MONITORUL OFICIAL AL
ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 176 (XX) - Nr.
429 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI
ALTE ACTE Luni, 9 iunie 2008
SUMAR
ACTE ALE SENATULUI
6. - Decizie privind asigurarea conducerii Senatului
în perioada 18-20 iunie 2008
DECRETE
541. - Decret privind înaintarea în gradul de
general-maior cu două stele a unui general de flotilă aeriană cu o stea din
Ministerul Apărării si trecerea sa în rezervă cu noul grad
542. - Decret privind acordarea gradului de general
de brigadă cu o stea unui colonel din Serviciul Român de Informatii si trecerea
sa în rezervă cu noul grad
543. - Decret privind acordarea gradului de general
de brigadă cu o stea unui colonel din Ministerul Apărării si trecerea sa în
rezervă cu noul grad
544. - Decret privind acordarea gradului de general
de brigadă cu o stea unui colonel din Ministerul Internelor si Reformei
Administrative si trecerea sa în rezervă cu noul grad
545. - Decret privind avansarea în gradul
profesional următor a unui ofiter de politie si încetarea raporturilor de
serviciu ale acestuia cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative
546. - Decret pentru eliberarea din functie a unui
procuror
547. - Decret pentru eliberarea din functie a unui
procuror
548. - Decret pentru eliberarea din functie a unui
judecător
549. - Decret pentru eliberarea din functie a unui
judecător
550. - Decret pentru eliberarea din functie a unui
judecător
551. - Decret pentru eliberarea din functie a unui
judecător
552. - Decret pentru eliberarea din functie a unui
judecător
553. - Decret pentru eliberarea din functie a unui
procuror
554. - Decret privind acordarea gradului diplomatic
de ambasador
555. - Decret privind acordarea gradului diplomatic
de ambasador
556. - Decret privind acordarea gradului diplomatic
de ambasador
557. - Decret privind conferirea Ordinului national
Pentru Merit în grad de Comandor
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
498. - Ordin al ministrului internelor si reformei
administrative privind organizarea, coordonarea si controlul activitătilor de
inspectie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale si de protectie a
lucrătorilor la locul de muncă în Ministerul Internelor si Reformei
Administrative
ACTE ALE SENATULUI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind asigurarea
conducerii Senatului în perioada 18-20 iunie 2008
În
conformitate cu art. 40 alin. (2) din Regulamentul Senatului, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 28/2005,
presedintele Senatului decide:
Articol unic. - Pe durata absentei din tară a presedintelui Senatului, în perioada
18-20 iunie 2008, conducerea Senatului va fi asigurată de domnul senator Doru
Ioan Tărăcilă, vicepresedinte al Senatului.
PRESEDINTELE SENATULUI
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 6.
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind înaintarea în
gradul de general-maior cu două stele a unui general de flotilă aeriană cu o
stea din Ministerul Apărării si trecerea sa în rezervă cu noul grad
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100 din Constitutia României,
republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale Legii nr. 415/2002
privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării,
având în vedere propunerea
ministrului apărării si Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. 54
din 29 mai 2008,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnul general de flotilă aeriană cu o stea Gavrilă Costică Jan se
înaintează în gradul de general-maior cu două stele si trece în rezervă cu noul
grad.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din
Constitutia României, republicată,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
Bucuresti, 30 mai 2008.
Nr. 541.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea
gradului de general de brigadă cu o stea unui colonel din Serviciul Român de
Informatii si trecerea sa în rezervă cu noul grad
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100 din Constitutia României,
republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale Legii nr. 415/2002
privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării,
având în vedere propunerea
directorului Serviciului Român de Informatii si Hotărârea Consiliului Suprem de
Apărare a Tării nr. 54 din 29 mai 2008,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnului colonel Leonte Ioan Paul i se acordă gradul de general de
brigadă cu o stea si trece în rezervă cu noul grad.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din
Constitutia României, republicată,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 542.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea
gradului de general de brigadă cu o stea unui colonel din Ministerul Apărării
si trecerea sa în rezervă cu noul grad
În temeiul prevederilor
art. 94 lit. b) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale Legii
nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările si completările
ulterioare, precum si ale Legii nr. 415/2002 privind organizarea si
functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării,
având în vedere propunerea
ministrului apărării si Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. 54
din 29 mai 2008,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnului colonel Buciuman Vasile Virgiliu-Marian i se acordă gradul
de general de brigadă cu o stea si trece în rezervă cu noul grad.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din
Constitutia României, republicată,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 543.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea
gradului de general de brigadă cu o stea unui colonel din Ministerul Internelor
si Reformei Administrative si trecerea sa în rezervă cu noul grad
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100 din Constitutia României,
republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale Legii nr. 415/2002
privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării,
având în vedere propunerea
ministrului internelor si reformei administrative si Hotărârea Consiliului
Suprem de Apărare a Tării nr. 54 din 29 mai 2008,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnului colonel Trandafir Marin Petre i se acordă gradul de general
de brigadă cu o stea si trece în rezervă cu noul grad.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din
Constitutia României, republicată,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 544.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind avansarea în
gradul profesional următor a unui ofiter de politie si încetarea raporturilor
de serviciu ale acestuia cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100 din Constitutia României,
republicată, si ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu
modificările si completările ulterioare,
având în vedere propunerea
ministrului internelor si reformei administrative,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnului comisar-sef de politie Sonică Ion Dumitru i se acordă gradul
profesional de chestor de politie si îi încetează raporturile de serviciu cu
Ministerul Internelor si Reformei Administrative.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din
Constitutia României, republicată,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 545.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui procuror
În temeiul prevederilor
art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin.
(1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si
alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si
procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum
si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al
Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,
având în vedere Hotărârea
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 396 din 22 aprilie 2008,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Doamna Poschină Adriana, procuror la Parchetul de pe lângă
Judecătoria Târgoviste, se eliberează din functie, ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 546.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui procuror
În temeiul prevederilor
art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin.
