MONITORUL OFICIAL AL
ROMANIEI
P A R T E A I
SUMAR
LEGI SI DECRETE
119. - Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 3/2008 privind transmiterea unei suprafete de teren,
proprietate publică a statului, din administrarea Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof si Sfeclă de Zahăr Brasov în administrarea
Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului, pentru Universitatea
„Transilvania” din Brasov, în scopul construirii unui campus universitar
532. - Decret privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 3/2008 privind transmiterea
unei suprafete de teren, proprietate publică a statului, din administrarea
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof si Sfeclă de Zahăr
Brasov în administrarea Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului,
pentru Universitatea „Transilvania” din Brasov, în scopul construirii unui
campus universitar
120. - Lege privind aprobarea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 152/2007 pentru completarea Legii nr. 8/2006 privind
instituirea indemnizatiei pentru pensionarii sistemului public de pensii,
membri ai uniunilor de creatori legal constituite si recunoscute ca persoane
juridice de utilitate publică
533. - Decret pentru promulgarea Legii privind
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 152/2007 pentru completarea
Legii nr. 8/2006 privind instituirea indemnizatiei pentru pensionarii
sistemului public de pensii, membri ai uniunilor de creatori legal constituite
si recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică
121. - Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 145/2007 pentru modificarea alin. (4) al art. 8 din Ordonanta
Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar
preventiv
534. - Decret privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 145/2007 pentru modificarea
alin. (4) al art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul
intern si controlul financiar preventiv
122. - Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 147/2007 privind rambursarea contravalorii unor servicii de
navigatie aeriană pentru zborurile scutite de la plata tarifelor pentru aceste
servicii
535. - Decret privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 147/2007 privind rambursarea
contravalorii unor servicii de navigatie aeriană pentru zborurile scutite de la
plata tarifelor pentru aceste servicii
125. - Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 73/2007 privind organizarea si functionarea Agentiei pentru
Serviciile Societătii Informationale
538. - Decret privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 73/2007 privind organizarea si
functionarea Agentiei pentru Serviciile Societătii Informationale
126. - Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 148/2007 privind reglementarea unor măsuri financiare pentru
stimularea gradului de absorbtie a fondurilor alocate pentru agricultură
539. - Decret privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 148/2007 privind reglementarea
unor măsuri financiare pentru stimularea gradului de absorbtie a fondurilor
alocate pentru agricultură
127. - Lege privind aprobarea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 154/2007 pentru prorogarea termenului prevăzut la art. III din
titlul XVI al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietătii si
justitiei, precum si unele măsuri adiacente
540. - Decret pentru promulgarea Legii privind
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 154/2007 pentru prorogarea
termenului prevăzut la art. III din titlul XVI al Legii nr. 247/2005 privind
reforma în domeniile proprietătii si justitiei, precum si unele măsuri
adiacente
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.399/C. - Ordin al ministrului justitiei privind
aprobarea renuntării la cetătenia română unor persoane
1.603. - Ordin al ministrului economiei si
finantelor pentru aprobarea Normelor tehnice privind determinarea cuantumului
comisionului la fondul de risc, în procente, pentru acoperirea riscurilor
financiare care decurg din garantarea de către stat a
împrumuturilor contractate
de persoane juridice de la institutiile creditoare, precum si din împrumuturile
contractate direct de stat si subîmprumutate beneficiarilor finali
ACTE ALE COMITETULUI INTERMINISTERIAL DE FINANTĂRI, GARANTII SI ASIGURĂRI
242. - Hotărârea pentru modificarea Normelor
privind derularea activitătii de emitere în numele si în contul statului a
garantiei pentru întreprinderi mici si mijlocii (cod ISO: NI-GAR-05-II/0), a
Normelor privind operatiunile de emitere a garantiilor de export de către
EXIMBANK în numele si contul statului (exporturi de mărfuri generale) - cod
ISO: NI-GAR-03-III/0, precum si a Normelor privind derularea activitătii de
emitere, în numele si în contul statului, a garantiei pentru proiecte în
domenii prioritare (cod ISO: NI-GAR-06-I/0)
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 3/2008 privind transmiterea unei
suprafete de teren, proprietate publică a statului, din administrarea
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof
si Sfeclă de Zahăr
Brasov în administrarea Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului,
pentru Universitatea „Transilvania” din Brasov, în scopul construirii unui
campus universitar
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 3 din 6 februarie
2008 privind transmiterea unei suprafete de teren, proprietate publică a
statului, din administrarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Cartof si Sfeclă de Zahăr Brasov în administrarea Ministerului
Educatiei, Cercetării si Tineretului, pentru Universitatea „Transilvania” din
Brasov, în scopul construirii unui campus universitar, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 101 din 8 februarie 2008, cu următoarele
modificări:
1. Titlul
ordonantei de urgentă se modifică si va avea următorul cuprins:
„ORDONANTĂ DE URGENTĂ
privind transmiterea unei suprafete de teren, proprietate publică a statului, din administrarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof si Sfeclă de Zahăr Brasov în administrarea Universitătii «Transilvania» din Brasov, în scopul construirii unui campus universitar”
2. La
articolul 1, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art.
1. - (1) Prin derogare de la
dispozitiile art. 223 si 224 din Legea nr. 290/2002 privind organizarea si
functionarea unitătilor de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii,
silviculturii, industriei alimentare si a Academiei de Stiinte Agricole si
Silvice «Gheorghe Ionescu-Sisesti», cu modificările si completările ulterioare,
se aprobă transmiterea unui teren în suprafată de 30 ha, proprietate publică a
statului, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta ordonantă de urgentă, din administrarea Institutului National
de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof si Sfeclă de Zahăr Brasov în
administrarea Universitătii «Transilvania» din Brasov, în scopul construirii
unui campus universitar.”
