MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI Nr. 181/2009

MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI

 

P A R T E A I

Anul 177 (XXI) - Nr. 181             LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE            Marti, 24 martie 2009

 

SUMAR

 

DECRETE

 

444. - Decret privind revocarea din functia de procuror-sef adjunct al Sectiei parchetelor militare din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie

 

445. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

446. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

447. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

448. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

449. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

450. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

451. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

452. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

453. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

454. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

455. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE

 

            Decizia nr. 277 din 26 februarie 2009 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 56 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România

 

Decizia nr. 292 din 3 martie 2009 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri

 

Decizia nr. 296 din 3 martie 2009 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22 alin. (2) din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal

 

ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI

 

            26. - Ordonantă de urgentă pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

 

            469. - Ordin al ministrului finantelor publice pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinantării si a cofinantării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul national de dezvoltare, în bugetul institutiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergentă, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 249/2007, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr 911/2007

 

ACTE ALE AUTORITĂTII ELECTORALE PERMANENTE

 

5. - Hotărâre pentru aprobarea modelului declaratiei de acceptare a candidaturii, a modelului listei de candidati, a modelului cererii de admitere a candidaturii independente, a modelului cererii de renuntare la candidatură si a modelului certificatului doveditor al alegerii care vor fi folosite la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009

 

Rectificări la:

 - Ordinul ministrului justitiei nr. 2.451/C/2008;

 - Ordinul ministrului justitiei nr. 2.607/C/2008;

 - Ordinul ministrului justitiei nr. 2.862/C/2008;

 - Ordinul ministrului justitiei nr. 3.038/C/2008

 

DECRETE

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind revocarea din functia de procuror-sef adjunct al Sectiei parchetelor militare din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 din Constitutia României, republicată, ale art. 54 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,

având în vedere propunerea ministrului justitiei si libertătilor cetătenesti, precum si Hotărârea Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 76 din 12 martie 2009,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul general-maior magistrat Dan Voinea se revocă din functia de procuror-sef adjunct al Sectiei parchetelor militare din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 444.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 216/2009,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul Speriusi Vlad Vasile, procuror-sef al Serviciului Teritorial Timisoara din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 445.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 211/2009,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Doamna Liana Tomsa, procuror-sef al Biroului de registratură, arhivă si grefă din cadrul Sectiei de resurse umane si documentare a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 446.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 245/2009,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Doamna Kibedi Katalin Barbara, procuror la Parchetul de pe lângă Tribunalul Satu Mare, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 447.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 213/2009,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul Slăvoiu Ionel, procuror militar la Sectia parchetelor militare din cadrul Parchetului Militar de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 448.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 212/2009,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul general de brigadă în rezervă Levanovici Mircea, procuror militar la Sectia parchetelor militare din cadrul Parchetului Militar de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 449.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 244/2009,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul Ciutureanu Andrei, procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Vânju Mare, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 450.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 236/2009,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - La data de 1 aprilie 2009, domnul Miclescu Adrian Horia, procuror la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bucuresti, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 451.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 237/2009,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul Atanase Valeriu, procuror la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bucuresti, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 452.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 215/2009,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul Pasalega lancu, procuror la Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizată si Terorism, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 453.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 243/2009,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul Subtire Adam, procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Lugoj, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 454.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 350/2009,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul Sandu Neculai, procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Focsani, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 455.

 

 

DECIZII  ALE   CURTII   CONSTITUTIONALE

 

CURTEA CONSTITUTIONALĂ

 

DECIZIA Nr. 277

din 26 februarie 2009

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 56 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România

 

Ioan Vida - presedinte

Aspazia Cojocaru - judecător

Nicolae Cochinescu - judecător

Acsinte Gaspar - judecător

Petre Lăzăroiu - judecător

Ion Predescu - judecător

Puskás Valentin Zoltán - judecător

Augustin Zegrean - judecător

Simona Ricu – procuror

Claudia-Margareta Krupenschi - magistrat-asistent

 

Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 56 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, exceptie ridicată de Hong Yong în Dosarul nr. 411/2/2008 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal.

La apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Cauza fiind în stare de judecată, presedintele Curtii Constitutionale acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a exceptiei ca neîntemeiată. Arată, în acest sens, că textul de lege criticat contine suficiente elemente pentru a îndeplini conditiile de claritate si previzibilitate instituite de jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului si nici nu are caracter retroactiv, acesta urmând a se aplica de la momentul intrării sale în vigoare. Mai sustine că nu se poate retine critica referitoare la îngrădirea dreptului la muncă, iar prevederile referitoare la dreptul la un proces echitabil, reglementate de art. 21 alin. (3) din Constitutie si de art. 6 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, invocate, nu au incidentă în cauză. De altfel, autorul exceptiei formulează critica de neconstitutionalitate mai mult din perspectiva interpretării si aplicării textului legal criticat, si nu a contradictiei lui cu normele fundamentale, ceea ce constituie o cauză de inadmisibilitate a exceptiei.

CURTEA,

având în vedere actele si lucrările dosarului, retine următoarele: Prin încheierea din 11 iunie 2008, pronuntată în Dosarul nr. 411/2/2008, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 56 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România.

Exceptia de neconstitutionalitate a fost ridicată de Hong Yong într-o actiune de contencios administrativ având ca obiect anularea unui decizii de returnare si obligarea Oficiului Român pentru Imigrări la prelungirea dreptului de sedere în România în scop de muncă.

În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că dispozitiile art. 56 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 194/2002, care conditionează prelungirea dreptului de sedere pe teritoriul României în scopul angajării în muncă de detinerea unei autorizatii de muncă valabile, contin norme retroactive si discriminatorii, pe de o parte, si sunt lipsite de precizie si claritate, pe de altă parte. Textul de lege criticat nu face precizări cu privire la situatia străinilor care s-au conformat legislatiei în vigoare la momentul venirii în România si care prevedea doar avizul Oficiului pentru Migratia Fortei de Muncă, noua legislatie reglementând în prezent conditii de prelungire a dreptului de sedere mult mai restrictive. Este lezată, prin urmare, chiar substanta dreptului la un proces echitabil si este afectat, de asemenea, dreptul la muncă, având în vedere că străinul solicitant al prelungirii dreptului de sedere are obligatii contractuale fată de angajatorul său care a obtinut, anterior, avizul Oficiului pentru Migratia Fortei de Muncă.

Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată.

Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicată.

Avocatul Poporului apreciază că dispozitiile art. 56 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România sunt constitutionale.

Presedintii celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:

Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 56 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 5 iunie 2008, cu următorul continut: „(1) Străinilor intrati în România în scopul angajării în muncă li se prelungeste dreptul de sedere temporară, dacă:

a) sunt titulari ai unei autorizatii de muncă valabile;".

În opinia autorului exceptiei, dispozitiile legale criticate contravin art. 15 alin. (2) referitoare la principiul neretroactivitătii legii civile, art. 21 alin. (3) privind dreptul părtilor la un proces echitabil si art. 41 alin. (1) din Constitutie, potrivit cărora dreptul la muncă nu poate fi îngrădit. De asemenea, sunt invocate si prevederile art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, precum si jurisprudenta în materie a Curtii Europene a Drepturilor Omului.

Analizând critica de neconstitutionalitate, Curtea Constitutională retine că este neîntemeiată, exceptia urmând să fie respinsă.

În ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate referitoare la încălcarea principiului neretroactivitătii legii, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile, consacrat de art. 15 alin. (2) din Constitutie, Curtea constată că este nefondată. Dispozitiile art. 56 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România reglementează conditia obtinerii autorizatiei de muncă valabile de către străinul - solicitant al prelungirii dreptului de sedere temporară în scop de muncă si nu contin niciun fel de referire cu privire la aplicarea retroactivă a acestora. Potrivit art. 15 alin. (2) din Legea fundamentală, invocat, legea dispune numai pentru viitor, astfel că textul legal criticat urmează să se aplice acelor situatii intervenite după intrarea sa în vigoare.

Curtea nu poate retine nici critica referitoare la nesocotirea prevederilor art. 41 alin. (1) din Constitutie, privind neîngrădirea dreptului la muncă. Conditia obtinerii autorizatiei de muncă, care a înlocuit permisul de muncă din reglementarea anterioară, este o cerintă cu caracter special, având în vedere scopul pentru care se solicită prelungirea dreptului de sedere temporară în România. Autorizatia de muncă este documentul oficial, eliberat in conditiile legii, care dă dreptul titularului să fie încadrat în muncă sau detasat în România la un singur angajator. Prin urmare, prevederile legale criticate nu sunt de natură să îngrădească exercitarea dreptului la muncă ci, dimpotrivă, reglementează cadrul juridic special în care străinii să-si poată exercita acest drept. De asemenea, conditiile prevăzute de lege se aplică, în egală măsură, tuturor celor vizati de ipoteza normei criticate, astfel că nu se poate sustine nici încălcarea principiului nediscriminării.

Cât priveste invocarea dispozitiilor art. 21 alin. (3) din Constitutie si ale art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, Curtea constată că aceste dispozitii nu sunt incidente în cauză, întrucât reglementează dreptul părtilor la un proces echitabil, drept ce nu poate fi pus în discutie prin stabilirea unei conditii speciale pentru obtinerea prelungirii dreptului de sedere temporară în România în scop de muncă.

Cu privire la sustinerile referitoare la lipsa de precizie si claritate a prevederilor art. 56 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgentă criticată, Curtea retine că acestea oferă suficiente repere si elemente pentru ca persoana căreia i se adresează să înteleagă conditiile în functie de care i se poate acorda dreptul solicitat si să îsi dirijeze, în consecintă, comportamentul.

În plus, Curtea observă că, în realitate, autorul exceptiei supune controlului de constitutionalitate aspecte legate fie de pretinse omisiuni ale legii, deduse din propria interpretare a textului în functie de situatia sa specifică, fie aspecte privind interpretarea si aplicarea acesteia de către instanta de judecată. Or, asemenea chestiuni nu intră în competenta Curtii Constitutionale, ci revin, după caz, autoritătii legiuitoare sau instantei judecătoresti.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUTIONALĂ

În numele legii

DECIDE:

Respinge, ca neîntemeiată, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 56 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, exceptie ridicată de Hong Yong în Dosarul nr. 411/2/2008 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal.

Definitivă si general obligatorie.

Pronuntată în sedinta publică din data de 26 februarie 2009.

 

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Claudia-Margareta Krupenschi

 

CURTEA CONSTITUTIONALĂ

 

DECIZIA Nr. 292

din 3 martie 2009

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri

 

Ioan Vida - presedinte

Nicolae Cochinescu - judecător

Aspazia Cojocaru - judecător

Acsinte Gaspar - judecător

Petre Lăzăroiu - judecător

Ion Predescu - judecător

Puskás Valentin Zoltán - judecător

Tudorel Toader - judecător

Augustin Zegrean - judecător

Marinela Mincă - procuror

Marieta Safta - magistrat-asistent

 

Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, exceptie invocată de instanta de judecată, din oficiu, în Dosarul nr. 35.417/3/2007 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia I penală.

La apelul nominal este prezentă partea Marinei Sandu.

Având cuvântul, acesta arată că instanta de judecată a invocat exceptia de neconstitutionalitate si lasă la aprecierea Curtii solutionarea acesteia.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, cu referire la jurisprudenta Curtii Constitutionale în materie.

CURTEA,

având în vedere actele si lucrările dosarului, retine următoarele: Prin încheierea din 30 octombrie 2008, pronuntată în Dosarul nr. 35.417/3/2007, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia I penală a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, exceptie invocată de instanta de judecată, din oficiu.

În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine, în esentă, că textul de lege criticat este neconstitutional, deoarece nu îndeplineste cerintele de claritate si previzibilitate prevăzute de Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale. Astfel, legea nu cuprinde o definitie a notiunii de consum de droguri, astfel încât, pe de o parte, fiecare persoană să poată fi informată cu privire la comportamentul care i se solicită de către legiuitor, iar pe de altă parte, fiind vorba despre o ingerintă în viata privată, aceasta să fie prevăzută de lege. Imprecizia termenilor si lipsa unei definitii legale sunt de natură să aducă atingere egalitătii în fata legii, securitătii juridice si caracterului nonarbitrar al urmăririi penale. În plus, imprecizia termenilor a determinat solutii divergente în practică, astfel încât nu se poate cere cetăteanului obisnuit un grad de întelegere a legii mai mare decât cel al instantelor de judecată.

În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

Avocatul Poporului, invocând si jurisprudenta Curtii Constitutionale în materie, consideră că dispozitiile criticate sunt constitutionale.

Presedintii celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile părtii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:

Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 4 din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 362 din 3 august 2000, astfel cum au fost modificate si completate prin Legea nr. 522 din 24 noiembrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.155 din 7 decembrie 2004, dispozitii care au următorul cuprins: „(1) Cultivarea, producerea, fabricarea, experimentarea, extragerea, prepararea, transformarea, cumpărarea sau detinerea de droguri de risc pentru consum propriu, fără drept, se pedepseste cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau amendă.

(2) Dacă faptele prevăzute la alin. (1) privesc droguri de mare risc, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 5 ani."

Aceste prevederi legale încalcă, în opinia instantei de judecată, dispozitiile art. 15 alin. (2), art. 16, art. 20, art. 23 alin. (1) si (2) si art. 73 alin. (3) lit. h) din Constitutie, referitoare la principiul neretroactivitătii legii, egalitatea în drepturi, tratatele internationale privind drepturile omului, libertatea individuală si legalitatea incriminării, reglementarea prin lege organică a infractiunilor, pedepselor si a regimului executării acestora.

Examinând exceptia de neconstitutionalitate astfel cum a fost formulată, Curtea constată că s-a mai pronuntat în jurisprudenta sa asupra constitutionalitătii aceluiasi text de lege, prin raportare la critici similare. În acest sens sunt Decizia nr. 334 din 28 iunie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 651 din 22 iulie 2005, si Decizia nr. 958 din 25 septembrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 696 din 13 octombrie 2008, prin care Curtea Constitutională a respins ca neîntemeiată exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 din Legea nr. 143/2000, pentru considerentele acolo retinute.

Deoarece până în prezent nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea acestei jurisprudente, cele statuate anterior de Curte îsi păstrează valabilitatea si în prezenta cauză.

Pentru motivele mai sus arătate, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUTIONALĂ

În numele legii

DECIDE:

Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, exceptie invocată de instanta de judecată, din oficiu, în Dosarul nr. 35.417/3/2007 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia I penală.

Definitivă si general obligatorie.

Pronuntată în sedinta publică din data de 3 martie 2009.

 

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Marieta Safta

 

CURTEA CONSTITUTIONALĂ

 

DECIZIA Nr. 296

din 3 martie 2009

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22 alin. (2) din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal

 

 

Ioan Vida - presedinte

Nicolae Cochinescu - judecător

Aspazia Cojocaru - judecător

Acsinte Gaspar - judecător

Petre Lăzăroiu - judecător

Ion Predescu - judecător

Puskás Valentin Zoltán - judecător

Tudorel Toader - judecător

Augustin Zegrean - judecător

Marinela Mincă - procuror

Marieta Safta - magistrat-asistent

 

Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22 alin. (2) din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, exceptie invocată de Aurelian Andrei Dutu în Dosarul nr. 9.639/302/2008 al Judecătoriei Sectorului 5 Bucuresti - Sectia I penală.

La apelul nominal este prezent autorul exceptiei.

Având cuvântul, acesta arată că doreste încadrarea într-un regim de executare a pedepsei mai putin sever.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, arătând că dispozitiile criticate nu încalcă dispozitiile constitutionale invocate.

CURTEA,

având în vedere actele si lucrările dosarului, retine următoarele: Prin încheierea din 4 noiembrie 2008, pronuntată în Dosarul nr. 9.639/302/2008, Judecătoria Sectorului 5 Bucuresti - Sectia I penală a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22 alin. (2) din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, exceptie invocată de Aurelian Andrei Dutu.

În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine, în esentă, că textul de lege criticat lasă loc arbitrariului si determină o inegalitate a cetătenilor, prin aceea că lasă interpretarea legii la latitudinea unui organ de autoritate publică, respectiv Comisia de individualizare a regimului pedepsei din cadrul penitenciarului. Se încalcă în acest mod si dreptul la integritate psihică al persoanei, deoarece decizia judecătorului delegat se ia pe baza raportului comisiei, care poate dispune în mod exceptional, fără stabilirea unor limite, ce înseamnă regimul pe care urmează să îl suporte condamnatul analizat. În plus, analiza de către aceeasi comisie a naturii si modului de săvârsire a infractiunii, fără ca detinutul să aibă posibilitatea depunerii de probatorii, comisia urmând să aibă în vedere situatia retinută de instanta care a pronuntat condamnarea, reprezintă un act de ingerintă în actul autoritătii judiciare, care nu este permis într-o ordine constitutională guvernată de principiul separatiei puterilor în stat. În concluzie, se sustine că sintagma „în mod exceptional" din cuprinsul normei criticate îngrădeste nepermis drepturile fundamentale invocate.

Judecătoria Sectorului 5 Bucuresti - Sectia I penală apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, arătând că dispozitiile criticate nu încalcă dispozitiile constitutionale invocate.

În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

Avocatul Poporului consideră că dispozitiile art. 22 alin. (2) din Legea nr. 275/2006 sunt constitutionale.

Presedintii celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile părtii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:

Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2,3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 22 alin. (2) din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, publicată în Monitorul Oficial aj României, Partea I, nr. 627 din 20 iulie 2006, potrivit cărora: „în mod exceptional, natura si modul de săvârsire a infractiunii, precum si persoana condamnatului pot determina includerea persoanei condamnate în regimul de executare imediat inferior ca grad de severitate."

Se sustine că acest text de lege încalcă prevederile constitutionale ale art. 1 alin. (4) care consacră separatia puterilor în stat, ale art. 16 alin. (1) privind egalitatea în drepturi si ale art. 22 alin. (1) teza a treia privind dreptul persoanei la integritate psihică.

Examinând exceptia de neconstitutionalitate astfel cum a fost formulată, Curtea constată că s-a mai pronuntat asupra constitutionalitătii art. 22 alin. (2) din Legea nr. 275/2006, criticat în raport cu aceleasi dispozitii constitutionale si cu o motivare similară. În acest sens este Decizia nr. 1.308 din 2 decembrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 871 din 23 decembrie 2008, prin care Curtea a respins, pentru considerentele acolo retinute, exceptia de neconstitutionalitate invocată. Întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea acestei jurisprudente, solutia pronuntată anterior, precum si considerentele care au fundamentat-o sunt valabile si în prezenta cauză.

Pentru motivele mai sus arătate, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin.(1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUTIONALĂ

În numele legii

DECIDE:

Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22 alin. (2) din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, exceptie invocată de Aurelian Andrei Dutu în Dosarul nr. 9.639/302/2008 al Judecătoriei Sectorului 5 Bucuresti - Sectia I penală.

Definitivă si general obligatorie.

Pronuntată în sedinta publică din data de 3 martie 2009.

 

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Marieta Safta

 

ORDONANTE  ALE   GUVERNULUI   ROMÂNIEI

 

GUVERNUL ROMÂNIEI

 

ORDONANTĂ DE URGENTĂ

pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României

 

Având în vedere:

- necesitatea îmbunătătirii măsurilor pe linia supravegherii frontierei de stat, prin administrarea de către Politia de Frontieră Română a lucrărilor de întretinere a culoarului si fâsiei de protectie a frontierei de stat, demersuri care vor contribui la securizarea frontierei de stat, cu influente pozitive în procesul de evaluare Schengen ce urmează a se desfăsura în perioada imediat următoare;

- necesitatea respectării obligatiilor ce decurg din acordurile, conventiile sau întelegerile încheiate între România si statele vecine privind curătarea si întretinerea culoarului de frontieră, repararea si întretinerea semnelor de frontieră;

- realizarea în conditii optime a măsurătorilor topografice clasice si GPS în vederea marcării si verificării frontierei de stat, tinând seama de faptul că toate aceste elemente constituie situatii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată întrucât vizează interesul public si contribuie la îndeplinirea măsurilor adoptate pe linia securizării frontierei de stat, cerintă fundamentală pentru integrarea României în Spatiul Schengen,

în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,

 

Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de urgentă.

 

Articol unic. - Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 30 iunie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările si completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1. La articolul 3, alineatul (3) va avea următorul cuprins:

„(3) Fâsia de protectie a frontierei de stat se stabileste de la linia de frontieră către interior si are o lătime de 20 metri. La frontiera de apă sau în locurile din imediata apropiere a frontierei de stat în care terenurile sunt mlăstinoase, supuse erodărilor sau avalanselor, fâsia de protectie a frontierei de stat se constituie mai în adâncime. Fâsia de protectie a frontierei de stat se constituie si se marchează prin grija structurilor teritoriale ale Politiei de Frontieră Române."

2. Articolul 7 va avea următorul cuprins:

„Art. 7. - (1) Culoarul de frontieră si fâsia de protectie a frontierei de stat fac parte din domeniul public al statului si se administrează de către Ministerul Administratiei si Internelor, prin Politia de Frontieră Română, în conditiile stabilite prin Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, cu modificările si completările ulterioare.

(2) Structurile teritoriale ale politiei de frontieră asigură curătarea si întretinerea culoarului de frontieră, întretinerea si repararea semnelor de frontieră sau, la nevoie, înlocuirea acestora, conform prevederilor documentelor bilaterale încheiate cu statele vecine. Aceste activităti se desfăsoară la termenele stabilite prin acordurile, conventiile ori întelegerile de frontieră încheiate cu statele vecine sau ori de câte ori este nevoie.

(3) În fâsia de protectie a frontierei de stat, politistii de frontieră au dreptul să instaleze mijloace de semnalare a trecerilor peste frontieră si de supraveghere a liniei de frontieră. Dacă situatia o impune, pentru termene limitate, până la disparitia stării care determină necesitatea, în fâsia de protectie a frontierei de stat se pot face si alte lucrări necesare în vederea îndeplinirii atributiilor de către politistii de frontieră.

(4) Suprafetele de teren cuprinse între fâsia de protectie a frontierei de stat si culoarul de frontieră sau malul apelor, după caz, se administrează de către persoanele fizice sau juridice cărora le apartin, cu respectarea prevederilor Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, cu modificările si completările ulterioare.

(5) Accesul persoanelor în fâsia de protectie a frontierei de stat până la culoarul de frontieră sau malul apelor, după caz, este permis în baza documentelor de identitate, cu aprobarea sefului formatiunii locale a politiei de frontieră.

(6) Accesul persoanelor pentru efectuarea unor activităti dincolo de fâsia de protectie a frontierei de stat, în situatia în care aceasta se constituie mai în adâncime, precum si în insulele si ostroavele apartinând statului român, situate în apele de frontieră, este permis numai prin locurile si în conditiile stabilite de seful formatiunii locale a politiei de frontieră.

(7) Accesul persoanelor în insulele si ostroavele de formatiune nouă din apele de frontieră este permis numai după determinarea apartenentei acestora, pe baza întelegerilor încheiate între statul român si statul vecin."

3. La articolul 42, alineatul (3) se abrogă.

4. La articolul 75, literele e) si f) vor avea următorul cuprins:

,,e) accesul la uscat, fără aprobarea sefului punctului de trecere, al membrilor echipajelor navelor românesti de transport de mărfuri care, din motive justificate, sunt obligate să stationeze în raza portului; neprezentarea după plecarea navei a marinarilor rămasi pe teritoriul României la agentia companiei de navigatie de care apartine nava, pentru a li se rezolva situatia; accesul la bord al membrilor de familie ai marinarilor străini îmbarcati pe navele aflate în porturile românesti care navighează între porturile Constanta, Sulina si Moldova Veche fără pasaport ori alte documente de trecere a frontierei sau fără aprobarea sefului punctului de trecere; desfăsurarea oricărei activităti în punctele de trecere a frontierei de stat, alta decât efectuarea controlului de frontieră, fără avizul, după caz, al sefului directiei teritoriale a politiei de frontieră competente, al sefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, al administratiei publice locale sau al altei autorităti prevăzute de lege; nerespectarea obligatiilor prevăzute în avizul eliberat de seful directiei teritoriale a politiei de frontieră competente sau de seful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, potrivit prevederilor art. 45 alin. (1);

f) accesul persoanelor în fâsia de protectie a frontierei de stat până la culoarul de frontieră sau malul apelor, după caz, fără documente de identitate sau fără aprobarea sefului formatiunii locale a politiei de frontieră; accesul persoanelor pentru efectuarea unor activităti dincolo de fâsia de protectie a frontierei de stat, în situatia în care aceasta se constituie mai în adâncime, precum si în insulele si ostroavele apartinând statului român, situate în apele de frontieră, prin alte locuri sau în alte conditii decât cele stabilite de seful formatiunii locale a politiei de frontieră; accesul persoanelor în insulele si ostroavele de formatiune nouă din apele de frontieră înainte de determinarea apartenentei acestora; desfăsurarea activitătilor prevăzute la art. 39 fără avizul directiilor teritoriale ale politiei de frontieră; efectuarea pescuitului în apele de frontieră, apele maritime interioare si în marea teritorială în alte locuri sau în alte sectoare decât cele stabilite de autoritătile competente sau fără avizul prealabil al sefului inspectoratului judetean al politiei de frontieră competent; păstrarea bărcilor si ambarcatiunilor aflate pe apele de frontieră sau pe apele maritime interioare în alte locuri decât cele stabilite de autoritătile competente ori neluarea de către cei care le detin a măsurilor necesare pentru a preveni folosirea acestora la trecerea ilegală a frontierei de stat, la practicarea contrabandei sau la alte activităti ilicite; desfăsurarea activitătilor de agrement si sportive în apele de frontieră, marea interioară si marea teritorială fără aprobarea căpităniei de port sau, după caz, a administratiei publice locale ori fără avizul sefului sectorului politiei de frontieră sau, după caz, al sefului grupului de nave al politiei de frontieră; acostarea fără drept a navelor si ambarcatiunilor cu excursionisti în alte locuri decât porturile sau locurile special amenajate în acest scop; păsunatul animalelor în timpul zilei dincolo de fâsia de protectie a frontierei de stat; păsunatul animalelor în timpul noptii în alte locuri decât cele stabilite de autoritătile administratiei publice locale sau fără avizul sefului sectorului politiei de frontieră; vânătoarea de-a lungul frontierei de stat, pe adâncimea de 500 metri de la fâsia de protectie a frontierei de stat către interior, pentru frontiera de uscat, si de la limita terenului inundabil, pentru frontiera de apă; desfăsurarea vânătorii, prevăzută la art. 44 alin. (2), fără avizul prealabil al sefului sectorului politiei de frontieră; fixarea pe bandă magnetică, pe hârtie sau pe alt suport a imaginilor care redau portiuni din teritoriul statelor vecine de către persoanele care se deplasează ori care desfăsoară diferite activităti în apropierea frontierei de stat, dacă acest lucru este prevăzut în acordurile sau în conventiile privitoare la frontieră încheiate de România cu statele vecine; purtarea de convorbiri neautorizate peste linia de frontieră, dacă acest lucru este prevăzut în acordurile sau în conventiile privitoare la frontieră încheiate de România cu statele vecine; comiterea sau proferarea de către persoanele care se deplasează ori desfăsoară activităti în apropierea frontierei de stat de fapte, gesturi sau expresii jignitoare la adresa statului vecin ori a cetătenilor acestuia, dacă acestea sunt prevăzute în acordurile sau în conventiile privitoare la frontieră încheiate de România cu statele vecine."

 

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Viceprim-ministru, ministrul administratiei si internelor,

Dan Nica

p. Ministrul afacerilor externe,

Costea Romulus Dom,

secretar de stat

Ministrul finantelor publice,

Gheorghe Pogea

 

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 26.

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE  ADMINISTRATIEI   PUBLICE   CENTRALE

 

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

 

ORDIN

pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinantării si a cofinantării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul national de dezvoltare, în bugetul institutiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergentă, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 249/2007, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 911/2007

 

Având în vedere dispozitiile:

- art. II din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 220/2008 pentru modificarea art. 1 alin. (2) lit. i) din Ordonanta Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinantării si a cofinantării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul national de dezvoltare, în bugetul institutiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergentă;

- Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul institutional de coordonare si gestionare a instrumentelor structurale;

- Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare;

- Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale, cu modificările ulterioare;

- Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006 privind stabilirea cadrului general pentru Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european si Fondul de coeziune si abrogarea Regulamentului Consiliului nr. 1.260/1999;

- Regulamentului Comisiei nr. 1.828/2006 privind stabilirea regulilor de implementare a Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006 privind stabilirea cadrului general pentru Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european si Fondul de coeziune si abrogarea Regulamentului Consiliului nr. 1.260/1999,

în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice,

ministrul finantelor publice emite următorul ordin:

Art. I. - Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinantării si a cofinantării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul national de dezvoltare, în bugetul institutiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergentă, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 249/2007, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 911/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 591 din 28 august 2007, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:

1. La articolul 3 alineatul (3), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:

,,d) scrisoare de garantie bancară pentru suma aferentă prefinantării solicitate, numai în cazul proiectelor care intră sub incidenta ajutorului de stat/de minimis."

2. La articolul 3, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:

„(7) Prefinantarea acordată în cazul proiectelor care intră sub incidenta ajutorului de stat/de minimis va fi justificată de cheltuieli efectiv realizate de beneficiari conform prevederilor art. 78 alin. (2) din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006 privind stabilirea cadrului general pentru Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european si Fondul de coeziune si abrogarea Regulamentului Consiliului nr. 1.260/1999."

3. Articolul 6 se modifică si va avea următorul cuprins:

„Art. 6. - Prefinantarea se acordă în procent de maximum 20% din valoarea eligibilă a contractului/deciziei/ordinului de finantare încheiat între Autoritatea de management/Organismul intermediar si beneficiar."

4. La articolul 7, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:

„(4) Prin exceptie de la prevederile art. 6, în cazul proiectelor care intră sub incidenta ajutorului de stat/de minimis, prefinantarea se acordă în procent de maximum 35% din valoarea totală a finantării ce poate fi acordată beneficiarului conform contractului/deciziei/ordinului de finantare."

5. La articolul 18, alineatul (13) se modifică si va avea următorul cuprins:

„(13) Pentru derularea operatiunilor financiare aferente proiectelor finantate în cadrul programelor operationale, institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, au obligatia să deschidă conturi în sistemul Trezoreriei Statului, conform prevederilor legale în vigoare. Celelalte categorii de beneficiari pot opta pentru deschiderea acestor conturi în sistemul Trezoreriei Statului la bănci comerciale."

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Ministrul finantelor publice,

Gheorghe Pogea

 

Bucuresti, 10 martie 2009.

Nr. 469.

 

ACTE ALE AUTORITĂTII ELECTORALE PERMANENTE

 

AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ

 

HOTĂRÂRE

pentru aprobarea modelului declaratiei de acceptare a candidaturii, a modelului listei de candidati, a modelului cererii de admitere a candidaturii independente, a modelului cererii de renuntare la candidatură si a modelului certificatului doveditor al alegerii care vor fi folosite la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009

 

Având în vedere dispozitiile art. 12 alin. (2), alin. (5) lit. c), art. 121 alin. (2), art. 123 alin. (4), art. 21 alin. (3) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea si desfăsurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările si completările ulterioare,

în temeiul art. 65 alin. (4) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si pentru modificarea si completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritătilor administratiei publice locale, a Legii administratiei publice locale nr. 215/2004 si a Legii nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 231 alin. (2) din Legea nr. 33/2007, cu modificările si completările ulterioare, Autoritatea Electorală Permanentă adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă modelul declaratiei de acceptare a candidaturii, modelul listei de candidati, modelul cererii de admitere a candidaturii independente, modelul cererii de renuntare la candidatură si modelul certificatului doveditor al alegerii care vor fi folosite la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009, prevăzute în anexele nr. 1-5, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Presedintele Autoritătii Electorale Permanente,

Octavian Opris

Contrasemnează:

Vicepresedinte,

Ana Maria Patru

Vicepresedinte,

Marian Muhulet

 

Bucuresti, 19 martie 2009.

Nr. 5.

 

ANEXA Nr. 1

Modelul declaratiei de acceptare a candidaturii

 

DECLARATIE

de acceptare a candidaturii

 

Subsemnatul/a,...................................*, prenumele tatălui............................, prenumele mamei........................., născut/ă la data de ........................................ în ...........................................**, cetătean ..................., domiciliat/ă în ................................................***, având apartenentă politică la .....................****, de profesie ........................****** având ocupatia de...........................******* declar prin prezenta că accept să candidez la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009 din partea.................................*******

Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaratii, declar pe propria răspundere că întrunesc conditiile prevăzute de lege pentru a candida.

 

            Data

            .............................................

Semnătura candidatului

.............................................

 


* Se trec numele si prenumele.

** Se trec localitatea si statul.

*** Cetătenii români trec adresa înscrisă în actul de identitate, iar cei cu domiciliul în străinătate mentionează si statul în care si-au stabilit domiciliul; cetătenii celorlalte state membre ale Uniunii Europene trec adresa din România.

**** Se trece denumirea completă a partidului politic ori a organizatiei cetătenilor apartinând minoritătilor nationale al cărui/cărei membru este cel care face declaratia sau, în cazul candidatilor independenti, mentiunea „Nu este cazul".

***** Conform studiilor absolvite.

****** Se trece activitatea desfăsurată la momentul efectuării declaratiei.

******* Se trece denumirea completă a partidului politic, aliantei politice, aliantei electorale, organizatiei cetătenilor apartinând minoritătilor nationale, după caz, sau mentiunea „candidat independent".

 

NOTĂ:

Declararea necorespunzătoare a adevărului, făcută unui organ sau unei institutii de stat ori unei alte unităti dintre cele la care se referă art. 145 din Codul penal, în vederea producerii unei consecinte juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaratia făcută serveste pentru producerea acelei consecinte, se pedepseste cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.

 

ANEXA Nr. 2

 

Modelul listei de candidati

 

LISTA DE CANDIDATI

la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009

ai....................................*

 

Nr. crt.

Nume si prenume

Prenumele părintilor**

Data nasterii

Locul

nasterii***

Cetătenia

Adresa****

Apartenenta politică*****

Profesia ******

Ocupatia *******

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data

.............................................

Semnătura conducerii

............................................. ********


* Denumirea abreviată si completă a partidului politic, aliantei politice, aliantei electorale, organizatiei cetătenilor apartinând minoritătilor nationale, după caz, care propune lista de candidati.

** Se trec prenumele tatălui/si prenumele mamei.

*** Se trec localitatea si statul.

**** Pentru cetătenii români se trece adresa înscrisă în actul de identitate, iar pentru cei cu domiciliul în străinătate se mentionează si statul în care si-au stabilit domiciliul; pentru cetătenii celorlalte state membre ale Uniunii Europene se trece adresa din România.

***** Se completează numai în cazul aliantelor politice sau electorale; se trece denumirea abreviată a partidului politic ori a organizatiei cetătenilor apartinând minoritătilor nationale, după caz, al cărui/cărei membru este candidatul.

****** Conform studiilor absolvite.

******* Se trece activitatea desfăsurată la momentul întocmirii listei de candidati.

******** Se semnează de către conducerea partidului politic, aliantei politice, aliantei electorale, organizatiei cetătenilor apartinând minoritătilor nationale, după caz, sau de către persoanele împuternicite în mod expres pentru a le semna.

 

ANEXA Nr. 3

 

Modelul cererii de admitere a candidaturii independente

 

CERERE DE ADMITERE

a candidaturii independente la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009

 

Numele si prenumele

Prenumele părintilor*

Data nasterii

Locul nasterii **

Cetătenia

Domiciliul***

Profesia ****

Ocupatia *****

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data

.............................................

Semnătura candidatului independent

.............................................


* Se trec prenumele tatălui/si prenumele mamei.

** Se trec localitatea si statul.

*** Pentru cetătenii români se trece adresa înscrisă în actul de identitate, iar pentru cei cu domiciliul în străinătate se trece si statul în care si-au stabilit domiciliul; pentru cetătenii celorlalte state membre ale Uniunii Europene se trece adresa din România.

**** Conform studiilor absolvite.

***** Se trece activitatea desfăsurată la momentul întocmirii cererii.

 

ANEXA Nr. 4

 

Modelul cererii de renuntare la candidatură

 

CERERE

de renuntare la candidatură

 

            Subsemnatul/a, .................................*, prenumele tatălui ........................, prenumele mamei ......................, născut/ă la data de ................................ În ........................................................**, cetătean ..........................., domiciliat/ă în ......................................................................................................................***, având apartenenta politică la....................................................****, declar prin prezenta că renunt să candidez la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009 din partea......................................................*****

 

Data

.............................................

Semnătura candidatului

.............................................


* Se trec numele si prenumele.

** Se trec localitatea si statul.

*** Cetătenii români trec adresa înscrisă în actul de identitate, iar cei cu domiciliul în străinătate mentionează si statul în care si-au stabilit domiciliul; cetătenii celorlalte state membre ale Uniunii Europene trec adresa din România.

**** Se trece denumirea completă a partidului politic ori a organizatiei cetătenilor apartinând minoritătilor nationale al cărui/cărei membru este cel care face cererea, după caz, sau, în cazul candidatilor independenti, mentiunea „Nu este cazul".

***** Se trece denumirea completă a partidului politic, aliantei politice, aliantei electorale, organizatiei cetătenilor apartinând minoritătilor nationale, după caz, sau mentiunea „candidat independent".

 

ANEXA Nr. 5

 

Modelul certificatului doveditor al alegerii

..................................................*

 

ROMÂNIA

BIROUL ELECTORAL CENTRAL PENTRU ALEGEREA MEMBRILOR DIN ROMÂNIA

ÎN PARLAMENTUL EUROPEAN DIN ANUL 2009

 

CERTIFICAT DOVEDITOR

al alegerii ca membru din România în Parlamentul European

 

            Doamna/Domnul ...............................**, născută/născut la data de .............. În .....................................***, cetătean......................, domiciliată/domiciliat în...................................................................................................****, având CNP................................*****^ a fost aleasă/ales ca membru din România în Parlamentul European la alegerile din anul 2009.

 

Presedinte,

...................................******.

 

            ............................*******

 


* Se trece stema României.

** Se trec numele si prenumele.

*** Se trec localitatea si statul.

**** Pentru cetătenii români se trece adresa înscrisă în actul de identitate, iar pentru cei cu domiciliul în străinătate se mentionează si statul în care si-au stabilit domiciliul; pentru cetătenii celorlalte state membre ale Uniunii Europene se trece adresa din România.

***** Se completează doar pentru cetătenii români.

****** Se trec numele si prenumele si semnătura presedintelui Biroului Electoral Central si se aplică stampila Biroului Electoral Central.

******* Se trec numărul de înregistrare si data.

 

RECTIFICĂRI

 

La Ordinul ministrului justitiei nr. 2.451/C/2008 privind redobândirea cetăteniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 678 din 2 octombrie 2008, se face următoarea rectificare (care nu apartine Redactiei „Monitorul Oficial, Partea I"):

- în anexa nr. 1, la pozitia 95, în loc de: „95. Gutu Arcadie, fiul lui Ivan (născut la data de 7.04.1930 în localitatea Edinet) si Profira, născut la data de 7 decembrie 1957 în localitatea Trinca, judetul Edinet, Republica Moldova, cetătean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Trinca, judetul Edinet. (7.002/2003)"se va citi: „95. Gutu Arcadie, fiul lui Ion (născut la data de 7.04.1930 în localitatea Edinet) si Profira, născut la data de 7 decembrie 1957 în localitatea Trinca, judetul Edinet, Republica Moldova, cetătean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Trinca, judetul Edinet. (7.002/2003)."

 

La Ordinul ministrului justitiei nr. 2.607/C/2008 privind redobândirea cetăteniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 726 din 27 octombrie 2008, se face următoarea rectificare (care nu apartine Redactiei „Monitorul Oficial, Partea I"):

- în anexa nr. 2, la pozitia 100, în loc de: „ 100. Ursachi Vasile, fiul lui Mihail (născut la 26.11.1939 în localitatea Rădenii Vechi) si Ecaterina, născut la data de 2 ianuarie 1975 în localitatea Ungheni, judetul Ungheni, Republica Moldova, cetătean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Ungheni, str. V. Lupu nr. 1, ap. 32. (3.757/2003) Copii minori: Ursachi Adrian, născut la data de 24.01.1994, si Ursachi Dionis, născut la data de 12.06.2002." se va citi: „100. Ursachi Vasile, fiul lui Mihail (născut la 26.11.1939 în localitatea Rădenii Vechi) si Ecaterina, născut la data de 2 ianuarie 1975 în localitatea Ungheni, judetul Ungheni, Republica Moldova, cetătean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Ungheni, str. V. Lupu nr. 1, ap. 32. (3.757/2003) Copii minori: Ursachi Andrian, născut la data de 24.01.1994, si Ursachi Dionis, născut la data de 12.06.2002."

 

La Ordinul ministrului justitiei nr. 2.862/C/2008 privind redobândirea cetăteniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 12 noiembrie 2008, se face următoarea rectificare (care nu apartine Redactiei „Monitorul Oficial, Partea I"):

- în anexa nr. 2, la pozitia 33, în loc de: „33. Corobcenco Irina, fiica luiAnatolie si Tatiana (fiica lui Cherencheci Gavril, născut la 8.04.1921 în localitatea Hîrbovăt), născută la data de 21 octombrie 1987 în localitatea Roscani, judetul Anenii Noi, Republica Moldova, cetătean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Roscani, judetulAnenii Noi. (738/2008)"se va citi: „33. Corobcenco Irina, fiica luiAnatolie si Tatiana (fiica lui Chencheci Gavril, născut la 8.04.1921 în localitatea Hîrbovăt), născută la data de 21 octombrie 1987 în localitatea Roscani, judetul Anenii Noi, Republica Moldova, cetătean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Roscani, judetul Anenii Noi. (738/2008)."

 

La Ordinul ministrului justitiei nr. 3.038/C/2008 privind redobândirea cetăteniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 830 din 10 decembrie 2008, se fac următoarele rectificări (care nu apartin Redactiei „Monitorul Oficial, Partea I"):

- în anexă, la pozitia 40, în loc de: „40. Cojocaru Ludmila, fiica lui Ion si Valentina (fiica lui Vacarenco Nicolae si Daria, născută la 19.03.1917 în localitatea Vîprova), născută la data de 30 martie 1977 în localitatea Chisinău, judetul Chisinău, Republica Moldova, cetătean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Străseni, Str. Prieteniei nr. 6, ap. 7. (1.023/2003)" se va citi: „40. Cojocaru Ludmila, fiica lui Ivan si Valentina (fiica lui Vacarenco Nicolae si Daria, născută la 19.03.1917 în localitatea Vîprova), născută la data de 30 martie 1977 în localitatea Chisinău, judetul Chisinău, Republica Moldova, cetătean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Străseni, Str. Prieteniei nr. 6, ap. 7. (1.023/2003)";

- în anexă, la pozitia 77, în loc de: „77. lonasco Djima, fiica lui Siracovschi Anton (născut la 25.12.1939 în localitatea Tîrnova) si Eugenia, născută la data de 25 martie 1964 în localitatea Tîrnova, judetul Edinet, Republica Moldova, cetătean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Ignătei, raionul Rezina. (811/2007)" se va citi: „77. lonasco Djima, fiica lui Sircovschi Anton (născut la 25.12.1939 în localitatea Tîrnova) si Eugenia, născută la data de 25 martie 1964 în localitatea Tîrnova, judetul Edinet, Republica Moldova, cetătean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Ignătei, raionul Rezina. (811/2007)."


Copyright 1998-2024
DSC.NET All rights reserved.