(1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si
alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si
procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum
si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al
Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,
având în vedere Hotărârea
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 395 din 22 aprilie 2008,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Doamna Ana Mihai, procuror la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de
Casatie si Justitie, se eliberează din functie, ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 547.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui judecător
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. a) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,
având în vedere Hotărârea
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 414 din 8 mai 2008,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Doamna Rusu Maria Erika, judecător la Tribunalul Bucuresti, se
eliberează din functie, ca urmare a demisiei.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 548.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui judecător
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,
având în vedere Hotărârea Consiliului
Superior al Magistraturii nr. 433 din 15 mai 2008,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnul Vîntu-Moisă Gheorghe, judecător la Tribunalul Vaslui, se
eliberează din functie, ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 549.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui judecător
În temeiul prevederilor
art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin.
(1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si
alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si
procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum
si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al
Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,
având în vedere Hotărârea
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 430 din 15 mai 2008,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Doamna Vals Maria, judecător la Judecătoria Tulcea, se eliberează din
functie, ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 550.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui judecător
În temeiul prevederilor
art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin.
(1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si
alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si
procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum
si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al
Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,
având în vedere Hotărârea
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 412 din 8 mai 2008,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnul Leonte Dumitru, judecător la Judecătoria Sighetu Marmatiei, se
eliberează din functie, ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 551.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui judecător
În temeiul prevederilor
art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin.
(1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si
alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si
procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum
si ale art. 36 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al
Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,
având în vedere Hotărârea
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 413 din 8 mai 2008,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnul Cian Ion, judecător la Judecătoria Viseu de Sus, se eliberează
din functie, ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 552.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui procuror
În temeiul prevederilor
art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin.
(1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si
alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si
procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum
si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al
Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,
având în vedere Hotărârea
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 432 din 15 mai 2008,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnul Tolea Cornel Eugen, procuror la Parchetul de pe lângă
Tribunalul Arad, se eliberează din functie, ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 553.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea
gradului diplomatic de ambasador
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată, precum si ale art. 10 din Legea nr. 269/2003 privind
Statutul Corpului diplomatic si consular al României,
având în vedere propunerea
ministrului afacerilor externe,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se acordă gradul diplomatic de ambasador doamnei Maria Ciobanu.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 554.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea
gradului diplomatic de ambasador
În temeiul prevederilor
art. 94 lit. c) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată, precum si ale art. 10 din Legea nr. 269/2003 privind Statutul
Corpului diplomatic si consular al României,
având în vedere propunerea
ministrului afacerilor externe,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se acordă gradul diplomatic de ambasador domnului Alexandru-Victor
Micula.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 555.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea
gradului diplomatic de ambasador
În temeiul prevederilor
art. 94 lit. c) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată, precum si ale art. 10 din Legea nr. 269/2003 privind Statutul
Corpului diplomatic si consular al României,
având în vedere propunerea
ministrului afacerilor externe,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se acordă gradul diplomatic de ambasador domnului Iulian Buga.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 556.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind conferirea
Ordinului national Pentru Merit în grad de Comandor
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia României,
republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 6 lit. A din Legea nr. 29/2000
privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările si
completările ulterioare,
având în vedere propunerea
ministrului afacerilor externe,
în semn de recunoastere
deosebită pentru contributia semnificativă la promovarea istoriei României în
Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se conferă Ordinul national Pentru Merit în grad de Comandor
domnului academician Maurice Pearton.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din
Constitutia României, republicată,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 557.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
privind organizarea,
coordonarea si controlul activitătilor de inspectie a muncii, de prevenire a
riscurilor profesionale si de protectie a lucrătorilor la locul de muncă în
Ministerul Internelor si Reformei Administrative
Având în vedere
prevederile art. 50 alin. (3) din Legea a securitătii si sănătătii în muncă nr.
319/2006,
luând în considerare
prevederile Legii nr. 108/1999 pentru înfiintarea si organizarea Inspectiei
Muncii, republicată, ale Regulamentului de organizare si functionare a
Inspectiei Muncii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 767/1999, cu
modificările si completările ulterioare, si ale Normelor metodologice de
aplicare a prevederilor Legii securitătii si sănătătii în muncă nr. 319/2006, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006,
în temeiul art. 7 alin.
(4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si
functionarea Ministerului Internelor si Reformei Administrative, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 15/2008,
ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezentul ordin instituie, la nivelul Ministerului Internelor si
Reformei Administrative, denumit în continuare M.I.R.A., normele referitoare
la:
a) inspectia muncii, în
domeniul raporturilor de muncă/serviciu si în domeniul securitătii si sănătătii
în muncă;
b) activitătile de
prevenire a riscurilor profesionale si protectie a lucrătorilor la locul de
muncă, denumite în continuare activităti de prevenire si protectie, ca
modalităti concrete de realizare a măsurilor de securitate si sănătate în
muncă.
Art. 2. - (1) Prevederile referitoare la activitătile de inspectie a muncii în
domeniul raporturilor de muncă/serviciu se aplică tuturor unitătilor din
aparatul central, structurilor si institutiilor aflate în
subordinea/coordonarea M.I.R.A. si tuturor categoriilor de personal ale
ministerului.
(2) - Prevederile
referitoare la activitătile de inspectie a muncii în domeniul securitătii si
sănătătii în muncă, precum si la activitătile de prevenire si protectie se
aplică tuturor structurilor militare si structurilor în care îsi desfăsoară
activitatea functionari publici cu statut special din M.I.R.A. si tuturor
categoriilor de personal ale acestora.
Art. 3. - În desfăsurarea activitătilor de inspectie a muncii si de prevenire
si protectie, inspectorii de muncă si lucrătorii desemnati utilizează
formularele potrivit modelelor instituite prin actele normative în vigoare.
CAPITOLUL II
Activitatea de inspectie a muncii în unitătile din
aparatul central, structurile si institutiile aflate în subordinea/coordonarea
M.I.R.A
SECTIUNEA 1
Organizarea si
coordonarea activitătii de inspectie a muncii
Art. 4. - (1) Organizarea si coordonarea activitătii de inspectie a muncii în
M.I.R.A., în conditiile art. 2, se realizează de către Directia generală
management logistic si administrativ, denumită în continuare D.G.M.L.A., prin
structurile sale de specialitate.
(2) - La nivelul
inspectoratelor generale, activitătile de inspectie a muncii se realizează de
către structurile de specialitate din cadrul acestora.
SECTIUNEA a 2-a
Inspectorii de
muncă
Art. 5. - (1) Persoanele cu atributii de coordonare si control în domeniul
raporturilor de muncă/serviciu, încadrat în structurile de specialitate ale
D.G.M.L.A. si în cele de la nivelul inspectoratelor generale, sunt denumite în
continuare inspectori de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu.
