele de pregătire pe linia managementului
financiar-contabil, la care participă personalul militar si civil din
compunerea structurilor financiar-contabile din garnizoană;
b)
îndrumă si asigură consultantă de specialitate, cu prioritate,
cadrelor militare si personalului civil, absolventi ai institutiilor militare
si civile de învătământ, care se află la începutul carierei în
domeniul financiar-contabil;
c)
organizează si asigură activitatea financiară a cercului
militar, căminului de garnizoană, popotei, asociatiilor sportive,
poligoanelor, cabanelor si caselor de odihnă si a altor actiuni ce se
desfăsoară la nivelul garnizoanei, cum ar fi cursuri, tabere, exercitii,
convocări;
d)
asigură financiar, conform legislatiei în vigoare, activitătile si
actiunile militare ce se desfăsoară pe linie de garnizoană.
17.
Medicul garnizoanei
Art.
50. - Medicul garnizoanei este seful policlinicii de
garnizoană sau medicul marii unităti/unitătii militare al
cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele
atributii:
a)
coordonează asigurarea asistentei medicale pentru activitătile ce se
desfăsoară la nivelul garnizoanei, conform planului aprobat de
comandantul acesteia, folosind în acest scop medicii si sanitarii din
unitătile militare;
b)
mentine legătura cu autoritătile sanitare locale în vederea
cunoasterii permanente a stării epidemiologice din zonă si
informează unitătile si formatiunile militare despre aceasta;
c)
coordonează si planifică activitatea de asistentă medicală
a subunitătilor militare care asigură paza obiectivelor de
garnizoană, a participantilor la competitii sportive militare, precum si a
unitătilor militare aflate în trecere sau dislocate temporar în
garnizoană;
d) asigură,
la cererea acestora si în absenta medicului de familie, vizitarea la domiciliu
a veteranilor de război, cadrelor militare în rezervă si retragere
care nu se pot deplasa, precum si a militarilor sositi temporar în
garnizoană care sunt bolnavi si nu se pot deplasa.
18.
Consilierul juridic al garnizoanei
Art.
51. - Consilierul juridic al garnizoanei este consilierul
juridic al marii unităti/unitătii militare al cărei comandant
este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atributii:
a) îl
consiliază, pe linie de specialitate, pe comandantul garnizoanei atât în
ceea ce priveste luarea deciziilor, cât si în raporturile acestuia cu
autoritătile si institutiile publice, precum si cu orice persoană
fizică sau juridică;
b)
desfăsoară activităti specifice pentru documentarea
juridică a tuturor categoriilor de personal din garnizoană, în
vederea prevenirii încălcării legilor si regulamentelor militare.
19.
Ofiterul cu cercetarea penală specială în garnizoană
Art.
52. - Ofiterul cu cercetarea penală specială în
garnizoană este ofiterul cu cercetarea penală specială
nominalizat
de către comandantul garnizoanei si îndeplineste atributiile potrivit
legislatiei în vigoare.
20.
Ofiterul/Subofiterul de politie militară în garnizoană
Art.
53. - (1) Ofiterul/Subofiterul de politie militară în
garnizoană este ofiterul/subofiterul de politie militară de la
unitatea/marea unitate militară al cărei comandant este comandantul
garnizoanei.
(2)
Ofiterul/Subofiterul de politie militară are următoarele atributii:
a)
asigură respectarea legilor si a regulamentelor militare privind
păstrarea ordinii si disciplinei militare în garnizoană;
b)
asigură controlul si îndrumarea circulatiei autovehiculelor si coloanelor
militare în garnizoană;
c)
dispune măsurile necesare pentru protectia si paza demnitarilor militari
si civili din Ministerul Apărării Nationale, precum si a demnitarilor
străini, militari si civili, din structurile militare, pe timpul sederii
lor în garnizoană;
d)
asigură echipaje de politie militară pentru siguranta si fluenta
circulatiei pe timpul însotirii coloanelor oficiale;
e)
verifică executarea serviciului de permanentă si pază în
garnizoană;
f)
participă, împreună cu organele de cercetare ale politei locale si
parchetului competent teritorial, la cercetarea cauzelor si urmărilor
evenimentelor săvârsite de personalul armatei în garnizoană.
21.
Responsabilul cu activitatea de protectie a mediului în garnizoană
Art.
