MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul XXII - Nr.
538 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI
ALTE ACTE Luni,
2 august 2010
SUMAR
DECRETE
840. - Decret privind acreditarea unui ambasador
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 937 din 6 iulie 2010 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 alin. (11) din Legea
nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
16. - Ordonantă privind preluarea Centrului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Constructiilor la Actiuni Seismice si
Alunecări de Teren - CNRRS, aflat în subordinea Ministerului
Dezvoltării Regionale si Turismului, de către Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare în Constructii, Urbanism si Dezvoltare Teritorială
Durabilă „URBAN-INCERC", aflat în coordonarea Ministerului
Dezvoltării Regionale si Turismului, prin procedura comasării prin
absorbtie
663. - Hotărâre privind aprobarea sumelor necesare
pentru contractarea si implementarea unor proiecte necontractate din fondurile
Programului PHARE2006
719. - Hotărâre pentru aprobarea Amendamentului nr. 2,
convenit prin scrisoarea semnată la Luxemburg la 25 februarie 2010 si la
Bucuresti la 21 martie 2010 între Banca Europeană de Investitii, Guvernul
României si Compania Natională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A., la
Contractul de finantare dintre România si Banca Europeană de Investitii si
Compania Natională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. privind
finantarea Proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată
Curtici-Simeria, semnat la Bucuresti la 22 decembrie 2005 si la Luxemburg la 27
decembrie 2005
764. - Hotărâre pentru modificarea Hotărârii
Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului
Afacerilor Externe
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
2.238. - Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală pentru modificarea si completarea Ordinului
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală nr. 101/2008
privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru
declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin
autoimpunere sau retinere la sursă
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE AASIGURÂRILOR
10. - Ordin pentru modificarea Normelor privind forma si
clauzele cuprinse în contractul de asigurare obligatorie a locuintelor
împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundatiilor, puse în
aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr 5/2009
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
25. - Circulară privind nivelul ratei dobânzii de
referintă a Băncii Nationale a României valabil în luna august 2010
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acreditarea unui ambasador
În temeiul prevederilor art. 91 alin. (2) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată,
având
în vedere propunerea Guvernului,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Domnul Bogdan Tătaru-Cazaban se acreditează în calitatea de
ambasador extraordinar si plenipotentiar al României pe lângă Sfântul
Scaun.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti, 28 iulie 2010.
Nr. 840.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 6 iulie 2010
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2
alin. (11) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
Augustin
Zegrean - presedinte
Aspazia
Cojocaru - judecător
Acsinte
Gaspar - judecător
Petre
Lăzăroiu - judecător
Mircea
Stefan Minea - judecător
lulia
Antoanella Motoc - judecător
Ion
Predescu - judecător
Puskás
Valentin Zoltán - judecător
Tudorel
Toader - judecător
Antonia
Constantin - procuror
Benke Károly
- magistrat-asistent
Pe rol
se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. I pct. 1 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 212/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind
taxele judiciare de timbru , exceptie ridicată de Schalom Singerîn Dosarul
nr. 6.927/110/2008 al Tribunalului Bacău - Sectia comercială si
contencios administrativ.
Dezbaterile
au avut loc în sedinta publică din 29 iunie 2010, în prezenta reprezentantului
Ministerului Public, si au fost consemnate în încheierea din aceeasi dată,
când, având nevoie de timp pentru a delibera, Curtea, în conformitate cu
dispozitiile art. 14 si ale art. 58 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind
organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, a amânat pronuntarea pentru
data de 6 iulie 2010.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
încheierea din 8 aprilie 2009, pronuntată în Dosarul nr. 6.927/110/2008, Tribunalul
Bacău - Sectia comercială si contencios administrativ a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. I pct. 1 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
212/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele
judiciare de timbru, exceptie ridicată de
Schalom Singer într-o cauză având ca obiect dizolvare societate.
În
motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se
sustine că stabilirea unei taxe judiciare de timbru în functie de valoarea
bunului, în conditiile în care intervenientul prin cererea sa nu tinde la
câstigarea acestuia, ci doar la neafectarea bunului unei proceduri de
lichidare, încalcă accesul liber la justitie. Astfel, cuantumul taxei
judiciare de timbru datorate este injust si exorbitant.
Tribunalul
Bacău - Sectia comercială si contencios administrativ apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este
neîntemeiată.
Potrivit
prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a
fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului,
Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Avocatul
Poporului apreciază că textele legale criticate
sunt constitutionale.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul
nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul
întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, notele scrise
depuse, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei,
precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă,
potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1
alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze
prezenta exceptie.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a fost formulat, îl constituie
dispozitiile art. I pct. 1 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 212/2008 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 837
din 12 decembrie 2008. În realitate, se constată că obiect al
exceptiei sunt prevederile art. 2 alin. (11) din Legea nr. 146/1997
privind taxele judiciare de timbru, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I
nr. 173 din 29 iulie 1997, cu modificările si
completările ulterioare, care au următorul cuprins:
„(P)
Dispozitiile alin. (1) se aplică în mod corespunzător si cererilor
privind declararea nulitătii, anularea, rezolutiunea sau rezilierea unui
act juridic patrimonial, precum si cererilor privind constatarea existentei sau
inexistentei unui drept patrimonial; cererea privind repunerea părtilor în
situatia anterioară este scutită de taxă de timbru dacă
este accesorie cererii privind declararea nulitătii, anularea,
rezolutiunea sau rezilierea actului juridic patrimonial."
Textele
constitutionale invocate sunt cele ale art. 11 privind dreptul international si
dreptul intern, art. 20 alin. (1) referitor la tratatele internationale privind
drepturile omului, art. 21 alin. (1)-(3) privind accesul liber la justitie,
art. 53 privind restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor
libertăti, art. 56 privind asezarea justă a sarcinilor fiscale si
art. 148 alin. (2) si (3) privind integrarea în Uniunea Europeană.
Totodată sunt invocate si prevederile art. 6 paragraful 1 din Conventia
pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale
privind dreptul la un proces echitabil, art. 47 (si nu art. 11-107, cum gresit
mentionează autorul exceptiei) din Carta europeană a drepturilor
fundamentale privind dreptul la o cale de atac efectivă si la un proces echitabil
si art. 8 din Declaratia
Universală
a Drepturilor Omului cu privire la dreptul persoanei la un remediu judiciar.
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate si dispozitiile legale criticate, prin
raportare la prevederile constitutionale invocate, Curtea constată
următoarele:
În
jurisprudenta sa, Curtea, prin mai multe decizii, s-a pronuntat asupra
constitutionalitătii textului legal criticat în raport cu critici
similare. În acest sens, spre exemplu, prin Decizia nr. 1.587 din 19 noiembrie
2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65
din 28 ianuarie 2010, Curtea a statuat că „apare ca fiind pe deplin
justificată solutia adoptată de legiuitor în cuprinsul dispozitiilor
art. 2 alin. (11) din lege în materia timbrării unor [...] actiuni
cu o taxă calculată în functie de valoarea bunului, tocmai în scopul
instituirii unui tratament juridic identic cu cel aplicabil actiunilor sau
cererilor evaluabile în bani, reglementat de prevederile art. 2 alin. (1).
Asa
fiind, pentru actiunile reglementate în ipoteza normei juridice criticate,
indiferent dacă se solicită sau nu, distinct, repunerea părtilor
în situatia anterioară, taxarea actiunii se va face la valoarea bunului,
în vreme ce taxa cu valoare fixă urmează a fi datorată numai în
cazul actiunilor care au ca obiect drepturi, respectiv acte juridice
nepatrimoniale".
Referitor
la critica raportată la prevederile art. 21 din Constitutie, Curtea, prin
aceeasi decizie, a retinut că „accesul liber la justitie nu înseamnă
gratuitate. Nicio dispozitie constitutională nu interzice stabilirea
taxelor de timbru în justitie, fiind justificat ca persoanele care se
adresează autoritătilor judecătoresti să contribuie la
acoperirea cheltuielilor prilejuite de realizarea actului de justitie. Regula
este cea a timbrării actiunilor în justitie, exceptiile fiind posibile
numai în măsura în care sunt stabilite de legiuitor. Cheltuielile
ocazionate de realizarea actului de justitie sunt cheltuieli publice, la a
căror acoperire, potrivit art. 56 din Constitutie, cetătenii sunt
obligati să contribuie prin impozite si taxe, stabilite în conditiile
legii.
Atât
obligatia de plată a taxelor judiciare, cât si exceptiile stabilite de
lege se aplică deopotrivă tuturor cetătenilor aflati în situatii
identice, precum si tuturor litigiilor de aceeasi natură, neexistând
discriminări sau privilegii contrare prevederilor art. 16 alin. (1) si (2)
din Constitutie".
Solutia
si considerentele cuprinse în decizia mentionată îsi păstrează
valabilitatea si în prezenta cauză, neintervenind elemente noi, de
natură a determina reconsiderarea jurisprudentei Curtii.
Pentru
considerentele de principiu expuse în decizia precitată, Curtea
constată că textul legal criticat nu contravine nici actelor
internationale invocate în sustinerea exceptiei.
Pentru
considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin.
(4) din Constitutie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29
din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge
ca neîntemeiată exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2
alin. (11) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de
timbru, exceptie ridicată de Schalom Singer în Dosarul nr. 6.927/110/2008
al Tribunalului Bacău - Sectia comercială si contencios
administrativ.
Definitivă
si general obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 6 iulie 2010.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
AUGUSTIN ZEGREAN
Magistrat-asistent,
Benke Károly
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
preluarea Centrului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia
Constructiilor la Actiuni Seismice si Alunecări de Teren - CNRRS, aflat în
subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului, de către
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în Constructii, Urbanism si
Dezvoltare Teritorială Durabilă „URBAN-INCERC", aflat în
coordonarea Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului, prin
procedura comasării prin absorbtie
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 1 pct. IV.4 din
Legea nr. 138/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă.
Art. 1. - Prezenta ordonantă reglementează preluarea, prin procedura
comasării prin absorbtie, de către Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare în Constructii, Urbanism si Dezvoltare Teritorială
Durabilă „URBAN-INCERC", aflat în coordonarea Ministerului
Dezvoltării Regionale si Turismului, a Centrului National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Protectia Constructiilor la Actiuni Seismice si Alunecări de Teren
- CNRRS, aflat în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale si
Turismului, care se desfiintează.
Art. 2. - (1) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în Constructii, Urbanism
si Dezvoltare Teritorială Durabilă „URBAN-INCERC", denumit în
continuare INCD URBAN-INCERC, preia activitatea Centrului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Constructiilor la Actiuni Seismice si
Alunecări de Teren - CNRRS, care cuprinde, în principal, următoarele:
a)
elaborarea de tehnici noi de consolidare a clădirilor si structurilor
vulnerabile la cutremur;
b)
elaborarea de coduri noi de proiectare antiseismică;
c)
instrumentarea seismică a municipiului Bucuresti si a zonelor dens
construite din România;
d)
transferarea cunostintelor avansate privind protectia antiseismică
către specialisti si elaborarea de materiale documentare privind educatia
antiseismică a populatiei;
e)
asigurarea pregătirii tehnice de specialitate prin stagii de
pregătire, de studii si documentare, seminare, cursuri si instruiri, în
tară si în străinătate;
f)
promovarea cooperării internationale în domeniul managementului riscului
seismic;
g)
editarea si tipărirea studiilor si publicatiilor specifice domeniului
său de activitate;
h) alte
activităti care decurg din derularea proiectelor.
(2)
Obiectul de activitate al INCD URBAN-INCERC, prevăzut la art. 3 din
Hotărârea Guvernului nr. 1.398/2009 pentru înfiintarea, organizarea si
functionarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în Constructii,
Urbanism si Dezvoltare Teritorială Durabilă „URBAN-INCERC" si la
art. 3 din Regulamentul de organizare si functionare a institutului National de
Cercetare-Dezvoltare în Constructii, Urbanism si Dezvoltare Teritorială
Durabilă „URBAN-INCERC", aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
1.398/2009, se completează cu activitătile de cercetare-dezvoltare în
domeniul protectiei constructiilor la actiuni seismice prevăzute la alin.
(1), precum si cu următoarele activităti de cercetare-dezvoltare, în
principal în domeniul protectiei constructiilor la alunecări de teren:
a)
promovarea cooperării internationale în domeniul managementului riscurilor
alunecărilor de teren;
b)
elaborarea de cercetări prenormative si aplicative, reglementări
tehnice, precum si efectuarea de activităti specifice de reglementare
privind protectia clădirilor la alunecări de teren;
c)
diseminarea informatiilorprivind protectia la alunecări de teren;
d)
implementarea politicilor de cercetare-dezvoltare si inovare în domeniul
protectiei constructiilor la actiuni seismice si alunecări de teren.
Art. 3. - (1) INCD URBAN-INCERC preia în administrare terenul aferent imobilului
„Clădire administrativă pentru birouri", proprietate
publică a statului, aflat în folosinta gratuită a Centrului National
de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Constructiilor la Actiuni Seismice si
Alunecări de Teren - CNRRS, prevăzut înanexa nr. 1.
(2)
INCD URBAN-INCERC preia în administrare partea din imobilul „Clădire
administrativă pentru birouri", proprietate privată a statului,
aflată în folosinta gratuită a Centrului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Constructiilor la Actiuni Seismice si
Alunecări de Teren - CNRRS, prevăzută în anexa nr. 2.
(3)
INCD URBAN-INCERC preia în mod corespunzător toate bunurile mobile si
imobile aflate în folosinta gratuită, în administrarea sau,după caz,
în proprietatea Centrului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia
Constructiilor la Actiuni Seismice si Alunecări de Teren - CNRRS, pe baza
protocolului de predare-preluare prevăzut la art. 5.
Art. 4. - (1) INCD URBAN-INCERC preia personalul Centrului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Constructiilor la Actiuni Seismice si
Alunecări de Teren - CNRRS, pe baza protocolului de predare-preluare
prevăzut la art. 5, în limita a 17 posturi, cu care se majorează
numărul de posturi aferent INCD URBAN-INCERC.
(2)
Personalul preluat conform alin. (1) îsi păstrează salariile avute la
data preluării, până la negocierea noilor contracte individuale de
muncă, în conditiile contractului colectiv de muncă al INCD
URBAN-INCERC în vigoare la data preluării.
Art. 5. - Patrimoniul Centrului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia
Constructiilor la Actiuni Seismice si Alunecări de Teren - CNRRS, stabilit
pe bazaultimelor situatii financiare întocmite, se preia de către INCD
URBAN-INCERC pe baza bilantului contabil de închidere la data
predării-preluării, însotit de anexele aferente, întocmite potrivit
metodologiei existente, si a protocolului de predare-preluare încheiat în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante.
Art. 6. - (1) Se autorizează Ministerul Finantelor Publice să
introducă, la propunerea Ministerului Dezvoltării Regionale si
Turismului, modificările ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei
ordonante în structura bugetului de stat, precum si în structura bugetului
Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului.
(2)
Veniturile proprii existente în conturile Centrului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Constructiilor la Actiuni Seismice si
Alunecări de Teren - CNRRS la data intrării în vigoare a prezentei
ordonante se virează la bugetul de stat, iar subventiile rămase
neutilizate se virează în contul de cheltuieli ale bugetului de stat din
care acestea au fost primite.
Art. 7. - Acreditările si atestatele dobândite de Centrul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Constructiilor la Actiuni Seismice si
Alunecări de Teren - CNRRS în temeiul deciziilor Autoritătii
Nationale pentru Cercetare Stiintifică se mentin pentru INCD URBAN-INCERC,
până la data reacfeditării/reatestării INCD URBAN-INCERC în
conditiile legii, ca urmare a modificării obiectului de activitate
potrivit prevederilor prezentei ordonante, ori, după caz, până la
data expirării acestora.
Art. 8. - De la data intrării în vigoare a prezentei ordonante, INCD
URBAN-INCERC se substituie în toate drepturile si obligatiile decurgând din
toate actele normative, contractele, conventiile, întelegerile, protocoalele,
memorandumurile, acordurile si parteneriatele interne si internationale, precum
si în toate litigiile în care Centrul National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Protectia Constructiilor la Actiuni Seismice si Alunecări de Teren - CNRRS
este parte.
Art. 9. - În cuprinsul actelor normative în vigoare, denumirea „Centrul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Constructiilor la Actiuni Seismice si
Alunecări de Teren - CNRRS" se înlocuieste cu denumirea Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare în Constructii, Urbanism si Dezvoltare
Teritorială Durabilă „URBAN-INCERC".
Art. 10. - Hotărârea Guvernului nr. 1.398/2009 pentru înfiintarea, organizarea
si functionarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în Constructii,
Urbanism si Dezvoltare Teritorială Durabilă „URBAN-INCERC",
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 816
din 27 noiembrie 2009, si Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltării Regionale si
Turismului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 2
din 4 ianuarie 2010, cu modificările ulterioare, se modifică în mod
corespunzător.
Art.
11. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezenta ordonantă.
Art.
12. - Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonante
se abrogă Ordonanta Guvernului nr. 54/2002 privind înfiintarea Centrului
National pentru Reducerea Riscului Seismic, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 633 din 27 august 2002, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 614/2002.
Art.
13. - Prezenta ordonantă intră în vigoare la 30 de
zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale
si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul educatiei, cercetării, tineretului si sportului,
Daniel Petru Funeriu
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 21 iulie 2010.
Nr. 16.
ANEXA
Nr. 1
DATELE DE IDENTIFICARE
a terenului aferent imobilului „Clădire administrativă pentru
birouri", proprietate publică a statului, aflat în folosinta
gratuită a Centrului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia
Constructiilor la Actiuni Seismice si Alunecări de Teren - CNRRS, care se
preia în administrarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în
Constructii, Urbanism si Dezvoltare Teritorială Durabilă
„URBAN-INCERC"
Adresa terenului |
Persoana juridică de la care se transmite terenul |
Persoana juridică la care se transmite terenul |
Caracteristicile tehnice ale terenului |
Nr. de identificare atribuit de M.F.P |
Municipiul Bucuresti, sos. Pantelimon nr.
266, sectorul 2 |
Centrul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Constructiilor la Actiuni Seismice si
Alunecări de Teren - CNRRS |
Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare în Constructii, Urbanism si Dezvoltare Teritorială
Durabilă „URBAN-INCERC" |
Suprafata = 320,04 m2 |
144.393 |
ANEXA
Nr. 2
a părtii din imobilul „Clădire administrativă pentru
birouri", proprietate privată a statului, aflată în folosinta
gratuită a Centrului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia
Constructiilor la Actiuni Seismice si Alunecări de Teren - CNRRS, care se
preia în administrarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în
Constructii, Urbanism si Dezvoltare Teritorială Durabilă
„URBAN-INCERC"
Adresa imobilului si datele de identificare |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Valoarea de inventar - lei - |
Municipiul Bucuresti, sos. Pantelimon nr.
266, sectorul 2 Pavilion
central (culoar 4) |
Centrul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Constructiilor la Actiuni Seismice si
Alunecăride Teren -CNRRS |
Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare în Constructii, Urbanism si Dezvoltare Teritorială
Durabilă „URBAN-INCERC" |
- Clădire parter
din zidărie de cărămidă; planseu terasă hidroizolat - Ad = 320,04 m2 |
3.627.043 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea sumelor necesare pentru contractarea si implementarea
unor proiecte necontractate din fondurile Programului PHARE 2006
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si ale art. 2 alin. (1)
din Ordonanta Guvernului nr. 11/2009 privind alocarea de la bugetul de stat a
fondurilor necesare pentru contractarea si implementarea proiectelor
necontractate din fondurile Programului PHARE, aprobată prin Legea nr.
31/2010,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă sumele necesare pentru contractarea si implementarea
de către Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale a
următoarelor proiecte:
a) RO
2006/018-147.05.01 (anvelopa nealocată 2006) Asistentă tehnică
pentru dezvoltarea unui software GIS pentru sectorul viticol, compatibil cu
sistemul IACS LPIS/GIS si digitalizarea parcelelor specifice de plantatii
viticole;
b) RO
2006/018-147.03.02.09 Task 30 b Achizitionarea de echipamente pentru dotarea a
5 laboratoare regionale pentru controlul calitătii laptelui;
c) RO
2006/018-147.03.02 Task 35 Achizitionarea de echipamente pentru servicii
fitosanitare:
- Lot 6
Achizitionarea de echipamente pentru testarea puritătii si
impuritătii genetice a semintelor cu OMG-uri;
- Lot
10 Achizitionarea de echipamente pentru testarea si calibrarea
pulverizatoarelor de pesticide.
(2)
Sumele aferente contractării si implementării proiectelor
prevăzute la art. 1 sunt prezentate în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - (1) Finantarea cheltuielilor necesare pentru contractarea si
implementarea proiectelor prevăzute la art. 1, în valoare totală de
20.034 mii lei, se realizează din bugetul Ministerului Agriculturii si
Dezvoltării Rurale pe anul 2010, capitolul „Agricultură, Silvicultură,
Piscicultura si Vânătoare", titlul „Alte transferuri", art.
55.01.08, „Programe PHARE si alte programe cu finantare externă
nerambursabilă".
(2)
Suma prevăzută la alin. (1) include taxa pe valoare
adăugată, precum si alte cheltuieli, conform dispozitiilor cuprinse
în art. 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 11/2009 privind alocarea de la
bugetul de stat a fondurilor necesare pentru contractarea si implementarea unor
proiecte necontractate din fondurile Programului PHARE, aprobată prin
Legea nr. 31/2010.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Mihail Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 14 iulie 2010.
Nr. 663.
ANEXA
SUMELE
necesare pentru contractarea si implementarea de către Ministerul
Agriculturii si Dezvoltării Rurale a următoarelor proiecte
necontractate din fondurile Programului PHARE 2006
Codul proiectului |
Titlul |
Suma |
RO 2006/018-147.05.01
(anvelopa nealocată 2006) |
Asistentă
tehnică pentru dezvoltarea unui software GIS pentru sectorul viticol,
compatibil cu sistemul IACS LPIS/GIS si digitalizarea parcelelor specifice de
plantatii viticole |
3.360 mii lei |
RO
2006/018-147.03.02.09 Task 30 b |
Achizitionarea de
echipamente pentru dotarea a 5 laboratoare regionale pentru controlul calitătii
laptelui |
13.860 mii lei |
RO 2006/018-147.03.02
Task 35 |
Achizitionarea de
echipamente pentru servicii fitosanitare |
2.814 mii lei, din
care: |
Lot 6 Achizitionarea
de echipamente pentru testarea puritătii si impuritătii genetice a
semintelor cu OMG-uri |
Lot 6 1.650,6 mii lei |
|
Lot 10 Achizitionarea
de echipamente pentru testarea si calibrarea pulverizatoarelor de pesticide |
Lot 10 1.163,4 mii lei |
|
|
TOTAL: |
20.034 mii lei |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea Amendamentului nr. 2, convenit prin scrisoarea
semnată la Luxemburg la 25 februarie 2010 si la Bucuresti la 21 martie
2010 între Banca Europeană de Investitii, Guvernul României si Compania
Natională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A., la Contractul de
finantare dintre România si Banca Europeană de Investitii si Compania
Natională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. privind finantarea
Proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Curtici-Simeria, semnat
la Bucuresti la 22 decembrie 2005 si la Luxemburg la 27 decembrie 2005
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 4 alin. (2) din
Legea nr. 217/2006 pentru ratificarea Contractului de finantare dintre România
si Banca Europeană de Investitii si Compania Natională de Căi
Ferate „C.F.R." - S.A. privind finantarea Proiectului de reabilitare a
liniei de cale ferată Curtici-Simeria, semnat la Bucuresti la 22 decembrie
2005 si la Luxemburg la 27 decembrie 2005, cu completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Amendamentul nr. 2, convenit prin scrisoarea*)
semnată la Luxemburg la 25 februarie 2010 si la Bucuresti la 21 martie
2010 între Banca Europeană de Investitii, Guvernul României si Compania
Natională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A., la Contractul de finantare
dintre România si Banca Europeană de Investitii si Compania Natională
de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. privind finantarea Proiectului de
reabilitare a liniei de cale ferată Curtici-Simeria, semnat la Bucuresti
la 22 decembrie 2005 si la Luxemburg la 27 decembrie 2005, ratificat prin Legea
nr. 217/2006, cu completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
p. Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Constantin Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti, 14 iulie 2010.
Nr. 719.
*) Traducere.
PRIN
DHL
Ministerul
Finantelor Publice
Str.
Apolodor nr. 17, sectorul 5
România
În
atentia: dlui Bogdan Drăgoi,
secretar
de stat
Compania
Natională a Căilor Ferate
Bd.
Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1
RO-010873
Bucuresti România
Luxemburg, 25 februarie 2010 |
JU
Ops/SEE/AIA/eb nr. |
Referitor la: Proiectul de reabilitare a căilor ferate pe Coridorul
IV (FI Nr. 23.372)
Contract de finantare semnat pe 22 si 27 decembrie 2005 cu amendamente (Contractul
de finantare) între România (împrumutatul), Banca Europeană de
Investitii (Banca) si Compania Natională de Căi Ferate - S.A. (C.F.R)
AMENDAMENTUL Nr. 2
Prezenta
scrisoare anulează si înlocuieste scrisoarea JUII/MA&SEE/AIAno. 03296
datată 12 martie 2009 Stimati domni,
Potrivit
solicitării dumneavoastră pertinente, acceptăm prin prezenta
modificarea următoarelor prevederi din Contractul de finantare, după
cum urmează:
a)
Subalineatul A din articolul 1.02 se sterge si se înlocuieste cu următorul
nou subalineat A:
„A-
Banca va plăti creditul în limita a 30 de transe. Valoarea fiecărei
transe, dacă nu reprezintă restul netras din credit, va fi de minimum
10 milioane EUR sau echivalentul acestei sume si nu va depăsi 50 milioane
EUR. O transă cerută de împrumutat potrivit subalineatului 1.02B este
denumită în cele ce urmează transă."
b) în
primul alineat al articolului 1.02B, data „30 noiembrie 2008" devine „31
decembrie 2012".
c)
Ultima propozitie din anexa A.1 devine: „Proiectul se va finaliza până la
31 iulie 2013."
d) în
anexa C.1, data „30 noiembrie 2008" devine „31 decembrie 2012".
e) Cu
referire la partea netrasă din credit în valoare de 290.000.000,00 EUR,
actualul tabel de amortizare prezentat în anexa D va fi înlocuit cu noul tabel
de amortizare atasat la prezenta scrisoare ca anexa I.
Toti
ceilalti termeni si conditiile Contractului de finantare rămân
neschimbati.
Termenii
definiti în Contractul de finantare vor avea acelasi înteles si aici, dacă
nu există altă precizare expresă. Pentru a confirma acordul
dumneavoastră fată de cele de mai sus, vă rugăm să
parafati prima pagină a tuturor originalelor din această scrisoare si
să semnati toate cele trei (3) originale, indicând si data semnării.
Vă
rugăm să înaintati cele trei (3) originale la CER. spre aprobare si
contrasemnare. În final, returnati-ne un (1) exemplar original contrasemnat
legal al acestei scrisori.
Ai dumneavoastră, Banca Europeană de Investitii
C.
Murphy F. Bruni
Roccia
Convenit si acceptat
României
..........................................
(Bogdan
Alexandru Dragoi, secretar de stat)
Data:
21 martie 2010.
..........................................