(2) Persoanele cu
atributii de coordonare si control în domeniul securitătii si sănătătii în
muncă, încadrat în structurile de specialitate ale D.G.M.L.A. si în cele de la
nivelul inspectoratelor generale, sunt denumite în continuare inspectori de
muncă pe linia securitătii si sănătătii în muncă.
(3) Atributiile
inspectorilor de muncă sunt stabilite prin fisa postului si regulamentul de
organizare si functionare al unitătii din care fac parte, în conditiile
prezentului ordin.
Art. 6. - Inspectorilor de muncă le revin obligatiile si drepturile prevăzute
de Legea nr. 108/1999 pentru înfiintarea si organizarea Inspectiei Muncii,
republicată.
SECTIUNEA a 3-a
Atributiile
inspectorilor de muncă
Art. 7. - Inspectorii de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu din
structura de specialitate a D.G.M.L.A. au următoarele atributii:
a) coordonează, îndrumă
metodologic si controlează activitatea inspectorilor de muncă pe linia
raporturilor de muncă/serviciu din inspectoratele generale;
b) elaborează proiecte de
ordine, regulamente, instructiuni si alte reglementări interne cu privire la
inspectia muncii, în domeniul raporturilor de muncă/serviciu;
c) elaborează si prezintă
anual conducerii ministerului rapoarte cu privire la activitatea de inspectie a
muncii în domeniul raporturilor de muncă/serviciu;
d) colaborează în domeniul
inspectiei muncii cu organele de specialitate din cadrul Ministerului Muncii,
Familiei si Egalitătii de Sanse, denumit în continuare M.M.F.E.S., si
din alte ministere si institutii;
e) reînnoiesc si anulează
avizele de încadrare a locurilor de muncă în conditii deosebite pentru
personalul asigurat în sistemul public de pensii al ministerului, în
conformitate cu prevederile legislatiei în vigoare;
f) tin evidenta
registrelor generale de evidentă a salariatilor, în conformitate cu prevederile
legislatiei în vigoare;
g) efectuează controale pe
linia raporturilor de muncă/serviciu, potrivit prevederilor prezentului ordin;
h) răspund la reclamatii
si sesizări, solutionează petitii;
i) organizează si
efectuează convocări cu personalul de specialitate din structurile coordonate,
în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislatiei în vigoare;
j) îndeplinesc orice
atributii, stabilite conform legii.
Art. 8. - Inspectorii de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu din
cadrul inspectoratelor generale au următoarele atributii:
a) efectuează controale pe
linia raporturilor de muncă/serviciu în structurile subordonate inspectoratelor
generale, potrivit prevederilor prezentului ordin;
b) răspund la reclamatii
si sesizări, solutionează petitii;
c) îndeplinesc orice
atributii, stabilite conform legii.
Art. 9. - Inspectorii de muncă pe linia securitătii si sănătătii în muncă din
structura de specialitate a D.G.M.L.A. au următoarele atributii:
a) coordonează, îndrumă
metodologic si controlează activitatea inspectorilor de muncă pe linia
securitătii si sănătătii în muncă din inspectoratele generale;
b) elaborează proiecte de
ordine, regulamente, instructiuni si alte reglementări interne cu privire la
securitatea si sănătatea în muncă;
c) elaborează si prezintă
anual conducerii D.G.M.L.A rapoarte cu privire la activitatea de securitate si
sănătate în muncă;
d) colaborează în domeniul
inspectiei muncii cu organele de specialitate din cadrul M.M.F.E.S. si din alte
ministere si institutii;
e) efectuează controale pe
linia securitătii si sănătătii în muncă, potrivit prevederilor prezentului
ordin;
f) răspund la reclamatiile
si sesizările primite;
g) acordă asistentă
tehnică unitătilor M.I.R.A. la elaborarea programelor de prevenire a riscurilor
profesionale si controlează realizarea acestora;
h) efectuează sau solicită
măsurători si determinări, examinează probe de produse si de materiale în
unităti si în afara acestora, pentru clarificarea unor evenimente sau situatii
de pericol;
i) dispun sistarea
activitătii sau scoaterea din functiune a echipamentelor tehnice, în cazul în
care constată o stare de pericol iminent de accidentare sau de îmbolnăvire
profesională, si sesizează, după caz, organele de urmărire penală;
j) acordă structurilor
militare si structurilor în care îsi desfăsoară activitatea functionari publici
cu statut special din M.I.R.A. si tuturor categoriilor de personal ale
acestora, altele decât cele subordonate inspectoratelor generale, autorizatia
de functionare din punct de vedere al securitătii în muncă, în conformitate cu
dispozitiile Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitătii
si sănătătii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.425/2006;
k) retrag autorizatia
prevăzută la lit. j), respectiv la art. 10 lit. f), în cazul în care constată
că prin modificarea conditiilor care au stat la baza emiterii autorizatiei nu
se respectă prevederile legislatiei în vigoare;
l) cercetează
evenimentele, avizează cercetarea si stabilesc sau confirmă caracterul
accidentelor; comunicarea, cercetarea evenimentelor, avizarea cercetării,
înregistrarea si evidenta accidentelor de muncă si a evenimentelor periculoase
se efectuează conform prevederilor anexei nr. 1;
m) coordonează activitatea
de instruire si informare a personalului în domeniul securitătii si sănătătii
în muncă;
n) coordonează
activitătile de prevenire si protectie din M.I.R.A.;
o) organizează si
efectuează convocări cu personalul de specialitate din structurile coordonate,
în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislatiei în vigoare;
p) furnizează informatii
structurilor interesate cu privire la cele mai eficiente mijloace de respectare
a legislatiei în domeniul securitătii si sănătătii în muncă;
q) controlează respectarea
îndeplinirii cerintelor legale referitoare la sănătatea în muncă si la
înlăturarea riscurilor de îmbolnăviri profesionale;
r) avizează, pentru
structurile subordonate, buletinele de măsurători, de analiză si de determinare
prin expertizare emise de institutiile abilitate prin lege;
s) îndeplinesc orice
atributii stabilite conform legii.
Art. 10. - Inspectorii de muncă pe linia securitătii si sănătătii în muncă din
cadrul inspectoratelor generale au următoarele atributii:
a) efectuează controale pe
linia securitătii si sănătătii în muncă în structurile subordonate
inspectoratelor generale, potrivit prevederilor prezentului ordin;
b) răspund la reclamatiile
si sesizările primite;
c) acordă asistentă
tehnică structurilor subordonate inspectoratelor generale la elaborarea
programelor de prevenire a riscurilor profesionale si controlează realizarea
acestora;
d) efectuează sau solicită
măsurători si determinări, examinează probe de produse si de materiale în
structurile subordonate inspectoratelor generale si în afara acestora pentru
clarificarea unor evenimente sau situatii de pericol;
e) dispun sistarea
activitătii sau scoaterea din functiune a echipamentelor tehnice, în cazul în
care constată o stare de pericol iminent de accidentare sau de îmbolnăvire
profesională, si sesizează, după caz, organele de urmărire penală;
f) acordă structurilor
subordonate inspectoratelor generale autorizatia de functionare din punct de
vedere al securitătii în muncă, în conformitate cu dispozitiile Normelor
metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006;
g) retrag autorizatia
prevăzută la lit. f) în cazul în care constată că prin modificarea conditiilor
care au stat la baza emiterii autorizatiei nu se respectă prevederile
legislatiei în vigoare;
h) comunică, cercetează
evenimentele, avizează cercetarea si stabilesc sau confirmă caracterul
accidentelor, potrivit prevederilor anexei nr. 1;
i) coordonează activitatea
de instruire si informare a personalului din structurile subordonate
inspectoratelor generale, în domeniul securitătii si sănătătii în muncă;
j) coordonează
activitătile de prevenire si protectie din structurile subordonate
inspectoratelor generale;
k) organizează si
efectuează convocări cu personalul de specialitate din structurile subordonate
inspectoratelor generale, în vederea asigurării aplicării unitare a
prevederilor legislatiei în vigoare;
l) furnizează informatii
structurilor subordonate inspectoratelor generale cu privire la cele mai
eficiente mijloace de respectare a legislatiei în domeniul securitătii si
sănătătii în muncă;
m) controlează respectarea
îndeplinirii cerintelor legale în structurile subordonate inspectoratelor
generale referitoare la sănătatea în muncă si la înlăturarea riscurilor de
îmbolnăviri profesionale;
n) avizează, pentru
structurile subordonate inspectoratelor generale, buletinele de măsurători, de
analiză si de determinare prin expertizare emise de institutiile abilitate prin
lege;
o)
îndeplinesc orice atributii stabilite conform legii.
SECTIUNEA a 4-a
Obligatiile
structurilor de inspectia muncii din cadrul inspectoratelor generale
Art. 11. - Structurile de inspectia muncii din cadrul inspectoratelor generale au obligatia de a înainta D.G.M.L.A. următoarele documente:
a) planul de muncă,
aprobat de conducătorul inspectoratului general din care face parte structura,
care se transmite în luna ianuarie a fiecărui an, pentru anul respectiv;
b) sinteza controalelor
executate, care se transmite până la data de 15 a primei luni din semestrul
calendaristic, pentru controalele efectuate în semestrul anterior;
c) planificarea
controalelor, care se transmite până la data de 15 a ultimei luni din semestrul
calendaristic, pentru controalele planificate în semestrul următor;
d) sinteza rapoartelor
prevăzute la art. 14 lit. a), pentru unitătile subordonate si unitatea proprie,
care se transmite în luna ianuarie a fiecărui an, pentru anul anterior;
e) sinteza rapoartelor
prevăzute la art. 14 lit. b), pentru unitătile subordonate si unitatea proprie,
care se transmite în prima lună din trimestrul calendaristic, pentru trimestrul
anterior.
CAPITOLUL III
Activitătile de prevenire si protectie în
structurile militare si structurile în care îsi desfăsoară activitatea
functionari publici cu statut special din M.I.R.A.
SECTIUNEA 1
Organizarea
activitătilor de prevenire si protectie
Art. 12. - (1) În conditiile art. 2, responsabilitatea de organizare a
activitătilor de prevenire si protectie în M.I.R.A. revine conducătorului
unitătii.
(2) Organizarea
activitătilor de prevenire si protectie se realizează, în functie de numărul
personalului încadrat în unitate si în conformitate cu prevederile legislatiei
în vigoare, în una dintre următoarele modalităti:
a) prin desemnarea unuia
sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activitătile de prevenire si
protectie, în cazul unitătilor cu până la 149 de lucrători, care nu desfăsoară
activităti dintre cele prevăzute în anexa nr. 5 la Normele metodologice
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006;
b) prin înfiintarea unui compartiment de prevenire si protectie, pentru unitătile care au peste 150 de lucrători sau desfăsoară activităti dintre cele prevăzute în anexa nr. 5 la Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006.
SECTIUNEA a 2-a
Atributiile
lucrătorilor desemnati si ale compartimentelor de prevenire si protectie
Art. 13. - Lucrătorii desemnati/compartimentele de prevenire si protectie
desfăsoară activitătile prevăzute la art. 15 alin. (1) din Normele metodologice
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006.
Art. 14. - Lucrătorii desemnati/compartimentele de prevenire si protectie au
obligatia de a elabora si înainta structurilor coordonatoare pe linia
securitătii si sănătătii în muncă următoarele documente:
a) raportul scris privind
activitătile de prevenire si protectie desfăsurate în unitatea proprie, care se
transmite până la data de 10 ianuarie, pentru anul precedent;
b) raportul scris cu
privire la stadiul îndeplinirii măsurilor din planul de prevenire si protectie,
care se transmite până la data de 15 a primei luni din trimestrul
calendaristic, pentru trimestrul anterior.
Art. 15. - Documentul prevăzut în art. 14 lit. a) cuprinde: actiunile ce au
fost întreprinse si eficienta acestora, situatia mentinerii conditiilor pentru
care s-a eliberat autorizatia de functionare din punct de vedere al securitătii
în muncă, raportul justificativ privind valoarea fondurilor alocate pentru
activitătile de prevenire si protectie si modul de cheltuire a acestora,
situatia accidentelor de muncă produse în unitate sau în care au fost implicate
persoane apartinând acesteia.
Art. 16. - Documentul prevăzut la art. 14 lit. b) este întocmit numai în cazul unitătilor al căror personal asigurat în sistemul public de pensii este încadrat în conditii deosebite, în conformitate cu prevederile legislatiei în vigoare.
