MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
PARTEA I
Anul 177 (XXI) - Nr. 443 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 29 iunie 2009
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
652. - Hotărâre privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei si Libertătilor Cetătenesti
716. - Hotărâre privind trecerea unor constructii aflate în administrarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară - Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliară Cluj din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
83. - Ordin al inspectorului de stat sef al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat pentru completarea anexei la Ordinul inspectorului de stat sef al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat nr. 526/2007 privind dobândirea calitătii de formator în domeniul responsabililor cu supravegherea si verificarea tehnică a instalatiilor - RSVTI
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei si Libertătilor Cetătenesti
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 19 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administratiei publice centrale, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Ministerul Justitiei si Libertătilor Cetătenesti, denumit în continuare Ministerul, este organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.
(2) Ministerul are sediul în municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Art. 2. - Ministerul contribuite la buna functionare a sistemului judiciar si la asigurarea conditiilor înfăptuirii justitiei ca serviciu public, apărarea ordinii de drept si a drepturilor si libertătilor cetătenesti.
Art. 3. - În realizarea scopurilor sale fundamentale prevăzute la art. 2, Ministerul cooperează institutional cu celelalte ministere, cu Administratia Prezidentială si Parlamentul, cu Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), cu organizatiile neguvernamentale, cu Ministerul Public (MP) si exercită autoritatea prevăzută la art. 132 alin. (1) din Constitutia României, republicată.
CAPITOLUL II
Functiile si atributiile principale
Art. 4. - În realizarea scopurilor sale fundamentale prevăzute la art. 2, Ministerul are functiile si îndeplineste atributiile principale prevăzute de prezenta hotărâre sau de alte reglementări.
Art. 5. - Ministerul are următoarele functii principale:
a) planifică strategic realizarea programului de guvernare prin elaborarea strategiilor si planurilor de actiune în domeniul justitiei;
b) planifică strategic realizarea reformelor sistemului judiciar, implementarea politicilor publice de modernizare a acestuia si de prevenire si combatere a coruptiei si a criminalitătii organizate;
c) reglementează cadrul normativ si institutional al sistemului judiciar si al înfăptuirii justitiei ca serviciu public;
d) coordonează si controlează aplicarea unitară si respectarea normelor legale privind organizarea si functionarea institutiilor care se află în subordinea sau în coordonarea sa;
e) asigură autoritatea prevăzută la art. 132 alin. (1) din Constitutia României, republicată, potrivit legilor de organizare a sistemului judiciar si a înfăptuirii justitiei ca serviciu public;
f) veghează la respectarea ordinii de drept si a drepturilor si libertătilor cetătenesti, prin mijloacele si procedurile puse la dispozitie prin prezenta hotărâre sau prin alte reglementări;
g) reprezintă statul sau Guvernul în domeniul de activitate si competentă specifice stabilite prin prezenta hotărâre sau prin alte reglementări;
h) este autoritate centrală în domeniul cooperării judiciare internationale, potrivit tratatelor la care România este parte si instrumentelor juridice adoptate în cadrul Uniunii Europene;
i) coordonează integrarea eforturilor de realizare a obiectivelor de referintă specifice din cadrul Mecanismului de cooperare si verificare instituit prin Decizia Comisiei Europene 2006/928/CE din 13 decembrie 2006 si integrează informatiile solicitate autoritătilor în virtutea acestei functii; reprezintă statul si guvernul în cooperarea cu Comisia Europeană în cadrul Mecanismului de cooperare si verificare.
Art. 6. - Ministerul are următoarele atributii principale: I. în domeniul planificării strategice si al functionării sistemului judiciar si a justitiei ca serviciu public:
1. formulează propuneri pentru programul legislativ al Guvernului în domeniul său de competentă, în vederea îndeplinirii programului de guvernare;
2. elaborează, coordonează si evaluează aplicarea strategiilor si programelor si asigură promovarea acestora;
3. negociază, implementează, monitorizează si evaluează programele internationale de asistentă tehnică si financiară pentru sistemul justitiei si pentru prevenirea criminalitătii si a coruptiei, indiferent de institutia beneficiară sau care le implementează;
4. exercită competentele prevăzute de Constitutie si de alte reglementări cu privire la organizarea sistemului judiciar si buna functionare a justitiei ca serviciu public;
5. exercită competentele si procedurile prevăzute de legi sau alte reglementări pentru asigurarea exercitării autoritătii prevăzute la art. 132 alin. (1) din Constitutia României, republicată;
6. elaborează proiectele de reglementări în sfera sa de competentă si participă la sustinerea acestora în Parlament;
II. în domeniul reglementării cadrului normativ si al îmbunătătirii acestuia:
1. constituie, potrivit legii, comisii de elaborare a proiectelor de coduri si alte acte normative complexe ce interesează domeniul justitiei, fiind autorizat, în exclusivitate, să editeze si să publice editiile oficiale ale acestora;
2. elaborează proiectele de acte normative care au legătură cu domeniul său de activitate; participă la sustinerea proiectelor de legi în cadrul comisiilor parlamentare si în plenul celor două Camere;
3. evaluează legislatia, în sfera de competentă, din punctul de vedere al constitutionalitătii, al tehnicii legislative si al compatibilitătii cu acquis-ul comunitar si tratatele si conventiile internationale, ori alte documente juridice cu caracter international la care România este parte si propune Guvernului, altor ministere sau autorităti solutii de îmbunătătire legislativă, inclusiv în forma unor proiecte de acte normative;
4. formulează propuneri de promovare a recursului în interesul legii;
5. participă, de la caz la caz, potrivit sarcinilor încredintate de Guvern, la procesul de definitivare a altor proiecte de acte normative elaborate de alte ministere sau autorităti publice;
6. analizează si avizează, după caz, exclusiv din punctul de vedere al constitutionalitătii, legalitătii si tehnicii legislative, proiectele de acte normative elaborate de alte ministere;
7 participă, de la caz la caz, în conditiile legii, potrivit sarcinilor încredintate de Guvern, la consilierea si asistenta juridică generală a Guvernului, inclusiv în situatiile de conflict constitutional ori de altă natură si la negocieri ale unor acorduri internationale;
8. editează buletine informative, culegeri de acte normative si de practică judiciară, precum si alte materiale din domeniul său de activitate, fiind autorizat în exclusivitate să editeze si să publice editiile oficiale ale codurilor si ale altor acte normative complexe;
III. în domeniul international, al drepturilor si libertătilor cetătenesti:
1. exercită competentele de autoritate centrală în domeniul cooperării judiciare internationale, precum si cele prevăzute de tratatele si acordurile internationale interesând domeniul justitiei;
2. îndeplineste formalitătile pentru negocierea si semnarea tratatelor internationale interesând domeniul justitiei;
3. fundamentează, coordonează si asigură, în domeniile sale de competentă, stabilirea si realizarea obiectivelor României ca stat membru al Uniunii Europene, participarea la procedurile decizionale ale Uniunii Europene si îndeplinirea obligatiilor care decurg din calitatea de stat membru al acesteia;
4. sprijină, la solicitarea institutiilor publice implicate, pregătirea reprezentării României în cadrul procedurilor desfăsurate în fata Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Curtii de Justitie a Comunitătilor Europene în cauzele care privesc domeniile sale de competentă;
5. participă la Consiliul Justitie si Afaceri Interne si la alte reuniuni internationale în domeniul de competentă;
6. formulează propuneri privind cererile de gratiere;
7. supraveghează respectarea drepturilor si libertătilor cetătenesti si exercită competentele de sesizare privind încălcarea acestora de către alte institutii;
IV. în domeniul supravegherii executării pedepselor:
1. coordonează serviciile de probatiune, inclusiv selectia, recrutarea si pregătirea profesională a personalului;
2. coordonează executarea pedepselor privative de libertate aplicate condamnatilor si a măsurilor educative aplicate minorilor si asigură conditiile pentru respectarea drepturilor acestora;
3. verifică modul de punere în executare a hotărârilor judecătoresti prin care s-au luat măsuri de sigurantă cu caracter medical;
4. întocmeste lucrările pregătitoare si face propuneri în legătură cu cererile de gratiere si comutare a pedepselor;
V. în domeniul organizării, coordonării si controlului unor profesii si servicii juridice conexe:
1. îndeplineste atributiile care îi sunt încredintate prin lege cu privire la notarii publici, executorii judecătoresti, executorii bancari si executorii organizatiilor cooperatiste de credit, institutiilor financiare nebancare si ai societătilor de microfinantare;
2. autorizează operatorii si agentii Arhivei Electronice de Garantii Reale Mobiliare si îndeplineste atributiile stabilite prin lege, în calitate de autoritate de supraveghere a Arhivei;
3. autorizează interpretii si traducătorii folositi în activitatea judiciară;
4. coordonează, în conditiile legii, activitatea de autorizare si evidentă a expertilor criminalisti;
5. coordonează din punct de vedere administrativ si metodologic activitatea de expertiză tehnică judiciară;
6. coordonează activitatea Oficiului National al Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe lângă tribunale;
7. gestionează Registrul national al persoanelor juridice fără scop patrimonial si îndeplineste atributiile privind verificarea disponibilitătii de denumire, în conditiile legii;
8. exercită atributiile prevăzute de lege în materia acordării ajutorului public judiciar, a asistentei judiciare în materie penală si a asistentei juridice în cauzele privind cooperarea judiciară internatională în materie civilă si penală;
VI. în domeniul cetăteniei:
1. îndeplineste atributiile prevăzute de lege cu privire la acordarea, redobândirea, renuntarea si, după caz, retragerea cetăteniei române;
2. adoptă sau, după caz, propune spre adoptare Guvernului proiecte de acte normative si alte măsuri necesare îmbunătătirii activitătii si cadrului de reglementare în aceste domenii;
VII. în domeniul gestionării resurselor:
1. exercită atributiile ce îi revin privind recrutarea, numirea si eliberarea din functie a personalului propriu si a altor categorii de personal care, potrivit legii, este numit prin ordin al ministrului justitiei si libertătilor cetătenesti, precum si privind gestionarea carierei acestora;
2. exercită atributiile prevăzute de lege în legătură cu functionarii cu statut special din cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor (ANP);
3. asigură fondurile necesare, fundamentează si elaborează proiectul bugetului pentru activitatea proprie, a institutiilor publice din sistemul justitiei pentru care ministrul justitiei si libertătilor cetătenesti are calitatea de ordonator principal de credite si a unitătilor subordonate Ministerului; repartizează creditele bugetare ordonatorilor secundari de credite si urmăreste modul de utilizare a acestora;
4. coordonează si îndrumă activitatea economică, de investitii, de achizitii si administrativă a instantelor judecătoresti, a aparatului propriu si a unitătilor subordonate Ministerului, putând emite, în conditiile legii, norme si instructiuni obligatorii pentru aplicarea unitară a reglementărilor legale;
5. coordonează activitătile de implementare a proiectelor cu finantare externă pentru toate domeniile sale de activitate si administrează fondurile provenind din intrări de credite externe si fonduri externe nerambursabile aferente acestor proiecte;
6. elaborează Strategia de informatizare a sistemului judiciar; implementează strategia si programele guvernamentale de informatizare în unitătile sistemului judiciar; coordonează, îndrumă si verifică din punct de vedere tehnic, metodologic si profesional activitatea informatică a instantelor si unitătilor subordonate;
7. organizează si asigură, în conditiile legii, exercitarea activitătilor de audit public intern; coordonează, îndrumă si verifică din punct de vedere tehnic, metodologic si profesional activitatea de audit intern a instantelor judecătoresti si a unitătilor subordonate Ministerului;
8. asigură controlul cu privire la tipărirea si circulatia timbrului judiciar, potrivit prevederilor legale;
9. gestionează, în conditiile legii, sumele provenind din taxele judiciare de timbru, precum si din impozitele încasate din onorariile avocatilor, ale notarilor publici si ale executorilor judecătoresti;
10. asigură protectia juridică a patrimoniului propriu si a intereselor sale legitime în fata instantelor de judecată;
11. asigură accesarea si implementarea proiectelor si a programelor cu finantare internatională în domeniul său de competentă;
12. realizează lucrări de statistică judiciară;
VIII. alte atributii:
1. asigură conditiile necesare acordării asistentei medicale personalului din sistemul justitiei, potrivit legii; coordonează metodologic activitatea de asistentă medicală desfăsurată la nivelul ANP atât pentru persoanele private de libertate, cât si pentru personalul acesteia; controlează activitatea de asistentă medicală la locurile de detinere;
2. ia măsuri pentru asigurarea conditiilor de securitate si sănătate în muncă si prevenirea accidentelor de muncă si a bolilor profesionale la nivelul personalului din aparatul propriu;
3. asigură conditiile de odihnă, tratament si de recuperare a stării de sănătate a personalului din sistemul justitiei; asigură, prin ANP, gestionarea bazei materiale aflate în administrare, formată din case de odihnă, de tratament, cluburi, unităti hoteliere si alte dotări destinate acestui scop; execută lucrări de întretinere si reparatii;
4. îndeplineste atributiile prevăzute de Legea nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, cu modificările si completările ulterioare, si de Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor nationale de protectie a informatiilor clasificate în România, cu modificările ulterioare;
5. îndeplineste orice alte atributii stabilite prin lege sau prin hotărâri ale Guvernului, precum si însărcinările încredintate de Guvern sau de primul-ministru.
Art. 7. - În exercitarea atributiilor sale, Ministerul va adopta o politică de colaborare institutională cu celelalte ministere si organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu CSM, MP, Uniunea Natională a Barourilordin România, Uniunea Natională a Notarilor Publici din România, Uniunea Natională a Executorilor Judecătoresti, precum si cu alte autorităti publice, cu asociatiile judecătorilor si procurorilor si cu alte asociatii profesionale sau organizatii neguvernamentale, prezervând însă obiectivele si politicile sale în domeniul de competentă.
CAPITOLULUI
Conducerea Ministerului
SECTIUNEA 1
Ministrul justitiei si libertătilor cetătenesti
Art. 8. - Conducerea si reprezentarea Ministerului se exercită de către ministrul justitiei si libertătilor cetătenesti, denumit în continuare ministrul.
Art. 9. - Ministrul îndeplineste, în domeniile de competentă ale Ministerului, atributiile generale prevăzute de lege, în special la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificările si completările ulterioare, precum si atributiile specifice prevăzute în Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, în Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările si completările ulterioare, în Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările si completările ulterioare, si în Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecătoresti si al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 10. - Ministrul conduce activitatea Ministerului, îl reprezintă si îl angajează în raporturile cu alte ministere si organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu alte autorităti, institutii publice si organizatii centrale si locale, cu institutiile Uniunii Europene si cu alte organizatii internationale, precum si cu alte persoane juridice si persoane fizice din tară si din străinătate.
Art. 11. - Ministrul poate delega prin ordin oricare dintre atributiile de conducere, reprezentare si angajare a Ministerului, în primul rând secretarilor de stat, subsecretarului de stat, secretarului general sau altor angajati ai Ministerului.
Art. 12. - Ministrul controlează activitatea Ministerului, a tuturor unitătilor subordonate si verifică modul de îndeplinire a atributiilor de către toate compartimentele din structura organizatorică a acestuia si de unitătile aflate în coordonarea acestuia.
Art. 13. - În exercitarea atributiilor sale, ministrul emite ordine si instructiuni scrise.
Art. 14. - Ministrul este ordonator principal de credite, presedintii curtilor de apel sunt ordonatori secundari de credite, iar presedintii tribunalelor sunt ordonatori tertiari de credite.
Art. 15. - (1) Ministrul poate adresa mesaje publice pe teme generale de justitie, de politică legislativă a statului, constitutionale sau de politică generală, din perspectiva functionării sistemului judiciar ca serviciu public si a asigurării suprematiei legii si bunei functionări a statului de drept.
(2) Ministrul poate acorda diplome, premii si distinctii stabilite prin ordin, pentru merite în activitatea judiciară, în practicarea unei profesii juridice sau pentru orice altă performantă profesională în domeniul juridic.
SECTIUNEA a 2-a
Secretarii de stat, subsecretarul de stat, secretarul general si colegiul de conducere al Ministerului
Art. 16. - Ministrul este ajutat în activitatea de conducere si reprezentare a Ministerului de 4 secretari de stat, de un subsecretar de stat, precum si de secretarul general al Ministerului.
Art. 17. - (1) Secretarii de stat si subsecretarul de stat sunt numiti prin decizie a primului-ministru si desfăsoară activitătile stabilite prin ordin sau instructiune de către ministru, realizând operatiunile care decurg implicit din acestea.
(2) Ministrul poate desemna prin ordin un secretar de stat coordonator, care va asigura legătura dintre ministru si secretarii de stat, va coordona activitatea celorlalti secretari de stat, va evalua stadiul îndeplinirii ordinelor si instructiunilor ministrului si îi va îndruma în realizarea acestora.
Art. 18. - (1) Secretarul general este înalt functionar public, numit în conditiile legii.
(2) Secretarul general coordonează buna functionare a compartimentelor administrative ale Ministerului si a activitătilor cu caracter functional din cadrul acestuia, asigură legătura operativă dintre ministru si conducătorii compartimentelor administrative din Minister si unitătile subordonate. De asemenea, îndeplineste si celelalte atributii prevăzute de art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările si completările ulterioare.
(3) În cazurile în care secretarul general se află în concediu sau în imposibilitatea exercitării functiilor sale, ministrul poate numi prin ordin un înlocuitor temporar pentru perioada respectivă.
Art. 19. - Secretarii de stat, subsecretarul de stat si secretarul general emit dispozitii si rezolutii scrise.
Art. 20. - (1) Pe lângă ministru functionează colegiul Ministerului, format din secretarii de stat, secretarul general, consilieri si conducătorii compartimentelor administrative.
(2) Ministrul poate dispune ca la lucrările colegiului să participe si alte persoane, atunci când, în opinia sa, situatia o impune.
(3) Colegiul dezbate activitatea Ministerului si politicile acestuia.
(4) Convocarea si agenda colegiului sunt stabilite de către ministru, lucrările se conduc de către acesta sau de un secretar de stat desemnat în acest scop.
(5) Colegiul are un rol consultativ.
(6) Componenta si regulamentul de desfăsurare a lucrărilor colegiului se aprobă prin ordin al ministrului.
Art. 21. - (1) Pe lângă ministru functionează Corpul de control al ministrului, organizat la nivel de serviciu si conclus de un inspector-sef.
(2) Componenta si atributiile Corpului de control al ministrului se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare a Ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
CAPITOLUL IV
Organizarea Ministerului
SECTIUNEA 1
Aparatul propriu
Art. 22. - (1) Ministerul dispune de un aparat administrativ propriu, organizat la nivel de directii generale, directii, servicii, birouri, denumite în continuare compartimente administrative, si compus din 409 posturi, exclusiv demnitarii, posturile aferente cabinetului ministrului si cele ale Directiei de implementare a proiectelor finantate din împrumuturi externe (DIPFIE).
(2) Structura organizatorică a Ministerului este prevăzută în anexa nr. 1.
(3) Structura organizatorică la nivel de servicii si birouri, numărul posturilor de conducere, precum si alocarea personalului în directii generale, directii, servicii, birouri si compartimente administrative asimilate sunt stabilite prin ordin al ministrului, emis în temeiul si pentru executarea prezentei hotărâri.
Art. 23. - (1) Compartimentele administrative ale Ministerului sunt directiile generale, directiile, serviciile si birourile.
(2) Directiile generale grupează minimum 25 de angajati si sunt conduse de un director general.
(3) Directiile grupează minimum 15 angajati si sunt conduse de un director.
(4) Serviciile grupează minimum 7 angajati si sunt conduse de un sef de serviciu.
(5) Birourile grupează minimum 5 angajati si sunt conduse de un sef de birou.
(6) Organizarea, atributiile si responsabilitătile compartimentelor administrative se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare aprobat prin ordin al ministrului.
Art. 24. - Prin ordin sau instructiune a ministrului se pot organiza grupuri de lucru temporare si functionale, inclusiv între diverse compartimente, pentru realizarea unor lucrări sau operatiuni în domeniile de competentă ale Ministerului.
Art. 25. - Directia instantelor militare se află în coordonarea metodologică a Ministerului. Numărul de posturi cu care este încadrată aceasta este cuprins în numărul total de posturi al Ministerului Apărării Nationale, iar bugetul necesar functionării sale este cuprins în bugetul Ministerului Apărării Nationale.
Art. 26. - (1) În structura Ministerului functionează DIPFIE, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finantate din împrumuturi externe, potrivit dispozitiilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finantate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialistilor români care îsi desfăsoară activitatea în cadrul unitătilor de management de proiect, aprobată prin Legea nr. 172/2001.
(2) Structura organizatorică, numărul de personal si regulamentul de organizare si functionare ale DIPFIE se stabilesc prin ordin al ministrului.
Art. 27. - (1) În structura Ministerului functionează Unitatea de implementare a proiectelor (UIP), organizată la nivelul Directiei programe europene (DPE), cu încadrarea în numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului. DPE asigură coordonarea programării, implementării tehnice, raportării si monitorizării asistentei financiare nerambursabile pre- si postaderare acordate de Uniunea Europeană si alte state, având ca beneficiar Ministerul si institutiile din subordinea sau coordonarea acestuia.
(2) Structura organizatorică, numărul de personal, functiile si atributiile UIP se stabilesc prin ordin al ministrului, potrivit dispozitiilor Hotărârii Guvernului nr. 869/2002 pentru perfectionarea activitătii unitătilor de implementare a programelor PHARE.
Art. 28. - (1) În structura Ministerului functionează Unitatea de management public si planificare strategică (UMPPS), organizată la nivel de serviciu.
(2) Numărul de posturi, precum si atributiile UMPPS se stabilesc prin ordin al ministrului, cu încadrarea în numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului.
Art. 29. - Personalul Ministerului are obligatia să urmeze programele de pregătire profesională continuă si este evaluat profesional în conditiile legilor speciale.
Art. 30. - Institutiile publice din sistemul justitiei, finantate de la bugetul de stat, pentru care ministrul are calitatea de ordonator principal de credite, sunt prevăzute în anexa nr. 2. Acestea se înfiintează si se organizează potrivit legii.
SECTIUNEA a 2-a
Unitătile subordonate si cele aflate în coordonarea Ministerului
Art. 31. - Unitătile aflate în subordinea Ministerului sunt prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 32. - Institutul National de Expertize Criminalistice, institutie publică cu personalitate juridică, functionează în subordinea Ministerului, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 368/1998 privind înfiintarea Institutului National de Expertize Criminalistice - I.N.E.C, cu modificările ulterioare.
Art. 33. - (1) Administratia Natională a Penitenciarelor, institutie publică de interes national, cu personalitate juridică, constituită în temeiul Legii nr. 293/2004 privind Statutul functionarilor publici cu statut special din Administratia Natională a Penitenciarelor, cu modificările si completările ulterioare, functionează în subordinea Ministerului.
(2) Organizarea, functionarea si atributiile Administratiei Nationale a Penitenciarelor sunt stabilite prin hotărâre a Guvernului.
(3) Repartizarea posturilor prevăzute pentru Administratia Natională a Penitenciarelor si pentru unitătile sale subordonate pe categorii, grade profesionale si coeficienti de ierarhizare se face prin ordin al ministrului.
Art. 34. - (1) Spitalul „Prof. dr. Constantin Angelescu" functionează în subordinea Ministerului ca unitate cu personalitate juridică, finantată din venituri proprii prin sistemul asigurărilor sociale de sănătate, alte venituri proprii si din bugetul de stat, în conditiile legii.
(2) Pentru acordarea asistentei medicale ambulatorii si stabilirea diagnosticului, a recomandărilor terapeutice si tratamentului ambulatoriu, în subordinea Ministerului functionează Centrul Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu, unitate cu personalitate juridică, finantată din venituri proprii prin sistemul asigurărilor sociale de sănătate, alte venituri proprii si din bugetul de stat, în conditiile legii.
(3) Sursele de venituri proprii ale Spitalului „Prof. dr. Constantin Angelescu" si ale Centrului Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu din activitătile ce se desfăsoară în afara prestărilor de servicii rezultate din contractele încheiate cu casele de asigurări de sănătate, cuantumul tarifelor acestora, precum si modul de utilizare pe destinatii de cheltuieli se aprobă prin ordin al ministrului.
(4) Regulamentele de organizare si functionare a Spitalului „Prof. dr. Constantin Angelescu" si a Centrului Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu se aprobă prin ordin al ministrului.
Art. 35. - (1) Serviciile de probatiune functionează pe lângă fiecare tribunal, aflându-se în coordonarea Ministerului, în temeiul Ordonantei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea si functionarea serviciilor de reintegrare socială a infractorilor si de supraveghere a executării sanctiunilor neprivative de libertate, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 129/2002, cu modificările ulterioare, si al Legii nr. 211/2004 privind unele măsuri pentru asigurarea protectiei victimelor infractiunilor, cu modificările si completările ulterioare.
(2) Serviciile de probatiune sunt finantate din bugetul Ministerului, prin ordonatorii tertiari de credite, pe baza propunerilor formulate în acest sens de serviciile de probatiune.
Art. 36. - (1) Oficiul National al Registrului Comertului functionează în subordinea Ministerului, în temeiul Legii nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
(2) Structura organizatorică si modul de functionare ale Oficiului National al Registrului Comertului si ale oficiilor registrului comertului de pe lângă tribunale, precum si numărul maxim de posturi ale acestora se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului.
SECTIUNEA a 3-a
Măsuri de reorganizare a Ministerului
Art. 37. - Structura organizatorică a Ministerului se reduce cu 60 de posturi vacante, care se repartizează sistemului instantelor judecătoresti.
Art. 38. - (1) Structura organizatorică a Ministerului, prevăzută în anexa nr. 1, intră în vigoare la data emiterii ordinului ministrului prevăzut la art. 22 alin. (3).
(2) Ordinul ministrului prevăzut la art. 22 alin. (3) va fi emis în termen de cel mult 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) Ordinul ministrului prevăzut la art. 22 alin. (3) va stabili noua structură a serviciilor si birourilor Ministerului si realocarea personalului în cadrul noilor directii generale, directii, servicii si birouri sau compartimente asimilate.
(4) Până la data emiterii ordinului prevăzut la art. 22 alin. (3), Ministerul si personalul acestuia vor functiona potrivit structurii organizatorice prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei si Libertătilor Cetătenesti, cu modificările si completările ulterioare.
(5) Ministrul poate lua orice alte măsuri necesare pentru realizarea reorganizării Ministerului potrivit prezentei hotărâri.
Art. 39. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2010, Ministerul va desfăsura activitatea de statistică judiciară.
(2) Până la data prevăzută la alin. (1), Ministerul va desfăsura, prin directia de specialitate, formarea profesională a
specialistilor, pregătirea metodologică a componentelor sistemului pentru participarea la activitatea de statistică judiciară si elaborarea instructiunilor si programelor de lucru pentru colectarea si agregarea datelor statistice.
Art. 40. - În termen de 90 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, ministrul va înainta Guvernului un memorandum cu privire la măsurile de reorganizare si transformare a Directiei cetătenie în considerarea sarcinilor estimate ca urmare a aplicării în timp a noilor reglementări în materie.
Art. 41. - (1) În termen de 90 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se va proceda la o evaluare a capacitătii administrative si profesionale a aparatului Ministerului, cu exceptia demnitarilor si consilierilor, potrivit criteriilor si procedurilor stabilite prin ordin al ministrului, cu respectarea legilor speciale care guvernează regimul juridic al angajatilor.
(2) În functie de rezultatele evaluării si de prevederile legale speciale care guvernează regimul juridic al angajatilor Ministerului, se vor înainta Guvernului propunerile ministrului pentru optimizarea activitătii Ministerului, cresterea standardelor si performantelor profesionale ale personalului.
CAPITOLUL V
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 42. - Ministerul dispune de un parc auto propriu, precum si de un parc auto pentru activitătile specifice, stabilit potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 43. - Datele de la care vor începe să functioneze instantele judecătoresti care vor fi înfiintate după data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, precum si localitătile în care acestea îsi vor desfăsura activitatea se stabilesc prin ordin al ministrului, cu avizul conform al CSM.
Art. 44. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 45. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei si Libertătilor Cetătenesti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 11 februarie 2005, cu modificările si completările ulterioare, cu exceptia art. 12 alin. (2) si a anexei nr. 1, care se abrogă la data emiterii ordinului ministrului prevăzut la art. 22 alin. (3), dar nu mai târziu de 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul justitiei si libertătilor cetătenesti,
Cătălin Marian Predoiu
p. Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mariana Nedelcu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti, 27 mai 2009.
Nr. 652.
ANEXA Nr. V)
a Ministerului Justitiei si Libertătilor Cetătenesti
*) Se organizează la nivel de serviciu.
**) Numărul de posturi nu este cuprins în numărul maxim de posturi aprobat, 1)
Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
INSTITUTIILE PUBLICE
din sistemul justitiei, finantate de la bugetul de stat, pentru care ministrul justitiei si libertătilor cetătenesti are calitatea de ordonator principal de credite
A. Curtile de apel, circumscriptiile acestora si localitătile de resedintă*)
Nr. crt. |
Curtea de apel |
Tribunalele cuprinse în circumscriptia curtii de apel |
Localitatea de resedintă |
1. |
Curtea de Apel Alba Iulia |
Alba Sibiu Hunedoara |
Municipiul Alba Iulia |
2. |
Curtea de Apel Pitesti |
Arges Vâlcea |
Municipiul Pitesti |
3. |
Curtea de Apel Bacău |
Bacău Neamt |
Municipiul Bacău |
4. |
Curtea de Apel Oradea |
Bihor Satu Mare |
Municipiul Oradea |
5. |
Curtea de Apel Suceava |
Suceava Botosani |
Municipiul Suceava |
6. |
Curtea de Apel Brasov |
Brasov Covasna |
Municipiul Brasov |
7. |
Curtea de Apel Bucuresti |
Bucuresti Călărasi Giurgiu Ialomita Ilfov Teleorman |
Municipiul Bucuresti |
8. |
Curtea de Apel Cluj-Napoca |
Cluj Bistrita-Năsăud Maramures Sălaj |
Municipiul Cluj-Napoca |
9. |
Curtea de Apel Constanta |
Constanta Tulcea |
Municipiul Constanta |
10. |
Curtea de Apel Craiova |
Dolj Gorj Mehedinti Olt |
Municipiul Craiova |
11. |
Curtea de Apel Galati |
Galati Brăila Vrancea |
Municipiul Galati |
12. |
Curtea de Apel Iasi |
Iasi Vaslui |
Municipiul Iasi |
13. |
Curtea de Apel Târgu Mures |
Mures Harghita |
Municipiul Târgu Mures |
14. |
Curtea de Apel Ploiesti |
Prahova Buzău Dâmbovita |
Municipiul Ploiesti |
15. |
Curtea de Apel Timisoara |
Timis Arad Caras-Severin |
Municipiul Timisoara |
B. Tribunalele si localitătile de resedintă ale acestora**)
Judetul |
Tribunalul |
Localitatea de resedintă |
Alba |
Alba |
Municipiul Alba Iulia |
Arad |
Arad |
Municipiul Arad |
Arges |
Arges |
Municipiul Pitesti |
Bacău |
Bacău |
Municipiul Bacău |
Bihor |
Bihor |
Municipiul Oradea |
Bistrita-Năsăud |
Bistrita-Năsăud |
Municipiul Bistrita |
Botosani |
Botosani |
Municipiul Botosani |
Brasov |
Brasov |
Municipiul Brasov |
Brăila |
Brăila |
Municipiul Brăila |
Buzău |
Buzău |
Municipiul Buzău |
Caras-Severin |
Caras-Severin |
Municipiul Resita |
Călărasi |
Călărasi |
Municipiul Călărasi |
Cluj |
Cluj |
Municipiul Cluj-Napoca |
Constanta |
Constanta |
Municipiul Constanta |
Covasna |
Covasna |
Municipiul Sfântu Gheorghe |
Dâmbovita |
Dâmbovita |
Municipiul Târgoviste |
Dolj |
Dolj |
Municipiul Craiova |
Galati |
Galati |
Municipiul Galati |
Giurgiu |
Giurgiu |
Municipiul Giurgiu |
Gorj |
Gorj |
Municipiul Târgu Jiu |
Harghita |
Harghita |
Municipiul Miercurea-Ciuc |
Hunedoara |
Hunedoara |
Municipiul Deva |
Ialomita |
Ialomita |
Municipiul Slobozia |
lasi |
lasi |
Municipiul Iasi |
Ilfov |
Ilfov |
Orasul Buftea |
Maramures |
Maramures |
Municipiul Baia Mare |
Mehedinti |
Mehedinti |
Municipiul Drobeta-Turnu Severin |
Mures |
Mures |
Municipiul Târgu Mures |
Neamt |
Neamt |
Municipiul Piatra-Neamt |
Olt |
Olt |
Municipiul Slatina |
Prahova |
Prahova |
Municipiul Ploiesti |
Satu Mare |
Satu Mare |
Municipiul Satu Mare |
Sălaj |
Sălaj |
Municipiul Zalău |
Sibiu |
Sibiu |
Municipiul Sibiu |
Suceava |
Suceava |
Municipiul Suceava |
Teleorman |
Teleorman |
Municipiul Alexandria |
Timis |
Timis |
Municipiul Timisoara |
Tulcea |
Tulcea |
Municipiul Tulcea |
Vaslui |
Vaslui |
Municipiul Vaslui |
Vâlcea |
Vâlcea |
Municipiul Râmnicu Vâlcea |
Vrancea |
Vrancea |
Municipiul Focsani |
Bucuresti |
Bucuresti |
Municipiul Bucuresti |
C. Tribunalele specializate si localitătile de resedintă ale acestora***)
Tribunalul specializat |
Localitatea de resedintă |
|
1. |
Tribunalul Comercial Mures |
Municipiul Târgu Mures |
2. |
Tribunalul Comercial Arges |
Municipiul Pitesti |
3. |
Tribunalul Comercial Cluj |
Municipiul Cluj-Napoca |
4. |
Tribunalul pentru Minori si Familie Brasov |
Municipiul Brasov |
D. Judecătoriile si localitătile de resedintă ale acestora***)
Judetul |
Judecătoria |
Localitatea de resedintă |
Alba |
Alba Iulia |
Municipiul Alba Iulia |
|
Câmpeni |
Orasul Câmpeni |
|
Aiud |
Municipiul Aiud |
|
Blaj |
Municipiul Blaj |
|
Sebes |
Municipiul Sebes |
Arad |
Arad |
Municipiul Arad |
|
Ineu |
Orasul Ineu |
|
Lipova |
Orasul Lipova |
|
Gurahont |
Comuna Gurahont |
|
Chisineu-Cris |
Orasul Chisineu-Cris |
Arges |
Pitesti |
Municipiul Pitesti |
|
Câmpulung |
Municipiul Câmpulung |
|
Curtea de Arges |
Municipiul Curtea de Arges |
|
Costesti |
Orasul Costesti |
|
Topoloveni |
Orasul Topoloveni |
Bacău |
Bacău |
Municipiul Bacău |
|
Onesti |
Municipiul Onesti |
|
Moinesti |
Municipiul Moinesti |
|
Podu Turcului |
Comuna Podu Turcului |
|
Buhusi |
Orasul Buhusi |
Bihor |
Oradea |
Municipiul Oradea |
|
Beius |
Municipiul Beius |
|
Marghita |
Municipiul Marghita |
|
Alesd |
Orasul Alesd |
|
Salonta |
Municipiul Salonta |
Bistrita-Năsăud |
Bistrita |
Municipiul Bistrita |
|
Năsăud |
Orasul Năsăud |
|
Beclean |
Orasul Beclean |
Botosani |
Botosani |
Municipiul Botosani |
|
Dorohoi |
Municipiul Dorohoi |
|
Săveni |
Orasul Săveni |
|
Darabani |
Orasul Darabani |
Brasov |
Brasov |
Municipiul Brasov |
|
Făgăras |
Municipiul Făgăras |
|
Rupea |
Orasul Rupea |
|
Zărnesti |
Orasul Zărnesti |
Judetul |
Judecătoria |
Localitatea de resedintă |
Brăila |
Brăila |
Municipiul Brăila |
|
Făurei |
Orasul Făurei |
|
Însurătei |
Orasul însurătei |
Buzău |
Buzău |
Municipiul Buzău |
|
Râmnicu Sărat |
Municipiul Râmnicu Sărat |
|
Pătârlagele |
Orasul Pătârlagele |
|
Pogoanele |
Orasul Pogoanele |
Caras-Severin |
Resita |
Municipiul Resita |
|
Caransebes |
Municipiul Caransebes |
|
Oravita |
Orasul Oravita |
|
Moldova Nouă |
Orasul Moldova Nouă |
|
Bozovici |
Comuna Bozovici |
|
Bocsa |
Orasul Bocsa |
Călărasi |
Călărasi |
Municipiul Călărasi |
|
Oltenita |
Municipiul Oltenita |
|
Lehliu-Gară |
Orasul Lehliu-Gară |
Cluj |
Cluj-Napoca |
Municipiul Cluj-Napoca |
|
Turda |
Municipiul Turda |
|
Dej |
Municipiul Dej |
|
Huedin |
Orasul Huedin |
|
Gherla |
Municipiul Gherla |
Constanta |
Constanta |
Municipiul Constanta |
|
Medgidia |
Municipiul Medgidia |
|
Hârsova |
Orasul Hârsova |
|
Mangalia |
Municipiul Mangalia |
|
Cernavodă |
Orasul Cernavodă |
|
Băneasa |
Orasul Băneasa |
Covasna |
Sfântu Gheorghe |
Municipiul Sfântu Gheorghe |
|
Târgu Secuiesc |
Municipiul Târgu Secuiesc |
|
întorsura Buzăului |
Orasul întorsura Buzăului |
Dâmbovita |
Târgoviste |
Municipiul Târgoviste |
|
Găesti |
Orasul Găesti |
|
Pucioasa |
Orasul Pucioasa |
|
Răcari |
Orasul Răcari |
|
Moreni |
Municipiul Moreni |
Dolj |
Craiova |
Municipiul Craiova |
|
Băilesti |
Municipiul Băilesti |
|
Filiasi |
Orasul Filiasi |
|
Segarcea |
Orasul Segarcea |
|
Calafat |
Municipiul Calafat |
|
Bechet |
Orasul Bechet |
Galati |
Galati |
Municipiul Galati |
|
Tecuci |
Municipiul Tecuci |
|
Târgu Bujor |
Orasul Târgu Bujor |
|
Liesti |
Comuna Liesti |
Giurgiu |
Giurgiu |
Municipiul Giurgiu |
|
Bolintin-Vale |
Orasul Bolintin-Vale |
|
Comana |
Comuna Comana |
Judetul |
Judecătoria |
Localitatea de resedintă |
Gorj |
Târgu Jiu |
Municipiul Târgu Jiu |
|
Târgu Cărbunesti |
Orasul Târgu Cărbunesti |
|
Novaci |
Orasul Novaci |
|
Motru |
Municipiul Motru |
Harghita |
Miercurea-Ciuc |
Municipiul Miercurea-Ciuc |
|
Odorheiu Secuiesc |
Municipiul Odorheiu Secuiesc |
|
Toplita |
Municipiul Toplita |
|
Gheorgheni |
Municipiul Gheorgheni |
Hunedoara |
Deva |
Municipiul Deva |
|
Hunedoara |
Municipiul Hunedoara |
|
Petrosani |
Municipiul Petrosani |
|
Orăstie |
Municipiul Orăstie |
|
Brad |
Municipiul Brad |
|
Hateg |
Orasul Hateg |
Ialomita |
Slobozia |
Municipiul Slobozia |
|
Urziceni |
Municipiul Urziceni |
|
Fetesti |
Municipiul Fetesti |
lasi |
lasi |
Municipiul Iasi |
|
Pascani |
Municipiul Pascani |
|
Hârlău |
Orasul Hârlău |
|
Răducăneni |
Comuna Răducăneni |
Ilfov |
Buftea |
Orasul Buftea |
|
Cornetu |
Comuna Cornetu |
Maramures |
Baia Mare |
Municipiul Baia Mare |
|
Sighetu Marmatiei |
Municipiul Sighetu Marmatiei |
|
Viseu de Sus |
Orasul Viseu de Sus |
|
Târgu Lăpus |
Orasul Târgu Lăpus |
|
Dragomiresti |
Orasul Dragomiresti |
|
Şomcuta Mare |
Orasul Şomcuta Mare |
Mehedinti |
Drobeta-Turnu Severin |
Municipiul Drobeta-Turnu Severin |
|
Strehaia |
Orasul Strehaia |
|
Orsova |
Municipiul Orsova |
|
Vânju Mare |
Orasul Vânju Mare |
|
Baia de Aramă |
Orasul Baia de Aramă |
Mures |
Târgu Mures |
Municipiul Târgu Mures |
|
Sighisoara |
Municipiul Sighisoara |
|
Reghin |
Municipiul Reghin |
|
Târnăveni |
Municipiul Târnăveni |
|
Ludus |
Orasul Ludus |
|
Sângeorgiu de Pădure |
Orasul Sângeorgiu de Pădure |
Neamt |
Piatra-Neamt |
Municipiul Piatra-Neamt |
|
Roman |
Municipiul Roman |
|
Târgu-Neamt |
Orasul Târgu-Neamt |
|
Bicaz |
Orasul Bicaz |
Judetul |
Judecătoria |
Localitatea de resedintă |
Olt |
Slatina |
Municipiul Slatina |
|
Caracal |
Municipiul Caracal |
|
Corabia |
Orasul Corabia |
|
Bals |
Orasul Bals |
|
Scornicesti |
Orasul Scornicesti |
Prahova |
Ploiesti |
Municipiul Ploiesti |
|
Câmpina |
Municipiul Câmpina |
|
Vălenii de Munte |
Orasul Vălenii de Munte |
|
Mizil |
Orasul Mizil |
|
Sinaia |
Orasul Sinaia |
|
Urlati |
Orasul Urlati |
Satu Mare |
Satu Mare |
Municipiul Satu Mare |
|
Cărei |
Municipiul Cărei |
|
Negresti-Oas |
Orasul Negresti-Oas |
Sălaj |
Zalău |
Municipiul Zalău |
|
Şimleu Silvaniei |
Orasul Şimleu Silvaniei |
|
Jibou |
Orasul Jibou |
Sibiu |
Sibiu |
Municipiul Sibiu |
|
Medias |
Municipiul Medias |
|
Agnita |
Orasul Agnita |
|
Avrig |
Orasul Avrig |
|
Săliste |
Orasul Săliste |
Suceava |
Suceava |
Municipiul Suceava |
|
Câmpulung Moldovenesc |
Municipiul Câmpulung Moldovenesc |
|
Rădăuti |
Municipiul Rădăuti |
|
Fălticeni |
Municipiul Fălticeni |
|
Vatra Dornei |
Municipiul Vatra Dornei |
|
Gura Humorului |
Orasul Gura Humorului |
Teleorman |
Alexandria |
Municipiul Alexandria |
|
Rosiori de Vede |
Municipiul Rosiori de Vede |
|
Turnu Măgurele |
Municipiul Turnu Măgurele |
|
Videle |
Orasul Videle |
|
Zimnicea |
Orasul Zimnicea |
Timis |
Timisoara |
Municipiul Timisoara |
|
Lugoj |
Municipiul Lugoj |
|
Deta |
Orasul Deta |
|
Sânnicolau Mare |
Orasul Sânnicolau Mare |
|
Făget |
Orasul Făget |
|
Jimbolia |
Orasul Jimbolia |
Tulcea |
Tulcea |
Municipiul Tulcea |
|
Babadag |
Orasul Babadag |
|
Macin |
Orasul Macin |
Judetul |
Judecătoria |
Localitatea de resedintă |
Vaslui |
Vaslui |
Municipiul Vaslui |
|
Bârlad |
Municipiul Bârlad |
|
Husi |
Municipiul Husi |
|
Murgeni |
Orasul Murgeni |
Vâlcea |
Râmnicu Vâlcea |
Municipiul Râmnicu Vâlcea |
|
Drăgăsani |
Municipiul Drăgăsani |
|
Horezu |
Orasul Horezu |
|
Brezoi |
Orasul Brezoi |
|
Bălcesti |
Orasul Bălcesti |
Vrancea |
Focsani |
Municipiul Focsani |
|
Panciu |
Orasul Panciu |
|
Adj ud |
Municipiul Adjud |
Bucuresti |
Judecătoria Sectorului 1 |
Municipiul Bucuresti |
|
Judecătoria Sectorului 2 |
Municipiul Bucuresti |
|
Judecătoria Sectorului 3 |
Municipiul Bucuresti |
|
Judecătoria Sectorului 4 |
Municipiul Bucuresti |
|
Judecătoria Sectorului 5 |
Municipiul Bucuresti |
|
Judecătoria Sectorului 6 |
Municipiul Bucuresti |
*) Ordonator secundar de credite.
**) Ordonator tertiar de credite.
***) Nu sunt ordonatori de credite.
NOTĂ:
Unitătile prevăzute în prezenta anexă pot utiliza un număr maxim de 13.910 posturi.
ANEXA Nr. 3
UNITĂTILE
subordonate Ministerului Justitiei si Libertătilor Cetătenesti
|
I. Institutii publice finantate din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat |
Numărul maxim de posturi |
|
A. Institutul National de Expertize Criminalistice: a) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Bucuresti b) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Cluj c) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Iasi d) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Timisoara |
64 |
|
B. Administratia Natională a Penitenciarelor: a) 32 de penitenciare b) un penitenciar pentru femei c) două penitenciare pentru minori si tineri d) 3 centre de reeducare pentru minori e) Şcoala Natională de Pregătire a Agentilor de Penitenciare Târgu Ocna f) Centrul de Formare si Specializare a Ofiterilor din Administratia Penitenciară g) Baza de Aprovizionare, Gospodărire si Reparatii h) Subunitatea de Acces, Pază si Escortare Detinuti Transferati i) 6 penitenciare-spital*) j) Centrul de Pregătire Sovata k) Complexul „Flamingo" din Eforie Sud |
15.613 |
|
II. Institutii publice finantate din venituri proprii prin sistemul asigurărilor sociale de sănătate, alte venituri proprii si din bugetul de stat, în conditiile legii |
|
|
- Spitalul „Prof. dr. Constantin Angelescu" |
219 |
|
- Centrul Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu III. Unităti finantate integral din venituri proprii Oficiul National al Registrului Comertului - 42 de oficii ale registrului comertului de pe lângă tribunale |
80 |
*) Veniturile proprii provin din sistemul asigurărilor sociale de sănătate.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind trecerea unor constructii aflate în administrarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară - Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliară Cluj din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din functiune, casare si valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului si al unitătilor administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia a unor constructii aflate în administrarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară - Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliară Cluj, situate în municipiul Cluj-Napoca, judetul Cluj, identificate potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Trecerea în domeniul privat al statului se face în vederea scoaterii din functiune si demolării constructiilor prevăzute la art. 1.
Art. 3. - După scoaterea din functiune si demolarea constructiilor, Agentia Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară si Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliară Cluj îsi vor actualiza în mod corespunzător datele din evidenta cantitativ-valorică si, împreună cu Ministerul Finantelor Publice, vor opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 20 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 si 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul administratiei si internelor,
Dan Nica
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti, 17 iunie 2009.
Nr. 716.
ANEXA
DATELE DE IDENTIFICARE
a constructiilor aflate în administrarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară - Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliară Cluj, care trec din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia
Adresa imobilului |
Persoana juridică în a cărei administrare se află imobilul |
Caracteristicile tehnice ale constructiilor |
Nr. de înregistrare la MEF |
Valoarea de inventar - lei - |
Municipiul Cluj-Napoca, str. Alexandru Vaida Voevod nr. 53, judetul Cluj |
Agentia Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară – Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliară Cluj |
1. Corp clădire A- birouri din cărămidă, 9 încăperi, grup social Suprafata construită - 254 m2 Suprafata desfăsurată - 211,44 m2 Nr. CF 86339; nr. cadastral 7445 |
36547 |
140.000 |
2. Corp clădire B - birouri de cărămidă 9 încăperi, grup social Suprafata construită - 248 m2 Suprafata desfăsurată - 200,96 m2 Nr. CF 86339; nr. cadastral 7445 |
97125 |
140.000 |
||
3. Corp clădire C - clădire de cărămidă 8 încăperi Suprafata construită - 267 m2 Suprafata desfăsurată - 229,73 m2 Nr. CF 86339; nr. cadastral 7445 |
97126 |
229,73 |
||
4. Cabină portar; constructie din cărămidă Suprafata construită - 23,72 m2 Suprafata desfăsurată - 17,36 m2 Nr. CF 86339; nr. cadastral 7445 |
97127 |
17,36 |
||
5. Gard din prefabricate - din beton la clădirile A, B, C Nr. CF 86339; nr. cadastral 7445 |
97128 |
37,27 |
||
6. Poartă metalică Nr. CF 86339; nr. cadastral 7445 |
97129 |
0,56 |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL ECONOMIEI
INSPECTIA DE STAT PENTRU CONTROLUL CAZANELOR, RECIPIENTELOR SUB PRESIUNE SI INSTALATIILOR DE RIDICAT
pentru completarea anexei la Ordinul inspectorului de stat sef al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat nr. 526/2007 privind dobândirea calitătii de formator în domeniul responsabililor cu supravegherea si verificarea tehnică a instalatiilor- RSVTI
Având în vedere prevederile Ordinului inspectorului de stat sef al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat nr. 333/2006 pentru aprobarea Procedurii privind autorizarea operatorilor responsabili cu supravegherea tehnică a instalatiilor si a modelului Autorizatiei pentru supravegherea si verificarea tehnică a instalatiilor, cu modificările si completările ulterioare,
în baza art. 28 din Regulamentul privind formarea profesională specifică a formatorilor în domeniul operatorilor responsabili cu supravegherea tehnică a instalatiilor- RSVTI, aprobat prin Ordinul inspectorului de stat sef al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat nr. 266/2007,
în conformitate cu art. 10 din Metodologia de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adultilor, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei si al ministrului educatiei, cercetării si tineretului nr. 353/5.202/2003, cu modificările si completările ulterioare,
în baza Hotărârii Guvernului nr. 1.720/2008 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea si functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, cu modificările si completările ulterioare,
inspectorul de stat sef al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat emite următorul ordin:
Art. I. - În anexa la Ordinul inspectorului de stat sef al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat nr. 526/2007 privind dobândirea calitătii de formator în domeniul responsabililor cu supravegherea si verificarea tehnică a instalatiilor - RSVTI, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 739 din 31 octombrie 2007, după pozitia nr. 20 se introduc trei noi pozitii, pozitiile nr. 21-23, cu următorul cuprins:
„21. Ionescu Dan Cezar - formator expert
22. Zegrean Mircea Vasile - formator expert
23. Savancea Margareta - formator".
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Inspectorul de stat sef al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat,
Mircea Vasile Zegrean
Bucuresti, 5 mai 2009.
Nr. 83.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |