MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
Anul 177 (XXI) - Nr.
340 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Joi, 21
mai 2009
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
560. - Hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea aplicării Regulamentului (CE) nr. 1.008/2008 al Parlamentului European si al Consiliului din 24 septembrie 2008 privind normele comune pentru operarea serviciilor aeriene în Comunitate
562. - Hotărâre pentru aprobarea Strategiei de descentralizare în sistemul de sănătate
572. - Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri
si cheltuieli pe anul 2009 al Companiei Nationale „UNIFARM” - S.A. Bucuresti,
aflată sub autoritatea Ministerului Sănătătii
576. - Hotărâre privind declansarea procedurilor de expropriere a bunurilor imobile, proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică
„Infrastructura
conexă pe teritoriul românesc al obiectivului «Pod peste fluviul
Dunărea, la Calafat - Vidin»“, municipiul Calafat, judetul Dolj
578. -
Hotărâre pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului
nr. 1.909/2006 privind finantarea din bugetul Ministerului Integrării
Europene a subprogramului multianual „Asistenta tehnică pentru
supervizarea lucrărilor de infrastructură aferente proiectelor
finantate din Programul PHARE Coeziune economică si socială”
582. -
Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul
2009 al Societătii Nationale de Radiocomunicatii - S.A., la care
Ministerul Comunicatiilor si Societătii Informationale îndeplineste
atributiile pe care statul român le are în calitate de actionar unic
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea aplicării Regulamentului (CE) nr. 1.008/2008 al Parlamentului European
si al Consiliului din 24
septembrie 2008 privind normele comune pentru operarea serviciilor aeriene în
Comunitate
În
scopul asigurării aplicării în România a prevederilor Regulamentului
(CE) nr. 1.008/2008 al Parlamentului European si al Consiliului din 24
septembrie 2008 rivind normele comune pentru operarea serviciilor aeriene în Comunitate,
în
temeiul art. 108 si al art. 148 alin. (4) din Constitutia României,
republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Se desemnează Autoritatea Natională
pentru Protectia Consumatorilor si Ministerul Transporturilor si
Infrastructurii ca organisme responsabile cu supravegherea respectării
cerintelor de informare si nediscriminare prevăzute la art. 23 din
Regulamentul (CE) nr. 1.008/2008 al Parlamentului European si al Consiliului
din 24 septembrie 2008 privind normele comune pentru operarea serviciilor
aeriene în Comunitate, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr.
L293 din 31 octombrie 2008, denumit în continuare Regulamentul.
(2)
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii va sprijini si va asista Autoritatea
Natională pentru Protectia Consumatorilor în exercitarea atributiilor ce
revin acesteia potrivit alin. (1).
Art.
2. - Constituie contraventii următoarele fapte:
a)
oferirea sau publicarea, sub orice formă, inclusiv pe internet, de
către un transportator aerian a tarifelor pentru transportul aerian de
pasageri sau marfă, fără specificarea conditiilor aplicabile si
fără indicarea pretului final care urmează să fie
plătit de beneficiarul serviciului de transport, conform cerintelor
prevăzute la art. 23 alin. (1) din Regulament;
b)
nerespectarea de către un transportator aerian a cerintelor prevăzute
la art. 23 alin. (1) din Regulament, referitoare la comunicarea si acceptarea
suplimentelor de pret optionale;
c)
nerespectarea de către un transportator aerian a cerintelor prevăzute
la art. 23 alin. (2) din Regulament, referitoare la accesul nediscriminatoriu
la tarifele pentru transportul aerian de pasageri sau de marfă.
Art.
3. - (1) Contraventiile prevăzute la Art. 2. lit.
a) si c) se sanctionează cu amendă de la 1.000 lei la 10.000 lei, iar
cele prevăzute la art. 2 lit. b), cu amendă de la 1.000 lei la 5.000
lei.
(2)
Constatarea contraventiilor prevăzute la art. 2 si aplicarea sanctiunilor
se fac de către reprezentantii anume împuterniciti ai Autoritătii Nationale
pentru Protectia Consumatorilor, în cazul în care sunt sau pot fi afectate
interesele consumatorilor, asa cum sunt acestia definiti în Ordonanta
Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicată, cu
modificările si completările ulterioare, respectiv de către
reprezentantii anume împuterniciti ai Ministerului Transporturilor si
Infrastructurii, în cazul în care sunt sau pot fi afectate interesele
persoanelor juridice.
(3)
Contraventiilor prevăzute la art. 2 le sunt aplicabile dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Presedintele Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor,
Bogdan Marcel Pandelică
Seful Departamentului pentru Afaceri
Europene,
Vasile Puscas
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti, 6 mai
2009.
Nr. 560.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea Strategiei
de descentralizare în sistemul de sănătate
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 8 din Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă Strategia de descentralizare în sistemul
de sănătate, denumită în continuare Strategie, prevăzută
în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
2. - (1) Se desemnează Ministerul
Sănătătii ca institutie responsabilă pentru coordonarea
implementării Strategiei.
(2)
În scopul îndeplinirii atributiei prevăzute la alin. (1), Ministerul
Sănătătii colaborează cu Ministerul Finantelor Publice,
Ministerul Administratiei si Internelor si autoritătile administratiei
publice locale, în conformitate cu atributiile legale ale acestora si cu
prevederile Strategiei.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii,
Ion Bazac
Viceprim-ministru,
ministrul administratiei si internelor,
Dan Nica
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti, 10 mai
2009.
Nr. 562.
ANEXĂ
STRATEGIA DE DESCENTRALIZARE
în sistemul de sănătate
CAPITOLUL I
Informatii generale
Evolutia
diferitelor guvernări, mai ales a celor din spatiul european, a demonstrat
o tendintă accentuată de îndreptare către descentralizarea
administratiei publice centrale si către conferirea unei autonomii sporite
autoritătilor publice locale.
Două
dintre principiile ce stau la baza realizării obiectivelor strategiei de
sănătate se referă la plasarea pacientului - si a
cetăteanului în general - în centrul sistemului de sănătate,
împreună cu responsabilitatea decidentilorîn fata sa. Acest lucru
presupune o schimbare majoră a mecanismelor decizionale si de responsabilitate,
astfel încât decizia să poată fi luată cât mai aproape de locul
unde sunt furnizate si utilizate serviciile de sănătate. În acest mod
se asigură o mai bună adecvare la nevoile de sănătate ale
populatiei, concomitent cu responsabilizarea directă a celor care iau
deciziile în fata comunitătii. În acelasi timp, structurile centrale - în
special Ministerul Sănătătii -, retrăgându-se din
managementul de nivel local, se pot concentra pe functiile strategice,
respectiv pe dezvoltarea de politici sectoriale, supravegherea si îndrumarea
întregului sistem, incluzând activitătile din afara sistemului care au
impact asupra stării de sănătate, precum si pe dezvoltarea
mecanismelor si structurilor de cooperare intersectorială. Pentru aceasta
este necesară cresterea capacitătii institutionale a Ministerului
Sănătătii, astfel încât să răspundă acestor noi
roluri, si dezvoltarea de noi structuri la nivel central si local, concomitent
cu modificarea statutului unitătilor sanitare.
în
acest context, se realizează o strategie de descentralizare a asistentei
medicale care să răspundă obiectivelor asumate prin Programul de
guvernare si care să conducă la obtinerea
efectivă
a dreptului la ocrotirea sănătătii, prevăzut de Constitutia
României.
Procesul
de descentralizare va urmări delimitarea prerogativelor de putere
publică între nivelul central si cel local, debirocratizarea sistemului
sanitar prin transferul de competente si atributii si întărirea
responsabilitătii comunitătii locale fată de cetătean.
SECTIUNEA 1
Priorităti
Obiectivele
principale ale actualului Program de guvernare în domeniul
sănătătii constau în:
a)
îmbunătătirea stării de sănătate a populatiei,
cresterea calitătii vietii în conditiile compatibilizării sistemului
sanitar românesc cu cel din Uniunea Europeană;
b)
aprobarea strategiei nationale de dezvoltare a serviciilor sanitare pe o
perioadă de minimum 8 ani;
c)
cresterea graduală a resurselor alocate, pentru asigurarea unui sistem de
sănătate la nivel European;
d)
oferirea si garantarea accesului tuturor cetătenilor la servicii de
sănătate de înaltă calitate;
e)
dezvoltarea programelor de preventie si de depistare precoce a bolilor;
f)
asigurarea securitătii cetăteanului si a populatiei, prin
perfectionarea strategiei de supraveghere epidemiologică;
g)
redresarea si dezvoltarea asistentei medicale din mediul rural;
h)
cresterea veniturilor salariale ale personalului din sistemul sanitar;
i)
participarea personalului sanitar la un program de educatie continuă
garantat de stat;
j)
asigurarea transparentei în cheltuirea banilor publici.
SECTIUNEA a 2-a
Politici si cadru juridic existent
Prin
Programul national de dezvoltare (PND) pe perioada 2007-2013, România
si-a definit prioritătile si directiile de dezvoltare pe termen mediu.
Strategia PND 2007-2013 este structurată pe 6 priorităti nationale de
dezvoltare, respectiv:
•
cresterea competitivitătii economice si dezvoltarea economiei bazate pe
cunoastere;
•
dezvoltarea si modernizarea infrastructurii de transport;
•
protejarea si îmbunătătirea calitătii mediului;
•
dezvoltarea resurselor umane, promovarea ocupării si a incluziunii sociale
si întărirea capacitătii administrative;
•
dezvoltarea economiei rurale si cresterea productivitătii în sectorul
agricol;
•
diminuarea disparitătilor de dezvoltare între regiunile tării, în
interiorul acestor priorităti sunt abordate numeroase domenii/sectoare de
interventie specifice, între care sănătatea ocupă un loc
important, prin:
-
cresterea accesibilitătii populatiei la serviciile de sănătate;
-
îmbunătătirea calitătii si sigurantei actului medical;
-
transparenta decizională în scopul cresterii eficientei în utilizarea
resurselor alocate si în eliminarea pagubelor si a actelor de coruptie;
-
dezvoltarea si modernizarea infrastructurii sistemului de sănătate;
-
asigurarea resurselor umane profesionalizate;
-
armonizarea legislativă si administrativă cu sistemele de
sănătate din statele Uniunii Europene.
Aceste
obiective se suprapun peste prevederile Programului de guvernare.
Cadrul
legislativ referitor la descentralizarea unor competente ale Ministerului
Sănătătii este reprezentat de următoarele acte normative:
- Legi
•
Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare;
•
Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006;
•
Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu
modificările si completările ulterioare;
•
Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificările si
completările ulterioare.
- Ordonante
de urgentă/ordonante ale Guvernului
•
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul
ansamblului de atributii si competente exercitate de Ministerul
Sănătătii către autoritătile administratiei publice
locale;
•
Ordonanta Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unitătilor sanitare
publice de interes judetean si local, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 99/2004, cu modificările si
completările ulterioare.
- Hotărâri
ale Guvernului
•
Hotărârea Guvernului nr. 56/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 162/2008 privind
transferul ansamblului de atributii si competente exercitate de Ministerul
Sănătătii către autoritătile administratiei publice
locale;
•
Hotărârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sănătătii, cu modificările si
completările ulterioare;
•
Hotărârea Guvernului nr. 139/2008 privind aprobarea Normelor metodologice
de aplicare a Legii-cadru a descentralizării nr. 195/2006;
•
Hotărârea Guvernului nr. 866/2002 privind trecerea unor imobile din
domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului
Sănătătii în domeniul public al municipiilor, oraselor si
comunelor si în administrarea consiliilor locale respective, cu
modificările ulterioare;
•
Hotărârea Guvernului nr. 867/2002 privind trecerea unor imobile din
domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului
Sănătătii în domeniul public al judetelor si în administrarea
consiliilor judetene respective, cu modificările si completările
ulterioare;
• Hotărârea Guvernului nr. 1.096/2002 privind trecerea imobilelor în care îsi desfăsoară activitatea unele unităti sanitare de interes local din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Sănătătii în domeniul public al municipiului Bucuresti si în administrarea consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
• Hotărârea Guvernului nr. 1.106/2002 pentru declararea unor unităti sanitare de interes public national, aflate în domeniul public al statului si în administrarea Ministerului Sănătătii.
SECTIUNEA a 3-a
Premisele elaborării strategiei de descentralizare în sectorul
sanitar, respectiv a strategiei sectoriale pentru îmbunătătirea
modului de exercitare a competentelor descentralizate
Sistemul
sanitar din România se află într-o perioadă de transformări
profunde, de la faza anterioară anilor 90, în care era în întregime
proprietatea statului si era coordonat centralizat de Ministerul
Sănătătii, la situatia actuală, în care formele de
exercitare a practicii medicale s-au diversificat substantial, iar în relatia
dintre pacient si furnizorul de servicii a intervenit casa de asigurări de
sănătate.
Principalele
aspecte vizate în vederea demarării reformei în sistemul de
sănătate au fost:
-
trecerea de la un sistem centralizat de stat spre unul finantat prin sistemul
asigurărilor sociale de sănătate si aparitia Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate (CNAS), cu rol de tert
plătitor;
-
furnizarea de servicii medicale pe baza contractuală;
-
aparitia unor modalităti noi de plată a furnizorilor si introducerea
competitiei.
Resursele
financiare alocate pentru competentele descentralizate
Odată
cu aparitia sistemului de asigurări sociale de sănătate peste
80% din fondurile destinate sănătătii au fost asigurate din
Fondul national unic de asigurări sociale de sănătate,
Ministerul Sănătătii asigurând fonduri de la bugetul de stat
pentru programele nationale de sănătate, investitiile în
infrastructură si în aparatură de înaltă performantă.
Resurse
umane transferate
Aproximativ
70 % din numărul de posturi finantate de la bugetul de stat a fost
transferat, cu finantare din Fondul national unic de asigurări sociale de
sănătate. Numărul posturilor finantate integral de la bugetul de
stat a fost redus în perioada 1998-2005 cu 52% si aproximativ 4.000 de posturi
administrative au fost transferate de la directiile de sănătate
publică la casele de asigurări de sănătate judetene (circa
2.000 posturi în anul 1998).
Baza
materială transferată autoritătilor publice locale
a)
Cabinete medicale, centre medicale si centre de diagnostic si tratament
Spatiile
cu destinatie de cabinete medicale, indiferent de forma de organizare, au
trecut în domeniul public al unitătilor administrativ-teritoriale, fiind
date în comodat sau concesionate medicilor care îsi desfăsoară
activitatea în aceste cabinete. În prezent se analizează cele mai adecvate
solutii pentru vânzarea spatiilor cu destinatia de cabinete medicale, precum si
a spatiilor în care se desfăsoară activităti conexe actului
medical către furnizorii de servicii medicale.
b)
Spitale
Unele
imobile compuse din constructii si terenurile aferente în care îsi
desfăsoară activitatea unitătile sanitare respective au trecut
din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului
Sănătătii în domeniul public al judetelor, municipiilor,
oraselor si comunelor si în administrarea consiliilor judetene sau consiliilor
locale, după caz, conform:
-
Hotărârii Guvernului nr. 866/2002, cu modificările ulterioare;
-
Hotărârii Guvernului nr. 867/2002, cu modificările si
completările ulterioare;
-
Hotărârii Guvernului nr. 1.096/2002;
-
Ordonantei Guvernului nr. 70/2002, cu modificările si completările
ulterioare.
Acest
ultim act normativ stabileste competentele Ministerului
Sănătătii, ale directiilor de sănătate publică si
ale consiliilor judetene/locale, în ceea ce priveste asigurarea resurselor
financiare pentru cheltuielile de întretinere si gospodărire, reparatii,
consolidare, extindere si modernizare a unitătilor sanitare publice, în
limita creditelor bugetare aprobate cu această destinatie în bugetele
locale. În baza acestui act normativ au fost înfiintate unitătile
medico-sociale, unităti în subordinea consiliilor locale sau judetene.
SECTIUNEA a 4-a
Planificarea în timp
Prezenta Strategie de
descentralizare în sistemul de sănătate (Strategia) se va
implementa în perioada 2009-2011 conform Planului de actiune prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezenta strategie.
SECTIUNEA a 5-a
Părtile implicate în elaborarea Strategiei
Institutiile
implicate sunt următoarele:
a)
la nivel central:
-
Ministerul Sănătătii;
-
Ministerul Administratiei si Internelor;
-
Ministerul Finantelor Publice;
b)
la nivel local:
-
directiile de sănătate publică judetene si a municipiului
Bucuresti;
-
consiliile judetene si locale;
c)
asociatii:
-
Uniunea Natională a Consiliilor Judetene din România;
-
Asociatia Municipiilor din România;
-
Asociatia Oraselor din România;
-
Asociatia Comunelor din România.
SECTIUNEA a 6-a
Principii ale Strategiei de descentralizare în sistemul de
sănătate
1.
Principiul transparentei în ceea ce priveste luarea deciziilor si alocarea
fondurilor
2.
Principiul descentralizării - transferarea unor prerogative ale
administratiei publice centrale către administratia publică
locală
3.
Principiul autonomiei locale - consacrarea deplinei competente în gestionarea
si solutionarea problemelor apărute la nivel local si asumarea
răspunderii pentru interventie
4.
Principiul cooperării între institutiile implicate în elaborarea si
controlul implementării politicilor în domeniul sănătătii
si cele implicate în implementarea acestora
5.
Principiul responsabilitătii administratiei publice judetene si locale în
ceea ce priveste sănătatea publică
6.
Principiul subsidiaritătii, care constă în exercitarea competentelor
de către autoritatea administratiei publice locale, situată la
nivelul administrativ cel mai apropiat de cetătean si care dispune de
capacitate administrativă necesară
7.
Principiul asigurării resurselor corespunzătoare competentelor
transferate
8.
Principiul asigurării unui proces de descentralizare stabil, predictibil,
bazat pe criterii si reguli obiective, care să nu constrângă
activitatea autoritătilor administratiei publice locale sau să
limiteze autonomia locală financiară
9.
Principiul echitătii, care implică asigurarea accesului tuturor
cetătenilor la îngrijirile sanitare de bază
10. Principiul constrângerii bugetare, care interzice utilizarea de către autoritătile administratiei publice centrale a transferurilor speciale sau a subventiilor pentru acoperirea deficitelor finale ale bugetelor locale.
SECTIUNEA a 7-a
Prezentarea concluziilor analizei stadiului procesului de descentralizare
la nivel sectorial
Sistemul
de sănătate din România are în multe privinte aceleasi
modalităti de functionare, neschimbate în ultimii 30 de ani. Sistemul este
construit în primul rând în jurul administratiei centrale si în subsidiar în
jurul personalului medical, pacientul sau reprezentantii acestuia fiind practic
lipsiti de orice putere de a influenta sistemul pe care ei îl finantează.
Singura modificare majoră a fost introducerea sistemului de asigurări
de sănătate, care avea ca scop organizational clarificarea si
întărirea responsabilitătii principalului cumpărător de
servicii de sănătate CNAS. În interiorul sistemului de
sănătate autoritatea centrală, Ministerul
Sănătătii (MS), îsi mentine prea multe atributii în ceea
ce priveste deciziile locale, în detrimentul aprofundării unor zone
esentiale pentru functionarea eficientă a sistemului de
sănătate. Astfel, sistemele de asigurare a calitătii, siguranta
pacientului si managementul riscului sunt directii care vor trebui dezvoltate
în viitor.
În
ceea ce priveste alocarea resurselor, se constată că pentru marea
majoritate a spitalelor, Fondul national unic de asigurări sociale de
sănătate continuă să reprezinte o sursă unică sau
preponderentă de finantare, desi încă din anul 2002 s-a creat baza
legală prin care autoritătile publice locale puteau contribui la
sustinerea unor cheltuieli administrative. Această realitate
afectează calitatea serviciilor medicale furnizate pacientilor si
conditiile în care se desfăsoară activitatea medicală.
Pe
de altă parte, cadrul legislativ din domeniul sănătătii se
caracterizează prin transformări numeroase, care scad capacitatea de
implementare, prezentând o lipsă de rigurozitate în definirea rolurilor si
a responsabilitătilor si existând chiar suprapuneri între diferite
atributii institutionale si structuri organizationale. Acest lucru este datorat
permanentelor schimbări de directie în ceea ce priveste structura si rolul
sistemului sanitar, concomitent cu lipsa de resurse calificate pe diferite
niveluri decizionale. Ca exemplificare, amplul pachet legislativ care a fost
asumat de Parlamentul României în 2006 a fost în mai putin de un an modificat
de peste 100 de ori, uneori în prevederi esentiale, si în acelasi timp
toată legislatia secundară necesară - normele de aplicare - a
fost mult întârziată, astfel încât multe din prevederile legislative nu
pot fi aplicate nici în prezent.
O
altă zonă esentială pentru asigurarea unei bune stări de
sănătate a populatiei tine de mecanismele si structurile necesare
pentru a asigura o colaborare intersectorială adecvată, multi dintre
determinantii majori ai stării de sănătate neputând fi influentati
exclusiv de sectorul sanitar. Din acest punct de vedere, trebuie
întărită capacitatea MS de a influenta celelalte sectoare de
activitate, astfel încât acestea să ia în calcul sănătatea
atunci când îsi dezvoltă strategiile proprii. De altfel, Uniunea Europeană
recomandă evaluarea politicilor, programelor si a oricăror
interventii din alte sectoare din punctul de vedere al impactului asupra
stării de sănătate a populatiei.
În
urma analizelor efectuate de către specialistii din cadrul MS si în urma
consultării diferitilor factori interesati, a fost identificat
următorul set de probleme:
-
centralizarea institutională excesivă existentă în prezent;
-
existenta unor paliere suplimentare de decizie care îngreunează
activitatea la nivelul serviciilor publice deconcentrate: de exemplu,
obligativitatea avizării de către MS a bugetelor de venituri si
cheltuieli si a statelor de functii, a deblocărilor de posturi, a
concursurilor, numirea În functie a managerilor si existenta unui contract de
management între ministrul sănătătii si conducătorii
unitătilor sanitare publice etc;
-
implicarea partială a autoritătilor publice locale în rezolvarea
problemelor specifice de sănătate de la nivelul comunitătii;
-
disparităti în ceea ce priveste accesul populatiei la serviciile medicale,
desi cadrul legislativ garantează acoperirea universală si echitatea.
CAPITOLUL II
Obiective si activităti ale Strategiei
SECTIUNEA
1.1.
Obiectivul general: îmbunătătirea stării de sănătate a
populatiei prin cresterea accesului la servicii medicale de calitate, adecvate
nevoilor reale
1.2.
Obiective specifice:
A.
Crearea cadrului operational pentru realizarea descentralizării;
B.
Transferul competentelor privind administrarea unitătilor sanitare cu
paturi si managementul asistentei medicale către autoritătile
administratiei publice locale sau judetene;
C.
Redefinirea rolului MS în elaborarea, implementarea si monitorizarea
politicilor de sănătate publică si a reglementărilor
necesare functionării sistemului de sănătate.
2.1.
Activitătile aferente obiectivului specific A „Crearea cadrului
operational pentru realizarea descentralizării”
2.1.1.
Înfiintarea structurilor tehnice ale procesului descentralizării
Stadiu:
realizat
În baza Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atributii si competente exercitate de Ministerul Sănătătii către autoritătile administratiei publice locale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 56/2009, a fost nominalizat, prin Ordinul ministrului sănătătii nr. 209/2009, secretarul de stat din cadrul MS care să facă parte din Comitetul tehnic interministerial pentru descentralizare, iar prin Ordinul ministrului sănătătii nr. 221/2009 a fost aprobată componenta Grupului de lucru pentru descentralizarea competentelor.
2.1.2.
Elaborarea si aprobarea Strategiei
Responsabil: Grupul de lucru pentru descentralizarea competentelor
Termen: 4 mai 2009
Etape
parcurse:
-
revizuirea Strategiei - realizat;
-
aprobarea Strategiei în Comitetul tehnic interministerial pentru
descentralizare - realizat;
-
organizarea procesului de consultare publică în ceea ce priveste Strategia
- realizat.
Etape
în curs de realizare:
-
elaborarea standardelor minime de cost si calitate - în curs de realizare;
-
aprobarea prin hotărâre a Guvernului a Strategiei.
2.1.3.
Elaborarea si aprobarea legislatiei necesare punerii în aplicare a
Strategiei
Responsabil: structurile din MS
Stadiu: în curs de realizare
Termene
preconizate de intrare în vigoare:
a)
acte normative noi - vor intra în vigoare la 1 septembrie 2009:
-
Legea descentralizării în sănătate;
-
Legea sănătătii;
b)
acte normative ce urmează a fi modificate:
-
Legea nr. 95/2006, cu modificările si completările ulterioare;
-
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 162/2008;
-
Hotărârea Guvernului nr. 56/2009;
-
Hotărârea Guvernului nr. 1.718/2008, cu modificările si
completările ulterioare;
-
Hotărârea Guvernului nr. 866/2002, cu modificările ulterioare;
-
Hotărârea Guvernului nr. 867/2002, cu modificările si
completările ulterioare;
-
Hotărârea Guvernului nr. 1.096/2002;
-
Hotărârea Guvernului nr. 1.106/2002.
2.1.4.
Monitorizarea etapelor procesului de descentralizare Responsabil:
structurile MS si ale consiliilor judetene/locale Termen: permanent
MS
va actiona permanent pentru monitorizarea etapelor procesului de
descentralizare a competentelor si va face ajustările necesare, în functie
de derularea activitătilor si de rezultatele partiale obtinute.
2.2.
Activitătile aferente obiectivului specific B „Transferul competentelor
privind administrarea unitătilor sanitare cu paturi si managementul
asistentei medicale către autoritătile administratiei publice locale
sau judetene”
2.2.1.
Înfiintarea la nivelul autoritătilor administratiei publice
locale/judetene de structuri proprii de management al unitătilor de
asistentă medicală preluate
La
nivelul fiecărui judet si a municipiului Bucuresti, competentele privind
managementul asistentei medicale se vor transfera consiliilor judetene/locale,
după caz. Autoritătile administratiei publice locale îsi vor înfiinta
structuri proprii de management al unitătilor medicale preluate.
Atributiile
structurilor proprii de management al unitătilor publice de furnizare de
servicii medicale ale autoritătilor administratiei publice locale vor
consta în:
-
coordonarea functională a tuturor activitătilor de asistentă
medicală din judet;
-
reprezentarea autoritătii locale în consiliul de administratie al
unitătilor medicale;
-
alocarea resurselor proprii la nivel judetean si local în functie de nevoile
prioritare de sănătate ale populatiei;
-
avizarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli;
-
avizarea planului de investitii si a cheltuielilor de capital care vor fi
finantate din bugetul local;
-
avizarea propunerilor de dotare cu aparatură de înaltă
performantă, finantate de MS, pe baza identificării nevoilor
normative si a studiilor cost/eficacitate;
-
fundamentarea propunerilor adresate MS pentru dezvoltarea furnizării unor
servicii medicale necesare rezolvării problemelor de sănătate
ale populatiei din zona administrativ-teritorială de care răspunde;
-
controlul calitătii managementului unitătilor aflate în subordine si
adoptarea măsurilor necesare pentru corectarea deficientelor;
-
evaluarea gradului de satisfactie a populatiei privind calitatea serviciilor
medicale oferite de unitătile medicale detinute.
2.2.2.
Transferul unitătilor sanitare de interes judetean/local:
-
transferul către autoritătile administratiei publice locale -
respectiv consiliile judetene sau locale, după caz, al unor unităti
sanitare publice de tip: spitale judetene, municipale, orăsenesti si
comunale, spitale de boli cronice, de monospecialitate, centre de
sănătate, centre medicale, centre de diagnostic si tratament,
policlinici cu plată;
-
mentinerea la MS numai a unor spitale sau institute clinice si a spitalelor de
interes national.
Unitătile
sanitare transferate vor fi finantate după cum urmează:
a)
din Fondul national unic de asigurări sociale de sănătate -
pentru servicii medicale contractate cu casa de asigurări de
sănătate judeteană;
b)
de la bugetul de stat - prin bugetul MS, direct sau prin transferuri, pentru
programe nationale de sănătate, dotare cu aparatură de
înaltă performantă, precum si pentru actiuni de sănătate
(cercetare, rezidenti, UPU/CPU etc);
c)
de la bugetele locale, pentru orice tip de cheltuieli. Administratia
publică locală va finanta reparatiile curente, reparatiile capitale,
utilitătile, consolidările, modernizările si achizitiile de
obiecte de inventar, echipamente si aparatură medicală, altele decât
cele de înaltă performantă.
d)
alte surse, potrivit legii.
2.2.3.
Inventarierea nevoilor reale ale unitătilor sanitare privind
reparatiile curente, reparatiile capitale, utilitătile,
consolidările, modernizările si achizitiile de obiecte de inventar,
echipamente si aparatură medicală, altele decât cele de înaltă
performantă:
-
autoevaluarea necesarului de resurse pe categorii de către fiecare unitate
sanitară;
-
evaluarea necesarului de resurse, având ca bază de plecare autoevaluarea,
de către directia de sănătate publică în colaborare cu
autoritătile administratiei publice locale către care urmează
să se transfere competentele privind administrarea unitătii sanitare.
2.2.4.
Planificarea bugetară pentru anul 2010 pe baza nevoilor reale:
-
planificarea bugetară pentru anul 2010, astfel încât să fie
asigurată finantarea pentru competentele transferate, în baza unui
standard minim de cost, reprezentând cheltuielile anuale necesare pentru
furnizarea serviciilor în conformitate cu standardele de calitate pentru
competentele specifice asistentei medicale din unitătile sanitare
transferate.
2.2.5.
Înfiintarea consiliilor de administratie la nivelul spitalelor Se va
înfiinta consiliul de administratie al spitalului, format din reprezentanti ai
MS, ai caselor de asigurări de sănătate judetene, ai consiliilor
judetene/locale si ai organizatiilor profesionale de nivel judetean (colegiul
medicilor, ordinul asistentilor medicali si moaselor). Pentru spitalele clinice,
acesta va avea si reprezentanti ai facultătii/universitătii de
medicină respective.
2.2.6.
Dezvoltarea cadrului de monitorizare a calitătii managementului
unitătilor aflate în subordine si adoptarea măsurilor necesare pentru
corectarea deficientelor:
-
elaborarea metodologiei de monitorizare a calitătii managementului
unitătilor sanitare transferate;
-
stabilirea modalitătilor de interventie si de adoptare a măsurilor
necesare corectării deficientelor constatate în procesul de monitorizare.
Activitatea
va fi realizată în colaborare de către autoritătile
administratiei publice locale si reprezentanti ai MS.
2.2.7.
Evaluarea gradului de satisfactie a pacientilor privind calitatea
serviciilor medicale oferite de unitătile medicale transferate:
-
testarea nivelului de satisfactie a pacientilor privind calitatea serviciilor
medicale oferite de unitătile medicale transferabile înainte de transferul
acestora către autoritătile administratiei publice locale (trimestrul
al IV-lea al anului 2009);
-
testarea nivelului de satisfactie a pacientilor privind calitatea serviciilor
medicale oferite de unitătile medicale transferate către
autoritătile administratiei publice locale la finele anului 2010 si 2011
(utilizând aceleasi instrumente de testare).
Evaluarea
gradului de satisfactie a pacientilor va fi realizată prin colaborare de
către autoritătile administratiei publice locale si directiile de
sănătate publică.
2.3.
Activitătile aferente obiectivului specific C „Redefinirea rolului MS în
elaborarea, implementarea si monitorizarea politicilor de sănătate
publică si a reglementărilor necesare functionării sistemului de
sănătate”
2.3.1.
La nivelul fiecărui judet si al municipiului Bucuresti se va modifica
structura organizatorică a directiilor de sănătate publică,
prin ordin al ministrului sănătătii.
Competente
mentinute:
•
supravegherea epidemiologică si controlul problemelor de
sănătate publică (boli transmisibile si netransmisibile,
determinantii stării de sănătate, asistenta de
sănătate publică a colectivitătilor organizate de copii si
tineri, asistenta mamei si copilului etc);
•
monitorizarea si evaluarea factorilor de risc la nivel national si teritorial
si dezvoltarea de măsuri specifice pentru reducerea impactului acestora,
conform metodologiilor nationale;
•
coordonarea si organizarea asistentei medicale de urgentă la nivel
judetean;
•
colaborarea cu inspectoratul pentru situatii de urgentă în supravegherea
si evaluarea situatiilor/fenomenelor cu risc pentru starea de
sănătate a populatiei si solicitarea colaborării structurilor de
specialitate abilitate pentru eliminarea/anihilarea riscului;
•
promovarea sănătătii;
•
legătura informatională cu unitătile sanitare;
•
controlul în sănătate publică si în asistenta medicală;
•
implementarea programelor nationale de sănătate;
•
coordonarea profesională a tuturor activitătilor de asistentă
medicală din judet.
2.3.2.
Se va înfiinta Institutul National de Sănătate Publică, prin
reorganizarea institutelor/centrelor de sănătate publică
existente în tară, asigurând, prin concentrarea într-o singură
unitate, performanta profesională si resursele umane de specialitate
necesare activitătilor specifice.
Acest
institut va cuprinde 3 centre nationale (de supraveghere si control al bolilor,
de supraveghere a mediului comunitar si muncă si de promovare a
sănătătii) si unitătile functionale externe cu profil de
activitate profesională identică cu ale centrelor nationale,
distribuite în teritoriul national în locatia actualelor institute/centre de
sănătate publică, asigurând un sistem informational coerent
pentru supraveghere si posibilitatea optimă pentru alertă si
răspuns precoce în toate situatiile de risc sau critice, care constituie
amenintări pentru starea de sănătate a populatiei.
2.3.3.
Întărirea capacitătii de reglementare si control la nivelul MS MS
îsi va păstra în principal competentele de planificare,
reglementare
si de control, după cum urmează:
-
la nivel local se vor mentine competentele în domeniul sănătătii
publice si cele de control, incluzând controlul în sănătate
publică si în domeniul asigurării conditiilor necesare pentru
garantarea calitătii serviciilor medicale; acestea vor fi gestionate de
către directiile de sănătate publică judetene;
-
la nivel central se vor mentine functiile de elaborare de politici, de
reglementare, de control, de avizare conformă a modificărilor de
structură organizatorică, a reorganizării, restructurării,
schimbării sediului si a denumirii pentru unitătile sanitare cu
paturi transferate, la solicitarea autoritătilor publice judetene sau
locale.
CAPITOLULUI
Competente
transferate autoritătilor publice judetene/locale prin procesul de
descentralizare
O
trăsătură a sistemelor de sănătate bazate pe
principiile pietei o constituie existenta unui grad înalt de responsivitate a
serviciilor fată de nevoile în schimbare ale populatiei. Acesta este cel
mai bine realizabil în conditiile în care deciziile operationale sunt luate la
un nivel cât mai apropiat de cel al furnizării serviciilor. Mai mult,
magnitudinea deciziilor necesare în privinta unor aspecte cum ar fi restructurarea
bunurilor si serviciilor, implementarea programelor de îngrijire, încadrarea cu
personal conform noilor modalităti de îngrijire etc. va face
imposibilă avansarea strategiei în conditiile existentei în continuare a
unui sistem centralizat. Totusi, acest proces de descentralizare a
responsabilitătii manageriale trebuie să fie însotit de o
îmbunătătire semnificativă a managementului serviciilor la nivel
regional, deoarece structurile de management
actuale
nu vor putea face fată noilor provocări (lucru evident, fiindcă,
dacă actualele structuri ar fi avut această capacitate, nu ar mai fi
existat necesitatea exprimată permanent de reformare a sistemului
spitalicesc).
1. Competente
ce se transferă consiliilor judetene:
a)
administrarea unitătilor sanitare publice de interes judetean;
b)
numirea managerului, pentru unitătile sanitare pe care le detin, la
propunerea consiliului de administratie al unitătii sanitare;
c)
managementul asistentei medicale pentru unitătile sanitare pe care le
detin, constând în:
-
evaluarea indicatorilor (stabiliti prin ordin al ministrului
sănătătii) privind activitatea desfăsurată în
unitătile sanitare publice;
-
aprobarea modificărilor de structură organizatorică, a
reorganizării, restructurării, schimbării sediului si a denumirii
pentru unitătile sanitare cu paturi al căror management Ie-a fost
transferat, pe baza avizului conform al MS;
d)
aprobarea proiectelor bugetelor de venituri si cheltuieli si a situatiilor
financiare trimestriale si anuale transmise de unitătile sanitare publice
aflate în subordine, precum si a executiei bugetare;
e)
controlul modului de utilizare a fondurilor alocate pentru unitătile
sanitare pe care le detin;
f)
activităti de avizare pentru proiecte si obiective care sunt de interes
general al comunitătii (Planul urbanistic general, Planul urbanistic
zonal, depozite locale de deseuri, programul fermierului, retele de canalizare
etc);
g)
coordonarea, supravegherea si asigurarea fondurilor necesare pentru buna
desfăsurare a activitătilor medicale preventive si curative din
cabinetele medicale sau de medicină dentară din unitătile de
învătământ din judet;
h)
asigurarea finantării pentru utilităti, reparatii curente, reparatii
capitale, consolidări, modernizări si achizitii de obiecte de
inventar, echipamente si aparatură medicală, altele decât cele de
înaltă performantă pentru unitătile sanitare publice pe care le
detin, precum si pentru unitătile sanitare de interes local pe care
consiliile locale nu le pot finanta;
i)
coordonarea, supravegherea si asigurarea fondurilor necesare pentru buna
desfăsurare a activitătilor mediatorilor sanitari romi si a
asistentilor comunitari angajati ai consiliului judetean.
2. Competente
care se transferă consiliilor locale:
a)
administrarea unitătilor sanitare publice de interes local;
b)
numirea managerului, pentru unitătile sanitare pe care le detin, la
propunerea consiliului de administratie al unitătii sanitare;
c)
managementul asistentei medicale pentru unitătile sanitare pe care le
detin, constând în:
-
evaluarea indicatorilor (stabiliti prin ordin al ministrului
sănătătii) privind activitatea desfăsurată în
unitătile sanitare publice;
-
aprobarea modificărilor de structură organizatorică, a
reorganizării, restructurării, schimbării sediului si a
denumirii pentru unitătile sanitare publice al căror management Ie-a
fost transferat, pe baza avizului conform al MS;
d)
aprobarea proiectelor bugetelor de venituri si cheltuieli si a situatiilor
financiare trimestriale si anuale transmise de unitătile sanitare publice
aflate în subordine, precum si a executiei bugetare a acestora;
e)
controlul modului de utilizare a fondurilor alocate pentru unitătile
sanitare pe care le detin;
f)
activităti de avizare pentru proiecte si obiective care sunt de interes
general al comunitătii (Planul urbanistic general, Planul urbanistic
zonal, depozite locale de deseuri, programul fermierului, retele de canalizare
etc);
g)
coordonarea, supravegherea si asigurarea fondurilor necesare pentru buna
desfăsurare a activitătilor medicale preventive si curative din
cabinetele medicale sau de medicină dentară din unitătile de
învătământ pe care le detin;
h)
coordonarea, supravegherea si asigurarea fondurilor necesare pentru buna
desfăsurare a activitătilor mediatorilor sanitari romi si a
asistentilor comunitari angajati ai consiliilor locale;
i)
urmărirea încadrării în normativele de personal aprobate pentru
unitătile sanitare pe care le detin;
j)
asigurarea finantării pentru utilităti, reparatii curente, reparatii
capitale, consolidări, modernizări si achizitii de obiecte de
inventar, echipamente si aparatură medicală, altele decât cele de
înaltă performantă, pentru unitătile sanitare pe care le detin.
CAPITOLUL IV
Rezultate ale procesului de descentralizare
Prin
punerea în aplicare a procesului de descentralizare se urmăreste
asigurarea respectării principiilor echitătii, calitătii,
responsabilitătii si centrării pe pacienti/cetăteni în sistemul
serviciilor de sănătate; toate aceste principii au fost, în diferite
grade, asumate si acceptate de către toate guvernările post 1990, ele
fiind în acelasi timp în concordantă cu toate acordurile si documentele
internationale la care România este parte semnatară.
Echitatea
„Fiecare
individ trebuie să aibă oportunităti juste de a-si atinge
întregul potential de sănătate, nimeni nu trebuie să fie
dezavantajat în atingerea acestui potential, dacă acest lucru poate fi
evitat. Inechitătile se referă la diferentele în sănătate
care nu sunt numai necesare si evitabile dar, în plus, sunt considerate si
injuste.”
Asigurarea
accesului echitabil la informatii privind serviciile medicale si la
modalitătile prin care le pot efectiv obtine va conduce în final la
îmbunătătirea stării de sănătate a cetătenilor.
Echitatea va trebui să stea în centrul dezvoltării tuturor politicilor
publice pentru a reduce diferentele în starea de sănătate, diferente
care se regăsesc de-a lungul întregului spectru social al României.
Centrarea
sistemului pe cetătean
Sistemul de sănătate românesc trebuie să devină unul care ajută oamenii să fie mai sănătosi, un sistem corect, în care oamenii să aibă încredere si care este acolo când e nevoie de el. Modul în care serviciile de sănătate sunt furnizate în cadrul sistemului trebuie personalizat.
Acest
lucru înseamnă că:
•
serviciile trebuie organizate, localizate si accesate în asa fel încât să
se tină cont de nevoile si preferintele comunitătilor pe care le
deservesc;
•
sistemele sociale si de sănătate trebuie să fie capabile să
asimileze diferentele preferintelor pacientilor si să încurajeze procesul
de luare în comun a deciziilor;
•
consumatorului să i se dea un control mai mare, dar si o responsabilitate
mai mare pentru propria sănătate;
•
consumatorii trebuie să aibă acces la informatii de mare calitate în
ceea ce priveste sănătatea pentru a beneficia total de sistemul
social si de sănătate si pentru a putea participa la deciziile legate
de propria lor sănătate. Informatiile de calitate disponibile
stimulează alegerea informată si sporesc sansele de mentinere sau recăpătare
a stării de sănătate;
• o
implicare sporită a consumatorului ca partener în planificare si evaluare
reprezintă o componentă importantă în promovarea transparentei
si responsabilizării în sistemul de sănătate.
Calitatea
Câstigarea
încrederii populatiei în sistemul de sănătate presupune garantarea
calitătii. Calitatea în sănătate înseamnă că:
•
sunt stabilite standarde în conditiile legii;
•
îmbunătătirea continuă este o valoare recunoscută si
acceptată a sistemului de sănătate.
Responsabilizarea
Responsabilizarea
include responsabilităti financiare, organizationale si profesionale.
Responsabilizarea
este cu atât mai eficientă cu cât se realizează mai aproape de locul
în care oamenii beneficiază sau nu de deciziile luate. De aceea, un
corolar al responsabilitătii este descentralizarea organizatională si
decizională, ori de câte ori este posibil. Modele de planificare si
evaluare mai bune trebuie să demonstreze că resursele existente sunt
utilizate în mod cât mai eficient posibil. Întărirea si clarificarea
responsabilitătilor, precum si mecanismele de măsurare vor necesita
actiuni pe mai multe fronturi.
În
urma acestor interventii sistemul de sănătate din România va trebui
să îndeplinească următoarele caracteristici minimale:
•
Să furnizeze, permanent, servicii de sănătate integrate, bazate pe
relatii de îngrijire continuă, în care pacientul să primească
serviciile medicale de care are nevoie si în forme variate, la toate nivelurile
de asistentă.
•
Pacientii/Cetătenii vor deveni parteneri în luarea deciziilor, primind
informatiile necesare si având oportunitatea de a-si exercita controlul - în
măsura dorită - asupra deciziilor de îngrijiri medicale care îi
afectează direct, înlocuind modelul existent cu unul de parteneriat pentru
sănătate.
•
Noua organizare a sistemului va facilita accesul sporit la informatii relevante
al tuturor actorilor din sistemul de sănătate, toate acestea urmând a
fi facilitate conform strategiei de informatii din sănătate;
•
Sistemul sanitar va trebui să îsi crească transparenta, să
pună la dispozitia pacientilor si familiilor acestora informatii care
să le permită să ia decizii informate atunci când aleg un
furnizor de servicii de sănătate, un spital sau dintre alternativele
de tratament. Acestea ar trebui să includă informatii privind
performanta sistemului în ceea ce priveste siguranta, practica bazată pe
dovezi si satisfactia pacientului;
•
Toate deciziile luate în sistem, de la cele de alocare a resurselor la nivel
national până la cele legate de metodele de diagnostic si tratament vor
trebui să fie bazate pe cele mai bune cunostinte stiintifice, disponibile
la acel moment.
•
Asigurarea calitătii serviciilor medicale va deveni un element fundamental
al sistemului, noile structuri propuse urmând să aibă ca obiect
exclusiv de activitate acest domeniu.
•
Siguranta va fi o caracteristică de bază a sistemului. Reducerea
riscului si asigurarea sigurantei pacientului va fi sprijinită prin
sistemele si procedurile informationale propuse si prin sistemul de
monitorizare a calitătii, care vor ajuta la recunoasterea, prevenirea si
diminuarea erorilor.
•
Cooperarea dintre discipline si profesii va fi încurajată, atât între
diferitele nivele de asistentă, cât si între specialistii de la acelasi
nivel. Dezvoltarea de echipe multidisciplinare ca bază a furnizării
serviciilor va necesita în afara schimbărilor ce tin de sistemul de
sănătate si modificări la nivelul sistemului de
învătământ medical de toate gradele.
•
Organizarea sistemului va fi astfel făcută încât să faciliteze
cooperarea intersectorială, esentială pentru abordarea determinantilor
sănătătii cu impact crescut asupra sănătătii.
ANEXA
la strategie
Obiectivul
general: îmbunătătirea
stării de sănătate a populatiei prin cresterea accesului la
servicii medicale de calitate, adecvate nevoilor reale |
|||||||
OS
A: Crearea cadrului operational pentru realizarea descentralizării |
Rezultat
asteptat: -implementarea strategiei de descentralizare |
Indicator-cheie
de performantă: - Număr de
acte normative aprobate la data de 1 iulie 2009 din totalul celor supuse spre
aprobare |
|||||
Activitate |
Resurse necesare |
Termen |
Rezultatul
activitătii |
Indicatori de
performantă |
|||
Umane |
Financiare |
Materiale |
Responsabil |
||||
înfiintarea
structurilor tehnice ale procesului descentralizării |
- secretar de stat - secretar general
adjunct - sefii structurilor
din cadrul Ministerului Sănătătii |
|
|
Secretariatul
General al Ministerului Sănătătii |
realizat |
Structuri tehnice
functionale |
|
Elaborarea
strategiei de descentralizare a sistemului de sănătate |
Grupul de lucru
pentru descentralizare si
alti experti tehnici |
|
|
Grupul de lucru pentru descentralizare |
4 mai 2009 |
Proiect de
hotărâre a Guvernului pentru aprobarea strategiei de descentralizare
a sistemului de sănătate |
Proiect de
hotărâre a Guvernului pentru aprobarea strategiei de descentralizare
a sistemului de sănătate aprobat de către Guvern |
Elaborarea si aprobarea legislatiei necesare punerii în aplicare a strategiei de descentralizare |
structurile din
cadrul Ministerului Sănătătii |
|
|
structurile din
cadrul Ministerului Sănătătii |
30 iunie 2009 |
Proiecte de acte normative ce urmează a fi promovate: - Legea
descentralizării în sistemul de
sănătate; - Legea
sănătătii; - Proiecte de acte normative
pentru modificarea/ completarea: - Legii nr. 95/2006; - Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr.
162/2008; |
Număr de acte
normative aprobate la data de 1 iulie 2009 din totalul celor supuse spre
aprobare |
Activitate |
Resurse necesare |
Termen |
Rezultatul activitătii |
Indicatori de performantă |
|||
Umane |
Financiare |
Materiale |
Responsabil |
||||
|
|
|
|
|
|
- Hotărârii
Guvernului nr. 56/2009; - Hotărârii
Guvernului nr. 1.718/2008; - Hotărârii
Guvernului nr. 866/2002; - Hotărârii
Guvernului nr. 867/2002; - Hotărârii
Guvernului nr. 1.096/2002; - Hotărârii
Guvernului nr. 1.106/2002. |
|
Monitorizarea etapelor procesului de descentralizare |
- structurile din
cadrul Ministerului Sănătătii - structurile
autoritătilor administratiei publice locale |
|
|
Grupul de lucru pentru descentralizare |
permanent |
- implementarea strategiei de descentralizare conform planului de actiune |
- întârzieri mai
mici de o lună pentru fiecare etapă |
OS
B: Transferul competentelor privind administrarea unitătilor sanitare cu
paturi si managementul asistentei medicale către autoritătile
administratiei publice judetene sau locale |
Rezultat
asteptat: Autoritătile administratiei publice judetene sau locale
administrează unitătile sanitare cu paturi transferate |
Indicator-cheie
de performantă: -
70% dintre unitătile sanitare transferabile către autoritătile
administratiei publice locale au fost preluate si sunt administrate de
către acestea; -
90% dintre unitătile sanitare transferabile către autoritătile
administratiei publice judetene au fost preluate si sunt administrate de
către acestea. |
|||||
înfiintarea la
nivelul autoritătilor administratiei publice locale de structuri proprii
de management al unitătilor de asistentă medicală preluate |
- în medie 10,5 posturi/judet (total 442,5 posturi, aferente structurilor din subordinea directorului coordonator adjunct de asistentă medicală +
cota proportională
din personalul administrativ =
6%) |
- salariu mediu
lunar brut 1,333 + spor de vechime mediu 12,5% = 1500 lei - Contributii =
43,35% - Cheltuieli
totale personal = 951,49 mii lei x 12 luni = 11.417,9 mii lei |
- mobilier,
birotică |
Autoritătile
administratiei publice judetene si locale |
30 septembrie 2009 |
Structuri functionale în toate judetele |
Nr. structuri
create/nr. total autorităti locale care urmează să preia
unităti sanitare publice > 0,7 la 31 decembrie 2009 |
Activitate |
Resurse necesare |
Termen |
Rezultatul activitătii |
Indicatori de performantă |
|||
Umane |
Financiare |
Materiale |
Responsabil |
||||
Transferul
unitătilor sanitare de interes judetean/local |
|
|
|
- Directia de
sănătate publică - Administratia
publică locală |
1 ianuarie 2010 |
Spitalele |
75% dintre
unitătile sanitare transferate la 1 ianuarie 2010 |
Inventarierea
nevoilor reale ale spitalelor privind reparatiile curente, reparatiile
capitale, utilitătile, consolidările, modernizările si
achizitiile de obiecte de inventar, echipamente si aparatură
medicală, altele decât cele de înaltă performantă |
|
|
|
- Unitătile
sanitare - directiile de
sănătate publică judetene în colaborare cu consiliile
judetene/locale, după caz |
30 iunie 2009 |
Cunoasterea
nevoilor reale ale spitalelor privind: - reparatiile
curente; - reparatiile
capitale; -
utilitătile; - consolidările,
modernizările; - achizitiile de
obiecte de inventar, echipamente si aparatură medicală, altele
decât cele de înaltă performantă |
75% dintre
unitătile sanitare au previziuni pentru: - reparatii
curente; - reparatii
capitale; - utilităti; - consolidări,
modernizări; - achizitii de
obiecte de inventar, echipamente si aparatură medicală, altele
decât cele de înaltă performantă |
Planificarea
bugetară pentru 2010 pe baza nevoilor reale |
|
|
|
Consiliile
judetene/locale, după caz, în colaborare cu directiile de
sănătate publică judetene |
31 iulie 2009 |
Consiliile
judetene/locale vor finanta reparatiile curente, reparatiile capitale,
utilitătile, consolidările, modernizările si achizitiile de
obiecte de inventar, echipamente si aparatură medicală, altele
decât cele de înaltă performantă pentru unitătile sanitare
preluate din 1 ianuarie 2010. |
- Consiliile
locale finantează în anul 2010 cheltuielile pentru reparatii curente,
reparatii capitale utilităti, consolidări, modernizări si achizitii de
obiecte de inventar, echipamente si aparatură medicală, altele
decât cele de înaltă performantă, la cel putin 70% din
unitătile propuse a li se transfera. - Consiliile
judetene finantează în anul 2010 |
Activitate |
Resurse necesare |
Termen |
Rezultatul activitătii |
Indicatori de performantă |
|||
Umane |
Financiare |
Materiale |
Responsabil |
||||
|
|
|
|
|
|
|
cheltuielile
pentru reparatii curente, reparatii capitale utilităti,
consolidări, modernizări si achizitii de obiecte de inventar,
echipamente si aparatură medicală, altele decât cele de înaltă performantă,
la cel putin 90% din unitătile propuse a li se transfera. |
înfiintarea consiliilor de administratie la nivelul
spitalelor |
|
|
|
Directiile de
sănătate publică judetene/casele de
asigurări de sănătate în colaborare cu consiliile
judetene/locale, după caz, si cu organizatiile profesionale,
reprezentanti ai universitătilor pentru spitalele clinice |
31 decembrie 2009 |
Consilii de administratie constituite |
100% dintre
spitale au consilii de administratie constituite la 31 decembrie 2009 |
Dezvoltarea cadrului de monitorizare a calitătii managementului unitătilor
aflate în subordine si adoptarea măsurilor necesare pentru corectarea deficientelor |
|
|
|
- Ministerul
Sănătătii/unitătile subordonate în colaborare cu
consiliile judetene/locale |
31 decembrie 2009 |
- indicatori de
performantă managerială stabiliti pe tipuri de spitale |
- Cel putin 80%
dintre manageri îndeplinesc nivelul de bază al indicatorilor de
performantă pe tip de spital în anul 2010. - Cel putin 90%
dintre manageri îndeplinesc nivelul de bază al indicatorilor de
performantă pe tip de spital în anul 2011. |
Activitate |
Resurse necesare |
Termen |
Rezultatul activitătii |
Indicatori de performantă |
|||
Umane |
Financiare |
Materiale |
Responsabil |
||||
Evaluarea gradului
de satisfactie a populatiei privind calitatea serviciilor medicale oferite de
unitătile medicale detinute |
|
|
|
Structurile din consiliile judetene/locale + directiile de
sănătate publică judetene/casele de asigurări de
sănătate judetene |
anual |
Rapoarte anuale
privind gradul de satisfactie a populatiei/ pacientilor privind calitatea
serviciilor medicale |
- cresterea cu 20% a ponderii
pacientilor destul de multumiti/ multumiti/foarte multumiti din totalul
pacientilor testati în anul 2010 fata de anul 2009; - cresterea cu 20%
a ponderii pacientilor destul de multumiti/ multumiti/foarte multumiti din totalul
pacientilor testati în anul 2011 fata de anul 2010. |
OS
C: Redefinirea rolului Ministerului Sănătătii în elaborarea si
implementarea politicilor de sănătate publică si a
reglementărilor necesare functionării sistemului de
sănătate |
Rezultatul
asteptat: îmbunătătirea stării de sănătate a
populatiei |
Indicator-cheie
de performantă: Scăderea decalajului la principalii indicatori ai
stării de sănătate cu 10% în 3 ani fată de media din
Uniunea Europeană |
|||||
La nivelul
fiecărui judet si al municipiului Bucuresti se vor reorganiza directiile
de sănătate publică, urmând ca statutul juridic si modul de
organizare să fie reglementate prin acte normative |
în directiile de
sănătate publică judetene vor rămâne în medie cea. 120 de
posturi/judet. |
Salariul mediu
brut + sporul de vechime mediu = 1.500 lei/lună |
Patrimoniul
directiilor de sănătate publică judetene |
Ministerul
Sănătătii |
31 decembrie 2009 |
Directii de
sănătate publică reorganizate în toate judetele |
Scăderea
cheltuielilor totale de personal cu 20% |
Se va înfiinta
Institutul National de Sănătate Publică |
Personalul din
institutele de sănătate publică si centrele de
sănătate publică |
|
Patrimoniul
institutelor de sănătate publică/centrelor de
sănătate publică |
Ministerul
Sănătătii |
1 octombrie 2009 |
Cresterea nivelului
performantei în domeniul sănătătii publice |
|
întărirea capacitătii de reglementare si control la nivelul Ministerului Sănătătii |
|
|
|
Ministerul
Sănătătii |
permanent |
îmbunătătirea
stării de sănătate a populatiei |
|
privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2009 al
Companiei Nationale „UNIFARM” - S.A. Bucuresti, aflată sub autoritatea
Ministerului Sănătătii
Având
în vedere prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 79/2008
privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici,
cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe
anul 2009 al Companiei Nationale „UNIFARM” - S.A. Bucuresti, aflată sub
autoritatea Ministerului Sănătătii, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2)
În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se va face defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuti
în bugetul de venituri si cheltuieli al Companiei Nationale „UNIFARM” - S.A.
Bucuresti, cu aprobarea Ministerului Sănătătii.
Art.
2. - (1) Nivelul cheltuielilor totale aferente veniturilor
totale, prevăzute în bugetul de venituri si cheltuieli al Companiei
Nationale „UNIFARM” - S.A. Bucuresti mentionat la art. 1, reprezintă
limita maximă si nu poate fi depăsit decât în cazuri justificate si
numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului
Sănătătii, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al
Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
(2)
În situatia în care în cursul executiei bugetului se înregistrează
nerealizări ale veniturilor totale aprobate, Compania Natională
„UNIFARM” - S.A. Bucuresti va putea efectua cheltuieli totale aferente
veniturilor totale proportional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu
încadrarea în indicatorii de eficientă aprobati.
Art.
3. - (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie
contraventie si se sanctionează cu amendă de 5.000 lei.
(2)
Contraventiei prevăzute la alin. (1) i se aplică prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
(3)
Contraventia se constată de organele de control financiar ale statului
împuternicite potrivit legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de
nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii,
Ion Bazac
Ministrul muncii,
familiei si protectiei sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti, 13 mai
2009.
Nr. 572.
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII
COMPANIA
NATIONALĂ „UNIFARM” - S.A. BUCURESTI
Str. Mr. Av. St.
Sănătescu nr. 48, sectorul 1, Bucuresti
C.U.I. 11653560/2002,
A.F:RO
|
|
|
|
mii lei |
|
|
Indicatori |
Nr rd. |
2009 Propuneri |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
I. |
I. VENITURI
TOTALE, (rd.2 + rd.10 + rd.15) |
1 |
8.470,00 |
|
|
1 |
1.Venituri
din exploatare-total, din care: |
2 |
8.400,00 |
|
|
a) productia vândută |
3 |
1.600.00 |
|
|
b) venituri din
vânzarea mărfurilor |
4 |
6.797,00 |
|
|
c) venituri din
subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri nete. din care: |
5 |
|
|
|
- subventii,
cf.preved.legale in vigoare |
6 |
|
|
|
- transferuri,
cf.preved.legale in vigoare |
7 |
|
|
|
d) productia
imobilizată |
8 |
|
|
|
e) alte venituri
din exploatare: |
9 |
3.00 |
|
2 |
Venituri
financiare-total, din care: |
10 |
70,00 |
|
|
a) venituri din
interese de participare |
11 |
|
|
|
b) venituri din
alte investitii si împrumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
|
|
|
c) venituri din
dobânzi |
13 |
18.00 |
|
|
d) alte venituri
financiare |
14 |
52.00 |
|
3 |
Venituri
extraordinare |
15 |
|
II. |
II. CHELTUIELI
TOTALE (rd.17+rd.48+51) |
16 |
8.250,00 |
|
|
1 |
Cheltuieli de
exploatare - total, din care: |
17 |
8.140,00 |
|
|
a) Cheltuieli
materiale |
18 |
95.00 |
|
|
b) alte cheltuieli
din afară ( cu energia si apa) |
19 |
205.00 |
|
|
c) cheltuieli
privind mărfurile |
20 |
6.325.00 |
|
|
d) Cheltuieli cu
personalul, din care : |
21 |
923,80 |
|
|
- salarii |
22 |
581.41 |
|
|
- contracte de
mandat |
23 |
78.00 |
|
|
- premiul anual
aferent 2008 cf.art.4 (2) din O.U.G. NR.79/2008 |
24 |
3,20 |
|
|
-cheltuieli cu
asigurările si protectia socială, din care : |
25 |
183.94 |
|
|
- cheltuieli
privind conlribu(ia la asigurări sociale |
26 |
138.88 |
|
|
-
cheltuieli privind contributia de asigurări pt. somaj |
27 |
4.97 |
|
|
-
cheltuieli privind contributia la asigurări sociale de
sănătate |
28 |
40,09 |
|
|
- alte cheltuieli
cu personalul, din care: |
29 |
77,25 |
|
|
- cheltuieli
sociale prevăzute la art.21 lit.c) din Legea nr.571/2003 privind Codul
fiscal, cu modif. si complet, ulterioare, din care: |
30 |
|
|
|
-
tichete de cresa (cf.art.3 din Legea nr. 193/2006) |
31 |
|
|
|
- tichete cadou
pentru cheltuieli sociale(cf.art.2 din Legea nr. 193/2006) |
32 |
|
|
|
-
fonduri speciale aferente fondului de salarii |
33 |
13,25 |
|
|
-
tichete de masa |
34 |
64.00 |
|
|
-
tichete de vacanta |
35 |
|
|
|
e) amortizarea
imobilizărilor corporale si necorporale |
36 |
60.00 |
|
|
f) alte cheltuieli
de exploatare, din care: |
37 |
531.20 |
|
|
- cheltuieli
privind prestatiile externe, din care: |
38 |
5.00 |
|
|
- cheltuieli de
protocol, din care: |
39 |
0,96 |
|
|
-
tichete potrivit Legii nr. 193/2006, cu
modificările si completările ulterioare |
40 |
|
|
|
- cheltuieli
reclamă si publicitate, din care: |
41 |
0.89 |
|
|
- tichete cadou
pentru cheltuieli de reclama si publicitate, potrivit Legii nr. 193/2006, cu
modificările si completările ulterioare |
42 |
|
|
|
- tichete cadou
pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente
sau noi potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si
completările ulterioare |
43 |
|
|
|
- cheltuieli cu
sponsorizarea |
44 |
3.15 |
|
|
-
alte cheltuieli, din care: |
45 |
526,20 |
|
|
- taxa pentru
activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
|
|
|
-
redeventa din concesionarea bunurilor publice |
47 |
|
|
2 |
Cheltuieli
financiare - total, din care : |
48 |
110,00 |
|
|
- cheltuieli
privind dobânzile |
49 |
|
|
|
- alte cheltuieli
financiare |
50 |
110,00 |
|
3 |
Cheltuieli
extraordinare |
51 |
|
III. |
REZULTAT
BRUT (profit/pierdere) |
52 |
220,00 |
|
IV. |
IMPOZIT
PE PROFIT |
53 |
34,72 |
|
|
Rezultat
reportat provenit din corectarea erorilor contabile (sold C al contului 1174) |
54 |
|
|
V. |
PROFITUL
CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
55 |
185.28 |
|
|
1 |
Rezerve
legale |
56 |
3,00 |
|
2 |
Acoperirea
pierderilor contabile din anii precedenti |
57 |
|
|
3 |
Alte
rezerve reprezentând facilitati fiscale prevăzute de lege |
58 |
|
|
4 |
Constituirea
surselor proprii de finantare pt. proiectele cofinantate din imprumuturi
externe, precum si pt.constituirea surselor necesare rambursării ratelor
de capital, platii dobânzilor, comisioanelor si alte costuri aferente acestor
imprumuturi externe |
59 |
|
|
5 |
Alte
repartizări prevăzute de lege |
60 |
|
|
6 |
Profit
contabil rămas după deducerea sumelor de la rd. 55, 56, 57, 58 si
59 |
61 |
182.28 |
|
7 |
Participarea
salariatilor la profit in limita a 10 %din profitul net, dar nu mai mult de
nivelul unui salariu de baza mediu lunar realizat la nivelul operatorului
economic in exercitiul financiar de referinta |
62 |
18,23 |
|
8 |
Minim 50 %
vărsăminte la bugetul de stat sau local, în cazul regiilor
autonome, ori dividende în cazul societătilor/ companiilor nationale si
societătilor cu capital integral sau majoritar de stat |
63 |
91,14 |
|
9 |
Profitul
nerepartizat pe destinatiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează
la alte rezerve si constituie sursa proprie de finantare |
64 |
72,91 |
VI. |
SURSE DE FINANTARE
A INVESTITIILOR, din care: |
65 |
453,14 |
|
|
1 |
Surse proprii |
66 |
153,14 |
|
2 |
Alocatii de la
buget |
67 |
|
|
3 |
Credite bancare |
68 |
300,00 |
|
|
- interne |
69 |
300,00 |
|
|
- externe |
70 |
|
|
4 |
Alte surse |
71 |
|
VII. |
CHELTUIELI PENTRU
INVESTITII, din care: |
72 |
453,14 |
|
|
1 |
Cheltuieli
aferente investitiilor, inclusiv cele aferente investitiilor în curs la
finele anului |
73 |
453,14 |
|
2 |
Rambursări de
rate aferente creditelor pentru investitii |
74 |
|
|
|
- interne |
75 |
|
|
|
-externe |
76 |
|
VIII. |
REZERVE, din care: |
77 |
75,72 |
|
|
1 |
Rezerve legale |
78 |
3,00 |
|
2 |
Rezerve statuare |
79 |
|
|
3 |
Alte rezerve |
80 |
72,72 |
IX. |
DATE DE
FUNDAMENTARE |
81 |
|
|
|
1 |
Venituri totale |
82 |
8.470,00 |
|
2 |
Cheltuieli
aferente veniturilor totale |
83 |
8.250.00 |
|
3 |
Nr. prognozat de
personal la finele anului |
84 |
32 |
|
4 |
Nr.mediu de
salariati total |
85 |
32 |
|
5 |
Fond de salarii,
din care : |
86 |
581,41 |
|
|
a) fond de salarii
aferent personalului angajat pe baza de contract individual de munca |
87 |
574,91 |
|
|
b) alte cheltuieli
cu personalul |
88 |
6.5 |
|
6 |
Câstigul mediu
lunar pe salariat (lei/persoana) |
89 |
1.497.16 |
|
7 |
Productivitatea
muncii pe total personal mediu (lei/persoană) (rd.82/rd.85), în preturi
curente |
90 |
264.687,50 |
|
8 |
Productivitatea
muncii pe total personal mediu (lei/persoană ) (rd.82/rd.85), în preturi
comparabile |
91 |
264.687.50 |
|
9 |
Productivitatea
muncii în unităti fizice pe total personal mediu (unităti
fizice/persoană) |
92 |
|
|
10 |
Cheltuieli totale
la 1000 Ici venituri totale [(cheltuieli totale/venituri totale) x 1000]
=(rd.!6/rd.l)xl000 |
93 |
974.03 |
|
11 |
Plăti
restante |
94 |
|
|
|
- preturi curente |
95 |
|
|
|
- preturi
comparabile |
96 |
|
|
12 |
Creante restante |
97 |
72,00 |
|
|
- preturi curente |
98 |
72.00 |
|
|
- preturi
comparabile |
99 |
|
NOTA
Rd.22 „ salarii” =
fondul de salarii aferent personalului angajat pe baza de contract individual
de munca + indemnizatiile A.G.A, CA si cenzorilor+alte drepturi banesti asimilate
salariilor, potrivit reglementarilor legale in vigoare
Rd.22=Rd.86
Rd.84 si 85 nu
cuprind persoanele care au contracte de mandat, încheiate conform legislatiei
in vigoare (ex:directorul general)
Rd.88=
indemnizatiile A.G.A, CAS, cenzorilor si alte drepturi banesti asimilate
salariilor, potrivit reglementarilor legale in vigoare
privind declansarea procedurilor de expropriere a bunurilor imobile,
proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrării de utilitate
publică „Infrastructura conexă pe teritoriul românesc al obiectivului
«Pod peste fluviul Dunărea, la Calafat-Vidin»“, municipiul Calafat,
judetul Dolj
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 4 alin.
(1) din Legea nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor
de constructie de drumuri de interes national, judetean si local, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă amplasamentul lucrării de utilitate
publică „Infrastructura conexă pe teritoriul românesc al obiectivului
«Pod peste fluviul Dunărea, la Calafat-Vidin»“, municipiul Calafat,
judetul Dolj, potrivit planului de situatie prevăzut în anexa nr. 1*).
Art.
2. - (1) Se aprobă declansarea procedurilor de expropriere
a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de
utilitate publică prevăzut la art. 1, expropriator fiind statul
român, prin Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din
România - S.A. de sub autoritatea Ministerului Transporturilor si
Infrastructurii.
(2)
Imobilele supuse exproprierii sunt mentionate în tabelul prevăzut în anexa
nr. 2.
Art.
3. - Se aprobă ca justă despăgubire pentru
imobilele ce constituie amplasamentul lucrării de utilitate publică
prevăzut la art. 1 suma globală estimată de 7.350 mii lei
alocată din bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, în
limita prevederilor anuale aprobate cu destinatia cheltuieli aferente
costurilor neeligibile, incluse în planul de finantare prevăzut în Memorandumul
de finantare dintre Guvernul României si Comisia Europeană privind
asistenta financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul
pentru Politici Structurale de Preaderare pentru măsura „Construirea
infrastructurii rutiere si feroviare de acces la cel de-al doilea pod peste
Dunăre la Calafat-Vidin (teritoriul românesc)”, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 722 bis din 23 august 2006.
Art.
4. - Suma prevăzută la art. 3 se virează de
către Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, în termen de 15 zile
de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, într-un cont bancar
deschis pe numele Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale
din România - S.A. pentru lucrarea de utilitate publică prevăzută
la art. 1, în vederea efectuării despăgubirilor în cadrul
procedurilor de expropriere, în conditiile legii.
Art.
5. - (1) Planurile cu amplasamentul lucrării si
delimitarea suprafetelor de teren supuse exproprierii, precum si tabelul
prevăzut în anexa nr. 2 se aduc la cunostinta publică prin afisare la
sediul consiliilor locale implicate si vor rămâne afisate până la
finalizarea procedurii de despăgubire.
(2)
Planul cu amplasamentul lucrării va fi publicat si într-un ziar local,
potrivit legii.
Art.
6. - Regularizarea documentatiilor cadastrale se va efectua
de către expropriator, pe baza proiectului tehnic si a detaliilor de
executie, fără a afecta dispozitiile prezentei hotărâri, cu
respectarea reglementărilor în vigoare.
Art.
7. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art.
8. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.664/2004 privind
declansarea procedurilor de expropriere a bunurilor imobile, proprietate
privată, situate pe amplasamentul lucrării „Infrastructura
conexă de pe teritoriul românesc al obiectivului «Pod peste fluviul
Dunărea, la Calafat-Vidin»“, municipiul Calafat, judetul Dolj,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
963 din 20 octombrie 2004, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti, 13 mai
2009.
Nr. 576.
*) Anexa nr. 1 se
comunică persoanelor fizice si juridice interesate, la solicitarea
acestora, de către Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri
Nationale din România - S.A., care este depozitarul acesteia, imposibilitatea
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a
hărtii topografice fiind determinată de impedimente de natură
tehnico-redactională.
TABEL
cu imobile proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării
„Infrastructura conexă pe teritoriul românesc al obiectivului «Pod peste
fluviul Dunărea, la Calafat-Vidin»“, municipiul Calafat, judetul Dolj
Nr. crt. |
Judetul |
Unitatea administrativ- teritorială |
Nr. cadastral |
Suprafata rezultată din acte - mp - |
Suprafata rezultată din măsurători, (de expropriat) - mp - |
Suprafata constructiilor |
Numele proprietarului, conform documentatiilor tehnico-cadastrale |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1. |
Dolj |
Calafat |
18 |
|
863,00 |
|
S.C. MARCELLO
BENNE SRL |
2. |
Dolj |
Calafat |
18\1 |
|
3274,00 |
|
CEAPCHI VLADIMIR |
3. |
Dolj |
Calafat |
19 |
|
6021,00 |
|
TASLAU ELENA |
4. |
Dolj |
Calafat |
20 |
|
1699,00 |
|
BARBUCEANU FLOAREA |
5. |
Dolj |
Calafat |
21 |
|
261,00 |
|
CATRINAGHEORGHE |
6. |
Dolj |
Calafat |
32 |
|
1258,00 |
|
SANDA ELISABETA |
7. |
Dolj |
Calafat |
33 |
|
155,00 |
|
FUDULU ELENA |
8. |
Dolj |
Calafat |
34 |
|
2657,00 |
|
STEFAN I.MIHAIL |
9. |
Dolj |
Calafat |
35 |
|
4480,00 |
|
PREDOI EUSTATIU |
10. |
Dolj |
Calafat |
36\1 |
|
2695,00 |
|
PATULEANU MITITA |
11. |
Dolj |
Calafat |
36\2 |
|
2318,00 |
|
CIUCU SILVIA |
12. |
Dolj |
Calafat |
37 |
|
4855,00 |
|
RAMOIU GHEORGHE |
13. |
Dolj |
Calafat |
38 |
|
2460,00 |
|
CIOBANU DANIEL |
14. |
Dolj |
Calafat |
39 |
|
1545,00 |
|
POPA GHEORGHE,
POPA DANIEL MARIN, POPA ILEANA, POPA LUCIA, BUTEICA MARIANA, POPA ANDREEA
IONELA |
15. |
Dolj |
Calafat |
40 |
|
1350,00 |
|
Def. CIUPERCEANU
PARASCHIVA, Mostenitor PARVULETU MILICA |
16. |
Dolj |
Calafat |
41 |
|
938,00 |
|
PASA AURELIA,
DUMITRASCU MARIANA |
17. |
Dolj |
Calafat |
42 |
|
1032,00 |
|
IOVANESCU SILVIA |
18. |
Dolj |
Calafat |
43 |
|
1032,00 |
|
MOLDOVAN VIORICA |
19. |
Dolj |
Calafat |
44 |
|
11069,00 |
|
RUSESCU MARIANA,
SUCIU GABRIELA, CRETU MIRCEA, MITRAN IRINA |
20. |
Dolj |
Calafat |
121 |
|
4143,00 |
|
PĂUN PETRE |
21. |
Dolj |
Calafat |
122 |
|
2602,00 |
|
BURCA GRIGORESCU |
22. |
Dolj |
Calafat |
123 |
|
26,00 |
|
TI RA MARIN |
23. |
Dolj |
Calafat |
176 |
|
7651,00 |
|
VLAD MARGARETA,
STANCIU DUMITRU, BAZAVAN GABRIELA |
24. |
Dolj |
Calafat |
159 |
|
9307,00 |
|
POPESCU NICOLAE,
most. POPESCU GR. N, BUJAC M |
25. |
Dolj |
Calafat |
160 |
|
10592,00 |
|
NISTORVASILE |
26. |
Dolj |
Calafat |
98 |
|
19,00 |
|
ICALASI SPERANTA |
27. |
Dolj |
Calafat |
98\1 |
|
865,00 |
|
ICALASI SPERANTA |
28. |
Dolj |
Calafat |
99 |
|
3261,00 |
|
VOINIC ION |
29. |
Dolj |
Calafat |
100 |
|
1904,00 |
|
CIOBANU OCTAVIAN |
30. |
Dolj |
Calafat |
100\1 |
|
3336,00 |
|
CIOBANU OCTAVIAN |
31. |
Dolj |
Calafat |
100\2 |
|
1200,00 |
|
CIOBANU OCTAVIAN |
32. |
Dolj |
Calafat |
101 |
|
2315,00 |
|
MOCOFAN CALIN |
33. |
Dolj |
Calafat |
102 |
|
1567,00 |
|
LITA ION |
34. |
Dolj |
Calafat |
45 |
|
159,00 |
|
IORDACHE ION |
35. |
Dolj |
Calafat |
46 |
|
333,00 |
|
BABARADA DORINA |
36. |
Dolj |
Calafat |
47 |
|
237,00 |
|
LATEA ION |
37. |
Dolj |
Calafat |
50 |
|
616,00 |
|
DOROBANTU
ALEXANDRU |
38. |
Dolj |
Calafat |
51 |
|
2646,00 |
|
MIREA PETRE |
39. |
Dolj |
Calafat |
52 |
|
4052,00 |
|
COLTAN C.ILEANA |
40. |
Dolj |
Calafat |
53 |
|
11570,00 |
|
CRĂCIUN
MARGARETA |
41. |
Dolj |
Calafat |
64 |
|
3325,00 |
|
PIRVULESCU M.RADU |
42. |
Dolj |
Calafat |
65 |
|
5511,00 |
|
AMARAZEANU
CONSTANTA |
43. |
Dolj |
Calafat |
66 |
|
7500,00 |
|
SMINTINAGHEORGHE |
44. |
Dolj |
Calafat |
67 |
|
6122,00 |
|
STANESCU ELENA |
45. |
Dolj |
Calafat |
68 |
|
3238,00 |
|
SOSEAM. AN ETA |
46. |
Dolj |
Calafat |
69 |
|
3105,00 |
|
PASAGHEORGHE |
47. |
Dolj |
Calafat |
70 |
|
1712,00 |
|
PETROVICI LUCRETIA |
48. |
Dolj |
Calafat |
71 |
|
412,00 |
|
DANCIU I. MARI A |
49. |
Dolj |
Calafat |
54 |
|
4900,00 |
|
PASA STEFAN SI
PASA ALEXANDRINA |
50. |
Dolj |
Calafat |
55 |
|
25984,00 |
|
TRAISTARU ALEXANDRU,
MOST TRAISTARU ION |
51. |
Dolj |
Calafat |
55/1 |
|
4000,00 |
|
MOCOFAN CALIN |
52. |
Dolj |
Calafat |
56 |
|
10000,00 |
|
VOINEASTELIAN |
53. |
Dolj |
Calafat |
57 |
|
32326,00 |
|
CHIRITESCU
CONSTANTIN MIHAI, BURILEANU VERONICA |
54. |
Dolj |
Calafat |
58 |
|
3924,00 |
|
CARAULEANU I. OPREA |
55. |
Dolj |
Calafat |
59 |
|
5527,00 |
|
CIOBANU STEFAN |
56. |
Dolj |
Calafat |
60 |
|
710,00 |
|
RACOLTEA ALEXANDRU |
57. |
Dolj |
Calafat |
34/1 |
|
5,12 |
|
HODOR CAMELIA |
58. |
Dolj |
Calafat |
23 |
|
48,49 |
|
CARAULEANU STEFAN |
59. |
Dolj |
Calafat |
30\1 |
|
82,00 |
|
TUDOR ION |
60. |
Dolj |
Calafat |
39 |
|
72,00 |
|
PASAAURELIA |
61. |
Dolj |
Calafat |
26 |
|
78,00 |
|
LICULESCU
VINTILIA, MOSTENITOR GAVRILESCU ION |
62. |
Dolj |
Calafat |
29\1 |
|
67,55 |
|
DRAGOTA LARISA
ELENA, BABARADA DORINA |
63. |
Dolj |
Calafat |
28 |
|
73,74 |
|
GOMOTIRCEANU
VIOLETA |
64. |
Dolj |
Calafat |
29 |
|
78,58 |
|
DRAGOMIR-STANCU V DANUT EUSEBIU |
65. |
Dolj |
Calafat |
32 |
|
68,00 |
|
TOMA RODICA |
66. |
Dolj |
Calafat |
33 |
|
77,57 |
|
HUNIANU STEFAN |
67. |
Dolj |
Calafat |
15 |
|
169,00 |
|
LESCU CRISTINA |
68. |
Dolj |
Calafat |
31 |
|
62,94 |
|
VASILESCU PALMA
EVA |
69. |
Dolj |
Calafat |
30 |
|
104,89 |
|
CIUPAG FLOAREA |
70. |
Dolj |
Calafat |
17 |
|
58,00 |
|
CATRINAVASILE |
71. |
Dolj |
Calafat |
19 |
|
61,08 |
|
VISAN CONSTANTIN |
72. |
Dolj |
Calafat |
18\1 |
|
49,69 |
|
RIZEA RODICA |
73. |
Dolj |
Calafat |
14 |
|
64,01 |
|
DANCEANU M.
VIORICA COCUTA, CIRSTEA MARIA |
74. |
Dolj |
Calafat |
16 |
|
119,59 |
|
LITESCU VIOREL ION |
75. |
Dolj |
Calafat |
14\1 |
|
131,00 |
|
IORDACHE PETRE,
MOST IORDACHE GH. |
76 |
Dolj |
Calafat |
18 |
|
378,00 |
|
TRAISTARU MARIN,
MOST. TRAISTARU MĂRIA |
77. |
Dolj |
Calafat |
17\1 |
|
2547,78 |
|
TRAISTARU PETRE |
78. |
Dolj |
Calafat |
16\1 |
|
1528,00 |
|
VOINEA STELIAN |
79. |
Dolj |
Calafat |
16\2 |
|
1702,00 |
|
DINESCU FLORIN Sl
GAVRILA RADU PAUL |
80. |
Dolj |
Calafat |
13 |
|
727,00 |
|
PASCA LIVIU |
81. |
Dolj |
Calafat |
12 |
|
2764,33 |
|
ANGIU D. STEFAN,
STEFANESCU GRIGORE |
82. |
Dolj |
Calafat |
19\1 |
|
555,85 |
|
MITRANADELINA |
83. |
Dolj |
Calafat |
12\1 |
|
434,00 |
|
DUMITRESCU AUREL |
84. |
Dolj |
Calafat |
12\2 |
|
657,29 |
|
RADESCU DOINA |
85. |
Dolj |
Calafat |
11 |
|
714,74 |
|
BRINZAN MARIAN,
CIUPITU ELENA |
86. |
Dolj |
Calafat |
10 |
|
741,09 |
|
MIHAILOVICI MAĂRIA |
87. |
Dolj |
Calafat |
7 |
|
502,85 |