Convenit
si acceptat pentru si
în
numele Companiei Nationale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A.
..........................................
(Viorel
Scurtu, director general)
Data:
21 martie 2010.
GRAFIC DE RAMBURSARE
aferentă portiunii din credit netrasă în valoare de 290.000.000
euro
|
Data scadentă a ratei de capital |
Sume ce urmează a se rambursa, exprimate ca procent din împrumut |
1. |
20 aprilie 2013 |
3,84% |
2. |
20 octombrie 2013 |
3,84% |
3. |
20 aprilie 2014 |
3,84% |
4. |
20 octombrie 2014 |
3,84% |
5. |
20 aprilie 2015 |
3,84% |
6. |
20 octombrie 2015 |
3,84% |
7. |
20 aprilie 2016 |
3,84% |
8. |
20 octombrie 2016 |
3,84% |
9. |
20 aprilie 2017 |
3.84% |
10. |
20 octombrie 2017 |
3,84% |
11. |
20 aprilie 2018 |
3,84% |
12. |
20 octombrie 2018 |
3,84% |
13. |
20 aprilie 2019 |
3,84% |
14. |
20 octombrie 2019 |
3,84% |
15. |
20 aprilie 2020 |
3,84% |
16. |
20 octombrie 2020 |
3,84% |
17. |
20 aprilie 2021 |
3,84% |
18. |
20 octombrie 2021 |
3,84% |
19. |
20 aprilie 2022 |
3,84% |
20. |
20 octombrie 2022 |
3,84% |
21. |
20 aprilie 2023 |
3,84% |
22. |
20 octombrie 2023 |
3,84% |
23. |
20 aprilie 2024 |
3,84% |
24. |
20 octombrie 2024 |
3,84% |
25. |
20 aprilie 2025 |
3,84% |
26. |
20 octombrie 2025 |
4,0% |
TOTAL: |
|
100% |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 100/2004 privind
organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I.
- Hotărârea Guvernului nr. 100/2004 privind
organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 126 din 12 februarie 2004,
cu modificările si completările ulterioare, se modifică
după cum urmează:
1. La
articolul 2, punctul 10 va avea următorul cuprins:
„10.
actionează pentru întărirea legăturilor cu românii din afara
frontierelor României si pentru păstrarea, dezvoltarea si exprimarea
identitătii lor etnice, culturale, lingvistice si religioase, cu
respectarea legislatiei statului ai cărui rezidenti sunt;".
2. La
articolul 5, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 5. - (1) Ministrul afacerilor
externe este ajutat în activitatea sa de 3 secretari de stat, de Agentul guvernamental
pentru Curtea Europeană a Drepturilor Omului si de comisarul general
pentru expozitii mondiale, numiti în conditiile legii."
3. La
articolul 9, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
„(3)
Numărul maxim de posturi în M.A.E. este de 2.059, exclusiv demnitarii si
cabinetul ministrului, din care 742 în centrala M.A.E., exclusiv demnitarii si
cabinetul ministrului."
4. La
articolul 12, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2)
Numărul maxim de posturi prevăzut pentru serviciul exterior al M.A.E.
este de 1.317."
5.
Anexa nr. 1 se modifică si se înlocuieste cu anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
II. - Încadrarea în numărul maxim de posturi
prevăzut, precum si încetarea raporturilor de muncă ale personalului
Ministerului Afacerilor Externe, ca urmare a reorganizării prin reducerea
numărului de posturi, potrivit art. I, se realizează în termenele
si conform procedurii reglementate de dispozitiile legale în vigoare.
Art.
III. - Comisarul general pentru expozitii mondiale are rang de
subsecretar de stat pe durata participării României la Expozitia
Mondială 2010 „Un Oras Mai Bun, O Viată Mai Bună",
Shanghai, China.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Teodor Baconschi
Ministrul muncii, familiei
si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 23 iulie 2010.
Nr. 764.
ANEXĂ**)
(Anexa nr. 1 la
Hotărârea Guvernului nr. 100/2004)
STRUCTURA
ORGANIZATORICĂ a Ministerului
Afacerilor Externe
**) Anexa este reprodusă în facsimil.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALĂ
DE ADMINISTRARE FISCALĂ
pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală nr. 101/2008 privind aprobarea modelului
si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor
si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la
sursă
Având
în vedere prevederile art. 81 si art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările si completările ulterioare, prevederile referitoare la
obligatiile declarative prevăzute de Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificările si completările ulterioare, prevederile art.
3 din Legea nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea
restabilirii echilibrului bugetar, precum si ale art. 2 din Normele
metodologice privind virarea la bugetul de stat a sumelor rezultate prin
reducerea drepturilor salariale pentru personalul institutiilor prevăzute
la art. 3 din Legea nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea
restabilirii echilibrului bugetar, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 1.933/2010,
în
temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale
de Administrare Fiscală, cu modificările si completările
ulterioare,
presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală emite
următorul ordin:
Art. I.
- Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si
continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si
contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la
sursă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 70
din 30 ianuarie 2008, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1.
Anexa nr. 1 „Declaratie privind obligatiile de plată la bugetul de
stat", cod 14.13.01.99/bs, se modifică si se înlocuieste cu anexa*
care face parte integrantă din prezentul ordin.
2.
Anexa nr. 8 „Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind
obligatiile de plată la bugetul de stat», cod 14.13.01.99/bs" se
modifică după cum urmează:
a) La
capitolul I
„Depunerea declaratiei", punctul 1 „Termenul de
depunere a declaratiei", subpunctul 1.1 „Lunar", după litera a)
se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul
cuprins:
,,a1)
vărsăminte din reducerea drepturilor salariale;".
b) La
capitolul I
„Depunerea declaratiei", punctul 1 „Termenul de
depunere a declaratiei", subpunctul 1.4 „Alte termene", litera b) se
abrogă.
c) La
capitolul I
„Depunerea declaratiei", punctul 1 „Termenul de
depunere a declaratiei", subpunctul 1.4 „Alte termene", litera c) se
modifică si va avea următorul cuprins:
,,c)
până la termenul de plată prevăzut de lege, pentru
următoarele obligatii de plată: impozitul pe veniturile din dobânzi,
în cazul împrumuturilor acordate pe baza contractelor civile; impozitul pe
câstigul din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare,
în cazul societătilor închise, si din transferul părtilor sociale;
impozitul pe veniturile din lichidarea unei persoane juridice;
vărsăminte din profitul net al regiilor autonome, societătilor
si companiilor nationale."
d) La
capitolul II
„Completarea declaratiei", punctul 3 „Sectiunea B
«Date privind creanta fiscală»", subpunctul 3.1, primul paragraf se
modifică si va avea următorul cuprins:
„3.1.
Tabelul de la pct. I «Impozite si taxe care se plătesc în contul unic» se
completează pentru declararea obligatiilor de plată prevăzute la
pozitiile 1-18, 20-24 si 28-30 din Nomenclatorul obligatiilor de plată la
bugetul de stat, prevăzut în anexa nr. 15."
e) La
capitolul II
„Completarea declaratiei", punctul 3 „Sectiunea B
«Date privind creanta fiscală», subpunctul 3.1.1, primul paragraf se
modifică si va avea următorul cuprins:
„3.1.1.
(1) Pentru impozitele si taxele cuprinse la pozitiile 1, 5-18, 20-24 si 28 din
Nomenclatorul obligatiilor de plată la bugetul de stat, prevăzut în
anexa nr. 15, formularul se completează astfel:".
f) La
capitolul II
„Completarea declaratiei", punctul 3 „Sectiunea B
«Date privind creanta fiscală»", subpunctul 3.2 se modifică si
va avea următorul cuprins:
„3.2.
Tabelul de la pct. II «Impozite si taxe care nu se plătesc în contul
unic» se completează pentru declararea obligatiilor de plată
prevăzute la pozitiile 19, 25-27 si 31-54 din Nomenclatorul obligatiilor
de plată la bugetul de stat, prevăzut în anexa nr. 15.
Rândul
«Total obligatii de plată»: se înscrie suma reprezentând totalul
obligatiilor de plată pentru perioada de raportare, reprezentând obligatii
care nu se plătesc în contul unic, respectiv totalul sumelor declarate,
înscrise la rândul 3 «Suma de plată»."
g) La
capitolul II
„Completarea declaratiei", punctul 3 „Sectiunea B
«Date privind creanta fiscală»", subpunctul 3.2.1, primul paragraf se
modifică si va avea următorul cuprins:
„3.2.1.
Obligatiile prevăzute la pozitiile 31-51 si 53 din Nomenclatorul
obligatiilor de plată la bugetul de stat, prevăzut în anexa nr. 15,
se declară de către operatorii economici, plătitori de accize,
potrivit titlului VII din Legea nr. 571/2003, cu modificările si
completările ulterioare, si prevederilor normelor metodologice de aplicare
a Codului fiscal, după cum urmează:".
h) La
capitolul II
„Completarea declaratiei", punctul 3 „Sectiunea B
«Date privind creanta fiscală»", după subpunctul 3.2.2 se
introduce un nou subpunct, subpunctul 3.2.3, cu următorul cuprins:
„3.2.3.
Obligatiile prevăzute la pozitiile 19, 25-27 si 54 din Nomenclatorul
obligatiilor de plată la bugetul de stat, prevăzut în anexa nr. 15,
se declară după cum urmează:
Rândul
1 «Suma datorată»: se completează cu suma datorată în perioada
de raportare.
Rândul
3 «Suma de plată»: se înscrie suma de la rândul 1.
În ceea
ce priveste impozitul pe veniturile din transferul proprietătilor
imobiliare din patrimoniul personal, prevăzut la pozitia 19 din
Nomenclatorul obligatiilor de plată la bugetul de stat, acesta se
stabileste de notarii publici, în cuantumul prevăzut la art. 771 alin. (1)
si (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificările si completările
ulterioare."
3. La
anexa nr. 15 „Nomenclatorul obligatiilor de plată la bugetul de
stat", după pozitia 52 se introduc două noi pozitii, pozitiile
53 si 54, cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Denumire creantă fiscală |
Temei legal |
„53. |
Accize pentru alte
produse accizabile (energetice) |
Art. 20616 si 20652
din Legea nr. 571/2003, cu modificările si completările ulterioare |
54. |
Vărsăminte
din reducerea drepturilor salariale |
Legea nr. 118/2010
privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului
bugetar" |
Art.
II. - (1) Prevederile prezentului ordin se aplică
începând cu obligatiile de plată cu termen de declarare 25 august 2010.
(2) La
data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice dispozitie
contrară se abrogă.
Art.
III. - Directia generală proceduri pentru administrarea
veniturilor, Directia generală de reglementare a colectării
creantelor bugetare, Directia generală de tehnologia informatiei, Directia
generală de administrare a marilor contribuabili, directiile generale ale
finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art.
IV. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală,
Sorin Blejnar
Bucuresti, 28 iulie 2010.
Nr. 2.238.
ANEXĂ
(Anexa nr. 1 la Ordinul
nr. 101/2008)
DECLARATIE PRIVIND OBLIGATIILE DE PLATA LA BUGETUL DE STAT
* Anexa este
reprodusă în facsimil.
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
AASIGURĂRILOR
pentru modificarea Normelor privind forma si clauzele cuprinse în
contractul de asigurare obligatorie a locuintelor împotriva cutremurelor,
alunecărilor de teren sau inundatiilor, puse în aplicare prin Ordinul
presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 5/2009
Potrivit
Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din
data de 20 iulie 2010, prin care s-au adoptat modificările la Normele
privind forma si clauzele cuprinse în contractul de asigurare obligatorie a
locuintelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau
inundatiilor,
în temeiul prevederilor art. 4 alin. (26)
si (27) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea
asigurărilor, cu modificările si completările ulterioare, ale
art. 4 si ale art. 37 lit. b) din Legea nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie
a locuintelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau
inundatiilor,
presedintele
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite
următorul ordin:
Art. I.
- Normele privind forma si clauzele cuprinse în
contractul de asigurare obligatorie a locuintelor împotriva cutremurelor,
alunecărilor de teren sau inundatiilor, puse în aplicare prin Ordinul
presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 5/2009, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 din 14 mai 2009, se
modifică după cum urmează:
1. La
articolul 2 alineatul (1), punctele 1.2,1.3.1 si 1.3.2 se abrogă.
2. La
articolul 2, alineatul (2) se abrogă.
3.
Articolul 6 va avea următorul cuprins:
„Art. 6. - Contractul de asigurare
obligatorie a locuintelor se încheie pe o perioadă de 12 luni."
4.
Articolul 7 va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - (1) Proprietarii de locuinte
care au încheiate contracte de asigurare facultative privind riscurile
prevăzute de Legea nr. 260/2008 au obligatia de a încheia contracte de
asigurare obligatorie a locuintelor la data expirării contractelor de
asigurare facultativă sau, în cazul contractelor de asigurare multianuale,
la data primei aniversări a acestora, după data aplicării Legii
nr. 260/2008.
(2)
Începând cu data punerii în aplicare a Legii nr. 260/2008, contractele de
asigurare facultativă a locuintelor care acoperă riscurile care fac
obiectul contractului de asigurare obligatorie a locuintelor se vor putea
încheia pentru aceste riscuri, numai pentru sumele asigurate care exced sumele
asigurate obligatoriu."
5. La
articolul 10, alineatul (2) se abrogă.
6. La
articolul 12, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art.
12. - (1) Asigurarea riscurilor de cutremur, alunecări de teren sau
inundatii pentru fiecare constructie cu destinatia de locuintă se încheie
pe perioade de 12 luni, până la momentul la care constructia îsi pierde
destinatia de locuintă, data începerii si data încheierii
valabilitătii contractului fiind precizate în PAD."
7. La
articolul 16, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2) Perioada
de asigurare obligatorie a locuintelor este de 12 luni."
8. La
articolul 18, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art.
18. - (1) Răspunderea PAID începe de la ora 00,00 a zilei următoare
celei în care s-a plătit prima de asigurare obligatorie, dar nu mai
devreme de:
a) ziua
următoare celei în care expiră valabilitatea politei de asigurare
anterioare, pentru asiguratul care îsi îndeplineste obligatia încheierii
asigurării cel mai târziu în ultima zi de valabilitate a acesteia;
b) data
la care produce efecte actul care dă persoanei fizice sau juridice dreptul
legal de proprietate/folosintă."
9.
Articolul 19 va avea următorul cuprins:
„Art.
19. - Răspunderea PAID încetează la ora 24,00 a ultimei zile de
valabilitate înscrise în PAD sau anterior acestei date în momentul în care
constructia asigurată îsi pierde integral destinatia de locuintă ori
bunul piere din alte cauze decât cele cuprinse în asigurarea obligatorie."
10.
Articolul 20 va avea următorul cuprins:
„Art.
20. - În situatia în care constructia asigurată îsi pierde integral
destinatia de locuintă sau bunul piere din alte cauze decât cele cuprinse
în asigurarea obligatorie, suma corespunzătoare valorii primei obligatorii
nu se restituie."
11. La
articolul 23 alineatul (2), punctul 2.2 se abrogă.
12. La
articolul 26, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art.
26. - (1) Suma asigurată obligatoriu reprezintă limita maximă de
răspundere asumată de PAID pentru subscrierea riscurilor
prevăzute la art. 2 lit. b) din Legea nr. 260/2008 pentru fiecare tip de
locuintă asigurată, per eveniment si în agregat, indiferent de
numărul de evenimente asigurate produse pe parcursul valabilitătii
contractului si care este precizată în PAD."
13. La
articolul 30, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
„(3) Formularea
în scris a cererii de despăgubire reprezintă avizare de daună si
obligă asigurătorul care a eliberat PAD să deschidă dosarul
de daună si să initieze procedura de regularizare a pagubelor."
14.
Anexa se înlocuieste cu anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art.
II. - Directiile de specialitate din cadrul Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor asigură ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Bucuresti, 27 iulie 2010.
Nr. 10.
ANEXĂ1)
(Anexa la norme)
POLITA DE ASIGURARE IMPOTRIVA DEZASTRELOR NATURALE
1) Anexa este reprodusă în facsimil.
BANCA NATIONALĂ A
ROMÂNIEI
privind nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a
României valabil în luna august 2010
Având
în vedere prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Nationale
a României si tinând seama de evolutiile macroeconomice si monetare recente,
Banca
Natională a României hotărăste:
Pentru
luna august 2010, nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii
Nationale a României este de 6,25% pe an.
Presedintele Consiliului de administratie al Băncii Nationale a
României,
Mugur Constantin Isărescu
Bucuresti, 2 august 2010.
Nr. 25.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |