MONITORUL OFICIAL
Anul 176 (XX) - Nr. 194 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 13 martie 2008
SUMAR
LEGI SI DECRETE
23. - Lege pentru ratificarea
Instrumentelor de amendare, adoptate la
Instrumente de amendare a Constitutiei
si Conventiei Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (
310. - Decret privind promulgarea Legii pentru ratificarea Instrumentelor de amendare, adoptate la Antalya la 24 noiembrie 2006, a Constitutiei si Conventiei Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor, semnate la Geneva la 22 decembrie 1992
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
185/621.- Ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice si locuintelor si al ministrului economiei si finantelor pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de interventie „Reabilitarea/modernizarea/dezvoltarea si echiparea infrastructurii educationale preuniversitare, universitare si a infrastructurii pentru formare profesională continuă” în cadrul axei prioritare „Îmbunătătirea infrastructurii sociale” din cadrul Programului operational regional 2007-2013
265. - Ordin al ministrului sănătătii publice pentru abrogarea unor ordine ale ministrului sănătătii publice
599/C. - Ordin al ministrului justitiei pentru modificarea Ordinului ministrului justitiei nr. 3.444/C/2007 privind aprobarea Regulamentului pentru ocuparea prin concurs a posturilor vacante de director general/director general adjunct la Oficiul National al Registrului Comertului si director/director adjunct la oficiile registrului comertului de pe lângă tribunale
ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
111. - Hotărâre privind modificarea si completarea Normelor de reprezentare a auditorilor financiari la conferintele Camerei Auditorilor Financiari din România
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru ratificarea Instrumentelor de
amendare, adoptate la Antalya la 24 noiembrie 2006, a Constitutiei si Conventiei
Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor, semnate la
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art. 1. - Se ratifică Instrumentele de amendare, adoptate la
Art. 2. - La sfârsitul Conferintei plenipotentiare a Uniunii Internationale a
Telecomunicatiilor (
1. Statele membre ale Uniunii Europene
si tările candidate
2. Îsi mentin declaratiile si rezervele făcute când au semnat Actele finale ale conferintelor anterioare ale Uniunii (care s-au finalizat prin încheierea de tratate), ca si cum ar fi fost făcute în întregime la această conferintă plenipotentiară.
3. Referitor la Declaratia făcută de Republica Columbia (nr. 58), în măsura în care aceasta sau orice altă declaratie similară se referă la Declaratia de la Bogota din 3 decembrie 1976 făcută de tările ecuatoriale si la solicitarea acelor tări de a exercita drepturi suverane asupra segmentelor orbitei de satelit geostationar, consideră că pretentiile în cauză nu pot fi recunoscute de această conferintă.
Referinta din art. 44 al Constitutiei Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor la „amplasarea geografică a anumitor tări” nu implică recunoasterea solicitării niciunui drept preferential pentru orbita de satelit geostationar.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR BOGDAN OLTEANU |
p. PRESEDINTELE SENATULUI, NORICA NICOLAI |
Bucuresti, 29 februarie 2008.
Nr. 23.
ACTE FINALE ALE CONFERINTEI PLENIPOTENTIARE
(
INSTRUMENTE DE AMENDARE1)
a Constitutiei si Conventiei Uniunii Internationale a
Telecomunicatiilor (
Regulile generale ale conferintelor, adunărilor si sedintelor Uniunii. Decizii. Rezolutii
1) Traducere.
Note explicative
Simboluri folosite în Actele finale
Simbolurile de pe margine
indică modificări adoptate de Conferinta plenipotentiară (
ADD = addition of a new provision (adăugarea unei prevederi noi);
MOD = modification of an existing provision (modificarea unei prevederi existente);
(MOD) = editorial modification of an existing provision (modificarea editorială a unei prevederi existente);
SUP = deletion of an existing provision (stergerea unei prevederi existente);
SUP* = provision moved to another place in the Final Acts (prevedere mutată în alt loc în Actele finale);
ADD* = an existing provision moved from another place in the Final Acts to the place indicated (prevedere existentă, mutată dintr-un loc al Actelor finale la locul indicat).
Aceste simboluri sunt urmate de numărul prevederii existente. Pentru prevederile noi (simbol ADD), locul unde trebuie inserate este indicat de numărul prevederilor precedente, urmat de o literă.
Numerotarea deciziilor si rezolutiilor
Deciziile si rezolutiile noi adoptate
de Conferinta plenipotentiară (
INSTRUMENTE DE AMENDARE
a Constitutiei Uniunii Internationale a
Telecomunicatiilor (
[Amendamente adoptate de Conferinta plenipotentiară
(
CONSTITUTIA
Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (
PARTEA I
În virtutea si pentru implementarea
prevederilor relevante ale Constitutiei Uniunii Internationale a
Telecomunicatiilor (
CAPITOLUL I
Prevederi de bază
ARTICOLUL 11
Secretariatul general
ADD* SUP*76 |
73bis Secretarul general actionează ca reprezentant legal al Uniunii. |
CAPITOLUL II
Sectorul radiocomunicatii
ARTICOLUL 13
Conferintele de radiocomunicatii si adunările de radiocomunicatie
MOD 90 PP-98 |
2.Conferintele mondiale de radiocomunicatie sunt convenite în mod normal la fiecare 3 sau 4 ani; însă, ca urmare a aplicării prevederilor relevante din Conventie, o astfel de conferintă poate să nu fie convenită sau poate fi convenită una aditională. |
MOD 91 PP-98 |
3.Adunările de radiocomunicatie sunt convenite, de asemenea, în mod normal la fiecare 3 sau 4 ani si se pot asocia în timp si spatiu cu conferintele mondiale de radiocomunicatii, pentru o mai mare eficientă si eficacitate a sectorului de radiocomunicatie. Adunările de radiocomunicatie oferă bazele tehnice necesare pentru activitatea conferintelor mondiale de radiocomunicatie si răspund la toate cererile din partea conferintelor mondiale de radiocomunicatie. Atributiile adunărilor de radiocomunicatie sunt specificate în Conventie. |
CAPITOLUL V
Alte prevederi privind functionarea Uniunii
ARTICOLUL 28
Finantele Uniunii
MOD 161C PP-98 |
2. Secretarul general informează statele membre cu privire la suma prevăzută pentru unitatea de contributie, conform nr. 161B supra, si invită statele membre să notifice, nu mai târziu de 4 săptămâni înainte de data stabilită pentru deschiderea conferintei plenipotentiare, clasa de contributie pe care au ales-o provizoriu. |
MOD 161E PP-98 PP-02 |
4. Considerând proiectul de plan financiar revizuit, conferinta plenipotentiară determină, cât mai curând posibil, limita superioară definitivă a sumei unitătii de contributie si stabileste data, care va fi cel târziu în ziua de luni a ultimei săptămâni a conferintei plenipotentiare, până la care statele membre anuntă, la invitatia secretarului general, clasa de contributie pe care au ales-o definitiv. |
ARTICOLUL 29
Limbi
MOD 171 |
1 1) Limbile oficiale ale Uniunii sunt araba, chineza, engleza, franceza, rusa si spaniola. |
PARTEA a II-a
Data intrării în vigoare
Amendamentele cuprinse în prezentul instrument intră în vigoare, ca întreg si sub forma unui instrument unic, la 1 ianuarie 2008, între statele membre care erau părti semnatare ale Constitutiei si Conventiei Uniunii Internationale de Telecomunicatii (Geneva, 1992) la momentul respectiv si îsi depuseseră instrumentul de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare la prezentul instrument de amendare înainte de această dată.
Drept care plenipotentiarii respectivi
au semnat originalul prezentului instrument de amendare a Constitutiei Uniunii
Internationale a Telecomunicatiilor (
Adoptate la
Pentru
Republica Islamică Baryalai Hassam Ajmal Aya Pentru
Republica Arian Sinoimeri Pentru Republica Algeriană Democratică si Populară Smail Allaoua Pentru
Republica Federală Wilhelm Eschweiler Pentru Principatul Andorrei Jaume Salvat Font Pentru Regatul Arab Saudit Mohammed Jamil Mulla Fareed Khashoggi Sami Al-Basheer Habeeb Al-Shankiti Pentru
Republica Sergio Scarabino Antonio Ermeste Cristiani Juan Facundo Fernandez Begni Pentru
Republica Albert Nalbandian Pentru Uniunea Australiană Colin Lawrence Oliver Jason Campbell Ashurst Pentru
Republica Christian Singer Susanna Woelfer Pentru Republica Azerbaidjan Ali Abbasov Ayaz Bayramov Pentru
Regatul S.M. Bin Khalifa Al-Khalifa Pentru
Republica Populară Rezakul Haider Pentru
Natalie Burke Pentru
Republica Ivan Rak Pentru Regatul Belgiei Guido Pouillon Pentru
Republica Chabi Boubakar O. Aboubakar Pentru
Regatul Tenzin Chhoeda Pentru Republica Bosnia si Hertegovina Zeljko Knezevic Pentru
Republica Cuthbert M. Lekaukau Mphoeng Oabitsa Tamasiga Tebogo Tau Tshoganetso Kepaletswe Aaron T. Nyelesi Pentru Republica Federativă a Braziliei Plinio Aguiarjunior Joao Carlos Albernaz Pentru
Statul Hairul Mohd Daud Abdul Karim Pentru
Republica Dimitar Stanchev Petko Kantchev |
Pentru Republica Burkina Faso Jacques Louari Pentru
Republica Marie Goreth Nizigama Pentru Regatul Cambogia Narath Lar Pentru Republica Camerun Ismaila Mouchili Jean Pierre Biyit Biessam Pentru
Bruce A. Gracie William R. Graham Pentru Republica Capului Verde David Gomes Pentru Republica Centrafricană Valeri Sai Justin Gourna-Zacko Pentru Republica Populară Chineză Yonghong Zhao Pentru Republica Cipru Georgios Komodromos Antonis Antoniades Pentru
Statul Sandro Piervenanzi Pentru
Republica Joaquin Gabriel Restrepc Franklin Merchan Calderon Pentru Republica Federală Islamică a Comorelor Ali Mohamed Abdallal Ahmed Abdou Pentru
Republica Akouala Akouala Pentru Republica Coreea Seong-Chul Kang Pentru
Republica Pedro Pablo Quiros Cortes Pentru Republica Côte d’Ivoire Jean Baptiste Yao Kouakou Alexis Koffi Kouman Felix Nanihio Pentru
Republica Drazen Breglec Kreso Antonovic Pentru
Republica Ramon Carlos Martínez Albuerne Edgar Oramos Crespo Pentru Regatul Danemarcei Henrik Kjćr Kirsten Bak Lasse Hom Grřnning Pentru Republica Dominicană Claudia Acra Pentru Republica Arabă Egipt Amra Hashem Pentru
Republica Miguel Angel Alcaine Saul Vasquez Gonzalez Pentru Emiratele Arabe Unite Tariq Al Awadhi Abdulreda Asker Abdulaziz Bawazeer |
Pentru
Republica Jose Vivanco Arias German Celleri Pentru Regatul Spaniei Luis Sanz Gadea Blanca González González Manuel Zaragoza Mifsud Pentru
Republica Tonu Nirk Pentru Statele Unite ale Americii David A. Gross Richard C. Beaird Pentru Republica Federală Democratică Etiopia Mulatu Teshome Pentru Federatia Rusă Leonid D. Reiman Pentru Republica Finlanda Olli Mattila Pentru Republica Franceză Gilles Chouraqui Pentru Republica Gaboneză Clotaire Elangmane William Moungala Stanislas Okouma Lekhouyi Jacques Edane Nkwele Fabien Mbeng Ekhoga Roger Yves Grandet Jean-Jacques Massima-Landji Pentru
Republica Yusupha Dibba Yankuba Toure Omar P. Ndow Phoday Sisay Ebou Ceesay Ebrima Bandeh Pentru
David Tsiklauri Mkheil Gotoshia Pentru
Republica Benjamin Aggery Ntim Pentru Republica Elenă Nissim Benmayor Vassilis Cassapoglou Pentru
Republica Oscar Chincilla Guzman Ibrahima Kenda Souare Habib Tall Pentru Republica Guineea Alpha Oumar Balde Mamadou Dioulde Sow Mohamed Sylla Abdoulaye Kebe Pentru Republica Guineea Ecuatorială Melchor Efua Mokuy Pentru
Republica Jose Miguel Pazizaguirre Pentru Republica Ungară Ferenc Horvath Peter Vari Pentru
P.K. Garg Ashok Chandra Ashok Kumar R.N. Jha Pentru Republica Indonezia Ikhsan Baidirus |
Pentru
Republica Islamică Ahmad Pourangnia Pentru Republica Irak Mohammed Salman Al-Hamadany Weqar Ali Zein Pentru Republica Irlanda Caoimhin Smith Pentru Republica Islanda Ari Johannsson Pentru
Statul Moshe Galili Llat Glazer Pentru Republica Italiană Carmelo Basso Pentru
J. Paul Morgan Pentru Japonia Tomoyuki Abe Pentru Regatul Hasemit al Iordaniei Afram Jamal-Denian Pentru
Republica Bltan Gendemo Felix Mugabe John Omo Pentru Statul Kuweit Hameed Alq Attals Hend Al-Masoud Salehk Halaf Pentru
Republica Democratică Populară Phommathansy Palami Pentru
Regatul Tseliso Mokela Tlali Manosa Pentru Republica Letonia Raimonds Bergmanis Pentru Marea Jamahirie Arabă Libiană Populară Socialistă Marwan Hamade Abdul-Munhem Youssef Maurice Ghazal Pentru
Principatul Kurt Buhler Pentru Republica Lituania Salauskas Valdemaras Pentru Marele Ducat de Luxemburg Anne Blau Pentru
Republica Marcel Aime Pentru
Federatia Amarjit S.K. Singe Pentru
Republica Mlke Kuntiya Berson Lijenda Fumban Isichinga Nellie Nseula Pentru Republica Maldive Mohamed Amir Ilyas Ahmed Pentru
Republica Adama Konate Idrissa Samake Diadle Toure Coulibaly Fatimata Pentru
Republica Ivan Bugesa Pentru Regatul Maroc Hassan Lebbadi |
Pentru
Republica Insulelor David A. Gross Pentru
Republica Islamică Mohamed Elkory Ould Cheine Pentru Statele Unite Mexicane Reynaldo Gonzalez Bustamante Leonel Lopez Pentru Statele Federate ale Microneziei Sharon D. Jahn Pentru
Republica Pavel Buceatchi Pentru
Principatul Robert Fillon Pentru Statul Mongoliei Saikhanbileg Chimed Pentru Republica Muntenegru Jovanovic Dejan Pentru Republica Mozambic Luis Jose Rego Julio Buque de Miranda Pentru
Uniunea Tin Htwe Khin Maung Thet Pentru
Republica Henri Kassen Pentru
Regatul Ananda Raj Khanal Pentru
Republica Pablo de la Roca Pentru
Republica Sory Boubacar Zalika Brahm. Bachir Pentru
Republica Federală Esther Gonda F.Y.N. Daudu Pentru Regatul Norvegiei Jens C. Koch Pentru Noua Zeelandă Lanhutchings David Kershaw Pentru
Sultanatul Saud Bin S. Al-Nabhani Mohsin A. Al-Hafeedh Pentru
Republica Ham-Mukasa Muluira Abel Katahoire Patrick Masambu Godfrey Kibuuka Fred Otunnu Simon Bugaba Patrick Mwesigwa David Turahi Pentru
Republica Agzam Izbosarov Pentru
Republica Islamică Mlraj Gull Muhammad Younis Pentru Republica Panamá Antonio Fotis Taquis Pentru Statul Independent Papua Noua Guinee Kila Gulo-Vui Pentru
Republica Francisco R. Delgado Marquez Kenji Kuramochi Pentru Regatul Tărilor de Jos Wim Rullens |
Pentru Republica Filipinelor Ramon P. Sales Ronald O. Solis Lorenzo G. Formosoni Jorge V. Sarmiento Pentru Republica Polonă Bogdan Rozycki Pentru Republica Portugheză Jose M. da Costa de Souza Barros Cristinam. Selva Lourenco Maria Jose C. Catarino Lacerda Joana S. Ferradoza Dos Pentru
Statul Mohammed Al-Ansari Pentru Republica Arabă Siriană Nabilkisrawi Baker Baker Raoufaleid Naji Issa Pentru
Republica Democrată Izanganda Ndoyi Trudon Nyambu Muanda Mamtobo Memetudia Manikunda Musata Mutombo Kyamakosa Pentru Republica Kîrgîzstan Baiysh Nurmatov Pentru Republica Slovacă Eva Sumbalova Pentru Republica Cehă Zdenek Voparil Pentru România Cătălin M. Marinescu Pentru Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord Malcolm A. Johnson Jean-Jacques Sahel Pentru
Republica Albert Butare Abraham Makuza Jean-Baptiste Mutabazi Peter Fullaton Shem Ochwdko Pentru
Serenisima Republică Michele Giri Federic Valentini Pentru
Statul Independent Tuaimalo Asamu Ah Saw Gisa Fuatai Purcell Pentru Republica Democratică Săo Tomé si Príncipe Jose M. Da Costa De Souza Barros Cristina M. Silva Lourenco Pentru
Republica Francois Dasylva Makhtar Fall Pentru
Republica Dragana Curcic Momcilo Simic Branko Beric Pentru
Republica Muhammad H. Bin Abdul Rashid Geraldine L. Sze-Wei Lin S. Liang Pentru
Republica Vizjak Andrej Pentru
Ahmed Mohamed Adol |
Pentru
Republica Babiker Mohamed Saeee Pentru Republica Africa de Sud Lyndall F. Shope-Mafole Pentru Regatul Suediei Marianne Treschow Anders Frederick Pentru Confederatia Elvetiană Frederic Riehl Pentru
Republica Marjorie Sheila Rieskin F.L. Purperhart Pentru
Regatul Thembayenaa. Dlamini Martin Dlamini Pentru
Republica Unită Richard E. Marikj Goodluck J. Ore-Medeye Elizabeth M. Nzagi August B.Kowero Johns.Nkoma Joseph S. Kilongola Pentru Republica Ciad Haroun M. Badaoy Pentru Regatul Thailandei Kraisorn Pornsutee Chirapa Chitraswang |
Pentru Republica Togoleză Massina Palouki Essodessiwe Pikeli Pentru Republica Trinidad si Tobago Gdlliam Macintyre Shelley-Ann Clarke-Hinds Pentru Republica Tunisiană Rldha Guellou Pentru Republica Turcia Tayfun Acarer Pentru Ucraina Petro Yatsuk Pentru Republica Orientală a Uruguayului Juan Jose Camelo Osvaldo Novoa Pentru
Republica Bolivariană L. Macc Adan Pentru
Republica Socialistă Quan Duy Ngan Ha Pentru
Republica Abdullah A. Lhamami Omer Ali Mohammad A. Al-Khawi Pentru
Republica Peter Tembo Pentru
Republica Paul Nyoni |
INSTRUMENT DE AMENDARE
a Conventiei Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor
(
[Amendamente adoptate de Conferinta plenipotentiară
(
CONVENTIA
Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor
(
PARTEA I
Preambul
În virtutea si pentru
implementarea prevederilor relevante ale Conventiei Uniunii Internationale a
Telecomunicatiilor (
CAPITOLUL I
Functionarea Uniunii
SECTIUNEA 1
ARTICOLUL 2
Alegerile si problemele aferente
Oficialii alesi
Mod 13 1. |
Secretarul general, Secretarul general adjunct si directorii birourilor îsi preiau atributiile la datele stabilite de Conferinta plenipotentiară din momentul alegerii lor. În mod normal, acestia rămân în functie până la datele stabilite de următoarea Conferintă plenipotentiară si pot fi realesi o singură dată pentru acelasi post. Realegerea este posibilă numai pentru un al doilea mandat, indiferent dacă este consecutiv sau nu. |
Membrii Comitetului pentru regulamentul radio
MOD 20 1. |
Membrii Comitetului pentru regulamentul radio îsi preiau atributiile la datele stabilite de Conferinta plenipotentiară din momentul alegerii lor. Acestia rămân în functie până la datele stabilite de următoarea Conferintă plenipotentiară si pot fi realesi o singură dată. Realegerea este posibilă numai pentru un al doilea mandat, indiferent dacă este consecutiv sau nu. |
SECTIUNEA a 2-a
ARTICOLUL 4
Consiliul
SUP 58 MOD 60B PP-02 |
9 ter) Membrii de sector pot participa ca observatori la sedintele Consiliului, ale comitetelor si grupurilor de lucru ale acestuia, respectând conditiile stabilite de Consiliu, inclusiv conditiile legate de numărul unor astfel de observatori si procedurile pentru numirea lor. |
MOD 73 PP-98 PP-02 |
7) revizuieste si aprobă bugetul Uniunii pe 2 ani si face prognoza bugetară (inclusiv raportul de operare financiară pregătit de secretarul general conform nr. 101 din prezenta conventie), pentru o perioadă de 2 ani, urmând o perioadă dată de buget, respectându-se deciziile Conferintei plenipotentiare în legătură cu nr. 50 din Constitutie si limitele financiare stabilite de Conferinta plenipotentiară în conformitate cu art. 51 din Constitutie; asigură economia cea mai strictă posibil, dar tinând seama de obligatia Uniunii de a avea rezultate satisfăcătoare cât mai repede. Astfel, Consiliul ia în considerare prioritătile stabilite de Conferinta plenipotentiară mentionate în planul strategic al Uniunii, opiniile comitetului coordonator continute în raportul secretarului general mentionat la nr. 86 în prezenta conventie si raportul de operare financiară mentionat la nr. 101 al prezentei conventii; Consiliul revizuieste anual veniturile si cheltuielile pentru a face corectii, acolo unde este cazul, în conformitate cu rezolutiile si deciziile Conferintei plenipotentiare; |
MOD 80 PP-94 |
14) răspunde de efectuarea coordonării cu toate organizatiile internationale mentionate la art. 49 si 50 ale Constitutiei si, în acest scop, stabileste în numele Uniunii acorduri provizorii cu organizatiile internationale mentionate la art. 50 din Constitutie si la nr. 269B si 269C ale Conventiei si cu Natiunile Unite pentru aplicarea Acordului dintre Natiunile Unite si Uniunea Internatională de Telecomunicatii; aceste acorduri provizorii sunt înaintate Conferintei plenipotentiare în conformitate cu prevederea relevantă a art. 8 din Constitutie. |
SECTIUNEA a 3-a
ARTICOLUL 5
Secretariatul general
MOD 96 |
m) elaborează recomandări pentru prima sedintă a sefilor de delegatii mentionati la nr. 49 din Regulile generale ale conferintelor, adunărilor si sedintelor Uniunii, tinând seama de rezultatele oricărei consultări regionale; |
MOD 100 PP-98 |
q) după consultarea cu Comitetul coordonator si după luarea tuturor măsurilor de economisire posibile, elaborează si înaintează Consiliului un proiect de buget pe 2 ani care acoperă cheltuielile Uniunii, luând în considerare limitele financiare stabilite de Conferinta plenipotentiară. Acest proiect constă într-un buget consolidat, incluzând informatii privind bugetul bazat pe cheltuieli si bugetul bazat pe rezultate pentru Uniune, elaborat în conformitate cu liniile directoare emise de secretarul general si cuprinzând două versiuni. O versiune este pentru cresterea zero a unitătii de contributie, o alta pentru o crestere mai mică sau egală cu oricare limită fixată de către Conferinta plenipotentiară, după orice scădere din contul de rezervă. Rezolutia de buget este trimisă spre informare tuturor statelor membre după ce este aprobată de Consiliu. |
MOD 105 |
2. Secretarul general sau secretarul general adjunct poate lua parte, în calitate de consilier, la conferintele Uniunii; secretarul general sau reprezentantul său poate participa în calitate de consilier la toate celelalte sedinte ale Uniunii. |
SECTIUNEA a 4-a
ARTICOLUL 6
Comitetul coordonator
MOD 111 PP-02 |
4. Se elaborează un raport privind activitătile Comitetului coordonator si se pune la dispozitie statelor membre. |
SECTIUNEA a 5-a
Sectorul de radiocomunicatii
ARTICOLUL 12
Biroul de radiocomunicatii
MOD 178 PP-98 |
b) face schimb de date cu statele membre si membrii de sector în forme computerizate sau alte forme, elaborează si actualizează orice documente si baze de date ale sectorului de radiocomunicatii si organizează, cu secretarul general, după caz, publicarea lor în limbile Uniunii în conformitate cu nr. 172 al Constitutiei; |
SECTIUNEA a 6-a
Sectorul de standardizare în telecomunicatii
ARTICOLUL 15
Biroul pentru standardizare în telecomunicatii
MOD 203 PP-98 |
d) face schimb de date cu statele membre si membrii de sector în forme computerizate sau alte forme, elaborează si actualizează orice documente si baze de date ale sectorului pentru standardizare în telecomunicatii si organizează, cu secretarul general, după caz, publicarea lor în limbile Uniunii în conformitate cu nr. 172 al Constitutiei; |
SECTIUNEA a 7-a
Sectorul de dezvoltare în telecomunicatii
ARTICOLUL 16
Conferintele pentru dezvoltare în telecomunicatii
MOD 209 |
a) conferintele mondiale pentru dezvoltare în telecomunicatii stabilesc programe de lucru si linii directoare pentru a defini chestiuni si priorităti în domeniul dezvoltării în telecomunicatii si oferă linii directoare pentru programul de lucru al sectorului pentru dezvoltare în telecomunicatii. Decid, în lumina programelor de lucru mai sus mentionate, asupra necesitătii de a mentine, desfiinta sau înfiinta grupuri de studiu sau de a aloca chestiuni de studiat fiecăruia dintre ele; |
ARTICOLUL 17A
Grupul consultativ pentru dezvoltare în telecomunicatii
MOD 215C |
1. Grupul consultativ pentru dezvoltare în telecomunicatii este deschis reprezentantilor administratiilor statelor membre, reprezentantilor membrilor de sector, presedintilor si vicepresedintilor grupurilor de studiu si altor grupuri si actionează prin intermediul directorului. |
ARTICOLUL 18
Biroul pentru dezvoltare în telecomunicatii
MOD 220 |
c) face schimb de date cu membrii în forme computerizate sau alte forme, elaborează si actualizează, dacă este necesar, orice documente si baze de date ale sectorului pentru dezvoltare în telecomunicatii si organizează, cu secretarul general, după caz, publicarea lor în limbile Uniunii în conformitate cu nr. 172 al Constitutiei; |
SECTIUNEA a 8-a
Prevederi comune celor 3 sectoare
ARTICOLUL 19
Participarea entitătilor si organizatiilor, altele decât administratiile, la activitătile Uniunii
(MOD) 235 |
5. Orice cerere din partea oricărei entităti sau organizatii listate la nr. 231 supra (altele decât cele mentionate la nr. 269B si 269C ale prezentei conventii) de a participa la activitatea unui sector este trimisă secretarului general si tratată conform procedurilor stabilite de către Consiliu. |
(MOD) 236 |
6. Orice cerere din partea unei organizatii mentionate la nr. 269B-269D ale prezentei conventii de a participa la activitatea unui sector este trimisă secretarului general si organizatia în cauză este inclusă pe listele mentionate la nr. 237 infra. |
(MOD) 237 PP-98 |
7. Secretarul general alcăuieste si tine listele tuturor entitătilor si organizatiilor mentionate la nr. 229-231 si nr. 269B-269D ale prezentei conventii care sunt autorizate să participe la lucrările fiecărui sector si, la intervale adecvate, publică si distribuie aceste liste tuturor statelor membre, membrilor de sector în cauză si directorului biroului interesat. Acel director informează astfel de entităti si organizatii de actiunea luată ca urmare a cererii lor si informează statele membre relevante. |
MOD 240 PP-98 |
10. Orice membru de sector are dreptul de a denunta o astfel de participare notificând secretarul general. O astfel de participare poate fi, de asemenea, denuntată, dacă este cazul, de către statul membru în cauză sau, în cazul membrilor de sector aprobati ca urmare a nr. 234C supra, în conformitate cu criteriile si procedurile stabilite de către Consiliu. O astfel de denuntare are efecte la sfârsitul celor 6 luni de la data la care este primită notificarea de către secretarul general. |
ARTICOLUL 21
Recomandări de la o conferintă la alta
(MOD) 251 |
2. Astfel de recomandări se trimit secretarului general pentru adunare, coordonare si comunicare, după cum se prevede la nr. 44 al Regulilor generale ale conferintelor, adunărilor si sedintelor Uniunii. |
CAPITOLUL II
Prevederi specifice privind conferintele si adunările
ARTICOLUL 23
PP-02 |
Admiterea la conferintele plenipotentiare |
MOD 269 PP-94 PP-02 |
d) observatorilor următoarelor organizatii, agentii si entităti, de a participa în calitate de consilieri:
|
MOD 269E PP-02 |
e) observatorilor membrilor de sector mentionati la nr. 229 si 231 ale prezentei conventii. |
PP-02 |
Admiterea la conferintele de radiocomunicatii |
MOD 278 PP-02 |
b) observatorilor organizatiilor si agentiilor mentionate la nr. 269A-269D ale prezentei conventii, de a participa în calitate de consilieri; |
MOD 279 PP-02 |
c) observatorilor altor organizatii internationale invitati în conformitate cu prevederile relevante ale cap. I al Regulilor generale ale conferintelor, adunărilor si sedintelor Uniunii, de a participa în calitate de consilieri; |
MOD 280 PP-98 |
d) observatorilor din partea membrilor de sector din sectorul de radiocomunicatie; |
PP-98 PP-02 |
ARTICOLUL 25 Admiterea la adunările de radiocomunicatii, adunările mondiale pentru standardizare în telecomunicatii si conferintele pentru dezvoltare în telecomunicatii |
ADD 296 bis |
b) reprezentantilor membrilor de sector interesati; |
MOD 297 PP-02 |
c) observatorilor, de a participa în calitate de consilieri din partea: |
ADD 297 bis SUP 298A SUP 298B |
i) organizatiilor si agentiilor mentionate la nr. 269A-269D ale prezentei conventii; |
(MOD) 298C PP-02 SUP 298D SUP 298E SUP* 298F |
ii) oricărei alte organizatii regionale sau internationale care se ocupă de probleme de interes din cadrul conferintei sau adunării. |
CAPITOLUL IV
Alte prevederi
ARTICOLUL 33
Finante
MOD 468 PP-98 |
1. 1) Scara din care fiecare stat membru, care face obiectul prevederilor de la nr. 468A infra, si fiecare membru de sector, care face obiectul prevederilor de la nr. 468B infra, îsi alege clasa de contributie în conformitate cu prevederile relevante ale art. 28 din Constitutie, după cum urmează: |
|
|
clasa de 40 unităti clasa de 35 unităti clasa de 30 unităti clasa de 28 unităti clasa de 25 unităti clasa de 23 unităti clasa de 20 unităti clasa de 18 unităti clasa de 15 unităti clasa de 13 unităti clasa de 11 unităti clasa de 10 unităti
|
clasa de 8 unităti clasa de 6 unităti clasa de 5 unităti clasa de 4 unităti clasa de 3 unităti clasa de 2 unităti clasa de 1 1/2 unităti clasa de 1 unităti clasa de 1/2 unităti clasa de 1/4 unităti clasa de 1/8 unităti clasa de 1/16 unităti |
MOD 476 PP-94 PP-98 PP-02 |
4. 1) Organizatiile mentionate la nr. 269A-269E ale prezentei conventii si alte organizatii specificate în cap. II al acesteia (cu exceptia cazului în care au fost scutite de către Consiliu, respectându-se principiul reciprocitătii) si membrii de sector mentionati la nr. 230 al prezentei conventii care participă, în conformitate cu prevederile prezentei conventii, la o conferintă plenipotentiară, la o conferintă, adunare sau sedintă a unui sector al uniunii sau la o conferintă mondială de telecomunicatii internationale participă la cheltuielile conferintelor, adunărilor si sedintelor la care iau parte si în conformitate cu regulamentul financiar. Însă membrii nu vor plăti separat pentru participarea la o conferintă, adunare sau sedintă a respectivelor lor sectoare, cu exceptia conferintelor regionale de telecomunicatii. |
(MOD) 480A PP-98 |
5 bis)Când un membru de sector contribuie la plata cheltuielilor Uniunii conform nr. 159A al Constitutiei, trebuie identificat sectorul pentru care se face contributia. |
ADD 480B |
5ter) În conditii exceptionale, Consiliul poate autoriza o reducere a numărului de unităti de contributie la cererea unui membru de sector care a constatat că nu-si mai poate mentine contributia în clasa aleasă initial. |
DEFINIREA
anumitor termeni folositi în prezenta Conventie si în Regulamentul administrativ al Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor
MOD 1002 PP-94 PP-98 |
Observator - o persoană trimisă de un stat membru, de o organizatie, agentie sau entitate pentru a participa la o conferintă, adunare sau sedintă a Uniunii sau Consiliului, fără a avea drept de vot si în conformitate cu prevederile relevante ale textelor de bază ale Uniunii. |
PARTEA a II-a
Data intrării în vigoare*)
Amendamentele cuprinse în prezentul instrument intră în vigoare, ca întreg si sub forma unui instrument unic, la 1 ianuarie 2008, între statele membre care erau părti semnatare ale Constitutiei si Conventiei Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (Geneva, 1992), la momentul respectiv, si care îsi depuseseră instrumentul de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare la prezentul instrument de amendare înainte de această dată.
Drept mărturie, plenipotentiarii respectivi au semnat originalul prezentului instrument de amendare a Conventiei Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (Geneva, 1992), amendată de Conferinta plenipotentiară (Kyoto, 1994), de Conferinta plenipotentiară (Minneapolis, 1998) si de Conferinta plenipotentiară (Marrakesh, 2002).
Redactate la Antalya la 24 noiembrie 2006.
*) Semnăturile următoare pentru instrumentul de amendare a Conventiei (Geneva, 1992), amendată de Conferinta plenipotentiară (Kyoto, 1994), de Conferinta plenipotentiară (Minneapolis, 1998) si de Conferinta plenipotentiară (Marrakesh, 2002), sunt asemenea celor de la paginile 4 la 7.
D/R-1
DECLARATII SI REZERVE
făcute la sfârsitul Conferintei plenipotentiare a Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor
(Antalya, 2006)*)
Plenipotentiarii semnatari confirmă, prin semnarea prezentului document, care face parte din Actele finale ale Conferintei plenipotentiare (Antalya, 2006), că au luat în considerare următoarele declaratii si rezerve făcute la sfârsitul acelei conferinte.
Original: engleză/franceză/spaniolă
Pentru Republica Federală Germania, Republica Austria,
Regatul Belgiei, Republica Bulgaria, Republica Cipru, Regatul
Danemarcei, Regatul Spaniei, Republica Estonia, Republica
Finlanda, Republica Franceză, Republica Elenă, Republica
Ungară, Republica Irlanda, Republica Italiană, Republica
Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat de Luxemburg,
Republica Malta, Regatul Tărilor de Jos, Republica Polonă,
Republica Portugheză, Republica Slovacă, Republica Cehă,
România, Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord,
Republica Slovenia si Regatul Suediei:
Delegatiile statelor membre ale Uniunii Europene si ale tărilor candidate Bulgaria si România declară că statele membre ale Uniunii Europene si tările candidate Bulgaria si România vor aplica instrumentele adoptate de Conferinta plenipotentiară (Antalya, 2006) în conformitate cu obligatiile ce le revin din Tratatul de instituire a Comunitătii Europene.
D/R-58
Original: spaniolă
Pentru Republica Columbia:
La semnarea Actelor finale ale Conferintei plenipotentiare a Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (Antalya, 2006), delegatia Republicii Columbia:
1. declară ca rezervă pentru Guvernul său dreptul:
a) să ia orice măsuri pe care le consideră necesare, în concordantă cu legile interne si dreptul international, pentru a proteja interesele nationale în cazul în care oricare dintre membri nu se conformează prevederilor continute în Actele finale ale Conferintei plenipotentiare (Antalya, 2006) sau orice rezerve ale reprezentantilor altor state pun în pericol serviciile de telecomunicatii ale Republicii Columbia ori drepturile sale suverane;
b) să formuleze rezerve fată de Actele finale ale Conferintei plenipotentiare (Antalya, 2006), în conformitate cu Conventia de la Viena cu privire la Dreptul tratatelor din 1969, oricând consideră între data semnării si data posibilei ratificări a instrumentelor internationale constituind acele Acte finale. În consecintă, acesta nu trebuie constrâns de niciun fel de reguli care să-i limiteze dreptul suveran de a formula rezerve numai la momentul semnării Actelor finale ale conferintelor si al altor întâlniri ale Uniunii;
2. reafirmă, în esenta lor, rezervele 40 si 79, făcute la Conferinta Mondială Administrativă Radio (Geneva, 1979), Rezerva 50, făcută la Conferinta plenipotentiară (Minneapolis, 1998), si Rezerva 64, făcută la Conferinta Mondială pentru Radiocomunicatii (Istanbul, 2000), cu privire la noile prevederi care modifică sau amendează Constitutia, Conventia sau alte instrumente ale Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor, continute în documentele Actelor finale ale Conferintei plenipotentiare (Antalya, 2006);
3. declară că Republica Columbia consideră obligatorii instrumentele Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor, inclusiv prevederile ce amendează Constitutia, Conventia, protocoalele si Reglementările administrative, doar în măsura în care a consimtit expres si la timp să fie legată de fiecare dintre instrumentele mentionate si sub rezerva completării procedurilor constitutionale în vigoare. În consecintă, nu este de acord să fie legată de niciun consimtământ prezumtiv sau tacit;
4. declară că, potrivit Constitutiei sale, Guvernul său nu poate aplica provizoriu instrumentele internationale care constituie Actele finale ale Conferintei plenipotentiare (Antalya, 2006) si alte instrumente ale Uniunii, datorită continutului si naturii acestor instrumente;
5. declară că este de acord cu stergerea Rezolutiei 87 (Minneapolis, 1998), luând în considerare sensul dominant al discutiilor din timpul dezbaterilor, înteles fiind că prevederile aditionale nu sunt necesare pentru a specifica în Reglementările radio responsabilitătile unei administratii notificatoare, când actionează în numele unui grup de administratii, si având această calitate este depozitarul sau custodele drepturilor asupra resursei de spectru orbital apartinând numitului grup de administratii, fiind prin urmare garantul pentru exploatarea resursei în conformitate cu conditiile stipulate de administratiile cărora aceste drepturi le apartin.
Original: engleză/franceză/spaniolă
Pentru Republica Federală Germania, Principatul Andorrei,
Republica Austria, Republica Azerbaidjan, Regatul Belgiei,
Republica Bulgaria, Republica Cipru, Statul Vatican, Republica
Croatia, Regatul Danemarcei, Republica Estonia, Republica
Finlanda, Republica Franceză, Republica Elenă, Republica
Ungară, Republica Irlanda, Republica Islanda, Republica
Italiană, Republica Letonia, Principatul Liechtenstein, Republica
Lituania, Marele Ducat de Luxemburg, Republica Malta,
Republica Moldova, Regatul Norvegiei, Regatul Tărilor de Jos,
Republica Polonă, Republica Portugheză, Republica Slovacă,
Republica Cehă, România, Regatul Unit al Marii Britanii si
Irlandei de Nord, Republica Serbia, Regatul Suediei,
Confederatia Elvetiană si Republica Turcia:
În timpul semnării Actelor finale ale Conferintei plenipotentiare (Antalya, 2006), delegatiile tărilor mentionate declară în mod formal că îsi mentin declaratiile si rezervele făcute de tările lor când au semnat Actele finale ale conferintelor anterioare ale Uniunii, care s-au finalizat prin încheierea de tratate ca si cum ar fi fost făcute în întregime la această Conferintă plenipotentiară.
Original: engleză/franceză/spaniolă
Pentru Republica Federală Germania, Republica Austria,
Regatul Belgiei, Canada, Republica Cipru, Republica Croatia,
Regatul Danemarcei, Republica Estonia, Republica Finlanda,
Republica Franceză, Republica Ungară, Republica Irlanda,
Republica Islanda, Japonia, Principatul Liechtenstein, Marele
Zeelandă, Regatul Tărilor de Jos, Republica Polonă, Republica
Portugheză, Republica Slovacă, Republica Cehă, România,
Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, Republica
Serbia, Republica Slovenia, Regatul Suediei, Confederatia
Elvetiană, Republica Turcia:
Delegatiile statelor mentionate, referitor la declaratia făcută de Republica Columbia (nr. 58), în măsura în care aceasta sau orice altă declaratie similară se referă la Declaratia de la Bogota din 3 decembrie 1976 făcută de tările ecuatoriale si la solicitarea acelor tări de a exercita drepturi suverane asupra segmentelor orbitei de satelit geostationar, consideră că pretentiile în cauză nu pot fi recunoscute de această Conferintă.
De asemenea, delegatiile mentionate mai sus doresc să specifice că referinta din art. 44 al Constitutiei la „amplasarea geografică a anumitor tări” nu implică recunoasterea solicitării niciunui drept preferential pentru orbita de satelit geostationar.
*) Nota Secretariatului general - Textele declaratiilor si rezervelor sunt enumerate în ordine cronologică, în functie de momentul depunerii lor.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru ratificarea Instrumentelor de amendare, adoptate la Antalya la 24 noiembrie 2006, a Constitutiei si Conventiei Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor, semnate la Geneva la 22 decembrie 1992
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru ratificarea Instrumentelor de amendare, adoptate la Antalya la 24 noiembrie 2006, a Constitutiei si Conventiei Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor, semnate la Geneva la 22 decembrie 1992, si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 29 februarie 2008.
Nr. 310.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE SI LOCUINTELOR Nr. 185 din 18 februarie 2008 |
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR Nr. 621 din 3 martie 2008 |
pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de interventie „Reabilitarea/modernizarea/dezvoltarea si echiparea infrastructurii educationale preuniversitare,
universitare si a infrastructurii pentru formare profesională continuă” în cadrul axei prioritare „Îmbunătătirea infrastructurii sociale” din cadrul Programului operational regional 2007-2013
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea continutului-cadru al documentatiei tehnicoeconomice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrări de interventii,
în temeiul art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007,
în temeiul art.10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Locuintelor,
în temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul dezvoltării, lucrărilor publice si locuintelor si ministrul economiei si finantelor emit următorul ordin:
Art. 1. - (1) Cheltuielile efectuate de beneficiar sunt considerate eligibile de la data intrării în vigoare a contractului de finantare semnat între beneficiar si organismul intermediar, în numele si pentru Autoritatea de management a Programului operational regional, denumit în continuare contract de finantare.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), următoarele cheltuieli efectuate de beneficiar sunt eligibile de la data de 1 ianuarie 2007, dacă se încadrează în prevederile art. 6 si 9 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale:
a) cheltuieli pentru elaborarea studiului de prefezabilitate;
b) cheltuieli pentru elaborarea studiului de fezabilitate;
c) expertiză tehnică si, după caz, audit energetic;
d) documentatie de avizare a lucrărilor de interventii;
e) cheltuieli pentru elaborarea studiilor de teren;
f) cheltuieli pentru elaborarea proiectului tehnic;
g) cheltuieli pentru achizitia terenului;
h) cheltuieli pentru avize, acorduri, autorizatii.
(3) Procedurile de achizitie derulate pentru efectuarea cheltuielilor mentionate la alin. (2) lit. a)-f) se derulează în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achizitiile publice.
Art. 2. - (1) Sunt eligibile cheltuielile privind achizitia terenului, amenajarea acestuia si amenajări pentru protectia mediului.
(2) Cheltuielile efectuate pentru achizitia de terenuri sau expropriere sunt considerate eligibile în limita a 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului, cu respectarea prevederilor art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007.
(3) Pentru amenajarea terenului sunt considerate cheltuieli eligibile cheltuielile efectuate la începutul lucrărilor pentru pregătirea amplasamentului si care constau în demontări, defrisări, evacuări materiale rezultate, devieri retele de utilităti din amplasament, drenaje.
(4) În cazul amenajărilor pentru protectia mediului sunt considerate eligibile cheltuielile efectuate pentru lucrări si actiuni de protectia mediului, inclusiv pentru refacerea cadrului natural după terminarea lucrărilor.
Art. 3. - Sunt considerate eligibile cheltuielile aferente asigurării cu utilitătile necesare functionării obiectivului de investitie, precum: alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, telecomunicatii, care se execută pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic al obiectivului de investitie, precum si cheltuielile aferente racordării la retelele de utilităti.
Art. 4. - (1) Sunt considerate eligibile, în limita a 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului, cheltuielile legate de proiectare si asistentă tehnică, cuprinzând cheltuielile privind studiile de teren, obtinerea de avize, acorduri si autorizatii, proiectarea si ingineria, consultanta si asistenta tehnică.
(2) Pentru efectuarea studiilor de teren cheltuielile eligibile cuprind cheltuielile pentru studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice si de stabilitate a terenului pe care se amplasează obiectivul de investitie.
(3) Pentru obtinerea de avize, acorduri si autorizatii cheltuielile considerate eligibile sunt cheltuielile efectuate pentru:
a) obtinerea/prelungirea valabilitătii certificatului de urbanism, obtinerea/prelungirea valabilitătii autorizatiei de construire conform legii;
b) obtinerea avizelor si acordurilor pentru racorduri si bransamente la retele publice de apă, canalizare, gaze, termoficare, energie electrică, telefonie;
c) întocmirea documentatiei, obtinerea numărului cadastral provizoriu si înregistrarea terenului în Cartea funciară;
d) obtinerea acordului de mediu;
e) obtinerea avizului PSI.
(4) În categoria cheltuielilor eligibile privind proiectarea si ingineria se includ, cu respectarea prevederilor art. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007, cheltuielile efectuate pentru:
a) elaborarea tuturor fazelor de proiectare (studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, expertiză tehnică si, după caz, audit energetic, documentatie de avizare a lucrărilor de interventii, proiect tehnic, detalii de executie);
b) plata verificării tehnice a proiectării si plata elaborării certificatului de performantă energetică a clădirii;
c) elaborarea documentatiilor necesare obtinerii acordurilor, avizelor si autorizatiilor aferente obiectivului de investitie, documentatii ce stau la baza emiterii avizelor si acordurilor impuse prin certificatul de urbanism, documentatii urbanistice, studii de impact, studii/expertize de amplasament.
(5) Cheltuielile eligibile privind serviciile de consultantă include cheltuielile efectuate, după caz, pentru:
a) plata serviciilor de consultantă la elaborarea studiilor de piată si de evaluare;
b) plata serviciilor de consultantă în domeniul managementului proiectului finantat;
c) plata asistentei/consultantei juridice, în scopul elaborării documentatiei de atribuire si/sau aplicării procedurii de atribuire a contractelor de achizitie publică.
(6) În categoria cheltuielilor eligibile privind asistenta tehnică se includ cheltuielile efectuate, după caz, pentru:
a) asistentă tehnică din partea proiectantului, în cazul când aceasta nu intră în tarifarea proiectării;
b) asigurarea supravegherii executiei prin inspectori de santier desemnati de autoritatea contractantă.
Art. 5. - (1) Pentru investitia de bază sunt considerate cheltuieli eligibile cele efectuate pentru constructii si instalatii, precum si pentru dotări de specialitate, utilaje, echipamente tehnologice si functionale.
(2) Cheltuielile eligibile efectuate pentru constructii si instalatii cuprind cheltuielile aferente executiei obiectivului de investitie, si anume cheltuieli de lucrări pentru:
a) consolidarea, modernizarea si extinderea clădirilor (toate tipurile de infrastructură pentru învătământul obligatoriu, exceptând campusurile pentru învătământ profesional si tehnic;
b) consolidarea, modernizarea si extinderea clădirilor scolilor speciale: spatii de învătământ, spatii de cazare, cantine, diferite facilităti pentru acces si activităti didactice;
c) construirea, extinderea, consolidarea si modernizarea clădirilor campusurilor pentru învătământ profesional si tehnic;
d) consolidarea, modernizarea si extinderea clădirilor din campusurile universitare de stat: spatii de învătământ, spatii de cazare, cantine, diferite facilităti pentru activităti didactice;
e) consolidarea, modernizarea si extinderea clădirilor centrelor de formare profesională continuă;
f) modernizarea si extinderea utilitătilor necesare functionării obiectivului investitiei de bază, precum: alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, radiocomunicatii, telecomunicatii.
(3) Cheltuielile se desfăsoară pe obiecte, iar delimitarea obiectelor se face de către proiectant.
(4) Cheltuielile aferente fiecărui obiect sunt determinate prin devizul pe obiect.
(5) Cheltuielile eligibile efectuate pentru dotarea unitătilor scolare din învătământul obligatoriu, scolilor speciale, campusurilor pentru învătământ profesional si tehnic, campusurilor universitare si centrelor de formare profesională continuă cuprind cheltuielile efectuate pentru:
a) procurarea utilajelor si echipamentelor tehnologice, precum si a celor incluse în instalatiile functionale;
b) achizitionarea de echipamente de specialitate, precum echipamente didactice, echipamente pentru pregătirea profesională, echipamente IT, echipament specific pentru persoanele din învătământul special.
Art. 6. - (1) Sunt eligibile cheltuielile privind organizarea de santier, lucrările de constructii si instalatii aferente organizării de santier, activitătile conexe organizării de santier si cotele legale.
(2) Cheltuielile eligibile efectuate pentru organizarea de santier cuprind cheltuielile estimate ca fiind necesare contractantului în vederea creării conditiilor de desfăsurare a activitătii de constructii-montaj.
(3) Pentru realizarea lucrărilor de constructii si instalatii aferente organizării de santier, cheltuielile considerate eligibile sunt cele efectuate pentru lucrările de nivelări ale terenurilor naturale, dezafectări locale de căi de comunicatie sau constructii, bransarea la utilităti, realizarea de căi de acces.
(4) Cheltuielile eligibile aferente activitătilor conexe organizării de santier includ cheltuielile pentru:
a) obtinerea autorizatiei de executie a lucrărilor de organizare de santier;
b) taxe de amplasament;
c) întreruperea temporară a retelelor de distributie de apă, canalizare, agent termic, energie electrică, gaze naturale;
d) contractele temporare cu furnizorii de utilităti si cu unitătile de salubrizare.
(5) Cheltuielile considerate eligibile pentru cote legale cuprind, după caz:
a) cota aferentă inspectiei pentru controlul calitătii lucrărilor de constructii;
b) cota pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism si pentru autorizarea lucrărilor de constructii;
c) cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor.
Art. 7. - (1) Cheltuielile diverse si neprevăzute se consideră eligibile dacă sunt detaliate prin documente justificative corespunzător si doar în limita a maximum 10% din valoarea uneia sau, cumulat, a mai multor cheltuieli mentionate la art. 5, în functie de natura si complexitatea lucrărilor.
(2) Din procentul stabilit se acoperă, după caz, cheltuielile rezultate în urma modificărilor de solutii tehnice, cantităti suplimentare de lucrări, utilaje sau dotări ce se impun pe parcursul derulării investitiei, precum si cheltuielile de conservare pe parcursul întreruperii executiei din cauze independente de autoritatea contractantă.
Art. 8. - Sunt eligibile cheltuielile aferente activitătilor de audit si cheltuielile cu publicitatea si informarea, cu respectarea prevederilor contractului de finantare.
Art. 9. - Amortizarea este considerată cheltuială eligibilă în conditiile respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 759/2007.
Art. 10. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice si locuintelor, László Borbély |
p. Ministrul economiei si finantelor, Eugen Teodorovici, secretar de stat |
MINISTERUL SĂNĂTĂTII PUBLICE
pentru abrogarea unor ordine ale ministrului sănătătii publice
Văzând Referatul de aprobare al Directiei farmaceutice nr. E.N. 2.182 din 4 martie 2008, având în vedere:
- prevederile titlului XVII „Medicamentul” din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, cu modificările si completările ulterioare;
- prevederile Ordonantei Guvernului nr. 125/1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Medicamentului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 594/2002, cu modificările si completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii Publice, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul sănătătii publice emite următorul ordin:
Art. I. - Se abrogă Ordinul ministrului sănătătii nr. 1.441/2004 privind aprobarea Ghidului pentru efectuarea inspectiilor de bună practică de fabricatie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.145 din 3 decembrie 2004, Ordinul ministrului sănătătii nr. 1.628/2004 pentru aprobarea Ghidului privind colectarea, verificarea si prezentarea rapoartelor de reactii adverse provenite de la studiile clinice cu medicamente de uz uman, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 24 ianuarie 2005, Ordinul ministrului sănătătii nr. 406/2005 pentru aprobarea Ghidului privind procedura care trebuie urmată de detinătorii autorizatiei de punere pe piată în desfăsurarea activitătilor de farmacovigilentă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 461 din 31 mai 2005, Ordinul ministrului sănătătii nr. 408/2005 pentru aprobarea Ghidului privind procedura care trebuie urmată de autoritătile competente în desfăsurarea activitătii de farmacovigilentă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 461 din 31 mai 2005.
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Bucuresti, 5 martie 2008.
Nr. 265.
MINISTERUL JUSTITIEI
pentru modificarea Ordinului ministrului justitiei nr. 3.444/C/2007 privind aprobarea Regulamentului pentru ocuparea prin concurs a posturilor vacante de director general/director general adjunct la Oficiul National al Registrului Comertului si director/director adjunct la oficiile registrului comertului de pe lângă tribunale
Tinând seama de dispozitiile Legii nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere Ordinul ministrului justitiei nr. 3.444/C/2007 privind aprobarea Regulamentului pentru ocuparea prin concurs a posturilor vacante de director general/director general adjunct la Oficiul National al Registrului Comertului si director/director adjunct la oficiile registrului comertului de pe lângă tribunale,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul interimar al justitiei emite următorul ordin:
Art. I. - La articolul 2 alineatul (2), litera b) din Regulamentul pentru ocuparea prin concurs a posturilor vacante de director general/director general adjunct la Oficiul National al Registrului Comertului si director/director adjunct la oficiile registrului comertului de pe lângă tribunale, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 3.444/C/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 874 din 20 decembrie 2007, se modifică si va avea următorul cuprins:
„b) sunt licentiati ai unei forme de învătământ de lungă durată”.
Art. II. - Directia resurse umane si relatia cu Consiliul Superior al Magistraturii si Oficiul National al Registrului Comertului vor duce la îndeplinire dispozitiile prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul justitiei,
Zsuzsánna Péter,
secretar de stat
Bucuresti, 28 februarie 2008.
Nr. 599/C.
CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
privind modificarea si completarea Normelor de reprezentare a auditorilor financiari la conferintele Camerei Auditorilor Financiari din România
Având în vedere prevederile art. 5 alin. (3) lit. i) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările ulterioare, dispozitiile art. 12. alin. (1) lit. f) din Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificările si completările ulterioare, precum si prevederile Hotărârii Conferintei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 95 din data de 21 aprilie 2007, în temeiul art. 26 alin. (1) lit. i) din Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificările si completările ulterioare,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în sedinta din 29 februarie 2008, adoptă următoarea hotărâre:
Art. I. - Normele de reprezentare a auditorilor financiari la conferintele Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 97/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 624 din 11 septembrie 2007, cu completările ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La articolul 13, alineatul (1) se completează cu următoarea teză:
„În cazul în care mai multi candidati obtin acelasi număr de voturi, dar numărul de locuri de ocupat este inferior numărului acestora, toti candidatii respectivi sunt declarati alesi.”
2. La articolul 15, se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
„(2) În cazul în care din cauza numărului mare de voturi de numărat comisia de alegeri estimează că timpul necesar numărătorii voturilor si stabilirii rezultatelor alegerilor va depăsi ora anuntată de finalizare a sedintei, va decide si anunta participantii că rezultatele alegerilor li se vor aduce la cunostintă prin afisare pe site-ul CAFR, făcând mentiune despre această situatie în procesul-verbal; afisarea are loc în ziua lucrătoare imediat următoare celei în care s-a desfăsurat sedinta de alegeri.”
3. Articolul 16 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 16. - (1) Orice contestatii cu privire la desfăsurarea alegerilor se depun si se înregistrează la secretariatul CAFR, în termen de 24 de ore de la anuntarea sau afisarea rezultatelor alegerilor. Contestatiile se depun în formă letrică si trebuie semnate de persoanele care le-au formulat.
(2) Contestatiile se solutionează de către comisia prevăzută la art. 11, în termen de 48 de ore de la înregistrare.”
Art. II. - Prezenta hotărâre va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 6 alin. (5) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările ulterioare.
Presedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
Ion Mihăilescu
Bucuresti, 26 februarie 2008.
Nr. 111.