3. Anexa
se modifică si va avea următorul cuprins:
„ANEXĂ
a suprafetei de teren, proprietate publică a
statului, care se transmite din administrarea Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof si Sfeclă de Zahăr Brasov
în administrarea Universitătii „Transilvania” din
Brasov
Adresa unde este situată
suprafata de teren |
Persoana juridică
de la care se transmite suprafata de teren |
Persoana juridică
la care se transmite suprafata de teren |
Caracteristicile
tehnice ale terenului care se transmite |
Teren extravilan, situat în zona Bartolomeu, municipiul Brasov, judetul Brasov |
Din domeniul public al statului si din
administrarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof si
Sfeclă de Zahăr Brasov |
În domeniul public al statului si în
administrarea Universitătii „Transilvania” din Brasov |
Teren extravilan în suprafată de 30 ha, potrivit
tarlalelor/parcelelor cadastrele 159/A1168/1 si 156/A1170 (15 ha de teren
reprezentat de parcela 159/A1168/1 si 15 ha de teren reprezentat de parcela
156/A1170) Nr. M.F. 104.651 si 105.043” |
Această lege a fost
adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale
art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR BOGDAN OLTEANU |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 27 mai 2008.
Nr. 119.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 3/2008 privind
transmiterea unei suprafete de teren, proprietate publică a statului,
din administrarea
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof si Sfeclă de Zahăr
Brasov în administrarea Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului,
pentru Universitatea
„Transilvania” din Brasov, în scopul construirii unui campus universitar
În temeiul prevederilor
art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 3/2008 privind transmiterea unei suprafete de teren, proprietate publică a
statului, din administrarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Cartof si Sfeclă de Zahăr Brasov în administrarea Ministerului
Educatiei, Cercetării si Tineretului, pentru Universitatea „Transilvania” din
Brasov, în scopul construirii unui campus universitar, si se dispune publicarea
acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 26 mai 2008.
Nr. 532.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 152/2007 pentru completarea Legii nr.
8/2006 privind instituirea indemnizatiei pentru pensionarii sistemului public
de pensii, membri ai uniunilor de creatori legal constituite
si recunoscute ca
persoane juridice de utilitate publică
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 152 din 19 decembrie
2007 pentru completarea Legii nr. 8/2006 privind instituirea indemnizatiei
pentru pensionarii sistemului public de pensii, membri ai uniunilor de creatori
legal constituite si recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 883 din 21 decembrie
2007, cu următoarea modificare:
- La
articolul unic, alineatul (21) al articolului 1 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„(21) Cuantumul indemnizatiei se modifică ori de câte
ori se modifică pensia titularului, ca urmare a modificării valorii punctului
de pensie.”
Această lege a fost
adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale
art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR BOGDAN OLTEANU |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 27 mai 2008.
Nr. 120.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea
Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 152/2007 pentru
completarea Legii nr. 8/2006 privind instituirea indemnizatiei pentru
pensionarii sistemului public de pensii, membri ai uniunilor de creatori legal
constituite si recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică
În temeiul prevederilor
art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 152/2007 pentru completarea Legii nr. 8/2006 privind instituirea
indemnizatiei pentru pensionarii sistemului public de pensii, membri ai
uniunilor de creatori legal constituite si recunoscute ca persoane juridice de
utilitate publică, si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 26 mai 2008.
Nr. 533.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 145/2007 pentru modificarea alin. (4) al
art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si
controlul financiar preventiv
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 145 din 19 decembrie
2007 pentru modificarea alin. (4) al art. 8 din Ordonanta Guvernului nr.
119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 877 din 20 decembrie 2007.
Această lege a fost
adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale
art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR BOGDAN OLTEANU |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 27 mai 2008.
Nr. 121.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 145/2007 pentru
modificarea alin. (4) al art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999
privind controlul
intern si controlul financiar preventiv
În temeiul prevederilor
art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 145/2007 pentru modificarea alin. (4) al art. 8 din Ordonanta Guvernului
nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv si se
dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 26 mai 2008.
Nr. 534.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernuluinr. 147/2007 privind rambursarea
contravalorii unor servicii de
navigatie aeriană pentru zborurile scutite de la plata
tarifelor pentru
aceste servicii
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 147 din 19 decembrie
2007 privind rambursarea contravalorii unor servicii de navigatie aeriană
pentru zborurile scutite de la plata tarifelor pentru aceste servicii,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 880 din 21 decembrie
2007.
Această lege a fost
adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale
art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR BOGDAN OLTEANU |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 27 mai 2008.
Nr. 122.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 147/2007 privind
rambursarea contravalorii unor servicii de navigatie aeriană pentru zborurile
scutite de la plata tarifelor pentru aceste servicii
În temeiul prevederilor
art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 147/2007 privind rambursarea contravalorii unor servicii de navigatie
aeriană pentru zborurile scutite de la plata tarifelor pentru aceste servicii
si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 26 mai 2008.
Nr. 535.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 73/2007
privind organizarea
si functionarea Agentiei pentru Serviciile Societătii Informationale
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 73 din 28 iunie 2007
privind organizarea si functionarea Agentiei pentru Serviciile Societătii
Informationale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 444
din 29 iunie 2007, cu următoarele modificări si completări:
1. La
articolul 1, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art.
1. - (1) Agentia pentru
Serviciile Societătii Informationale, denumită în continuare ASSI, se
organizează si functionează ca institutie publică, cu personalitate juridică,
în subordinea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, în scopul
implementării si al operării sistemelor informatice si de comunicatii ce
furnizează servicii destinate guvernării prin mijloace electronice si al
reglementării activitătilor specifice guvernării prin mijloace electronice.”
2. La
articolul 2, literele b), c), e), g), i), j), k) si m) vor avea următorul
cuprins:
„b) reglementează
activitătile specifice furnizării serviciilor de guvernare prin mijloace
electronice;
c) implementează,
coordonează si operează la nivel national sisteme informatice si de
comunicatii, în scopul furnizării serviciilor destinate guvernării prin
mijloace electronice;
..........................................................................
e) înaintează Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, denumit în continuare ministerul
de specialitate, propuneri de acte normative pentru îmbunătătirea cadrului
legislativ în domeniul furnizării de servicii publice prin mijloace electronice
si al serviciilor societătii informationale;
..........................................................................
g) operează sistemul
denumit „Ghiseul virtual de plăti”, parte a sistemului e-guvernare;
..........................................................................
i) acordă consultantă de
specialitate pentru institutii si organizatii nationale, regionale si
internationale;
j) încheie conventii,
protocoale, întelegeri cu institutiile din tară care au atributii în domeniu si
cu institutiile similare din străinătate, în conditiile legii;
k) poate fi membru al
organizatiilor interne si internationale de specialitate si participă la
activitătile acestora;
..........................................................................
m) asigură interoperabilitatea
aplicatiilor de guvernare prin mijloace electronice;”.
3. La
articolul 3, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu
următorul cuprins:
„(11) În exercitarea atributiilor ce îi revin potrivit
actelor normative în vigoare, ASSI va fi sprijinită de celelalte autorităti
publice, în vederea identificării, localizării si sanctionării, în conditiile
legii, a persoanelor fizice sau juridice pentru nerespectarea legislatiei în
vigoare din domeniul în care îsi desfăsoară activitatea.”
4. La
articolul 3, alineatele (2) si (3) se abrogă.
5. La
articolul 3, alineatul (4) va avea următorul cuprins:
„(4) ASSI poate prelua, în
conditiile legii, sisteme informatice si infrastructuri de comunicatii ale
altor institutii publice.”
6. La
articolul 4, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 4. - (1) Conducerea
ASSI este asigurată de un presedinte si de 3 vicepresedinti.”
7. La
articolul 4, alineatele (3) si (4) se abrogă.
8. La
articolul 4, alineatul (7) va avea următorul cuprins:
„(7) Presedintele si
vicepresedintii sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei. Durata mandatului presedintelui si
al vicepresedintilor este de 4 ani. Mandatele presedintelui si
vicepresedintilor încetează de
drept pentru următoarele motive:
a) în caz de condamnare
penală prin hotărâre judecătorească definitivă, pentru care nu a intervenit
reabilitarea;
b) în situatia
imposibilitătii de a-si îndeplini mandatul mai mult de 120 de zile
calendaristice consecutive.”
9. La
articolul 4, alineatul (8) se abrogă.
10. La
articolul 6, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu
următorul cuprins:
„(11) Cuantumul sumelor datorate cu titlu de tarif se
stabileste prin decizie cu caracter individual a presedintelui ASSI.”
11. După
articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 91, cu următorul
cuprins:
„Art. 91. - (1) Se interzice autoritătilor administratiei
publice centrale să dezvolte sisteme informatice sau să achizitioneze servicii
informatice pentru dezvoltarea acestor sisteme, susceptibile de a furniza
servicii publice prin mijloace electronice de natura celor furnizate prin
intermediul sistemelor informatice operate de ASSI.
(2) Înainte de initierea
oricărei proceduri de atribuire ce are ca obiect achizitia de servicii sau
echipamente informatice destinate asigurării interoperabilitătii cu Sistemul
Electronic National, autoritătile administratiei publice centrale au obligatia
de a solicita ASSI formularea de observatii asupra cerintelor tehnice care pot
afecta compatibilitatea cu sistemele informatice componente ale Sistemului
Electronic National, cuprinse în proiectele de caiete de sarcini aferente
procedurilor sus-mentionate. Observatiile formulate de ASSI au caracter
obligatoriu pentru autoritătile contractante prevăzute la alin. (1), acestea
având obligatia de a le introduce în caietele de sarcini.
(3) Normele metodologice
privind procedura de aplicare a activitătii prevăzute la alin. (2) se stabilesc
prin hotărâre a Guvernului.
(4) În scopul asigurării
interoperabilitătii dintre autoritătile administratiei publice centrale si
Sistemul Electronic National, institutiile publice care detin registre
electronice vor asigura, în conditiile legii, accesul electronic al ASSI la
informatiile necesare
asigurării interoperabilitătii cu Sistemul
Electronic National cuprinse în aceste registre, pentru utilizare în vederea
construirii si operării aplicatiilor de guvernare electronică, precum si a
aplicării procedurii electronice. Accesul ASSI se realizează pe bază de
protocoale-cadru încheiate cu autoritătile administratiei publice centrale.
(5) Nerespectarea
prevederilor alin. (1) constituie contraventie si se sanctionează cu amendă
contraventională de la 20.000 de lei la 100.000 de lei.
(6) Nerespectarea
prevederilor alin. (4) constituie contraventie si se sanctionează cu amendă
contraventională de la 3.000 de lei la 5.000 de lei pentru fiecare zi de
întârziere în asigurarea accesului, conform procedurii stabilite prin protocol
între institutiile implicate.
(7) Constatarea
contraventiilor prevăzute la alin. (5) si (6), precum si aplicarea sanctiunilor
corespunzătoare se fac de personalul ASSI special împuternicit în acest sens.
(8) Contraventiilor
prevăzute la alin. (5) si (6) le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările si
completările ulterioare.”
12. La
articolul 10, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - (1) Pentru
desfăsurarea activitătilor specifice, ASSI preia, pe bază de protocol de
predare-preluare, de la Autoritatea Natională pentru Reglementare în
Comunicatii si Tehnologia Informatiei imobilul - clădire si teren – din
Bucuresti, sectorul 2, Str. Italiană nr. 22, infrastructura necesară operării
la nivel national a sistemelor informatice ce furnizează servicii publice
destinate guvernării prin mijloace electronice, personalul aferent acestei
activităti, sursele de finantare aferente atributiilor specifice, o cotă-parte
stabilită prin protocol din disponibilitătile bugetare existente si din
veniturile ce urmează a se încasa în semestrul I în bugetul fostului
Inspectorat General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, precum si un
număr de 10 autoturisme.”
13. La
articolul 10, alineatele (4)-(6) se abrogă.
Această lege a fost
adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale
art. 76 alin. (1) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR BOGDAN OLTEANU |
p. PRESEDINTELE SENATULUI, DORU IOAN TĂRĂCILĂ |
Bucuresti, 27 mai 2008.
Nr. 125.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 73/2007 privind
organizarea si functionarea Agentiei pentru Serviciile Societătii
Informationale
În temeiul prevederilor
art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 73/2007 privind organizarea si functionarea Agentiei pentru Serviciile
Societătii Informationale si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 26 mai 2008.
Nr. 538.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 148/2007 privind reglementarea unor
măsuri financiare pentru stimularea gradului de absorbtie a fondurilor alocate
pentru agricultură
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 148 din 19 decembrie
2007 privind reglementarea unor măsuri financiare pentru stimularea gradului de
absorbtie a fondurilor alocate pentru agricultură, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 21 decembrie 2007.
Această lege a fost
adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale
art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR BOGDAN OLTEANU |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 27 mai 2008.
Nr. 126.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 148/2007 privind
reglementarea
unor măsuri
financiare pentru stimularea gradului de absorbtie a fondurilor alocate pentru
agricultură
În temeiul prevederilor
art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 148/2007 privind reglementarea unor măsuri financiare pentru stimularea
gradului de absorbtie a fondurilor alocate pentru agricultură si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 26 mai 2008.
Nr. 539.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 154/2007 pentru prorogarea termenului
prevăzut la art. III din titlul XVI al Legii nr. 247/2005 privind reforma în
domeniileproprietătii si justitiei, precum si unele măsuri adiacente
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 154 din 19 decembrie
2007 pentru prorogarea termenului prevăzut la art. III din titlul XVI al Legii
nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietătii si justitiei, precum si
unele măsuri adiacente, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 883 din 21 decembrie 2007.
Această lege a fost
adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale
art. 76 alin. (1) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR BOGDAN OLTEANU |
p. PRESEDINTELE SENATULUI, DORU IOAN TĂRĂCILĂ |
Bucuresti, 27 mai 2008.
Nr. 127.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
154/2007 pentru prorogarea
termenului prevăzut
la art. III din titlul XVI al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile
proprietătii si justitiei,
precum si unele
măsuri adiacente
În temeiul prevederilor
art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 154/2007 pentru prorogarea termenului prevăzut la art. III din
titlul XVI al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietătii si
justitiei, precum si unele măsuri adiacente si se dispune publicarea acestei
legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 26 mai 2008.
Nr. 540.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL JUSTITIEI
privind aprobarea
renuntării la cetătenia română unor persoane
Având în vedere raportul
depus în temeiul art. 30 alin. 4 din Legea cetăteniei române nr. 21/1991,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, de Comisia pentru
cetătenie, constituită potrivit art. 13 alin. 1 din aceeasi lege, constatând
îndeplinite conditiile prevăzute de art. 26 din Legea nr. 21/1991, republicată,
cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul art. 30 alin. 4
din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
si al art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea
si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificările si completările
ulterioare,
ministrul justitiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă cererile de renuntare la cetătenia română persoanelor care
au obtinut promisiunea acordării unei alte cetătenii si care sunt cuprinse în
anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă cererile de renuntare la cetătenia română persoanelor care
au obtinut o altă cetătenie si care sunt cuprinse în anexa nr. 2, care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
p. Ministrul
justitiei,
Gheorghe Mocuta,
secretar de stat
Bucuresti, 23 mai 2008.
Nr. 1.399/C.
1. Draksler Elena-Camelia,
fiica lui Cirican Ion si Elena, născută la data de 31 mai 1974 în localitatea
Dăesti, judetul Vâlcea, România, cu domiciliul actual în Republica Slovenia,
Sezane, Cesta na Lenivec 18, cu ultimul domiciliu din România în Râmnicu
Vâlcea, Str. Crinilor nr. 2, bl. A.6, sc. B, ap. 31, judetul Vâlcea.
(1.480R/2006)
2. Faulhaber Mihaela,
fiica lui Popa Nicolae si Maria, născută la data de 2 martie 1981 în
localitatea Sânnicolau Mare, judetul Timis, România, cu domiciliul actual în
Austria, 2832 Scheiblingkkirchen-Thernberg, Weingart 219, cu ultimul domiciliu
din România în municipiul Bucuresti, Calea Călărasilor nr. 85, ap. 5, sector 3.
(26/2008 )
3. Hana Ady-Samuel, fiul
lui Hana Adolf si Maria, născut la data de 6 septembrie 1978 în localitatea
Moldova-Nouă, judetul Caras-Severin, România, cu domiciliul actual în Republica
Cehă, 331 41 Kralovice, Vyrov, Hadacka 92, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Sfânta Elena nr. 140, judetul Caras-Severin. (346R/2007)
4. Wetzl Camelia, fiica
lui Tască Gavril si Maranda, născută la data de 5 martie 1972 în localitatea
Vulcan, judetul Hunedoara, România, cu domiciliul actual în Germania, 86929
Penzing-Epfenhausen, Am Schwallberg 4 a, cu ultimul domiciliu din România în
Timisoara, str. Al. Golescu nr. 12, ap. 58, judetul Timis. (1.086R/2006)
5. Zele Carina, fiica lui
Godo Andrei si Rozalia, născută la data de 4 februarie 1971 în localitatea
Timisoara, judetul Timis, România, cu domiciliul actual în Austria, 3561
Zobing, Dr. Hiesinger-Strasse 41, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Timisoara, Str. Polonă nr. 2, bl. 3, sc. A, ap. 5, judetul
Timis.(28/2008)
6. Zele Viorel-Daniel,
fiul lui Zele Ioan si Ana, născut la data de 2 mai 1967 în localitatea
Sânnicolau Mare, judetul Timis,România, cu domiciliul actual în Austria, 3561
Zobing, Dr. Hiesinger-Strasse 41, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Comlosu Mare nr. 1.116, judetul Timis. (27/2008)
1. Barbaliu Diana-Bianca,
fiica lui Barbaliu Constantin si Doina, născută la data de 23 decembrie 1975 în
localitatea Fălticeni, judetul Suceava, România, cu domiciliul actual în
Olanda, 4261 BK Wijk en Aalburg, Aalburgsestraat 4, cu ultimul domiciliu din
România în localitatea Fălticeni, Bd. 2 Grăniceri bl. 9, sc. A, et. 4, ap. 18,
judetul Suceava. (36/2008)
2. Dragomirescu Corina,
fiica lui Munteanu Niculită si Mioara, născută la data de 27 iulie 1964 în
localitatea Plenita, judetul Dolj, România, cu domiciliul actual în Olanda,
2717 HV Zoetermeer, Schonbergrode 18, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Bacău, str. Ana Ipătescu nr. 15, sc. B, ap. 3, judetul Bacău.
(35/2008)
3. Hârjete Raoul-Andrei,
fiul lui Hârjete Romică si Elisabeta-Elena, născut la data de 12 mai 1989 în
localitatea Resita, judetul Caras-Severin, România, cu domiciliul actual în
Austria, 7201 Neudorfl, Hauptstr.140/9/7, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Resita, Str. Măcinului nr. 1, sc. C, ap. 2, judetul Caras-Severin.
(302R/2007)
4. Nelepcu Mariana-Larisa,
fiica lui Nelepcu Marian si Aglaia, născută la data de 24 iulie 1981 în
localitatea Turnu Măgurele, udetul Teleorman, România, cu domiciliul actual în
Germania, 3209 Prien, Schillerstr.22, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Deva, str. Duiliu Zamfirescu bl. D.2, sc. A, et. 1, ap. 3, udetul
Hunedoara. (39/2008)
5. Somle Gabriela-Bianca,
fiica lui Somle Gheorghe si Silvia, ăscută la data de 29 iulie 1988 în localitatea
Timisoara, judetul Timis, România, cu domiciliul actual în Austria, 4614
Marchtrenk, Forellenstr.10, cu ultimul domiciliu din România în localitatea
Timisoara, str. Varadia nr. 12, judetul Timis. (19R/2007)
6. Zaharco Adriana-Raisa,
fiica lui Zaharco Victor si Octavia, născută la data de 13 aprilie 1968 în
localitatea Hunedoara, judetul Hunedoara, România, cu domiciliul actual în
Olanda, 2591 JV Den Haag, Suzannaland 474, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Timisoara, str. Lazăr Gheorghe nr. 19, bl. T.1, ap. 37, judetul
Timis. (33/2008)
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
pentru aprobarea
Normelor tehnice privind determinarea cuantumului comisionului la fondul
de risc, în procente,
pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din garantarea de către
stat
a împrumuturilor
contractate de persoane juridice de la institutiile creditoare,
precum si din
împrumuturile contractate direct de stat si subîmprumutate beneficiarilor
finali
În temeiul prevederilor
art. 11 alin (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si
functionarea Ministerului Economiei si Finantelor, cu modificările si
completările ulterioare, ale art. 6 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
64/2007
privind datoria publică, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 109/2008, si ale pct. 6.4 din Normele metodologice de
aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria
publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 1.470/2007,
ministrul economiei si finantelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele tehnice privind determinarea cuantumului
comisionului la fondul de risc, în procente, pentru acoperirea riscurilor
financiare care decurg din garantarea de către stat a împrumuturilor
contractate de persoane juridice de
la institutiile creditoare, precum si din
împrumuturile contractate direct de stat si subîmprumutate beneficiarilor
finali, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia generală de trezorerie si datorie publică, precum si
persoanele juridice beneficiare ale garantiei sau subîmprumutului de stat vor
duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prevederile prezentului ordin intră în vigoare la datapublicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei si
finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 22 mai 2008.
Nr. 1.603.
ANEXĂ
privind determinarea cuantumului comisionului la
fondul de risc, în procente, pentru acoperirea riscurilor financiare
care decurg din garantarea de către stat a
împrumuturilor contractate de persoane juridice de la institutiile creditoare,
precum si din împrumuturile contractate direct de
stat si subîmprumutate beneficiarilor finali
CAPITOLUL I
Prevederi generale
1.1. În conformitate cu
prevederile art. 6 din Ordonanta de Urgentă a Guvernului nr. 64/2007 privind
datoria publică, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 109/2008,
se instituie fondul de risc atât pentru împrumuturi contractate cu garantie de
stat, cât si pentru împrumuturi contractate direct de stat si subîmprumutate
beneficiarilor finali, în scopul acoperirii riscurilor financiare care decurg
din astfel de împrumuturi.
1.2. Plătitorii de
comision la fondul de risc sunt beneficiari ai finantării rambursabile garantate
de stat si/sau contractate de stat si subîmprumutate, contractate în baza
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/2007, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 109/2008, pentru care
rambursarea împrumutului se efectuează din sursele proprii ale acestora,
conform actului normativ de aprobare a acordului de împrumut.
1.3. În conformitate cu
prevederile art. 6 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 64/2007,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 109/2008, sumele încasate
sub formă de comisioane de la beneficiarii finantării
rambursabile garantate de stat si/sau contractate
de stat si subîmprumutate constituie venit la fondul de risc.
CAPITOLUL II
Procedura de determinare a cuantumului
comisionului la fondul de risc
2.1. Comisionul la fondul
de risc, datorat de entitătile prevăzute la pct. 1.2, este exprimat ca procent
aplicat la valoarea împrumutului garantat de stat sau contractat direct de stat
si subîmprumutat beneficiarului final, rambursat din sursele proprii ale
garantatului sau subîmprumutatului.
2.2. Modul de plată a
comisionului la fondul de risc, respectiv numărul de rate si datele de plată a
acestuia se vor stabili de comun acord cu plătitorii, fiind reglementate de
prevederile conventiilor de garantare si ale acordurilor de împrumut subsidiar.
2.3. În vederea
determinării cuantumului comisionului la fondul de risc, conform celor
precizate, se vor parcurge următoarele etape:
- determinarea gradului de
risc al persoanei juridice solicitante a garantiei de stat sau a
subîmprumutului, pe baza analizei Băncii de Export-Import a României EXIMBANK -
S.A. si în conformitate cu avizul Comitetului Interministerial de Finantări,
Garantii si Asigurări, conform pct.6.1 din Normele metodologice de aplicare a
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007;
- determinarea cuantumului
comisionului la fondul de risc, pe baza formulei de calcul prevăzute la pct.
2.4;
- stabilirea, de comun
acord, cu garantatii si subîmprumutatii a modului de plată (numărul de rate si
datele de plată) a comisionului astfel stabilit si reflectarea acestuia în
documentele juridice care urmează a se încheia cu acestia.
2.4. În vederea calculării
cuantumului comisionului la fondul de risc, exprimat în procente, se va aplica
următoarea formulă:
% comision fond de risc =
punctaj clasa de performantă financiară x 60% + punctaj rata de recuperare a
serviciului datoriei publice provenind din garantii si subîmprumuturi de stat x
20% + punctaj valoarea împrumutului x 10% + punctaj perioada de rambursare a
împrumutului x 10% +/- indice de corectie
2.5. Punctajele aferente
variabilelor incluse în formula de calcul al cuantumului comisionului la fondul
de risc, precum si semnificatia acestora sunt prevăzute în cap. III.
CAPITOLUL III
Punctajul aferent variabilelor formulei de calcul
aferente comisionului la fondul de risc
3.1. În vederea
desfăsurării unei activităti prudentiale, caracterizată prin urmărirea
permanentă a riscului asociat portofoliului de credite, fiecărui beneficiar de
garantie de stat sau împrumut/subîmprumut îi este asociată o categorie de
performantă financiară, notată conventional cu litere de la A la E,
reprezentând reflectarea potentialului economic si soliditătii financiare ale
acestuia, obtinută în urma analizei Băncii de Export-Import a României EXIMBANK
- S.A.
3.2. În functie de clasa
de performantă financiară stabilită de Banca de Export-Import a României
EXIMBANK - S.A., se va avea în vedere următorul punctaj:
Clasa de performantă financiară |
Descriere |
Punctaj |
Categoria A |
Operatorii economici/unitătile
administrativ-teritoriale din această clasă au o situatie financiară la cel
mai înalt nivel, dispun de o capacitate de rambursare excelentă,
neînregistrând iregularităti la plata datoriilor către creditor. Este
improbabilă înregistrarea de pierderi. Riscul aferent expunerilor este la un
nivel minim. |
0,5 |
Categoria B |
Operatorii economici/unitătile
administrativ-teritoriale din această clasă au o situatie financiară si o
capacitate de rambursare foarte bune. Este improbabilă aparitia unor
iregularităti la plata către creditor, iar dacă apar, sunt minore si se pot
rezolva rapid. Nu sunt previzibile înregistrările de pierderi. Riscul aferent
expunerilor pe această categorie este considerat scăzut. |
2,5 |
Categoria C |
Operatorii economici/unitătile
administrativ-teritoriale din această clasă au o situatie financiară relativ
bună, dar pot avea probleme legate de fluxul financiar. Capacitatea de
rambursare este de regulă adecvată, dar pot apărea iregularităti la plata
datoriilor către creditor, care se pot rezolva însă fără reesalonări sau
rescadentări. Este putin probabilă înregistrarea de pierderi. Riscul aferent
expunerilor pe această categorie este considerat mediu, dar acceptabil prin
monitorizarea strictă a angajamentelor. |
4,5 |
Categoria D |
Operatorii economici/unitătile
administrativ-teritoriale din această clasă au probleme legate de fluxul
financiar care, în general, duc la aparitia de iregularităti la plata datoriilor
către creditor, rezolvabile uneori prin reesalonarea sau rescadentarea
plătilor. Prezentând vulnerabilitate sporită la socurile pietei, beneficiarul
are capacitate de rambursare atât timp cât nu există perturbări în mediul său economic. Este posibilă înregistrarea de
pierderi. Riscul aferent expunerilor pe această categorie este considerat
mare. |
6,5 |
Categoria E |
Operatorii economici/unitătile
administrativ-tertoriale din această clasă au probleme serioase legate de
fluxul financiar. Probabilitatea aparitiei unor iregularităti la plata
datoriilor către creditor este foarte mare, capacitatea de rambursare a
angajamentelor fiind foarte fragilă. Pierderile sunt, în majoritatea
cazurilor, iminente. Riscul de nerambursare a împrumutului este considerat maxim;
expunerile nete pe acest tip de beneficiari se pot reduce doar
prin aducerea de garantii colaterale de clasă superioară. |
8,5 |
3.3. Rata de recuperare a
serviciului datoriei publice guvernamentale provenind din garantii si
subîmprumuturi de stat se va calcula ca raport între totalul sumelor recuperate
din restantele înregistrate la serviciul datoriei publice guvernamentale (rate
de capital, dobânzi, comisioane si alte costuri aferente creditului) si totalul
arieratelor înregistrate la serviciul datoriei publice guvernamentale (rate de
capital, dobânzi, comisioane si alte costuri aferente creditului).
3.4. Pentru calculul
acestui indicator se va avea în vedere portofoliul total de credite contractate
cu garantie de stat sau împrumutate/subîmprumutate, aferente beneficiarului
plătitor de comision la fondul de risc.
3.5. În functie de rata de
recuperare a serviciului datoriei publice guvernamentale provenind din garantii
si subîmprumuturi de stat, la data calculării comisionului la fondul de risc se
va avea în vedere următorul punctaj:
Valoarea ratei de
recuperare a serviciului datoriei publice guvernamentale |
Punctaj |
între 0,75 si 1
inclusiv |
2,5 |
între 0,50 si 0,75
inclusiv |
5 |
între 0,25 si 0,50
inclusiv |
10 |
între 0 si 0,25
inclusiv |
15 |
3.6. Pentru beneficiarii
care nu înregistrează arierate la serviciul datoriei publice guvernamentale
provenind din garantii si subîmprumuturi de stat (rate de capital, dobânzi,
comisioane si alte costuri aferente creditului), în calculul comisionului la
fondul de risc punctajul aferent variabilei „rata de recuperare a serviciului
datoriei publice guvernamentale” va avea valoarea 0.
3.7. În functie de
valoarea împrumutului la data contractării, se va avea în vedere următorul
punctaj:
Valoarea
împrumutului |
Punctaj |
sub 50 milioane
echivalent EUR inclusiv |
2,5 |
între 50 si 100
milioane echivalent EUR inclusiv |
5 |
între 100 si 150
milioane echivalent EUR inclusiv |
7,5 |
peste 150 milioane
echivalent EUR |
10 |
3.8. În functie de
perioada de rambursare a împrumutului, conform acordului de împrumut sau altor
documente aferente creditului, se va avea în vedere următorul punctaj:
Perioada de
rambursare |
Punctaj |
sub 5 ani inclusiv |
2,5 |
între 5 si 10 ani inclusiv |
5 |
între 10 si 15 ani inclusiv |
7,5 |
peste 15 ani |
10 |
În cazul în care
împrumutul este acordat pe transe cu maimulte perioade de rambursare, în
functie de obiectivele proiectului de investitii prevăzut a fi finantat din
împrumut, se va avea în vedere transa aferentă componentei cu ponderea cea
mai mare în total împrumut contractat.
3.9. Determinarea
cuantumului de către Directia generală de trezorerie si datorie publică a
comisionului la fondul de risc, exprimat în procente, se stabileste prin
aplicarea formulei de calcul prevăzute la pct. 2.4. si se aprobă de secretarul
de stat
coordonator.
3.10. Documentele
justificative avute în vedere la stabilirea cuantumului comisionului la fondul
de risc sunt următoarele:
- avizul Băncii de
Export-Import a României EXIMBANK - S.A., care stipulează clasa de performantă
financiară în care este încadrat beneficiarul;
- nota internă a
compartimentului de specialitate din cadrul Directiei generale de trezorerie si
datorie publică cu privire la valoarea variabilei „rata de recuperare a
serviciului datoriei publice guvernamentale provenind din garantii si
subîmprumuturi de stat”, prevăzută la pct. 3.5,
dacă este cazul;
- acordul de împrumut sau
alte documente aferente creditului, în vederea determinării valorii
împrumutului si a perioadei de rambursare;
- orice alte documente
considerate relevante în aplicarea formulei de calcul al comisionului la fondul
de risc.
3.11. După evaluarea
variabilelor mentionate mai sus si introducerea lor în formula de calcul al
comisionului la fondul de risc, se va aplica un indice de corectie a
rezultatului obtinut în functie de următoarele:
- importanta proiectului
de investitii finantat din creditul garantat si/sau contractat si
subîmprumutat, din perspectiva contributiei finantării din fonduri
rambursabile/nerambursabile, post aderare, precum si din perspectiva contributiei
în cadrul reformelor sectoriale;
- ponderea valorii
împrumutului contractat în total portofoliu de credite existent, aflat în
administrarea beneficiarului garantat sau subîmprumutat, precum si modul de
administrare a creditelor contractate anterior;
- alte elemente
considerate relevante pentru evaluarea riscului beneficiarului garantat sau
subîmprumutat.
3.12. Indicele de corectie
va avea valori cuprinse între 0 si 0,40% si se va aplica în sens pozitiv sau
negativ asupra cuantumului comisionului la fondul de risc, determinat conform
pct.3.9.
3.13. În cazul unitătilor
administrativ-teritoriale la care nivelul comisionului la fondul de risc
datorat de acestea se stabileste la un nivel inferior celui calculat de
Ministerul Economiei si Finantelor conform pct.2.4, nivelul acestuia va fi
aprobat prin
ordin comun al ministrului economiei si finantelor
si al ministrului internelor si reformei administrative, după consultarea
prealabilă a Comitetului pentru finante publice locale, înfiintat în temeiul Legii
nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificările
si completările ulterioare.
3.14. În cazul în care nu
sunt elemente suficiente pentru aplicarea indicilor de corectie mentionati
anterior, rezultatul formulei de calcul aferente determinării comisionului la
fondul de risc va avea în vedere numai rezultatele aferente variabilelor
mentionate la pct. 3.1-3.8.
3.15. În cazul
împrumuturilor contractate în altă valută decât valuta de referintă EUR, se va
avea în vedere, pentru transformare, cursul de schimb comunicat de Banca
Natională a României, valabil pentru ziua întocmirii Notei privind stabilirea
cuantumului comisionului la fondul de risc, ce
urmează a fi supusă spre aprobare conducerii Ministerului Economiei si
Finantelor. Modelul acestei note este prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentele norme tehnice.
la normele tehnice
MINISTERUL ECONOMIEI SI
FINANTELOR
Directia generală de
trezorerie si datorie publică
Nr.
................/.................
Secretar de stat
NOTĂ
privind stabilirea cuantumului comisionului la
fondul de risc
Data analizei: |
|
|
|
Date generale privind tranzactia |
|
|
|
Denumirea proiectului finantat prin credit garantat sau împrumutat/subîmprumutat: |
|
|
|
Data semnării acordului de garantie/subîmprumut: |
|
|
|
Valoarea creditului: |
în valuta de contract: |
|
|
|
echivalent EUR: |
|
|
Denumirea creditorului: |
|
|
|
Împrumutat: |
|
|
|
Garantat/subîmprumutat: |
|
|
|
Procedura de stabilire a cuantumului comisionului la fondul de risc |
|||
Rezultat |
Valoarea stabilită conform documentelor justificative |
Punctajul obtinut conform Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. ... |
Formula |
— clasa de performantă financiară |
|
|
|
— valoarea ratei de recuperare a serviciului datoriei publice guvernamentale provenind din garantii si subîmprumuturi de stat la data de ... |
|
|
|
— valoarea împrumutului în EUR sau echivalent EUR |
|
|
|
— perioada de rambursare (nr. ani) |
|
|
|
Total |
|
|
|
Indice de corectie +/- |
|
|
|
Observatii (se vor avea în vedere explicatii privind aplicarea indicilor de corectie) |
|
|
|
rezultat final (% comision fond de risc) |
|
|
Director general,
...............................
Director general
adjunct: .........................
Sef serviciu: .........................
Întocmit:
.........................
ACTE ALE COMITETULUI INTERMINISTERIAL DE FINANTĂRI, GARANTII SI ASIGURĂRI
COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANTĂRI, GARANTII
SI ASIGURĂRI
pentru modificarea
Normelor privind derularea activitătii de emitere în numele si în contul
statului a garantiei pentru întreprinderi mici si mijlocii (cod ISO:
NI-GAR-05-II/0),
a Normelor privind
operatiunile de emitere a garantiilor de export de către EXIMBANK în numele si
contul statului (exporturi de mărfuri generale) - cod ISO: NI-GAR-03-III/0,
precum si a Normelor
privind derularea activitătii de emitere, în numele si în contul statului, a
garantiei pentru proiecte în domenii prioritare (cod ISO: NI-GAR-06-I/0)
În baza Hotărârii
Guvernului nr. 534/2007 privind înfiintarea, atributiile, competentele si modul
de functionare ale Comitetului Interministerial de Finantări, Garantii si
Asigurări si reglementarea operatiunilor de finantare, garantare si asigurare
efectuate de Banca de Export - Import a României
EXIMBANK - S.A. în numele si în contul statului, cu modificările si completările
ulterioare, analizând propunerea referitoare la modificarea Normelor privind
derularea activitătii de emitere în numele si în contul statului a garantiei
pentru întreprinderi mici si mijlocii (cod ISO: NI-GAR-05-II/0), a Normelor
privind operatiunile de emitere a garantiilor de export de către EXIMBANK în
numele si contul statului (exporturi de mărfuri generale) - cod ISO: NI-GAR-03-
II/0, precum si a Normelor privind derularea activitătii de emitere, în numele
si în contul statului, a garantiei pentru proiecte în domenii prioritare (cod
ISO: NI-GAR-06-I/0) si tinând seama de:
• Legea nr. 96/2000
privind organizarea si functionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK
- S.A., republicată;
• Nota de fundamentare nr.
224 din 7 mai 2008 întocmită de Banca de Export-Import a României EXIMBANK -
S.A.;
• discutiile si
propunerile formulate în sedinta din data 22 mai de către membrii Comitetului
Interministerial de Finantări, Garantii si Asigurări,
Comitetul Interministerial de Finantări, Garantii
si Asigurări, întrunit în plenul
sedintei din ziua de 22 mai 2008, hotărăste:
Articol unic. - Se aprobă modificarea prin eliminarea restrictiei de neeligibilitate
pentru „agricultura primară”, conform anexei care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, a următoarelor norme:
- Normele privind
derularea activitătii de emitere în numele si în contul statului a garantiei
pentru întreprinderi mici si mijlocii (cod ISO: NI-GAR-05-II/0), aprobate prin
Hotărârea Consiliului Interministerial de Finantări, Garantii si Asigurări nr.
82/2007;
- Normele privind
operatiunile de emitere a garantiilor de export de către EXIMBANK în numele si
contul statului (exporturi de mărfuri generale) - cod ISO: NI-GAR-03-III/0,
aprobate prin Hotărârea Consiliului Interministerial de Finantări, Garantii si
Asigurări nr. 15.355/2006;
- Normele privind
derularea activitătii de emitere, în numele si în contul statului, a garantiei
pentru proiecte în domenii prioritare (cod ISO: NI-GAR-06-I/0), aprobate prin
Hotărârea Consiliului Interministerial de Finantări, Garantii si Asigurări nr.
60/2007, cu modificările si completările ulterioare.
p. Presedintele
Comitetului Interministerial de Finantări, Garantii si Asigurări,
Carmen Radu
Bucuresti, 22 mai 2008.
Nr. 242.
I. Normele
privind derularea activitătii de emitere în numele si în contul statului a
garantiei pentru întreprinderi mici si mijlocii (cod ISO: NI-GAR-05-II/0),
aprobate prin Hotărârea Comitetului Interministerial de Finantări, Garantii si
Asigurări nr. 82/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 683 din 8 octombrie 2007, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică după cum urmează:
- articolul
12 va avea următorul cuprins:
„Creditele eligibile
pentru a beneficia de garantie se acordă pentru finantarea dezvoltării si
modernizării activitătii proprii a IMM.
Nu sunt eligibile pentru
acordarea garantiei creditele pentru:
a) finantarea activitătii
curente de comert;
b) productie de armament;
c) jocuri de noroc;
d) productia de alcool si
tutun;
e) tranzactii imobiliare
(cumpărarea/construirea de imobile în scopul vânzării/închirierii);
f) achizitia de mijloace
de transport de persoane cu o capacitate de până la 8 persoane.”
II. Normele
privind operatiunile de emitere a garantiilor de export de către EXIMBANK în
numele si contul statului (exporturi de mărfuri generale) - cod ISO:
NI-GAR-03-III/0, aprobate prin Hotărârea Comitetului Interministerial de
Finantări, Garantii si Asigurări nr. 15.355/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 833 din
10 octombrie 2006, se modifică după cum urmează:
- articolul 12 va avea următorul cuprins:
„Art. 12. - Se exclud de
la garantarea în numele si în contul statului contractele de export care au ca
obiect exportul de mărfuri cuprinse în lista mărfurilor de export care nu pot
beneficia de instrumentele de sustinere a comertului exterior derulate prin
EXIMBANK, stabilită periodic *) prin hotărâre a Guvernului
si publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, în conditiile legii.
De asemenea, operatiunile de garantare în numele si în contul statului derulate
conform prezentelor norme nu pot avea ca obiect:
- exportul de armament;
- activităti definite ca
fiind ilegale sau dăunătoare mediului ecologic, conform legislatiei în
vigoare.”
III. Normele
privind derularea activitătii de emitere, în numele si în contul statului, a
garantiei pentru proiecte în domenii prioritare (cod ISO: NI-GAR-06-I/0),
aprobate prin Hotărârea Comitetului Interministerial de Finantări, Garantii si
Asigurări
nr. 60/2007, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 599 din 30 august 2007, cu modificările ulterioare, se
modifică după cum urmează:
- la
articolul 5, litera c) va avea următorul cuprins:
„c) proiect eligibil -
proiectul care beneficiază de finantare/garantie din partea unei bănci, în unul
dintre domeniile prioritare, pentru alte activităti decât: activitate curentă
de comert, activităti legate de organizarea si functionarea retelei de
distributie pentru exportul de produse românesti,
tranzactii imobiliare (cumpărarea/construirea de imobile în scopul
vânzării/închirierii).”
*) Lista mărfurilor de export care nu pot beneficia de instrumentele de sustinere a comertului exterior derulate prin EXIMBANK, în vigoare la data aprobării prezentei norme, este stabilită prin Hotărârea Guvernului nr. 2.298/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.279 din 30 decembrie 2004.