MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 175 (XIX) - Nr. 622 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Luni, 10 septembrie 2007
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
33. - Hotărâre privind validarea
unui mandat de senator
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
85. - Ordonantă de urgentă
pentru ratificarea Amendamentului convenit prin scrisoarea semnată la
Washington, D.C. la 5 iunie 2007 si la Bucuresti la 20 iunie 2007, între
Guvernul României si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România si Banca Internatională
pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului de diminuare
a riscurilor în cazul producerii calamitătilor naturale si pregătirea
pentru situatii de urgentă, semnat la Bucuresti la 26 mai 2004, si pentru
modificarea si completarea Legii nr. 389/2004 pentru ratificarea Acordului de
împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare privind finantarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul
producerii calamitătilor naturale si pregătirea pentru situatii de
urgentă si a Acordului de asistentă financiară
nerambursabilă dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare, actionând în calitate de agentie de implementare a
Facilitătii Globale de Mediu, privind finantarea Proiectului de diminuare
a riscurilor în cazul producerii calamitătilor naturale si pregătirea
pentru situatii de urgentă, semnate la Bucuresti la 26 mai 2004
998. - Hotărâre privind aprobarea încadrării în categoria functională a drumurilor judetene a unor drumuri situate în judetul Dâmbovita
1.046. - Hotărâre privind
suplimentarea numărului de autoturisme si a consumului de carburanti
pentru activitătile specifice desfăsurate de Ministerul Economiei si
Finantelor
1.047. - Hotărâre privind
aprobarea Licentei de concesiune a activitătii miniere de exploatare nr.
5.853/2005, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse Minerale
si Societatea Comercială „ARCOM” - S.A.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
141. - Ordin al presedintelui
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale pentru modificarea Ordinului
presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr. 69/2007 privind
Lista perimetrelor petroliere oferite pentru concesiune prin apel public de
ofertă, runda a VIII-a/2007
153. - Ordin al directorului general
al Biroului Român de Metrologie Legală privind modificarea Normei de
metrologie legală NML 021-05 „Aparate pentru măsurarea vitezei de circulatie
a autovehiculelor (cinemometre)”, aprobată prin Ordinul directorului
general al Biroului Român de Metrologie Legală nr. 301/2005
707. - Ordin al ministrului
agriculturii si dezvoltării rurale privind modificarea anexei H la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a
sprijinului financiar pentru activitătile din sectorul vegetal, zootehnic,
al îmbunătătirilor funciare si al organizării si
sistematizării teritoriului, precum si conditiile de eligibilitate
1.483/677. - Ordin al ministrului
sănătătii publice si al presedintelui Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate privind conditiile si modalitătile de
plată a sumelor reprezentând contravaloarea medicamentelor eliberate în
tratamentul ambulatoriu în anii 2005 si 2006 peste valoarea contractată de
casele de asigurări de sănătate cu furnizorii de medicamente
2.429. - Ordin al ministrului
culturii si cultelor privind declasarea monumentului istoric „Casa Virginia
Păcuretea”, Calea Domnească nr. 153, municipiul Târgoviste, judetul
Dâmbovita
ACTE ALE COMISIEI NATIONALE A VALORILOR MOBILIARE
86. - Ordin pentru aprobarea
Regulamentului nr. 7/2007 de modificare a Regulamentului Comisiei Nationale a
Valorilor Mobiliare nr. 7/2006 privind veniturile Comisiei Nationale a
Valorilor Mobiliare
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
SENATUL
privind validarea unui mandat de senator
În temeiul prevederilor art. 70 alin. (1) din Constitutia
României, republicată, ale art. 91 alin. (10) din Legea nr. 373/2004
pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, cu modificările si
completările ulterioare, ale art. 2, 3 si 4 din Legea nr. 96/2006 privind
Statutul deputatilor si al senatorilor, cu completările ulterioare, ale
Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în
exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de
afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificările si
completările ulterioare, ale Legii nr. 144/2007 privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 12 si 180
din Regulamentul Senatului,
Senatul adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se validează mandatul de senator al
doamnei Szabó Ilona - Grupul parlamentar al Uniunii Democrate Maghiare din
România, în Circumscriptia electorală nr. 15 Covasna, mandat rămas
vacant ca urmare a demisiei domnului Puskás Valentin Zoltán.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat
în sedinta din 6 septembrie 2007.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
RADU MIRCEA BERCEANU
Bucuresti,
6 septembrie 2007.
Nr. 33.
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru ratificarea Amendamentului convenit prin scrisoarea semnată la Washington,
D.C. a 5 iunie 2007 si la Bucuresti la 20 iunie 2007, între Guvernul României
si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de
împrumut dintre România si Banca Internatională
pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului de
diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitătilor naturale si
pregătirea pentru situatii de urgentă, semnat la Bucuresti la 26 mai
2004, si pentru modificarea si completarea Legii nr. 389/2004 pentru ratificarea
Acordului de împrumut dintre România si Banca Intenatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului de diminuare a
riscurilor
în cazul producerii calamitătilor naturale si pregătirea pentru
situatii de urgentă si a Acordului de asistentă financiară
nerambursabilă dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare, actionând în calitate de agentie de implementare a
Facilitătii Globale de Mediu, privind finantarea Proiectului de diminuare
a riscurilor în cazul producerii calamitătilor naturale si pregătirea
pentru situatii de urgentă,
semnate la Bucuresti la 26 mai 2004
Luând în considerare necesitatea ratificării
amendamentului la Acordul de împrumut în regim de urgentă, precum si
modificarea corespunzătoare a sumelor asigurate de bugetul de stat cu
titlu de cofinantare pentru lansarea, în cel mai scurt timp, a procedurii de
licitatie internatională pentru achizitionarea echipamentelor, produselor
software si serviciilor aferente necesare implementării Sistemului
informational pentru situatii de urgentă,
având în vedere existenta unui risc ridicat de
neîndeplinire a principalului obiectiv al Proiectului, respectiv implementarea
la nivel national a Sistemului informational pentru situatii de urgentă,
în termenul limită stabilit prin Acordul de împrumut, respectiv 31
decembrie 2009, determinat de perioada lungă de timp, aproximativ 20 de
luni, necesară implementării,
în considerarea riscului ridicat de neutilizare a
specificatiilor tehnice întocmite de consultant si incluse în documentatia de
achizitie, datorită evolutiei rapide înregistrate în domeniul tehnologiei
informatiei si comunicatiilor, existând riscul ca anumite componente ale
căror performante au fost solicitate prin caietul de sarcini să
devină indisponibile din cauza uzurii morale sau din alte cauze, aspecte
care pot genera un risc ridicat de esec al procedurii de achizitie, ofertantii
fiind pusi în imposibilitatea întocmirii unor oferte corespunzătoare,
tinând cont de faptul că situatiile de urgentă,
în ceea ce priveste vulnerabilitatea sub aspect social si economic la
calamităti naturale, vizează interesul public, iar implementarea
Sistemului informational pentru situatii de urgentă, prin importanta sa în
managementul situatiilor de urgentă, constituie o situatie extraordinară
a cărei reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României,
republicată, si al art. 19 alin. (1) lit. h) si alin. (3) din Legea nr.
590/2003 privind tratatele,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de urgentă.
Art. I. - Se ratifică Amendamentul convenit prin
scrisoarea*) semnată la Washington, D.C. la 5 iunie 2007 si la Bucuresti
la 20 iunie 2007, între Guvernul României si Banca Internatională pentru Reconstructie
si Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea
Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitătilor
naturale si pregătirea pentru situatii de urgentă, semnat la
Bucuresti la 26 mai 2004, ratificat prin Legea nr. 389/2004.
Art. II. - Legea nr. 389/2004 pentru ratificarea Acordului de
împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare privind finantarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul
producerii calamitătilor naturale si pregătirea pentru situatii de
urgentă si a Acordului de asistentă financiară
nerambursabilă dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie
si Dezvoltare, actionând în calitate de agentie de implementare a
Facilitătii Globale de
Mediu, privind finantarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul
producerii calamitătilor naturale si pregătirea pentru situatii de
urgentă, semnate la Bucuresti la 26 mai 2004, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 934 din 13 octombrie 2004, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La articolul 3 prima si a treia liniută se
modifică si vor avea următorul cuprins:
„- prin bugetul Ministerului Internelor si Reformei
Administrative - 4,007 milioane dolari S.U.A.;
...............................................................................................
- prin bugetul Ministerului Mediului si Dezvoltării
Durabile - 21,985 milioane dolari S.U.A.; si”.
2. După articolul 3 se introduce un nou articol,
articolul 31, cu următorul cuprins:
„Art. 31. - Repartizarea contributiei
prevăzute la art. 3 se poate modifica, cu respectarea conditiilor
prevăzute la art. 5 alin. (1), prin hotărâre a Guvernului.”
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Ministrul mediului si dezvoltării durabile,
Attila Korodi
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
p. Ministrul afacerilor externe,
Iulian Buga,
secretar de stat
Bucuresti, 5 septembrie 2007.
Nr. 85.
*) Cuprinsul scrisorii reprezintă traducere autorizată din limba
engleză.
BANCA MONDIALĂ BANCA
INTERNATIONALĂ PENTRU RECONSTRUCTIE SI
DEZVOLTARE ASOCIATIA DE
DEZVOLTARE |
1818 H Street N.W. Washington, D.C.
20433 S.U.A. |
Tel: (202) 473-3000 Fax: (202)
522-2566 |
5 iunie 2007
Excelentei Sale, Varujan Vosganian,
ministrul economiei si finantelor Bucuresti, România
Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii
calamitătilor naturale si pregătirea pentru situatii de urgentă
(Împrumut nr. 4736-RO)
Al patrulea amendament la Acordul de împrumut
Stimate domnule ministru:
Ne referim la Acordul de împrumut dintre România si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca), pentru
proiectul mai sus mentionat, datat 26 mai 2004, astfel cum a fost amendat (Acordul),
si la scrisorile datate 4 mai si 17 mai 2007, de la domnul Sebastian Teodor
Gheorghe Vlădescu, secretar de stat, Ministerul Economiei si Finantelor,
prin care se solicită un amendament la Acord.
Suntem de acord cu cererea dumneavoastră si prin
aceasta Acordul se amendează după cum urmează: Tabelul prezentat
în paragraful 1 al anexei nr. 1 se amendează si se va citi după cum
urmează:
- în cadrul categoriei (1) (b) (ii), scade suma
alocată cu 3.487.000 dolari S.U.A., de la 4.476.000 dolari S.U.A. la
989.000 dolari S.U.A.;
- în cadrul categoriei (2) (a), creste suma alocată cu
3.487.000 dolari S.U.A., de la 5.417.000 dolari S.U.A. la 8.904.000 dolari
S.U.A., prin realocarea de la categoria (1) (b) (ii);
- se cumulează sumele alocate subcomponentelor
Componentei C (anexa nr. 1) în cadrul categoriilor (1) (b) (i) si (1) (b) (ii)
într-o singură categorie (1) (b), cu o sumă alocată de
61.848.000 dolari S.U.A.;
- se cumulează sumele alocate subcomponentelor
Componentei C (anexa nr. 1) în cadrul categoriilor (2) (b) (i) si (2) (b) (ii)
într-o singură categorie (2) (b), cu o sumă alocată de 239.000
dolari S.U.A.;
- se cumulează sumele alocate subcomponentelor
Componentei C (anexa nr. 1) în cadrul categoriilor (4) (c) (i) si (4) (c) (ii)
într-o singură categorie (4) (c), cu o sumă alocată de 6.053.000
dolari S.U.A.;
- se cumulează sumele alocate subcomponentelor
Componentei C (anexa nr. 1) în cadrul categoriilor (6) (c) (i) si (6) (c) (ii)
într-o singură categorie (6) (c), cu o sumă alocată de 5.368.000
dolari S.U.A.
Tabelul din paragraful 1 al anexei nr. 1 la Acordul de
împrumut, în forma revizuită, este redat în mod corespunzător în
anexa atasată acestei scrisori.
Vă rugăm să confirmati acordul dumneavoastră în
legătură cu cele de mai sus, în numele României, prin semnarea,
datarea si returnarea unui exemplar al prezentei scrisori. Acest amendament va
deveni efectiv la momentul primirii unui exemplar contrasemnat al acestei
scrisori.