54. - (1) Responsabilul cu activitatea de protectie a
mediului în garnizoană este persoana cu activitatea de protectie a
mediului de la marea unitate/unitatea militară al cărei comandant
este comandantul garnizoanei si execută activitătile specifice
prevăzute în actele normative în vigoare referitoare la acest domeniu.
(2) Pe
lângă atributiile prevăzute de reglementările în domeniu îi mai
revin următoarele atributii:
a)
asigură aplicarea operativă în garnizoană a legislatiei
nationale de mediu;
b)
coordonează activitatea de informare si perfectionare a pregătirii
personalului din garnizoană cu atributii în domeniul protectiei mediului,
în colaborare cu autoritătile teritoriale de protectie a mediului;
c)
controlează aplicarea prevederilor instructiunilor specifice în timpul
exercitiilor, taberelor de instructie, tragerilor de luptasi al altor
activităti practice desfăsurate pe teritoriul garnizoanei;
d)
initiază, coordonează si promovează actiuni pe linia protectiei
mediului în garnizoană, în corelare cu Planul local de actiune în domeniul
protectiei mediului;
e)
urmăreste aplicarea în garnizoană a normelor tehnice privind
supravegherea calitătii factorilor de mediu;
f)
cercetează/verifică sesizările si reclamatiile adresate
comandantului garnizoanei care vizează producerea unor accidente de mediu
sau a unor încălcări ale legislatiei în domeniul protectiei mediului
în care sunt implicate structuri sau persoane din armată;
g)
colaborează cu organizatiile guvernamentale si neguvernamentale, precum si
cu autoritătile publice locale în domeniul protectiei mediului.
22. Consilierul comandantului garnizoanei pentru probleme ale
maistrilor militari si subofiterilor
Art.
55. - (1) Consilierul comandantului garnizoanei pentru
probleme ale maistrilor militari si subofiterilor este maistrul
militar/subofiterul consilier al comandantului pentru probleme ale maistrilor
militari si subofiterilor din unitatea militară al cărei comandant
este si comandantul garnizoanei.
(2)
Maistrul militar/Subofiterul consilier îsi desfăsoară activitatea pe
probleme specifice maistrilor militari, subofiterilor si soldatilor si
gradatilor voluntari din garnizoană si are următoarele atributii:
a)
consiliază comandantul garnizoanei în problemele ce îi privesc pe
militarii din corpul maistrilor militari, subofiterilor, precum si pe cei din
corpul soldatilor si gradatilor voluntari;
b)
informează comandantul garnizoanei asupra problemelor sociale ale
categoriilor de personal aflate în responsabilitate, referitoare la spatiul
locativ, asigurarea medicală, problemele familiale, refacerea
capacitătii de muncă, nivelul de trai, si prezintă propuneri de solutionare
a acestora;
c)
participă la activitatea de analiză a stării disciplinei
militare pe garnizoană;
d)
participă la întocmirea planurilor de întrebuintare a institutiilor,
bunurilor si facilitătilor de interes comun de unitătile militare din
garnizoană;
e)
participă la întocmirea Planului centralizator de evacuare a membrilor
familiilor cadrelor militare, soldatilor si gradatilor voluntari, precum si ai
familiilor personalului civil din unitătile militare aflate în
garnizoană;
f)
consiliază comandantul garnizoanei în situatia organizării unor
conferinte de presă care vizează probleme ale personalului din
responsabilitate;
g)
urmăreste respectarea traditiilor militare si a normelor privind portul
tinutei militare în garnizoană de către maistrii militari,
subofiterii, soldatii si gradatii voluntari;
h) face
propuneri comandantului garnizoanei si sefilor de structuri cu
responsabilităti în domeniu pentru organizarea de activităti
educative, profesionale sau recreative cu si pentru maistrii militari, subofiterii,
soldatii si gradatii voluntari din garnizoană, contribuind la dezvoltarea
spiritului de corp al acestor categorii de cadre;
i)
însoteste comandantul garnizoanei, potrivit hotărârii acestuia, în timpul
ceremoniilor militare si al activitătilor oficiale organizate la nivelul
garnizoanei si contribuie la mentinerea relatiilor bune cu autoritătile
publice locale;
j)
informează pe cale ierarhică, dacă este cazul, asupra unor
probleme deosebite ale personalului din domeniul de responsabilitate;
k)
consiliază maistrii militari, subofiterii, soldatii si gradatii voluntari
care doresc să se prezinte la comandantul garnizoanei pentru rezolvarea
diferitelor probleme personale;
l) consiliază comandantul garnizoanei în
cazul cadrelor militare în activitate/rezervă/retragere care fac parte din
corpul maistrilor militari, subofiterilor, soldatilor si gradatilor voluntari.
