MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 176 (XX) - Nr. 493 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Miercuri, 2 iulie 2008
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
25. - Hotărâre pentru
modificarea Hotărârii Senatului nr. 11/2008 privind structura serviciilor
Senatului
26. - Hotărâre privind validarea
unui mandat de senator
27. - Hotărâre privind validarea
unui mandat de senator
28. - Hotărâre privind validarea
unui mandat de senator
29. - Hotărâre privind validarea
unui mandat de senator
30. - Hotărâre privind validarea
unui mandat de senator
32. - Hotărâre privind validarea
unui mandat de senator
33. - Hotărâre privind demisia
unui senator
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
606. - Hotărâre pentru
modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.354/2001 privind
atestarea domeniului public al judetului lasi, precum si al municipiilor,
oraselor si comunelor din judetul lasi
687. - Hotărâre privind
modificarea anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru
aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului
prin scoaterea unor imobile din inventarul centralizat al bunurilor din
domeniul public al statului
688. - Hotărâre privind
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 876/2005 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Legii nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei
fondurilor SAPARD prin preluarea riscului de către fondurile de garantare
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
1.217/426. - Ordin al ministrului
sănătătii publice si al presedintelui Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate pentru completarea Ordinului ministrului
sănătătii publice si al presedintelui Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate nr. 832/302/2008 privind aprobarea
formularelor de prescriptie medicală cu regim special pentru medicamente
cu si fără contributie personală si a Normelor metodologice
privind utilizarea si modul de completare a formularelor de prescriptie medicală
cu regim special pentru medicamente cu si fără contributie
personală
1.218/427. - Ordin al ministrului
sănătătii publice si al presedintelui Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate privind modificarea si completarea Ordinului
ministrului sănătătii publice si al presedintelui Casei
Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 574/269/2008 pentru
aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor nationale de
sănătate în anul 2008
1.943. - Ordin al ministrului
economiei si finantelor pentru modificarea schemei de ajutor de stat „Sprijin
pentru consolidarea si modernizarea sectorului productiv prin investitii
realizate de întreprinderile mari”, aferentă operatiunii a) „Sprijin
pentru consolidarea si modernizarea sectorului productiv prin investitii
tangibile si intangibile”, axa prioritară 1 „Un sistem de productie
inovativ si ecoeficient”, din cadrul Programului operational sectorial
„Cresterea competitivitătii economice”, aprobată prin Ordinul
ministrului economiei si finantelor nr. 479/2008
2.009. - Ordin al ministrului
economiei si finantelor privind prospectele de emisiune ale certificatelor de
trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii
iulie 2008
2.220. - Ordin al ministrului
culturii si cultelor privind tarifele pentru acordarea atestatelor si avizelor
în domeniul impresariatului artistic, precum si pentru înscrierea în Registrul
artelor spectacolului
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
pentru modificarea Hotărârii Senatului nr. 11/2008 privind structura
serviciilor Senatului
În temeiul prevederilor art. 67 din Constitutia României,
republicată, precum si ale art. 36 alin. (1) lit. o) si r) din
Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005,
Senatul adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Anexa la Hotărârea Senatului nr. 11/2008 privind
structura serviciilor Senatului, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr.
199 din 14 martie 2008, se modifică după cum urmează:
- Denumirea „Directiei pentru relatii publice” devine
„Directia de comunicare, imagine si relatii publice”.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat
în sedinta din 30 iunie 2008, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti, 30 iunie 2008.
Nr. 25.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind validarea unui mandat de senator
În temeiul prevederilor art. 70 alin. (1) din Constitutia
României, republicată, ale Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei
Deputatilor si a Senatului, cu modificările si completările
ulterioare, ale art. 2, 3 si 4 din Legea hr. 96/2006 privind Statutul deputatilor
si al senatorilor, cu modificările si completările ulterioare, ale
Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în
exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de
afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificările si
completările ulterioare, ale Legii nr. 144/2007 privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 12 si 180
din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005,
Senatul adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se validează mandatul de senator al domnului Ciuclea D. Ilie Ionel,
Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat, în Circumscriptia
electorală nr. 42 Bucuresti, mandat rămas vacant ca urmare a demisiei
domnului senator Oprescu M. Sorin Mircea.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat
în sedinta din 30 iunie 2008.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti, 30 iunie 2008.
Nr. 26.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind validarea unui mandat de senator
În temeiul prevederilor art. 70 alin. (1) din Constitutia
României, republicată, ale Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei
Deputatilor si a Senatului, cu modificările si completările
ulterioare, ale art. 2, 3 si 4 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul
deputatilor si al senatorilor, cu modificările si completările
ulterioare, ale
Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru
asigurarea transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a functiilor
publice si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu
modificările si completările ulterioare, ale Legii nr. 144/2007
privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de
Integritate, cu modificările si completările ulterioare, precum si
ale art. 12 si 180 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea
Senatului nr. 28/2005,
Senatul adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se validează mandatul de senator al doamnei Moldoveanu A. Ileana,
Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat, în Circumscriptia
electorală nr. 6 Bistrita-Năsăud, mandat rămas vacant ca
urmare a demisiei domnului senator Cretu I. Ovidiu Teodor.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat
în sedinta din 30 iunie 2008.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti, 30 iunie 2008.
Nr. 27.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind validarea unui mandat de senator
În temeiul prevederilor art. 70 alin. (1) din Constitutia
României, republicată, ale Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei
Deputatilor si a Senatului, cu modificările si completările
ulterioare, ale art. 2, 3 si 4 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul
deputatilor si al senatorilor, cu modificările si completările
ulterioare, ale Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea
transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si
în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu
modificările si completările ulterioare, ale Legii nr. 144/2007
privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de
Integritate, cu modificările si completările ulterioare, precum si
ale art. 12 si 180 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea
Senatului nr. 28/2005,
Senatul adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se validează mandatul de senator al domnului Rotaru D. Ion, Grupul
parlamentar al Partidului Social Democrat, în Circumscriptia electorală
nr. 9 Brăila, mandat rămas vacant ca urmare a demisiei domnului
senator Simionescu N. Aurel Gabriel.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat
în sedinta din 30 iunie 2008.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti, 30 iunie 2008.
Nr. 28.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind validarea unui mandat de senator
În temeiul prevederilor art. 70 alin. (1) din Constitutia
României, republicată, ale Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei
Deputatilor si a Senatului, cu modificările si completările
ulterioare, ale art. 2, 3 si 4 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor
si al senatorilor, cu modificările si completările ulterioare, ale
Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în
exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de
afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificările si
completările ulterioare, ale Legii nr. 144/2007 privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 12 si 180
din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005,
Senatul adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se validează mandatul de senator al domnului Mihetiu Gh. loan
Gheorghe, Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal, în Circumscriptia
electorală nr. 35 Suceava, mandat rămas vacant ca urmare a demisiei
domnului senator Fluture N. Gheorghe.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat
în sedinta din 30 iunie 2008.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti, 30 iunie 2008.
Nr. 29.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind validarea unui mandat de senator
În temeiul prevederilor art. 70 alin. (1) din Constitutia
României, republicată, ale Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei
Deputatilor si a Senatului, cu modificările si completările
ulterioare, ale art. 2, 3 si 4 din Legea hr. 96/2006 privind Statutul
deputatilor si al senatorilor, cu modificările si completările
ulterioare, ale Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea
transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si
în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu
modificările si completările ulterioare, ale Legii nr. 144/2007
privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de
Integritate, cu modificările si completările ulterioare, precum si
ale art. 12 si 180 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea
Senatului nr. 28/2005,
Senatul adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se validează mandatul de senator al domnului Visan B. Gelu, Grupul
parlamentar al Partidului Democrat Liberal, în Circumscriptia electorală
nr. 17 Dolj, mandat rămas vacant ca urmare a demisiei domnului senator
Berceanu L.V. Radu Mircea.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat
în sedinta din 30 iunie 2008.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti, 30 iunie 2008.
Nr. 30.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind validarea unui mandat de senator
În temeiul prevederilor art. 70 alin. (1) din Constitutia
României, republicată, ale Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor
si a Senatului, cu modificările si completările ulterioare, ale art.
2, 3 si 4 din Legea hr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor,
cu modificările si completările ulterioare, ale Legii nr. 161/2003
privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în exercitarea
demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri,
prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificările si completările
ulterioare, ale Legii nr. 144/2007 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Agentiei Nationale de Integritate, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 12si 180 din Regulamentul
Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului hr. 28/2005,
Senatul adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se validează mandatul de senator al domnului Stragea F. Cristian
Dimitrie, Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal, în Circumscriptia
electorală nr. 2 Arad, mandat rămas vacant ca urmare a demisiei
domnului senator lotcu I. Petru Nicolae.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat
în sedinta din 30 iunie 2008.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti, 30 iunie 2008.
Nr. 32.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind demisia unui senator
În temeiul prevederilor art. 70 alin. (2) din Constitutia
României, republicată, ale art. 7 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul
deputatilor si al senatorilor, cu modificările si completările
ulterioare, precum si ale art. 194 din Regulamentul Senatului, aprobat prin
Hotărârea Senatului nr. 28/2005,
Senatul adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Senatul ia act de cererea de demisie a domnului senator Rădulescu
Cristache, ales în Circumscriptia electorală nr. 25 Ilfov, apartinând
Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal, si declară vacant
locul de senator detinut de acesta.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat
în sedinta din 30 iunie 2008.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti, 30 iunie 2008.
Nr. 33.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.354/2001
privind atestarea domeniului public al judetului lasi, precum si al
municipiilor, oraselor si comunelor din judetul lasi
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările
si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Anexa nr. 2 „Inventarul bunurilor care apartin domeniului
publicai municipiului lasi” la Hotărârea Guvernului nr. 1.354/2001 privind
atestarea domeniului public al judetului lasi, precum si al municipiilor,
oraselor si comunelor din judetul lasi, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr.
326 si 326 bis din 16 mai 2002, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică si se înlocuieste cu anexa*) care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
p. Ministrul economiei si finantelor,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 4 iunie 2008.
Nr. 606.
*) Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 493 bis în afara
abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul de vânzări si
informare al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, Bucuresti, sos. Panduri nr.
1.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr.
1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul
public al statului prin scoaterea unor imobile din inventarul centralizat al
bunurilor din domeniul public al statului
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea
publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006
pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al
statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 1.020 si 1.020 bis din
21 decembrie 2006, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică în sensul scoaterii din inventarul centralizat al bunurilor din domeniul
public al statului a imobilelor având datele de identificare prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Dacian Ciolos
p. Ministrul economiei si finantelor,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 24 iunie 2008.
Nr. 687.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
ale imobilelor care urmează să fie scoase din
inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului
Nr. crt. |
Persoana juridică ce administrează imobilul |
Nr. M.F. |
Denumirea imobilului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Adresa unde este situat imobilul |
1. |
Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale - Institutul de Stat
pentru Testarea si înregistrarea Soiurilor - Centrul pentru Testarea
Soiurilor Arad |
34096 (partial) |
Teren |
40,07 ha |
Municipiul Arad, Sos. Zimandului nr. 6, judetul Arad |
2. |
Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale – Institutul de Stat
pentru Testarea si înregistrarea Soiurilor - Centrul pentru Testarea
Soiurilor Bacău |
34097 (partial) |
Teren
|
3,09 ha |
Municipiul Bacău, Calea Republicii nr. 230A |
3. |
Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale – Agentia
Natională de Consultantă Agricolă |
152123 (partial) |
Teren |
19,73 ha |
Municipiul Arad, Sos. Zimandului nr. 6, judetul Arad |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 876/2005 pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 218/2005 privind stimularea
absorbtiei fondurilor SAPARD prin preluarea riscului de către fondurile de
garantare
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr. 876/2005 pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 218/2005 privind stimularea
absorbtiei fondurilor SAPARD prin preluarea riscului de către fondurile de
garantare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 739 din 15 august 2005,
cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Titlul hotărârii va avea următorul
cuprins:
„HOTĂRÂRE
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Legii nr.218/2005 privind stimularea absorbtiei fondurilor SAPARD, Fondul
european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit,
Fondul european de garantare agricolă, prin preluarea riscului de
creditare de către fondurile de garantare”
2. Articolul unic va avea următorul
cuprins: „Articol unic. - Se aprobă Normele metodologice de
aplicare
a Legii nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei
fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală,
Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă,
prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.”
3. Titlul anexei va avea următorul cuprins:
„NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 218/2005 privind stimularea
absorbtiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare
rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare
agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de
garantare”
4. Punctul 1 din anexă va avea următorul
cuprins:
„1. Potrivit art.1 alin.(1) din Legea nr. 218/2005,
republicată, se constituie la dispozitia Ministerului Agriculturii si
Dezvoltării Rurale Fondul de garantare a creditelor în scopul
garantării instrumentelor financiare pe care institutiile de credit le pun
la dispozitia beneficiarilor fondurilor SAPARD, Fondului european agricol pentru
dezvoltare rurală, Fondului european pentru pescuit, Fondului european de
garantare agricolă, denumit în continuare Fond.”
5. Punctul 2 din anexă va avea următorul
cuprins:
„2. Fondul se constituie anual din sumele returnate de
către fondurile de garantare ca urmare a rambursării creditelor de
către beneficiarii fondurilor SAPARD, Fondului european agricol pentru
dezvoltare rurală, Fondului european pentru pescuit, Fondului european de
garantare agricolă, precum si din fonduri de la bugetul de stat acordate
Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale cu această
destinatie.”
6. Punctul 6 din anexă va avea următorul
cuprins:
„6. Sumele alocate si dobânzile aferente acestora vor fi
evidentiate distinct în evidentele contabile ale fondurilor de garantare, fiind
considerate «împrumuturi subordonate» acordate pe durata derulării
creditelor angajate pentru finantarea beneficiarilor Programului SAPARD,
Fondului european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondului european
pentru pescuit si Fondului european de garantare agricolă.”
7. Punctul 8 din anexă va avea următorul
cuprins:
„8. Sumele alocate si dobânzile aferente sunt utilizate
de fondurile de garantare pentru:
a) constituirea plafonului anual de garantare, cu o
expunere de până la 5 ori. Valoarea totală a garantiilor care pot fi
acordate în anul următor în baza prevederilor Legii nr. 218/2005,
republicată, nu va putea depăsi de 5 ori suma primită si
dobânzile acumulate până la finele fiecărui an, din care se vor
deduce soldurile garantiilor acordate deja si sumele cuvenite fondurilor de
garantare din comisionul de garantare datorat de fermierii privati - persoane
fizice autorizate, întreprinderi individuale si întreprinderi familiale,
constituite conform legii, beneficiare de fonduri aferente Programului SAPARD,
Fondului european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondului european
pentru pescuit si Fondului european de garantare agricolă.
Valorile maxime ale creditelor acordate de institutiile
de credit pentru cofinantarea Programului SAPARD, Fondului european agricol pentru
dezvoltare rurală, Fondului european pentru pescuit, Fondului european de
garantare agricolă, care pot fi garantate de fondurile de garantare,
acoperă cheltuielile eligibile si neeligibile pentru realizarea
proiectelor;
b) acoperirea riscului asumat de fondurile de garantare
din garantiile acordate pe seama Fondului, respectiv suma garantată, prin
plata garantiei/soldului garantiei, pentru împrumutatii care nu îsi îndeplinesc
obligatiile asumate prin contractele de credit.
Asumarea riscului de către fondurile de garantare se
face proportional, pe măsura acordării si rambursării
creditului, potrivit graficului de esalonare si efectuării plătilor.
Valoarea garantiei acordate se reduce cu suma ratelor rambursate de către
beneficiarul de credit, proportional cu procentul de garantare convenit între
institutiile de credit si fondurile de garantare.
Suma garantată, respectiv expunerea fondurilor de
garantare reprezintă suma maximă până la care fondurile de
garantare răspund în cazul producerii riscului garantat, în limita sumei
garantate, si anume până la 50% din valoarea creditelor pe termen scurt,
acordate în scopul asigurării surselor de finantare necesare
realizării productiei, respectiv capital de lucru acordat în acest scop,
inclusiv linii de credit, si de 70% până la 100% pentru creditele de
investitii pe termen scurt, mediu si lung. Ministerul Agriculturii si
Dezvoltării Rurale, în conventiile pe care le va încheia cu fondurile de
garantare, va stabili conditiile si procentul de garantare practicat de acestea.
Centralele institutiilor de credit vor transmite,
după caz, lunar fondurilor de garantare informatii privind soldul
creditelor garantate, în scopul monitorizării expunerii prevăzute în
Legea nr. 218/2005, republicată, si al comunicării angajamentelor de
garantare ale fondurilor de garantare la Banca Natională a României.
Pentru suma garantată, respectiv valoarea garantiei
acordate de fondurile de garantare, institutiile de credit vor solicita
debitorilor să emită un bilet la ordin stipulat fără protest,
cu scadentă la vedere, de valoare egală cu suma garantată, pe
care creditorul îl va gira fără drept de regres fondurilor de
garantare la momentul plătii sumei garantate.
Garantiile se vor acorda la solicitarea institutiilor de
credit, fără a se solicita pentru valoarea acestora alte garantii din
partea împrumutatilor, pe baza creditelor aprobate de acestea, conform normelor
proprii si normelor/procedurilor de lucru ale fondurilor de garantare, care vor
face parte din conventiile încheiate cu Ministerul Agriculturii si
Dezvoltării Rurale .
Plata sumei garantate/soldului acesteia se va face de
către fondurile de garantare numai dacă s-au respectat prevederile
contractului de garantare încheiat între părti si după ce
institutiile de credit au initiat procedurile judiciare împotriva debitorului
si girează biletul la ordin emis de împrumutat în favoarea institutiilor
de credit;
c) acoperirea comisioanelor datorate fondurilor de
garantare de către persoanele fizice autorizate si asociatiile familiale
constituite conform legii. Comisionul se calculează
ca procent aplicat la baza de calcul si se încasează de fondurile de
garantare în conditiile art. 4 lit. c) din lege, după cum urmează:
- pentru creditele de productie, linii de credit si
capital de lucru, investitii pe termen scurt, o singură dată la
acordarea garantiei, proportional cu perioada de garantare;
- pentru creditele de investitii pe termen mediu si lung,
anual, proportional cu perioada de garantare, la soldul garantiei de la 31
decembrie.
Comisionul se va plăti la acordarea garantiei pentru
primul an si, respectiv, până la data de 1 martie a anului următor,
pe toată perioada de garantare.”
8. Punctul 9 din anexă va avea următorul
cuprins:
„9. Creantele fondurilor de garantare rezultate din
contractele de garantare, executate de institutiile de credit, au regim de
creantă bugetară si sunt executate în conditiile legislatiei în
vigoare.”
9. Punctul 10 din anexă va avea următorul
cuprins:
„10. Sumele disponibilizate până la data
aprobării proiectelor sau actiunilor ce se finantează din Fondul
european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit,
Fondul european de garantare agricolă, ca urmare a rambursării
creditelor garantate de fondurile de garantare pentru proiectele SAPARD, vor fi
virate Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale, în conditiile în
care expunerea este sub nivelul prevăzut la art. 4 lit. a) din lege,
potrivit conventiilor încheiate cu Ministerul Agriculturii si Dezvoltării
Rurale. Sumele disponibilizate după data aprobării acestor fonduri
comunitare vor rămâne la dispozitia fondurilor de garantare în scopul
utilizării acestora pentru acordarea de garantii beneficiarilor Fondului
european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondului european pentru
pescuit, Fondului european de garantare agricolă.”
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Dacian Ciolos
p. Ministrul economiei si finantelor,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 24 iunie 2008.
Nr. 688.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL SĂNĂTĂTII PUBLICE Nr. 1.217 din 30 iunie 2008 |
CASA NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE
SĂNĂTATE Nr. 426 din 23 iunie 2008 |
pentru completarea Ordinului ministrului sănătătii publice
si al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
832/302/2008 privind aprobarea formularelor de prescriptie medicală cu
regim special pentru medicamente cu si fără contributie
personală si a Normelor metodologice privind utilizarea si modul de
completare a formularelor de prescriptie medicală cu regim special pentru
medicamente cu si fără contributie personală
Având în vedere referatele de aprobare nr. 6.963 din 30
iunie 2008 al Ministerului Sănătătii Publice si nr. DG/1.841 din
23 iunie 2008 al Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, în
temeiul prevederilor:
- Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătătii, cu modificările si completările ulterioare;
- Hotărârii Guvernului nr. 357/2008 pentru aprobarea
programelor nationale de sănătate în anul 2008, cu modificările
si completările ulterioare;
- Ordinului ministrului sănătătii publice
si al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
574/269/2008 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor nationale
de sănătate în anul 2008,
- Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii Publice, cu
modificările si completările ulterioare;
- Hotărârii Guvernului nr. 972/2006 pentru aprobarea
Statutului Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul sănătătii publice si
presedintele Casei Nationale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
Art.
1. În anexa nr. 2, la capitolul I
, după punctul 6.5 se
introduce un nou punct, punctul 6.51, cu următorul cuprins:
„6.51. Prin derogare de la prevederile pct. 1,
în prescriptia medicală întocmită distinct pentru situatia
prevăzută la pct. 6.5 se prescriu si testele de automonitorizare
pentru bolnavi cu diabet zaharat insulinodependent, în conditiile
Hotărârii Guvernului nr. 357/2008 pentru aprobarea programelor nationale
de sănătate în anul 2008, cu modificările si completările
ulteriore, si ale Ordinului ministrului sănătătii publice si al
presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
574/269/2008 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor
nationale de sănătate în anul 2008.”
2. În anexa nr. 2, la capitolul II
, după punctul 13 se
introduce un nou punct, punctul 14, cu următorul cuprins:
„14. Pentru bolnavii cu diabet zaharat insulinodependent
, odată cu prescrierea tratamentului cu insulina, medicul curant va
consemna pe aceeasi prescriptie medicală si testele de automonitorizare
corespunzătoare numărului de luni pentru care bolnavul respectiv a
primit si tratamentul medicamentos, nu mai putin de 50 de teste/lună
pentru adult si 150 de teste/lună pentru copil. Formularul de prescriptie
se va completa si cu următoarele informatii:
a) la rubrica «denumire comercială/FF/concentratie»
se va specifica sintagma «teste de automonitorizare»;
b) la rubrica «DS» se va specifica una dintre sintagmele
«adult» sau «copil» (<18 ani), după caz;
c) la rubrica «cantitate» se va specifica în cifre
numărul de luni, respectiv 1, 2 sau 3, pentru care se prescriu testele de
automonitorizare; această perioadă trebuie să corespundă cu
numărul de luni pentru care bolnavul a primit si tratamentul medicamentos
(terapia cu insulina);
d) la pct. 6 «taxare» din formularul de prescriptie,
farmacia va specifica la rubrica «denumire comercială» sintagma «teste de
automonitorizare», iar la rubrica «valoare compensare» va înscrie suma
rezultată ca urmare a îmnultirii numărului de luni pentru care au
fost prescrise testele de automonitorizare cu suma fixa pentru un copil cu
diabet zaharat insulinodependent de 180 lei/lună sau cu suma fixă
pentru un adult cu diabet zaharat insulinodependent de 60 lei/lună,
după caz.”
Art. II.
- Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I,
si intră în vigoare
începând cu luna iulie 2008.
Ministrul sănătătii publice, Gheorghe Eugen Nicolăescu |
Presedintele Casei Nationale de Asigurări de
Sănătate Vasile Ciurchea |
MINISTERUL SĂNĂTĂTII PUBLICE Nr. 1.218 din 30 iunie 2008 |
CASA NATIONALA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr. 427 din 23 iunie 2008 |
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului
sănătătii publice si al presedintelui Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate nr. 574/269/2008 pentru aprobarea Normelor
tehnice de realizare a programelor nationale de sănătate în anul 2008
Văzând referatele de aprobare nr. 6.964 din 30 iunie
2008 al Agentiei Nationale de Programe si nr. D.G. 1.843 din 23 iunie 2008 al
directorului general al Casei Nationale de Asigurări de
Sănătate,
având în vedere prevederile art. 48 alin. (3) din Legea
nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare, si ale Hotărârii
Guvernului nr. 357/2008 pentru aprobarea programelor nationale de
sănătate în anul 2008, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006
privind reforma în domeniul sănătătii, cu modificările si
completările ulterioare, al art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 862/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii
Publice, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 17
alin. (5) din Statutul Casei Nationale de Asigurări de Sănătate,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul sănătătii publice si
presedintele Casei Nationale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
Art.