Al dumneavoastră sincer,
Anand K. Seth,
director Europa Centrală si de Sud Regiunea Europa
si Asia Centrală
De acord: România
De către: Varujan Vosganian,
reprezentant autorizat
Titlu: ministrul economiei si finantelor
Data: 20 iunie 2007
Copii certificate pentru:
Excelenta Sa Cristian David,
ministrul internelor si reformei administrative,
Bucuresti, România
Excelenta Sa László Borbély,
ministrul dezvoltării, lucrărilor publice si
locuintelor,
Bucuresti, România
Excelenta Sa Attila Korodi,
ministrul mediului si dezvoltării durabile,
Bucuresti, România
Domnul Bogdan Găbudeanu, presedinte Agentia
Natională pentru Resurse Minerale, Bucuresti, România
Domnul Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu, secretar
de stat,
Ministerul Economiei si Finantelor,
Bucuresti, România
Domnul Herman Wijffels, director executiv pentru România,
Banca Mondială
ANEXĂ
„ANEXA Nr. 1
1. Tabelul de mai jos stabileste categoriile de
cheltuieli care urmează să fie finantate din împrumut, alocarea
sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum si procentul maxim în
care urmează să fie finantate cheltuielile în cadrul fiecărei
categorii:
Categoria |
Suma alocată din împrumut (exprimată în dolari) |
Procent (%) din cheltuieli ce urmează a fi
finantat |
(1) Lucrări pentru: |
|
100% din cheltuielile externe si 78% din cheltuielile locale
(efectuate înainte de 7 martie 2007) si 78% din toate cheltuielile ulterioare |
a) partea B a Proiectului |
45.388.000 |
|
b) partea C a Proiectului |
61.848.000 |
|
c) partea D a Proiectului |
4.983.000 |
|
d) partea E a Proiectului |
|
|
(i) partea E1 |
13.000 |
|
(ii) partea E2 |
19.000 |
|
(iii) partea E3 |
26.000 |
|
(2) Bunuri pentru: |
|
100% din cheltuielile externe, 100% din cheltuielile
locale (cost ex-factory) si 75% din cheltuielile locale pentru alte bunuri achizitionate
pe piata internă(efectuate înainte de 7 martie 2007) si 75% din toate
cheltuielile ulterioare |
a) partea A a Proiectului |
8.904.000 |
|
b) partea C a Proiectului |
239.000 |
|
c) partea E a Proiectului |
|
|
(i) partea E1 |
148.000 |
|
(ii) partea E2 |
235.000 |
|
(iii) partea E3 |
269.000 |
|
(iv) partea E4 |
23.000 |
|
(3) Servicii tehnice pentru partea C5 |
0 |
100% din cheltuielile externe si 75% din cheltuielile |
a Proiectului |
|
locale |
(4) Servicii de consultantă, inclusiv audit si
instruire pentru: |
|
75% din cheltuielile cu consultanti locali si 85% din
cheltuielile cu consultanti străini |
(a) partea A a Proiectului |
3.150.000 |
|
(b) partea B a Proiectului |
5.086.000 |
|
(c) partea C a Proiectului |
6.053.000 |
|
(d) Partea E a Proiectului |
|
|
(i) partea E1 |
100.000 |
|
(ii) partea E2 |
1.308.000 |
|
(iii) partea E3 |
72.000 |
|
(5) Costuri de operare pentru: |
|
|
(a) UMP - MAI |
159.000 |
75% |
(b) UMP - MTCT |
328.000 |
75% |
(c) UMP - MMGA |
1.085.000 |
75% |
(d) UMP - ANRM |
131.000 |
75% |
(6) Nealocate pentru: |
|
|
(a) partea A a Proiectului |
0 |
|
(b) partea B a Proiectului |
4.564.000 |
|
(c) partea C a Proiectului |
5.368.000 |
|
(d) partea D a Proiectului |
501.000 |
|
TOTAL: |
150.000.000” |
|
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea încadrării în categoria functională a drumurilor
judetene a unor drumuri situate în judetul Dâmbovita
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 12 si 13 din Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind
regimul drumurilor, republicată, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă încadrarea în categoria
functională a drumurilor judetene a unor drumuri neclasificate situate în
judetul Dâmbovita, conform anexei care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
540/2000 privind aprobarea încadrării în categorii functionale a
drumurilor publice si a drumurilor de utilitate privată deschise
circulatiei publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 338 si 338 bis din 20 iulie 2000, cu modificările si completările
ulterioare, se completeză în mod corespunzător.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul internelor si reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice si
locuintelor,
László Borbély
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 28 august 2007.
Nr. 998.
ANEXĂ
în categoria functională a drumurilor judetene a
unor drumuri neclasificate situate în judetul Dâmbovita
Nr. crt. |
Denumirea drumului |
Traseul drumului |
Pozitia kilometrică |
Lungime reală (km) |
Provine din: |
|
Origine |
Destinatie |
|||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
B. DRUMURI JUDETENE |
||||||
Drumuri care îsi modifică lungimea |
|
|
||||
1. |
DJ 714 |
Glod (DN 71) Sanatoriul Moroeni - Pestera |
0+000 |
36+100 |
36,1 |
- Drum judetean DJ 714-5 km - Drum forestier „Orzei” FE 008-14,7 km - Drum forestier „Cheile
Tătarului” FE 008-14,3 km - Drum forestier „Cocora” FE 008-2,1 km |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind suplimentarea numărului de autoturisme si a consumului de
carburanti pentru activitătile specifice desfăsurate de Ministerul
Economiei si Finantelor
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 5 alin. (3) si (5) din Ordonanta Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru
autoritătile administratiei publice si institutiile publice, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 247/2002, cu
modificările si completările ulterioare, si având în vedere
prevederile art. 5 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 869/2002 pentru
perfectionarea activitătii unitătilor de implementare a programelor
PHARE,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă suplimentarea cu un autoturism a
parcului auto al Ministerului Economiei si Finantelor si utilizarea acestuia de
către Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial de Crestere
a Competitivitătii Economice pentru desfăsurarea activitătilor
sale specifice.
Art. 2. - Consumul lunar de carburanti se stabileste în
conformitate cu prevederile pct. II din anexa nr. 3 la Ordonanta Guvernului nr. 80/2001
privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile
administratiei publice si institutiile publice, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 247/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se modifică în mod corespunzător litera a) de la
punctul 1 al anexei nr. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind
organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 304 din 8 mai 2007.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 28 august 2007.
Nr. 1.046.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea Licentei de concesiune a activitătii miniere de exploatare
nr. 5.853/2005, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale si Societatea Comercială „ARCOM” - S.A.
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 13 si al art. 21 alin. (1) din Legea minelor nr.
85/2003, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Licenta de concesiune a
activitătii miniere de exploatare a gipsului nr. 5.853/2005,
încheiată între Agentia Natională pentru Resurse Minerale, în calitate
de concedent, si Societatea Comercială „ARCOM” - S.A., cu sediul în
municipiul Bucuresti, str. Virgiliu nr. 81, sectorul 1, în calitate de
concesionar, în perimetrul Nucsoara-Zeletin, localitatea Nucsoara, judetul
Prahova, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. - Licenta de concesiune a activitătii
miniere de exploatare prevăzută la art. 1 intră în vigoare la
data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Bogdan Găbudeanu
Ministrul mediului si dezvoltării durabile,
Attila Korodi
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 28 august 2007.
Nr. 1.047.
*) Anexa nu
se publică, fiind clasificată potrivit legii.
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale nr. 69/2007 privind Lista perimetrelor petroliere oferite
pentru concesiune prin apel public de ofertă, runda a VIII-a/2007
În temeiul art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 756/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale, al art. 29 alin. (1) din Legea petrolului nr. 238/2004 si al
cap. IV din Normele
metodologice pentru aplicarea Legii petrolului nr. 238/2004, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 2.075/2004, cu modificările si
completările ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale emite prezentul ordin.
Articol unic. - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr.
69/2007 privind Lista perimetrelor petroliere oferite pentru concesiune prin
apel public de ofertă, runda a VIII-a/2007, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 351 din 23 mai 2007, se modifică după cum
urmează:
1. Alineatul (2) al articolului 4 se modifică si
va avea următorul cuprins:
„(2) Termenul de depunere a ofertelor pentru perimetrele
de exploatare petrolieră oferite pentru concesiune prin apel public de
ofertă, prezentate în anexa nr. 2, este ora 15,00 a celei de-a
120-a zi lucrătoare de la data publicării
anuntului privind organizarea rundei în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.”
2. Alineatul (4) al articolului 4 se modifică si
va avea următorul cuprins:
„(4) Termenul de depunere a ofertelor pentru perimetrele de explorare,
dezvoltare si exploatare petrolieră oferite pentru concesiune prin apel
public de ofertă, prezentate în anexa nr. 1, este ora 15,00 a celei de-a
100-a zi lucrătoare de la data publicării anuntului privind
organizarea rundei în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.”
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Bogdan Găbudeanu
Bucuresti,
3 septembrie 2007.
Nr. 141.
BIROUL ROMÂN DE METROLOGIE LEGALĂ
privind modificarea Normei de metrologie legală NML 021-05 „Aparate
pentru măsurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor (cinemometre)”,
aprobată prin Ordinul directorului general al Biroului Român de
Metrologie Legală nr. 301/2005
În temeiul Ordonantei Guvernului nr. 20/1992 privind
activitatea de metrologie, aprobată cu modificări prin Legea nr.
11/1994, cu modificările si completările ulterioare,
în baza Hotărârii Guvernului nr. 193/2002 privind
organizarea si functionarea Biroului Român de Metrologie Legală, cu
modificările si completările ulterioare,
directorul general al Biroului Român de Metrologie
Legală emite următorul
ordin:
Art. I. -
Paragraful 3.5.1 al Normei de metrologie legală NML 021-05 „Aparate pentru
măsurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor (cinemometre)”,
aprobată prin Ordinul directorului general al Biroului Român de Metrologie
Legală nr. 301/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 1.102 si 1.102 bis din 7 decembrie 2005, se modifică si va avea
următorul cuprins:
„3.5.1. Înregistrările efectuate trebuie să
cuprindă cel putin următoarele:
- data si ora la care a fost efectuată
măsurarea;
- valoarea vitezei măsurate;
- faptul că a fost efectuată autotestarea
(conform paragrafului 3.2.6.), dacă aparatul poate să treacă în
regim de măsurare fără să efectueze autotestarea;
- imaginea autovehiculului, din care să poată fi pus în
evidentă numărul de înmatriculare al acestuia.”
Art. II. -
Unitătile din structura si în subordinea Biroului Român de Metrologie
Legală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Biroului Român de Metrologie
Legală,
Fănel Iacobescu
Bucuresti, 29 august 2007.
Nr. 153.
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind modificarea anexei H la Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea
normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru
activitătile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătătirilor
funciare si al organizării si sistematizării teritoriului, precum si
conditiile de eligibilitate
Având în vedere prevederile lit. a) din anexa nr. 2 la
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea
acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul
vegetal, zootehnic, al îmbunătătirilor funciare si al
organizării si sistematizării teritoriului, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 125/2007,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 385/2007 privind
organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale si al Legii nr. 1/2004 privind înfiintarea, organizarea si functionarea
Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură, cu
modificările si completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 463/2007 privind
aprobarea activitătilor pentru care se acordă sprijin financiar
producătorilor agricoli din sectorul vegetal si sectorul de
îmbunătătiri funciare, în anul 2007, a cuantumului acestuia, a
sumelor alocate fiecărei activităti, precum si pentru abrogarea
Hotărârii Guvernului nr. 140/2007 privind aprobarea cuantumului
plătilor nationale directe complementare în sectorul zootehnic, în anul
2007,
în baza Referatului de aprobare al Directiei politici de
piată în sectorul culturi horticole nr. 282.110 din 26 iulie 2007,
ministrul agriculturii si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. I. - Anexa H la Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea
normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru
activitătile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătătirilor
funciare si al organizării si sistematizării teritoriului, precum si
conditiile de eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 1.054 si 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si se înlocuieste cu anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Bucuresti, 27 august 2007.
Nr. 707.
NORME METODOLOGICE
privind modul de acordare a sprijinului financiar în conditiile
de eligibilitate pentru sectorul legume-fructe, asa cum este prevăzut la
lit. a) din anexa nr. 2 la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 123/2006
Art. 1. - Beneficiarii formelor de sprijin financiar sunt
grupurile de producători si producătorii agricoli din sectorul
legume-fructe, persoane fizice si/sau persoane juridice, care sunt înregistrati
în Registrul agricol/Registrul fermelor/alte evidente funciare si
exploatează terenuri agricole individual sau în forme de asociere conform
legislatiei în vigoare, în scopul obtinerii productiei agricole destinate
comercializării.
Art. 2. - (1) Se acordă sprijin financiar pentru
functionarea grupurilor de producători recunoscute.
(2) Suma acordată ca sprijin financiar poate fi
utilizată pentru una sau mai multe activităti necesare
functionării grupului de producători:
a) amenajarea sediului;
b) plata chiriei sediului;
c) plata chiriei pentru spatiul necesar pregătirii
produselor colectate de la membri, în vederea livrării către
piată;
d) plata chiriei pentru spatiul de expunere si
comercializare;
e) finantarea achizitiilor de mijloace tehnice pentru
păstrarea, sortarea, ambalarea si transportul produselor membrilor;
f) plata contractelor privind realizarea de materiale
publicitare în vederea promovării imaginii grupului si a produselor
acestuia;
g) plata actiunilor care au în vedere promovarea
denumirilor/ mărcilor grupurilor de producători;
h) plata cursurilor de calificare a personalului propriu
privind standardizarea productiei, aplicarea sistemelor de sigurantă si
securitate alimentară, promovarea utilizării practicilor de
cultivare, a tehnicilor de productie si gestiune a deseurilor care să nu
dăuneze mediului înconjurător, marketingul produselor agricole,
întocmirea de studii de piată;
i) plata studiilor de prefezabilitate si fezabilitate în
vederea accesării programelor de finantare;
j) plata întocmirii planului de recunoastere.
(3) Grupurile de producători recunoscute care au
beneficiat de sprijin financiar pentru functionare până la 31 decembrie
2006 nu primesc sprijin financiar în conditiile prevăzute de prezentul
ordin.
Art. 3. - (1) Pentru obtinerea sprijinului financiar,
grupurile de producători depun o cerere-tip, al cărei model este
prevăzut în anexa nr. 1, la sucursala judeteană sau a municipiului
Bucuresti a Agentiei de Plăti si Interventie pentru
Agricultură (APIA) unde îsi au sediul administrativ, însotită
de următoarele documente:
a) copie de pe buletinul de identitate/cartea de
identitate al/a administratorului grupului de producători sau al/a
persoanei împuternicite de adunarea generală a grupului de
producători;
b) copia avizului de recunoastere;
c) declaratie pe propria răspundere a
administratorului grupului de producători că persoana juridică
în cauză nu beneficiază de dublă finantare pentru aceeasi
măsură.
(2) Activitătile finantate prin intermediul
sprijinului financiar pot fi modificate o singură dată, cu acordul
adunării generale a grupului de producători, caz în care se va depune
o solicitare de modificare a activitătilor, însotită de acordul scris
al adunării generale.
(3) Dovada utilizării sprijinului financiar conform
art. 2 alin. (2) se face la sucursala judeteană sau a municipiului
Bucuresti a APIA, în cel mult 60 de zile de la data efectuării
plătii, prin depunerea documentelor de plată justificative.
(4) În cazul efectuării plătii pentru
întocmirea unui plan de recunoastere, cheltuiala în cauză este
considerată eligibilă numai dacă planul de recunoastere întocmit
a fost aprobat în conformitate cu legislatia în vigoare.
Art. 4. - Se acordă sprijin financiar persoanelor
prevăzute la art. 1 pentru implementarea sistemului EurepGAP în domeniul
legumelor si fructelor, care detin în proprietate/arendă/
concesiune/asociere/asociere în participatiune suprafete de teren cultivate cu
legume sau plantatii de pomi fructiferi, exceptând grupurile de
producători.
Art. 5. - Pentru acordarea sprijinului financiar,
persoanele prevăzute la art. 1 depun, după obtinerea
certificării, la sucursalele judetene sau a municipiului Bucuresti ale
APIA o cerere-tip al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1,
însotită de următoarele documente:
a) copie de pe buletinul de identitate/cartea de
identitate/ codul unic de înregistrare/certificatele de înregistrare/actul de
constituire, după caz;
b) copie de pe avizul de recunoastere, în cazul
grupurilor de producători;
c) dovada plătii arendei sau a redeventei pe teren
pentru anul anterior. În cazul grupurilor de producători, dovada
plătii arendei sau a redeventei va fi făcută pentru fiecare membru;
d) dovada proprietătii terenului sau dovada
dreptului de folosintă asupra terenului. Grupurile de producători vor
face dovada pentru fiecare membru;
e) copie de pe contractul încheiat cu firma de
consultantă. În cazul grupurilor de producători, în contract vor fi
nominalizati toti membrii;
f) declaratie pe propria răspundere că nu
beneficiază de dublă finantare pentru aceeasi măsură;
g) copie a documentului din care să rezulte
efectuarea plătii către firma de specialitate;
h) copie a certificatului EurepGAP.
Art. 6. - (1) Sprijinul financiar pentru legumele
cultivate în serele încălzite si pentru ciupercile cultivate în spatii
climatizate se acordă pentru cantitătile recoltate si livrate din
serele încălzite, pentru ciclul I de productie până la 15 iulie,
pentru ciclul II de productie până la 31 decembrie, iar pentru ciupercile
cultivate în spatii climatizate, sprijinul direct se acordă pentru
cantitătile recoltate si livrate de la 1 ianuarie până la 31
decembrie.
(2) Conditiile pe care trebuie să le îndeplinească
producătorii prevăzuti la art. 1 pentru acordarea sprijinului
financiar sunt:
a) să detină în
proprietate/arendă/concesiune/asociere/ asociere în participatiune
suprafetele de sere încălzite cultivate cu legume si/sau spatiile
climatizate cultivate cu ciuperci;
b) să utilizeze energia electrică, termică
sau combustibilii de orice tip pentru încălzirea spatiilor climatizate
si/sau a serelor;
c) să dovedească încasarea contravalorii
produselor livrate conform legislatiei fiscale în vigoare.
Art. 7. - Pentru acordarea sprijinului financiar,
persoanele fizice sau juridice care produc legume în sere încălzite si
ciuperci în spatii climatizate depun la sucursalele judetene sau a municipiului
Bucuresti ale APIA, până la expirarea perioadei de valorificare, o
cerere-tip al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, însotită
de următoarele documente:
a) copie de pe buletinul de identitate/cartea de
identitate/certificatul de înregistrare/actul de constituire, după caz;
b) copie de pe avizul de recunoastere, în cazul
grupurilor de producători;
c) dovada proprietătii terenului sau dovada
dreptului de folosintă asupra terenului;
d) dovada plătii arendei sau a redeventei pe teren
pentru anul anterior;
e) copii ale documentelor de plată care dovedesc
încasarea contravalorii produselor livrate conform legislatiei fiscale în
vigoare;
f) în cazul legumelor din sere încălzite, declaratie
pe propria răspundere privind culturile înfiintate în ciclurile I
si II,
ale căror produse se
livrează din cele două cicluri de productie;
g) copia raportului de productie, în cazul ciupercilor
cultivate si recoltate din spatiile climatizate;
h) dovada că au consumat si au plătit
furnizorilor de energie termică, electrică ori de combustibili de
orice tip factura pentru încălzirea spatiilor climatizate si/sau a
serelor.
Art. 8. - Se acordă sprijin financiar pentru
legumele si fructele destinate prelucrării industriale.
Art. 9. - (1) Producătorii agricoli prevăzuti
la art. 1, care livrează către unităti de prelucrare sau care
produc si prelucrează legume si fructe proaspete, beneficiază de
sprijin financiar în conditiile prezentului ordin.
(2) Pentru a beneficia de sprijin financiar,
producătorii agricoli prevăzuti la art. 1, care livrează
către unităti de prelucrare sau care produc si prelucrează
legume si fructe proaspete, trebuie să îndeplinească următoarele
conditii de eligibilitate:
a) să detină în
proprietate/arendă/concesiune/asociere/ asociere în participatiune
suprafete de teren cultivate cu legume sau plantatii de pomi fructiferi, cu
exceptia grupurilor de producători;
b) să livreze produsele proaspete, materii prime,
către unitătile si fabricile de procesare industrială, pe
parcursul anului în curs;
c) să încheie un contract cu fabrica de prelucrare
industrială;
d) să emită un aviz de însotire a mărfii,
în cazul producătorilor de legume si fructe care transferă produsele
agricole către unitătile de prelucrare.
(3) Pentru produsele de mai jos livrarea către
unitătile si fabricile de prelucrare industrială trebuie să se
facă astfel:
a) tomate, ardeioase, fasole-păstăi, caise,
struguri de masă: între 15 iulie si 15 octombrie;
b) mazăre de grădină: între 15 mai si 15
iulie;
c) piersici: între 1 iunie si 1 octombrie;
d) pere si mere: între 1 august si 15 decembrie;
e) prune, rădăcinoase, ceapă pentru
deshidratare si castane: între 1 iulie si 15 decembrie;
f) prune proaspete destinate producerii magiunului: între
1 august s i 15 octombrie;
g) ciree si visine: între 1 iunie si 31 august;
h) castraveti tip cornison: între 1 august si 30
noiembrie.
Art. 10. - (1) Transportul de produse destinate
prelucrării industriale către unitătile de prelucrare va fi
însotit de documente de livrare, în conformitate cu legislatia fiscală în
vigoare.
(2) Un exemplar al documentului de livrare se
semnează de către reprezentantul unitătii de prelucrare
după efectuarea receptiei produselor si se returnează furnizorului.
Art. 11. - (1) Cererea pentru acordarea sprijinului
financiar, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, se depune de
către producătorii agricoli la sucursala judeteană sau a
municipiului Bucuresti a APIA unde îsi au sediul, în termen de 30 de zile de la
încheierea perioadei de livrare, însotită de următoarele documente
justificative:
a) copia contractelor încheiate între producător si
unitatea de prelucrare industrială;
b) dovada proprietătii terenului sau dovada
dreptului de folosintă asupra terenului. În cazul grupurilor de
producători, dovada va fi făcută pentru toti membrii;
c) dovada plătii arendei/redeventei din anul
anterior. În cazul grupurilor de producători, dovada va fi
făcută pentru toti membrii;
d) borderoul facturilor si copiilor acestora, din care
să rezulte cantitatea de produse contractate si livrate pentru care se
solicită sprijin financiar si pentru care au încheiată o astfel de
întelegere;
e) copii ale documentelor de plată care dovedesc
încasarea contravalorii produselor livrate conform legislatiei fiscale în
vigoare;
f) declaratia administratorului privind pretul mediu de vânzare
realizat;
g) în cazul autoprocesatorilor, declaratie pe propria
răspundere privind suprafetele cultivate cu produse destinate
industrializării, productia medie obtinută pentru fiecare tip de
produs si copii ale documentelor de transfer în conformitate cu legislatia în
vigoare.
(2) Pentru fiecare tip de produs prevăzut în
contract si livrat se depune câte o cerere.
(3) Plata pentru un tip de produs se poate face într-o
singură transă sau în mai multe transe, în baza aceleiasi cereri, în
functie de resursele bugetare alocate.
Art. 12. - Producătorii agricoli care produc legume
si fructe destinate prelucrării industriale trebuie să tină
evidenta produselor livrate în vederea prelucrării, astfel:
a) produsele contractate si livrate se evidentiază
într-un registru special privind transporturile livrate zilnic si acceptate;
b) numărul contractului la care se raportează
sau numărul documentului de transfer, în cazul produselor proprii
transferate la procesare, în situatia beneficiarilor care dispun de instalatii
proprii pentru procesare;
c) cantitatea fiecărui produs livrat zilnic si
receptionat în vederea prelucrării;
d) numărul documentului de livrare.
Art. 13. - Acordarea sprijinului financiar în conditiile prezentului
ordin se face în ordinea depunerii cererilor la sucursalele judetene sau a
municipiului Bucuresti ale APIA, până la epuizarea sumelor alocate.
Art. 14. - (1) Reprezentantii sucursalelor judetene sau a
municipiului Bucuresti ale APIA verifică îndeplinirea conditiilor de
acordare a sprijinului financiar si aprobă cererile producătorilor,
întocmesc si depun la aparatul central al APIA centralizatorul sumelor cuvenite
producătorilor din sectorul legume-fructe ca sprijin financiar al
statului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3.
(2) Documentatia privind sprijinul financiar si un
exemplar al cererii se păstează în original la sediul sucursalei
judetene a APIA, respectiv a municipiului Bucuresti, si se introduce într-un
program informational care se actualizează în functie de situatiile
deosebite care apar în teritoriu, ori de câte ori este necesar.
Art. 15. - APIA întocmeste centralizatorul sumelor
cuvenite producătorilor ca sprijin financiar al statului, pe fiecare
activitate. Modelul centralizatorului sumelor cuvenite producătorilor din
sectorul legume-fructe este prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 16. - APIA solicită în scris Ministerului
Agriculturii si Dezvoltării Rurale sumele cuvenite producătorilor
agricoli sub formă de sprijin. Cererea de solicitare este însotită de
centralizatorul sumelor acordate producătorilor sub formă de sprijin
financiar.
Art. 17. - În baza centralizatorului justificativ privind
încasarea sprijinului financiar, Ministerul Agriculturii si Dezvoltării
Rurale transmite Ministerului Economiei si Finantelor cererea de deschidere a
creditelor bugetare. Modelul centralizatorului justificativ al sumelor cuvenite
pentru sectorul legume-fructe este prevăzut în anexa nr. 5.
Art. 18. - După aprobarea cererii pentru deschiderea
creditelor bugetare de către Ministerul Economiei si Finantelor, din
bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale se
alimentează contul APIA, care virează sumele în contul beneficiarilor
deschis la trezorerii sau la bănci.
Art. 19. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la anexa H
CERERE
pentru acordarea sprijinului financiar al statului
Producător Persoană fizică/persoană juridică/ Grupul de producători: ................................................... Orasul/Comuna ......................... Judetul
...................................... |
Sucursala Agentiei
de Plăti si Interventie pentru Agricultură Judetul
................................. |
Subsemnatul
(Împuternicit) ............................................... , Împuternicirea
nr. . ...................... , din localitatea .......................... ,
judetul ...................... , posesor al B.I./C.I. seria ...... nr. .
................. , cod numeric personal .................................. ,
solicit acordarea sprijinului financiar al statului pentru producător –
persoană fizică/persoană juridică/grupul de
producători pentru activitătile din sectorul legume-fructe
prevăzute de Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 123/2006,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 125/2007, astfel:
În cazul solicitării sprijinului conform anexei nr.
2 lit. a) pct. 2, vor fi mentionate actiunile care vor fi realizate, conform
art. 2 alin. (2) din anexa H la Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale nr. 850/2006, cu modificările si
completările ulterioare:
..........................................................................................................................................................
II. Anexez documente doveditoare conform prevederilor
legale pentru activitatea de la pct.1) ...................
III. Solicit acordarea sprijinului direct al statului
prevăzut la art.2) ................. din anexa H la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
850/2006, cu modificările si completările ulterioare, de către
Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură.
Trezorerie |
Număr de cont |
Banca comercială |
Număr de cont |
Declar pe propria răspundere că datele înscrise
si prezentate sunt conforme cu realitatea.
Semnătura si stampila Data.........................
1)
Se va specifica activitatea din anexa nr. 2 la Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 123/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 125/2007.
2)
Se va specifica numărul articolului din anexa H la Ordinul ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr. 850/2006, cu
modificările si completările ulterioare, care prevede acordarea
sprijinului pentru actiunea/actiunile respectivă/respective.
ANEXA Nr. 2 la anexa H
CERERE
pentru acordarea unui sprijin financiar
producătorilor agricoli de legume si fructe destinate prelucrării
industriale
Producătorul agricol ............................. ,
din comuna (orasul) ........................ , judetul ................ ,
reprezentat prin domnul/doamna ...................... , posesor/posesoare al/a
buletinului/cărtii de identitate seria ...... nr. . ................... ,
cod numeric personal ................................ , solicit sprijin
financiar pentru legumele si fructele destinate prelucrării industriale:
Nr. crt. |
Produsul |
Cantitatea livrată (tone) |
Sprijin (lei/tonă) |
Total valoare sprijin (lei) |
Perioada când s-a făcut livrarea (conform Contractului nr. . ........ ) |
1. |
Legume destinate prelucrării industriale |
|
|
|
|
2. |
Fructe destinate prelucrării industriale |
|
|
|
|
I.
În baza prezentei cereri solicit
acordarea sprijinului financiar pentru legumele si fructele valorificate pentru
prelucrare industrială (pct. 7 din anexa nr. 2 la Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 125/2007).
II.
Solicit decontarea sumelor
alocate de către Agentia de Plăti si Interventie pentru
Agricultură.
Trezorerie |
Denumire cont |
Banca comercială |
Denumire cont |
Răspund de exactitatea celor declarate.
Numele si prenumele......................... (stampila)
Unitatea de prelucrare
Sucursala APIA a judetului...........................
Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură
ANEXA Nr. 3 la anexa H
CENTRALIZATORUL
sumelor cuvenite producătorilor pentru activitatea ...................... din sectorul legume-fructe
Denumirea beneficiarului |
Actiunea |
Cantitatea (tone) |
Valoarea pe unitatea de acordare a sprijinului (lei) |
Valoarea totală (lei) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Director sucursală APIA,
..........................................
ANEXA Nr. 4 la anexa H
Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTĂRII RURALE
CENTRALIZATORUL
sumelor cuvenite producătorilor pentru activitatea
...................... din sectorul legume-fructe
Specificare |
Cantitatea (kg/tone) |
Valoarea pe unitatea de acordare a sprijinului (lei) |
Valoarea totală (lei) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Director general APIA,
...........................................
ANEXA Nr. 5 la anexa H
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTĂRII RURALE
Se aprobă
Ordonator principal de credite Ministerul Economiei si Finantelor
CENTRALIZATORUL JUSTIFICATIV
al sumelor cuvenite pentru activitatea......................pentru
sectorul legume-fructe
Activitatea pentru care se acordă sprijin
financiar (anexa nr. 2 la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 123/2006,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 125/2007) |
Cantitatea pentru care se acordă sprijinul (tone) Actiunea
..................... |
Valoarea totală a sprijinului (lei) |
Lit. a) pct. . ..................... |
|
|
Director,
.....................................
MINISTERUL SĂNĂTĂTII PUBLICE Nr. 1.483 din 30 august 2007 |
CASA NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE
SĂNĂTATE Nr. 677 din 30 august 2007 |
privind conditiile si modalitătile de plată a sumelor
reprezentând contravaloarea medicamentelor eliberate în tratamentul ambulatoriu
în anii 2005 si 2006 peste valoarea contractată de casele de
asigurări de sănătate cu furnizorii de medicamente
Având în vedere dispozitiile art. 1 din Ordonanta
Guvernului nr. 30/2007 pentru reglementarea unor măsuri financiare si
Referatul de aprobare al secretarului general al Ministerului
Sănătătii Publice si al directorului general al Casei Nationale
de Asigurări de Sănătate nr. E.N. 9.038/2007/D.G. 3.919/2007,
în temeiul dispozitiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr.
95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 7 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sănătătii Publice, cu modificările si completările
ulterioare, si ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 972/2006,
ministrul sănătătii publice si presedintele Casei Nationale de Asigurări de
Sănătate emit următorul ordin:
Art. 1. - Sumele care se decontează furnizorilor de
medicamente în baza art. 1 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr.
30/2007 pentru reglementarea unor măsuri financiare reprezintă
contravaloarea medicamentelor eliberate în tratamentul ambulatoriu în anii 2005
si 2006 peste valoarea contractată de casele de asigurări de
sănătate si rămase nedecontate până la data de 30 iunie
2006, respectiv 31 decembrie 2006, pentru prescriptiile eliberate în
ambulatoriu pentru bolile cronice.
Art. 2. - Contravaloarea medicamentelor
prevăzută la art. 1 este recunoscută drept obligatie de
plată a caselor de asigurări de sănătate.
Art. 3. - (1) Furnizorii de medicamente care au raportat
la casele de asigurări de sănătate borderourile centralizatoare
cuprinzând prescriptiile medicale eliberate peste valoarea de contract din anii
2005 si 2006 până la data de 30 iunie, respectiv 31 decembrie pentru
bolile cronice, vor depune la casele de asigurări de sănătate,
în vederea validării, până la data de 4 septembrie 2007,
prescriptiile medicale cuprinse în borderourile centralizatoare, în limita
sumelor cuprinse în declaratiile făcute pe propria răspundere de
către acestia.
(2) Suma totală declarată pe propria
răspundere trebuie justificată de prescriptiile medicale pe baza
cărora s-au eliberat medicamentele. În cazul existentei unor diferente
între suma declarată pe propria răspundere si cea justificată
prin prescriptiile medicale se decontează de către casele de
asigurări de sănătate suma cea mai mică.
Art. 4. - (1) Sumele aferente obligatiilor de plată
datorate furnizorilor se alocă de către casele de asigurări de
sănătate prin încheierea de acte aditionale la contractele cu
furnizorii de medicamente si reprezintă angajamentele legale suplimentare
ale anului 2007, în limita creditelor bugetare aprobate cu această
destinatie.
(2) În situatia în care există furnizori de
medicamente pentru care există obligatii de plată ale caselor de
asigurări de sănătate în sensul Ordonantei Guvernului nr.
30/2007 si care nu sunt în relatie contractuală cu casele de
asigurări de sănătate la momentul intrării în vigoare a
prezentului ordin, se încheie contracte distincte având ca obiect plata
obligatiilor datorate.
Art. 5. - (1) După validarea prescriptiilor medicale
ce urmează a fi decontate furnizorilor de medicamente, casele de
asigurări de sănătate transmit Casei Nationale de Asigurări
de Sănătate situatia privind fondurile necesare pentru plata
obligatiilor.
(2) Casa Natională de Asigurări de
Sănătate, în limita sumei de 100 milioane lei provenită din
bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate
si/sau prin transferuri din bugetul Ministerului Sănătătii
Publice, va cuprinde în bugetele caselor de asigurări de
sănătate sumele ce urmează a fi decontate furnizorilor de
medicamente.
(3) Plata sumelor datorate se face de către casele
de asigurări de sănătate, esalonat, până la sfârsitul
anului 2007.
Art. 6. - Lunar, Casa Natională de Asigurări de
Sănătate va transmite Ministerului Sănătătii Publice
situatia pe judete a plătilor efectuate.
Art. 7. - Directiile de specialitate din cadrul
Ministerului Sănătătii Publice si al Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de
sănătate, precum si furnizorii de medicamente vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Ministrul sănătătii publice, Gheorghe Eugen Nicolăescu |
Presedintele Casei Nationale de Asigurări de
Sănătate, Vasile Ciurchea |
MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
ORDIN
privind declasarea monumentului istoric „Casa Virginia Păcuretea”, Calea
Domnească nr. 153,
municipiul Târgoviste, judetul Dâmbovita
În temeiul prevederilor art. 19 alin. (1)-(3) din Legea
nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată,
în conformitate cu dispozitiile Ordinului ministrului
culturii si cultelor nr. 2.682/2003 privind aprobarea Normelor metodologice de
clasare si evidentă a monumentelor istorice, a Listei monumentelor
istorice, a Fisei analitice de evidentă a monumentelor istorice si a Fisei
minimale de evidentă a monumentelor istorice, cu modificările si
completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 78/2005 privind organizarea si functionarea
Ministerului Culturii si Cultelor, republicată,
având în vedere dosarele de declasare nr. 4.173 din 26
iunie 2007 si nr. 1.399 din 3 februarie 2007, precum si Avizul Comisiei
Nationale a Monumentelor Istorice nr. 164/E din 27 iunie 2007,
ministrul culturii si cultelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Imobilul „Casa Virginia Păcuretea”, Calea
Domnească nr. 153, municipiul Târgoviste, judetul Dâmbovita, având
până la data prezentului ordin regimul juridic de monument istoric, grupa
B, cod DB-II-m-B-17230, se declasează.
Art. 2. - Directia pentru Cultură, Culte si
Patrimoniul Cultural National a Judetului Dâmbovita va îndeplini procedurile de
comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul culturii si cultelor,
Bucuresti, 19 iulie 2007.
Nr. 2.429.
COMISIA NATIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE
pentru aprobarea Regulamentului nr. 7/2007 de modificare a Regulamentului Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 7/2006 privind veniturile Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare
În conformitate cu prevederile art. 1, 2 si ale art. 7
alin. (3), (10) si (15) din Statutul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
aprobat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 25/2002, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 514/2002, modificată si completată
prin Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificările si
completările ulterioare,
Comisia Natională a Valorilor Mobiliare a hotărât, în sedintele din 22 august 2007 si 23
august 2007, emiterea următorului ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul nr. 7/2007 de
modificare a Regulamentului Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 7/2006
privind veniturile Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Regulamentul mentionat la art. 1 intră în
vigoare la data publicării acestuia si a ordinului de aprobare în
Monitorul Oficial al României, Partea I, si va fi publicat în Buletinul
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare si pe site-ul acesteia (www.cnvmr.ro).
Art. 3. - Directia reglementare din cadrul Directiei
generale autorizare reglementare împreună cu Secretariatul general si cu
directorul general executiv vor urmări ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
Gabriela Anghelache
Bucuresti, 28 august 2007.
Nr. 86.
ANEXĂ
Regulamentul nr. 7/2007 de modificare a Regulamentului nr. 7/2006 privind veniturile Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare
Art. I. -
Regulamentul nr. 7/2006 privind veniturile Comisiei Nationale a Valorilor
Mobiliare, aprobat prin Ordinul presedintelui Comisiei Nationale a Valorilor
Mobiliare nr. 30/2006, se modifică după cum urmează:
1. Alineatul (1) al articolului 18 se abrogă.
2. Punctul 3 din anexa la Regulamentul nr. 7/2006 se
modifică si va avea următorul continut:
Nr. crt. |
Categorie de venituri conform art. 13 din Statutul
C.N.V.M. |
Fel operatiune/entitate |
Nivel tarif(lei)/ cotă percepută |
|
Cotă de cel
mult 0,5% din valoarea ofertelor publice de vânzare*); **) |
|
|
|
*) Nu se
aplică pentru cazurile prevăzute la art. 15 alin. (1) lit. b) pct. 1,
2 si 3 din Regulamentul C.N.V.M. nr. 1/2006. |
|
|
|
„3. **) Cotele
prevăzute la pct. 3.1-3.5 se aplică si în cazul ofertelor publice
transfrontaliere efectuate de un emitent pentru care România este stat membru
de origine si care intentionează să deruleze o ofertă
publică de vânzare/admitere la tranzactionare pe o piată dintr-un
stat membru, altul decât România. |
|
|
3.1. |
|
Cotă din valoarea ofertelor publice de vânzare
efectuate în vederea admiterii la tranzactionare pe o piată
reglementată a valorilor mobiliare emise de societăti comerciale
care s-au aflat în proprietatea statului sau care se privatizează |
0,1% |
3.2. |
|
Cotă din valoarea ofertelor publice de vânzare efectuate
în vederea admiterii valorilor mobiliare la tranzactionare pe o piată
reglementată, altele decât cele prevăzute la pct. 3.1 |
0,1% |
3.3. |
|
Cotă din
valoarea ofertelor publice de vânzare efectuate în vederea majorării
capitalului social al unui emitent ale cărui actiuni sunt deja admise la
tranzactionare pe o piată reglementată |
0,1% |
3.4. |
|
Cotă din
valoarea ofertelor publice de vânzare de obligatiuni emise de: a) autorităti
ale administratiei publice centrale din România si din alte state b) autorităti
ale administratiei publice locale din România si organisme internationale |
0,1% 0,1% |
3.5. |
|
Cotă din valoarea ofertelor publice de vânzare,
altele decât cele prevăzute la pct. 3.1-3.4 |
0,1%” |
Art. II. -
La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă
Dispunerea de măsuri nr. 5 din 25 iunie 2007.