MONITORUL OFICIAL AL
ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 176 (XX) - Nr.
397 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI
ALTE ACTE Marti, 27 mai 2008
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 477 din 6 mai 2008 referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 34 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
528. - Hotărâre pentru aprobarea plătii contributiei
financiare a României, aferentă lucrărilor pregătitoare pentru anii 2006 si
2007 referitoare la Conferintele Regionale de Radiocomunicatii, organizate sub
egida Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT)
530. - Hotărâre privind recunoasterea Asociatiei
Magistratilor din România ca fiind de utilitate publică
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
30/975/228. - Ordin al presedintelui Autoritătii
pentru Valorificarea Activelor Statului, al ministrului economiei si finantelor
si al ministrului muncii, familiei si egalitătii de sanse privind aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2008 pentru Compania Natională a
Cuprului, Aurului si Fierului „MINVEST” - S.A. Deva, aflată în portofoliul
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului
31/974/252. - Ordin al presedintelui Autoritătii
pentru Valorificarea Activelor Statului, al ministrului economiei si finantelor
si al ministrului muncii, familiei si egalitătii de sanse privind aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2008 pentru Compania Natională a
Metalelor Pretioase si Neferoase „REMIN” - S.A. Baia Mare, aflată în
portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului
32/973. - Ordin al presedintelui Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului si al ministrului economiei si finantelor
privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2008 pentru Societatea
Comerciala „Minbucovina” - S.A. Vatra Dornei, aflată în portofoliul Autoritătii
pentru Valorificarea Activelor Statului
156. - Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale
pentru Protectia Consumatorilor privind renuntarea partială sau totală la
autorizarea pentru efectuarea de operatiuni cu metale pretioase si pietre
pretioase
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
25. - Hotărâre pentru aprobarea Normei nr. 13/2008
privind modificarea temporară a procentului maxim care poate fi investit în
instrumente ale pietei monetare pentru fondurile de pensii administrate privat
DECIZII ALE CURTII
CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 6 mai 2008
referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 34 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu -
judecător
Aspazia Cojocaru -
judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Ion Predescu - judecător
Puskás Valentin Zoltán -
judecător
Tudorel Toader - judecător
Augustin Zegrean -
judecător
Ion Tiucă - procuror
Valentina Bărbăteanu -
magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 34 alin.
(1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile
rutiere, exceptie ridicată de Societatea Comercială „Serviciul Transport
Voluntari” - S.R.L. (fosta Societate Comercială „Salubritate, Apă si Canal” -
S.R.L. din Voluntari) în Dosarul nr. 10.581/301/2007 al Judecătoriei Sectorului
3 Bucuresti - Sectia civilă.
La apelul nominal
răspunde, pentru partea Autoritatea Rutieră Română, doamna Daniela Bucsă,
consilier juridic cu delegatie la dosar. Se constată lipsa autorului exceptiei,
fată de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Magistratul-asistent
referă asupra faptului că autorul exceptiei a transmis Curtii o cerere prin
care solicită acordarea unui nou termen de judecată, motivată de
imposibilitatea de prezentare a consilierului său juridic, precum si note
scrise prin care solicită admiterea exceptiei de neconstitutionalitate.
Reprezentantul părtii
Autoritatea Rutieră Română nu se opune cererii de amânare.
Reprezentantul
Ministerului Public solicită respingerea acesteia.
Deliberând, Curtea
respinge cererea de acordare a unui nou termen.
Cauza fiind în stare de
judecată, presedintele Curtii acordă cuvântul reprezentantului părtii prezente,
care sustine că textele de lege criticate sunt constitutionale.
Procurorul pune concluzii
de respingere ca neîntemeiată a exceptiei de neconstitutionalitate, invocând
jurisprudenta în materie a Curtii Constitutionale.
CURTEA,
având în vedere actele si
lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 19 octombrie
2007, pronuntată în Dosarul nr. 10.581/301/2007, Judecătoria
Sectorului 3 Bucuresti - Sectia civilă a sesizat Curtea Constitutională cu
exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 34 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere. Exceptia de neconstitutionalitate a fost ridicată
de Societatea Comercială „Salubritate, Apă si Canal” - S.R.L. din Voluntari (a
cărei denumire actuală este Societatea Comercială „Serviciul Transport
Voluntari” - S.R.L.) într-o cauză având ca obiect solutionarea plângerii
formulate împotriva unui proces-verbal de constatare si sanctionare a unei
contraventii întocmit de un agent constatator al Autoritătii Rutiere Române.
În motivarea exceptiei autorul acesteia îsi exprimă nemultumirea cu
privire la obligatia obtinerii licentei de traseu pentru desfăsurarea
transportului rutier public de persoane prin servicii regulate pe traseele
judetene si interjudetene. Sustine că astfel i se restrânge în mod nejustificat
„exercitarea unui drept fundamental cu privire la libertatea economică”.
Autorul exceptiei precizează că prin activitatea pe care o desfăsoară asigură o
protectie socială pentru anumite categorii de persoane defavorizate, astfel că
se creează premisa încălcării prevederilor constitutionale referitoare la
nivelul de trai, protectia copiilor, a tinerilor si a persoanelor cu handicap.
Judecătoria Sectorului 3 Bucuresti - Sectia civilă
apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată, întrucât dreptul la libertate
economică nu este un drept absolut, legiuitorul putând institui anumite
conditii de exercitare a acestuia, „atât timp cât aceste conditionări sunt
aplicabile nediscriminatoriu, tuturor potentialilor operatori de transport care
intentionează să efectueze servicii pe un traseu judetean sau interjudetean”.
Potrivit prevederilor art.
30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului
Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate.
Guvernul consideră că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată. Arată
că, potrivit jurisprudentei Curtii Constitutionale, prevederile art. 53 din
Constitutie se referă exclusiv la restrângerea unor drepturi sau libertăti ale
cetătenilor, ceea ce înseamnă că drepturile si libertătile persoanelor
juridice, în spetă, societătilor comerciale, nu constituie obiectul
reglementărilor cuprinse în titlul II din Legea fundamentală.
Apreciază că obligatia
obtinerii licentei la care se referă autorul exceptiei îi vizează, în egală
măsură, pe toti operatorii economici prestatori ai serviciilor de transport,
fără a îngrădi libertatea economică a acestora, fiind emisă tocmai pentru a garanta
accesul liber si nediscriminatoriu la piata transportului rutier.
Avocatul Poporului consideră că textele de lege criticate sunt constitutionale, întrucât
nu contravin principiilor liberei initiative si concurentei sau obligatiilor pe
care statul le are în ceea ce priveste asigurarea libertătii comertului,
protectiei concurentei loiale si crearea cadrului favorabil pentru
valorificarea tuturor factorilor de productie.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra
exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile părtii
prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a
fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d)
din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din
Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate. Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 34 alin. (1)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile
rutiere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 655 din 22
iulie 2005, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 102/2006,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 398 din 9 mai 2006.
