MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 175 (XIX) - Nr. 640
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 19 septembrie 2007
SUMAR
DECRETE
855. - Decret pentru supunerea spre ratificare Parlamentului a
Tratatului de la Singapore privind dreptul mărcilor, adoptat la 28 martie
2006 în cadrul Conferintei diplomatice pentru
adoptarea unui tratat revizuit privind dreptul mărcilor (Singapore, 13-31
martie 2006)
856. - Decret pentru supunerea spre ratificare Parlamentului a
Acordului dintre România si Republica Portugheză
în domeniul securitătii sociale, semnat la
Bucuresti la 1 august 2006
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.095. - Hotărâre pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea
criteriilor si a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul
Programului national de protectie socială „Bani de liceu”
1.096. - Hotărâre privind modificarea anexei la
Hotărârea Guvernului nr. 574/2006 pentru aprobarea primei etape a
strategiei de privatizare a unor societăti
comerciale aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin ofertă publică secundară
1.103. - Hotărâre privind transferul unor operatori
economici din cadrul sectorului minier din portofoliul Ministerului Economiei si Finantelor în portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului
1.109. - Hotărâre privind acordarea unor ajutoare de
urgentă familiilor afectate de explozia care a avut loc în data de 14
septembrie 2007 în municipiul Zalău, judetul
Sălaj
1.112. - Hotărâre privind constatarea încetării de
drept a raportului de serviciu al prefectului judetului
Brăila
1.113. - Hotărâre privind exercitarea, cu caracter
temporar, a functiei publice de prefect al judetului Brăila de către doamna Marcu Mihaela
1.115. - Hotărâre privind exercitarea, cu caracter
temporar, a functiei publice de subprefect al judetului Prahova de către domnul Stan Constantin-Cătălin
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
245. - Decizie privind aprobarea rectificării bugetului
de venituri si cheltuieli pe anul 2007 al Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C.
246. - Decizie privind eliberarea domnului Dan Dumitru din
functia de secretar de stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru
247. - Decizie privind exercitarea atributiilor consilierului de stat coordonator al Directiei
protocol din structura Cancelariei Primului-Ministru
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
806. - Ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării rurale pentru modificarea si
completarea anexei „Modul de implementare, conditiile
specifice si criteriile de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plăti nationale directe complementare în sectorul zootehnic, în acord cu
reglementările comunitare în domeniu” la Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale nr. 295/2007
pentru stabilirea modului de implementare, a conditiilor
specifice si a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plăti nationale directe complementare în sectorul zootehnic, în acord cu reglementările
comunitare în domeniu
1.179. - Ordin al ministrului economiei si finantelor pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor
publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor
administrative de însotire, întocmite în cazul
deplasării produselor accizabile în regim suspensiv
ACTE ALE CONSILIULUI NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
762. - Decizie pentru modificarea Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a continutului audiovizual
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru supunerea spre ratificare Parlamentului a Tratatului de la Singapore
privind dreptul mărcilor, adoptat la 28 martie 2006 în cadrul Conferintei diplomatice pentru adoptarea unui tratat revizuit privind dreptul
mărcilor (Singapore, 13-31 martie 2006)
În
temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) si
ale art. 100 din Constitutia României, republicată,
precum si ale art. 19 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,
la
propunerea Guvernului, potrivit Hotărârii nr. E 194 din 22 august 2007,
Presedintele României decretează:
Articol
unic. - Se supune spre ratificare Parlamentului Tratatul de la Singapore
privind dreptul mărcilor, adoptat la 28 martie 2006 în cadrul Conferintei diplomatice pentru adoptarea unui tratat revizuit privind dreptul
mărcilor (Singapore, 13-31 martie 2006), si
se dispune publicarea prezentului decret în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Bucuresti, 14 septembrie 2007.
Nr. 855.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului dintre România si Republica Portugheză în domeniul securitătii sociale, semnat la Bucuresti
la 1 august 2006
În
temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) si
ale art. 100 din Constitutia României,
republicată, precum si ale art. 19 alin. (1)
lit. a) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,
la
propunerea Guvernului, potrivit Hotărârii nr. E 208 din 28 august 2007,
Presedintele României decretează:
Articol
unic. - Se supune spre ratificare Parlamentului Acordul dintre România si Republica Portugheză în domeniul securitătii sociale, semnat la Bucuresti la 1 august 2006, si se dispune publicarea prezentului decret în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Bucuresti, 14 septembrie 2007.
Nr. 856.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea
Hotărârii Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor si a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul
Programului national de protectie socială „Bani de liceu”
În
temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
I.
- Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind
aprobarea criteriilor si a cuantumului sprijinului
financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului national de protectie socială „Bani de liceu”,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 860 din 21 septembrie 2004, se modifică si
se completează după cum urmează:
1. Articolul
1 se modifică si va avea
următorul cuprins: „Art. 1. - Se aprobă
criteriile si cuantumul sprijinului în cadrul Programului national
de protectie socială «Bani de liceu» pentru elevii care urmează, la cursuri
de zi, liceul sau învătământul profesional - scoala de arte si meserii si
anul de completare, program care constă în acordarea unui sprijin
financiar lunar din sume alocate de la bugetul de stat.”
2. Alineatele
(1) si (3) ale articolului 2 se modifică si vor avea următorul cuprins:
„Art.
2. - (1) Beneficiari ai Programului national de protectie socială «Bani de liceu» sunt elevii care se află în întretinerea familiilor al căror venit brut lunar pe membru de familie
realizat în ultimele 3 luni anterioare depunerii cererii este de maximum 150
lei, precum si elevii care beneficiază de o măsură de protectie ori aflati sub tutelă sau curatelă, în
cazul respectării conditiei de venit.
....................................................................................
(3)
Cuantumul sprijinului financiar se stabileste
anual prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului.”
3. Alineatul
(4) al articolului 2 se abrogă.
4. Alineatul
(1) al articolului 6 se modifică si va avea următorul cuprins:
„(1)
La nivelul fiecărei unităti de învătământ care scolarizează elevi în învătământul liceal sau în învătământul
profesional se constituie o comisie de acordare a sprijinului financiar,
desemnată de consiliul de administratie
al unitătii de învătământ, înainte de începerea anului
scolar.”
5. La
articolul 6 alineatul (2), după litera e) se introduce o nouă
literă, litera f), cu următorul cuprins:
„f)
sesizarea inspectoratelor de politie si a
autoritătilor administratiei publice locale în vederea
cercetării si verificării unor situatii speciale constatate.”
6. După
alineatul (2) al articolului 6 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu
următorul cuprins:
„(3)
În cazul în care există sesizări scrise că solicitantul a
făcut declaratii false, comisia ia următoarele
măsuri:
a)
anuntă inspectoratul de politie;
b)
opreste acordarea ajutorului financiar si întreprinde demersurile
legale pentru recuperarea ajutorului financiar acordat ilegal.”
Art.
II.
- Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind
aprobarea criteriilor si a cuantumului sprijinului
financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului national de protectie socială „Bani de liceu”, cu
modificările si completările aduse prin prezenta
hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul educatiei, cercetării si tineretului,
Cristian Mihai Adomnitei
Ministrul muncii, familiei si egalitătii de sanse,
Paul Păcuraru
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 11 septembrie 2007.
Nr. 1.095.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 574/2006 pentru
aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a unor societăti comerciale
aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin ofertă
publică secundară
Având
în vedere modificările aduse anexei la titlul VII din Legea nr. 247/2005
privind reforma în domeniile proprietătii si justitiei, precum si unele măsuri adiacente, cu
modificările si completările ulterioare,
în
temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 51 alin. (1) din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu
modificările si completările ulterioare, al art.
1, 2 si 4 din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societătilor comerciale, cu modificările si
completările ulterioare, si al Legii nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 574/2006 pentru
aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a unor societăti comerciale aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin ofertă publică secundară, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 442 din 23 mai 2006, se
modifică si se înlocuieste cu anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 11 septembrie 2007.
Nr. 1.096.
ANEXĂ
(Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 574/2006)
LISTA
societătilor nationale si a companiilor nationale aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor,
pentru care se vor derula oferte publice de vânzare de actiuni în vederea admiterii acestora la tranzactionare
în sisteme de tranzactionare administrate
de Societatea Comercială „Bursa de Valori Bucuresti” - S.A.
1.
Compania Natională „Aeroportul International Henri
Coandă-Bucuresti” - S.A.
2.
Societatea Natională „Aeroportul International Bucuresti Băneasa-Aurel Vlaicu” - S.A.
3.
Societatea Natională „Aeroportul International Mihail
Kogălniceanu-Constanta” - S.A.
4.
Societatea Natională „Aeroportul International Timisoara-Traian Vuia” - S.A.
5.
Compania Natională „Administratia Canalelor Navigabile” -
S.A. Constanta
6.
Compania Natională „Administratia Porturilor Dunării
Maritime” - S.A. Galati
7.
Compania Natională „Administratia Porturilor Dunării
Fluviale” - S.A. Giurgiu
8.
Compania Natională „Administratia Porturilor Maritime” -
S.A. Constanta
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transferul unor operatori economici din cadrul sectorului minier
din portofoliul Ministerului Economiei si Finantelor în portofoliul
Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului
În
temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 11 lit. m) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare, precum si al art. 41 alin. (1) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societătilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările
si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - Operatorii economici din cadrul sectorului minier prevăzuti în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, aflati în portofoliul Ministerului Economiei si
Finantelor, se transferă în portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Art.
2. - (1) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri Autoritatea
pentru Valorificarea Activelor Statului preia si
exercită toate drepturile si îsi
asumă toate obligatiile ce decurg din
calitatea sa de actionar al statului privind
administrarea, restructurarea, privatizarea si,
după caz, lichidarea societătilor comerciale si ale companiilor nationale, precum si ale filialelor acestora, prevăzute în anexă. Ministerul
Economiei si Finantelor va înceta să exercite, începând cu această dată, orice
astfel de drepturi si obligatii
ce decurg din calitatea sa de actionar.
(2)
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului va exercita atributiile prevăzute de Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor măsuri de
reorganizare a Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Bancare prin comasarea prin absorbtie
cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, aprobată cu completări prin Legea nr. 360/2004,
cu modificările ulterioare, si cu privire la operatorii
economici prevăzuti în anexă.
(3)
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului este ordonator principal de
credite pentru fondurile care se alocă, potrivit legii, pentru operatorii
economici prevăzuti în anexă.
(4)
Pentru operatorii economici prevăzuti
în anexă Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului se substituie
Ministerului Economiei si Finantelor în aplicarea strategiilor aprobate privind restructurarea,
privatizarea si atragerea de investitii.
(5)
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri,
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si
Ministerul Economiei si Finantelor vor semna un protocol prin care se vor stabili obligatiile si drepturile celor două institutii
ce decurg din dispozitiile Legii minelor nr.
85/2003, cu modificările si completările
ulterioare, si ale altor reglementări în domeniul minier.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin
Presedintele Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului,
Teodor Atanasiu
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 11 septembrie 2007.
Nr. 1.103.
ANEXĂ
LISTA
operatorilor economici transferati de la Ministerul Economiei si Finantelor la Autoritatea pentru
Valorificarea Activelor Statului
Nr. crt. |
Denumire |
1. |
Societatea
Comercială „Cupru Min” - S.A. Abrud |
2. |
Societatea Comercială
„Moldomin” - S.A. Moldova Nouă |
3. |
Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului
„Minvest” - S.A. Deva împreună cu filialele acesteia si societătile comerciale pentru servicii |
4. |
Societatea
Comercială „Băita” - S.A. Stei |
5. |
Compania Natională a Metalelor Pretioase si Neferoase „Remin” - S.A. Baia Mare împreună cu filiala acesteia |
6. |
Societatea
Comercială „Minbucovina” - S.A. Vatra Dornei |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind acordarea unor ajutoare de urgentă familiilor afectate de explozia care a avut loc în data de 14 septembrie
2007 în municipiul Zalău,
judetul Sălaj
În
temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 28 alin. (1) din Legea nr.
416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - (1) Se aprobă acordarea unor ajutoare financiare în sumă
totală de 44.700 lei, din creditele bugetare aprobate cu această
destinatie în bugetul Ministerului Muncii, Familiei si
Egalitătii de Sanse pe anul 2007, familiilor si persoanelor
singure prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, domiciliate în blocul E-24 situat pe str. Dumbrava din
municipiul Zalău, judetul Sălaj, ale
căror locuinte au fost distruse în urma unei
explozii.
(2)
Ajutoarele de urgentă prevăzute la alin. (1) se
acordă după cum urmează:
a)
câte 5.000 lei pentru fiecare dintre familiile persoanelor decedate;
b)
câte 2.000 lei pentru fiecare dintre familiile persoanelor foarte grav
rănite în explozie;
c)
câte 1.000 lei pentru fiecare dintre familiile persoanelor grav rănite în
explozie;
d)
câte 500 lei pentru fiecare dintre familiile afectate de explozie, pentru
locuintele afectate;
e)
câte 300 lei pentru fiecare membru din familiile afectate de explozie.
(3)
Ajutoarele de urgentă prevăzute la alin. (2) se
acordă persoanelor prevăzute în anexa care face parte integrantă
din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul muncii, familiei si egalitătii de sanse,
Akos Derzsi,
secretar de stat p. Ministrul internelor si
reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat Ministrul economiei si
finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 18 septembrie 2007.
Nr. 1.109.
ANEXĂ
Nr. crt. |
Titular ajutor |
Nr. persoane din familie |
Nr. persoane decedate |
Nr. persoane foarte grav rănite |
Nr. persoane grav rănite |
Suma totală propusă/familie - lei - |
1. |
Opris Gheorghe |
4 |
|
|
|
1.700 |
2. |
Satmari Victor
Mihai |
4 |
1 |
1 |
1 |
9.400 |
3. |
Sălăjan
Dumitru |
4 |
1 |
|
1 |
7.400 |
4. |
Cîmpian Ioan |
3 |
|
|
|
1.400 |
5. |
Berbecar Iosif |
4 |
|
|
|
1.700 |
6. |
Rocas Ioan |
4 |
|
|
|
1.700 |
7. |
Tihăuan
Elisabeta |
4 |
|
|
1 |
2.700 |
8. |
Benta Alexandru |
3 |
|
|
|
1.400 |
9. |
Iacob Ioan |
4 |
|
|
|
1.700 |
10. |
Simon Florian |
4 |
|
|
|
1.700 |
11 . |
Hidan Ioan |
3 |
|
|
|
1.400 |
12. |
Purcar Cristian |
2 |
|
|
|
1.100 |
13. |
Olah Emeric |
3 |
|
|
|
1.400 |
14. |
Pavel Petru |
4 |
|
|
|
1.700 |
15. |
Huluban Nicolae |
4 |
|
|
|
1.700 |
16. |
Niste Marioara |
2 |
|
|
|
1.100 |
17. |
Torje Teodor |
4 |
|
|
1 |
2.700 |
18. |
Barna Teodor |
4 |
|
|
|
1.700 |
19. |
Gîrbouan Radu |
2 |
|
|
|
1.100 |
|
TOTAL: |
|
|
|
|
44.700 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind constatarea încetării de drept a raportului de serviciu al
prefectului judetului Brăila
Având
în vedere prevederile art. 98 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 188/1999 privind
Statutul functionarilor publici, republicată,
în
temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se constată încetarea de drept a raportului de serviciu al
domnului Mitroi Nicolae, prefect al judetului
Brăila, ca urmare a îndeplinirii cumulative a conditiilor de vârstă standard si a stagiului minim
de cotizare pentru pensionare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul internelor
si reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
Bucuresti, 18 septembrie 2007.
Nr. 1.112.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind exercitarea, cu caracter temporar, a functiei publice de prefect al judetului Brăila de către doamna Marcu Mihaela
Având
în vedere prevederile art. 43 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007
privind intrarea în categoria înaltilor functionari publici, managementul carierei si
mobilitatea înaltilor functionari
publici, ale art. 43 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007
privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici până
la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acordă functionarilor
publici în anul 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 232/2007,
si ale art. 89 si 92 din Legea nr. 188/1999 privind
Statutul functionarilor publici, republicată,
în
temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 19 alin. (1) lit. a) din
Legea nr. 188/1999, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Doamna Marcu Mihaela exercită, cu caracter temporar, functia publică de prefect al judetului Brăila
până la organizarea concursului în vederea ocupării definitive a
postului.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul internelor
si reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
Bucuresti, 18 septembrie 2007.
Nr. 1.113.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind exercitarea, cu caracter temporar, a functiei publice de subprefect al judetului Prahova de către domnul Stan Constantin-Cătălin
Având
în vedere prevederile art. 43 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007
privind intrarea în categoria înaltilor functionari publici, managementul carierei si
mobilitatea înaltilor functionari
publici, ale art. 43 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007
privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici până
la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acordă functionarilor
publici în anul 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 232/2007,
si ale art. 89 si 92 din Legea nr. 188/1999 privind
Statutul functionarilor publici, republicată,
în
temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 19 alin. (1) lit. a) din
Legea nr. 188/1999, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Domnul Stan Constantin-Cătălin exercită, cu caracter
temporar, functia publică de subprefect al judetului
Prahova până la organizarea concursului în vederea ocupării
definitive a postului.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul internelor
si reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
Bucuresti, 18 septembrie 2007.
Nr. 1.115.
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind aprobarea rectificării bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2007
al Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C.
În
temeiul prevederilor art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare,
având în vedere
dispozitiile art. 2 lit. c) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru
reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 1 alin.
(2) din Ordonanta Guvernului nr. 1/2007 privind
aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale unitătilor din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerelor,
celorlalte organe de specialitate ale administratiei
publice centrale, precum si a autoritătilor publice centrale, aprobată cu modificări prin Legea nr.
176/2007,
în
baza dispozitiilor art. 15 alin. (1) din Regulamentul de organizare si functionare a Inspectoratului de Stat în Constructii
- I.S.C., aprobat prin Decizia Primului-Ministru nr. 147/2007,
primul-ministru
emite următoarea decizie:
Art.
1. - Se aprobă rectificarea bugetului de venituri si
cheltuieli pe anul 2007 al Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C., prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezenta decizie.
Art.
2. - Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C.
răspunde de modul de formare, administrare, angajare si utilizare a sumelor prevăzute în bugetul de venituri si cheltuieli, potrivit prevederilor legale.
Art.
3. - Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de
venituri si cheltuieli al Inspectoratului de Stat în Constructii
- I.S.C. reprezintă limite maxime care nu pot fi depăsite decât în cazuri justificate si numai cu aprobarea
primului-ministru.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin
Bucuresti, 14 septembrie 2007.
Nr. 245.
ANEXĂ1)
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
RECTIFICAT PE ANUL 2007
al Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C.
-LEI-
DENUMIRE INDICATORI |
COD INDICATOR |
BUGET ACTUALIZAT 2007 |
INFLUENTE +/- |
BUGET RECTIFICAT 2007 |
Venituri
- TOTAL, din care: |
|
168,315,085 |
-70,000,000 |
98,315,085 |
Venituri
din anii anteriori |
|
70,000,000 |
-70,000,000 |
|
Venituri
curente, din care: |
|
98,315,085 |
0 |
98,315,085 |
- Alte venituri
din taxe administrative, eliberări permise |
34.10.50 |
96,749,504 |
0 |
96,749,504 |
- Alte venituri |
36.10.50 |
49,803 |
0 |
49,803 |
- Alte venituri
din dobânzi |
31.10.03 |
1,065,778 |
0 |
1,065,778 |
- Alte venituri
din valorificarea unor bunuri |
39.10.50 |
450,000 |
0 |
450,000 |
|
|
|
|
|
Cheltuieli,
din care: |
|
168,315,085 |
45,127,830 |
213,442,915 |
A.
Cheltuieli curente |
01 |
115,131,509 |
2,693,266 |
117,824,775 |
Titlul
I:
Cheltuieli de personal |
10 |
75,750,964 |
337,936 |
76,088,900 |
Cheltuieli
salariate in bani |
10.01 |
56,728,686 |
106,678 |
56,835,364 |
Cheltuieli
salariale in natura |
10.02 |
2,600,000 |
-1,184 |
2,598,816 |
Contributii |
10.03 |
16,422,278 |
232,442 |
16,654,720 |
Titlul
II:
Bunuri si servicii |
20 |
39,361,945 |
2,355,330 |
41,717,275 |
Bunuri si servicii |
20.01 |
15,909,425 |
975,422 |
16,884,847 |
Reparatii curente |
20.02 |
1,656,950 |
-55,900 |
1,601,050 |
Bunuri de natura
obiectelor de inventar |
20.05 |
2,078,837 |
681,414 |
2,760,251 |
Deplasări,
detasări, transferări |
20.06 |
936,360 |
-18,940 |
917,420 |
Cârti, publicatii
si materiale documentare |
20.11 |
346,511 |
2,850 |
349,361 |
Pregătire
profesionala |
20.13 |
312,700 |
-12,000 |
300,700 |
Protectia muncii |
20.14 |
84,600 |
-2,600 |
82,000 |
Alte cheltuieli |
20.30 |
18,036,562 |
785,084 |
18,821,646 |
Titlul
VII: Alte transferuri |
55 |
18,600 |
0 |
18,600 |
Transferuri
curente in străinătate (către organizatii internationale) |
55.02 |
18,600 |
0 |
18,600 |
Cheltuieli
de capital |
70 |
53,183,576 |
42,434,564 |
95,618,140 |
Titlul
X:
Active nefinanciare |
71 |
53,183,576 |
42,434,564 |
95,618,140 |
Active fixe |
71.01 |
52,566,076 |
42,024,564 |
94,590,640 |
Reparatii capitale
aferente activelor fixe |
71.03 |
617,500 |
410,000 |
1,027,500 |
REZEVE,EXCEDENT/DEFICIT |
90 |
0 |
115,127,830 |
115,127,830 |
Deficit* |
93.01 |
0 |
115,127,830 |
115,127,830 |
Excedent |
93.03 |
0 |
0 |
0 |
NOTA: *) Deficitul
prognozat se acoperă din disponibilitătile înregistrate de ISC in
anii precedenti care insumeaza 115.127.830 lei
1) Anexa este reprodusă în facsimil.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind eliberarea domnului Dan Dumitru din functia de secretar de stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru
În
temeiul prevederilor art. 15 lit. d) si ale art. 19 din
Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare,
primul-ministru
emite următoarea decizie:
Articol
unic. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul
Dan Dumitru se eliberează, la cerere, din functia
de secretar de stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin
Bucuresti, 17 septembrie 2007.
Nr. 246.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind exercitarea atributiilor
consilierului de stat coordonator al Directiei protocol din structura Cancelariei Primului-Ministru
În
temeiul prevederilor art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare,
primul-ministru
emite următoarea decizie:
Articol
unic. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul
Andrei Pop, consilier director, exercită atributiile
consilierului de stat coordonator al Directiei
protocol din structura Cancelariei Primului-Ministru.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin
Bucuresti, 17 septembrie 2007.
Nr. 247.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII SI DEZVOLTĂRII RURALE
pentru modificarea si completarea anexei „Modul de implementare, conditiile
specifice si criteriile de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de
plăti nationale directe complementare în sectorul zootehnic, în acord cu
reglementările comunitare în domeniu” la Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale nr. 295/2007 pentru stabilirea
modului de implementare, a conditiilor specifice si a criteriilor de
eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plăti nationale directe
complementare în sectorul zootehnic, în acord cu reglementările comunitare
în domeniu
Având
în vedere prevederile art. 1 si 13 din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plăti directe si plăti
nationale directe complementare, care se acordă în agricultură
începând cu anul 2007, si pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991
privind societătile agricole si alte forme de asociere în
agricultură, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 139/2007,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale, văzând
Referatul Directiei politici de piată în sectorul zootehnic nr. 290.655
din 14 septembrie 2007,
ministrul
agriculturii si dezvoltării rurale emite
următorul ordin:
Art.
I. - Anexa „Modul de implementare, conditiile specifice si
criteriile de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plăti nationale
directe complementare în sectorul zootehnic, în acord cu reglementările
comunitare în domeniu” la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale nr. 295/2007 pentru stabilirea modului de implementare,
a conditiilor specifice si a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea
schemelor de plăti nationale directe complementare în sectorul zootehnic,
în acord cu reglementările comunitare în domeniu, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 27 aprilie 2007, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. La
articolul 2, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art.
2. - (1) Prima pe exploatatie se acordă producătorilor agricoli
mentionati la art. 1 o singură dată pe an, în functie de efectivul de
bovine înregistrat în Registrul national al exploatatiilor sau atestat prin
documente de identificare si înregistrare eliberate de medicul veterinar de
liberă practică împuternicit până la data de 31 ianuarie 2007,
după caz, care îndeplinesc, cumulativ, următoarele conditii:
a)
exploatatia să fie de minimum 3 capete de bovine;
b)
vârsta bovinelor să fie de minimum 6 luni;
c)
exploatatia să fie înregistrată în Registrul national al
exploatatiilor la data solicitării primei/eliberării adeverintei
prevăzute la alin. (11), după caz;
d)
să nu aibă datorii la bugetul de stat si la bugetul local.”
2. La
articolul 2, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11),
cu următorul cuprins:
„(11)
Pentru a beneficia de prima prevăzută la alin. (1), producătorii
agricoli care au depus cererea în termen, în anul 2007, si care au efectivul de
bovine atestat prin documente de identificare si înregistrare eliberate de
medicul veterinar de liberă practică împuternicit până la data
de 31 ianuarie 2007 trebuie să depună o adeverintă
eliberată de medicul veterinar de liberă practică împuternicit,
al cărei model este prevăzut în anexa nr. 21 care face
parte integrantă din prezentul ordin, împreună cu copii de pe
documentele de identificare si înregistrare.”
3. La
articolul 3 alineatul (1), litera c) se modifică si va avea următorul cuprins:
„c)
efectivul de ovine/caprine pentru care se solicită prima să fie mentinut în exploatatie la adresa mentionată în cerere, în perioada 16 iunie—30 septembrie, în vederea
efectuării controlului pe teren de către personalul Agentiei de Plăti si
Interventie pentru Agricultură, conform procedurii de control elaborate de
către aceasta.”
4. La
articolul 51, alineatul (4) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(4)
În cadrul controlului pe teren efectuat de către personalul Agentiei de Plăti si
Interventie pentru Agricultură în perioada 16 iunie—30 septembrie pentru
speciile ovine si caprine, conform procedurii de
control pe teren elaborate de Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură, se verifică următoarele aspecte:
a)
existenta reală a efectivului pentru care se solicită prima;
b)
corespondenta dintre efectivul înscris în cerere si
cel înregistrat în Registrul national al exploatatiilor, astfel încât să rezulte efectivul eligibil la primă;
c)
corespondenta între efectivul înscris în cerere si
cel înregistrat în Registrul national al exploatatiilor, întocmit conform Ordinului presedintelui
Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 5/2005 privind aprobarea Regulamentului pentru
identificarea si înregistrarea animalelor, cu modificările si
completările ulterioare, astfel încât să rezulte efectivul eligibil
la primă.”
5. După
articolul 51 se introduce un nou articol, articolul 52,
cu următorul cuprins:
„Art.
52. - Pentru a beneficia de prima prevăzută la art. 3
alin. (1), producătorii agricoli care au depus cererea în termen,
în
anul 2007, si care au efectivul de ovine/caprine atestat prin documente de
identificare si înregistrare eliberate de medicul veterinar de liberă
practică împuternicit până la data de 15 iunie 2007 neînregistrate în
Registrul national al exploatatiilor trebuie să depună o
adeverintă eliberată de medicul veterinar de liberă
practică împuternicit, al cărei model este prevăzut în anexa nr.
21, împreună cu copii de pe documentele de identificare si
înregistrare.”
6. După
anexa nr. 2 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 21, cu
următorul cuprins:
„Anexa
Nr. 21
ADEVERINTĂ
Nr.............din data de.............
Medicul
veterinar de liberă practică împuternicit..........................
Contract
încheiat cu ANSVSA nr..............din data de................
Confirm
prin prezenta că producătorul agricol, cu codul exploatatiei...............................................înregistrat
în RNE,
A. Persoană
fizică
Domnul/Doamna:...........................................
(numele, prenumele, initiala tatălui), posesor/posesoare al/a BI/CI:
seria.......nr.............., CNP .......................,
domiciliat/domiciliată
în............................................ (satul, comuna, orasul, judetul),
str................................nr.........
B. Persoană
juridică
..............................................................
cu sediul în:.......................................................... (satul,
comuna, orasul, judetul) str.............................nr........,
codul postal..................,
codul unic de înregistrare la registrul comertului........................, reprezentat
legal prin domnul/doamna:..............................................,
posesor/posesoare al/a BI/CI: seria.........., nr........, CNP
......................., domiciliat/domiciliată
în...................................... (satul, comuna, orasul, judetul),
str.................................nr......., codul postal...........................
-
are efectivul de............capete de bovine identificat la data de 31 ianuarie
2007, cu vârsta de minimum 6 luni, conform următoarelor documente:
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
si a fost introdus/corectat în Registrul national al exploatatiilor la data
de ..............,
-
are efectivul de.............capete de ovine/caprine identificat la data de 15
iunie 2007, conform următoarelor documente:
............................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................
si
a fost introdus/corectat în Registrul national al exploatatiilor la data
de.............
Declar
pe propria răspundere că datele înscrise în prezenta adeverintă
sunt reale, în caz contrar voi suporta rigorile prevederilor legale în vigoare
privind falsul în declaratii.
Medicul veterinar de liberă practică împuternicit, (semnătura si parafa)”
Art.
II.
- Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 14 septembrie 2007.
Nr. 806.
MINISTERUL ECONOMIEI
SI FINANTELOR
pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a
documentelor administrative de însotire, întocmite în cazul deplasării produselor accizabile în regim
suspensiv
În
temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
386/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor, ale art. 187, 1891, 191 si
1922 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale pct. 14, 15 si 182 din
normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VII „Accize si alte taxe speciale” din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 44/2004, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 4 alin.
(1) pct. 46 si 47 din Hotărârea Guvernului nr. 532/2007 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale a Vămilor,
ministrul
economiei si finantelor emite următorul ordin:
Art.
I.
- Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor
administrative de însotire, întocmite în cazul
deplasării produselor accizabile în regim suspensiv, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 19 februarie
2007, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La
articolul 5, alineatul (1) se abrogă.
2. La
articolul 5, alineatele (2) si
(3) vor avea următorul cuprins:
„(2)
Structurile de gestiune a documentelor administrative de însotire a produselor accizabile sunt compartimentele de identificare,
analiză, investigatii si
schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile din cadrul directiilor
judetene pentru accize si operatiuni vamale.
(3)
Regulamentul de organizare si functionare al unitătilor fiscale teritoriale si Regulamentul de organizare si functionare al autoritătii vamale se modifică si se completează în mod corespunzător.”
3. Articolul
6 va avea următorul cuprins:
„Art.
6. - Compartimentele de identificare, analiză, investigatii si schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile din cadrul directiilor
judetene pentru accize si operatiuni vamale au următoarele atributii
principale:
a)
procesarea si organizarea evidentei exemplarului 5 al
documentelor administrative de însotire primite de la
expeditorii produselor accizabile în format electronic;
b)
procesarea si organizarea evidentei exemplarului 4 al
documentelor administrative de însotire sau a
documentului administrativ unic, după caz, transmise de primitorii
produselor accizabile;
c)
verificarea formală a datelor înscrise în documentele administrative de
însotire;
d)
colaborarea cu organul de control competent în scopul verificării
neconcordantelor sesizate în documentele administrative de însotire,
precum si în circuitul acestora;
e)
încheierea circuitului documentelor administrative de însotire, prin verificarea existentei exemplarelor 4 si 5 ale documentelor administrative de însotire
în evidenta directiilor judetene pentru accize si operatiuni vamale;
f)
stabilirea si identificarea gradului de risc fiscal în cazul transporturilor de produse
accizabile în regim suspensiv pe teritoriul national;
g)
transmiterea documentelor administrative de însotire
pentru tranzactiile intracomunitare Serviciului central de legături din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscală;
h)
acordarea aprobării pentru necompletarea căsutelor
din documentul administrativ de însotire în cazurile
prevăzute de normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VII
«Accize si alte taxe speciale» din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 44/2004, cu modificările si
completările ulterioare;
i)
orice alte sarcini ce îi revin din procedurile privind gestiunea documentelor
administrative de însotire si administrare a accizelor.”
4. Articolul
9 va avea următorul cuprins:
„Art.
9. - Directia generală a tehnologiei informatiei
din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor si Directia de tehnologia informatiei, comunicatii si statistică vamală din cadrul Autoritătii Nationale a Vămilor asigură realizarea si
implementarea aplicatiilor informatice-suport pentru
aplicarea procedurilor de gestionare a documentelor administrative de însotire, întocmite în cazul deplasării produselor accizabile în regim
suspensiv.”
5. Articolul
10 va avea următorul cuprins:
„Art.
10. - Directia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generală de coordonare a inspectiei
fiscale si Directia generală de organizare si resurse umane din
cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, Directia
generală a tehnologiei informatiei si Directia generală resurse umane si management din
cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, Directia generală de administrare a
marilor contribuabili, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si Directia autorizare si supraveghere produse accizate, directiile judetene pentru accize si operatiuni vamale, Directia de tehnologia informatiei, comunicatii si
statistică vamală si Directia resurse umane, organizare generală si
perfectionare din cadrul Autoritătii Nationale a Vămilor vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.”
6. La
anexa nr. 1 capitolul B „Organizarea evidentei documentelor administrative de însotire”, punctele 1 si 2 vor avea
următorul cuprins:
„1.
Documentele administrative de însotire primite de directiile judetene pentru accize si operatiuni vamale se înregistrează potrivit procedurii stabilite prin ordin
al vicepresedintelui Agentiei Nationale
de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Natională a Vămilor.
2.
Evidentele se organizează si se gestionează de
compartimentele de identificare, analiză, investigatii si schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile din cadrul directiilor
judetene pentru accize si operatiuni vamale.”
7. La
anexa nr. 1 capitolul C „Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv,
între două antrepozite fiscale situate pe teritoriul României” sectiunea I, subpunctul 1.1 va avea
următorul cuprins:
„1.1.
Antrepozitul fiscal expeditor transmite, la momentul expedierii produselor,
exemplarul 5 al documentului administrativ de însotire
către directia judeteană
pentru accize si operatiuni vamale în a cărei rază teritorială îsi desfăsoară activitatea.”
8. La
anexa nr. 1 capitolul C „Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv,
între două antrepozite fiscale situate pe teritoriul României” sectiunea I, subpunctul 1.11
va avea următorul cuprins:
„1.11.
Prin derogare de la dispozitiile subpct. 1.1,
antrepozitele fiscale expeditoare care îsi
desfăsoară activitatea pe raza teritorială a municipiului Bucuresti depun exemplarul 5 al documentului administrativ de însotire la Directia pentru Accize si Operatiuni Vamale a Municipiului Bucuresti.”
9. La
anexa nr. 1 capitolul C „Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv,
între două antrepozite fiscale situate pe teritoriul României” sectiunea I, punctul 2 va avea
următorul cuprins:
„2.
Documentele administrative de însotire întocmite pentru
produsele expediate în regim suspensiv pe teritoriul României se depun de
către antrepozitul fiscal expeditor la compartimentele de identificare,
analiză, investigatii si
schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile din cadrul directiilor
judetene pentru accize si operatiuni vamale care le înregistrează în evidenta
documentelor administrative de însotire - exemplarul 5.”
10.
La anexa nr. 1 capitolul C „Deplasarea produselor accizabile, în regim
suspensiv, între două antrepozite fiscale situate pe teritoriul României”
sectiunea I, punctul 3 se abrogă.
11.
La anexa nr. 1 capitolul C „Deplasarea produselor accizabile, în regim
suspensiv, între două antrepozite fiscale situate pe teritoriul României”
sectiunea I, punctul 4 va avea
următorul cuprins:
„4.
Formatul hârtie al documentelor prelucrate se arhivează de către
compartimentele de identificare, analiză, investigatii si schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile din cadrul directiilor
judetene pentru accize si operatiuni vamale.”
12.
La anexa nr. 1 capitolul C „Deplasarea produselor accizabile, în regim
suspensiv, între două antrepozite fiscale situate pe teritoriul României”
sectiunea II, punctele 1 si 2 vor avea următorul cuprins:
„1.
Antrepozitul fiscal primitor transmite, la momentul primirii produselor,
exemplarul 4 al documentului administrativ de îns otire,
care însoteste transportul către compartimentul de identificare, analiză,
investigatii si schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile din cadrul directiei
judetene pentru accize si operatiuni vamale în a cărei rază teritorială îsi desfăsoară activitatea.
2.
Documentele administrative de însotire depuse de
antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite în regim suspensiv pe
teritoriul României la compartimentul de identificare, analiză, investigatii si schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile se înregistrează în evidenta documentelor administrative de însotire
- exemplarul 4.”
13.
La anexa nr. 1 capitolul C „Deplasarea produselor accizabile, în regim
suspensiv, între două antrepozite fiscale situate pe teritoriul României”
sectiunea II, punctul 3 se abrogă.
14.
La anexa nr. 1 capitolul C „Deplasarea produselor accizabile, în regim
supensiv, între două antrepozite fiscale situate pe teritoriul României”
sectiunea II, punctele 4 si 5 vor avea următorul cuprins:
„4.
La primirea exemplarului 4 al documentului administrativ de însotire, informatiile din acesta se transmit directiei judetene pentru accize si operatiuni vamale în a cărei rază teritorială se află
antrepozitul expeditor, prin intermediul suportului informatic pus la dispozitie de Directia de tehnologia informatiei, comunicatii si
statistică vamală din cadrul Autoritătii
Nationale a Vămilor, în cazul miscărilor nationale de produse accizabile.
5.
Formatul hârtie al documentelor înregistrate se arhivează de către
compartimentele de identificare, analiză, investigatii si schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile din cadrul directiilor
judetene pentru accize si operatiuni vamale.”
15.
La anexa nr. 1 capitolul C „Deplasarea produselor accizabile, în regim
suspensiv, între două antrepozite fiscale situate pe teritoriul României”
sectiunea III, punctul 3 va avea următorul cuprins:
„3.
Bilunar, la datele de 1 si 16 ale fiecărei
luni, compartimentul de identificare, analiză, investigatii si schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile transmite Directiei
autorizare si supraveghere produse accizabile din cadrul Autoritătii Nationale a Vămilor si, respectiv, Serviciului
central de legături din cadrul Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală situatia
documentelor administrative de însotire.”
16.
La anexa nr. 1 capitolul C „Deplasarea produselor accizabile, în regim
suspensiv, între două antrepozite fiscale situate pe teritoriul României”
sectiunea IV, punctul 1 va avea
următorul cuprins:
„1.
Dacă antrepozitul fiscal care a expediat produsul accizabil în regim
suspensiv nu primeste, în termen de 45 de zile
lucrătoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului
administrativ de însotire, certificat de organul
competent, acesta este obligat să înstiinteze directia judeteană pentru accize si operatiuni vamale în a cărei rază teritorială îsi desfăsoară activitatea, în termen de 5
zile, potrivit dispozitiilor art. 1891
din Codul fiscal.”
17.
La anexa nr. 1 capitolul D „Deplasarea produselor accizabile în regim
suspensiv pe teritoriul comunitar” sectiunea I punctul 1, sintagma „organ
fiscal” se înlocuieste cu sintagma
„directia judeteană pentru accize si operatiuni vamale”.
18.
La anexa nr. 1 capitolul D „Deplasarea produselor accizabile în regim
suspensiv pe teritoriul comunitar” sectiunea I, punctele 2 si 4 vor avea următorul cuprins:
„2.
Zilnic, compartimentul de identificare, analiză, investigatii si schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile selectează documentele administrative de însotire si le înregistrează în evidenta documentelor
administrative de însotire - exemplarul 4, pentru
produsele primite din Uniunea Europeană.
...............................................................................................
4.
Formatul hârtie al exemplarului 4 al documentului administrativ de însotire se arhivează de către compartimentele de identificare,
analiză, investigatii si
schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile din cadrul directiilor
judetene pentru accize si operatiuni vamale.”
19.
La anexa nr. 1 capitolul D „Deplasarea produselor accizabile în regim
suspensiv pe teritoriul comunitar” sectiunea I, punctul 3 se abrogă.
20.
La anexa nr. 1 capitolul D „Deplasarea produselor accizabile în regim
suspensiv pe teritoriul comunitar” sectiunea II litera A, subpunctul 2.2 va
avea următorul cuprins:
„2.2.
Referatul se vizează de conducătorul compartimentului de
identificare, analiză, investigatii si schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile si se aprobă de
către directorul executiv al directiei
judetene pentru accize si operatiuni vamale.”
21.
La anexa nr. 1 capitolul D „Deplasarea produselor accizabile în regim
suspensiv pe teritoriul comunitar” sectiunea III, punctul 2 va avea următorul cuprins:
„2.
După înregistrarea în evidenta documentelor
administrative de însotire - exemplarul 5, pentru
tranzactiile intracomunitare, compartimentul de identificare, analiză,
investigatii si schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile va efectua o analiză de risc preliminară
si va transmite Serviciului central de legături din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscală copiile exemplarului 5 al documentelor
administrative de însotire pe suport hârtie,
precum si în format electronic.”
22.
La anexa nr. 1 capitolul D „Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv
pe teritoriul comunitar” sectiunea
IV,
punctul 1 va avea următorul cuprins:
„1.
Dacă antrepozitul fiscal expeditor al produsului accizabil în regim
suspensiv nu primeste, în termen de 45 de zile
lucrătoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului
administrativ de însotire certificat de organul
competent, antrepozitul fiscal expeditor este obligat să înstiinteze despre aceasta compartimentul de identificare, analiză, investigatii si schimb de informatii privind circulatia produselor accizabile din cadrul directiei
judetene pentru accize si operatiuni vamale în a cărei rază teritorială îsi desfăsoară activitatea, în termen de 5
zile.”
23.
La anexa nr. 1 capitolul E „Deplasarea produselor accizabile între un
antrepozit fiscal din România si
un birou vamal de iesire din teritoriul
comunitar sau între un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar si un antrepozit fiscal din România” punctul 1, sintagma „organ fiscal” se
înlocuieste cu sintagma „directia judeteană pentru accize si operatiuni vamale.”
24.
Anexa nr. 1a) „Evidenta documentelor
administrative de însotire” si anexa nr. 1b) „Macheta de preluare a exemplarului 4 din documentul
administrativ de însotire” la Procedura de
gestionare a documentelor administrative de însotire, întocmite în cazul deplasării produselor accizabile în regim
suspensiv, se abrogă.
Art.
II.
- Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Natională a Vămilor va aproba prin ordin Instructiunile de aplicare a Ordinului ministrului finantelor
publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor
administrative de însotire, întocmite în cazul
deplasării produselor accizabile în regim suspensiv, cu modificările si completările ulterioare.
Art.
III. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 11 septembrie 2007.
Nr. 1.179.
ACTE ALE CONSILIULUI NATIONAL
AL AUDIOVIZUALULUI
CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
pentru modificarea Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a continutului audiovizual
Având
în vedere dubla calitate a Consiliului National
al Audiovizualului de garant al interesului public si
de unică autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale,
în
temeiul art. 17 alin. (1) lit. d) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu
modificările si completările ulterioare,
Consiliul
National al Audiovizualului emite următoarea
decizie:
Art.
I. - Decizia Consiliului National
al Audiovizualului nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a continutului audiovizual, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 338 din 14 aprilie 2006, cu modificările si completările ulterioare, se modifică după cum
urmează:
- La
articolul 109, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
„(3)
Sunt interzise publicitatea si teleshoppingul la
produsele de igienă în care apar medici si
cabinete medicale a căror identitate este mentionată
sau poate fi recunoscută.”
Art.
II. - Decizia Consiliului National
al Audiovizualului nr. 194/2007 pentru modificarea Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a continutului audiovizual, cu modificările ulterioare, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 152 din 2 martie 2007, se
modifică după cum urmează:
- Articolul
II va avea următorul cuprins:
„Art.
II. - Prezenta decizie intră în vigoare în termen de o lună de la
data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu exceptia dispozitiilor prevăzute la art. 101 alin. (6), care intră în vigoare
începând cu data de 15 septembrie 2007, si a
dispozitiilor art. 109 alin. (3) si ale art. 138 alin. (3) si (4), care intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2008.”
Presedintele Consiliului National al Audiovizualului,
Răsvan Popescu
Bucuresti, 11 septembrie 2007.
Nr. 762.