MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI

 

P A R T E A  I

Anul 176 (XX) - Nr. 429         LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE         Luni, 9 iunie 2008

 

SUMAR

 

ACTE ALE SENATULUI

 

6. - Decizie privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 18-20 iunie 2008

 

DECRETE

 

541. - Decret privind înaintarea în gradul de general-maior cu două stele a unui general de flotilă aeriană cu o stea din Ministerul Apărării si trecerea sa în rezervă cu noul grad

 

542. - Decret privind acordarea gradului de general de brigadă cu o stea unui colonel din Serviciul Român de Informatii si trecerea sa în rezervă cu noul grad

 

543. - Decret privind acordarea gradului de general de brigadă cu o stea unui colonel din Ministerul Apărării si trecerea sa în rezervă cu noul grad

 

544. - Decret privind acordarea gradului de general de brigadă cu o stea unui colonel din Ministerul Internelor si Reformei Administrative si trecerea sa în rezervă cu noul grad

 

545. - Decret privind avansarea în gradul profesional următor a unui ofiter de politie si încetarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative

 

546. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

547. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

548. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător

 

549. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător

 

550. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător

 

551. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător

 

552. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător

 

553. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

554. - Decret privind acordarea gradului diplomatic de ambasador

 

555. - Decret privind acordarea gradului diplomatic de ambasador

 

556. - Decret privind acordarea gradului diplomatic de ambasador

 

557. - Decret privind conferirea Ordinului national Pentru Merit în grad de Comandor

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

 

498. - Ordin al ministrului internelor si reformei administrative privind organizarea, coordonarea si controlul activitătilor de inspectie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale si de protectie a lucrătorilor la locul de muncă în Ministerul Internelor si Reformei Administrative

 

ACTE ALE SENATULUI

 

PARLAMENTUL ROMÂNIEI

 

SENATUL

 

DECIZIE

privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 18-20 iunie 2008

 

În conformitate cu art. 40 alin. (2) din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 28/2005,

 

presedintele Senatului decide:

 

Articol unic. - Pe durata absentei din tară a presedintelui Senatului, în perioada 18-20 iunie 2008, conducerea Senatului va fi asigurată de domnul senator Doru Ioan Tărăcilă, vicepresedinte al Senatului.

 

PRESEDINTELE SENATULUI

NICOLAE VĂCĂROIU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 6.

 

DECRETE

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind înaintarea în gradul de general-maior cu două stele a unui general de flotilă aeriană cu o stea din Ministerul Apărării si trecerea sa în rezervă cu noul grad

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale Legii nr. 415/2002 privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării,

având în vedere propunerea ministrului apărării si Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. 54 din 29 mai 2008,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul general de flotilă aeriană cu o stea Gavrilă Costică Jan se înaintează în gradul de general-maior cu două stele si trece în rezervă cu noul grad.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

În temeiul art. 100 alin. (2) din

Constitutia României, republicată,

contrasemnăm acest decret.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

 

Bucuresti, 30 mai 2008.

Nr. 541.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind acordarea gradului de general de brigadă cu o stea unui colonel din Serviciul Român de Informatii si trecerea sa în rezervă cu noul grad

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale Legii nr. 415/2002 privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării,

având în vedere propunerea directorului Serviciului Român de Informatii si Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. 54 din 29 mai 2008,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnului colonel Leonte Ioan Paul i se acordă gradul de general de brigadă cu o stea si trece în rezervă cu noul grad.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

În temeiul art. 100 alin. (2) din

Constitutia României, republicată,

contrasemnăm acest decret.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 542.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind acordarea gradului de general de brigadă cu o stea unui colonel din Ministerul Apărării si trecerea sa în rezervă cu noul grad

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale Legii nr. 415/2002 privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării,

având în vedere propunerea ministrului apărării si Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. 54 din 29 mai 2008,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnului colonel Buciuman Vasile Virgiliu-Marian i se acordă gradul de general de brigadă cu o stea si trece în rezervă cu noul grad.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

În temeiul art. 100 alin. (2) din

Constitutia României, republicată,

contrasemnăm acest decret.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 543.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind acordarea gradului de general de brigadă cu o stea unui colonel din Ministerul Internelor si Reformei Administrative si trecerea sa în rezervă cu noul grad

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale Legii nr. 415/2002 privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării,

având în vedere propunerea ministrului internelor si reformei administrative si Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. 54 din 29 mai 2008,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnului colonel Trandafir Marin Petre i se acordă gradul de general de brigadă cu o stea si trece în rezervă cu noul grad.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

În temeiul art. 100 alin. (2) din

Constitutia României, republicată,

contrasemnăm acest decret.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 544.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind avansarea în gradul profesional următor a unui ofiter de politie si încetarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, si ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificările si completările ulterioare,

având în vedere propunerea ministrului internelor si reformei administrative,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnului comisar-sef de politie Sonică Ion Dumitru i se acordă gradul profesional de chestor de politie si îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

În temeiul art. 100 alin. (2) din

Constitutia României, republicată,

contrasemnăm acest decret.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 545.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 396 din 22 aprilie 2008,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Doamna Poschină Adriana, procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgoviste, se eliberează din functie, ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 546.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 395 din 22 aprilie 2008,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Doamna Ana Mihai, procuror la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie, se eliberează din functie, ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 547.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui judecător

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. a) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 414 din 8 mai 2008,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Doamna Rusu Maria Erika, judecător la Tribunalul Bucuresti, se eliberează din functie, ca urmare a demisiei.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 548.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui judecător

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 433 din 15 mai 2008,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul Vîntu-Moisă Gheorghe, judecător la Tribunalul Vaslui, se eliberează din functie, ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 549.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui judecător

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 430 din 15 mai 2008,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Doamna Vals Maria, judecător la Judecătoria Tulcea, se eliberează din functie, ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 550.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui judecător

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 412 din 8 mai 2008,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul Leonte Dumitru, judecător la Judecătoria Sighetu Marmatiei, se eliberează din functie, ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 551.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui judecător

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 36 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 413 din 8 mai 2008,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul Cian Ion, judecător la Judecătoria Viseu de Sus, se eliberează din functie, ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 552.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

pentru eliberarea din functie a unui procuror

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 432 din 15 mai 2008,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Domnul Tolea Cornel Eugen, procuror la Parchetul de pe lângă Tribunalul Arad, se eliberează din functie, ca urmare a pensionării.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 553.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind acordarea gradului diplomatic de ambasador

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României, republicată, precum si ale art. 10 din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic si consular al României,

având în vedere propunerea ministrului afacerilor externe,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Se acordă gradul diplomatic de ambasador doamnei Maria Ciobanu.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 554.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind acordarea gradului diplomatic de ambasador

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României, republicată, precum si ale art. 10 din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic si consular al României,

având în vedere propunerea ministrului afacerilor externe,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Se acordă gradul diplomatic de ambasador domnului Alexandru-Victor Micula.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 555.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind acordarea gradului diplomatic de ambasador

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. c) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României, republicată, precum si ale art. 10 din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic si consular al României,

având în vedere propunerea ministrului afacerilor externe,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Se acordă gradul diplomatic de ambasador domnului Iulian Buga.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 556.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind conferirea Ordinului national Pentru Merit în grad de Comandor

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 6 lit. A din Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările si completările ulterioare,

având în vedere propunerea ministrului afacerilor externe,

în semn de recunoastere deosebită pentru contributia semnificativă la promovarea istoriei României în Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord,

 

Presedintele României decretează:

 

Articol unic. - Se conferă Ordinul national Pentru Merit în grad de Comandor domnului academician Maurice Pearton.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

În temeiul art. 100 alin. (2) din

Constitutia României, republicată,

contrasemnăm acest decret.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

 

Bucuresti, 4 iunie 2008.

Nr. 557.

 

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

 

MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

 

ORDIN

privind organizarea, coordonarea si controlul activitătilor de inspectie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale si de protectie a lucrătorilor la locul de muncă în Ministerul Internelor si Reformei Administrative

 

Având în vedere prevederile art. 50 alin. (3) din Legea a securitătii si sănătătii în muncă nr. 319/2006,

luând în considerare prevederile Legii nr. 108/1999 pentru înfiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, republicată, ale Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Muncii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 767/1999, cu modificările si completările ulterioare, si ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitătii si sănătătii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Internelor si Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,

ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:

 

CAPITOLUL I

Dispozitii generale

 

Art. 1. - Prezentul ordin instituie, la nivelul Ministerului Internelor si Reformei Administrative, denumit în continuare M.I.R.A., normele referitoare la:

a) inspectia muncii, în domeniul raporturilor de muncă/serviciu si în domeniul securitătii si sănătătii în muncă;

b) activitătile de prevenire a riscurilor profesionale si protectie a lucrătorilor la locul de muncă, denumite în continuare activităti de prevenire si protectie, ca modalităti concrete de realizare a măsurilor de securitate si sănătate în muncă.

Art. 2. - (1) Prevederile referitoare la activitătile de inspectie a muncii în domeniul raporturilor de muncă/serviciu se aplică tuturor unitătilor din aparatul central, structurilor si institutiilor aflate în subordinea/coordonarea M.I.R.A. si tuturor categoriilor de personal ale ministerului.

(2) - Prevederile referitoare la activitătile de inspectie a muncii în domeniul securitătii si sănătătii în muncă, precum si la activitătile de prevenire si protectie se aplică tuturor structurilor militare si structurilor în care îsi desfăsoară activitatea functionari publici cu statut special din M.I.R.A. si tuturor categoriilor de personal ale acestora.

Art. 3. - În desfăsurarea activitătilor de inspectie a muncii si de prevenire si protectie, inspectorii de muncă si lucrătorii desemnati utilizează formularele potrivit modelelor instituite prin actele normative în vigoare.

 

CAPITOLUL II

Activitatea de inspectie a muncii în unitătile din aparatul central, structurile si institutiile aflate în subordinea/coordonarea M.I.R.A

 

SECTIUNEA 1

Organizarea si coordonarea activitătii de inspectie a muncii

 

Art. 4. - (1) Organizarea si coordonarea activitătii de inspectie a muncii în M.I.R.A., în conditiile art. 2, se realizează de către Directia generală management logistic si administrativ, denumită în continuare D.G.M.L.A., prin structurile sale de specialitate.

(2) - La nivelul inspectoratelor generale, activitătile de inspectie a muncii se realizează de către structurile de specialitate din cadrul acestora.

 

SECTIUNEA a 2-a

Inspectorii de muncă

 

Art. 5. - (1) Persoanele cu atributii de coordonare si control în domeniul raporturilor de muncă/serviciu, încadrat în structurile de specialitate ale D.G.M.L.A. si în cele de la nivelul inspectoratelor generale, sunt denumite în continuare inspectori de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu.

(2) Persoanele cu atributii de coordonare si control în domeniul securitătii si sănătătii în muncă, încadrat în structurile de specialitate ale D.G.M.L.A. si în cele de la nivelul inspectoratelor generale, sunt denumite în continuare inspectori de muncă pe linia securitătii si sănătătii în muncă.

(3) Atributiile inspectorilor de muncă sunt stabilite prin fisa postului si regulamentul de organizare si functionare al unitătii din care fac parte, în conditiile prezentului ordin.

Art. 6. - Inspectorilor de muncă le revin obligatiile si drepturile prevăzute de Legea nr. 108/1999 pentru înfiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, republicată.