SECTIUNEA a 3-a
Obligatiile
conducătorului si ale personalului unitătii
Art. 17. - Pentru realizarea activitătilor de prevenire si protectie,
conducătorii unitătilor au următoarele obligatii:
a) stabilesc în luna
ianuarie a fiecărui an, prin dispozitie/ordin de zi pe unitate, persoanele,
comisiile si comitetele cu atributii pe linia activitătilor de securitate si
sănătate în muncă;
b) asigură perfectionarea
continuă a pregătirii lucrătorilor desemnati si a personalului compartimentelor
de prevenire si protectie din subordine, la nivelul prevăzut de legislatia în
vigoare, în timpul programului de lucru si pe cheltuiala unitătii.
Art. 18. - Pe lângă obligatiile prevăzute la art. 17, conducătorii unitătilor
îndeplinesc si obligatiile angajatorilor prevăzute de Legea nr. 319/2006 si de
legislatia privind securitatea si sănătatea în muncă.
Art. 19. - Obligatiile personalului unitătilor sunt cele prevăzute la art. 22
si 23 din Legea nr. 319/2006.
Art. 20. - Cheltuielile aferente realizării măsurilor de prevenire si protectie se efectuează din sumele prevăzute cu această destinatie în bugetul M.I.R.A.
CAPITOLUL IV
Organizarea si executarea controalelor
Art. 21. - Controalele pe linia raporturilor de muncă/serviciu si a securitătii
si sănătătii în muncă se realizează de către inspectorii de muncă desemnati
prin dispozitie a directorului general al D.G.M.L.A./inspectorilor generali ai
inspectoratelor generale, potrivit competentelor.
Art. 22. - Inspectorii de muncă abilitati să execute controlul îsi dovedesc
calitatea cu împuternicirea de control eliberată de conducătorul unitătii în
care acestia sunt încadrati. Modelul împuternicirii de control este prevăzut în
anexa nr. 2.
Art. 23. - Obiectivele controalelor efectuate de inspectorii de muncă pe linia
raporturilor de muncă/serviciu si a securitătii si sănătătii în muncă sunt
prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 24. - (1) În timpul executării controlului, inspectorii de muncă sunt
competenti să constate si să sanctioneze faptele care, potrivit legislatiei
privind inspectia muncii si securitatea si sănătatea în muncă, constituie
contraventii.
(2) În cazul constatării
unei contraventii, inspectorii de muncă, în calitate de agenti constatatori,
întocmesc procesulverbal de constatare a contraventiilor si înstiintarea de
plată a debitorului. Modelul procesului-verbal de constatare si sanctionare a
contraventiei, precum si modelul înstiintării de plată a debitorului sunt
prevăzute în anexa nr. 4.
(3) Sanctiunile
contraventionale prevăzute a fi aplicate angajatorilor, conform legislatiei în
vigoare, se aplică conducătorilor unitătilor.
(4) Dispozitiile
reglementărilor legale în vigoare cu privire la regimul juridic al
contraventiilor se aplică în mod corespunzător.
Art. 25. - (1) Pe timpul controlului, inspectorii de muncă întocmesc note de
constatare cu concluziile rezultate, aduse la cunostintă, sub semnătură,
conducerii unitătii controlate si personalului cu responsabilităti pe linia
controlată.
(2) Eventualele observatii
ale conducerii si ale personalului unitătii controlate sunt cuprinse în notele
de constatare.
(3) La finalizarea controlului, inspectorii de muncă elaborează raportul de control.
(4) Raportul de control se
definitivează în termen de 7 zile de la finalizarea controlului, iar
concluziile si recomandările cuprinse în acesta se prezintă spre analiză si
aprobare conducătorului unitătii care a dispus efectuarea controlului, care
decide asupra modului de valorificare a celor constatate.
(5) Concluziile raportului
de control sunt transmise conducătorului unitătii controlate, în termen de 14
zile de la finalizarea controlului, în vederea informării cu privire la
rezultatele controlului si a executării măsurilor care se impun în urma
controlului.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
Art. 26. - Conducătorii unitătilor prevăzute la art. 2 care nu detin autorizatie
de functionare din punct de vedere al securitătii si sănătătii în muncă vor
dispune efectuarea demersurilor necesare în vederea autorizării, potrivit
prevederilor prezentului ordin, în termen de 3 luni de la data intrării în
vigoare a acestuia.
Art. 27. - În cazul personalului care îsi desfăsoară activitatea în cadrul
misiunilor internationale, cercetarea evenimentelor se efectuează conform
prevederilor acordurilor în baza cărora participă la misiunile respective.
Art. 28. - Inspectorii de muncă/lucrătorii desemnati/ personalul
compartimentelor de prevenire si protectie trebuie să aibă studiile si
specializarea necesare pentru realizarea atributiilor, conform prevederilor
legislatiei în vigoare.
Art. 29. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 30. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Ministrul internelor
si reformei administrative,
Cristian David
Bucuresti, 28 mai 2008.
Nr. 498.
COMUNICAREA
si cercetarea evenimentelor, avizarea cercetării,
înregistrarea si evidenta accidentelor de muncă si a evenimentelor periculoase
Prevederile prezentei
anexe se aplică tuturor structurilor militare si structurilor în care îsi
desfăsoară activitatea functionari publici cu statut special din M.I.R.A.,
denumite în continuare structuri, si tuturor categoriilor de personal
ale acestora.
A. Comunicarea
evenimentelor
1. Orice eveniment, asa
cum este definit la art. 5 lit. f) din Legea securitătii si sănătătii în muncă
nr. 319/2006, se comunică de îndată conducătorului structurii la care s-a
produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a
produs evenimentul de către conducătorul locului de muncă sau orice altă
persoană care are cunostintă despre producerea acestuia.
2. Conducătorul structurii
prevăzute la pct. 1 are obligatia să comunice evenimentele de îndată, după cum
urmează:
a) inspectoratului
general, în cazul structurilor subordonate acestuia, respectiv D.G.M.L.A., în
cazul celorlalte structuri;
b) asigurătorului, după
caz, potrivit prevederilor legale în vigoare;
c) organelor de urmărire
penală, după caz.
3. Inspectoratele generale
au obligatia de a comunica de îndată D.G.M.L.A.: incidentul periculos,
evenimentul care a avut ca urmare un deces, evenimentul care a avut ca urmare
un accident colectiv, evenimentul care a avut ca urmare un accident urmat de
invaliditate evidentă, evenimentul care a avut ca urmare un accident urmat de
invaliditate.
4. Dacă printre victime se
află si personalul altor structuri, evenimentul se comunică conducătorilor
acestora de către conducătorul structurii la care s-a produs evenimentul sau
care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul.
5. Evenimentul produs în
conditiile prevăzute la art. 30 alin. (1) lit. d) si e) din Legea nr. 319/2006,
dacă a avut loc în afara unitătii si nu a avut nicio legătură cu aceasta, se
comunică conform prevederilor pct. 2 lit. a) si, după caz, pct. 3 de către
orice persoană care are cunostintă despre producerea acestuia.
6. În toate situatiile
prevăzute mai sus, comunicarea evenimentelor se face în scris si cuprinde cel
putin informatiile prevăzute la art. 109 din Normele metodologice de aplicare a
prevederilor Legii securitătii si sănătătii în muncă nr. 319/2006, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, denumite în continuare Norme
metodologice.
B. Cercetarea
evenimentelor
1. Cercetarea
evenimentelor este obligatorie si se efectuează imediat după comunicare,
astfel:
a) de către structura la
care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul
căreia s-a produs evenimentul, în cazul evenimentelor care au produs
incapacitate temporară de muncă;
b) de către structura la
care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul
căreia s-a produs evenimentul, sub coordonarea inspectorilor de muncă din
inspectoratul general pentru structurile subordonate acestuia, respectiv din
D.G.M.L.A. pentru celelalte structuri, în cazul evenimentelor care au produs
invaliditate evidentă sau confirmată, deces, accidente colective, incidente
periculoase si situatii cu persoane date dispărute;
c) de către structura la
care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul
căreia s-a produs evenimentul, sub coordonarea inspectorilor de muncă din
D.G.M.L.A., în cazul accidentelor colective generate de evenimente deosebite,
precum avariile sau exploziile.
d) de către Directia
generală medicală, în cazul suspiciunilor de boală profesională si al bolilor
profesionale;
e) în cazul unor situatii
care nu sunt prevăzute în prezenta anexă, structura de specialitate din cadrul
D.G.M.L.A. stabileste modul în care se efectuează cercetarea, la solicitarea
structurii care comunică evenimentul.
2. Pentru cercetarea
evenimentelor, conducătorul structurii la care s-a produs evenimentul sau care
a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul numeste
prin ordin/dispozitie de zi pe unitate o comisie compusă din cel putin
3 persoane; una dintre
aceste persoane trebuie să fie lucrător desemnat sau să facă parte din
compartimentul de prevenire si protectie al structurii. În cazurile prevăzute
la pct. 1 lit. b) si c), comisia de cercetare va fi coordonată de inspectorul
de muncă din inspectoratul general pentru structurile subordonate acestuia,
respectiv din D.G.M.L.A. pentru celelalte structuri, desemnat de conducătorii
acestor unităti.
3. Persoanele numite în
comisia prevăzută la pct. 2 trebuie să aibă pregătire tehnică corespunzătoare,
să nu fie implicate în organizarea si conducerea locului de muncă unde a avut
loc evenimentul si să nu fi avut o responsabilitate în producerea
evenimentului.
4. Dacă în eveniment sunt
implicate victime din diferite structuri ale M.I.R.A., în comisia de cercetare
numită de conducătorul structurii la care s-a produs evenimentul sau care a
condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul se
nominalizează si persoanele numite de conducătorii celorlalte structuri.
5. Conducătorul structurii
care a organizat transportul răspunde pentru cercetarea accidentului de
circulatie produs pe drumurile publice, urmat de incapacitate temporară de
muncă, cu respectarea prevederilor pct. 4.
6. În cazul accidentelor
de circulatie produse pe drumurile publice, în care printre victime sunt si
persoane încadrate în structurile M.I.R.A. aflate în îndeplinirea unor sarcini
de serviciu, conducătorul structurii care a condus/organizat activitatea sau la
care este încadrată victima, în cazul accidentelor de traseu, solicită
serviciilor de politie rutieră competente un exemplar al procesului-verbal de
cercetare la fata locului, precum si orice alte documente existente, necesare
cercetării - copii ale declaratiilor, foaia de parcurs, ordin de deplasare,
schite. Cercetarea se efectuează în baza acestor acte, precum si în baza altor
documente din care rezultă că victima se afla în îndeplinirea unor îndatoriri
de serviciu.
7. Persoanele
împuternicite să efectueze cercetarea au drepturile prevăzute în art. 118 din
Normele metodologice.
8. Termenele în care se
încheie cercetarea evenimentelor sunt termenele prevăzute de actele normative
în vigoare privind securitatea si sănătatea în muncă.
9. Cercetarea
evenimentelor se finalizează cu întocmirea unui dosar ce cuprinde documentele
prevăzute la art. 122 din Normele metodologice.
10. Dosarul de cercetare a
evenimentului trebuie să îndeplinească conditiile prevăzute la art. 123 din
Normele metodologice si se întocmeste în numărul de exemplare prevăzut în art.
124 din Normele metodologice.
C. Avizarea
cercetării evenimentelor
1. Dosarul de cercetare
întocmit de comisia numită de conducătorul structurii se avizează de către
inspectorii de muncă din inspectoratul general pentru unitătile subordonate
acestuia, respectiv din D.G.M.L.A. pentru celelalte structuri, potrivit
prevederilor art. 125 din Normele metodologice.
2. Dosarul de cercetare
întocmit de comisia numită de conducătorul structurii si condusă de inspectorul
de muncă din cadrul inspectoratului general se avizează de către inspectorii de
muncă din D.G.M.L.A., potrivit prevederilor art. 126 si 127 din Normele
metodologice.
3. Procesul-verbal de
cercetare a evenimentului se întocmeste potrivit prevederilor art. 128 lit. a)
- v) si art. 129 - 132 din Normele metodologice. Procesul-verbal întocmit de
comisia numită de conducătorul structurii se avizează de către acesta.
Procesul-verbal întocmit de comisia coordonată de inspectori de muncă din
cadrul inspectoratelor generale se avizează de inspectorii generali ai
acestora. Procesul-verbal întocmit de comisia coordonată de D.G.M.L.A. se
avizează de către directorul general al acesteia.
4. În cazul în care
accidentul de muncă s-a produs la o structură, alta decât cea care îl
înregistrează, un exemplar din procesul-verbal de cercetare se trimite si
acesteia.
5. În cazul evenimentelor care nu au fost
comunicate si cercetate, dar persoana vătămată prezintă un certificat medical
cu cod „accident de muncă”, structura la care este încadrată va solicita
acesteia o declaratie scrisă privind modul si împrejurările în care s-a produs
evenimentul.
D. Înregistrarea
si evidenta accidentelor de muncă si a evenimentelor periculoase
1. Înregistrarea
accidentelor de muncă si a evenimentelor periculoase se face potrivit
prevederilor art. 135-136 din Normele metodologice.
2. Pentru situatiile
neprevăzute la art. 135-136 din Normele metodologice, structura de specialitate
din cadrul D.G.M.L.A. stabileste modul de înregistrare a accidentelor de muncă.
3. În baza
procesului-verbal de cercetare, lucrătorul desemnat/compartimentul de prevenire
si protectie din cadrul structurii la care se înregistrează accidentul
completează Formularul de înregistrare a accidentului de muncă, denumit în
continuare FIAM.
4. FIAM se completează
pentru fiecare persoană accidentată în câte 4 exemplare de către structurile
din subordinea inspectoratelor generale si în câte 3 exemplare de către
celelalte structuri.
5. FIAM se înaintează spre
avizare inspectoratului general pentru unitătile subordonate acestuia,
respectiv D.G.M.L.A. pentru celelalte structuri, care verifică si avizează FIAM
în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestuia. Un exemplar al FIAM se
păstrează la structura care l-a avizat.
6. Structura la care se
înregistrează accidentul anexează FIAM la dosarul sau la procesul-verbal de
cercetare si distribuie un exemplar la persoana accidentată. Un exemplar al
FIAM, avizat de către inspectoratul general, se transmite si la D.G.M.L.A.
7. În cazul în care
victima unui accident de muncă a fost propusă pentru pensionare, odată cu
emiterea deciziei de încadrare într-o grupă de invaliditate se completează un
exemplar al FIAM, care se anexează la dosarul de pensionare si care se
înaintează comisiei de expertiză medicală si recuperare a capacitătii de muncă.
8. Fiecare
unitate/structură tine evidenta evenimentelor înregistrate conform prevederilor
art. 141 din Normele metodologice;
9. În baza FIAM si a
proceselor-verbale de cercetare a evenimentelor periculoase, inspectoratele
generale si D.G.M.L.A. tin evidenta tuturor accidentelor de muncă si a
evenimentelor periculoase înregistrate, potrivit prevederilor art. 142 alin.
(2) din Normele metodologice.
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
..................................................................................
*)
- Fată –
ÎMPUTERNICIRE DE
CONTROL
PE LINIA
........................................................**)
Nr. .................
din ............................
...................................................................................................................................................................................
- Verso –
Este împuternicit
.........................................., din cadrul
........................................,*) să execute control, să constate
contraventiile si să aplice sanctiuni contraventionale pe linia
.....................................**) în unitătile si în formatiunile din
structura Ministerului Internelor si Reformei Administrative
...................................................... (potrivit art. 2 din
Ordinul ministrului internelor si reformei administrative nr. 498/2008 privind
organizarea, coordonarea si controlul activitătilor de inspectie a muncii, de
prevenire a riscurilor profesionale si de protectie a lucrătorilor la locul de
muncă în Ministerul Internelor si Reformei Administrative)***), precum si în
orice loc de muncă organizat de acestea, la orice oră.
......................................
detine certificat de securitate pentru nivelul .................., seria
................ nr. ...../............. si se identifică cu legitimatia
Ministerului Internelor si Reformei Administrative seria ........ nr.
........., eliberată la data de ...................... .
Conducătorii unitătilor si
formatiunilor au obligatia să acorde tot sprijinul necesar executării
controlului.
Prezenta delegatie de
control este valabilă în perioada
..................................................... .
.............................................****)
*) După caz, se înscrie „Directia generală
management logistic si administrativ” sau denumirea inspectoratului general în
care este încadrat inspectorul de muncă împuternicit pentru executarea
controlului.
**) După caz, se înscrie
„raporturilor de muncă/serviciu” sau „securitătii si sănătătii în muncă”.
***) În cazul
inspectorilor de muncă din cadrul inspectoratelor generale, se înscrie „din
subordinea Inspectoratului General ___”.
****) Împuternicirea va fi
semnată de conducătorul unitătii în care este încadrat inspectorul de muncă împuternicit
pentru executarea controlului, după caz.
OBIECTIVELE
controalelor efectuate de inspectorii de muncă
I. Pe
linia raporturilor de muncă/serviciu:
1.
respectarea legalitătii privind încheierea, executarea, modificarea,
suspendarea si încetarea raporturilor de muncă/serviciu ale personalului
M.I.R.A.;
2. legalitatea clauzelor
înscrise în contractele individuale de muncă ale personalului contractual,
respectarea lor de către conducătorii unitătilor, înregistrarea acestora în
carnetele de muncă;
3. modul de completare a
carnetelor de muncă ale personalului contractual si conditiile de păstrare a
acestora;
4. modul de întocmire si
completare a Registrului general de evidentă a salariatilor;
5. modul de completare a
documentelor de evidentă pentru personalul M.I.R.A.;
6. aplicarea prevederilor
legale referitoare la încadrarea locurilor de muncă în conditii deosebite,
speciale si alte conditii;
7. documentele din care
rezultă că s-au achitat contributiile către bugetul asigurărilor sociale de
stat, Fondul pentru plata ajutorului de somaj, precum si cea de asigurări de
sănătate;
8. stabilirea si
respectarea duratei timpului de lucru, evidenta orelor lucrate în conditii
deosebite, speciale si alte conditii, respectarea prevederilor legale cu privire
la reducerea sub 8 ore a timpului de lucru zilnic;
9. stabilirea si acordarea
sporurilor pentru conditii de pericol deosebit si pentru activitătile
desfăsurate în conditii vătămătoare, grele, periculoase, deosebit de
periculoase, care solicită o încordare psihică foarte ridicată, precum si
respectarea prevederilor legale referitoare la plata orelor suplimentare, care
nu au fost compensate prin timp liber;
10. acordarea concediului
de odihnă, a concediului de odihnă suplimentar plătit, a concediului de studii,
a permisiilor, învoirilor plătite si a concediilor fără plată;
11. asigurarea unui
tratament egal si înlăturarea oricărei forme de discriminare în derularea
raporturilor de muncă si de serviciu.
II. Pe
linia securitătii si sănătătii în muncă:
1. îndeplinirea de către
conducătorii unitătilor M.I.R.A. a obligatiilor ce le revin conform
prevederilor prezentului ordin;
2. modul de aplicare a
reglementărilor de securitate si sănătate în muncă a căror nerespectare este
sanctionată potrivit prevederilor art. 39 din Legea securitătii si sănătătii în
muncă nr. 319/2006;
3. modul de îndeplinire de
către compartimentele de prevenire si protectie sau de către lucrătorii
desemnati, după caz, a atributiilor ce le revin în conformitate cu prevederile
ordinului.
I. Modelul
procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
ROMÂNIA MINISTERUL INTERNELOR SI
REFORMEI ADMINISTRATIVE Unitatea
...................................................... |
Ex. nr.
.......................... |
PROCES-VERBAL
DE CONSTATARE SI
SANCTIONAREA CONTRAVENTIILOR
Seria ...............
nr. ....................
Încheiat astăzi: ziua
......... luna .......................... anul ..........., în localitatea
................................, sectorul/judetul ........... .
Agent constatator
................................................................................. (gradul, numele si
prenumele), din
.......................................................................... (unitatea),
în baza Delegatiei de
control nr. .................................. din .........................,
emisă de ....................................., constat că :
Dl/Dna ............................................, fiul/fiica lui
................................................... si al
........................................, născut/născută la
........................................ în localitatea
............................................, sectorul/judetul
............................, act de
identitate .............
seria ............... nr. ......................, eliberat de
............................., CNP ......................................., cu
domiciliul/resedinta în ......................................................,
str. ............................................ nr. ........., bl. .......,
sc. ........., ap. ........, sector/judet ...................................,
ocupatia ...................................................., loc de muncă
....................................................... .
Persoana juridică .........................................., cu sediul în
................................, str. ................................ nr.
....., bl. ....., sc. ......, ap. ....., sector/judet
........................................................., CUI
..................................................................,
reprezentată de dl/dna .....................................................................,
CNP ............................................, act de identitate
........................ seria ......... nr. ................................,
eliberat de ................................, cu domiciliul/resedinta în
................................, str. ................................ nr.
........, bl. ........, sc. ......., ap. ........., sector/ judet
................................................................ .
În ziua de ................................
luna ................................ anul ........ ora ...... locul
........................ a săvârsit următoarele:
..................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................
.
Fapta săvârsită este
prevăzută de:
art.
................................ din ................................ si
sanctionată de art. ................................ din
................................;
art.
................................ din ................................ si
sanctionată de art. ................................ din
................................;
art.
................................ din ................................ si
sanctionată de art. ................................ din ................................
.
Stabilesc:
AMENDA, în sumă de
...................................... lei.
Contravenientul nu este de
fată/refuză/nu poate lua cunostintă de continutul procesului-verbal, lucru
atestat de martorul ....................................., cu
domiciliul/resedinta în ........................................., str.
............................................... nr. ....., bl. .....,
sectorul/judetul ....................................., posesor al actului de
identitate ................... seria ......... nr.
................................., eliberat de
...................................., CNP
....................................................... .
Contravenientul poate face
plângere împotriva procesului-verbal de constatare în termen de 15 zile de la
data înmânării sau comunicării acestuia. Plângerea va fi depusă la
.......................................................................... .
Contravenientul achită pe
loc, cu Chitanta nr. ....................................., sau poate achita în
termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de
constatare a contraventiei ori, după caz, de la data comunicării acestuia
jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege, adică suma de
..................................... lei.
Alte mentiuni
......................................................................................................................................................................
.
Prezentul proces-verbal
s-a încheiat în 3 exemplare, dintre care un exemplar s-a înmânat
contravenientului, astăzi, ziua ......... luna
..................................... anul ........../se va comunica
contravenientului în termen de cel mult o lună de la data aplicării acestuia,
prin posta specială.
Agent constatator |
Martor |
Contravenient Am luat cunostintă. |
II. Modelul
înstiintării de plată a debitorului
ROMÂNIA
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea
......................................................
- Fată - |
Seria .......... nr. .................... |
Dl/Dna ..............................................., fiul/fiica lui
.............................................. si al
..................................., născut/născută la
....................................., în localitatea
....................................., sectorul/judetul
....................................., act de identitate .............. seria
......... nr. ....................................., eliberat de
....................................., CNP
....................................., cu domiciliul/resedinta în
....................................., str.
..................................... nr. ......, bl. ......, sc. ......, ap.
......, sector/judet ....................................., ocupatia
....................................., loc de muncă
..................................... .
Persoana juridică ....................................., cu sediul în
............................................, str.
..................................... nr. ....., bl. ......., sc. ......, ap.
......, sector/judet ....................................., CUI
....................................., reprezentată de dl/dna
....................................., CNP
....................................., act de identitate ......... seria
....... nr. ....................................., eliberat de
........................, cu domiciliul/resedinta în
....................................., str.
..................................... nr. ......, bl. ......, sc. ......., ap.
........, sector/ judet .......................... .
Conform Procesului-verbal
de constatare si sanctionare a contraventiei seria ............. nr.
......................., încheiat în ziua de ....... luna
.................................... anul ........., la
...................................., s-a stabilit drept amendă suma de
....................................
lei, pe care va trebui să
o achitati la
.......................................................................... .
Chitanta si copia
procesului-verbal se transmit în termen de 15 zile de la comunicare unitătii
din care face parte agentul constatator. În caz de neplată a obligatiilor se va
trece la executarea silită.
- Verso –
Către
..........................................................................
În
temeiul art. ................. din ...........................................,
trimitem alăturat Procesul-verbal de constatare a contraventiei seria
.......... nr. ....................................., încheiat pe numele dlui/dnei/pers.
juridice
.........................................................................., în
vederea executării silite.
.....................................
*)
Recomandat nr.
.................. din ............................. |
Loc pentru francare |
Data prezentării ............................. |
Data primirii .................................. |
*) Se va semna de către conducătorul
unitătii în care este încadrat agentul constatator.