MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul XXII - Nr.
547 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI
ALTE ACTE Miercuri, 4 august
2010
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
748. - Hotărâre privind aprobarea ajutoarelor de stat
care se acordă producătorilor agricoli pentru anul 2010 si a sumei
totale alocate acestor ajutoare de stat
774. - Hotărâre pentru modificarea si completarea
Hotărârii Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea si functionarea
Ministerului Mediului si Pădurilor, precum si pentru modificarea
Hotărârii Guvernului nr. 1.442/2009 privind înfiintarea Institutului
National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului si aprobarea
regulamentului de organizare si functionare a acestuia
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
101. - Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale
Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor privind abrogarea unor acte
normative din domeniul sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor
referitoare la metodele de prelevare si analiză pentru controlul oficial
al furajelor
177. - Ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării
rurale pentru modificarea Procedurilor specifice de implementare si control,
precum si a formularisticii necesare privind acordarea ajutorului de stat
pentru motorina utilizată în agricultură, aprobate prin Ordinul
ministrului agriculturii si dezvoltării rurale nr. 126/2010
1.082. - Ordin al ministrului sănătătii
privind aprobarea Regulamentului de organizare si desfăsurare a
concursului pentru ocuparea functiei de manager persoană fizică din
spitalele publice din reteaua proprie a Ministerului Sănătătii
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI Sl ALE COMISIEI NATIONALE A
VALORILOR MOBILIARE
8/48. - Ordin pentru aprobarea Regulamentului Băncii
Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr.
9/13/2010 privind modificarea si completarea Regulamentului Băncii
Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr.
24/29/2006 privind determinarea cerintelor minime de capital ale institutiilor
de credit si ale firmelor de investitii pentru riscul operational
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea ajutoarelor de stat care se acordă
producătorilor agricoli pentru anul 2010 si a sumei totale alocate acestor
ajutoare de stat
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 6 si art. 11 alin.
(2) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2010 privind măsuri financiare pentru
reglementarea ajutoarelor de stat acordate producătorilor agricoli,
începând cu anul 2010, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 74/2010,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă ajutoarele de stat care se acordă producătorilor
agricoli pentru anul 2010 si suma totală alocată acestor ajutoare de
stat, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - Valoarea totală a ajutoarelor de stat prevăzute la art. 1 este
de 425.047 mii lei si se asigură de la bugetul de stat, în limita
prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale pe anii 2010 si 2011.
Art. 3. - Modul de plată a ajutoarelor de stat care se acordă
beneficiarilor cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate cu această
destinatie se stabileste astfel:
a)
semestrial, pentru categoriile de ajutoare de stat prevăzute la nr. crt. 1
si 4 din anexă;
b)
trimestrial, pentru categoriile de ajutoare de stat prevăzute la nr. crt.
2 si 3 din anexă.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Mihail Dumitru
Seful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 21 iulie 2010.
Nr. 748.
ANEXĂ
AJUTOARELE DE STAT
care se acordă producătorilor agricoli pentru anul 2010 si
suma totală alocată acestor ajutoare de stat
Nr. crt. |
Specificare |
Denumirea ajutorului de stat |
Suma totală alocată - mii lei - |
Din care: |
|
2010 |
2011 |
||||
1. |
Activităti de
dezvoltare rurală - realizarea angajamentelor referitoare la agromediu
si bunăstarea animalelor [art. 4 lit. s) pct. 3 din Ordonanta Guvernului
nr. 14/2010 privind măsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor
de stat acordate producătorilor agricoli, începând cu anul 2010,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 74/2010] |
Realizarea
angajamentelor asumate în favoarea bunăstării păsărilor |
62.485 |
0 |
62.485 |
Realizarea
angajamentelor asumate în favoarea bunăstării si protectiei
porcinelor |
62.474 |
0 |
62.474 |
||
2. |
Ajutoare pentru
sectorul cresterii animalelor [art. 10 lit. g) din Ordonanta Guvernului nr.
14/2010, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
74/2010] |
în sectorul cresterii
animalelor, pentru colectarea cadavrelor de animale |
2.668 |
1.334 |
1.334 |
3. |
Aplicarea Directivei
2003/96/CE a Consiliului din 27 octombrie 2003 privind restructurarea
cadrului comunitar de impozitare a produselor energetice si a
electricitătii sub formă de rambursare |
Ajutor de stat pentru
motorina utilizată în agricultură |
275.420 |
60.420 |
215.000 |
4. |
Plata primelor de
asigurare [art. 10 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2010,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 74/2010] |
Plata primelor de
asigurare |
22.000 |
0 |
22.000 |
TOTAL: |
|
425.047 |
61.754 |
363.293 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.635/2009
privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Pădurilor,
precum si pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.442/2009 privind
înfiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia
Mediului si aprobarea regulamentului de organizare si functionare a acestuia
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 11 lit. a) si
r), al art. 34 si al art. 40 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si
functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I.
- Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Pădurilor,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22
din 12 ianuarie 2010, se modifică si se completează după cum
urmează:
1. La
articolul 10, alineatul (2) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(2)
Numărul maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Mediului si
Pădurilor este de 747, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului
ministrului."
2.
După articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 121,
cu următorul cuprins:
„Art.
121. - (1) În structura Ministerului Mediului si Pădurilor, în
limita numărului de posturi aprobat, functionează Autoritatea pentru
Inundatii si Managementul Apelor, unitate fără personalitate
juridică, care are în componentă Directia managementul riscului la
inundatii, Directia amenajarea bazinelor hidrografice si Directia managementul
resurselor de apă.
(2)
Autoritatea pentru Inundatii si Managementul Apelor este condusă de un
director general, care este numit prin ordin al ministrului mediului si
pădurilor, conform prevederilor legale în vigoare.
(3)
Atributiile principale ale Autoritătii pentru Inundatii si Managementul
Apelor sunt:
a) coordonarea
elaborării si implementării Strategiei nationale pe termen mediu si
lung privind managementul riscului la inundatii;
b)
întocmirea proiectelor de acte normative în vederea transpunerii directivelor
europene în domeniul apei si coordonarea implementării acestora;
c)
coordonarea elaborării planurilor bazinale de prevenire, protectie si
diminuare a efectelor inundatiilor, incluzând si actiunile si măsurile
pentru înlăturarea efectelor distructive apărute în albiile
cursurilor de apă în zonele critice - poduri, podete, îngustări de
albii;
d) participarea la implementarea de noi
sisteme informationale de colectare a datelor si de avertizare-alarmare pentru
cazuri de inundatii;
e)
participarea la introducerea unor sisteme de alarmare-avertizare a
autoritătilor si populatiei pentru cazuri de incidente si accidente la
baraje aflate în administrarea Administratiei Nationale «Apele Române»;
f)
controlul si reglementarea utilizării albiilor si a malurilor cursurilor
de apă;
g)
coordonarea elaborării hărtilor de hazard si a hărtilor de risc
ia inundatii la nivelul bazinelor sau grupurilor de bazine hidrografice."
3. Anexele nr. 1 si 2 se modifică si se înlocuiesc cu anexele nr.
1 si 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
II. - Hotărârea Guvernului nr. 1.442/2009 privind
înfiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia
Mediului si aprobarea regulamentului de organizare si functionare a acestuia,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 905
din 23 decembrie 2009, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică după cum urmează:
1. La articolul 5, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2)
Numărul maxim de posturi pentru Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului si pentru subunitătile sale
este de 314."
2. La
articolul 6, alineatul (11) se abrogă.
3.
Anexa nr. 1 se modifică si se înlocuieste cu anexa nr. 3, care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
4. În
anexa nr. 2, la articolul 11 alineatul (1), litera c) va avea următorul
cuprins:
,,c)
stabileste structura organizatorică si numărul maxim de posturi
pentru institutul national si subunitătile sale cu personalitate
juridică, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat potrivit
art. 5 alin. (2) din hotărâre;".
Art.
III. - Încadrarea în numărul maxim de posturi, pentru
fiecare institutie reorganizată conform prezentei hotărâri, se va
face cu respectarea termenelor si procedurilor legale aplicabile fiecărei
categorii de personal din care face parte si a celorlalte prevederi legale în
vigoare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul mediului si pădurilor,
Lâszlo Borbely
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
Andras Zsolt Szakal
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 28 iulie 2010.
Nr. 774.
ANEXA
Nr. V)
(Anexa nr. 1 la
Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009)
a Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului
1) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA
Nr. 2
(Anexa nr. 2 la
Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009)
1.
Unităti care functionează în subordinea Ministerului Mediului si
Pădurilor
Nr. crt. |
Denumirea unitătii |
I. Institutii publice cu
personalitate juridică finantate integral din bugetul de stat |
|
1. |
Agentia Natională
pentru Protectia Mediului |
2. |
Administratia
Rezervatiei Biosferei „Delta Dunării" |
3. |
Garda Natională
de Mediu |
4. |
Inspectoratele
teritoriale de regim silvic si de vânătoare |
II. Unităti cu finantare
externă si de la bugetul de stat |
|
|
Unităti de
management al proiectului (UMP) |
|
Unităti de
implementare a proiectului (UIP) |
NOTĂ:
Numărul
maxim de posturi finantate de la bugetul de stat pentru institutiile
prevăzute la cap. I este de 3.761, din care:
- Garda
Natională de Mediu - 953 de posturi;
-
Agentia Natională pentru Protectia Mediului - 2.178 de posturi, din care
1.953 de posturi pentru institutiile publice din subordine;
-
Administratia Rezervatiei Biosferei „Delta Dunării" - 173 de posturi;
- inspectoratele teritoriale de regim silvic
si de vânătoare - 457 de posturi.
2.
Unităti care functionează sub autoritatea Ministerului Mediului si
Pădurilor
Nr. crt. |
Denumirea unitătii |
1. |
Administratia
Natională de Meteorologie |
2. |
Regia Natională a
Pădurilor - Romsilva |
3.
Unităti care functionează în coordonarea Ministerului Mediului si
Pădurilor
Nr.
crt. |
Denumirea
unitătii |
I. Unităti finantate din
venituri proprii |
|
1. |
Administratia Fondului
pentru Mediu |
2. |
Administratia
Natională „Apele Române" |
II. Unităti finantate din
venituri proprii si subventii de la bugetul de stat |
|
|
Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului |
ANEXA
Nr. 3*)
(Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
1.442/2009)
MINISTERUL MEDIULUI SI PĂDURILOR
INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE PENTRU
PROTECTIA MEDIULUI
Numărul total de posturi: 314
*) Anexa nr. 3 este
reprodusă în facsimil.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA
NATIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
privind abrogarea unor acte normative din domeniul sanitar-veterinarsi
pentru siguranta alimentelor referitoare la metodele de prelevare si
analiză pentru controlul oficial al furajelor
Văzând
Referatul de aprobare nr. 229 din 6 iulie 2010, întocmit de Directia de relatii
internationale si programe comunitare din cadrul Autoritătii Nationale
Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor,
luând
în considerare prevederile Regulamentului (CE) nr. 152/2009 al Comisiei din 27 ianuarie
2009 de stabilire a metodelor de esantionare si analiză pentru controlul
oficial al furajelor, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L54
din 26 februarie 2009,
având
în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004
privind organizarea activitătii sanitar-veterinare si pentru siguranta
alimentelor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
215/2004, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul art. 3 alin. (3) si al art. 4
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea si
functionarea Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta
Alimentelor si a unitătilor din subordinea acesteia, cu modificările
ulterioare,
presedintele
Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor emite următorul ordin:
Art. 1. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă
următoarele acte normative din domeniul sanitar-veterinarsi pentru
siguranta alimentelor referitoare la metodele de prelevare si analiză
pentru controlul oficial al furajelor:
a)
Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor nr. 40/2007 privind aprobarea Normei sanitare veterinare
ce stabileste metode pentru controlul oficial al furajelor cu privire la
continutul de acid cianhidric, calciu, carbonati, cenusă brută,
cenusă insolubilă în HCL, clor din cloruri, lactoză, potasiu,
sodiu, zaharuri si uree si estimarea activitătii ureazice a produselor
derivate din soia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 166
din 8 martie 2007, ce transpune în legislatia natională Prima
Directivă a Comisiei din 15 iunie 1971 de stabilire a metodelor comunitare
de analiză pentru controlul oficial al furajelor (71/250/CEE);
b) Ordinul
presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor nr. 39/2007 privind aprobarea Normei sanitare veterinare
ce stabileste metode de analiză pentru controlul oficial al furajelor
privind umiditatea, bazele azotate volatile, fosforul total, uleiurile si
grăsimile brute, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 163
din 7 martie 2007, ce transpune în legislatia natională A doua
Directivă a Comisiei din 18 noiembrie 1971 de stabilire a metodelor
comunitare de analiză pentru controlul oficial al furajelor (71/393/CEE);
c)
Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor nr. 22/2007 privind aprobarea Normei sanitare veterinare
ce stabileste metode de analiză pentru controlul oficial al furajelor
privind nivelurile amidonului, proteinei brute, proteinei brute care poate fi
dizolvată de pepsină si acid clorhidric, gosipolului liber si total
si cu referire la activitatea pepsinei, precum si determinarea nivelurilor de
tilozină si virginiamicină din furaje, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 141 din 27 februarie 2007, ce transpune în
legislatia natională A treia Directivă 72/199/CEE a Comisiei din 27
aprilie 1972 de stabilire a unor metode comunitare de analiză pentru
controlul oficial al furajelor;
d)
Ordinul presedintelui Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr.
26/2004 pentru aprobarea Normei veterinare privind metodele de analiză
pentru controlul oficial al furajelor cu referire la determinarea
umiditătii, a grăsimilor si uleiurilor vegetale, a magneziului si
continutului în fibre, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.020 si 1.020 bis din 4 noiembrie 2004, cu modificările si
completările ulterioare, ce transpune în legislatia natională A patra
Directivă a Comisiei din 5 decembrie 1972 de stabilire a metodelor
comunitare de analiză pentru controlul oficial al furajelor (73/46/CEE);
e)
Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor nr. 26/2007 privind aprobarea Normei sanitare veterinare
ce stabileste metode de prelevare de probe pentru controlul oficial al
furajelor cu privire la determinarea constituentilor, aditivilor, substantelor
si produselor nedorite, cu exceptia reziduurilor de pesticide si
microorganisme, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 126
din 21 februarie 2007, ce transpune în legislatia natională Prima
Directivă a Comisiei din 1 martie 1976 de stabilire a modalitătilor
comunitare de prelevare de probe pentru controlul oficial al furajelor
(76/371/CEE);
f)
Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor nr. 46/2007 privind aprobarea Normei sanitare veterinare
care stabileste metode de analiză pentru controlul oficial al furajelor cu
privire la continutul de aflatoxină B-i, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 236 din 5 aprilie 2007, ce transpune în legislatia
natională A saptea Directivă a Comisiei din 1 martie 1976 de
stabilire a metodelor comunitare de analiză pentru controlul oficial al
furajelor (76/372/CEE);
g)
Ordinul presedintelui Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr.
16/2004 pentru aprobarea Normei veterinare ce stabileste metode nationale de
analiză pentru controlul oficial al furajelor cu referire la continutul în
zinc-bacitracină, flavofosfolipol, fier, cupru, mangan si zinc, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 si 1.020 bis din 4
noiembrie 2004, cu modificările si completările ulterioare, ce
transpune în legislatia natională A opta Directivă a Comisiei din 15
iunie 1978 de stabilire a metodelor comunitare de analiză pentru controlul
oficial al furajelor (78/633/CEE);
h)
Ordinul presedintelui Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr.
19/2004 pentru aprobarea Normei veterinare ce stabileste metode nationale de
analiză pentru controlul oficial al furajelor cu referire la continutul în
avoparcină si monenzin de sodiu, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 1.020 si 1.020 bis din 4 noiembrie 2004, cu completările
ulterioare, ce transpune în legislatia natională A noua Directivă a
Comisiei din 31 iulie 1981 de stabilire a metodelor comunitare de analiză
pentru controlul oficial al furajelor (81/715/CEE);
i)
Ordinul presedintelui Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr.
22/2004 pentru aprobarea Normei veterinare ce stabileste metode nationale de
analiză pentru controlul oficial al furajelor cu referire la continutul în
spiramicină, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.020 si 1.020 bis din 4 noiembrie 2004, cu completările ulterioare, ce
transpune în legislatia natională A zecea Directivă a Comisiei din 25
iulie 1984 de stabilire a metodelor comunitare de analiză pentru controlul
oficial al furajelor (84/425/CEE);
j)
Ordinul presedintelui Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr.
17/2004 pentru aprobarea Normei veterinare ce stabileste metoda de calcul
pentru valoarea energetică a furajelor combinate pentru păsări,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.020 si 1.020 bis din 4 noiembrie 2004, cu completările ulterioare, ce
transpune în legislatia natională Directiva Comisiei din 9 aprilie 1986 de
stabilire a metodelor de calculare a valorii energetice a furajelor combinate
pentru păsările de curte (86/174/CEE);
k)
Ordinul presedintelui Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr.
20/2004 pentru aprobarea Normei veterinare ce stabileste metode nationale de
analiză pentru determinarea aminoacizilor, uleiurilor si grăsimilor
brute si a olaquindoxului din furaje, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 1.020 si 1.020 bis din 4 noiembrie 2004, cu
completările ulterioare, ce transpune în legislatia natională
Directiva 98/64/CE a Comisiei din 3 septembrie 1998 de stabilire a metodelor
comunitare de analiză pentru determinarea aminoacizilor, uleiurilor si
grăsimilor brute si a olaquindoxului din furaje si de modificare a
Directivei 71/393/CEE;
l) Ordinul
presedintelui Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 21/2004
pentru aprobarea Normei veterinare ce stabileste metode nationale de
analiză pentru controlul oficial al furajelor în scopul identificării
continutului în halofuginonă, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 1.020 si 1.020 bis din 4 noiembrie 2004, cu completările
ulterioare, ce transpune în legislatia natională A unsprezecea
Directivă 93/70/CEE a Comisiei din 28 iulie 1993 de stabilire a metodelor
comunitare de analiză pentru controlul oficial al furajelor;
m)
Ordinul presedintelui Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr.
23/2004 pentru aprobarea Normei veterinare ce stabileste metode nationale de
analiză pentru controlul oficial al furajelor în scopul identificării
continutului în robenidină (E 750) si metil benzoat, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 si 1.020 bis din 4 noiembrie 2004, cu
completările ulterioare, ce transpune în legislatia natională A
douăsprezecea Directivă 93/117/CE a Comisiei din 17 decembrie 1993 de
stabilire a metodelor comunitare de analiză pentru controlul oficial al
furajelor;
n)
Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor nr. 24/2007 privind aprobarea Normei sanitare veterinare
ce stabileste metode de analiză pentru determinarea produselor amprolium,
diclazuril si carbadox din furaje, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 138 din 26 februarie 2007, ce transpune în legislatia natională
Directiva 1999/27/CE a Comisiei din 20 aprilie 1999 de stabilire a metodelor
comunitare de analiză pentru dozarea de amproliu, diclazuril si carbadox
în furaje, de modificare a Directivelor 71/250/CEE, 73/46/CEE si de abrogare a
Directivei 74/203/CEE;
o)
Ordinul presedintelui Agentiei Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr.
24/2004 pentru aprobarea Normei veterinare ce stabileste o metodă
natională de analiză pentru determinarea lasalocidului de sodiu din
furaje, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.020 si 1.020 bis din 4 noiembrie 2004, cu completările ulterioare, ce
transpune în legislatia natională Directiva 1999/76/CE a Comisiei din 23
iulie 1999 de stabilire a unei metode comunitare pentru dozarea de
lasalocid-sodiu în furaje;
p)
Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor nr. 20/2007 privind aprobarea Normei sanitare veterinare
ce stabileste metode comunitare de analiză pentru determinarea vitaminei
A, a vitaminei E si a triptofanului din furaje, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 147 din 28 februarie 2007, ce transpune în
legislatia natională Directiva 2000/45/CE a Comisiei din 6 iulie 2000 de
stabilire a metodelor comunitare de analiză pentru determinarea vitaminei
A, a vitaminei E si a triptofanului din furaje;
q)
Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor nr. 198/2006 privind aprobarea Normei sanitare veterinare
ce stabileste cerintele pentru determinarea în furaje a nivelurilor de
dioxină si a compusilor policlordifenili (PCBs) asemănători
dioxinei, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 739
din 30 august 2006, ce transpune în legislatia natională Directiva
2002/70/CE a Comisiei din 26 iulie 2002 de stabilire a cerintelor pentru
determinarea nivelurilor de dioxine si de PCB de tipul dioxinelor din furaje;
r)
Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor nr. 93/2005 privind aprobarea Normei sanitare veterinare
si pentru siguranta alimentelor care stabileste metoda analitică de
determinare a constituentilor de origine animală pentru controlul oficial
al furajelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 873
din 29 septembrie 2005, ce transpune în legislatia natională Directiva
2003/126/CE a Comisiei din 23 decembrie 2003 privind metoda analitică de
determinare a componentelor de origine animală pentru controlul oficial al
furajelor.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Presedintele Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor,
Corneliu Ceică
Bucuresti, 29 iulie 2010.
Nr. 101.
MINISTERULAGRICULTURII
SI DEZVOLTĂRII RURALE
pentru modificarea Procedurilor specifice de implementare si control,
precum si a formularisticii necesare privind acordarea ajutorului de stat
pentru motorina utilizată în agricultură, aprobate prin Ordinul
ministrului agriculturii si dezvoltării rurale nr. 126/2010
Având
în vedere Referatul de aprobare nr. 73.722 din 27 iulie 2010 al Directiei
generale politici agricole, în temeiul art. 7 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului
Agriculturii si Dezvoltării Rurale, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
agriculturii si dezvoltării rurale emite
următorul ordin:
Art. I.
- Procedurile specifice de implementare si control,
precum si formularistica necesară privind acordarea ajutorului de stat
pentru motorina utilizată în agricultură, aprobate prin Ordinul
ministrului agriculturii si dezvoltării rurale nr. 126/2010, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 354 din 28 mai 2010, cu
modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
- La
articolul 6, alineatul 2 va avea următorul cuprins:
„(2)
Cererea de acord prealabil pentru finantare prin rambursare se depune pentru
anul următor în luna decembrie a anului în curs; prin exceptie, pentru
anul 2010 cererea se depune o singură dată, în termen de 30 de zile
de la intrarea în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 408/2010 sau în
intervalul 9 august 2010-10 septembrie 2010 inclusiv."
Art.
II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Adrian Rădulescu,
secretar de stat
Bucuresti, 3 august 2010.
Nr. 177.
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII
privind aprobarea Regulamentului de organizare si desfăsurare a
concursului pentru ocuparea functiei de manager persoană fizică din
spitalele publice din reteaua proprie a Ministerului Sănătătii
Văzând
Referatul Directiei generale resurse umane si certificare nr. Cs.A. 8.234 din
30 iulie 2010,
în
temeiul art. 179 alin. (1) si al art. 186 alin. (9) lit. b) din
Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, cu
modificările
si completările ulterioare, precum si al art. 7 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sănătătii, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
sănătătii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare si desfăsurare a
concursului pentru ocuparea functiei de manager persoană fizică din
spitalele publice din reteaua proprie a Ministerului Sănătătii,
prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Fisa interviului de selectie, prevăzută în anexa
nr. 2.
Art. 3. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Pentru spitalele al căror management a fost transferat către
autoritătile administratiei publice locale, precum si pentru celelalte
ministere si institutii cu retea sanitară proprie, regulamentul
prevăzut la art. 1 reprezintă un regulament-cadru, care poate fi
modificat si completat de către autoritatea
administrativ-teritorială, respectiv de către conducerea celorlalte
ministere si institutii cu retea sanitară proprie, urmând a fi aprobat
prin act administrativ emis de acestea.
Art. 5. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă
Ordinul ministrului sănătătii publice nr. 493/2008 privind
aprobarea Normelor de organizare si desfăsurare a concursurilor pentru
ocuparea functiei de manager, persoană fizică, din spitalele publice,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 273
din 7 aprilie 2008.
Art. 6. - Directiile de specialitate din cadrul Ministerului
Sănătătii, directiile de sănătate publică
judetene si a municipiului Bucuresti, precum si spitalele publice din reteaua
Ministerului Sănătătii vor duce la îndeplinire dispozitiile
prezentului ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
Bucuresti, 30 iulie 2010.
Nr. 1.082.
ANEXA
Nr. 1
REGULAMENT
de organizare si desfăsurare a concursului pentru ocuparea functiei de
manager persoană fizică din spitalele publice din reteaua proprie a
Ministerului Sănătătii
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Ocuparea functiei de manager din spitalele publice aflate în reteaua
proprie a Ministerului Sănătătii se face prin concurs, la care
au acces persoane fizice care întrunesc cumulativ conditiile:
a) sunt
absolventi de învătământ universitar de lungă durată cu
diplomă de licentă sau echivalentă;
b) sunt
absolventi ai unor cursuri de perfectionare în management sau management
sanitar, agreate de Ministerul Sănătătii si stabilite prin ordin
al ministrului sănătătii, ori sunt absolventi ai unui
masteratsau doctorat în management sanitar, economic ori administrativ
organizat într-o institutie de învătământ superior acreditată,
potrivit legii;
c)
pentru spitalele clinice în care se desfăsoară si activitate de
învătământ si cercetare stiintifică medicală, managerul
trebuie să fie cadru universitar sau medic primar si să fie absolvent
al unor cursuri de perfectionare în management sau management sanitar, agreate
de Ministerul Sănătătii si stabilite prin ordin al ministrului
sănătătii;
d) au
cel putin 2 ani vechime în posturi prevăzute cu studii universitare de
lungă durată, conform legii;
e) nu
sunt condamnati penal sau în curs de urmărire penală;
f) sunt
apti din punct de vedere medical (fizic si neuropsihic);
g) nu
au vârsta de pensionare, conform legii.
(2)
Concursul pentru ocuparea functiei de manager din cadrul spitalelor publice se
organizează de către consiliul de administratie al spitalului public
respectiv si se desfăsoară la nivelul acestuia, cu respectarea
prezentului regulament.
Art. 2. - Consiliul de administratie al spitalului public numeste, prin
hotărâre, o comisie de concurs, cu cel putin 30 de zile înainte de data
începerii concursului.
Art. 3. - (1) Concursul se desfăsoară în două etape, după cum
urmează:
1.
etapa de verificare a îndeplinirii de către candidati a conditiilor
stabilite în publicatia de concurs, etapă eliminatorie;
2. etapa
de sustinere a probelor de evaluare si cuprinde:
a)
proba scrisă, un test-grilă de verificare a cunostintelor;
b)
proba de sustinere a proiectului de management, completată, după caz,
de un interviu de selectie.