 

SECTIUNEA a 3-a

Atributiile inspectorilor de muncă

 

Art. 7. - Inspectorii de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu din structura de specialitate a D.G.M.L.A. au următoarele atributii:

a) coordonează, îndrumă metodologic si controlează activitatea inspectorilor de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu din inspectoratele generale;

b) elaborează proiecte de ordine, regulamente, instructiuni si alte reglementări interne cu privire la inspectia muncii, în domeniul raporturilor de muncă/serviciu;

c) elaborează si prezintă anual conducerii ministerului rapoarte cu privire la activitatea de inspectie a muncii în domeniul raporturilor de muncă/serviciu;

d) colaborează în domeniul inspectiei muncii cu organele de specialitate din cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Egalitătii de Sanse, denumit în continuare M.M.F.E.S., si din alte ministere si institutii;

e) reînnoiesc si anulează avizele de încadrare a locurilor de muncă în conditii deosebite pentru personalul asigurat în sistemul public de pensii al ministerului, în conformitate cu prevederile legislatiei în vigoare;

f) tin evidenta registrelor generale de evidentă a salariatilor, în conformitate cu prevederile legislatiei în vigoare;

g) efectuează controale pe linia raporturilor de muncă/serviciu, potrivit prevederilor prezentului ordin;

h) răspund la reclamatii si sesizări, solutionează petitii;

i) organizează si efectuează convocări cu personalul de specialitate din structurile coordonate, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislatiei în vigoare;

j) îndeplinesc orice atributii, stabilite conform legii.

Art. 8. - Inspectorii de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu din cadrul inspectoratelor generale au următoarele atributii:

a) efectuează controale pe linia raporturilor de muncă/serviciu în structurile subordonate inspectoratelor generale, potrivit prevederilor prezentului ordin;

b) răspund la reclamatii si sesizări, solutionează petitii;

c) îndeplinesc orice atributii, stabilite conform legii.

Art. 9. - Inspectorii de muncă pe linia securitătii si sănătătii în muncă din structura de specialitate a D.G.M.L.A. au următoarele atributii:

a) coordonează, îndrumă metodologic si controlează activitatea inspectorilor de muncă pe linia securitătii si sănătătii în muncă din inspectoratele generale;

b) elaborează proiecte de ordine, regulamente, instructiuni si alte reglementări interne cu privire la securitatea si sănătatea în muncă;

c) elaborează si prezintă anual conducerii D.G.M.L.A rapoarte cu privire la activitatea de securitate si sănătate în muncă;

d) colaborează în domeniul inspectiei muncii cu organele de specialitate din cadrul M.M.F.E.S. si din alte ministere si institutii;

e) efectuează controale pe linia securitătii si sănătătii în muncă, potrivit prevederilor prezentului ordin;

f) răspund la reclamatiile si sesizările primite;

g) acordă asistentă tehnică unitătilor M.I.R.A. la elaborarea programelor de prevenire a riscurilor profesionale si controlează realizarea acestora;

h) efectuează sau solicită măsurători si determinări, examinează probe de produse si de materiale în unităti si în afara acestora, pentru clarificarea unor evenimente sau situatii de pericol;

i) dispun sistarea activitătii sau scoaterea din functiune a echipamentelor tehnice, în cazul în care constată o stare de pericol iminent de accidentare sau de îmbolnăvire profesională, si sesizează, după caz, organele de urmărire penală;

j) acordă structurilor militare si structurilor în care îsi desfăsoară activitatea functionari publici cu statut special din M.I.R.A. si tuturor categoriilor de personal ale acestora, altele decât cele subordonate inspectoratelor generale, autorizatia de functionare din punct de vedere al securitătii în muncă, în conformitate cu dispozitiile Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitătii si sănătătii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006;

k) retrag autorizatia prevăzută la lit. j), respectiv la art. 10 lit. f), în cazul în care constată că prin modificarea conditiilor care au stat la baza emiterii autorizatiei nu se respectă prevederile legislatiei în vigoare;

l) cercetează evenimentele, avizează cercetarea si stabilesc sau confirmă caracterul accidentelor; comunicarea, cercetarea evenimentelor, avizarea cercetării, înregistrarea si evidenta accidentelor de muncă si a evenimentelor periculoase se efectuează conform prevederilor anexei nr. 1;

m) coordonează activitatea de instruire si informare a personalului în domeniul securitătii si sănătătii în muncă;

n) coordonează activitătile de prevenire si protectie din M.I.R.A.;

o) organizează si efectuează convocări cu personalul de specialitate din structurile coordonate, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislatiei în vigoare;

p) furnizează informatii structurilor interesate cu privire la cele mai eficiente mijloace de respectare a legislatiei în domeniul securitătii si sănătătii în muncă;

q) controlează respectarea îndeplinirii cerintelor legale referitoare la sănătatea în muncă si la înlăturarea riscurilor de îmbolnăviri profesionale;

r) avizează, pentru structurile subordonate, buletinele de măsurători, de analiză si de determinare prin expertizare emise de institutiile abilitate prin lege;

s) îndeplinesc orice atributii stabilite conform legii.

Art. 10. - Inspectorii de muncă pe linia securitătii si sănătătii în muncă din cadrul inspectoratelor generale au următoarele atributii:

a) efectuează controale pe linia securitătii si sănătătii în muncă în structurile subordonate inspectoratelor generale, potrivit prevederilor prezentului ordin;

b) răspund la reclamatiile si sesizările primite;

c) acordă asistentă tehnică structurilor subordonate inspectoratelor generale la elaborarea programelor de prevenire a riscurilor profesionale si controlează realizarea acestora;

d) efectuează sau solicită măsurători si determinări, examinează probe de produse si de materiale în structurile subordonate inspectoratelor generale si în afara acestora pentru clarificarea unor evenimente sau situatii de pericol;

e) dispun sistarea activitătii sau scoaterea din functiune a echipamentelor tehnice, în cazul în care constată o stare de pericol iminent de accidentare sau de îmbolnăvire profesională, si sesizează, după caz, organele de urmărire penală;

