MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
XIV - Nr. 821 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 30
noiembrie 2009
SUMAR
LEGI SI DECRETE
369. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 15/2009 privind unele măsuri pentru accelerarea
absorbtiei sumelor alocate prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare
Rurală si prin Fondul European pentru Pescuit
1.731. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2009 privind unele
măsuri pentru accelerarea absorbtiei sumelor alocate prin Fondul European
Agricol pentru Dezvoltare Rurală si prin Fondul European pentru Pescuit
371. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea
fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare
agricolă, Fondul european agricol de dezvoltare rurală si Fondul
european pentru pescuit si a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind
gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeană
si a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare
si gestionare a datelor necesare desfăsurării politicii comune în
domeniul pescuitului si a programului de control, inspectie si supraveghere în
domeniul pescuitului si pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005
privind stimularea absorbtiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru
dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de
garantare agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către
fondurile de garantare
1.733. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 74/2009 privind
gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european
de garantare agricolă, Fondul european agricol de dezvoltare rurală
si Fondul european pentru pescuit si a fondurilor alocate de la bugetul de
stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea
Europeană si a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente
programului de colectare si gestionare a datelor necesare
desfăsurării politicii comune în domeniul pescuitului si a programului
de control, inspectie si supraveghere în domeniul pescuitului si pentru
modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei
fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală,
Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă,
prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare
374. - Lege privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 73/2009 pentru modificarea art. 19
din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitătii
sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor
1.736. - Decret pentru promulgarea
Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 73/2009
pentru modificarea art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind
organizarea activitătii sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 1.365 din 27 octombrie
2009 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1
alin. (1) teza „care, la data decesului, avea calitatea de pensionar" din
Legea nr. 578/2004 privind acordarea unui ajutor lunar pentru sotul
supravietuitor
Decizia nr. 1.374 din 27 octombrie
2009 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 363
alin. 3 din Codul de procedură penală
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.400. - Hotărâre pentru
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 65/2009 privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si
Programelor pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii
1.401. - Hotărâre privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Centrului National de Evaluare si
Examinare
1.402. - Hotărâre privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Credite si Burse de Studii
1.403. - Hotărâre privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ameliorare si Reproductie
în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu"
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2009 privind unele
măsuri pentru accelerarea absorbtiei sumelor alocate prin Fondul European
Agricol pentru Dezvoltare Rurală si prin Fondul European pentru Pescuit
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta Guvernului nr. 15 din 26 august 2009 privind
unele măsuri pentru accelerarea absorbtiei sumelor alocate prin Fondul
European Agricol pentru Dezvoltare Rurală si prin Fondul European pentru
Pescuit, adoptată în temeiul art. 1 pct. 111.1 din Legea nr. 253/2009
privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 598 din 31 august 2009, cu următoarele
modificări si completări:
1. La articolul I punctul 10, alineatul (3) al articolului 301 se
modifică si va avea următorul cuprins:
„(3) În cazul nerespectării prevederilor alin. (1)
si (2), beneficiarul este obligat să restituie întreaga sumă
primită, aferentă proiectului, reprezentând asistentă
financiară nerambursabilă din FEP, cofinantarea si finantarea
contravalorii taxei pe valoarea adăugată, plătite din fonduri de
la bugetul de stat, după caz, inclusiv dobânzile/penalizările aferente."
2. La articolul III, după punctul 4 se introduce un
nou punct, punctul 5, cu următorul cuprins:
„5. Articolul 6 se abrogă."
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, DANIELA POPA |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 26 noiembrie 2009.
Nr. 369.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
15/2009 privind unele măsuri pentru accelerarea absorbtiei sumelor alocate
prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală si prin Fondul
European pentru Pescuit
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1)
din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2009 privind unele măsuri
pentru accelerarea absorbtiei sumelor alocate prin Fondul European Agricol
pentru Dezvoltare Rurală si prin Fondul European pentru Pescuit si se
dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 25 noiembrie 2009.
Nr. 1.731.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 74/2009
privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul
european de garantare agricolă, Fondul european agricol de dezvoltare
rurală si Fondul european pentru pescuit si a fondurilor alocate de la
bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la
Comunitatea Europeană si a fondurilor alocate de la bugetul de stat
aferente programului de colectare si gestionare a datelor necesare
desfăsurării politicii comune în domeniul pescuitului si a programului
de control, inspectie si supraveghere în domeniul pescuitului si pentru
modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei
fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală,
Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă,
prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 74 din 17 iunie
2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din
Fondul european de garantare agricolă, Fondul european agricol de
dezvoltare rurală si Fondul european pentru pescuit si a fondurilor
alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile
alocate de la Comunitatea Europeană si a fondurilor alocate de la bugetul
de stat aferente programului de colectare si gestionare a datelor necesare
desfăsurării politicii comune în domeniul pescuitului si a
programului de control, inspectie si supraveghere în domeniul pescuitului si
pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei
fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală,
Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă, prin
preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 434 din 25 iunie 2009,
cu modificările si completările ulterioare, cu următoarele
modificări:
1. La articolul 13, litera e) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,e) sumele necesare finantării valorii totale a
cheltuielilor directe si a proiectelor, asa cum sunt definite la cap. 16
«Operatiuni de asistentă tehnică» din PNDR;".
2. La articolul 51, alineatul (1) al articolului 10 se
modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 10. -
(1) Creantele fondurilor de garantare rezultate din contractele de garantare
încheiate si plătite de către fondurile de garantare pe seama sumelor
alocate din bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale, în temeiul prezentei legi, executate de institutiile
de credit, au regim de creantă bugetară si sunt venituri ale
bugetului de stat."
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, DANIELA POPA |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 26 noiembrie 2009.
Nr. 371.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile
provenite din Fondul european de garantare agricolă, Fondul european
agricol de dezvoltare rurală si Fondul european pentru pescuit si a fondurilor
alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile
alocate de la Comunitatea Europeană si a fondurilor alocate de la bugetul
de stat aferente programului de colectare si gestionare a datelor necesare
desfăsurării politicii comune în domeniul pescuitului si a
programului de control, inspectie si supraveghere în domeniul pescuitului si
pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei
fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală,
Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă,
prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1)
din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea
pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 74/2009 privind
gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european
de garantare agricolă, Fondul european agricol de dezvoltare rurală
si Fondul european pentru pescuit si a fondurilor alocate de la bugetul de
stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea
Europeană si a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului
de colectare si gestionare a datelor necesare desfăsurării politicii
comune în domeniul pescuitului si a programului de control, inspectie si
supraveghere în domeniul pescuitului si pentru modificarea art. 10 din Legea
nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei fondurilor SAPARD, Fondul european
agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul
european de garantare agricolă, prin preluarea riscului de creditare de
către fondurile de garantare, si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 25 noiembrie 2009.
Nr. 1.733.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 73/2009 pentru modificarea art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea
activitătii
sanitar-veterinare si pentru
siguranta alimentelor
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. - Se
aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 73 din 17 iunie 2009
pentru modificarea art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind
organizarea activitătii sanitar-veterinare si pentru siguranta
alimentelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 432
din 24 iunie 2009, cu următoarele modificări:
- La articolul unic, alineatele (2) si (5) ale articolului 19 se
modifică si vor avea
următorul cuprins:
„(2) Functionarea unitătilor de colectare, producere,
prelucrare, procesare, depozitare, transport si valorificare a produselor si
subproduselor de origine nonanimală, stabilite prin ordin al presedintelui Autoritătii, este
permisă numai dacă sunt înregistrate sanitar-veterinar si pentru
siguranta alimentelor.