(2)
Nota minimă de promovare a fiecărei probe de evaluare este 7,00.
(3)
După finalizarea etapelor de concurs se întocmeste clasificarea
candidatilor care au promovat toate probele de evaluare si au obtinut media
finală de cel putin 8,00.
(4) Se
declară admis candidatul care s-a clasat pe primul loc în urma sustinerii
concursului pentru ocuparea functiei de manager al spitalului public pentru
care a concurat.
Art. 4. - (1) Numirea în functia de manager al spitalului public se face prin ordin
al ministrului sănătătii, în baza prevederilor Legii nr. 95/2006
privind reforma în domeniul sănătătii, cu modificările si
completările ulterioare.
(2)
Managerul încadrat în conditiile alin. (1) încheie contract de management cu
Ministerul Sănătătii pe o perioadă de maximum 3 ani, în
baza prevederilor Legii nr. 95/2006, cu modificările si completările
ulterioare. Contractul de management poate înceta înainte de termen, în urma
evaluării anuale efectuate pe baza criteriilor de performantă
stabilite prin ordin al ministrului sănătătii sau în urma
evaluării ca necorespunzătoare a activitătii managerului, ori de
câte ori este nevoie a fi făcută o astfel de evaluare.
Art. 5. - (1) Consiliul de administratie al spitalului public publică în
săptămânalul „Viata medicală", precum si pe site-ul
spitalului sau al directiei de sănătate publică pe teritoriul
căreia se află anuntul de concurs, cu cel putin 30 de zile înainte de
data începerii acestuia.
(2)
Anuntul de concurs cuprinde:
a)
denumirea functiei scoase la concurs;
b)
locul si perioada de desfăsurare a concursului;
c)
criteriile de selectie;
d)
locul si perioada de înscriere;
e)
continutul dosarului de înscriere;
f)
cuantumul taxei de participare la concurs.
(3)
Temele-cadru pentru proiectul de management, precum si bibliografia pentru
concurs sunt stabilite de comisia de concurs. Acestea se publică,
odată cu anuntul de concurs, pe site-ul spitalului sau al directiei de
sănătate publică pe teritoriul căreia se află spitalul
public respectiv si se afisează la sediul acestuia.
(4)
Cuantumul taxei de participare la concurs se stabileste prin ordin al
ministrului sănătătii.
CAPITOLUL II
Organizarea concursului pentru ocuparea functiei de manager
persoană fizică din spitalele publice din reteaua proprie a
Ministerului Sănătătii
Art. 6. - (1) Comisia de concurs este formată din presedinte, 2-3 membri si un
secretar, numiti conform prevederilor art. 2, din cadrul membrilor consiliului
de administratie.
(2)
Comisia de solutionare a contestatiilor este numită de organul ierarhic
superior spitalului. Componenta comisiei va respecta aceeasi proportie de
reprezentare cu componenta reprezentării la constituirea consiliului de
administratie al spitalului.
(3) Nu
pot face parte din comisia de concurs si din comisia de solutionare a
contestatiilor cei care au rude sau afini până la gradul al IV-lea
inclusiv în rândul candidatilor.
Art. 7. - (1) Consiliul de administratie al spitalului public pune la dispozitia
comisiei de concurs mijloacele birotice necesare desfăsurării
concursului si ia măsurile necesare asigurării securitătii
informatiilor pe toată perioada acestuia.
(2)
Presedintele comisiei de concurs poartă întreaga răspundere pentru
asigurarea legalitătii în ceea ce priveste evaluarea candidatilor,
asigurarea sanselor egale pentru acestia, securitatea continutului probelor de
evaluare si a documentelor elaborate de comisie.
(3)
Presedintele comisiei de concurs stabileste atributiile membrilor acesteia,
astfel încât să se asigure răspunderea personală a
fiecăruia.
Art. 8. - Comisia de concurs are următoarele atributii:
a)
stabilirea temelor pentru proiectul de management si a bibliografiei pentru
concurs, precum si publicarea si afisarea acestora cu respectarea prevederilor
art. 5 alin. (3);
b)
elaborarea întrebărilor pentru testul-grilă de verificare a
cunostintelor;
c)
studierea dosarelor de înscriere ale candidatilor;
d)
întocmirea listei candidatilor admisi la concurs;
e)
instruirea candidatilor înainte de începerea probelor de evaluare privind
regulile desfăsurării concursului;
f)
organizarea si desfăsurarea probelor de evaluare;
g)
elaborarea documentelor necesare pentru derularea operativă a probelor de
evaluare si pentru finalizarea concursului;
h)
evaluarea candidatilor;
i)
înregistrarea contestatiilor candidatilor si predarea acestora, pe bază de
proces-verbal, comisiei desemnate pentru solutionare;
j)
stabilirea clasificării candidatilor;
k)
punerea la dispozitia comisiei de solutionare a contestatiilor a tuturor
documentelor necesare analizării si solutionării acestora.
Art. 9. - (1) Comisia de solutionare a contestatiilor rezolvă contestatiile cu
privire la respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilă si la
rezultatul final al concursului.
(2)
Deciziile comisiei de solutionare a contestatiilor sunt definitive si sunt
aduse la cunostinta contestatarului prin afisare la sediul spitalului public.
CAPITOLUL III
Înscrierea candidatilor
Art. 10. -înscrierea candidatilor se face la sediul spitalului public care
organizează concursul, într-un interval care se încheie cu 7 zile înaintea
datei stabilite pentru sustinerea concursului.
Art.
11. - Dosarul de înscriere trebuie să contină
următoarele documente:
a)
cererea de înscriere;
b)
copia actului de identitate;
c)
copia legalizată a diplomei de licentă sau echivalente;
d)
copia legalizată a documentelor care atestă absolvirea cursurilor de
perfectionare în management sau management sanitar prevăzute la art. 1
alin (1) lit. b) ori copia legalizată a diplomei de masterat sau doctorat
în management sanitar, economic sau administrativ, organizat într-o institutie
de învătământ superior acreditată, potrivit legii;
e)
documente care să ateste calitatea de cadru didactic sau copie
legalizată a certificatului de medic primar, în cazul concursului
organizat pentru ocuparea postului de manager din cadrul spitalelor clinice în
care se desfăsoară si activitate de învătământ si cercetare
stiintifică medicală;
f)
curriculum vitae;
g)
copii ale diplomelor de studii si alte acte ce atestă efectuarea unor
specializări, competente/atestate etc. În domeniul managementului sanitar;
h)
adeverinta care atestă vechimea în posturi cu studii universitare de
lungă durată sau copie de pe carnetul de muncă, certificată
„în conformitate cu originalul" de către conducerea unitătii;
i)
cazierul judiciar;
j)
adeverinta din care rezultă că este apt medical, fizic si
neuropsihic;
k)
declaratia pe propria răspundere privind necolaborarea cu Securitatea
înainte de anul 1989;
l) declaratia pe propria răspundere că nu este
urmărit penal si nu are cunostintă că a fost începută
urmărirea penală asupra sa;
m)
copie legalizată a actelor (certificat de căsătorie etc.) prin
care si-a schimbat numele, după caz;
n)
proiectul de management realizat de candidat;
o)
chitanta de plată a taxei de participare la concurs.
Art.
12. - (1) În termen de 3 zile de la data finalizării
înscrierilor, comisia de concurs verifică/studiază dosarele depuse si
stabileste pentru fiecare candidat rezultatul, prin înscrierea mentiunii
„Admis" sau „Respins".
(2)
Rezultatul verificării/studierii dosarelor de înscriere se afisează
la sediul spitalului public care organizează concursul de ocupare a
functiei de manager.
(3)
Candidatii pot să conteste acest rezultat în termen de 24 de ore de la
data afisării rezultatelor. Contestatiile se solutionează de comisia
de solutionare a contestatiilor, în termen de 48 de ore de la data
expirării termenului de depunere a acestora.
(4)
Concursul este continuat numai de candidatii declarati „Admis".
(5)
Candidatilor declarati „Respins" li se returnează 75% din suma de
participare la concurs, în termen de 60 de zile de la data afisării
acestui rezultat.
CAPITOLUL IV
Art.
13. - (1) Comisia de concurs elaborează
întrebările pentru testul-grilă de verificare a cunostintelor cu cel
mult 12 ore înaintea sustinerii probei. Această activitate se desfăsoară
în conditiile prevăzute la art. 7 alin. (1), asigurate de consiliul de
administratie al spitalului public care organizează concursul.
(2)
Testul-grilă are caracter eliminatoriu si se desfăsoară pe
durata a două ore.
(3)
Testul-grilă contine 50 de întrebări, din care 40% din domeniul
legislatiei specifice activitătii spitalului public si 60% din domeniul
managementului sanitar.
(4)
Fiecare întrebare are 4 variante de răspuns (a, b, c, d), astfel:
a) 40%
din totalul întrebărilor au un singur răspuns corect din 4 si se
notează fiecare răspuns corect cu 0,2 puncte;
b) 60%
din totalul întrebărilor au două răspunsuri corecte din 4 si se
notează fiecare răspuns corect cu 0,1 puncte.
Art.
14. - (1) Testul-grilă elaborat se multiplică în
prezenta presedintelui comisiei de concurs, într-un număr de exemplare
dublu fată de numărul candidatilor înscrisi în concurs. După
multiplicare testele-grilă se introduc într-un plic care se
sigilează, în cazul în care numărul candidatilor înscrisi impune
desfăsurarea probei de concurs în mai multe săli, pentru fiecare
sală se întocmeste un plic sigilat, care va contine numărul de
teste-grilă si o rezervă egală cu numărul candidatilor
repartizati în sala respectivă.
(2)
Persoanele care au participat la multiplicarea si sigilarea plicurilor cu
testele-grilă nu pot să părăsească spatiile în care
s-au desfăsurat aceste activităti până la începerea probei.
Art.
15. -întrebările se elaborează astfel încât:
a)
continutul să fie clar exprimat;
b)
formularea să fie în strictă concordantă cu bibliografia
stabilită pentru concurs;
c)
să acopere o arie cât mai extinsă a bibliografiei pentru concurs;
d)
să poată fi rezolvate în timpul stabilit.
Art.
16. - (1) Personalul care supraveghează
desfăsurarea probei testului-grilă, responsabilul de sală si
supraveghetorii sunt numiti cu cel mult 12 ore înainte de începerea probei de
consiliul de administratie al spitalului public, la solicitarea presedintelui
comisiei de concurs.
(2)
Presedintele comisiei de concurs stabileste atributiile si responsabilitătile
personalului de supraveghere.
Art.
17. - Pentru rezolvarea testului-grilă candidatii
folosesc numai pastă de culoare albastră. Orice altă culoare
decât cea albastră este interzisă, fiind considerată semn
distinctiv.
Art.
18. - Notarea testului-grilă se face cu respectarea
baremului de corectare elaborat de membrii comisiei de concurs si aprobat de
presedintele acesteia. Punctajul maxim este de 10 puncte, corespunzător
notei 10. În situatia în care există diferente mai mari de un punct între
punctajele acordate de membrii comisiei de concurs, presedintele
reverifică si stabileste punctajul definitiv.
Art.
19. - (1) Rezultatul testului-grilă se afisează la
sediul spitalului public care organizează concursul de ocupare a functiei
de manager, în termen de 24 de ore de la finalizarea probei.
(2)
Candidatii care au obtinut la testul-grilă de verificare a cunostintelor o
notă mai mică de 7,00 sunt declarati respinsi si nu pot continua
concursul.
(3)
Candidatii au dreptul să conteste rezultatul testului-grilă în termen
de 24 de ore de la afisare. Contestatiile se solutionează de comisia de
solutionare a contestatiilor, în termen de 24 de ore de la data expirării
termenului de depunere a acestora.
Art.
20. - (1) Proiectul de management reflectă modul în
care candidatul analizează si propune solutii de rezolvare a temei date.
(2)
Tema aleasă de candidat pentru proiectul de management vizează
spitalul public pentru care candidează. Informatiile necesare pentru
realizarea proiectului trebuie să fie libere la publicare si obtinute în
conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) La
cererea candidatilor, spitalul public care organizează concursul de
ocupare a functiei de manager are obligatia să pună la dispozitia
acestora, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale bugetului de
venituri si cheltuieli aprobat, structura organizatorică aprobată si
structura de personal ale unitătii sanitare, aflate în vigoare la data
solicitării.
Art.
21. - (1) Tema proiectului de management este la alegerea
candidatului, se realizează individual de către acesta si se
dezvoltă într-un volum de maximum 8-10 pagini, tehnoredactate pe
calculator, cu font de 14.
(2)
Proiectele sunt evaluate de comisia de concurs înainte de data stabilită
pentru sustinerea acestei probe.
(3) Fiecare
proiect este notat conform grilei de punctare stabilite de către comisia
de concurs. Nota finală, cu două zecimale, este media notelor
acordate de fiecare evaluator.
(4) În
cazul în care există diferente mai mari de un punct între notele acordate
de membrii comisiei de concurs, presedintele reverifică si stabileste
punctajul proiectului de management.
(5)
Grila de punctare a proiectului de management este elaborată de comisia de
concurs, se publică pe site-ul spitalului public sau al directiei de
sănătate publică pe teritoriul căreia se află spitalul
public care organizează concursul de ocupare a functiei de manager si se
afisează la sediul acestuia, după încheierea perioadei de înscriere a
candidatilor.
Art.
22. - (1) Sustinerea proiectului de management se face în
plenul comisiei de concurs, pe durata a maximum 15 minute. Această
durată poate fi suplimentată de presedintele comisiei de concurs în
cazul în care se pun întrebări suplimentare.
(2) În
urma sustinerii proiectului de management, membrii comisiei de concurs
stabilesc nota definitivă pentru această probă de evaluare si o
comunică candidatului.
Art.
23. - (1) Comisia de concurs poate solicita suplimentar
candidatului un interviu de selectie, în scopul aprecierii abilitătilor
candidatului de îndeplinire a atributiilor functiei de manager.
(2)
Fiecare membru al comisiei de concurs, după finalizarea interviului,
întocmeste Fisa interviului de selectie (conform anexei nr. 2 la ordin).
(3)
Nota finală este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei de
concurs în fisă.
Art.
24. - (1) Interviul de selectie se desfăsoară pe
durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei de concurs.
(2) În
cadrul interviului de selectie se pot adresa candidatului următoarele
categorii de întrebări:
a)
întrebări deschise - cu scopul de a atrage mai multe informatii de la
candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: Ce puteti
să spuneti despre.........?);
b)
întrebări închise - cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau
situatii (de exemplu: Ati condus un colectiv de muncă/echipă
vreodată?);
c)
întrebări ipotetice - cu scopul de a evalua răspunsurile candidatului
asupra unor anumite situatii sau evenimente ipotetice (de exemplu: în cazul
în care sunteti angajat, cum ati proceda în administrarea cheltuielilor legate
de personal?);
d)
întrebări de probă - cu scopul de a clarifica unele aspecte
prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: Am
dori să revenim la subiectul anterior. Spuneati că.........).
(3) Nu
se adresează candidatului întrebări referitoare la opiniile sale
politice, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, stare materială
si origine socială.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
Art.
25. - Nu pot candida la concursul de ocupare a functiei de
manager membrii consiliului de administratie al spitalului public care
organizează concursul.
Art.
26. - (1) Media finală a fiecărui candidat este
media aritmetică a notelor obtinute la testul-grilă, proiectul de
management si, după caz, la interviul de selectie, calculată cu
două zecimale.
(2) În
baza mediilor finale se întocmeste, în ordine descrescătoare, clasamentul
candidatilor la concurs.
(3) La
medii egale, departajarea candidatilor se face după media obtinută la
testul-grilă, iar la mentinerea egalitătii, după nota
obtinută la proiectul de management.
Art.
27. - (1) Comunicarea rezultatelor finale se face în termen
de 24 de ore de la finalizarea concursului, prin publicare pe site-ul
spitalului sau al directiei de sănătate publică pe teritoriul
căreia se află spitalul public care a organizat concursul si afisare
la sediul acestora.
(2)
Candidatii au dreptul să conteste rezultatul final al concursului, cu
exceptia interviului de selectie, în termen de 24 de ore de la data
afisării. Contestatiile vor fi solutionate în termen de 48 de ore de la
data expirării termenului de depunere, de către Comisia de
solutionare a contestatiilor. Rezultatul contestatiilor se afisează la
sediul spitalului public care a organizat concursul.
Art.
28. - (1) În termen de 48 de ore de la finalizarea
concursului si rezolvarea contestatiilor, presedintele comisiei de concurs
înaintează consiliului de administratie al spitalului public care a
publicat functia de manager la concurs procesul-verbal cu rezultatele concursului,
semnat pe fiecare pagină.
(2)
Consiliului de administratie al spitalului public care a publicat functia la
concurs validează rezultatele concursului si solicită ministrului
sănătătii emiterea ordinului de numire pentru persoana
validată.
(3)
Dosarele de înscriere, lucrările scrise ale candidatilor, precum si toate
documentele întocmite pentru organizarea si desfăsurarea concursului se
păstrează de către spitalul public care a organizat concursul.
ANEXA
Nr. 2
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII
Unitatea
sanitară..............................
Candidat:
nume,
prenume..................................................................................................................................................
Calificare
(profesie, grad profesional, titlu
academic)..........................................................................................................
Data
interviului..................................................................................................................................................................
1.
Aptitudini de comunicare: -
Excelente (10-9,50) -
Foarte bune (9,49-9,00) -
Acceptabile (8,99-7,00) -
Minime (6,99-5,00) - Insuficiente
(4,99-1,00) |
2.
Aptitudini si cunostinte manageriale: -
Excelente, capabil să îsi asume atributiile functiei de manager
fără o pregătire prealabilă (10-9,50) -
Foarte bune, este necesară putină pregătire (9,49-9,00) -
Bune, are cunostinte elementare, dar este capabil să învete (8,99-7,00) -
Necesită multă pregătire (6,99-5,00) - Nu are aptitudini
manageriale (4,99-1,00) |
3.
Ambitii profesionale: -
Fixează obiective foarte ambitioase (10-9,50) -
Scopuri de nivel înalt (9,49-9,00) -
Obiective de nivel mediu (8,99-7,00) -
Obiective limitate, nu este foarte ambitios (6,99-5,00) - Se bazează pe
altii prea des, obiective minime (4,99-1,00) |
4.
Motivare: -
Motivare excelentă, dorintă puternică de a munci (10-9,50) -
Foarte interesat de ocuparea functiei; pune multe întrebări (9,49-9,00) -
Dorintă de a munci (8,99-7,00) -
Putin interesat de ocuparea functiei (6,99-5,00) - Nu este interesat de
ocuparea functiei, impasibil (4,99-1,00) |
5.
Corespunzător pentru ocuparea functiei de manager de spital public: -
Excelent pentru această functie (10-9,50) -
Foarte bun pentru această functie (9,49-9,00) -
Satisfăcător pentru această functie (8,99-7,00) -
Incert pentru această functie (6,99-5,00) -
Nesatisfăcător pentru această functie (4,99-1,00) |
6.
Autocontrol: - Are
o excelentă abilitate de a se controla (10-9,50) -
Sigurantă de sine, încredere în capacitatea sa de a rezolva problemele
(9,49-9,00) -
Autocontrol mediu (8,99-7,00) -
Pare suprasolicitat, nervos (6,99-5,00) - Greoi, pare
preocupat, îngrijorat (4,99-1,00) |
7.
Impresie generală: -
Excelentă (10-9,50) -
Foarte bună (9,49-9,00) - Bună
(8,99-7,00) -
Satisfăcătoare (6,99-5,00) -
Nesatisfăcătoare (4,99-1,00) |
Nota
obtinută*):....................................- candidatul
este**):.....................................
Evaluator (membrul Comisiei de concurs),
......................................................................
Semnătura.....................................................
Data..............................................................
*) Se trece nota
interviului de selectie, calculată, cu două zecimale, ca medie
aritmetică a notelor acordate la fiecare dintre cei 7 indicatori evaluati.
**) Aprecierea
candidatului în functie de nota obtinută:
- FOARTE POTRIVIT
(10-9,50)
- POTRIVIT (9,49-9,00)
- DESTUL DE POTRIVIT
(8,99-7,00)
- NEPOTRIVIT (6,99-1,00)
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI SI ALE COMISIEI NATIONALE A
VALORILOR MOBILIARE
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI Nr. 8 din 7 iulie 2010 |
COMISIA NATIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Nr. 48 din 13 iulie 2010 |
pentru aprobarea Regulamentului Băncii Nationale a României si al
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 9/13/2010 privind modificarea si
completarea Regulamentului Băncii Nationale a României si al Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 24/29/2006 privind determinarea cerintelor
minime de capital ale institutiilor de credit si ale firmelor de investitii
pentru riscul operational
Având
în vedere dispozitiile art. 126, 138, 139, 278, 384 si 385 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si
adecvarea capitalului, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 227/2007, cu modificările si completările ulterioare, si
ale art. 2 lit. d) din Regulamentul Băncii Nationale a României si al
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 13/18/2006 privind determinarea
cerintelor minime de capital pentru institutiile de credit si firmele de
investitii, aprobat prin Ordinul Băncii Nationale a României si al
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 10/107/2006, cu modificările
si completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 420 alin. (3)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 227/2007, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 48 din Legea nr.
312/2004 privind Statutul Băncii Nationale a României, precum si ale art.
1, 2 si ale art. 7 alin. (1), (3), (10) si (15) din Statutul Comisiei Nationale
a Valorilor Mobiliare, aprobat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
25/2002, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
514/2002, cu modificările si completările ulterioare,
Banca
Natională a României si Comisia Natională a Valorilor Mobiliare emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul Băncii Nationale a României si al
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 9/13/2010 privind modificarea si
completarea Regulamentului Băncii Nationale a României si al Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 24/29/2006 privind determinarea cerintelor
minime de capital ale institutiilor de credit si ale firmelor de investitii
pentru riscul operational, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Banca Natională a României si Comisia Natională a Valorilor
Mobiliare vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului
ordin.
Art. 4. - Regulamentul Băncii Nationale a României si al Comisiei Nationale a
Valorilor Mobiliare nr. 24/29/2006 privind determinarea cerintelor minime de
capital ale institutiilor de credit si ale firmelor de investitii pentru riscul
operational, aprobat prin Ordinul Băncii Nationale a României si al
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 21/118/2006, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 1.035 si 1.035 bis din 28 decembrie 2006, cu
modificările si completările aduse prin Regulamentul Băncii
Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr.
9/13/2010, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Consiliului de administratie al Băncii Nationale a
României, Mugur Constantin Isărescu |
Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare Gabriela Anghelache |
ANEXĂ
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI Nr. 9 din 7 iulie 2010 |
COMISIA NATIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Nr. 13 din 13 iulie 2010 |
REGULAMENT
privind modificarea si completarea Regulamentului Băncii Nationale a
României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 24/29/2006 privind
determinarea cerintelor minime de capital ale institutiilor de credit si ale
firmelor de investitii pentru riscul operational
Articol
unic. - Regulamentul Băncii Nationale a României si al
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 24/29/2006 privind determinarea
cerintelor minime de capital ale institutiilor de credit si ale firmelor de
investitii pentru riscul operational, aprobat prin Ordinul Băncii
Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr.
21/118/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.035 si 1.035 bis din 28 decembrie 2006, se modifică si se
completează după cum urmează:
1.
Titlul regulamentului se modifică si va avea următorul cuprins:
„REGULAMENTUL Nr. 24/29/2006
privind determinarea cerintelor minime de capital pentru riscul
operational ale institutiilor de credit si ale firmelor de investitii"
2. La
articolul 21, după alineatul (10) se introduce un nou alineat, alineatul
(11), cu următorul cuprins:
„(11)
Evenimentele de pierdere care afectează întreaga institutie pot fi alocate
unei linii de activitate suplimentare «elemente corporatiste» din cauza unor
circumstante exceptionale."
3.
Articolul 33 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art.
33. - Până la data de 31 decembrie 2012, societătile de servicii de
investitii financiare autorizate să desfăsoare activităti de
tranzactionare cu instrumente financiare în cont propriu si subscriere de
instrumente financiare si/sau plasamentul de instrumente financiare în baza
unui angajament ferm al căror indicator relevant pentru linia de activitate
«Tranzactionare si vânzări» reprezintă cel putin 50% din totalul
indicatorilor relevanti pentru toate liniile de activitate, calculati în
conformitate cu prevederile art. 11 din Regulamentul Băncii Nationale a
României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 22/27/2006 privind
adecvarea capitalului institutiilor de credit si al firmelor de investitii,
aprobat prin Ordinul Băncii Nationale a României si al Comisiei Nationale
a Valorilor Mobiliare nr. 19/116/2006 si ale sectiunii a 2-a din cap. II al prezentului regulament, pot aplica în cazul liniei de activitate
«Tranzactionare si vânzări» o cotă redusă de risc de 15%."
4. După articolul 38 se introduce un nou articol, articolul 39, cu
următorul cuprins:
„Art.
39. - Art. 21 alin. (11) intră în vigoare de la 31 decembrie 2010."
5. Ultimul enunt al regulamentului se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Prezentul
regulament transpune prevederile art. 4 paragraful 22, art. 102-105, art. 157
paragraful 3 si ale anexei X la Directiva 2006/48/CE a Parlamentului European si a
Consiliului din 14 iunie 2006 privind initierea si exercitarea activitătii
institutiilor de credit (reformare), publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 177 din 30 iunie 2006, prevederile art. 44 din Directiva
2006/49/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 14 iunie 2006 privind
rata de adecvare a capitalului întreprinderilor de investitii si al
institutiilor de credit (reformare), publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 177 din 30 iunie 2006 si ale art. 1 paragrafele 11 si 12
din Directiva 2009/83/CE a Comisiei din 27 iulie 2009 de modificare a unor
anexe la Directiva 2006/48/CE a Parlamentului European si a Consiliului în ceea
ce priveste normele tehnice referitoare la administrarea riscurilor, publicată
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 196 din 28 iulie 2009."
6. La anexa nr. 2 punctul 3, litera e) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,e)
Organele cu functie de conducere, sub supravegherea organelor cu functie de
supraveghere, poartă răspunderea pentru politica de încadrare a
activitătilor pe linii. Această politică este supusă
aprobării structurii de conducere a institutiei de credit;".
7. La anexa nr. 3 coloana 1, rândul 6 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Întreruperea
activitătii si functionarea neadecvată a sistemelor".