Textul criticat are următorul cuprins:
- Art. 34 alin. (1): „(1)
Transportul rutier public de persoane prin servicii regulate pe un traseu
judetean sau interjudetean se poate efectua de către operatorii de transport
rutier numai pe baza licentei de traseu eliberate de Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, perioada de valabilitate a
acesteia fiind limitată de perioada de valabilitate a programului de transport.”
În opinia autorului
exceptiei, textul de lege criticat contravine următoarelor dispozitii din Legea
fundamentală: art. 47 privind nivelul de trai, art. 49 si 50 care se referă la
protectia copiilor si tinerilor, respectiv a persoanelor cu handicap, art. 53
privitor la restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertăti si
art. 135 alin. (1) referitor la economia României.
Examinând exceptia de
neconstitutionalitate, Curtea constată că instituirea, în sarcina operatorilor
de transport, a obligatiei obtinerii unei licente de traseu, necesară pentru a
desfăsura activităti de transport rutier public de persoane prin servicii
regulate pe un traseu judetean sau interjudetean, nu nesocoteste dispozitiile
constitutionale care statuează că economia României este o economie de piată,
bazată pe libera initiativă si concurentă. Este firesc ca legiuitorul să impună
îndeplinirea anumitor conditii care să asigure desfăsurarea în deplină
sigurantă a acestui tip de transport.
De altfel, cu privire la
aceleasi critici ca si cele formulate în prezenta cauză si prin raportare la
aceleasi prevederi din Legea fundamentală, Curtea s-a mai pronuntat, de exemplu
prin Decizia nr. 110 din 14 februarie 2008, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 172 din 6 martie 2008. Cu acel prilej, a statuat că
prevederile art. 34 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
109/2005 nu contravin nici dispozitiilor art. 53 din Constitutie, libertatea
economică nefiind consacrată în Constitutie ca o libertate fundamentală.
Celelalte prevederi
constitutionale invocate de autorul exceptiei, referitoare la nivelul de trai,
la protectia copiilor si a tinerilor si la protectia persoanelor cu handicap,
nu pot fi avute în vedere în analiza exceptiei de neconstitutionalitate,
neavând relevantă în cauză.
În fine, Curtea observă că
instanta de judecată va decide cu privire la necesitatea detinerii licentei de
traseu de către autorul exceptiei, în functie de legea pe care o consideră
aplicabilă si de circumstantele concrete ale spetei deduse judecatii.
Pentru considerentele
expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art.
29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge
exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 34 alin. (1) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, exceptie
ridicată de Societatea Comercială „Serviciul Transport Voluntari” - S.R.L.
(fosta Societatea Comercială „Salubritate, Apă si Canal” - S.R.L. din
Voluntari) în Dosarul nr. 10.581/301/2007 al Judecătoriei Sectorului 3
Bucuresti - Sectia civilă.
Definitivă si general
obligatorie.
Pronuntată în sedinta
publică din data de 6 mai 2008.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN
VIDA
Magistrat-asistent,
Valentina Bărbăteanu
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea
plătii contributiei financiare a României, aferentă lucrărilor pregătitoare
pentru anii 2006 si 2007 referitoare la Conferintele Regionale de
Radiocomunicatii, organizate sub egida Uniunii Internationale a
Telecomunicatiilor (UIT)
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 28 pct. 7 din
Constitutia din 22 decembrie 1992 a Uniunii Internationale a
Telecomunicatiilor, ratificată prin Legea nr. 76/1993 pentru ratificarea
Constitutiei si a Conventiei Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor,
semnate la Geneva la 22 decembrie 1992, si al Ordonantei Guvernului nr. 41/1994
privind autorizarea plătii cotizatiilor la organizatiile internationale interguvernamentale
la care România este parte, aprobată prin Legea nr. 126/1994, cu modificările
si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă plata contributiei financiare a României, aferentă
lucrărilor pregătitoare pentru anii 2006 si 2007 referitoare la Conferintele
Regionale de Radiocomunicatii, organizate sub egida Uniunii Internationale a
Telecomunicatiilor (UIT), în sumă de 3.978 CHF (trei mii nouă sute saptezeci si
opt franci elvetieni).
Art. 2. - Echivalentul în lei al sumei prevăzute la art. 1 se suportă de la
bugetul de stat, din prevederile bugetare aprobate Ministerului Comunicatiilor
si Tehnologiei Informatiei pe anul 2008.
Art. 3. - Echivalentul în lei al sumei prevăzute la art. 1 se va calcula pe baza
raportului de schimb leu/franc elvetian în vigoare la data plătii.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
comunicatiilor si tehnologiei
informatiei,
Károly Borbély
p. Ministrul
afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul economiei si
finantelor,
Bucuresti, 21 mai 2008.
Nr. 528.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind recunoasterea
Asociatiei Magistratilor din România ca fiind de utilitate publică
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 39 alin. (1)
din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 246/2005,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se recunoaste Asociatia Magistratilor din România, persoană juridică
română de drept privat, fără scop patrimonial, cu sediul în municipiul
Bucuresti, Bd. Regina Elisabeta nr. 53, et. 6, sectorul 5, ca fiind de
utilitate publică.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul justitiei,
Cătălin Marian Predoiu
Ministrul economiei si
finantelor,
Bucuresti, 21 mai 2008.
Nr. 530.
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA PENTRU
VALORIFICAREA ACTIVELOR STATULUI Nr. 30 din 27 martie
2008 |
MINISTERUL ECONOMIEI
SI FINANTELOR Nr. 975 din 28
martie 2008 |
MINISTERUL MUNCII,
FAMILIEI SI EGALITĂTII DE SANSE Nr. 228 din 31
martie 2008 |
privind aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2008 pentru Compania Natională a
Cuprului, Aurului si Fierului „MINVEST” - S.A. Deva, aflată în portofoliul
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului
În
temeiul art. 9 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 837/2004 privind
organizarea si functionarea Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Statului, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere
prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea
unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, aprobată cu completări prin Legea nr.
360/2004, cu modificările ulterioare,
având în vedere
prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 101/2006 privind
reorganizarea Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului prin
comasarea prin absorbtie cu Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în
Industrie,
având în vedere
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.103/2007 privind transferul unor
operatori economici din cadrul sectorului minier din portofoliul Ministerului
Economiei si Finantelor în portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului,
având în vedere
prevederile art. II din Hotărârea Guvernului nr. 1.387/2007 pentru modificarea
si completarea Hotărârii Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si
functionarea Ministerului Economiei si Finantelor,
în temeiul art. 11 alin.
(4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea
Ministerului Economiei si Finantelor, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul prevederilor
art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea si
functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Egalitătii de Sanse,
în temeiul prevederilor
art. 1 alin. (1) si ale art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 1/2007*) privind
aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale unitătilor din subordinea,
coordonarea sau sub autoritatea ministerelor, celorlalte organe de specialitate
ale administratiei publice centrale, precum si a autoritătilor publice
centrale, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 176/2007, cu
modificările ulterioare,
în temeiul prevederilor
anexei la Hotărârea Guvernului nr. 134/2007 pentru aprobarea listei cuprinzând
operatorii economici care se încadrează în prevederile art. 11 alin. (3) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 79/2001 privind întărirea disciplinei
economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar,
în temeiul Legii bugetului
de stat pe anul 2008 nr. 388/2007, cu modificările ulterioare,
presedintele Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului, ministrul economiei si finantelor si ministrul muncii,
familiei si egalitătii de sanse emit
următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2008 al
Companiei Nationale a Cuprului, Aurului si Fierului „MINVEST” - S.A. Deva,
aflată în portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Defalcarea pe
trimestre a indicatorilor prevăzuti în anexă se aprobă de adunările generale
ale actionarilor în baza unui mandat acordat de institutia publică implicată.
Art. 2. - (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri
si cheltuieli al societătii comerciale prevăzute în anexă reprezintă limite
maxime si nu pot fi depăsite decât cu aprobare, prin ordin comun emis de
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ministerul Economiei si
Finantelor si Ministerul Muncii, Familiei si Egalitătii de Sanse.
(2) În cazul în care în
executie se înregistrează depăsiri ale cheltuielilor aprobate sau nerealizări
ale veniturilor aprobate, societatea comercială poate efectua cheltuieli în
functie de realizarea veniturilor, cu încadrarea în indicatorii de eficientă
aprobati.
(3) Cheltuielile cu
salariile brute se vor efectua numai cu respectarea corelatiei dintre câstigul
mediu lunar brut si productivitatea muncii.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
p. presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului, Emil Bentan |
Ministrul economiei
si finantelor, Varujan Vosganian |
Ministrul muncii,
familiei si egalitătii de sanse, Paul Păcuraru |
*) Abrogată prin Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri
financiare în domeniul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 276 din 8 aprilie 2008.
ANEXĂ*)
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR
STATULUI
Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului
„MINVEST” - S.A. Deva
Deva, Piata Unirii nr. 9, cod 330152
CUI: 2117946
BUGETUL DE VENITURI
SI CHELTUIELI
pe anul 2008
-mii lei-
|
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
Beget aprobat 2008 |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
I. |
|
VENITURI
TOTALE (rd.02 + rd.10 + rd.15) |
1 |
23.400,00 |
|
1. |
Venituri
din exploatare-total, din care: |
2 |
23.388,00 |
|
|
a) productia
vânduta |
3 |
7.688,00 |
|
|
b)
venituri din vânzarea mărfurilor |
4 |
0.00 |
|
|
c)
venituri din subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri, din care: |
5 |
|
|
|
- subventii,
cf. preved. legale in vigoare |
6 |
|
|
|
-
transferuri, cf. preved. legale in vigoare |
7 |
|
|
|
d) productia
imobilizata |
8 |
0,00 |
|
|
e) alte
venituri din exploatare |
9 |
15.700,00 |
|
2. |
Venituri
financiare-total, din care: |
10 |
12,00 |
|
|
a)
venituri din interese de participare |
11 |
|
|
|
b)
venituri din alte investitii financiare si creante care fac parte din
activele imobilizate |
12 |
|
|
|
c)
venituri din dobânzi |
13 |
12,00 |
|
|
d) alte
venituri financiare |
14 |
|
|
3. |
Venituri
extraordinare |
15 |
|
II. |
|
CHELTUIELI
TOTALE (rd.17 + rd. 46 + rd.49) |
16 |
23.400,00 |
|
1. |
Cheltuieli
de exploatare-total, din care: |
17 |
23.388.00 |
|
|
a)
cheltuieli materiale, din care: |
18 |
4.500,00 |
|
|
b) alte
cheltuieli externe (cu energie si apa) |
19 |
5.000,00 |
|
|
c)
cheltuieli privind mărfurile |
20 |
0,00 |
|
|
d)
cheltuieli privind personalul, din care: |
21 |
6.184,15 |
|
|
- salarii |
22 |
4.493,31 |
|
|
-
contracte de mandat/contracte de performanta |
23 |
145,60 |
|
|
-
cheltuieli cu asigurările si protectia sociala, din care: |
24 |
1.532,24 |
|
|
-
cheltuieli privind contributia la asigurari sociala |
25 |
1.209,48 |
|
|
-
cheltuieli privind contributia de asigurări pt. somaj |
26 |
36,91 |
|
|
-
cheltuieli privind contributia la asigurări sociale de sănătate |
27 |
285,85 |
|
|
- alte
cheltuieli cu personalul, din care: |
28 |
13,00 |
|
|
-
cheltuieli sociale prevăzute la art.21 lit.c) din Legea nr.571/2003 privind
Codul fiscal, cu modif. si complet ulterioare, din care: |
29 |
|
|
|
- tichete
de cresa (cf. art. 3 din Legea nr. 193/2006) |
30 |
|
|
|
- tichete
cadou pentru cheltuieli sociale (cf.art.2 din Legea nr. 193/2006) |
31 |
|
|
|
- fonduri
speciale aferente fondului de salarii af Fond salarii |
32 |
13,00 |
|
|
- tichete
de masa |
33 |
|
|
|
e)
ajustări de valoare privind imobilizările corporale si necorporale |
34 |
4000,00 |
|
|
f) alte
cheltuieli de exploatare, din care: |
35 |
3 703,85 |
|
|
-
cheltuieli cu prestatiile externe, din care: |
36 |
1.050,35 |
|
|
-
cheltuieli de protocol, din care: |
37 |
10,00 |
|
|
-tichete
cadou pentru protocol (cf.art.2 din Legea nr.193/2006) |
38 |
|
|
|
-
cheltuieli de reclama si publicitate, din care: |
39 |
12,00 |
|
|
- tichete
cadou pentru cheltuieli de reclama si publicitate (cf.art.2 din Legea
nr.193/2006) |
40 |
|
|
|
- tichete
cadou pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete
existente sau noi (cf. art. 2 din Legea nr. 193/2006) |
41 |
|
|
|
-
cheltuieli cu sponzorizarea |
42 |
|
|
|
- alte cheltuieli,
din care: |
43 |
2 653.50 |
|
|
- taxa pt.
activitatea de expoatare a resurselor minerale |
44 |
80,00 |
|
|
-
redeventa din concesionarea bunurilor publice |
45 |
300,00 |
|
2. |
Cheltuieli
financiare - total, din care: |
46 |
12,00 |
|
|
-
cheltuieli privind dobânzile |
47 |
|
|
|
- alte
cheltuieli financiare |
48 |
12.00 |
|
3. |
Cheltuieli
extraordinare |
49 |
|
III. |
|
REZULTATUL
BRUT (profit/pierdere) |
50 |
0,00 |
IV. |
|
IMPOZIT PE
PROFIT |
51 |
|
|
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
Buget aprobat 2008 |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
V. |
|
PROFITUL
CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
52 |
|
|
1. |
Rezerve
legale |
53 |
|
|
2. |
Alte
rezerve facilitati fiscale prevăzute de lege |
54 |
|
|
3. |
Acoperirea
pierderilor contabile din anii precedenti |
55 |
|
|
4. |
Constituirea
surselor proprii de finantare pentru proiectele cofinantate din imprumuturi
externe, precum si pt.constituirea surselor necesare rambursării ratelor de
capital, platii dobânzilor, comisioanelor si altor costuri aferente acestor
imprumuturi ex |
56 |
|
|
5. |
Alte
repartizări prevăzute de lege |
57 |
|
|
8. |
Participarea
salariatilor la profit in limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de
nivelul unui salariu de baza mediu lunar realizat la nivelul operatorului
economic in exercitiul financiar de referinta |
58 |
|
|
7. |
Minim 50%
varsaminte la bugetul de stat sau local, in cazul regiilor autonome, ori
dividende in cazul societătilor nationale, companiilor nationale si societătilor
comerciale cu capital integral sau majoritar de stat |
59 |
|
|
8. |
Profitul
nerepartizat pe destinatiile prevăzute la pct.1-7 se repartizează la alte
rezerve si constituie sursa proprie de finantare |
60 |
|
VI. |
|
SURSE DE
FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
61 |
4.000,00 |
|
1. |
Surse
proprii |
62 |
4.000,00 |
|
2. |
Alocatii
de la buget |
63 |
|
|
3. |
Credite
bancare |
64 |
|
|
|
- interne |
65 |
|
|
|
- externe |
66 |
|
|
4. |
Alte surse |
67 |
|
VII. |
|
CHELTUIELI
PENTRU INVESTITII, din care: |
68 |
4.000,00 |
|
1. |
Cheltuieli
aferente investitiilor, inclusiv cele aferente investitiilor in curs la
finele anului |
69 |
4.000,00 |
|
2. |
Rambursări
de rate aferente creditelor pentru investitii |
70 |
|
|
|
- interne |
71 |
|
|
|
- externe |
72 |
|
VIII. |
|
REZERVE,
din care: |
73 |
|
|
1. |
Rezerve
legale |
74 |
|
|
2. |
Rezerve
statutare |
75 |
|
|
3. |
Alte
rezerve |
76 |
|
IX. |
|
DATE DE
FUNDAMENTARE |
77 |
|
|
1. |
Venituri
totale |
78 |
23.400.00 |
|
2. |
Cheltuieli
aferente veniturilor totale |
79 |
23.400,00 |
|
3. |
Număr
prognozat de personal la finele anului |
80 |
249 |
|
4. |
Număr
mediu de salariati total |
81 |
249 |
|
5. |
Fond de
salarii, din care: |
82 |
4.493,31 |
|
|
a) fond de
salarii aferent personalului angajat pe baza de contract individual de munca |
83 |
4.464,90 |
|
|
b) alte
cheltuieli cu personalul |
84 |
28,41 |
|
6. |
Cistigul
mediu lunar pe salariat (lei/persoana) |
85 |
1.494 |
|
7. |
Productivitatea
muncii pe total personal mediu (lei/persoana)(rd.78/rd.81) - in preturi
curente |
86 |
93,98 |
|
8. |
Productivitatea
muncii pe total personal mediu (lei/persoana)(rd.787rd.81) - in preturi
comparabile |
87 |
97,73 |
|
9 |
Cheltuieli
totale la 1000 lei venituri totale [(cheltuieli totale/venituri totale)x1000)]=(rd.
16/rd. 11x1000 |
89 |
1.000,00 |
|
10 |
Plati
restante |
90 |
|
|
|
- preturi
curente |
91 |
267.304,00 |
|
|
- preturi
comparabile |
92 |
277.996,16 |
|
11 |
Creante
restante - total |
93 |
|
|
|
- preturi
curente |
94 |
22.016,00 |
|
|
- preturi
comparabile |
95 |
22.396,64 |
NOTA
Rd.22
"salarii" = fondul de salarii aferent personalului angajat pe baza de
contract individual de munca + indemnizatiile A.G.A., CA. si
Rd.22 =
Rd.82
Rd.84 =
indemnizaliile A.G.A., CA., cenzonlorsi alte drepturi bănesti asimilate
salariilor, potrivit reglementarilor legale in vigoare
AUTORITATEA PENTRU
VALORIFICAREA ACTIVELOR STATULUI Nr. 31 din 27 martie
2008 |
MINISTERUL ECONOMIEI
SI FINANTELOR Nr. 974 din 28
martie 2008 |
MINISTERUL MUNCII,
FAMILIEI SI EGALITĂTII DE SANSE Nr. 252 din 11
aprilie 2008 |
privind aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2008 pentru Compania Natională a
Metalelor Pretioase si Neferoase „REMIN” - S.A. Baia Mare, aflată în
portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului
În temeiul art. 9 alin.
(3) din Hotărârea Guvernului nr. 837/2004 privind organizarea si functionarea
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului, cu modificările si
completările ulterioare,
având în vedere
prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea
unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, aprobată cu completări prin Legea nr.
360/2004, cu modificările ulterioare,
având în vedere
prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 101/2006 privind
reorganizarea Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului prin
comasarea prin absorbtie cu Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în
Industrie,
având în vedere
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.103/2007 privind transferul unor
operatori economici din cadrul sectorului minier din portofoliul Ministerului
Economiei si Finantelor în portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului,
în temeiul art. 11 alin.
(4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea
Ministerului Economiei si Finantelor, cu modificările si completările
ulterioare,
având în vedere prevederile
art. II din Hotărârea Guvernului nr. 1.387/2007 pentru modificarea si
completarea Hotărârii Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si
functionarea Ministerului Economiei si Finantelor,
în temeiul prevederilor
art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea si
functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Egalitătii de Sanse,
în temeiul prevederilor
art. 1 alin. (1) si ale art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 1/2007*) privind
aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale unitătilor din subordinea,
coordonarea sau sub autoritatea ministerelor, celorlalte organe de specialitate
ale administratiei publice centrale, precum si a autoritătilor publice
centrale, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 176/2007, cu modificările
ulterioare,
în temeiul prevederilor
anexei la Hotărârea Guvernului nr. 134/2007 pentru aprobarea listei cuprinzând
operatorii economici care se încadrează în prevederile art. 11 alin. (3) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 79/2001 privind întărirea disciplinei
economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar,
în temeiul Legii bugetului
de stat pe anul 2008 nr. 388/2007, cu modificările ulterioare,
presedintele Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului, ministrul economiei si finantelor si ministrul muncii, familiei si
egalitătii de sanse emit
următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2008 al
Companiei Nationale a Metalelor Pretioase si Neferoase „REMIN” - S.A. Baia
Mare, aflată în portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Statului, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Defalcarea pe
trimestre a indicatorilor prevăzuti în anexă se aprobă de adunările generale
ale actionarilor în baza unui mandat acordat de institutia publică implicată.
Art. 2. - (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de
venituri si cheltuieli al societătii comerciale prevăzute în anexă reprezintă
limite maxime si nu pot fi depăsite decât cu aprobare, prin ordin comun emis de
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ministerul Economiei si
Finantelor si Ministerul Muncii, Familiei si Egalitătii de Sanse.
(2) În cazul în care în
executie se înregistrează depăsiri ale cheltuielilor aprobate sau nerealizări
ale veniturilor aprobate, societatea comercială poate efectua cheltuieli în
functie de realizarea veniturilor, cu încadrarea în indicatorii de eficientă
aprobati.
(3) Cheltuielile cu
salariile brute se vor efectua numai cu respectarea corelatiei dintre câstigul
mediu lunar brut si productivitatea muncii.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
p. presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului, Emil Bentan |
Ministrul economiei
si finantelor, Varujan Vosganian |
Ministrul muncii,
familiei si egalitătii de sanse, Paul Păcuraru |
*) Abrogată prin Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri
financiare în domeniul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 276 din 8 aprilie 2008.
ANEXĂ*)
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR
STATULUI
Compania Natională a Metalelor Pretioase si
Neferoase „REMIN” - S.A. Baia Mare
Baia Mare, Piata Revolutiei nr. 1
Cod fiscal R10349521
BUGETUL DE VENITURI
SI CHELTUIELI
pe anul 2008
- mii lei -
|
Indicatori |
Nr. rd. |
BVC 2008 |
1 |
2 |
3 |
5 |
1. |
VENITURI
TOTALE (rd.02+rd.10+rd.15) |
1 |
18900,00 |
1. |
Venituri
din exploatare-total, din care: |
2 |
18890.00 |
|
a) productia
vânduta |
3 |
18540.00 |
|
b)
venituri din vânzarea mărfurilor |
4 |
100.00 |
|
c)
venituri din subventii de exploatare aferente cifrei de afacere nete, din
care: |
5 |
0.00 |
|
- subventii.
cf. preved. legale in vigoare |
6 |
|
|
- transferuri.
cf. preved. legale in vigoare |
7 |
|
|
d) productia
imobilizata |
8 |
0.00 |
|
e) Alte
venituri din exploatarea si vanzarea
stocurilor |
9 |
250.00 |
2. |
Venituri
financiare-total din care: |
10 |
10.00 |
|
a) Venituri
din interese de participare |
111 |
|
|
b) Venituri
din alte investitii si imprumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
|
|
e) venituri
din dobânzi |
13 |
10.00 |
|
d) alte venituri
financiare |
14 |
|
3. |
Venituri extraordinare |
15 |
|
II. |
CHELTUIELI
TOTALE (rd.l7+rd.42+rd.45) |
16 |
18900,00 |
1. |
Cheltuieli
de exploatare-total, din care: |
17 |
18890.00 |
|
a) Cheltuieli
materiale |
18 |
1220.00 |
|
b) Alte cheltuieli
externe (cu energie si apa) |
19 |
2600.00 |
|
c) Cheltuieli
privind mărfurile |
20 |
100.00 |
|
d) Cheltuieli
cu personalul, din care: |
21 |
10285.00 |
|
- salarii |
22 |
7798.00 |
|
-
contracte de mandat; contracte de performanta |
23 |
82.20 |
|
- cheltuieli
cu asig si protectia sociala, din care: |
24 |
2288,00 |
|
-
cheltuieli privind contributia la asig. sociale |
25 |
1744.00 |
|
-
cheltuieli privind contributia de asigurări pt. somaj |
26 |
1 12.00 |
|
-
cheltuieli privind contributia la asig. soc. pt. sănătate |
27 |
432.00 |
|
- alte
cheltuieli cu personalul, din care: |
28 |
116.80 |
|
- cheltuieli
sociale prevăzute la art.21 lit.e) din Legea 571/2003 privind codul fiscal cu
modificările si completările ulterioare, din care: |
29 |
40.80 |
|
-tichete
de cresa (cf. art. 3 din Legea nr. 193/2006) |
30 |
|
|
-tichete de
cadou (cf. art. 2 din Legea nr. 193/2006) |
31 |
|
|
- fonduri
speciale aferente fondului de salarii |
32 |
76,00 |
|
- tichete
de masa |
33 |
|
|
e) Ajustari
de valoare privind imob. corporale si necorporale |
34 |
0.00 |
|
f) Alte
cheltuieli de exploatare, din care: |
35 |
4685.00 |
|
-
cheltuieli privind prestatiile externe, din care: |
36 |
4524,00 |
|
-
Cheltuieli de protocol, din care: |
37 |
75,70 |
|
- tichete
de cadou pentru protocol (cf.art. 2 din Legea nr. 193/2006) |
38 |
0.00 |
|
-
Cheltuieli reclama si publicitate, din care: |
39 |
0.00 |
|
- tichete
de cadou pentru cheltuieli de reclama si publicitate (cf. art.2 din Legea nr.
193/2006) |
40 |
0.00 |
|
- tichete
de cadou pentru campanii de marketing, studiul pietei promovarea pe piete
existente sau noi (cf.art.2 din Legea nr. 193/2006) |
41 |
0,00 |
|
-
cheltuieli cu sponsorizarea |
42 |
0.00 |
|
- alte
cheltuieli, din care: |
43 |
161.00 |
|
- taxa
pentru activ. de expl. a resurselor minerale |
44 |
0.00 |
|
Indicatori |
Nr. rd. |
BVC 2008 |
|
-
redeventa din concesionarea bunurilor publice |
45 |
0.00 |
2. |
Cheltuieli
financiare-total, din care: |
46 |
10.00 |
|
-
cheltuieli privind dobânzile |
47 |
10.00 |
|
- alte
cheltuieli financiare |
48 |
0.00 |
3. |
Cheltuieli
extraordinare |
49 |
0,00 |
III. |
REZULTATUL
BRUT - profit (pierdere) |
50 |
0,00 |
VI. |
IMPOZIT PE
PROFIT |
51 |
|
V. |
PROFITUL CONTABIL
RĂMAS DUPA DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT din care: |
52 |
|
1 |
Rezerve
legale |
53 |
|
2 |
Acoperirea
pierderilor din anii precedenti |
54 |
|
3 |
Alte
rezerve- reprezentand facilitati fiscale prevăzute de lege |
55 |
|
4. |
Constituirea
surselor proprii de finantare pentru proiectele de cofinautate din împrumuturi
externe, precum si pt. constituirea surselor necesare rambursării ratelor de
capital, platii dobinzilor, comisioanelor si altor costuri aferente acestor
imprumuturi |
56 |
|
5. |
Alte
repartizări prevăzute de lege |
57 |
|
6. |
Particiarea
salariatilor la profit in limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de
nivelul unui salariu mediu lunar realizat la nivelul agentului economic in
exercitiul financiar de referinta |
58 |
|
7. |
Minim 50%
varsaminte la bugetul de stat sau local, in cazul regiilor autonome, ori
dividende in cazul soc. nationale, comp. nationale si soc.comerciale cu
capital integral sau majoritar de stat |
59 |
|
8. |
Profitul
ne repartizat pe destinatiile prevaz.la pct.1-7 se repartizează la alte
rezerve si constiuie sursa proprie de nuantare |
60 |
|
VI. |
SURSE DE
FINANTARE A INVESTITIILOR, din care : |
61 |
|
1. |
Surse proprii
de finantare, din care: |
62 |
|
2. |
Alocatii
de la buget |
63 |
|
3. |
Credite
bancare |
64 |
|
|
- interne |
65 |
|
|
- externe |
66 |
|
4. |
Alte surse |
67 |
|
VII. |
CHELTUIELI
PENTRU INVESTITII, din care: |
68 |
|
1. |
Investitii,
inclusiv invest.in curs la finele anului |
69 |
|
2. |
Rambursari
de race aferente creditelor pentru investitii: |
70 |
|
|
- interne |
71 |
|
|
- externe |
72 |
|
VIII. |
REZERVE,
din care: |
73 |
|
1. |
Rezerve
legale |
74 |
|
2. |
Rezerve
statutare |
75 |
|
3. |
Alte
rezerve (denumire si baza legala) |
76 |
|
IX. |
DATE DE
FUNDAMENTARE |
77 |
|
1. |
Venituri
totale |
78 |
18900,00 |
2. |
Costuri
aferente veniturilor totale |
79 |
18900,00 |
3. |
Numar
prognozat de persoane la finele anului |
80 |
464,00 |
4. |
Număr
mediu de personal total |
81 |
464.00 |
5. |
Fond de
salarii, din care: |
82 |
7798,00 |
|
a) fond de
salarii aferent pers.angajat pe baza de contract individual de numea |
83 |
7555.00 |
|
b) alte
cheltuieli cu personalul |
84 |
243,00 |
6. |
Castig
mediu lunar pe salariat (lei/pers/luna) |
85 |
1356,90 |
7. |
Productivitatea
muncii pe total personal mediu (lei pers), (rd.78/rd.81)-in preturi curente |
86 |
40732.76 |
8. |
Productivitatea
muncii pe loial personal mediu (lei persoana), (rd.78./rd.81)-in preturi
comparabile |
87 |
40732.76 |
9. |
Productivitatea
muncii in unităti fizice pe total personal mediu (tone masa miniera-pers.) |
88 |
|
AUTORITATEA PENTRU
VALORIFICAREA ACTIVELOR STATULUI Nr. 32 din 27 martie
2008 |
MINISTERUL ECONOMIEI
SI FINANTELOR Nr. 973 din 28
martie 2008 |
privind aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2008 pentru Societatea Comercială
„Minbucovina” - S.A. Vatra Dornei, aflată în portofoliul Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului
În temeiul art. 9 alin.
(3) din Hotărârea Guvernului nr. 837/2004 privind organizarea si functionarea
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului, cu modificările si
completările ulterioare,
având în vedere
prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea
unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, aprobată cu completări prin Legea nr.
360/2004, cu modificările ulterioare,
având în vedere
prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 101/2006 privind
reorganizarea Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului prin
comasarea prin absorbtie cu Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în
Industrie,
având în vedere
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.103/2007 privind transferul unor
operatori economici din cadrul sectorului minier din portofoliul Ministerului
Economiei si Finantelor în portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului,
având în vedere
prevederile art. II din Hotărârea Guvernului nr. 1.387/2007 pentru modificarea
si completarea Hotărârii Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si
functionarea Ministerului Economiei si Finantelor,
în temeiul art. 11 alin.
(4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea
Ministerului Economiei si Finantelor, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul prevederilor
art. 1 alin. (1) si ale art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 1/2007*) privind
aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale unitătilor din subordinea,
coordonarea sau sub autoritatea ministerelor, celorlalte organe de specialitate
ale administratiei publice centrale, precum si a autoritătilor publice
centrale, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 176/2007, cu
modificările ulterioare,
în temeiul Legii bugetului
de stat pe anul 2008 nr. 388/2007, cu modificările ulterioare,
presedintele Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului si ministrul economiei si finantelor emit următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2008 al
Societătii Comerciale „Minbucovina” - S.A. Vatra Dornei, aflată în portofoliul
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Defalcarea pe
trimestre a indicatorilor prevăzuti în anexă se aprobă de adunările generale
ale actionarilor în baza unui mandat acordat de institutia publică implicată.
Art. 2. - (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de
venituri si cheltuieli al societătii comerciale prevăzute în anexă reprezintă
limite maxime si nu pot fi depăsite decât cu aprobare, prin ordin comun emis de
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si Ministerul Economiei si
Finantelor.
(2) În cazul în care în
executie se înregistrează depăsiri ale cheltuielilor aprobate sau nerealizări
ale veniturilor aprobate, societatea comercială poate efectua cheltuieli în
functie de realizarea veniturilor, cu încadrarea în indicatorii de eficientă
aprobati.
(3) Cheltuielile cu salariile
brute se vor efectua numai cu respectarea corelatiei dintre câstigul mediu
lunar brut si productivitatea muncii.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului, Emil Bentan |
Ministrul economiei
si finantelor, Varujan Vosganian |
*) Abrogată prin Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri
financiare în domeniul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 276 din 8 aprilie 2008.
ANEXĂ*)
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR
STATULUI
Societatea Comercială „Minbucovina” - S.A.
BUGETUL DE VENITURI
SI CHELTUIELI
pe anul 2008
- mii lei-
Nr. crt. |
INDICATORI |
Nr. rd. |
BUGET 2003 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
VENITURI
TOTALE (rd.02 + rd.10 + rd.15) |
1 |
28.402,40 |
2 |
Venituri
din exploatare-total, din care: |
2 |
28.352,40 |
3 |
a) productia
vânduta |
3 |
12.827,76 |
4 |
b)
venituri din vânzarea mărfurilor |
4 |
90,00 |
5 |
o)
venituri din subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri, din care: |
5 |
0,00 |
6 |
- subventii |
6 |
0,00 |
7 |
-
transferuri |
7 |
0,00 |
9 |
d) productia
imobilizata |
8 |
941,60 |
10 |
e) alte
venituri din exploatare, |
9 |
14.493,04 |
14 |
Venituri
financiare-total, din care: |
10 |
50,00 |
15 |
a) venituri
din interese de participare |
11 |
0,00 |
16 |
b)
venituri din alte investitii financiare si creante care fac parte din
activele imobilizate |
12 |
0,00 |
17 |
c)
venituri din dobânzi |
13 |
50,00 |
18 |
d) alte
venituri financiare |
14 |
0,00 |
19 |
Venituri
extraordinare |
15 |
0,00 |
20 |
CHELTUIELI
TOTALE (rd.17 + rd. 42 + rd.45) |
16 |
28.402,40 |
21 |
Cheltuieli
de exploatare-total, din care: |
17 |
28.352,40 |
22 |
a) cheltuieli
materiale, din care: |
18 |
5.895,11 |
23 |
b) alte
cheltuieli din afara (energie si apa) |
19 |
1.500,00 |
24 |
c) cheltuieli
privind mărfurile |
20 |
90,00 |
25 |
d) cheltuieli
privind personalul, din care: |
21 |
7.401,05 |
26 |
- salarii |
22 |
5.048,61 |
|
-
contracte de mandat/contracte de performanta |
23 |
130,02 |
30 |
- cheltuieli
cu asigurările si protectia sociala, din care: |
24 |
2.028,87 |
31 |
- contributii
la asigurări sociale |
25 |
1.517,36 |
32 |
- contributia
de asigurări pt.somaj |
26 |
149,00 |
33 |
- contributia
la asigurări sociale de sănătate |
27 |
362,50 |
34 |
- alte
cheltuieli cu personalul, din care: |
28 |
193,55 |
35 |
-
cheltuieli sociale prevăzute la art.21 lit. c) din Legea nr.571 /2003 privind
Codul fiscal, cu modif. si complet. ulterioare din care: |
29 |
0,00 |
|
- tichete
de cresa (cf.art. 3 din Legea nr 193/2006) |
30 |
0,00 |
36 |
- tichete
cadou pentru cheltuieli sociale (cf art.2 din Legea nr. 193/2006) |
31 |
0,00 |
37 |
- fonduri
speciale aferente fondului de salarii |
32 |
193,55 |
|
- tichete
de masa |
33 |
0,00 |
38 |
e) ajustari
de valoare privind imobilizările corporale si necorporale |
34 |
941.60 |
39 |
f) alte
cheltuieli de exploatare, din care: |
35 |
12.524,64 |
40 |
- cheltuieli
cu prestatiile externe, din care: |
36 |
1 500,00 |
41 |
- cheltuieli
de protocol din care; |
37 |
5,00 |
|
- tichete
cadou pentru protocol ( cf. art 2 din Legea 193/2006) |
38 |
0,00 |
|
-
cheltuieli de reclama si publicitate, din care; |
39 |
5,00 |
42 |
- tichete
cadou pentru cheltuieli de reclama si publicitate (cf. art.2 din Legea
193/2006) |
40 |
0,00 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
- tichete
cadou pentru campanii de marketing, studiul pietii, promovarea pe piete
existente sau noi (cf. art.2 din Legea 193/2006) |
41 |
0,00 |
43 |
-cheltuieli
cu sponsorizarea |
42 |
0,00 |
44 |
-alte
cheltuieli, din care: |
43 |
11 024,64 |
45 |
-taxa pt.
act. de exploatare a resurselor minerale |
44 |
12,00 |
46 |
-redeventa
din concesion bunuri publice |
45 |
256,56 |
49 |
Cheltuieli
financiare-total, din care: |
46 |
50,00 |
51 |
b) cheltuieli
privind dobânzile |
47 |
50,00 |
52 |
c) alte
cheltuieli financiare |
48 |
0,00 |
53 |
Cheltuieli
extraordinare |
49 |
0,00 |
54 |
REZULTATUL
BRUT (profit/pierdere) |
50 |
0,00 |
55 |
IMPOZIT PE
PROFIT |
51 |
|
56 |
PROFITUL
CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
52 |
0,00 |
57 |
Rezerve
legale |
53 |
|
58 |
Acoperirea
pierderilor contabile din anii precedenti |
54 |
0,00 |
59 |
Alte
rezerve reprezentând facilitati fiscale prevăzute de lege |
55 |
0,00 |
|
Constituirea
surselor proprii de finantare pentru proiectele cofinantate dinimprumuturi
externe precum si pt. constituirea surselor necesare rambursării ratelor de
capital, platii dobânzilor, comisioanelor si altor costuri aferente acestor
imprumuturi ex |
56 |
0,00 |
|
Alte
repartizări prevăzute de lege |
57 |
0,00 |
|
Participarea
salariatilor la profit in limita a 10% din profitul net dar nu mai mult de nivelul
unui salariu de baza mediu lunar realizat la nivelul operatrorului economic
in exercitiul financiar de referinta |
58 |
0,00 |
|
Minim 50%
varsaminte la bugetul de stat sau local in cazul regiilor autonome, ori
dividente in cazul societătilor/companiilor nationalesi societătilor cu
capital integral sau majoritar de stat |
59 |
0,00 |
|
Profitul
nerepartizat pe destinatiile prevăzute la pct. 1-7 se repartizează la alte
rezerve si constituie sursa proprie de finantare |
60 |
0,00 |
75 |
SURSE DE
FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
61 |
941,60 |
76 |
Surse
proprii |
62 |
941,60 |
77 |
Alocatii
de la buget |
63 |
0,00 |
78 |
Credite
bancare |
64 |
0,00 |
79 |
- interne |
65 |
0,00 |
80 |
- externe |
66 |
0,00 |
81 |
Alte surse |
67 |
0,00 |
82 |
CHELTUIELI
PENTRU INVESTITII, din care: |
68 |
941,60 |
83 |
Investitii,
inclusiv investitii in curs la finele anului |
69 |
941,60 |
84 |
Rambursări
rate aferente creditelor pentru investitii |
70 |
0,00 |
85 |
- interne |
71 |
0,00 |
86 |
- externe |
72 |
0,00 |
87 |
REZERVE,
din care: |
73 |
0,00 |
88 |
Rezerve
legale |
74 |
0,00 |
89 |
Rezerve
statutare |
75 |
0,00 |
90 |
Alte rezerve |
76 |
0,00 |
91 |
DATE DE
FUNDAMENTARE |
77 |
|
92 |
Venituri
totale |
78 |
28.402,40 |
93 |
Cheltuieli
aferente veniturilor totale |
79 |
28.402,40 |
94 |
Număr
prognozat de personal la finele anului |
80 |
247 |
95 |
Număr
mediu personal total |
81 |
247 |
96 |
Fond de
salarii, din care: |
82 |
5048,61 |
97 |
a) fond
salarii aferent personalului angajat pe baza de contract individual de munca |
83 |
4846,33 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
b) alte
cheltuieli cu personalul |
84 |
201,78 |
98 |
Câstigul
mediu lunar pe salariat (lei/persoana) |
85 |
1.635,23 |
99 |
Productivitatea
muncii pe total personal mediu [(lei/pers) (rd. 78/81) - in preturi curente)] |
86 |
114,99 |
100 |
Productivitatea
muncii pe total personal mediu [(lei/pers)(rd.78/81) - in preturi
comparabile)] |
87 |
114,99 |
101 |
Productivitatea
muncii in unităti fizice pe total personal mediu (unităti fizice/ persoana) |
88 |
0,00 |
109 |
Cheltuieli
totale la 1000 lei venituri totale (cheltuieli totale/venituri totale x 1000) |
89 |
1 000,00 |
110 |
Plati
restante - total |
90 |
10.109,52 |
|
- preturi
curente |
91 |
10.109,52 |
|
- preturi
comparabile |
92 |
X |
111 |
Creante
restante - total |
93 |
6465,00 |
|
- preturi
curente (mii. lei) |
94 |
6465,00 |
|
- preturi
comparabile (mii.lei) |
95 |
X |
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NATIONALĂ
PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
privind renuntarea
partială sau totală la autorizarea pentru efectuarea de operatiuni cu metale
pretioase si pietre pretioase
Având în vedere
prevederile:
- art. 8 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor
pretioase si pietrelor pretioase în România, republicată, cu modificările si
completările ulterioare;
- art. 9 lit. c) din
Ordonanta Guvernului nr. 28/2006 privind reglementarea unor măsuri
financiar-fiscale, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
266/2006;
- art. 2 alin. (2) pct. 5
din Hotărârea Guvernului nr. 748/2007 privind organizarea si functionarea
Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor;
- art. 2 alin. (1) lit. a)
din Hotărârea Guvernului nr. 633/2003 privind înfiintarea pe lângă Autoritatea
Natională pentru Protectia Consumatorilor a unei activităti finantate din
venituri proprii,
în temeiul art. 5 alin.
(4) din Hotărârea Guvernului nr. 748/2007 privind organizarea si functionarea
Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor,
presedintele Autoritătii Nationale pentru Protectia
Consumatorilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Persoanele fizice si juridice autorizate să efectueze operatiuni cu
metale pretioase si pietre pretioase pot renunta la autorizare pentru una sau
mai multe dintre operatiunile pentru care sunt autorizate.
Art. 2. - În vederea renuntării la autorizare, persoanele fizice si juridice
interesate vor înainta o cerere către Autoritatea Natională pentru Protectia
Consumatorilor, în care vor preciza denumirea persoanei fizice sau juridice
autorizate, sediul sau, după caz, domiciliul, elemente de contact (telefon,
fax, e-mail), numărul autorizatiei si data eliberării, precum si operatiunile
pe care înteleg să nu le mai efectueze, asa cum sunt ele denumite pe pagina a
doua a autorizatiei.
Art. 3. - (1) Cererea prevăzută la art. 2 împreună cu originalul autorizatiei
se depun la Directia metale pretioase si pietre pretioase din cadrul
Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor sau pot fi expediate prin
servicii postale specializate.
(2) Cheltuielile de expediere
către si de la Directia metale pretioase si pietre pretioase vor fi suportate
de către persoana fizică sau juridică autorizată.
Art. 4. - Directia metale pretioase si pietre pretioase face mentiunile
corespunzătoare de renuntare pe pagina a doua a autorizatiei.
Art. 5. - (1) Renuntarea produce efecte începând cu data de 1 ianuarie a
anului următor celui în care s-a înregistrat cererea de renuntare si numai dacă
mentiunile prevăzute la art. 4 sunt efectuate.
(2) În cazul cererilor de
renuntare înregistrate la Directia metale pretioase si pietre pretioase în
cursul anilor 2007-2008 vor fi depuse sau expediate numai originalele
autorizatiilor, pentru efectuarea mentiunilor prevăzute la art. 4.
Art. 6. - Cheltuielile efectuate până la data intrării în vigoare a
prezentului ordin de către persoanele fizice si juridice, în legătură cu
autorizarea, nu se restituie.
Art. 7. - Prezentul ordin va fi dus la îndeplinire de către Directia metale
pretioase si pietre pretioase din cadrul Autoritătii Nationale pentru Protectia
Consumatorilor.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Presedintele
Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor,
Bucuresti, 14 mai 2008.
Nr. 156.
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI
DE PENSII PRIVATE
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII
PRIVATE
pentru aprobarea
Normei nr. 13/2008 privind modificarea temporară a procentului maxim care poate
fi investit în instrumente ale pietei monetare pentru fondurile de pensii
administrate privat
În temeiul dispozitiilor
art. 23 lit. f) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 50/2005 privind
înfiintarea, organizarea si
functionarea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 313/2005,
având în vedere
prevederile art. 25 alin. (3) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de
pensii administrate privat, republicată, cu modificările si completările
ulterioare,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private
emite următoarea hotărâre:
Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 13/2008 privind modificarea temporară a
procentului maxim care poate fi investit în instrumente ale pietei monetare
pentru fondurile de pensii administrate privat, prevăzută în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Prezenta hotărâre si norma mentionată la art. 1 se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I, si pe site-ul Comisiei de Supraveghere
a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
Art. 3. - Directia reglementare împreună cu Directia secretariat si cu
directorul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei
hotărâri.
Presedintele Comisiei
de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea
Bucuresti, 20 mai 2008.
Nr. 25.
NORMA Nr. 13/2008
privind modificarea temporară a procentului maxim
care poate fi investit în instrumente ale pietei monetare pentru fondurile de
pensii administrate privat
Având
în vedere prevederile art. 25 alin. (3) din Legea nr. 411/2004 privind
fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
în temeiul dispozitiilor
art. 23 lit. f) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 50/2005 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului
de Pensii Private, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
313/2005,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private, denumită în continuare Comisie,
emite prezenta normă.
Art. 1. - Prezenta normă reglementează modificarea temporară a procentului
maxim care poate fi investit în categoriile de active prevăzute la art. 25
alin. (1) lit. a) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii
administrate privat, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
denumită în continuare Lege.
Art. 2. - Termenii si expresiile utilizate în prezenta normă au semnificatiile
prevăzute la art. 2 din Lege.
Art. 3. - Administratorul poate decide ca, pentru o perioadă de 180 de zile
calendaristice de la data colectării primelor contributii la fondul de pensii
pe care îl administrează, să investească în instrumente ale pietei monetare,
inclusiv conturi si depozite în lei la o bancă, persoană juridică română, sau
la o sucursală a unei institutii de credit străine autorizate să functioneze pe
teritoriul României si care nu se află în procedura de supraveghere specială
ori administrare specială sau a cărei autorizatie nu este retrasă, cu depăsirea
procentului de 20% din valoarea totală a activelor fondului de pensii prevăzut de
art. 25 alin. (1) lit. a) din Lege.
Art. 4. - Administratorul care decide să aplice prevederile prezentei norme va
proceda astfel: a) în termen de 5 zile calendaristice de la data luării
deciziei, va notifica în scris Comisia cu privire la decizia luată, precum si
în legătură cu data la care administratorul va începe aplicarea prevederilor
art. 3 din prezenta normă, fără a mai proceda la modificarea prospectului
autorizat al schemei de pensii;
b) în termen de 5 zile
calendaristice de la data notificării Comisiei, va proceda la informarea
participantilor la fondul de pensii pe care îl administrează, prin publicarea
deciziei luate în cel putin două cotidiene de circulatie natională, pe o
perioadă de cel putin 3 zile consecutive, precum si prin publicarea pe pagina
proprie de web.
Art. 5. - În termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării
perioadei mentionate la art. 3, administratorul care a aplicat prevederile
prezentei norme are obligatia să procedeze la încadrarea în prevederile art. 25
din Lege.
Art. 6. - Nerespectarea obligatiilor prevăzute la art. 4 si 5 din prezenta normă constituie contraventie si se sanctionează conform prevederilor legale în vigoare, respectiv art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g), art. 141 alin.(2)-(11) si ale art. 142 din Lege.