...............................................................................................
(5) Plata personalului prevăzut la alin. (3) se
asigură din veniturile proprii ale directiilor sanitar-veterinare si
pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
obtinute de către acestea din domeniile specifice în care personalul respectiv
îsi desfăsoară activitatea, si/sau de la bugetul de stat."
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, DANIELA POPA |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 26 noiembrie 2009.
Nr. 374.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 73/2009 pentru modificarea art. 19 din Ordonanta Guvernului nr.
42/2004 privind organizarea activitătii sanitar-veterinare si pentru
siguranta alimentelor
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1)
din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 73/2009 pentru
modificarea art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea
activitătii sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 25 noiembrie 2009.
Nr. 1.736.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
DECIZIA
Nr. 1.365 din 27 octombrie 2009
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1
alin. (1) teza „care, la data decesului, avea calitatea de pensionar" din
Legea nr. 578/2004 privind acordarea unui ajutor lunar pentru sotul
supravietuitor
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Aspazia Cojocaru - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Petre Lăzăroiu - judecător
Ion Predescu - judecător
Puskás Valentin Zoltán - judecător
Tudorel Toader - judecător
Augustin Zegrean - judecător
Simona Ricu - procuror
Benke Károly - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 alin. (1) teza „care, la data
decesului, avea calitatea de pensionar" din Legea nr. 578/2004 privind
acordarea unui ajutor lunar pentru sotul supravietuitor, exceptie ridicată
de Măria Ciobanu în Dosarul nr. 8.620/62/2008 al Tribunalului Brasov -
Sectia civilă.
La apelul nominal se constată lipsa părtilor,
fată de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere ca inadmisibilă a exceptiei ridicate, întrucât prin critica
formulată se tinde la modificarea textului de lege supus controlului de
constitutionalitate.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin încheierea din 19 februarie 2009, pronuntată în
Dosarul nr. 8.620/62/2008, Tribunalul Brasov - Sectia civilă a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 1 alin. (1) teza „care, la data decesului, avea calitatea de
pensionar" din Legea nr. 578/2004 privind acordarea unui ajutor lunar
pentru sotul supravietuitor, exceptie ridicată de Măria Ciobanu
într-o cauză având ca obiect solutionarea cererii de acordare a unui
ajutor lunar pentru sotul supravietuitor.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se arată că este discriminatoriu ca de
prevederile legale criticate să nu beneficieze si sotia supravietuitoare a
unei persoane care a desfăsurat o activitate îndelungată, dar care nu
a avut calitatea de pensionar la data decesului.
Tribunalul Brasov - Sectia civilă apreciază că
exceptia de neconstitutionalitate ridicată este neîntemeiată. Se mai
arată că, prin exceptia invocată, se tinde la modificarea si
completarea textului de lege supus controlului de constitutionalitate.
Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor
două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru
a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
Avocatul Poporului apreciază că prevederile legale criticate sunt
constitutionale.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului si
Guvernul nu au comunicat
punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al
Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecatorul-raportor, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si
este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie,
ale art. 1 alin. (2), ale art. 2,3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să
solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie
dispozitiile art. 1 alin. (1) teza „care, la data decesului, avea calitatea de
pensionar" din Legea nr. 578/2004 privind acordarea unui ajutor lunar
pentru sotul supravietuitor, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr.
1.223 din 20 decembrie 2004, modificată prin art. I
din Legea nr. 255/2007,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 498 din 25 iulie 2007.
Astfel, dispozitia legală criticată are următorul cuprins:
„(1) Sotul supravietuitor al unei persoane care, la data
decesului, avea calitatea de pensionar, după caz, în sistemul public de
pensii si alte drepturi de asigurări sociale, în fostul sistem al
asigurărilor sociale de stat sau în fostul sistem al asigurărilor
sociale pentru agricultori beneficiază, la cerere, în conditiile prezentei
legi, de un ajutor lunar."
Autorul exceptiei sustine că textul legal criticat
încalcă prevederile constitutionale ale art. 16 alin. (1) privind
egalitatea în drepturi si ale art. 47 privind nivelul de trai.
Analizând exceptia de neconstitutionalitate
ridicată, Curtea constată că, în jurisprudenta sa, a mai
analizat textul legal criticat în raport cu critici identice. Astfel, prin
Decizia nr. 1.295 din 2 decembrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr.
887 din 29 decembrie 2008, si Decizia nr. 567 din 14 aprilie 2009,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 383 din 5 iunie 2009,
Curtea a apreciat că o atare exceptie de neconstitutionalitate este
inadmisibilă, întrucât se tinde la modificarea si completarea textului de
lege criticat, în sensul ca ajutorul lunar în cauză să fie acordat si
altor persoane decât celor ce îndeplinesc conditiile strict nominalizate în
art. 1 alin. (1) al Legii nr. 578/2004. Or, este evident că o asemenea
operatiune nu poate fi decât una de legiferare, întrucât tot actul normativ
este legat intrinsec de calitatea de pensionar a persoanei decedate.
În aceste conditii, Curtea retine că modul de
reglementare a acestor aspecte este rezultatul optiunii exclusive a
legiuitorului, iar, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, Curtea
Constitutională nu poate modifica sau completa textul de lege supus
controlului de constitutionalitate.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146
lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1-3, al art. 11 alin.
(1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge ca inadmisibilă exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 1 alin. (1) teza „care, la data decesului, avea calitatea
de pensionar" din Legea nr. 578/2004 privind acordarea unui ajutor lunar
pentru sotul supravietuitor, exceptie ridicată de Măria Ciobanu în
Dosarul nr. 8.620/62/2008 al Tribunalului Brasov - Sectia civilă.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 27
octombrie 2009.
PRESEDINTELE CURTII
CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Benke Kâroly
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 27 octombrie 2009
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 363
alin. 3 din Codul de procedură penală
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Petre Lăzăroiu - judecător
Ion Predescu - judecător
Puskás Valentin Zoltán - judecător
Tudorel Toader - judecător
Augustin Zegrean – judecător
Marinela Mincă -
procuror
Marieta Safta
- magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 363 alin. 3 din Codul de procedură penală,
exceptie invocată de Dumitru Morosan în Dosarul nr. 1.359/86/2009 al
Tribunalului Suceava - Sectia penală.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Cauza se află în stare de judecată.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere
a exceptiei de neconstitutionalitate, invocând jurisprudenta Curtii
Constitutionale în materie.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, retine
următoarele:
Prin Încheierea din 4 mai 2009, pronuntată în Dosarul nr.
1.359/86/2009, Tribunalul Suceava - Sectia penală a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 363 alin. 3 teza întâi si a doua din Codul de procedură
penală, exceptie invocată de Dumitru Morosan.
În motivarea exceptiei
de neconstitutionalitate se sustine că dispozitiile legale criticate încalcă
prevederile art. 16 din Legea fundamentală, întrucât determină ca
cetăteanul care a fost prezent la unele dintre termenele de judecată,
dar care nu a fost prezent la dezbateri si la pronuntare, să fie mai
presus de lege, câtă vreme pentru acesta termenul de apel începe să
curgă de la comunicarea copiei de pe dispozitivul sentintei penale, iar
cetăteanul care a fost prezent la dezbateri, dar nu si la pronuntarea
hotărârii, să fie mai prejos de lege, pentru acesta din urmă
termenul de apel începând să curgă de la pronuntarea hotărârii.
Se instituie astfel, pentru cea de-a doua situatie enuntată, o prezumtie
de cunoastere a hotărârii ce urmează să fie dată,
creându-se astfel o discriminare între cele două categorii de
cetăteni. Se încalcă, totodată, dreptul la apărare si
accesul liber la justitie, fiind restrâns si dreptul de a exercita o cale de
atac împotriva unei hotărâri judecătoresti, câtă vreme curge un
termen procedural în care poate fi exercitat un drept, fără ca
persoana în cauză să aibă cunostintă de cele dispuse prin
respectiva hotărâre pentru a se putea pune problema exercitării
dreptului. Se conchide arătându-se că, „în conditiile în care dreptul
de a-ti exercita o cale de atac este limitat în modul expus anterior [...],
este afectat însusi unul din fundamentele statului de drept, respectiv
garantarea drepturilor individuale".
Tribunalul Suceava - Sectia penală apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este
neîntemeiată, invocând si jurisprudenta Curtii Constitutionale în materie.
În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din
Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului,
pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate.
Avocatul Poporului consideră că normele criticate sunt
constitutionale.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere
cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al
Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si
este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie,
ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să
solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie
dispozitiile art. 363 alin. 3 din Codul de procedură penală, potrivit
cărora: „Pentru partea care a fost prezentă la dezbateri sau la
pronuntare, termenul curge de la pronuntare. Pentru părtile care au lipsit
atât la dezbateri, cât si la pronuntare, precum si pentru inculpatul detinut
ori pentru inculpatul militar în termen, militar cu termen redus, rezervist
concentrat, elev al unei institutii militare de învătământ, ori
pentru inculpatul internat într-un centru de reeducare sau într-un institut
medical-educativ, care au lipsit de la pronuntare, termenul curge de la
comunicarea copiei de pe dispozitiv."
Dispozitiile constitutionale invocate în sustinerea
exceptiei sunt cele ale art. 1 alin. (3) privind statul de drept, art. 16
privind egalitatea în drepturi, art. 21 privind accesul liber la justitie, art.
24 privind dreptul la apărare si art. 53 alin. (2) privind restrângerea
exercitiului unor drepturi sau al unor libertăti.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate astfel cum a
fost formulată, Curtea constată că s-a mai pronuntat în
jurisprudenta sa asupra constitutionalitătii dispozitiilor art. 363 alin.
3 din Codul de procedură penală, retinând că acestea nu
încalcă egalitatea în drepturi, liberul acces la justitie, dreptul la
apărare si dreptul la un proces echitabil. În acest sens sunt Decizia nr.
114 din 24 februarie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr.
337 din 21 aprilie 2005, Decizia nr. 636 din 24 noiembrie 2005, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.137 din 15 decembrie 2005, si Decizia nr. 287 din 3
martie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 192 din 27 martie 2009,
prin care Curtea, pentru considerentele acolo retinute, a respins exceptiile de
neconstitutionalitate invocate. Întrucât nu au intervenit elemente noi, cele
statuate anterior de Curte îsi păstrează valabilitatea.
Pentru motivele mai sus arătate, în temeiul art. 146
lit. d) si art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art.
11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1)si (6) din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 363 alin. 3 din Codul de procedură penală,
exceptie invocată de Dumitru Morosan în Dosarul nr. 1.359/86/2009 al
Tribunalului Suceava - Sectia penală.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 27
octombrie 2009.
PRESEDINTELE CURTII
CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent-sef,
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 65/2009 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei pentru Implementarea
Proiectelor si Programelor pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al
art. 5 si 6 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităti
si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea
mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană
si Fondul Monetar International,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr.
83 din 11 februarie 2009, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 7, alineatul (5) va avea următorul
cuprins:
„(5) Oficiile teritoriale prevăzute la alin. (1) au
un număr total de 130 de posturi."
2. La articolul 8, alineatul (2) va avea următorul
cuprins:
„(2) Numărul maxim de posturi al aparatului propriu
ai Agentiei este de 21, exclusiv demnitarii si posturile aferente oficiilor
teritoriale pentru întreprinderi mici si mijlocii si cooperatie. Măsura de
disponibilizare a personalului se va face cu respectarea dispozitiilor legale
în vigoare."
3. Anexa se modifică si se înlocuieste cu anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
Ministrul întreprinderilor mici si mijlocii,
comertului si mediului de afaceri,
interimar,
Gabriel Sandu
p. Ministrul muncii, familiei
si protectiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.400.
ANEXĂ*)
(Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 65/2009)
a Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si
Programelor pentru întreprinderi Mici si Mijlocii
Numărul maxim de posturi = 21, exclusiv demnitarii si personalul
oficiilor teritoriale
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind înfiintarea, organizarea si functionarea Centrului National de
Evaluare si Examinare
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si
al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor
autorităti si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice,
sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană si Fondul Monetar International,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Se înfiintează
Centrul National de Evaluare si Examinare, ca organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, specializat în
evaluarea educatională, în subordinea Ministerului Educatiei,
Cercetării si Inovării.
(2) Centrul National de Evaluare si Examinare preia
activitatea de evaluare de la Centrul National pentru Curriculum si Evaluare în
învătământul Preuniversitar, care se desfiintează.
(3) Centrul National de Evaluare si Examinare are sediul
în imobilul, aflat în administrarea Ministerului Educatiei, Cercetării si
Inovării, situat în municipiul Bucuresti, str. General Berthelot nr. 26,
sectorul 1.
Art.
2. - Centrul National de
Evaluare si Examinare are ca scop realizarea si coordonarea sistemului national
de evaluare si examinare în învătământul preuniversitar si
coordonarea evaluării manualelor scolare.
Art.
3. - Centrul National de
Evaluare si Examinare are următoarele atributii:
a) asigură coordonarea stiintifică si
profesională a sistemului de examene din învătământul
preuniversitar, inclusiv elaborarea probelor de examen/concurs/olimpiade;
b) elaborează, împreună cu directiile
specializate din Ministerul Educatiei, Cercetării si Inovării,
metodologii, proceduri si regulamente pentru organizarea si desfăsurarea
examenelor si evaluărilor în învătământul preuniversitar, pe
care le supune aprobării ministrului educatiei, cercetării si
inovării;
c) efectuează expertize si sondaje de evaluare a
rezultatelor scolare si a eficientei învătământului, furnizând
ministerului un feed-back sistematic si operativ, în scopul adoptării
măsurilor de optimizare a activitătii în învătământul
preuniversitar;
d) elaborează, în vederea informării publice,
rapoarte privind rezultatele înregistrate la examenele si evaluările
nationale, la etapele nationale si internationale ale olimpiadelor si
concursurilor, evidentiind oportunitatea adoptării de către ministrul
educatiei, cercetării si inovării a unor decizii cu privire la
factorii care permit îmbunătătirea performantelor scolare;
e) organizează un sistem de evidentă a
rezultatelor examenelor nationale, olimpiadelor si concursurilor pentru elevi,
precum si a rezultatelor scolare înregistrate la finalul unor cicluri de
învătământ/curriculare, în functie de profilurile de formare, în
vederea cercetării dinamicii acestora;
f) acordă sprijin tehnic si de specialitate în
realizarea unor actiuni de evaluare întreprinse de minister, inspectorate
scolare, unităti de învătământ;
g) elaborează si realizează programe de
proiectare a unor teste standardizate pentru principalele discipline/module
scolare, în functie de nivelurile educationale sau de ciclurile curriculare;
h) organizează programe de pregătire a
membrilor comisiilor de examen, a examinatorilor si a altor persoane implicate
în desfăsurarea examenelor si sprijină actiunile de perfectionare a
personalului didactic în realizarea proceselor de evaluare curentă a
progresului scolar;
i) desfăsoară activităti de cercetare în
domeniul evaluării educationale;
j) propune conducerii Ministerului Educatiei,
Cercetării si Inovării initierea unor proiecte de acte normative care
fac referire la evaluarea de proces si performanta în învătământul
preuniversitar;
k) participă la proiecte si la programe nationale si
internationale în domeniul evaluării în învătământul
preuniversitar;
l)
constituie si
coordonează activitatea unor grupuri de lucru compuse din specialisti si
din cadre didactice cu experientă, în scopul construirii si
actualizării bazelor de date cu instrumente de evaluare;
m) coordonează derularea mecanismelor de evaluare a
manualelor scolare pentru învătământul preuniversitar, conform
metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educatiei, cercetării si
inovării, si activitatea centrelor de excelentă regionale/judetene;
n) realizează expertize si sondaje în unitătile
de învătământ cu privire la procesul de alegere si utilizare a
manualelor scolare;
o) coordonează activitatea de derulare a
mecanismelor de reevaluare a manualelor scolare, la cererea ministrului
educatiei, cercetării si inovării;
p) formează experti evaluatori de manuale scolare,
prin derularea de programe în acest sens;
q) organizează cadrul general al difuzării
manualelor în scoli;
r) verifică respectarea de către edituri a
conditiilor tehnice de editare a manualelor scolare.
Art.
4. - (1) Structura
organizatorică, statul de functii si regulamentul de functionare ale
Centrului National de Evaluare si Examinare se aprobă prin ordin al
ministrului educatiei, cercetării si inovării.
(2) Conducerea Centrului National de Evaluare si
Examinare este asigurată de către un director, numit prin ordin al
ministrului educatiei, cercetării si inovării, pe baza rezultatelor
concursului organizat în conditiile legii.
(3) Numărul maxim de posturi ale Centrului National
de Evaluare si Examinare este de 44.
(4) Posturile sunt prevăzute, în conditiile legii,
pentru functii publice si personal contractual.
(5) Posturile Centrului National de Evaluare si Examinare
se asigură cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru
unitătile din subordinea Ministerului Educatiei, Cercetării si
Inovării, prin redistribuirea numărului de posturi de la unitătile
finantate integral de la bugetul de stat la unitătile finantate din
venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat si cu încadrarea
în cheltuielile aprobate prin bugetul ministerului.
(6) Încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu
ale personalului, ca urmare a reorganizării potrivit prezentei
hotărâri, se face cu respectarea dispozitiilor art. 6 din Legea nr.
329/2009 privind reorganizarea unor autorităti si institutii publice,
rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si
respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană si Fondul Monetar
International.
Art.
5. - (1) Cheltuielile curente
si de capital ale Centrului National de Evaluare si Examinare se asigură
din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Educatiei, Cercetării si Inovării.
(2) Veniturile proprii ale Centrului National de Evaluare
si Examinare provin din tarife percepute pentru activităti de: evaluarea
manualelor scolare, elaborarea de publicatii, cărti si brosuri, consultantă
pentru elaborarea de proiecte în domeniul educatiei, consultantă pentru
elaborarea de proiecte finantate din fonduri UE pentru tări din Asia si
Africa.
(3) Salarizarea personalului Centrului National de
Evaluare si Examinare se face conform prevederilor legislatiei în vigoare.
Art.
6. - Centrul National de
Evaluare si Examinare preia personalul cu atributii privind domeniul
evaluării de proces, al evaluării de manuale scolare si
performantă în învătământul preuniversitar din cadrul Centrului
National pentru Curriculumsi Evaluare în învătământul Preuniversitar,
cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat.
Art.
7. - În vederea
desfăsurării activitătilor specifice, Centrul National de
Evaluare si Examinare este dotat cu două autoturisme si două microbuze,
preluate de la Centrul National pentru Curriculum si Evaluare în
învătământul Preuniversitar.
Art.
8. - Structurile de personal,
patrimoniul aferent, precum si celelalte drepturi si obligatii ce decurg din
aplicarea prevederilor prezentei hotărâri se preiau pe bază de
protocol de predare-preluare încheiat potrivit prevederilor art. 8 alin. (5)
din Legea nr. 329/2009.
Art.
9. - Pe data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr.
231/2007 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Centrului National
pentru Curriculum si Evaluare în învătământul Preuniversitar,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 188 din 19 martie 2007.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul educatiei, cercetării si inovării,
interimar,
Cătălin Ovidiu Baba,
secretar de stat
p. Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale, interimar,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti,
18 noiembrie 2009.
Nr.
1.401.
privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Credite si
Burse de Studii
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si
al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor
autorităti si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice,
sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană si Fondul Monetar International,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Se înfiintează
Agentia de Credite si Burse de Studii, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului
Educatiei, Cercetării si Inovării, ca urmare a comasării prin
fuziune a următoarelor structuri, care se desfiintează: Agentia de
Credite pentru Studentii din Institutiile de învătământ Superior de
Stat si Particular Acreditate si Centrul National pentru Burse de Studii în
Străinătate.
(2) Agentia de Credite si Burse de Studii are sediul în
municipiul Bucuresti, str. Caransebes nr. 1, et. 7, sectorul 1.
Art.
2. - (1) Agentia de Credite si
Burse de Studii are ca scop:
a) asigurarea accesului cetătenilor români la studii
în străinătate, în vederea formării si specializării
acestora;
b) asigurarea managementului sistemului de creditare
pentru studentii din institutiile de învătământ superior de stat si
particular acreditate, care urmează studii universitare de licentă si
studii universitare de masterat la zi;
c) accesul elevilor, studentilor, al absolventilor
institutiilor de învătământ acreditate, al personalului didactic
titular în învătământ si al altor categorii de beneficiari la bursele
de studii oferite Ministerului Educatiei, Cercetării si Inovării de
Guvernul României, de autorităti publice, fundatii, donatori - persoane
fizice sau juridice -, de diferite state în cadrul acordurilor bilaterale de
colaborare sau în mod unilateral, precum si la bursele provenite din programe
guvernamentale si internationale.
(2) Trimiterea la studii în străinătate a
candidatilor selectionati se face nominal, în baza ordinului ministrului
educatiei, cercetării si inovării.
Art.