1. În anexa nr. 1, sectiunea B, la litera E punctul
30, alineatul (3) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(3) Începând cu trimestrul III al anului 2008, testele
de automonitorizare a bolnavilor cu diabet zaharat insulinodependent se
eliberează prin farmaciile cu circuit deschis. Prescrierea acestora se
face împreună cu prescrierea tratamentului cu insulina, pe acelasi
formular de prescriptie medicală, pe o perioadă de maximum 3 luni.
Suma fixă pentru un copil cu diabet zaharat insulinodependent este de 180
lei/lună, nu mai putin de 150 teste/lună, iar pentru un adult cu
diabet zaharat insulinodependent este de 60 lei/lună, nu mai putin de 50
teste/lună. Farmaciile vor asigura în termen de maximum 48 de ore testele
prescrise pacientului.”
2. În anexa nr. 2, tabelul de la litera A „Programe
nationale de evaluare, profilaxie si tratament finantate de Ministerul
Sănătătii Publice” se modifică si va avea următorul
cuprins:
Denumirea programului |
Buget de stat |
Venituri proprii |
Buget total |
Din care: transfer FNUASS |
I. Programele nationale privind bolile transmisibile |
96.660 |
50.440 |
147.100 |
|
II. Programele nationale privind bolile netransmisibile |
182.633 |
711.864 |
894.497 |
758.364 |
III. Programul national de promovare a sănătătii |
2.517 |
20.000 |
22.517 |
|
IV. Programul national de sănătate a femeii si
copilului |
36.000 |
|
36.000 |
|
V Programul national de tratament în străinătate |
8.000 |
|
8.000 |
|
VI. Programul national de asistentă comunitară si
actiuni pentru sănătate |
21.000 |
9.500 |
30.500 |
|
VII. Rezerva Ministerului Sănătătii Publice |
|
30.500 |
30.500 |
|
VIII. Programul national privind evaluarea stării de
sănătate a populatiei în asistenta medicală primară |
|
481.000 |
481.000 |
480.000 |
TOTAL PROGRAME NATIONALE DE SĂNĂTATE |
346.810 |
1.303.304 |
1.650.114 |
1.238.364 |
3. În anexa nr. 2, la litera A punctul II
„Programele nationale
privind bolile netransmisibile”, punctul 4 „Programul national de diabet
zaharat” se modifică si va avea următorul cuprins:
„4. Programul national de diabet zaharat
Coordonarea tehnică: Institutul de Diabet, Nutritie
si Boli Metabolice „Prof. Dr. N. Paulescu” Bucuresti
Obiective:
a) preventia primară si secundară a diabetului
zaharat, inclusiv prin dozarea hemoglobinei glicozilate (HbA 1c);
b) tratamentul medicamentos al bolnavilor cu diabet
zaharat;
c) automonitorizarea bolnavilor cu diabet zaharat
insulinodependent;
d) realizarea Registrului national de diabet zaharat.
Activităti:
1. informare, educare, consiliere psihologică si
educatie a copiilor cu diabet zaharat si a apartinătorilor acestora, în
primul an de la depistarea afectiunii;
2. asigurarea accesului la tratamente speciale (pompe de
insulina si materiale consumabile) pentru cazurile stabilite de comisia de
specialitate a Ministerului Sănătătii Publice*);
3. asigurarea testelor de automonitorizare pentru
bolnavii cu diabet zaharat insulinodependent - pentru trimestrul II
2008 - achizitia se face de
autoritătile de sănătate publică si unitătile
sanitare; începând cu luna iulie 2008 testele se asigură prin farmaciile
cu circuit deschis aflate în relatie contractuală cu casele de
asigurări de sănătate;
4. asigurarea tratamentului specific bolnavilor cu diabet
zaharat: insulina si antidiabetice orale - activitatea se derulează prin
CNAS;
5. evaluarea periodică a bolnavilor cu diabet
zaharat prin dozarea hemoglobinei glicozilate (HbA1c) - activitatea se
derulează prin furnizori de servicii medicale paraclinice aflati în
relatie contractuală cu casele de asigurări de sănătate;
6. dezvoltarea si managementul Registrului national de
diabet zaharat;
7. managementul Programului national de diabet zaharat la
nivel judetean si national, prin unitatea judeteană, respectiv natională
de implementare a programului.
Indicatori de evaluare:
a) indicatori de rezultat - anual:
- asigurarea tratamentului prin pompe de insulina la
copiii care au indicatie fermă din partea comisiei de specialitate;
- realizarea Registrului national de diabet zaharat;
b) indicatori fizici - trimestrial:
- număr pompe achizitionate - 100;
- număr persoane tratate prin perfuzie
subcutanată continuă cu insulina - 230;
- număr persoane cu diabet zaharat insulinodependent
automonitorizate - 20.000 (din care 2.500 copii) - pentru semestrul I;
c) indicatori de eficientă - trimestrial:
- cost mediu consumabile pentru pompe de
insulină/persoană/an - 4.000 lei;
- cost mediu pompă de insulina - 9.000 lei;
„I.
Programul national de
sănătate cu scop curativ
- cost mediu/copil cu diabet zaharat insulinodependent
automonitorizat- 180 lei/lună;
- cost mediu/adult cu diabet zaharat insulinodependent
automonitorizat - 60 lei/lună;
- cost secretariat tehnic - 2.000.000 lei.
Unităti care derulează programul:
- Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice
„Prof. Dr. N. Paulescu” Bucuresti;
- Centrul Clinic de Evaluare si Recuperare pentru Copii
si Tineri «Cristian Serban Buzias» - pentru activitatea 1;
- unităti sanitare cu sectii/compartimente de
profil, cabinete medicale de specialitate autorizate si evaluate în conditiile
legii;
- autoritătile de sănătate publică
judetene si a municipiului Bucuresti.
Activitătile, criteriile de eligibilitate,
indicatorii, natura cheltuielilor si unitătile care derulează
obiectivele a) dozarea hemoglobinei glicozilate (HbA 1c), b) si c) sunt
prevăzute în anexa nr. 2 lit. B.”
4. În anexa nr. 2, litera A, punctul II
„Programele nationale
privind bolile netransmisibile”, punctul 6 „Programul de diagnostic si
tratament cu ajutorul aparaturii de înaltă performantă”, intervetia
nr. 2 „Radiologie interventională”, „Unităti care derulează
subprogramul” se completează cu o nouă unitate:
„- Spitalul Clinic de Urgente «Prof. Dr. Nicolae Oblu»
lasi”.
5. În anexa nr. 2, litera A, punctul 111.1 „Programul
national de promovare a sănătătii”, punctul 3 „Programul de
scădere a consumului de tutun” se abrogă.
6. În anexa nr. 2, litera B „Programe nationale de
sănătate de evaluare, profilactice si cu scop curativ finantate din
bugetul Fondului national unic de asigurări de sănătate” tabelul
de la punctul I „Programul national de sănătate cu scop curativ”
se modifică si va avea următorul cuprins:
|
|
- mii lei - |
Denumirea programului |
Bugetul total |
Din care, transferuri din bugetul MSP |
Programul national de boli transmisibile, din care: |
|
|
- Subprogramul de tratament si monitorizare a persoanelor cu infectie
HIV/SIDA si tratamentul postexpunere |
128.134 |
|
- Subprogramul de tratament al bolnavilor de tuberculoză |
14.720 |
|
Programul national de boli cardiovasculare |
59.464 |
15.000 |
Programul national de oncologie |
366.500 |
347.764 |
Programul national de boli neurologice |
76.000 |
6.000 |
Programul national de diabet zaharat |
340.610 |
317.000 |
Programul national de hemofilie, talasemie si alte boli rare |
25.000 |
25.000 |
Programul national de boli endocrine |
8.299 |
|
Programul national de ortopedie |
39.000 |
|
Programul national de transplant de organe, tesuturi si celule de origine
umană |
47.600 |
47.600 |
Programul national de supleere a functiei renale la bolnavii cu
insuficientă renală cronică |
518.090 |
|
Programul national privind evaluarea stării de sănătate a
populatiei în asistenta medicală primară |
480.000 |
480.000 |
TOTAL: |
2.103.417 |
1.238.364” |
7. În anexa nr. 2, litera B punctul 5 „Programul
national de diabet zaharat”, la „Indicatori de evaluare”, litera b) se
modifică si va avea următorul cuprins:
,,b) indicatori de eficientă:
- cost mediu/persoană evaluată/an (inclusiv
hemoglobina glicată) - 19 lei;
- cost mediu/bolnav tratat cu antidiabetice orale/an -
300 lei;
- cost mediu/bolnav tratat cu insulină/an - 1.500
lei;
- cost mediu/bolnav tratat cu antidiabetice orale si
insulina/ an - 1.552,89 lei;
- cost mediu/copil cu diabet zaharat insulinodependent
automonitorizat - 180 lei/lună;
- cost mediu/adult cu diabet zaharat insulinodependent
automonitorizat - 60 lei/lună.”
8. În anexa nr. 2, litera B punctul 5 „Programul
national de diabet zaharat” la „Unităti care derulează programul”,
liniuta a 2-a se modifică si va avea următorul cuprins:
„- unităti sanitare cu sectii/compartimente de profil,
cabinete medicale de specialitate autorizate si evaluate în conditiile legii,
aflate în relatie contractuală cu casele de asigurări de
sănătate;”.
9. În anexa nr. 3A, punctul II
„Obiectul contractului” se
modifică si va avea următorul cuprins:
Ministrul sănătătii publice, Gheorghe
Eugen Nicolăescu
„II.
Obiectul contractului
Art. 1. -
Obiectul prezentului contract îl constituie finantarea
programelor/subprogramelor din cadrul programului national cu scop curativ ..........................................(se specifică fiecare program/subprogram) pentru asigurarea medicamentelor si/sau a materialelor
sanitare specifice ..................................................................................,
(se completează,
după caz, în functie de program/subprogram) necesare în terapia în spital/în spital si ambulatoriu,
conform Hotărârii Guvernului nr. 357/2008 pentru aprobarea programelor
nationale de sănătate în anul 2008 si Ordinului ministrului
sănătătii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurări
de Sănătate nr. 574/269/2008 pentru aprobarea Normelor tehnice de
realizare a programelor nationale de sănătate în anul 2008.”
10. Anexa nr. 3D se abrogă.
Art. II. - Agentia Natională pentru Programe de
Sănătate, directiile de specialitate din Ministerul
Sănătătii Publice, Casa Natională de Asigurări de
Sănătate, autoritătile de sănătate publică,
casele de asigurări de sănătate, precum si institutiile publice
si unitătile sanitare nominalizate vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I,
si intră în vigoare
începând cu luna iulie 2008.
Presedintele Casei Nationale de Asigurări de
Sănătate,
Vasile Ciurchea
*) Până la finalizarea licitatiei la nivel national pentru achizitia
de materiale consumabile, organizată de MSP, acestea se
achizitionează de autoritătile de sănătate publică sau
de unitătile sanitare.
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
pentru modificarea schemei de ajutor de stat „Sprijin pentru consolidarea
si modernizarea sectorului productiv prin investitii realizate de
întreprinderile mari”, aferentă operatiunii a) „Sprijin pentru
consolidarea si modernizarea sectorului productiv prin investitii tangibile si
intangibile”, axa prioritară 1 „Un sistem de productie inovativ si
ecoeficient”, din cadrul Programului operational sectorial „Cresterea
competitivitătii economice”, aprobată prin Ordinul ministrului
economiei
si finantelor nr. 479/2008
În temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea
Ministerului Economiei si Finantelor, cu modificările si completările
ulterioare,
având în vedere prevederile Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale în domeniul ajutorului de
stat, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
137/2007, si ale Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea
Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006—2013,
ministrul economiei si finantelor emite următorul ordin:
Art.
- La articolul 6 alineatul (1), litera b) se
modifică si va avea următorul cuprins:
,,b) C - Industria prelucrătoare (cu exceptia codurilor
101 Productia, prelucrarea si conservarea cărnii si a produselor din
carne, 102 Prelucrarea si conservarea pestelui, crustaceelor si molustelor, 103
Prelucrarea si conservarea fructelor si legumelor, 104 Fabricarea uleiurilor si
a grăsimilor vegetale si animale, 105 Fabricarea produselor lactate, 106
Fabricarea produselor de morărit, a amidonului si produselor din amidon,
107 Fabricarea produselor de brutărie si a produselor făinoase, 108
Fabricarea altor produse alimentare, 109 Fabricarea preparatelor pentru hrana
animalelor, 110 Fabricarea băuturilor, 120 Fabricarea produselor din
tutun, 191 Fabricarea produselor de cocserie, 2051 Fabricarea explozivilor, 206
Fabricarea fibrelor sintetice si artificiale, 241 Productia de metale feroase
sub forme primare si de feroaliaje, 242 Productia de tuburi, tevi, profile
tubulare si accesorii pentru acestea din otel, 243 Fabricarea altor produse
prin prelucarea primară a otelului, 2451 Turnarea fontei, 2452 Turnarea
otelului, 254 Fabricarea armamentului si munitiei, 2591 Fabricarea de
recipienti, containere si alte produse similare din otel, 301 Constructia de
nave si bărci, 304 Fabricarea vehiculelor militare de luptă, 331
Repararea articolelor fabricate din metal, repararea masinilor si echipamentelor,
332 Instalarea masinilor si echipamentelor industriale);”.
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti,19 iunie 2008.
Nr. 1.943.
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont
si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii iulie 2008
În temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea
Ministerului Economiei si Finantelor, cu modificările si completările
ulterioare,
având în vedere prevederile Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 109/2008, ale pct. 3.2.4 din
Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, ale Ordinului ministrului economiei
si finantelor nr. 2.461/2007, privind aprobarea caracteristicilor titlurilor de
stat si procedurilor privind contractarea datoriei publice guvernamentale prin
emiterea de titluri de stat de tip benchmark, ale Regulamentului privind
operatiunile cu titluri de stat emise în formă dematerializată,
aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.408/2005, cu
modificările si completările ulterioare, ale Regulamentului
Băncii Nationale a României nr. 11/2005 privind piata primară a
titlurilor de stat administrată de Banca Natională a României si ale
Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 12/2005 privind piata
secundară a titlurilor de stat administrată de Banca Natională a
României si ale Conventiei nr. 184.575/13/2005, încheiată între Ministerul
Finantelor Publice si Banca Natională a României,
ministrul economiei si finantelor emite următorul ordin:
Art. 1. -
În vederea finantării si refinantării datoriei publice în luna iulie
2008, se aprobă prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie
cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, în valoare
nominală totală de 3.000 milioane lei, prevăzute în anexele nr.
1 si 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Directia generală de trezorerie si datorie publică va duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul economiei si finantelor,
Eugen Teodorovici,
secretar de stat
Bucuresti, 30 iunie 2008.
Nr. 2.009.
PROSPECT DE EMISIUNE
al certificatelor de trezorerie cu discont lansate în
luna iulie 2008
Art. 1. -
în vederea finantării si refinantării datoriei publice lansarea de
emisiuni de certificate de trezorerie cu discont, în luna iulie 2008,
Ministerul Economiei si Finantelor anuntă astfel:
Cod ISIN |
Data licitatiei |
Data emisiunii |
Data scadentei |
Nr. de zile |
Valoarea emisiunii - lei - |
RO0809CTN0D3 |
9.07.2008 |
11.07.2008 |
9.01.2009 |
182 |
800.000.000 |
RO0809CTN0E1 |
23.07.2008 |
25.07.2008 |
24.07.2009 |
364 |
800.000.000 |
Art. 2. -
Valoarea nominală individuală a unui certificat de trezorerie cu
discont este de 10.000 lei.
Art. 3. -
Metoda de vânzare este licitatia si va avea loc la data mentionată în
tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va face după metoda cu pret
multiplu.
Art. 4. - Certificatele de trezorerie cu discont pot fi
cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în
cont propriu, cât si în contul clientilor persoane fizice si juridice.
Art. 5. -
(1) Ofertele de cumpărare sunt competitive si necompetitive.
(2) În cadrul ofertei de cumpărare competitive se
vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 7 la Normele Băncii Nationale
a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Nationale a
României nr. 11/2005 privind piata primară a titlurilor de stat administrată
de Banca Natională a României, cu modificările si completările
ulterioare.
(3) Numărul de transe valorice la rate diferite ale
randamentului nu este restrictionat.
(4) Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi
depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit,
astfel cum sunt acestea definite în Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 227/2007, în calitate de
clienti ai dealerilor primari.
(5) În cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se
vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 5 la Normele Băncii Nationale
a României nr. 13/2005, cu modificările si completările ulterioare.
Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de 10% din
totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul
mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
(6) Fiecare transă a ofertei de cumpărare
competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.
Art. 6. -
Pretul si randamentul se vor determina utilizându-se următoarele formule:
P= 1 - d x r /360
Y = r/P , în care: P = pretul titlului cu discont,
exprimat cu patru zecimale;
d = număr de zile până la scadentă;
r = rata discontului, exprimată cu două
zecimale;
Y = randamentul, exprimat cu două zecimale.
Art. 7. -
Ofertele de cumpărare se depun la Banca Natională a României, ce
actionează în calitate de administrator al pietei primare si secundare a
titlurilor de stat si al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua
licitatiei, până la ora 12,00.
Art. 8. -
Rezultatul licitatiei se va stabili în aceeasi zi, la sediul Băncii
Nationale a României, de către Comisia de licitatie constituită în
acest scop si va fi dat publicitătii.
Art. 9. -
Evenimentele de plată aferente certificatelor de trezorerie cu discont se
gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de înregistrare si
decontare a operatiunilor cu titluri de stat - SaFIR.
Art. 10. -
Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plătile aferente
titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi nelucrătoare,
plata se va face în următoarea zi lucrătoare, fără
obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se regăsesc în
această situatie rămân în proprietatea detinătorului înregistrat
si nu pot fi tranzactionate.
Art. 11. -
Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este reglementat
de legislatia în vigoare.
ANEXA Nr. 2
PROSPECT DE EMISIUNE
al obligatiunilor de stat de tip benchmark lansate în
luna iulie 2008
Art. 1.
- În vederea finantării si refinantării datoriei publice
redeschiderea emisiunilor de obligatiuni de stat de tip benchmark în luna iulie
2008, Ministerul Economiei si Finantelor anuntă cu scadenta la 3 si 5 ani,
cu următoarele caracteristici:
Cod ISIN |
Data licitatiei |
Data emisiunii |
Data scadentei |
Maturitate Nr. de ani |
Rata cuponului - % - |
Dobânda acumulată*) - lei/titlu - |
Valoarea nominală totală - lei - |
RO0813DBN027 |
3.07.2008 |
7.07.2008 |
5.03.2013 |
5 |
8,25 |
280,27 |
700.000.000 |
RO0811DBN013 |
17.07.2008 |
21.07.2008 |
25.10.2011 |
3 |
8,00 |
590,16 |
700.000.000 |
Art. 2. -
Valoarea nominală totală a emisiunii de obligatiuni de stat de tip
benchmark poate fi majorată prin redeschideri ulterioare ale acesteia.
Art. 3. -
Valoarea nominală individuală a unei obligatiuni de stat de tip
benchmark este de 10.000 lei.
Art. 4. - Dobânda (cuponul) se plăteste anual la
datele specificate în prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului
economiei si finantelor nr. 303/2008 privind prospectele de emisiune a
certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip
benchmark, aferente lunii februarie 2008, fiind determinată conform
formulei:
D = VN* r/frecventa anuală a cuponului (1),
în care:
D = dobânda (cuponul); VN = valoarea nominală; r =
rata cuponului.
Art. 5. -
Metoda de vânzare este licitatia si va avea loc la data mentionată în
tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua după metoda cu pret
multiplu. Cotatia de pret va fi exprimată sub formă procentuală,
cu 4 zecimale.
Art. 6. -
Obligatiunile de stat de tip benchmark pot fi cumpărate de către
dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât si în contul
clientilor, persoane fizice si juridice.
Art. 7. -
(1) Ofertele de cumpărare sunt competitive si necompetitive.
(2) În cadrul ofertei de cumpărare competitive se
vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 10 la Normele Băncii Nationale
a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Nationale a
României nr. 11/2005 privind piata primară a titlurilor de stat
administrată de Banca Natională a României, cu modificările si
completările ulterioare.
(3) Numărul cotatiilor de pret nu este
restrictionat.
(4) Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi
depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit, asa
cum sunt acestea definite în Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 99/2006
privind institutiile de credit si adecvarea capitalului,
aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 227/2007, în calitate de clienti ai dealerilor primari.
(5) În cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se
vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 9 la Normele Băncii Nationale
a României nr. 13/2005, cu modificările si completările ulterioare.
Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de 10% din
totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul
mediu ponderat al pretului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
(6) Fiecare transă a ofertei de cumpărare
competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.
Art. 8. -
Ofertele de cumpărare se depun la Banca Natională a României, ce
actionează în calitate de administrator al pietei primare si secundare a
titlurilor de stat si al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua
licitatiei, până la ora 12,00.
Art. 9. -
Rezultatul licitatiei se va stabili în aceeasi zi, la sediul Băncii
Nationale a României, de către Comisia de licitatie constituită în
acest scop si va fi dat publicitătii.
Art. 10. -
Evenimentele de plată aferente obligatiunilor de stat de tip benchmark se
gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de înregistrare si
decontare a operatiunilor cu titluri de stat - SaFIR.
Art. 11. -
Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plătile aferente
titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi nelucrătoare,
plata se va face în următoarea zi lucrătoare, fără
obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se regăsesc în
această situatie rămân în proprietatea detinătorului înregistrat
si nu pot fi tranzactionate.
Art. 12.
- Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este
reglementat de legislatia în vigoare.
*) Dobânda acumulată este determinată în conformitate cu
prevederile anexei nr. 3 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.
2.461/2007 privind aprobarea caracteristicilor titlurilor de stat si
procedurilor privind contractarea datoriei publice guvernamentale prin emiterea
de titluri de stat de tip benchmark
MINISTERUL CULTURII Sl CULTELOR
privind tarifele pentru acordarea atestatelor si avizelor în domeniul
impresariatului artistic, precum si pentru înscrierea în Registrul artelor
spectacolului
În conformitate cu dispozitiile art. 32 din Ordonanta
Guvernului nr. 21/2007 privind institutiile si companiile de spectacole sau
concerte, precum si desfăsurarea activitătii de impresariat artistic,
cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 5 alin. (1) pct. 18 si al
art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 78/2005 privind organizarea
si functionarea Ministerului Culturii si Cultelor, republicată,
ministrul culturii si cultelor emite prezentul ordin.
Art. 1. -
Se aprobă tarifele pentru pentru acordarea atestatelor si avizelor în
domeniul impresariatului artistic, precum si cele pentru înscrierea în
Registrul artelor spectacolului, cuprinse în anexa care face parte
integrată din prezentul ordin.
Art. 2. -
Tarifele prevăzute la art. 1 se fac venit la bugetul Centrului de
Pregătire Profesională în Cultură.
Art. 3. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul culturii si cultelor,
Adrian lorgulescu
Bucuresti, 9 aprilie 2008.
Nr. 2.220.
ANEXA
I.
Tarife pentru acordarea
atestatelor si avizelor în domeniul impresariatului artistic
Nr. crt. |
Operatiunea |
Tarif - lei - |
1. |
Examinarea persoanelor fizice în vederea acordării atestatului de
impresar artistic |
500 |
2. |
Examinarea documentelor si reprezentantului persoanei juridice în vederea
acordării avizului de impresariat artistic |
500 |
3. |
Eliberare duplicat • atestatul de impresar artistic • avizul de impresariat artistic • legitimatia de impresar artistic |
50 |
4. |
Evaluarea persoanelor fizice si juridice în vederea reînscrierii în
Registrul artelor spectacolului |
100 |
II.
Tarife pentru operatiunile
efectuate în Registrul artelor spectacolului
Nr. crt. |
Denumirea operatiunii |
Tarif - lei - |
A. înregistrarea în Registrul artelor spectacolului |
||
1. |
Înregistrarea persoanelor • Persoane fizice care îsi desfăsoară activitatea în mod
independent • Persoane juridice • Persoane juridice care desfăsoară activităti de
impresariere a propriilor productii artistice |
150 |
2. |
Înregistrarea unor mentiuni si documente • Elemente care potrivit legii se înregistrează sau se
mentionează în Registru • Depunere raport prevăzut de lege |
30/ element |
50 |
||
B. Eliberarea de documente din Registrul artelor
spectacolului |
||
1. |
Extras din Registru |
30 |
2. |
Certificat constatator |
30 |
3. |
Copii certificate |
10 |
4. |
Duplicat certificat înregistrare |
10 |