CAPITOLUL III
Activitatea în garnizoană
SECTIUNEA 1
Art.
56. - (1) Activitatea în garnizoană reprezintă
totalitatea actiunilor desfăsurate de unităti/formatiuni militare,
precum si de personalul acestora în afara cazărmilor, pe diferite domenii,
astfel:
a)
instruirea;
b)
executarea serviciului în garnizoană;
c)
actiuni culturale si sportive;
d)
ceremonii militare si religioase;
e)
actiuni umanitare;
f)
actiuni de informare publică si pentru promovarea profesiei militare.
(2)
Întreaga activitate din garnizoană este cuprinsă în Planul cu
principalele activităti ce se desfăsoară în garnizoană,
aprobat de comandantul garnizoanei. Extrase din acest plan se trimit tuturor
unitătilor, subunitătilor, serviciilor si formatiunilor militare din
garnizoană.
Art.
57. - Responsabilitatea pentru executarea activitătilor
în garnizoană revine persoanelor desemnate în functii cu
responsabilităti la nivelul garnizoanei, conform prevederilor statelor de
organizare, detasate/desemnate prin cumul.
Art.
58. - (1) Comandantul garnizoanei conduce activitatea în
garnizoană prin comenduirea garnizoanei/comandamentul garnizoanei.
(2)
Comenduirea garnizoanei/Comandamentul garnizoanei are sediu si telefon,
cunoscute de toate unitătile, subunitătile, serviciile si
formatiunile militare din garnizoană, de personalul acestora, precum si de
celelalte institutii mai importante din localitate.
(3)
Sediul comenduirii garnizoanei se face cunoscut prin aplicarea unei plăci
indicatoare cu inscriptia „GARNIZOANA..." - denumirea localitătii -,
iar sub aceasta, cu litere mai mici, „Comenduirea garnizoanei"; pentru
Garnizoana Bucuresti, inscriptia este: „Comandamentul Garnizoanei
Bucuresti".
Folosirea obiectivelor de garnizoană si a bunurilor de interes comun
din garnizoană
Art.
59. - (1) Obiectivele de garnizoană si bunurile de
interes comun din garnizoană sunt, după caz: cercul militar,
căminul de garnizoană, popota/restaurantul de garnizoană,
biserica de garnizoană, cabanele si casele de odihnă, policlinica
militară de garnizoană, spitalul militar, bazele sportive,
terenurile, depozitele, poligoanele si materialele de instructie, care sunt
folosite de mai multe unităti militare.
(2)
Planificarea folosirii obiectivelor de garnizoană si a bunurilor de
interes comun se întocmeste de seful comenduirii garnizoanei, de acord cu
comandantii structurilor militare beneficiare, si se aprobă de comandantul
garnizoanei. În Garnizoana Bucuresti se obtine în prealabil avizul sefilor
structurilor centrale ale Ministerului Apărării Nationale cu
responsabilităti în conducerea/coordonarea obiectivelor/ bunurilor
prevăzute la alin (1).
(3) În
poligonul de garnizoană, indiferent cui apartine, structurile militare pot
executa trageri cu armamentul din dotare. Comandantul garnizoanei încheie un
protocol cu comandantii unitătilor militare care folosesc poligonul de
garnizoană, prin care se stabilesc obligatiile acestora privind asigurarea
cu personal pentru pază si întretinere, repararea aparaturii, a
materialelor si instalatiilor existente în poligon, conform
reglementărilor în vigoare.
Art.
60. - Când garnizoana foloseste spatii ale institutiilor
civile, comandantul garnizoanei stabileste, de comun acord cu autoritătile
administratiei publice locale, programul orar de folosire si conditiile
contractuale, conform legislatiei în vigoare.
Art.
61. - Comandantul garnizoanei dă dispozitii pentru
întretinerea, paza si securitatea obiectivelor de garnizoană si a
bunurilor de interes comun din garnizoană, stabilind obligatiile ce revin
fiecărei unităti/formatiuni militare.
Relatiile cu administratia publică locală, cu institutiile civile
si cu populatia din garnizoană
Art.
62. - (1) Problemele care necesită o reglementare
comună între unitătile, subunitătile, serviciile si formatiunile
militare si autoritătile administratiei publice locale, institutiile
civile sau populatia din garnizoană se rezolvă de comandantul
garnizoanei, în limita competentelor stabilite sau cu aprobarea esalonului
superior, împreună cu conducătorii acestor institutii.
(2) În
cazuri deosebite, când se solicită ajutorul direct la o unitate
militară, comandantul acesteia cere aprobarea comandantului/sefului
esalonului superior pentru interventie si actionează potrivit ordinelor
primite de la comandantul garnizoanei.
(3)
Comandantul unitătii militare cantonate temporar în localitate sau dispuse
în apropierea acesteia rezolvă eventualele litigii înaintea terminării
misiunii, raportând despre aceasta comandantului garnizoanei.
Art.
63. - (1) În situatii de criză, unitătile,
subunitătile, serviciile si formatiunile militare trebuie să fie în
măsură să actioneze pentru înlăturarea urmărilor
dezastrelor, pe lângă îndeplinirea misiunilor specifice.
(2)
Comandantul garnizoanei si comandantii unitătilor militare cu potential
sporit de actiune în asemenea situatii fac parte din comitetul local/judetean
pentru situatii de urgentă/Comitetul Municipiului Bucuresti pentru
Situatii de Urgentă, în functie de specificul crizei.
(3) La
seful comenduirii garnizoanei si la ofiterul cu protectia civilă din
garnizoană există permanent o situatie actualizată cu fortele si
mijloacele de interventie în situatii de urgentă, apartinând Ministerului
Apărării Nationale. Semestrial, până la 15 iunie si 15
decembrie, comandantii de unităti militare înaintează comandantului
de garnizoană situatia cu efectivele si tehnica disponibilă pe
functii de sprijin.
(4)
Legăturile dintre comandantul garnizoanei si comandantii de unităti
militare în astfel de situatii sunt asigurate prin telefon, radio, curieri sau
cu mijloace auto.
Art.
64. - (1) Fortele apartinând Ministerului Apărării
Nationale, prevăzute în Planul de interventie în situatii de urgentă,
actionează pe baza ordinului comandantului garnizoanei, transmis initial
prin notă telefonică si ulterior în scris.
(2)
Coordonarea actiunilor fortelor participante la înlăturarea urmărilor
situatiilor de urgentă se face de către persoana împuternicită,
după caz, de Comitetul National pentru Situatii de Urgentă ori de
comitetul ministerial/judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de
urgentă.
(3) Pe
baza ordinului primit pentru interventie, comandantii unitătilor militare
asigură echiparea si dotarea subunitătilor respective si le
precizează scopul actiunii, itinerarul, ora începerii, durata, logistica,
legăturile si măsurile de sănătate si securitate în
muncă în conditiile specifice.
(4) La
sosirea în raionul de interventie, comandantul unitătii/subunitătii/detasamentului
militar primeste detalii de la reprezentantul administratiei publice locale si
îl informează pe acesta despre valoarea efectivelor si a tehnicii si
capacitatea de actiune a acestora în functie de situatia creată.
(5) Dacă la locul interventiei nu este prezent reprezentantul
administratiei publice locale, comandantul unitătii/subunitătii/
detasamentului militar trece din proprie initiativă la îndeplinirea
misiunii primite, coordonând permanent actiunile cu cele ale fortelor si mijloacelor
din zonă.
Art.
65. - În situatia producerii unor incendii la obiectivele
militare sau la cele civile din garnizoană, comandantul garnizoanei
ordonă punerea în aplicare a Planului de cooperare între structurile
militare din garnizoană privind interventia si sprijinul reciproc de
apărare împotriva incendiilor pentru obiectivele de garnizoană, iar
apoi raportează comandantului esalonului superior.
Art.
66. - (1) La mobilizare si/sau la război, activitatea
în garnizoană se desfăsoară în baza Planului de mobilizare a
garnizoanei adaptat la conditiile create sau în baza ordonantelor militare
emise de comandantul garnizoanei conform legii.
(2)
Deplasările în garnizoană, în afara celor care se înscriu în punerea
în aplicare a planului de mobilizare, sunt limitate sau interzise.
(3)
Dacă în garnizoană sunt unităti militare de aviatie sau de
apărare antiaeriană, comandantul garnizoanei solicită date
privind actiunile inamicului aerian în vederea înstiintării la timp a
unitătilor militare despre pericolul atacurilor din aer asupra
garnizoanei.
(4)
Comandantul garnizoanei păstrează legătura cu inspectoratul
pentru situatii de urgentă judetean/al municipiului Bucuresti, în vederea
înlăturării efectelor actiunii inamicului asupra cazărmilor si
raioanelor de mobilizare din garnizoană.
Art.
67. - Comandantul militar al judetului/municipiului
Bucuresti, numit la mobilizare si/sau la război, preia de la comandantul
garnizoanei activitatea de desfăsurare a mobilizării unitătilor
militare, ia cunostintă de problemele existente si de măsurile luate.
CAPITOLUL IV
Serviciul în garnizoană
Art.
68. - (1) Personalul necesar pentru serviciul în
garnizoană este stabilit de comandantul garnizoanei, în functie de
specificul unitătilor militare aflate permanent în garnizoană.
(2) În
toate garnizoanele se execută următoarele servicii:
a)
serviciul de permanentă;
b)
serviciul de control;
c)
serviciul de interventie;
d)
serviciul de relatii cu publicul.
SECTIUNEA 1
Art.
69. - (1) Serviciul de permanentă este îndeplinit de
ofiterul de serviciu pe garnizoană. Ofiterii de serviciu pe
garnizoană se numesc din rândul ofiterilor/subofiterilor stabiliti de
unitătile militare din garnizoană, conform planificării aprobate
de comandantul garnizoanei.
(2) În
garnizoanele cu număr mare de unităti militare si trafic intens de
vehicule militare se poate organiza si executa serviciul permanent pentru
controlul circulatiei cu ofiteri si subofiteri din cadrul unitătilor
militare din garnizoană, în baza Graficului cu rândul la serviciu aprobat
de comandantul garnizoanei.
(3) În
Garnizoana Bucuresti, ofiterii/subofiterii de serviciu pe garnizoană se
numesc din rândul personalului Comandamentului Garnizoanei Bucuresti, conform
planificării aprobate de comandant.
(4) În
garnizoanele de categoria a III-a, serviciul de permanentă se
organizează la ordinul comandantului garnizoanei.
(5)
Durata serviciului este de 24 de ore si se execută la sediul comenduirii
garnizoanei/Comandamentului Garnizoanei Bucuresti.
(6)
Ofiterul de serviciu pe garnizoană îndeplineste atributiile stabilite de
seful comenduirii garnizoanei si aprobate de comandantul garnizoanei.
Indiferent de specificul garnizoanei, ofiterul de serviciu pe garnizoană
execută următoarele:
a) se
documentează asupra activitătilor care se desfăsoară sau se
organizează în garnizoană în timpul serviciului său;
b) se
informează la unitătile, subunitătile, serviciile, formatiunile
si asociatiile militare din garnizoană asupra problemelor a căror
rezolvare implică garnizoana;
c) ia
cunostintă de prezenta în garnizoană a unor personalităti
militare sosite în control/vizită si de programul acestora, în vederea
informării oportune a unitătilor militare interesate;
d)
cunoaste unde pot fi găsite în orice moment persoanele din conducerea
garnizoanei sau cele care deservesc obiectivele din garnizoană: poligonul,
depozitul, cercul militar, popota, căminul de garnizoană,
restaurantul militar.
SECTIUNEA a 2-a
Serviciul de control
Art.
70. - (1) Serviciul de control în garnizoană
constă în:
a)
controlul pazei obiectivelor de garnizoană, executat de ofiterii de
control numiti de comandantul garnizoanei, propusi de comandantii de
unităti militare, în baza Graficului cu rândul la serviciu în
garnizoană;
b)
controlul comportării militarilor în afara unitătilor militare,
executat de ofiterii de control numiti de comandantul garnizoanei, propusi de
comandantii de unităti militare, în baza Graficului cu rândul la serviciu
în garnizoană;
c)
controlul circulatiei si folosirii autovehiculelor militare, executat de
echipaje de politie militară din cadrul Ministerului Apărării
Nationale, în cooperare cu echipaje de politie din cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor, în baza Graficului cu rândul la serviciu în
garnizoană, Planului actiunilor comune, Planului de control lunar si
Planului de control zilnic.
(2)
Constatările serviciului de control se consemnează în registrul unic
de control, existent la ofiterul de serviciu pe garnizoană si prezentat
zilnic sefului comenduirii garnizoanei/loctiitorului comandantului garnizoanei
- în Garnizoana Bucuresti - pentru stabilirea măsurilor necesare si
informarea comandantilor structurilor militare implicate despre aspectele
constatate în timpul executării controalelor.
Art.
71. - (1) Ofiterul de control îsi îndeplineste atributiile
conform documentelor aprobate de comandantul garnizoanei, în zilele si între
orele stabilite, diferit de la un serviciu la altul.
(2)
Când se controlează paza unui obiectiv de garnizoană, ofiterul de
control are asupra sa delegatia de serviciu nominalizată, semnată de
comandantul garnizoanei, carnetul de însemnări, legitimatia militară
si cartea de identitate. Rezultatele controlului sunt consemnate în Fisa pazei
si în Registrul unic de control al garnizoanei si se prezintă
comandantului garnizoanei pentru a stabili măsurile ce se impun.
(3)
Când se controlează comportarea militarilor din garnizoană în afara
unitătii militare, ofiterul de control are asupra sa delegatia de
serviciu, semnată de comandantul garnizoanei, legitimatia militară,
cartea de identitate. Rezultatele controlului sunt consemnate în Registrul unic
de control al garnizoanei si sunt transmise unitătii militare căreia
îi apartin militarii găsiti în neregulă.
(4)
Echipajele de controlori auto apartinând Ministerului Apărării Nationale
supraveghează circulatia autovehiculelor militare, urmărind
respectarea de către conducătorii auto a legislatiei privind
circulatia pe drumurile publice, verifică starea tehnică si de
întretinere, legalitatea si eficienta curselor, completarea documentelor de
exploatare si transport. Constatările serviciului de control se
consemnează în Registrul unic de control al garnizoanei existent la
ofiterul de serviciu pe garnizoană si prezentat zilnic sefului comenduirii
garnizoanei/loctiitorului comandantului garnizoanei - în Garnizoana Bucuresti -
pentru stabilirea măsurilor necesare si informarea comandantilor
structurilor militare implicate despre neregulile constatate în timpul
executării controalelor.
(5)
Ofiterul de control poate avea la dispozitie un mijloc de transport pentru
exercitarea atributiilor. Când este însotit de patrula de interventie,
asigurarea mijlocului de transport este obligatorie.
(6)
Tinuta ofiterilor de control, a controlorilor auto si a patrulei de interventie
este cea de serviciu. Atunci când situatia impune, la ordinul comandantului
garnizoanei, personalul de control are asupra lui armamentul individual si
munitia aferentă. În unele situatii si locuri, cum ar fi manifestări
internationale, expozitii, zone de agrement, la ordinul comandantului
garnizoanei, tinuta personalului de control este civilă.
Art.
72. - (1) Potrivit ordinului esalonului superior sau din
proprie initiativă, comandantul garnizoanei poate numi ofiteri/subofiteri
de control si în localitătile din împrejurimile garnizoanei, pe
comunicatiile mai aglomerate, la aeroporturi sau în porturi.
(2)
Pentru executarea controlului, comandantul garnizoanei asigură mijloace de
transport.
SECTIUNEA a 3-a
Serviciul de interventie
Art.
73. - (1) Serviciul de interventie este organizat pentru
sprijinul personalului de control si restabilirea disciplinei în
garnizoană. Acesta se execută de patrulele de interventie.
(2)
Patrula de interventie se compune din comandant - subofiter - si un număr
de soldati si gradati voluntari, în functie de importanta misiunii si de
posibilitătile de asigurare, de regulă, din rândul subunitătilor
de politie militară din garnizoană.
(3)
Patrula de interventie are asupra sa armament, munitie, tehnică
mobilă de legătură si se deplasează cu mijloace de transport.
(4) În
zonele unde sunt si unităti militare ale Ministerului Administratiei si
Internelor, patrula de interventie are compunere mixtă; în această
situatie, cel mai mare în grad este numit comandantul patrulei.
Art.
74. - (1) Comandantul garnizoanei organizează si
execută controale inopinate în garnizoană, personal sau prin comisii,
din care va face parte obligatoriu comandantul/reprezentantul unitătii
militare din zona respectivă sau cel care are responsabilităti în
desfăsurarea activitătilor la nivel de garnizoană.
(2)
Rezultatele controalelor se înscriu în Registrul unic de control al
garnizoanei, iar problemele reiesite sunt analizate de urgentă în
consiliul de garnizoană în vederea solutionării.
SECTIUNEA a 4-a
Art.
75. - În Garnizoana Bucuresti, în garnizoanele de categoria I si,
dacă sunt posibilităti, si în cele de categoria a II-a se
desemnează ofiter/subofiter/personal civil contractual pentru relatii cu
publicul.
Art.
76. - (1) Ofiterul/Subofiterul/Personalul civil desemnat
pentru relatii cu publicul planifică audientele si iesirile la raport,
participă la acestea, rezolvă corespondenta si problemele ridicate de
petitionari în conformitate cu rezolutiile comandantului garnizoanei.
(2)
Ofiterul/Subofiterul/Personalul civil desemnat pentru relatii cu publicul
transmite solicitantilor modul de rezolvare a problemelor ridicate, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare.
CAPITOLUL V
Logistica garnizoanei
Art.
77. - (1) Comandantul garnizoanei solicită, primeste si
repartizează, potrivit reglementărilor în vigoare, resursele
financiare si materiale prin unitatea militară al cărei comandant
este, cu specificatiile necesare în acest sens.
(2)
Unitatea militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei are
în evidentă toate obiectivele de garnizoană si verifică, prin
structurile specializate, respectarea legalitătii privind întrebuintarea
resurselor alocate si gestionarea valorilor materiale încredintate.
Art.
78. - (1) Materialele si motoresursele consumate pentru
activităti în garnizoană, din ordinul comandantului garnizoanei, de
unitătile militare din garnizoană se scad sau se suplimentează
de esalonul superior al unitătilor militare respective pe baza
documentelor justificative întocmite de unitatea militară si confirmate de
comandantul garnizoanei.
(2)
Pentru actiunile întreprinse, cu aprobările necesare, în favoarea unor
institutii sau autorităti ale administratiei publice locale se percepe
contravaloarea motoresurselor consumate, calculată conform reglementărilor
în vigoare sau planurilor de cooperare.
Art.
79. - În cazul decesului cadrelor militare în activitate/în
rezervă/în retragere, comandantul garnizoanei, prin unitatea militară
de care a apartinut persoana decedată sau prin unitatea de garnizoană,
în celelalte situatii, asigură următoarele:
a)
locul de veci, pentru cadrele militare si membrii familiilor acestora;
b)
funeralii cu onoruri militare, potrivit gradului avut;
c)
confectionarea sicriului si a crucii, cu perceperea costului pentru materialele
folosite;
d)
mijlocul de transport;
e)
oficierea serviciului religios, gratuit, de preotii militari, acolo unde sunt
încadrati;
f)
deservirea la mormânt;
g)
contra cost, masa de pomenire prin popota unitătii/garnizoanei, acolo unde
este posibil, în conditiile prevăzute în reglementările în vigoare.
Art.
80. - Ceremoniile militare planificate în localităti
sau în unităti militare, desfăsurate cu aprobarea comandantului
garnizoanei, sunt sustinute logistic de administratia publică locală
sau, după caz, de unitatea militară respectivă ori de unitatea
militară de garnizoană.
MINISTERUL AFACERILOR
EXTERNE
privind intrarea în vigoare a unor tratate internationale
În temeiul art. 25 alin. (9) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,
constatând
că părtile au îndeplinit procedurile legale necesare pentru intrarea
în vigoare a tratatelor internationale enumerate mai jos,
ministrul
afacerilor externe emite prezentul ordin.
Art. 1. - La data de 1 aprilie 2009 a intrat în vigoare Acordul dintre Guvernul
României si Guvernul Suediei privind cooperarea în domeniile energie si mediu,
semnat la Stockholm la 16 decembrie 2008, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 279/2009, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 175 din 20 martie 2009.
Art. 2. - La data de 21 mai 2010 a intrat în vigoare Acordul dintre Guvernul
României si Guvernul Republicii Bulgaria ce reglementează
activitătile la trecerea frontierei feroviare, semnat la Ruse la 9
februarie2007, ratificat prin Legea nr. 166/2008, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 700 din 15 octombrie 2008.
Art. 3. - La data de 25 mai 2010 a intrat în vigoare Acordul privind cooperarea în
domeniul întreprinderilor mici si mijlocii dintre Guvernul României si Guvernul
Republicii Tunisiene, semnat la Tunis la 11 iunie 2009, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 302/2010, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 239 din 15 aprilie 2010.
Art. 4. - La data de 28 mai 2010 a intrat în vigoare Protocolul dintre
Inspectoratul General al Politiei de Frontieră din cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor din România si Administratia Serviciului
Frontierei de Stat a Ucrainei privind regulile de navigatie pe apele de
frontieră pentru mijloacele de navigatie apartinând autoritătilor de
frontieră ale României si Ucrainei, precum si modul de cooperare pe timpul
executării pazei si supravegherii frontierei de stat româno-ucrainene,
semnat la lalta la 22 octombrie 2009, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 406 din 28 aprilie 2010, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 336 din 20 mai 2010.
Art. 5. - La data de 7 iunie 2010 a intrat în vigoare Programul de colaborare în
domeniile învătământului, stiintei, culturii, mass-mediei,
tineretului si sportului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii
Bulgaria pentru anii 2009-2012, semnat la Bucuresti la 11 decembrie 2009,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 449/2010, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 363 din 2 iunie 2010.
Art. 6. - La data de 16 iunie 2010 a intrat în vigoare Acordul dintre Guvernul
României si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politienească
transfrontalieră în materie penală, semnat la Vidin la 19 mai 2009,
ratificat prin Legea nr. 101/2010, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 375 din 7 iunie 2010.
Art. 7. - La data de 21 iunie 2010 a intrat în vigoare Protocolul dintre Guvernul
României si Guvernul Republicii Moldova, semnat la Bucuresti la 13 noiembrie
2009, la Acordul privind promovarea si protejarea reciprocă a
investitiilor dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Moldova, semnat
la Bucuresti la 14 august 1992, ratificat prin Legea nr. 104/2010,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 393
din 14 iunie 2010.
Art. 8. - La data de 23 iunie 2010 a intrat în vigoare Acordul dintre Guvernul
României si Guvernul Republicii Croatia cu privire la cooperarea economică
si tehnică, semnat la Zagreb la 29 aprilie 2009, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 444/2010, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 396 din 15 iunie 2010.
Art. 9. - La data de 1 iulie 2010 a intrat în vigoare Acordul dintre România si
Republica Coreea în domeniul securitătii sociale, semnat la Seul la 11
septembrie 2008, ratificat prin Legea nr. 327/2009, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 744 din 2 noiembrie 2009.
Art. 10. - La data de 1 iulie 2010 a intrat în vigoare Aranjamentul administrativ,
semnat la Bucuresti la 21 ianuarie 2010, pentru aplicarea Acordului dintre
România si Republica Coreea în domeniul securitătii sociale, semnat la
Seul la 11 septembrie 2008, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
405/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336
din 20 mai 2010.
Art.
11. - La data de 2 iulie 2010 a intrat în vigoare
Memorandumul de întelegere dintre Ministerul Mediului si Pădurilor al
României si Ministerul Mediului al Republicii Moldova privind colaborarea în
domeniul protectiei mediului, semnat la Bucuresti la 27 aprilie 2010, aprobat
prin Hotărârea Guvernului nr. 593/2010, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 436 din 29 iunie 2010.
Art.
12. - La data de 8 iulie 2010 a intrat în vigoare Acordul
dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Turcia privind promovarea si
protejarea reciprocă a investitiilor, semnat la Bucuresti la 3 martie
2008, ratificat prin Legea nr. 12/2009, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 107 din 23 februarie 2009.
Art.
13. - La data de 16 iulie 2010 a intrat în vigoare Acordul
dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Bulgaria privind înfiintarea si
functionarea Centrului comun de contact de cooperare politienească si
vamală, semnat la Vidin la 19 mai 2009, ratificat prin Legea nr. 101/2010,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 375
din 7 iunie 2010.
Ministrul afacerilor externe,
Teodor Baconschi
Bucuresti, 23 iulie 2010.
Nr. 1.199.