3. - (1) Agentia de Credite si
Burse de Studii are următoarele atributii principale:
a) lansează public, administrează programele de
burse oferite Ministerului Educatiei, Cercetării si Inovării de
Guvernul României, de autorităti publice, fundatii, donatori – persoane
fizice sau juridice -, de diferite state în cadrul acordurilor bilaterale de
colaborare sau în mod unilateral;
b) lansează public si administrează bursele
atribuite Ministerului Educatiei, Cercetării si Inovării din programe
guvernamentale si internationale;
c) organizează concursurile nationale pentru
acordarea burselor de studii în străinătate;
d) elaborează si face publice propriile proceduri de
evaluare si selectie de la concursurile nationale pentru acordarea burselor de
studii în străinătate;
e) stabileste anual, la propunerea Consiliului Agentiei
de Credite si Burse de Studii si în colaborare cu acesta, numărul si
domeniile/specializările pentru care se acordă burse de studii în
străinătate finantate din încasările valutare realizate de
Ministerul Educatiei, Cercetării si Inovării sau din alocatii de la
bugetul de stat, în limita bugetului aprobat; o persoană poate beneficia o
singură dată în viată de o bursă de studii în
străinătate finantată din încasările valutare realizate de
Ministerul Educatiei, Cercetării si Inovării sau din alocatii de la
bugetul de stat;
f) face propuneri pentru elaborarea ordinelor ministrului
educatiei, cercetării si inovării de atribuire a burselor de studii
în străinătate, în colaborare cu Consiliul Agentiei de Credite si
Burse de Studii, pe baza îndeplinirii criteriilor formulate de ofertant, a
rezultatelor concursurilor de selectie a candidatilor, precum si în conformitate
cu strategia generală de reformă a educatiei si cercetării
universitare, promovată de Ministerul Educatiei, Cercetării si
Inovării;
g) stabileste si face public regimul contractual al
burselor finantate de Ministerul Educatiei, Cercetării si Inovării si
de alti ofertanti, regim aprobat prin ordin al ministrului educatiei,
cercetării si inovării;
h) publică ghiduri si lucrări de sinteză
referitoare la bunele practici din tările Uniunii Europene si din alte
tări dezvoltate privind acordarea burselor de studii în
străinătate;
i) gestionează resursele financiare alocate de la
bugetul de stat si rezultate din venituri proprii;
j) elaborează si propune spre aprobare Guvernului,
prin Ministerul Educatiei, Cercetării si Inovării, normele
metodologice de constituire a fondului de creditare, metodologia privind
cuantumul si conditiile de acordare si rambursare a creditelor, alte
reglementări necesare organizării si functionării sistemului de
creditare;
k) asigură managementul sistemului de creditare
pentru studenti;
l)
poate depune si derula
proiecte cu finantare externă din fonduri rambursabile si nerambursabile.
(2) Agentia de Credite si Burse de Studii poate îndeplini
si alte atributii, complementare celor prevăzute la alin. (1) care se
stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, aprobat prin ordin al
ministrului educatiei, cercetării si inovării.
(3) În îndeplinirea atributiilor sale, Agentia de Credite
si Burse de Studii are dreptul:
a) să folosească colaboratori externi,
specialisti în domeniu, în calitate de experti, remunerati în conditiile legii;
b) să folosească colaboratori externi din
învătământul preuniversitar si universitar pentru activitatea de
evaluare a dosarelor candidatilor la burse, exprimată prin punctaje;
c) să selecteze, pe baza unei metodologii
transparente si folosind criterii de competentă, propriii evaluatori, pe
care îi pregăteste metodologic si îi solicită în calitate de
evaluatori ai dosarelor de concurs.
Art.
4. - (1) Activitatea Agentiei
de Credite si Burse de Studii se desfăsoară în colaborare cu
Consiliul Agentiei de Credite si Burse de Studii, organism consultativ national
care se află în subordinea directă a ministrului educatiei,
cercetării si inovării si este format din 4 profesori universitari
titulari, cu activitate didactică si stiintifică recunoscută în
tară si în străinătate, precum si cu conduită morală,
un secretar de stat din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetării si
Inovării, directorul general al Directiei generale juridice si control,
directorul general al Directiei generale buget-finante, patrimoniu si
investitii, directorul general al Directiei generale învătământ
superior din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetării si Inovării, 2
profesori titulari din învătământul preuniversitar si directorul general
al Agentiei de Credite si Burse de Studii, numiti prin ordin al ministrului
educatiei, cercetării si inovării, la solicitarea Agentiei pentru
Credite si Burse de Studii, pentru o perioadă de 4 ani.
(2) Consiliul Agentiei de Credite si Burse de Studii
poate avea în componentă si alti membri ai învătământului în
limbile minoritătilor nationale, propusi de universităti si,
respectiv, de inspectoratele scolare, la solicitarea Agentiei de Credite si
Burse de Studii.
(3) În vederea atribuirii burselor, Agentia de Credite si
Burse de Studii colaborează cu Consiliul Agentiei de Credite si Burse de
Studii.
(4) Consiliul Agentiei de Credite si Burse de Studii, în
colaborare cu Agentia de Credite si Burse de Studii, monitorizează
valorificarea activitătii desfăsurate după efectuarea stagiului
de bursă în străinătate, prin solicitarea de rapoarte de la
institutiile/universitătile beneficiare.
Art.
5. - Conducerea Agentiei de
Credite si Burse de Studii este asigurată de un director general, ajutat
de 2 directori, numiti pe bază de concurs sau examen prin ordin al
ministrului educatiei, cercetării si inovării, în conditiile legii.
Art.
6. -Agentia de Credite si
Burse de Studii are un număr maxim de 34 de posturi.
Art.
7. - (1) Încadrarea în
numărul de posturi aprobat potrivit legii se face în termen de 60 de zile
de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, cu respectarea
prevederilor art. 6 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor
autorităti si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice,
sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană si Fondul Monetar International. Personalul disponibilizat ca
urmare a reorganizării beneficiază de măsurile de protectie
socială prevăzute de lege.
Încadrarea personalului Agentiei de Credite si Burse de
Studii pe functii publice si contractuale se face prin concurs organizat de
acesta, pe baza unei metodologii, conform legii.
(2) Personalul Agentiei de Credite pentru Studentii din
Institutiile de învătământ Superior de Stat si Particular Acreditate
si al Centrului National pentru Burse de Studii în Străinătate,
existent la data reorganizării, va fi preluat de Agentia de Credite si
Burse de Studii, în limita posturilor aprobate, pe bază de evaluare a
competentelor profesionale, în conditiile legii.
(3) Personalul didactic titular în învătământ
beneficiază de rezervarea catedrei în perioada în care este angajat al
Agentiei de Credite si Burse de Studii.
(4) Salarizarea personalului Agentiei de Credite si Burse
de Studii se face potrivit legii.
Art.
8. - (1) Finantarea
cheltuielilor curente si de capital ale Agentiei de Credite si Burse de Studii
se asigură din venituri proprii si din subventii acordate de la bugetul de
stat, prin bugetul Ministerului Educatiei, Cercetării si Inovării.
(2) Programele de burse si credite pentru studenti sunt
asigurate din alocatii de la bugetul de stat, din încasările valutare
realizate de Ministerul Educatiei, Cercetării si Inovării, din
finantări externe, precum si din alte surse, conform legii si în limita
bugetului aprobat.
(3) Veniturile proprii ale Agentiei de Credite si Burse
de Studii provin din organizarea de manifestări nationale si
internationale, din tarife percepute candidatilor pentru procesarea, evaluarea
academică a dosarelor de înscriere la concurs, din tarife percepute pentru
eliberarea la cerere a unor documente justificative si din tarife percepute la
derularea de proiecte nationale sau/si internationale, din servicii prestate
către diversi beneficiari, din donatii, sponsorizări si din orice
alte surse decât cele de stat, realizate în conditiile legii.
(4) Agentia de Credite si Burse de Studii încasează
de la beneficiarii serviciilor oferite sume calculate pe baza tarifelor
stabilite prin ordin al ministrului educatiei, cercetării si
inovării, în conditiile legii, care se constituie în venituri proprii.
(5) Agentia de Credite si Burse de Studii se
dotează, în conditiile legii, cu 3 autoturisme proprii.
Art.
9. - Structurile de personal,
patrimoniul aferent, precum si celelalte drepturi si obligatii ce decurg din
aplicarea prevederilor prezentei hotărâri se preiau pe bază de
protocol de predare-preluare încheiat potrivit art. 8 alin. (5) din Legea nr.
329/2009.
Art.
10. - Regulamentul de
organizarea si functionarea, statul de functii si structura organizatorică
se elaborează de Agentia de Credite si Burse de Studii si se aprobă
prin ordin al ministrului educatiei, cercetării si inovării, în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
Art. 11.
- Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea
Guvernului nr. 1.861/2005 pentru înfiintarea Centrului National pentru Burse de
Studii în Străinătate, prin reorganizarea Oficiului National al
Burselor de Studii în Străinătate, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 29 din 12 ianuarie 2006, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul educatiei, cercetării si inovării,
interimar,
Cătălin Ovidiu Baba,
secretar de stat
p. Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti,
18 noiembrie 2009.
Nr.
1.402.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ameliorare si
Reproductie în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu"
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al
art. 3 lit. a) si al art. 5 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor
autorităti si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice,
sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană si Fondul Monetar International,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Se reorganizează
Agentia Natională pentru Ameliorare si Reproductie în Zootehnie „Prof. Dr.
G. K. Constantinescu", ca urmare a comasării prin absorbtie si a
preluării activitătii Autoritătii Hipice Nationale, ca
institutie publică, cu personalitate juridică, finantată de la
bugetul de stat, în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale, denumită în continuare Agentie.
(2) Agentia este autoritatea natională
competentă în domeniul inspectiei de stat în zootehnie: cresterea,
ameliorarea, reproductia si nutritia animalelor, păsuni si fânete,
conservarea si managementul resurselor genetice animale.
(3) Sediul Agentiei este în sos. Bucuresti-Ploiesti, km
18,2, comuna Balotesti, judetul Ilfov.
(4) Structura organizatorică, statul de functii,
numărul de posturi si regulamentul de organizare si functionare ale
Agentiei se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor
si dezvoltării rurale.
Art.
2. - Agentia coordonează
si controlează activitătile tehnice la nivel national si în profil
teritorial, după o conceptie strategică unitară,
fundamentată stiintific si managerial, de ameliorare genetică si
reproductie la animalele de fermă, de identificare, individualizare si
înregistrare a ecvinelor, de evaluare, conservare si protectie a resurselor
genetice animale, de conservare a băncii de gene zootehnice, de evaluare
genetică a animalelor, de creare a bazei de date nationale, de acreditare
si autorizare în zootehnie, de omologare de noi populatii de animale, rase,
linii, hibrizi, de control pe teren al efectivelor de animale, de efectuare de
analize în laboratoare proprii, precum si de efectuare a inspectiei de stat în
zootehnie: cresterea, ameliorarea, reproductia si nutritia animalelor,
mentinerea si utilizarea suprafetelor de păsuni si fânete, calitatea bazei
furajere, precum si producerea de nutreturi, conservarea si managementul
resurselor genetice animale.
Art.
3. - Agentia are
următoarele atributii principale:
1. elaborează pe baze stiintifice si manageriale
moderne programe strategice sectoriale si metodologice de ameliorare si
reproductie, inclusiv programe tehnice nationale pentru extinderea si
efectuarea controlului oficial al productiilor si al biotehnologiilor de
reproductie la toate speciile animalelor de fermă, pentru testarea
reproducătorilor după performante proprii si după descendenti,
în conformitate cu instructiunile Comitetului international de înregistrare a
performantelor zootehnice si ale comisiilor sale, urmărind totodată
implementarea acestor programe strategice din zootehnie, în sprijinul
crescătorilor de animale si al dezvoltării fermelor zootehnice de
elită;
2. efectuează, pe baze stiintifice si tehnice
avansate, în laboratoare proprii, testele de paternitate - ADN si de profilaxie
genetică la animale, inclusiv prin metode si tehnici citogenetice
performante, controlul zootehnic calitativ al productiilor de origine
animală, controlul si testarea calitătii furajelor, precum si
utilizarea lor în fermele zootehnice, în scopul obtinerii unor produse
corespunzătoare din punctul de vedere al calitătii, în colaborare
stiintifică, tehnică si economică cu institute si laboratoare
consacrate, fiind abilitată să emită buletine oficiale de
analiză si de expertiză, care au si valoare juridică;
3. acreditează si autorizează unitătile
implicate în desfăsurarea activitătilor de selectie si ameliorare,
însământări artificiale si depozitele de material seminal congelat,
autorizează personalul care desfăsoară activităti de
control oficial al productiilor si de însământări artificiale,
embriotransfer, avizează importul de animale vii pentru reproductie,
material seminal, embrioni, ovule, ouă de incubatie pentru reproductie,
notifică prin buletine oficiale de analiză si expertiză
calitatea materialului seminal;
4. emite certificatul pentru carnea de bovine adulte -
masculi, conform modelului prevăzut în anexa nr. I
la Regulamentul (CE) nr.
433/2007 al Comisiei din 20 aprilie 2007 de stabilire a conditiilor de acordare
a restituirilor speciale la export în sectorul cărnii de vită si
mânzat, precum si certificatele pentru carne dezosată sferturi posterioare
de bovine adulte - masculi si pentru carne dezosată sferturi anterioare de
bovine adulte - masculi, conform modelelor prevăzute în anexele nr. I
si II
la Regulamentul (CE) nr.
1.359/2007 al Comisiei din 21 noiembrie 2007 de stabilire a conditiilor de acordare
a restituirilor speciale la export pentru unele transe de carne de vită si
mânzat dezosată si realizează operatiunile de verificare si
supraveghere a produselor care fac obiectul certificatelor până în
momentul plasării acestora sub un regim vamal în vederea exportului;
5. elaborează norme metodologice si efectuează
inspectia de stat si controlul tehnic al activitătilor din domeniul
cresterii, ameliorării, reproductiei, nutritiei, mentinerii si
utilizării păsunilor si fânetelor, inclusiv al prevenirii tulburărilor
de reproductie, al controlului complex al calitătii diluantilor pentru
materialul seminal congelat utilizat în biotehnologia însământărilor
artificiale, al mediilor de cultură utilizate în biotehnologia
transferului de embrioni si al substantelor biostimulatoare ale functiei de
reproductie, în scopul progresului tehnic, al protectiei si dezvoltării
patrimoniului genetic din zootehnie, în sprijinul direct al crescătorilor
de animale si al dezvoltării zootehniei românesti;
6. coordonează stiintific si îndrumă tehnic
organizarea si desfăsurarea activitătii de informatizare si
computerizare a retelei nationale de ameliorare si reproductie în zootehnie,
prin relatii de parteneriat în bioinformatică aplicată,
manifestări tehnico-stiintifice nationale de profil cu participare
internatională, precum si aite forme de documentare de specialitate, care
să determine o competentă profesională reală;
7. avizează achizitionarea materialului biologic din
zootehnie, inclusiv pentru achizitionarea din fonduri publice a materialului
seminal congelat, în colaborare cu centrele regionale si cu asociatiile
crescătorilor de animale, înfiintate pe specii si rase, la nivel national
si în profil teritorial, în conditiile specifice economiei de piată;
8. redactează, cu personalul propriu sau prin
colaborări, si editează periodic buletine informative, studii de
sinteză, cataloage de profil, monografii de specialitate, norme tehnice si
metodologice, precum si alte materiale de documentare tehnică, de consultantă
si de extensie pentru reteaua natională de ameliorare si reproductie din
zootehnie, în conformitate cu legislatia în vigoare si cu fondurile bugetare
alocate;
9. asigură implementarea politicilor si a
programelor din domeniul cresterii si exploatării animalelor, nutritiei,
ameliorării, reproductiei si exploatării în conditii de
bunăstare a animalelor, conservarea si protectia patrimoniului genetic
national în zootehnie, activitătile tehnice complexe de identificare si
evaluare genetică în conformitate cu reglementările comunitare;
10. elaborează norme metodologice privind actiunile
tehnice de crestere si ameliorare a animalelor din speciile: taurine, bubaline,
cabaline, ovine, caprine, porcine, iepuri, animale de blană, canide,
feline, păsări, pesti, albine si viermi de mătase, în scopul
realizării de productie marfă pentru piata internă si
externă, coordonează si controlează aplicarea lor în
practică;
11. elaborează programe tehnice pentru extinderea
controlului oficial al performantelor zootehnice, pentru testarea reproducătorilor
după performante proprii si după descendenti la toate speciile
animalelor de fermă, conform legislatiei comunitare;
12. elaborează pe baze stiintifice si manageriale
moderne programe strategice sectoriale si metodologice ale managementului resurselor
genetice la animale si controlează implementarea acestora în teritoriu;
13. coordonează si îndrumă tehnic organizarea
si desfăsurarea perfectionării pregătirii profesionale, prin
cursuri de formare, instruire si specializare a personalului propriu si al
operatorilor de specialitate din domeniul de activitate, în cadrul centrelor de
perfectionare ale Agentiei, pe baza unor programe unice elaborate de aceasta,
propune specialistii din reteaua natională de reproductie si selectie la
cursuri postuniversitare si doctorate;
14. controlează sistemele de crestere si
tehnologiile de exploatare, utilizate la animalele crescute în exploatatii,
cerintele de constructie a adăposturilor pentru animale, de izolatie, de
încălzire si ventilatie, precum si de control al instalatiilor si
echipamentelor folosite;
15. asigură inspectia si controlul suprafetelor de
păsuni si fânete la nivel national, în scopul mentinerii suprafetelor,
exploatării si întretinerii acestora în conditii tehnico-economice
corespunzătoare;
16. controlează valorificarea superioară a
păsunilor si fânetelor;
17. coordonează si controlează activitatea de
identificare, individualizare si înregistrare a ecvinelor, în colaborare cu
unitătile de profii si asociatiile profesionale ale crescătorilor, în
vederea organizării bazei nationale de date si a gestionării
informatiilor privind calitatea si evolutia materialului biologic;
18. controlează modul de implementare în teritoriu a
programului national de ameliorare si al realizării si eficientei
acestuia, pe specii;
19. controlează sistemul de identificare si
individualizare la animalele cuprinse în programele de ameliorare;
20. execută inspectia de stat în domeniul
estimării valorii de ameliorare si a aprecierii conformatiei corporale
prin descrierea liniară a caracterelor de exterior la candidatele mame de
tauri (CMT), precum si la fiicele taurilor introdusi în testare după
descendenti în primele 100 de zile de la fătare;
21. coordonează si controlează respectarea
măsurilor privind ameliorarea, reproductia dirijată si profilaxia
genetică la nivel national, zonal si în profil teritorial, la animalele de
interes zooeconomic;
22. controlează si avizează iesirile din
efectiv ale animalelor de reproductie de înaltă valoare genetică
înscrise în registrele genealogice ale raselor, cu exceptia reformei de
necesitate;
23. controlează modul de desfăsurare a
activitătilor de reproductie si programele de ameliorare si de productie
în fermele de elită si propune, anual, excluderea acelora care nu
respectă programul de ameliorare si introducerea altora care corespund
cerintelor privind regulamentul de functionare, încurajând astfel concurenta
între producătorii de material biologic valoros;
24. efectuează inspectia în unitătile cuprinse
în controlul oficial al performantelor de productie, prin verificarea prin
sondaj a performantelor înscrise în documentele oficiale ale organizatiilor sau
asociatiilor acreditate pentru această activitate;
25. controlează respectarea normelor zootehnice de
atestare a reproducătorilor, elaborate de compartimentele de profil ale
Agentiei;
26. instruieste bonitorii pe rase din cadrul oficiilor
judetene pentru ameliorare si reproductie în zootehnie si al asociatiilor de
crescători;
27. controlează modul de nominalizare a
împerecherilor la speciile de interes zootehnic, pentru asigurarea progresului
genetic, făcută de către asociatii;
28. realizează evaluarea
profesională a controlorilor care efectuează controlul oficial al
productiei;
29. coordonează si îndrumă tehnic împreună
cu asociatiile extinderea însământărilor artificiale la toate
speciile de animale de interes zootehnic;
30. coordonează si controlează modul de
inventariere a femelelor din circuitul de reproductie, pe specii si rase;
31. coordonează si controlează programele de
reproductie pe specii;
32. instruieste comisiile de bonitare, clasare si
autorizare a reproducătorilor masculi utilizati la montă
naturală si controlează modul cum este organizată monta
naturală dirijata, acolo unde este cazul, privind asigurarea cu
reproducători valorosi autorizati de către oficiile judetene pentru
ameliorare si reproductie în zootehnie, respectarea încărcăturii de
femele pe reproducător, precum si modul de întretinere, furajare si
utilizare a reproducătorilor masculi la montă naturală, în
vederea obtinerii unei natalităti corespunzătoare fiecărei
specii;
33. realizează controlul tehnic al
activitătilor de profil, propunând măsuri si interdictie
partială sau totală în folosirea materialului seminal brut sau
conservat, atunci când conditiile de calitate nu corespund normelor interne
aprobate si legislatiei în vigoare;
34. participă la instruirea personalului de
specialitate din unitătile teritoriale de profil în vederea însusirii
metodologiei specifice privind evaluarea calitativă si receptia
materialului seminal, precum si în actiunea de perfectionare profesională
