MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
PARTEA I
Anul 177 (XXI) - Nr.
405 LEGI,
DECRETE, HOTĂRĀRI SI ALTE
ACTE Luni, 15
iunie 2009
SUMAR
LEGI SI DECRETE
234. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 13/2009 privind restituirea de
către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului sau orice
succesor legal al acesteia către Oficiul Participatiilor Statului si
Privatizării īn Industrie a sumelor existente īn conturile acestuia la
data de 31 decembrie 2006, predate conform prevederilor Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 101/2006, ca urmare a respingerii acesteia prin
Legea nr. 308/2008
932. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 13/2009
privind restituirea de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Statului sau orice succesor legal al acesteia către Oficiul
Participatiilor Statului si Privatizării īn Industrie a sumelor existente
īn conturile acestuia la data de 31 decembrie 2006, predate conform
prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 101/2006, ca urmare a
respingerii acesteia prin Legea nr. 308/2008
235. - Lege privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 203/2008 pentru modificarea art. 131
din Legea recunostintei fată de eroii-martiri si luptătorii care au
contribuit la victoria Revolutiei romāne din decembrie 1989, precum si
fată de persoanele care si-au jertfit viata sau au avut de suferit īn urma
revoltei muncitoresti anticomuniste de la Brasov din noiembrie 1987 nr.
341/2004
933. - Decret pentru promulgarea
Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 203/2008
pentru modificarea art. 131 din Legea recunostintei fată de
eroii-martiri si luptătorii care au contribuit la victoria Revolutiei
romāne din decembrie 1989, precum si fată de persoanele care si-au jertfit
viata sau au avut de suferit īn urma revoltei muncitoresti anticomuniste de la
Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004
237. - Lege privind respingerea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 194/2008 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul functionarilor publici cu
statut special din Administratia Natională a Penitenciarelor
935. - Decret pentru promulgarea
Legii privind respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 194/2008
pentru modificarea si completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul
functionarilor publici cu statut special din Administratia Natională a
Penitenciarelor
238. - Lege privind reglementarea
prelucrării datelor cu caracter personal de către
structurile/unitătile Ministerului Administratiei si Internelor īn activitătile
de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere
si asigurare a ordinii publice
936. - Decret pentru promulgarea
Legii privind reglementarea prelucrării datelor cu caracter personal de
către structurile/unitătile Ministerului Administratiei si Internelor
īn activitătile de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor,
precum si de mentinere si asigurare a ordinii publice
920. - Decret privind conferirea
Ordinului Virtutea Militară īn grad de Cavaler, cu īnsemn de
război
HOTĂRĀRI ALE GUVERNULUI ROMĀNIEI
664. - Hotărāre pentru
aprobarea Acordului dintre Guvernul Romāniei si Guvernul Federatiei Ruse
privind cooperarea pentru transferul combustibilului nuclear iradiat de la un
reactor de cercetare īn Federatia Rusă, semnat la Bucuresti la 19
februarie 2009
Acord īntre Guvernul Romāniei si Guvernul Federatiei
Ruse privind cooperarea pentru transferul combustibilului nuclear iradiat de la
un reactor de cercetare īn Federatia Rusă
681. - Hotărāre pentru
aplicarea Regulamentului (CE) nr. 764/2008 al Parlamentului European si al
Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a unor proceduri de aplicare a
anumitor norme tehnice nationale pentru produsele comercializate īn mod legal
īn alt stat membru si de abrogare a Deciziei nr. 3.052/95/CE
682. - Hotărāre privind
aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comitetului national de
coordonare a activitătii Sistemului national unic pentru apeluri de
urgentă, precum si a Secretariatului tehnic permanent
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
467. - Ordin al ministrului
comunicatiilor si societătii informationale pentru aprobarea bugetului de
venituri si cheltuieli pe anul 2009 al Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare īn Informatică - ICI Bucuresti
LEGI SI DECRETE
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 13/2009
privind restituirea de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Statului sau orice succesor legal al acesteia către Oficiul
Participatiilor Statului si Privatizării īn Industrie a sumelor existente
īn conturile acestuia la data de 31 decembrie 2006, predate conform
prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 101/2006, ca urmare a
respingerii acesteia prin Legea nr. 308/2008
Parlamentul
Romāniei adoptă prezenta lege.
Art. I. - Se
aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13 din 25 februarie 2009
privind restituirea de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Statului sau orice succesor legal al acesteia către Oficiul
Participatiilor Statului si Privatizării īn Industrie a sumelor existente
īn conturile acestuia la data de 31 decembrie 2006, predate conform
prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 101/2006, ca urmare a
respingerii acesteia prin Legea nr. 308/2008, publicată īn Monitorul Oficial
al Romāniei, Partea I, nr. 134 din 4 martie 2009, cu următoarea
modificare:
- La
articolul 1, alineatul (2) se abrogă.
Art. II. - Sumele prevăzute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 13/2009 se vor restitui de către Autoritatea pentru
Valorificarea Activelor Statului sau orice succesor legal al acesteia
către Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării īn Industrie
īn 3 transe lunare egale si succesive, scadente la data de īntāi a
fiecărei luni, īncepānd cu luna următoare intrării īn vigoare a
prezentei legi, din veniturile obtinute din privatizare si din activitatea de
valorificare a activelor statului.
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul Romāniei, cu respectarea prevederilor
art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romāniei, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 10 iunie
2009.
Nr. 234.
PRESEDINTELE ROMĀNIEI
privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 13/2009 privind restituirea de către Autoritatea pentru
Valorificarea Activelor Statului sau orice succesor legal al acesteia
către Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării īn Industrie a
sumelor existente īn conturile acestuia la data de 31 decembrie 2006, predate
conform prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 101/2006, ca
urmare a respingerii acesteia prin Legea nr. 308/2008
Īn
temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din
Constitutia Romāniei, republicată,
Presedintele
Romāniei decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 13/2009 privind restituirea de către
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului sau orice succesor legal al
acesteia către Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării īn
Industrie a sumelor existente īn conturile acestuia la data de 31 decembrie
2006, predate conform prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
101/2006, ca urmare a respingerii acesteia prin Legea nr. 308/2008, si se
dispune publicarea acestei legi īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I.
PRESEDINTELE ROMĀNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 9 iunie 2009.
Nr. 932.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 203/2008
pentru modificarea art. 131 din Legea recunostintei fată de
eroii-martiri si luptătorii care au contribuit la victoria Revolutiei
romāne din decembrie 1989, precum si fată de persoanele care si-au jertfit
viata sau au avut de suferit īn urma revoltei muncitoresti anticomuniste de la
Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004
Parlamentul
Romāniei adoptă prezenta lege.
Art. I. - Se
aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 203 din 4 decembrie 2008
pentru modificarea art. 131 din Legea recunostintei fată de
eroii-martiri si luptătorii care au contribuit la victoria Revolutiei
romāne din decembrie 1989, precum si fată de persoanele care si-au jertfit
viata sau au avut de suferit īn urma revoltei muncitoresti anticomuniste de la
Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, publicată īn Monitorul Oficial al
Romāniei, Partea I,
nr. 824 din 8 decembrie 2008.
Art. II. - Sumele neachitate pānă īn prezent de către Serviciul Romān de
Informatii persoanelor īndreptătite, potrivit Legii nr. 341/2004, cu
modificările si completările ulterioare, vor fi plătite īn
termen de cel mult 90 de zile de la data intrării īn vigoare a prezentei
legi.
Această lege a fost adoptată de
Parlamentul Romāniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin.
(2) din Constitutia Romāniei, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN
GEOANĂ
|
Bucuresti, 10 iunie
2009.
Nr. 235.
PRESEDINTELE ROMĀNIEI
pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 203/2008 pentru modificarea art. 131 din Legea
recunostintei fată de eroii-martiri si luptătorii care au contribuit
la victoria Revolutiei romāne din decembrie 1989, precum si fată de
persoanele care si-au jertfit viata sau au avut de suferit īn urma revoltei
muncitoresti anticomuniste de la Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004
Īn
temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din
Constitutia Romāniei, republicată,
Presedintele
Romāniei decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 203/2008 pentru modificarea art. 131
din Legea recunostintei fată de eroii-martiri si luptătorii care au
contribuit la victoria Revolutiei romāne din decembrie 1989, precum si
fată de persoanele care si-au jertfit viata sau au avut de suferit īn urma
revoltei muncitoresti anticomuniste de la Brasov din noiembrie 1987 nr.
341/2004 si se dispune publicarea acestei legi īn Monitorul Oficial al Romāniei,
Partea I.
PRESEDINTELE ROMĀNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 9 iunie 2009.
Nr. 933.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
194/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul
functionarilor publici cu statut special din Administratia Natională a
Penitenciarelor
Parlamentul
Romāniei adoptă prezenta lege.
Articol
unic. - Se respinge Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
194 din 25 noiembrie 2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 293/2004
privind Statutul functionarilor publici cu statut special din Administratia
Natională a Penitenciarelor, publicată īn Monitorul Oficial al
Romāniei, Partea I,
nr. 826 din 9 decembrie 2008.
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul Romāniei, cu respectarea prevederilor
art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romāniei, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 10 iunie 2009.
Nr. 237.
PRESEDINTELE ROMĀNIEI
pentru promulgarea Legii privind respingerea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 194/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 293/2004
privind Statutul functionarilor publici cu statut special din Administratia
Natională a Penitenciarelor
Īn temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si
ale art. 100 alin. (1) din Constitutia Romāniei, republicată,
Presedintele
Romāniei decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea privind respingerea Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 194/2008 pentru modificarea si completarea
Legii nr. 293/2004 privind Statutul functionarilor publici cu statut special
din Administratia Natională a Penitenciarelor si se dispune publicarea
acestei legi īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I.
PRESEDINTELE ROMĀNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 9 iunie 2009.
Nr. 935.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind reglementarea prelucrării datelor cu caracter personal de
către structurile/unitătile Ministerului Administratiei si Internelor
īn activitătile de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor,
precum si de mentinere si asigurare a ordinii publice
Parlamentul Romāniei adoptă
prezenta lege.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Prezenta lege reglementează prelucrarea automată si
neautomată a datelor cu caracter personal pentru realizarea
activitătilor de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor,
precum si de mentinere si asigurare a ordinii publice de către structurile/unitătile
Ministerului Administratiei si Internelor, potrivit competentelor acestora.
(2)
Structurile/unitătile Ministerului Administratiei si Internelor, denumite
īn continuare structurile/unitătile M.A.I., care
desfăsoară, potrivit competentelor, activitătile prevăzute
la alin. (1), īn calitate de operatori, dobāndite īn conditiile Legii nr.
677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu
caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificările si
completările ulterioare, prelucrează date cu caracter personal īn
exercitarea atributiilor legale.
Art. 2. - (1) Pentru realizarea activitătilor prevăzute la art. 1 alin.
(1), structurile/unitătile M.A.I. constituie, organizează si detin,
potrivit atributiilor legale, sisteme de evidentă si utilizează
mijloace automate si neautomate de prelucrare a datelor cu caracter personal,
īn conditiile legii.
(2)
Structurile/unitătile M.A.I. utilizează sisteme de evidentă
si/sau mijloace automate si neautomate de prelucrare a datelor cu caracter personal,
cu respectarea drepturilor omului si aplicarea principiilor legalitătii,
necesitătii, confidentialitătii, proportionalitătii si numai
dacă, prin utilizarea acestora, este asigurată protectia datelor
prelucrate.
(3)
Īnaintea introducerii unui sistem de evidentă sau a unui mijloc
automat/neautomat de prelucrare a datelor cu caracter personal care este
susceptibil să prezinte anumite riscuri privind datele prelucrate,
structurile/unitătile M.A.I. consultă Autoritatea Natională de
Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, denumită īn
continuare Autoritatea natională de supraveghere, care, dacă
este cazul, stabileste garantii adecvate, potrivit legii.
CAPITOLUL II
Notificarea prelucrărilor datelor cu caracter personal
Art. 3. - (1) Prelucrările de date cu caracter personal sunt notificate
Autoritătii nationale de supraveghere. Notificarea se efectuează
anterior oricărei prelucrări, īn conditiile legii.
(2)
Notificarea prelucrării automate sau neautomate a datelor cu caracter
personal prin sisteme de evidentă a datelor cu caracter personal,
realizată potrivit legii de către structurile/unitătile M.A.I.,
cuprinde, pe lāngă informatiile prevăzute la art. 22 alin. (8) din
Legea nr. 677/2001, cu modificările si completările ulterioare, īn
mod corespunzător si informatii referitoare la natura fiecărui sistem
de evidentă a datelor cu caracter personal care are legătură cu
prelucrarea, precum si la destinatarii cărora le sunt comunicate datele.
(3) Notificarea prelucrării datelor cu caracter personal prin
sisteme de evidentă constituite īn anumite cazuri numai pentru perioada
necesară realizării unor activităti de prevenire, cercetare si
combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si asigurare a ordinii
publice se face cu respectarea conditiilor prevăzute la alin. (2), numai
dacă prelucrarea nu a făcut obiectul unei notificări anterioare.
CAPITOLULUI
Colectarea datelor cu caracter personal
Art. 4. - (1) Pentru realizarea activitătilor prevăzute la art. 1 alin.
(1), structurile/unitătile M.A.I. colectează date cu caracter
personal, cu sau fără consimtămāntul persoanei vizate, īn
conditiile legii.
(2)
Colectarea datelor cu caracter personal fără consimtămāntul
persoanei vizate pentru realizarea activitătilor prevăzute la art. 1
alin. (1) se face numai dacă această măsură este
necesară pentru prevenirea unui pericol iminent cel putin asupra vietii,
integritătii corporale sau sănătătii unei persoane ori a
proprietătii acesteia, precum si pentru combaterea unei anumite
infractiuni.
(3)
Colectarea datelor cu caracter personal pentru realizarea activitătilor
prevăzute la art. 1 alin. (1) se efectuează de personalul
structurilor/unitătilor M.A.I. numai īn scopul īndeplinirii atributiilor
de serviciu.
(4)
Colectarea datelor cu caracter personal īn scopurile prevăzute la art. 1
alin. (1) trebuie să fie limitată la datele necesare pentru
prevenirea unui pericol iminent cel putin asupra vietii, integritătii
corporale sau sănătătii unei persoane ori a proprietătii
acesteia, precum si pentru combaterea unei anumite infractiuni.
(5)
Colectarea de date privind persoana fizică exclusiv datorită faptului
că aceasta are o anumită origine rasială, anumite convingeri
religioase ori politice, un anumit comportament sexual sau datorită
apartenentei acesteia la anumite miscări ori organizatii care nu contravin
legii este interzisă.
(6)
Prin exceptie de la prevederile alin. (5), structurile/unitătile M.A.I.
colectează si prelucrează, cu respectarea garantiilor prevăzute
de Legea nr. 677/2001, cu modificările si completările ulterioare,
date exclusiv īn baza acestor criterii numai dacă, īntr-un caz determinat,
sunt necesare pentru efectuarea actelor premergătoare sau a urmăririi
penale, ca urmare a săvārsirii unei infractiuni. Prevederile art. 3 se
aplică īn mod corespunzător.
(7)
Prevederile alin. (6) nu aduc atingere dispozitiilor legale care
reglementează obligatia autoritătilor publice de a respecta si de a
ocroti viata intimă, familială si privată.
CAPITOLUL IV
Art. 5. - (1) Pentru realizarea scopurilor activitătilor prevăzute la
art. 1 alin. (1), structurile/unitătile M.A.I. stochează numai acele
date cu caracter personal care sunt exacte, complete si necesare īndeplinirii
atributiilor legale sau obligatiilor rezultate din instrumente juridice
internationale la care Romānia este parte.
(2)
Stocarea diferitelor categorii de date cu caracter personal se realizează
prin ordonarea acestora īn functie de gradul lor de acuratete si exactitate.
Datele cu caracter personal bazate pe opinii si interpretări personale
rezultate din activitătile prevăzute la art. 1 alin. (1) sunt
ordonate īn mod distinct.
(3)
Structurile/unitătile M.A.I. au obligatia de a verifica periodic calitatea
datelor prevăzute la alin. (2), conform regulilor stabilite potrivit art.
14 alin. (1) lit. b).
(4) Īn
situatia īn care datele cu caracter personal stocate se dovedesc a fi inexacte
sau incomplete, structurile/unitătile M.A.I. care le detin au obligatia
să le steargă, distrugă, modifice, actualizeze sau, după
caz, să le completeze.
(5)
Structurile/unitătile M.A.I. stochează datele cu caracter personal
colectate īn scopuri administrative separat de datele cu caracter personal
colectate īn scopurile prevăzute la art. 1 alin. (1).
CAPITOLUL V
Comunicarea datelor cu caracter personal
Art. 6. - (1) Comunicarea datelor cu caracter personal īntre
structurile/unitătile M.A.I. se face numai īn cazul īn care este
necesară pentru exercitarea competentelor si īndeplinirea atributiilor
legale ce le revin.
(2)
Comunicarea de date cu caracter personal către alte autorităti sau
institutii publice se poate efectua numai īn următoarele situatii:
a) īn
baza unei prevederi legale exprese ori cu autorizarea Autoritătii
nationale de supraveghere;
b) cānd
datele sunt indispensabile īndeplinirii atributiilor legale ale destinatarului
si numai dacă scopul īn care se face colectarea sau prelucrarea de
către destinatar nu este incompatibil cu scopul pentru care datele au fost
colectate de structurile/unitătile M.A.I., iar comunicarea datelor de structurile/unitătile
M.A.I. se realizează īn conformitate cu atributiile legale ale acestora.
(3)
Prin exceptie de la prevederile alin. (2), comunicarea datelor cu caracter
personal către alte autorităti sau institutii publice este
permisă īn următoarele situatii:
a)
persoana vizată si- A exprimat consimtămāntul expres si neechivoc
pentru comunicarea datelor sale;
b)
comunicarea este necesară pentru a preveni un pericol grav si iminent cel
putin asupra vietii, integritătii corporale sau sănătătii
unei persoane ori a proprietătii acesteia.
(4)
Comunicarea datelor cu caracter personal către entităti de drept
privat care īsi desfăsoară activitatea pe teritoriul Romāniei se
efectuează numai dacă există o obligatie legală
expresă sau cu autorizarea Autoritătii nationale de supraveghere.
(5)
Prin exceptie de la prevederile alin. (4), comunicarea datelor cu caracter
personal către entităti de drept privat care īsi desfăsoară
activitatea pe teritoriul Romāniei sau īn afara acestuia este permisă
dacă persoana vizată si- A dat consimtămāntul īn mod expres si
neechivoc pentru comunicarea datelor sale sau dacă este necesară
pentru a preveni un pericol grav si iminent cel putin asupra vietii,
integritătii corporale sau sănătătii unei persoane ori a
proprietătii acesteia sau a unei alte persoane amenintate.
Art. 7. - Datele cu caracter personal detinute de structurile/unitătile
M.A.I. potrivit scopurilor prevăzute la art. 1 alin. (1) pot fi
transferate către Organizatia Internatională a Politiei Criminale -
Interpol, Oficiul European de Politie - Europol sau alte institutii
internationale similare, precum si către organismele de politie ale altor
state, dacă există o prevedere legală expresă īn legislatia
natională sau īntr-un acord international ratificat de Romānia ori prevederi
care reglementează cooperarea judiciară internatională īn
materie penală sau, īn lipsa unei astfel de prevederi, cānd transferul
este necesar pentru prevenirea unui pericol grav si iminent asupra vietii,
integritătii corporale sau sănătătii unei persoane ori a
proprietătii acesteia, precum si pentru combaterea unei infractiuni grave
prevăzute de lege, cu respectarea legii romāne. Art. 8. - (1) Cererile
pentru comunicarea datelor cu caracter personal adresate
structurilor/unitătilor M.A.I. de către alte structuri/unităti
ale M.A.I., alte autorităti sau institutii publice, entităti de drept
privat care īsi desfăsoară activitatea pe teritoriul Romāniei sau īn
afara acestuia si organisme de politie ale altor state trebuie să contină
datele de identificare a solicitantului, precum si motivarea si scopul cererii,
conform prevederilor legale interne sau celor cuprinse īn acordurile
internationale la care Romānia este parte. Cererile care nu contin aceste date
si nu sunt conforme prevederilor legale interne sau celor cuprinse īn
acordurile internationale la care Romānia este parte se resping.
(2)
Īnainte de comunicare, structurile/unitătile M.A.I. verifică
dacă datele solicitate sunt exacte, complete si actualizate. Īn cazul īn
care se constată că nu sunt corecte, complete sau actualizate, datele
nu se comunică. Īn comunicări trebuie indicate, după caz, datele
care rezultă din hotărāri ale instantelor judecătoresti ori din
actele prin care s- A dispus neīnceperea urmăririi penale, clasarea,
scoaterea de sub urmărire penală, īncetarea urmăririi penale sau
trimiterea īn judecată, precum si datele bazate pe opinii si
interpretări personale rezultate din activitătile prevăzute la
art. 1 alin. (1). Datele bazate pe opinii si interpretări personale
rezultate din activitătile prevăzute la art. 1 alin. (1) trebuie
verificate la sursă īnainte de a fi comunicate, iar gradul de acuratete si
exactitate al acestor date trebuie īntotdeauna mentionat cu ocazia
comunicării.
(3) Īn
situatia īn care au fost transmise date incorecte sau neactualizate,
structurile/unitătile M.A.I. au obligatia să īi informeze pe destinatarii
respectivelor date asupra neconformitătii acestora, cu mentionarea datelor
care au fost modificate.
Art. 9. - (1) La comunicarea datelor cu caracter personal către alte
autorităti sau institutii publice, entităti de drept privat care īsi
desfăsoară activitatea pe teritoriul Romāniei sau īn afara acestuia,
Organizatia Internatională a Politiei Criminale - Interpol, Oficiul
European de Politie - Europol sau alte institutii internationale similare ori
către organisme de politie ale altor state, structurile/unitătile
M.A.I. atentionează destinatarii asupra interdictiei de a prelucra datele
comunicate īn alte scopuri decāt cele specificate īn cererea de comunicare.
(2)
Prelucrarea datelor de către destinatari īn alte scopuri decāt cele care
au format obiectul cererii se poate realiza numai cu acordul
structurilor/unitătilor M.A.I. care le-au comunicat si numai cu
respectarea prevederilor art. 6 alin. (2)-(5) si ale art. 7.
Art.
10. - (1) Pentru realizarea activitătilor de cercetare
si combatere a infractiunilor, structurile/unitătile M.A.I. pot
interconecta sistemele de evidentă a datelor cu caracter personal sau,
după caz, mijloacele automate de prelucrare a datelor cu caracter personal
pe care le detin pentru scopuri diferite.
(2) Īn
scopul prevăzut la alin. (1), interconectarea se poate realiza si cu
sistemele de evidentă sau cu mijloacele automate de prelucrare a datelor
cu caracter personal detinute de alti operatori.
(3)
Interconectările prevăzute la alin. (1) si (2) sunt permise numai īn
cazul efectuării actelor premergătoare, al urmăririi penale sau
al judecării unei infractiuni īn baza unei autorizări emise de
procurorul competent să efectueze sau să supravegheze, īntr-un caz
determinat, efectuarea actelor premergătoare sau urmărirea
penală ori, īn cazul judecării unei infractiuni, de judecătorul
anume desemnat de la instanta căreia īi revine competenta de a judeca
fondul cauzei pentru care sunt prelucrate datele respective.
(4)
Accesul direct sau printr-un serviciu de comunicatii electronice la un sistem
de evidentă a datelor cu caracter
personal
care face obiectul interconectării, potrivit alin. (1), este permis numai
īn conditiile legii si cu respectarea prevederilor art. 1 alin. (1) si ale art.
5-11.
(5) Interconectarea sistemelor de evidentă a datelor cu caracter
personal sau a mijloacelor automate de prelucrare a datelor cu caracter
personal nu se realizează īn cazul activitătilor de prevenire a
infractiunilor, de mentinere si de asigurare a ordinii publice.
CAPITOLUL VI
Drepturile persoanei vizate
Art.
11. - (1) Structurile/unitătile M.A.I. asigură
conditiile de exercitare a drepturilor conferite de lege persoanei vizate, cu
respectarea Legii nr. 677/2001, cu modificările si completările
ulterioare, si a prezentei legi.
(2)
Prevederile referitoare la exercitarea drepturilor persoanei vizate,
prevăzute de Legea nr. 677/2001, cu modificările si completările
ulterioare, nu se aplică pe perioada īn care o asemenea măsură
este necesară pentru evitarea prejudicierii activitătilor specifice
de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere
si asigurare a ordinii publice, ca urmare a cunoasterii de persoana vizată
a faptului că datele sale cu caracter personal sunt prelucrate, sau este
necesară pentru protejarea persoanei vizate ori a drepturilor si
libertătilor altor persoane, īn cazul īn care există date si
informatii că aceste drepturi si libertăti sunt puse īn pericol.
(3) Īn
cazul aplicării exceptiilor de la exercitarea drepturilor persoanei
vizate, prevăzute la alin. (2), acestea trebuie motivate īn scris.
Necomunicarea motivelor este posibilă numai īn măsura īn care este
necesară bunei desfăsurări a activitătilor prevăzute
la art. 1 alin. (1) sau pentru protejarea drepturilor si libertătilor
altor persoane decāt persoana vizată.
(4) Īn
toate situatiile, persoana vizată va fi informată cu privire la
dreptul de a se adresa Autoritătii nationale de supraveghere sau,
după caz, instantei de judecată, care va decide dacă
măsurile luate de structurile/unitătile M.A.I., conform prevederilor
alin. (2), sunt īntemeiate.
(5) Īn
situatia īn care, īn urma exercitării dreptului de acces sau a dreptului
de interventie, rezultă că datele cu caracter personal sunt inexacte,
ireievante sau īnregistrate īn mod abuziv, acestea vor fi sterse sau
rectificate prin anexarea unui document, īncheiat īn acest sens, la sistemul de
evidentă ale cărui date cu caracter personal au suferit
modificări, detinut de structurile/unitătile M.A.I.
(6)
Măsurile prevăzute la alin. (5) se aplică tuturor documentelor
care au legătură cu sistemul de evidentă a datelor cu caracter
personal. Īn cazul īn care acestea nu sunt efectuate imediat, se va avea īn
vedere realizarea lor cel mai tārziu la data prelucrării ulterioare a
datelor cu caracter personal sau la o următoare comunicare a acestora.
CAPITOLUL VII
īncheierea operatiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal
Art.
12. - (1) Datele cu caracter personal stocate īn
īndeplinirea activitătilor prevăzute la art. 1 alin. (1) se sterg
atunci cānd nu mai sunt necesare scopurilor pentru care au fost colectate.
(2)
Īnainte de stergerea datelor cu caracter personal, potrivit alin. (1), si
dacă activitătile prevăzute la art. 1 alin. (1) nu mai pot fi
prejudiciate prin cunoasterea faptului că datele cu caracter personal au
fost colectate si stocate, persoana vizată trebuie informată atunci
cānd colectarea si stocarea datelor s-au efectuat fără
consimtămāntul său.
(3) Īn
conditiile prevăzute la alin. (2), informarea persoanei vizate se
realizează de structurile/unitătile M.A.I. care au colectat si stocat
datele cu caracter personal ale acesteia, īn termen de 15 zile de la momentul
īn care activitătile prevăzute la art. 1 alin. (1) nu mai pot fi
prejudiciate sau, după caz, de la momentul comunicării către
aceste structuri/unităti ale M.A.I. a unei solutii de neīncepere a
urmăririi penale, clasare, scoatere de sub urmărire penală sau
īncetare a urmăririi penale.
(4)
Prin exceptie de la prevederile alin. (1), datele cu caracter personal pot fi
stocate si după īndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate,
dacă este necesară păstrarea acestora. Evaluarea
necesitătii stocării datelor după īndeplinirea scopurilor pentru
care au fost colectate se realizează, īn special, īn următoarele
situatii:
a)
datele sunt necesare īn vederea terminării urmăririi penale īntr-un
caz determinat;
b) nu
există o hotărāre judecătorească definitivă;
c) nu a
intervenit reabilitarea;
d) nu a
intervenit prescriptia executării pedepsei;
e) nu a
intervenit amnistia;
f)
datele fac parte din categorii speciale de date, potrivit Legii nr. 677/2001,
cu modificările si completările ulterioare.
CAPITOLUL VIII
Securitatea datelor cu caracter personal
Art. 13. -
Structurile/unitătile M.A.I. sunt obligate să ia toate măsurile
necesare pentru a asigura securitatea tehnică si organizatorică
adecvată a prelucrării datelor cu caracter personal, astfel īncāt
să prevină accesul, comunicarea sau distrugerea neautorizată ori
alterarea datelor. Īn acest scop, se au īn vedere diferitele caracteristici ale
sistemelor de evidentă a datelor cu caracter personal si continutul
acestora.
CAPITOLUL IX
Dispozitii finale
Art.
14. - (1) Structurile/unitătile M.A.I. care
desfăsoară activitătile prevăzute la art. 1 alin. (1) au
obligatia de a elabora reguli, dacă acestea nu sunt stabilite prin
prevederi legale exprese, cu privire la:
a)
termenele de stocare a datelor cu caracter personal pe care le
prelucrează;
b) verificările periodice asupra datelor
cu caracter personal pentru ca acestea să fie exacte, actuale si complete;
c)
stergerea datelor cu caracter personal. (2) Īn lipsa unor prevederi legale
exprese care să stabilească regulile prevăzute la alin. (1),
structurile/unitătile M.A.I. care desfăsoară activitătile
prevăzute la art. 1 alin. (1) au obligatia ca, īn termen de 30 de zile de
la data intrării īn vigoare a prezentei legi, să stabilească
aceste reguli, cu avizul Autoritătii nationale de supraveghere acordat īn
conditiile legii.
Art.
15. - Prevederile prezentei legi se completează cu
dispozitiile Legii nr. 677/2001, cu modificările si completările
ulterioare.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
Romāniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia Romāniei, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 10 iunie
2009.
Nr. 238.
pentru promulgarea Legii privind reglementarea prelucrării datelor cu
caracter personal de către structurile/unitătile Ministerului
Administratiei si Internelor īn activitătile de prevenire, cercetare si
combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si asigurare a ordinii
publice
Īn
temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din
Constitutia Romāniei, republicată,
Presedintele
Romāniei decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea privind reglementarea
prelucrării datelor cu caracter personal de către
structurile/unitătile Ministerului Administratiei si Internelor īn
activitătile de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor, precum
si de mentinere si asigurare a ordinii publice si se dispune publicarea acestei
legi īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I.
PRESEDINTELE ROMĀNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 9 iunie 2009.
Nr. 936
PRESEDINTELE ROMĀNIEI
privind conferirea Ordinului Virtutea Militarăm grad de Cavaler,
cu īnsemn de război
Īn
temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia Romāniei,
republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 9 lit. A si ale art. 11 din
Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al Romāniei, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale Legii nr.
517/2003 privind conferirea decoratiilor de război,
avānd
īn vedere propunerea ministrului apărării nationale,
īn semn
de recunostintă si apreciere pentru actele exemplare de curaj, spiritul de
sacrificiu si competenta profesională dovedite īn timpul participării
la Misiunea Uniunii Europene īn Kosovo (EULEX),
Presedintele
Romāniei decretează:
Articol
unic. - Se conferă Ordinul Virtutea Militară īn
grad de Cavaler, cu īnsemn de război, pentru militari:
1.
domnului comisar sef de politie Bărbosu Constantin Corneliu;
2.
domnului comisar sef de politie Dinu Marin Cristian-Valentin;
3.
domnului comisar sef de politie Plai Simion Cristian-Pavel;
4.
domnului comisar sef de politie Tache Ion Petrică;
5.
domnului comisar de politie Cristache Ovidiu Doru;
6.
domnului comisar de politie Dănilă Neculai Victor;
7.
domnului comisar de politie Palade Neculae Marius-lulian;
8.
domnului subcomisar de politie Halasanu llie Gabriel;
9.
domnului subcomisar de politie Maghiar Dumitru Dumitru-Sorin:
10.
domnului subcomisar de politie Nacu Gheorghe Adrian-Ovidiu;
11.
domnului subcomisar de politie Panainte Gheorghe Marian;
12.
domnului inspector principal de politie Coadă Petrea
Petru-Mihăită;
13.
domnului inspector principal de politie Nastaca loan Dorin-Paul;
14.
domnului inspector principal de politie Tatomir Gheorghe Daniel-Gabriel;
15.
domnului inspector de politie Bălan llie Marius;
16.
domnului inspector de politie Sutic Valeriu lon-Valeriu;
17.
doamnei subinspectorde politie Anastasiu Florian Laura-Cristina.
PRESEDINTELE ROMĀNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Īn temeiul art. 100 alin. (2) din Constitutia Romāniei,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Bucuresti, 9 iunie 2009.
Nr. 920.
HOTĂRĀRI ALE GUVERNULUI ROMĀNIEI
GUVERNUL ROMĀNIEI
pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romāniei si Guvernul Federatiei
Ruse privind cooperarea pentru transferul combustibilului nuclear iradiat de la
un reactor de cercetare īn Federatia Rusă, semnat la Bucuresti la 19
februarie 2009
Īn
temeiul art. 108 din Constitutia Romāniei, republicată, si al art. 20 din
Legea nr. 590/2003 privind tratatele,
Guvernul
Romāniei adoptă prezenta hotărāre.
Articol
unic. - Se aprobă Acordul dintre Guvernul Romāniei si
Guvernul Federatiei Ruse privind cooperarea pentru transferul combustibilului
nuclear iradiat de la un reactor de cercetare īn Federatia Rusă, semnat la
Bucuresti la 19 februarie 2009.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Presedintele Comisiei Nationale
pentru Controlul Activitătilor Nucleare,
Vajda Borbāla
Presedintele Agentiei Nucleare,
Ion Năstăsescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Mazuru,
secretar de stat
Bucuresti, 3 iunie 2009.
Nr. 664.
ACORD
īntre Guvernul Romāniei si Guvernul Federatiei Ruse privind cooperarea
pentru transferul combustibilului nuclear iradiat de la un reactor de cercetare
īn Federatia Rusă
Guvernul
Romāniei si Guvernul Federatiei Ruse, denumite īn continuare părti,
dorind
să coopereze īn domeniul utilizării pasnice a energiei nucleare īn
concordantă cu Acordul dintre Republica Populară Romānă si
Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste cu privire la dezvoltarea īn
continuare a colaborării īn problema folosirii energiei atomice īn scopuri
pasnice, semnat la Bucuresti la 19 aprilie 1962,
confirmānd
angajamentele celor două părti īn vederea īntăririi regimului de
neproliferare a armelor nucleare īn baza Tratatului privind neproliferarea
armelor nucleare, semnat la 1 iulie 1968,
dorind
să elimine accesibilitatea si utilizarea combustibilului nuclear iradiat
īnalt īmbogătit īn Romānia,
ghidate
de reglementările Agentiei Internationale pentru Energia Atomică (denumită
īn continuare AIEA),
luānd
īn considerare statutul de membru al Romāniei la Uniunea Europeană,
inclusiv inter alia la Comunitatea Europeană a Energiei Atomice,
au
convenit următoarele:
ARTICOLUL 1
Pentru
scopurile prezentului acord, termenii folositi īn cele ce urmează sunt
interpretati după cum urmează:
a) combustibil
nuclear iradiat īnseamnă ansambluri de combustibil iradiat de
productie rusească, incluzānd si cele deteriorate si dezasamblate,
localizate la Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică si
Inginerie Nucleară Horia Hulubei" situat la Măgurele, Romānia,
la data intrării īn vigoare a prezentului acord;
b) operator,
accident nuclear si daună nucleară au semnificatiile
definite de Conventia privind răspunderea civilă pentru daune
nucleare, adoptată la Viena la 21 mai 1963.
ARTICOLUL 2
Obiectul prezentului acord este transferul
combustibilului nuclear iradiat de la reactorul de cercetare din Romānia īn
Federatia Rusă, pentru depozitarea tehnologică temporară si
reprocesarea
ulterioară si depozitarea finală a deseurilor radioactive, generate
īn timpul reprocesării.
ARTICOLUL 3
Fiecare parte desemnează un agent executiv pentru
implementarea prezentului acord. Comisia Natională pentru Controlul
Activitătilor Nucleare este agentul executiv desemnat de partea
romānă. Corporatia de Stat pentru Energia Atomică Rosatom" este
agentul executiv desemnat de partea rusă.
Īn cazul
oricărei schimbări a titulaturii sau a atributiilor agentilor
executivi, fiecare parte va informa imediat cealaltă parte despre asemenea
schimbări, prin canale diplomatice.
ARTICOLUL 4
1.
Agentii executivi ai părtilor pot īncheia acorduri de implementare īntre
ei, care sunt necesare pentru implementarea prezentului acord.
2.
Cheltuielile si alte conditii necesare pentru scopul prezentului acord vor fi
stabilite prin contracte īntre organizatiile autorizate ale părtilor. Īn
scopul transferului combustibilului nuclear iradiat din Romānia īn Federatia
Rusă, organizatiile autorizate sunt Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică si Inginerie Nucleară Horia
Hulubei", din partea romānă, si īntreprinderea Unitară
Federală de Stat Centrul Federal pentru Securitate Nucleară si
Radiologică", din partea rusă.
3.
Părtile se vor informa reciproc, imediat, prin canale diplomatice, despre
orice schimbare īn organizatiile autorizate.
4. Īn
caz de neconcordantă a prevederilor acordurilor si contractelor de
implementare īntre organizatiile autorizate cu prevederile prezentului acord,
se vor aplica prevederile prezentului acord.
ARTICOLUL 5
1.
Transferul combustibilului nuclear iradiat īn Federatia Rusă face obiectul
legislatiei Federatiei Ruse īn domeniul utilizării energiei nucleare si al
protectiei mediului.
2.
Titlul de proprietate asupra combustibilului nuclear iradiat transportat īn
Federatia Rusă este transferat Federatiei Ruse īn momentul īn care acesta
traversează frontiera Federatiei Ruse si operatorul rus īl acceptă de
la operatorul romān prin emiterea raportului de acceptare corespunzător.
3. Operatorii
vor fi identificati īn contractele organizatiilor autorizate.
4.
Niciun produs care rezultă īn urma reprocesării combustibilului
nuclear iradiat, incluzānd uraniu regenerat, plutoniu si deseuri radioactive,
nu va fi returnatīn Romānia.
ARTICOLUL 6
Răspunderea
pentru orice daună nucleară, cauzată de un accident nuclear
produs īn timpul transportului combustibilului nuclear iradiat din Romānia īn
Federatia Rusă, apartine:
1.
operatorului romān - īn timpul transportului combustibilului nuclear iradiat
din Romānia īn Federatia Rusă, pānă īn momentul transferului
combustibilului nuclear iradiat către operatorul rus īn punctul
identificat īn contractul organizatiilor autorizate;
2.
operatorului rus - īn timpul transportului combustibilului nuclear iradiat din
Romānia īn Federatia Rusă, din momentul acceptării combustibilului
nuclear iradiat de la operatorul romān īn punctul identificat īn contractul
organizatiilor autorizate.
ARTICOLUL 7
1.
Protectia fizică īn timpul transferului combustibilului nuclear iradiat īn
Federatia Rusă va fi asigurată de către părti īn
concordantă cu Conventia privind protectia fizică a materialelor
nucleare, adoptată la Viena la 26 octombrie 1979.
2.
Responsabilitatea pentru asigurarea protectiei fizice īn timpul transferului combustibilului
nuclear iradiat īn Federatia Rusă va fi transferată de la partea
romānă la partea rusă īn punctul mentionat īn contractul
organizatiilor autorizate din momentul acceptării combustibilului nuclear
iradiat de către operatorul rus.
3.
Problemele legale apărute īn timpul transportului combustibilului nuclear
iradiat pe teritoriul fiecărei tări, incluzānd si tările de
tranzit, vor fi guvernate de legislatia natională a tării respective
si de legislatia internatională. Pentru Romānia, acestea vor fi, de
asemenea, guvernate de legislatia Comunitătii Europene si Comunitătii
Europene a Energiei Atomice.
ARTICOLUL 8
Partea
rusă este de acord cu aplicarea următoarelor conditii asupra
combustibilului nuclear iradiat transferat pe teritoriul Federatiei Ruse:
a)
măsurile de protectie fizică, de īnregistrare si control, recomandate
de către AIEa īn documentul INFCIRC/225/REV.4 Protectia fizică a
materialelor nucleare si a instalatiilor nucleare", asa cum a fost
modificat, vor fi asigurate īn ceea ce priveste combustibilul nuclear iradiat;
b)
combustibilul nuclear iradiat transferat īn Federatia Rusă īn cadrul
prezentului acord si orice material nuclear rezultat din acesta nu vor fi
folosite pentru nicio armă nucleară, dispozitiv nuclear exploziv sau
pentru cercetarea ori dezvoltarea oricărei arme nucleare, dispozitiv
nuclear exploziv sau pentru orice alt scop militar.
ARTICOLUL 9
Aspectele privind repartizarea drepturilor si
protectia drepturilor de proprietate intelectuală create īn cursul
activitătii si al prestării de servicii īn cadrul prezentului acord
vor fi reglementate īn conformitate cu termenii si conditiile din contractele
īncheiate de către organizatiile autorizate ale părtilor īn
conformitate cu legislatia īn vigoare a statelor părtilor.
ARTICOLUL 10
1. Īn
cadrul prezentului acord, părtile nu vor schimba informatii care
constituie secret de stat īn Romānia sau Federatia Rusă.
2.
Părtile vor lua măsurile necesare īn conformitate cu legislatia lor
natională pentru a proteja schimbul si securitatea, precum si
confidentialitatea informatiilor privind data de trecere a frontierelor de stat
pentru transportul planificat al combustibilului nuclear iradiat.
3.
Orice informatii transmise īn concordantă cu prezentul acord sau create ca
rezultat al implementării acestuia, considerate de oricare dintre
părti ca fiind de natură confidentială, vor fi definite si
marcate īntr-un mod clar si vor fi protejate īn conformitate cu legislatia
relevantă a statelor părtilor.
4.
Informatiile transmise īn concordantă cu prezentul acord vor fi folosite
numai pentru scopul prezentului acord.
ARTICOLUL 11
Orice dispută legată de interpretarea sau
aplicarea prezentului acord va fi solutionată prin consultări īntre
părti.
ARTICOLUL 12
1.
Prezentul acord intră īn vigoare la data ultimei notificări, prin
canale diplomatice, prin care părtile comunică faptul că au fost
īndeplinite toate procedurile legale interne, necesare pentru intrarea īn
vigoare a prezentului acord. Prezentul acord rămāne īn vigoare pentru 10
ani. Efectele acestuia vor fi extinse īn mod automat pentru perioade
consecutive de cāte 2 ani, dacă una dintre părti nu informează
cealaltă parte, prin canale diplomatice, cu cel putin 9 luni īnainte de
expirarea perioadei de valabilitate, despre intentia de a denunta prezentul
acord.
2.
Prezentul acord poate fi modificat īn orice moment, cu acordul scris al
părtilor. Modificările vor intra īn vigoare īn concordantă cu
procedurile stabilite la alin. 1.
3.
Transferul combustibilului nuclear iradiat īn Federatia Rusă care a fost
initiat, dar nu a fost finalizat la expirarea prezentului acord va continua
pānă la finalizare īn conformitate cu termenii prezentului acord.
Īncheiat
la Bucuresti la 19 februarie 2009, īn două exemplare originale, fiecare īn
limbile romānă, rusă si engleză, toate textele fiind egal
autentice. Īn caz de orice divergentă de interpretare, textul īn limba
engleză va prevala.
Pentru Guvernul Romāniei, Vajda
Borbāla
|
Pentru Guvernul Federatiei Ruse Sergey Kirienko |
GUVERNUL ROMĀNIEI
pentru aplicarea Regulamentului (CE) nr. 764/2008 al Parlamentului European
si al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a unor proceduri de aplicare a
anumitor norme tehnice nationale pentru produsele comercializate īn mod legal
īn alt stat membru si de abrogare a Deciziei nr. 3.052/95/CE
Īn
temeiul art. 108 din Constitutia Romāniei, republicată,
Guvernul
Romāniei adoptă prezenta hotărāre.
Art. 1. - Prezenta hotărāre stabileste punctele de informare despre produse,
precum si mecanismul de furnizare a informatiilor conform art. 9, 10 si, respectiv,
12 din Regulamentul (CE) nr. 764/2008 al Parlamentului European si al
Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a unor proceduri de aplicare a
anumitor norme tehnice nationale pentru produsele comercializate īn mod legal
īn alt stat membru si de abrogare a Deciziei nr. 3.052/95/CE, denumit īn
continuare Regulament.
Art. 2. - (1) Punctele de informare despre produse se organizează la
Autoritatea Natională Sanitară Veterinară si pentru Siguranta
Alimentelor, Biroul Romān de Metrologie Legală, Comisia Natională
pentru Controlul Activitătilor Nucleare si la Ministerul Dezvoltării
Regionale si Locuintei pentru produsele din aria proprie de responsabilitate.
(2)
Ministerul Economiei este punct de informare despre produse pentru categoriile
de produse din aria proprie de responsabilitate, precum si pentru categoriile
de produse din aria de responsabilitate a autoritătilor competente, altele
decāt cele prevăzute la alin. (1).
(3)
Autoritătile prevăzute la alin. (1) transmit Ministerului Economiei
datele de identificare ale punctelor de informare despre produse īn termen de
două zile lucrătoare de la data intrării īn vigoare a prezentei
hotărāri.
(4) Īn
cazul īn care intervin modificări ale datelor de identificare
prevăzute la alin. (3), autoritătile prevăzute la alin. (1) le
notifică Ministerului Economiei īn termen de două zile lucrătoare.
Art. 3. - (1) Ministerul Economiei transmite Comisiei Europene si celorlalte state
membre lista punctelor de informare despre produse.
(2)
Ministerul Economiei transmite Comisiei Europene raportul anual prevăzut
la art. 12 din Regulament.
Art. 4. - (1) Ministerul Economiei, īn calitate de punct de informare despre
produse, primeste solicitările de informatii de la operatorii economici
si/sau autoritătile competente din alte state membre, īn conformitate cu
prevederile art. 10 din Regulament.
(2)
Ministerul Economiei transmite autoritătilor competente, altele decāt cele
prevăzute la art. 2 alin. (1), solicitările de informatii primite
conform alin. (1), īn termen de două zile lucrătoare de la primirea
acestora.
(3)
Autoritătile competente prevăzute la alin. (2) transmit Ministerului
Economiei răspunsul la solicitările de informatii īn termen de
maximum 10 zile lucrătoare de la primirea acestora.
Art. 5. - Autoritătile prevăzute la art. 2 alin. (1) si (2) transmit
Ministerului Economiei anual, pānă la sfārsitul lunii mai, īncepānd cu
anul 2010, informatiile prevăzute la art. 12 din Regulament.
*
Prezenta
hotărāre creează cadrul normativ pentru aplicarea Regulamentului (CE)
nr. 764/2008 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 iulie 2008 de
stabilire a unor proceduri de aplicare a anumitor norme tehnice nationale
pentru produsele comercializate īn mod legal īn alt stat membru si de abrogare
a Deciziei nr. 3.052/95/CE, publicat īn Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
nr. L 218 din 13 august 2008.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul economiei,
Adriean Videanu
Presedintele Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare
si pentru Siguranta Alimentelor,
Marian Zlotea
Presedintele Comisiei Nationale
pentru Controlul Activitătilor Nucleare,
Vajda Borbāla
Ministrul dezvoltării regionale si locuintei,
Vasile Blaga
Seful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Vasile Puscas
Bucuresti, 3 iunie 2009.
Nr. 681.
GUVERNUL ROMĀNIEI
privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a
Comitetului national de coordonare a activitătii Sistemului national unic
pentru apeluri de urgentă, precum si a Secretariatului tehnic permanent
Īn
temeiul art. 108 din Constitutia Romāniei, republicată, si al art. 5 alin.
(6) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea
si functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgentă,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 160/2008,
Guvernul
Romāniei adoptă prezenta hotărāre.
Articol
unic. - Se aprobă Regulamentul de organizare si functionare
a Comitetului national de coordonare a activitătii Sistemului national
unic pentru apeluri de urgentă, precum si a Secretariatului tehnic
permanent, prevăzut īn anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărāre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si societătii informationale,
Gabriel Sandu
Presedintele Autoritătii Nationale pentru Administrare
si Reglementare īn Comunicatii,
Cătălin Marius Marinescu
Directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale,
Marcel Opris
Ministrul sănătătii,
Ion Bazac
Viceprim-ministru, ministrul administratiei si internelor,
Dan Nica
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti, 3 iunie 2009.
Nr. 682.
ANEXĂ
REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
a Comitetului national de coordonare a activitătii Sistemului national
unic pentru apeluri de urgentă, precum si a Secretariatului tehnic
permanent
Art. 1. - Comitetul national de coordonare a activitătii Sistemului national
unic pentru apeluri de urgentă (SNUAU), denumit īn continuare Comitet,
se organizează si functionează ca organism interinstitutional
fără personalitate juridică, sub autoritatea Guvernului
Romāniei.
Art. 2. - Comitetul are următoarea componentă:
a)
presedinte - ministrul comunicatiilor si societătii informationale;
b)
vicepresedinte - directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale;
c)
membri - la nivel de secretar de stat/subsecretar de stat din Ministerul
Administratiei si Internelor si Ministerul Sănătătii, precum si
unul dintre vicepresedintii Autoritătii Nationale pentru Administrare si
Reglementare īn Comunicatii.
Art. 3. - Comitetul īndeplineste următoarele atributii:
a)
elaborează si adoptă politica si strategia privind functionarea,
operarea si dezvoltarea SNUAU, precum si a serviciului de urgentă 112 īn
Romānia;
b)
coordonează la nivel national, īn mod unitar, actiunile tuturor
organismelor implicate īn functionarea SNUAU potrivit cerintelor europene īn
domeniu;
c) dispune măsuri privind
elaborarea politicii si strategiei īn domeniu, asigurānd alinierea la cerintele
europene;
d)
analizează si aprobă solutii tehnice si operationale, īnsotite de
planurile de măsuri, privind functionarea, operarea si dezvoltarea SNUAU;
e)
examinează modul īn care sunt duse la īndeplinire obligatiile organismelor
implicate īn functionarea SNUAU, stabilite prin legislatia īn vigoare, si face
recomandări privind solutionarea deficientelor;
f) este
informat cu privire la stadiul implementării măsurilor adoptate;
g)
solicită organismelor implicate īn functionarea SNUAU rapoarte privind
stadiul implementării măsurilor adoptate de Comitet;
h)
dispune efectuarea de analize/evaluări tehnice si operationale privind
stadiul implementării măsurilor adoptate;
i)
analizează periodic progresele īnregistrate īn atingerea obiectivelor
stabilite prin documentele adoptate si propune solutii;
j) face
propuneri privind reducerea numărului de apeluri abuzive si a
alertărilor false către serviciul de urgentă 112;
k)
examinează rezultatele implementării Deciziei presedintelui
Autoritătii Nationale pentru Comunicatii nr. 1.023/2008 privind realizarea
comunicatiilor către Sistemul national unic pentru apeluri de
urgentă;
l) urmăreste
modul de aplicare a prevederilor protocoalelor (metodologiilor) de cooperare
īncheiate īntre administratorul SNUAU si structurile autoritătilor
administratiei publice care subordonează activitatea agentiilor
specializate de interventie;
m)
avizează cererile administratorului SNUAU pentru a īncheia conventii si
protocoale de colaborare cu organizatii neguvernamentale, societăti
comerciale si cu alte servicii publice care pot contribui la functionarea
SNUAU;
n)
stabileste participarea, īn calitate de invitati la sedintele Comitetului, a
reprezentantilor furnizorilor de retele si servicii de comunicatii electronice,
ai societătii civile, ai autoritătilor si institutiilor publice cu
responsabilităti īn domeniu;
o)
nominalizează si aprobă membrii Secretariatului tehnic permanent la
propunerea institutiilor reprezentate īn cadrul Comitetului;
p)
supune aprobării Guvernului Regulamentul de organizare, functionare si
atributiile Comitetului, precum si ale Secretariatului tehnic permanent, precum
si propunerile de modificare a acestuia potrivit prevederilor Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea si functionarea
Sistemului national unic pentru apeluri de urgentă, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 160/2008;
q)
avizează proiectul de buget al SNUAU;
r)
stabileste responsabilitătile personalului de operare si regulamentul de
operare a SNUAU.
Art. 4. - Presedintele Comitetului īndeplineste următoarele atributii
principale:
a)
convoacă si conduce sedintele Comitetului;
b)
aprobă proiectul ordinii de zi a sedintei, lista documentelor ce
urmează să fie transmise tuturor participantilor la sedintă,
precum si lista invitatilor;
c)
aprobă, după caz, publicarea pe pagina web dedicată
SNUAU/Ministerului Comunicatiilor si Societătii Informationale a
documentelor adoptate īn cadrul Comitetului;
d)
semnează corespondenta, hotărārile Comitetului si procesele-verbale
ale sedintelor.
Art. 5. - (1) Ca organism de lucru al Comitetului se īnfiintează
Secretariatul tehnic permanent.
(2)
Secretariatul tehnic permanent este compus din:
a)
seful structurii de profil a administratorului SNUAU, care īndeplineste functia
de sef al Secretariatului tehnic permanent;
b) un
reprezentant al Ministerului Comunicatiilor si Societătii Informationale,
din cadrul Directiei pentru politici si programe īn domeniul comunicatiilor,
afaceri europene si relatii internationale;
c) un
reprezentant al Autoritătii Nationale pentru Administrare si Reglementare
īn Comunicatii;
d) 3
specialisti din domeniul operational si tehnic ai administratorului SNUAU;
e) 6
specialisti din domeniul operational ai agentiilor de interventie subordonate
Ministerului Administratiei si Internelor si Ministerului
Sănătătii.
(3)
Membrii Secretariatului tehnic permanent sunt nominalizati prin hotărāre a
Comitetului īn baza propunerilor formulate de către conducătorii
institutiilor reprezentate īn cadrul acestuia.
Art. 6. - Secretariatul tehnic permanent īndeplineste următoarele atributii
principale:
a)
elaborează, centralizează si transmite Comitetului propuneri privind
operarea, functionarea si dezvoltarea SNUAU;
b)
asigură pregătirea logistică a sedintelor Comitetului;
c)
transmite invitatiile la sedintele Comitetului;
d)
pregăteste documentele ce urmează să fie transmise tuturor
participantilor la sedintă, lista invitatilor, precum si proiectul ordinii
de zi a sedintei;
e)
publică pe pagina web dedicată SNUAU ordinea de zi a sedintelor si
procesele-verbale ale acestora;
f)
poate furniza membrilor Comitetului, pānă īn preziua sedintei, alte
informatii relevante cu privire la ordinea de zi, astfel īncāt acestia să
aibă la dispozitie cele mai recente informatii cu privire la subiectele
aflate pe agendă;
g)
actualizează permanent pagina web dedicată SNUAU;
h)
īntocmeste procesul-verbal al sedintelor Comitetului si transmite forma
finală a acestuia, semnată de presedinte, tuturor membrilor, precum
si celor interesati, īn termen de 10 zile lucrătoare de la data la care a
avut loc sedinta;
i)
monitorizează implementarea hotărārilor Comitetului si asigură
schimbul de informatii referitor la acestea īntre părtile implicate;
j)
constituie un registru special de evidentă a hotărārilor Comitetului;
k)
asigură activitătile de registratură si arhivare a documentelor
destinate Comitetului.
Art. 7. - (1) Comitetul īsi desfăsoară activitatea īn cadrul sedintelor
ordinare si al sedintelor extraordinare.
(2)
Sedintele ordinare se desfăsoară semestrial si sunt convocate de
către presedintele Comitetului.
(3)
Sedintele extraordinare ale Comitetului se pot organiza la solicitarea
presedintelui, a vicepresedintelui sau a oricărui membru titular.
Art. 8. - (1) Convocarea si transmiterea invitatiilor membrilor la sedintele
ordinare ale Comitetului se fac īn scris de către Secretariatul tehnic
permanent, cu cel putin 10 zile lucrătoare īnainte de data
desfăsurării sedintei.
(2)
Convocarea si transmiterea invitatiilor membrilor la sedintele extraordinare
ale Comitetului se fac cu cel putin 7 zile lucrătoare īnainte de data
sedintei, de către Secretariatul tehnic permanent.
(3)
Invitatiile la sedintele Comitetului cuprind īn mod obligatoriu ziua, ora,
locul desfăsurării si proiectul ordinii de zi, precum si adresa
site-ului care contine informatii si documente privind sedinta respectivă.
(4)
Ordinea de zi a sedintei Comitetului si materialele care urmează să
fie supuse dezbaterii se transmit prin e-mail participantilor, cu cel putin 7
zile lucrătoare īnainte de data stabilită pentru sedintă, īn
cazul sedintelor ordinare, si cu cel putin 5 zile lucrătoare, īn cazul
sedintelor extraordinare.
(5) La
īnceputul fiecărei sedinte se adoptă ordinea de zi a sedintei
respective.
(6) La
sedintele Comitetului pot participa membrii titulari sau īnlocuitorii acestora
desemnati de conducerea institutiilor reprezentate īn Comitet, precum si
reprezentanti ai entitătilor prevăzute la art. 11.
Art. 9. - (1) La cererea membrilor Comitetului, ordinea de zi poate fi
completată si cu alte teme decāt cele comunicate initial, cu conditia
transmiterii documentelor respective, īn scris, Secretariatului tehnic
permanent al Comitetului, cu 5 zile lucrătoare īnaintea datei sedintei, īn
cazul sedintelor ordinare, si cu 3 zile lucrătoare īnaintea datei
sedintei, īn cazul sedintelor extraordinare. Decizia asupra completării
ordinii de zi revine presedintelui Comitetului.
(2) La
sfārsitul fiecărei sedinte se stabileste data viitoarei sedinte ordinare a
Comitetului.
Art.
10. - (1) Sedintele Comitetului se pot desfăsura numai
īn prezenta tuturor membrilor acestuia.
(2) Īn
cazul nerespectării prevederilor alin. (1), sedinta se amānă, urmānd
să fie convocată o nouă sedintă īn termen de 5 zile.
Sedinta convocată īn urma unei amānări se desfăsoară fără
a fi necesară respectarea prevederilor alin. (1).
Art.
11. - īn functie de problematica supusă dezbaterii
Comitetului, la sedinte pot participa, īn calitate de invitati, reprezentanti
ai furnizorilor de retele si servicii de comunicatii electronice, ai
societătii civile, ai autoritătilor si institutiilor publice cu
responsabilităti īn domeniu.
Art.
12. - (1) Īn exercitarea atributiilor ce īi revin, Comitetul
adoptă hotărāri prin consens.
(2)
Hotărārile adoptate se comunică, de drept, membrilor Comitetului,
institutiilor si organizatiilor mentionate īn textul hotărārilor, de
către Secretariatul tehnic permanent, după semnarea lor de către
presedinte si sunt obligatorii.
(3)
Procesele-verbale si hotărārile Comitetului se publică pe site-ul
dedicat SNUAU.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
COMUNICATIILOR SI SOCIETĂTII INFORMATIONALE
pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2009 al
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare īn Informatică - ICI
Bucuresti
Avānd
īn vedere Referatul de aprobare a bugetului de venituri si cheltuieli al
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare īn Informatică - ICI
Bucuresti nr. 2.550/2009, avizat de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei
Sociale si de Ministerul Finantelor Publice,
īn
conformitate cu prevederile art. 24 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr.
57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea tehnologică,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 324/2003, cu
modificările si completările ulterioare,
īn
temeiul art. 6 alin. (6) din Hotărārea Guvernului nr. 12/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Societătii
Informationale, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
comunicatiilor si societătii informationale emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2009 al
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare īn Informatică - ICI
Bucuresti aflat īn coordonarea Ministerului Comunicatiilor si Societătii
Informationale, prevăzut īn anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor īnscrise īn bugetul de
venituri si cheltuieli prevăzut la art. 1 reprezintă limite maxime ce
nu pot fi depăsite.
(2) Īn
cazul īn care īn executie se īnregistrează depăsiri sau
nerealizări ale veniturilor aprobate, Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare īn Informatică - ICI Bucuresti va efectua cheltuieli
īn functie de realizarea veniturilor, cu īncadrarea īn indicatorii de
eficientă aprobati.
Art. 3. - Institutul National de Cercetare-Dezvoltare īn Informatică - ICI
Bucuresti duce la īndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea
I.
Ministrul comunicatiilor si societătii informationale,
Gabriel Sandu
Bucuresti, 3 iunie 2009.
Nr. 467.
ANEXA 1)
MINISTERUL
COMUNICATIILOR SI SOCIETĂTII INFORMATIONALE
INSTITUTUL NATIONAL DE
CERCETARE-DEZVOLTARE ĪN INFORMATICĂ- ICI BUCURESTI
|
|
- mii lei - |
INDICATORI |
Nr. rd. |
Program 2009 |
A |
0 |
1 |
VENITURI
TOTALE, din care: |
01 |
17.085 |
I. VENITURI DIN
EXPLOATARE din acestea: |
02 |
17.055 |
a) Venituri din
activitatea de bază*) |
03 |
7.781 |
b) Venituri din alte
activităti conexe activitătii de cercetare-dezvoltare |
04 |
9.248 |
c) Venituri din
subventii de la bugetul de stat pentru investitii |
05 |
26 |
2. VENITURI FINANCIARE |
06 |
30 |
3. VENITURI
EXTRAORDINARE |
07 |
- |
II. CHELTUIELI TOTALE din
care: |
08 |
16.363 |
1.Cheltuieli
de exploatare -total, din care: |
09 |
16.359 |
a) bunuri si servicii |
10 |
1.988 |
b) cheltuieli de
personal, din care: |
11 |
10.438 |
- cheltuileli cu
salarii |
12 |
7.650 |
- indemnizatiile
membrilor consiliului de administratie |
13 |
115 |
- drepturile salariale
ale directorului(general) |
14 |
105 |
- contributii de asigurări sociale de stat |
15 |
1.577 |
- contributiile de asigurări de somaj |
16 |
38 |
- contributii de asigurări sociale de
sănătate |
17 |
398 |
- contributii de asigurări pentru accidente
de muncă si boli profesionale |
18 |
21 |
- contributii pentru concedii si indemnizatii |
19 |
65 |
- contributii la Fondul de garantare a
creantelor salariale |
20 |
19 |
- contributii la fondul de pensii facultative |
21 |
- |
- alte cheltuieli de personal din care: |
22 |
670 |
- tichete de masă |
23 |
370 |
- deplasări, detasări |
24 |
200 |
c) Cheltuieli de exploatare privind amortizarea
si provizioanele si ajustările pentru depreciere |
25 |
3.500 |
d) Cheltuieli de protocol |
26 |
30 |
e) Cheltuieli de reclamă si publicitate |
27 |
- |
f) Cheltuieli cu sponsorizarea |
28 |
- |
g) Cheltuieli prevăzute de art. 21 (3 -
litera c) din Legea nr 571/2003 privind Codul fiscal, din care: |
29 |
153 |
- tichete de cresă |
30 |
- |
- tichete cadou |
31 |
97 |
h) Alte cheltuieli |
32 |
250 |
2. Cheltuieli financiare, din
care: |
33 |
4 |
- cheltuieli pivind dobānzile |
34 |
4 |
- alte cheltuieli financiare |
35 |
|
3. Cheltuieli extraordinare |
36 |
- |
III. REZULTATUL BRUT
(profit/pierdere) |
37 |
722 |
IV.
IMPOZIT
PE PROFIT |
38 |
116 |
V.
REZULTATUL
NET |
39 |
606 |
VI.
ACOPERIREA
PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENTI |
40 |
- |
VII. PROFITUL DE REPARTIZAT
RĂMAS DUPĂ ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENTI |
41 |
606 |
a) pentru cointeresarea personalului |
42 |
121 |
b) pentru finantarea dezvoltării
institutului national |
43 |
364 |
c) pentru desfăsurarea activitătii
curente, inclusiv pentru cofinantarea proiectelor |
44 |
121 |
VIII. SURSE DE FINANTARE A
INVESTITIILOR, din care: |
45 |
1.215 |
1.Surse proprii |
46 |
1.115 |
2. Subventii de la bugetul de stat pentru
investitii |
47 |
- |
3. Credite bancare pentru investitii |
48 |
- |
-interne |
49 |
|
-externe |
50 |
|
4, Alte surse |
51 |
100 |
IX.
UTILIZAREA
RESURSELOR PENTRU INVESTITII, din care: |
52 |
1.215 |
1. Investitii, inclusiv investitii īn curs la
finele anului |
53 |
1.215 |
2. Rambursări de rate aferente creditelor
pentru investitii |
54 |
- |
-interne |
55 |
|
-externe |
56 |
|
X.
DATE
DE FUNDAMENTARE |
|
|
1. Venituri totale (rd. 01) |
57 |
17.085 |
2. Cheltuieli aferente veniturilor totale
(rd.08) |
58 |
16.363 |
3. Rezultate (+/-) (rd. 57 - rd. 58) |
59 |
722 |
4. Număr mediu de personal, total institut,
din care: |
60 |
189 |
- număr mediu personal de cercetare -
dezvoltare |
61 |
103 |
5. Cāstigul mediu lunar pe salariat, total
institut |
62 |
3,28 |
6. Cāstigul mediu lunar pe personal de cercetare
- dezvoltare |
63 |
2,97 |
7. Rentabilitatea (rd. 59/rd58*100) |
64 |
4,41 |
9. Rata rentabilitătii financiare
rd39*100/capital propriu |
65 |
2,75 |
10. Păti restante |
66 |
- |
11. Creante de īncasat |
67 |
700 |
*) Veniturile programate in anul 2009 din
contractele de cercetare īncheiate cu Ministerul Educatiei, Cercetării si
Inovării/Autoritatea Natională pentru Cercetare Stiintifică,
inclusiv cele din contracte de finantare pe programe nucleu, sunt īn sumă
de 5.389 mii lei, īncheiate pānă la data de 10.04.2009, iar cele realizate
din contracte īncheiate cu ordonatorii principali de credite care
finantează programe si proiecte din planurile sectoriale sunt īn sumă
de 922 mii lei.
![]() |
![]() |
Copyright 1998-2024 DSC.NET All rights reserved. |