f) acordă structurilor subordonate inspectoratelor generale autorizatia de functionare din punct de vedere al securitătii în muncă, în conformitate cu dispozitiile Normelor metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006;

g) retrag autorizatia prevăzută la lit. f) în cazul în care constată că prin modificarea conditiilor care au stat la baza emiterii autorizatiei nu se respectă prevederile legislatiei în vigoare;

h) comunică, cercetează evenimentele, avizează cercetarea si stabilesc sau confirmă caracterul accidentelor, potrivit prevederilor anexei nr. 1;

i) coordonează activitatea de instruire si informare a personalului din structurile subordonate inspectoratelor generale, în domeniul securitătii si sănătătii în muncă;

j) coordonează activitătile de prevenire si protectie din structurile subordonate inspectoratelor generale;

k) organizează si efectuează convocări cu personalul de specialitate din structurile subordonate inspectoratelor generale, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislatiei în vigoare;

l) furnizează informatii structurilor subordonate inspectoratelor generale cu privire la cele mai eficiente mijloace de respectare a legislatiei în domeniul securitătii si sănătătii în muncă;

m) controlează respectarea îndeplinirii cerintelor legale în structurile subordonate inspectoratelor generale referitoare la sănătatea în muncă si la înlăturarea riscurilor de îmbolnăviri profesionale;

n) avizează, pentru structurile subordonate inspectoratelor generale, buletinele de măsurători, de analiză si de determinare prin expertizare emise de institutiile abilitate prin lege;

o) îndeplinesc orice atributii stabilite conform legii.

 

SECTIUNEA a 4-a

Obligatiile structurilor de inspectia muncii din cadrul inspectoratelor generale

 

Art. 11. - Structurile de inspectia muncii din cadrul inspectoratelor generale au obligatia de a înainta D.G.M.L.A. următoarele documente:

a) planul de muncă, aprobat de conducătorul inspectoratului general din care face parte structura, care se transmite în luna ianuarie a fiecărui an, pentru anul respectiv;

b) sinteza controalelor executate, care se transmite până la data de 15 a primei luni din semestrul calendaristic, pentru controalele efectuate în semestrul anterior;

c) planificarea controalelor, care se transmite până la data de 15 a ultimei luni din semestrul calendaristic, pentru controalele planificate în semestrul următor;

d) sinteza rapoartelor prevăzute la art. 14 lit. a), pentru unitătile subordonate si unitatea proprie, care se transmite în luna ianuarie a fiecărui an, pentru anul anterior;

e) sinteza rapoartelor prevăzute la art. 14 lit. b), pentru unitătile subordonate si unitatea proprie, care se transmite în prima lună din trimestrul calendaristic, pentru trimestrul anterior.

 

CAPITOLUL III

Activitătile de prevenire si protectie în structurile militare si structurile în care îsi desfăsoară activitatea functionari publici cu statut special din M.I.R.A.

 

SECTIUNEA 1

Organizarea activitătilor de prevenire si protectie

 

Art. 12. - (1) În conditiile art. 2, responsabilitatea de organizare a activitătilor de prevenire si protectie în M.I.R.A. revine conducătorului unitătii.

(2) Organizarea activitătilor de prevenire si protectie se realizează, în functie de numărul personalului încadrat în unitate si în conformitate cu prevederile legislatiei în vigoare, în una dintre următoarele modalităti:

a) prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activitătile de prevenire si protectie, în cazul unitătilor cu până la 149 de lucrători, care nu desfăsoară activităti dintre cele prevăzute în anexa nr. 5 la Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006;

b) prin înfiintarea unui compartiment de prevenire si protectie, pentru unitătile care au peste 150 de lucrători sau desfăsoară activităti dintre cele prevăzute în anexa nr. 5 la Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006.

 

SECTIUNEA a 2-a

Atributiile lucrătorilor desemnati si ale compartimentelor de prevenire si protectie

 

Art. 13. - Lucrătorii desemnati/compartimentele de prevenire si protectie desfăsoară activitătile prevăzute la art. 15 alin. (1) din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006.

Art. 14. - Lucrătorii desemnati/compartimentele de prevenire si protectie au obligatia de a elabora si înainta structurilor coordonatoare pe linia securitătii si sănătătii în muncă următoarele documente:

a) raportul scris privind activitătile de prevenire si protectie desfăsurate în unitatea proprie, care se transmite până la data de 10 ianuarie, pentru anul precedent;

b) raportul scris cu privire la stadiul îndeplinirii măsurilor din planul de prevenire si protectie, care se transmite până la data de 15 a primei luni din trimestrul calendaristic, pentru trimestrul anterior.

Art. 15. - Documentul prevăzut în art. 14 lit. a) cuprinde: actiunile ce au fost întreprinse si eficienta acestora, situatia mentinerii conditiilor pentru care s-a eliberat autorizatia de functionare din punct de vedere al securitătii în muncă, raportul justificativ privind valoarea fondurilor alocate pentru activitătile de prevenire si protectie si modul de cheltuire a acestora, situatia accidentelor de muncă produse în unitate sau în care au fost implicate persoane apartinând acesteia.

Art. 16. - Documentul prevăzut la art. 14 lit. b) este întocmit numai în cazul unitătilor al căror personal asigurat în sistemul public de pensii este încadrat în conditii deosebite, în conformitate cu prevederile legislatiei în vigoare.

 

SECTIUNEA a 3-a

Obligatiile conducătorului si ale personalului unitătii

 

Art. 17. - Pentru realizarea activitătilor de prevenire si protectie, conducătorii unitătilor au următoarele obligatii:

a) stabilesc în luna ianuarie a fiecărui an, prin dispozitie/ordin de zi pe unitate, persoanele, comisiile si comitetele cu atributii pe linia activitătilor de securitate si sănătate în muncă;

b) asigură perfectionarea continuă a pregătirii lucrătorilor desemnati si a personalului compartimentelor de prevenire si protectie din subordine, la nivelul prevăzut de legislatia în vigoare, în timpul programului de lucru si pe cheltuiala unitătii.

Art. 18. - Pe lângă obligatiile prevăzute la art. 17, conducătorii unitătilor îndeplinesc si obligatiile angajatorilor prevăzute de Legea nr. 319/2006 si de legislatia privind securitatea si sănătatea în muncă.

Art. 19. - Obligatiile personalului unitătilor sunt cele prevăzute la art. 22 si 23 din Legea nr. 319/2006.

Art. 20. - Cheltuielile aferente realizării măsurilor de prevenire si protectie se efectuează din sumele prevăzute cu această destinatie în bugetul M.I.R.A.

 

CAPITOLUL IV

Organizarea si executarea controalelor

 

Art. 21. - Controalele pe linia raporturilor de muncă/serviciu si a securitătii si sănătătii în muncă se realizează de către inspectorii de muncă desemnati prin dispozitie a directorului general al D.G.M.L.A./inspectorilor generali ai inspectoratelor generale, potrivit competentelor.

Art. 22. - Inspectorii de muncă abilitati să execute controlul îsi dovedesc calitatea cu împuternicirea de control eliberată de conducătorul unitătii în care acestia sunt încadrati. Modelul împuternicirii de control este prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 23. - Obiectivele controalelor efectuate de inspectorii de muncă pe linia raporturilor de muncă/serviciu si a securitătii si sănătătii în muncă sunt prevăzute în anexa nr. 3.

Art. 24. - (1) În timpul executării controlului, inspectorii de muncă sunt competenti să constate si să sanctioneze faptele care, potrivit legislatiei privind inspectia muncii si securitatea si sănătatea în muncă, constituie contraventii.

(2) În cazul constatării unei contraventii, inspectorii de muncă, în calitate de agenti constatatori, întocmesc procesulverbal de constatare a contraventiilor si înstiintarea de plată a debitorului. Modelul procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, precum si modelul înstiintării de plată a debitorului sunt prevăzute în anexa nr. 4.

(3) Sanctiunile contraventionale prevăzute a fi aplicate angajatorilor, conform legislatiei în vigoare, se aplică conducătorilor unitătilor.

(4) Dispozitiile reglementărilor legale în vigoare cu privire la regimul juridic al contraventiilor se aplică în mod corespunzător.

Art. 25. - (1) Pe timpul controlului, inspectorii de muncă întocmesc note de constatare cu concluziile rezultate, aduse la cunostintă, sub semnătură, conducerii unitătii controlate si personalului cu responsabilităti pe linia controlată.

(2) Eventualele observatii ale conducerii si ale personalului unitătii controlate sunt cuprinse în notele de constatare.

(3) La finalizarea controlului, inspectorii de muncă elaborează raportul de control.

(4) Raportul de control se definitivează în termen de 7 zile de la finalizarea controlului, iar concluziile si recomandările cuprinse în acesta se prezintă spre analiză si aprobare conducătorului unitătii care a dispus efectuarea controlului, care decide asupra modului de valorificare a celor constatate.

(5) Concluziile raportului de control sunt transmise conducătorului unitătii controlate, în termen de 14 zile de la finalizarea controlului, în vederea informării cu privire la rezultatele controlului si a executării măsurilor care se impun în urma controlului.

 

CAPITOLUL V

Dispozitii finale

 

Art. 26. - Conducătorii unitătilor prevăzute la art. 2 care nu detin autorizatie de functionare din punct de vedere al securitătii si sănătătii în muncă vor dispune efectuarea demersurilor necesare în vederea autorizării, potrivit prevederilor prezentului ordin, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a acestuia.

Art. 27. - În cazul personalului care îsi desfăsoară activitatea în cadrul misiunilor internationale, cercetarea evenimentelor se efectuează conform prevederilor acordurilor în baza cărora participă la misiunile respective.

Art. 28. - Inspectorii de muncă/lucrătorii desemnati/ personalul compartimentelor de prevenire si protectie trebuie să aibă studiile si specializarea necesare pentru realizarea atributiilor, conform prevederilor legislatiei în vigoare.

Art. 29. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 30. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Ministrul internelor si reformei administrative,

Cristian David

 

Bucuresti, 28 mai 2008.

Nr. 498.

 

ANEXA Nr. 1

 

COMUNICAREA

si cercetarea evenimentelor, avizarea cercetării, înregistrarea si evidenta accidentelor de muncă si a evenimentelor periculoase

 

Prevederile prezentei anexe se aplică tuturor structurilor militare si structurilor în care îsi desfăsoară activitatea functionari publici cu statut special din M.I.R.A., denumite în continuare structuri, si tuturor categoriilor de personal ale acestora.

A. Comunicarea evenimentelor

1. Orice eveniment, asa cum este definit la art. 5 lit. f) din Legea securitătii si sănătătii în muncă nr. 319/2006, se comunică de îndată conducătorului structurii la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul de către conducătorul locului de muncă sau orice altă persoană care are cunostintă despre producerea acestuia.

2. Conducătorul structurii prevăzute la pct. 1 are obligatia să comunice evenimentele de îndată, după cum urmează:

a) inspectoratului general, în cazul structurilor subordonate acestuia, respectiv D.G.M.L.A., în cazul celorlalte structuri;

b) asigurătorului, după caz, potrivit prevederilor legale în vigoare;

c) organelor de urmărire penală, după caz.

3. Inspectoratele generale au obligatia de a comunica de îndată D.G.M.L.A.: incidentul periculos, evenimentul care a avut ca urmare un deces, evenimentul care a avut ca urmare un accident colectiv, evenimentul care a avut ca urmare un accident urmat de invaliditate evidentă, evenimentul care a avut ca urmare un accident urmat de invaliditate.

4. Dacă printre victime se află si personalul altor structuri, evenimentul se comunică conducătorilor acestora de către conducătorul structurii la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul.

5. Evenimentul produs în conditiile prevăzute la art. 30 alin. (1) lit. d) si e) din Legea nr. 319/2006, dacă a avut loc în afara unitătii si nu a avut nicio legătură cu aceasta, se comunică conform prevederilor pct. 2 lit. a) si, după caz, pct. 3 de către orice persoană care are cunostintă despre producerea acestuia.

6. În toate situatiile prevăzute mai sus, comunicarea evenimentelor se face în scris si cuprinde cel putin informatiile prevăzute la art. 109 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitătii si sănătătii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, denumite în continuare Norme metodologice.

B. Cercetarea evenimentelor

1. Cercetarea evenimentelor este obligatorie si se efectuează imediat după comunicare, astfel:

a) de către structura la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul, în cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporară de muncă;

b) de către structura la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul, sub coordonarea inspectorilor de muncă din inspectoratul general pentru structurile subordonate acestuia, respectiv din D.G.M.L.A. pentru celelalte structuri, în cazul evenimentelor care au produs invaliditate evidentă sau confirmată, deces, accidente colective, incidente periculoase si situatii cu persoane date dispărute;

c) de către structura la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul, sub coordonarea inspectorilor de muncă din D.G.M.L.A., în cazul accidentelor colective generate de evenimente deosebite, precum avariile sau exploziile.

d) de către Directia generală medicală, în cazul suspiciunilor de boală profesională si al bolilor profesionale;

e) în cazul unor situatii care nu sunt prevăzute în prezenta anexă, structura de specialitate din cadrul D.G.M.L.A. stabileste modul în care se efectuează cercetarea, la solicitarea structurii care comunică evenimentul.

2. Pentru cercetarea evenimentelor, conducătorul structurii la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul numeste prin ordin/dispozitie de zi pe unitate o comisie compusă din cel putin

3 persoane; una dintre aceste persoane trebuie să fie lucrător desemnat sau să facă parte din compartimentul de prevenire si protectie al structurii. În cazurile prevăzute la pct. 1 lit. b) si c), comisia de cercetare va fi coordonată de inspectorul de muncă din inspectoratul general pentru structurile subordonate acestuia, respectiv din D.G.M.L.A. pentru celelalte structuri, desemnat de conducătorii acestor unităti.

3. Persoanele numite în comisia prevăzută la pct. 2 trebuie să aibă pregătire tehnică corespunzătoare, să nu fie implicate în organizarea si conducerea locului de muncă unde a avut loc evenimentul si să nu fi avut o responsabilitate în producerea evenimentului.

4. Dacă în eveniment sunt implicate victime din diferite structuri ale M.I.R.A., în comisia de cercetare numită de conducătorul structurii la care s-a produs evenimentul sau care a condus/organizat activitatea în timpul căreia s-a produs evenimentul se nominalizează si persoanele numite de conducătorii celorlalte structuri.

5. Conducătorul structurii care a organizat transportul răspunde pentru cercetarea accidentului de circulatie produs pe drumurile publice, urmat de incapacitate temporară de muncă, cu respectarea prevederilor pct. 4.

6. În cazul accidentelor de circulatie produse pe drumurile publice, în care printre victime sunt si persoane încadrate în structurile M.I.R.A. aflate în îndeplinirea unor sarcini de serviciu, conducătorul structurii care a condus/organizat activitatea sau la care este încadrată victima, în cazul accidentelor de traseu, solicită serviciilor de politie rutieră competente un exemplar al procesului-verbal de cercetare la fata locului, precum si orice alte documente existente, necesare cercetării - copii ale declaratiilor, foaia de parcurs, ordin de deplasare, schite. Cercetarea se efectuează în baza acestor acte, precum si în baza altor documente din care rezultă că victima se afla în îndeplinirea unor îndatoriri de serviciu.

7. Persoanele împuternicite să efectueze cercetarea au drepturile prevăzute în art. 118 din Normele metodologice.

8. Termenele în care se încheie cercetarea evenimentelor sunt termenele prevăzute de actele normative în vigoare privind securitatea si sănătatea în muncă.

9. Cercetarea evenimentelor se finalizează cu întocmirea unui dosar ce cuprinde documentele prevăzute la art. 122 din Normele metodologice.

10. Dosarul de cercetare a evenimentului trebuie să îndeplinească conditiile prevăzute la art. 123 din Normele metodologice si se întocmeste în numărul de exemplare prevăzut în art. 124 din Normele metodologice.

C. Avizarea cercetării evenimentelor

1. Dosarul de cercetare întocmit de comisia numită de conducătorul structurii se avizează de către inspectorii de muncă din inspectoratul general pentru unitătile subordonate acestuia, respectiv din D.G.M.L.A. pentru celelalte structuri, potrivit prevederilor art. 125 din Normele metodologice.

2. Dosarul de cercetare întocmit de comisia numită de conducătorul structurii si condusă de inspectorul de muncă din cadrul inspectoratului general se avizează de către inspectorii de muncă din D.G.M.L.A., potrivit prevederilor art. 126 si 127 din Normele metodologice.

3. Procesul-verbal de cercetare a evenimentului se întocmeste potrivit prevederilor art. 128 lit. a) - v) si art. 129 - 132 din Normele metodologice. Procesul-verbal întocmit de comisia numită de conducătorul structurii se avizează de către acesta. Procesul-verbal întocmit de comisia coordonată de inspectori de muncă din cadrul inspectoratelor generale se avizează de inspectorii generali ai acestora. Procesul-verbal întocmit de comisia coordonată de D.G.M.L.A. se avizează de către directorul general al acesteia.

4. În cazul în care accidentul de muncă s-a produs la o structură, alta decât cea care îl înregistrează, un exemplar din procesul-verbal de cercetare se trimite si acesteia.

5. În cazul evenimentelor care nu au fost comunicate si cercetate, dar persoana vătămată prezintă un certificat medical cu cod „accident de muncă”, structura la care este încadrată va solicita acesteia o declaratie scrisă privind modul si împrejurările în care s-a produs evenimentul.

D. Înregistrarea si evidenta accidentelor de muncă si a evenimentelor periculoase

1. Înregistrarea accidentelor de muncă si a evenimentelor periculoase se face potrivit prevederilor art. 135-136 din Normele metodologice.

2. Pentru situatiile neprevăzute la art. 135-136 din Normele metodologice, structura de specialitate din cadrul D.G.M.L.A. stabileste modul de înregistrare a accidentelor de muncă.

3. În baza procesului-verbal de cercetare, lucrătorul desemnat/compartimentul de prevenire si protectie din cadrul structurii la care se înregistrează accidentul completează Formularul de înregistrare a accidentului de muncă, denumit în continuare FIAM.

4. FIAM se completează pentru fiecare persoană accidentată în câte 4 exemplare de către structurile din subordinea inspectoratelor generale si în câte 3 exemplare de către celelalte structuri.

5. FIAM se înaintează spre avizare inspectoratului general pentru unitătile subordonate acestuia, respectiv D.G.M.L.A. pentru celelalte structuri, care verifică si avizează FIAM în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestuia. Un exemplar al FIAM se păstrează la structura care l-a avizat.

6. Structura la care se înregistrează accidentul anexează FIAM la dosarul sau la procesul-verbal de cercetare si distribuie un exemplar la persoana accidentată. Un exemplar al FIAM, avizat de către inspectoratul general, se transmite si la D.G.M.L.A.

7. În cazul în care victima unui accident de muncă a fost propusă pentru pensionare, odată cu emiterea deciziei de încadrare într-o grupă de invaliditate se completează un exemplar al FIAM, care se anexează la dosarul de pensionare si care se înaintează comisiei de expertiză medicală si recuperare a capacitătii de muncă.

8. Fiecare unitate/structură tine evidenta evenimentelor înregistrate conform prevederilor art. 141 din Normele metodologice;

9. În baza FIAM si a proceselor-verbale de cercetare a evenimentelor periculoase, inspectoratele generale si D.G.M.L.A. tin evidenta tuturor accidentelor de muncă si a evenimentelor periculoase înregistrate, potrivit prevederilor art. 142 alin. (2) din Normele metodologice.

 

ANEXA Nr. 2

 

Modelul împuternicirii de control

 

ROMÂNIA

MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

.................................................................................. *)

 

- Fată –

 

ÎMPUTERNICIRE DE CONTROL

PE LINIA ........................................................**)

Nr. ................. din ............................

 

...................................................................................................................................................................................

 

- Verso –

 

Este împuternicit .........................................., din cadrul ........................................,*) să execute control, să constate contraventiile si să aplice sanctiuni contraventionale pe linia .....................................**) în unitătile si în formatiunile din structura Ministerului Internelor si Reformei Administrative ...................................................... (potrivit art. 2 din Ordinul ministrului internelor si reformei administrative nr. 498/2008 privind organizarea, coordonarea si controlul activitătilor de inspectie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale si de protectie a lucrătorilor la locul de muncă în Ministerul Internelor si Reformei Administrative)***), precum si în orice loc de muncă organizat de acestea, la orice oră.

...................................... detine certificat de securitate pentru nivelul .................., seria ................ nr. ...../............. si se identifică cu legitimatia Ministerului Internelor si Reformei Administrative seria ........ nr. ........., eliberată la data de ...................... .

Conducătorii unitătilor si formatiunilor au obligatia să acorde tot sprijinul necesar executării controlului.

Prezenta delegatie de control este valabilă în perioada ..................................................... .

 

.............................................****)

 


*) După caz, se înscrie „Directia generală management logistic si administrativ” sau denumirea inspectoratului general în care este încadrat inspectorul de muncă împuternicit pentru executarea controlului.

**) După caz, se înscrie „raporturilor de muncă/serviciu” sau „securitătii si sănătătii în muncă”.

***) În cazul inspectorilor de muncă din cadrul inspectoratelor generale, se înscrie „din subordinea Inspectoratului General ___”.

****) Împuternicirea va fi semnată de conducătorul unitătii în care este încadrat inspectorul de muncă împuternicit pentru executarea controlului, după caz.

 

ANEXA Nr. 3

 

OBIECTIVELE

controalelor efectuate de inspectorii de muncă

 

I. Pe linia raporturilor de muncă/serviciu:

1. respectarea legalitătii privind încheierea, executarea, modificarea, suspendarea si încetarea raporturilor de muncă/serviciu ale personalului M.I.R.A.;

2. legalitatea clauzelor înscrise în contractele individuale de muncă ale personalului contractual, respectarea lor de către conducătorii unitătilor, înregistrarea acestora în carnetele de muncă;

3. modul de completare a carnetelor de muncă ale personalului contractual si conditiile de păstrare a acestora;

4. modul de întocmire si completare a Registrului general de evidentă a salariatilor;

5. modul de completare a documentelor de evidentă pentru personalul M.I.R.A.;

6. aplicarea prevederilor legale referitoare la încadrarea locurilor de muncă în conditii deosebite, speciale si alte conditii;

7. documentele din care rezultă că s-au achitat contributiile către bugetul asigurărilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de somaj, precum si cea de asigurări de sănătate;

8. stabilirea si respectarea duratei timpului de lucru, evidenta orelor lucrate în conditii deosebite, speciale si alte conditii, respectarea prevederilor legale cu privire la reducerea sub 8 ore a timpului de lucru zilnic;

9. stabilirea si acordarea sporurilor pentru conditii de pericol deosebit si pentru activitătile desfăsurate în conditii vătămătoare, grele, periculoase, deosebit de periculoase, care solicită o încordare psihică foarte ridicată, precum si respectarea prevederilor legale referitoare la plata orelor suplimentare, care nu au fost compensate prin timp liber;

10. acordarea concediului de odihnă, a concediului de odihnă suplimentar plătit, a concediului de studii, a permisiilor, învoirilor plătite si a concediilor fără plată;

11. asigurarea unui tratament egal si înlăturarea oricărei forme de discriminare în derularea raporturilor de muncă si de serviciu.

II. Pe linia securitătii si sănătătii în muncă:

1. îndeplinirea de către conducătorii unitătilor M.I.R.A. a obligatiilor ce le revin conform prevederilor prezentului ordin;

2. modul de aplicare a reglementărilor de securitate si sănătate în muncă a căror nerespectare este sanctionată potrivit prevederilor art. 39 din Legea securitătii si sănătătii în muncă nr. 319/2006;

3. modul de îndeplinire de către compartimentele de prevenire si protectie sau de către lucrătorii desemnati, după caz, a atributiilor ce le revin în conformitate cu prevederile ordinului.

 

ANEXA Nr. 4

 

I. Modelul procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor

 

ROMÂNIA

MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea ......................................................

Ex. nr. ..........................

 

PROCES-VERBAL

DE CONSTATARE SI SANCTIONAREA CONTRAVENTIILOR

Seria ............... nr. ....................

 

Încheiat astăzi: ziua ......... luna .......................... anul ..........., în localitatea ................................, sectorul/judetul ........... .

Agent constatator ................................................................................. (gradul, numele si prenumele), din .......................................................................... (unitatea),

în baza Delegatiei de control nr. .................................. din ........................., emisă de ....................................., constat că :

Dl/Dna ............................................, fiul/fiica lui ................................................... si al ........................................, născut/născută la ........................................ în localitatea ............................................, sectorul/judetul ............................, act de

identitate ............. seria ............... nr. ......................, eliberat de ............................., CNP ......................................., cu domiciliul/resedinta în ......................................................, str. ............................................ nr. ........., bl. ......., sc. ........., ap. ........, sector/judet ..................................., ocupatia ...................................................., loc de muncă ....................................................... .

Persoana juridică .........................................., cu sediul în ................................, str. ................................ nr. ....., bl. ....., sc. ......, ap. ....., sector/judet ........................................................., CUI .................................................................., reprezentată de dl/dna ....................................................................., CNP ............................................, act de identitate ........................ seria ......... nr. ................................, eliberat de ................................, cu domiciliul/resedinta în ................................, str. ................................ nr. ........, bl. ........, sc. ......., ap. ........., sector/ judet ................................................................ .

În ziua de ................................ luna ................................ anul ........ ora ...... locul ........................ a săvârsit următoarele:

..................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................................................... .

Fapta săvârsită este prevăzută de:

art. ................................ din ................................ si sanctionată de art. ................................ din ................................;

art. ................................ din ................................ si sanctionată de art. ................................ din ................................;

art. ................................ din ................................ si sanctionată de art. ................................ din ................................ .

Stabilesc:

AMENDA, în sumă de ...................................... lei.

Contravenientul nu este de fată/refuză/nu poate lua cunostintă de continutul procesului-verbal, lucru atestat de martorul ....................................., cu domiciliul/resedinta în ........................................., str. ............................................... nr. ....., bl. ....., sectorul/judetul ....................................., posesor al actului de identitate ................... seria ......... nr. ................................., eliberat de ...................................., CNP ....................................................... .

Contravenientul poate face plângere împotriva procesului-verbal de constatare în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia. Plângerea va fi depusă la .......................................................................... .

Contravenientul achită pe loc, cu Chitanta nr. ....................................., sau poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de constatare a contraventiei ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege, adică suma de ..................................... lei.

Alte mentiuni ...................................................................................................................................................................... .

Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, dintre care un exemplar s-a înmânat contravenientului, astăzi, ziua ......... luna ..................................... anul ........../se va comunica contravenientului în termen de cel mult o lună de la data aplicării acestuia, prin posta specială.

 

Agent constatator

Martor

Contravenient

Am luat cunostintă.

 

II. Modelul înstiintării de plată a debitorului

 

ROMÂNIA

MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea ......................................................

 

- Fată -

Seria .......... nr. ....................

 

ÎNSTIINTARE DE PLATĂ

 

Dl/Dna ..............................................., fiul/fiica lui .............................................. si al ..................................., născut/născută la ....................................., în localitatea ....................................., sectorul/judetul ....................................., act de identitate .............. seria ......... nr. ....................................., eliberat de ....................................., CNP ....................................., cu domiciliul/resedinta în ....................................., str. ..................................... nr. ......, bl. ......, sc. ......, ap. ......, sector/judet ....................................., ocupatia ....................................., loc de muncă ..................................... .

 

Persoana juridică ....................................., cu sediul în ............................................, str. ..................................... nr. ....., bl. ......., sc. ......, ap. ......, sector/judet ....................................., CUI ....................................., reprezentată de dl/dna ....................................., CNP ....................................., act de identitate ......... seria ....... nr. ....................................., eliberat de ........................, cu domiciliul/resedinta în ....................................., str. ..................................... nr. ......, bl. ......, sc. ......., ap. ........, sector/ judet .......................... .

Conform Procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei seria ............. nr. ......................., încheiat în ziua de ....... luna .................................... anul ........., la ...................................., s-a stabilit drept amendă suma de ....................................

lei, pe care va trebui să o achitati la .......................................................................... .

Chitanta si copia procesului-verbal se transmit în termen de 15 zile de la comunicare unitătii din care face parte agentul constatator. În caz de neplată a obligatiilor se va trece la executarea silită.

 

- Verso –

 

Către

..........................................................................

 

În temeiul art. ................. din ..........................................., trimitem alăturat Procesul-verbal de constatare a contraventiei seria .......... nr. ....................................., încheiat pe numele dlui/dnei/pers. juridice .........................................................................., în vederea executării silite.

 

..................................... *)

 

Recomandat nr. .................. din .............................

Loc pentru francare

Data prezentării

.............................

Data primirii

..................................


*) Se va semna de către conducătorul unitătii în care este încadrat agentul constatator.