a operatorilor de însământări artificiale;
35. autorizarea hergheliilor si a altor unităti din
domeniul cresterii cabalinelor;
36. coordonarea si acordarea numărului unic - UELN
si eliberarea pasaportului, prin oficiile judetene pentru ameliorare si
reproductie în zootehnie;
37. aprobă activităti cu impact în cresterea si
ameliorarea cabalinelor si dispune răspunderi si sanctiuni;
38. controlează activitatea de crestere, reproductie
si gradul de ameliorare a cabalinelor de rasa din hergheliile de stat si
particulare, participă la clasarea si ierarhizarea cabalinelor de
rasă, verifică corectitudinea datelor înscrise în cărtile de
rasă si autorizează armăsarii pepinieri din herghelii si de
montă publica, în scopul îmbunătătirii genetice a populatiilor
de cabaline si al conservării patrimoniului genetic cabalin;
39. realizează inspectia si controlul
activitătilor tehnice complexe de identificare, evaluare, conservare si
protejare a resurselor genetice animale, la nivelul standardelor internationale
si în relatie de parteneriat tehnic cu organisme nationale si internationale de
profil;
40. controlează modul de îndeplinire si respectare a
criteriilor privind acordarea codurilor de identificare pentru fermele de
selectie, fermele de reproductie si statiile de incubatie;
41. controlează aplicarea normelor tehnice privind
producerea si comercializarea ouălor pentru incubatie si a puilor de
fermă, luând toate măsurile necesare pentru a impune penalităti
pentru orice încălcare a acestor norme, respectiv retrage numărul de
identificare acordat statiilor de incubatie care nu respectă prevederile
normelor tehnice privind producerea si comercializarea ouălor pentru
incubatie si a puilor de fermă;
42. controlează modul de îndeplinire si respectare a
criteriilor în vederea acreditării stupinelor de elită si a
stupinelor de multiplicare;
43. controlează modul de implementare, îndeplinire
si respectare a programelor de conservare a populatiilor de animale
vulnerabile, în pericol, în stare critică de disparitie si dezvoltă
banca natională de gene zootehnice;
44. acreditează asociatiile de crescători de
specii de animale care nu fac obiectul programelor de conservare si utilizare a
resurselor genetice animale (porumbei, câini, pisici si alte animale de
companie);
45. coordonează si controlează aplicarea
eficientă a programelor de ameliorare si de reproductie;
46. acreditează fermele si statiunile de testare în
care se realizează testarea performantelor raselor, liniilor, hibrizilor
si noilor creatii biologice;
47. coordonează activitătile de omologare, iar
controlul în statiunile si fermele de testare se realizează de către
centrele regionale prin oficiile judetene pentru ameliorare si reproductie în
zootehnie;
48. emite certificatul de omologare a raselor, liniilor,
hibrizilor si noilor creatii biologice;
49. controlează calitatea laptelui crud prin
laboratoarele proprii, în vederea determinării parametrilor (grăsime,
proteină, iactoză, celule somatice, încărcătura de germeni etc.)
utilizati în evaluările genetice si în vederea acordării ajutoarelor
de stat;
50. controlează prin laboratoare specializate
calitatea produselor apicole;
51. execută testele ADN la animalele de înaltă
valoare genetică din controlul oficial al productiei, în vederea
nominalizării împerecherilor si producerii de descendentă
valoroasă pentru folosirea la însământări artificiale;
52. efectuează teste în vederea depistării
precoce a unor anomalii genetice transmisibile din generatie în generatie;
53. efectuează teste ADN în vederea stabilirii
paternitătii produsilor obtinuti din embriotransfer, însământări
artificiale si monta naturală autorizată, pe specii;
54. coordonează si îndrumă tehnic organizarea
si desfăsurarea activitătii de informatizare si computerizare a
retelei nationale de ameliorare si reproductie în zootehnie;
55. organizează si administrează baza
natională de date, pe specii, prelucrarea în sistem computerizat a
informatiilor din domeniul reproductiei, selectiei, resurselor genetice
animale, cresterii animalelor, nutritiei animalelor, individualizarea
animalelor etc, în colaborare cu unitătile de profil si asociatiile
crescătorilor de animale;
56. este abilitată să desfăsoare actiuni
delegate de autoritatea acreditată pentru derularea operatiunilor de
gestionarea fondurilor europene;
57. avizează deconturile privind aprobarea normelor
de cheltuieli finantate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, pentru întretinerea
cabalinelor din categoria Herghelia Natională;
58. Îndeplineste orice alte atributii ce rezultă din
prezenta hotărâre si din reglementările legale în vigoare, pentru a
sprijini eficient si permanent o reală competentă si concurentă
în zootehnia românească, pentru dezvoltarea economico-socială si
asigurarea permanentă a securitătii alimentare a populatiei
tării noastre.
Art.
4. - (1) Agentia este
condusă de un director general, numit, în conditiile legii, prin ordin al
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale.
(2) Directorul general al Agentiei are calitatea de
ordonator secundar de credite.
(3) Directorul general conduce activitatea Agentiei si o
reprezintă în raporturile cu celelalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale si locale, cu alte persoane juridice si fizice,
precum si în justitie.
(4) În exercitarea atributiilor sale, directorul general
emite decizii.
(5) Directorul general poate da împuternicire de
reprezentare unor persoane cu functii de conducere din cadrul Agentiei.
Art.
5. - (1) Filialele regionale
se reorganizează ca centre regionale pentru ameliorare si reproductie în
zootehnie, denumite centre regionale, cu personalitate juridică, în
subordinea Agentiei, organizate în teritoriu, după cum urmează: lasi,
Constanta, Bucuresti, Dolj, Arad, Cluj si Brasov.
(2) Numărul de posturi pentru fiecare centru
regional, precum si modul de organizare si functionare a acestora se stabilesc,
în conditiile legii, prin decizie a directorului general al Agentiei.
Art.
6. - (1) Personalul Autoritătii
Hipice Nationale se preia de către Agentie, la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri, cu respectarea prevederilor art. 6 alin.
(1), (3) si (4) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor
autorităti si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice,
sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană si Fondul Monetar International.
(2) Salarizarea functionarilor publici si a personalului
contractual din cadrul Agentiei se face potrivit reglementărilor legale în
vigoare.
(3) Personalul centrelor regionale se asigură prin
preluarea a 30% din personalul oficiilor pentru ameliorare si reproductie în
zootehnie judetene, specialisti cu studii superioare, care vor exercita
atributii de inspectie de stat în zootehnie în cadrul centrului regional,
precum si prin preluarea personalului existent în centrele regionale ale
Autoritătii Hipice Nationale.
Art.
7. - (1) Agentia preia prin
protocol de predare-preluare patrimoniul Autoritătii Hipice Nationale.
(2) Centrele regionale preiau prin protocol de
predare-preluare patrimoniul necesar pentru desfăsurarea activitătii
de la oficiile pentru ameliorare si reproductie în zootehnie ale judetelor
lasi, Constanta, Bucuresti, Dolj, Arad, Cluj si Brasov, precum si pe cel
aferent centrelor regionale ale Autoritătii Hipice Nationale.
(3) Protocoalele de predare-preluare prevăzute la
alin. (1) si (2) se încheie în termen de 15 zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
Art.
8. - Pe data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 1.223/1996
privind reorganizarea activitătii de coordonare si dezvoltare a
patrimoniului genetic national din zootehnie, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 27 noiembrie 1996, cu modificările si completările
ulterioare, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
EMIL
BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale, interimar,
Nicolae Giugea,
secretar de stat
p. Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
interimar,
Minai Constantin Seitan,
secretar de stat
Seful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mănoiu
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.403.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |